Als je op het plaatje de freezer omdraait heeft het wel veel nut, maar zo niet...
Je kunt natuurlijk ook alle fans andersom zetten
Verwijderd
Nee, dat kan niet, want je wilt je intake fans graag zou laag mogelijk, en de outtake fans graag zo hoog mogelijk in je kast hebbenpeddro schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 21:13:
Als je op het plaatje de freezer omdraait heeft het wel veel nut, maar zo niet...![]()
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
Alleen als je een schone kamer hebt ja, anders krijg je een stofzuiger effect en mag je om de zoveel tijd je kast openmaken om hem schoon te makenVerwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 22:30:
[...]
Nee, dat kan niet, want je wilt je intake fans graag zou laag mogelijk, en de outtake fans graag zo hoog mogelijk in je kast hebben![]()
Verwijderd
Nooit gehoord van stof filters? Als je het andersom doet, ben je echt niet goed bezig, maar je moet het zelf weten hoor . . .obsidian schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 14:49:
[...]
Alleen als je een schone kamer hebt ja, anders krijg je een stofzuiger effect en mag je om de zoveel tijd je kast openmaken om hem schoon te maken
Er gaat altijd evenveel lucht naar buiten als er naar binnen gaat hoor. PC fans zijn nooit sterk genoeg om een vacuum op te bouwen, plus dat kasten nooit luchtdicht zijn. Dus je zal nooit meer dan een minimale onderdruk kunnen bereiken. Met de nadruk op minimaal!K1n9_N01z3 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 14:47:
idd, warme lucht stijgt op, dus bovenste fan moet naar buiten worden geplaatst. Daarnaast klopt het nog niet want er moet ongeveer net zo veel lucht naar binnen als naar buiten gaan. En dan heb je mss ook nog een dualfan PSU...
Tuurlijk wel, en andersom moet je idd niet doen. Maar toch, mijn PC staat op een kamer waar laminaat ligt, en ook al stofzuigen we regelmatig, toch zit mijn kast steeds vol met stof, en ik heb gewoon een stoffilter erin zitten. (Antec Sonata kast) Zo'n stoffilter is te grof om het fijne stof tegen te houden, en een fijn filter zou de luchtstroom te erg hinderen. Dus het is een beetje een compromis. Maar het zal je kast iig niet stofvrij houden.Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 14:50:
[...]
Nooit gehoord van stof filters? Als je het andersom doet, ben je echt niet goed bezig, maar je moet het zelf weten hoor . . .
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2005 09:03 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2005 14:29 ]
als asus zich heeft gehouden aan de referencekaart van ATi zou het moeten kunnen.Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:29:
Gaat de Silencer 5 rev. 2 ook op een ASUS AX800XT-PE (AGP)??? iemand ervaring mee?
Verwijderd
Verwijderd
motabeatz.com
Misschien moet je gewoon even Googelen naar 'n aantal foto's/reviews van die kast, zul je meteen zien dat er wel meer dan één hd in kan maar niet in de standaard silencerNickySantoro schreef op zondag 26 februari 2006 @ 15:01:
Heej mensen,
Heeft iemand ervaring met deze kast?
Ik wil de Arctic Cooling Silentium T2 kopen, nou wil ik weten of mijn configuratie (zie specs) erin past.
Het is toch gewoon mogelijk om 2 harde schijven erin te stoppen?
Bedankt voor de info alvast
Out of the box? What box? There is no box.
Everybody lies
motabeatz.com
[ Voor 12% gewijzigd door Motabeatz op 26-04-2006 16:43 ]
motabeatz.com
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 23:57 ]
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
Verwijderd
ik denk het niet, ik denk dat die agp>pcie chip in de weg zit.. Misschien als je er een stukje vanaf zaagt past het welVerwijderd schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 18:21:
Ik heb nu een XFX 6600GT (AGP). Ik heb dus een NV Silencer 6 nodig, maar op de site staat dat het voor de PCI-e versie is. Mijn vraag; past ie ook op de AGP versie?
[ Voor 10% gewijzigd door OcGuru op 05-05-2006 23:48 ]
Bl44t
Algemene beoordeling | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Koelvermogen | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Geluidsproductie (max) | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Geluidsproductie (min) | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Installatiegemak | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Compatibiliteit | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Modbaarheid | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | Prijs | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() -Korte handleiding -Beperkte compatibiliteit -Modbaarheid | ![]() ![]() -Stil -Koelvermogen -Goedkoop -6 jaar garantie! |
volgends de site van arctic cooling past die koeler op alle x800 behalven de aiw.xtrme schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 17:33:
Ik heb een nu thuis een powercolor x800gt
maar nu heb ik een ati silencer 5 rev.2 gekocht maar deze past nu niet
welke moet ik hebben ???
[ Voor 11% gewijzigd door ikman op 06-05-2006 10:51 ]
[ Voor 41% gewijzigd door ikman op 07-05-2006 00:17 ]
alle memory koelers zitten er half of gewoon helemaal naastikman schreef op zondag 07 mei 2006 @ 00:16:
mail ze, daar hebben ze was een antwoord op.
is het passend te maken of klopt de hele lay out niet.
Verwijderd
[ Voor 40% gewijzigd door aramdin op 13-06-2006 23:10 ]
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 12:52 ]
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Of software als speedfan of smartguardian etc.aramdin schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 16:01:
Een fan controller met die functionaliteitCheck voor Coolermaster & Thermaltake oplossingen
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
[ Voor 10% gewijzigd door gitaarwerk op 09-09-2006 16:09 ]
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
BUH
[ Voor 60% gewijzigd door PassieWassie op 14-09-2006 09:47 ]
Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !
Ik denk dat je voor een Accelero x2 moet gaan. Die past wel op een 1900xt.B-Buster schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:20:
Ik heb een Sapphire X1900XT gekocht en zoek daar nu een nieuwe koeler voor. Ik heb nu 2 NV Silencers gehad op respectievelijk mijn 6800GE en 6800GS maar er schijnt geen versie te zijn voor mijn 1900xt?
[ Voor 4% gewijzigd door kcRogue op 25-09-2006 19:43 ]
JvK
Ik vond dat zelf ook wel tegenvallen, daarnaast zat er geeneens een Tacho signaal opkcRogue schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:42:
Heb me pas een 120MM AF12025 gekocht voor € 6,-.
Op forums gelezen dat ie toch behoorlijk stil was, maar dit valt me tegen. Zijn er nog met die fan?
Verwijderd
Hmm jah, in verschillende reviews zie je dat ze de standaard paste veranderd wordt door die Silver 5.. En voor die 5,- ga ik het ik toch niet laten. Het scheelt vaak (in die reviews)+- 5 graden. Das best flink vind ik...aramdin schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:13:
Artic Silver 5 heeft ook 200uren gebruik nodig voordat het optimaal presteerd. Koelingspasta's zullen onderling niet zoveel verschillen, denk in de ordegroote van 0-3c verschil. Ik gebruik al jaren Artic Silver 5 en zie geen noodzaak om dat te veranderen...
[ Voor 3% gewijzigd door Avalaxy op 27-09-2006 19:22 ]
[ Voor 44% gewijzigd door Avalaxy op 28-09-2006 13:16 ]
[ Voor 18% gewijzigd door aramdin op 28-09-2006 13:52 ]
[ Voor 33% gewijzigd door Avalaxy op 28-09-2006 16:15 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Sp00n op 28-09-2006 16:19 ]
Verwijderd
[ Voor 23% gewijzigd door B-Buster op 11-04-2007 12:54 ]
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 20:22 ]
Leegte
Verwijderd
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Ik hoop dat we het over hetzelfde hebben.Shabbaman schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:46:
...verhaal...
De vraag is nu: is er iemand die die pluggen gewoon vervangen heeft door een ouderwetse moer en bout?
[ Voor 6% gewijzigd door kcRogue op 15-06-2007 19:05 ]
[ Voor 45% gewijzigd door R.E. op 09-08-2007 09:27 ]
Vette shit!
[ Voor 14% gewijzigd door Phaerion op 16-11-2007 15:54 ]
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
Snoep verstandig, lik m'n reet! :P
De AC silencer NV5 past er ook op, en deze hebben op 0,06mm dezelfde afmetingen voor de gaten. Dus hij zou moeten passen. Ook omdat de gaten voor de 7900GTO en de 8800GT hetzelfde zijn en de Accelero X1 voor de 7900GTO (oa) gemaakt is. Dus ik denk dat die gewoon moet passen, ik bestel iig een X1 bij mijn 8800GT(+ een paar zalman koelblokjes).saikoboarder schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 11:01:
AC fan ? :d
[afbeelding]
freezer7 pro eerst op intel 660 dan op q6600
accelero op 7800GT.
als die op een 8800GT zou passen ben ik in de wolken
[ Voor 8% gewijzigd door Solid_Aapie op 19-11-2007 12:42 ]
Looks good to me.Vandread schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:49:
Zou de Accelero X1 nou passen... kijk eens even mee
8800gt naakt:
http://www.vr-zone.com/ar...eview/5369-3.html#Scene_1
7900gto/x naakt:
http://www.overclockers.c...900gt0103&file=grease.jpg
Accelero:
http://www.arctic-cooling...ity/hgt_restr_aclrox1.pdf
http://www.virtual-hideou...ccelero_x1/accelero42.jpg
Ik weet het niet.... de memblokjes aan de DVI kant lijken te ver weg te zitten?
Nou, ik heb er naar gekeken maar ze zijn onder een andere hoek gefotografeerd, dus dan is het lastig om het op schaal te krijgen.Vandread schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:15:
Geen fotoshop wizkid hier die een mooie overlay kan maken?
[ Voor 15% gewijzigd door TroaS op 29-11-2007 14:40 ]
Hmmm kijk eens hiertussen:MaCe1337 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:21:
[...]
Nou, ik heb er naar gekeken maar ze zijn onder een andere hoek gefotografeerd, dus dan is het lastig om het op schaal te krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door Vandread op 29-11-2007 15:02 ]
Dat betekent dus dat kaarten groter dan 9 inch niet passen. M'n 1900 xt is ook 9 inch en past precies met een PCI power connector aan de voorkant nog wel. Houdt dus in dat elke 38** serie en 8800GT in ieder geval past.TroaS schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:37:
En wat ik ook nog wilde melden: een 8800GTX of groter past niet in AC-kasten. Ik heb hierover gemaild met AC zelf, en dit meldden ze zelf aan mij. Misschien heeft iemand nog wat aan dit gegeven, ik zat zelf wel met onzekerheid rondom dit probleem.
Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say
Verwijderd
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Verwijderd
Verwijderd
Iemand?Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 18:44:
Heeft iemand hier ervaring mee, of zijn er dingen die ik moet checken?
Misschien dat ze door een fancontroller te lage voltage krijgen?Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 18:44:
Sinds twee jaar staat hier ook een Arctic Cooling Silentium T2, tot nu toe erg tevreden over. Vandaag kwam ik er achter dat de casefans totaal niet draaien! De laatste keer dat ik hem met kast open aan heb gehad is een half jaar geleden ofzo. Toen draaiden ze alle vier keurig. Ik heb in de tussentijd geen kabeltjes verwisseld, of iets anders aan de fans gedaan. Er zit geen TC op de fans toch? Die boven de voeding moeten altijd draaien lijkt me. Heb nu maar even de zijkant eraf gehaald...hoewel ik dus waarschijnlijk al een tijdje zonder casefans werk, dat trok hij kennelijk prima.
Heeft iemand hier ervaring mee, of zijn er dingen die ik moet checken?
Vette shit!
Normaal gesproken zou de freezer het beter moeten doen dan de alpine. Weet je zeker dat alles goed contact maakt? Hoe is de fanspeed bij die temperaturen?leonpwner1 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 23:13:
Eventjes een crosspost aangezien m'n probleem toch beter hier past: leonpwner1 in "[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resu..."
Vette shit!
Fanspeed weet ik niet uit m'n hoofd, maar wel normaal. Hij draait niet te zacht ofzo.R.E. schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:49:
[...]
Normaal gesproken zou de freezer het beter moeten doen dan de alpine. Weet je zeker dat alles goed contact maakt? Hoe is de fanspeed bij die temperaturen?
Verwijderd
Ik heb geen specifieke fancontrollers geinstalleerd, ook geen drivers van het moederbord ofzo verwijderd. Kan ik ze met iets als fanspeed aankrijgen?R.E. schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:44:
[...]
Misschien dat ze door een fancontroller te lage voltage krijgen?
Verwijderd
Klopt de Accelero S1 (rev 2) koelt erg goed, je kan er ook nog een extra Turbo unit opzetten wat eigenlijk gewoon 2 kleine (zeer stille) fans zijn. En ja, pasief koelt de Accelero S1 Rev 2 in vele gevallen beter dan de standaard actieve GPU koelers. Heb zelf gisteren een Accelero S1 Rev 2 gekocht voor mn 8800GT, ook een Turbo unit gekocht om te temp. te kunnen vergelijken en de afweging te kunnen maken of ik het geluid van de Turbo unit te veel vindt.mcvos schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:33:
Hoort de Accelero S1 hier intussen niet ook in het lijstje te staan? Dat ding schijnt behoorlijk spectaculair te koelen, vooral passief of met een hele langzame fan er op. Meer wind werkt natuurlijk ook, maar voegt weinig meer toe, als ik de vele reviews mag geloven. Koelt passief beter dan veel aktieve GPU koelers, lees ik op diverse fora.
Ik ben in ieder geval van plan er een te kopen voor mijn HD3850.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq