[cooling] Arctic Cooling ervaring topic...

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 5.430 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

B-Buster schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:20:
Ik heb een Sapphire X1900XT gekocht en zoek daar nu een nieuwe koeler voor. Ik heb nu 2 NV Silencers gehad op respectievelijk mijn 6800GE en 6800GS maar er schijnt geen versie te zijn voor mijn 1900xt?
Ik denk dat je voor een Accelero x2 moet gaan. Die past wel op een 1900xt.

Dat die er minder vet uitziet dan een Silencer... dat is wat anders... :P

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Ik weet dat de Accelero X2 erop kan, maar dat is geen outtake fan. Aangezien dat toch wel een groot pluspunt is met de Silencers had ik gehoopt dat er nog een manier is er zoeen op te planten, maarja zit er dus niet in.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 22:46
Heb me pas een 120MM AF12025 gekocht voor € 6,- :).

Op forums gelezen dat ie toch behoorlijk stil was, maar dit valt me tegen. Zijn er nog met die fan?

//offtopic
Ik ga een fanmate bestellen, heeft iemand ervaring met die primecooler fanmates? Zijn die even goed als de zalmans?
//offtopic

[ Voor 4% gewijzigd door kcRogue op 25-09-2006 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper85
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09-2006
Heb een Freezer 64 Pro met Arctic Silver 5 op een X2 3800+. Deze draait na OC op 2500mzh. Idle 28graden, stressed 42graden. Met fancontroller hoor je m bijna niet.

JvK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
kcRogue schreef op maandag 25 september 2006 @ 19:42:
Heb me pas een 120MM AF12025 gekocht voor € 6,- :).

Op forums gelezen dat ie toch behoorlijk stil was, maar dit valt me tegen. Zijn er nog met die fan?
Ik vond dat zelf ook wel tegenvallen, daarnaast zat er geeneens een Tacho signaal op :( Naja, voor die prijs mag je op zich niet klagen hehe. Je had liever de Arctic Fan 12 kunnen nemen. Die is een stuk stiller, je kan hem alleen als outtake gebruiken, klein nadeel (ligt er maar net aan hoe je het bekijkt ;) )

Instagram / YouTube

• Sp00n
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 15:25
Iemand ervaring met de X1 Paste en de Arctic Silver Thermal Paste ? Ik ben namelijk van plan om op mn 3800+ een Freezer 64 Pro te zetten en op mn 1900xtx een Accelero2. Nou wordt gezegd dat die coole paste die er standaard op zit na 200 uur pas echt goed werkt. Maar werkt deze dan beter dan de Arctic Silver Thermal Paste ? Of ben ik beter Arctic Silver Thermal Paste te gebruiken ?

• aramdin
Artic Silver 5 heeft ook 200uren gebruik nodig voordat het optimaal presteerd. Koelingspasta's zullen onderling niet zoveel verschillen, denk in de ordegroote van 0-3c verschil. Ik gebruik al jaren Artic Silver 5 en zie geen noodzaak om dat te veranderen...

Instagram / YouTube

Verwijderd

ik heb hier thuis een Freezer 7 in mijn pd805 systeem.. en die maakt echt takke herrie.. iemand een ideee hoe dit komt? Temps zijn ook niet hoog.. iddle +-32

• Sp00n
aramdin schreef op woensdag 27 september 2006 @ 13:13:
Artic Silver 5 heeft ook 200uren gebruik nodig voordat het optimaal presteerd. Koelingspasta's zullen onderling niet zoveel verschillen, denk in de ordegroote van 0-3c verschil. Ik gebruik al jaren Artic Silver 5 en zie geen noodzaak om dat te veranderen...
Hmm jah, in verschillende reviews zie je dat ze de standaard paste veranderd wordt door die Silver 5.. En voor die 5,- ga ik het ik toch niet laten. Het scheelt vaak (in die reviews)+- 5 graden. Das best flink vind ik...

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:57
vraagje:

Ik ben aan het overwegen een cpu coolertje te nemen van Arctic met een budget van maximaal 15 euro (ik weet dat het wienig is, maar ik zit krap bij kas :P editje: ik zou ook nog 20 euro max. kunnen uitgeven ^___^ ). Deze moet op een Athlon 64 socket 939 komen die in een a8n-sli mobo zit gespijkert. De eisen die ik er aan stel:

- het moet een beetje stil zijn :+
- het moet goed coolen :+
- ik heb echt geen zin om mijn mobo er eerst uit te halen om iets aan de onderkant vast te maken
- het moet een horizontale fan zijn (dus niet zoals de freezer 64 pro)

wat ik gedaan heb:
- gekeken voor de Freezer 64 Pro
- " " " Alpine 64
- " " " Silencer 64 Ultra
- " " " Super Silent 4 Ultra
- Reviews gezocht

maar ik kan niet tot een conclusie komen. Kan iemand mij iets aanraden? TY :)

[ Voor 3% gewijzigd door Avalaxy op 27-09-2006 19:22 ]

• aramdin
Wat was je eigen conclusie? Je hebt toch reviews gezocht :) Heb je ook al gekeken naar de product surveys?

[ Voor 28% gewijzigd door aramdin op 27-09-2006 22:10 ]

Instagram / YouTube

• Sp00n
Tsjah, als je 20,- wilt uitgeven dan kun je alle koelers in het rijtje wel kopen volgens mij. Er zijn 2 nieuwe, de alpine 64 en de freezer 64 pro. Wil je stiller neem je de alpine, wil je koeler neem je de freezer. Waarom geen opstelling zoals die freezer ? Is toch juist wel cool ?!

• Avalaxy
Ja die freezer 64 pro is wel goed, dat lees ik overal. Maar het probleem is dat die niet goed in mijn kast gaat passen omdat die ventilator verticaal staat gericht. Ik heb nml ook zo'n 'buisje' van mijn kast die de lucht van de CPU fan via de zeikant naar buiten blaast, maar die moet ik er dan ook weer afhalen etc. etc. MAW is de freezer 64 pro dus niet voor mij ;)

Maar het probleem is dus, ik wilde voor die Silencer 64 Ultra gaan, maar ik weet niet wat jullie er van vinden, want ik vind ervaring alsnog belangrijker dan reviews.

• aramdin
Heb je de product surveys gekeken? Dat zijn gebruikerservaringen :)

http://tweakers.net/produ...ax=5&biMin=Geen&biMax=100

Ik heb helaas geen ervaringen met die coolers waaruit je wil kiezen. Je kan ook voor de Zalman 7x00B-CU serie kiezen, die zullen beter performen dan deze van Arctic, maar zijn ook groter & zwaarder.

De airduct in de zijkant van je kast is ideaal voor bv een Zalman 7x00 serie!

Instagram / YouTube

• Avalaxy
ok ik zal er eens naar kijken :) dat ze groter zijn maakt me niet zo uit. Bedankt voor de tips O+

edit: oh ik lees net je dat voor de 7000B-Cu je hele mobo eruit moet halen als je je stock cooler wilt vervangen voor deze... Dat ben ik dus niet van plan :P

[ Voor 44% gewijzigd door Avalaxy op 28-09-2006 13:16 ]

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:00
Dat moet voor de alpine ook, volgens mij.....

Vette shit!

• aramdin
Ik zie net op de albekende site frostytech.com dat de Alpine het heel goed doet voor zn geld! Check hier: http://www.frostytech.com...cfm?articleid=1922&page=4

Volgens hun net een tikkie beter dan de Zalman 7000A-CU en de 7000B-CU :)

[ Voor 18% gewijzigd door aramdin op 28-09-2006 13:52 ]

Instagram / YouTube

• Avalaxy
hey thanks, dat is handig. Maar moet ik voor die alpine cooler dan m'n mobo eruit halen? :? Hoezo dan? Je clipt die oude los, draait een beetje aan dat koelblok, trekt hem eraf, vervolgens nieuwe tandkoelpasta op je koelblok en die nieuwe erop vast maken :?

edit:

je bedoelt zeker dat je je mobo eruit moet halen als je een Fan neemt die je met schroeven vast moet maken? Maar ik heb gewoon zo'n clipje waarmee je hem vast/los kan zetten. Dat kan toch ook gewoon met die arctics? Of moet je die persee schroeven.

[ Voor 33% gewijzigd door Avalaxy op 28-09-2006 16:15 ]

• Sp00n
Daar hebben ze handleidingen voor uit gevonden. Het is niet moeilijk, ook als je zelf nog nooit iets in je kast hebt gedaan. Koppel gewoon je stroom kabel los, plaats de kast op de eettafel/keukentafel en begin met schroeven... In de handleiding staat precies uitgelegd hoe en wat... Zelfs voor de niet tweaker: makkelijk...

Edit: Alle socket 939's hebben zo'n clipje. Maar niet alle koelers maken gebruik van dat clipje. Sommige maken gebruik van (oa) een ander systeem waardoor de koeler nog beter contact maakt met de cpu.

[ Voor 23% gewijzigd door Sp00n op 28-09-2006 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag over de haalbaarheid van de volgende configuratie met mijn Silentium T3 kast en met name of de voeding het trekt (350W)

Ik heb nu config als volgt:
  • Asus A8N-E mobo
  • AMD A64 3700+ boxed
  • 2x 512mb Corsair Platium ddr 400 reepjes
  • Maxtor maxline III 250gb SATA2
  • Seagate Barracuda 7200.10 250GB (7200rpm, SATA II, 16MB)
  • Asus 7600GT 256mb
  • NEC DVD/CD-R brander
  • WLAN kaartje
Nu zou ik mijn systeem graag upgraden naar een AMD A64 X2 4200+ 109W processor, maar gaat mijn voeding dit trekken?

Graag jullie mening. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Denk het wel, een 3700+ verbruikt niet heel veel minder dan die 4200+

Voor meer zekerheid kan je beter met je vraag naar dit topic:

Welke voeding heb ik nodig? Deel 17

[ Voor 23% gewijzigd door B-Buster op 11-04-2007 12:54 ]

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Ik ben opzoek naar een artic vga cooler. Maar kan helaas niks vinden. De accelero x1 lijkt mij aan de linker kan iets te groot, verder zou die wel passen.

Maar nou kwam ik dus een ichill silencer 6 tegen.
Afbeeldingslocatie: http://img.product.pchome.net/00/06/58/55/diy_graphics_inno3d_geforce_7950gt_i_chill_edition-65855.jpg

Weet iemand welke type + revisie is van de koeler?
Weet iemand of deze koeler in de winkel te koop zal zijn?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die ichill is een custom koeler die AC speciaal maakt voor inno3D en ook enkel aan hen verkoopt.
een beetje zoals de iceQ koelers van HiS, ook gemaakt door AC maar in retail niet te krijgen.
als je die echt wilt zul je zo'n inno3D kaart moeten halen vrees ik

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwiknaapje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Misschien niet helemaal passend in dit topic, maar ik vond het geen nieuw topic waard. Ik ben op zoek naar een cooler voor mijn X1600XT (PCI-E). De standaard koeler is zo te horen langzaam aan het overlijden. Nou wil ik een Arctic omdat ik ook een Arctic op me cpu heb zitten en dat is me altijd super bevallen, op de site van AC zie ik echter dat alleen de Accelero S serie de X1600 ondersteunt. Nou vind ik passieve cooling niet zo'n vreselijk probleem (liever niet, maar geen grote issue) maar ik kan de Accelero S serie nergens op internet in een webshop ofzo vinden, in de pricewatch staat ie ook niet. Heeft iemand een idee waar ik deze koeler vandaan kan halen? Of anders misschien info over andere Arctics die ondanks wat er op de site staat, TOCH op de X1600 passen (echt passen dus niet dat ik dingen aan moet passen of moet forceren).

Bij voorbaat dank!

Leegte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vraagje, en dat is deze:

Ik heb sinds dit hete weer koelproblemen (zit op een soort van zolder waar het op het moment 27 graden is, en in de hete zomer wel kan oplopen tot 30 graden). De pc valt telkens uit als de CPU een temperatuur van ongeveer 78 graden bereikt (actief)(volgens Asus pb probe II)(idle is de temperatuur 50 graden). De GPU temperatuur is idle 40 graden en actief 50 graden.

Ik heb dus het idee een nieuwe processor koeler aan te schaffen, maar ik heb eigenlijk geen idee waarmee ik goede prestaties kan krijgen. Het merk zalman schijnt goed te zijn, maar Arctic Cooling schijnt net zo goed en veel goedkoper, dus wat raden jullie mij aan?

Mobo = Asus A8N-E (socket 939)
Processor = Amd Athlon(tm) 64 3500+ (dual core)
Videokaart = leadtec 7900GT 256 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Arctic Alpine 64, 9 euro bij Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:56

Shabbaman

Got love?

Ik heb de Arctic freezer 7 pro geinstalleerd in mijn nieuwe systeem (het multimediasysteem van mei). Nou ben ik geen ervaren systeembouwer, maar goed, ik heb het wel aan de praat weten te krijgen. Het was echter de eerste keer dat ik met die plastic plugjes van dit type koeler te maken had (overigens geen Arctic probleem, want ik zag dat de stockcooler dezelfde pluggen heeft).

Kort samengevat: |:(

Twee uur later: |:(

Wat me al tegenviel was dat ik al moeite moest doen om de bevestigingsbeugel aan het koelblok vast te maken. Zonder de metalen ""voetjes" iets bij te buigen pasten de pluggen ook niet in de gaten in het moederbord (ze staan dus iets te ver uit elkaar). Maar goed, hij zit dus uiteindelijk vast. Vervolgens valt het ding er weer af. Veel prutsen (en geweld) later zit hij toch echt weer vast, maar vertrouwen in die plastic pluggen heb ik niet meer. OK, het zit vast, maar toch... niet echt lanpartyproof.

De vraag is nu: is er iemand die die pluggen gewoon vervangen heeft door een ouderwetse moer en bout?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcRogue
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 22:46
Shabbaman schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:46:
...verhaal...
De vraag is nu: is er iemand die die pluggen gewoon vervangen heeft door een ouderwetse moer en bout?
Ik hoop dat we het over hetzelfde hebben.

Bij mijn silencer 64 tc heb ik 1 van de hendels afgezaagd en dan de schroef die in de plug zat moervast gedraaid. Ik merk het wel moest ie loskomen. Asus C.O.P. en dergelijke.

[ Voor 6% gewijzigd door kcRogue op 15-06-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
Ik heb een vraag over de AC 8L/9L/12L case fans (of de PWM versies). Als ik het goed zie op de plaatjes van de Arctic site, kun je deze fans maar op 1 manier installeren in je behuizing. Kun je ze dan toch als take-out of take-in fan gebruiken? Of alleen 1 van de 2? En hoe dan? Iemand enige ervaring?

Edit: Oke, toch maar aangeschaft voor mijn nieuwe kast en ze kunnen inderdaad maar op 1 manier geplaatst worden: alleen take out. Wel SUPER stil (Arctic Fan 12L). Je moet er wel de ruimte voor hebben, want ze zijn iets dikker. Over de AF9225 PWM ben ik niet echt te spreken eigenlijk. Heb er 3 aangesloten in combinatie met een Arctic Freezer 7 en zolang je de fan controller (waar ze ook voor bedoeld zijn) aan hebt staan is alles oke, maar zodra ze wat harder gaan draaien, maken ze veel lawaai.

[ Voor 45% gewijzigd door R.E. op 09-08-2007 09:27 ]

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Heb sinds twee dagen een Arctric Freezer 64 Pro aan mijn AMD 6000+ hangen.

Hij houdt mijn cpu idle toch mooi tussen de 38 en 41 graden in Vista 64. Het mobo wordt zelfs maar 29 graden idle.

Met burnin test, kwam hij stressed niet boven de 46 graden uit.

Wel heb ik gelijk de onderkant van de koeler wat gelapt. Er zaten naar mijn zin toch wel te diepe groeven van in door de fabrikage.

Heb een extra ventilator in mijn bay hangen, omdat de arctic in een gesloten case iets minder goed zou presteren. Maar ik ben niet ontevreden voor de prijs die ik moest betalen.

Nu maar hopen dat mijn retention module het ook houdt. Ik lees toch net iets te vaaak, dat de pinnetjes van die modules afbreken. Mijn AM2 retention module heeft namelijk aan beide zijden maar 1 pinnetje. Die zat standaard al op mijn mobo.

[ Voor 14% gewijzigd door Phaerion op 16-11-2007 15:54 ]

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:55
AC fan ? :d
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/maartenverheyen/CM%20contest/PA070072.JPG

freezer7 pro eerst op intel 660 dan op q6600
accelero op 7800GT.
als die op een 8800GT zou passen ben ik in de wolken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Ik ben niet ontevreden...mijn freezer 64 pro heeft de temps nu omlaag gekregen tot cpu idle op 34 graden. En het mobo wordt idle maar 26 graden.

Ik lees dat er zo hier en daar een Freezer van zijn zitting afbreekt. Ik bedacht me zo dat, wanneer je dat kunstof nokje, waar je hem mee vastzet, een stuk afslijpt, dan klemt hij niet meer zo idioot hard. Want hoe je het ook wend of keert, dat kunstof van die retention module wordt steeds warm en koelt weer af. Kunstof wordt daar, op den duur, harder en poreuzer door.

Het zal wellicht al eens door iemand verteld zijn. Maar zo niet...dan bij deze.

p.s.
Niet te veel afslijpen, want dan is het contact met de cpu niet optimaal meer.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:15
saikoboarder schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 11:01:
AC fan ? :d
[afbeelding]

freezer7 pro eerst op intel 660 dan op q6600
accelero op 7800GT.
als die op een 8800GT zou passen ben ik in de wolken
De AC silencer NV5 past er ook op, en deze hebben op 0,06mm dezelfde afmetingen voor de gaten. Dus hij zou moeten passen. Ook omdat de gaten voor de 7900GTO en de 8800GT hetzelfde zijn en de Accelero X1 voor de 7900GTO (oa) gemaakt is. Dus ik denk dat die gewoon moet passen, ik bestel iig een X1 bij mijn 8800GT(+ een paar zalman koelblokjes). ;)

*ik ben hier niet 100% zeker van, maar de Zalman vcu900 past zeker, maar die is 30 euro en de accelero 12 euro en koelt even goed*

[ Voor 8% gewijzigd door Solid_Aapie op 19-11-2007 12:42 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Zou de Accelero X1 nou passen... kijk eens even mee :P
8800gt naakt:
http://www.vr-zone.com/ar...eview/5369-3.html#Scene_1
7900gto/x naakt:
http://www.overclockers.c...900gt0103&file=grease.jpg
Accelero:
http://www.arctic-cooling...ity/hgt_restr_aclrox1.pdf
http://www.virtual-hideou...ccelero_x1/accelero42.jpg

Ik weet het niet.... de memblokjes aan de DVI kant lijken te ver weg te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Vandread schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:49:
Zou de Accelero X1 nou passen... kijk eens even mee :P
8800gt naakt:
http://www.vr-zone.com/ar...eview/5369-3.html#Scene_1
7900gto/x naakt:
http://www.overclockers.c...900gt0103&file=grease.jpg
Accelero:
http://www.arctic-cooling...ity/hgt_restr_aclrox1.pdf
http://www.virtual-hideou...ccelero_x1/accelero42.jpg

Ik weet het niet.... de memblokjes aan de DVI kant lijken te ver weg te zitten?
Looks good to me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Geen fotoshop wizkid hier die een mooie overlay kan maken?

• Vandread
Nv Silencer 5 past:
http://www.frazpc.pl/arty...Cicho,/tanio/i/skutecznie

pricewatch: Arctic Cooling NV Silencer 5 ARC-NV-5 (Rev. 3)

Wel een mooie oplossing al is me pools niet zo goed.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Vandread schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:15:
Geen fotoshop wizkid hier die een mooie overlay kan maken?
Nou, ik heb er naar gekeken maar ze zijn onder een andere hoek gefotografeerd, dus dan is het lastig om het op schaal te krijgen.

• TroaS
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-07-2024
Cool, ik wist niet dat dit topic bestond. Kheb ook veel ervaring en plezier met AC producten. Ik heb de Silentium T2 kast gehad, met daarom de Super Silent Ultra TC als CPU-koeler. Die combinatie was zo stil, eng gewoon. Ik ben een maandje geleden op een nieuw systeem overgegaan, en die ouwe kast staat nu bij mijn broertje. Zo stil als die zal ik het nooit meer krijgen, vrees ik....

Ik heb nu de Silentium T1 Pro (mijn review: hier), vanwege de 500W-voeding (anders had ik de kast natuurlijk nooit weggedaan.), met als CPU-koeler de Freezer 7 Pro. Bovendien heb ik er een 8800GTS inzitten, die passief gekoeld wordt met een Thermalright HR-03 Plus (jammer dat AC nog geen koeler voor de 8800-serie heeft), die op zijn beurt weer steun krijgt van de AC Fan 12 PWM (voor mijn review over deze combo ziehier). Toch is dit niet zo stil als mijn vorige systeem, maar ja, deze kast bevat ook een veelvoud aan grafisch geweld.

Edit: kheb trouwens nooit last gehad van brakke CPU-koelers: erop klikken en draaien met die handel. Geen elke klacht hierover.

En wat ik ook nog wilde melden: een 8800GTX of groter past niet in AC-kasten. Ik heb hierover gemaild met AC zelf, en dit meldden ze zelf aan mij. Misschien heeft iemand nog wat aan dit gegeven, ik zat zelf wel met onzekerheid rondom dit probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door TroaS op 29-11-2007 14:40 ]

• Vandread
MaCe1337 schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:21:
[...]
Nou, ik heb er naar gekeken maar ze zijn onder een andere hoek gefotografeerd, dus dan is het lastig om het op schaal te krijgen.
Hmmm kijk eens hiertussen:
http://www.geforce9.com/gallery_g92.htm
Ben beetje aan het vergelijken met deze:
http://www.geforce9.com/gallery/105.jpg

De 4 gpu gaten zelf passen wel, die op het board zitten niet echt jofel.

[ Voor 8% gewijzigd door Vandread op 29-11-2007 15:02 ]

• Hekking
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-02-2020

Hekking

Can of whoopass

Idd leuk dat er een AC topic bestaat. Ook sinds kort tevreden eigenaar van een AC Silentum T1 PRO. Goed ingedeeld me een degelijke voeding. Alphine cpu koeler er op en fluister stil naast een Accelero T2
TroaS schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:37:

En wat ik ook nog wilde melden: een 8800GTX of groter past niet in AC-kasten. Ik heb hierover gemaild met AC zelf, en dit meldden ze zelf aan mij. Misschien heeft iemand nog wat aan dit gegeven, ik zat zelf wel met onzekerheid rondom dit probleem.
Dat betekent dus dat kaarten groter dan 9 inch niet passen. M'n 1900 xt is ook 9 inch en past precies met een PCI power connector aan de voorkant nog wel. Houdt dus in dat elke 38** serie en 8800GT in ieder geval past.

Facts and perspective don't care about emotion. This was offensive? Hold my beer. When you tear out a mans tongue you not prove him evil, you're telling the world that you fear what he might say

Verwijderd

Ik heb zelf een arctic cooling silentium T2 behuizing en een cooler freezer 7 pro voor mn e6600tje!

Ik ben er supertevreden over. Heb altijd alles maximaal draaien alleen want ik stoor mij niet heel erg aan het geluid. Als je hem op 60% laat draaien hoor je bijna niks meer. Maar ik ga toch liever voor lagere temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Weet iemand of de Ati Silencer 5 Rev2 op een X1800XL te modden is?
Lijkt me wel geschikt blokje ervoor opzich.

Voor de 8800gt eigenaren die nog een oude Accelero X1 hebben:
Kale 8800gt: http://i14.tinypic.com/8g8y73t.jpg
Grof weggeboorde schroefgaten rond het geheugenvlak van de X!:
http://i7.tinypic.com/85kzig6.jpg
GT met X1: http://i19.tinypic.com/6y1bocg.jpg

Beetje ghetto style gedaan, maar wel effctief voor een tientje (X1 = 10 euro bij Euromaxi), nu nog van een oud 6800gt blokje even een blokje voor de mosfets brouwen en klaar is kees, of wat oude DFI nf4 mainboard blokjes die ik heb.
De fanheader, waar de connector van de fan op het board zit zit ONDER de fan, en duwt de fan dus iets omhoog, maar die zit in een soort rubberen ophanging waardoor het geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05:47

Sebazzz

3dp

Afbeeldingslocatie: http://www.arctic-cooling.com/pics/freezer64_05l.jpg
Deze staat in de TS, is dit een oude revisie? Ik heb een heel anders Artic Freezer 64. :o

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Ja is oud, ook met maar 2 lange pipes ipv 3.
Kijk ook eens naar de datum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds twee jaar staat hier ook een Arctic Cooling Silentium T2, tot nu toe erg tevreden over. Vandaag kwam ik er achter dat de casefans totaal niet draaien! De laatste keer dat ik hem met kast open aan heb gehad is een half jaar geleden ofzo. Toen draaiden ze alle vier keurig. Ik heb in de tussentijd geen kabeltjes verwisseld, of iets anders aan de fans gedaan. Er zit geen TC op de fans toch? Die boven de voeding moeten altijd draaien lijkt me. Heb nu maar even de zijkant eraf gehaald...hoewel ik dus waarschijnlijk al een tijdje zonder casefans werk, dat trok hij kennelijk prima.

Heeft iemand hier ervaring mee, of zijn er dingen die ik moet checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Eventjes een crosspost aangezien m'n probleem toch beter hier past: leonpwner1 in "[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resu..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 18:44:

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 18:44:
Sinds twee jaar staat hier ook een Arctic Cooling Silentium T2, tot nu toe erg tevreden over. Vandaag kwam ik er achter dat de casefans totaal niet draaien! De laatste keer dat ik hem met kast open aan heb gehad is een half jaar geleden ofzo. Toen draaiden ze alle vier keurig. Ik heb in de tussentijd geen kabeltjes verwisseld, of iets anders aan de fans gedaan. Er zit geen TC op de fans toch? Die boven de voeding moeten altijd draaien lijkt me. Heb nu maar even de zijkant eraf gehaald...hoewel ik dus waarschijnlijk al een tijdje zonder casefans werk, dat trok hij kennelijk prima.

Misschien dat ze door een fancontroller te lage voltage krijgen?

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
Normaal gesproken zou de freezer het beter moeten doen dan de alpine. Weet je zeker dat alles goed contact maakt? Hoe is de fanspeed bij die temperaturen?

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
R.E. schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:49:
[...]

Normaal gesproken zou de freezer het beter moeten doen dan de alpine. Weet je zeker dat alles goed contact maakt? Hoe is de fanspeed bij die temperaturen?
Fanspeed weet ik niet uit m'n hoofd, maar wel normaal. Hij draait niet te zacht ofzo.

Denk dat het komt omdat de Freezer zo ontieglijk slecht is afgewerkt, als je dat contactoppervlak kijkt... Daar staan nog diepe groeven in van het frezen :X

Maar wel kut, want nu mag ik hem zelf gaan lappen, terwijl ik hem koop en verwacht dat ie out-of-the-box meteen goed presteert zoals in reviews...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R.E. schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 13:44:
[...]

Misschien dat ze door een fancontroller te lage voltage krijgen?
Ik heb geen specifieke fancontrollers geinstalleerd, ook geen drivers van het moederbord ofzo verwijderd. Kan ik ze met iets als fanspeed aankrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
ik heb op dit moment een Arctic Silencer 64 Ultra TCl op mijn S939 cpuutje zitten maar ik ga noodgedwongen over naar een AM2+ bord. Nou kan ik op de website van Arctic zien dat sockets 939 en 940 worden ondersteund maar er staat niets over AM2/AM2+. moet ik hieruit concluderen dat ik deze koeler dus niet mee kan nemen naar een nieuw bord?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcvos
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-05 16:55
Hoort de Accelero S1 hier intussen niet ook in het lijstje te staan? Dat ding schijnt behoorlijk spectaculair te koelen, vooral passief of met een hele langzame fan er op. Meer wind werkt natuurlijk ook, maar voegt weinig meer toe, als ik de vele reviews mag geloven. Koelt passief beter dan veel aktieve GPU koelers, lees ik op diverse fora.

Ik ben in ieder geval van plan er een te kopen voor mijn HD3850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcvos schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:33:
Hoort de Accelero S1 hier intussen niet ook in het lijstje te staan? Dat ding schijnt behoorlijk spectaculair te koelen, vooral passief of met een hele langzame fan er op. Meer wind werkt natuurlijk ook, maar voegt weinig meer toe, als ik de vele reviews mag geloven. Koelt passief beter dan veel aktieve GPU koelers, lees ik op diverse fora.

Ik ben in ieder geval van plan er een te kopen voor mijn HD3850.
Klopt de Accelero S1 (rev 2) koelt erg goed, je kan er ook nog een extra Turbo unit opzetten wat eigenlijk gewoon 2 kleine (zeer stille) fans zijn. En ja, pasief koelt de Accelero S1 Rev 2 in vele gevallen beter dan de standaard actieve GPU koelers. Heb zelf gisteren een Accelero S1 Rev 2 gekocht voor mn 8800GT, ook een Turbo unit gekocht om te temp. te kunnen vergelijken en de afweging te kunnen maken of ik het geluid van de Turbo unit te veel vindt.

Prijs is trouwens ook top, voor nog geen 25euro had ik de cooler en de turbo unit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SugoiX
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-09 17:59
Ik heb een vraagje over de Arctic Fan Pro TC. Ik vroeg me af waar de sensor zit? Wordt dat apart geeverd of zit het in de koeler zelf?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste