A8N-SLI Deluxe Northbridge

Pagina: 1
Acties:
  • 673 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn pc wat stiller maken. En dat ben ik van plan d.m.v de videokaart koeler te vervangen.
Alleen ik vraag me af of die northbridge koeler die standaard op een A8N-SLI Deluxe is veel geluid maakt.

Want er is iemand hier vast wel die de northbridge vervangen heeft door bijvoorbeeld de Zalman NB-47J Passieve koeler.

Graag jullie mening hierover en of het dus slim is om de standaard northbridge koeler te vervangen voor de Zalman NB-47J Passieve koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phxzy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-08-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:54:
Ik wil graag mijn pc wat stiller maken. En dat ben ik van plan d.m.v de videokaart koeler te vervangen.
Alleen ik vraag me af of die northbridge koeler die standaard op een A8N-SLI Deluxe is veel geluid maakt.

Want er is iemand hier vast wel die de northbridge vervangen heeft door bijvoorbeeld de Zalman NB-47J Passieve koeler.

Graag jullie mening hierover en of het dus slim is om de standaard northbridge koeler te vervangen voor de Zalman NB-47J Passieve koeler.
ja het kan ik heb het ook gedaan en hij werd 42 graden bij een binnen temp van 23graden dus dat is wel oke maar ik raad je wel aan om een goede airflow door je kast te laten lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 19:12

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

ik heb hem er ook op zitten .. de zalman.. werkt perfect.. wordt wel warm maar met een goeie airflow geen probleem natuurlijk.. echt super en lekker silend (kost trouwens nix.. eurie of 3 ofzo)

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn airflow in me kast is heel goed. (bestuurd door 5 casefans)

Maar waar het mij vooral om gaat is of die standaard koeling veel geluid maakt en of je het dus met die passieve koeling echt duidelijk minder hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phxzy
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:02:
Mijn airflow in me kast is heel goed. (bestuurd door 5 casefans)

Maar waar het mij vooral om gaat is of die standaard koeling veel geluid maakt en of je het dus met die passieve koeling echt duidelijk minder hoort.
ja die actieve koeler die draait als ik het goed heb op 18000 toeren dus die hoor je heel erg goed ik werd er gek van dus heb ik em veranderd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
phxzy schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:05:
[...]

ja die actieve koeler die draait als ik het goed heb op 18000 toeren dus die hoor je heel erg goed ik werd er gek van dus heb ik em veranderd ;)
18000, toe maar. Volgens mij heb je dan een hele andere categorie motoren >:) .

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phxzy
:P (iniedergeval bij mij gaf ie 18000rpm aan in de bios)

[ Voor 94% gewijzigd door phxzy op 17-05-2005 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is 100% zeker de NB koeler die de herrie maakt .... een andere koeler op de vid kaart scheelt al maar de grootste klapper is de NB koeler...

Ik heb het vandaag gedaan (dat blauwe blokje) en hij is nu echt heeeeeeeel stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Strak, dan neem ik die erook bij morgen bij me VF700 (weet niet of jullie me andere topic ook gezien hebben :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Wat je ook kan doen (ik heb het hier ergens zien staan) is zo'n oud gelig NB heatsinkje van Zalman kopen, dat erop monteren, een Arctic NV Silencer 5 kopen, daar onderaan een stuk uitzagen en op je videokaart monteren, zodat die 'fan' van die Silencer zowel de videokaart als je heatsink koelt. Ikzelf heb een iets minder geavanceerde oplossing:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i/?UserID=80747&FotoID=1643

Die koeler hangt aan een Zalman Fanmate 1, maar zelfs dat zou overbodig kunnen zijn: de airflow die de fan van de Silencer naast zijn behuizing "morst" (naar beneden toe) is genoeg om de NB te koelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Erycius op 18-05-2005 10:38 ]

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook een goed idee. Maar heb een goede Airflow in me kast en daar red ik het ook wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Omdat ik veel nare dingen las over dat standaard A8N NB koelertje had ik gelijk na de aankoop van mijn A8N dat ding vervangen door een Zalman NB-47J.

Ik weet niet eens of dat ding veel lawaai maakt of niet. Ik heb een matige airflow in mijn kast, maar toch gaat het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij zit die er nou ook in. Met een VF700. Lekker stil samen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Ik heb mijn NB47 vandaag eens vastgepakt. Die was bijna te heet om vast te blijven houden!

Maar mijn systeem is zeer stabiel. Zou het kwaad kunnen als de Northbridge zo heet wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:30
phxzy schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:07:
:P (iniedergeval bij mij gaf ie 18000rpm aan in de bios)
als je bios update gaat die naar 8000RPM

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zelf zegt dat ie stabiel is, dan zal het niet zoveel kwaad kunnen lijkt me :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:56:
Als je zelf zegt dat ie stabiel is, dan zal het niet zoveel kwaad kunnen lijkt me :+
Ja, maar op lange termijn?
Ik kan helaas moeilijk een fatsoenlijke airflow in mijn kast maken, omdat er voor in de kast geen fan geplaatst kan worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Cubix op 25-05-2005 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
EryciusPuteanus schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:37:
Wat je ook kan doen (ik heb het hier ergens zien staan) is zo'n oud gelig NB heatsinkje van Zalman kopen, dat erop monteren, een Arctic NV Silencer 5 kopen, daar onderaan een stuk uitzagen en op je videokaart monteren, zodat die 'fan' van die Silencer zowel de videokaart als je heatsink koelt. Ikzelf heb een iets minder geavanceerde oplossing:

[afbeelding]

Die koeler hangt aan een Zalman Fanmate 1, maar zelfs dat zou overbodig kunnen zijn: de airflow die de fan van de Silencer naast zijn behuizing "morst" (naar beneden toe) is genoeg om de NB te koelen.
Goede koeloplossing ja. Qua koeling de beste van allemaal, want dan gaan je temp zelfs flink verbeteren met dit zalman blokkie, maar zelfs als die chipsets 55 graden worden is er niets aan de hand. Zelfde geld zowel voor het blauwe als gele blokkie het past allebei, alleen je moet wel je silencer verbouwen. En dat gele blokkie is volgens mij alleen te lijmen, daar zitten geen pinnetjes voor het moederbord bij, niet zo handig dus.

Wat ik trouwens wel gemerkt hebt, asus geeft die temp 10 graden lager aan dan een dfi bord, asus was 43 ofzo, met dfi, zelfde chipset, vergelijkbaar systeem, en daar was ie 54 stressed.

Maar in mijn ogen is dit meer de oplossing als je die Silencer al hebt, niet als je het nieuw moet gaan kopen. Meteen dat ding gaan zitten hakken en zagen is nou niet echt het leukste om te doen (zeker niet als je die ooit nog eens samen met je vga wil verkopen), die zalman waaier is dan een beter idee, volgens mij. Dan hoef je niet te verbouwen en die zorgt ook wel voor wat lucht weerstand.

Ik heb laatst overigens een systeem gemaakt, zonder casefans en met die zalman op 5v.. en een artic freezer op de cpu + een enermax voeding in de low stand, en dat ging allemaal perfect. Echt op 2 meter is die pc niet te horen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Race Eend op 26-05-2005 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EryciusPuteanus schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 10:37:

[afbeelding]

Past daar ook die blauwe Zalman (ZM-NB47J) onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 12:53:
[...]

Past daar ook die blauwe Zalman (ZM-NB47J) onder?
Lees die tekst nou die ik hierboven heb staan :O
Het past, maar je moet wel een stuk uit je silencer zagen. En dat moet je wel willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 15:04

Bene

list incomprehension

Alternatief: Ik heb de fan op 7 volt op een molex geprikt. De NB blijft nog steeds goed koel en de fan is nu onhoorbaar (in een kast met een passief gekoelde videokaart en een liquid bearing HD). Enige nadeel: je bent je toerenteller kwijt. Maar dat ben je natuurlijk ook al met een Zalman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 16:23

Milmoor

Footsteps and pictures.

Met wat creativiteit en een petfles...
Afbeeldingslocatie: http://www.bitbike.com/users/j.e.boere/hobbies/computer/kast/DSC00358.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Milmoor op 25-05-2005 23:10 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joost E. Boere schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 23:10:
Met wat creativiteit en een petfles...
[afbeelding]
Mooi gemaakt, echter zitten de meeste mensen met een ATX midi tower ipv een een BTX high tower :P

Ikzelf heb dus ook een ATX midi tower met één ATI Radeon X850. Had heel even het idee om deze VGA kaart gewoon in het onderste slot te stoppen, dan past namelijk de blauwe (ipv de gele) zalman gewoon op de NB. Echter wist ik niet dat het onderste slot maar PCI-E 1x wordt als je maar één enkele VGA kaart gebruikt (ipv SLI). Voor de mensen die het dus nog niet wisten: Het bovenste slot is sneller als je maar 1 vga kaart hebt.
- 2 x PCI Express x16-sleuf
*SLI-mode : x8 , x8
*Standaard (Single VGA) mode : x16, x1
Bovenstaande is van de Asus website.
Race Eend schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:03:
[...]
Lees die tekst nou die ik hierboven heb staan :O
Het past, maar je moet wel een stuk uit je silencer zagen. En dat moet je wel willen.
Weet je dat zeker, want die gele zit al bijna tegen de fan van de silencer aan en die blauwe is 15mm hoger (47-32)! Bekijk ook eens dit topic, daar zeggen ze namelijk dat de blauwe niet past. En er staan mooie plaatjes bij van de gele zalman in actie: Gele koeler in actie!

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 16:23

Milmoor

Footsteps and pictures.

[zeur-modus]
Het is een ATX-kast, maar inderdaad met een BTX-achtige layout. Hij staat bij de pricewatch bij de miditowers. Maar dat lijkt me inderdaad niet kloppen.
[/zeur-modus]
Vanuit de handleiding van mijn Asus A8N-SLI:
"In Normal mode, only the PCI-Express blue slot can be used for PCI-Express x16 grphic cards. The PCI Express black slot functions as a PCI Express x1 slot."
Maar ik bedenk me tijdens het typen dat onder en boven bij ons andersom is, wij zijn het dus eigenlijk eens...

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-02 11:42
Heb onlangs zelf een nb-wc blok gemaakt doet het perfect met een brakke bigwater radiator word het nie warmer dan 34 op me cpu en me nb word 33/34.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:07:
[...]

[...]

Weet je dat zeker, want die gele zit al bijna tegen de fan van de silencer aan en die blauwe is 15mm hoger (47-32)! Bekijk ook eens dit topic, daar zeggen ze namelijk dat de blauwe niet past. En er staan mooie plaatjes bij van de gele zalman in actie: Gele koeler in actie!
Daar kan je wel eens gelijk in hebben ja.. ik dacht eerlijk gezegd de blauwe gezien te hebben, maar ik kon het topic niet terug vinden.

Als voordeel heeft die blauwe wel dat ie hoger is in het midden, als je het blokje dus zo draait dat de lage zijkant, bij de vga zit, moet het ook wel passen. Maar testen kan ik het niet, omdat ik toen de zalman vga koeler heb aangeschaft. Afbeeldingslocatie: http://www.gepbolt.hu/ii/nb47_2_big.jpg

Zo heb ik hem dus geplaatst..
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0TAD2AgcWQDLUPJqH59KzsVjqRpHXqDESlx3A2Zf8Zt5rZudTkPXrkzScJKn1GD0*W2MUnSXItmv5ZU*R1OuzLmmquMQ4J86mpNEgVzLNwx5O4EkgPVXvZw/4300080.JPG?dc=4675520935378806049

Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0TADpAg8WXzT5RntjpUY1t*95q!DNmMl!VEruPsvXVgtFO0w5KnlFhasDOt3lWSF1!RMKO2bjsw1T3qIxkscj*!9y0atqyIsibEyrwYIKfzBNFJHeI8dz2g/4300079.JPG?dc=4675520935602134804

En bij mijn msi.. heb ik waterkoeling op de chipset.. en idd in het onderste slot, maar dan wel ff de jumpers naar SLi modus gezet, dan draait ie op x8 pci-e :)

[ Voor 33% gewijzigd door Race Eend op 26-05-2005 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Race Eend schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:37:
[...]

Daar kan je wel eens gelijk in hebben ja.. ik dacht eerlijk gezegd de blauwe gezien te hebben, maar ik kon het topic niet terug vinden.

Als voordeel heeft die blauwe wel dat ie hoger is in het midden, als je het blokje dus zo draait dat de lage zijkant, bij de vga zit, moet het ook wel passen. Maar testen kan ik het niet, omdat ik toen de zalman vga koeler heb aangeschaft. [afbeelding]

Zo heb ik hem dus geplaatst..
[afbeelding]

[afbeelding]
Hmm dat ziet er heel anders uit dan die foto in dat andere topic! Hier lijkt de NB lager te zitten.
Zit er misschien verschil in de gewone en de Deluxe versie mbt de plaats van de NB?
Race Eend schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:37:
En bij mijn msi.. heb ik waterkoeling op de chipset.. en idd in het onderste slot, maar dan wel ff de jumpers naar SLi modus gezet, dan draait ie op x8 pci-e :)
Dat is idd ook een slim idee, had ik nog niet aan gedacht. Maar dan moet ik weer verhuizen naar het videoplanken forum om erachter te komen of het verschil tussen 8x en 16x te merken is met mijn systeem (=X850XT, 3500+ Venice, 1024 MB Corsair, SATA2 Samsung SP 200GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat die NB lager zit komt denk ik door de hoek waaronder de foto is genomen.
Denk je trouwens dat daar nog zo'n passieve VGA koeler langs past?

(sorry voor de topic kaap)

Je gaat de 8x 16x bij mijn weten niet merken. Je gebruikt toch niet de volle bandbreedte van je 16x?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 13:12:
[...]

Hmm dat ziet er heel anders uit dan die foto in dat andere topic! Hier lijkt de NB lager te zitten.
Zit er misschien verschil in de gewone en de Deluxe versie mbt de plaats van de NB?

[...]

Dat is idd ook een slim idee, had ik nog niet aan gedacht. Maar dan moet ik weer verhuizen naar het videoplanken forum om erachter te komen of het verschil tussen 8x en 16x te merken is met mijn systeem (=X850XT, 3500+ Venice, 1024 MB Corsair, SATA2 Samsung SP 200GB).
Haha, dan heb bijna zelfde systeem als ik :)
Maar nee, het verschil tussen 8x en 16x is er niet.. laatst een testje van iemand.. 20 punten op de 4500 punten in 3dmark05.. Bovendien, de score kan per run verschillen, soms haal ik ook ineens 10 punten meer, als ik reboot.
En zelfs als het 20 punten verschil zou zijn, dan lig ik daar nog niet wakker van, dat is echt niet te merken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 13:33:
Dat die NB lager zit komt denk ik door de hoek waaronder de foto is genomen.
Denk je trouwens dat daar nog zo'n passieve VGA koeler langs past?

(sorry voor de topic kaap)

Je gaat de 8x 16x bij mijn weten niet merken. Je gebruikt toch niet de volle bandbreedte van je 16x?
Die passieve zalman moet toch ook wel passen gok ik.. aan dit plaatje te zien..

Afbeeldingslocatie: http://media.hardwareanalysis.com/articles/large/11305.jpg

die silencer is gewoon een stuk groter, vandaar dat die wat kritischer is:

Afbeeldingslocatie: http://media.hardwareanalysis.com/articles/large/11304.jpg

edit: hmm 2 posts onder elkaar, willen jullie wat sneller posten! :+ :Y)

[ Voor 20% gewijzigd door Race Eend op 26-05-2005 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Race Eend schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 13:49:
die silencer is gewoon een stuk groter, vandaar dat die wat kritischer is:

[afbeelding]
Ik heb ff op de site van Arctic Cooling gekeken en kwam daar de technische tekening tegen van de ATI Silencer 5 (link naar PDF). Ik heb dus 14,5+13,5=28mm nodig vanaf de VGA plank.
Race Eend, zou jij misschien kunnen kijken of er zoveel plaats is tusen de VGA plank en het begin van de Zalman (of het begin van de vehoging van de Zalman)?
Race Eend schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 13:49:
edit: hmm 2 posts onder elkaar, willen jullie wat sneller posten! :+ :Y)
Sorry, moet ook nog werken tussendoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 14:38:
[...]

Ik heb ff op de site van Arctic Cooling gekeken en kwam daar de technische tekening tegen van de ATI Silencer 5 (link naar PDF). Ik heb dus 14,5+13,5=28mm nodig vanaf de VGA plank.
Race Eend, zou jij misschien kunnen kijken of er zoveel plaats is tusen de VGA plank en het begin van de Zalman (of het begin van de vehoging van de Zalman)?

[...]

Sorry, moet ook nog werken tussendoor :)
Ik kan het zelf helaas niet opmeten.. die pc's heb ik allemaal voor anderen gemaakt, ik kan wel even vragen voor je of ze het willen opmeten.. zodra ik wat meer weet post ik het hier.

Trouwens, mocht het nou net niet lukken door de eerste 2 verhoogde pinnen, kan je de binnen zo met een tang wegbuigen of zelfs afknippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Race Eend schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 15:53:
[...]

Ik kan het zelf helaas niet opmeten.. die pc's heb ik allemaal voor anderen gemaakt, ik kan wel even vragen voor je of ze het willen opmeten.. zodra ik wat meer weet post ik het hier.

Trouwens, mocht het nou net niet lukken door de eerste 2 verhoogde pinnen, kan je de binnen zo met een tang wegbuigen of zelfs afknippen.
Klopt, maar als dat nodig is dan denk ik dat ik mijn VGA kaart gewoon in het onderste slot stop.
Dan is het nog maar de vraag of het dan wel zonder problemen past, aangezien de ATI Silencer 5 aan de onderkant van de kaart (dus eigenlijk de bovenkant als ie in een ATX kast zit) ook nog de memory chips koelt door een plaat eroverheen te leggen. Misschien dat iemand (Race Eend?) weet of dat problemen oplevert?

En ff over dat SLI truukje, werkt dat ook met ATI kaarten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 16:19:
[...]

Klopt, maar als dat nodig is dan denk ik dat ik mijn VGA kaart gewoon in het onderste slot stop.
Dan is het nog maar de vraag of het dan wel zonder problemen past, aangezien de ATI Silencer 5 aan de onderkant van de kaart (dus eigenlijk de bovenkant als ie in een ATX kast zit) ook nog de memory chips koelt door een plaat eroverheen te leggen. Misschien dat iemand (Race Eend?) weet of dat problemen oplevert?

En ff over dat SLI truukje, werkt dat ook met ATI kaarten dan?
Sli truukje werkt ook met ati kaarten. Je stelt je mobo dan zo in, dat ie beide sloten 8x maakt, ipv 16x1.. (in rivatuner zo te controleren.. mijn x850xt draait nu ook op 8x..). In je moederbord boekje staat hoe je dat doet.

De koeling van het geheugen moet verder ook geen problemen opleveren.. zoals misschien te zien is op de foto's hou je wel wat ruimte over. Bovendien heb ik het blokje vooral wat naar onder gesteld zodat de losse 6600gt wat meer ruimte kreeg.

Maar de zalman pootjes zijn helemaal te finetunen door ze millimeter voor millimeter te verstellen.

Als je het onderste slot wilt gebruiken, draai het blokje dan gewoon een kwartslag, het blokje is nl langer.. dan dat ie breed is (als je begrijpt wat ik bedoel)..

[ Voor 5% gewijzigd door Race Eend op 26-05-2005 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Race Eend schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 18:12:
Als je het onderste slot wilt gebruiken, draai het blokje dan gewoon een kwartslag, het blokje is nl langer.. dan dat ie breed is (als je begrijpt wat ik bedoel)..
De Zalman site zegt anders dit: "37 (L) X 37 (W) X 47 (H) mm"
Even breed als lang dus... we hebben het toch wel allebei over de ZM-NB47J?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:01:
[...]

De Zalman site zegt anders dit: "37 (L) X 37 (W) X 47 (H) mm"
Even breed als lang dus... we hebben het toch wel allebei over de ZM-NB47J?
we hebben het over dezelfde ja.. Maar het vertekend erg denk ik.. als ik nl op plaatjes kijk en het ding voor me hou, dan lijkt ie langer te zijn.. Komt waarschijnlijk omdat het contactvlak wat vertikaal zit.

Afbeeldingslocatie: http://mcs.pc.pl/shop_img/zalman/ZM-NB47J.jpg

Overigens blijft nogsteeds gelden, als je 2 kaarten gaat gebruiken, of het 2e slot.. draai hem dan een kwartslag dan kom je beter uit met de bevestiging.. (in geval van géén silencer..)

[ Voor 6% gewijzigd door Race Eend op 26-05-2005 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

ik denk dat hij bedoelt dat het ''hoge'' gedeelte anders gedraaid zit... :)

edit: was weer eens te laat :(... ;)

[ Voor 34% gewijzigd door SleutelMan op 26-05-2005 19:22 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Race Eend schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:17:
we hebben het over dezelfde ja.. Maar het vertekend erg denk ik.. als ik nl op plaatjes kijk en het ding voor me hou, dan lijkt ie langer te zijn.. Komt waarschijnlijk omdat het contactvlak wat vertikaal zit.

[afbeelding]
Daar lijkt het idd zo te zijn, maar de afmetingen zeggen van niet :P

Volgende week krijg ik alles binnen (hopelijk) en dan kan ik het zelf bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 20:57:
[...]

Daar lijkt het idd zo te zijn, maar de afmetingen zeggen van niet :P

Volgende week krijg ik alles binnen (hopelijk) en dan kan ik het zelf bekijken.
Precies, met wat modden komt het altijd wel goed, vga kaart iets naar boven drukken in het slot, en dan snel vastschroeven, heb je toch weer 2 mm te pakken ;)

Heb je een digicam ofzo, voor de picca's? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Race Eend schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 21:46:
[...]

Precies, met wat modden komt het altijd wel goed, vga kaart iets naar boven drukken in het slot, en dan snel vastschroeven, heb je toch weer 2 mm te pakken ;)

Heb je een digicam ofzo, voor de picca's? :*)
Hehe, ik heb nog geen digicam, maar over 2 weken krijg ik een SE K750 (mobiele foon) met 2MP camera. Als het zover is post ik wel wat pictures!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem ik heb een Zalman VF7000-CU kooeler op mijn 6800GT zitten maar nu gaat mijn NB coolertje een lawaai maken ik wil hem vervangen voor een mooi iets alleen nu zit mijn videoplank koeler in de weg en verschrikkelijk ook zijn er sugesties?

Het betreft een A8N-SLI Deluxe met dus een XFX 6800GT met een VF700-CU. dit alles zit in een Antec lifestyle Sonata kast.

PS ik zou een fototje willen neerzetten kweet niet hoe :P

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 13:28:
Ik heb een probleem ik heb een Zalman VF7000-CU kooeler op mijn 6800GT zitten maar nu gaat mijn NB coolertje een lawaai maken ik wil hem vervangen voor een mooi iets alleen nu zit mijn videoplank koeler in de weg en verschrikkelijk ook zijn er sugesties?

Het betreft een A8N-SLI Deluxe met dus een XFX 6800GT met een VF700-CU. dit alles zit in een Antec lifestyle Sonata kast.

PS ik zou een fototje willen neerzetten kweet niet hoe :P

alvast bedankt
die zit niet in de weg ... ik heb precies dezelfde setup als jij ..... enige is dat je de onderste 4 koelribben moet verbuigen van de VF700 .. voor de rest is er geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, mosselman maar welke heb je dan die gele of die blauwe? in ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
Ondanks een redelijke airflow (Tt Soprano), een fan in het zijpaneel die recht boven op de koeler blies & Zalmans op m'n videokaarten die ook nog wat extra koeling gaven vond ik die passieve Zalman NB47J erg heet worden, ik kon hem amper aanraken.

Was dus weer op zoek gegaan naar een andere kant-&-klare oplossing & heb die gevonden in dit koelertje:
Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenstil.nl/images/7922-c.jpg

Fannetje is echt superstil & de temperatuur van de chipset schommelt nu bij normaal gebruik rond de 33/34 graden.
Voor € 22,50 (ikbenstil.nl) alleen niet echt goedkoop.. Zelf maken: Zalman NB32J + 40mm 3-pin fan.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Beetje een grote kick.... zonder verder weinig discussie materiaal...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.