Hmm, dit is eens een andere kijk op het hele gebeuren. Is wel interessant punt wat je daar aanhaaltGunp01nt schreef op 24 juni 2004 @ 22:17:
De release van een game is natuurlijk een beetje een tweewerking tussen developer en publisher. Grote kans dat na het source leak fiasco Vivendi heeft aangedrongen op aanpassing danwel herschrijving van security code. Ook schijnt er nogal wat onenigheid te zijn tussen Valve en Vivendi, als gevolg van Valve's plannen om dmv. Steam de publisher buitenspel te zetten. Dat zal ze door Vivendi niet in dank worden afgenomen, met alle gevolgen van dien.
Waarmee Valve/HL2 wel eens een paar hele belangrijke precedenten zou kunnen zetten!
Verwijderd
Ik denk dat VALVe makkenlijk een andere uitgever kan vinden, dus daar zal het probleem volgens mij niet liggen. Als je zo'n top-game maakt die natuurlijk heeel veel verkocht gaat worden, lijkt het me sterk dat je uitgever gaat zeuren, natuurlijk is dat downloaden via steam een tegenpunt voor de uigever.
Verwijderd
Jah, gelukkig zitten er weer 128x128 units crates in.Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 14:06:
Woei, nieuwe dust, vind ik wel lekker uitzien. Was een beetje bang dat de sfeer verloren zou gaan van de huidige CS, maar het lijkt wel mee te vallen.
Verwijderd
Hah, ik kan niet zeggen dat ik het niet ga kopen... want dat ga ik niet... ATI stuurt me een copy op zodra het spel ook gereleased word 
Ik zie er in ieder geval wel naar uit, dat zonder meer...
Ik zie er in ieder geval wel naar uit, dat zonder meer...
Phoei, wat veel ontkenningen in 1 zin. Ik moest even een paar keer lezen....Verwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 01:45:
Hah, ik kan niet zeggen dat ik het niet ga kopen... want dat ga ik niet...
Maargoed, om weer terug te gaan naar HL2, maar dan inhoudelijk.
Waar ik benieuwd naar ben is in hoeverre de objecten in de HL2 maps/levels dynamisch zijn. Valve heeft zelf aangegeven dat na aanleiding van de gebruikerstests is gebleken dat men erg veel bezig is met de fysics in het spel, dus het manipuleren van de objecten. Daar hebben ze dus het afgelopen jaar extra aan gewerkt om dat uit te breiden.
Als ik FarCry en PainKiller als voorbeeld mag nemen. Ook hier wordt gebruik gemaakt van (Havok) fysics en hier en daar is dit erg leuk uitgewerkt. En inderdaad is het leuk om een level door te lopen om alles te slopen of om te zien hoe de fysics zich gedragen.
Maar ik merk toch bij deze spellen dat veel objecten toch statisch zijn. In de ene map kan je hangende objecten bewegen (door er tegenaan te schieten bijvoorbeeld) en in andere maps weer niet. Ik denk dat de mate waarin objecten aanpasbaar zijn en zich gedragen zoals in de echte wereld het gevoel van 'realisme' kunnen versterken. En het is een kwestie van detail en hoeveel tijd de makers van het spel besteden aan de objecten in een map.
Ik ben nu met de laatste levels van PainKiller bezig en ben erg onder de indruk van de gedetaileerdheid van sommige maps. Maar toch heb ik vaak het gevoel van "jammer" als blijkt dat de leveldesigners objecten hebben geplaatst, maar niet de moeite hebben genomen om de (juiste) fysics eraan toe te voegen.
Dus aan de ene kant ben ik blij dat HL2 uitgesteld is en dat Valve heeft onderkend dat de fysics een belangrijk deel zijn van de spelbeleving en dat ze daar meer aandacht aan gegeven hebben.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Ik heb steam zo vaak zien crashen....daar ga ik echt geen game op bestellen... En al helemaal HL2 niet.Exe-cuter schreef op 24 juni 2004 @ 23:41:
[...]
Toch denk ik dat de verkoop via Steam niet zo'n vaart zal lopen.
Beauty is in the eye of the beerholder
HL2 is 3.5GB groot. Dat heeft Newell gezegd op de HL2 Fallout forums.
Ook is de cast van de stemmen aangekondigd.
http://www.hl2fallout.com/
Verwijderd
Bij mij loopt steam behoorlijk stabiel en er zal vast wel een soort resume functie inzitten als je hl2 zo wil downloaden. Ik ga hem iig via steam downloaden omdat ik die ati coupon heb (opsturen kost bij elkaar meer dan als je hem in de winkel koopr volgens mij).
Hm.. Ik heb nog helemaal niet nagedacht over de grootteHuggyB schreef op 25 juni 2004 @ 12:00:
HL2 is 3.5GB groot. Dat heeft Newell gezegd op de HL2 Fallout forums.
Ze moeten de steam servers nog heeeeeeeelveel updaten als het voor elkaar willen krijgen om een paar miljoen gamers ruim 3.5 gb te laten krijgen... Ik heb gehoord dat Valve de bittorrent creator heeft ingehuurd en waarschijnlijk willen ze bittorrent in steam inbouwen om de enorme load op de steam servers een beetje te reduceren.
Maargoed.. Het blijven vermoedens
Verwijderd
De game zelf zal wel geen 3.5Gb zijn, één keer geïnstalleerd misschien wel. Maar met een goeie compressie kan dit wel een heel stuk lager zijn.
Waarom niet? UT2K4 en Far Cry waren ook een DVD groot hoor.
Ohja vergeten bij te zeggen.. Met compressie zou het 2 gigabyte zijnVerwijderd schreef op 25 juni 2004 @ 19:19:
De game zelf zal wel geen 3.5Gb zijn, één keer geïnstalleerd misschien wel. Maar met een goeie compressie kan dit wel een heel stuk lager zijn.

Opzich is wat Valve met Steam probeert te doen best een interessant experiment. Hoeveel mensen downloaden nu al spellen via het internet?
De bandbreedte is er dus kennelijk wel. Het zou warez terug kunnen dringen omdat het het gemakszucht-aspect van warez teniet doet.
Daarnaast zou het heel goed zijn als developers zich een beetje los kunnen maken van publishers die vaak met strakke hand regeren en in de regel ervoor zorgen dat games uiteindelijk nogal uitgevlakt worden of zelfs regelrechte kopieen van andere games worden (zie de hele trits WW2 shooters). Voor de gamers zou dit interessant zijn omdat je dan spellen krijgt die veel meer in lijn liggen met wat de developer voor ogen had. Er zal veel meer vernieuwing optreden omdat er geen publisher is die niks geeft om creativiteit.
De populairste online spellen zijn gratis mods of komen daaruit voort, wat maar laat zien wat de kracht is van een developer die niet door een publisher gedirigeerd wordt. Aan de andere kant zal Valve nog steeds veel games moeten verkopen om in leven te blijven, publisher of niet. Echter schijnt met Steam hun overhead veel lager te zijn, en door de abonnementen kunnen ze dus op langere termijn geld blijven verdienen met een titel. Als ze eenmaal een hoop mensen aan het spel weten te binden, en ze brengen updates + uitbreidingen uit (wat een stuk minder werk is dan een hele nieuwe game maken), dan hebben ze m.i. een goeie inkomstenbron. Eventueel succes van HL2 zou wel eens voor een revolutie kunnen zorgen, of voor het totaal omgooien van het publisher/developer systeem.

Daarnaast zou het heel goed zijn als developers zich een beetje los kunnen maken van publishers die vaak met strakke hand regeren en in de regel ervoor zorgen dat games uiteindelijk nogal uitgevlakt worden of zelfs regelrechte kopieen van andere games worden (zie de hele trits WW2 shooters). Voor de gamers zou dit interessant zijn omdat je dan spellen krijgt die veel meer in lijn liggen met wat de developer voor ogen had. Er zal veel meer vernieuwing optreden omdat er geen publisher is die niks geeft om creativiteit.
De populairste online spellen zijn gratis mods of komen daaruit voort, wat maar laat zien wat de kracht is van een developer die niet door een publisher gedirigeerd wordt. Aan de andere kant zal Valve nog steeds veel games moeten verkopen om in leven te blijven, publisher of niet. Echter schijnt met Steam hun overhead veel lager te zijn, en door de abonnementen kunnen ze dus op langere termijn geld blijven verdienen met een titel. Als ze eenmaal een hoop mensen aan het spel weten te binden, en ze brengen updates + uitbreidingen uit (wat een stuk minder werk is dan een hele nieuwe game maken), dan hebben ze m.i. een goeie inkomstenbron. Eventueel succes van HL2 zou wel eens voor een revolutie kunnen zorgen, of voor het totaal omgooien van het publisher/developer systeem.
Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.
Ik moet zeggen dat ik níemand ken die warez download is omdat hij te lúi is om naar de winkel te gaanGunp01nt schreef op 25 juni 2004 @ 21:49:
Opzich is wat Valve met Steam probeert te doen best een interessant experiment. Hoeveel mensen downloaden nu al spellen via het internet?![]()
De bandbreedte is er dus kennelijk wel. Het zou warez terug kunnen dringen omdat het het gemakszucht-aspect van warez teniet doet.
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Nah gewoon eerst uitproberen. Bevalt het me, mooi, dan surf ik naar dynabyte.nl en heb ik een paar dagen later een mooi doosjeBaRF schreef op 26 juni 2004 @ 09:43:
[...]
Ik moet zeggen dat ik níemand ken die warez download is omdat hij te lúi is om naar de winkel te gaanMeestal is de schuldige dat, hoe heet het ook alweer, 'geld-kost-aspect'
heb ff gekeken, maar zag dit nog nergens in het topic staan, kwam dit tegen op een niet nader te noemen site 
In een eerder nieuwsbericht konden we al lezen dat Doom 3 naar alle waarschijnlijkheid op 3 augustus gelanceerd wordt. Gabe Newell, woordvoerder van Valve, meldt nu dat ook zij inspanningen gaan leveren om Half Life 2 in augustus op de markt te brengen. Voor videokaartenfabrikant ATi is het van uitermate groot belang om Half Life 2 zo snel mogelijk te zien verschijnen. Nvidia daarentegen, hoopt dat het weer in een betere situatie terechtkomt, als de introductie van HL2 nog een tijdje op zich laat wachten, terwijl Doom 3 reeds vlot verkrijgbaar is.
Het verleden heeft ons geleerd dat het niet verstandig is om veel vertrouwen te schenken in de vooropgestelde lanceringsdata van nieuwe games. Zoals bij Half Life 2 het geval was, zijn er veel te veel mogelijke gebeurtenissen die een invloed kunnen uitoefenen op de lanceringsdatum van een game.
Voor ATi is dit nieuws in ieder geval van cruciaal belang, aangezien er steeds meer frustraties onstaan bij de ATi-partners en bij de klanten, die nog steeds hun Half Life 2-coupon niet kunnen omruilen voor de game.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Heb jij ooit een game zien gereleased worden waarvoor de planning stond in een kwartaal, en dat die dan ook daadwerkelijk in dat kwartaal werd gereleased, laat staan in het begin van dat kwartaal?
Jazeker ! Max Payne 2
Niet uitgesteld zover ik weet en toch geweldig goed.
Niet uitgesteld zover ik weet en toch geweldig goed.
Lijkt mij iig ideaal, gewoon wat geld overmaken en dan een serial krijgen om vervolgens het spel te downloaden
CD's raken toch alleen maar kwijt/beschadigd. Ik kan persoonlijk iig niet wachten op DoD op de HL2 engine
Carmageddon bijvoorbeeldDeepSeven schreef op 26 juni 2004 @ 17:58:
Heb jij ooit een game zien gereleased worden waarvoor de planning stond in een kwartaal, en dat die dan ook daadwerkelijk in dat kwartaal werd gereleased, laat staan in het begin van dat kwartaal?
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Alle fifa spellen
maar idd veel games komen veel later uit als geplant... maar of dat nou Marketing technisch is of gewoon slechte planning... heb geen idee.
Inderdaad....maar dan kom ik echt niet meer buitenubermaestro schreef op 26 juni 2004 @ 18:13:
...Ik kan persoonlijk iig niet wachten op DoD op de HL2 engine
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
stond op tweakzone.nl, maar ik hoop dus echt dat ze het begin augustus uitbrengen.. kan ik nog in de vakantie beetje mee kloten das relaxt!Maverick schreef op 26 juni 2004 @ 16:49:
heb ff gekeken, maar zag dit nog nergens in het topic staan, kwam dit tegen op een niet nader te noemen site
[...]
kei hard doorheen jassen met golden power
To Beezze or not to Beezze
De frontpage doet ook weer mee aan de hl2 gekte...
nieuws: Half-Life 2 gaat in augustus naar de persen
nieuws: Half-Life 2 gaat in augustus naar de persen
hmmnz duits game blad heeft een nieuw filmpje over hl2 (meer dan 2uur)
http://www.pcgames.de/?menu=0401&show=cover
kan geen mirror vinden..
ben wel benieuwd!
kan geen mirror vinden..
Nieuws en informatie over IPv6 @ Fix6.net | Hosting met IPv6 nodig? Bekijk de IPv6-hosters lijst op Fix6.net/ipv6-webhosting
als je goed kijkt is dat een meer dan 2 uur duurend filmpje van de E3
dat zeg iemand op half-life2.net forumsafter last months scans from my german PCGAMES mag i got some new info for you guys, which is somehow related to hl2:
in the newest issue of this mag, they got a Counter-Strike Source Vid on the mag's dvd, which is pretty interessting. Besides showing new versions of cbble, dust, italy and havanna, they got 2 short interviews with Erik Johnson and... hell what was his name... sth like cliffe youknowwho. they both said that they want to add further features to the game, after the release (btw: mag said it would be free shipping with hl2, but dunno...). Cliffe was very excitited by the possibilities of the source-engine which they can use in CS:S, in particular he pointed out the abillity to build like 10times bigger maps than the original ones.
Graphic was good, nothing special in modern times, some neat ragdoll physics on the characters and good looking bullets hitting the walls (lost the words... decals?), nothing more.
they also asked the somehow rethoric question of hl2 release date which was answered with a laughing "summer" by erik
maar 2 uur!! zo lang was dat e3 filmpje toch niet??
[update]
http://users.lichtsnel.nl/~jap/cs2.avi
kreeg link van filmpje van iemand, weet niet zeker of het de goede is maar heb hem snel ff gemirrord
[ Voor 37% gewijzigd door Jap op 28-06-2004 21:58 ]
Nieuws en informatie over IPv6 @ Fix6.net | Hosting met IPv6 nodig? Bekijk de IPv6-hosters lijst op Fix6.net/ipv6-webhosting
Verwijderd
Deze PC Games heb ik en het is gewoon die lange E3 film.Jap schreef op 28 juni 2004 @ 20:05:
hmmnz duits game blad heeft een nieuw filmpje over hl2 (meer dan 2uur)
kan geen mirror vinden..ben wel benieuwd!
Verwijderd
Het is wel een duits filmpje en blokkerige kwaliteit. Hij duurt 5 minuten.
Edit: Ik weet niet hoe oud het filmpje is maar wat mij opvalt:
- ze kunnen levels van een kilometer bij een kilometer maken
- hud blijft hetzelfde
- er zitten nog geen echte gameplay veranderingen in als voertuigen of map op het strand of bos
- de designers van CS zeggen dat hij deze zomer uitkomt
- je kan blokkades bouwen met bijv tafels om zo opfor tegen te houden
Edit: Ik weet niet hoe oud het filmpje is maar wat mij opvalt:
- ze kunnen levels van een kilometer bij een kilometer maken
- hud blijft hetzelfde
- er zitten nog geen echte gameplay veranderingen in als voertuigen of map op het strand of bos
- de designers van CS zeggen dat hij deze zomer uitkomt
- je kan blokkades bouwen met bijv tafels om zo opfor tegen te houden
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2004 23:47 ]
Verwijderd
Blijkbaar verschijnt HL2 dus met een hoop van de ouwe mods die op de nieuwe engine lopen als bonus. Gaan ze eigenlijk ook een naar source geporte HL1 op de DVD zetten ? Is dit al bekend ?
Ik heb ergens gelezen van wel!Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 09:06:
Blijkbaar verschijnt HL2 dus met een hoop van de ouwe mods die op de nieuwe engine lopen als bonus. Gaan ze eigenlijk ook een naar source geporte HL1 op de DVD zetten ? Is dit al bekend ?
woeiPlease Note: Although some mirrors are calling this file "cs2.avi", Counter-Strike Source is not Counter-Strike 2.
Verwijderd
En anders is er vast wel iemand dat gaat doen als modVerwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 09:06:
Dit net gevonden over een presentatie tijdens E3:Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 09:06:
- Half-Life 2 multiplayer is Counter-Strike on the Source engine and will be available at the same time as when Half-Life 2 ships. Counter-Strike gameplay doesn't seem to have changed much, if at all. Graphics of course, are much improved.
- Half-Life 1 is also ported over to the Source engine and will be available at the same time as when Half-Life 2 ships.
- During the presentation, Gabe Newell reiterated that Half-Life 2 is shipping this summer, although no specific date was given.
- Team Fortress 2 was not mentioned at all.
Verwijderd
Hoera !
Benieuwd wat zoiets zal betekenen. Een physics-engine in HL1 ? Ga je dan trapjes kunnen maken van crates en zo de hele structuur van de levels onderuit halen ?
Als je dat filmpje van "Half-life in one hour" gezien hebt...
Benieuwd wat zoiets zal betekenen. Een physics-engine in HL1 ? Ga je dan trapjes kunnen maken van crates en zo de hele structuur van de levels onderuit halen ?
Ik d8 dat "de echte Deus Ex" fans, Deus Ex geen FPS vonden.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
dat was geen 1 uur maar een half uur?Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 10:19:
Hoera !
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 10:38 ]
Counter-Strike: Source, hoe zit het met compatibiliteit met de oude CS(1) en de nieuwe CS(2)?
Als er physics in zitten, lijkt me niet dat je het kan spelen met de oude CS...
En ik weet niet of CS:Source werkt met de aanstaande CS2...
En volgens mij was het toen verkeerd opgezet van CS:Source de multiplayer van HL2 was?
Maar hoe dan ook, na de release van HL2 en daarna de vakantie van Valve, zal alles wel uitkomen
Alle mods en andere shit.
En volgens mij was het toen verkeerd opgezet van CS:Source de multiplayer van HL2 was?
Maar hoe dan ook, na de release van HL2 en daarna de vakantie van Valve, zal alles wel uitkomen
huh? Jij snapt het niet helemaal volgens mijDutchmega schreef op 29 juni 2004 @ 13:23:
Counter-Strike: Source, hoe zit het met compatibiliteit met de oude CS(1) en de nieuwe CS(2)?
Maar hoe dan ook, na de release van HL2 en daarna de vakantie van Valve, zal alles wel uitkomenAlle mods en andere shit.
Verwijderd
Daarbij moet wel gezegd worden dat het niet DE multiplayer van halflife2 is, het is gewoon counterstrike in de source engine, net als dod ook in de source engine wordt ontwikkeld, en daar komen de komende weken filmpjes van._SouLmaN_ schreef op 29 juni 2004 @ 13:28:
[...]
huh? Jij snapt het niet helemaal volgens mijCS Source is huidige cs 1.6 gepoort naar de HL2 engine, en word als multiplayer gedeelte meegeleverd met hl2. HL2 engine is compleet nieuw, dus lijkt me vrij onmogelijk om daar met de oude HL engine samen mee te spelen. 't zijn allemaal aparte spellen dus ook niet voor Valve interessant om CS 1.6 spelers samen met CS Source spelers op een server te laten spelen.
Dat verslag van de e3-presentatie die jij net gaf, had het dus fout..
Counterstrike 2 wordt nog ontwikkeld en daar weet niemand nog wat van.
Waarschijnlijk wordt Half-life 2 Deathmatch de officiele mp van halflife-2, of team fortress 2.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2004 14:49 ]
klopt jah:
Hopelijk wel iets van TF2, want daar word ook al jaren op gewachtUpdate: Although Counter-Strike's Source port is the first indication we've seen of Half-Life 2 multiplayer, it may not be safe to say that it'll be the only multiplayer component to ship with the game.
Woehoe, augustus gaat ie naar de DVD persen
Gaat cs:source dan wel of niet geld kosten via steam?
Ik heb echt anders gehoord (wie niet)
CS Source is niet *het* multiplayer component van HL2. Dat heeft Gabe Newell gezegd na de E3 demonstratie. CS Source word een goedkope addon die je bij HL2 kan kopen.
In die nieuwe movie die gereleased is schijnt toch echt naar voren te komen dat CS Source gratis bij HL2 zit. Pas als je CS Source via Steam wilt moet je ervoor betalen.HuggyB schreef op 29 juni 2004 @ 15:39:
[...]
Ik heb echt anders gehoord (wie niet)
CS Source is niet *het* multiplayer component van HL2. Dat heeft Gabe Newell gezegd na de E3 demonstratie. CS Source word een goedkope addon die je bij HL2 kan kopen.
Included in the video is a look at Italy, Dust, and Cobble as well as interviews with Erik Johnson and Jess Cliffe, though they are dubbed over in German. One tidbit from the movie, along with the items below, is that Counter-Strike Source will be free to everyone who buys Half-Life 2.
Maar zal CS:Source samen te spelen zijn met CS2?
Anders krijg je 3 groepen op internet: CS1, CS:Source en CS2.. Nou.. Dan wordt alles lekker gesplitst en daar heb ik een gruwelijke hekel aan... Voorbeeld: MOHAA @ internet....
Anders krijg je 3 groepen op internet: CS1, CS:Source en CS2.. Nou.. Dan wordt alles lekker gesplitst en daar heb ik een gruwelijke hekel aan... Voorbeeld: MOHAA @ internet....
Post is geupdate nieuw filmpje van Counterstrike 2.0 staat erop.
wel opletten het filmpje is CS source wat iets anders is dan CS 2.0Hardcore_gamer schreef op 29 juni 2004 @ 18:04:
Post is geupdate nieuw filmpje van Counterstrike 2.0 staat erop.
Verwijderd
Heel tof, CS:Source.
Ze lachen op het eind als ze die release date zeggen
Zit dus wat achter denk ik.
Ze lachen op het eind als ze die release date zeggen
Zit dus wat achter denk ik.
wat screens van cs: source
bron: http://www.csnation.net/
bron: http://www.csnation.net/
[ Voor 8% gewijzigd door Shockers op 30-06-2004 10:51 ]
Zijn dat nieuwe maps? Ik vindt de ss er iig niet uit zien.
[ Voor 5% gewijzigd door DeepSeven op 30-06-2004 11:12 ]
Verwijderd
ss?DeepSeven schreef op 30 juni 2004 @ 11:12:
Zijn dat nieuwe maps? Ik vindt de ss er iig niet uit zien.
Maar dat zijn geen nieuwe maps, redisign van de huidige maps.
Maar ik vind de models er een beetje raar uit zien. Ik weet niet precies waarom, maar aan de ene kant lijken ze gedaileerd, maar aan de andere kant lijken ze plat en 'getekend'.
Verwijderd
screenshots
ik vind het er eerlijk gezegt ook niet echt mooi uitzien. lijken wel screens genomen met alles op Low ofzoiets
De onderste screenie is iig aztec
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Verwijderd
het ziet er relatief low poly uit. maar dat hoeft natuurlijk geen nadeel te zijn. komt waarschijnlijk de gamplay alleen ten goede voor de meeste mensen.Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 12:28:
[...]
screenshots
ik vind het er eerlijk gezegt ook niet echt mooi uitzien. lijken wel screens genomen met alles op Low ofzoiets
om cs te spelen is meer dan 60 fps bijna een must.
De omgeving ziet er goed uit maar de models zien er minder uit. Ook een aantal van die textures zijn niet helemaal goed. Maargoed.. Dat was bij CS1 ook zo
Dat word wel gefixt en zo niet: dan komen er mods voor 
Hm.. Zegt genoeg.. Iedereen die 1.5 speelt, mag overstappen.Along with that news is word that the WON authentication servers will be phased out by the "end of summer." I guess you 1.5 boys will have to hop on the 1.6 (and CS Source!) train.q
ja dat is met de huidige half life engine zo,Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 13:49:
[...]
het ziet er relatief low poly uit. maar dat hoeft natuurlijk geen nadeel te zijn. komt waarschijnlijk de gamplay alleen ten goede voor de meeste mensen.
om cs te spelen is meer dan 60 fps bijna een must.
daar is het zo hoe hoger je FPS hoe sneller je crosshair bij elkaar komt,
dat zelfde had ook quake3, met een bepaalde FPS (72, en 100 ofzo) kom je verder springen, want dan was een berekening net iets anders.
Ik hoop dat dit soort dingen eruit worden gehaald, en dat 60 FPS gelocked is bijv, of dat het niet uit maakt. Want hoe duurder je pc, hoe beter je kan spelen?
dat zou niet moeten
dus laten we hopen dat de HL2 Engine dat niet meer heeft
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Verwijderd
ja dat hoop ik ook, verder is het eigenlijk mischien nog belangrijker dat de fps stabiel is. als je fps drops hebt beneden de 30 is dat heel irritant.Wiebbe schreef op 30 juni 2004 @ 16:23:
[...]
ja dat is met de huidige half life engine zo,
daar is het zo hoe hoger je FPS hoe sneller je crosshair bij elkaar komt,
dat zelfde had ook quake3, met een bepaalde FPS (72, en 100 ofzo) kom je verder springen, want dan was een berekening net iets anders.
Ik hoop dat dit soort dingen eruit worden gehaald, en dat 60 FPS gelocked is bijv, of dat het niet uit maakt. Want hoe duurder je pc, hoe beter je kan spelen?
dat zou niet moeten
dus laten we hopen dat de HL2 Engine dat niet meer heeft
verder is het ook een kwestie hoeveel fps je gewend bent.
Eerste 2 jaar dat ik cs speelde was met een Ati rage pro met 12 fps. dat vond ik toen heel gewoon. nu is dat compleet onspeelbaar voor mij.
Verwijderd
ja dat had ik eerst ook. rond de 40fps op me 350Mhz met gf4mx maar de pc die ik nu heb staat het locked op 72 en alles lager vind ik nu bagger spelen. Voor een shooter vind ik dat je gewoon minimaal 60fps moet hebben en dat het geen moment lager mag komen. Zeker niet bij een game als cs waar je toch nog wel een beetje moet mikken, bij ut heb ik er minder last van want dat is toch sprayen voor het leven.
-misschien oud nieuws- maar in de nieuwe pc gameplay, (juli-augustus nummer) met DVD, 27minuten half life 2. ook een interview met gabe newbale ofzo:P (ben zijn naam even kwijt). wat stuff van de E3 enzo... met ingame beelden. en ik vond het er goed uitzien !! echt een greepie sfeer in die stad ! vooral begin
maar dat moet je zelf maar kijken... ( ben gestopt met kijken, omdat ik anders te veel dingen zien van het spel namelijk.. en wil liever als zelf meer ontdekken, want ik heb nu tochal genoeg gezien, dat het vet word
)
en neej, ik kan um niet ergens neer zetten omdat ik 1. geen ruimte heb 2. ik ga dat filmpje niet uploaden met 10-20kb/s.
en neej, ik kan um niet ergens neer zetten omdat ik 1. geen ruimte heb 2. ik ga dat filmpje niet uploaden met 10-20kb/s.
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Verwijderd
wtf is het nou weer augustus ?? maar zijn ze dus eindelijk klaar ?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 19:18 ]
Nee, Valve denkt dat ze HL2 in augustus aan Vivendi kunnen geven. Je moet daarop wel 1 of 2 maanden bij optellen voordat het in de winkel ligt. Vivendi moet het namelijk nog op vele CD's en DVD's persen en verschepen naar de winkels
Vivendi regelt dan ook de releasedate (de ontwikkelaar doet dat nooit alleen). Misschien zullen ze weer 30 september kiezen of misschien stoppen ze het zo snel als mogelijk in de winkel
Time will tell. Maar ik zelf hoef verder geen releasedates te weten.. Ik ga gewoon verder met mijn leven en als het in de winkel ligt, ga ik spelen totdat ik bijna dood neerval
Heel eenvoudig 
EDIT: Ik denk ook wel dat Valve het laat weten als het al hebben overgedragen aan Vivendi.
EDIT: Ik denk ook wel dat Valve het laat weten als het al hebben overgedragen aan Vivendi.
[ Voor 10% gewijzigd door Dutchmega op 30-06-2004 19:44 ]
2 maanden om te persen en te verschepen? Ik heb geen benul van hoeveel tijd zoiets kost, maar duurt dat echt zo lang? Ik had gehoopt hem nog in de zomervakantie te spelen... NOT
.

Idemdito hier. Ik begrijp niet waarom dit allemaal zo lang moet duren. Ik denk eigelnijk dat het te maken heeft met marketing en het uitkomen van andere knallers. De ene wil sneller en meer brengen dan de andere. Eeeuh zoiets denk ikDeepSeven schreef op 30 juni 2004 @ 20:08:
2 maanden om te persen en te verschepen? Ik heb geen benul van hoeveel tijd zoiets kost, maar duurt dat echt zo lang? Ik had gehoopt hem nog in de zomervakantie te spelen... NOT.
You can't control the wind, but you can adjust your sails.
Verwijderd
Er komt veel meer bij kijken dan je ooit zou durven denken.. Allereerst moeten ze de vraag/mogelijk aanbod vaststellen in elk land (is niet al te makkelijk lijkt mij).. Als ze te veel persen maken ze verlies op de niet-verkochte kopiëen.. Als ze te weinig persen dan gaan mensen weer zeiken dat ze hun kopie nog steeds niet hebben.. Wat zou je verder denken van de distributiecentra die opgezet moeten worden in elk land, ik denk persoonlijk dat ze nog geen enkel benul hebben vanwege de grootschaligheid van dit spel waar/hoe ze hun centraal-distributiecentrum gaan plaatsen.. (gecentraliseerd, degecentraliseerd) Ik ken tot dusver Vivendi Universal alleen van The Simpsons Hit 'n Run, en tsja, was een leuk spel, maar zo'n wereldprimeur als HL2 is het dus nooit geworden.. Nog een belangrijk aspect is hoe dat hier zit met wetgeving kwa videogames, al geloof ik dat die in Europa nog niet al te sterk is.. In ieder geval, nog genoeg te doen!!blogbuster schreef op 30 juni 2004 @ 20:10:
[...]
Idemdito hier. Ik begrijp niet waarom dit allemaal zo lang moet duren. Ik denk eigelnijk dat het te maken heeft met marketing en het uitkomen van andere knallers. De ene wil sneller en meer brengen dan de andere. Eeeuh zoiets denk ik
Nou ze hebben in elk geval tot nu toe tijd zat gehad, ik neem aan dat ze niet pas al dat onderzoek gaan doen als het spel geperst is?Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 00:38:
[...]
Er komt veel meer bij kijken dan je ooit zou durven denken.. Allereerst moeten ze de vraag/mogelijk aanbod vaststellen in elk land (is niet al te makkelijk lijkt mij).. Als ze te veel persen maken ze verlies op de niet-verkochte kopiëen.. Als ze te weinig persen dan gaan mensen weer zeiken dat ze hun kopie nog steeds niet hebben.. Wat zou je verder denken van de distributiecentra die opgezet moeten worden in elk land, ik denk persoonlijk dat ze nog geen enkel benul hebben vanwege de grootschaligheid van dit spel waar/hoe ze hun centraal-distributiecentrum gaan plaatsen.. (gecentraliseerd, degecentraliseerd) Ik ken tot dusver Vivendi Universal alleen van The Simpsons Hit 'n Run, en tsja, was een leuk spel, maar zo'n wereldprimeur als HL2 is het dus nooit geworden.. Nog een belangrijk aspect is hoe dat hier zit met wetgeving kwa videogames, al geloof ik dat die in Europa nog niet al te sterk is.. In ieder geval, nog genoeg te doen!!
Verwijderd
Haha.. We hebben het hier wel over Valve hè.. Die schrijven het code alleen maar.. (natuurlijk er is een soort voor-onderzoek geweest, anders had de game nooit op de markt gekomen...) Alles mbt pure marketing-technische research wordt nu aan Vivendi Universal overgelaten.. Dus dat kan best nog ff duren.. Maar ik verwacht gewoon dat hij eind september uitkomt, en daar heb ik vrede mee (ik heb het spel iig al gepreordered voor 27 pond @ play.comBaRF schreef op 01 juli 2004 @ 07:31:
[...]
Nou ze hebben in elk geval tot nu toe tijd zat gehad, ik neem aan dat ze niet pas al dat onderzoek gaan doen als het spel geperst is?
@ hl2.nl :
Het nieuwste interview met een lid van de Valve familie is afgenomen door Driverheaven. Zij hebben een aantal interessante vragen kunnen stellen aan Doug Lombardi, die op zijn beurt weer een aantal nieuwe dingen onthult.
Nieuwe feiten die boven water komen zijn een gelijktijdige release van het spel op Steam en in de winkel. Er ging een vermoeden rond dat het spel eerst op Steam te krijgen zou zijn, en later pas in de winkel zou liggen. Dat is dus niet zo. Er komen twee versies van het spel: Een standaard editie en een Collectors Edition. Een datum voor de Xbox versie van het spel is er nog niet, maar het lijkt er niet op alsof het eerder of gelijk met de PC versie uit komt. Een Half-Life 2 versie voor andere consoles is nog steeds iets wat Valve wil gaan doen.
In our interview with Gabe last year he defined the progression of the story in Half-Life 2 as “We want to give the player lots of interesting choices”. Is this approach still being taken or has the additional development time seen a change in this approach to story progression?
[Doug Lombardi] No, that’s still very much the case.
De minimale systeemseisen zijn ook iets opgeschroeft. Waar eerst een Pentium III 733MHz, 128MB RAM en een DirectX 6 genoeg was, heb je nu een 1.2GHz processor, 256MB RAM een een DirectX 7 videokaart (GeForce 1 / Radeon 7000 of hoger) nodig.
Counter-Strike: Source is aan het begin multiplayer only en dit weekend wordt in de hoofdstad van Zuid Korea de eerste speelbare versie tentoongesteld.
Het nieuwste interview met een lid van de Valve familie is afgenomen door Driverheaven. Zij hebben een aantal interessante vragen kunnen stellen aan Doug Lombardi, die op zijn beurt weer een aantal nieuwe dingen onthult.
Nieuwe feiten die boven water komen zijn een gelijktijdige release van het spel op Steam en in de winkel. Er ging een vermoeden rond dat het spel eerst op Steam te krijgen zou zijn, en later pas in de winkel zou liggen. Dat is dus niet zo. Er komen twee versies van het spel: Een standaard editie en een Collectors Edition. Een datum voor de Xbox versie van het spel is er nog niet, maar het lijkt er niet op alsof het eerder of gelijk met de PC versie uit komt. Een Half-Life 2 versie voor andere consoles is nog steeds iets wat Valve wil gaan doen.
In our interview with Gabe last year he defined the progression of the story in Half-Life 2 as “We want to give the player lots of interesting choices”. Is this approach still being taken or has the additional development time seen a change in this approach to story progression?
De minimale systeemseisen zijn ook iets opgeschroeft. Waar eerst een Pentium III 733MHz, 128MB RAM en een DirectX 6 genoeg was, heb je nu een 1.2GHz processor, 256MB RAM een een DirectX 7 videokaart (GeForce 1 / Radeon 7000 of hoger) nodig.
Counter-Strike: Source is aan het begin multiplayer only en dit weekend wordt in de hoofdstad van Zuid Korea de eerste speelbare versie tentoongesteld.
Je kan HL2 al eerder preloaden via Steam alleen wordt het pas geunlocked op de releasedate. Maar er zijn al Stream-cache extractors dus ik denk dat je het al eerder kan spelenRoUgHrOcK schreef op 01 juli 2004 @ 11:00:
@ hl2.nl :
Trouwens, ik ben nog steeds benieuwd hoe de relatie zal zijn tussen CS:Source en CS2

ik denk dat cs2 gewoon cs 2.0!! is dus de opvolger van cs1.6 alleen dan 4 versies later
Verwijderd
Ik denk gewoon dit:Dutchmega schreef op 01 juli 2004 @ 12:31:Trouwens, ik ben nog steeds benieuwd hoe de relatie zal zijn tussen CS:Source en CS2
CS 1.5 -> CS 1.6 -> CS Source -> CS 2.
Dus tis niet dat je meerdere versies tegleijkgertijd kunt spelen (behalve zoals nu zowel de 1.5 als 1.6 versie.). Ik denk dat nog voordat HL2 uit is, de 1.5 servers (die VAC authorasisation) uit de lucht zijn. Dan kun je nog een paar maanden 1.6 spelen. Dan komt HL2 (en dus CS source) uit, en dan kun/moet je overstappen daarop.
Verwijderd
Ik denk dat valve 1.6 nog wel een tijdje online zal houden want anders kan je ook geen online mods meer spelen voor de orgineele cs. Of ze moeten het zo hebben gemaakt dat die ook met cs: source werken maar dat zal wel niet.
Verwijderd
Ik denk dat Valve geen zin heeft om HL1 (en de mods daarvoor) te ondersteunen, ze willen dat iedereen overgaat naar de 2e generatie.Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 17:19:
Ik denk dat valve 1.6 nog wel een tijdje online zal houden want anders kan je ook geen online mods meer spelen voor de orgineele cs. Of ze moeten het zo hebben gemaakt dat die ook met cs: source werken maar dat zal wel niet.
Daarom zal vanaf het begin meteen CS (Source) en volgens mij ook DoD (de twee populairste modsvoor HL1) beschikbaar zijn, om de meeste mensen meteen over te halen.
CS:Source zal gratis zijn en CS2 juist betaald.. Ik weet niet of ze iedereen dan gaan verplichten om over te stappen naar CS2...
Verwijderd
CS2 zal waarschijnlijk helemaal niet binnenkort uikomen, zal zeker nog wel een jaar/anderhalf jaar duren denk ik. Anders snap ik hun marketing niet
, waarom CS2 kopen als CS:S gratis is
omdat CS2 toch wel ff wat anders is dan CS:Source
Source word volgens mij meer een teaser achtig idee
Source word volgens mij meer een teaser achtig idee
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Verwijderd
Maargoed dan alsnog zijn er heel veel mods die dan opeens gewoon niet meer gespeeld kunnen worden. Opizich toch wel heel erg lullig als je als modmaker misschien al jaren met je mod bezig bent en dan ziet dat al je werk voor niks is.Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 17:39:
[...]
Ik denk dat Valve geen zin heeft om HL1 (en de mods daarvoor) te ondersteunen, ze willen dat iedereen overgaat naar de 2e generatie.
Daarom zal vanaf het begin meteen CS (Source) en volgens mij ook DoD (de twee populairste modsvoor HL1) beschikbaar zijn, om de meeste mensen meteen over te halen.
Ik denk iig dat het niet slim is om meteen met 1.6 te stoppen want er zijn ook nog wel een hele zooi mensen die geen pc hebben die snel genoeg is voor cs: source (met 45fps cs spelen is niet leuk). EN je heb altijd nog die fanboys die source ruk vinden en 1.6 vinden ownen
Verwijderd
Over die vele andere mods, der zijn er een hoop, maar hoeveel worden in de praktijk echt gespeeld? Als de gegevens op deze pagina (http://www.steampowered.com/status/game_stats.html) kloppen dan is dat echt niks. Dus ze zijn niet bang wat dat betreft dat het hun spelers kost.Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 19:02:
[...]
Maargoed dan alsnog zijn er heel veel mods die dan opeens gewoon niet meer gespeeld kunnen worden. Opizich toch wel heel erg lullig als je als modmaker misschien al jaren met je mod bezig bent en dan ziet dat al je werk voor niks is.
Ik denk iig dat het niet slim is om meteen met 1.6 te stoppen want er zijn ook nog wel een hele zooi mensen die geen pc hebben die snel genoeg is voor cs: source (met 45fps cs spelen is niet leuk). EN je heb altijd nog die fanboys die source ruk vinden en 1.6 vinden ownennet als je nu die 1.5 fanboys heb
Over de specs: de graphics worden nu toch echt oud (jaja, tis niet het belangrijkste, maar toch, Valve moet ook nieuwe spelers trekken), en zo zwaar wordt het nou ook weer niet (volgens Valve), de nieuwe UT lijkt me zwaarder, en anders kun je vast een hoop uitzetten. En daarnast zal de fficientie van de engine veel beter zijn lijkt me. Als ik nu de nieuwste versie van CS od DoD speel, dan heb ik echt het gevoel dat de engine veel te veel hooi op zijn vork neemt. Het speelt op sommige momenten echt niet soepel, terwijl je op andere momenten een vaste 99 fps hebt.
Over het wennen aan de nieuwe versie: noodzakelijke kwaad. Dat heb je altijd gehad en dat zul je altijd houden, dus waarom zouden de spelers het nu niet weer gewoon nemen? Het antal dat de verbeteringen zwaarder vindt wegen dan de nadelen zal warschijnlijk wel groter zijn, dus... (ikzelf kijk uit naar de physics, omgeving kapot schieten, barricades bouwen
Van al deze 'nadelen' zal Valve niet van wakkerliggen. Ze hebben gewoon echt geen zin om 2 of 3 verschillende versies te ondersteunen. Ze hebben het volgens mij nu al druk genoeg met goede support te leveren voor steam.
Dat snap ik niet. Wat heeft source te maken met de oude mods op de HL1 engine ?Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 19:02:
[...]
Maargoed dan alsnog zijn er heel veel mods die dan opeens gewoon niet meer gespeeld kunnen worden. Opizich toch wel heel erg lullig als je als modmaker misschien al jaren met je mod bezig bent en dan ziet dat al je werk voor niks is.
Je kan nog steeds de oude CS, de oude DoD en alle andere oude mods op HL1 engine via steam spelen, ZOLANG er servers zijn die de games hosten !!!
Dat je mbv steam ook HL2, CS:Source, CS 2.0 en de nieuwe mods kan spelen betekend niet dat je het oude spul niet meer kan draaien. Steam is alleen het 'verzamelpunt' waar alle soorten games samenkomen. Welk spel, server, protocol, engine er dan gebruikt wordt bepaalt het spel zelf.
Verwijderd
Ik bedoel eigelijk dat als valve het hele 1.6 gedoe gaat afsluiten omdat dat vast naast source moet lopen. Mij maakt het niet zoveel uit want mijn pc trekt hl2/source toch wel maar ik doelde meer op de mensen die het niet kunnen spelen.
Ik weet niet of ze dat zullen doen.. Aangezien niet iedereen de minimale eisen heeft voor Half-Life 2....
Ik denk dat Valve misschien een jaartje wacht ofzo?
Ik denk dat Valve misschien een jaartje wacht ofzo?
Verwijderd
Er zijn weer wat nieuwtjes rond CS:S/HL2
Een interview met Gabe Newell
http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?t=26612
En de Presentatie in Korea van CS:S
Verslag:
http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?t=26804
Media
http://narics.net/cs.source/showcase.php
Verslag:
Media
Verwijderd
Die gast zegt dat cs: s met een x800 nogniet soepel loopt
Ik hoop dat dat in de final wel zo is.
Verwijderd
w00t thxVerwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 13:32:
Er zijn weer wat nieuwtjes rond CS:S/HL2
Verslag:
Media
Verwijderd
Dat lijkt mij toch wel erg sterk.Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 14:46:
Die gast zegt dat cs: s met een x800 nogniet soepel looptIk hoop dat dat in de final wel zo is.
Ik ga er vanuit dat Valve Half-Life 2/Counterstrike aan een zo breed mogelijk publiek wilt verpatsen.
Verwijderd
Hmm... Hoe sterk moet ik nu nog G. Newells woord nemen dat "HL2 wil run about 50 % faster on ATi cards"Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 14:46:
Die gast zegt dat cs: s met een x800 nogniet soepel looptIk hoop dat dat in de final wel zo is.

Er zitten nog wel kleine bugs in de game. Waarschijnlijk zullen ze eerst bezig zijn om de game af te maken en daarna optimalisatie. Playtesting enzo hoeven ze niet te doen want dat is hetzelfde als CS1.
Verwijderd
dat was 40%Verwijderd schreef op 04 juli 2004 @ 15:32:
[...]
Hmm... Hoe sterk moet ik nu nog G. Newells woord nemen dat "HL2 wil run about 50 % faster on ATi cards"Het lijkt mij een beetje belachelijk, en ik ben bijna geneigd het niet te geloven.. HL2 zou nl. allereerst vanaf machines met DX6 beschikbaar zijn ( vorige maand werd dat DX7, maarja, wie heeft er nou nog een DX6 kaart..
![]()
), dus het lijkt mij héééél erg stug dat je continu last van framedrops hebt met een ATi X---- whatever.. En inderdaad, laten we maar gewoon lekker de final afwachten en dáárop vertrouwen. Als het dan niet behoorlijk loopt kan je altijd nog een kogel door Newell's kop jagen.
Dit topic is gesloten.