ermzz... ik bedoel meer een test waarin ze de v5 vergelijken met bijv. een serie van radeons en geforcesDeorgere schreef op 08 juni 2004 @ 14:24:
[...]
Ze testen nergens een v5 5500agp voor HL2, maargoed ik heb mijn andwoord. Bedankt
Verwijderd
3DMark ?
Je benchmarkt je pc en dan zoek je op de site naar hetzelfde systeem of eentje dat er erg op lijkt, maar met radeon of gforce ^^
Je benchmarkt je pc en dan zoek je op de site naar hetzelfde systeem of eentje dat er erg op lijkt, maar met radeon of gforce ^^
v5 is volgens mij te vergelijken met gf2/3 beetje tussen in..maar idd als je pc benchmarkt dan weet je het
Rond de 4000 3d mark 2000 3d marks.Shockers schreef op 08 juni 2004 @ 16:57:
v5 is volgens mij te vergelijken met gf2/3 beetje tussen in..maar idd als je pc benchmarkt dan weet je het
Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED
Vond graphics H-L2 toch al niet zo bijzonder mooi... Ook die jetski-trailer zag er maar brak uit.
De rest van het spel ziet er tot nog toe wel kwijlen uit. Met name de aliens en andere gedrochten.
Hopelijk sleept het verhaal net zo goed als deel 1. Dan koop ik em denk ik ook wel.
De rest van het spel ziet er tot nog toe wel kwijlen uit. Met name de aliens en andere gedrochten.
Hopelijk sleept het verhaal net zo goed als deel 1. Dan koop ik em denk ik ook wel.
Beta anyone?sjek schreef op 08 juni 2004 @ 13:28:
Ben ik nou de enige die deze plaatjes er nou compleet niet bijzonder uit vind zien??? Ziet er grappig uit maar als dit het grafische nivea is dan valt me dat erg tegen.
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Verwijderd
Wanneer is de deadline van valve nou? hoorde de zomer? klopt dit
offtopic:
RedXraD kan je me toevoegen aan msn? pearlnum1@hot....
Sorry hoor, maar dit is al best vaak gezegd volgens mij. Ja valve zegt zomer 2004, dus laten we hopen dat ze het gaan halen.Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 19:09:
Wanneer is de deadline van valve nou? hoorde de zomer? klopt dit
offtopic:
Dan nog, als dit het kaliber is wat valve gaat afleveren dan valt dit me erg tegen.
Ga er vanuit dat het beter is maar die screenies op de vorige pagina vind ik echt zwaar" been there, done that"
heb je die filmpjes al bekeken van de e3 enzo?sjek schreef op 08 juni 2004 @ 23:37:
[...]
Dan nog, als dit het kaliber is wat valve gaat afleveren dan valt dit me erg tegen.
Ga er vanuit dat het beter is maar die screenies op de vorige pagina vind ik echt zwaar" been there, done that"

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Goed, morgen ga ik filmpjes makensjek schreef op 08 juni 2004 @ 23:37:
[...]
offtopic:
damn, wat gaat reply tikken moeilijk if user == drunk
Ik zeg niet dat het er slecht uitziet het is alleen nou niet echt van wat je zegt "WOW". Je hoeft me niet te overtuigen ofzo. HL2 zal best een heel goed spel worden maar denk gewoon niet dat ze op grafisch gebied bovenaan komen.RedXraD schreef op 09 juni 2004 @ 02:37:
[...]
Goed, morgen ga ik filmpjes makendan zal je zien dat et echt niet tegenvalt
voor zover ik gespeeld heb, is de gameplay echt heerlijk. Ik hoop alleen niet dat ze té ver van HL1 afwijken, wat nu eig. wel het geval is. Ik hoopte meer op een (sterk) verbeterd vervolg....
Gameplay zal vast wel in orde zijn.
Verwijderd
het is ook nooit de bedoeling van valve geweest om een spel te maken wat grafisch het beste is. Persoonlijk vind ik de gfx iets minder dan van d3 en far cry maar ik vind het er wel een stuk realistischer uitzien dan die overdone bumpmap models in fc en d3.
Wat ik wel jammer vind, is dat die fysics engine waar ze zo mee liepen te pochen nu al niet speciaal meer is. Als ze hadden gereleased op het moment van uitlekken van de béta, dan hadden ze iets revolutionairs in handen gehad, nu is het eig. iets wat we ook al in andere spellen zagen (denk bijvoorbeeld aan painkiller). Ik heb ook even lopen spelen, en het is best leuk om een schutting omver te trekken, maar écht spectaculair is het dus niet meer.... de sfeer is alleen wel beklemmend, en ik vind het er persoonlijk gewoon super uitzien, beter als far cry
Verwijderd
Heb ik onder een steen gelegen of is er een nieuwe speelbare versie uit?
Btw, het is physics geen fysics.
ermzz... jij hebt ws. geen techdemo's gespeeld met de beta? Ik heb in die beta ff zitten kutten, en vervolgens die demo aan de praat gekregen waarin je dus dat vat van die planken af kan gooien en zowVerwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 18:45:
Heb ik onder een steen gelegen of is er een nieuwe speelbare versie uit?
en af en toe is een f makkelijker als een ph
Painkiller= havok engine = half live2 engine. dus vandaarRedXraD schreef op 09 juni 2004 @ 18:43:
Wat ik wel jammer vind, is dat die fysics engine waar ze zo mee liepen te pochen nu al niet speciaal meer is. Als ze hadden gereleased op het moment van uitlekken van de béta, dan hadden ze iets revolutionairs in handen gehad, nu is het eig. iets wat we ook al in andere spellen zagen (denk bijvoorbeeld aan painkiller).
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Het hebben van de Havok engine is 1, het daarentegen echt BENUTTEN van de Havok Physics is een tweede. Ik denk dat Half - life 2 dit echt perfect gaat doen. Je zag dat al in de E32003 demo, echt de omgeving benutten. Geniaal.
-- Altijd blijven prutsen --
Verwijderd
Het is eigenlijk ook nooit goed hé...Als de game grafisch indrukwekkender was geworden, hadden een hoop mensen gaan zeiken dat de game te zwaar is geworden voor de GFX kaarten die men vorrige jaar voor deze game hebben aangeschaft.(ahum..waaronder ik..kuch..). Nu zijn ze zo netjes gebleven om de gfx niet zo ziekelijk omhoog op te schroeven ook al zijn we een jaartje verder omdat dat niet het enigste belangrijke is van een game, en dan wordt er weer gemuggezzzzift dat het niet mooi genoeg is...zucht....gamers....
Het enige waar het bij mij vooral om zal draaien in dit spel, en alle andere spellen die uit gaan komen, dat het vanaf begin tot einde gewoon blijft boeien. Of het nou grafisch er op en top uit zal zien...GAMEPLAY daar draait het toch bij elke hardcore gamer om ??
Al dat gel*l over dat grafische gebeuren, het spel moet gewoon blijven boeien. En ok, moet toegeven dat ik het OOk fijn vind dat het er fantastisch uitziet, maar ik bedoel... kijk naar far cry, grafisch gelikt (en helaas wel zwaar systeem voor nodig, wil je het ook zo ervaren), Maar dat spel was toch een behoorlijke domper vond ik naarmate ik verder in het spel kwam. Dus hoe mooi het ook is ...
Goed verhaal, goede AI, goed sfeer neerzetten van begin tot eind ... (.dmv vooral muziek en evt grafisch gebeuren) daar zal het bij mij toch om draaien. Want heb zo megaveel spellen gespeeld waar dit helaas niet zo was.
En zoals al zo vaak gezegd: eerst zien/voelen .... Dan geloven. PUNT
Al dat gel*l over dat grafische gebeuren, het spel moet gewoon blijven boeien. En ok, moet toegeven dat ik het OOk fijn vind dat het er fantastisch uitziet, maar ik bedoel... kijk naar far cry, grafisch gelikt (en helaas wel zwaar systeem voor nodig, wil je het ook zo ervaren), Maar dat spel was toch een behoorlijke domper vond ik naarmate ik verder in het spel kwam. Dus hoe mooi het ook is ...
Goed verhaal, goede AI, goed sfeer neerzetten van begin tot eind ... (.dmv vooral muziek en evt grafisch gebeuren) daar zal het bij mij toch om draaien. Want heb zo megaveel spellen gespeeld waar dit helaas niet zo was.
En zoals al zo vaak gezegd: eerst zien/voelen .... Dan geloven. PUNT
Verwijderd
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik heb laatst half-life, opposing force en blueshift nog helemaal overnieuw gespeeld en als half-life 2 er hetzelfde zou uitzien (maar wel met dezelfde intensiteit) zou het mij niets kunnen schelen zolang het je maar net zo bij de strot grijpt als half-life 1...
Ik ben trouwens benieuwd hoe de nieuwe omgeving zijn invloed gaat uitoefenen op de sfeer zoals het claustrofobische Black Mesa zo goed deed...
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 23:25 ]
nou uit die stukje blijkt wel dat in elk geval city17 een behoorlijk 'naar' sfeertje heeft... die combines die je gewoon écht in de gaten houden enzo, behoorlijk beklemmend als je het mij vraagt! En gewoon al die zooi die overal gebeurd, of dat nou scripted is of niet! Zoals die grote 'slagtand-achtige' dingen die omhoog komen op de achtergrond enzo, brr 
en die graphics he, wat een sfeer

en die graphics he, wat een sfeer
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Ik vind er nu al een hele goeie sfeer in zitten, als ik naar de filmpjes en screenshots kijk.
ik ben ook zeer benieuwd wat er allemaal is gebeurd tussen de ramp van Black Mesa en de tijd 'nu'.
ik ben ook zeer benieuwd wat er allemaal is gebeurd tussen de ramp van Black Mesa en de tijd 'nu'.
-- Microsoft Certified Professional --
Waarvoor ga je dan niet Far Cry of Deus Ex 2 spelen => Graphics boven alles.sjek schreef op 08 juni 2004 @ 23:37:
[...]
En bij HL2 is dat juist andersom.
Doe mij maar een geweldige sfeer, spannend verhaal, enz.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Verwijderd
\nou deus ex vond ik echt niet graphis boven alles. dat spel leek wel een vette sci-fi trillerVanitas schreef op 10 juni 2004 @ 10:59:
[...]
Waarvoor ga je dan niet Far Cry of Deus Ex 2 spelen => Graphics boven alles.
Maar als je het vergelijkt met deel 1 dan blijft er maar weinig over.Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 11:02:
[...]
\nou deus ex vond ik echt niet graphis boven alles. dat spel leek wel een vette sci-fi triller, en dan zelf je skillz kiezen, toppie hoor, voor mij game of the year!
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Verwijderd
Niet echt. deel 1 kon mij niet lang boeien (na de eerste missie flikkerde ik de game van mn HD af (had de game special gehuurd omdat hij me zo leuk leek) en dat kwam omdat je echt geen enkele sturing kreeg waardoor je in no-time verzoop in het aantal mogelijkheden.Vanitas schreef op 10 juni 2004 @ 11:12:
[...]
Maar als je het vergelijkt met deel 1 dan blijft er maar weinig over.
Deel 2 vind ik dus ook een ZEER welkomen LICHTE "versimpeling" door de TE uit het de zin "veel keuzes" te halen.
Verwijderd
Voor mij is de gameplay ook veel belangrijker dan de graphics (alhoewel de graphics zeker wel bij kunnen dragen aan de gameplay). Ik speel nog steeds heel graag oude spellen, gewoon omdat de gameplay zo goed is. Dat de graphics slecht zijn merk je vaak niet eens echt (nou goed dan, als ik DooM 1 of 2 of Wolfenstein3D speel wordt het me toch nog wel te gortig als de pixels van het scherm vliegen).Vanitas schreef op 10 juni 2004 @ 10:59:
Punt is alleen, je weet niet of de gameplay van HL2 goed gaat zijn. Je vermoedt het, je hoopt het, maar tot je het speelt weet je niet hoe de gameplay gaat zijn. Tuurlijk, sfeervolle plaatjes, goede physics implementatie, maar dat alles betekent nog niet dat de gameplay ook goed gaat zijn.
Dan is Morrowind niks voor jou dusVerwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 11:20:
Niet echt. deel 1 kon mij niet lang boeien (na de eerste missie flikkerde ik de game van mn HD af (had de game special gehuurd omdat hij me zo leuk leek) en dat kwam omdat je echt geen enkele sturing kreeg waardoor je in no-time verzoop in het aantal mogelijkheden.
Deel 2 vind ik dus ook een ZEER welkomen LICHTE "versimpeling" door de TE uit het de zin "veel keuzes" te halen.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 11:30 ]
Klopt, farcry zag er ook heel vet uit in het begin, en niet alleen de graphics. Het leek erg leuk te worden. Ik had hem gekocht, en na 2 weken was ik het hele spel zat, bah, dikke miskoop dus. Maar ik heb er vertrouwen in dat hl2 dezelfde gameplay gaat bevatten als hl1. Ik installeerde laatst hl1 nog eens, maar damn wat loop je daar snel zeg, was het helemaal niet meer gewendVerwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 11:27:
[...]
Punt is alleen, je weet niet of de gameplay van HL2 goed gaat zijn. Je vermoedt het, je hoopt het, maar tot je het speelt weet je niet hoe de gameplay gaat zijn. Tuurlijk, sfeervolle plaatjes, goede physics implementatie, maar dat alles betekent nog niet dat de gameplay ook goed gaat zijn.
Verwijderd
Nou.. sterker nog, ik heb hem origineelVerwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 11:27:
[...]
Dan is Morrowind niks voor jou dusIk vond zelf Deus Ex 1 ook beter, maar dat is natuurlijk zeer persoonlijk. Ik hoop em nog een keer in de budget bak tegen te komen, want ik heb em vroeger nooit legaal aangeschaft.
Heb ik ooit gezegd dat ik graphics boven alles verkies??? Vind alleen dat erg veel mensen overdone reargeren om de filmpjes en plaatjes die ze zien, alsof het zooo speciaal is.Vanitas schreef op 10 juni 2004 @ 10:59:
[...]
En ook wordt er nu al gezegd dat hl2 kwa gameplay en verhaal ver boven bv FarCry uitkomt. Dit is totale mega onzin! Niemand weet hoe het verhaal en de gameplay is. Mischien heeft valva het helemaal omver gegooit voor een slechtere of een veel betere....
Kwa verhaal valt er ook nog niks te zeggen.
Het verhaal van FarCry vond ik zeker niet super, het begon leuk maar het was duidelijk wat afgeraffeld richting het einde. Zonde
Kwa gameplay heeft FarCry wel een erg sterk punt want hier valt weinig op aan te merken, net als de AI.
Reactie op b3n666:
Die bumpmaps waar je zoveel kritiek op hebt zit net zo hard in hl2 heb al aardig wat filmpjes gezien en vaak is het net zo overdone zoals jij vindt van FC en D3.
Over smaak valt niet te twisten he, Ik vind hl2 er ook veeeel beter uitzien dan far cry en Doom3....en vindt niet dat hl2 van die overdreven bump mappig heeft.
The first casualty in war is always the truth...
Verwijderd
Far Cry is ook een verhaal apart wat betreft verhaal. Crytek wist echt niet wat ze wilden. Het begon ooit met dinosaurussen op een eiland dat niet op de kaart stond, vervolgens werden die dinosaurussen ingeruild voor aliens. Het begin van de game is ook keer op keer veranderd, zelfs nog vlak voor de release.
Wat betreft de screenshots van Half-Life 2 op de vorige pagina (ja verrek, het topic ging over HL2 toch?), ik vind ze ook nogal tegenvallen. Het zal me eigenlijk weinig boeien, zolang het spel maar draait op mijn machine, en zolang de sfeer maar net zo sterk is als in de screenshots en E3 trailers. Want Half-Life 2 en GTA: San Andreas zijn eigenlijk de enige games waar ik nog naar uit kijk.
Wat betreft de screenshots van Half-Life 2 op de vorige pagina (ja verrek, het topic ging over HL2 toch?), ik vind ze ook nogal tegenvallen. Het zal me eigenlijk weinig boeien, zolang het spel maar draait op mijn machine, en zolang de sfeer maar net zo sterk is als in de screenshots en E3 trailers. Want Half-Life 2 en GTA: San Andreas zijn eigenlijk de enige games waar ik nog naar uit kijk.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2004 12:21 ]
Het is allemaal wel leuk maar je kan nu eenmaal niets zeggen over HL2 tenzij het uit is. De graphics van sommige screenshots waren niet geweldig maar als ik filmpje weer ga kijken, vind ik het geweldig.. Vooral de sfeer
Ik ben ook zeer nieuwsgierig naar het verhaal en daarom ga ik HL2 ook spelen... Dus dat is wel goed aangepakt van Valve.
Maarja.. Nu nog het geduld opbrengen... Maargoed.. Ik ga verlopig wel wat andere dingen doen
Maarja.. Nu nog het geduld opbrengen... Maargoed.. Ik ga verlopig wel wat andere dingen doen
Verwijderd
Sfeer en gameplay vind ik het belangrijkst voor hl2. Ik heb vorige week voor het eerst hl1 uitgespeelt maar ik ergerde me eigelijk helemaal niet aan de slechte grafics. Ik vind de grafics van hl2 best mooi en ik vind ze goed bij de sfeer en het verhaal passen, ik denk ook dat het eene soort gfx beter bij de eene game past dan bij de andere.
We are waitingRedXraD schreef op 09 juni 2004 @ 02:37:
[...]
Goed, morgen ga ik filmpjes makendan zal je zien dat et echt niet tegenvalt
voor zover ik gespeeld heb, is de gameplay echt heerlijk. Ik hoop alleen niet dat ze té ver van HL1 afwijken, wat nu eig. wel het geval is. Ik hoopte meer op een (sterk) verbeterd vervolg....
offtopic:
Ik vindt trouwens dat die 2 laatste screenshots op de vorige pagina een erg lekkere sfeer hebben.
Even over de source engine.
Hebben dezelfde objecten in de source enigne altijd de eigenschappen van hun class ? Dus als je een krat definieert, en het kratje kan je verplaatsen en kapot maken, kunnen alle kratjes van dat type binnen de wereld dat dan ?
Waarom vraag ik dit : ik heb gezien in FarCry dat bepaalde objecten de ene keer wel verplaatst/gebroken kunnen worden en andere objecten van hetzelfde type niet. Het viel me op dat op bepaalde punten in FarCry (bijv. op een verhoging) je kratjes kon verplaatsen (en naar beneden laten vallen) en binnen de map op andere plekken stonden andere kratjes zo vast als maar kan. Lijkt wel alsof de ontwikkelaar slechts bepaalde objecten van fysische eigenschappen heeft voorzien en andere (van hetzelfde type) niet vanwege tijdsdruk.
Hebben dezelfde objecten in de source enigne altijd de eigenschappen van hun class ? Dus als je een krat definieert, en het kratje kan je verplaatsen en kapot maken, kunnen alle kratjes van dat type binnen de wereld dat dan ?
Waarom vraag ik dit : ik heb gezien in FarCry dat bepaalde objecten de ene keer wel verplaatst/gebroken kunnen worden en andere objecten van hetzelfde type niet. Het viel me op dat op bepaalde punten in FarCry (bijv. op een verhoging) je kratjes kon verplaatsen (en naar beneden laten vallen) en binnen de map op andere plekken stonden andere kratjes zo vast als maar kan. Lijkt wel alsof de ontwikkelaar slechts bepaalde objecten van fysische eigenschappen heeft voorzien en andere (van hetzelfde type) niet vanwege tijdsdruk.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Verwijderd
nee dat hebben ze bij farcry gedaan omdat het veder geen nut heeft in het spel. Bij hl2 heeft het wel nut door je gravity gun enzo.
Crytek wilt haar engine verkopen, en FarCry is de demonstratie.
Ze laten van alles wat zien.
Valve wil ne zo goed haar engine verkopen dus je hebt GEEN argument.HuggyB schreef op 10 juni 2004 @ 14:35:
Verwijderd
Bron?HuggyB schreef op 10 juni 2004 @ 14:35:
Kan mij niet voorstellen dat Crytek hun goede engine gaat verkopen.
Volgens mij snap jij het nog niet helemaal?
Als ik me niet vergis hebben ze zelfs al hun engine verkochtsjek schreef op 10 juni 2004 @ 15:12:
[...]
Valve wil ne zo goed haar engine verkopen dus je hebt GEEN argument.
Correctie : Een licentie van hun engine
Dat zijn gewoon details, iedereen snapt wat er bedoelt wordt
Niet verkopen, maar licenseren zodat andere developers de engine mogen gebruiken voor de engine. De Quake I en II engines zijn gratis als je met de GPL kan leven, anders kosten ze eenmalig $10.000 en dan mag je met de broncode van de engine doen wat je wilt. De Quake III engine kost 250.000 dollar plus 5% royalties op de wholesale.Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 15:55:
[...]
Bron?
Of we pakken de wat recentere Unreal engine 2 bij:
- $350.000 voor één platform (PC/Xbox/etc), nog eens 50.000 dollar er bovenop voor een extra platform. 3% royalties op de wholesale. Of:
- $750.000 voor één platform (PC/Xbox/etc), nog eens 100.000 dollar er bovenop voor een extra platform. Geen royalties.
[ Voor 3% gewijzigd door Rafe op 10-06-2004 17:11 ]
Hmm, ook eens even een engine gaan schrijven 
Rafe, ik plaats je post even bij het topic over de game-engines
Rafe, ik plaats je post even bij het topic over de game-engines
Ach ja ........ iedereenDat zijn gewoon details, iedereen snapt wat er bedoelt wordt
Smiling as the shit comes down...
offtopic:
Geen probleem.
Deze informatie is op id Software (onder Technology Licensing Program) en Unreal Technology te vinden. Googlen naar "%game% engine licensing costs" kan ook helpen als je niets op de site van de originele devver kan vinden.
Geen probleem.
wh00psDeepSeven schreef op 10 juni 2004 @ 13:05:
[...]
We are waiting.
Ik vindt trouwens dat die 2 laatste screenshots op de vorige pagina een erg lekkere sfeer hebben.
Valve bevestigt arrestaties Half-Life 2 code diefstal
Eindelijk zijn die eikels gepakt, nu hopen dat ze ook een goeie straf krijgen.
Eindelijk zijn die eikels gepakt, nu hopen dat ze ook een goeie straf krijgen.
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Hier nog een nieuwspost over de arrestatie :
Games.telenet.be
Kijk vooral naar de reden van de Hl² -delay. De nieuwsposter (en nog vele anderen dus) beweerd dat het uitstel er is gekomen omdat ze nu de source opnieuw hebben moeten schrijven. Hoewel Havoc zo al niet mijn meest favoriete poster is daar, zorgt hij er toch weer voor dat de gamers op het verkeerde been worden gezet. Eigenlijk heb ik steeds meer respect voor de Anon-leaker, maar hij is zeker niet de (hoofd-) rede geweest voor het uitstel.
Het spel was gewoon niet klaar, dus niet alle schuld op de leaker steken aub, ook al is het fout wat hij heeft gedaan. De leaker was tenminste eerlijk, ValvE niet
Games.telenet.be
Kijk vooral naar de reden van de Hl² -delay. De nieuwsposter (en nog vele anderen dus) beweerd dat het uitstel er is gekomen omdat ze nu de source opnieuw hebben moeten schrijven. Hoewel Havoc zo al niet mijn meest favoriete poster is daar, zorgt hij er toch weer voor dat de gamers op het verkeerde been worden gezet. Eigenlijk heb ik steeds meer respect voor de Anon-leaker, maar hij is zeker niet de (hoofd-) rede geweest voor het uitstel.
Het spel was gewoon niet klaar, dus niet alle schuld op de leaker steken aub, ook al is het fout wat hij heeft gedaan. De leaker was tenminste eerlijk, ValvE niet
Ze hebben dankzij de leak wel het hele MP gedeelte qua code opnieuw moeten doen. Houd je dat wel in je achterhoofd? en waarom heeft iemand in vredesnaam respect verdient met zo'n actie?
[ Voor 9% gewijzigd door Senzuboon op 11-06-2004 11:19 ]
Vampire the Masquerade: Bloodlines iddshuogg schreef op 10 juni 2004 @ 16:22:
[...]
Als ik me niet vergis hebben ze zelfs al hun engine verkocht
Kan niet wachten op dat spel.
Misschien wel niet alle schuld, maar ik vind demoralisering van het Valve team wel een ernstig begrip. We hadden het spel misschien wel eerder kunnen hebben.Exe-cuter schreef op 11 juni 2004 @ 11:15:
Hier nog een nieuwspost over de arrestatie :
Games.telenet.be
....
En een project van 50 mil (hoeveel was het ook alweer?) op zo'n wijze beschadigen... tja, dan ben je niet helemaal lekker. Zonde, zonde.
[ Voor 59% gewijzigd door HuggyB op 11-06-2004 11:30 ]
ik heb net de screens gezien [x aantal post terug] maar ik vind toch wel 1ding... SFEER !!!! netzoals op de E3 filmpjes [striderrrrrrrr]... ik heb erg veel zin in deze game, en zowel grafisch als gameplay word hij volgens mij gewoon ge-wel-dig !!
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Verwijderd
Ik persoonlijk vind het niet zo belangrijk wat die leaker wel of niet heeft gedaan. Dagelijks worden er illegale dingen gedaan over internet en daarbuiten... en alles eerlijk en volgens de regels doen begint al bij een snoeppapiertje op straat gooien bij wijze van spreken...
dit is het leven: simpel.
Dat het nu toevallig de all mighty half life 2 moet zijn en dat erg veel mensen hierop zitten te wachten en dat het misschien wel uitgestelt is door die anon leaker, mja nog een keer iedereen doet of heeft wel eens iets illegaals gedaan in zijn of haar leven en er is een rechtssyteem ontwikkeld om het leefbaar te houden.
Ander discussiepunt is waarom zoveel (naar het schijnt) gamers 'meegeholpen' hebben die anon leaker en co te pakken. Voelt meer als 'verraad' imo
in de zin van dat niemand in deze wereld een 'schoon' leventje heeft. Beetje achterbaks.
dit is het leven: simpel.
Dat het nu toevallig de all mighty half life 2 moet zijn en dat erg veel mensen hierop zitten te wachten en dat het misschien wel uitgestelt is door die anon leaker, mja nog een keer iedereen doet of heeft wel eens iets illegaals gedaan in zijn of haar leven en er is een rechtssyteem ontwikkeld om het leefbaar te houden.
Ander discussiepunt is waarom zoveel (naar het schijnt) gamers 'meegeholpen' hebben die anon leaker en co te pakken. Voelt meer als 'verraad' imo

Ze zullen idd een groot deel van de multiplayer opnieuw hebben moeten schrijven. Maar mijn respect voor de Anon gaat over het feit dat hij ons heeft duidelijk gemaakt hoe het stond met HL². Ik vraag me af wanneer we anders op de hoogte werden gebracht over het uitstelSenzuboon schreef op 11 juni 2004 @ 11:19:
Ze hebben dankzij de leak wel het hele MP gedeelte qua code opnieuw moeten doen. Houd je dat wel in je achterhoofd? en waarom heeft iemand in vredesnaam respect verdient met zo'n actie?
van mij mag die leaker wel aangepakt worden. Ik wil niet weten hoe de code eruit ziet, om te kunnen cheaten of hoe de game zal zijn. Ik wil gewoon de game zo snel mogelijk hebben (ze mogen er wel ff over doen om het een goede game te maken). Door onder andere die leaker is het uitgestelt.
Verwijderd
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 11:24:
Ander discussiepunt is waarom zoveel (naar het schijnt) gamers 'meegeholpen' hebben die anon leaker en co te pakken. Voelt meer als 'verraad' imoin de zin van dat niemand in deze wereld een 'schoon' leventje heeft. Beetje achterbaks.
offtopic:
Dit was ook zo met de val van sharereactor.com (heeft iedereen wel van gehoord neem ik aan).. Simon Moon werdt uiteindelijk verneukt door mensen die uitwaren op strafvermindering.. Die kan dus een vrij lange tijd in jail doorbrengen in Switzerland.. Iedereen heeft enorm zitten profiteren van die share-wereld, en als ze zelf in gevaar komen laten ze de ander als een baksteen vallen...

Dit was ook zo met de val van sharereactor.com (heeft iedereen wel van gehoord neem ik aan).. Simon Moon werdt uiteindelijk verneukt door mensen die uitwaren op strafvermindering.. Die kan dus een vrij lange tijd in jail doorbrengen in Switzerland.. Iedereen heeft enorm zitten profiteren van die share-wereld, en als ze zelf in gevaar komen laten ze de ander als een baksteen vallen...

Het is jammer dat HL2 zo overhyped is. Het gedoe met gelekte code, het steeds weer uitstellen heeft voor een hoop publiciteit gezorgd, en niet alleen positief. Ik weet eigenlijk niet goed wat ik er van moet denken. Het gevaar vindt ik nu dat sinds het leaken van het code, valve eigenlijk overdone pogingen heeft gedaan om het publiek lekker te maken voor HL2.. Het is allemaal ook erg mooi, maar des te meer frustrerend dat het nog steeds niet available is.. Daarvandaan de negatieve vibe van iederen t.o.v. Valve.. En niemand interesseert het dat het code gejat is.. Veel mensen vinden dat zelfs "c00l" en geven Valve de schuld, niet eens de hackers/crackers... De gamert is alleen geïnteresseerd in het vervolg.. En totaal geen respect voor de mensen die er hard aan hebben moeten werken om alles om te gooien...
Verwijderd
Mjah het is ook wel een beetje de schuld van valve als ze hun pc's zo'n beetje totaal onbeschermt op internet aansluiten en dan op die pc ook nog is lekker de code zetten. Dat is net zoiets als je fiets zonder slot in Leiden neerzetten en dan verwachten dat ze hem wel laten staan. Ik zeg niet dat het goed is wat die gast heeft gedaan maar valve had het natuurlijk makkelijk kunnen en moeten voorkomen.
Verwijderd
Ja, maar was die MP wel af?, ik heb ook de pre-alpha MP gespeeld, maar volgens mij was dat gewoon een stukje uit HL1 hoor, net zoals heel veel andere dingen, wel eens gekeken naar de flaslight? niet dat dit erg is, maar gebruik het dan niet als excuus Valve.Senzuboon schreef op 11 juni 2004 @ 11:19:
Het komt er gewoon op neer dat beide valve en de hacker fout waren.
- Valve door een release datum uit te geven waarvan ze wisten dat ze die nooit konden halen.
- de hacker door te hacken, en vervolgens te verspreiden
- En valve nogmaals, door hun computers zo slecht te beveiligen.
Ik vindt het wel lame dat de helft van de hl2 community eerst doodleuk die alpha gaat spelen, en vervolgens die hacker erbij gaat lopen naaien. Maar goed, het is zoals het is nu, dus laten we maar hopen dat Valve hun release datum (deze zomer) deze keer WEL kan waarmaken
.
- Valve door een release datum uit te geven waarvan ze wisten dat ze die nooit konden halen.
- de hacker door te hacken, en vervolgens te verspreiden
- En valve nogmaals, door hun computers zo slecht te beveiligen.
Ik vindt het wel lame dat de helft van de hl2 community eerst doodleuk die alpha gaat spelen, en vervolgens die hacker erbij gaat lopen naaien. Maar goed, het is zoals het is nu, dus laten we maar hopen dat Valve hun release datum (deze zomer) deze keer WEL kan waarmaken
Het kan ook zo zijn dat 1 van de medewerkers express iets open heeft laten staan. Ik kan me wel voorstellen als ik daar aan werkte, dat ik wel een vriend van mij een stukje wil laten zien, maar hij verraad je door de code door te geven.
Dat kun jij je dan duidelijk helemaal niet voorstellen. Dat is een code van 5 jaar werk waarin miljoenen zijn geinvesteerd.Dannies schreef op 11 juni 2004 @ 12:48:
Het kan ook zo zijn dat 1 van de medewerkers express iets open heeft laten staan. Ik kan me wel voorstellen als ik daar aan werkte, dat ik wel een vriend van mij een stukje wil laten zien, maar hij verraad je door de code door te geven.
dus jij weet hoe het bedrijf in elkaar zit, waar iedereen elkaar controleert and stuff, maar dan wel de code gelekt kan worden door bijv. geen firewall. Dat slaat wel ergens op.
Verwijderd
Films staan ook op internet voordat ze in de bios zijn en daar word ook miljoenen aan uitgegeven.
Maar daarbij heb je ook niet al het filmmateriaal, maar een net eindproduct. Zonder de 'source'.Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 13:28:
Films staan ook op internet voordat ze in de bios zijn en daar word ook miljoenen aan uitgegeven.
Ik heb geprobeerd een filmpje te maken op 1920 x 1200, maar het schokt toch te veel als ik FRAPS aanzet.... wat ik nu heb wil ik wel even uppen (kwas zo dood overigens
) maar het stelt niet echt veel voor... 
edit: kgooi dit toch niet online, ik ga een andere oplossing verzinnen
wellicht via een videorecorder of met de tv in van een andere computer, ik wil gewoon iets leuks neerzetten
edit: kgooi dit toch niet online, ik ga een andere oplossing verzinnen
[ Voor 31% gewijzigd door Henk op 11-06-2004 13:52 ]
probeer met tv-out op je videorecorder
moet je natuurlijk ook weer video-in hebben om het op de pc te hebben
[ Voor 50% gewijzigd door Dannies op 11-06-2004 13:58 ]
Ik ga strax even een kabeltje van de tv out van mijn vidkaart naar mijn tvkaart doenDannies schreef op 11 juni 2004 @ 13:57:
probeer met tv-out op je videorecorder
edit: ook geen succes

[ Voor 16% gewijzigd door Henk op 11-06-2004 14:10 ]
Kun je niet zoals met de D³ alpha :
- Een demo opnemen (gaat aan goede snelheid)
- De demo afspelen en frames opslaan (no-frame-skip opzetten of iets dergelijks)
- De afbeeldingen omvormen tot een video dmv VideoMach ofzow
(zo deed ik het met D³ en heb een redelijke bekendheid verworven met mijn videootjes
)
- De demo afspelen en frames opslaan (no-frame-skip opzetten of iets dergelijks)
(zo deed ik het met D³ en heb een redelijke bekendheid verworven met mijn videootjes
Je bedoelt: een demo in het spel opnemen? ik volg je niet helemaal, voeg me anders even toe @ msn, adres staat in profielExe-cuter schreef op 11 juni 2004 @ 14:16:
Kun je niet zoals met de D³ alpha :
(zo deed ik het met D³ en heb een redelijke bekendheid verworven met mijn videootjes)
D³ is de volgende die er aan moet geloven trouwens
[ Voor 8% gewijzigd door Henk op 11-06-2004 14:20 ]
Jah, een timedemo maken, met de functie record (demonaam) ofzo.
Daarna de demo afspelen en de frames opslaan. Moet ook een commando voor zijn
(als je even googled hoe dat met HL1 moet, dan zal dat waarschijnlijk in HL2 wel hetzelfde zijn)
En daarna met een progsel even de bestanden die je hebt (dus alle frames van het de timedemo) omzetten tot een filmpje
(er is wel veel HD ruimte vereist, en al helemaal als je een hoge resolutie wilt gebruiken. Een resolutie van 19** bij 1280 of zoiets zal niet lukken, aangezien je dan wel een hele goede pc wilt hebben, wil je dat vloeiend in media player afspelen
)
Daarna de demo afspelen en de frames opslaan. Moet ook een commando voor zijn
En daarna met een progsel even de bestanden die je hebt (dus alle frames van het de timedemo) omzetten tot een filmpje
(er is wel veel HD ruimte vereist, en al helemaal als je een hoge resolutie wilt gebruiken. Een resolutie van 19** bij 1280 of zoiets zal niet lukken, aangezien je dan wel een hele goede pc wilt hebben, wil je dat vloeiend in media player afspelen
Kan je niet een demo opnemen als game-formaat... klinkt misschien raar...
Maar zeg maar dat als je die demo opent, je in-game gaat en de computer speelt wat een ander al eens speelde... (volg je me nog?)
Dat moet toch ook niet zo veel in nemen?
Iedereen moet dan wel die HL2 beta hebben though
Maar zeg maar dat als je die demo opent, je in-game gaat en de computer speelt wat een ander al eens speelde... (volg je me nog?)
Ik ga googlenMaxow schreef op 11 juni 2004 @ 14:40:
Jah, een timedemo maken, met de functie record (demonaam) ofzo.
Daarna de demo afspelen en de frames opslaan. Moet ook een commando voor zijn(als je even googled hoe dat met HL1 moet, dan zal dat waarschijnlijk in HL2 wel hetzelfde zijn)
(er is wel veel HD ruimte vereist, en al helemaal als je een hoge resolutie wilt gebruiken. Een resolutie van 19** bij 1280 of zoiets zal niet lukken, aangezien je dan wel een hele goede pc wilt hebben, wil je dat vloeiend in media player afspelen)
In dreamsXrenity schreef op 11 juni 2004 @ 14:42:
edit: owkeeeej... dat gelazer met die timedemo's is een stuk lastiger als ik dacht...
[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 11-06-2004 14:52 ]
Dat noemt men een timedemo. Maar de grap is juist, als je dus zo'n timedemo 'omzet' als AVI of MPG, dan kunnen degene die de alpha niet hebben, ook kijkenXrenity schreef op 11 juni 2004 @ 14:42:
[ Voor 6% gewijzigd door Maxow op 11-06-2004 15:20 ]
Verwijderd
Het staat nu ook op Tweakers.net!!! Met nog andere meningen, en nog wat links
nieuws: Arrestaties in verband met gestolen code Half-Life 2
nieuws: Arrestaties in verband met gestolen code Half-Life 2
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2004 16:33 ]
ff een vraagje ,
weet iemand welke demo uit is ( hoe die heet ) van de game die gebaseerd is op de half life 2 engine?
weet iemand welke demo uit is ( hoe die heet ) van de game die gebaseerd is op de half life 2 engine?
vampire: the masqerade? oid? die maakt iig gebruik van de HL2 engine
Daar is volgens mij geen demo van....M1lamb3r schreef op 11 juni 2004 @ 21:25:
vampire: the masqerade? oid? die maakt iig gebruik van de HL2 engine
Is er dan een uit?kenny89 schreef op 11 juni 2004 @ 21:17:
ff een vraagje ,
Verwijderd
Painkiller toch?
2 demo's
http://download.nvidia.co...nkiller_SP_Demo_Setup.exe
http://download.nvidia.co...killer_SP_Demo2_Setup.exe
2 demo's
http://download.nvidia.co...nkiller_SP_Demo_Setup.exe
http://download.nvidia.co...killer_SP_Demo2_Setup.exe
[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2004 00:40 ]
Volgens mij maakt painkiller alleen gebruik van de Havo physics engine, die óók in half life 2 wordt gebruikt. Maar dat is dus slechts een onderdeel van het geheel. een volledige engine stuurt ook graphics, sound, movement enzovoorts aan en de havoc physics engine stuurt alleen de physics van een game aan (denk aan de vallende tonnen en hekjes
)
en ja, dat zit nu dus ook in painkiller
is trouwens ook te merken @ painkiller, want daar vallen de hekjes ed ook zo mooi om
is trouwens ook te merken @ painkiller, want daar vallen de hekjes ed ook zo mooi om
[ Voor 11% gewijzigd door Henk op 12-06-2004 00:41 ]
@een paas posts terug
Wrom willen jullie eigenlijk filmpjes zien van een verouderd (pre)alpha die iedereen al gezien heeft
Wrom willen jullie eigenlijk filmpjes zien van een verouderd (pre)alpha die iedereen al gezien heeft
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Inderdaad. Trouwens het eerste spel dat gebruik maakte van de Havoc Engine was Max Payne 2.RedXraD schreef op 12 juni 2004 @ 00:39:
Volgens mij maakt painkiller alleen gebruik van de Havo physics engine, die óók in half life 2 wordt gebruikt. Maar dat is dus slechts een onderdeel van het geheel. een volledige engine stuurt ook graphics, sound, movement enzovoorts aan en de havoc physics engine stuurt alleen de physics van een game aan (denk aan de vallende tonnen en hekjes)
Volgens mij was UT2k3 eerder dan MP2Theebag schreef op 12 juni 2004 @ 08:00:
[...]
Inderdaad. Trouwens het eerste spel dat gebruik maakte van de Havoc Engine was Max Payne 2.
Oh ja.. KloptVerwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 09:26:
[...]
UT2k3 gebruikt de Karma Ragdoll Engine(oid) iig niet de Havok Ragdoll Engine.

Ragdoll is Ragdoll in mijn ogen
Nieuwe info over de release van HL2
bron: Halflife-2.nlHalf Life 2 release update
zaterdag, 12 juni 2004 om 14:17
Volgens Half Life Source meld Half Life radio vanavond iets over de release date. Valve zou HL2, helemaal af, binnen een paar weken aan Vivendi willen leveren. Vivendi hoopt op een release in de herfst.
Breaking news: We have new information regarding Half-Life 2 which will be discussed tonight on HL Radio. Live show starts at 8pm EST / 1am GMT. Valve will deliver the finished game to Vivendi Universal within a few weeks. However, Vivendi is telling us that they hope to have the game on the store shelves by the fall.
Bedankt Xenome voor het melden van dit bericht via ons geliefde IRC kanaal
Waarom zou vivendi zo lang wachten met de release? ik bedoel, het is dan toch een kwestie van machines starten, cd's bakken, label dr op, manual dr bij, in dozen en shippen? of mis ik iets?
Ambtenaren, maar dan in andere vormRedXraD schreef op 12 juni 2004 @ 15:27:
Waarom zou vivendi zo lang wachten met de release? ik bedoel, het is dan toch een kwestie van machines starten, cd's bakken, label dr op, manual dr bij, in dozen en shippen? of mis ik iets?
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Fall 2004????
Mijn god.... hebben we Valve gehad, komt Vivendi nog even stallen.
Mijn god.... hebben we Valve gehad, komt Vivendi nog even stallen.
Verwijderd
Ik denk dat ze willen wachten op de feestdagen.
in de zomertijd worden er nouwelijks topgames uitgebracht, omdat iedereen dan net zijn geld aan vakantie of andere leuke dingen heeft uitgegeven. ik denk dat ze dat risico liever neit nemen, en wachten.
wel een naaistreek trouwens.
in de zomertijd worden er nouwelijks topgames uitgebracht, omdat iedereen dan net zijn geld aan vakantie of andere leuke dingen heeft uitgegeven. ik denk dat ze dat risico liever neit nemen, en wachten.
Lijkt me sterk, HL² heeft nu zoveel (zowel positieve, als negatieve) reclame gehad, zij het direct, zij het indirect. En alleen al vanwege de naam en de verhalen van de béta zal het spel ongetwijfeld als een gek verkocht worden. Ik denk dat de feestdagen in dit geval wel wát invloed zouden hebben, maar dat weegt imho niet op tegen de druk van de community die er op het moment is.Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 17:39:
Ik denk dat ze willen wachten op de feestdagen.
Helemaal omdat ze dan 3 of 4 weken vóór de kerst zouden lanceren, en dat is winter
Ik denk hoe langer ze wachten hoe meer klanten ze verliezen. Voor mensen die dit spel willen spelen maakt het niet uit of ze net op vakantie geweest zijn of niet, ze kopen het toch...
Verwijderd
Ik denk dat ik geen moeite er meer in ga stoppen om nog zorgen te gaan maken over de release-datum van HL2.. Ik ga gewoon niet meer kijken tot dat ik over ongeveer een half-jaar ergens zie staan "Half-Life 2 released".. Ben het spuugzat om elke keer maar weer proberen te anticiperen wanneer het nou echt uitkomt.. Dus in plaats van mijzelf nu te gaan verlekkeren met schitterende filmpjes waar ik toch niets mee kan, leef ik nog wel een tijdje voort op FarCry, UT2K4, CMR04 en Toca Race Driver 2... Succès jongens!!
Havoc is alleen een physics engine. Max Payne heeft een eigen engine om de boel te renderen (gebaseerd op een engine van MadUnion, van de vroegere 3DMark).Theebag schreef op 12 juni 2004 @ 08:00:
[...]
Inderdaad. Trouwens het eerste spel dat gebruik maakte van de Havoc Engine was Max Payne 2.
HL2, Painkiller, UT2k3, UT2k4 en Max Payne 2 maken allemaal gebruik van die Havoc engine, maar dat zegt dus niks over de graphics. Alleen de dynamics.
TUI
Ik dacht dat MadOnion (
) de engine van Max Payne had geleend. Naja, niet dus.
Dit topic is gesloten.