[PC]Half-Life 2 Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.700 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Ik vond de gameplay bij farcry nogal sloom en het verhaal ging wel maar met wat meer aandacht was het toch wel wat beter geweest.

Maar kan je met die coupon van ati echt alleen maar sp doen? want eigelijk is het niet meer dan een cdkey dus als je het hele spel met mp zou downloaden en dan die key gebruikt dan lijkt mij dat je gewoon alles kan doen. Die coupon naar ati opsturen heeft toch geen nut want je moet zelf verzendkosten betalen en die zijn volgens mij nog hoger dan dat het spel in de winkel kost en dan moet je ook nog is 4 tot 6 weken (dacht ik) totdat je hem in huis heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-04-2022

Dannies

Urashima Keitaro

als ze dan geen online-crack-check hebben, want er zal vast een beveiliging opzitten dat de cd erin moet.

-- Microsoft Certified Professional --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindewege
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

Eindewege

Het beste dorp van nederland

SCIxX schreef op 02 juni 2004 @ 17:26:
Betere graphics zorgen bij de meeste gevallen gewoon voor leukere gameplay.
Zeker nooit Unreal2 gespeelt :+

Van Zeeland dan misschien ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
Eindewege schreef op 04 juni 2004 @ 08:53:
[...]

Misschien was de gameplay nog wel erger met kutgraphics ;)
Anoniem: 93354 schreef op 03 juni 2004 @ 23:16:
Ik vond de gameplay bij farcry nogal sloom en het verhaal ging wel maar met wat meer aandacht was het toch wel wat beter geweest.
Die slome gameplay is puur smaak, ik vind dat fijner dan die steroid style games als Quake, Unreal en noem maar op waar je 5000km/u loopt en 50 meter hoog springt.

[ Voor 50% gewijzigd door shuogg op 04-06-2004 10:08 ]

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dannies schreef op 04 juni 2004 @ 08:16:
als ze dan geen online-crack-check hebben, want er zal vast een beveiliging opzitten dat de cd erin moet.
Ik weet niet hoe ze dat gaan doen want als het goed is word hl2 ook via steam downloadbaar dan zou het wel met alleen de cdkey moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-10-2020
Anoniem: 93354 schreef op 03 juni 2004 @ 23:16:

Maar kan je met die coupon van ati echt alleen maar sp doen? want eigelijk is het niet meer dan een cdkey dus als je het hele spel met mp zou downloaden en dan die key gebruikt dan lijkt mij dat je gewoon alles kan doen. Die coupon naar ati opsturen heeft toch geen nut want je moet zelf verzendkosten betalen en die zijn volgens mij nog hoger dan dat het spel in de winkel kost en dan moet je ook nog is 4 tot 6 weken (dacht ik) totdat je hem in huis heb.
Ja, maar je hebt ook een internetconnectie nodig als je de singleplayer mode speelt. Aan de andere kant lijkt het me logisch dat je de singleplayer versie koopt omdat je juist niet constant online wil zitten (denk aan 56k).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
shuogg schreef op 04 juni 2004 @ 10:06:
[...]Die slome gameplay is puur smaak, ik vind dat fijner dan die steroid style games als Quake, Unreal en noem maar op waar je 5000km/u loopt en 50 meter hoog springt.
Vanitas agrees. :)
Eindewege schreef op 04 juni 2004 @ 08:53:
[...]
Goed voorbeeld. _/-\o_

Het enige goede stuk in U2 was dat dat monster op je lift sprong.

[ Voor 30% gewijzigd door Vanitas op 04-06-2004 12:13 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HuggyB schreef op 04 juni 2004 @ 11:45:
[...]

Ja, maar je hebt ook een internetconnectie nodig als je de singleplayer mode speelt. Aan de andere kant lijkt het me logisch dat je de singleplayer versie koopt omdat je juist niet constant online wil zitten (denk aan 56k).
ja maargoed de meeste mensen, en zeker in nederland, hebben toch wel een adsl verbinding ik kan me niet voorstellen dat iemmand die een pc heeft waarop je goed hl2 kan spelen geen internet heeft.

Met steam kan je trouwens wel gewoon hl en cs spelen zonder dat je op het internet zit.

Ik hoop wel dat valve hem ruim van tevoren op steam zet want ik voel al aankomen dat steam behoorlijk over ze zuiger gaat zodra ze hl2 neerzetten. Het ging laatst al down met die cs update moet je je is voorstellen als daar hl2 van 4gb (?) komt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindewege

Eindewege

Anoniem: 93354 schreef op 04 juni 2004 @ 12:41:
[...]

ja maargoed de meeste mensen, en zeker in nederland, hebben toch wel een adsl verbinding ik kan me niet voorstellen dat iemmand die een pc heeft waarop je goed hl2 kan spelen geen internet heeft.

...
Dan vergis je je denk ik, nog veel mensen hebben niet een behoorlijke internetverbinding op hun een game pc (spreek uit ervaring ;)).

Zeker als je een beetje buiten de randstad komt heb je niet zoveel keus meer in internet verbindingen, en ADSL is/was ook nog niet overal de laatste tijd.

Trouwens, het zou toch belachelijk zijn dat je voor single player ieen internet verbinding nodig hebt. Hoewel ik wel af en toe eens een spelletje tegen kom wat stiekum verbinding met zn baas probeert te maken bij het starten.

[ Voor 16% gewijzigd door Eindewege op 04-06-2004 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Eindewege schreef op 04 juni 2004 @ 13:25:
[...]

Dan vergis je je denk ik, nog veel mensen hebben niet een behoorlijke internetverbinding op hun een game pc (spreek uit ervaring ;)).

Zeker als je een beetje buiten de randstad komt heb je niet zoveel keus meer in internet verbindingen, en ADSL is/was ook nog niet overal de laatste tijd.

Trouwens, het zou toch belachelijk zijn dat je voor single player ieen internet verbinding nodig hebt. Hoewel ik wel af en toe eens een spelletje tegen kom wat stiekum verbinding met zn baas probeert te maken bij het starten.
Ik woon in een gat en hier is zelfs al een jaar ADSL en iedereen die een beetje gamed heeft het dus sja :/
Ik denk dat de meeste gamers in NL iig echt wel een internetverbinding hebben (en hoogstwaarschijnlijk zelfs een breedband verbinding)

En je komt er af en toe wel eens een tegen? Je bedoelt dat de helft van alle spelen die de laatste tijd gereleased zijn dat hebben? :P

[ Voor 8% gewijzigd door shuogg op 04-06-2004 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindewege

Eindewege

shuogg schreef op 04 juni 2004 @ 13:48:
[...]

Ik woon in een gat en hier is zelfs al een jaar ADSL en iedereen die een beetje gamed heeft het dus sja :/
Ik denk dat de meeste gamers in NL iig echt wel een internetverbinding hebben (en hoogstwaarschijnlijk zelfs een breedband verbinding)

En je komt er af en toe wel eens een tegen? Je bedoelt dat de helft van alle spelen die de laatste tijd gereleased zijn dat hebben? :P
Dat zegt genoeg over de leeftijd van de spelletjes die ik speel :D

Maarja, jij zegt dat de meeste fatsoenlijke gamers (breedband) verbinding hebben, ik ken ook nog mensen die zonder internet of met een 56k modempje zitten.
Ze zijn wel een bedreigde soort aan het worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Laatst online: 09-02 20:11

Not Pingu

Dumbass ex machina

shuogg schreef op 04 juni 2004 @ 13:48:
[...]

Je eigen situatie extrapoleren naar de rest van het land levert geen goed beeld op. Slechts eenderde van de internettende huishoudingen heeft breedband, dit komt ofwel door het niet beschikbaar zijn van breedband ofwel doordat mensen het nut er niet van inzien (als je 2x per dag je mail checkt en hooguit een uurtje surft is het ook niet erg nuttig).
Het lijkt me nogal kort door de bocht om te stellen dat elke gamer toch wel breedband heeft, en zeker in de VS waar de breedbandpenetratie een stuk lager ligt dan hier.

Dat elke keer verbinding maken met internet vind ik persoonlijk nogal irritant, ik word ook frusti als Flash, Acrobat, m'n virusscanner en weet ik wat nog niet meer steeds weer zeuren om ettelijke megabytes te downloaden.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Gunp01nt schreef op 04 juni 2004 @ 14:23:
[...]

Je eigen situatie extrapoleren naar de rest van het land levert geen goed beeld op. Slechts eenderde van de internettende huishoudingen heeft breedband, dit komt ofwel door het niet beschikbaar zijn van breedband ofwel doordat mensen het nut er niet van inzien (als je 2x per dag je mail checkt en hooguit een uurtje surft is het ook niet erg nuttig).
Het lijkt me nogal kort door de bocht om te stellen dat elke gamer toch wel breedband heeft, en zeker in de VS waar de breedbandpenetratie een stuk lager ligt dan hier.
Je vergeet echter de belangrijkste factor, gamers die HL2 gaan spelen hebben een flinke PC. En ik ken NIEMAND met zo'n PC die geen internet heeft, en ik durf te wedden dat die er gewoon nauwelijks zijn. Gamers die games als HL2 spelen kijken niet 2x per dag hun mail en surfen ook echt wel meer dan een uur :{.

En in de VS heb je zat flatfee dial-up dus zelfs als er geen breedband is heeft een gamer dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

shuogg schreef op 04 juni 2004 @ 14:41:
En ik ken NIEMAND met zo'n PC die geen internet heeft, en ik durf te wedden dat die er gewoon nauwelijks zijn. Gamers die games als HL2 spelen kijken niet 2x per dag hun mail en surfen ook echt wel meer dan een uur :{.
* Not Pingu herhaalt dat je eigen situatie extrapoleren te kort door de bocht is
Wat versta jij bijv. onder een flinke PC? Kijk maar eens naar de laatste tech survey van Valve en zie hoeveel Half-Life / CS spelers een pc onder de 1Ghz hebben. Daar staat trouwens ook bij hoeveel mensen nog op dialup zitten.

De oude surveys staan volgens mij nog op valve.speakeasy.net, de nieuwe kan ik nu ff niet opzoeken (ben bang dat m'n internet op het werk geblokkeerd word als ik teveel ongerelateerde sites ga bezoeken :+) maar volgens mij stonden die op de site van Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Gunp01nt schreef op 04 juni 2004 @ 14:46:
[...]

* shuogg herhaalt dat je eigen situatie extrapoleren te kort door de bocht is
Wat versta jij bijv. onder een flinke PC? Kijk maar eens naar de laatste tech survey van Valve en zie hoeveel Half-Life / CS spelers een pc onder de 1Ghz hebben. Daar staat trouwens ook bij hoeveel mensen nog op dialup zitten.

De oude surveys staan volgens mij nog op valve.speakeasy.net, de nieuwe kan ik nu ff niet opzoeken (ben bang dat m'n internet op het werk geblokkeerd word als ik teveel ongerelateerde sites ga bezoeken :+) maar volgens mij stonden die op de site van Steam.
Mag je mijn post ook nog eens lezen ;)
Flatfee dial-up.
En mensen die Half-Life 1 spelen gaan niet noodzakelijk HL2 spelen, ik heb het puur over HL2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

shuogg schreef op 04 juni 2004 @ 14:49:
[...]

Mag je mijn post ook nog eens lezen ;)
Flatfee dial-up.
En mensen die Half-Life 1 spelen gaan niet noodzakelijk HL2 spelen, ik heb het puur over HL2.
Of er in de VS flatfee dialup zou zijn weet ik niet, dus daar kan ik niks over zeggen, maar denk je niet dat van de mensen die nu HL1 spelen redelijkerwijs vermoed kan worden dat een zeer groot deel ook HL2 gaat spelen? Bovendien hadden we het over gamers. Mensen die nu CS online spelen lijken me zeker wel gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Gunp01nt schreef op 04 juni 2004 @ 14:51:
[...]

Of er in de VS flatfee dialup zou zijn weet ik niet, dus daar kan ik niks over zeggen, maar denk je niet dat van de mensen die nu HL1 spelen redelijkerwijs vermoed kan worden dat een zeer groot deel ook HL2 gaat spelen? Bovendien hadden we het over gamers. Mensen die nu CS online spelen lijken me zeker wel gamers.
Nee ik heb het over gamers die HL2 gaan spelen, jij hebt het over gamers in het algemeen.
En ik denk niet dat iedereen HL2 gaat spelen, alsof iedereen die UT99 speelde nu UT2K3/UT2K4 is gaan spelen :/ Verre van zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindewege

Eindewege

shuogg schreef op 04 juni 2004 @ 14:41:
[...]

Je vergeet echter de belangrijkste factor, gamers die HL2 gaan spelen hebben een flinke PC. En ik ken NIEMAND met zo'n PC die geen internet heeft, en ik durf te wedden dat die er gewoon nauwelijks zijn. Gamers die games als HL2 spelen kijken niet 2x per dag hun mail en surfen ook echt wel meer dan een uur :{.

En in de VS heb je zat flatfee dial-up dus zelfs als er geen breedband is heeft een gamer dat wel.
Nouja das wel een beetje erg kort door de bocht. Er zijn nog genoeg mensen zonder internet, die wel nieuwe spellen spelen. En tussen het spelen van (moderne) spellen en internet gebruik zit weinig verband.

P.s. als ik HL2 ga spelen, moet ik dan meer dan 2x per dag mijn email gaan lezen? :P
Nee ik heb het over gamers die HL2 gaan spelen, jij hebt het over gamers in het algemeen.
En ik denk niet dat iedereen HL2 gaat spelen, alsof iedereen die UT99 speelde nu UT2K3/UT2K4 is gaan spelen Verre van zelfs.
Tsja, het succes van een spel is natuurlijk lastig te voorspellen, ik denk wel dat 'iedereen' HL2 gaat spelen, is een beetje verplichte kost, zoals HL1, NFS:U, Vice City en UT99.
Ik verwacht dat de 'gemiddelde gamer' wel HL2 speelt.

[ Voor 23% gewijzigd door Eindewege op 04-06-2004 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248

Mm, jullie vergeten wel dat er ook weer mensen zijn die dit spel massaal gaan downloaden, dus wel internetgebruikers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Maar mensen die het warezen zullen waarschijnlijk toch Steam moeten omzeilen, dus dat is een non-argument :P het gaat erom dat de mensen die het spel kopen, toch de hele tijd online moeten zitten als ze single player willen spelen. Of iig zullen ze bij het opstarten moeten authenticaten. En dat is weer nogal bezwaarlijk voor mensen met 56k.
Nou denk ik dat mensen met 56k het spel relatief gezien vaker zullen kopen dan breedbandgebruikers omdat downloaden voor hun geen optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

met steam hoef je helemaal niet online op lans kan je toch ook gewoon csen zonder dat ie gaat checken dan vraagt ie gewoon of je in offline mode wil. Het enige is dat je al wel ingelogged moet zijn dus je moet iig 1x online.

Maar hl2 zou toch ook via steam worden geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115621

ik heb hier al bijna een half jaar 50 euro opzij liggen voor dit spijl,waneer komt t nou eindelijk eens uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deze zomer als we valve mogen geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jaja en dan zegge ze 3 dage voor de release dat i weer 3 maande is uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08-2023
Ach ja. Je kan moeilijk altijd zo sceptisch blijven. Bovendien weet Valve onderhand ook wel dat niemand zit te wachten op nóg een uitstel. Overigens kan 'de zomer' net zo goed betekenen in augustus, dus wat dat betreft heeft men nog aardig wat speling.
Ik verwacht persoonlijk wel dat ze de zomer dus gaan halen. En totdat Half-Life 2 uit is, komen er nog zat andere relaxte games aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja maar niks overtreft hl2 imho :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Anoniem: 115621 schreef op 04 juni 2004 @ 22:24:
ja maar niks overtreft hl2 imho :D
Ah, iemand die het gespeeld heeft. Geweldig.
Waarom zou niks HL2 overtreffen dude? :{
Je weet het gewoon nooit, er kan altijd iets beters komen of misschien valt HL2 tegen (again, je weet het nooit :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89518

shuogg schreef op 04 juni 2004 @ 22:56:
[...]

Je weet het gewoon nooit, er kan altijd iets beters komen of misschien valt HL2 tegen (again, je weet het nooit :P)
Alles, en dan ook ALLES wat ik van hafllife 2 heb gezien aan filmpjes en screenshots zegt mij dat niks dit gaat overtreffen, dus ik ben het eens met degene die het zei :)

daarnaast is het natuurlijk een wet om dat te denken, als je halflife fan bent 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shuogg schreef op 04 juni 2004 @ 22:56:
[...]

laten we zeggen dat ik sommige gedeeltes al heb mogen bewonderen :p

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 115621 op 05-06-2004 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Anoniem: 115621 schreef op 05 juni 2004 @ 00:05:
[...]

laten we zeggen dat ik sommige gedeeltes al heb mogen bewonderen :p
Een vroege alpha zegt NIKS over het uiteindelijke product. Ook doen filmpjes en screenshots dat maar in kleine mate.

[ Voor 11% gewijzigd door shuogg op 05-06-2004 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 13:26

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Laten we nou maar gewoon w88 tot het spel er is, en dan gaan oordelen. Denk ook zeker wel dat het vet spel gaat worden. Maar je weet het nooit heh ?? Zeker niet bij een 2e deel. Maar na alles gezien te hebben heb ik er wel goed gevoel over. Maar ik zie het wel, ook wanneer ie er dan eindelijk is in de winkels ...

Al dat gespeculeer over release dates enzo ben ik nu wel zat, kzie ut gewoon wel als ie er is, net zoals D3. Mun pc-tje staat er in ieder geval klaar voor ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
shuogg schreef op 05 juni 2004 @ 00:17:
[...]

Een vroege alpha zegt NIKS over het uiteindelijke product. Ook doen filmpjes en screenshots dat maar in kleine mate.
Ik denk wel dat je wat mag verwachten als ZELFS een vroege alpha al cool is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Gameplay heeft imo vooral te maken met het plezier dat je beleefd aan het doel en de speelbaarheid van het spel. De zware graphics kunnen de gameplay zelfs omlaag helpen.

Counterstrike was bijvoorbeeld een daverend succes dankzij de gameplay en niet door de graphics. Ook al was het allemaal wat blokkerig en kon je met skins de boel wat opleuken, de standaard versie was redelijk saai en slecht getekend, maar de snelheid, speelbaarheid en de goeie pings maakten het spel tot een van de beste ooit.
JediUberknaft schreef op 05 juni 2004 @ 01:36:
Al dat gespeculeer over release dates enzo ben ik nu wel zat, kzie ut gewoon wel als ie er is, net zoals D3. Mun pc-tje staat er in ieder geval klaar voor ... :P
En idd omdat het al zo lang duurt, zijn mijn specs er iig ondertussen wat beter op aangepast. Mijn specs zijn nu al beter dan de specs van de machine uit het eerste HL2 filmpje :P

[ Voor 32% gewijzigd door MacDokie op 05-06-2004 10:14 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Xrenity schreef op 05 juni 2004 @ 09:58:
[...]

Ik denk wel dat je wat mag verwachten als ZELFS een vroege alpha al cool is :P
Zo geweldig vond ik hem niet hoor :/
Graphics waren wel aardig, maar niet extreem goed, gameplay kon je helemaal niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zit hier nog steeds met mn crappy geforce 4 mmx 440,maar ik kan in zomer niewe kopen.Ik wil niet hoger gaan dan 100/110 euro.Welke raden jullie me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Anoniem: 115621 schreef op 05 juni 2004 @ 11:03:
ik zit hier nog steeds met mn crappy geforce 4 mmx 440,maar ik kan in zomer niewe kopen.Ik wil niet hoger gaan dan 100/110 euro.Welke raden jullie me aan?
Radeon 9600LE of een Gef FX5500 heb je zo'n beetje voor dat geld.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Zullen we ruilen???

Dan krijg jij mij GF2 MX 400.

:P

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
Koop maar niets. Of een Radeon 9800 voor 200 ballen of niks.
Maar goed... ben ik dan maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

shuogg schreef op 05 juni 2004 @ 10:11:
[...]

Zo geweldig vond ik hem niet hoor :/
Graphics waren wel aardig, maar niet extreem goed, gameplay kon je helemaal niks over zeggen.
Laat me raden: jij wist niet hoe je de AI werkend moest krijgen, en hoe je directx9 effecten werkend moest krijgen, en hoe je alle maps via de console moest laden? :p ( of iig 1 van die 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Laatst online: 20-05 22:02

Upke dupke

Oompa Loompa

HuggyB schreef op 05 juni 2004 @ 12:18:
[...]

Daar heeft hij gelijk in, anders heb je een kaart waarmee je nog in HL2 niet alles open kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
I also agree, ik ging van een ti4200 naar een 9800pro en het is echt een wereld van verschil!

Ik zou ff doorsparen, voor dat geld kan je niet zoveel halen. Of je koopt mn gf4ti4200 over :)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104283

Anoniem: 89518 schreef op 05 juni 2004 @ 12:43:
[...]

Laat me raden: jij wist niet hoe je de AI werkend moest krijgen, en hoe je directx9 effecten werkend moest krijgen, en hoe je alle maps via de console moest laden? :p ( of iig 1 van die 3)
ja leg mij eens uit hoe je de AI moest laten werken?
en leg me dan ook meteen uit hoe je DX9 effecten kan laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Anoniem: 89518 schreef op 05 juni 2004 @ 12:43:
[...]

Ik ben gewoon geen HL fanboy en bekijk het objectief.
En ik vond dat er nauwelijks wat van gameplay in zat en de graphics die van Far Cry bijv. nauwelijks ontlopen.

[ Voor 3% gewijzigd door shuogg op 05-06-2004 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HuggyB schreef op 05 juni 2004 @ 12:18:
[...]

we zijn niet allemaal zo rijk als jou :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 22:25

XXlerator

Old time gamer

]HuggyB schreef op 05 juni 2004 @ 12:18:
[...]

Je hebt uiteraard gelijk, maar ik neem aan dat je een Radeon 9800 Pro bedoelt ;)

[ Voor 19% gewijzigd door XXlerator op 05-06-2004 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Wordt er dit jaar soms een prijs uitgereikt voor de meest hondsdolle fanboi?
Om eerlijk te zijn vond ik de HL2 filmpjes @E3 minder verschillen van de 'probeerversie' dan ik verwacht had. Eigenlijk vind ik Far Cry wat graphics betreft meer sfeer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
de sfeer is anders. farcry speelt op een tropisch eiland enzo. halflife in een verloederde stad uit 1900 ofzo (zo ziet het er uit dan)

die sfeer is anders, maar kan je niet echt vergelijken

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gunp01nt schreef op 05 juni 2004 @ 17:35:
Om eerlijk te zijn vond ik de HL2 filmpjes @E3 minder verschillen van de 'probeerversie' dan ik verwacht had. Eigenlijk vind ik Far Cry wat graphics betreft meer sfeer hebben.
Dat komt ook omdat je farcry zelf kan spelen en dan kan je zelf de sfeer ervaren. Bij hl2 heb je alleen nog maar filmpjes en dan kan je wel zien hoe de sfeer ongeveer gaat worden maar je heb het zelf nog niet gespeeld en dat maakt wel een verschil denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Ik heb laatst een 9600XT gekocht met daarbij die mooi HL2 bon :) !
Maar nu moest ik naar ati.com gaan en dan ergens je code invoeren maar waar kan dat? Ik vind niet egt veel... :(
Of kan dat pas als de game uit is...
Ik snap het niet meer B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-05 19:46

Copyman

Dode muis

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Dat Far Cry en HL2 niet in eenzelfde setting plaatsvinden wil toch niet zeggen dat je de grafische kwaliteit en de mate waarin ze sfeer weten te scheppen niet kunt vergelijken? Ik heb door de geleakte beta een goed beeld gekregen van de look and feel. Die beta was echt vrij volledig, dus ik verwacht dat ie op sommige punten best representatief zal zijn voor de final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Ik kreeg op die coupon die 2e site maar ik kon het niet vinden :? ... dus ik ben dom :P .
Maar iig, als ik de code invoer staat er datie invalid is... Vaag... naja nog maar ff klooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet een foto maken van je coupon me de code opengekrast en die opsturen naar ati en die sturen dan hl2 naar jouw en de verzendkosten zijn voor jouw :( Je kan hl2 beter via steam downloaden en dan die code gebruiken als je cdkey.

@gunpoint: Ik vond die alpha nou echt geen sfeer hebben want er zaten nog geen effecten of goede IA in t was niet meer dan een map waar je een beetje overheen kon lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gunp01nt schreef op 05 juni 2004 @ 17:35:
"de graphics meer sfeer hebben"...omg graphics met sfeer?

geen commentaar verder, behalve dat sfeer iets heel anders is dan wat jij bedoelt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

er zat best wel ai in (dat gevangenis lvl) het lag eraan hoe je bewoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

* Doe maar niet. Die datums zijn zo onbetrouwbaar als wat *

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 06-06-2004 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Anoniem: 115621 schreef op 05 juni 2004 @ 23:36:
er zat best wel ai in (dat gevangenis lvl) het lag eraan hoe je bewoog.
Hoe moet ik me dat voorstellen..
Je loopt naar links, dan doet de AI het opeens niet meer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Anoniem: 89518 schreef op 05 juni 2004 @ 23:30:
[...]

"de graphics meer sfeer hebben"...omg graphics met sfeer?

geen commentaar verder, behalve dat sfeer iets heel anders is dan wat jij bedoelt :p
Man, als je het zo goed weet waarom geef je dan tenminste niet even de "definitie" van sfeer? :z

Dan leer je de onder jou gestelden tenminste nog ns wat......

Het valt me op dat begrippen als Graphics, Gameplay en Sfeer door de verschillende gotters niet uniform gebruikt worden waardoor spraakverwarring ontstaat.

Omdat ik niet weet waar de definities staan op het Internet :+ doe ik zelf maar een poging:

Gameplay:
Wat is het verhaal. Zijn er verassende wendingen in het plot.
Hoe bestuur je je "poppetjes". Hoe open je deuren. Hoe spring je over een afgrond. Gaat dit soepel en intuitief.
Hoe is de AI?
Zijn er andere characters die op een realistische manier interactie met je plegen.
Hoe is het geluid en hoe wordt het "ingezet".

Graphics:
Hoe zijn de textures. Veel detail? Zit er diepte in?
Hoe zien explosies eruit.
Is er realtime belichting en schaduwen?
Hoe realistisch worden gezichten weergegeven en spraak nagebootst.
Is een boom een stronk met twee sprieten als tak of is het een realistische stam met bijna echt lijkende bladeren die realistisch wuiven in de wind.

Geluid:
Is het geluid met een casio synthesizertje ad EUR 50,- gedaan of ingespeeld door het London Philharmonic Orchestra.
Is het 5.1 geluid met diepte erin. (hoor je die heli van links naar rechts gaan. Hoor je in een gang rechtsachter je een glas vallen/breken)
Is het een meeslepende compositie?
Ingesproken in het goede accent en door bedreven acteurs die de juiste emotie in hun stem (kunnen) leggen.
Wordt het op de juiste momenten gedoseerd ingezet.
Klinkt een explosie als klappend ballonetje, of echt KABOOM !!!

Sfeer:
Het gevoel dat je bij het spelen krijgt agv de combinatie van Gameplay, Graphics en Geluid.

Naar mijn mening is het zo dat je niet zwart wit kunt stellen dat het ene (gameplay) perse belangrijker is dan het andere (Graphics en/of Geluid).
Voor veel gamers compenseren ze elkaar meestal. En idealiter versterken ze elkaar.

Nu weer ff terug naar de quote van Xenome:

Graphics kunnen wat mij betreft dus zeker sfeer hebben.
Bijv:
Ik speel in (horror) game A en loop in een gang: De textures van de muur zijn zoals in wolfenstein 15 jaar terug ofzo. Geen realistisch bloed op de muur ofzo. De sfeer wordt in dit geval m.n. bepaald door de gameplay. De sfeer die de graphics uitstraalt is dat je in een gang loopt verder niks.

Ik speel (horror) game B en loop in dezelfde gang: De textures van de muur laten realistische bakstenen zien met relief/diepte erin. Hier en daar steekt een spijker uit een baksteen waarvan op een realistische manier bloed langzaam op de grond drupt. Hier laten de graphics niet alleen zien dat je in een gang loopt maar dragen ook een creepy sfeertje uit.

[ Voor 27% gewijzigd door Help!!!! op 06-06-2004 15:09 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 13:26

JediUberknaft

May Da Force B With You !

je vergeet wel een belangrijk aspect voor de algehele gameplay . Namelijk muziek en geluid ... Klinken je wapens als klapperpistooltjes of als echte guns, is de muziek meeslepend en juist geimplenteerd, of irritant loopende muziek. Klink een explosie als een klappend ballonetje, of echt KABOOM ... etc etc. Zelf vind ik dit minstens net zo belangrijk misschien nog wel meer, als de graphix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

JediUberknaft schreef op 06 juni 2004 @ 13:08:
je vergeet wel een belangrijk aspect voor de algehele gameplay . Namelijk muziek en geluid ... Klinken je wapens als klapperpistooltjes of als echte guns, is de muziek meeslepend en juist geimplenteerd, of irritant loopende muziek. Klink een explosie als een klappend ballonetje, of echt KABOOM ... etc etc. Zelf vind ik dit minstens net zo belangrijk misschien nog wel meer, als de graphix.
Het staat als laatste puntje onder gameplay. ;)

Toen ik het daar plaatste had ik eigenlijk wat twijvels want misschien moet Geluid eigenlijk een aparte factor zijn naast Gameplay en Graphics.

Ben het overigens met je eens dat mooie en goed ingezet geluid een enorme extra dimensie kan geven aan de "sfeer" van een game.

EDIT:
Ik ben eruit :) : Geluid is een aparte factor. IMHO that is.
Heb het in bovenstaande post aangepast.

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 06-06-2004 13:31 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Help!!!! schreef op 06 juni 2004 @ 12:41:
[...]

Man, als je het zo goed weet waarom geef je dan tenminste niet even de "definitie" van sfeer? :z

Dan leer je de onder jou gestelden tenminste nog ns wat......

Het valt me op dat begrippen als Graphics, Gameplay en Sfeer door de verschillende gotters niet uniform gebruikt worden waardoor spraakverwarring ontstaat.

Omdat ik niet weet waar de definities staan op het Internet :+ doe ik zelf maar een poging:

Gameplay:
Wat is het verhaal. Zijn er verassende wendingen in het plot.
Hoe bestuur je je "poppetjes". Hoe open je deuren. Hoe spring je over een afgrond. Gaat dit soepel en intuitief.
Hoe is de AI?
Zijn er andere characters die op een realistische manier interactie met je plegen.
Hoe is het geluid en hoe wordt het "ingezet".

Graphics:
Hoe zijn de textures. Veel detail? Zit er diepte in?
Hoe zien explosies eruit.
Is er realtime belichting en schaduwen?
Hoe realistisch worden gezichten weergegeven en spraak nagebootst.
Is een boom een stronk met twee sprieten als tak of is het een realistische stam met bijna echt lijkende bladeren die realistisch wuiven in de wind.

Geluid:
Is het geluid met een casio synthesizertje ad EUR 50,- gedaan of ingespeeld door het London Philharmonic Orchestra.
Is het 5.1 geluid met diepte erin. (hoor je die heli van links naar rechts gaan. Hoor je in een gang rechtsachter je een glas vallen/breken)
Is het een meeslepende compositie?
Ingesproken in het goede accent en door bedreven acteurs die de juiste emotie in hun stem (kunnen) leggen.
Wordt het op de juiste momenten gedoseerd ingezet.
Klinkt een explosie als klappend ballonetje, of echt KABOOM !!!

Sfeer:
Het gevoel dat je bij het spelen krijgt agv de combinatie van Gameplay, Graphics en Geluid.

Naar mijn mening is het zo dat je niet zwart wit kunt stellen dat het ene (gameplay) perse belangrijker is dan het andere (Graphics en/of Geluid).
Voor veel gamers compenseren ze elkaar meestal. En idealiter versterken ze elkaar.

Nu weer ff terug naar de quote van Xenome:

Graphics kunnen wat mij betreft dus zeker sfeer hebben.
Bijv:
Ik speel in (horror) game A en loop in een gang: De textures van de muur zijn zoals in wolfenstein 15 jaar terug ofzo. Geen realistisch bloed op de muur ofzo. De sfeer wordt in dit geval m.n. bepaald door de gameplay. De sfeer die de graphics uitstraalt is dat je in een gang loopt verder niks.

Ik speel (horror) game B en loop in dezelfde gang: De textures van de muur laten realistische bakstenen zien met relief/diepte erin. Hier en daar steekt een spijker uit een baksteen waarvan op een realistische manier bloed langzaam op de grond drupt. Hier laten de graphics niet alleen zien dat je in een gang loopt maar dragen ook een creepy sfeertje uit.
"Man, als je het zo goed weet waarom geef je dan tenminste niet even de "definitie" van sfeer? :z

Dan leer je de onder jou gestelden tenminste nog ns wat......"

Ik heb geen idee waar dit op slaat.. jij denkt blijkbaar dat je 'ondergesteld' bent als iemand zegt dat ie het niet met je eens is, en dat je volgens hem ongelijk hebt, moet je zelf weten..

Sommige mensen geven een eigen andere betekenis aan sfeer.. en dan kan je dus wel alles sfeer gaan noemen, maar volgens mij is sfeer gewoon de 'sfeer' in het spel :D

De combinatie van geluid, verhaallijn, graphics, geven volgens mij een sfeer in een spel.. maar alleen de graphics niet, want met alleen die graphics (zonder geluid) is er geen sfeer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Anoniem: 89518 schreef op 06 juni 2004 @ 14:13:
De combinatie van geluid, verhaallijn, graphics, geven volgens mij een sfeer in een spel.. maar alleen de graphics niet, want met alleen die graphics (zonder geluid) is er geen sfeer..
Dus nu hebben de graphics ineens toch wel betrekking op de sfeer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

Help!!!!
"Man, als je het zo goed weet waarom geef je dan tenminste niet even de "definitie" van sfeer? :z

Dan leer je de onder jou gestelden tenminste nog ns wat......"

Xenome
Ik heb geen idee waar dit op slaat.. jij denkt blijkbaar dat je 'ondergesteld' bent als iemand zegt dat ie het niet met je eens is, en dat je volgens hem ongelijk hebt, moet je zelf weten..
Ik denk dat jij best weet waar dat op slaat.

Gunp01nt: (goedbedoeld)
Vindt dat bij Farcry tov de filmpjes van HL2 "de graphics meer sfeer hebben".

Xenome
"de graphics meer sfeer hebben"... omg graphics met sfeer?
"geen commentaar verder, behalve dat sfeer iets heel anders is dan wat jij bedoelt :P "

Die reply van jou komt over alsof jij het allemaal wel weet en de rest hier allemaal "onder jouw gestelde" sukkels zijn die het licht nog niet gezien hebben.

Nou is dat tot daaraantoe mits je vervolgens een poging had gedaan om ons bij te leren wat "Sfeer" dan wel is. Maar nee alleen ff zo'n wijsneuzerige reply posten...

Sommige mensen geven een eigen andere betekenis aan sfeer.. en dan kan je dus wel alles sfeer gaan noemen, maar volgens mij is sfeer gewoon de 'sfeer' in het spel :D

Dus bijv. een foto kan geen sfeer uitstralen? |:( :?

edit:
PS:
Xenome ik heb verder niets tegen je hoor maar ik kon er even niet meer tegen dat sommige gotters hier wel heel erg zelfgenoegzaam zitten te posten inzake sfeer, graphics en gameplay.
Alsof hun visie zaligmakend is. En de juistheid van die visie ook wetenschappelijk is vastgesteld.
En owee als je post dat je grahics OOK belangrijk zijn en bijdragen aan de sfeer.
Alsof Gameplay "natuurlijk" het allerbelangrijkste is.
Alsof de Heilige Geest zelf in het fenomeen Gameplay is afgedaald en daarmede
zalig verklaard heeft.

[ Voor 58% gewijzigd door Help!!!! op 06-06-2004 15:39 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Ik vind Half-Life 1 vd beste voorbeelden van waar geluidseffecten een enorm effect (;)) op de spelersbeleving en sfeer hebben. Kleine dingen als verschillende voetstappen op verschillende ondergronden (nu standaard) zorgt direct voor een gevoel dat je je echt in die wereld begeeft. Zelfde voor kogel inslagen en verschillende impacts. Geluiden van de guns - zowel de realistische als experimentele guns klinken geweldig. De radio chatter van de leger dudes - levensecht en het zorgt er voor dat die domme CPU controlled poppetjes voor de speler veel levensechter en intelligenter lijken. De aanzwellende opzwepende muziek als je met een lift voor het eerst naar de surface gaat, of juist de doodse stilte diep onder in Black Mesa met alleen de echo van je eigen geluiden. Smullen! Dat het de eerste game met EAX was die ik speelde zal ook wel een rol hebben gespeeld. Oh en niet te vergeten het denderende geluid van die fokkin chopper, onder water klonk het nog angstaanjagender :'(

Ok jullie kunnen weer verder kibbelen :Y)

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
En dan moet je niet dat geluid van de water beest vergeten.
Die hele grote op een piranha lijkende vis.

Als hij dan op je af komt zwemmen, dan heb je echt dat gevoel van "Ow shit, ik ga eraan, zwemmen, zwemmen...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gunp01nt schreef op 06 juni 2004 @ 14:37:
[...]

Dus nu hebben de graphics ineens toch wel betrekking op de sfeer? ;)
Nee, het is volgens mij een combinatie van graphics, geluid, en alle kleine dingetjes ..

en sorry als het overkwam alsof jullie 'ondergesteld' waren, zo bedoelde ik het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 15:49
gezellig sfeertje hier :P

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05:59
tijd voor wat hl2 nieuws... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 12:21
jah, wat zijn de nieuwtjes omtrent halflife 2 tegewoordig,
is er nog activiteit na de E3?

To Beezze or not to Beezze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 14:26

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

op de e3 werd door de een pr mannetje gesuggereerd dat het this summer will be shipped. Ik zeg nu alvast dit werd gezegd, waarschijnlijk gebeurt het niet, en ik zeg gewoon wat ik dus daar gehoort heb, verder niet. iig genoeg tijd voor het sparen voor een lekker snelle bak.

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mjah veel langer kunnen ze het toch niet meer uitstellen, ik bedoel als het er niet voor 2005 is kunnen ze het imho netzogoed niet meer uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:15
dat denk ik ook wel ja maar misschien zijn ze stiekum op HL3 overgestapt ondertussen en komen ze met de verassing van de eeuw 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja alleen snap je niks van hl3 zonder hl2 ;) Ik geloof wel dat het deze zomer uitkomt al denk ik wel rond september ze mogen het gewoon niet langer uitstellen! Maar van wat er op de e3 te zien was kon je wel zien dat het allemaal al in elkaar zat en het hele team heeft het spel ook al gespeeld dus ze zullen nog wel vooral aan het tweaken zijn en wat kleine dingen toevoegen en de maps wat beter maken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:54
Kijk ik nu er overheen, of staat de website gewoon nou niet in de eerste post? :P

http://www.half-life2.com/

Er staat een trailer op van half life 2, alleen zitten er volgens mij geen nieuwe beelden tussen

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99613

Verdomme:
Half Life 2
Due for release on 24/09/2004
Dit gebeurd er dus als je op play.com gaat kijken en half-life 2 wil bestellen, overigens wel redelijk goedkoop @ pond 26.99, dus 40 € heb je hem afgeleverd en al @ your door.. Maar wordt dus wel wachten tot eind september.. :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
Anoniem: 99613 schreef op 07 juni 2004 @ 08:52:
Verdomme:

[...]

Dit gebeurd er dus als je op play.com gaat kijken en half-life 2 wil bestellen, overigens wel redelijk goedkoop @ pond 26.99, dus 40 € heb je hem afgeleverd en al @ your door.. Maar wordt dus wel wachten tot eind september.. :D :+
Misschien zijn de mensen die bij play bestellen niet de enigen die zo lang moeten wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neeh, maar ik denk dat je September 24th kan gaan bekijken als officiële release-datum voor Europa.. In Amerika is hij "al" beschikbaar vanaf 1 september (amazon.com):
Availability: This item will be released on September 1, 2004. You may order it now and we will ship it to you when it arrives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:34
pff, nooit afgaan op de data van onlineshops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DarkShadow schreef op 07 juni 2004 @ 09:39:
pff, nooit afgaan op de data van onlineshops...
En waarom niet? Lijkt mij dat zij meer hand hebben over wanneer hun het product binnen krijgen.. In ieder geval, ze hebben er betere hand op als ons! Als die online shops het al mis zouden hebben, denk ik dat de releasedatum dan later is dan eerder! Ik hoop dat ik ongelijk krijg, maar ik ben bang dat de meeste die denken dat HL2 vóór september uitkomt, dromers zijn (non-flame intended).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 99613 op 07-06-2004 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89184

Anoniem: 99613 schreef op 07 juni 2004 @ 09:48:
[...]

En waarom niet? Lijkt mij dat zij meer hand hebben over wanneer hun het product binnen krijgen.. In ieder geval, ze hebben er betere hand op als ons! Als die online shops het al mis zouden hebben, denk ik dat de releasedatum dan later is dan eerder! Ik hoop dat ik ongelijk krijg, maar ik ben bang dat de meeste die denken dat HL2 vóór september uitkomt, dromers zijn (non-flame intended).
Online winkels weten netzoveel als ons. Niet meer, niet minder. Ze zetten gewoon een datum neer om klanten aan te trekken want als er een een datum staat is er gewoon een grotere kans dat mensen gaan pre-ordenen. Binnen 5 min speurwerk ben ik 5 onlinewinkels tegengekomen die allen wat anders zeggen. De 1 zegt december, de andere july, een andere weer 2 september of 24 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Als je nou gewoon afwacht...
En met die online shops kom je nergens.

Je weet het toch nooit zeker met Valve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Asjeblieft zeg, doe me een plezier en stop eens met die datums van online winkels. Als er iemand is die er naast zit, dan zijn zij het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 11:11
Anoniem: 12316 schreef op 07 juni 2004 @ 12:05:
Asjeblieft zeg, doe IEDEREEN plezier en stop eens met die datums van online winkels. Als er iemand is die er naast zit, dan zijn zij het wel.
;)

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-06 13:45
Wat betreft de mensen die nu ineens allemaal supersystems aan gaan schaffen: ik snap jullie _echt_ niet :P Half Life 2 wordt juist zo gemaakt dat het op tragere pc's ook kan draaien. Ik heb gister de beta ff zitten spelen op 1920 x 1200 (half life 2 heeft widescreen support _O_ ) en dat draaide serieus als een zonnetje, ook met FSAA op 2x en op 4x. Mijn pc is niet echt traag, maar een superdeluxe monstersysteem is het ook niet. (Athlon XP 2400 MHZ en 9800 PRO @ XT 425 core). En dan is dit nog een beta, dus de kans is vrij groot dat je in de final release met lichter afkan ook. Verder vind ik (voor zover de beta het kan laten zien natuurlijk) de graphics echt super, zeker op een wat hogere resolutie. De sfeer grijpt je ook gelijk vast, als je 2 headcrabs hebt gehoord en 3 zombies hebt neergehakt zit je er weer middenin :) . de besturing van de voertuigen vind ik alleen nog wat warrig, maar daar zal ook nog wel het 1 en ander aan gedaan worden (hoop ik :P ). Ik vind het alleen absoluut weinig tot niets overeenkomen met far cry, op de mooie graphics na. Geluid vind ik een beetje teleurstellend, maar dat zal voor een deel wel komen omdat er nog geen muziek in zit, en de geluiden ws. ook nog aangepast en toegevoegd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuggyB
Kan iemand me uitleggen wat je hebt aan widescreen in PC spellen?
Tenzij je je videokaart doorlust naar je breedbeeld TV, lijkt het mij niets om op een standaard 4:3 monitor 2 van die zwarte balken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104283

HuggyB schreef op 08 juni 2004 @ 11:54:
Kan iemand me uitleggen wat je hebt aan widescreen in PC spellen?
Tenzij je je videokaart doorlust naar je breedbeeld TV, lijkt het mij niets om op een standaard 4:3 monitor 2 van die zwarte balken te hebben.
Veel laptops hebben het tegenwoordig, en ik hoop dat alle monitoren binnenkort ook zo worden ivm Films, en een betere indeling van het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

er zijn natuurlijk ook breedbeeld monitoren he :) maar goed tis voor mij ook onzin :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Idd breedbeeld ;) kheb trouwens stel screens gemaakt die ik wel ff online zal gooien, want veel heb ik er nog niet gezien op deze res. :P en waar het voor de meesten onzin is, dank ik valve op mijn blote knietjes voor die widescreen optie :) dr zijn echt maar heel weinig games die et ondersteunen, meestal met et frustrerende resultaat dat alles uitgerekt wordt, óf je in een .ini moet gaan zitten frotten, óf je 2 zwarte randen aan de zijkanten hebt... en dan is zo'n menuutje toch iets leuker :P

Screeeeens :)
Klik voor 1920 x 1200 x 32 High res versie :)
Afbeeldingslocatie: http://redxrad.nl/GoT/Pics/HL2/thumb_scr2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://redxrad.nl/GoT/Pics/HL2/thumb_scr3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://redxrad.nl/GoT/Pics/HL2/thumb_scr4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://redxrad.nl/GoT/Pics/HL2/thumb_scr1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://redxrad.nl/GoT/Pics/HL2/thumb_scr5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://redxrad.nl/GoT/Pics/HL2/thumb_scr6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://redxrad.nl/GoT/Pics/HL2/thumb_scr8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://redxrad.nl/GoT/Pics/HL2/thumb_scr9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://redxrad.nl/GoT/Pics/HL2/thumb_scr10.jpg

[ Voor 116% gewijzigd door Henk op 08-06-2004 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:02
Ben ik nou de enige die deze plaatjes er nou compleet niet bijzonder uit vind zien??? Ziet er grappig uit maar als dit het grafische nivea is dan valt me dat erg tegen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindewege

Eindewege

RedXraD schreef op 08 juni 2004 @ 11:51:
Wat betreft de mensen die nu ineens allemaal supersystems aan gaan schaffen: ik snap jullie _echt_ niet :P Half Life 2 wordt juist zo gemaakt dat het op tragere pc's ook kan draaien. Ik heb gister de beta ff zitten spelen op 1920 x 1200 (half life 2 heeft widescreen support _O_ ) en dat draaide serieus als een zonnetje, ook met FSAA op 2x en op 4x. Mijn pc is niet echt traag, maar een superdeluxe monstersysteem is het ook niet. (Athlon XP 2400 MHZ en 9800 PRO @ XT 425 core).

....
Zo'n superdeluxe systeem is het dus wel. Tuurlijk het kan altijd beter, maar bijvoorbeeld die 9800pro is zo ongeveer het beste wat er te krijgen is. En dan ook nog een 3000+ achtige processor, ook niet het minste.

Ben het wel met je eens wat betreft dat overdreven "HELP ik moet upgraden", ik gok dat het met een 1,5Ghz pc met geforce4 ook nog goed te spelen is.
Hoewel dat natuurlijk wel persoonlijk is, maar ik hoef echt niet op 1600x1200 te spelen (al was het alleen maar omdat mn monitor maar 1024x768 aan kan :+)

[ Voor 5% gewijzigd door Eindewege op 08-06-2004 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Heeft iemand met breedbeeld niet een groter zichtsveld en dus voordeel bij multiplayer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Eindewege schreef op 08 juni 2004 @ 13:28:
[...]

Zo'n superdeluxe systeem is het dus wel. Tuurlijk het kan altijd beter, maar bijvoorbeeld die 9800pro is zo ongeveer het beste wat er te krijgen is. En dan ook nog een 3000+ achtige processor, ook niet het minste.

Ben het wel met je eens wat betreft dat overdreven "HELP ik moet upgraden", ik gok dat het met een 1,5Ghz pc met geforce4 ook nog goed te spelen is.
Hoewel dat natuurlijk wel persoonlijk is, maar ik hoef echt niet op 1600x1200 te spelen (al was het alleen maar omdat mn monitor maar 1024x768 aan kan :+)
dat bedoel ik dus ;) 1920 x 1200 is hierop goed te spelen, maar dat zou ik op een minder systeem ook niet proberen :P maar al die mensen die helemaal opperturbo systemen aan gaan schaffen (of al aangeschaft hebben :X ) omdat ze bang zijn dat ze het anders niet kunnen spelen snap ik absoluut niet. Ik zou sowieso nooit bij voorbaat een systeem kopen bij een spel, eerst maar eens wachten wat het eist. voor hetzelfde geld blijkt dat spel een gigantische ram vreter te zijn en heb je daarop bespaart om een superdeluxe videokaart te kopen of vice versa...

@Sjek: de graphics niet super? ik zou het detail op de muren ed ook in oog nemen, komt bij dat op die pics die ik maakte de FSAA uit stond :P screens zijn trouwens wel genomen met omega drivers, die het geheel iets mooier maken als catalysts. Ik persoonlijk vind het spel mooier als far cry, far cry heeft toch een wat onnatuurlijker gevoel als dit.
Exe-cuter schreef op 08 juni 2004 @ 13:35:
Heeft iemand met breedbeeld niet een groter zichtsveld en dus voordeel bij multiplayer ?
Ja, inweze wel. Ik heb die 320 pixels voordeel met 1920 x 1200 ten opzichte van een 1600 x 1200 monitor. Dus zie ik inweze meer ;) kheb al met andere spellen (collin mcrae 4, vice city) ervaren dat het een stuk overzichtelijker speelt voor je idee, en dat je ook meer ziet. (ik moet sowieso zeggen dat een groot scherm stukken fijner gamed :P )

[ Voor 17% gewijzigd door Henk op 08-06-2004 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Laatst online: 02-06 09:36
Ik heb het volgende systeem:

Amd 2600+ 333mhz
2x 512mb pc3200 400mhz ddr
3DFX Voodoo 5 5500 AGP 64MB
MSI KT3 Ultra Deluxe2 KT333 chipset
SB Audigy
80GB Maxtor 7200RPM 8MB U-133

zal ik hierop HL2 kunnen spelen? Laten we 1024x768 16bit zeggen (de resolutie waarop ik alle spellen speel)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Deorgere schreef op 08 juni 2004 @ 13:52:

Amd 2600+ 333mhz
SB Audigy

zal ik hierop HL2 kunnen spelen? Laten we 1024x768 16bit zeggen (de resolutie waarop ik alle spellen speel)
Lijkt mij wel :) Je videokaart is niet een van de nieuwsten, maar echt traag lijkt hij mij ook niet (kheb amper ervaring met voodoo :P ). de processor en het geheugen lijkt mij iig genoeg. Ik zou als ik jou was even gaan zoeken naar wat benchmarks van mijn videokaart, om te kijken of deze het trekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindewege

Eindewege

Amd 2600+ 333mhz
SB Audigy

Daar is een simpele manier voor, wacht tot hl2 uitkomt en proberen :P
Zoals al gezegd hierboven, het zou wel moeten kunnen, processor, geheugen e.d. zijn allemaal dik in orde, net je videokaart loopt wat achter.

Voodoo 5 zit een beetje in de richting van Geforce2. Een 1Ghz en Geforce2 zou genoeg moeten zijn, de rest van je pc maakt veel goed van je videokaart. Als we er ff van uit gaan dat er fatsoenlijke drivers voor dat ding zijn, die werken met HL2.

Over die resolutie is eigenlijk niets zinnigs te zeggen, maar ik betwijfel het of dat een beetje soepel gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Eindewege op 08-06-2004 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Laatst online: 02-06 14:01

Amd 2600+ 333mhz
SB Audigy

Ja dat gaat wel... alleen wel op een reso van 640*480, en alles op Low. Voor 1024*768 16 bits op medium heb je toch echt minstens een Amd 3200+, 1,5GB, 9800XT/5950, 200GB HDD nodig.

Oh wacht... ik lul uit m'n nek! Systeem eisen zijn nog helemaal niet bekend, dus je vraag is door helemaal niemand te beantwoorden! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindewege

Eindewege

Legion schreef op 08 juni 2004 @ 14:12:
[...]

Ja dat gaat wel... alleen wel op een reso van 640*480, en alles op Low. Voor 1024*768 16 bits op medium heb je toch echt minstens een Amd 3200+, 1,5GB, 9800XT/5950, 200GB HDD nodig.

Oh wacht... ik lul uit m'n nek! Systeem eisen zijn nog helemaal niet bekend, dus je vraag is door helemaal niemand te beantwoorden! |:(
Je harde schijf heeft er natuurlijk geen ene **** mee te maken. Bovendien maakt je processor voor de resolutie niet zoveel uit, dat ligt meer aan je videokaart.

Systeemeisen staan idd nog niet vast, dus het is allemaal moeilijk te zeggen, zeker of voodoo's wel een beetje werken met dit spel.

Geloof dat Valve iets van een 1Ghz met Geforce2 als minimum aangaf (is al iets hoger dan wat ze vorig jaar vertelden (733Mhz ofzo).

(Of ristel ergens die Alfa/Beta/whatever, als die het doet, loopt het volledige spel ook wel)

[ Voor 7% gewijzigd door Eindewege op 08-06-2004 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Laatst online: 02-06 09:36
RedXraD schreef op 08 juni 2004 @ 13:59:
[...]
Ik zou als ik jou was even gaan zoeken naar wat benchmarks van mijn videokaart, om te kijken of deze het trekt :)
Ze testen nergens een v5 5500agp voor HL2, maargoed ik heb mijn andwoord. Bedankt :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Laatst online: 02-06 14:01
Eindewege schreef op 08 juni 2004 @ 14:16:
[...]

Je harde schijf heeft er natuurlijk geen ene **** mee te maken. Bovendien maakt je processor voor de resolutie niet zoveel uit, dat ligt meer aan je videokaart.

Systeemeisen staan idd nog niet vast, dus het is allemaal moeilijk te zeggen, zeker of voodoo's wel een beetje werken met dit spel.

Geloof dat Valve iets van een 1Ghz met Geforce2 als minimum aangaf (is al iets hoger dan wat ze vorig jaar vertelden (733Mhz ofzo).

(Of ristel ergens die Alfa/Beta/whatever, als die het doet, loopt het volledige spel ook wel)
Wat snap je niet van... "ik lul uit m'n nek"? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindewege

Eindewege

Legion schreef op 08 juni 2004 @ 14:35:
[...]

Wat snap je niet van... "ik lul uit m'n nek"? |:(
Sorry, verkeert opgevat ;)