Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb ook XS4ALL Fast met die 510.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/33452/thumb.jpg

Ik zit iets van 230 meter vanaf de centrale..

[ Voor 17% gewijzigd door Br@m op 29-05-2004 16:14 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-08 08:24
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 14:13:
[...]

en als het naar jou mening te lang duurt hier zou ik eens bellen met een helpdesk als je zo'n haast hebt :?
Oh? en als ik dat al gedaan had? Waarom zou ik anders hier posten... 8)7

Mja, tis al opgelost. Me 3.0 drivers eraf geflikkerd, 1.1 drivers geinstalleerd (die niet geschikt waren voor XP) toen deed ie het net goed genoeg, geupgrade naar 3.0 en klaar.

[ Voor 39% gewijzigd door Flowmo op 30-05-2004 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48
Oh, hehe, ik dacht dat ze vanaf 15 juni ofzo gingen beginnen? Naja, ik ben niet erg wakker de laatste tijd :P

Hier iig ook al geupdate, ook XS4all met een 510i, 704 / 4480

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op 30 mei 2004 @ 13:50:
Oh, hehe, ik dacht dat ze vanaf 15 juni ofzo gingen beginnen? Naja, ik ben niet erg wakker de laatste tijd :P

Hier iig ook al geupdate, ook XS4all met een 510i, 704 / 4480
Ja en ik heb dus 416/4480... Klopt echt geen zak van! Maar Xs4all stuurt nog niets terug. Ga a.s. dinsdag maar ff bellen denk ik. Ik verw8 dat ze het niet goed hebben doorgevoerd ofzo. Iemand anders misschien nog suggesties? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo de snelheid is hier ook wat ge-update.

Oud Snelheid
- down 216 kb/s
- up 32 kb/s

Nieuwe Snelheid
- down 230 kb/s
- up 40 kb/s

Als je het deelt door 10 klopt het maar een byte is 8 bit dus moet je delen door 8 maar heb je dan zoveel verlies eigenlijk op de lijn of moet je rekening houden met een start en een stop bit ? De afstand van de centralen is trouwens best ver 2,3 km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dre
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Dre

Xandrios schreef op 25 mei 2004 @ 16:34:
[...]

Mensen, ik wil graag even benadrukken dat het qua speedtests bij deze post blijft :)
Dus, hoe blij je vast en zeker ook zult zijn met je verbinding, 100 keer een speedtest met "Ik ben ook over !111" is niet gewenst. Post zo'n test dus alleen als er echt iets *raars* aan de hand is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier bij centrale brunssum-heerlen is ook geupgrade..., tenminste dat LEEK zo even. Verbinding vloog er 10 minuutjes uit, dus ik na 10 minuten blij met een upgrade, heb ik opeens ipv 2048/320 die ik al had 1984/320 gekregen :P

FF afwachten dan maar.. maar wel een rare snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 14:16:
Ja en ik heb dus 416/4480... Klopt echt geen zak van! Maar Xs4all stuurt nog niets terug. Ga a.s. dinsdag maar ff bellen denk ik. Ik verw8 dat ze het niet goed hebben doorgevoerd ofzo. Iemand anders misschien nog suggesties? :/
Denk dan toch dat je bij KPN moet zijn, want XS4ALL voert de verhogingen niet door. Dat doet KPN. Misschien dat zij wel kunnen overleggen met KPN ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 10:30
Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 14:26:
Zo de snelheid is hier ook wat ge-update.

Oud Snelheid
- down 216 kb/s
- up 32 kb/s

Nieuwe Snelheid
- down 230 kb/s
- up 40 kb/s

Als je het deelt door 10 klopt het maar een byte is 8 bit dus moet je delen door 8 maar heb je dan zoveel verlies eigenlijk op de lijn of moet je rekening houden met een start en een stop bit ? De afstand van de centralen is trouwens best ver 2,3 km
Ik zit vrij dicht bij de centrale en heb ook de zelfde snelheid, ik denk ook niet dat deze sneller zou worden zoals een paar post boven genoemd

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:53

slaay

Natuurbeleven.com

Ik zie dat er pas 10% van alle centrales voorzien is van een upgrade. En dat na 1 week en nog 2 weken te gaan.

Ik vrees dat KPN 15 juni niet gaat halen, of ze moeten nu een inhaalslag gaan doen.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoYoost
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 10:48
meestal is het zo dat op de dag dat het moet er echt de helft word geupgrade
iig ik word altijd de laaste dag geupgrade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-09 20:04
Ik vind deze upgrade zo minimaal dat ik me afvraag waarom KPN zoveel werk op z'n nek haalt voor zoiets. Doe het goed of doe het niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Dit vraag ik me dus ook eigenlijk een beetje af, zeker gezien het (zoveelste) gerucht dat KPN in juli wéér met een verhoging komt (bron: http://www.tweakzone.nl/nieuws/5628 , zo'n beetje alle geruchten zijn tot nu toe wel uitgekomen, dus ik ga er wel vanuit dat deze ook weer klopt ;) ). Dan denk ik: doe het dan in 1 keer, het lijkt me dat 2x vlak achter elkaar KPN een hoop tijd en geld kost.

[ Voor 3% gewijzigd door KillerBee op 01-06-2004 10:38 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:31
In Juli alweer.... :?
It sounds too good to be true...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dit waar is, en Fast gaat eindelijk naar de 1024 up, ga ik zeker naar Fast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een beetje de indruk dat ze hun (waarschijnlijk flink geautomatiseerde) procedures op deze manier aan het testen zijn.

En de gratis reclame (veel publiciteit met relatief lage kosten - die paar procent bandbreedte zal de moeite niet zijn voor ze) is natuurlijk ook meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 11:30:
[...]

Dan moet die info dus ook bij KPN te vinden zijn!
Misschien, ik heb het iig nog niet gevonden. Bij deze (huidige) verhoging zag ik op de KPN site ook pas een week van tevoren de aankondiging staan, dus wellicht gaat het de volgende keer ook zo?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Beetje erg vreemde zin trouwens. "In juli heeft KPN aangekondigd."

Heeft KPN in de maand juli een nieuwe verhoging aangekondigd (iets wat niet kan dus) of heeft KPN al een aankondiging gedaan dat ze in juli wederom gaan verhogen (iets wat wel kan, maar erg onwaarschijnlijk ivm vakantieperiode van bedrijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:37
Ik heb het idee dat er téveel mensen gebruik maken van adsl deze tijd.. en dat kpn op z'n einde loopt qua kapaciteit momenteel. Waarom..? Omdat ik in het begin nog makkelijk 210k per thread haalde, en nu maar 150 á 170 per thread.. als ik 2 threads open dan haal ik weer wel de max, 210 .. lekker wazig :P

Met die upgrade zal het 220 á 235 worden, waar ik ook niet echt op zit te wachten.. bied liever een service aan als dat je je eigen hostname mag bepalen, planet internet ...... Zoals xs4all wel doet :/

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal toch echt een dienst van de ISP moeten zijn, daar heeft KPN niks over te zeggen. Net zoals Planet weer niks te maken heeft met de upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van capaciteitsproblemen heeft de KPN geen last, die is nml op het ADSL netwerk enorm. De 'bottleneck' zal dan eerder bij de capaciteit van de ISP's liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 23:44
Op www.adslforum.nl word er ook al druk gepraat over het zinnetje: "In juli heeft KPN echter alweer een nieuwe snelheidsverhoging aangekondigd." Op de site van Kpn is zelf niks te vinden, is er iemand hier die misschien bij Kpn werkt ofzo :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Misschien tijd dat iemand eens contact opneemt met de mensen van Tweakzone of die zin wel klopt? ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Mijn mailtje is al een aantal uren onderweg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijntes naar kpn ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:46
Blijkbaar is het upgraden begonnen, want de hele dag heeft mijn verbinding lopen eikelen, maar toenet snapte ik pas hoe dat kwam. De KPN boer snapt niets van alle draadjes, maar de snelheid is verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik ga een ADSL abbo uitkiezen en wil gaan voor de XS4ALL Fast...
leuk met die snelheden... maarre.. met die hoge snelheden... wat wordt er dan verstaan onder Fair Use Policy???

En is die FUP voor upload of voor download?? of voor beide??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 11:17
Nou, mijn adls verbinding is ook al enkele dagen aant eikelen maar de theoretische snelheid is verhoogd :) :)

Ik kan nu maar 1 computer tegelijk op mn router zetten. :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 21:00

The_Scarabial

MTB for life!

Reignman schreef op 01 juni 2004 @ 19:59:
Ik ga een ADSL abbo uitkiezen en wil gaan voor de XS4ALL Fast...
leuk met die snelheden... maarre.. met die hoge snelheden... wat wordt er dan verstaan onder Fair Use Policy???

En is die FUP voor upload of voor download?? of voor beide??
geldt voor download en FUP houdt in dat je zoveel mag downloaden als wat gemiddeld is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je gewoon ff de faq op de xs4all site kijkt staat alles er....

http://www.xs4all.nl/adsl...14e7372e68f1c4d2#fairuse2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met "Fair Use Policy" bedoelen ze dat je geen limiet stellen zolang je het niet al te gek maakt, en hij geld voor beiden.

mocht je over de Fair Use grens gaan, krijg je in elk geval de eerste alleen een waarschuwing, een tweede keer kan er kosten aan zitten.

ik heb geen idee waar die Fair Use grens ligt, maar met alleen downloaden en surfen kom je er in elk geval niet snel in de buurt, als je een server runt zal het wat zneller lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:16

DDX

met xs4all komt dat in de praktijk neer op 'unlimited'
iig heb ik nog nooit klachten gehad

sinds ik xs4all heb :

nov: 81
dec: 263
jan: 311
feb: 257
mrt: 279
apr: 85
mei: 136

[ Voor 10% gewijzigd door DDX op 01-06-2004 20:25 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op 01 juni 2004 @ 20:25:
met xs4all komt dat in de praktijk neer op 'unlimited'
iig heb ik nog nooit klachten gehad

sinds ik xs4all heb :

nov: 81
dec: 263
jan: 311
feb: 257
mrt: 279
apr: 85
mei: 136
met wat voor abbo? basic / fast etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Dat maakt niet uit, dat is voor zowel Fast als Basic (belachelijk :X) veel...

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 01-06-2004 20:28 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 20:17:
ik heb geen idee waar die Fair Use grens ligt, maar met alleen downloaden en surfen kom je er in elk geval niet snel in de buurt...
Dan vraag ik me af waar vanaf jij download?! :? Iig de manier waarop ik het doe, kom ik er al in slechts 4 dagen over de FUP (dan ga ik even uit van die 20Gb waar Planet het 'vroegah' over had) :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 12:44
Dat downloaden daar zit je zo aan hoor.
Dit zijn mijn download stats van 2004, zit een mooie lijn in dacht ik zo:

Jan 52.950 GB
Feb 48.227 GB
Maart 115.399 GB
April 148.471 GB
Mei 122.126 GB
Juni 1.667 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
foutje..

[ Voor 102% gewijzigd door Br@m op 01-06-2004 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boertje
  • Laatst online: 18-09 08:07
richard_1st schreef op 01 juni 2004 @ 20:39:
Dat downloaden daar zit je zo aan hoor.
Dit zijn mijn download stats van 2004, zit een mooie lijn in dacht ik zo:

Jan 52.950 GB
Feb 48.227 GB
Maart 115.399 GB
April 148.471 GB
Mei 122.126 GB
Juni 1.667 GB
damn dat doe je goed :D

ik wou dat ik zoveel ruimte had op m'n hd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordz.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-06 17:34
Boertje schreef op 01 juni 2004 @ 20:48:
[...]

damn dat doe je goed :D

ik wou dat ik zoveel ruimte had op m'n hd :P
:D

Mijn lijn viel vorige week al uit, maar ben nog steeds niet geupgrade (ravenstein).

Arch Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:16

DDX

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 20:27:
[...]

met wat voor abbo? basic / fast etc..
fast (xs4all dus)

[ Voor 5% gewijzigd door DDX op 01-06-2004 21:15 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Leiden is eindelijk wakker geworden >:) . Iig is de centrale Corn. Schuytlaan omgezet, ik zal het nu gelijk ff vermelden op www.adslcentrale.nl ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
KillerBeeForEver schreef op 02 juni 2004 @ 10:33:
Leiden is eindelijk wakker geworden >:) . Iig is de centrale Corn. Schuytlaan omgezet, ik zal het nu gelijk ff vermelden op www.adslcentrale.nl ;) .
Klopt, heel leiden (dus ook mijn woonplaats voorschoten) is aan de beurt geweest. Vanochtend om 10 uur precies ging de verbinding er 1 minuut tussen uit en toen wassie weer up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Nog niemand die de nieuwe snelheden niet aan kan? Ik kan me voorstellen dat men op het randje van het haalbare zat en nu de nieuwe snelheden niet meer kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn hier in het noorden nog niets geupgrade :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slaay schreef op 02 juni 2004 @ 11:08:
Nog niemand die de nieuwe snelheden niet aan kan? Ik kan me voorstellen dat men op het randje van het haalbare zat en nu de nieuwe snelheden niet meer kan halen.
Zat ik me ook pas af te vragen, wat kunnen die USB-prutsmodems eigenlijk aan? Bij de ethernet modems zal het wel loslopen, die krijgen hooguit problemen met 1Mbit upload maar zover zijn we nog lang niet bij KPN denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slaay schreef op 02 juni 2004 @ 11:08:
voor zover ik weet is met de huidige technologie 8/1 mbit het max wat alle modems aan kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r0el schreef op 02 juni 2004 @ 11:06:
[...]

Klopt, heel leiden (dus ook mijn woonplaats voorschoten) is aan de beurt geweest. Vanochtend om 10 uur precies ging de verbinding er 1 minuut tussen uit en toen wassie weer up :)
Ledn-Ogt is helaas nog niet geupgraide tenminste hier draait het nog steeds op de oude snelheid.

maar op adslcentrale.nl staat :
Jouw centrale, Leiden-Oegstgeest ( Ledn-Ogt ), is geupgrade
dat ga ik eens even melden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mail teruggekregen van kpn over dat zinnetje van snelheidsverhoging in juli aangekondigd, er wordt met geen woord gerept over een nieuwe verhoging :(
Geachte meneer,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

KPN verhoogt opnieuw de ADSL-snelheid. In onderstaande tabel kun je zien wat dat voor
respectievelijk de down- en upstream snelheid van elke abonnementsvorm betekent.

oud nieuw

Go 384/128 416/160
Lite 1024/320 1120/352
Basic 2048/320 2240/416
Extra 4096/640 4480/704

Waarom een extra snelheidsverhoging?
Door het verhogen van de snelheid kan KPN aan de huidige en toekomstige klanten van ADSL van
KPN, nog meer kwaliteit voor dezelfde prijs bieden. De abonnementskosten voor respectievelijk
ADSL Lite, Basic en Extra die KPN aan de eindgebruiker in rekening brengt, blijven dan ook
gelijk.

Timing
Uiterlijk 15 juni 2004 zal de snelheidsverhoging voor alle bestaande klanten zijn gerealiseerd.
Op 24 mei 2004 zal worden gestart met de snelheidsverhoging. Om een zo kort mogelijke totale
doorlooptijd van het project te garanderen, werkt KPN niet per regio of woonplaats.

Voor iedereen?
De snelheidsverhoging geldt voor alle bestaande ADSL abonnementen. Zoals steeds het geval is met
snelheidsverhogingen, kan het incidenteel voorkomen dat een klant niet de maximaal nieuwe
snelheid ervaart, doordat de afstand tussen het aansluitpunt van de klant en de nummercentrale
te groot is.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Frans Vereijken
KPN
Goedemiddag,

ik las op de site deze site de zin :
... In Juli heeft KPN echter alweer een nieuwe snelheidsverhoging aangekondigd..
Kan u mij hier meer over vertellen? :)
Of dit klopt, en zo ja, wat de nieuwe snelheden worden?
Waarom verhoogd KPN 2x achter elkaar ipv bijv 1x een verdubbeling van de snelheid?
Heeft dat met de capaciteit te maken?

Dit waren mijn vragen

M.V.G

K. Nari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 11:36:
[...]

Ledn-Ogt is helaas nog niet geupgraide tenminste hier draait het nog steeds op de oude snelheid.

maar op adslcentrale.nl staat :

[...]

dat ga ik eens even melden...
Klopt, die centrale staat al een tijdje aangemeld als 'geupgrade' , dit was met mijn centrale (C. Schuytlaan) ook zo, die heb ik toen zelf weer teruggezet op 'oude snelheid', jammer genoeg zijn er van die lolbroeken die het niet kunnen laten om een centrale als 'geupgrade' aan te melden, terwijl dit niet het geval is. Even afwachten dus, ik weet haast wel zeker dat je vandaag danwel morgen aan de beurt bent ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't zou leuk zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 11:58:
Ik heb mail teruggekregen van kpn over dat zinnetje van snelheidsverhoging in juli aangekondigd, er wordt met geen woord gerept over een nieuwe verhoging :(

[...]

[...]
Standaard copy/paste antwoorden zuigen....
Reply op dit emailtje en stuur zowel je eerste mail als het antwoord van KPN mee en zeg in het nieuwe emailtje dat je niet om dat antwoord vroeg, want dat wist je al wel. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Joen op 02-06-2004 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
KillerBeeForEver schreef op 02 juni 2004 @ 12:08:
[...]

Klopt, die centrale staat al een tijdje aangemeld als 'geupgrade' , dit was met mijn centrale (C. Schuytlaan) ook zo, die heb ik toen zelf weer teruggezet op 'oude snelheid', jammer genoeg zijn er van die lolbroeken die het niet kunnen laten om een centrale als 'geupgrade' aan te melden, terwijl dit niet het geval is. Even afwachten dus, ik weet haast wel zeker dat je vandaag danwel morgen aan de beurt bent ;) .
Hier is Ldn-Ogt toch echt geupgrade hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt er op dat KPN ook de afstandslimieten voor ADSL heeft verruimd.
Eerst konden mijn buren geen ADSL krijgen, nu opeens wel. En dat heb ik nog van meer mensen gehoord. Wat alleen erg kl*te is, is dat mijn buren die dichter bij de centrale wonen, wel ADSL basic en fast kunnen krijgen, en ik kan maar tot lite :(. Ik heb echter al Basic uit de tijd dat het nog wel kon (voor de verhogingen), maar ik wil eigenlijk graag upgraden naar Fast. Zou dat er nog inzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:16

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 12:35:
Het lijkt er op dat KPN ook de afstandslimieten voor ADSL heeft verruimd.
Eerst konden mijn buren geen ADSL krijgen, nu opeens wel. En dat heb ik nog van meer mensen gehoord. Wat alleen erg kl*te is, is dat mijn buren die dichter bij de centrale wonen, wel ADSL basic en fast kunnen krijgen, en ik kan maar tot lite :(. Ik heb echter al Basic uit de tijd dat het nog wel kon (voor de verhogingen), maar ik wil eigenlijk graag upgraden naar Fast. Zou dat er nog inzitten?
Geeft de postcode check aan dat je nog steeds alleen Lite kunt?

Ik kon tot paar weken terug alleen Basic (Analoog) en Go (ISDN), enu is dat Fast (Analoog) en Basic (ISDN)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Omdat een aantal mensen niet precies weten hoe het nu eigenlijk met die afstanden zit:
Afbeeldingslocatie: http://www.thebigsite.nl/temp/adsl_afstand_berekenen.gif
Ik heb er maar een compleet plaatje van gemaakt, want ik wil die uitleg ook nog snel aan anderen van buiten GoT kunnen laten zien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb (met een stille hoop op een toekomstige upgrade richting 1Mbit upstream) net maar de upgrade naar Fast ADSL via XS4ALL in gang gezet. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

JeroenM_tbs schreef op 02 juni 2004 @ 13:34:
Omdat een aantal mensen niet precies weten hoe het nu eigenlijk met die afstanden zit:
[afbeelding]
Ik heb er maar een compleet plaatje van gemaakt, want ik wil die uitleg ook nog snel aan anderen van buiten GoT kunnen laten zien. :P
_/-\o_ Links die naar www.routenet.nl verwijzen met de postcode van de ADSL centrale en dan menen dat je daar de afstand tot je centrale mee kunt berekenen... }:O }:O }:O

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Hmm, ik had http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ er nog even bij moeten zetten in die post. Want daar kun je wel ongeveer je afstand afhalen (of zal dat nu eigenlijk ook op basis van pastcodes gebeuren?). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op 02 juni 2004 @ 13:39:
[...]

_/-\o_ Links die naar www.routenet.nl verwijzen met de postcode van de ADSL centrale en dan menen dat je daar de afstand tot je centrale mee kunt berekenen... }:O }:O }:O
:D. Hahaha, echt?!

_/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:58

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zie bovenstaande link van JeroenM_tbs. Als je daar op je postcode zoekt krijg je een rechtstreekse link naar www.locatienet.nl (okee, is dezelfde site als www.routenet.nl).
Ik zit dus 2,5 km van de centrale en mijn signaal doet er 6 minuten over.
Grote humor natuurlijk. |:( |:( |:( Je krijgt ook nog de afstand voor een auto, over de weg dus. Als er ergens een voetgangersgebied tussen jezelf en de centrale ligt...

Zoals JeroenM_tbs zegt: 'ongeveer de afstand'. Maar hoe nauwkeurig het is weet je absoluut niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Maasluip op 02-06-2004 13:50 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbelpost

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Sorrie hasse_m, ik heb hier idd niet bij stilgestaan :D , het kan natuurlijk idd zo zijn dat iemand die net een abo heeft (en dus al gelijk de nieuwe snelheid) op de site zijn/haar centrale als upgraded heeft aangemeld, hier heb ik dus niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie uitleg, thanx :)
Maar wat ik nog niet snap is dat ik nu geen Fast ADSL kan aanvragen, terwijl ik dat wel gehad heb. Hoe had men dat dan willen doen met al die upgrades. Mij niet de nieuwe snelheid geven? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ledn-OGT is idd inmiddels geupgraide. uurtje terug ging de verbinding dr uit, en gingen de getalletjes omhoog ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
maarssen heeft de upgrade inmiddels ook..
merkte het in eerste instantie niet eens...tot ik naar dumeter keek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Mijn modem gaf gisteravond een uptime aan van 7 uur, wat inhoud dat ik een disconnect had die om 17.00 ongeveer afgelopen was. Maar nog steeds geen verhoging en dat terwijl dit mn 2e disconnect was binnen iets van 2 weken tijd. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

JeroenM_tbs schreef op 02 juni 2004 @ 13:34:
[afbeelding]
goeie :). Bij mij roepen ze dat ik 770 meter van een centrale zit, maar de telefoonlijn blijkt bij meting eerder 2770 meter te zijn :o. Zitten twee kanaaltjes tussen waarvoor hij om moet lopen lijkt het

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 08:50:
[...]

[...]

Als je wilt dat dit topic niet op slot gaat moet je dat soort post achterwegen laten!!!! Juist om dit soort dingen te kunnen melden hebben we www.adslcentrale.nl opgestart! Gebruikt die site om te melden dat je wel of niet geupgrade bent!
Inderdaad, het topic gaat nog eens op slot voorspel ik als dat zo daar gaat.
Als je geupgrade bent kun je dat ook gewoon in Het grote 'kleine nutteloze mededelingen' topic - Deel 97 melden. Jammer genoeg is het in HK en dus niet voor iedereen toegankelijk.
JvS schreef op 03 juni 2004 @ 09:08:
[...]

goeie :). Bij mij roepen ze dat ik 770 meter van een centrale zit, maar de telefoonlijn blijkt bij meting eerder 2770 meter te zijn :o. Zitten twee kanaaltjes tussen waarvoor hij om moet lopen lijkt het
En dat probeerde ik met dat plaatje in die post aan te geven; de lijn kan in werkelijkheid heel anders liggen dan dat je het zelf meet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:03
Best wel balen, sinds de snelheidsverhoging ligt internet (ADSL Comfort van Planet Internet) er nu wel dagelijks een minuutje uit. Zeer irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Dan is dat dus denk ik waar ik regelmatig last van heb. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje vreemd en erg irritant (alhoewel het veelal op momenten gebeurd dat ik niet thuis ben)... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
nou daar heb ik geen last van hoor. tis gister geupgrade en sinds dien niet down :)

Line State Enabled
Speed (Kbit/sec) 704 up / 4480 down
Duration 1d 11:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Tsjah, nu is het bij mij gelukkig ook al wel weer een tijdje goed. :)
Line StateEnabled
Speed (Kbit/sec)320 up / 2048 down
Duration1d 06:53

Maar ik vond 2 disconnects binnen 1 week tijd wel net ff teveel. O-) :P

En wanneer zullen ze nu eindelijk in het noorden eens wat upgraden? :(
Op de kaart van www.adslcentrale.nl zie ik daar echt vrijwel geen groene stippen.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06 09:23

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

In noord nederland is nog niemand geupgrade, als ik de kaart zo bekijk... Friesland Groningen en Drenthe worden dus achtergesteld door de KPN ;) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Jah, da's niet eerlijk! :( :/
Ligt "Nergenshuizen" ook in Noord-Nederland? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 11:49

Pimmuz

Roar

Het zal er altijd wel iets mee te maken hebben kpn wil gewoon net iets voor de rest blijven steken

en zolang ze nog ruim de grootse breedband dekking in nederland hebben zal dat ook wel zo blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Er komt geen verhoging in Juli, gewoon typfout van Tweakzone.nl

Maar al 219 centrales, Go KPN :O

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Thund3r schreef op 04 juni 2004 @ 10:24:
[...]

Er komt geen verhoging in Juni Juli, gewoon typfout van Tweakzone.nl

Maar al 219 centrales, Go KPN :O
Verbetering :z
Anders zou het juist niet Juni, maar wel in Juli zijnterwijl het omgekeerde het geval is. ;) :P
Ik denk idd dat het ook een foutje van Tweakzone.nl was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Tweakzone zegt zelf dat KPN het aangekondigd heeft, en dat hebben ze niet gedaan, dus komt er in Juli geen verhoging.

Ja misschien wel in Juli, want in dit tempo zijn ze in Augustus pas klaar met de huidige verhoging :P

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik woon redelijk ver weg en had mijn verbindin verlaagt van basic naar light.

Mijn verbinding viel iedere keer weg, maar nu gelukkig niet meer :*)

Ik heb nu wel light met nieuwe snelheid terwijl de rest van de centrale nog niet geupgrade is B) (centrale doesburg)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
* Joen zijn ADSL heeft er net wel tot 5 maal toe achter elkaar uit gelegen met tussenpozen van plm. 1 tot 5 minuten. :(
Mn modem is nu weer 15 minuten online en hopen maar dat de lijn ook inderdaad open BLIJFT. O-)
Owja: nog steeds niet geupgrade btw... (da's nog het meest klote van het hele gedoe)

edit:
Na het lezen van hasse_m's post:
een stuk of 6 connection losts zegt dus niet zoals je in mn reply kunt lezen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Joen op 04-06-2004 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yay Bakhuizen (Mijn woonplaats, Friesland) is ook ge-upgrade :) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 19:29:
yay Bakhuizen (Mijn woonplaats, Friesland) is ook ge-upgrade :) :D
Verrek, ze beginnen nu ook in het noorden? :? :D
Dat klinkt dan wel weer als muziek in de oren. :)

Edit 21.14:
Nu ging het al een hele tijd goed, maar plm. 2 minuten geleden had ik weer een disconnect van plm. 3 seconden en direct er na kon ik weer verder. Helaas nog steeds geen upgrade.
Dus als het klopt dat ze het nu allemaal remotely kunnen doen, dan gaat er nog een hoop mis. :(

[ Voor 37% gewijzigd door Joen op 04-06-2004 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Is je signaal sterkte ook sterk gestegen of gezakt sinds de 'disconnects' begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Geen idee.... es ff checken in telnet...
Ik heb nog de oude versie, dus waar zou ik data an kunnen aflezen? Aan het aantal dBm?

BTW, ik spreek nu net iemand op MSN die beweert dubbele upload te hebben en dus een snelheid van 2048/640.
Hij heeft internet via Tiscalli zegt ie, maar in het gat waar ie woont (ergens in Oost-Groningen, in de buurt van Winschoten) levert Tiscalli niet via haar eigen netwerk dacht ik.
En ik dacht dat KPN ook geen double upload meer leverde... :?

Edit:
OK, ff gechecked, maar volgens mij is het niet echt veranderd:
                                  Downstream        Upstream
Margin       [dB]     :               25               20
Attenuation  [dB]     :               22               13

En eventjes verderop:
    Far end failures since reset
      Loss of frame:          0 failures
      Loss of signal:        12 failures
      Loss of power:          0 failures
      Loss of link:          23 failures
      Errored seconds:      964 seconds
    Far end failures last 15 minutes
      Loss of frame:          0 seconds
      Loss of signal:         0 seconds
      Loss of power:          0 seconds
      Loss of link:           0 seconds
      Errored seconds:        0 seconds
    Far end failures current day
      Errored seconds:      632 seconds
    Far end failures previous day
     Near end failures since reset
      Loss of frame:          0 failures
      Loss of signal:        23 failures
      Loss of power:          0 failures
      Errored seconds:      485 seconds
     Near end failures last 15 minutes
      Loss of frame:          0 seconds
      Loss of signal:         0 seconds
      Loss of power:          0 seconds
     Near end failures current day
      Errored seconds:      313 seconds
     Near end failures previous day
      Errored seconds:        1 seconds

Nu ik het zo ff beter door lees, heb ik misschien ook nog eens verschillende type connection loss-es gehad... :P

BTW, op MSN wordt ik de laatste tijd er ook aldoor maar zo afgeflikkerd...

[ Voor 124% gewijzigd door Joen op 04-06-2004 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:00

Killjoy

Klingon lawn products

JeroenM_tbs schreef op 04 juni 2004 @ 19:27:
* Killjoy zijn ADSL heeft er net wel tot 5 maal toe achter elkaar uit gelegen met tussenpozen van plm. 1 tot 5 minuten. :(
Mn modem is nu weer 15 minuten online en hopen maar dat de lijn ook inderdaad open BLIJFT. O-)
Owja: nog steeds niet geupgrade btw... (da's nog het meest klote van het hele gedoe)

edit:
Na het lezen van hasse_m's post:
een stuk of 6 connection losts zegt dus niet zoals je in mn reply kunt lezen ;)
Hier in Noordwijk ZH wel een upgrade. ADSL Comfort trouwens. Na de upgrade heb ik nu het probleem dat alle traffic regelmatig wegvalt. Op moment van schrijven weer. Heel vreemd allemaal. De ene keer komt de traffic weer vanzelf terug, de andere keer moet ik de verbinding verbreken en opnieuw maken. Het komt ook voor dat de pc volledig hangt bij het verbreken van de verbinding. Tijdens een freeze kan ik sommige hiervoor geopende sites wel openen (niet uit de cache) en andere niet. En dan te bedenken dat alles voor de verhoging zo goed en stabiel draaide........

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Het begint er steeds op meer op te lijken, zodra KPN aan de centrale bezig is (geweest) men last krijgt van disconnects!

Zou iemand kunnen kijken als er veel pakketten verloren gaan tussen disconnects in? Op het modem via de browser kun je zien hoeveel pakketten er verloren gegaan zijn met ontvangen of versturen.
Als er veel pakketten verloren gaan, zal het modem waarschijnlijk disconnecten om te trainen op een nieuwe (meestal lagere) snelheid om te voorkomen dat er nog meer data verloren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:04

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Borger, Drenthe
Is ook geupgrade zag ik in mn webbrowser.. ;)
Zo zie je maar weer, je merkt in de praktijk weinig van.
Ik zie liever de prijzen van de abbo's dalen. :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
@superwhimpy:
Ik heb de upgrade nog niet gehad en heb dus deze symptonen:
- enkele corrupte pakketten (echt maar een paar, heel weinig)
- automatische uitloggende MSN (terwijl de MSN statuspagina bereikbaar is en aangeeft dat al hun systemen online zijn en stabiel draaien)
- ADSL disconnects (soms om de 5 minuten en iedere diconnect duurt plm. 5 seconden ivm met opnieuw inloggen)

@slaay:
Mijn gegevens kun je dus hier boven lezen, ze komen vanuit een telnet-sessie met de modem met de firmware versie die er in zat van nog voor december 2003.

En nee, het modem probeert geen lagere snelheid, iedere keer connect ie op de zelfde snelheid (2048/320 bij mij). Je lijn staat daar ook op ingesteld namelijk.

Een oplossing zoals sommige mensen ook doen (en ik totaal niet wil doen, mede omdat mijn verbinding altijd goed is geweest) is downgraden naar een lager abonnement.

@meendering:
Laat de prijzen maar zakken ja. ;)

Ik heb ook sterk het idee dat KPN het dit maal inderdaad anders aanpakt en dat het totaal misloopt op het moment... :(

Inmiddels weer 11 minuten online. O-) :Y) :P

[ Voor 12% gewijzigd door Joen op 04-06-2004 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:41

mbr

Centrale Zoetermeer-Meerzicht ook geupgraded. Gelijk www.adslcentrale.nl bijwerken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Wooow! Ineens een spontane reset van mn modem! :?

Ik zag ineens in beeld op mn Windows 2000: "netwerkkabel niet verbonden"
Ik: "mhuh?"
*kijkt op modem die naast de PC staat: lampjes hebben kleurtje en knipperen ten teken van een restart*
Ik: "t zal wel... hopelijk is ie snel weer ingelogd"
Duurt ff, maar modem logt weer in. :Y)

Ik vind het allemaal steeds vreemder worden..... :/

Edit:
Modem is ook niet echt warm of zo (vooral omdat ik recht overeind laat leunen).
Ik woon plm. 3,2KM van de centrale en alles heeft altijd goed gewerkt.
Kabel tussen splitter en modem is 10 of 15 meter (weet ik niet exact uit mijn hoofd) en loopt achter mn PC door een bosje kabels heen.
Planet Internet nòg maar een keer mailen, maar nu met deze informatie er bij. ;) :P

Edit 2:
Hmmm, en mn DNS-entry's voor de DNS daemon op mn moden die ik via telnet ingevoerd had zijn ook weer gereset. :(

Edit 3:
Ik lette ff op onderstaand stukje en daar viel mij ook wel wat interessants op:
Transfer statistics
  Total since power On              Cells             Kbit
    Downstream        :            42276            17925
    Upstream          :            10018             4247
  Current Connection
    Downstream        :            27381            11609
    Upstream          :             7709             3268
    Errors
      Received FEC    :                0
      Received CRC    :               38
      Received HEC    :               22

Let vooral op "Revieved CRC" en "Recieved HEC".
Wie kan me ff uitleggen wat dat ook al weer exact is (vooral HEC)? :?

Edit 4:
Blijf aan het editen... 8)7 :P
Ja, het is menens:
                                  Downstream        Upstream
Margin       [dB]     :                0               15
Attenuation  [dB]     :               24               14
Die nul oogt mij "not gooood".... :( :P
En dit was dan na de 2e spontane reset die ik zelf heb gezien.
Reset ie zich zelf na zoveel fouten of zo?
De handleiding die ik op internet kon vinden verteld daar ook niet echt iets over...

Edit 5:
14 incorrecte checksums volgens Ethereal, vooral bij het pingen naar diverse hosts op het internet.
De eerste host pingen op de route van de datapakketten (is in traceroute altijd het zelfde 2e IP in de lijst dus) leverde niets op, blijkbaar staat daar de echo reply uit.
Ik vermoed gewoon heel erg het een storing bij KPN is.
Aangezien ik volgens mij vast wel voldoe aan de omgevings-eisen van de modem:
- min en max. omgevingstemperatuur 0 tot 40 graden Celcius (meestal max. 30 hier)
- luchtvochtigheid van 20% tot 80% (vast wel :P )

* Joen twijfelt of ie zn modem nu uit zal zetten om de resetcounter niet oneindig door te laten lopen of om hem aan te laten en te kijken hoe vaak het mis ging op de verbinding...

Edit 6:
En inmiddels heb ik ook al wat frame losts gezien bij "far end". Dit klinkt echt niet goed meer zo... :P

offtopic:
En nu ga ik pitte ;), ik ben er nu wel flauw van... :/

[ Voor 123% gewijzigd door Joen op 05-06-2004 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slaay schreef op 04 juni 2004 @ 21:39:
Is je signaal sterkte ook sterk gestegen of gezakt sinds de 'disconnects' begonnen?
Ik heb (nog) nergens last van gehad :+
de verbinding lag er 1 minuut uit en toen was er de nieuwe snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Nou, ik ben net wakker en heb nog weer eens vluchtig in mn modem gekeken inmiddels:
- uptime van ongeveer 3 uur O-)
- resetteller is van 14 naar 20 gegaan

Ik heb enigszins het vermoeden dat er eindelijk wat aan gedaan is, maar ik heb nog geen reactie op mn email gekregen. :(
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste