AGP in PCI modus en nog meer videokaart problemen

Pagina: 1
Acties:

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-08 14:00
ik heb een geforce 5200 (ik weet het, troep) maargoed ik heb bij spellen (bijv halflife) weleens dat die graphics er erg raar uit zien. dichtbij is het goed maar veraf is het wazig en soms vervormt. vooral de textures worden lelijk. ik hoorde dat dit (o.a) aan mipmapping lag en dat kon je dan hoger zetten zodat het er beter uit kwam te zien.

ik ging dus naar mijn nvidia driver troep options (rechtermuis op bureuablad enz) en toen stond er bij het begin al iets raars: Bustype: PCI
hmmm dacht ik, ik heb namelijk een AGP ding.

dus ik ging naar Kwaliteitsinstelling en ik miste de Direct3d en OpenGL instellingen (mijn ouders pc heeft ook geforce en daar stonden ze wel (en bij hun stond er ook AGP ipv PCi zoals bij mij) ik kan wel vsync en interfentie blabla veranderen (helpt een klein beetje) maar ik wil nou toch eens weten waarom er staat PCI en waarom ik sommige dingen mis.

ik hoop dat iemand het antwoord weet :Y)

Facts don't care about your feelings

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Heb je al eens nieuwe drivers geprobeerd eroverheen te blazen, wellicht dat dat al helpt :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• YoshiBignose
56.72 ... kortom de nieuwste... B)

Verwijderd

• Zijn de chipset drivers geinstalleerd? (oa AGP GART sys van je moederbord fabrikant)
  • Is DirectX acceleratie ingeschakeld? (oa. DirectX diagnose)
  • Oude drivers zijn wel verwijderd? (uninstall of removaltool gebruiken en daarna opnieuw installeren)
  • Geen rare meuk in veilige modus bij apparaatbeheer? (configuratie > systeem > hardware > apparaatbeheer)
  • Driver al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd?
  • Met tweaktools ooit de AGP geforceerd in PCI modus? Dat terugzetten met diezelfde tools!
  • Aperture size staat in de bios op 64 of 128MB?
  • DirectX diagnose al gedraait? (start > uitvoeren > dxdiag.exe)
  • De videokaart krijgt een IRQ (zie bios en Windows) en deze is niet geshared (zie apparaatbeheer) ?
Videokaart draait op PCI-mode
FX5200 hij denkt dat ie in PCI slot zit ???
AGP in PCI Modus?
TNT2 staat in PCI mode ipv AGPmode?
AGP wordt gezien als PCI?
Asus V8420S AGP in PCI Modus ????

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 12:39 ]

• YoshiBignose
Zijn de chipset drivers geinstalleerd? (oa AGP GART sys)
wat bedoel je precies daarmee? en hoe installeer ik die dan?

Is DirectX acceleratie ingeschakeld?
ik speel wel gewoon spellen die directx enzo nodig heb ik dus denk het wel, anders hoe doe je dat?

Oude drivers zijn wel verwijderd?
kheb gewoon de nieuwe erover heen gedaan :X

Geen rare meuk in veilige modus bij apparaatbeheer?
i beg you pardon?

Driver al eens verwijderd en opnieuw geinstalleerd?
kzal het proberen :)

edit: en bij apparaatbeheer staat ook dit: PCI-sleuf 7 (PCI-bus 1, apparaat 0, functie 0) terwijl ie een het AGP ding zit.

[ Voor 12% gewijzigd door YoshiBignose op 18-05-2004 12:29 ]

Verwijderd

Een AGP slot is voor apparaatbeheer PCI slot 0/0 (dat is normaal - zo staat mijn Radeon volgens apparaatbeheer op PCI-bus 3, apparaat 0, functie 0)

Zie mijn edit overigens.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 12:42 ]

• YoshiBignose
dus, wat is dan het probleem wel ;(

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-08 19:14

HeepH

Dope Rapper

afhankelijk van wat voor moederbord je hebt ( via of nforce ofzo, en welk merk : asus, chaintech blabla) moet je voor je mobo ook drivers instaleren, bij nvidia (dus voor nforce moederborden) kun je ze halen op nvidia.com , en ik denk dat je de website voor jouw moederbord zelf ook wel kunt vinden, als je die drivers heb geinstaleerd zul je iig in agp 8 (of 4) kunnen werken.

edit : @ euss : ja maar dat sleuf 7 klopt toch niet ?

anyway doe maar gewoon je mobo drivers instaleren, dan doe ik een taalcursus nederlands volgen

[ Voor 19% gewijzigd door HeepH op 18-05-2004 12:34 ]

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

edit : @ euss : ja maar dat sleuf 7 klopt toch niet ?
Goed punt, maar wellicht dat de nummering hiervan ook in de war loopt omdat de moederbord chipset drivers voor AGP niet zijn geinstalleerd? (of wellicht loopt de nummering in zijn geval wel andersom) ;)

edit:
In mijn geval komt het door ACPI dat de nummering compleet onlogisch verloopt

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 13:03 ]

• YoshiBignose
hahaah :D ok ok maar ik heb dus een Asus moederbord alleen wat zijn dan precies de drivers? je hebt allemaal soorten en ook nog bios enzow ik snap het nie precies |:( maar ik zal het proberen :)

en mijn moederbord kan agp8x aan, tenminste dat hoort :)

edit: is dit het (VIA 4 in 1 driver Package Service v4.49 ) ?

edit2: ik denk dat het hem is, er staat ook agp gart driver ofzow, ik installeer het ff 8)

[ Voor 25% gewijzigd door YoshiBignose op 18-05-2004 12:42 ]

Verwijderd

ik heb dus een Asus moederbord alleen wat zijn dan precies de drivers?
Dat is afhankelijk van je chipset. Voor Intel heb je de Intel accelerator nodig, voor Via de Via4in1 set, voor de Nforce2 de nVidia Gart drivers, voor Ali chipsets de Ali Gart driver en voor SiS chipsets de SiS AGP Gart driver etc....

De verkeerde drivers installeren sloopt alleen maar meer, dus het is een eerste zaak om vast te stellen welk moederbord je hebt. Zie hiervoor de PMG Faq voor enkele handige tooltjes.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 12:47 ]

• YoshiBignose
JAAAAAA er staat nu wel AGP 8X WOEI! _/-\o_

edit: alleen zie ik nog steeds die andere settings (direct3d enzow) niet

[ Voor 138% gewijzigd door YoshiBignose op 18-05-2004 12:50 ]

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

dan denk ik dat je toch nog even je oude nvidia drivers er af moet gooien, en de nieuwe er op...dus eerst bij configscherm > software verwijderen/instaleren de nvidia drivers uninstallen, en dan de nieuwe erop...

en als je dat gedaan hebt mag je ons bedanken >:)

• YoshiBignose
het staat er nog steeds niet :'( misschien ligt het hier niet aan maar is het een ander probleem.

naja toch bedankt :Y)

edit: het is raar hoor. voorbeeld: ik heb een geforce 5200 mijn broertje een geforce 4 mx. ik weet dat mijnes slecht is, maar hij is wel iets beter dan die van mijn broertje (ik kan altijd mooiere graphics enzow) maar toen ik laatst het spel rise of nations speelde en ik beweeg mijn muis in het menu zo over die balkjes (singleplayer, optins enz.) dan verkleuren ze (begrijpeljk) alleen dat gaat niet soepel het duurt zeg maar een seconde en bij mijn broertje niet enzo heb ik wel vaker rare dingen bij mijn videokaart (die options zijn opeens weg bijv. :P) wat is het wat is het :'(

edit2: en je mag de topic titel weer veranderen er is nu een ander probleem dus ;)

[ Voor 78% gewijzigd door YoshiBignose op 18-05-2004 13:12 ]

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

word ie niet gewoon te heet? je pc ... of je vidkaart ? hoe is je koeling ? sommige pc's gaan trager werken als ze te heet worden ( om niet te oververhitten,*is dit nederlands :+ ?* ) mss ligt het daaraan.

anders kun je als soort van laatste redmiddel altijd nog windows opnieuw instaleren, maar das als je ten einde raad bent

• YoshiBignose
haha ja ik heb laatst ook mijn pc geformateerd daarom waren die drivers enzo dus weg maja, ik denk niet dat ie te heet word trouwnes hoor :P

maar sommige spellen doet ie wel gewoon goed en mooi hoor maar bij sommige dingen doet ie dus idd raar ja, en ik heb die opengl en direct3d settings niet dat vind ik helemaal raar. ik kan nu dus niet mipmapping enzow veranderen :(

Pagina: 1