[Laptop] Apple Powerbook / iBook gebruikerservaringen

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste
Acties:
  • 6.919 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
offtopic:
Is de titel van dit topic "Het groot ADC topic of zo? :?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 12:34

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

dawuss schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 19:28:
offtopic:
Is de titel van dit topic "Het groot ADC topic of zo? :?
offtopic:
nee hoor, elkaar helpen moet kunnen mijns inziens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-09 13:47
BartVB is een happy camper ;) Z'n PowerBook is binnen. Wel jammer dat ik nu midden in een nogal stresserig project zit, heb dus weinig tijd om te spelen :\ Even wat eerste indrukken..

Alles is echt super netjes verpakt, netjes afgewerkt, alles valt netjes op z'n plaats, je hoeft ook niets kapot te scheuren/knippen/etc. 't is maar een suf detail maar wel weer net wat beter zeg maar ;) Afwerking van de PowerBook (heb een 12", 768MB, US toetsenbord, Combo) is subliem! Echt heeeel netjes allemaal, alles voelt ook erg solide aan.

Scherm van de 12". Tja, dat is wel een beetje en tegenvaller, het is bijna beroerder dan het scherm van mijn bijna 5 jaar oude 14" Fujitsu Siemens. Backlight bleeding, als je een heel klein beetje anders gaat zitten veranderen de kleuren al flink, kleurechtheid is ook niet bepaald om over naar huis te schrijven (maar heb nog niets gecallibreerd). Beetje jammer dus, vooral aangezien het scherm van de 15" erg goed schijnt te zijn...

Toetsenbord is erg prettig, enterknop is wat wennen en de pijltjes zijn nogal mini maar daar wennen we nog wel aan. Geluid is OK voor een laptop maar verwacht geen super prestaties dus :) Had van anderen gehoord dat het geluid echt geweldig was door die 3 speakers maar daar moet je dus niet al te hoge verwachteingen van hebben. Voor een laptop is het echter meer dan prima.

Verder wat kleine irritaties. Heb een 22" Iiyama aan de PB gehangen, op zich werkt het multiple-monitor verhaal van OS X erg leuk, gaat allemaal iig een stuk soepeler dan bij Windows 2000/XP. Grootste ergernis is dat mijn monitor de ene keer 1600x1200x90Hz kan doen en de andere keer blijft dat beperkt tot 1600x1200x75Hz, valt verder ook niets aan in te stellen, de ene keer is 90Hz beschikbaar, de andere keer niet. 75Hz is net niet voldoende helaas :\ Net ook wat rare dingen gehad met het aansluiten en weer afkoppelen van de externe monitor en de machine is ook niet blij als je tijdens het opstarten de externe monitor afkoppelt. Hij startte gewoon op maar ging er nog steeds van uit dat er twee schermen waren. Had afgekoppeld 1 of 2 seconde nadat hij weer opstartte.

Verder eigenlijk weinig problemen tot nu toe. Of ja, back knop op m'n muis doet het nog niet (Logitech MX510) wat op zich wel irritant is. En backspace in iTerm en de Terminal doen raar in een screen sessie op een Linux bak. Moet dat nog eens uitzoeken als ik wat meer tijd heb.

De snelheid is iig prima, beeldkwaliteit op de externe monitor is ook prima, Expose op 1600x1200 + 1024x768 gaat net, je merkt dat hij er wat moeite mee heeft, shift-f9 gaat iig niet helemaal vloeiend als je een aantal schermen open hebt staan. Maar normaal F9 gaat prima!

Behalve installeren, Psi downloaden/installeren en iTerm downloaden/installeren heb ik eigenlijk nog niet veel gedaan maar tot nu toe is de algemene indruk erg positief. De kans is iig erg groot dat mijn desktop maar naar m'n vriendin gaat ter vervanging van haar wintel laptopje :) Dan moet ik nog even een iCurve en een extern toetsenbord kopen. Typen op de powerbook zelf is net niet relaxed ivm stoel/buro hoogtes. Verder zijn die pijltjetoetsen toch wel erg klein...

Ik ga iig weer aan het werk, later vanavond weer even spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat m'n scherm van m'n powerbook 15" uitviel vanwege de veiligheid maar nog niet in de slaapmodus kreeg ik op het scherm niks meer te zien na alle toetsen gedrukte te hebben.
Heeft iemand nog ervaringen met het niet meer wakker krijgen na een "slaapmodus" van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:30:
Nadat m'n scherm van m'n powerbook 15" uitviel vanwege de veiligheid maar nog niet in de slaapmodus kreeg ik op het scherm niks meer te zien na alle toetsen gedrukte te hebben.
Heeft iemand nog ervaringen met het niet meer wakker krijgen na een "slaapmodus" van het scherm?
Je batterij is toevallig niet leeg?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je batterij is toevallig niet leeg?
Neen was met netstroom aangesloten.
Ik heb dus paar seconden op de powertoets moeten drukken om hem opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook een enkele malen gehad dat mijn iBook niet aan het slapen was en ik hem ook niet uitgezet had. Had het eergisteren nog. iBook dicht geklapt en dus in sleep mode. Thuis gekomen iBook opgeklapt en geen reactie. Slaaplampje was uit en geen enkele toets werkte. Pas na veelvuldig de Power toets gebruikt te hebben kwam er weer leven in.
Wat bedoel je met de "veiligheid". Is dit een beveiliging dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
bartvb schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:16:
BartVB is een happy camper ;) Z'n PowerBook is binnen. Wel jammer dat ik nu midden in een nogal stresserig project zit, heb dus weinig tijd om te spelen :\ Even wat eerste indrukken..

...

Verder eigenlijk weinig problemen tot nu toe. Of ja, back knop op m'n muis doet het nog niet (Logitech MX510) wat op zich wel irritant is. En backspace in iTerm en de Terminal doen raar in een screen sessie op een Linux bak. Moet dat nog eens uitzoeken als ik wat meer tijd heb.

...
Download USB Overdrive om de knoppen van de muis aan te passen naar wens, evenals bijv. de scroll snelheid. De shareware versie is goed te gebruiken, je krijgt alleen een melding bij het opstarten van je computer, tot je de applicatie geregistreerd hebt, voor de rest werkt het normaal.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
MacWolf schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 07:31:
[...]
Download USB Overdrive om de knoppen van de muis aan te passen naar wens, evenals bijv. de scroll snelheid. De shareware versie is goed te gebruiken, je krijgt alleen een melding bij het opstarten van je computer, tot je de applicatie geregistreerd hebt, voor de rest werkt het normaal.
Kunt ook gewoon de os-x driver van de site van logitech halen, werkt ook en gratis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Thanks, is gebookmarked :) Heb ondertussen de standaard (redelijk brakke/beperkte) driver van Logitech geinstalleerd. Back e.d. doen het nu iig weer :D Lijkt er ook op dat die Logitech driver de muis in 800DPI mode gooit wat er prettig is bij hogere resoluties.

Nu nog dat (#*@* probleem met de refresh frequencies van m'n monitor en zorgen dat backspace fatsoenlijk werkt in ssh sessies. Maar goed, eerst maar weer ff werken :)

Ik heb m'n desktop al aan m'n vriendin beloofd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Ik kreeg zojuist een kortingsbon van 30 euro via Apple mail, dit ter info. Op alles te besteden wat te koop is via de Apple Store.

Nog iets anders:

Ik kan een demo 14 inch iBook kopen, de standaardversie zonder extra's maar met cd's etc. voor 1000 euro. Normale Appleprijs 1299. Volgens de Macshop heeft hij alleen 2 maanden in de winkel gestaan. Ik twijfel nog aangezien ik hoop dat binnen niet al te lange tijd (3 weken?) nieuwe modellen worden aangekondigd. En hierbij kan ik natuurlijk Bluetooth mee laten installeren en ontvang ik de nieuwste software incl Mac OS X Tiger. Trouwens, het feit dat die demo te koop wordt aangeboden sterkt me wel in de gedachte dat er wellicht wat nieuws op stapel staat ;)

Vraag aan jullie is: doen of niet doen? :) Ik neig zelf naar het laatste maar 300 euro is toch ook mooi meegenomen en misschien valt er nog iets te onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Wat ik eergisteren ineens had (ik gebruik mijn iBook op het werk als 2e compu, met o.a. 'jukebox-functie)... Ik start iTunes op, klik op 'play' en... nada, niets noppes, niente...

Ik kijken in de systeemvoorkeuren, vindt-ie geen uitvoerapparaat :? Alsof op wondere wijze mijn geluidskaart verschwunden was... <<herstart>> "Daaaaaaa" daar was-tie weer. Spontaan... iemand dit al meegemaakt?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 14-09 07:41
Denk dat je wel wat langer kan wachten op nieuwe modellen hoor ;) En al helemaal op tiger want die wordt waarschijnlijk op/na wwdc gereleased in juni....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 12:55

Nietzman

Woei!

Ik kom na bijna een half jaar echt nog niets te kort aan het scherm van mijn 12", de enige 'hinder' die ik ervaar is dat ik als ik hem op schoot heb mijn benen zo dicht bij elkaar moet houden, omdat de laptop niet zo breed is.

Ik doe een grafische opleiding, (Kunstaca) en kan zeggen dat ik zelfs bij het fotoshoppen eigenlijk helemaal geen problemen heb met het kleine scherm. Expose doet écht wonderen.

Damnit. Die "1" van "JE ZIT OP PAGINA EEN, LUL!!!! ALS JE OP DEZE BERICHTEN REAGEERT BEN JE EEN DWEIL OMDAT ZE OUD ZIJN!!!" mogen ze ook wel iets duidelijker in beeld brengen. :').

[ Voor 21% gewijzigd door Nietzman op 02-03-2005 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

objectief2 schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 10:40:
Ik kreeg zojuist een kortingsbon van 30 euro via Apple mail, dit ter info. Op alles te besteden wat te koop is via de Apple Store.

Nog iets anders:

Ik kan een demo 14 inch iBook kopen, de standaardversie zonder extra's maar met cd's etc. voor 1000 euro. Normale Appleprijs 1299. Volgens de Macshop heeft hij alleen 2 maanden in de winkel gestaan. Ik twijfel nog aangezien ik hoop dat binnen niet al te lange tijd (3 weken?) nieuwe modellen worden aangekondigd. En hierbij kan ik natuurlijk Bluetooth mee laten installeren en ontvang ik de nieuwste software incl Mac OS X Tiger. Trouwens, het feit dat die demo te koop wordt aangeboden sterkt me wel in de gedachte dat er wellicht wat nieuws op stapel staat ;)

Vraag aan jullie is: doen of niet doen? :) Ik neig zelf naar het laatste maar 300 euro is toch ook mooi meegenomen en misschien valt er nog iets te onderhandelen.
Ligt eraan hoe het demo model behandeld is. Als er weet ik hoeveel mensen aangezeten hebben dan zou ik het niet doen en die paar honderd euro gewoon zelf bijlappen. Met een nieuwe notebook weet je tenminste wat ermee gebeurd, met een demo model is dat altijd moeilijk te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Ik heb na de aanschaf van mijn 12" PowerBook een kortingsbon gekregen van 50 euro. Erg leuk ware het niet dat je dan eerst een bestelling moet plaatsen van 500 euro. Tja.. Wat denk je zelf, Apple. Heb net 1400 euro aan spullen besteld en dan ga ik in de komende weken nog maar een laptop bestellen ofzo :? Enige dat ik nu nog ga kopen is een extra keyboard en een iCurve maar daarmee kom ik niet echt op die 500 euro mag ik hopen ;)

Kan natuurlijk een 23" Cinema Display bestellen :) die zijn toch wel _erg_ mooi. Maar ja, arme student he...

Net trouwens X11 geinstalleerd en via X11 draai ik nu aMule die nog op m'n linux bak bezig was. Erg cool :) Demo van BBedit is ook geinstalleerd dus kan nu ook weer fatsoenlijk aan het werk met m'n PHP programmeer werk, ssh met screen maar dan geen backspace in vi of ssh zonder screen en dan vi met backspace is alle twee niets en heb nu ff geen tijd om dat allemaal weer uit te zoeken. Nu dus maar editen via SFTP....

BTW 14" iBook zou ik nooit kopen, die zijn IMO alleen handig als je serieuze problemen hebt met je ogen en 1024x768 op 12" echt te klein is... Maar dat is dus heel erg IMO...

[ Voor 10% gewijzigd door bartvb op 02-03-2005 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je denken? Dat lijkt mij best onlogisch. Aangezien de grafische kaart van de iBook toch wel een update mag verwachten om lekker te kunnen draaien op Tiger. Als Tiger éérder uitkomt zou de iBook dan niet meer of haast niet verkocht worden. (Tiger, 64 MB recommended terwijl de iBook 32 MB heeft). En volgens de Buyer's Guide is de iBook zeker wel binnenkort aan een update toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Fake schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 08:14:
[...]

Kunt ook gewoon de os-x driver van de site van logitech halen, werkt ook en gratis ;)
Ik heb niet zo'n goede ervaring met de Logitech drivers (ik heb een mx310) en daarnaast kun je met USB Overdrive veel meer instellen. Je kan ook de scroll/aanwijzersnelheid een stuk hoger zetten dan wat normaal mogelijk is, wat ik één van de belangrijkste opties vind van USB Overdrive. Ook kun je per applicatie je muisknoppen instellen, wat handig is gebleken bij Halo :).

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Even een vraag aan iBook/Powerbook gebruikers tussendoor, is het mogelijk om bij de iBook als je een extern scherm aansluit dicht te doen? Of zal de *book dan altijd in standby springen (misschien is dat instelbaar, kon er niets over vinden op apple.com). Ik heb dit namelijk wel vaker gezien bij wintel laptops en als ik op een extern scherm werk wil ik niet dat het iBook scherm een beetje stroom staat te verbruiken, ook al is t dualscreen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 10:56:
Zou je denken? Dat lijkt mij best onlogisch. Aangezien de grafische kaart van de iBook toch wel een update mag verwachten om lekker te kunnen draaien op Tiger. Als Tiger éérder uitkomt zou de iBook dan niet meer of haast niet verkocht worden. (Tiger, 64 MB recommended terwijl de iBook 32 MB heeft). En volgens de Buyer's Guide is de iBook zeker wel binnenkort aan een update toe.
mini mac heeft zelfde videokaart als een ibook.... En volgens mij wordt die ook wel goed verkocht ondanks aankomende tiger. Pb was ook aantal maanden over datum (afgaande op zelfde buy guide) voordat er updates aankwamen. Zon 5 maanden zelfs. Dus laat je ajb niet al te veel leiden door sites of wat dan ook (zie ipod mini met kleuren scherm?) met apple weet je het gewoon nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
matiasjansen schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 14:34:
Even een vraag aan iBook/Powerbook gebruikers tussendoor, is het mogelijk om bij de iBook als je een extern scherm aansluit dicht te doen? Of zal de *book dan altijd in standby springen (misschien is dat instelbaar, kon er niets over vinden op apple.com). Ik heb dit namelijk wel vaker gezien bij wintel laptops en als ik op een extern scherm werk wil ik niet dat het iBook scherm een beetje stroom staat te verbruiken, ook al is t dualscreen :Y)
Misschien kan het wel softwarematig (kan ook bij de PowerBook, dan is het scherm dicht > standby > ram op toetsenbord > verder werken), maar qua warmteontwikkeling is het niet aan te raden. Vergeet niet dat dualscreen eigenlijk bij de iBook niet ondersteund wordt. :) Klep kan dus beter open blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, die 15" PB is in de bestelling hoor ;) Lang leve ADC :P Ik ben benieuwd wanneer ie er zal zijn :)

Voor mensen die nog zonder kortings acties een apple systeem willen kopen en beschikken over een Postbank Card of een ING card; t/m 31 maart kan je 70 euro korting krijgen:

Postbank: http://promo.euro.apple.com/promo/mastercard/nl/postbank/
ING: http://promo.euro.apple.com/promo/mastercard/nl/ingcard/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
The Evil Brain schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:13:
[...]

Misschien kan het wel softwarematig (kan ook bij de PowerBook, dan is het scherm dicht > standby > ram op toetsenbord > verder werken), maar qua warmteontwikkeling is het niet aan te raden. Vergeet niet dat dualscreen eigenlijk bij de iBook niet ondersteund wordt. :) Klep kan dus beter open blijven.
Ik neem aan dat als het scherm open is, het laptopscherm wel uit te zetten is. Het gaat mij er om dat als ik een extern beeldscherm aansluit, de iBook batterij niet direct leeggezogen wordt. ;) En dat ik het als een soort van desktopcomputer kan gebruiken.

Ik bedoel dus eigenlijk single screen mode, maar wel een extern scherm :Y) (zo duidelijk? 8)7 )

(ik vind het ook een beetje eng als dat scherm de hele tijd open staat, valt makkelijker wat overheen etc :/ Cola e.d.)

[ Voor 11% gewijzigd door Matias op 02-03-2005 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Nou, nee, dat werkt dus niet echt. Je hebt wel een screen panning hack, daarmee kan je dus 2 monitoren onafhankelijk aansturen. Er is een ook programma waarmee je ervoor kan zorgen dat de laptop aanblijft met het scherm dichtgeklapt, maar afgezien van het feit dat het sterk afgeraden wordt in verband met de warmte werkt het bij mijn iBook helemaal niet. Hij gaat gewoon stug op stand-by zodra ik de klep dicht doe. Je zult 'm dus inderdaad met scherm open moeten gebruiken, of je koopt een PowerBook, die kan het wel.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Een ibook kan toch alleen beeld clonen? En als je de brightness (fn f1) op 0 gooit is je scherm ook uit eigenlijk...

Een ibook dicht geklapt toch aan laten staan is niet verstandig aangezien ie zijn warmte via zijn toetsenbord kwijt raakt. Een pb heeft ventilatie gleuven daarvoor aan de zijkant zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Low-Fi schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:38:
Een ibook kan toch alleen beeld clonen? En als je de brightness (fn f1) op 0 gooit is je scherm ook uit eigenlijk...

Een ibook dicht geklapt toch aan laten staan is niet verstandig aangezien ie zijn warmte via zijn toetsenbord kwijt raakt. Een pb heeft ventilatie gleuven daarvoor aan de zijkant zitten.
[search=screenspanning hack]

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
DiGiSTORM_ schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:36:
Nou, nee, dat werkt dus niet echt. Je hebt wel een screen panning hack, daarmee kan je dus 2 monitoren onafhankelijk aansturen. Er is een ook programma waarmee je ervoor kan zorgen dat de laptop aanblijft met het scherm dichtgeklapt, maar afgezien van het feit dat het sterk afgeraden wordt in verband met de warmte werkt het bij mijn iBook helemaal niet. Hij gaat gewoon stug op stand-by zodra ik de klep dicht doe. Je zult 'm dus inderdaad met scherm open moeten gebruiken, of je koopt een PowerBook, die kan het wel.
PowerBook ligt enigzins buiten mijn budget, ben maar een arme student in laptopnood. Scherm dicht is in elk geval geen optie, dan denk ik dan de spanning hack het meest nuttig is. Opzich geen probleem, adapter gewoon mee B).

[ Voor 82% gewijzigd door Matias op 02-03-2005 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
dawuss schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 15:42:
[...]

[search=screenspanning hack]
Weet ik :) Maar hij zei dat ie in single display wilde draaien. Dus dan heb je dat niet echt nodig?

[ Voor 5% gewijzigd door lowfi op 02-03-2005 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Nouja... beetje wel. Want zonder die hack kan je ook geen hogere resolutie instellen dan het interne scherm is. Leuk als je een 21" monitor hebt, draai je 1024x768 ... dat is niet ideaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 00:53:
Ik heb het ook een enkele malen gehad dat mijn iBook niet aan het slapen was en ik hem ook niet uitgezet had. Had het eergisteren nog. iBook dicht geklapt en dus in sleep mode. Thuis gekomen iBook opgeklapt en geen reactie. Slaaplampje was uit en geen enkele toets werkte. Pas na veelvuldig de Power toets gebruikt te hebben kwam er weer leven in.
Wat bedoel je met de "veiligheid". Is dit een beveiliging dan?
Wel je hebt dit met elke monitor. Na enkele minuten of uren (soms zelf instelbaar) valt het scherm uit om het "inbranden" te voorkomen. Ook de batterijverbruik zal hier wel voor iets tussen zitten.
Is jouw probleem nu een productiefout? Dat zelfde probleem heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:36:
[...]

Wel je hebt dit met elke monitor. Na enkele minuten of uren (soms zelf instelbaar) valt het scherm uit om het "inbranden" te voorkomen. Ook de batterijgebruik zal hier wel voor iets tussen zitten.
Is jouw probleem nu een productiefout? Dat zelfde probleem heb ik ook.
Moderne monitoren branden echt niet zo maar in hoor :) De reden dat dit tegenwoordig nog wordt gedaan is puur energieverbruik. Dit heeft verder niets te maken met het probleem van G-Force :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dawuss schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 19:38:
[...]

Moderne monitoren branden echt niet zo maar in hoor :) De reden dat dit tegenwoordig nog wordt gedaan is puur energieverbruik. Dit heeft verder niets te maken met het probleem van G-Force :)
Weet ik maar hij vroeg over welke beveiliging ik sprak in een vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Domme vraag misschien... maar kan je .NET applicaties op een apple draaien ?
Bijvoorbeeld applicaties gebouwd met C#.NET ?
Dus dan moet het .NET framework geïnstalleerd worden.

Anders hoef ik er niet eens aan te denken om er een aan te schaffen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Via VirtualPC is het mogelijk. Feitelijk draait de Windows omgeving dan onder emulatie en is dus vrij traag, maar wel 99.99% compatible.

Men heeft ook Mono geport naar het Mac platform, dus het is mogelijk om m.b.v. de Mono omgeving applicaties te programmeren in C#.

Als het echt voor je een vereiste is om in .NET te ontwikkelen, dan adviseer ik je om toch een PC te kopen. Uiteindelijk is het nl. toch maar afwachten in hoeverre Mono compatible zal blijken met .NET, daarnaast lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat Microsoft vroeg of laat dit project zal proberen stop te zetten (via patenten o.i.d.).

[ Voor 3% gewijzigd door MacWolf op 02-03-2005 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

MacWolf schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 21:14:
Via VirtualPC is het mogelijk. Feitelijk draait de Windows omgeving dan onder emulatie en is dus vrij traag, maar wel 99.99% compatible.

Men heeft ook Mono geport naar het Mac platform, dus het is mogelijk om m.b.v. de Mono omgeving applicaties te programmeren in C#.

Als het echt voor je een vereiste is om in .NET te ontwikkelen, dan adviseer ik je om toch een PC te kopen. Uiteindelijk is het nl. toch maar afwachten in hoeverre Mono compatible zal blijken met .NET, daarnaast lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat Microsoft vroeg of laat dit project zal proberen stop te zetten (via patenten o.i.d.).
Het gaat er eigenlijk alleen om dat het draait, ontwikkelen doe ik wel op me gewone pc :)
Maar goed, ik maak uit jou post op dat het jammergenoeg vragen om problemen is... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

***schop***
Ramzzz schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 10:43:
Wat ik eergisteren ineens had (ik gebruik mijn iBook op het werk als 2e compu, met o.a. 'jukebox-functie)... Ik start iTunes op, klik op 'play' en... nada, niets noppes, niente...

Ik kijken in de systeemvoorkeuren, vindt-ie geen uitvoerapparaat :? Alsof op wondere wijze mijn geluidskaart verschwunden was... <<herstart>> "Daaaaaaa" daar was-tie weer. Spontaan... iemand dit al meegemaakt?
Iemand?

ik bedoel, nou staat er een concrete vraag, leest iedereen eroverheen :?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Ramzzz schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 14:18:
***schop***

[...]

Iemand?

Doet t nu toch weer? Bel anders Apple support even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Bartjuh schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 13:39:
[...]

Het gaat er eigenlijk alleen om dat het draait, ontwikkelen doe ik wel op me gewone pc :)
Maar goed, ik maak uit jou post op dat het jammergenoeg vragen om problemen is... :'(
Als je bereid bent om de ontwikkelomgeving te draaien onder VirtualPC, dan zal het geen problemen opleveren, maar snel zal het allemaal niet lopen. Voordeel van software ontwikkeling is wel dat je meestal toch alleen in een teksteditor loopt te werken en dat zal allemaal nog wel werkbaar zijn. Als je software wilt compilen kan het lang gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

matiasjansen schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 15:17:
[...]

Doet t nu toch weer? Bel anders Apple support even :)
Aangezien dit een 'gebruikerservaringen'-topic is, dacht ik even ervaringen uit te wisselen... :|

Ik werk al 15 jaar met Apples en het was voor het eerst dat ik een weigerende' geluidskaart' meemaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ramzzz schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 14:18:
***schop***
[...]
Iemand?

Nog nooit gezien, sorry.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Je probleem met de geluidskaart heb ik nooit gehad. Maar je hebt het (als ik het goed begrepen heb) éénmaal meegemaakt en nu is alles weer goed, dus mogelijk was het een software probleempje en hopelijk geen hardware probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Laatst online: 10-02-2024
Ik ben van plan om een 15" powerbook te komen maar ik zit een beetje te twijvelen tussen de 1.5 en 1,67 zonder superdrive. En wat is dat ADC precies, krijg je daar mee meer korting dan als student?

Verder viel het me op dat op een 1.5 ghz powerbook van een vriend een HD divxje niet afgespeeld kon worden omdat hij de hele tijd haperde, maar dit zou hij toch aan moeten?

Als ik een 15" koop met ADC korting van 20% waar ik momenteel van uitga kost hij 1691,20 euro en 100 euro voor het ADC lidmaatschap.

Maar ik kan hem ook gewoon met student korting kopen, maar dan ben ik 1.830,22 kwijt.

1.791,20
1.830,22

dat scheelt 40 euro, dus is het waard om al die moeitje te doen om dat ADC lidmaatschap aan te vragen?

[ Voor 33% gewijzigd door Niakmo op 03-03-2005 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zirus schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 18:38:
Als ik een 15" koop met ADC korting van 20% waar ik momenteel van uitga kost hij 1691,20 euro en 100 euro voor het ADC lidmaatschap.
ADC-student kost $ 99,- en dat is dus eerder 70 euro dan 100 euro. Daarnaast krijg je bij ADC ook mailings thuis en, als ik het goed heb begrepen, krijg je ook Tiger gratis thuis als hij uitkomt. Kortom, naast die euro's extra voordeel dus ook nog gratis mailings en Tiger er bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder viel het me op dat op een 1.5 ghz powerbook van een vriend een HD divxje niet afgespeeld kon worden omdat hij de hele tijd haperde, maar dit zou hij toch aan moeten?
Mijn 1,5 gHz kan alle films goed afspelen zonder haperingen. En het feit dat het bij je vriend haperd is dat hij niet alle nodige codecs heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:22

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:23:
[...]

ADC-student kost $ 99,- en dat is dus eerder 70 euro dan 100 euro. Daarnaast krijg je bij ADC ook mailings thuis en, als ik het goed heb begrepen, krijg je ook Tiger gratis thuis als hij uitkomt. Kortom, naast die euro's extra voordeel dus ook nog gratis mailings en Tiger er bij :)
Dat heb je niet goed begrepen, tenminste: ik heb het een keer eerder gevraagd en je krijgt Tiger dus NIET gratis bij een ADC Student Membership. Wel bij een volledig ADC Membership, maar dat kost 499 dollar ;)

Misschien een goed idee om al die ADC vragen en uitleg een keer in een apart ADV topic te gooien?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:32:
[...]

Mijn 1,5 gHz kan alle films goed afspelen zonder haperingen. En het feit dat het bij je vriend haperd is dat hij niet alle nodige codecs heeft staan.
ik heb het over HD films, ga maar eens naar divx.com en download de gratis HD trailers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 19:06
zirus schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 20:24:
[...]

ik heb het over HD films, ga maar eens naar divx.com en download de gratis HD trailers.
die spelen prima op m'n mini (1.42) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:39:
[...]

Dat heb je niet goed begrepen, tenminste: ik heb het een keer eerder gevraagd en je krijgt Tiger dus NIET gratis bij een ADC Student Membership. Wel bij een volledig ADC Membership, maar dat kost 499 dollar ;)

Misschien een goed idee om al die ADC vragen en uitleg een keer in een apart ADV topic te gooien?
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar in diverse fora wordt het tegendeel beweerd :) zie:

http://forums.macrumors.com/archive/index.php/t-77493.html
http://forums.applenova.com/archive/index.php/t-3800.html

zou wel erg mooi zijn natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

zirus schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 20:24:
[...]

Die spelen op mijn mini 1.25GHz prima. Tenzij ik de divx.com codec gebruik, die is namelijk traag. Die van ffmpeg werkt echter prima, zo ook VLC en mplayerosx.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:56
Inmiddels heb ik een tweede Powerbook 15" van de nieuwe serie ontvangen. De eerste is gisteren terug naar Apple gegaan, omdat er schade opzat toen ie geleverd werd. Apple had toen een nieuwe besteld voor mij en die heb ik vandaag ontvangen. Helaas ook met een defect, namelijk de pijltjes op het toetsenbord functioneren slecht. Het pijltje naar beneden en het pijltje naar rechts blijven hangen en zijn overgevoelig en de andere twee pijltjes werken daardoor ook niet goed.

Weet iemand wat ik hiermee moet? Ik baal ervan als hij weer omgeruild moet worden. :'( Jammer dat het zo loopt met mijn eerste Mac, misschien toch maar weer naar Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm

Digistorm

ex-demo scener

Hoe krijg je 'em? Direct van Apple? En per post? Dan moet je misschien je postbode de schuld geven, die zijn niet allemaal even netjes met hun vracht. Of misschien is het gewoon domme pech. Beetje flauw om zo snel dan op te geven, of het aan Apple te wijten. Ik heb mijn iBook bij een Apple Centre gehaald, en daar was niets mis mee. Maar dan sluit je ook een evt. brakke bezorgdienst uit. Ik heb wel vaker dozen met fikse deuken gehad. Gelukkig zit er vaak een hoop schuim in zo'n doos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Hmm, dat afspelen van divX viel me op zich wel tegen. Ik heb vandaag heel even wat zitten proberen en sommige films worden afgespeeld met 50% CPU maar ik heb er ook een aantal (niet eens bizar groot ofzo) die op zich wel goed gaan maar op 100% CPU uitkomen. Dat is op een 1.5Ghz 12" PowerBook. Het grootste deel van de films lijkt daar ergens tussen in te zitten :\ Kan natuurlijk zijn dat ik een gare versie van VLC gebruik ofzo...

Net hier ff Sharktail HD trailer gedownload, erg coolie kwaliteit maar proc zit dan dik boven de 100% en redelijk wat framedrops :\

[ Voor 15% gewijzigd door bartvb op 03-03-2005 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:56
DiGiSTORM_ schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 22:15:
Hoe krijg je 'em? Direct van Apple? En per post? Dan moet je misschien je postbode de schuld geven, die zijn niet allemaal even netjes met hun vracht. Of misschien is het gewoon domme pech. Beetje flauw om zo snel dan op te geven, of het aan Apple te wijten. Ik heb mijn iBook bij een Apple Centre gehaald, en daar was niets mis mee. Maar dan sluit je ook een evt. brakke bezorgdienst uit. Ik heb wel vaker dozen met fikse deuken gehad. Gelukkig zit er vaak een hoop schuim in zo'n doos...
Ik geef Apple niet de schuld, ik betreur alleen dat mijn eerste ervaringen met Apple zo zijn. Ik heb inderdaad besteld op Apple.com. Beide dozen waren onbeschadigd, zelfs de hoeken. Dus de post geef ik ook niet de schuld. De service van Apple vind ik zelfs uitstekend!

Ik was meer benieuwd naar mensen die ook problemen hebben met het toetsenbord. Met google had ik namelijk niets kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 19:39:
[...]

Op http://developer.apple.com/membership/mailing.html staat nog wat meer over ADC mailings:
The Developer Mailing is a 12-month subscription that includes the Developer CD and DVD Series and other resources for developers. Promotional offers for ADC members, updated information about membership benefits, and event invitations may occasionally be included.The CD Series includes system software, tools, technical documentation, sample code, and more.
Er is dus wel degelijk sprake van 'system software'. Als student developer ontvang je alleen geen ADC seeds, oftwel prototypes (pre releases van tiger enzo). In een van de links die ik eerder postte stond iemand die lid was en ook al een copy van panther had ontvangen. Goeie kans dus dat Tiger gewoon in de mailing mee komt.

En op dit duitse forum http://www.apfeltalk.de/archive/index.php/t-10131.html wordt een mail van apple aangehaald:
"Please know that once Mac OS X Tiger is shipped to the general market, our student members along with our Premier and Select members will receive a copy of this software.

In addition to receiving the latest Mac OS software, student also receive the following:

-ADC Student monthly Mailing subscription which includes software and development kits
-WebObjects for development and testing for $99 (US).
-The opportunity to apply for a scholarship to Apple's Worldwide Developers Conference
-A one time discount on Apple Hardware"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 12:31:
Graag zou ik jullie mening willen horen of dit een redelijke koop is:

Voor 420 euro wil de verkoper deze verkopen:

in goede staat:
- Ibook G3 500mhz
- 576 mb ram
- 10 gig hd
- airport kaart [wifi]
- 12inch beeldscherm GEEN dode pixels
- alle originele cds erbij GEEN doos of boekjes meer aanwezig

En waar ik eventueel nog op moet letten, zoals accuduur enz.

Hoort de bedrade muis er standaard bij trouwens?
En zou hier een hd-upgrade kunnen worden uitgevoerd, met laten we zeggen bijv. een Hitachi Travelstar van 60GB?
Is deze versie voorzien van USB2.0 of het trage 1.1?

Op de foto bij de advertentie ziet alles er mooi uit maar aangezien het mn eerste iBook wordt wilde ik het toch ff vragen hier :) Bedankt alvast voor de info _/-\o_

Oja, bestaat er op de Mac ook simpele software waar ik kan zien of de specificaties van het systeem kloppen, iets dergelijks als Evererst voor Windows bijv.

Mocht dit geen beste koop zijn dan houd ik gewoon een nieuw iBook van 999 euro in gedachten.
ik heb zelf laatst dezelfde tweedehands ibook gekocht voor 375,- , maar dan zonder airport kaart en 568mb, maar wel met al een 40gb ingebouwd, 320mb geheugen,tv kabel, boekjes en doos.

Tot dusver bevalt hij prima, je moet hem niet als een zwaar werkpaard gaan gebruiken, aangezien dan het videogeheugen snel te kort zal schieten. Maar verder voor de standaard dingen, mp3's afspelen internetten etc etc... gaat het allemaal prima. Het enige nadeel is dan ook dat de videokaart maar max 1024x768 ondersteund, dus al je een extern scherm wil aansluiten met een hogere resolutie is het niet mogelijk om hoger dan 1024x768 te draaien. Verder, iets heel belangrijks, een groot nadeel van tweedehands laptops zijn de accu's reken er maar op dat je een nieuwe accu moet kopen snel, en die zijn 129,- ..... ik heb dat ook gedaan gelijk, misschien uiteindelijk nog best duur totaal 500e uitgegeven, maar een nieuwe is meer dan 2x zo duur en deze ibook is voor mij alleen maar voor erbij en daarvoor is hij prima, alleen jammer dat video geheugen soms te kort schiet, maar misschien helpt het ook wel als ik de 256mb door een 512mb vervang, geen idee of iemand daar ervaringen mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

bartvb schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 22:24:
Net hier ff Sharktail HD trailer gedownload, erg coolie kwaliteit maar proc zit dan dik boven de 100% en redelijk wat framedrops :\
Bizar; ik speel van alles en nog wat af op m'n G3 900 iBook - nooit problemen.
Enige idee waar de bottleneck zit?
koos.d schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 21:53:
Weet iemand wat ik hiermee moet? Ik baal ervan als hij weer omgeruild moet worden. :'( Jammer dat het zo loopt met mijn eerste Mac, misschien toch maar weer naar Windows.
Tsja, toch omruilen. Je betaalt er genoeg voor :)

Je kan evt. voorstellen om het tobo bij de dichtstbijzijnde repaircenet terwijl je wacht te laten vervangen.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
chem schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 12:54:
[...]

[...]

Tsja, toch omruilen. Je betaalt er genoeg voor :)

Je kan evt. voorstellen om het tobo bij de dichtstbijzijnde repaircenet terwijl je wacht te laten vervangen.
Repaircentre?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
chem schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 12:54:
[...]

ik heb net ook even op een P4 2ghrz getest en die krijgt het ook niet voorelkaar om het HD filmpje voeiend af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

ik hoorde net een raar geluid uit mijn ibook komen (aan de linker kant) iets wat ik nog nooit eerder gehoord had. Net het snoertje van de adapter er uit gehaald en het geluid is weg :?
De Accu is helemaal vol, misschien dat het daar aan ligt ook al heb ik er nog nooit eerder last van gehad.

Iemand een idee waar het aan ligt ?

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu dus ook een ibookie, er zitten dus een paar coupons bij.
Voor mac osx 10.3 en ilife 5. Maar op mijn ibook zat dus al ilife 5 en mac osx 10.3.8 staat erop.
Dus tiger korting kan ik dus nu ook wel op me buik schrijven. ? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 17:34:
Ik heb nu dus ook een ibookie, er zitten dus een paar coupons bij.
Voor mac osx 10.3 en ilife 5. Maar op mijn ibook zat dus al ilife 5 en mac osx 10.3.8 staat erop.
Dus tiger korting kan ik dus nu ook wel op me buik schrijven. ? :|
Dat zijn aankoopbewijzen. Als Mac OS X 10.4 uitkomt en mocht Apple een upgrade actie hebben, dan moet je een coupon overleggen, wil je in aanmerking komen voor een upgrade korting. De voorwaarden voor zo'n actie zijn nog niet bekend, dus niemand kan met zekerheid zeggen of je in aanmerking komt voor korting.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06 16:10
...Als ik een 15" koop met ADC korting van 20% waar ik momenteel van uitga kost hij 1691,20 euro en 100 euro voor het ADC lidmaatschap....

Maar ik kan hem ook gewoon met student korting kopen, maar dan ben ik 1.830,22 kwijt.

1.791,20 -> moet zijn 1.671,20 (incl. adc korting die $100 is en dus ong. 80 euro)
1.830,22

dat scheelt 40 euro, dus is het waard om al die moeitje te doen om dat ADC lidmaatschap aan te vragen?

Dit scheelt dus geen 40 euro, maar 1830.22 - 1671.20 = 159.02 verschil

Lijkt me kortom dus best de moeite!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
Weet iemand trouwens of het qua gamen op een Powerbook nog verschil maakt of je een 64 of 128 mb videokaart hebt? Want met een 15"combo is het niet mogelijk om een 128 mb kaart erin te pluggen, right? Of is het mogelijk om extra geheugen naderhand bij te pluggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is trouwens mogelijk om bij de 15" Superdrive de DVD brander te laten veranderen in een CD-RW/DVD player. Dan heb je de mogelijkheid om tóch 128 MB video geheugen te kiezen zonder dat je een DVD brander hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
Wow, dit is bizar. Dat geintje kost je gewoon 250 euro's (200 met adc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als je niet de educatie prijs rekent zit je op:

EUR 1911,14 PB 15" 128Mb met ADC korting
US $ 99,- ADC subscription (en dat is volgende de wisselkoersen ca EUR 76,95 inkoop)
EUR 2389,00 normale applestore prijs

Dat is een verschil van EUR 400,91, inclusief ADC subscription. Toch best veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je moet wel rekenen tegen de studenten prijs natuurlijk. Voor het student ADC moet je ook student zijn.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerdepeer schreef op maandag 07 maart 2005 @ 13:40:
Wow, dit is bizar. Dat geintje kost je gewoon 250 euro's (200 met adc)
Krijg je er wel een snellere processor bij.

Wat anders, is dat ADC nou een smoes/trucje van de sommigen hier om extra korting te krijgen, of wordt er ook daadwerkelijk als Apple Developer werk verricht? Ik krijg de indruk van niet namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Wat anders, is dat ADC nou een smoes/trucje van de sommigen hier om extra korting te krijgen, of wordt er ook daadwerkelijk als Apple Developer werk verricht? Ik krijg de indruk van niet namelijk...
wat denk je zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:37:
[...]

Krijg je er wel een snellere processor bij.

Je hoeft niet daadwerkelijk een Developer te zijn volgens de voorwaarden. Je moet gewoon student zijn die ingeschreven is bij een Hogeschool of Universiteit. Het maakt ook niet uit wat voor studie je doet, het is dus ook niet verbonden aan IT studies enzo... Apple controleert wel of je bent ingeschreven bij een Hogeschool/Universiteit, iets wat ze (vrijwel) nooit doen bij de gewone studenten/educatie Store.

Apple heeft baat bij zoveel mogelijk developers en eindgebruikers. Op deze manier kan Apple mooi een grotere potientiële klantengroep krijgen (studenten die het platform zo goed bevalt dat ze na hun studies Apple's blijven kopen, maar dan voor de volledige prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Is hier iemand die ooit een ongelukje heeft gehad met het LCD-scherm, bijv met wijn oid? Ik kan een 17inch pb kopen met een vlekje van wijn 8)7 . De verkoper heeft zelf weinig verstand van het schoonmaken dus vandaar dat ik jullie vraag of schoonmaken goed mogelijk is en welk middel er het beste voor is ;) Ik twijfel of dit kan omdat wijn natuurlijk alcohol bevat :P en er wordt altijd afgeraden het scherm niet met een middel met alcohol schoon te maken. Bedankt alvast. Morgen krijg ik toch al foto's maar ik dacht ik vraag het ff.

PS. Dit schreef de verkoper letterlijk, ter info: :)

Er zit een vlek in het scherm van een glas wijn dat eroverheen gegaan
is. Deze vlek zit aan de onderkant van het scherm (bedekt delen van
het halve scherm in de breedte, en is op het hoogste punt zo'n 4cm
hoog). Het beeld is nog goed te zien door deze vlek heen, maar is iets
lichter.

Mogelijk is de vlek schoon te maken als je verstand hebt van
LCD-schermen, maar helaas heb ik dat niet.

[ Voor 54% gewijzigd door objectief2 op 07-03-2005 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 11:39
kan je dat er niet gewoon vanaf poetsen met dat spul wat speciaal voor LCD schermen is gemaakt?

Als de coating van het scherm is aangetast is het wel zonde. Hoe krijg je het voor mekaar om wijn over je scherm te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 klein offtopic vraagje dat ik nog steeds heb ivm ADC: moet je die 20% korting rekenen op de normale Applestore prijs, of mag je de applestore voor EDUCATION nemen, en DAAR nog eens 20% korting vanaf tellen? Want dan scheelt het nog meer in prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
markclausing schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 12:40:
kan je dat er niet gewoon vanaf poetsen met dat spul wat speciaal voor LCD schermen is gemaakt?

Als de coating van het scherm is aangetast is het wel zonde. Hoe krijg je het voor mekaar om wijn over je scherm te gooien?
Even ter info: het Powerbook met die wijn is dus niet van mezelf maar van iemand die hem te koop aanbiedt. Ik zorg er zelf wel voor dat ik nooit met vloeistoffen in de buurt van pc's kom. Zelfs als ik nies kijk ik naar beneden :+

Maar: wat bedoel je met dat LCD spul wat ervoor is gemaakt? :)

[ Voor 7% gewijzigd door objectief2 op 08-03-2005 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 12:54:
1 klein offtopic vraagje dat ik nog steeds heb ivm ADC: moet je die 20% korting rekenen op de normale Applestore prijs, of mag je de applestore voor EDUCATION nemen, en DAAR nog eens 20% korting vanaf tellen? Want dan scheelt het nog meer in prijs.
Deze vraag blijft terugkomen en steeds moet hetzelfde antwoord worden gegeven: korting geldt alleen op de normale prijs. Daarnaast is het percentage variabel, tussen de 12% - 20%, afhankelijk van het type Mac dat je koopt. De korting voor een PowerBook/PowerMac is groter als de korting die wordt gegeven voor een iBook/Mac mini. Bij de ADC bestelling mag trouwens ook 1 iPod worden aangeschaft die ook een aardige korting krijgt.

Het is wel weer de Nederlandse mentaliteit om op korting boven korting te hopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is géén Nederlandse mentaliteit om ADC member te worden uitsluitend om de korting? :?
(itt. ook daadwerkelijk iets bijdragen tot de community als developer of sysadmin of iets dergelijks)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

objectief2 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:50:
Er zit een vlek in het scherm van een glas wijn dat eroverheen gegaan
is. Deze vlek zit aan de onderkant van het scherm (bedekt delen van
het halve scherm in de breedte, en is op het hoogste punt zo'n 4cm
hoog). Het beeld is nog goed te zien door deze vlek heen, maar is iets
lichter.
Kun je shaken. Klinkt als mijn verhaal. Al is het dan cognac, ben luxe gewend. Is achter het scherm langs gelopen en zit dus aan de binnenkant waar de alcohol je TFT verziekt. Als je ooit uitvogelt hoe je het scherm zelf open kan slopen dan geef maar een gil. Maar denk dat dat verder ook weinig helpt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 13:47:
Het is géén Nederlandse mentaliteit om ADC member te worden uitsluitend om de korting? :?
(itt. ook daadwerkelijk iets bijdragen tot de community als developer of sysadmin of iets dergelijks)
Nee, ik doel op het feit dat al meerdere malen in Apple Talk is gevraagd of je ADC korting zou kunnen krijgen bovenop de standaard Educatie korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MacWolf schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 12:58:
[...]

Deze vraag blijft terugkomen en steeds moet hetzelfde antwoord worden gegeven: korting geldt alleen op de normale prijs. Daarnaast is het percentage variabel, tussen de 12% - 20%, afhankelijk van het type Mac dat je koopt. De korting voor een PowerBook/PowerMac is groter als de korting die wordt gegeven voor een iBook/Mac mini. Bij de ADC bestelling mag trouwens ook 1 iPod worden aangeschaft die ook een aardige korting krijgt.

Het is wel weer de Nederlandse mentaliteit om op korting boven korting te hopen...
Da's raar, ik ben nochtans een Belg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 12:54:
NOPE, het is OF studentenkorting OF adc korting.

Er zijn veel onduidelijkheden over de kortingen. Ik weet zelf niet precies of er nog verschil zit tussen de studentenkorting in de winkel (sowieso 6%) en de prijs als je telefonisch/online besteld.

IIG geldt voor adc (http://connect.apple.com) dat je niet per se student hoeft te zijn. MAAR voor niet-studenten is de adc $500 en voor studenten $100. (dus voor ons studenten dus ong. 78 euro)
De adc voor studenten is natuurlijk niet dezelfde als voor niet-studenten. Wat precies moet je maar op die site lezen.

Voor de meeste studenten gaat het toch om de korting! Als je je trouwens wil inschrijven voor adc zal je je bewijs van inschrijving aan je school/uni moeten faxen aan een nummer in engeland en is het ook een voorwaarde dat je telefonisch moet bestellen. Je moet dus wel precies weten wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:40
Wat is dan uiteindelijk het goedkoopst voor een student? ADC abbokorting of studentenkorting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Vinnienerd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 16:45:
Wat is dan uiteindelijk het goedkoopst voor een student? ADC abbokorting of studentenkorting?
Dat kun je heel goed zelf uitrekenen en is ook afhankelijk van wat je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Vinnienerd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 16:45:
Voor een duurdere Mac (PowerMac / PowerBook) is de ADC korting vaak het best. Je krijgt een aanzienlijke korting (12%-20%), maar je moet ook éénmalig 80 Euro betalen.

Voor de goedkopere producten kun je vaak beter gaan voor de standaard Educatie korting (6%), je hoeft dan dus niet éénmalig een bepaald bedrag te betalen.

--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---

Nu volgt een simpel voorbeeld, wat wellicht niet helemaal wiskundig correct is. Ik ga uit van de volgende gegevens:
* iBook is een goedkoper Apple product, dus de ADC korting is waarschijnlijk 12%.
* Educatiekorting is altijd hetzelfde en ik dacht 6%.
* ADC Student lidmaatschap kost ongeveer 80 Euro.

Educatie: 1300 - 6% = 1222
ADC: 1300 - 12% + 80 (ADC) = 1224

Rond een prijs van 1300 Euro heffen beiden elkaar dus op, wat het volgende betekend:
* Prijs <= 1300 Euro: Apple kopen bij de Educatie Store.
* Prijs > 1300 Euro: Apple kopen met ADC lidmaatschap.

Als men verbeteringen heeft op deze berekening, of wellicht een andere suggestie, dan hoor ik dat graag.

[ Voor 8% gewijzigd door MacWolf op 08-03-2005 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Het is €1333 als je die percentages en €80 inschrijving exact aanhoud. :*
Maar rond die prijs komt het er dus op neer of je Tiger toegestuurd krijgt of niet, dat maakt dan het verschil en niet de hardware-korting.
En of je later nog een (veel duurdere) Powermac wilt aanschaffen, want het is eenmalig ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Oxi op 08-03-2005 20:53 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

.

[ Voor 100% gewijzigd door Hertog op 08-03-2005 21:57 . Reden: En dat was al gezegd... ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik dus het probleem waar ik een Powerbook 12" zal gaan kopen.

Nu ben ik pas bij de Applecentre Rotterdam geweest, ze houden daar een stricte 6% voor studenten.
Op internet, de Applestore dus, kan je 8% korting krijgen, voor studenten.

Dan heb je natuurlijk het abonnement, 20% korting op de Powerbook. Dit geldt ook alleen bij de Applestore (dus internet)..

Het nadeel zit me alleen in de pixelgarantie, die is 5 of meer dode pixels terug naar de fabriek... Nou zei de verkoper dat ik naar verschillende modellen mocht kijken (alleen het bureaublad dan).
Is die 20% nou het risico van (meer) dode pixels waard om hem via internet te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:58:
Zelf heb ik dus het probleem waar ik een Powerbook 12" zal gaan kopen.

Nu ben ik pas bij de Applecentre Rotterdam geweest, ze houden daar een stricte 6% voor studenten.
Op internet, de Applestore dus, kan je 8% korting krijgen, voor studenten.

Dan heb je natuurlijk het abonnement, 20% korting op de Powerbook. Dit geldt ook alleen bij de Applestore (dus internet)..

Het nadeel zit me alleen in de pixelgarantie, die is 5 of meer dode pixels terug naar de fabriek... Nou zei de verkoper dat ik naar verschillende modellen mocht kijken (alleen het bureaublad dan).
Is die 20% nou het risico van (meer) dode pixels waard om hem via internet te kopen?
Ik snap het niet? Je zegt hier dat kopen op internet goedkoper is, en dat je in de winkel alleen even op het bureaublad mag kijken naar dode pixels?

Waarom twijfel je dan nog?

Dan is het toch duidelijk dat het internet goedkoper en veiliger is?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Bij de online apple store kun je je bestelling zonder problemen retour sturen, lees de voorwaarden op de site.
Dus als je niet tevreden bent met je aankoop kun je het retour sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-09 09:13
-

[ Voor 100% gewijzigd door Wutroe op 09-03-2005 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerdepeer schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 15:47:
[...]

NOPE, het is OF studentenkorting OF adc korting.

Er zijn veel onduidelijkheden over de kortingen. Ik weet zelf niet precies of er nog verschil zit tussen de studentenkorting in de winkel (sowieso 6%) en de prijs als je telefonisch/online besteld.

IIG geldt voor adc (http://connect.apple.com) dat je niet per se student hoeft te zijn. MAAR voor niet-studenten is de adc $500 en voor studenten $100. (dus voor ons studenten dus ong. 78 euro)
De adc voor studenten is natuurlijk niet dezelfde als voor niet-studenten. Wat precies moet je maar op die site lezen.

Voor de meeste studenten gaat het toch om de korting! Als je je trouwens wil inschrijven voor adc zal je je bewijs van inschrijving aan je school/uni moeten faxen aan een nummer in engeland en is het ook een voorwaarde dat je telefonisch moet bestellen. Je moet dus wel precies weten wat je wil.
Ik heb nou zon ADC account aangemaakt via connect.apple.com, hoefde ik overigens niet voor te betalen, maar het is me nu niet helemaal duidelijk hoe ik die 20 % korting krijg. Kun je dat pas regelen als je af aan het rekenen bent. Op welk moment gaan ze je studenten gegevens controleren? Er staan eerder in het topic een paar telefoonnummers, waar je je studenten gegevens kunt laten checken, maar misschien kan iemand even het hele proces van adc membership uitleggen. Belangrijke vraag hoe sluit ik uberhaupt zon memberhsip af, en waar? Alvast heel erg bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 08:48:
[...]

Ik heb nou zon ADC account aangemaakt via connect.apple.com, hoefde ik overigens niet voor te betalen, maar het is me nu niet helemaal duidelijk hoe ik die 20 % korting krijg. Kun je dat pas regelen als je af aan het rekenen bent. Op welk moment gaan ze je studenten gegevens controleren? Er staan eerder in het topic een paar telefoonnummers, waar je je studenten gegevens kunt laten checken, maar misschien kan iemand even het hele proces van adc membership uitleggen. Belangrijke vraag hoe sluit ik uberhaupt zon memberhsip af, en waar? Alvast heel erg bedankt voor de moeite!
Je moet je eerst aanmelden als gratis ADC developer (op http://connect.apple.com). Als je bent ingelogd kan je via je menu (onder 'ADC Store') bepaalde items aanschaffen, waaronder een student membership a $ 99,-. Naast het betalen van de $ 99,- moet je ook nog bewijzen dat je student bent voordat je account wordt geactiveerd. Dat kan door iets officieels met foto (bijvoorbeeld je studentkaart) en een officieel bewijs van de onderwijs instelling dat je daar staat ingeschreven faxen naar (Europe) +44 (0) 131-458-6988 (uiteraard onder vermelding van je ADC id). Als het goed is veranderd dan je status in het history overzicht op de ADC site naar 'Approved'. Zodra dat is gebeurd kan je met apple sales NL bellen om jouw bestelling te plaatsen, daarbij uiteraard vermelden dat je ADC student developer bent.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 09:26:
[...]

Je moet je eerst aanmelden als gratis ADC developer (op http://connect.apple.com). Als je bent ingelogd kan je via je menu bepaalde items aanschaffen, waaronder een student lidmaadschap a $ 99,-. Die moet je kopen en afrekenen met je credit card. Om je student status definitief te activeren moet je iets officieels met foto (bijvoorbeeld je studentkaart) en een officieel bewijs van de onderwijs instelling dat je daar staat ingeschreven faxen naar (Europe) +44 (0) 131-458-6988. Als het goed is veranderd dan je status in de history overzicht op de ADC site. Zodra dat is gebeurd kan je met apple sales NL bellen om jouw bestelling te plaatsen, daarbij uiteraard vermelden dat je ADC student developer bent.
Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Ik heb hiervoor gehad over een Pb-scherm waar wijn op geknoeid is. Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn eens te kijken en als je er een oordeel over heeft of dit nog goed te behandelen is me dit willen laten weten svp _/-\o_

http://img.photobucket.co...rkforfun/scherm_licht.jpg

Op donkere achtergronden valt het volgens de verkoper niet eens op en daar kan ik hem geen ongelijk in geven. Het Powerbook, duurste 17inch model met 1Gb en Superdrive verkoopt ie trouwens voor 1200 euro. Zeg het maar wat wijsheid is..... :*)

[ Voor 33% gewijzigd door objectief2 op 09-03-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:40
objectief2 schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 17:03:
Ik heb hiervoor gehad over een Pb-scherm waar wijn op geknoeid is. Zouden jullie zo vriendelijk willen zijn eens te kijken en als je er een oordeel over heeft of dit nog goed te behandelen is me dit willen laten weten svp _/-\o_

http://img.photobucket.co...rkforfun/scherm_licht.jpg

Op donkere achtergronden valt het volgens de verkoper niet eens op en daar kan ik hem geen ongelijk in geven. Het Powerbook, duurste 17inch model met 1Gb verkoopt ie trouwens voor 1200 euro.
Tsja, dat ziet er aardig fux0red uit in de zin van of het te fixen is.

[ Voor 3% gewijzigd door Vinnienerd op 09-03-2005 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Ik zou daar denk ik niet lang over na hoeven denken als dat idd de enige schade zou zijn. 1200 euro voor een recente 17" PB?

Verder gok ik dat je nog wel wat van het pigment van de wijn weg kan krijgen. Zo'n LCD panel kan best wel wat hebben. Beetje poetsen moet wel kunnen :) En stel dat het blijft zitten dan heb je op de 17" nog voldoende ruimte over. Als je je er echt enorm aan ergert plak je er toch gewoon een leuk extern scherm aan of verkoop je die PB aan mij voor 900 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
Sterker nog, als jij die 17" toch niet besluit te kopen, kan je mij dan ajb even mailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Hij is inmiddels verkocht en niet aan mij :). Wel voor 1200 euro btw. Misschien zullen jullie dat dom vinden 8)7 , maar ik hecht waarde aan een goed scherm als ik er elke dag naar moet kijken.

Voor mij wordt het een nieuw iBook 14 inch met 786mb geheugen en Tiger meegeleverd voor een kleine 1400 thuisbezorgd, met garantie :P Nu nog wachten tot de nieuwe modellen binnenkort worden aangekondigd >:)

[ Voor 36% gewijzigd door objectief2 op 10-03-2005 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

objectief2 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 12:03:
Hij is inmiddels verkocht en niet aan mij :). Wel voor 1200 euro btw. Misschien zullen jullie dat dom vinden 8)7 , maar ik hecht waarde aan een goed scherm als ik er elke dag naar moet kijken.

Voor mij wordt het een nieuw iBook 14 inch met 786mb geheugen en Tiger meegeleverd voor een kleine 1400 thuisbezorgd, met garantie :P Nu nog wachten tot de nieuwe modellen binnenkort worden aangekondigd >:)
Tiger meegeleverd? Hoe krijg je dat voor elkaar? :P

En, waarom een 14" scherm? Aangezien de resolutie hetzelfde blijft en de prijs, batterijduur en draagbaarheid minder worden vraag ik me af wat voor jou de meerwaarde van het 14" scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 12:58:
[...]
En, waarom een 14" scherm? Aangezien de resolutie hetzelfde blijft en de prijs, batterijduur en draagbaarheid minder worden vraag ik me af wat voor jou de meerwaarde van het 14" scherm is.
Ik heb ook een 14" iBook, en de redenen voor mij waren de hogere CPU snelheid, het feit dat ik hem vaak op m'n bureau heb staan, en dat ik 'm dan op een grotere afstand kan zetten (ruimte voor extern toetsenbord, muis, polsen, etc) en de boel nog makkelijk kan lezen.

Ook heb ik vrij snel last van beeldschermen. Te kleine letters krijg ik pijn van in m'n ogen van al dat staren, en te grote monitoren krijg ik hoofdpijn van van de straling en hoofd draaien. 14" is ideaal voor mij.

De 14" heeft trouwens een krachtigere batterij (61 watt ipv 50 watt); volgens apple.nl doen ze even lang met hun batterij.

Dat gezegd, als ik er vaak mee zou sjouwen zou ik een 12" nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
Nou, waarom ik een 14-inch wil? Omdat ik nu een 14inch Windows-laptop heb en dat scherm bevalt me eigenlijk wel. Het hoeft niet perse groter voor mij omdat het dan al snel minder mobiel wordt. En zeker niet kleiner want 12-inch kan ik geen uren naar kijken schat ik zo in. Hoewel alles went natuurlijk ;)

Maar ik bedoel als ik kan kiezen dan liever een maatje meer los van of het nou technisch voordeel oplevert voor mij is het wel vriendelijker. En over Tiger....lijkt me een leuke combo-deal toch als(?) er een nieuwe iBook-serie wordt uitgebracht. En ooit is het zover en ik heb wel geduld >:)
Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.