[Laptop] Apple Powerbook / iBook gebruikerservaringen

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 6.879 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75167

KeeZ schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 16:44:
damn... ik denk gisteravond, eindelijk eens lekker buiten zittne met het prachtige weer; maar ho maar hoor... mn apple ALS (Lighting sensor) functioneerd gewoon niet meer :( Ik kan nergens meer opties instellen voor het automatisch dimmen en ook de hardwarekeys voor de keyboard-lighting werken niet meer... iemand een oplossing ?? Het resetten van de ALS hielp niet :(
Ik heb ook af en toe (op mijn pb 15" laatste model) dat de ALS niet goed lijkt te werken maar logisch genoeg hangt dit juist vrijwel altijd samen met de lichtsterkte ;) Bedek de grillen naast je toetsenbord eens met je handen om je book te foppen dat 't donker (onder die grillen zitten de licht sensoren) is en waarschijnlijk gaat de backlight verlichting gewoon aan... Als het te licht is werkt keyboard backlight -logischerwijs- uberhaupt niet. (NB hoe donkerder het is, hoe minder licht je nodig hebt om je toetsen te zien en hoe minder licht te toetsen dus uit zullen stralen).

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 75167 op 24-08-2005 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:05
Hmm... Je zou een iets oudere versie van VLC kunnen proberen te vinden... Mogelijk dat die wel werkt... Ik heb ook een aantal oude filmpjes die alleen geluid hebben met oudere versies van VLC.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125106

Wat ik dus wel enorm kl*te vind, is dat in Nederland die back2school actie geldig is (gratis iPod bij een iBook!) en in België hebben ze die actie dus niet :(
Correctie het is natuurlijk geen gratis iPod, maar een refund van 150 euro (maar aangezien een iPod mini 190 euro kost is hij dus BIJNA gratis :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJJ
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-06 21:42

PJJ

Moet je je iBook en iPod tegelijk aanschaffen om die korting te krijgen of kan het ook bv eerst je iBook en daarna nog een iPod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

PJJ schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:59:
Moet je je iBook en iPod tegelijk aanschaffen om die korting te krijgen of kan het ook bv eerst je iBook en daarna nog een iPod?
http://www.apple.com/nl/education/backtoschool/

Staat er toch wel allemaal bij, het hoeft niet zolang ze beiden maar tussen de genoemde data aangeschaft worden via de Apple onderwijs-store.

[ Voor 21% gewijzigd door Oxi op 24-08-2005 14:13 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-07 18:04
Anoniem: 125106 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:29:
Wat ik dus wel enorm kl*te vind, is dat in Nederland die back2school actie geldig is (gratis iPod bij een iBook!) en in België hebben ze die actie dus niet :(
Correctie het is natuurlijk geen gratis iPod, maar een refund van 150 euro (maar aangezien een iPod mini 190 euro kost is hij dus BIJNA gratis :p).
Ken je niemand in Nederland waar ie geleverd kan worden dan?
De garantie is toch wereldwijd.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-07 21:39

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Anoniem: 75167 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 00:20:
[...]

Ik heb ook af en toe (op mijn pb 15" laatste model) dat de ALS niet goed lijkt te werken maar logisch genoeg hangt dit juist vrijwel altijd samen met de lichtsterkte ;) Bedek de grillen naast je toetsenbord eens met je handen om je book te foppen dat 't donker (onder die grillen zitten de licht sensoren) is en waarschijnlijk gaat de backlight verlichting gewoon aan... Als het te licht is werkt keyboard backlight -logischerwijs- uberhaupt niet. (NB hoe donkerder het is, hoe minder licht je nodig hebt om je toetsen te zien en hoe minder licht te toetsen dus uit zullen stralen).
Welke Powerbooks of iBooks hebben eigenlijk allemaal zo'n toetsenbord verlichting ??

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

lammmetak schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:02:
Nou mijn ervaring kan niet stuk. Wat is dit toch een fijne " laptop". Ik kan niet meer zonder. Sinds ik em heb ben ik creatiever geworden:).
Creatiever door een Powerbook? :? Lijkt me sterk. Ik ben er zelf wel productiever mee geworden. Op m'n PC werken was een ramp.

Hoe halen jullie trouwens stof van je display af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

ricost schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:18:
[...]

Welke Powerbooks of iBooks hebben eigenlijk allemaal zo'n toetsenbord verlichting ??
geen iBooks. Alleen de 15" en 17" Powerbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 00:07
Er staat aangegeven dat het alleen voor de onderwijsstore is, maar uit het formulier lijkt het niet op te maken te zijn waar de PowerBook is gekocht.. maakt het dan echt uit? Het is natuurlijk wel een heel verleidelijke aanbieding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Laatst online: 11-07 18:04
super-muffin schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:18:
[...]

Creatiever door een Powerbook? :? Lijkt me sterk. Ik ben er zelf wel productiever mee geworden. Op m'n PC werken was een ramp.

Hoe halen jullie trouwens stof van je display af?
Schuurspons.

Stukje nietpluizend keukenpapier wat nat maken - droogwrijven met ander stukje keukenpapier. Doe dat al jaren met al m'n TFT schermen. Nooit problemen door gehad/strepen door gekregen.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Anoniem: 125106 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:29:
Houd er rekening mee dat het niet een kwestie van cashen is! Het is een waardecheque die je later kan besteden. Wel is er de mogelijkheid om de cheque te cashen bij de bank. Maar dit kost wel geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Stof haal ik van m'n display met de zelfde doek die ik gebruik om tijdens het transport tussen de deksel te leggen. Zo'n mooie zachte van Krumpler... Weet het, het is overkill maar goed :9

Vlekken enzo haal ik weg met screen wipes van 3M... Eerst een natte met schoonmaakmiddel en dan de droogdoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:59

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

even de waarheid over de '150 euro korting': je krijgt 150 euro terug op je VOLGENDE aankoop van minimaal 150 euro. Je betaalt dus de volledige PowerBook en volledige iPod ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Whieee schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 15:44:
even de waarheid over de '150 euro korting': je krijgt 150 euro terug op je VOLGENDE aankoop van minimaal 150 euro. Je betaalt dus de volledige PowerBook en volledige iPod ;)
Precies dat zeg ik!!!! NIET MOOI :r K*TACTIE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Krijg je veel korting op je volgende aankoop, is het weer niet goed! :+

[ Voor 9% gewijzigd door Oxi op 24-08-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Dan koop je toch eerst de powerbook, en daarna pas de iPod 8)7

Verder heeft 't ook weer eens bijzonder weinig met gebruikerservaringen van Apple iBooks of Powerbooks te maken, niet? ;)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

dawuss schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:33:
Dan koop je toch eerst de powerbook, en daarna pas de iPod 8)7
Dat kan niet, want je krijgt de cheque alleen bij gelijktijdige aankoop van een iPod en een iBook of PowerBook.

Stof haal ik weg met een spuitbusje perslucht. Eigenlijk blaas je het daarmee voornamelijk naar een andere plek, maar definitief weg is het toch nooit.
Schoonmaken doe ik met een schone droge zachte zakdoek. En af en toe met een natgemaakte. Nooit met keukenpapier, omdat daar soms grove houtvezels in kunnen zitten die krassen.

[ Voor 37% gewijzigd door Canaria op 24-08-2005 17:07 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Canaria schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:04:
[...]

Dat kan niet, want je krijgt de cheque alleen bij gelijktijdige aankoop van een iPod en een iBook of PowerBook.
Hmm, dan is het inderdaad een beetje een kansloze actie.

In mijn geval zou ik dan alsnog de accessoires voor nop gehad hebben (toetsenbord, muis etc.), maar voor 90% van de klanten is deze dan een beetje loos :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
dawuss schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:33:
[...]

Hmm, dan is het inderdaad een beetje een kansloze actie.

In mijn geval zou ik dan alsnog de accessoires voor nop gehad hebben (toetsenbord, muis etc.), maar voor 90% van de klanten is deze dan een beetje loos :)
Hoe heb je het voorelkaar gekregen om die accesoires dan gratis te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik bedoelde als ik nu m'n spul zou kopen, met die kortingscheque ;)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
awwexl schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 18:16:
[...]

Hoe heb je het voorelkaar gekregen om die accesoires dan gratis te krijgen?
wordt een paar posts boven je haarfijn uitgelegd B) :X

offtopic:
Never mind

[ Voor 20% gewijzigd door Matias op 24-08-2005 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Ok ik snap het. Ik vind het ook een kansloze actie en doe er dus niet aan mee! Aangezien ik liever wacht op een neiuwe generatie iPod Mini of iPod Shuffle! Anders zou ik opgescheept zitten met een iPod Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134201

awwexl schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 18:20:
Ok ik snap het. Ik vind het ook een kansloze actie en doe er dus niet aan mee! Aangezien ik liever wacht op een neiuwe generatie iPod Mini of iPod Shuffle! Anders zou ik opgescheept zitten met een iPod Mini.
Wat nou kansloze actie. Je krijgt 150 euro korting! Ben ik de enige die na de aanschaf van een iBook (en evt een iPod) nog wel een paar dingen nodig heeft? Geheugen, Mighty Mouse, extern toetsenbord, kabel om iBook op TV aan te sluiten, draadloze router, second skin of laptoptas?
Of gewoon cashen bij de bank, kost ook weer niet zoveel, je houdt van die 150 euro vast 140 over, dus je krijgt geld. Je... krijgt... geld. Ik snap niet wat daar kansloos aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaafy
  • Laatst online: 03-06-2024
Ik had wel interesse voor de actie, maar helaas kan het alleen via de online shop en ik heb al besteld bij een gewone apple store... Beetje jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
Het gaat om het feit dat ik geen iPod mini hoef en je dan al gewoon icm met een iBook 12 inch in totaal over de EUR 1100 zit. Ja ok ik geef toe. Beter dan niets!

Anoniem: 91491

Hallo, ik ben net eigenar van de mooie 15" powerbook en ben hem aan het instellen...
Nu zit ik nog aan de registratiegegevens. Men vraag mij om het NETNUMMER en ABONNEENUMMER in te vullen. Maar ik heb geen flauw gedacht wat dit kan zijn. Wat moet ik daar invullen?

En er zaten in de doos 2 "installatie" discs....wnr moet ik deze gebruiken/insteken?

Dank

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:00
Anoniem: 91491 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 18:52:
Hallo, ik ben net eigenar van de mooie 15" powerbook en ben hem aan het instellen...
Nu zit ik nog aan de registratiegegevens. Men vraag mij om het NETNUMMER en ABONNEENUMMER in te vullen. Maar ik heb geen flauw gedacht wat dit kan zijn. Wat moet ik daar invullen?

En er zaten in de doos 2 "installatie" discs....wnr moet ik deze gebruiken/insteken?

Dank
Dit lijkt mij gewoon je vaste telefoon nummer, is voor als je internet hebt via modem/telefoonlijn.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:13

Nitai

Live the life you love.

De collega van m'n zus heeft gewoon 150 euro teruggestort gekregen op haar rekening. Ze had een iPod mini en een Powerbook 15" gekocht. Ik zou gewoon even bellen met de klantenservice, dan is dat ook weer duidelijk.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Anoniem: 91491

Modbreak:Vanaf nu worden berichten die niets met iBook of Powerbook gebruikerservaringen te maken hebben verwijderd.

Dit topic is bedoeld voor die discussie, en niet als "dump hier je willekeurige Apple vraag" topic. Houd dat dus AUB zo :)

[ Voor 81% gewijzigd door dawuss op 25-08-2005 20:00 ]

Anoniem: 141598

Stond vandaag al in de apple center. In mijn handjes te wrijven, denkend aan het aankopen van een PB 12" met 768 mb. Echter, ik kom van de pc, gebruik voornamelijk office, wil graag mijn creatieve kant exploiten, maar soms wil ik wel eens een spelletje spelen. Nu ben ik echt geen gamefreak. Het enige spelletje dat ik graag af en toe zou willen spelen is Command & Conquer Generals. Nu heb ik even lopen zoeken op internet (lees apple store) voor de benodigde specificaties. Zie hier; AGP 3D grafische versnelling vereist (minimaal 32 MB ATI Radeon of NVidia GeForce 2 series) Mijn vraag luidt, begrijpelijk, kan mijn droom PB'tje dit aan?

Met vriendelijke groet,

Lionji

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Anoniem: 141598 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:46:
Het enige spelletje dat ik graag af en toe zou willen spelen is Command & Conquer Generals. Nu heb ik even lopen zoeken op internet (lees apple store) voor de benodigde specificaties. Zie hier; AGP 3D grafische versnelling vereist (minimaal 32 MB ATI Radeon of NVidia GeForce 2 series) Mijn vraag luidt, begrijpelijk, kan mijn droom PB'tje dit aan?
Heb um ook op mijn PB 15" 1GB 1.5Ghz. Daar zit volgens mij wel wat duurdere kaart in dan in de 12" (weet ik niet zeker). Maar het is speelbaar. Maar wat voor een laptop je ook haalt, ze zullen nooit zo lekker gamen als een desktop. Naja, PB is sowieso leuk, hou je je oude PC voor C&C.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Laatst online: 11-07 15:39
Exirion schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:30:
[...]

FF gekeken:

[...]

Klinkt goed :) Gaan we dit weekend ff proberen dan.
Klopt werkt super :) Krijg alleen een melding bij het opstarten van Mac OS X, maar daar stoor ik me niet aan (start m toch amper opnieuw op).

(Nu nog mijn probleem met transparante icoontjes :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

OzBoz schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 23:51:
[...]

Heb um ook op mijn PB 15" 1GB 1.5Ghz. Daar zit volgens mij wel wat duurdere kaart in dan in de 12" (weet ik niet zeker). Maar het is speelbaar. Maar wat voor een laptop je ook haalt, ze zullen nooit zo lekker gamen als een desktop. Naja, PB is sowieso leuk, hou je je oude PC voor C&C.
De resolutie is op een 12" ook kleiner, dat scheelt :)
In een PowerBook 15" zit een Radeon 9600 of 9700 met 64 of 128 MB, in de PowerBook 12" een GeForce Go 5200 met 64 MB. Maar ik heb pas Sims2 gespeeld op m'n PowerBook aangesloten op een 24" Dell in de hoogste resolutie en dat ging niet helemaal vloeiend maar het werkte wel :P
Die GeForce valt me helemaal niet tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 91491 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 18:52:
Je telefoonnummer. Bijvoorbeeld netnummer: 020, abonneenummer: de rest.
Als alles kapot is. Nieuw uit de fabriek heb je ze niet nodig want alles staat al voorgeinstalleerd.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 26-08-2005 12:57 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Heeft er hier iemand ervaring met een 12" iBook of PowerBook op een iCurve? Werkt dat een beetje lekker, mede omdat het beeldscherm "maar" 12" is?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Zet je iBook/powerbook op een doos en kijk of het bevalt?
Wel met extern toetsenbord en muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Hoi hier ene PowerBook 12" met een iCurve en externe tobo/muis :P
iCurve is echt geweldig spul, het zet je PowerBook op monitor/ooghoogte. Waar je eerst altijd naar benenden moest kijken, kun je nu gewoon rustig naar voren kijken. Echt een must voor je laptop voor als je veel thuis bent!
De iCurve bevordert ook de airflow aan de onderkant van je laptop, dus dat is ook weer mooi meegenomen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99987

Ik heb een powerbook 15 " met 512 MB geheugen. Ik zou er graag een 1 GB reepje er bij duwen maar maakt dit veel verschil? Als ik WoW speel dan kan dit soms haperen. Heeft dit te maken met de weinig geheugen of aan de grafische kaart of aan de cpu? M.a.w. is het verstandig om dat extra geheugen te kopen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Anoniem: 99987 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:39:
M.a.w. is het verstandig om dat extra geheugen te kopen of niet?
Ja :)

Zelf heb ik ook 512mb en ik wil ook snel een reepje van 1GB kopen. Of je het in WoW merkt weet ik niet, maar als je zoals ik veel programma's te gelijk open hebt staan en dat is niet zo moeilijk ik noem een, iTunes, BT client, Safari/camino, Adium, IRC client etc.. Dan is 512mb eigenlijk te weining.
Ik heb een iBook en dan moet je wel 1 reepje van 1GB erbij doen, jij zou er ook 2 van 512 in kunnen stoppen.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:15
je gaat het enorm merken in wow.
en zet de optie 'full screen glow effect' uit in de video opties van wow, en terrain distance op minimum. de rest maakt niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:59
Vanmiddag heb ik dan eindelijk een 12" iBook besteld. Nu wil ik nog een reepje extra geheugen gaan kopen, maar ik twijfel een beetje. Is 512 MB genoeg om er bij te prikken (1 GB totaal dus) of is het beter om meteen 1 GB er bij te doen?
Die 1 GB laptop reepjes zijn namelijk niet erg goedkoop.

Als je iets doet, doe het dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

eeehhh kan de iBook nu ook 2 reepjes aan ?? dan is dit nieuw voor mij...

offtopic:
wat WoW betreft... de lag in een grote stad als orgrimar is verleden tijd met >1 GB...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63780

-Mous- schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 22:46:
Vanmiddag heb ik dan eindelijk een 12" iBook besteld. Nu wil ik nog een reepje extra geheugen gaan kopen, maar ik twijfel een beetje. Is 512 MB genoeg om er bij te prikken (1 GB totaal dus) of is het beter om meteen 1 GB er bij te doen?
Die 1 GB laptop reepjes zijn namelijk niet erg goedkoop.
[knip]leesfout |:( [/knip]

Op het moment heb ik 256+512mb geheugen, voor mij is dit op het moment voldoende terwijl ik altijd meestal 5-7+ applicaties tegelijk heb draaien.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 63780 op 28-08-2005 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23891

Voor de duidelijkheid:
Een iBook 12" of 14" heeft standaard 512MB geheugen die vast gesoldeerd is op het moederbord en kun je dus niet vervangen. Daarnaast heb je nog een vrij slot waar je een 512MB of een 1GB module in kwijt kan. Dus minimaal 512 MB standaard aanwezig en uit te breiden naar 1,5 GB.

Een PowerBook 12" heeft standaard 256MB geheugen vast op het moederbord met daarbij 256MB in een slot. Bij meer geheugen moet de module uit het slot en vervangen worden door een andere module van 512 MB of 1GB. Dus minimaal 512 aanwezig en maximaal 1,25 GB.

Bij een 15" of een 17" PowerBook heb je twee sloten waarvan er een standaard gevuld is met een 512 MB module. Hier is dus geen geheugen aanwezig wat vast op het moederbord zit. Standaard 512 MB en uit te breiden naar 2GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122281

Anoniem: 23891 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 00:54:
Voor de duidelijkheid:
Een iBook 12" of 14" heeft standaard 512MB geheugen die vast gesoldeerd is op het moederbord en kun je dus niet vervangen. Daarnaast heb je nog een vrij slot waar je een 512MB of een 1GB module in kwijt kan. Dus minimaal 512 MB standaard aanwezig en uit te breiden naar 1,5 GB.

Een PowerBook 12" heeft standaard 256MB geheugen vast op het moederbord met daarbij 256MB in een slot. Bij meer geheugen moet de module uit het slot en vervangen worden door een andere module van 512 MB of 1GB. Dus minimaal 512 aanwezig en maximaal 1,25 GB.

Bij een 15" of een 17" PowerBook heb je twee sloten waarvan er een standaard gevuld is met een 512 MB module. Hier is dus geen geheugen aanwezig wat vast op het moederbord zit. Standaard 512 MB en uit te breiden naar 2GB.
Hopelijk duwen ze er bij de volgende PowerBook 12" ook een reepje van 512MB in. De PowerBook is toch Apples topmodel op gebied van portables, dus vind ik het eigenlijk niet normaal dat die het standaard met 2x 256MB moet doen i.p.v. 1x 512.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Anoniem: 122281 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 17:49:
[...]

Hopelijk duwen ze er bij de volgende PowerBook 12" ook een reepje van 512MB in. De PowerBook is toch Apples topmodel op gebied van portables, dus vind ik het eigenlijk niet normaal dat die het standaard met 2x 256MB moet doen i.p.v. 1x 512.
Dat iBooks standaard 1x 512 hebben is pas sinds de recentste update. Daarvoor hadden ze 2x 128 MB, waarvan 1x 128 MB op het Logicboard dus niet te vervangen. Het is bijna zeker dat de PowerBooks bij de eerstvolgende update ook 1x 512 MB krijgen, hoewel er ook geruchten gaan over dual channel geheugen. Dat is upgrade-technisch nog onvoordeliger omdat je in dat geval allebei de sodimms moet vervangen.

[ Voor 5% gewijzigd door Canaria op 28-08-2005 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Canaria schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 18:31:
[...]

Dat iBooks standaard 1x 512 hebben is pas sinds de recentste update. Daarvoor hadden ze 2x 128 MB, waarvan 1x 128 MB op het Logicboard dus niet te vervangen. Het is bijna zeker dat de PowerBooks bij de eerstvolgende update ook 1x 512 MB krijgen, hoewel er ook geruchten gaan over dual channel geheugen. Dat is upgrade-technisch nog onvoordeliger omdat je in dat geval allebei de sodimms moet vervangen.
Neejoh, daarvoor hadden ze 1x 256 MB (dat had mijne namelijk ook) en nóg langer geleden was het 1x 128. Het uitbreidingsslot is al heel lang leeg bij aankoop. Wel zo makkelijk, alleen jammer dat het er maar 1 is, een GB erbij zetten is nogal duur dus.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
Ik las dat bij computerland (waar ik vaak mijn spullen koop aangezien die dicht bij zit) de reepjes 1 GB voor 249 euro over de toonbank gaan, dus dat vond ik een beetje duur.

Maar nu blijkt een reepje 1 GB voor ongeveer 130 euro in de pricewatch te staan, dus ik heb uiteindelijk toch besloten om er een 1 GB reepje bij te zetten. Nu nog even op zoek naar een winkel die ze voor die prijs (of ietjes meer of minder) heeft, want anders moet ik straks weer zo lang wachten op mijn bestelling. Ik haal mijn spullen liever meteen in de winkel. :)

En inderdaad; de nieuwe iBook heeft 512 MB onboard en een leeg slot, vandaar dat ik zat te twijfelen wat ik er nou bij moest zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door -Mous- op 28-08-2005 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Huh?! Ik heb 150 voor een Apple certified reepje van 1GB betaald (www.kingstonshop.nl)... 250 is dan wel heel veel. Had mijn bestelling met een week in huis ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-07 20:45
Ik heb een probleempje met mijn nieuwe iBook... Wanneer ik een paar files aan het downloaden ben met Azureus stopt mijn Airport er opeens mee. In de logfile kan ik slechts terugvinden dat mijn laptop out-of-range is ("Aug 28 15:28:02 straats-ibook-g4 kernel[0]: AirPort: Link DOWN (out-of-range 0))" terwijl dat niet het geval is. Na een reboot werkt alles gewoon weer. Nu treedt dit probleem alleen op wanneer ik een extra reep geheugen erin heb zitten (PQI DDR400 1024MB). Ik heb het geheugen getest met Apple Hardware Test en dat geeft geen fouten. Is dit nou een probleem met mijn geheugen of met het programma? Ik gebruik Azureus 2.3.0.4 (finder geeft echter 2.3.0.0 aan?) en OS X 10.4.2 (8D37).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunstream
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-12-2018
cailin_coilleach schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 05:46:
Huh?! Ik heb 150 voor een Apple certified reepje van 1GB betaald (www.kingstonshop.nl)... 250 is dan wel heel veel. Had mijn bestelling met een week in huis ongeveer.
In de Apple store in Amsterdam zetten ze 1GB voor 99euro en 512 voor 69 euro. Dus waarom zo veel betalen?

MBP 5,1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
sunstream schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 09:00:
[...]

In de Apple store in Amsterdam zetten ze 1GB voor 99euro en 512 voor 69 euro. Dus waarom zo veel betalen?
Welke store is dat? CS of Raadhuisstraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Straat schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 07:48:
Ik heb een probleempje met mijn nieuwe iBook... Wanneer ik een paar files aan het downloaden ben met Azureus stopt mijn Airport er opeens mee. In de logfile kan ik slechts terugvinden dat mijn laptop out-of-range is ("Aug 28 15:28:02 straats-ibook-g4 kernel[0]: AirPort: Link DOWN (out-of-range 0))" terwijl dat niet het geval is. Na een reboot werkt alles gewoon weer. Nu treedt dit probleem alleen op wanneer ik een extra reep geheugen erin heb zitten (PQI DDR400 1024MB). Ik heb het geheugen getest met Apple Hardware Test en dat geeft geen fouten. Is dit nou een probleem met mijn geheugen of met het programma? Ik gebruik Azureus 2.3.0.4 (finder geeft echter 2.3.0.0 aan?) en OS X 10.4.2 (8D37).
Ik denk dat je airport gewoon over z'n nek gaat door de lucht, torrents trekken zoveel verbindingen open, misschien moet je het aantal connecties per torrent gewoon wat verlagen...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

DiGiSTORM_ schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 19:22:
[...]

Neejoh, daarvoor hadden ze 1x 256 MB (dat had mijne namelijk ook) en nóg langer geleden was het 1x 128. Het uitbreidingsslot is al heel lang leeg bij aankoop. Wel zo makkelijk, alleen jammer dat het er maar 1 is, een GB erbij zetten is nogal duur dus.
Ok, maar tussen 1x 128 MB en 1x 256 MB zat nog een serie die 2x 128 MB had.
Mijn iBook (gekocht 06/03/2004) had 2x 128 MB, waarvan 1x vast. Die andere 128 heb ik vervangen voor een 512 MB, waardoor het maximale geheugen 640 MB was. Officieus, dus niet officieel ondersteund, kon er ook 1x 1 GB bij, maar die waren een jaar geleden nog onbetaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunstream
matiasjansen schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 09:05:
[...]

Welke store is dat? CS of Raadhuisstraat.
Dat was de Raadhuisstraat :)

MBP 5,1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-07 20:45
KeeZ schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 09:13:
[...]

Ik denk dat je airport gewoon over z'n nek gaat door de lucht, torrents trekken zoveel verbindingen open, misschien moet je het aantal connecties per torrent gewoon wat verlagen...
Dat verklaart niet waarom het wel "gewoon" (traag :P) werkt met 0,5 en niet met 1,5GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Straat schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 11:53:
[...]

Dat verklaart niet waarom het wel "gewoon" (traag :P) werkt met 0,5 en niet met 1,5GB
Sorry ik had niet doorgelezen, maar ergens denk ik wel dat hier een fout moet liggen met geheugentoewijzing e.d.

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
Ik heb net even gebeld om het na te vragen, het klonk veel te mooi om waar te zijn - en dat is het ook. Het is 150 euro exclusief (da's 180 inc.) voor 1 GB PowerBook 12" geheugen bij de Raadhuisstraat.

/edit:

Is de Ogrimar-lag erg erg met 768 MB geheugen?

[ Voor 10% gewijzigd door Sijmen op 30-08-2005 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunstream
Sijmen schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:33:
[...]

Ik heb net even gebeld om het na te vragen, het klonk veel te mooi om waar te zijn - en dat is het ook. Het is 150 euro exclusief (da's 180 inc.) voor 1 GB PowerBook 12" geheugen bij de Raadhuisstraat.

/edit:

Is de Ogrimar-lag erg erg met 768 MB geheugen?
Naja zeg, Het was mij verteld door 1 van die medewerkers van apple, om in mn powerbook 15'' te zetten. Vreemd dat ze dan foutte informatie gaan verspreiden :?

MBP 5,1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
sunstream schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 09:00:
[...]

99 euro voor 1 GB? Da tis echt goedkoop! Weet je zeker?

*edit* was inderdaad te mooi om waar te zijn...

[ Voor 9% gewijzigd door _Richie_ op 31-08-2005 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Kijk eens 2 reacties boven je, het is €150 excl btw...

Die 99,- zullen ze wel gewone dimmetjes mee bedoelen. :/

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:43
Bij Mail-a-mac betaal je voor 1GB PC2700 SO-DIMMetje
€147,56 inclusief rembourskosten. Heb je 'm de volgende
werkdag op de deurmat liggen.

Overigens heb ik ook problemen met de Airport van mijn
2 weken jonge iBook 12". Zomaar opeens valt mijn ver-
binding weg en gaat mijn muiscursor hikken. Toch maar
eens de hardware-test vanaf cd proberen te draaien...
krijg ik een kernel panic bij het booten met c ingedrukt.
Afijn, Apple stuurt een nieuwe machine. Chapeau.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een vraagje, mac os stond al geinstalleerd op mijn ibook, maar met alle talen, hoe kan ik die simpel verwijderen?

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Monolingual. Wel goed de readme lezen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

hoi,

ik ga een ibook kopen. nu zie ik dat je hem ook online kunt bestellen voor 1039 euro.
maar als je werkzaam bent in t onderwijs dan krijg je 'em voor 977.

apple kan je benaderen om te checken of je werkelijk in t onderwijs werkt.
doen ze dat ook? iemand dit ooit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijmen
Anoniem: 87302 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 06:56:
hoi,

ik ga een ibook kopen. nu zie ik dat je hem ook online kunt bestellen voor 1039 euro.
maar als je werkzaam bent in t onderwijs dan krijg je 'em voor 977.

apple kan je benaderen om te checken of je werkelijk in t onderwijs werkt.
doen ze dat ook? iemand dit ooit ervaren?
Ik weet niet zeker of ze checken, maar het lijkt me wel zo eerlijk om gewoon eerlijk te zijn :+. Gewoon niet bij de onderwjis store kopen als je geen student/medewerker bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sijmen schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 07:02:
[...]

Ik weet niet zeker of ze checken, maar het lijkt me wel zo eerlijk om gewoon eerlijk te zijn :+. Gewoon niet bij de onderwjis store kopen als je geen student/medewerker bent.
ja, ik kan me toch altijd beroepen op een vergissing? Ik ken ministers die soms ook dingen ondertekenen en later zeggen dat ze zich vergist hebben....

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 02-09-2005 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120309

Sijmen schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 07:02:
[...]

Ik moest mijn bewijs van inschrijving faxen. Pas daarna werd de bestelling goedgekeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:13

Nitai

Live the life you love.

idd. en niet zoals ik gewoon maar wat klikken en chinees als taal overhouden :X lol :P

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mous-
Whoohoo! Mijn iBook is net binnen gekomen. Wat een gaaf ding zeg :)

Ik zal mijn bevindingen na het weekend posten, want ik zit er net een uurtje achter. Mijn eerste impressie is zeer goed. Mac OS X is wel even wennen na al die jaren Windows (ik kon bijvoorbeeld de menu's eerst niet vinden, terwijl die gewoon boven in het scherm staan).

Verder had ik "mindere" verhalen gehoord over het scherm, maar dat is echt bull****. Het scherm is prachtig en de resolutie is perfect voor dit formaat. Het enigste wat ik tot nu toe een klein beetje lastig vind is de [enter] knop. Die lijkt iets verder te zitten dan op mijn IBM t21. Daardoor ram ik steeds op \ ipv [enter].

De rest horen jullie zodra ik er een beetje mee heb gespeeld.

* -Mous- heeft al lang niet meer zo'n grote smile op zijn smoel gehad... :D

ik heb trouwens het laatste 12" model met standaard geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Vriend van me was laatst bij mij met iBook 12" ( om mij over te halen.. ik weet het nog niet, of ik een btje met mac overweg kan ;)), maar mij viel het scherm toch een beetje tegen. Als je ervoor zit is het prima, maar iets ernaast is het al slecht, m.a.w. een kleine kijkhoek.

edit: over die studentenkorting.. ik vind 5vwo student genoeg :P Maar zouden ze dat goedkeuren?

[ Voor 17% gewijzigd door AlexanderOnline op 02-09-2005 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

AlexanderOnline schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:06:
Vriend van me was laatst bij mij met iBook 12" ( om mij over te halen.. ik weet het nog niet, of ik een btje met mac overweg kan ;)), maar mij viel het scherm toch een beetje tegen. Als je ervoor zit is het prima, maar iets ernaast is het al slecht, m.a.w. een kleine kijkhoek.

edit: over die studentenkorting.. ik vind 5vwo student genoeg :P Maar zouden ze dat goedkeuren?
[quote]Wie mag gebruikmaken van de Apple Store voor het Onderwijs?
Door te klikken op "Akkoord" bevestig ik het volgende:
  • ik ben 18 jaar of ouder
  • ik ben een student met een geldig bewijs van inschrijving voor een onderwijsinstelling in Nederland of ik ben als leraar, mentor of in een andere toezichthoudende functie verbonden aan een onderwijsinstelling in Nederland
  • ik ga ermee akkoord dat Apple contact met mij opneemt met als doel mijn status te controleren. Ik zal bewijs van deze status overleggen als hierom wordt gevraagd en ik ga akkoord met de beslissing van Apple om mijn bestelling te weigeren als ik geen bewijs kan overleggen dat door Apple als geldig wordt geaccepteerd. De beslissing van Apple in dezen is bindend.
Student genoeg? Dat wel, maar ik vermoed dat je nog geen 18 bent :P

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok luitjes.

Ik ben nu aan het bepalen wat ik ga doen. Ik ga of een powerbook 12 inch kopen of een ibook 12 inch. Via een NL bank creditcard kan ik de ibook voor 958 euro kopen en de powerbook voor 1399 euro (apple prijzen zijn 1.039 resp. 1.519).

Wat wil ik doen ? Ik wil heb gebruiken naast mijn P4 2.7 512mb 120gb PC.

Ik wil draadloos internetten, als opslagmedium gebruiken voor mijn fotos en videos tijdens de vakantie, MacMame spelen (16 bit spellen) en een beetje spelen met OSX. Oh ja, en dvd's kijken af en toe. De ibook voldoet dus prima.

Maar ik vind de powerbook veel mooier en compacter en degelijker aanvoelen.
Hoe zit het met de batterijduur ibook 12 vs. powerbook 12 ?
apple zegt 6 uur voor de ibook en 5 uur voor de powerbook, maar zij zeggen ook 8 uur voor mijn mac mini. Never nooit gehaald dus, max 6 uur.

Het belangrijkste in mijn afweging zal zijn:

1. looks
2. prijs
3. batterijduur.

Wat adviseren jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Die 5uur haal ik op mijn powerbook als ik moeite doe. Dus weinig CPU intensieve dingen, goede energieprofiel en scherm op minimale brightness.
Maar in realiteit haal ik met 'normaal' gebruik (wat jij beschrijft) de 4uur wel, en zelfs als ik heel veel xvid kijk haal ik de 3,5 uur nog.

Of dat voldoende is? Voor mij wel. :)

De iBook en Powerbook specificaties liggen sinds de laatste iBook update erg dicht bij elkaar, toen ik de mijne kocht (met hetzelfde dilemma als jij nu hebt) heb ik toch voor de Powerbook gekozen maar in de huidige setups zou ik de iBook halen.. Maar achteraf gezien gebruik ik 'm veel met een extern scherm dus als nog zou de Powerbook betere keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:20
Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 00:20:
maar zij zeggen ook 8 uur voor mijn mac mini. Never nooit gehaald dus, max 6 uur.
Mac mini op accu, heb ik wat gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Hij bedoelt waarschijnlijk iPod mini. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64476

Ik heb een heel vreemd probleem. Ik doe net de ibook aan, log gewoon in zoals altijd en alles staat weer op de default settings.
Het blijkt dus gewoon dat mn hele account is gereset of iets dergelijks, mn files uit mn homedir zijn allemaal pleitte en alle setting files dus ook. Heb alleen mn applications nog.
Net even permission gerepaired en filevault maar ff uitgezet, zonder succes dus.
Gelukkig had ik niet veel bijzonders op mn homedir staan, maar ik vind ik dus echt heel erg bizar en naar!. Iemand nog een tip?! anders word het na het weekend gewoon een clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Staan er meerdere gebruikers in /Users/ en is 1 daarvan je oude?

Het proberen is altijd een poging waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Zucht... Gaan we nu weer offtopic?

Anyway, dit topic is ondertussen al ver over z'n 1000 posts heen, en het gaat weer eens niet over gebruikerservaringen met Apple laptops, dus dit lijkt me een mooie gelegenheid om er eens een eind aan te breien :)

Tijd voor een verse start!

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter

micheljansen.org