[Laptop] Apple Powerbook / iBook gebruikerservaringen

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 6.914 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:02
En als ik dat verhaal over windows games hoor dan hebben ze daar ook geen verstand van zaken.

Hoe komen ze er bij dat er überhaupt de mogelijkheid bestaat om onder OS X (de plain vanilla) Windows software te draaien?! De enige drie mogelijkheden om Windows software te draaien zijn:
1. Hybride CD's/DVD's die _ook_ de Apple versie van de software bevatten
2. Virtual PC, waarmee je Windows op je Apple draait.
3. Als de fabricant van de software een Apple versie van de software heeft gemaakt die gebruik kan maken van het grootste gedeelte van de resources van de Windows versie.

Optie 1 is best zeldzaam eigenlijk (helaas). De enige waarvan ik weet dat ze elk spel wat ze maken uitbrengen als hybride, is Blizzard (die lui van Warcraft enzo :9).
Optie 3 is ook best zeldzaam. Duke Nukem 3d kon dit bijvoorbeeld, en Unreal Tournament (ben vergeten welke versie). Ze vertalen dan alleen de basis van het spel en de rest (zoals maps en geluiden/muziek) kan je overnemen van de Windows versie.

De lijst met games die werken onder OS X (volgens Apple) zijn waarschijnlijk allemaal games die zijn geport naar OS X. Daar zal je dus een volledig nieuwe versie van moeten kopen als je de PC versie al hebt. Of de maker eens een mailtje sturen en lief aankijken...

[ Voor 6% gewijzigd door Liegebeest op 15-08-2005 18:09 ]

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:58:
Okee, nu wordt het vreemd. Bij Youmac zei men dat er Tony Hawk 4 bij zat. Dit heb ik nog gedubbelchecked :S
Naja, ik bel er morgen wel even over.
Niet meer. Tony Hawk 4 zat vroeger bij (in ieder geval) eMacs. Tegenwoordig vervangen door nanosaur 2.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle reacties.
Nu weet ik gelukkig hoe het wel en niet zit. :)
Dank u zeer.

World of Warcraft werkt gelukkig wel, dus dan zit het voor mij wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:58

sapphire

Die-hard pruts0r

ik heb ook weer een vraagje.
Ik neem aan dat OS X net als Linux gewoon van NTFS schijven kan lezen, maar kan je dan ook naar NTFS schijven schrijven ( lees: films overgooien), en andersom ook, kan Win XP lezen en/of schrijven naar een schijf in de bestandstructuur van OS X ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W3lta
  • Laatst online: 13-09 14:17

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Zijn er al ervaringen met de nieuwe iBook's?

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

sapphire schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 20:22:
ik heb ook weer een vraagje.
Ik neem aan dat OS X net als Linux gewoon van NTFS schijven kan lezen, maar kan je dan ook naar NTFS schijven schrijven ( lees: films overgooien), en andersom ook, kan Win XP lezen en/of schrijven naar een schijf in de bestandstructuur van OS X ?
Speedpete schreef eerder in dit topic:
- Mac OS X herkend absoluut geen Windows-NTFS disks. Wil je NTFS onder Mac kunnen herkennen dan moet deze 'plat' NTFS zijn. M'n portable harddrive kreeg ik na splitten in 2 partities niet meer aan de praat kreeg onder Windows XP. Deze kon ik echter zonder problemen formatteren onder m'n mac. Bij het uitvoeren van de 'convert' tool onder XP Pro werd een gedeelte van deze schijf als 'Windows NTFS' op m'n mac herkend, maar verder werd hier niets mee gedaan. Formatteren op m'n mac naar FAT32 en daarna op m'n Win XP bak naar NTFS via de 'standaard' format gaf een volledige herkenning als resultaat.
Dus, format als NTFS is geen enkel probleem, maar herkend OS X je disk als 'Windows NTFS' dan gaat het niet werken. Andersom heb ik het nog niet geprobeerd.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
W3lta schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 20:31:
Zijn er al ervaringen met de nieuwe iBook's?
Jep. Prima machine, gewoon kopen als je m nodig hebt. De ervaringen verschillen niks met die van de bestaande geschreven ervaringen.
Speedpete schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 20:47:
[...]

[...]

Dus, format als NTFS is geen enkel probleem, maar herkend OS X je disk als 'Windows NTFS' dan gaat het niet werken. Andersom heb ik het nog niet geprobeerd.
Indien er een netwerk protocol gebruikt wordt is er geen probleem. Pas bij externe drives zie je vaak dat het misgaat.

[ Voor 43% gewijzigd door Matias op 15-08-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een netwerkprotocol? Dan heb je het over een SMB-schijf (Samba/Windows share). Op dat moment maakt het geen bal uit op welk bestandssysteem de bestanden staan. Als de server die de share aanbiedt het maar kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn zo de algemene ervaringen met de iBook 14" ? Ik heb al reviews gekeken (hoewel ik meestal over de oude iBooks reviews vond) en ga straks nog eens kijken op GoT, maar ik vraag het toch maar even hier.

Bij de 14" iBook, is het scherm niet te klein om prettig op te werken ? Is 1 GB verstanding of is 512 mb genoeg ? Draait hij soepel etc.?

Ik zat misschien ook na te denken over een 12" scherm, maar ik vrees dat dat te klein is voor dagelijks gebruik ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:53:
Wat zijn zo de algemene ervaringen met de iBook 14" ? Ik heb al reviews gekeken (hoewel ik meestal over de oude iBooks reviews vond) en ga straks nog eens kijken op GoT, maar ik vraag het toch maar even hier.

Bij de 14" iBook, is het scherm niet te klein om prettig op te werken ? Is 1 GB verstanding of is 512 mb genoeg ? Draait hij soepel etc.?

Ik zat misschien ook na te denken over een 12" scherm, maar ik vrees dat dat te klein is voor dagelijks gebruik ?
Ik ben altijd 19" gewend geweest bij mijn normale PC. Ik heb een hele tijd de 14" iBook als hoofdcomputer gebruikt zonder een externe monitor. Ik ben er gewoon weer aan gewend geraakt. Toen ik een iBook ging kopen heb ik eerst gekeken naar de modellen. Dit heb ik ook fysiek gedaan in een Apple winkel. Ik wou eigenlijk al geen 12" hebben aangezien daar de specs wat achter lopen ten opzichte van de 14" modellen. Pas als je de 12" en de 14" naast elkaar hebt zien staan kun je de juiste keuze maken. Ik hoefde niet per se een zeer compacte laptop hebben, specs hadden een hogere prioriteit. Je moet dus gewoon een winkel binnenstappen en dan ga je ze proberen en dan kun je een goede keus maken.

Voor het geheugen zou ik voor 1GB gaan. Zelf heb ik 640 wat destijds het maximum was. 512 MB heb je al nodig om goed met OS X te kunnen werken en de standaard applicaties. Gebruik je ook andere programma's van Adobe of Macromedia bijvoorbeeld dan heb je al snel een tekort. Zeker wanneer je graag wat programma tegelijkertijd open hebt staan. Hoe meer hoe beter en je kunt het daarna niet uitbreiden zonder dat je er wat uit haalt aan geheugen. Daarbij is de snelheid van je harde schijf niet bijster snel dus moet je zorgen dat er geen tekort aan geheugen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag iLappy 12" binnen gekregen met de post. Meteen 512 MB ram erbij en uitgetest uiteraard.

+
Ziet er vet uit
OS X werkt erg fijn
Boot redelijk snel

-
Battarij leven: 4 uur max. (geeft ie aan bij battarij leven metertje).
Is dit representabel voor de echte performance? Hoe hang gaat ie mee als ik een DVDtje zit te kijken met oordopjes in (trein).
Geen TV-out. Hier ben ik redelijk teleur gesteld over aangezien de apple site zegt:
"The Big Picture

iBook features a video port that can display VGA, Composite Video and S-Video, in NTSC or PAL.(3)"

En ik krijg er een vga only adapter bij.

Weet iemand hoe dit zit of moet ik nog een bak geld over de tafel leggen om een aparte video-out kabel te regelen.

Was getekend,

Xeper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

matiasjansen schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 20:47:
Indien er een netwerk protocol gebruikt wordt is er geen probleem. Pas bij externe drives zie je vaak dat het misgaat.
True, via netwerk is de kans op problemen erg klein. Ik ging er alleen even van uit dat het over bijv. een externe HD ging.

Ik heb m'n externe disk geformat om films op te zetten en aangezien de standaard fat32 format grote bestanden niet leuk vindt het hele zaakje opgedeeld. Daarbij bleek overigens dat Windows XP verschrikkelijk veel problemen heeft met het formatteren van een externe, multi-partitie, schijf.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:49:
Geen TV-out. Hier ben ik redelijk teleur gesteld over aangezien de apple site zegt:
"The Big Picture

iBook features a video port that can display VGA, Composite Video and S-Video, in NTSC or PAL.(3)"

En ik krijg er een vga only adapter bij.

Weet iemand hoe dit zit of moet ik nog een bak geld over de tafel leggen om een aparte video-out kabel te regelen.
Als je bij de voetnoten bij 3 had gekeken had je gevonden: "Requires Apple Video Adapter, sold separately". In de Apple Store kun je zo'n videoadapter vinden voor 19 euro.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

het kan aan mij liggen maar bij mij zit er een soort converter achtige stekker bij die van videopoort naar vga omvormt. deze zat er bij mij gewoon bij. hiermee kun je je scherm klonen. alleen met screenspan hack kun je ze naast mirroren ook gewoon extend desktop doen.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Da's niet wat ze bedoelen Lammetak... Ze hebben het over het aansluiten van een TV op je iBook. En daar heb je een ander verloop stukje voor nodig...

Voor de rest: die 14" iBook is helemaal niets mis mee. Zoals gezegd: een mooi systeem en, indien je d'r goed vol stopt met geheugen, ook nog eens lekker snel. Lullig genoeg voelt m'n iBook van ~1200 euro sneller aan dan m'n G5 Powermac van ~2300 euro :9 Tijd voor een geheugen uitbreiding aan m'n PM (die zit nu op 768 en m'n Bookie op 1.5GB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-08 20:36

t-h

zomaar even een vraagje. Is het mogelijk de powerbook op een PC-videokaart aan te sluiten om dan het beeld van die computer op het beeldscherm van de powerbook weer te geven? Dat-ie zegmaar als monitor fungeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 11:06
T-H schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:19:
zomaar even een vraagje. Is het mogelijk de powerbook op een PC-videokaart aan te sluiten om dan het beeld van die computer op het beeldscherm van de powerbook weer te geven? Dat-ie zegmaar als monitor fungeert?
Nee ;)
Tenzij je er een module tussenkoppelt die VGA signaal via USB zou kunnen omzetten in streaming video ofzo. (Elgato EyeTV oid).

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 06:58

sapphire

Die-hard pruts0r

lijkt mij niet, dan zou eht powerbook een soort van VGA-in moeten hebben en dat hebben ze voor zover ik weet niet.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
cailin_coilleach schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 06:36:
Voor de rest: die 14" iBook is helemaal niets mis mee. Zoals gezegd: een mooi systeem en, indien je d'r goed vol stopt met geheugen, ook nog eens lekker snel. Lullig genoeg voelt m'n iBook van ~1200 euro sneller aan dan m'n G5 Powermac van ~2300 euro :9 Tijd voor een geheugen uitbreiding aan m'n PM (die zit nu op 768 en m'n Bookie op 1.5GB).
Mijn powerbook voelt ook stukken sneller aan dan m'n Powermac maar dat heeft met het videogeheugen te maken (64 vs 128 meg op de pbook). 't lijkt net of (video)ram de meest bepalende factor is voor OS X, cpu is van ondergeschikt belang ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nu met de toekomst van de Powerbook 12"? Verschillende bronnen zeggen dat deze geschrapt zal worden bij de volgende update. Ik ben van plan zo eentje te kopen, maar ik wou wachten tot de update. Nu heb ik echter schrik dat ik er geen meer kan krijgen wanneer de updates eenmaal doorgevoerd zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-09 17:54

Nitai

Live the life you love.

Tsja, ik heb er ook een, je kan wel blijven wachten :)

Mocht deze eruit gaan, dan is er altijd nog de 12" iBook ;) dus don't worry

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:31:
Hoe zit het nu met de toekomst van de Powerbook 12"? Verschillende bronnen zeggen dat deze geschrapt zal worden bij de volgende update. Ik ben van plan zo eentje te kopen, maar ik wou wachten tot de update. Nu heb ik echter schrik dat ik er geen meer kan krijgen wanneer de updates eenmaal doorgevoerd zijn :?
Mocht het zo zijn, zijn er altijd nog resellers die hun laatste stuks verkopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-09 22:31
Zou erg jammer zijn als die 12" er werkelijk uit gaat. De voornaamste reden dat ik voor een powerbook heb gekozen, is de sterke constructie. Ik heb hiervoor twee andere laptops gehad en die zijn allebei na verloop van tijd gaan kraken en uit elkaar gaan vallen. Dat komt niet doordat ik er slecht mee omga, maar is een combinatie van regelmatig gebruiken en een niet-optimale constructie. Ik heb nu een 15" powerbook, maar zou misschien in de toekomst een 12" powerbook en een powermac willen gaan gebruiken. Zou jammer zijn als die uit het assortiment gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

De 12" iBook's zijn ook degelijk gebouwd. ;)
Maar er zijn meer redenen om een Powerbook te kopen. :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik beamen. Ik heb m'n iBook nu 2 dagen, en het is echt een geweldig ding. Voelt lekker solide, en werkt als een zucht.

Begin me haast af te vragen waarom Apple niet een groter marktaandeel heeft. Als ik zie hoe een puinzooi de computers van de gemiddelde windows gebruiker is, dan lijkt apple me toch echt een logische overstap.

(Ghehe, hoor mij, Microsoft-Adept van het eerste uur...;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PJJ
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-08 23:38

PJJ

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 20:08:
Kan ik beamen. Ik heb m'n iBook nu 2 dagen, en het is echt een geweldig ding. Voelt lekker solide, en werkt als een zucht.

Begin me haast af te vragen waarom Apple niet een groter marktaandeel heeft. Als ik zie hoe een puinzooi de computers van de gemiddelde windows gebruiker is, dan lijkt apple me toch echt een logische overstap.

(Ghehe, hoor mij, Microsoft-Adept van het eerste uur...;) )
Idem voor GNU/Linux lijkt mij, de gemiddelde desktop daarvan biedt een onervaren gebruiker ook heel veel gemak en kracht met zich mee die een standaard windows desktop niet kan leveren... Met mac komt het denk ik omdat de hardware gewoon best prijzig is, ok de mac mini, die wordt ook wel steeds wat meer verkocht, maartoch het blijft anders voor de mensen.

Ik ga als het goed is eind deze maand een iBookje kopen, met 60 GB harddisk en zelf nog 1 GB ram erbij plaatsen. Dan is de 12 " echt een krachpatsertje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Oxi schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 18:36:
De 12" iBook's zijn ook degelijk gebouwd. ;)
Maar er zijn meer redenen om een Powerbook te kopen. :P
En ze kunnen beter een tik verdragen aangezien alu snel deukt en dat is iets wat je powerbook niet mooier maakt.

Maar apple's zijn inderdaad een stuk sterker als alle andere laptops die ik heb gehad. Alleen mijn sony Vaio was net zo stevig. Mijn Acer, Fujitsu e.d hadden allemaal last van barstjes in de behuizing.
Mijn iBook heeft al een een keer een stuitertje gemaakt in zijn samsonite tas en die geeft geen kik.

Alleen een beetje speling op de accu maar dat is opgelost door een papiertje tussen accu en behuizing te klemmen. Overigens iets wat ik bij veel iBook terug heb gezien.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn iBookje ga ik morgen trakteren op 512MB ram extra.
Zeker weten dat het dan zwaar goed gaat lopen. En die HD boeit me niet echt zo, met genoeg ram zou de HD het een en ander alleen kunne beperken bij het inladen van software, swappen is dan een vrij zeldzame gebeurtenis lijkt me zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een Powerbookje te kopen, maar wil het liefst zo goedkoop mogelijk deze aanschaf doen. Daarom zou ik een 12" Powerbook Combo kopen i.p.v. een Superdrive. Nu, logisch is dat ik dan geen DVD's kan branden. Nu, is het mogelijk om op m'n Powerbook een iso'tje te maken van de nodige bestanden en deze te branden op mijn pc? (geen Apple!) Ik hoop van wel, want dat scheelt +/- 200 euro.

*edit* Ik heb dit al gevonden, zou het werken?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Reind schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 00:42:
En ze kunnen beter een tik verdragen aangezien alu snel deukt en dat is iets wat je powerbook niet mooier maakt.
Daarom ben ik er ook erg zuinig op.
Maar apple's zijn inderdaad een stuk sterker als alle andere laptops die ik heb gehad. Alleen mijn sony Vaio was net zo stevig. Mijn Acer, Fujitsu e.d hadden allemaal last van barstjes in de behuizing.
Mijn iBook heeft al een een keer een stuitertje gemaakt in zijn samsonite tas en die geeft geen kik.
Ik heb ook een Sony VAIO gehad, en die behuizing kan je echt molesteren en hij geeft nog geen kik. :P

Het was dan ook in formaat en gewicht écht een stoeptegel. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Oxi op 17-08-2005 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 12:43:
Ik ben van plan een Powerbookje te kopen, maar wil het liefst zo goedkoop mogelijk deze aanschaf doen. Daarom zou ik een 12" Powerbook Combo kopen i.p.v. een Superdrive. Nu, logisch is dat ik dan geen DVD's kan branden. Nu, is het mogelijk om op m'n Powerbook een iso'tje te maken van de nodige bestanden en deze te branden op mijn pc? (geen Apple!) Ik hoop van wel, want dat scheelt +/- 200 euro.

Waarom zou je niet gewoon alle bestanden kopiëren en terug zetten ?? Dat kan namelijk op apple....

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn iBook ook een weekje binnen, en sinds gister ook echt gebruikt om dat ik op terschelling zat te feesten :p
Het is echt een heel gaaf ding. Mijn eerste mac, en ik moet zeggen dat ik al vrij snel gewend ben aan de gebruikers omgeving. Wat ik wel een beetje mid is de delete knop, vooral bij typen. Ik moet zeggen dat hij nog behoorlijk koel blijft als ik hem even vergelijk met de toshiba sattelite van een kameraad van me (ook paar weken oud). Wat kan ik nog meer zeggen, ik heb nog geen ervaring op lange termijn, dus nog niet echt nadelen tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
[fn + ?] is een misschien wat ondermaats alternatief.

Hmm, ? = pijltje naar links, helaas geen UTF-8 ondersteuning op GoT?

[ Voor 41% gewijzigd door begintmeta op 17-08-2005 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

fn+backspace op powerbook; hoe zit dat op iBook ?

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

KeeZ schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 18:09:
fn+backspace op powerbook; hoe zit dat op iBook ?
Idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:56

Ik gebruik deze manier af en toe en het werkt prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Gewoon een externe dvdbrander halen. (75 euro ofzo?)

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

damn... ik denk gisteravond, eindelijk eens lekker buiten zittne met het prachtige weer; maar ho maar hoor... mn apple ALS (Lighting sensor) functioneerd gewoon niet meer :( Ik kan nergens meer opties instellen voor het automatisch dimmen en ook de hardwarekeys voor de keyboard-lighting werken niet meer... iemand een oplossing ?? Het resetten van de ALS hielp niet :(

Deze plek is te koop.

• PJJ
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-08 23:38

PJJ

Ik heb me iBookje gister besteld, en hoop hem volgende week binnen te krijgen. De 1 GB upgrade (dus 1.5 GB in totaal) van apple vond ik een beetje TE duur, iets in de 500 euro ofzo extra. Ik heb even rondgekeken en dit lijkt mij een stuk voordeliger : Kingston SO-DIMM 1 GB (Retail, DD2-333-X64-SC25) om daar zelf een reepje van in te monteren, enig vraagje is zal dit reepje erin passen (het is ddr-sdram 333 dus dat kan volgens de apple site, maar ff voor de zekerheid ;)). En of het echt moeilijk is om zoets erin te plaatsen (wel eens in me pc gedaan, ram erbij enzo dat is niet moeilijk....) Bij voorbaat dank :9

Verwijderd

Het is in je ibook niet moeilijk.. Zitten twee schuifjes vooraan die je weg moet trekken, je trekt dan je toetsenbord eraf (pas op; deze zit nog vast met data overdrachtskabel, hij hoeft niet los, niet trekken dus :+).. Dan zul je een airport extreme kaartje zien dat je er ook uit kan rukken.. (ook niet te hard trekken, aan deze zit weer de draad van je antenne, gewoon d'r aan laten bungelen dus..) Daar zul je een stukje metaal met vier schroefjes onder vinden; je hebt er wel een redelijk klein formaat kruiskoopschroevendraaier voor nodig.. Eenmaal dat eruit kan je RAM d'r bij prikken en voila!

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:05
Ik heb het ook zelf gedaan en t'is inderdaad niet erg moeilijk. In de gebruikershandleiding van de iBook staat geloof ik ook precies een uitleg met plaatjes hoe het precies moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samen here, 'tis echt een fluitje van een cent. Moet natuurlijk wel zeggen dat ik redelijk wat ervaring heb in het moddem van laptops, maar met de uitgebreide uitleg in de handleiding moet iedereen het kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 19:45:
Het is in je ibook niet moeilijk.. Zitten twee schuifjes vooraan die je weg moet trekken, je trekt dan je toetsenbord eraf (pas op; deze zit nog vast met data overdrachtskabel, hij hoeft niet los, niet trekken dus :+).. Dan zul je een airport extreme kaartje zien dat je er ook uit kan rukken.. (ook niet te hard trekken, aan deze zit weer de draad van je antenne, gewoon d'r aan laten bungelen dus..) Daar zul je een stukje metaal met vier schroefjes onder vinden; je hebt er wel een redelijk klein formaat kruiskoopschroevendraaier voor nodig.. Eenmaal dat eruit kan je RAM d'r bij prikken en voila!
even een update voor de aller nieuwste iBook: je hoeft nu geen airport extreme kaart eruit te halen.
stap 1: batterij eruit.
stap 2: keyboard eruit door eerst in het midden het schroefje te draaien en daarna de schuifjes naar je toe schuiven.
stap 3: toetensbord kun je het beste op je mousepad leggen.
stap 4: schroef de 4 schroefjes los van het plaatje.
stap 5: geheugen erin
stap 6: alles weer erin doen en dan rebooten.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

KeeZ schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 16:44:
[..] ook de hardwarekeys voor de keyboard-lighting werken niet meer...[..]
Neem aan dat je de hardwarekeys met en zonder Fn geprobeerd hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

TheRookie schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 08:59:
[...]

Neem aan dat je de hardwarekeys met en zonder Fn geprobeerd hebt ?
Jazeker, de optie ook eens omgewisseld en ook het apple forum nagezocht... er valt helaas niet veel te vinden wat er aan de hand is/was; vandaar mijn vraag hier...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
Weer eens een vraagje:

De 12" iBooks en Powerbooks hebben elk een resolutie van 1024x768. Werkt dit nog een beetje prettig? Ik heb nu een Sony Vaio met dezelfde resolutie en dat is eigenlijk soms net ietsjes te klein. Nu heb ik begrepen dat het op een Mac allemaal veel logischer is opgemaakt en dus die resolutie niet zoveel uitmaakt (Expose?).

Heeft iemand hier een leuke screenshot van, of een filmpje. Ik ben namelijk in de Apple store geweest, maar ben helemaal vergeten hierop te letten... terwijl ik juist dat wou weten :{ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

FiZz schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 13:27:
Heeft iemand hier een leuke screenshot van, of een filmpje. Ik ben namelijk in de Apple store geweest, maar ben helemaal vergeten hierop te letten... terwijl ik juist dat wou weten :{ :+
http://www.apple.com/macosx/theater/expose.html

Had je zelf toch ook wel kunnen vinden ?

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
PJJ schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 18:18:
Ik heb me iBookje gister besteld, en hoop hem volgende week binnen te krijgen. De 1 GB upgrade (dus 1.5 GB in totaal) van apple vond ik een beetje TE duur, iets in de 500 euro ofzo extra. Ik heb even rondgekeken en dit lijkt mij een stuk voordeliger : Kingston SO-DIMM 1 GB (Retail, DD2-333-X64-SC25) om daar zelf een reepje van in te monteren, enig vraagje is zal dit reepje erin passen (het is ddr-sdram 333 dus dat kan volgens de apple site, maar ff voor de zekerheid ;)). En of het echt moeilijk is om zoets erin te plaatsen (wel eens in me pc gedaan, ram erbij enzo dat is niet moeilijk....) Bij voorbaat dank :9
Edit: Verkeerd gelezen :Y)

[ Voor 15% gewijzigd door Matias op 19-08-2005 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet er Linux op (bijvoorbeeld Debian of Ubuntu / Kubuntu), dat is echt een stuk sneller dan MacOS X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:18:
Zet er Linux op (bijvoorbeeld Debian of Ubuntu / Kubuntu), dat is echt een stuk sneller dan MacOS X.
Zullen we die discussie niet gaan voeren in een topic over *Book gebruikerservaringen? :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Laatst online: 09-09 19:45
Zo ik heb nét mijn eerste apple computer binnen, de iBook G4 met 60gb en 786mbtjes erin :)

dingetje werkt top, stoor me alleen aan de mouse acceleration...

Maargoed eerst maar is macos opnieuw installeren :)

(iemand enig idee hoe ik moet booten vanaf die dvd ? :P???)

[ Voor 13% gewijzigd door Morphine op 19-08-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

als je de mouse acceleration wil veranderen moet je in je dock naar systeeminstellingen en dan naar keyboard en muis gaan. daar kun je dat veranderen. verder vind ik het raar dat je em opnieuw gaat installeren. Mac osx staat er goed op vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

lammmetak schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:30:
als je de mouse acceleration wil veranderen moet je in je dock naar systeeminstellingen en dan naar keyboard en muis gaan. daar kun je dat veranderen. verder vind ik het raar dat je em opnieuw gaat installeren. Mac osx staat er goed op vind ik.
Hij zegt net dat het zijn eerste Apple is. ;)
Morphine schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:28:
dingetje werkt top, stoor me alleen aan de mouse acceleration...
Dat is niet te veranderen, je moet er maar aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

lammmetak schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:30:
Ik begrijp heel goed waar hij een probleem mee heeft. In Windows hebben muizen een soort dynamische/proportionele acceleration die traploos lijkt te werken. In XFree86 in Linux stoor ik me altijd aan het feit dat de acceleration eigenlijk maar 2 standen heeft met 1 threshold. Het eerste wat me bij Mac OS X opviel was is dat het hetzelfde aanvoelt als in Linux :{

Als je onder de threshold zit dan beweegt de muis langzaam. Zit je erboven, dan is ie accelerated. Iets er tussenin is er niet. Het voelt dus niet zo nauwkeurig als in Windows en het ziet er houteriger uit. Ik hoop dat ze deze beperking zowel in X.Org als in OS X eens aanpakken.
Oxi schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:37:
Dat is niet te veranderen, je moet er maar aan wennen.
Of Apple moet het eens fixen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Exirion op 19-08-2005 14:37 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
Ah bedankt. Beetje dom van me, maar ik zit wel vaker op de apple site te surfen, juist opzoek naar filmjes en dergelijken. Om de een of andere reden weet ik juist die niet te vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Niet online
Exirion schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:37:
[...]

Ik begrijp heel goed waar hij een probleem mee heeft. In Windows hebben muizen een soort dynamische/proportionele acceleration die traploos lijkt te werken. In XFree86 in Linux stoor ik me altijd aan het feit dat de acceleration eigenlijk maar 2 standen heeft met 1 threshold. Het eerste wat me bij Mac OS X opviel was is dat het hetzelfde aanvoelt als in Linux :{

Als je onder de threshold zit dan beweegt de muis langzaam. Zit je erboven, dan is ie accelerated. Iets er tussenin is er niet. Het voelt dus niet zo nauwkeurig als in Windows en het ziet er houteriger uit. Ik hoop dat ze deze beperking zowel in X.Org als in OS X eens aanpakken.

[...]

Of Apple moet het eens fixen ;)
USB Overdrive? Persoonlijk stoor ik me er niet aan omdat ik geen zin heb in een bulkmuis van 2000 DPI of iets dergelijks. Het vergt enige gewenning, maar het is niet heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:13

Exirion

Gadgetfetisjist

FF gekeken:
Better mouse speed and acceleration control, possibly with custom acceleration curves.
Klinkt goed :) Gaan we dit weekend ff proberen dan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:12

Osxy

Holy crap on a cracker

Morphine schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 14:28:

(iemand enig idee hoe ik moet booten vanaf die dvd ? :P???)
Makkie DVD er in dan je computer opstarten met c ingedrukt op het tobo.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphine
  • Laatst online: 09-09 19:45
osxy schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 15:33:
[...]

Makkie DVD er in dan je computer opstarten met c ingedrukt op het tobo.
Super hij is bezig :)

Iemand nog die site waar je je S/N kon invoeren om meer info over je apple product te bezichtigen?

[ Voor 20% gewijzigd door Morphine op 19-08-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:43

Superflip

*pwiet*

Hmmm ik zit met een vaag probleempje...

Ik heb nu sinds een week de PB 15" enneuh...
Ik zit er natuurlijk zo'n 9 à 10 uur per dag achter (beroepshalve) en nu krijg ik zo van die vage kringen op de plekken waar de ballen van mijn hand op steunen...

Hoe voorkomen of hoe maak ik dit nu het beste proper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Wat speeksel en een doekje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aik0n schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:52:
Hmmm ik zit met een vaag probleempje...

Ik heb nu sinds een week de PB 15" enneuh...
Ik zit er natuurlijk zo'n 9 à 10 uur per dag achter (beroepshalve) en nu krijg ik zo van die vage kringen op de plekken waar de ballen van mijn hand op steunen...

Hoe voorkomen of hoe maak ik dit nu het beste proper?
Voor gebruik je handen wassen ;) Zelf heb ik er niet echt veel last van, af en toe veeg ik gewoon een vlekje weg met een vochtige vinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:16

TweakBoy

---

@Morphine:
Iemand nog die site waar je je S/N kon invoeren om meer info over je apple product te bezichtigen?
http://www.apple.com/support/

in de rechter kolom je s/n invullen.. en je krijgt de rest te zien...

// hmm.. in safari werkt quoten en viewen niet.. javascript probleem in dit react pakket :S

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het de moeite om nu nog een G4 powerbook te bestellen? Of lijkt Apple binnenkort aan te komen met de G5 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:19:
Is het de moeite om nu nog een G4 powerbook te bestellen? Of lijkt Apple binnenkort aan te komen met de G5 versie?
Deze? :D
Afbeeldingslocatie: http://www.i-marco.nl/weblog/images/g5funny.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:43

Superflip

*pwiet*

Niet wachten joh, heb ook net men PB en volgens mij is het echt niet het wachten waard!
De PB doet echt alles goed wat je goed moet hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Weet iemand waar ze nog apple geheugen op voorraad hebben voor de pb 15"?

PC2700 1GB. Veel shops hebben deze niet op voorraad :(

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Je kan er gewoon So-Dimm in duwen hoor...
PC2700 (of hoger) en CL2.5 (of lager)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Oxi schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:50:
Je kan er gewoon So-Dimm in duwen hoor...
PC2700 (of hoger) en CL2.5 (of lager)
Mijn 1GB SoDimm PC2700 doet het niet :(

Krijg veel reboots en vastlopers. Ga nu toch maar voor compatible Apple geheugen

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Kingston is altijd wel ok. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een G5 zal het niet worden maar ik zou wel rekening houden met dit: Volgende maand mogelijk nieuwe PowerBooks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

ken schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 00:03:
[...]

Mijn 1GB SoDimm PC2700 doet het niet :(

Krijg veel reboots en vastlopers. Ga nu toch maar voor compatible Apple geheugen
Da's gewoon een brak reepje. Je kunt er PC2700 of PC3200 in gooien, CL2.5 of CL3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je er Corsair in wilt zetten (heb ik ook gedaan) check dan eens www.asktheramguy.com. Daar kun je aan de hand van het model en merk van je laptop exact bepalen welk geheugen je nodig hebt, en Corsair verzekert je dat het werkt. Heeft voor mij nog nooit gefaald, zelf niet met de Compaq machines van een aantal jaren terug die alleen "compaq" geheugen slikten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

CyBeR schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 02:14:
[...]

Da's gewoon een brak reepje. Je kunt er PC2700 of PC3200 in gooien, CL2.5 of CL3.0.
Volgens de Developer-pagina van Powerbook moet er 2.5 in.

Ik kan het zo snel even niet terugvinden op de pagina maar voor mijn 12" staat er duidelijk CL2.5 bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Kingstonshop.nl heeft mij goed geholpen met hun Memory Configurator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:25

JaQ

KeeZ schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 16:44:
damn... ik denk gisteravond, eindelijk eens lekker buiten zittne met het prachtige weer; maar ho maar hoor... mn apple ALS (Lighting sensor) functioneerd gewoon niet meer :( Ik kan nergens meer opties instellen voor het automatisch dimmen en ook de hardwarekeys voor de keyboard-lighting werken niet meer... iemand een oplossing ?? Het resetten van de ALS hielp niet :(
Ik hoop je niet te beledigen, maar je hebt natuurlijk je energiesettings gecontroleerd?

het is toch een soort vraag van: zit de stekker er in ;)?

Soms heb ik ook het idee dat de sensor niet werkt, totdat ik de energie settings controleer en tot de conclusie kom dat die ALS uit staat als mijn PB op batterij draaid. Het lijkt ook wel of mijn krachtboekje hierbij een eigen leven leidt (d.w.z., spontaan weer die ALS weer uit zet nadat ik even aan de netspanning ben geweest).

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Hmm met netspanning zal ik nog het e.e.a. proberen dan, maar ik vrees dat ook dat niet voor een oplossing zal zorgen

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:54

Bob Popcorn

Plop!

Ik wil een laptopje voor mijn webdesign werk en ik zat te denken aan een 14" iBook, is dat een verstandige keuze? :)

Weet iemand een plaats waar veel Appel gebruikers hun hardware verkopen? Ik overweeg om hem 2ehands te kopen, is dat een slimme keuze of juist niet? :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat het verschil is tussen de standaard DaneElec 1Gb PC2700 sodimm en de zogn apple certified versie van DaneElec? Behalve het prijsverschil van 25 euro :)

Misschien een idee om geslaagde geheugenupgrades hier te posten? Bijv. welk merk en model(nummer) geheugen men gebruikt heeft, en het model Apple. Dan kan iedereen uit deze ervaringen putten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bob Popcorn schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 09:34:
Ik wil een laptopje voor mijn webdesign werk en ik zat te denken aan een 14" iBook, is dat een verstandige keuze? :)

Weet iemand een plaats waar veel Appel gebruikers hun hardware verkopen? Ik overweeg om hem 2ehands te kopen, is dat een slimme keuze of juist niet? :)
Voor zover ik weet is tweedehandsmac.nl de beste plaats voor het kopen en verkopen van Apple hard/software. Ik heb hier mijn iBook G4 geplaats en binnen 1 dag 15 reacties. Echter zou ik niet 2e hands kopen, prijzen van 2e hands Apple hardware zijn IMO te hoog in vergelijking met nieuw kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx

Qua performance doe je niets verkeerd. Ik ben persoonlijk zelf niet zo gewonnen voor spullen 2e hands aan te kopen (nature of the beast).

Voor de prijs van een nieuwe iBook moet je het toch niet laten. Je wordt zo gek van OS X dat je niets anders meer wil en dan zit je daar met je 2e hands dingetje, moet je toch weer een nieuwe kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Ik denk dat het ook veel fijner om de pas geupgrade iBook te kopen. ik heb namelijk ook de nieuste gekocht ( 14 inch) en dat scheelt toch veel( meer mhz en vooral meer geheugen standaard). om te designen zou ik de screenspanhack gebruiken om zo op een grotere monitor ook een grotere resolutie te doen. ik zou die clamshell mod niet doen( hitte productie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 19:46

Ik zou GEEN tweedehandse 14" G3 ibook kopen als ik jouw was. Die serie heeft zeer veel scherm/moederboard problemen.

Je kan beter een nieuwe 14" kopen :) of een tweedehands ibook 14" G4 model

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Ben vanmiddag naar de Apple-store in Groningen geweest en een beetje informatie gevraagd over mijn toekomstige switch. Nu zei hij over deze back-to-school aanbieding dat je een waardecheque krijgt en deze later kunt inwisselen als je weer iets koopt. Ik heb ook andere geluiden gehoord dat je het bedrag op je bankrekening krijgt bijgeschreven? Wat is het nu? Als het, het bijschrijven op je bankrekening is doe ik dat direct maar met zo'n waardebon laat ik het liever. Je moet tog een Ipod erbij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bel even met de apple shop

"quote apple site"
Weet u niet zeker welke Mac voor u de juiste is? Of wilt u zich laten adviseren over de juiste randapparatuur of software? Bel dan de Apple Store voor advies over de producten en oplossingen die het best bij u passen.

0800 0200 570 m/v van 9 tot 18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 15:39

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Ej ik zit in twijfel dus ik dacht ik vraag het hier.

Ik ben op zoek naar een iBook G3 600 mhz ofzo en heb nu twee aanbieders gevonden :

1. iBook G3 600 Mhz / 640 mb / 20GB
incl. originele doos, handleidingen, cd's ect.
volgens verkopende (studente) is hij vrij van dode pixels en heeft een accuduur van 2,5 uur
1ste eigenaar nog met factuur alleen gebruikt om te internetten thuis.
€ 500,-

2. iBook G3 600 Mhz / 512 mb / 20GB / Airport kaartje
incl. cd's (handleidingen moest hij nog zoeken)
volgens verkoper accuduur van 1,5 (net nog getest). en moederbord is vervangen door apple voor betere versie (een of ander probleem met het scherm).
1ste eigenaar met factuur en ook alleen thuis gebruikt.
€ 450,-

Nu de vraag, welke zou de beste keus zijn...:?

Heb je bij dit soort notebooks perse een airport kaart nodig om gebruik te maken van wlan ? Of voldoet een andere pcmcia kaart ook ?

En hoe zit dat met die moederborden ? Klopt het dat er nu betere boarden zijn die dat defect niet meer hebben ?

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Zonder PCMCIA-slot voldoet zo'n kaart niet, moet ingebouwd zitten óf een USB-stickje.
Wat is voor jou belangrijker? Accuduur + meer geheugen of ingebouwd wifi-kaartje, Dát is de vraag.

Trouwens is het wel hopeloos overpriced zoals gebruikelijk met 2e hands Apple hardware..

[ Voor 3% gewijzigd door Oxi op 22-08-2005 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

zit er geen pcmcia slot in zo'n iBook G3 600 dan?
en welke usb stick zou dan moeten werken ??

[ Voor 36% gewijzigd door ricost op 22-08-2005 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Er zit geen pcmcia slot in een iBook, in geen enkele. Zo'n slot is pas vanaf de 15" PowerBooks aanwezig. Een Airport kaartje inbouwen is eenvoudig, dat zou ik je eerder aanraden dan een compatible USB adapter opsporen. Een Airport kaartje zit in de behuizing, dus steekt er niet uit en je houdt een USB poort vrij.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

aha maar gezien mijn twee aanbiedingen, welke zou de beste keus zijn ? en zo'n airport kaartje kost zeker genoeg teuro's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is geen betere het is net wat je wil

maar dat kun je zelf wel bedenken toch?

ik bedoel meer accu en geheugen

of minder accu en airport

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2005 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

ricost schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 19:45:
Ej ik zit in twijfel dus ik dacht ik vraag het hier.
Ik ben op zoek naar een iBook G3 600 mhz ofzo en heb nu twee aanbieders gevonden
Heb je al een advertentie gezet op Macfreak ? Ik raad je aan om eerst heel goed rond te kijken, want 2de hands mac prijzen zijn vaak te hoog dus zo lang mogelijk onderhandelen en blijven rond kijken. Had ik ook gedaan, plus het geluk dat de verkoper een Belg was :P

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
Zat net even rond te browsen op Hebbes.be. Ze hebben daar ook een Apple "afdeling". Staat een powerbook 17" op voor 1300 euro. Een iMac 20" voor 850 euro.

Beetje vreemd en goedkoop. Maar je kan maar eens bellen. Nummer staan erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Dat AirPort Extreme is toch gewoon compatible met mijn Sitecom router? Of begrijp ik het pricipe van AirPort Extreme nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Het zou wel moeten werken. ze zijn compleet WIFI compatible dus. ik kan ook gewoon verbinden met Linksys apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Maar wat heeft dat met *book gebruikerservaringen te maken :?

Dit topic is niet bedoeld als dumpplek voor vragen waarvoor je te lui was een antwoord te zoeken.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

dawuss schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:09:
Maar wat heeft dat met *book gebruikerservaringen te maken :?

Dit topic is niet bedoeld als dumpplek voor vragen waarvoor je te lui was een antwoord te zoeken.
Excuses, het was meer een vervolg op mijn eerdere vragen :) Mag ik hier wel gewoon vragen hoe ze bevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Bob Popcorn schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:42:
[...]

Excuses, het was meer een vervolg op mijn eerdere vragen :) Mag ik hier wel gewoon vragen hoe ze bevallen?
Nou ja, 't idee is gewoon dat dit topic over gebruikerservaringen met de laptops van Apple blijft gaan. Een klein beetje afdwalen is niet erg, maar voor andere vragen kun je gewoon het beste een nieuw topic openen / een bestaand topic zoeken waar dat relevantie heeft :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Nou mijn ervaring kan niet stuk. Wat is dit toch een fijne " laptop". Ik kan niet meer zonder. Sinds ik em heb ben ik creatiever geworden:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds een week ook een ibook, en werkt pefect =) Eigenlijk voornamelijk positief. Went snel, goeie batterij duur. Mijn pc is al verdwenen naar mijn zus toe. alleen een ding is me nog niet gelukt: ik wil vcd's afspelen.Nou wil ik daar een audio channel kiezen om kantonees te kiezen ipv kantonees en mandarijns door elkaar. In Quicktime kon ik zoiets niet vinden, in vlcplayer wel maar daar crashed die vaak. En mplayerosx ook niet. Iemand enig idee hoe ik dit toch kan doe?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 23:19 ]

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.