Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 17:10:
[...]
Kijk, dat is dan ook de reden voor mij om te zeggen; ik hou hem nog graag.. Mooi vormgegeven (kan niks tegenop), ligt, lange accuduur, leuke foefjes zoals prachtig power-management en idd best goede audio-kwaliteit.. In een ander topique ben ik nogal uitgevallen tegen een aantal apple-users, omdat zij gewoonweg ontkenden dat een aantal problemen binnen OS X niet bestonden en dat het dus aan de user (mij) moest liggen.. Dat is toch in z'n algeheelheid dan ontkrachtend voor het argument om naar apple te switchen? (het OS is user friendly...

).. Er zijn gewoon in OS X momenteel een aantal "bugs" die behoorlijk irritant zijn en die zich tot steeds meer opstapelen.. En wat zou ik fout moeten doen naast het reguliere e-mailen, briefje tiepen, surfen, filmpje kijken, muziek luisteren, en downloaden? Is een OS zo gevoellig dat ik dat niet eens mag doen? Dit ibookje is daadwerkelijk prachtig, maar het OS, heb er toch een gevecht meeh.. Ben ik nou de enige? Want ik begin toch een beetje serieus aan mijzelf te twijfelen.. Dat laatste wordt gelukkig weer ontkracht wanneer ik macosxhints.com en apple support fora afga; véél mensen met problemen.. Maar nu wil ik graag weten van de evangelisten of ze daadwerkelijk NOOIT problemen hebben.. Of iig een stuk minder dan ikzelf.. En wat ze dan allemaal hebben draaien..
Ik zit nu vanaf eind mij op een Powerbook en heb erg weinig problemen. Ik kan m'n pc's benaderen via het netwerk (alles hier is XP), kan alle shares op m'n Win2K Advanced Server bak benaderen via het netwerk en de machine besturen via remote desktop. M'n Laserjet werd direct herkend, m'n Canon pixma 3000 ook, maar daar heb ik alsnog drivers voor geinstalleerd omdat ik meer opties wilde... ik hing zelfs de Toshiba Copier op m'n werk probleemloos aan m'n laptop, en deze werkte direct. Printers heb ik in mijn netwerk niet gedeeld staan dus dat weet ik verder niet. Software werkt vrijwel continue goed, op enkele uitzonderingen. De 'problemen' die ik heb gehad:
- Oudere HP scanner op m'n werk was niet plug & play.
- Een niet ondersteunde usb-capturekaart werkte niet (ook niet ondersteund).
- Firefox heeft wat irritaties. Loopt vast bij veel flash en scrolled soms niet meer na terugkomen uit slaapstand. Safari heeft die problemen niet maar die vind ik zelf wat minder werken.
- Mac OS X herkend absoluut
geen Windows-NTFS disks. Wil je NTFS onder Mac kunnen herkennen dan moet deze 'plat' NTFS zijn. M'n portable harddrive kreeg ik na splitten in 2 partities niet meer aan de praat kreeg onder Windows XP. Deze kon ik echter zonder problemen formatteren onder m'n mac. Bij het uitvoeren van de 'convert' tool onder XP Pro werd een gedeelte van deze schijf als 'Windows NTFS' op m'n mac herkend, maar verder werd hier niets mee gedaan. Formatteren op m'n mac naar FAT32 en daarna op m'n Win XP bak naar NTFS via de 'standaard' format gaf een volledige herkenning als resultaat.
- Mysql wil wel eens moeilijk doen.
- Een memorystick die ik als relatiegeschenk had gekregen werkte 'ineens' niet meer een m'n mac. Dezelfde stick bleek echter ook bij collega's problemen te geven en mijn stick gooide onder Windows ineens mappen weg. Zat in de stick...
Ik heb weinig problemen ondervonden bij mijn 'overstap'. Ik heb nogal wat apparatuur voor m'n pc gekocht en dit blijkt allemaal specifiek voor Windows te zijn, daar heb ik dus voor mijn mac niets aan. Daarbuiten werkt bij mij alles in huis. Ik zal nog een keer proberen om een printer te delen, maar buiten dat heb ik geen klagen.
Dit zijn zo'n beetje mijn ervaringen. Ik werk nu voornamelijk op m'n mac en heb goede ervaringen ermee. Helaas is dit bij jou anders. Ik zal nooit ontkennen dat er problemen op kunnen treden maar het is altijd maar zeer de vraag waardoor deze optreden, dat verschilt bij iedereen.