[Laptop] Apple Powerbook / iBook gebruikerservaringen

Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste
Acties:
  • 6.918 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 08:08:
Jij hebt hem al? Die van mij is afgelopen zondag verstuurd vanuit China.
Hoe lang heeft het bij jou geduurd (verzending enzo)?
lees het bericht dan even, dan zie je dat het 6 dagen duurde
al heeft hij dus geen BTO gedaan

edit:
en dat maakt 1000, tijd voor een nieuw topic?

[ Voor 8% gewijzigd door Murcielago op 03-08-2005 12:02 ]

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van bestellen tot ontvangst duurde 6 dagen. Dat klopt.

Ik ben geinteresseerd hoe lang het duurde dat het pakje onderweg is: dus de tijd die verstreken is tussen het moment van verzending en het moment van ontvangst.

Dus lees de volgende keer eerst zelf, betweters! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Straat schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 21:38:
[...]

Die Cheque kun je gewoon cashen bij je bank... Ietwat ongebruikelijk vandaag de dag in Nederland maar in Noord-Amerika nog heel gewoon :).
Oh dan is het wel erg relaxed!

Hier een link naar de coupon (staat overigens een uitgebreide advertentie bij de onderwijs site hoor) http://store.apple.com/Ca...s/BacktoSchool_coupon.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ik heb vanmorgen met de Applestore gebeld ofdat ik alsnog een iPod erbij kon bestellen en dan alsnog de korting kon krijgen. De aardige man wist me daar geen antwoord op te geven, hij had gebeld met iemand anders en die gaat mij vandaag terugbellen.

Tot nu toe ben ik best wel tevreden over hoe ze me daar helpen. Wanneer ze ook daadwerkelijk terugbellen vind ik het helemaal top. (mits ze goed nieuws hebben natuurlijk :P)

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

TweakBoy schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 21:16:
Mijn eerste reactie na gebruik van een PowerBook die ik vandaag heb binnengekregen: Geweldig..ik kon er gelijk mee aan de gang, want als je eenmaal de basics kent is het gewoon heel makkelijk... enkel moet ik nog wat wennen aan de schermpjes en het missen van een rechtermuisklik op de touchpad...
feli met je pBook :D oh en wat die rechtermuisknop betreft... ik ken een aantal linkshandige laptop gebruikers die er nu ineens veel makkelijker mee om kunnen gaan dan die van een wintel laptop... veel mac plezier en vooral minder frustraties ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Is het ook mogelijk om niet online maar binnen de ''gewone'' Apple Stores om de hoek mee te doen aan de actie met de EUR 150 studentenkorting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Loop naar binnen en vraag het?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netsensei916
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-10-2006

netsensei916

Convicted Debian Junkie

13 juli iBook besteld
16 juli verscheept uit China
De reseller was 2 weken dicht (verlof) toen hij geleverd werd. Ik kan hem nu pas afhalen.

Ik wist bij het bestellen helemaal niets van updates aan de iBook. Dat waren toen allemaal geruchten. Volgens mij kon de reseller zelf ook niet echt iets zinnig zeggen. Aangezien ie zo snel verscheept werd, krijg ik nu een "oud" model. :X

Ik moet wel nuanceren:

Het is een build-to-order met volgende opties:
- bluetooth
- 60Gb HD
- 512Mb RAM extra (tot 768mb Ram)

Stel dat ik een nieuwe had aangeschaft, en dezelfde aanpassingen had gedaan. Zou dat dan veel hebben uitgemaakt? Guess not.

Het enige wat ik misschien ga missen imho is dus die GPU upgrade. Bovendien ben ik geen power user. De prijs in de apple store blijft dezelfde als die waaraan ik em besteld heb. Eigenlijk is het mijn eerste apple :)

Ow ja. Een kameraad van me besteld er binnen kort ook eentje. Met dezelfde opties maar dan wel met het nieuwe model als basis. Om hem te quoten: "That calls for a benchmark" :Y)

"There are only 10 kinds of people on this world. Those who know binary and those who don't"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ok ik kan bij de bestelstatus op de apple site alleen maar zien dat ie shipped. is. nu heb ik die link geprobeerd maar ik kom er geen wijs uit. hoe moet ik dit nou lezen:
Afbeeldingslocatie: http://aerofx.nl/wieger/images/stories//tracker.jpg

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Ik zei wel om de hoek maar het is toch nog wel 40km rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

awwexl schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:31:
[...]

Ik zei wel om de hoek maar het is toch nog wel 40km rijden!
Dan hebben ze nog altijd een telefoonnummer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

lammmetak schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 14:29:
ok ik kan bij de bestelstatus op de apple site alleen maar zien dat ie shipped. is. nu heb ik die link geprobeerd maar ik kom er geen wijs uit. hoe moet ik dit nou lezen:
[afbeelding]
De vlucht (met vliegtuig) is geboekt op 10 augustus. Dan komt ie vanuit China naar NL. Nog een aantal nachtjes slaapen :). Wachten duurt lang ;)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ken schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:22:
[...]

De vlucht (met vliegtuig) is geboekt op 10 augustus. Dan komt ie vanuit China naar NL. Nog een aantal nachtjes slaapen :). Wachten duurt lang ;)
Dat is niet waar. Ze verwachten dat hij de 10e bij jou thuis is. Bij mij staat hij ook op 10 Augustus namelijk, maar mijn vlucht is 'departed'. Vertrokken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ellende. Het duurt me nu al te lang:P. maar het is het wel waard:D

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:16

TweakBoy

---

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:38:
[...]

Dat is niet waar. Ze verwachten dat hij de 10e bij jou thuis is. Bij mij staat hij ook op 10 Augustus namelijk, maar mijn vlucht is 'departed'. Vertrokken dus.
die van mij was op de 29ste naar nederland.. ik had hem gister ( 2 aug ) binnen... :+

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Iemand trouwens een idee wanneer de volgende Powerbood-update dan plaatsvind? Ik heb me rotgezocht en kom dan op Macpredict.com uit dat rond 31 Augustus een update verwacht. Nu hebben ze het blijkbaar wel redelijk vaak goed, maar echt hard is het niet.

Andere 'betrouwbare' bronnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ecteinascidin schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:12:
Iemand trouwens een idee wanneer de volgende Powerbood-update dan plaatsvind? Ik heb me rotgezocht en kom dan op Macpredict.com uit dat rond 31 Augustus een update verwacht. Nu hebben ze het blijkbaar wel redelijk vaak goed, maar echt hard is het niet.

Andere 'betrouwbare' bronnen?
ja niet

volgens mij komt er nooit meer een nieuwe powerbook maar is de eerst volgende een intel laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:17:
[...]

ja niet

volgens mij komt er nooit meer een nieuwe powerbook maar is de eerst volgende een intel laptop
Dat is over een dik jaar en de powerbook is al een half jaar oud... Ik denk niet dat ze zó lang gaan wachten. Als het goed is weet Apple ook Stilstand is achteruitgang. Helaas werkt Apple niet altijd logisch :(

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik verwacht hem bij de volgende keynote (september uit mn hoofd :? ). Maar zeker weten doe je het niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Laatst online: 14-09 15:49
Mja, maar als ze dan komen, zal het niet zo'n grote update zijn, verwacht ik. Te vergelijken met de afgelopen iBook updates qua grootte :)

Natuurlijk is dat allemaal maar giswerk, volgens mij zijn er nog geen serieuze geruchten (op Thinksecret of Macrumors oid) dat er snel nieuwe PowerBooks aankomen.

offtopic:
Over een eventueel nieuw topic: wat mij betreft blijven we lekker doorpraten in dit topic :) Er is geen technische noodzaak meer om te stoppen na 1000 posts, en je kan met de zoekfunctie rechtsboven ook gewoon binnen het topic zoeken, zelfs makkelijker dan wanneer je twee grote topics moet doorzoeken :) Dus als ik het voor het zeggen had blijft deze gewoon open ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

The Evil Brain schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 23:41:
Mja, maar als ze dan komen, zal het niet zo'n grote update zijn, verwacht ik. Te vergelijken met de afgelopen iBook updates qua grootte :)

Natuurlijk is dat allemaal maar giswerk, volgens mij zijn er nog geen serieuze geruchten (op Thinksecret of Macrumors oid) dat er snel nieuwe PowerBooks aankomen.

offtopic:
Over een eventueel nieuw topic: wat mij betreft blijven we lekker doorpraten in dit topic :) Er is geen technische noodzaak meer om te stoppen na 1000 posts, en je kan met de zoekfunctie rechtsboven ook gewoon binnen het topic zoeken, zelfs makkelijker dan wanneer je twee grote topics moet doorzoeken :) Dus als ik het voor het zeggen had blijft deze gewoon open ;)

Dat zal gerust, maar ik ga geen PB kopen om een week later genaaid te worden. Met alleen al een andere GPU ben ik al blij, alhoewel 1 x 512 Mb ook prima is ipv 2 x 256.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
Ik zit erover te denken om ook een Mac te kopen en dan wel een laptop. Ik heb op het moment een 2GHz sony laptop maar die kan bepaalde dingen die ik ermee wil doen (voornamelijk grote Drumkits en andere virtuele instrumenten niet aan). En ergens tussendoor nog vind ik 1024x768 net te klein, maar als ik grotere resoluties wil moet ik dus wel voor een nog duurderen Powerbook gaan.

Ik ga binnenkort beginnen met de Pabo en dat betekend dus dat er veel verslagen en scripties moeten worden gemaakt. Een Mac lijkt me handig aangezien deze (ik ben er nog steeds van overtuigt) langer met de batterij om kan gaan. Verder gebruik ik hem thuis om kort in te loggen op een windows bak, muziek te luisteren, films te kijken. En natuurlijk om muziek te maken (redelijk simpel, maar wel met het gebruik van virtuele instrumenten en natuurlijk mijn gitaar etc.).

Dan hebben we natuurlijk nog het feit dat Mac's vele male mooier zijn (zowel de behuizing als het besturingssysteem).

2 vragen dus eigenlijk:
Is het een verstandige keuze om een Mac te kopen ipv een nieuwe PC laptop
Als ik er al 1 koop, is een Ibook of Powerbook dan beter voor mij?

Natuurlijk is de Powerbook krachtiger, maar wel vele malen duurder dan de Ibook.
Als ik dan een Ibook neem en hem volprop met geheugen en natuurlijk de superdrive neem, kan ik dan niet net zo goed de goedkoopste powerbook nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

FiZz schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 01:48:
2 vragen dus eigenlijk:

Natuurlijk is de Powerbook krachtiger, maar wel vele malen duurder dan de Ibook.
Als ik dan een Ibook neem en hem volprop met geheugen en natuurlijk de superdrive neem, kan ik dan niet net zo goed de goedkoopste powerbook nemen?
Ten eerste heet het beestje natuurlijk iBook.

Verder, de voornaamste meerwaarde van een PowerBook is dat 'ie inderdaad een klein beetje sneller is, een pcmcia slot heeft, screen spanning kan doen (vs. alleen mirroren), DVI heeft ipv VGA en dat 'ie een line in heeft. Als je een van die features echt hard nodig hebt (m.u.v. screenspanning want daar is een hack voor) heb je een powerbook nodig. Of als je echt meer wilt dan 1024x768, maar dan hebben we 't niet meer over het 12" model pbook.

Verder kun je volgens mij alles wat je wilt met een iBook. Je gitaar wil je neem ik aan niet in je line in prikken maar in een gitaar pre-amp, die kun je krijgen voor FireWire bij o.a. M-Audio.

OPh, en geheugen zou ik los kopen. Is goedkoper dan bij Apple zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 04-08-2005 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
CyBeR schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 02:32:
[...]

Ten eerste heet het beestje natuurlijk iBook.

Verder, de voornaamste meerwaarde van een PowerBook is dat 'ie inderdaad een klein beetje sneller is, een pcmcia slot heeft, screen spanning kan doen (vs. alleen mirroren), DVI heeft ipv VGA en dat 'ie een line in heeft. Als je een van die features echt hard nodig hebt (m.u.v. screenspanning want daar is een hack voor) heb je een powerbook nodig. Of als je echt meer wilt dan 1024x768, maar dan hebben we 't niet meer over het 12" model pbook.

Verder kun je volgens mij alles wat je wilt met een iBook. Je gitaar wil je neem ik aan niet in je line in prikken maar in een gitaar pre-amp, die kun je krijgen voor FireWire bij o.a. M-Audio.

OPh, en geheugen zou ik los kopen. Is goedkoper dan bij Apple zelf.
Dit maakt het dus al een stuk makkelijker. Gewoon even gaan nadenken over wat ik nu wil doen dus.
De iBook kan dus ook wel screenpanning doen over 2 monitoren (het hacken vind ik niet erg).

De line is geeft niks extra's, aangezien ik een Tascam US-122 kastje heb liggen hier.

Het kleine beetje extra snelheid is ook niet echt van groots belang.

PCMCIA slot is leuk, maar ik denk niet dat ik die ga gebruiken (ik zou niet weten waarvoor, tegenwoordig kun je (bijna) alles wat je wil wel krijgen via usb (2) of firewire.

Of mij het beetje groteren resolutie het bijna 1000euro verschil waard is, ik dacht het niet.

Het extra geheugen koop ik inderdaad ergens anders, wat dat betreft maakt apple volgens mij nog steeds een grote fout. Ook een externe grote HD komt eraan te hangen natuurlijk.

De enige vraag die dan nog overblijft (ik ga er dus vanuit dat het een iBook wordt): Hoe zit het nou met het accu gebruik? Hoe lang gaat hij mee als je alleen maar zit te typen en wat muziek te luisteren, en hoelang als je een filmpje kijkt?

iig bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door CoiLive op 04-08-2005 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

FiZz schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 01:48:
Dan hebben we natuurlijk nog het feit dat Mac's vele male mooier zijn (zowel de behuizing als het besturingssysteem).

2 vragen dus eigenlijk:
Als ik deze alinea's onder elkaar zie, dan komt de volgende vraag. Hoeveel is het mooiere design van de Powerbook je waard?
De Powerbooks zijn dunner, in een aluminium behuizing in plaats van polycarbonaat. Voor mij was dat, in combinatie met de DVI-aansluiting, de meerprijs al waard.
Ik heb me overigens laten vertellen dat sommige mensen de iBooks mooier vinden en dat belangrijker vinden dan de specificaties, dat kan natuurlijk ook.
Oja, de 12" Powerbooks hebben geen pcmcia slot.

[ Voor 3% gewijzigd door Canaria op 04-08-2005 07:11 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

tsja de iBooks vallen wel op als je in de trein zit, mijn powerbook minder, behalve voor de mensen die weten wat voor machine ik in mn handen heb... ik vind het iig een stuk 'strakker' en zou eerder een iBook voor mn vriendin kopen dan voor mezelf...

Voor wat betreft de updates voor de pBooks, nee ik denk eerlijk gezegd ook niet meer dat die er komen, misschien nog een verlaging in de prijzen, 512 is al standaard met 1 dimm, en de videokaart kan wat mij betreft nog prima mee (radeon 9700 is prima :)) dus ik denk dat we alleen nog iets met de prijzen zullen zien gebeuren, of iets anders fraais....

Verder is een powerwave USB een prima uitbreiding voor elke mac, voor iets minder dan 100 euro een prima geluidskaart als uitbreiding op hetgeen je al hebt...

dit mistte ik trouwens nog ergens; een must-have lijstje voor een nieuwe gebruiker van een mac laptop;

- griffin iCurve
- apple pro keyboard
- apple mightymouse (wat een prachtding :9)
- USB Hub (2 is echt te weinig voor thuis...)
- powerwave USB (indien je audio fanaat bent alike me en geen zin hebt om nog meer kabels te prikken)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Zo'n 'brushed aluminium' laptop met een lichtgevende appel op de achterkant van het scherm valt écht wel op hoor. :P
Ik heb nog niet veel gewerkt met mijn Powerbook (12") in de trein, maar ik kreeg een keer het idee toch beter een emmer had mee kunnen nemen vanwege het gekwijl daar. :X

Dat een Apple toetsenbord een must-have is trap ik niet in, maar een USB Hub zeker wel.

[ Voor 24% gewijzigd door Oxi op 04-08-2005 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

KeeZ schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:46:
Voor wat betreft de updates voor de pBooks, nee ik denk eerlijk gezegd ook niet meer dat die er komen, misschien nog een verlaging in de prijzen, 512 is al standaard met 1 dimm, en de videokaart kan wat mij betreft nog prima mee (radeon 9700 is prima :)) dus ik denk dat we alleen nog iets met de prijzen zullen zien gebeuren, of iets anders fraais....
De 12" wordt anders geowned door de iBook. De PB heeft een Go5200 en de iBook een 9550. De laatste is toch echt krachtiger op basis van de specs. En Apple kan daar toch ook een update tegenaan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

KeeZ schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 10:46:
Mijn verwachtingen voor de upgrades heb ik al een keer genoemd. Vooral de 12" blijft nu wat achter. Een upgrade van de grafische kaart naar een Radeon 9700 (nu GF FX5200) en 1x512 MB intern (nu 2x 256 MB) en een snelheidsverhoging naar 1,67 GHz lijkt me niet overbodig.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou me een nieuwe ibook kopen, voor te gebruiken met mijn 19" scherm op 1280*1024 resolutie. Gaat dit gaan zonder dat hij sterk over verhit, of ben ik beter dat ik een powerbook koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 15:03:
Ik zou me een nieuwe ibook kopen, voor te gebruiken met mijn 19" scherm op 1280*1024 resolutie. Gaat dit gaan zonder dat hij sterk over verhit, of ben ik beter dat ik een powerbook koop?
Als je echt veel op een extern scherm gaat werken, kun je idd beter voor de PowerBook gaan. Deze heeft namelijk een DVI-uitgang (iBook alleen VGA), 64 MB VRAM wat veel fijner is voor Exposé op grote resoluties dan de 32 MB in de iBook, én de PowerBook kan in clamshell werken, wat qua warmteafvoer sterk af te raden valt voor de iBook. Dus ga je 'm echt veel op een extern scherm gebruiken, kun je beter voor de PowerBook gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Canaria schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:30:
[...]

Mijn verwachtingen voor de upgrades heb ik al een keer genoemd. Vooral de 12" blijft nu wat achter. Een upgrade van de grafische kaart naar een Radeon 9700 (nu GF FX5200) en 1x512 MB intern (nu 2x 256 MB) en een snelheidsverhoging naar 1,67 GHz lijkt me niet overbodig.
Ik heb de 12" 1.5GHz en hij wordt toch wel echt warm. Vergeleken met een andere PB op 1.33GHz gaat de fan veel en veel sneller aan. Met een snellere processor en snellere videokaart zal dat nog sneller gaan.

De upgrade die je noemt is erg aannemelijk en misschien hebben ze nu zuinigere processoren en GPU zodat het allemaal weer wel makkelijk kan.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-09 11:39
Ik verwacht hem bij de volgende keynote (september uit mn hoofd :? ). Maar zeker weten doe je het niet natuurlijk.
October :) bron: http://www.mac-expo.co.uk/
Ik wacht in iedergeval tot na de keynote met het kopen van mijn iBook. Je weet het nooit met Apple straks brengen ze een super nieuw model uit ... dat is drie maandjes wachten(+sparen) wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht ook september.. linkje: http://www.apple-expo.com/uk/index.php?home=gp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er kan weinig aan de pb gebeuren het zal altijd een g4 blijven ik heb nu de 17" versie uit me hoofd de 1,67 Ghz en mijn moeder heeft de iBook

als je ze naast mekaar houd is de pb wel degenlijk veel sneller en ik vind dat 14" niks
krijg je zon klein toetsenbord en een veel kleinere mous pad

maar dat is persoonlijk

maar ik verwacht niet echt een upgrade omdat de ibook update ook niets voorstelde
veel sneller kan niet word die te warm
hij heeft al een 9700 is prima genoeg
512 ram ook upgrade naar een gig voor 60 euro

over de bat duur bij normaal gebruik dus typen en muziek luisteren ong 3,5 uur als je constant typt
als ik op school zit zet ik hem op low dan spring het beeld op zwart als je 1 min niks doet als ik wat opzoek of aan het praten ben
dan red ik meestal de 4,5 uur wel

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Inderdaad september, als je tenminste de Apple Expo in Parijs bedoelt, waar Steve (of een andere bobo van Apple) een keynote zal houden. 20 tot 24 september dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Je kan natuurlijk wel blijven wachten, wacht dan op de x86-mac, die komen er ook over driekwart jaar aan. Ik wil nu een iBook dus ik koop er nú een. Maar goed; iedereen zijn eigen keuze toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

ik verwacht tegen die tijd toch mijn powerbook wel te hebben gesleten aan iemand die ik tot switcher kan bombarderen... een high-end powerbook is dan wel vetjes natuurlijk :9

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:53

Superflip

*pwiet*

Ik ben hier mijn iB G3 600 en die gaat echt tergend traag.
Morgen dan eindelijk mijn PB 15" als alles goed gaat... Ik ben er al meer dan een maand op aan het wachten. Ik kijk er echt naar uit, eindelijk terug is wat vlot werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Yay! Ik heb vanavond m'n nieuwe iBookje in ontvangst mogen nemen :9 Op het secretariaat lag m'n volledige order op me te wachten... Als een verleidelijke dame, op een satijnen dekbed... Zeg maar...

Nu ontvangen:
* iBook 14" (de nieuwe), plain vanilla uitvoering
* 15" Crumpler tas (vond deze erg mooi en hij beschermt toch wel)
* 15" Crumpler screen protector (komt wel goed)
* Applecare

Nog te ontvangen:
* 1 GB RAM (gekocht bij kingstonshop.nl)
* Keyspan USB -> Serial adapter (voor het beheer van Sun en Cisco apparatuur)
* Een Kensington Lock, om te zorgen dat m'n collega's niet aan de haal gaan met m'n Bookie..

*kwijl*

Ben nu het OS van begin af aan aan het installeren... Had de user accounts verkloot (net als de eerste keer met m'n Powermac) en ik vind het toch een fijner gevoel dan de pre-install..

Hopelijk kom ik vanavond nog zo ver dat ik m'n homedir enzo van de PM over kan zetten naar de iB...

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Kensington-locks zijn gehyped. Met een stukje toiletrol heb je die in mum van tijd open....

Toch heb ik er 1, het is toch weer een handeling meer dan snatch 'n grab. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- ALs je een Apple koopt betaal je voor de naam gewoon vet geld.
- Games kan je vergeten
- Kwaliteit is super
- Snelheid is ok
- Gratis software blijft natuurlijk net niks want een office Mac pakketje kost ook 400Euro zo ook photoshop.
- OS X is wel stabiel , windows XP ook
- OS X is wennen , werkt goed maar niet perse beter
- Alle soorten software zijn voor de x86 versie voor handen ,apple moet gewoon voor worden betaald of je moet toevallig een kennis hebben met software :)
- Apple is weer eens wat anders. Houdt er wel rekening mee dat scholen de apple vaak niet ondersteunen mbt draadloze netwerken ed.....(je moet dan een wifikaart kopen bij school (HAN)in ieder geval!)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:17:
- Games kan je vergeten
- Kwaliteit is super
- Snelheid is ok
- Gratis software blijft natuurlijk net niks want een office Mac pakketje kost ook 400Euro zo ook photoshop.
- Alle soorten software zijn voor de x86 versie voor handen ,apple moet gewoon voor worden betaald of je moet toevallig een kennis hebben met software :)
- Apple is weer eens wat anders. Houdt er wel rekening mee dat scholen de apple vaak niet ondersteunen mbt draadloze netwerken ed.....(je moet dan een wifikaart kopen bij school (HAN)in ieder geval!)..
Het doel van deze post :?

Sorry hoor, maar dit topic gaat over ervaringen. Dit slaat echt nergens op.

Voorlopig is mijn ervaring dat mijn iBook gearriveerd is in Europa (Luxemburg :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

je bent de eerste die dit claimt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cailin_coilleach schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:02:
Yay! Ik heb vanavond m'n nieuwe iBookje in ontvangst mogen nemen :9 Op het secretariaat lag m'n volledige order op me te wachten... Als een verleidelijke dame, op een satijnen dekbed... Zeg maar...

Nu ontvangen:
* iBook 14" (de nieuwe), plain vanilla uitvoering
* 15" Crumpler tas (vond deze erg mooi en hij beschermt toch wel)
* 15" Crumpler screen protector (komt wel goed)
* Applecare

Nog te ontvangen:
* 1 GB RAM (gekocht bij kingstonshop.nl)
* Keyspan USB -> Serial adapter (voor het beheer van Sun en Cisco apparatuur)
* Een Kensington Lock, om te zorgen dat m'n collega's niet aan de haal gaan met m'n Bookie..

*kwijl*

Ben nu het OS van begin af aan aan het installeren... Had de user accounts verkloot (net als de eerste keer met m'n Powermac) en ik vind het toch een fijner gevoel dan de pre-install..

Hopelijk kom ik vanavond nog zo ver dat ik m'n homedir enzo van de PM over kan zetten naar de iB...
Ik heb vanavond ook mijn iBook ontvangen, de 12 inch versie.
Valt me op dat het scherm in vergelijking tot mijn iMac G5 20 inch erg tegenvalt. Wat me ook opvalt is dat je het scherm hard dicht moet doen wil de sluiting pakken. En er zit een spleet tussen de accu en het frame van de iBook, wat me ook niet 100% normaal lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

en op de NHL in Leeuwarden kan ik zelfs garanderen dat een mac WLAN kaartje beter functioneerd dan de plain meuk van de wintels...

En ik heb geen zin om jouw beweringen te gaan ontkrachten op 1 ding na...

Je vergeet DESIGN ! en niet alleen uiterlijk, ook interaction design... daar betaal je ook voor :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

- Games kan je vergeten
- Kwaliteit is super
- Snelheid is ok
Op de HAN (:r) kan je gewoon met een Mac op de draadloos netwerk.
Ik heb daar ook op school gezeten en zag op de Heao, regelmatig chicks met Mac's op de wifinetwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en over dat gamen wat een bs

ik speel world of warcraft bf1942 rise of nations en wolvenstein ET en dat alles zonder problemen op me pb

en me neef heeft zon mooie windows en die kan dat allemaal niet aan :P
share mem videokaart

office kost 300 maar wat is je punt? de gratis mail is beter dan die van office
verder een gratis foto programma gratis dvd maak programma enz enz

er zijn zat apple only warrez borden plus je hoeft juist niet te betalen
zo had ik laatst een wedstrijd met een pro windows iemand
wie het snelst een cd van mp3 naar wav kon krijgen

zonder een progje te hebben het eerste progje wat ik dl de was gewoon gratis en klaar was ik
hij had eerst allemaal trail zooi of je kon maar 6 nummers enz enz
maby minder keuze voor apple maar wat er is is goed

mijn school ondersteund prima wireless dat ook een bs bewering

verder
geen virusen dus ook geen proc nemende virus scanners scheelt ook weel veel geld
lange bat duur kan je van die windows x86 laptops niet zeggen
superlicht superdun en duur
ik weet nie maar het werkt wel altijd dat is ook wat waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo na dit topic aardig door gespit te hebben heb ik me maar is aangemeld om de volgende met jullie te bespreken

ik heb z'n 2 jaar geleden voor het eerst achter een mac gezeten en was vrijwel meteen verkocht. ik baalde ook best wel dat ik toen net 2 weken ervoor een nieuwe pc had gekocht. nu 2 jaar later zijn mijn mac kriebels nog steeds niet verdwenen en zit er nu sterk over te denken een 12' ibook aan te schaffen. maar omdat ik niet zo thuis ben in al die afkortingen termen enz. die ik tegen kwam in dit topic, heb ik nog de volgende vragen:

de Ibook gaat mijn huidige desktop vervangen, dit omdat de pc erg veel ruimte in neemt en mijn eisen die ik stel aan een computer, laag genoeg zijn voor een laptop (denk ik).

ik gebruik mijn pc nu voor internet, msm, beetje grafisch(standaard adobe proggies) muziek luisteren/dvd's kijken en wat teksverwerken. dit zou in mijn ogen op een Ibook moeten kunnen toch?

verder hebben we hier thuis de internet verbinding via een router draadloos verdeel over 2 pc's, kan dit straks naar de ibook ipv. de pc die ik nu heb?

omdat 12' toch wel klein is zou ik in de toekomst een lcd scherm eraan willen hangen, niet extreem groot. kan de Ibook dat aan?

ik las vaag iets over de mogelijkheid van uitbreiding van de usb poorten, kan dat kloppen en hoe werkt dat precies?

msm voor mac is niet echt uirgebreid maar mac lever een programme Ichat, kan ik daarmee mijn pc/msn gebruikende vrienden mee berijken?

muziek vind ik erg belangrijk dus wil ik graag wat speakers aan de Ibook, kan dat?

zo dat waren ze wel (voor nu) ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de Ibook gaat mijn huidige desktop vervangen, dit omdat de pc erg veel ruimte in neemt en mijn eisen die ik stel aan een computer, laag genoeg zijn voor een laptop (denk ik).
Het is mierenneukerij, maar wil je alsjeblieft de juiste benamingen gebruiken (iBook dus), zie ook de FAQ.
ik gebruik mijn pc nu voor internet, msm, beetje grafisch(standaard adobe proggies) muziek luisteren/dvd's kijken en wat teksverwerken. dit zou in mijn ogen op een Ibook moeten kunnen toch?
Voor dit soort 'licht' gebruik is de iBook uitermate geschikt.
verder hebben we hier thuis de internet verbinding via een router draadloos verdeel over 2 pc's, kan dit straks naar de ibook ipv. de pc die ik nu heb?
Waarschijnlijk wel. Je moet even checken of je router compatible is (welke standaard hij ondersteund), maar in principe is dit geen probleem.
omdat 12' toch wel klein is zou ik in de toekomst een lcd scherm eraan willen hangen, niet extreem groot. kan de Ibook dat aan?
Ja, daar is een speciale hack voor. Anders kan het ook wel, maar dan op een (te) lage resolutie. Zoek dus even op screenspanning hack. De iBook heeft helaas geen DVI aansluiting, maar alleen VGA. Ik dacht dat hiervoor wel converters te verkrijgen zijn, maar je moet er toch even aandacht aan besteden.
ik las vaag iets over de mogelijkheid van uitbreiding van de usb poorten, kan dat kloppen en hoe werkt dat precies?
Dat is heel eenvoudig te doen met een USB-hub. Dat is een soort kastje met een USB-kabel er aan. In dat kastje zitten dan weer andere USB-aansluitingen, waardoor je er meer krijgt. Dit is een goedkope oplossing, maar kna wel gepaard gaan met een klein beetje snelheidsverlies.
msm voor mac is niet echt uirgebreid maar mac lever een programme Ichat, kan ik daarmee mijn pc/msn gebruikende vrienden mee berijken?
Volgens mij worden alleen AIM en JABBER ondersteud. Klik

muziek vind ik erg belangrijk dus wil ik graag wat speakers aan de Ibook, kan dat?

Geen flauw idee :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Woei, vandaag de 512mb van mijn 12" PB 1GHz omgeruild voor 1.25Gb. Voor de twijfelaard: gewoon doen! Het effect is precies wat ik verwachtte :)

Waar ik mij met 512mb namelijk aan stoorde is dat als ik bijvoorbeeld flink zat te Photoshoppen, processen die je een tijdje niet gebruikt weggeswapt worden. Dat had als gevolg dat ik na het aanklikken van Mail (wel actief, maar geen venster open) gewoon 5 a 6 seconden moest wachten voordat Mail helemaal weer terug in het RAM gezet was en opende (en in die 5 seconden was het systeem ook erg traag). Het zelfde geldde voor het oproepen van Dashboard of zelfs een Finder. Dat was storend, want het grote voordeel van OS X is juist dat je lekker gewoon alles open kunt laten staan (en applicaties die je niet gebruikt tijdelijk hiden etc).

Dit euvel is nu helemaal verholpen, alle programma's komen gewoon instant omhoog (dus programma's die al wel een driehoekje in de Dock hebben staan, maar waarvan je geen vensters open hebt staan). Verder merk ik niet zo heel veel verschil, maar dat had ik ook niet verwacht (de trage harddisk van deze laptop is ook een grote bottleneck).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Bigs schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 00:23:
Woei, vandaag de 512mb van mijn 12" PB 1GHz omgeruild voor 1.25Gb. Voor de twijfelaard: gewoon doen! Het effect is precies wat ik verwachtte :)

Waar ik mij met 512mb namelijk aan stoorde is dat als ik bijvoorbeeld flink zat te Photoshoppen, processen die je een tijdje niet gebruikt weggeswapt worden. Dat had als gevolg dat ik na het aanklikken van Mail (wel actief, maar geen venster open) gewoon 5 a 6 seconden moest wachten voordat Mail helemaal weer terug in het RAM gezet was en opende (en in die 5 seconden was het systeem ook erg traag). Het zelfde geldde voor het oproepen van Dashboard of zelfs een Finder. Dat was storend, want het grote voordeel van OS X is juist dat je lekker gewoon alles open kunt laten staan (en applicaties die je niet gebruikt tijdelijk hiden etc).

Dit euvel is nu helemaal verholpen, alle programma's komen gewoon instant omhoog (dus programma's die al wel een driehoekje in de Dock hebben staan, maar waarvan je geen vensters open hebt staan). Verder merk ik niet zo heel veel verschil, maar dat had ik ook niet verwacht (de trage harddisk van deze laptop is ook een grote bottleneck).
Ik begrijp precies wat je bedoeld. Op mijn iMac herken ik dit wel. Vooral wanneer java op de proppen komt zetten.

Ik had een reepje van 1GB besteld maar aangezien het bedrijf zo crappy was, heb ik het maar geannuleerd.

Ik verwacht heel erg binnenkort mijn iBook en een goede tas daarvoor vind ik belangrijker dan die enkele seconden dat ik moet wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ik heb als extra's een beschermhoes een apple muis en gister een reepje extra geheugen.ik besteed liever een paar euro's meer dan dat ik een et niet computer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
Wat betreft die vraag over MSNen op OS X: het is al veel vaker gezegd, maar bij deze een stem voor Adium X! Wat een applicatie! \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

offtopic:
adium roels :P daar kan nog niets tegenop, hopelijk ook snel met webcamsupport

Speakers op je iBook zal geen probleem zijn... idem dito met internet (Zowieso via een kabel, wireless is heel af en toe nog een klein probleem, vooral op beveiligingsvlak)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-09 11:39
Kun je op de iBook een toetsenbord krijgen met achtergrond verlichting?
Ik meende dat sommige modellen PowerBook dat namelijk hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

KeeZ schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 09:21:
offtopic:
adium roels :P daar kan nog niets tegenop, hopelijk ook snel met webcamsupport

Speakers op je iBook zal geen probleem zijn... idem dito met internet (Zowieso via een kabel, wireless is heel af en toe nog een klein probleem, vooral op beveiligingsvlak)
Volgens mij is er een tijdje terug een update geweest voor airport om die beveiligingen beter aan te kunnen. Ik weet niet of nu alles is opgelost, ik weet wel dat ik met een iBook gewoon op het netwerk van mijn school kan (Avans)
uruviel schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 09:26:
Nee, het is volgens mij alleen te krijgen met een PB 15" of 17" (meen dat de 12" het niet had)

[ Voor 22% gewijzigd door Pindkaas op 05-08-2005 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

uruviel schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 09:26:
Is een dure feature, dus die vind je alleen op dure Powerbooks zoals de 15" en 17" idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Heb zelf nu 2 weken een PB met zo'n keyboard, maar buiten het hoge ' kijk-eens-wat-gaaf' gehalte heb ik er tot nu toe nog geen toegevoegde waarde van gehad, maar .... ymmv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

hmm nou ik vind het 's avonds op bed echt heerlijk om mee te werken, ook al typ ik blind, het zorgt ervoor dat ik (als ik het even niet kan vinden) niet meer zo'n groot contrast in mn ogen krijg...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Ik vond het jammer dat mijn 12" het niet heeft, maar ik heb wel het gevoel sneller en beter de toetsen uit mijn hoofd te leren dan met verlichting. Ook al kan ik blind tikken, ik moet nog steeds een beetje wennen aan de fn-knop links-onder terwijl mijn andere toetsenborden dat niet hebben. ;)
En het 'kijk-eens-wat-gaaf' gehalte moet mijn lichtgevende appeltje maar goed maken achterop mijn scherm. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Nu online

Scrummie

Think different

Oke, ik weet niet helemaal zeker of dit hier thuis hoort, maar ik probeer het gewoon (vergeef me als ik fout zit).

Ik had afgelopen donderdag met mijn baas erover dat ik een iBook wou gaan kopen. Hij vond dit een slecht idee (hij ehm, is geloof ik beetje windows minded, slechte ervaringen met OSX (eerste versie geloof ik). Nu kregen we het zo over OSX en de discussie ging erover hoe OSX was opgebouwd. Hij wou beweren, dat OSX niets anders is als met linux, namelijk een window manager over een nouja, laat ik het maar DOS noemen, dat volledig was overgenomen van UNIX. Hij wist dat 100% zeker, omdat hij op een seminar was geweest. Ik was eigenwijs en koppig en ging hem dus uitleggen hoe volgens mij OSX was opgebouwd. En ik vertelde het volgende: OSX is een compleet nieuw besturing systeem, waarvan de kern is gebaseerd op delen van BSD, maar een totaal uniek OS is.

Ik kon op de apple site niets technisch hierover vinden, dus iemand, vertel mij ff wat nou waarheid is. Maakt niet of ik nou fout zit, of dat hij nou fout zit, of dat we allebei fout zitten, ik ben gewoon erg benieuwd naar wat technische achtergronden van OSX :)

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:01:
en over dat gamen wat een bs

ik speel world of warcraft bf1942 rise of nations en wolvenstein ET en dat alles zonder problemen op me pb

en me neef heeft zon mooie windows en die kan dat allemaal niet aan :P
share mem videokaart
Dan ligt het niet aan je neef z'n mooie windows, maar aan de shar mem videokaart.
Dus hou je bs ook voor je a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

OSX heeft een UNIX (BSD, idd) achtergrond. Die heet Darwin. Maar daar heb je als de gemiddelde OSX gebruiker vrij weinig mee te maken.

De vergelijking met DOS is overigens geen goeie -- DOS kon niet multitasken, had derhalve dus ook geen memory protection, etc.

Er zijn veel OSsen die zich UNIX mogen noemen. Allemaal zijn ze retestabiel en werken ze naar de gebruiker en programmeur toe ongeveer hetzelfde. Darwin is er slechts een van, naast bijvoorbeeld Solaris, AIX, IRIX, etc. Dat zijn allemaal unices die zich al lang en breed bewezen hebben en de drijvende kracht onder een heleboel zware servers zijn. Die baas moet z'n feiten eens op een rijtje helpen.

[ Voor 44% gewijzigd door CyBeR op 05-08-2005 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Nu online

Scrummie

Think different

CyBeR schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 17:56:
OSX heeft een UNIX (BSD, idd) achtergrond. Die heet Darwin. Maar daar heb je als de gemiddelde OSX gebruiker vrij weinig mee te maken.

De vergelijking met DOS is overigens geen goeie -- DOS kon niet multitasken, had derhalve dus ook geen memory protection, etc.

Er zijn veel OSsen die zich UNIX mogen noemen. Allemaal zijn ze retestabiel en werken ze naar de gebruiker en programmeur toe ongeveer hetzelfde. Darwin is er slechts een van, naast bijvoorbeeld Solaris, AIX, IRIX, etc. Dat zijn allemaal unices die zich al lang en breed bewezen hebben en de drijvende kracht onder een heleboel zware servers zijn. Die baas moet z'n feiten eens op een rijtje helpen.
Kijk, dit is nou info waar ik iets aan heb :)

Hartelijk dank, en in grote lijnen is het dus inderdaad zoals ik dacht.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 17:56:
[...]

Dan ligt het niet aan je neef z'n mooie windows, maar aan de shar mem videokaart.
Dus hou je bs ook voor je a.u.b.
dat weet ik maar jullie vergelijken de pb steeds met een 900 euro kosten de laptop met share mem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Ik heb mijn iBook nog niet( maandag volgens de tracker) maar ik heb al wat corsair geheugen besteld voor mijn iBook en ik zocht dus een guide om die te installeren. die heb ik dus gevonden en ik wilde natuurlijk de rest helpen: http://www.info.apple.com...f/ibkg4/ibg4-mem-cip1.pdf
succes:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
Ik denk eigenlijk dat wat die baas bedoelde zoiets is "OS X is vergelijkbaar met Linux enzo: yet another UNIX command line OS met daar boven op een grafische schil van WM+DE+enz".

Technische gezien heeft hij daar ook gelijk in... Net als andere UNIXen kan je OS X ook volledig zonder grafische omgeving runnen. Dus daar is de vergelijking best OK... Wat hij dan met zijn Windows-centrische manier van denken bedoelt met "DOS" is de "command line" :) Dus ook al zegt hij het eigenlijk fout, wat hij bedoeld is best okay...

Echter, wat betreft het grafische gedeelte is OS X helemaal niet te vergelijken met de verschillende andere Unices/Linii.. Of eigenlijk andersom... OS X is volgens mij uniek in zoverre dat het een UNIX is met een rock solid grafische schil wat nauwelijks aan te tornen is! Ze zit niet alleen prachtig in elkaar, maar is ook nog eens veelzijdig en gebruikersvriendelijk.

Dus mjaa... Als je een iBook koopt, zal je in de baas z'n beleving inderdaad een sjieke Linux laptop kopen... En in zijn beleving zit ie d'r ook niet al te ver naast :D Maar toch ook weer mijlen ver! *grijns*

Wat een heerlijk OS is OS X!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
O.D.Smolik schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:16:
[...]

Op de HAN (:r) kan je gewoon met een Mac op de draadloos netwerk.
Ik heb daar ook op school gezeten en zag op de Heao, regelmatig chicks met Mac's op de wifinetwerk :)
weet je dat zeker? want binnenkort ga ik dus met me iBook naar de ICA, en ik hoop dat ie het dan ook doet, anders zou het minder fijn zijn, op z'n zachtst gezegd

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Het werkt wel, maar toen ik bij de Heao ging vragen (Wifi was 2004/2005 alleen op de Heao).
Zei een vrouw dat het wel werkt, maar ze leverden geen support erop. Ik bleef maar door zeuren, maar het heeft niet mogen helpen :P. Het grappige is dat zij zelf ook een enorme Apple fan is.
Maar goed, mijn nichtje zit daar dus ook en zij heeft klasgenoten met Apple's die gewoon feilloos op de wifi netwerk zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06:34

BaT

Ik heb nu al een paar maandjes een 12" PowerBook; en kan nu wel een beetje posten wat ik er van vind. Ik ben altijd vervend Windows gebruiker geweest (niet voor het OS, maar omdat je er "meer" mee kan), en als het op een desktop PC aankomt zal ik ook in de toekomst ook nog steeds kiezen voor het Windows platform, dit omwille het feit dat ik een echte gamer ben en ik het aanbod op de Mac toch te beperkt vind.

Maar toen ik een laptop ging aanschaffen, dacht ik, games ga ik er toch niet op spelen, dus ging ik mijn horizon wat verbreden. En ik moet zeggen : Behalve dat de apple Ibooks/PowerBooks er gewoon (mijn mening) beter uitzien dan welke Win Laptop dan ook : het werkt ook hartstikke relaxed : OSX is peanuts om te leren (als je er uberhaubt iets aan moet leren).

Het mooiste aan Apple vind ik : de opties maken sence, geen bron codes/memory errors, waar je geen reet mee kan : gewoon de dingen die je verwacht. Exposee is gewoon super handig : ik merk niet eens dat ik met 1024*768 werk (het bijft gewoon overzichterlijk en dat terwijl ik al 7 jaar een 19" gewend ben op 1600*1200). Dus als laptop zijnde zal ik in de toekomst waarschijnlijk ook voor Apple kiezen, je betaald idd wat meer, maar je krijgt er ook meer voor terug! (ben overigens ook benieuwd hoe het in de toekomst zal gaan met de i386 versie van OSX, dit lijkt me voor Apple niet echt handig, aangezien je dan geen dure Apple hardware meer hoeft aan te schaffen voor hetzelfde OS ... maar dan nog het ziet er allemaal gewoon slick uit).

Ben overigens wel wat teleurdgesteld over het WIFI bereik van de 12" Powerbook ... had toch wel beter verwacht. Voor de rest zijn de prestaties prima! Meestal 1 keer in de week langs de campus van de UT, ff WIFI een filmpje of 2 downloaden: wat een luxe :Y) Was wel even wennen hoe je op die windows bakken moest connecten, werkt ook niet altijd, maar het werkt goed genoeg!

Over het beeldscherm van me powerbook ook nog wat : het is superscherp, maar nu ik hier bijvoorbeeld lekker met vakantie in frankrijk zit : met wat zon er op zie je geen drol!

Dit tot zover mijn chaotische opsomming van gebruikers ervaringen van me powerbook, een ding is zeker : je zult met de aankop van een Powerbook sowieso geen spijt krijgen !

[ Voor 3% gewijzigd door BaT op 10-08-2005 13:06 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O.D.Smolik schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 21:59:
Het werkt wel, maar toen ik bij de Heao ging vragen (Wifi was 2004/2005 alleen op de Heao).
Zei een vrouw dat het wel werkt, maar ze leverden geen support erop. Ik bleef maar door zeuren, maar het heeft niet mogen helpen :P. Het grappige is dat zij zelf ook een enorme Apple fan is.
Maar goed, mijn nichtje zit daar dus ook en zij heeft klasgenoten met Apple's die gewoon feilloos op de wifi netwerk zitten.
Het kan wel eens zijn dat er bij de ICA wat strengere eisen zijn. De reden dat daar nog geen draadloos netwerk was komt doordat er binnen de school de leerlingen meer verstand hebben van de beveiliging dan de systeembeheerders. Is natuurlijk een beetje raar om op een computer gerelateerde opleiding achter te lopen ten opzichte van de HEAO. Andere reden is dat er op de ICA in theorie een student een aantal uren recht heeft op het gebruik van een PC. Maar daar maak je mij niet blij mee.

Ik ben een beetje sceptisch omdat ik op de ICA al toegang heb gehad tot het draadloos netwerk terwijl een dag later het niet meer werkte. Bovendien was destijds de kwaliteit van het netwerk slecht te noemen. Ik heb het dan over het bereik. Wanneer ik een lokaal zat had ik niet of nauwelijks bereik, terwijl de accesspoint een lokaal verder buiten de deur hing. Snelheid was ook verre van optimaal. Maar ik was destijds erg druk met andere zaken dus heb het nog niet echt kunnen testen. Volgens mij waren ze het zelf ook aan het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

BaT schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 16:04:
Over het beeldscherm van me powerbook ook nog wat : het is superscherp, maar nu ik hier bijvoorbeeld lekker met vakantie in frankrijk zit : met wat zon er op zie je geen drol!

Dit tot zover mijn chaotische opsomming van gebruikers ervaringen van me powerbook, een ding is zeker : je zult met de aankop van een Powerbook sowieso geen spijt krijgen !
Dat is met alle TFT's die ik op laptops heb aangetroffen zo. Helaas :(
Maar mijn vorige (Sony Vaio) had er iets minder last van dan mijn huidige powerbook. Die was bruikbaarder met licht van achter (in je gezicht dus). Als de zon achter je staat dan helpt niets meer. :P :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Verwijderd schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 23:22:
[...]

Het kan wel eens zijn dat er bij de ICA wat strengere eisen zijn. De reden dat daar nog geen draadloos netwerk was komt doordat er binnen de school de leerlingen meer verstand hebben van de beveiliging dan de systeembeheerders. Is natuurlijk een beetje raar om op een computer gerelateerde opleiding achter te lopen ten opzichte van de HEAO. Andere reden is dat er op de ICA in theorie een student een aantal uren recht heeft op het gebruik van een PC. Maar daar maak je mij niet blij mee.

Ik ben een beetje sceptisch omdat ik op de ICA al toegang heb gehad tot het draadloos netwerk terwijl een dag later het niet meer werkte. Bovendien was destijds de kwaliteit van het netwerk slecht te noemen. Ik heb het dan over het bereik. Wanneer ik een lokaal zat had ik niet of nauwelijks bereik, terwijl de accesspoint een lokaal verder buiten de deur hing. Snelheid was ook verre van optimaal. Maar ik was destijds erg druk met andere zaken dus heb het nog niet echt kunnen testen. Volgens mij waren ze het zelf ook aan het testen.
Ja het is echt hopeloos daar op de HAN, niks klopt daar. En dat is een van de redenen dat ik er vanaf bent gegaan :/
Wel jammer, ik kon namelijk harstikke goed opschieten met mijn klasgenoten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even offtopic maby

http://www.macosx.nl/ is een erg goeie site daar ben ik heen gegaan toen ik me 17" pb kocht dit jaar
ik wist zelf toen nog niks van apple

hoewel bijna alles simpel is heb ik voor de aankoop even het switsers forum gelezen
waar verhalen staan van mensen die van plan zijn of net een apple gekocht hebben
en hun simpele standaard vragen

maby heeft iemand er wat aan

ook moeilijke vragen kun je stellen trouwen je hebt er vrij snel antwoord
het enige nadeel er lopen wat radicale windows haters rond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
hier ook alleen mag je daar gewoon op micro$oft flamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

nu we toch wat bookmarks posten, ik vond deze gister::
http://www.apple.com/support/mac101/work/

basic info over alle leuke functies in Mac OSX.:) goed voor beginners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ik ben nu net in het bezit van een ibook 12" (1.33) en hij bevalt mij prima, al vind ik het scherm wat erop zit niet echt super.
Maar een vraagje, is het aan te raden om nog 1gig bij die 512mb te stoppen en zo dus 1536mb te maken? Of is dat overkill en is 1 reepje van 512mb erbij genoeg. Ik gebruik niet echt zware applicaties (en ik betwijfel het dat world of warcraft wat ik af en toe wel speel hierop zal werken), maar ik vind het wel gewoon fijn als alles lekker snel loopt. En verbruikt hij dan ook meer stroom als ik er 1gig bijstop in plaats van 512mb (dus meer van de batterij?).

En wat voor geheugen raden jullie aan, om te nemen? Welke snelheid dus, aangezien de gebruiksaanwijzing vermeldt dat je er niet te snel geheugen in moet stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Nu online
Websites als kingstonshop.nl en de Tweakers shop hebben een memory configurator die automagisch het goede RAM voor je uitkiest. De Tweakers shop had echter een paar dagen geleden de nieuwe iBook er nog niet tussen staan (reden voor mij om naar Kingston te stappen)...

Daarnaast wordt vaak gezegd: "Geef OS X zo veel mogelijk RAM", dus dat zou in dit geval inderdaad die 1GB suggereren. Daarmee zou je ook meteen voor de toekomst klaar zijn (en zo duur is het tegenwoordig nou ook weer niet). Maar ja, het blijft op zich een smakje geld en die 512 is nu eenmaal goedkoper...

Ach... Het heeft allebei zo z'n voor- en nadelen :) Beslis zelf wat voor jou het zwaarst weegt. Omdat m'n baas de laptop + ram betaald ben ik voor de 1 gig gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Ik heb in mijn iMac nog steeds 512mb zitten, ik vind het niet storend.

Eerder in dit topic werd vermeld wat het grote verschil is wanneer je er meer geheugen in stopt:
Bigs schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 00:23:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van 512 naar 1 gig gegaan en alles is snell er opstarten van progsenzo

en wow ook dus ik raad zo veel mogenlijk ram aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

ik heb voor mijn bestelde iBook al een extra 512 mb reepje besteld van het merk corsair. dan heb ik mooi 1 gig er in. Ik moet nog 1 a 2 dagen wachten op mijn iBook. wat is wachten op zo iets moois frustrerend:S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Die van mij moet vandaag geleverd worden. Ik ben benieuwd hoe laat ze komen..? Hopelijk niet vanavond want dan ben ik er niet meer voor een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik

O.D.Smolik

Pindkaas schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 09:05:
Ik heb in mijn iMac nog steeds 512mb zitten, ik vind het niet storend.

Eerder in dit topic werd vermeld wat het grote verschil is wanneer je er meer geheugen in stopt:

[...]
Op een desktop merk ik imho veel minder ervan als minder ram heb. Omdat de hardeschijf veel sneller. In laptops zitten van die slome schijven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pindkaas schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 12:52:
Die van mij moet vandaag geleverd worden. Ik ben benieuwd hoe laat ze komen..? Hopelijk niet vanavond want dan ben ik er niet meer voor een week.
Haha ik heb dus precies hetzelfde, morgen ga ik een week weg :p
Mijn ouders zijn er wel om hem in ontvangst te nemen, maar ik wil hem zelf natuurlijk eigenlijk zo snel mogelijk checken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pindkaas schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 12:52:
Mijne ook vandaag!! Ik kan niet wachten. Heb ik zo nog rijles ook, ik vermoord mezelf als hij geleverd wordt als ik er niet ben 8)7

Edit: *Grmbl* Hij is er niet... ik word gek.

Is hier iets gek mee?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
06 aug 05   90 75   truck arrived at final destination  CNSHA50     08 aug 05
    05 aug 05   84 04   shipment on hold, requested by K    KN Luxemburg     
    05 aug 05   30 10   departed direct     NLAMS07     08 aug 05
    04 aug 05   40 69   accept scanned at EDC   NLAMS07     10 aug 05
    04 aug 05   86 14   booking slot obtained   KN Luxemburg     
    02 aug 05   32 55   flight departed     Kuehne & Nagel Shanghai      
    02 aug 05   32 05   Flight Booked   Kuehne & Nagel Shanghai      
    01 aug 05   30 63   handover at supplier    CNSHA50      
    01 aug 05   00 04   Picking confirmed, EDI received     CNSHA50      
    01 aug 05   30 61   Consignment Booking received from supplier  CNSHA50     10 aug 05

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Nou hij is er!!! Wat issie mooi!!! :9

Accu vol en dus gelijk plezier! :D

Alleen die bak updates... ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Pindkaas op 08-08-2005 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Laatst online: 01-09 19:05
Ik heb sinds een weekje een iBook in mijn bezit en dat bevalt best goed. Ik wilde een kleine laptop (tilbaar, voor thuis op de bank), met wifi, goede batterij performance, en vooral goedkoop. Dus sorry mensen, geen hoogdravende idealen, gewoon zo'n berekenende zuinige Nederlander. En dan blijkt de goedkoopste 12" een Mac te zijn. Dus na alle halleluja verhalen toch maar eens doen dan. Echt rap hoeft de laptop niet te zijn voor wat surfen en coden. En er leek me voldoende freeware beschikbaar en via vnc en fink heb je ook toegang tot Windows en GNU apps.

Het is mijn eerste mac dus het was wel even wennen. Het aanmelden en het wegklikken van .Mac gedoe ging soepeltjes. Wifi liep gelijk goed en ook het bereik is goed en dat met dikke gewapend beton flat muren. Wel is het erg jammer dat iSync via BT mijn nokia 6230 niet ondersteund. Apple gebruikt een of ander wazig eigen protocol in plaats van het standaard SyncML protocol, das toch wel jammer. Daar staat tegenover dat BT het wel gelijk doet. Overigens krijg je kort na je eerste keer inloggen wel een flinke stapel updates voorgeschoteld voor allerlei software.

De interface van OS X is wel even wennen na jaren Windows. Het ziet er allemaal wel gelikt uit natuurlijk (in Windows noemt men dat dan overbodige kermis) maar het is nog wel even zoeken naar alle knoppen. Zo blijkt de standaard plek voor Apple taalinstellingen onder menu Edit te zitten en niet bij File-> preferences... tis maar wat je logisch vind / gewend bent. Een rechter muisknop zou soms wel eens handig zijn maar dat gaat ook met ctrl-muisklik. Verder zijn er wat eigenaardigheden zoals dat return op een geselecteerde folder/app deze niet opent maar hernoemt (vgl windows F2). Ook ben je nog even opzoek naar al die tools die je onder windows gebruikt, unrar, een player voor je ogg files, msn client (Adium, erg mooi) etc.

Wel is een nieuwe install an OS X met een 40GB hardeschijf aan te raden. Zo kun je bij de install kiezen om overbodige printerdrivers (1.5GB), talen (1.5GB) en overbodige apps (garageband 1-2GB, iDVD) niet te installeren. Die talen krijg je er ook met een tooltje achteraf wel uit maar als je toch bezig bent...

De batterij valt me niet tegen met zo'n 4 a 4.5 uur. Alle opties hiervoor zijn goed in te stellen. Wel wordt je iBook lekker warm op schoot en na een kwartiertje 100% cpu load wel meer dan aangenaam warm.

De 12" is best goed, alhoewel in normaal daglicht de helderheid toch wel te wensen overlaat zoals bij meer lcds. Verder is de kwaliteit van het scherm wel goed, niet uitzonderlijk ofzo. Helaas had ik echter een rode hot pixel. Na een weekje aankijken heb ik toch maar besloten dat dat niet kan voor 1000euro. Maar tot mijn stomme verbazing ging men bij apple-care direct over tot omruilen, niks gezeur over minimaal 4-7 dooie pixels (zie trouwens ook dit). Dus TNT komt hem binnenkort ophalen.

Kortom, een iBook en dat Mac OS zijn zeker wel aardig. Het heeft zo zijn goede punten maar ook eigenaardigheden. En na jaren Windows is het wel wennen maar dat viel te verwachten. De ontbrekende ondersteuning via BT voor mijn nokia vind ik toch wel erg jammer. De support lijkt tot zover goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Verder zijn er wat eigenaardigheden zoals dat return op een geselecteerde folder/app deze niet opent maar hernoemt
Dat is op dit moment een van m'n weinige 'frustraties' als newbie Apple user !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Dat heet wennen, probeer Appel+O eens.
Ik heb het al zo ver dat ik heel soms in windows op enter druk terwijl ik F2 moet hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Daarom ook ' eromheen ;)

Appel+O kende ik idd al, maar dat zijn 2 toetsen :P

Ik werk nu thuis met een PB en op m'n werk "gewoon" met een windows machine, maar dát is gegarandeerd een recept voor regelmatig misklikken/typen, bijv. Windowstoets-W indrukken om een venster af te sluiten op m'n windows bak en meer van dat soort dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

appeltje+beneden toets doet het ook prima voor het openen van een folder...

verder ben ik blij om te zien dat er een aantal nieuwe tevreden apple users bij zijn gekomen, dat doet me deugt :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me eigenlijk nog steeds af wat die ene toets doet, die met dat streepje en dat dakje er recht onder. Weer iemand dat????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:53:
Ik vraag me eigenlijk nog steeds af wat die ene toets doet, die met dat streepje en dat dakje er recht onder. Weer iemand dat????
is een return toets. (net zoiets als enter maar dan anders :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 17:53:
Is dat niet de return? Of is dat juist de enter? :P Ik dacht in ieder geval dat er tussen 'return' en 'enter' een verschil zat bij Apple, en dat ze daarom ook een aparte toets hebben. Waarom dat verschil er is en wat het inhoudt? Geen flauw idee :+

[ Voor 49% gewijzigd door The Evil Brain op 08-08-2005 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Pindkaas schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:02:
[...]

is een return toets. (net zoiets als enter maar dan anders :P)
Dat is niet de return maar de enter toets :) Vroeger met terminals was er wel een duidelijk verschil tussen een 'return' en een 'enter', maar tegenwoordig maakt het weinig meer uit.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste lieden,

Ik heb al het een en ander aan zoekwerk lopen doen, maar ik kom er niet uit.

Op dit moment ben ik aan het twijfelen of ik een iBook 12" aan ga schaffen.

Deze laptop past perfect binnen de criteria die ik heb gesteld aan een laptop, hij moet klein en licht zijn, en bij voorkeur niet al te veel kosten. Na haast alle fabrikanten te hebben gehad keek ik voor de grap ook eens bij apple. Tot mijn grote verbazing was de 12" iBook de goedkoopste die ik tot nog toe gezien had, en had hij de beste graka (9550 32 MB).

Ik zit echter met het volgende probleempje, ik ben een MCSEer en ik werk daardoor ERG veel met MS machines. Is dit zo'n grote 'culture-shock' dat ik er in mijn dagelijkse werkzaamheden problemen mee kan krijgen? Ik bedoel dat ik niet elke keer weer moet nadenken wat ik nu moet indrukken / klikken. Dit verminderd mijn effectiviteit, en dat is nogal ongewenst bij klanten.

Verder zou ik graag willen weten of het mogelijk is met deze iBook (1,33Ghz, 512Mb ram, 40GB 4200rpm HD, ATI 9550 32MB ram) een beetje te gamen is. Erg hardcore game ik nu ook weer niet, maar af en toe mijn World of Warcraft opengooien zou wel leuk zijn op m'n laptop. Gaat dit met die configuratie, of kan ik beter eens met Dell gaan bellen voor een gamersbook (of hoe ze die dingen ook noemen)? ;)

Ik neem overigens aan dat ik met die iBook gewoon een Cisco router aan kan knopen? (al dan niet met een verloopkabel / adapter).

Graag zou ik van iemand willen weten hoe het nu precies zit, want die lieden bij Apple zelf praten ook wel erg in hun eigen straatje, en google levert me ook niet veel meer op behalve flames van een van beide kampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ah ik ga voor de 1gig, ik bestel hem alleen niet online, aangezien ik nu in de U.S. zit en het hier waarschijnlijk wel goedkoper kan krijgen ergens.
Dan heb ik nog een vraagje, kan ik ook tomtom draaien (of iets soortgelijks?) op mijn ibook, en wat voor gps ontvanger zou ik dan nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:42:
Beste lieden,

Ik heb al het een en ander aan zoekwerk lopen doen, maar ik kom er niet uit.

Op dit moment ben ik aan het twijfelen of ik een iBook 12" aan ga schaffen.

Deze laptop past perfect binnen de criteria die ik heb gesteld aan een laptop, hij moet klein en licht zijn, en bij voorkeur niet al te veel kosten. Na haast alle fabrikanten te hebben gehad keek ik voor de grap ook eens bij apple. Tot mijn grote verbazing was de 12" iBook de goedkoopste die ik tot nog toe gezien had, en had hij de beste graka (9550 32 MB).

Ik zit echter met het volgende probleempje, ik ben een MCSEer en ik werk daardoor ERG veel met MS machines. Is dit zo'n grote 'culture-shock' dat ik er in mijn dagelijkse werkzaamheden problemen mee kan krijgen? Ik bedoel dat ik niet elke keer weer moet nadenken wat ik nu moet indrukken / klikken. Dit verminderd mijn effectiviteit, en dat is nogal ongewenst bij klanten.

Verder zou ik graag willen weten of het mogelijk is met deze iBook (1,33Ghz, 512Mb ram, 40GB 4200rpm HD, ATI 9550 32MB ram) een beetje te gamen is. Erg hardcore game ik nu ook weer niet, maar af en toe mijn World of Warcraft opengooien zou wel leuk zijn op m'n laptop. Gaat dit met die configuratie, of kan ik beter eens met Dell gaan bellen voor een gamersbook (of hoe ze die dingen ook noemen)? ;)

Ik neem overigens aan dat ik met die iBook gewoon een Cisco router aan kan knopen? (al dan niet met een verloopkabel / adapter).

Graag zou ik van iemand willen weten hoe het nu precies zit, want die lieden bij Apple zelf praten ook wel erg in hun eigen straatje, en google levert me ook niet veel meer op behalve flames van een van beide kampen.
Of de iBook voldoet hangt helemaal af van je dagelijkse bezigheden. Office, internet netwerken is allemaal prima te doen. Ik weet niet of je voor een Cisco router speciale programma's nodig hebt of een seriele poort?

Je kan daarnaast nog heel veel doen met VirtualPC. Dat draait behoorlijk en met genoeg ram kan ik daar alles mee doen wat niet met OSX kan.

Spellen zoals WoW kunnen wel, maar verwacht niet dat je op high details kan spelen.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de communicatie met Cisco spullen heb je een serieele poort nodig en een progsel ala hyperterminal. Zit zoiets in OS X, of moet je dat zelf downloaden / kopen?

En heeft iemand ervaring met het potentieele overschakelprobleem?
Zoals ik hierboven beschreef?

En zou een upgrade naar 1024MB Ram m'n WoW helpen, of is de combinatie cpu / graka gewoon niet sterk genoeg?
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.