[Laptop] Apple Powerbook / iBook gebruikerservaringen

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste
Acties:
  • 6.882 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 11:04

Backspace-NL

New and Improved!

Anoniem: 87748 schreef op 20 mei 2004 @ 11:18:
Gefeli..

Dat backlight toetsenbord, wees maar eerlijk...je vind hem gewoon cool ;)
Mijn collega's zijn ook van die hardcore pc gebruikers..
Ik vertelde er een dat ik een powerbook had besteld, hij meteen: "Beh...Apple..I moet die crap niet" |:(

Dat komt van mensen die zo'n ding nog niet eens hebben gezien ofzo
Goh, waar ken ik dat laatste nou van? Een aantal collega's verklaren me ook voor gek. Ach, ik kan er alles mee wat ik moet doen en kan met Windows, op Visual Studio.NET na, daar gebruik ik of m'n desktop of Virtual PC ofzo voor. Moet kunnen dacht ik zo.

En je hebt gelijk over dat toetsenbord, het is ook gewoon erg strak. Om eerlijk te zijn zit ik ook regelmatig in het donker te werken, en dan is het makkelijk denk ik alhoewel ik het nog niet in actie gezien heb.

Net even de status bekeken van m'n bestelling, het wordt als alles meezit a.s. Woensdag, dan krijg ik 'm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Sixkiller schreef op 20 mei 2004 @ 11:21:
[...]

Goh, waar ken ik dat laatste nou van? Een aantal collega's verklaren me ook voor gek. Ach, ik kan er alles mee wat ik moet doen en kan met Windows, op Visual Studio.NET na, daar gebruik ik of m'n desktop of Virtual PC ofzo voor. Moet kunnen dacht ik zo.

En je hebt gelijk over dat toetsenbord, het is ook gewoon erg strak. Om eerlijk te zijn zit ik ook regelmatig in het donker te werken, en dan is het makkelijk denk ik alhoewel ik het nog niet in actie gezien heb.

Net even de status bekeken van m'n bestelling, het wordt als alles meezit a.s. Woensdag, dan krijg ik 'm.
ik verwacht hem dan ook maar dan de 12" PB :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:30
Ik zit nog heel erg te twijfelen of ik ook een powerbook ga aanschaffen.
Ben altijd windows user geweest, maar heb laatst op een OS X machine gewerkt, is toch wel heel mooi :) maar ik weet niet of ik er alles mee kan.

Internet -> geen probleem :)
Office apps -> geen probleem
Serverbeher -> geen probleem
Muziek/divx/dvd ->geen probleem
programmeren -> c++ en delphi -> ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

kieskes schreef op 20 mei 2004 @ 11:58:
Ben altijd windows user geweest, maar heb laatst op een OS X machine gewerkt, is toch wel heel mooi :) maar ik weet niet of ik er alles mee kan.

C++, geen probleem. Maar dan wel Mac Apps. Ik weet niet of ze een of andere cross compiler leveren. Je kan altijd Virtual PC draaien en dan Windows 2000 ofzo daarin. Altijd handig :) Natuurlijk wel genoeg memory enzo kopen want het vreet nogal wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Sixkiller schreef op 20 mei 2004 @ 11:21:
[...]

Dat backlit toetsenbord _roelt_. Echt briljant. Helpt inderdaad ontzettend als je in het donker zit te typen :) Hij gaat automatisch aan en uit, en je kunt ook instellen dat 't scherm dan wat donkerder gezet wordt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
kieskes schreef op 20 mei 2004 @ 11:58:

Programmeren kan natuurlijk heel goed onder OS X, maar je maakt dan wel Mac-applicaties (of cross-platform dingen met Java of wxWindows of wat dan ook). Als je Delphi en C++ kent heb je Objective-C en Cocoa zo aangeleerd en dan kun je native apps maken. Ik ben daar nu ook mee bezig en ik moet zeggen dat de hele werkwijze me best bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Niet dat dit hier thuis hoort, maar heeft er iemand bijzonder goede ervaringen met een bepaald merk en type wireless access point i.c.m. zo'n Airport Extreme WLAN kaart? Ik wil eigenlijk geen Airport Extreme wireless access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik heb in ieder geval geen bijzonder slechte ervaringen, hij werkt iig goed met Asus, Linksys, Belkin, Netgear en Edimax access points. Meer heb ik er niet geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bigs schreef op 20 mei 2004 @ 13:02:
Ik heb in ieder geval geen bijzonder slechte ervaringen, hij werkt iig goed met Asus, Linksys, Belkin, Netgear en Edimax access points. Meer heb ik er niet geprobeerd :)
Ik kan een SMC 2804WBR v.2 aan het lijstje toevoegen (naast o.a. regelmatig een linksys wrt54g)(met 11b airport kaart).

Ben al 1,5 jaar erg tevreden met mijn iBook. Nooit problemen gehad (op af en toe een kernel panic bij gebruik van nessus na)(, en een rode hot pixel bij het eerste exemplaar(is na aandringen van mij vervangen door een exemplaar zonder hot/dode pixels)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:29
Hoelang bestaat de PB G4 al :? Ik heb al aardig wat reviews gelezen en denk dat zo'n Apple in de toekomst miss ook wel wat voor mij is :)
Ik gebruik em vooral voor muziek, internet (meelen en surfen) en tekstverwerken. Niet veel bijzonders dus en als ik wil gaan gamen doe ik dat wel op mijn desktop :)

Hier heb ik 2 oude reviews gevonden: review 1 , review 2
Product release date: July 22, 2002
Dit betekent dus dat de PB G4 al heel oud is :? Van 12-15 juli is er weer zo'n Mac World Expo. Denken jullie dat de PB G5 daar wordt aangekondigd :?
Zelf ben ik niet echt op de hoogte van 'het Apple wereldtje' dus ik kan dit soort dingen moeilijk inschatten :(
Natuurlijk wil ik wel wat doen voor mijn info, dus heb ik veel reviews gelezen ;)
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de PB al heet wordt bij het internetten. Klopt dit :?
Anoniem: 87748 schreef op 19 mei 2004 @ 13:19:
Ik heb zojuist een 17 inch powerbook besteld en zal zeker een complete review maken zodra ik hem heb (met pics :Y) )
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

MyNameIs schreef op 20 mei 2004 @ 16:10:
Hoelang bestaat de PB G4 al :? Ik heb al aardig wat reviews gelezen en denk dat zo'n Apple in de toekomst miss ook wel wat voor mij is :)
Ik gebruik em vooral voor muziek, internet (meelen en surfen) en tekstverwerken. Niet veel bijzonders dus en als ik wil gaan gamen doe ik dat wel op mijn desktop :)

Hier heb ik 2 oude reviews gevonden: review 1 , review 2

[...]

Dit betekent dus dat de PB G4 al heel oud is :? Van 12-15 juli is er weer zo'n Mac World Expo. Denken jullie dat de PB G5 daar wordt aangekondigd :?
Zelf ben ik niet echt op de hoogte van 'het Apple wereldtje' dus ik kan dit soort dingen moeilijk inschatten :(
Natuurlijk wil ik wel wat doen voor mijn info, dus heb ik veel reviews gelezen ;)
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de PB al heet wordt bij het internetten. Klopt dit :?

[...]

_/-\o_
G4 is er al een tijdje, maar wordt steeds weer geupdate. laatste update was een nog geen 2maand terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
En volgens mij duurt het nog _lang_ voordat de G5 in een power/ibook terug te vinden is?
Hij slurpt nog heel veel wattjes en word erg warm geloof ik, iemand meer info?

Anders is het voor mij ook wel interessant om hierop te wachten als dat binnen een half jaar gaat gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87748

Het zou jammer zijn als er opeens een G5 komt (wel wat onwaarschijnlijk, gezien de nieuwe G4 lijn nog maar net bestaat) maar zelfs dan is het niet zo'n probleem voor mij.

Als ik echte CPU power wil had ik namelijk een 2 Ghz Dothan gekocht (ook duur)
Voor gamen ed. is de ATI 9700 mobile toch de top.

Nu maar snel mijn nieuwe laptoppie ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:29
[message]iemand? schreef op ??-??-???? @ ??:??[/message]:
Omdat ik van een geordende harddisk houd, is Mac OS ideaal. Alles is veel overzichtelijker, en is geen register met overblijfselen van gedeïnstalleerde programma's. Als je een programma niet meer gebruikt, gooi je het gewoon in de trashcan.
Dit betekent dus dat je een Apple nooit meer helemaal opnieuw hoeft te installeren :? Is dit wel mogelijk :?
Zo ja, kun je dan ook een 7200rpm schijf in de PowerBook doen :?
Hoe zit het met het geheugen: kan je dit ook zelf erin zetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

MyNameIs schreef op 20 mei 2004 @ 21:12:
[...]

Dit betekent dus dat je een Apple nooit meer helemaal opnieuw hoeft te installeren :? Is dit wel mogelijk :?
Per se nodig is het idd niet. Eigenlijk is 't alleen bij windows zo namelijk.
Zijn er 7200rpm laptopschijven dan?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

[...]

7200RPM wordt NIET door apple ondersteunt, maar 5400rpm is ook al vrij snel, op een kleine hdd.

vergeet niet dat alles dichter bijelkaar zit dus erg traag is het niet een 5400rpm.

OSx hoef je eigenlijk nooit op nieuw te installeren idd. :) heel fijn :D

Geheugen kan je er zelf in zetten op de apple site wordt met filmpjes en fotos prcies vertelt hoe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
7200RPM wordt NIET door apple ondersteunt,
Hoe kom je daar nou bij? Kan prima hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
kieskes schreef op 21 mei 2004 @ 11:03:
[...]

Hoe kom je daar nou bij? Kan prima hoor :)
Ik heb hier in #apple pas een hele discussie over gehouden :)

In deze review hebben ze verschillende drives geprobeerd in de PowerBooks. De 7200rpm schijven presteren aanzienlijk beter, en prijstechnisch zijn ze helemaal niet ongunstig.

De reviewer weet echter niet of de extra warmte die een 7200rpm schijfje afgeeft te veel is voor een powerbook. Als het schijfje namelijk te warm wordt, kan het logic board van je powerbook kapot gaan, en waarschijnlijker: het schijfje zelf.

En dan snap je nu wel wat die ondersteuning van Apple inhoudt: Apple heeft powerbooks niet voor 7200rpm schijven ontwikkeld. Ze zijn niet leverbaar met 7200rpm schijven, en nergens op de Apple website staat of dit wel of niet mogelijk is. Het is dus net met het overklokken van een processor: Het kan misschien wel, maar als je er iets mee sloopt is dat je eigen schuld.

Als iemand mij op tests kan wijzen waarin mensen succesvol een 7200rpm schijfje in hun Powerbook hebben zitten, en daarbij de warmteafgifte in de gaten hebben gehouden, zie ik natuurlijk graag een linkje :)

Edit: Hier nog even een quote van deze review:
QUESTION #2: Should I special order my PowerBook with the 5400rpm drive?

HYPOTHESIS: It won't make a big difference.

In our initial tests, we used a 5400rpm Fujitsu and 7200rpm Hitachi drive in a external FireWire 800 case. We felt at the time that it was valid, but since then we've been able to get test results from the actual internal Toshiba MK8026GAX 5400rpm drive Apple sells online, as well as the Hitachi 7K60 7200rpm drive that we wish Apple would offer. Our hypothesis is WRONG, as you can see from the graphs below.

[ Voor 22% gewijzigd door dawuss op 21-05-2004 12:56 . Reden: toevoeging ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
Bedankt, wist ik niet :) het kan dus wel maar word niet aangeraden.

Leuke test trouwens, toch maar voor een 5400 rpm schijf gaan dan:

CONCLUSION #2: The PowerBook gets a kick in the pants from the 5400rpm drive that makes the $50 option well worth it. In fact, this upgrade is so effective

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Woei, een nieuw forum is er nu voor dit soort dingen. :P

Move Complete Systemen & Laptops » Apple Talk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 00:34

xdc

misschien handig nu er toch een heel forum is voor dit soort praat, het wat duidelijker op te delen in nieuwe subjes

denk aan topics als
-handige programma's voor mac OS
-inbouwen van harddisk in ibooks/powerbooks
Nu staat alles door elkaar en dat komt niet ten goede van de leesbaarheid van dit topic toch wat lastig is merk ik als net beginnende apple user.

*me is trouwens vandaag de trotse bezitter geworden van een 12 inch powerbook*

[ Voor 3% gewijzigd door xdc op 23-05-2004 22:46 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Aikeleer schreef op 23 mei 2004 @ 22:14:
Woei, een nieuw forum is er nu voor dit soort dingen. :P

Move Complete Systemen & Laptops » Apple Talk
Ik wilde je er al over mailen ;)
xdc schreef op 23 mei 2004 @ 22:46:
misschien handig nu er toch een heel forum is voor dit soort praat, het wat duidelijker op te delen in nieuwe subjes

denk aan topics als
-handige programma's voor mac OS
-inbouwen van harddisk in ibooks/powerbooks
Nu staat alles door elkaar en dat komt niet ten goede van de leesbaarheid van dit topic toch wat lastig is merk ik als net beginnende apple user.

*me is trouwens vandaag de trotse bezitter geworden van een 12 inch powerbook*
Tsja, dit topic bestond al een paar weken he :)

Iemand nog informatie over 7200rpm harddisks in PowerBooks?

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-07 10:19

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Dit jaar ga ik ook nog een PB aanschaffen. Waarschijnljik de 15" uitvoering. Qua opties ben ik er nog niet helemaal uit.
Reden voor mij om tot die aanschaf over te gaan zijn:

- heb in de privesfeer (programmeerwerk, webdevelopment) een laptop nodig, want de zakelijk (x86/WinXP) mag ik hiervoor niet meer (mis)gebruiken.

- mijn windows omgeving thuis (en op het werk) moet ik eens in de 3 maanden verherinstalleren. Ik ken enkele Mac gebruikers die net zo veel 'rottigheid' uithalen als ik en daar geen last van hebben.

- Ik wordt gillend gek van al die (Win32) virii etc. die rondvliegen op het moment. De trend is ook niet dat dit snel zal veranderen (als in minder worden).

- Een PB voldoet aan al die eisen (jaja... linux zou ook volstaan, maar) + de prive gebruikte software is er ook gewoon op te krijgen (Adobe, Macromedia etc.).

- iPod sync etc. op het Win32 redelijk instabiel lijkt / is (is ook getest op PB zonder problemen)

- Het apparaat moet gewoon werken, wanneer ik dat wil.

- Het oog wil ook wat.

Nu zit ik alleen nog met het volgende: Ik ga binnenkort een aantal dagen naar New York. Aangezien de prijzen daar een stuk lager liggen denk ik erover om daar een PB aan te schaffen (ik ben op de hoogte van het feit dat er in de USA nog sales tax bij komt, maar die is in NY <5%). Het verschil in prijs is ongeveer een dubbel retour ticket naar NY :). Afhankelijk van de gekozen configuratie kan het tot bijna €600 schelen.
Iemand een idee hoe dat met garantie etc. zit? Is die wereldwijd?

offtopic:
Wat is het percentage invoerbelasting dat je (eventueel) in nederland moet betalen voor zo'n apparaat? Er even vanuitgaand dat ik uit de rij wordt gepikt. Op douane.nl kon ik geen bedragen / percentages vinden

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

BlaTieBla schreef op 25 mei 2004 @ 08:35:
Dit jaar ga ik ook nog een PB aanschaffen. Waarschijnljik de 15" uitvoering. Qua opties ben ik er nog niet helemaal uit.
Reden voor mij om tot die aanschaf over te gaan zijn:

- heb in de privesfeer (programmeerwerk, webdevelopment) een laptop nodig, want de zakelijk (x86/WinXP) mag ik hiervoor niet meer (mis)gebruiken.

- mijn windows omgeving thuis (en op het werk) moet ik eens in de 3 maanden verherinstalleren. Ik ken enkele Mac gebruikers die net zo veel 'rottigheid' uithalen als ik en daar geen last van hebben.

- Ik wordt gillend gek van al die (Win32) virii etc. die rondvliegen op het moment. De trend is ook niet dat dit snel zal veranderen (als in minder worden).

- Een PB voldoet aan al die eisen (jaja... linux zou ook volstaan, maar) + de prive gebruikte software is er ook gewoon op te krijgen (Adobe, Macromedia etc.).

- iPod sync etc. op het Win32 redelijk instabiel lijkt / is (is ook getest op PB zonder problemen)

- Het apparaat moet gewoon werken, wanneer ik dat wil.

- Het oog wil ook wat.

Nu zit ik alleen nog met het volgende: Ik ga binnenkort een aantal dagen naar New York. Aangezien de prijzen daar een stuk lager liggen denk ik erover om daar een PB aan te schaffen (ik ben op de hoogte van het feit dat er in de USA nog sales tax bij komt, maar die is in NY <5%). Het verschil in prijs is ongeveer een dubbel retour ticket naar NY :). Afhankelijk van de gekozen configuratie kan het tot bijna €600 schelen.
Iemand een idee hoe dat met garantie etc. zit? Is die wereldwijd?

offtopic:
Wat is het percentage invoerbelasting dat je (eventueel) in nederland moet betalen voor zo'n apparaat? Er even vanuitgaand dat ik uit de rij wordt gepikt. Op douane.nl kon ik geen bedragen / percentages vinden
Apple geeft wereldwijder garantie aan alle portable appararten van hun. Dus het garantie is geen probleem.
Als je gepakt wordt, moet je 19% belasting betalen PLUS de invoerrechten.
Dan heb je gelijk al je "winst" verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36942

Ja, de garantie is wereldwijd. Je kan de laptop zelfs officieel invoeren, want er zitten geen invoerrechten op een laptop. Je betaalt dan wel BTW. Beter is het dus om even wat software te installeren, en de pb zo om te toveren dat hij er niet uitziet alsof hij zo uit de winkel komt gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Anoniem: 36942 schreef op 25 mei 2004 @ 08:46:
Ja, de garantie is wereldwijd. Je kan de laptop zelfs officieel invoeren, want er zitten geen invoerrechten op een laptop. Je betaalt dan wel BTW. Beter is het dus om even wat software te installeren, en de pb zo om te toveren dat hij er niet uitziet alsof hij zo uit de winkel komt gelopen.
dat van die software en evt. data ben ik toch wel van plan.
Is het gedeelte over een laptop invoeren ook nog ergens op een officiele site terug te vinden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlaTieBla schreef op 25 mei 2004 @ 09:04:
[...]

dat van die software en evt. data ben ik toch wel van plan.
Is het gedeelte over een laptop invoeren ook nog ergens op een officiele site terug te vinden??
ja, site van de belastingdienst:

http://www.belastingdiens...eti.htm#Goederen_internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Laatst online: 15-07 16:55

chem

Reist de wereld rond

O.D.Smolik schreef op 25 mei 2004 @ 08:46:
[...]

Apple geeft wereldwijder garantie aan alle portable appararten van hun. Dus het garantie is geen probleem.
Nee, maar aankomen met je ergens anders gekochtte Mac bij een Apple Repair Centre zal je toch wat moeite kostten, daar zullen ze vaak niet op zitten te wachten gok ik.

Maar bv CARD zal het geen probleem vinden denk ik...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 09:13

Nitai

Live the life you love.

by the way, misschien wel interessant... :
http://www.marktplaats.nl/markt/hardware/applebook/5092.htm

ik zat naar een tweedehandse te kijken, maar als ik de prijzen zo zie dan kan ik het beter gelijk nieuw kopen! :)

Ik heb een lange tijd met Mac's gewerkt (G3 e.d.) en dan vooral OS8 en OS9 (design sfeer) bij een Vormgevingsbureau. Ik heb er eigenlijk een beetje heimwee naar, en die OSX is zo :9~

Welke (tweedehandse?) powerbook zou voldoen? Mijn wensen zijn dan vooral dat ie OSX lekker draait en ik gewoon normaal kan photoshoppen en internetten...

[ Voor 72% gewijzigd door Nitai op 25-05-2004 10:23 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Nitai schreef op 25 mei 2004 @ 10:09:
by the way, misschien wel interessant... :
http://www.marktplaats.nl/markt/hardware/applebook/5092.htm

ik zat naar een tweedehandse te kijken, maar als ik de prijzen zo zie dan kan ik het beter gelijk nieuw kopen! :)

Ik heb een lange tijd met Mac's gewerkt (G3 e.d.) en dan vooral OS8 en OS9 (design sfeer) bij een Vormgevingsbureau. Ik heb er eigenlijk een beetje heimwee naar, en die OSX is zo :9~

Welke (tweedehandse?) powerbook zou voldoen? Mijn wensen zijn dan vooral dat ie OSX lekker draait en ik gewoon normaal kan photoshoppen en internetten...
Zou ik zelf kijken voor een PowerBook vanaf 700MHz. Deze draaien OSX zeker lekker en PhotoShop draait er ook nog wel aardig op. Je moet natuurlijk niet beste prestaties verwachten van zo'n machine gezien zijn leeftijd. Als je voor prestaties gaat kan je beter een nieuwe PowerBook kopen. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

hmm ok, tsja de nieuwste photoshop hoeft niet natuurlijk ;) maar OSX draait wel goed? thnx Sage, maar es verder kijken dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Dat is aangekocht via het internet... Ik koop hem persoonlijk in de USA. Geldt dan dezelfde regel als kopen via internet?
Zoiezo ff een rekensommetje maken.

Iemand nog een idee of er een extra boete is als je niet uit jezelf aangeef, maar uit de rij gelicht wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

BlaTieBla schreef op 25 mei 2004 @ 13:47:
[...]

Dat is aangekocht via het internet... Ik koop hem persoonlijk in de USA. Geldt dan dezelfde regel als kopen via internet?
Zoiezo ff een rekensommetje maken.

Iemand nog een idee of er een extra boete is als je niet uit jezelf aangeef, maar uit de rij gelicht wordt?
waarom zo moeilijk doen ??

ALs je de verpakking weggooit en er wat software opzet met een persoonlijke foto als desktop achtergrond etc .. lijkt het alsof de apple gewoon vannuit nederland is meegenomen.

de bonnetjes en verpakking als je ze echt wilt hebben kan je gewoon naar jezelf toesturen met de post ...

daarnaast wordt je er bijna nooit uitgehaald bij schiphol die kans is heel klein.

als je het allemaal heel eerlijk wil doen:

moet je even aangeven dat je een apple hebt gekocht in de usa
en moet je de btw erover betalen.

Mocht je doorlopen bij niks aan te geven en wordt je eruitgehaald , moet je idd een extra boete betalen

[ Voor 14% gewijzigd door xdc op 25-05-2004 13:53 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Hmm.. heb jij wel ooit een verpakking van Apple gezien? Die gooi je niet weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bigs schreef op 25 mei 2004 @ 14:49:
eens eens... Zelfs de verpakking is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:18

Maximus

There is no substitute

Bigs schreef op 25 mei 2004 @ 14:49:
inderdaad die verpakkingen zijn te mooi om niet weg te gooien, ik heb hier boven op mijn plank al ruimte gemaakt voor de volgende apple doos :P Ik denk alleen niet dat de mac die daarna komt [een desktop] op mijn plank past B)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
[...]

Enige wat wel belangrijk is, is dat je geen rare hacktooltjes installeert, want dan kun je het besturingssysteem wel op een onherstelbare manier beschadigen en is een herinstallatie noodzakelijk. Ook moet je natuurlijk niet rare dingen in de Unix omgeving doen, zonder kennis van zaken, maar de gemiddelde gebruiker zal daar nooit bij komen.

Eens in het jaar is een herinstallatie trouwens wel aan te raden, want dan komt er meestal een nieuwe versie van Mac OS X uit. Overschrijven van een bestaand systeem geeft wel eens problemen.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Het is trouwens ook wel goedkoop om een Apple computer via de Apple Developer Connection aan te schaffen. Voor $99,- moet je een studenten lidmaatschap voor een jaar nemen, dan kan je (éénmalig) tot 20% korting krijgen voor je Apple computer. Je moet dan natuurlijk wel student zijn.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

En het is nog goedkoper als je het via je ouders koopt (bedrijf) en de btw kan aftrekken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
MacWolf schreef op 25 mei 2004 @ 19:27:
Het is trouwens ook wel goedkoop om een Apple computer via de Apple Developer Connection aan te schaffen. Voor $99,- moet je een studenten lidmaatschap voor een jaar nemen, dan kan je (éénmalig) tot 20% korting krijgen voor je Apple computer. Je moet dan natuurlijk wel student zijn.
Zitten daar geen addertjes onder het gras? 500 euro korting op mijn powerbook, voor maar $99,- lijkt me een erg goede deal ;)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

MacWolf schreef op 25 mei 2004 @ 19:27:
Geldt dat ook als je HBO docent bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Nitai schreef op 25 mei 2004 @ 21:23:
[...]

Geldt dat ook als je HBO docent bent?
Tuurlijk je hebt voor leerlingen maar ook leraren en school instellingen.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
dawuss schreef op 25 mei 2004 @ 20:01:
[...]

Zitten daar geen addertjes onder het gras? 500 euro korting op mijn powerbook, voor maar $99,- lijkt me een erg goede deal ;)
Ik moet toegeven dat ik het zelf niet heb geprobeerd, maar het zou goed moeten werken volgens verschillende reacties die ik gelezen heb op Slashdot e.d.

Ik heb vorig jaar een nieuwe Mac gekocht (ik koop er zo'n beetje elk jaar één :P) maar was deze tip helaas vergeten. Voor mijn ±3000 Euro's heb ik toen een PowerMac G4 gekocht met 17" Apple TFT'tje i.p.v. een 1,8 Ghz G5 die ik voor hetzelfde geld had kunnen krijgen met deze tip.

Lees ook op Apple's Developer site hierover: http://developer.apple.com/membership/hardware.html

En specifiek voor Student Developers:
* http://developer.apple.com/students/
* http://developer.apple.com/students/sthardware.html

[ Voor 16% gewijzigd door MacWolf op 25-05-2004 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
MacWolf schreef op 25 mei 2004 @ 22:28:
[...]

Ik moet toegeven dat ik het zelf niet heb geprobeerd, maar het zou goed moeten werken volgens verschillende reacties die ik gelezen heb op Slashdot e.d.

Ik heb vorig jaar een nieuwe Mac gekocht (ik koop er zo'n beetje elk jaar één :P) maar was deze tip helaas vergeten. Voor mijn ±3000 Euro's heb ik toen een PowerMac G4 gekocht met 17" Apple TFT'tje i.p.v. een 1,8 Ghz G5 die ik voor hetzelfde geld had kunnen krijgen met deze tip.

Lees ook op Apple's Developer site hierover: http://developer.apple.com/membership/hardware.html

En specifiek voor Student Developers:
* http://developer.apple.com/students/
* http://developer.apple.com/students/sthardware.html
Apple heeft verschillende policies over de USA en Europa. Ik kan nergens kortingspercentages vinden op de developer's website van Apple. Kun je een stukje quoten waar jij die 20% vandaan haalt?

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
dawuss schreef op 25 mei 2004 @ 22:48:
[...]

Apple heeft verschillende policies over de USA en Europa. Ik kan nergens kortingspercentages vinden op de developer's website van Apple. Kun je een stukje quoten waar jij die 20% vandaan haalt?
Let wel: ik zei tot 20% korting.

Vroeger was op de Apple site een PDF bestand te vinden met de prijzen, maar ik verwacht dat je ze nu een mailtje zou moeten sturen om een idee te krijgen wat de korting is.

Wel kun je een beeld vormen door te kijken hoeveel korting iemand in de USA krijgt op bijv. een PowerBook G4 door de volgende 2 stores te vergelijken:
* Voor gewone gebruiker in VS: http://store.apple.com/1-....1.0.5.21.1.1.1.1.0.0.1.0
* Voor developer in de VS: http://store.apple.com/Ap....1.0.5.21.1.0.1.1.0.0.1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Van de site:

To purchase hardware in Europe for development and testing, please select the country the products will be DELIVERED TO from the list below. You will then configure your system/s of choice, save or print your configuration, and then call the appropriate sales team as indicated in the list of countries below. To receive the ADC discount, you must place the order through an agent, NOT directly on the web.

---

Je moet dus eerst bestellen en dan aangeven dat je lid bent van ADC, daarna krijg je korting, als ik het goed begrijp.

[ Voor 197% gewijzigd door MacWolf op 25-05-2004 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42314

Op de Apple site staat toch echt dat je jaarlijks 500$ moet betalen voor die 20% procent korting, dus of het nou de moeite waard is betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 42314 schreef op 30 mei 2004 @ 10:32:
Op de Apple site staat toch echt dat je jaarlijks 500$ moet betalen voor die 20% procent korting, dus of het nou de moeite waard is betwijfel ik.
Die 500 dollar is voor 't gewone lidmaatschap. Hier hebben we het over een studentenlidmaatschap. Da's een stuk goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

mijn gebruikers ervaringen met de PB 12" 1.33Ghz zijn geweldig!!

ik moest laatst presenteren, dus ik prik de beamer er in, ik zo van eehm en nu, hoor ik me klas roepen van Nemo :? :+ had ik me background van Nemo nog op de achtergrond :P het werkte dus gelijk op die zelfde beamer, was ik met me Acer TM altijd 5min aan het kloten voordat ik ook maar een beetje een aardig beeld had :P

Apple rulez ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

--^ bovenstaand verhaal heb ik vrijwel exact 't zelfde gehoord van een familielid met een iBook ;) (nahja, behalve Nemo dan, en de PC laptops waren niet van die persoon ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye
  • Laatst online: 15-05 23:05

black_eye

Ad maiorem black_eye gloriam

Sinds kort ben ik ook de trotse bezitter van een PB 12". Dit als vervanging van mn eerste Apple. Dat was een iBook 12" 700Mhz.

Hiervoor heb ik een boel windows laptops gehad, waaronder een M700 en een M300 van Compac, verschillende Portege's en een Sony C1.
Dit zijn leuke laptopjes, maar het was altijd geklooi met windows XP, updates, enz.

Op een gegeven moment had ik dit wel gezien. Goede ervaringen met Apple in mn vriendenkring, deed me besluiten een iBook te proberen. Dit was ongeveer 2 mnd geleden. Voor redelijk geld heb ik toen een G3 700 met OSX 10.3.3 gekocht.

Dit werkte perfect. Zeer mooi vormgegeven OS, snel en makkelijk in gebruik. Het is alleen wennen in gebruik en veel vragen op dit forum. Daar ben ik trouwens perfect geholpen met beginnersvragen. Ook de prestaties vielen me mee. Je bent natuurlijk gewend om naar Mhz te kijken bij Win pcs. Bij Mac werkt dat toch iets anders.

Ik gebruikte de iBook vooral voor de hobby. Als djoekbox, divxplayer enz.
Toch wilde ik ook fimpjes gaan monteren en foto's bewerken. Na dit geprobeerd te hebben op de iBook, moest het sneller kunnen.

Op het Appleforum las ik toen reviews van users die net een PB hadden gekocht. Die waren zo enthausiast, dat ik er ook 1 wilde. Ik heb een lijst gemaakt met wat er in moest en wat de eisen waren. Voor mij is grootte heel belangrijk. Ik sleep mn laptop overal mee naar toe en had al een mooie kleine alu koffer voor transport. Daarom viel de keuze op de PB 12" met combodrive.

Dit is echt een vooruitgang i.v.m de iBook. Hij is niet alleen kleiner en sneller. Het geluid van de speakertjes is ook heel goed voor zo'n klein ding. Het toetsenbord typt lekkerder en door het slot-systeem voor de CD/DVD vind ik hem iets robuster.

Film en foto's zijn nu perfect te bewerken, alleen is het scherm aan de kleine kant. Tja, dat was mn eigen keuze. Na lang zoeken heb ik ook genoeg sw gevonden. Daar maakte ik me toch wel zorgen over. Alle windowsbende kan in de prullenbak.

Kortom, ik ben zeer tevreden over mn PB. Apple heeft 1 nadeel, je wilt altijd meer en sneller en helaas is het niet de goedkoopste merk. Als je wilt patsen is het wel leuk. Er zijn al een boel collegea kwijlend komen kijken. :)

Ad maiorem black_eye gloriam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

@black_eye: cool thnx voor je bijdrage. Hoeveel was je uiteindelijk kwijt aan je PB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn ervaringen over de laatste week

Ik heb mijn 17 inch powerbook nu meer dan een week en ik kan wel zeggen dat zowel de hardware en de software van Apple uitstekend zijn.

Het scherm is prachtig en de behuizing is van goede kwaliteit.
De aluminium legering zorgt er inderdaad voor dat de warmte goed wordt afgevoerd (als je Halo speelt, dan is hij wel een beetje warm) en dit zorgt ervoor dat de ventilator bij normaal gebruik amper aan staat.
Het geluid van de speakers is heel mooi, een klein minpunt is als men Airport Extreme gebruikt er wat geluid uit de speakers komt, maar het is niet enorm luid.

Voor een 17 inch laptop is de draagbaarheid goed en is hij comfortabel overal te gebruiken.
Hij past goed op je schoot en het scherm kan voldoende versteld worden om een goede kijkhoek te krijgen.
De trackpad en het toetsenbord zijn allebij goed te gebruiken, maar mijn nieuwe Apple Wireless mouse werkt toch een tikkie fijner :D

MacOSX zelf behoeft niet veel uitleg (is ook niet de juiste thread voor)

Verder ben ik zeer tevreden over de performance.
Ik ben niet perse een switcher (gebruik nog veel Wintel systemen op mijn werk en thuis) maar ik mis niets qua performance.
De 5400 rpm harddisk is zeer rap en de Firewire is fantastisch.
Mijn powerbook kan sneller data verplaatsen over Firewire van mijn Maxtor one touch dan mijn Windows bak over USB 2

Ik kan gewoon goed programmeren, muziek luisteren en met Open Office werken in reduced performance mode.
En gamen werkt ook goed op dit systeem.
C&C generals gaat voluit zonder al teveel problemen en Halo werkt ook goed.
Hoe goed?
Als ik Halo op een resolutie van (ongeveer...weet niet precies hoeveel) 1100x720 draai met Vertex shaders (niet pixel..dat is traag) 2x FSAA en alles op Medium, dan loopt alles dik in orde en full screen :)
Waypoints zijn wat traag, maar misschien is hier een patch voor.

Misschien een kleine opmerking, maar mijn desktop heeft nu toch echt vakantie, gezien ik nu alles mobiel kan doen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
(ik zie dit topic nu pas, en ik heb geen zin om de hele thread te lezen, mocht ik dingen melden die al lang gezegd zijn: niet boos worden ;) :P)

Ik heb mijn powerbook (15" G4) nu sinds Januari en ik ben nog steeds volledig te spreken over het apparaat. Ik heb altijd PC's gebruikt in mijn leven, en heb de laatste jaren veel met linux gewerkt. Via linux werd mijn interesse in unix groter en raakte ik dus ook geinteresseerd in OS X. Ik had vroeger wel vaker met apples gewerkt maar dit waren allemaal system 7 of 8 macjes en dus niet te vergelijken. Ik ben toen naar mijn tante gegaan (haar hele leven fervent apple-gebruiker, sinds de MacII!) om daar kennis te maken met OS X...
Het was liefde op het eerste gezicht, eerlijk waar. O+

Toen ik, een half jaar later ongeveer, toe was aan een nieuwe laptop vond ik het het overwegen waard om mischien een Apple te nemen. Vooral vanwege OS X, maar daarnaast ook nog eens vanwege de solide constructie en het strakke uiterlijk. Na veel tobben en overwegen (en een flinke peptalk van m'n tante, waarvoor dank) heb ik dus besloten te gaan voor de 15" Powerbook G4.
Van dit besluit heb ik nog geen seconde spijt gehad. De aanschaf doet behoorlijk pijn in de portemonnee, want geef toe, ze zijn extreem duur. Maar die pijn is gauw over wanneer je plaatsneemt achter dat kleine wondertje...

Voordelen:
• Solide constructie (aluminium, wat wil je nog meer)
• Laag stroomverbruik (3,5 uur haal ik gemiddeld met 1 keer opladen)
• Retestrak uiterlijk (het ook wil oog wat vind ik)
• Het display!! 15" breedbeeld en kristalheldere kleuren en contrast. Vooral dat laatste valt veel mensen op
• OS X - need i say more

Nadelen:
• De prijs
• Compatibiliteit

Waarbij ik vind dat de 2 nadelen nogal voor de hand liggen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BezurK op 03-06-2004 09:10 ]

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

BezurK schreef op 03 juni 2004 @ 00:23:

Nadelen:
• De prijs
• Compatibiliteit

Waarbij ik vind dat de 2 nadelen nogal voor de hand liggen ;)
Ik vind 't toch altijd wel grappig dat mensen dit als nadelen noemen. Dat je 't duur vindt ok, moet je zelf weten. Valt in de praktijk wel mee, maar de initiele aanschafprijs wil idd wel eens hoger zijn dan in de pc wereld.

Maar 'compatibiliteit' is gewoon vreemd. Waarmee, precies? Je prikt je OSX machine zonder moeite in ieder netwerk, je hebt er Office (van Microsoft zelf, notabene. Nog een betere versie dan voor Windows ook), goede browsers en Internet Explorer, en je kunt Windows filesystems mounten, zowel local (FAT, NTFS) als over 't netwerk (SMB/CIFS). En 't limiteert zich niet tot Windows compatibiliteit. Onder de motorkap zit UNIX. En hoewel er een Mac-uiterlijk overheen is geplakt is alle rauwe UNIX functionaliteit nog even goed bruikbaar.

Probeer onder Windows maar eens een Mac filesystem te gebruiken (zonder 'inkijk'-apps dus), probeer eens wat files te sharen zonder SMB/CIFS, zie maar eens of er standaard bij de installatie 2 browsers geinstalled zijn, kijk eens hoe compatible verschillende versies van MS Office op Windows zijn en probeer eens zonder enige moeite je windows laptop in iemand anders z'n netwerk te prikken. Hell dat laatste gaat al vaak genoeg mis als je /niet/ van netwerk verandert... (Wil 't opeens geen DHCP lease meer krijgen bijvoorbeeld)

Macs zijn ondertussen bijna meer compatible met windows dan windows zelf, en Windows doet zelfs geen enkele moeite om met andere OSsen compatible te zijn. (De enige uitzondering is het algemene 'Services for UNIX', wat vroeger geld kostte en nog steeds bedoeld is om je van UNIX over te krijgen op Windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
CyBeR schreef op 03 juni 2004 @ 01:18:
[...]

Ik vind 't toch altijd wel grappig dat mensen dit als nadelen noemen. Dat je 't duur vindt ok, moet je zelf weten. Valt in de praktijk wel mee, maar de initiele aanschafprijs wil idd wel eens hoger zijn dan in de pc wereld.

Maar 'compatibiliteit' is gewoon vreemd. Waarmee, precies? Je prikt je OSX machine zonder moeite in ieder netwerk, je hebt er Office (van Microsoft zelf, notabene. Nog een betere versie dan voor Windows ook), goede browsers en Internet Explorer, en je kunt Windows filesystems mounten, zowel local (FAT, NTFS) als over 't netwerk (SMB/CIFS). En 't limiteert zich niet tot Windows compatibiliteit. Onder de motorkap zit UNIX. En hoewel er een Mac-uiterlijk overheen is geplakt is alle rauwe UNIX functionaliteit nog even goed bruikbaar.

Probeer onder Windows maar eens een Mac filesystem te gebruiken (zonder 'inkijk'-apps dus), probeer eens wat files te sharen zonder SMB/CIFS, zie maar eens of er standaard bij de installatie 2 browsers geinstalled zijn, kijk eens hoe compatible verschillende versies van MS Office op Windows zijn en probeer eens zonder enige moeite je windows laptop in iemand anders z'n netwerk te prikken. Hell dat laatste gaat al vaak genoeg mis als je /niet/ van netwerk verandert... (Wil 't opeens geen DHCP lease meer krijgen bijvoorbeeld)

Macs zijn ondertussen bijna meer compatible met windows dan windows zelf, en Windows doet zelfs geen enkele moeite om met andere OSsen compatible te zijn. (De enige uitzondering is het algemene 'Services for UNIX', wat vroeger geld kostte en nog steeds bedoeld is om je van UNIX over te krijgen op Windows)
Mjah, je hebt absoluut gelijk, maar met compatibiliteit bedoelde ik niet dat ik wil dat mac alle win32 apps kan draaien of dat ik ervan baal dat het niet kan. Het nadeel, in real life dus, is dat je vaak tegen de lamp loopt met programma's die je niet kan gebruiken omdat men er vaak vanuit gaat dat iedereen windows gebruikt. Zo kreeg ik laatst de Nokia PC Suite bij m'n nieuwe telefoon: windows only. Zo moest ik een poosje terug een toets maken op school: windows only (moest op de pc van de leraar doen).
Dit zijn slechts voorbeelden...

Dat zijn toch zeker wel nadelen. Maar dat ligt vind ik meer aan de mentaliteit van de windows gebruikers (en uiteraard aan de kosten die aan multiplatform ontwikkelen verbonden zijn) dan dat het echt een nadeel is per sé van apple.

Maar beide nadelen die ik noemde vind ik absoluut NIET de voordelen wegcijferen. Heel simpel.
Niet voor niks dat mijn volgende computer een Apple wordt :) (heb nu nog PC als workstation, en dus een powerbook laptop)

[ Voor 3% gewijzigd door BezurK op 03-06-2004 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BezurK schreef op 03 juni 2004 @ 09:07:
[...]

Mjah, je hebt absoluut gelijk, maar met compatibiliteit bedoelde ik niet dat ik wil dat mac alle win32 apps kan draaien of dat ik ervan baal dat het niet kan. Het nadeel, in real life dus, is dat je vaak tegen de lamp loopt met programma's die je niet kan gebruiken omdat men er vaak vanuit gaat dat iedereen windows gebruikt. Zo kreeg ik laatst de Nokia PC Suite bij m'n nieuwe telefoon: windows only. Zo moest ik een poosje terug een toets maken op school: windows only (moest op de pc van de leraar doen).
Dit zijn slechts voorbeelden...

Dat zijn toch zeker wel nadelen. Maar dat ligt vind ik meer aan de mentaliteit van de windows gebruikers (en uiteraard aan de kosten die aan multiplatform ontwikkelen verbonden zijn) dan dat het echt een nadeel is per sé van apple.

Maar beide nadelen die ik noemde vind ik absoluut NIET de voordelen wegcijferen. Heel simpel.
Niet voor niks dat mijn volgende computer een Apple wordt :) (heb nu nog PC als workstation, en dus een powerbook laptop)
Ach, je installeert VirtualPC en je probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Anoniem: 36942 schreef op 03 juni 2004 @ 09:31:
[...]

Ik noem het ook geen probleem mensen, snap dat nou ;)
Het is gewoon een noemenswaardig nadeel. That's ALL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Kan iemand mij zeggen hoe groot een 12" iBook is? Net zo groot als tijdschrift? (qua oppervlakte, de bodem) Waarmee is het te vergelijken?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36942 schreef op 03 juni 2004 @ 09:31:
[...]

Wat kost dat ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Jah kom op zeg, even zoeken.
leokennis schreef op 03 juni 2004 @ 11:05:
Kan iemand mij zeggen hoe groot een 12" iBook is? Net zo groot als tijdschrift? (qua oppervlakte, de bodem) Waarmee is het te vergelijken?
En voor jou hetzelfde: ga even naar de apple site en zoek op wat de afmetingen zijn.

Bij deze zijn jullie dus gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whoa full stop..

Daarmee bedoel ik dus het volgende..
Men noemt de compatibility met windows geen probleem omdat men een bepaald bedrag voor VirtualPc en Windows moet neertellen om een paar aps te kunnen gebruiken.

Het is wel degelijk een probleem voor sommige mensen omdat je nog aardig in de buidel moet tasten om die apps te kunnen gebruiken.

Sorry dat het onduidelijk was, maar je hoeft niet te bijten hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

chem schreef op 03 juni 2004 @ 11:31:
[...]

Jah kom op zeg, even zoeken.
[...]

En voor jou hetzelfde: ga even naar de apple site en zoek op wat de afmetingen zijn.

Bij deze zijn jullie dus gewaarschuwd.
Ja kijk dat kan ik natuurlijk wel...maar net als met mijn iPod: ik vouwde een leuk doosje...en hij viel toch een stuk kleiner uit. Ik zoek dus ook niet de officiële maten (
Hoogte: 3,42 cm, Breedte: 28,5 cm, Diepte: 23,0 cm), maar hoe klein/groot hij "voelt". Zet je em eenvoudig op je schoot? Kun je hem makkelijk met een hand vasthouden? Past ie makkelijk in een tas?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Ik heb net mijn powerbookje in bestelling gedaan bij de locale computer boer die ook in apples doet. het is een powerbook 15" combo + secondskin + screensaverz geworden.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 87748 schreef op 03 juni 2004 @ 11:33:
Whoa full stop..

Men noemt de compatibility met windows geen probleem omdat men een bepaald bedrag voor VirtualPc en Windows moet neertellen om een paar aps te kunnen gebruiken.
Ho daar. Je bent niet verplicht VirtualPC te gebruiken. Er zijn ook gratis x86 emulators. Alleen is VirtualPC nu eenmaal de beste. En idd kan OSX niet zomaar windows apps draaien. Net als Windows geen OSX apps kan draaien. Compatibiliteit in die zin is een non-issue aangezien je dat bij elk platform hebt: Windows draait geen AIX apps, AIX draait geen Solaris binaries, Solaris draait geen Mach-O (Darwin) binaries, Darwin draait geen Windows binaries. En zo is het cirkeltje rond. De enige uitzonderingen hierop zijn compatibility layers zoals bijvoorbeeld FreeBSD die heeft voor Linux binaries. Maar dat is bij Darwin ook geen optie omdat a) de API's totaal verschillend zijn en b) het hardwareplatform 99% van de tijd niet hetzelfde is.
Het is wel degelijk een probleem voor sommige mensen omdat je nog aardig in de buidel moet tasten om die apps te kunnen gebruiken.
Niet per see dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
CyBeR schreef op 03 juni 2004 @ 12:41:
[...]

Ho daar. Je bent niet verplicht VirtualPC te gebruiken. Er zijn ook gratis x86 emulators. Alleen is VirtualPC nu eenmaal de beste. En idd kan OSX niet zomaar windows apps draaien. Net als Windows geen OSX apps kan draaien. Compatibiliteit in die zin is een non-issue aangezien je dat bij elk platform hebt: Windows draait geen AIX apps, AIX draait geen Solaris binaries, Solaris draait geen Mach-O (Darwin) binaries, Darwin draait geen Windows binaries. En zo is het cirkeltje rond. De enige uitzonderingen hierop zijn compatibility layers zoals bijvoorbeeld FreeBSD die heeft voor Linux binaries. Maar dat is bij Darwin ook geen optie omdat a) de API's totaal verschillend zijn en b) het hardwareplatform 99% van de tijd niet hetzelfde is.

[...]

Niet per see dus.
In een ideale wereld is idd een non-isue. Maar in een wereld waar dik 95% van de computers Windows draait is het dat wel :) (helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

leokennis schreef op 03 juni 2004 @ 11:47:
[...]

Ja kijk dat kan ik natuurlijk wel...maar net als met mijn iPod: ik vouwde een leuk doosje...en hij viel toch een stuk kleiner uit. Ik zoek dus ook niet de officiële maten (
Hoogte: 3,42 cm, Breedte: 28,5 cm, Diepte: 23,0 cm), maar hoe klein/groot hij "voelt". Zet je em eenvoudig op je schoot? Kun je hem makkelijk met een hand vasthouden? Past ie makkelijk in een tas?
Tsja, dat kan iemand wel beschrijven - maar ik zou eens naar een Dixons oid lopen en domweg even kijken en zelf proberen.

Je had dat dan ook even kunnen intypen ipv om de afmetingen te vragen.

Anoniem: 87748 schreef op 03 juni 2004 @ 11:33:
Whoa full stop..

Sorry dat het onduidelijk was, maar je hoeft niet te bijten hoor
Dat bleek dan ook niet echt uit je vraag, wees volgende keer wat duidelijker (ook voor de andere bezoekers/lezers).

Zoals al gezegd; er zijn ook gratis emulators, maar aan een licentie voor windows zit je wel vast.

Daarbij - er IS een emulator, dat is al meer dan gezegd kan worden van bv windows of linux - die enkel zwaar verouderde Classic OS'en kunnen draaien (al biedt PearPC heel wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

chem schreef op 03 juni 2004 @ 13:01:
[...]

Tsja, dat kan iemand wel beschrijven - maar ik zou eens naar een Dixons oid lopen en domweg even kijken en zelf proberen.

Ik vroeg ook: is hij net zo groot als....

Maar OK ik begrijp je kritiek.

Probleem is dat ik (schat ik) 15km bvan de dichstbijzijnde Mac-verkoper zit (€5,- met de trein oid) dus dan kan ik het beter hier vragen ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
chem schreef op 03 juni 2004 @ 13:01:
Daarbij - er IS een emulator, dat is al meer dan gezegd kan worden van bv windows of linux - die enkel zwaar verouderde Classic OS'en kunnen draaien (al biedt PearPC heel wat).
Doel je hier op de emulatie van een ander platform, of ene ander OS?
In mijn ogen gaat het WINE project namelijk tegenwoordig heel hard, en wil je echt per se windows apps onder linux/bsd in hun native omgeving draaien, dan bestaan daarvoor gewoon (weliswaar vrij dure) pakketten zoals VMWare :)

Wat dat betreft valt de compatibiliteit onder Windows nog het meeste tegen, maar met dat platform houdt toch wel iedereen rekening.

Overigens denk ik dat deze discussie beter hier thuis past :)

Zelf ben ik inmiddels overtuigd van het vernuft van een PB en OS X. Nu nog zorgen dat ik genoeg geld bij elkaar kan sprokkelen :P

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Chem

Geen probleem, mijn excuses voor de vaagheid.

Ja er zijn gratis oplossingen, (Bochs is denk ik een goede)
Zal eens voor de gein Bochs proberen, want er zijn nog wat oudere DOS games die eens wil proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

[quote]chem schreef op 03 juni 2004 @ 13:01:
[...]

Dixons verkoopt helemaal geen powerbooks , dus ik vind het wel degelijk dat hij mag vragen hoe groot een powerbook in gebruik is!

ik woon zelf in leiden (toch een middelgrote stad) , nergens in de stad een apple dealer te vinden hoor , moet ik toch echt naar denhaag rotterdam of amsterdam of naar vlasveld in alphen aan de rijn .. Als die jongen dan vraagt hoe groot zo;n ding in gebruik is... kan ik daar niks verkeerds in zien... laat staan een waarschuwing.. Apple dealers zijn nu eenmaal schaars.

[ Voor 73% gewijzigd door xdc op 03-06-2004 14:40 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Tenks ;)

BTW het ging om een iBook :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

xdc schreef op 03 juni 2004 @ 14:35:

Dixons verkoopt helemaal geen powerbooks , dus ik vind het wel degelijk dat hij mag vragen hoe groot een powerbook in gebruik is!
Vroeger wel, en volgens mij nog steeds... kan me iig herinneren dat de laatste keer dat ik er was er nog gewoon pbooks in de etalage stonden.
ik woon zelf in leiden (toch een middelgrote stad) , nergens in de stad een apple dealer te vinden hoor , moet ik toch echt naar denhaag rotterdam of amsterdam of naar vlasveld in alphen aan de rijn .. Als die jongen dan vraagt hoe groot zo;n ding in gebruik is... kan ik daar niks verkeerds in zien... laat staan een waarschuwing.. Apple dealers zijn nu eenmaal schaars.
Zijn vraagstelling was in eerste instantie: hoe groot is-ie. Nou, dat is eenvoudig, dat kan je opzoeken.

Hoe zoiets dan in de praktijk aanvoelt lijkt me bij een aanschaf van een duizend euro of wat iets dat je niet op iemands' woord moet geloven maar zelf moet voelen en merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4dd1cT
  • Laatst online: 24-02-2020
Ik heb sinds kort een 15" PB, 1,33-GHz en ben er erg blij mee :)
Maar ik dacht dat dat backlit toetsenbord standaard was? Of zijn alleen de sensors standaard? Want hij geeft hier geen licht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

4dd1cT schreef op 04 juni 2004 @ 00:35:
Ik heb sinds kort een 15" PB, 1,33-GHz en ben er erg blij mee :)
Maar ik dacht dat dat backlit toetsenbord standaard was? Of zijn alleen de sensors standaard? Want hij geeft hier geen licht :(
Nope, alleen bij de 17" en 15" met SuperDrive is 'ie standaard :) Bij de 12" kan het niet en bij de 15" zonder SD is 't een BTO optie. (Wel jammer IMO, had wat mij betreft standaard mogen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58

CyBeR schreef op 04 juni 2004 @ 00:42:
[...]

Nope, alleen bij de 17" en 15" met SuperDrive is 'ie standaard :) Bij de 12" kan het niet en bij de 15" zonder SD is 't een BTO optie. (Wel jammer IMO, had wat mij betreft standaard mogen zijn)
Nou, het is wel een mooie pimp feature maar vrij nutteloos eigenlijk (zowieso als je blind typt, anders geeft het lcd ook wel genoeg licht af om de toetsen te lezen) dus opzich ben ik blij dat ik die pieken bespaard heb. Trouwens nu ik er aan denk, die sensors zitten dus wel in de non-backlight versie, zou je dan ook die sensors kunnen gebruiken om de brightness van je scherm te bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Anoniem: 58 schreef op 04 juni 2004 @ 01:28:
[...]

Nou, het is wel een mooie pimp feature maar vrij nutteloos eigenlijk (zowieso als je blind typt, anders geeft het lcd ook wel genoeg licht af om de toetsen te lezen) dus opzich ben ik blij dat ik die pieken bespaard heb. Trouwens nu ik er aan denk, die sensors zitten dus wel in de non-backlight versie, zou je dan ook die sensors kunnen gebruiken om de brightness van je scherm te bepalen?
Worden die niet al gebruikt dan?

Bij mij gaat automatisch het backligt van mijn LCD zachter als het donkerder wordt (fijner voor de ogen) en gaat tegelijkertijd (omgekeerd evenredig zeg maar ;)) het backlight van mijn tobo harder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
BezurK schreef op 04 juni 2004 @ 13:06:
[...]

Worden die niet al gebruikt dan?

Bij mij gaat automatisch het backligt van mijn LCD zachter als het donkerder wordt (fijner voor de ogen) en gaat tegelijkertijd (omgekeerd evenredig zeg maar ;)) het backlight van mijn tobo harder :)
Dat is bekend. Wat ik me afvraag is of bij de PB's zonder backlight toetsenbord ook deze sensoren aanwezig zijn, en het scherm dimmen.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
dawuss schreef op 04 juni 2004 @ 14:38:
[...]

Dat is bekend. Wat ik me afvraag is of bij de PB's zonder backlight toetsenbord ook deze sensoren aanwezig zijn, en het scherm dimmen.
Lijkt mij wel dus.... (let op: LIJKT, ik weet het niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ik zit ook te twijfelen tussen een ibook/powerbook. Nu vroeg ik mij een aantal dingen af;

1. Zijn er programma's aanwezig als dvd shrink/dvd decrypter voor de mac, want ik wil hem vooral gebruiken om dvd's te branden.
2. Is er een mogelijkheid om mijn z680 set erop aan te sluiten en ook daadwerkelijk dts geluid te krijgen? En zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
StephaN schreef op 04 juni 2004 @ 18:25:
Ik zit ook te twijfelen tussen een ibook/powerbook. Nu vroeg ik mij een aantal dingen af;

1. Zijn er programma's aanwezig als dvd shrink/dvd decrypter voor de mac, want ik wil hem vooral gebruiken om dvd's te branden.
2. Is er een mogelijkheid om mijn z680 set erop aan te sluiten en ook daadwerkelijk dts geluid te krijgen? En zo ja hoe?
Voor zover ik het heb gelezen heeft een PB standaard een stereo uitgang, dus niet 5.1

Misschien is een Soundblaster Extigy of iets in die richting iets voor jou dan? Er zijn best wel veel USB 5.1 kaartjes :)

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Niet echt een vraag voor dit topic lijkt mij... maar goed ;)
ik gebruik DVD2onecopy (zo heet die geloof ik uit mijn hoofd)
en DVDBACKUP werkt perfect :)
ik heb hier nog een Mac tijdschrift liggen, zal straks eens kijken wat ze daar gebruiken want er staad een uitgebreide review in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online

1)Yep, mactheripper en dvd2onex zijn bekende en goed
2)Op de laptops zul je het moeten doen met minijack en usb.Mooiste is om dat setje te verbinden via digitale toslink, dat kan alleen op een G5 tower.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Bedankt voor de snelle reactie, beetje het zelfde als met intel laptops dus (wat betreft het 5.1 geluid wat ook zeldzaam is op een intel laptop).
Zit er nu aan te denken om in plaats van een nieuwe powerbook met dvd brander een 2dehandse ibook/powerbook te kopen, en mijn huidige pc als htpc te gebruiken.
Als ik een 2dehandse koop wat is dan de minimum snelheid om lekker vlot te kunnen internetten/tekstverwerken en een klein beetje te photoshoppen? En zijn er nog veel verschillen, wat betreft het uiterlijk tussen de verschillende generaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
StephaN schreef op 04 juni 2004 @ 20:13:
Bedankt voor de snelle reactie, beetje het zelfde als met intel laptops dus (wat betreft het 5.1 geluid wat ook zeldzaam is op een intel laptop).
Zit er nu aan te denken om in plaats van een nieuwe powerbook met dvd brander een 2dehandse ibook/powerbook te kopen, en mijn huidige pc als htpc te gebruiken.
Als ik een 2dehandse koop wat is dan de minimum snelheid om lekker vlot te kunnen internetten/tekstverwerken en een klein beetje te photoshoppen? En zijn er nog veel verschillen, wat betreft het uiterlijk tussen de verschillende generaties?
Ik zou persoonlijk voor een model gaan die Quartz Extreme goed aan kan,OS X maakt daar gebruik van en zorgt voor een versnelling, bijv een iBook 700 met lekker veel ram.
Ligt eraan wat je budget is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
1000 euro waarschijnlijk maar goedkoper is natuurlijk mooi meegenomen. Ik heb al wel op macs gewerkt, maar de specs zijn nogal verwarend voor mij, want is een g3 nu net als een pentium 3 en een g4 als een pentium 4? En is een g4 867 dus sneller dan een g3 900?
En dit zou dus ruimschoots voldoende zijn?
Processor: G3 - 800 MHz Geheugen: 640 MB Harddisk: 30 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
StephaN schreef op 04 juni 2004 @ 20:50:
1000 euro waarschijnlijk maar goedkoper is natuurlijk mooi meegenomen. Ik heb al wel op macs gewerkt, maar de specs zijn nogal verwarend voor mij, want is een g3 nu net als een pentium 3 en een g4 als een pentium 4? En is een g4 867 dus sneller dan een g3 900?
En dit zou dus ruimschoots voldoende zijn?
Processor: G3 - 800 MHz Geheugen: 640 MB Harddisk: 30 GB
De dingen die jij ermee wilt gaan doen, voldoet dat prima ja.
De G4 heeft altivec, dat zorgt voor een versnelling, maar dan moet de applicatie daar wel gebruik van maken.
Je hebt een vrij hoog budget, als je in aanmerking komt voor bijv educatie korting zou je een nieuwe iBook g4 1ghz kunnen kopen, blijft afweging natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-06 19:44
Ik ben op zoek naar een ibook, op mijn faculteit hebben we allemaal Apple's en het bevalt me wel, vandaar.

Ik twijfel tussen een nieuwe iBook G4 1000 (12") en een 2ehands iBook G3 800 (12").

- Is een G4 1000 veel sneller dan een G3 800 met evenveel RAM?
(scheelt het veel met CPU intensieve apps zoals Photoshop?)

- Is de slot-in cd drive van de G4 veel beter/betrouwbaarder dan de G3 cd lade?

- Is de grafische kaart van de G3 veel slechter?

- Zijn er nog andere dingen waar je op moet letten?

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
De G4 is wel sneller ja, niet alleen vanwege de hogere kloksnelheid en de AltiVec unit, maar de G4 heeft ook sneller geheugen e.d.

Of de slot-in drive meer of minder betrouwbaar is dan de tray-cd weet ik niet, ik weet alleen dat hij een stuk koeler is 8)

De videokaart ligt er maar net aan welke revisie je hebt geloof ik, maar het eerste model had in ieder geval zoiezo al een Geforce 2MX, waarmee je dus op zich nog redelijk vooruit kunt (maar verwacht niks spectaculairs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:36

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

zoals ook al in het overstap topic staat ben ik inmiddels ook over. Mn Acer Aspire 2001WLCi is weg, en ik ben nu de bezitter van een 12" G4 iBook. :) Nu heb ik nog 512MB PC2100 Samsung liggen, en het geheugen in de iBook is ook PC2100. Kan ik dit samsung geheugen gewoon bijprikken, of moet ik 170 euri gaan betalen voor Apple geheugen ?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 15-07 16:15
het geheugen zou gewoon moeten passen.

De nieuwe ibook's zijn merkbaar veel sneller, dus ga daarvoor als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Whieee schreef op 09 juni 2004 @ 12:39:
zoals ook al in het overstap topic staat ben ik inmiddels ook over. Mn Acer Aspire 2001WLCi is weg, en ik ben nu de bezitter van een 12" G4 iBook. :) Nu heb ik nog 512MB PC2100 Samsung liggen, en het geheugen in de iBook is ook PC2100. Kan ik dit samsung geheugen gewoon bijprikken, of moet ik 170 euri gaan betalen voor Apple geheugen ?
Dat werkt gewoon, aannemend dat het wel SODIMMs zijn B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Bigs schreef op 09 juni 2004 @ 13:02:
[...]

Dat werkt gewoon, aannemend dat het wel SODIMMs zijn B)
het is een SoDIMM, maar toch werkt het niet :'( ik plaats de module, zet mn ibook weer in elkaar, boot mn ibook, en.... nog steeds maar 256MB ipv 768MB :X

Het gaat om een dual sided 512MB Samsung PC2100 CL2.5 module...

edit: ik heb net in de hoop op een wonder het nog een keer geprobeerd, en dit keer na de installatie geboot van adapter ipv accu, en nu werkt het wel :D

edit2: is het trouwens normaal dat de linkervoorkant (dus waar je linkerpols ligt) van een iBook redelijk warm wordt wanneer je op netstroom werkt? Ik werk namelijk nu pas voor het eerst op netstroom :P

* Whieee is _erg_ tevreden over de accuduur van zn iBook (ruim 4:30 uur)

[ Voor 43% gewijzigd door Whieee op 10-06-2004 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Laatst online: 01:33

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Whieee schreef op 10 juni 2004 @ 16:09:
[...]

het is een SoDIMM, maar toch werkt het niet :'( ik plaats de module, zet mn ibook weer in elkaar, boot mn ibook, en.... nog steeds maar 256MB ipv 768MB :X

Het gaat om een dual sided 512MB Samsung PC2100 CL2.5 module...

edit: ik heb net in de hoop op een wonder het nog een keer geprobeerd, en dit keer na de installatie geboot van adapter ipv accu, en nu werkt het wel :D

edit2: is het trouwens normaal dat de linkervoorkant (dus waar je linkerpols ligt) van een iBook redelijk warm wordt wanneer je op netstroom werkt? Ik werk namelijk nu pas voor het eerst op netstroom :P

* Whieee is _erg_ tevreden over de accuduur van zn iBook (ruim 4:30 uur)
1. Ja het is normaal dat de linker kant (*erg*) warm wordt
2. De accuduur is precies wat ik eens met een scriptje exact gemeten heb. Met wifi gebruik, zonder het kijken van films.

test zelf je batterij levensduur:

http://moevie.nl/misc/

Als ik 1 aflevering van een serie kijk van 40 minuten + met wireless surf en ssh dan kan ik 3 uur en 50 min toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online
Over ibook batterijen .. daar kom je wel op terug.
Ik heb een iBook G3 600, uit 2001 . die batterij is zo versleten als hell, doet het een half uurtje en daarmee basta.

zou er een manier zijn om dat ding een 2e leven in de blazen? Zo heb ik gehoord dat zo een ding een boost kan krijgen door hem een nachtje in de vriezer te leggen oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 15-07 16:15
dan krijgt het ding niet een echte boost, maar dan gaat ie langer mee als je dat elke dag doet...

de batterijen worden gewoon minder over tijd. Mijn oude iBook deed na anderhalf jaar nog ruim 3uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

dat een batterij verslijt is normaal. Maar ik neem aan dat je via een Apple dealer wel een nieuwe batterij kan scoren. (zal wel duur grapje zijn, maar ach...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
bbrother schreef op 10 juni 2004 @ 21:45:
Over ibook batterijen .. daar kom je wel op terug.
Ik heb een iBook G3 600, uit 2001 . die batterij is zo versleten als hell, doet het een half uurtje en daarmee basta.

zou er een manier zijn om dat ding een 2e leven in de blazen? Zo heb ik gehoord dat zo een ding een boost kan krijgen door hem een nachtje in de vriezer te leggen oid ?
Ik neem aan dat het voor jou niet al te veel moeite is omgewoon van BTI een mooie iBook batterij te halen? :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Vandaag een order bevestiging gekregen van het bedrijf en dit is het geworden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
PowerBook 15"
Combo Drive
512 DDR
60GB HDD
Backlit Keyboard
[verder standaard aan de Powerbook 15"]

Second Skin

voor een totaal van 1995,63

Reden: Hij kon het backlit er niet uit doen bij apple en zelfde gold voor het geheugen 256 is standaard voor de combo maar dat kon hij niet bestellen dus heeft ie een SD een combo drive gegeven en 60gb ipv 80 en die voor me besteld. Voor de prijs van een Combo ohne backlit en extra 256 ddr

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Niet online
Sage schreef op 10 juni 2004 @ 23:31:
[...]

Ik neem aan dat het voor jou niet al te veel moeite is omgewoon van BTI een mooie iBook batterij te halen? :)
Is het ook niet, maargoed ach :) Dat ding is niet meer binnen garantie en zo'n accu kost dus 100 euro ongeveer ex btw.

Ik kan moeilijk een accu van een reparatie van een klant jatten ;)
We shall see wat ik tegenkom
Maximus schreef op 11 juni 2004 @ 07:51:
Vandaag een order bevestiging gekregen van het bedrijf en dit is het geworden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
PowerBook 15"
Combo Drive
512 DDR
60GB HDD
Backlit Keyboard
[verder standaard aan de Powerbook 15"]

Second Skin

voor een totaal van 1995,63

Reden: Hij kon het backlit er niet uit doen bij apple en zelfde gold voor het geheugen 256 is standaard voor de combo maar dat kon hij niet bestellen dus heeft ie een SD een combo drive gegeven en 60gb ipv 80 en die voor me besteld. Voor de prijs van een Combo ohne backlit en extra 256 ddr
Bij welke toko heb je dit besteld?

[ Voor 45% gewijzigd door bbrother op 11-06-2004 08:10 ]

Pagina: 1 2 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.