Mijn ervaringen over de laatste week
Ik heb mijn 17 inch powerbook nu meer dan een week en ik kan wel zeggen dat zowel de hardware en de software van Apple uitstekend zijn.
Het scherm is prachtig en de behuizing is van goede kwaliteit.
De aluminium legering zorgt er inderdaad voor dat de warmte goed wordt afgevoerd (als je Halo speelt, dan is hij wel een beetje warm) en dit zorgt ervoor dat de ventilator bij normaal gebruik amper aan staat.
Het geluid van de speakers is heel mooi, een klein minpunt is als men Airport Extreme gebruikt er wat geluid uit de speakers komt, maar het is niet enorm luid.
Voor een 17 inch laptop is de draagbaarheid goed en is hij comfortabel overal te gebruiken.
Hij past goed op je schoot en het scherm kan voldoende versteld worden om een goede kijkhoek te krijgen.
De trackpad en het toetsenbord zijn allebij goed te gebruiken, maar mijn nieuwe Apple Wireless mouse werkt toch een tikkie fijner
MacOSX zelf behoeft niet veel uitleg (is ook niet de juiste thread voor)
Verder ben ik zeer tevreden over de performance.
Ik ben niet perse een switcher (gebruik nog veel Wintel systemen op mijn werk en thuis) maar ik mis niets qua performance.
De 5400 rpm harddisk is zeer rap en de Firewire is fantastisch.
Mijn powerbook kan sneller data verplaatsen over Firewire van mijn Maxtor one touch dan mijn Windows bak over USB 2
Ik kan gewoon goed programmeren, muziek luisteren en met Open Office werken in reduced performance mode.
En gamen werkt ook goed op dit systeem.
C&C generals gaat voluit zonder al teveel problemen en Halo werkt ook goed.
Hoe goed?
Als ik Halo op een resolutie van (ongeveer...weet niet precies hoeveel) 1100x720 draai met Vertex shaders (niet pixel..dat is traag) 2x FSAA en alles op Medium, dan loopt alles dik in orde en full screen

Waypoints zijn wat traag, maar misschien is hier een patch voor.
Misschien een kleine opmerking, maar mijn desktop heeft nu toch echt vakantie, gezien ik nu alles mobiel kan doen