9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 4

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.726 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
K1n9_N01z3 schreef op 26 mei 2004 @ 15:15:
[...]

lol

stippen, checkers => core
artifacts => mem
Argh, jij hebt gelijk. Damn, ik dacht dat ik het juist omgekeerd had getypt. 8)7 :X

[ Voor 6% gewijzigd door pisart op 26-05-2004 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

ff offtopic, maar wel het juiste topic imo

Ik heb even een vraagje over de bevestiging van mijn zalman koeler voor mijn Radeon 9800 Pro van Club3d

Ik heb deze laten assembleren door sallandautomatisering.nl,
en hij zit er een beetje scheef op,

zie deze foto

Salland heeft te kennen gegeven dat dat zo hoort, maar ik weet het niet zeker,
een nadeel van deze scheve bevestiging is dat 1 van de 2 latjes die de 2 platen bij elkaar houden er niet oppast, omdat de platen aan een kant over de rand van de videokaart heenschuiven..

Heeft Salland gelijk? Kan dit geen kwaad? Of hebben ze zichzelf er makkelijk vanaf gemaakt. Ik heb namelijk nog wel meer blunders qua bevestiging meegemaakt in mijn systeem....

Volgende keer weer zelf assembleren..

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]K1n9_N01z3 schreef op 26 mei 2004 @ 15:15

[...]

Nee zoals ik al eerder zei dit is niet zo, ik heb namelijk een r360 core en @ originele bios geeft ie gewoon r350 aan ! ik weet niet wie dit in de wereld heeft geholpen hoor maar dat is klinklare onzin imho.
Ah okey, dan kijk ik wel als ik wat Arctic Silver 5 spul heb en m'n Arctic VGA Silencer rev. 3 gewoon ff zelf kijken is 't betrouwbaarste :+
_Oldie_ schreef op 26 mei 2004 @ 11:30:
[...]

Komt je kaart van Alternate? Wat voor geheugen zit erop?
Yep, de bulk versie. En tis nog goei spul ook. Zitten van die Hynix klokhoeren op >:) hij klokt echt vet, binnenkort VGA Silencer rev3 8)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2004 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

ff een remark..

het is Arctic Cooling.. Met een extra "c" dus.

http://www.arctic-cooling.com/

de link en naam in de startpost is verkeerd..

Zo, heb ik ook weer een positieve bijdrage geleverd. :+

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

TRG schreef op 26 mei 2004 @ 19:26:

Ik heb even een vraagje over de bevestiging van mijn zalman koeler voor mijn Radeon 9800 Pro van Club3d

zie deze foto

een nadeel van deze scheve bevestiging is dat 1 van de 2 latjes die de 2 platen bij elkaar houden er niet oppast, omdat de platen aan een kant over de rand van de videokaart heenschuiven..

Heeft Salland gelijk? Kan dit geen kwaad? Of hebben ze zichzelf er makkelijk vanaf gemaakt. Ik heb namelijk nog wel meer blunders qua bevestiging meegemaakt in mijn systeem....

euh bij mij is het gewoon recht hoor. Ik weet eigenlijk niet of het uitmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

pokeran schreef op 26 mei 2004 @ 22:59:
[...]

euh bij mij is het gewoon recht hoor. Ik weet eigenlijk niet of het uitmaakt
tis zo scheef als wat, dat ding hoort uit te lijnen met de kaart :/

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57

zie deze foto

béétje scheef? :| dat ding hoort zo écht niet... je koelblok moet evenwijdig lopen aan je videokaart. Ik heb hem zelf ook, maar dit hoort écht niet, de schroefjes die door de gaten rond je gpu zitten zijn gewoon compleet verkeerd aangedraaid. Zo heb je echt geen reet aan dit ding, omdat ook je heatpipe niet goed werkt... gewoon ff zelf opnieuw monteren dus...

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/zm80c_hp_c_p.jpg
zo hoort ie dus te zitten...

[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 26-05-2004 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

Hmmz,
ik had het wel verwacht, maar van SallandAutomatisering.nl had ik toch wel een redelijke technische kennis verwacht, volgens hun hoorde het namelijk echt zo. Ik kon me goed voorstellen dat sommige modellen een beetje improvisatie vereisen, en dat ie daarom scheef zat..

Maar bij het zien van andere Radeons9800 begon ik aan de juistheid ervan te twijfelen.

Ik durf niet te zeggen of het voor de thermische eigenschappen ook echt wat uitmaakt, want er wordt overal goed contact gemaakt. Verder ook geen hitte problemen ofzo gehad, OC'en tot 455 ook geen probleem op AIR.

Maar toch maar ff opnieuw installeren, kijken of de OC dan verder komt :P

Wel jammer dat dit voorval toegevoegd aan het lijstje onzettende blunders van Salland, want je wordt echt niet vrolijk van wat ze nog meer met mijn systeem hebben uitgehaald...

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
Ik zit ook met een probleempje.
M'n computer was aan het downloaden en scherm stond op stand-by stand.
Toen ik met de muis bewoog sprong het scherm aan alleen toen kreeg ik verschillende wazige strepen met verschillende kleuren.
Ik heb toen het scherm uit - aan gezet en toen was het wel weer gewoon normaal.
Ligt dit nou aan de 3dkaart of het scherm?
Volgensmij is het geheugen van m'n kaart niet goed.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie deze foto

Wat zijn het daar amateurs man 8)7
Zo moeilijk is het toch om een koeler recht te zetten :X

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

zie deze foto

Ik denk eerder dat de scharniertjes niet goed vast gedraaid zatten --> met verzending scheef gegaan. Lijkt me heel erg stug dat ze hem er zo op hebben gezet :P

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
als ze dat wel zo gedaan hebben zijn het een stelletje prutsers welke mongool zet er nu een koelblok scheef op:S:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG

TRG

Technotium99-m

Tutti-frutti schreef op 27 mei 2004 @ 16:05:
[...]
Ik denk eerder dat de scharniertjes niet goed vast gedraaid zatten --> met verzending scheef gegaan. Lijkt me heel erg stug dat ze hem er zo op hebben gezet :P
Dat dacht ik ook , maar bij navraag kreeg ik netjes te horen dat dit zo hoorde. In 1e instantie vreesde ik er wel voor dat ie verschoven was, maar hij zit echt muurvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prutz0r schreef op 25 mei 2004 @ 21:24:
[...]

Dat zou ik ook wel eens willen weten....
volgens mij houdt ie ons voor de gek ;)
Ik heb een sapphire 9800 pro 128MB, net geflashed naar 9800 xt.

In atitool geeft hij nu netjes R360 aan (was R350 met oude bios), en ik weet niet zeker welke core ik heb, ben het vergeten te controleren toen ik er een zalman ZM80C-HP op zette. Weet iemand een ander proggel waarme het type echt te controleren is?

In atitool kan ik gewoon de tempmonitor inschakelen, dan komt de temp in de systray te staan, ongeveer 60 graden zonder load, met load heb ik hem nog niet hoger dan 64 gekregen.

De core is trouwens artefactvrij tot ongeveer 455MHz, bij mem krijg ik bij ongeveer 380 lichte artifacts volgens atitool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 20:28:
[...]

Ik heb een sapphire 9800 pro 128MB, net geflashed naar 9800 xt.

In atitool geeft hij nu netjes R360 aan (was R350 met oude bios), en ik weet niet zeker welke core ik heb, ben het vergeten te controleren toen ik er een zalman ZM80C-HP op zette. Weet iemand een ander proggel waarme het type echt te controleren is?

In atitool kan ik gewoon de tempmonitor inschakelen, dan komt de temp in de systray te staan, ongeveer 60 graden zonder load, met load heb ik hem nog niet hoger dan 64 gekregen.

De core is trouwens artefactvrij tot ongeveer 455MHz, bij mem krijg ik bij ongeveer 380 lichte artifacts volgens atitool.
Je hebt r360 core, anders had je geen tempsensor.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb wel een 360 core, maar als ik met atitool 0.0.2.0 de temp sensor aanzet krijg ik verder niets te zien...
:'(

edit:
kijk nu in de log... en hij geeft dit aan:
Detected Chip: R360 (4E4A), 8 Pipelines, 128 MB, Tempchip: yes

nu snap ik het niet meer... waar kan ik de temp zien?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 22:27:
ik heb wel een 360 core, maar als ik met atitool 0.0.2.0 de temp sensor aanzet krijg ik verder niets te zien...
:'(

edit:
kijk nu in de log... en hij geeft dit aan:
Detected Chip: R360 (4E4A), 8 Pipelines, 128 MB, Tempchip: yes

nu snap ik het niet meer... waar kan ik de temp zien?
Hij leest dat gewoon uit via je bios. Hij checkt je hardware dus niet als het ware :).

Als je dus weer je pro bios erop zet, zou er komen te staan dat je een r350 core hebt zonder tempchip ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Wat ik em dus ff zit af te vragen is het volgende:

Kan je zien wánneer er geflashed is?
Of is dat op een 1 of andere manier te achterhalen...

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 27 mei 2004 @ 22:29:
[...]

Hij leest dat gewoon uit via je bios. Hij checkt je hardware dus niet als het ware :).

Als je dus weer je pro bios erop zet, zou er komen te staan dat je een r350 core hebt zonder tempchip ;)
maar ik weet zeker dat ik een 360 heb, want ik heb ff gespiekt toen ik mn waterkoeling erop heb gezet ;-)

edit:
ok.. ff gezocht... je moet dus een lm63 tempsensor op je pcb hebben...
zie pics:
http://www.nmt.edu/~lbaker/vc/lm63.jpg
http://www.nmt.edu/~lbaker/vc/lm63_2.jpg

die heb ik dus blijkbaar niet... heb em iig nog niet kunnen spotten...
sapphire 9800pro met hynix.. @9800xt

helaas..

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2004 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Een uitgebreid overzicht van biossen en specs vind je hier: http://softmod.ocfaq.com/bios.php
De biossen zijn d'r ook naar beneden te laden ofcourse :)

Misschien een idee om de link m in de OP op te nemen :?

[ Voor 8% gewijzigd door Apie! op 28-05-2004 09:12 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Apie! schreef op 28 mei 2004 @ 09:11:
Een uitgebreid overzicht van biossen en specs vind je hier: http://softmod.ocfaq.com/bios.php
De biossen zijn d'r ook naar beneden te laden ofcourse :)

Misschien een idee om de link m in de OP op te nemen :?
jammer dat er geen 1 aangepaste bios van 9800XT 128mb te vinden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

hoe bedoel je: "aangepast" :? en welk merk?

ik snap al wat je bdoelt :)

[ Voor 74% gewijzigd door Apie! op 28-05-2004 09:27 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Apie! schreef op 28 mei 2004 @ 09:26:
hoe bedoel je: "aangepast" :? en welk merk?

ik snap al wat je bdoelt :)
naja aangezien iedereen hie van een 128mb pro naar een 128mb xt gaat.
hmm waarom leg ik het uit als je het al snapt? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

pokeran schreef op 28 mei 2004 @ 09:35:
[...]

naja aangezien iedereen hie van een 128mb pro naar een 128mb xt gaat.
hmm waarom leg ik het uit als je het al snapt? B)
:Y)

Ik heb de site zelf gebruikt om terug te kunnen flashen naar 9800 Pro aangezien ik een backup had gemaakt van m'n oude videokaart ipv de nieuwe :+

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Net een nieuwe Sapphire 9800 Pro erin zitten, van Alternate (bulk versie) met Hynix geheugen. Standaard bios met aangepaste kloksnelheden, draait nu op 432-378.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

_Oldie_ schreef op 28 mei 2004 @ 11:41:
Net een nieuwe Sapphire 9800 Pro erin zitten, van Alternate (bulk versie) met Hynix geheugen. Standaard bios met aangepaste kloksnelheden, draait nu op 432-378.
Watvoor koeler hebt je ?

Lijkt me niet dat dit met de stock koeler is. Ik kom met de stockkoeler maar tot 407 mhz, zonder artifacts.

Als het met standaard koeler is, waar test je dan mee ? Ik denk dat je in dat geval even met atitool 0.0.20 "find max core" moet testen.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Tutti-frutti schreef op 28 mei 2004 @ 12:00:
[...]

Watvoor koeler hebt je ?

Lijkt me niet dat dit met de stock koeler is. Ik kom met de stockkoeler maar tot 407 mhz, zonder artifacts.

Als het met standaard koeler is, waar test je dan mee ? Ik denk dat je in dat geval even met atitool 0.0.20 "find max core" moet testen.
3dmark2001 en 2003, Colin mcrae 4, far cry en nog wat andere games. Geen artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcor2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:06
Ik kom tot 420 als ik die core check doe door atitool :) met standaard cooling

maar nu heb ik een andere vraag, ik haal 6300 punten in 3dmark met de 9800pro bios (412/365), zet ik er een andere xt bios op voor henix geheugen dan haal ik ineens 5700 punten (413/366), ik heb die 3e opties van omega gebruikt om die shadow problemen weg te halen, dat werkt ook goed. Ik heb geen last van stipjes artifacts en al die dingen. Het ziet er goed uit maar de performance wordt helaas gewoon minder, heeft iemand een verklaring daarvoor?

ik heb een club 3d 9800pro bba, henix geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

_Oldie_ schreef op 28 mei 2004 @ 12:57:
[...]

3dmark2001 en 2003, Colin mcrae 4, far cry en nog wat andere games. Geen artifacts.
Dat je ze niet ziet wil niet zeggen dat ze er niet zijn B) Heb je met ook AtiTool getest of ben je afgegaan op wat je zag?

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Atitool (ongeveer 15 min.):
Core max: 425
Mem max: 385

Ik heb soms een probleem met 3dmark2003, ik zie geen artifacts maar soms stopt hij met de melding "file "blabla.dds" is corrupted. Komt dit door overclocken? Bij spellen geen crashes of artifacts.

Oja, stock koeler btw.

[ Voor 9% gewijzigd door _Oldie_ op 28-05-2004 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManOfWar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-03 18:52
Hoi beste mensen !

Even offtopic ...ook al gaat het over mijn 9800 Pro.
Heb vandaag mijn Arctic Cooling VGA Silencer ontvangen en bevestigd aan mijn kaart. Maar ik krijg allemaal witte puntjes :'( als ik bv een film kijk....en als ik een spel ga spelen of 3D mark draai dan word het erger ...dan zie ik allemaal strepen op mijn scherm.

Ik neem aan dat het een hitte probleem is, als het niet zo is dan hoor ik het graag.

Heb de Arctic cooler er een aantal keer afgehaald en er weer op gezet, dus het monteren gaat goed zit ook goed vast.....ook geprobeerd om hem wat strakker en minder strak te zetten op de kaart

Heb geprobeerd om met een dun laagje "Arctic silicone heatsink compound" (<---- deze kreeg ik met de koeler) en met een wat dikkere laagje te spelen, maar niks helpt.

Hiervoor deed mijn kaart het perfect, en bij het afhalen van de originele koeler heb ik niks beschadigd.

Dus mijn vraag = herkent iemand dit probleem ? .....weet iemand hier ook een oplosing voor ? (...moet ik de Arctic silicone eerst laten drogen ?)

Alvast Gracias ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Je geheugen is te hoog geklokt lijkt het.. of is hij niet overgeklokt ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManOfWar
Hij is niet overgeclocked...alles staat op default. Het blijft voor mij een raadsel :?

[ Voor 33% gewijzigd door ManOfWar op 29-05-2004 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Misschien is het geheugen gewoon kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

_Oldie_ schreef op 28 mei 2004 @ 16:09:

Ik heb soms een probleem met 3dmark2003, ik zie geen artifacts maar soms stopt hij met de melding "file "blabla.dds" is corrupted. Komt dit door overclocken? Bij spellen geen crashes of artifacts.
Ik heb ook de bulk Sapphire 9800Pro van Alternate met Hynix geheugen. Ik kan deze draaien op 450/400 zonder dat ik in games of in 3dmark 2001 artifacts of what so ever krijg.

In 3dMark 2003 zie ik wat witte spikkels in het water wat zou betekenen dat mijn core iets te hoog is. Maar volgens mij toch een redelijke overclock met stock koeler. Het is overigens wel een andere koeler dan dat ik veel op plaatje szite namelijk deze:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bacd/Tweakers/Radeon%209800Pro%201.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bacd/Tweakers/Radeon%209800Pro%202.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Burning_acid op 30-05-2004 17:12 ]

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Remcor2000 schreef op 28 mei 2004 @ 13:42:
ik haal 6300 punten in 3dmark met de 9800pro bios (412/365), zet ik er een andere xt bios op voor henix geheugen dan haal ik ineens 5700 punten (413/366), ik heb die 3e opties van omega gebruikt om die shadow problemen weg te halen, dat werkt ook goed. Ik heb geen last van stipjes artifacts en al die dingen. Het ziet er goed uit maar de performance wordt helaas gewoon minder, heeft iemand een verklaring daarvoor?
Dit komt door de Omega driver. Die presteerd wat minder dan de Catalyst (gemaakt voor betere beeldkwaliteit, niet performance).
Om met de snelheid van Catalyst te draaien zonder artifacts even het volgende doen:
Notna schreef op 19 mei 2004 @ 11:55:
Het volgende moet je doen:

• Download en installeer de Ati Catalyst drivers 4.5
• Download de Omega Drivers 4.5
• Vervolgens laat je de setup van de omega drivers de files uitpakken, maar bij de vraag: 'wil je verder gaan met de installatie van de drivers ?' antwoord je nee. En op de vraag welke mod te gebruiken, gebruik je normal drivers (geen mod dus )
• Vervolgens ga je naar start-->Programs-->Omega blabal-->Soft-mod swap.
• Selecteerd dan welke mod je wil (in mijn geval de 9800 mod) en kilik op ok
• Reboot je systeem
• Na windows te hebben opgestart krijg je een blauw scherm met het verhaal dat hij de drivers aan het updaten is. Als hij klaar is reboot de pc vanzelf.
• Na reboot heb je de snelheid van de catalyst drivers en geen last ghosting :D
Werkt hier als een zonnetje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

[quote]Burning_acid schreef op 29 mei 2004 @ 10:08:
_Oldie_ schreef op 28 mei 2004 @ 16:09:

Ik heb ook de bulk Sapphire 9800Pro van Alternate met Hynix geheugen. Ik kan deze draaien op 450/400 zonder dat ik in games of in 3dmark 2001 artifacts of what so ever krijg.

In 3dMark 2003 zie ik wat witte spikkels in het water wat zou betekenen dat mijn core iets te hoog is. Maar volgens mij toch een redelijke overclock met stock koeler. Het is overigens wel een andere koeler dan dat ik veel op plaatje szite namelijk deze:

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb exact dezelfde. Deze Alternate kaartjes klokken echt fantastisch! Wat voor bios draai je, de originele 9800 pro met aangepaste klokfrequenties (zoals ik)?

[ Voor 5% gewijzigd door _Oldie_ op 29-05-2004 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManOfWar
Trivian schreef op 29 mei 2004 @ 10:04:
Misschien is het geheugen gewoon kapot?
Het zou kunnen ;( ...maar ik hoop het niet. Zou ook niet weten hoe ik het gehuegen heb beschadigd, ben uiterst voorzichtig geweest met het afhalen van de originele koeler.
Ik ga de originele koeler er weer op zetten om te kijken of mijn kaart nog in orde is.
Ik laat het jullie straks weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het proberen te plaatsen van de Zalman cooler is mijn 5 dagen oude Radeon 9800 Pro overleden. Dus ik heb maar de echte XT gekocht, geen gezeik meer met artifacts en temperatuur en troep. Dus klokken jullie maar lekker verder, ik heb het wel gezien..dag 300 euro..ow nee 700!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManOfWar
Heb het probleem al gevonden.....het ligt dus aan mijn kaart. Ik heb de originele koeler er weer op gezet en krijg nogsteeds witte puntjes en streepen tijdens het spelen.... op een of ander manier heb ik mijn kaart gemold :'(
Nu hopen dat ik hem nog mag omruilen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
ManOfWar schreef op 29 mei 2004 @ 12:54:
Heb het probleem al gevonden.....het ligt dus aan mijn kaart. Ik heb de originele koeler er weer op gezet en krijg nogsteeds witte puntjes en streepen tijdens het spelen.... op een of ander manier heb ik mijn kaart gemold :'(
Nu hopen dat ik hem nog mag omruilen O-)
Ja mijn kaart is ook kapot, geheugen probleem.
Ik kan maandag een nieuwe halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 12:49:
Na het proberen te plaatsen van de Zalman cooler is mijn 5 dagen oude Radeon 9800 Pro overleden. Dus ik heb maar de echte XT gekocht, geen gezeik meer met artifacts en temperatuur en troep. Dus klokken jullie maar lekker verder, ik heb het wel gezien..dag 300 euro..ow nee 700!
Voor 445 had je de X800Xt kunnen hebben via inkoopacties.net, beetje gek dat je nu nog een 9800xt aanschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de R360 core hij geeft de temp aan :) Btw, hij geeft ook ineens een lagere temp aan na een x aantal seconden :s eerst de temp van de VGA en daarna een andere :o welke?

Ohja, ik wil m'n kaartje beter gaan koelen en wilde 'n Arctic VGA Silencer maar jah das eingelijk ook maar premod spul. Is het niet beter om gewoon een paar OCZ Flower Ramsinks erop te doen en een AMD Boxed cooler drop modden :+??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

corpseflayer schreef op 29 mei 2004 @ 16:44:
[...]

Voor 445 had je de X800Xt kunnen hebben via inkoopacties.net, beetje gek dat je nu nog een 9800xt aanschaft.
Gek? :? Ronduit gestoord |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 17:05:
[...]

Gek? :? Ronduit gestoord |:(
boeiend, ik ben al over de scheef gegaan voor deze kaart, ik heb hem voor 300 euro gekocht, speel nu alles op zijn hoogst zonder problemen, dus voor mij is er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Laatst online: 13-02-2024
wat is het voordeel van je 9800pro naar een xt flashen ?

kun je hem niet beter met rivatuner op 412/365 instelle of krijg je dan mindere

prestaties? want dat doe ik en bij een 10% overclock heb ik ook 10% betere score in 3dmark03, dus wat is nou het voordeel als ik vragen mag van je kaart te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Alexio schreef op 29 mei 2004 @ 18:01:
wat is het voordeel van je 9800pro naar een xt flashen ?

kun je hem niet beter met rivatuner op 412/365 instelle of krijg je dan mindere

prestaties? want dat doe ik en bij een 10% overclock heb ik ook 10% betere score in 3dmark03, dus wat is nou het voordeel als ik vragen mag van je kaart te flashen?
[rml]Tutti-frutti in "[ OC]9800(Pro) flashen naar 9800 XT - Dee..."[/rml]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 16:39
Mij is het ook gelukt om de 9800pro te flashen. Het was een connect3d met hynix geheugen. De bios die ik heb genomen is de club3d hynix 128mb. (er is geen bios voor de connect3d op 128 mb)

De 3dmark score (2001) steeg met dezelfde instellingen, maar dan @XT met bijna 2000 punten :)

Nu loopt hij bijna op max.
core=432 (max=439)
mem=378 (max=385)

Als ik 1 van beide omhoog zet (vanuit het maximum) krijg ik allerlei vlakken in ut2004.

De score die ik hiermee haal in 3dmark2001 is 21890, best netjes toch?

Ik vraag me alleen af waarom ik farcry nu nog steeds niet met alles op high kan spelen. Ik speel hem namelijk op medium omdat anders de muis&toetsenbord een soort van delay heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManOfWar
Trivian schreef op 29 mei 2004 @ 15:18:
[...]

Ja mijn kaart is ook kapot, geheugen probleem.
Ik kan maandag een nieuwe halen :)
Ik krijg volgende week ook een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de koeler er ook opnieuw op gezet (mem kapot) , dus kijken of ik dinsdag mijn geld terug kan krijgen bij de MyCom, hopelijk zien ze niet dat de koeler eraf is geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik vraag me alleen af waarom ik farcry nu nog steeds niet met alles op high kan spelen. Ik speel hem namelijk op medium omdat anders de muis&toetsenbord een soort van delay heeft.
Dat is vreemd, ik speel alles op high met mijn ATI 9700pro 325/310 @ 392/340.
Verder een AMD 2800+ @ stock en 1024 MB 400mhz 11-2-2-2 geheugen.
(met de 512mb 266mhz die ik hiervoor had liep het voor geen meter :) )

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Mijn 9800 Pro is ook overleden, niet mee geo/ced enzo. Jammer genoeg heb ik m bij Vobis :( }) weg. Ze zeiden dat de lettertje niet goed meer leesbaar waren enzo :( . Slechte zaak. Hoop dat ik nog een nieuwe krijg. Anders haal ik er denk ik een bij Alternate ofzo.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Mijn geheugen is kapot.
Ik heb er de normale koeler weer opgezet i.p.v. mijn zalman.
Nu ga ik er morgen mee naar mycom ik hoop dat ze niet moeilijk gaan doen want ik heb gewoon een email van hun gekregen dat ik een nieuwe kreeg...
Nu hopen dat ik er 1 krijg met samsung geheugen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met het flashen van een club 3d 9800 se naar xt??? Ik heb die besteld, ik weet niet zeker of het werkt, welke bios zou ik moeten gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Trivian schreef op 31 mei 2004 @ 10:17:
Mijn geheugen is kapot.
Ik heb er de normale koeler weer opgezet i.p.v. mijn zalman.
Nu ga ik er morgen mee naar mycom ik hoop dat ze niet moeilijk gaan doen want ik heb gewoon een email van hun gekregen dat ik een nieuwe kreeg...
Nu hopen dat ik er 1 krijg met samsung geheugen :P
is samsung geheugen beter dan hynix geheugen?
heb je daar een bron voor?
ik had ook zoiets gelezen, maar ik kan het maar niet terugvinden joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
mijne is ook kapot gaf ineens geen beeld meer en ding werkte 2 maanden perfect eg weard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
jorisw86 schreef op 31 mei 2004 @ 22:42:
mijne is ook kapot gaf ineens geen beeld meer en ding werkte 2 maanden perfect eg weard
Goh er zijn wel heel veel kapotte kaarten.

@pokeran

Ik heb dat volgensmij ook ergens gelezen maar ik weet niet meer waar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Toch maar een flash naar xt. Ging van 5751 (9800pro@412-365) naar 6000 (9800xt@412-365) op een Sapphire 9800 pro. Nergens artifacts of spikkels te bekennen.

Overclocken nog niet echt geprobeerd met dit bios, draai nu 425-378 (6142) maar ik vind het wel best zo. Trouwens nergens iets over de temp sensor te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Met Atitool kun je de temp uitlezen, onder tabblad 'Misc'. :)

[ Voor 70% gewijzigd door PD2JK op 31-05-2004 23:58 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Prutz0r schreef op 31 mei 2004 @ 23:57:
Met Atitool kun je de temp uitlezen, onder tabblad 'Misc'. :)
Wat zijn eigenlijk een beetje fatsoenlijke temperaturen? Hij staat nu op 73 graden, lijkt me een beetje hoog... Heatsink is wel warm maar niet heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

_Oldie_ schreef op 01 juni 2004 @ 00:55:
[...]

Wat zijn eigenlijk een beetje fatsoenlijke temperaturen? Hij staat nu op 73 graden, lijkt me een beetje hoog... Heatsink is wel warm maar niet heet.
euhh dus je hebt een sapphire 9800 PRO die temps kan uitlezen?
:*)
ik wou dat die van mij dat kon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

pokeran schreef op 01 juni 2004 @ 07:15:
[...]

euhh dus je hebt een sapphire 9800 PRO die temps kan uitlezen?
:*)
ik wou dat die van mij dat kon
De Sapphire's van Alternate zijn allemaal 360's, flashen zonder problemen naar xt's en klokken als de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

_Oldie_ schreef op 01 juni 2004 @ 08:51:
[...]

De Sapphire's van Alternate zijn allemaal 360's, flashen zonder problemen naar xt's en klokken als de beste. Met Atitool kun je ook de temp aflezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Die van mij is idle 63C, stressed 68C, core is dan stock XT 411MHz. Goede airflow in de kast scheelt ook veel.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Prutz0r schreef op 01 juni 2004 @ 10:19:
Die van mij is idle 63C, stressed 68C, core is dan stock XT 411MHz. Goede airflow in de kast scheelt ook veel.
Bij mij idle 71-72C @412, scheelt 8-9 graden! Hoeveel fans heb je, ik heb 2x 8cm en zijpaneel open. En heb je ook een Sapphire 9800pro met xt pcb, R360 en Hynix 2.8 met stock koeling?

[ Voor 16% gewijzigd door _Oldie_ op 01-06-2004 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kassemans
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-08 15:37
ik heb een sapphire 9800 pro met hynix geheugen en ik las dat ik het beste de HIS hynix bios ofzoiets kon gebruiken, kan iemand dit bevestigen en kan iemand ook een link posten waar ik hem kan downloaden..alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

_Oldie_ schreef op 01 juni 2004 @ 10:27:
[...]

Bij mij idle 71-72C @412, scheelt 8-9 graden! Hoeveel fans heb je, ik heb 2x 8cm en zijpaneel open.
2x 80mm linker zijkant op 5V
2x 80mm achterkant
1x 92mm op de zalman cpu koeler
1x 80mm rechter zijkant op HD's
1x 80mm in de PSU

Vond ik eerst wel genoeg. ;) Stock cooling ja.

Maar als ik jou was, zou ik de kast dicht doen, anders heb je geen flow.
En heb je ook een Sapphire 9800pro met xt pcb, R360 en Hynix 2.8 met stock koeling?
Jup, precies hetzelfde.

[ Voor 75% gewijzigd door PD2JK op 01-06-2004 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Oldie_ schreef op 01 juni 2004 @ 08:51:
[...]

De Sapphire's van Alternate zijn allemaal 360's, flashen zonder problemen naar xt's en klokken als de beste.
Maar dit zijn toch niet van die geknepen versies met maar 128-bit geheugenbus?
Als dit niet zo is , ga ik er ook een kopen.

Hoeveel lawaai maken die standaard koelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Volgens mij heeft Sapphire alleen kaarten met 128-bit bus aangekondigd en nog niet geleverd, niemand heeft ze al gesignaleerd naar mijn weten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Zo mijn kaart is geruild voor een nieuwe, ze deden gelukkig niet moeilijk bij mycom.
Vanavond ff m'n zalman erop zetten en alles komt weer goed.
Is er al toevallig een poll welke flashtools de mensen hier allemaal gebruiken voor het flashen?
Ik heb alleen maar winflash gebruikt maar ik vertrouw dat niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vermits ATI enkel nog R360 Cores maakt (geen R350 meer) zijn ze allemaal XT's maar de PRO's worden via de BIOS beperkt (lager geclocked).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trivian schreef op 01 juni 2004 @ 11:22:
Zo mijn kaart is geruild voor een nieuwe, ze deden gelukkig niet moeilijk bij mycom.
Vanavond ff m'n zalman erop zetten en alles komt weer goed.
Is er al toevallig een poll welke flashtools de mensen hier allemaal gebruiken voor het flashen?
Ik heb alleen maar winflash gebruikt maar ik vertrouw dat niet meer.
Gebruik ATIFlash (zie : http://www.mvktech.net).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManOfWar
Ik moet helaas nog tot vrijdag wachten op mijn kaart, want hij is niet meer op voorraad....maar het goede nieuws is dat ik een nieuwe krijg, en dat ik een grote kans heb dat het een 360 core heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Sorry maar hoe werkt dat?
In de startpost zie ik het niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Quotje:

"It's command line based and should be run from a dos boot disk. To flash your bios simply use this command: "atiflash -f -p 0 biosname.bin". Additional commands can be found by typing "atiflash" and a list will come up."

edit:
Sorry moet leren lezen :o

[ Voor 178% gewijzigd door djengizz op 01-06-2004 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Oke bedankt ik zal het eens gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

_Oldie_ schreef op 31 mei 2004 @ 23:40:
Toch maar een flash naar xt. Ging van 5751 (9800pro@412-365) naar 6000 (9800xt@412-365) op een Sapphire 9800 pro. Nergens artifacts of spikkels te bekennen.

Overclocken nog niet echt geprobeerd met dit bios, draai nu 425-378 (6142) maar ik vind het wel best zo. Trouwens nergens iets over de temp sensor te bekennen.
Welke bios heb je gebruikt en welk prog? Aangezien wij exact dezelfde kaarten hebben ga ik het ook maar proberen. Ik weet alleen niet zeker of ik 2.8ns geheugen heb. dit zijn de codes:

Hynix HY5DU283222A F-28, die F-28 geeft 2.8ns mem aan of niet?

Hopen dat ik er nog wat extra puntjes uit kan slaan :P

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kassemans
Burning_acid schreef op 01 juni 2004 @ 19:11:
[...]

Welke bios heb je gebruikt en welk prog? Aangezien wij exact dezelfde kaarten hebben ga ik het ook maar proberen. Ik weet alleen niet zeker of ik 2.8ns geheugen heb. dit zijn de codes:

die heb ik ook en ik zou ook wel graag willen weten welke bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Burning_acid schreef op 01 juni 2004 @ 19:11:
[...]

Om te beginnen is dat geheugen inderdaad 2.8ns (heb ik ook).

Ik heb 4 verschillende xt bios'en geprobeerd. Ben even de site kwijt maar al die ati bios sites hebben toch allemaal dezelfde. Bevindingen:

Sapphire 9800XT 256 hynix: werkt alleen in dos.

Club3d 9800xt 128 hynix, Sapphire 9800xt 128 hynix en HIS 9800xt 128 hynix doen het bij mij allemaal perfect, 200 3dmark03 meer dan een 9800pro bios @412-265. Bovendien kan ik met Atitool de tempsensor uitlezen.

Op de standaard 9800xt snelheden kan ik weinig prestatieverschil merken tussen deze bios'en.

Ik heb wel meerdere keren gelezen dat het HIS bios het beste schijnt te zijn, misschien op het gebied van overclocken; dit heb ik echter nog niet kunnen verifieren.

Misschien dat jullie met jullie identieke Sapphires wat licht kunnen werpen op de verschillen in overclockmogelijkheden tussen de bovengenoemde bios'en.

Ik flashte eerst met flashrom 2.23, maar doe het nu gewoon met winflash, is een stuk sneller en voor mij veilig genoeg.

[ Voor 12% gewijzigd door _Oldie_ op 01-06-2004 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kassemans
_Oldie_ schreef op 01 juni 2004 @ 20:33:
[...]

Club3d 9800xt 128 hynix, Sapphire 9800xt 128 hynix en HIS 9800xt 128 hynix doen het bij mij allemaal perfect, 200 3dmark03 meer dan een 9800pro bios @412-265. Bovendien kan ik met Atitool de tempsensor uitlezen.
heb gezocht op deze biosen maar kan nergens iets vinden met hynix geheugen dus.. als iemand mij hieraan kan helpen graag...

dan gaat ik eens kijke wat ik kan ontdekken qua oc verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Okee, hier komen mijn bevindingen:

Ik heb een Sapphire 9800Pro gehaald met 128 MB hynix geheugen. (bij alternate)
Catalyst Driver 4.5 geinstalled. 3Dmark 2003 ---> standaard 6034
Oc'd Core 460 mem 370 : 3Dmark score ---> 6201

Geflashed naar XT met Sapphire Hynix 128 XT bios ---> standaard 6122
OC-en ging uiterst moeizaam door artifacts en spikkels.
Uiteindelijk met Omega drivers ---> 6253. ) op 430 Core en 360 mem)

M.a.w. al de moeite voor maar +- 50 3dmark punten.
al met al dus niet echt de moeite waard geweest. De kaart werd ook behoorlijk warmer met de XT bios.

Mijn advies aan twijfelaars : Clock hem gewoon over en behaal (bijna) hetzelfde resultaat. Dan heb je geen verspilde avond aan testen tot je een ons weegt en je hebt geen risico dat je je kaart beschadigd tijdens het flashen. Ik heb hem zelf weer teruggeflashed naar mijn originele bios, hier heb ik veel minder last van artifacts en kan ik ook de Catalyst drivers gewoon gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door HellBeast op 01-06-2004 21:05 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

kassemans schreef op 01 juni 2004 @ 20:59:
[...]

heb gezocht op deze biosen maar kan nergens iets vinden met hynix geheugen dus.. als iemand mij hieraan kan helpen graag...

dan gaat ik eens kijke wat ik kan ontdekken qua oc verschillen.
Jep hetzelfde hier, ik heb al tientallen duitse en franse fora afgezocht maar zonder resultaat. Wel voor de samsung chippies maar niet voor hynix.

Dus als iemand een link heeft, of hem even wil uppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Burning_acid schreef op 01 juni 2004 @ 21:01:
[...]

Jep hetzelfde hier, ik heb al tientallen duitse en franse fora afgezocht maar zonder resultaat. Wel voor de samsung chippies maar niet voor hynix.

Dus als iemand een link heeft, of hem even wil uppen :)
http://koti.mbnet.fi/elixir/Radeon/...-128/index.html

Op het forum van www.rage3d.com is ook veel informatie te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Link doet het niet, maar er is dus een topic in het bovengenoemde forum (9800pro 2.8 Hynix mem of zoiets) waar een werkende link staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Laatst online: 13-02-2024
r350 chip @ 415/385

stock baggercooling van club3d >:)

3dmark 2003: 6368 punten :)

geen bios flash

@ catalist 4.5

vooral mijn geheugen-snelheid blinkt nogal uit vind ik zelf, weet niet cker welk geheugen het is.

DDR770 krikt dit de score behoorlijk op.

ik zou nooit een biosflash doen ik vind mijn score prima zo en ik ga binnekort toch een watercooling halen (chilled water) voor mijn videokaart en nog een vcore en vdimm modje erop gooien en dat ding vliegt })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Belangrijkste reden voor mij om een biosflash uit te voeren is dat je dan de temperatuur kunt aflezen, dat vind ik toch wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kassemans
temp aflezen is idd wel handig, ennuh gelukt kheb de hynix bios'en.
voor mensen met 128mb en een 360 core zijn de verschillende xt bios'en van diverse merken en geheugen hier te downen
-->>http://koti.mbnet.fi/elixir/Radeon/XT/R360-128/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Trivian schreef op 01 juni 2004 @ 21:52:
Belangrijkste reden voor mij om een biosflash uit te voeren is dat je dan de temperatuur kunt aflezen, dat vind ik toch wel fijn.
dat geldt niet voor alle kaarten :(
mijn kaart heeft die lm67 chip niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

kassemans schreef op 01 juni 2004 @ 22:14:
temp aflezen is idd wel handig, ennuh gelukt kheb de hynix bios'en.
voor mensen met 128mb en een 360 core zijn de verschillende xt bios'en van diverse merken en geheugen hier te downen
-->>http://koti.mbnet.fi/elixir/Radeon/XT/R360-128/index.html
Tnx :)

Heb net geflashed met een Sapphire XT 128 Hynix bios en het is gelukt. Enige nadeel is dat m'n kaart na 5 minuten stressen met ati-tool 85 graden werd :X ik weet niet of dat gezond is maar het lijkt me niet. Idle is hij 75/76 graden.

Ik heb er nu nog geen tests mee gedraaid omdat ik niet weet of het wel zo verstandig is om met deze temps door te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Burning_acid schreef op 01 juni 2004 @ 23:06:
[...]

Heb net geflashed met een Sapphire XT 128 Hynix bios en het is gelukt. Enige nadeel is dat m'n kaart na 5 minuten stressen met ati-tool 85 graden werd :X ik weet niet of dat gezond is maar het lijkt me niet. Idle is hij 75/76 graden.

Ik heb er nu nog geen tests mee gedraaid omdat ik niet weet of het wel zo verstandig is om met deze temps door te gaan.
Hoe voelt je heatsink aan?
Heet, hij is echt zo warm
Warm,temp klopt waarschijnlijk niet
Koud, koeler is niet goed gemonteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Ik ken iemand met een Sapphire 9800 xt waar een zalman koeler op zit.
De idle temperatuur is dan 66-68 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Burning_acid schreef op 01 juni 2004 @ 23:06:
[...]

Ik ga deze bios ook proberen, mijn kaartje ziet er overigens zo uit:

http://edf.homeip.net/home/category.php?ItemID=83

ben benieuwd :)

bummer ik zie geen temp :( heb een saphire 9800 pro, is een 360 core

[ Voor 6% gewijzigd door Mister_X op 01-06-2004 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
HellBeast schreef op 01 juni 2004 @ 21:01:
Okee, hier komen mijn bevindingen:

Ik heb een Sapphire 9800Pro gehaald met 128 MB hynix geheugen. (bij alternate)
Catalyst Driver 4.5 geinstalled. 3Dmark 2003 ---> standaard 6034
Oc'd Core 460 mem 370 : 3Dmark score ---> 6201

Geflashed naar XT met Sapphire Hynix 128 XT bios ---> standaard 6122
OC-en ging uiterst moeizaam door artifacts en spikkels.
Uiteindelijk met Omega drivers ---> 6253. ) op 430 Core en 360 mem)

M.a.w. al de moeite voor maar +- 50 3dmark punten.
al met al dus niet echt de moeite waard geweest. De kaart werd ook behoorlijk warmer met de XT bios.

Mijn advies aan twijfelaars : Clock hem gewoon over en behaal (bijna) hetzelfde resultaat. Dan heb je geen verspilde avond aan testen tot je een ons weegt en je hebt geen risico dat je je kaart beschadigd tijdens het flashen. Ik heb hem zelf weer teruggeflashed naar mijn originele bios, hier heb ik veel minder last van artifacts en kan ik ook de Catalyst drivers gewoon gebruiken.
das vaag, ik haal met xt bios met core 445 en mem op 370 zo'n 6700 punten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Mister_X schreef op 01 juni 2004 @ 23:58:
[...]

das vaag, ik haal met xt bios met core 445 en mem op 370 zo'n 6700 punten!
Ik ook, maar dan kan ik dammen op mijn beeldscherm. ;)

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
ik krijg gvd geen nieuwe kaart ze zeggen dat de core beschadigt was dus niet ding draaide al 2 maanden perfect hij gaf ineens geen beeld meer klere leijers bij alternate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

jorisw86 schreef op 02 juni 2004 @ 10:08:
ik krijg gvd geen nieuwe kaart ze zeggen dat de core beschadigt was dus niet ding draaide al 2 maanden perfect hij gaf ineens geen beeld meer klere leijers bij alternate
Tja, maar als de core echt beschadigd is, dan is het eigelijk wel logisch dat je geen nieuwe krijgt. Helaas, that´s life :(

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

jorisw86 schreef op 02 juni 2004 @ 10:08:
Had je er zelf mee gerommeld, bijv. een andere cooler? Ik had een club3d radeon 9700 np waar ik hardwarematig niets aan had veranderd. Na 9 maanden defect, teruggestuurd naar Alternate. Gratis Sapphire 9800 pro retour. Ik denk dus dat het eerder aan jezelf ligt dan aan Alternate.

[ Voor 6% gewijzigd door _Oldie_ op 02-06-2004 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Laatst online: 06-09 03:57
Sterker nog, mijn broer had een 9700 non-pro van hercules, maar had (op aanraden van alternate) de koeler schoongemaakt, vervolgens na 3 dagen ineens geen beeld meer :/ hij terug met dat ding, heeft het aankoopbedrag (toen iets van 350 a 400 euro) terug gekregen :) dus alternate is wel degelijk coulant in dat soort dingen, denk toch echt dat je zelf iets verschrikkelijk fout hebt gedaan... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

Oké een kleine update :P

Ik bedacht me net dat ik bij mijn vorige test in plaats van alleen te stressen op "find max core" heb gedrukt :P Die temperatuur van 85 graden was dus niet op de XT speeds.

Net 10 minuten gestressed en dan werd de kaart 82 graden, nog steeds niet erg laag maargoed. Idle daald hij nu tot rond de 70 graden, gisteren was het erg warm in mijn kamer wat ook aan de hoge temp meegewerkt zal hebben. Ik heb bij die 82 graden even aan mijn koeler gevoeld maar die was maar ietsjes warmer dan wanneer hij idle is, wel is de lucht die eruit komt wat warmer.

Ik ga nu even 3dmark draaien en kijken wat het uitmaakt, een update volgt :)

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.