9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 4

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.728 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N00B alert! :+ Alvast sorry en excuses als deze vraag al meerdere malen gesteld is maar ik ben een gigantische n00b als het gaat om overklokken! :)

Hey mensen, dit is de eerste keer dat ik ga overklokken, dus ik wil het de eerste keer goed doen...

Ik heb een Sapphire 9800 Pro 128 MB van Mycom gekocht en die wil ik dus overklokken (lees: flashen) naar een Sapphire 9800 XT 128 MB. Ik wil de Zalman ZM80C-HP i.c.m. de ZM-OP1 gebruiken.

Hoe doe ik dit veilig en goed?

Ik weet al een beetje hoe ik het ga doen, alleen wil ik even een bevestiging van iemand of ik het goed doe:

Ik schroef het koelertje van Artic Cooling erop.
Ik gebruik Ati Winflash, want ik heb totaal geen ervaring met Dos, dus ik backup de originele BIOS en ik programmeer de kaart met een nieuwe XT BIOS.
Ik reboot de PC en de kaart zou het nu moeten doen, right??

Ik las trouwens nog wat over schroefgaatjes die in de kaart moeten zitten om de koeling te bevestigen, heeft mijn kaart die wel? (Ik kan m'n computer nu even niet openschroeven)

Alvast ontzettend bedankt! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
Ja je kaart heeft de schroefgaatjes.
Winflash is het makkelijkste om mee te flashen dus dat zal niet z'n probleem zijn.

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 16:09:
N00B alert! :+ Alvast sorry en excuses als deze vraag al meerdere malen gesteld is maar ik ben een gigantische n00b als het gaat om overklokken! :)

Hey mensen, dit is de eerste keer dat ik ga overklokken, dus ik wil het de eerste keer goed doen...

Ik heb een Sapphire 9800 Pro 128 MB van Mycom gekocht en die wil ik dus overklokken (lees: flashen) naar een Sapphire 9800 XT 128 MB. Ik wil de Zalman ZM80C-HP i.c.m. de ZM-OP1 gebruiken.

Hoe doe ik dit veilig en goed?

Ik weet al een beetje hoe ik het ga doen, alleen wil ik even een bevestiging van iemand of ik het goed doe:

Ik schroef het koelertje van Artic Cooling erop.
Ik gebruik Ati Winflash, want ik heb totaal geen ervaring met Dos, dus ik backup de originele BIOS en ik programmeer de kaart met een nieuwe XT BIOS.
Ik reboot de PC en de kaart zou het nu moeten doen, right??

Ik las trouwens nog wat over schroefgaatjes die in de kaart moeten zitten om de koeling te bevestigen, heeft mijn kaart die wel? (Ik kan m'n computer nu even niet openschroeven)

Alvast ontzettend bedankt! _/-\o_ _/-\o_
Geen ervaring met dos? Hoe veel lentes jong ben je?
Controleer trouwens ook wat voor merk geheugen je hebt (Hynix of Samsung) en zorg dat je je kaart met een bijbehorend bios flasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Oldie_ schreef op 02 juni 2004 @ 17:32:
[...]

Geen ervaring met dos? Hoe veel lentes jong ben je?
Controleer trouwens ook wat voor merk geheugen je hebt (Hynix of Samsung) en zorg dat je je kaart met een bijbehorend bios flasht.
Hoe controleer ik wel geheugen ik heb? En waar haal ik trouwens die BIOS vandaan?

M.v.g. Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 17:35:
[...]

Hoe controleer ik wel geheugen ik heb? En waar haal ik trouwens die BIOS vandaan?

M.v.g. Max
Je moet op je kaart kijken voor je geheugen, naar de viekante blokjes dus. Daar staat of Samsung of Hynix op. In geval van hynix geheugen, moet je de HIS bios gebruiken die ongeveer elke pagina wel genoemd wordt, en wel terug te vinden is.
In geval van Samsung, download er 1 uit de topicstart.

[ Voor 6% gewijzigd door Tutti-frutti op 02-06-2004 17:37 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 17:35:
[...]

M.v.g. Max
Heb je uberhaupt de startpost wel gelezen!? Daar staan de links naar de biossen.
Je kunt op de geheugenmodules van je kaart het type geheugen aflezen. Het staat dus op de kaart zelf.

edit : Iemand was me al weer voor...

[ Voor 5% gewijzigd door HellBeast op 02-06-2004 17:41 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

foutje..(waarom zit die edit knop toch zo dicht bij de quote knop?) ;)

[ Voor 178% gewijzigd door HellBeast op 02-06-2004 17:41 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Zjemm

...

ik snap nog steeds niet waarom mijn 9800 pro sapphire met samsung mem niet op xt speeds wil lopen zonder artifacts.
er zit namelijk wel een r360 core op.

later ook de stock koeler vervangen door vga silencer maar mocht niets baten.

krijg steeds witte puntjes op xt speeds
en zwarte vlekken met xt bios

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

Oké zoals beloofd de update:

specs:
- AMD Athlon XP 2500+ @ 3200+
- Abit NF7-S 2.0
- 2x 256MB Twinmos 7-3-3-2.5 Dual Channel
- Sapphire Radeon 9800Pro 128MB Hynix 2.8ns (R360 week 13 '04)

Scores voor de flash in 3dMark03:
- Kaart op XT speeds, 6044 punten.
- Kaart op 450/400, 6612 punten.

Scores na de flash in 3dMark03:
- Kaart op stock speeds (XT), 6510 punten.
- Kaart op 450/400, 6976 punten.

Zoals je ziet is de score op XT speeds met bijna 500 punten gestegen, en overclocked ongeveer 350 punten. Meer dan ik verwacht had, de flash heeft voor mij zeker een flinke boost gegeven.

Ik heb geflashd met de Sapphire XT 128MB Hynix bios, dat leek mij het meest logische voor mijn kaart.

Na een kwartiertje Far Cry spelen werd mijn kaart ongeveer 82 graden, na het draaien van 3dMark03 ongeveer 77 graden. Kennelijk is een test als 3dMark dus niet zo GPU intensief als Far Cry. Ik merk er zelf weinig van dus ik vind het zo wel goed :)

Resultaten link voor de belangstellende:
http://service.futuremark.com/compare?2k3=2600314

Mijn score bij de filrate, zowel Single als multi texturing, is wel erg hoog moet ik zeggen. Ik haal zo'n 1000MTexels/s meer dan bijvoorbeeld Bio_Blade die ruim 8500 punten haalt :?

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellBeast schreef op 02 juni 2004 @ 17:39:
[...]

Heb je uberhaupt de startpost wel gelezen!? Daar staan de links naar de biossen.
Je kunt op de geheugenmodules van je kaart het type geheugen aflezen. Het staat dus op de kaart zelf.

edit : Iemand was me al weer voor...
Jawel.. Alleen zoals ik al zei is dit de eerste keer dus sorry als ik lastig ben maar n00bs moeten er ook zijn heh? 8)

In ieder geval bedankt!!!!!

*kijkt al uit naar z'n XTtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe.... Weet iemand misschien hoe ik dat koelertje van m'n sapphire 9800 pro af haal?? B) Die irritante springveer dingen willen maar niet? Ik ben nl. bang dat ik 'em sloop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Burning_acid schreef op 02 juni 2004 @ 17:50:
Mijn score bij de filrate, zowel Single als multi texturing, is wel erg hoog moet ik zeggen. Ik haal zo'n 1000MTexels/s meer dan bijvoorbeeld Bio_Blade die ruim 8500 punten haalt :?
Zeker erg hoge fillrate. De framerate voor Wings of Fury vind ik weer wat laag.
400 voor geheugen is ook wel een nette overclock. Wat voor koeling??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 18:30:
Hehe.... Weet iemand misschien hoe ik dat koelertje van m'n sapphire 9800 pro af haal?? B) Die irritante springveer dingen willen maar niet? Ik ben nl. bang dat ik 'em sloop...
er zit een pinnetje in die 'springveertjes' zodat je ze niet zomaar kan indrukken,
eerst pin eruit, en dan die dingetjes indrukken zodat ze eruit kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
jongens kom een ictér zoals my dus niet vertellen hoe je dingen moet veranderen of verwijderen ik kan alles modden weet alels van van computers

ding heeft 3 maanden gedraait met de nieuwe cooler erop en ineens geen beeld meer dus nooit wat hun zeggen he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

jorisw86 schreef op 02 juni 2004 @ 18:48:
jongens kom een ictér zoals my dus niet vertellen hoe je dingen moet veranderen of verwijderen ik kan alles modden weet alels van van computers

ding heeft 3 maanden gedraait met de nieuwe cooler erop en ineens geen beeld meer dus nooit wat hun zeggen he
Wat probeer je hier nu te bereiken? Dit topic gaat over het modden van een 9800Pro naar een XT, niet over jou bevindingen met een winkel of jou mod specialiteiten.
djengizz schreef op 02 juni 2004 @ 18:38:
[...]

Zeker erg hoge fillrate. De framerate voor Wings of Fury vind ik weer wat laag.
400 voor geheugen is ook wel een nette overclock. Wat voor koeling??
Ik draai nog de stock koeling van Sapphire, en ik moet zeggen dat ik ook wel een beetje opkeek dat hij zo goed klokte met stock koeling. Wings of Fury zou idd wat hoger kunnen, maarja ik ben zo al dik tevreden. Misschien nog een Zalman aanschaffen en kijken of ik dan wat betere temps haal.

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

jongens kom een ictér zoals mij dus niet vertellen hoe je dingen moet veranderen of verwijderen ik kan alles modden weet alels van van computers

Je bent niet de enige met verstand van pc's hiero hoor ;) wel met degene met mindere interpunctie. ;)
Maar alles kan zomaar kapot gaan (wat te denken van statische onderdelen?) En was je core ook echt beschadigd? Als dat zo is heb je gewoon pech, evenals wanneer je er zelf aan hebt zitten prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Nu nog alles leren van van spellen / typen.
edit:
@_ferry_: beetje laat
Burning_acid schreef op 02 juni 2004 @ 18:53:
Ik draai nog de stock koeling van Sapphire, en ik moet zeggen dat ik ook wel een beetje opkeek dat hij zo goed klokte met stock koeling.
Uhmmff _/-\o_ ; toch wel jammer dat ik niet wat langer gewacht heb met het kopen van m'n pro (350), zeker als ik dit zie.

[ Voor 6% gewijzigd door djengizz op 02-06-2004 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartHo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 10:22
He all, gister heb ik ook me 9800pro geflashed naar xt. Merk: club3d en met ATi WinFlash en met Built By Ati bios. Daarna ook even overgeclocked met ATITool tot 412Mhz en 365Mhzen. Tot nu toe nog geen artifacts al wordt de stockkoeler aardig heet. Aquamark ligt 300/400 punte hoger en far cry draait ook beter >:)

Binnekort dus even z'n artic cooler halen . En welke geheugen koelblokjes zijn aan te raden?

btw, super handig topic. Thnx! :*)

[ Voor 18% gewijzigd door MartHo op 02-06-2004 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zo'n Zalman Setje hebt (Het Blok én de casefan), heb je dan eigenlijk nog van die geheugenblokjes nodig? (Als je het geheugen tot 400+ mhz wilt duwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Laatst online: 10-09 23:33
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 20:06:
Als je zo'n Zalman Setje hebt (Het Blok én de casefan), heb je dan eigenlijk nog van die geheugenblokjes nodig? (Als je het geheugen tot 400+ mhz wilt duwen)
Niet perse, kan goed zijn dat je geheugen de 400+ trekt zonder extra koeling maar dat verschild per kaart

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drake schreef op 02 juni 2004 @ 20:33:
[...]

Niet perse, kan goed zijn dat je geheugen de 400+ trekt zonder extra koeling maar dat verschilt per kaart
Ok, ik ga waarschijnlijk toch niet verder dan 410 ofzo, dus dat zal niet nodig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:54
*half offtopic N00B vraagje*

het prijs verschil tussen de xt en de pro vind ik behoorlijk groot. Als je een pro koopt, dan heb je een uur later een XT alleen ben je veeeel goedkoper uit. Waarom is die XT zoveel duurder dan de PRO, waarom bestaat die XT uberhaupt, ati had toch ook gewoon de XT kunnen schrappen en die flash op de pro kunnen doen,....? wat is het grote verschil tussen die kaarten, dat je als tweaker overbrugd? zetten ze je gewoon af met de XT of is er een groot verschil kwa stabiliteit o.i.d.?? dat snap ik even niet, verder heb ik een gfroce dus beetje onzinnig om hele topic door te lezen imo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Nou fijne ict-ert, doe maar lekker onderdelen verwijderen en modden aan je videokaart, maar dan weet je zelf dat dit ten koste gaat van je garantie. Wat een pech nou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

Opperhoof schreef op 02 juni 2004 @ 20:46:
*half offtopic N00B vraagje*

het prijs verschil tussen de xt en de pro vind ik behoorlijk groot. Als je een pro koopt, dan heb je een uur later een XT alleen ben je veeeel goedkoper uit. Waarom is die XT zoveel duurder dan de PRO, waarom bestaat die XT uberhaupt, ati had toch ook gewoon de XT kunnen schrappen en die flash op de pro kunnen doen,....? wat is het grote verschil tussen die kaarten, dat je als tweaker overbrugd? zetten ze je gewoon af met de XT of is er een groot verschil kwa stabiliteit o.i.d.?? dat snap ik even niet, verder heb ik een gfroce dus beetje onzinnig om hele topic door te lezen imo 8)
Wil je een 10% beter product, betaal je 50% meer. Dit is trouwens niet alleen bij computeronderdelen zo!
Waarom 2 kaarten? Ze willen een compleet productaanbod hebben, zeker met het oog op de concurrentie.
En wat een handjevol tweakers zoals jij (en ik) op hun zolderkamertje uitvreten, daar heeft een groot bedrijf als Ati een broertje dood aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@_Oldie_ Ik had het niet beter kunnen zeggen _/-\o_

Ik checkte gisteren ff m'n Sapphire 9800 Pro, koelertje eraf en idd een mooie R360 chip erop. Alleen moest ik wel wat zilveren pasta goedje eraf halen, beinvloedt dit de efficiency van het koelen??

/edit net ff 3DMark 3 gedraaid:

AMD Athlon XP 2000+
512 MB DDR PC133/266
Sapphire Radeon 9800 Pro

5132 Punten! :+

Vanmiddag ff Zalman heatsink en fan bestellen, flashen naar XT en dan nog eens testen :9

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

mvdstam, je moet er natuurlijk wel nieuwe (niet te veel) koelpasta op doen. Maar ik ben geen held in het modden van mijn Radeon. Mijn 9700 np heeft al na 9 maanden de geest gegeven, en om garantie te behouden mod ik mijn nieuwe 9800 pro niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Ik kreeg mijn bios niet geflashed met behulp van flashrom 1.3
Het saven van de oude bios lukte wel maar het flashen van de nieuwe ging dan weer niet.
"Unable to open file" was de error die ik kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 06:33:
@_Oldie_ Ik had het niet beter kunnen zeggen _/-\o_

Ik checkte gisteren ff m'n Sapphire 9800 Pro, koelertje eraf en idd een mooie R360 chip erop. Alleen moest ik wel wat zilveren pasta goedje eraf halen, beinvloedt dit de efficiency van het koelen??

/edit net ff 3DMark 3 gedraaid:

AMD Athlon XP 2000+
512 MB DDR PC133/266
Sapphire Radeon 9800 Pro

5132 Punten! :+

Vanmiddag ff Zalman heatsink en fan bestellen, flashen naar XT en dan nog eens testen :9
dat is koelpasta kneus :D heel erg belangrijk als je wilt dat het allemaal nog goed koelt. Wat dacht je anders dat et was ?

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Hmm, ik heb het gisteren ook geprobeerd. Op zich leek het goed te gaan, todat ik spellen probeerde op te starten en ze allemaal crashte.

Had gelukkig backup gemaakt van de rom op diskette, maar je raad het al. De diskette bleek corrupt te zijn.

Ik dus slim zijn en de rom kopieren van me broertje (heeft precies dezelfde videokaart, dacht ik) en de restore functie gebruikt.

Maar ik merk nu in windows hele vage en kleine artifacts op me desktop.

En atitool gaf het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.jofra.nl/images/artifacts.jpg

Hij draait nu weer als Radeon 9800 Pro in windows (2003) maar dit vindt ik niet leuk :'(

Misschien dat iemand een schone bios voor me heeft voor de Saphire 9800 Pro Lite Edition (Kale ding, dat op Ati Oem versie lijkt)?

[ Voor 18% gewijzigd door Mesh op 03-06-2004 11:41 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Osdorp-Dude schreef op 03 juni 2004 @ 11:39:
Hmm, ik heb het gisteren ook geprobeerd. Op zich leek het goed te gaan, todat ik spellen probeerde op te starten en ze allemaal crashte.

Had gelukkig backup gemaakt van de rom op diskette, maar je raad het al. De diskette bleek corrupt te zijn.

Ik dus slim zijn en de rom kopieren van me broertje (heeft precies dezelfde videokaart, dacht ik) en de restore functie gebruikt.

Maar ik merk nu in windows hele vage en kleine artifacts op me desktop.

En atitool gaf het volgende resultaat:

[afbeelding]

Hij draait nu weer als Radeon 9800 Pro in windows (2003) maar dit vindt ik niet leuk :'(

Misschien dat iemand een schone bios voor me heeft voor de Saphire 9800 Pro Lite Edition (Kale ding, dat op Ati Oem versie lijkt)?
Lite version.. die ken ik niet, ik heb wel een default Saphire pro hynix 128 mb bios voor je (msn). Je geheugen is nu te hoog geklokt, zet in atitool je geheugen is op 300 mhz ofzo ?

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Tutti-frutti schreef op 03 juni 2004 @ 11:56:
[...]

Lite version.. die ken ik niet, ik heb wel een default Saphire pro hynix 128 mb bios voor je (msn). Je geheugen is nu te hoog geklokt, zet in atitool je geheugen is op 300 mhz ofzo ?
Geheugen staat volgens ati tool op

Core: 378.00 / Mem: 337.50

Waar zou ie normaal op moeten lopen?

Oh en de lite versie is gewoon de kale 9800 Pro Oem build, met Samsung 328 (k40263238E-GC2A) geheugen

[ Voor 12% gewijzigd door Mesh op 03-06-2004 11:59 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Osdorp-Dude schreef op 03 juni 2004 @ 11:58:
[...]

Geheugen staat volgens ati tool op

Core: 378.00 / Mem: 337.50

Waar zou ie normaal op moeten lopen?

Oh en de lite versie is gewoon de kale 9800 Pro Oem build, met Samsung 328 (k40263238E-GC2A) geheugen
Hmm, raar. Je klokfrequencies zijn namelijk goed. Radlinker of enig ander programma staat niet toevallig je mem over te klokken ? Je hebt ook gewoon geflashed met de Sapphire 9800pro Samsung 128 mb bios ?

Reflash anders eens:
http://softmod.ocfaq.com/...e.9800PRO.128.Samsung.bin

(je weet zeker dat je samsung mem hebt he ?)

[ Voor 13% gewijzigd door Tutti-frutti op 03-06-2004 12:14 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Tutti-frutti schreef op 03 juni 2004 @ 12:09:
[...]

Hmm, raar. Je klokfrequencies zijn namelijk goed. Radlinker of enig ander programma staat niet toevallig je mem over te klokken ? Je hebt ook gewoon geflashed met de Sapphire 9800pro Samsung 128 mb bios ?
Heb een of ander programmatje gebruikt in de starterpost voor de Sapphire, en daarmee de bios van me broertje gekopieerd
Reflash anders eens:
http://softmod.ocfaq.com/...e.9800PRO.128.Samsung.bin

(je weet zeker dat je samsung mem hebt he ?)
Zal het eens proberen of dit helpt en Radlinker staat nu op:
Core: 378.00 / Mem 337.50

EDIT:

Probleem lijkt opgelost te zijn. Ik denk dat het aan een slecte opstartdiskette lag, aangezien alles nadat ik had geboot van die diskette vreemde artifacts in windows en dos opleverde.

Je Samsung bios werkte ook niet, kan ook aan de bootdiskette gelegen hebben. Maar heb nu de bios van me broertje weer erop draaien en hij loopt weer goed.

Bedankt voor de input Tutti-frutti

[ Voor 23% gewijzigd door Mesh op 03-06-2004 12:28 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManOfWar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-03 18:52
Een klein vraagje tussendoor. ¿¿ Is het mogelijk om je originele Bios van je kaart op te slaan via Ati Winflash (via windows dus) zonder dat je in Dos hoeft te komen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
ManOfWar schreef op 03 juni 2004 @ 13:54:
Een klein vraagje tussendoor. ¿¿ Is het mogelijk om je originele Bios van je kaart op te slaan via Ati Winflash (via windows dus) zonder dat je in Dos hoeft te komen ??
Ja je kan gewoon je bios opslaan met Winflash door op save te drukken, met program flash je er een andere bios in.

Ik krijg met dat dos programma nog steeds de error "unable to open file".
Heeft iemand dat ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

ManOfWar schreef op 03 juni 2004 @ 13:54:
ja, als je winflash opstart laadt hij automatisch je huidige bios in, wat je met save kunt opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManOfWar
Volgende keer kan ik dan weer rustig gaan beginnen met flashen.
Muchas gracias iedereen ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0n0 schreef op 03 juni 2004 @ 11:32:
[...]

dat is koelpasta kneus :D heel erg belangrijk als je wilt dat het allemaal nog goed koelt. Wat dacht je anders dat et was ?
Ow.. Whaha lolz

Is dit goede koelpasta voor een GPU?:

Klik

En dat moet ik dat er dus niet te dik op smeren, right? Moet dit alleen op de GPU of ook op de koeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
Mijn nieuwe kaart loopt al beter dan de oude die dus kapot is gegaan :)

specs:
- AMD Athlon 64 3200+ @ 2.15 Ghz
- Asus K8V SE Deluxe
- 2x 512MB Kingston 8-3-3-2.5 @ 430 Mhz
- Sapphire Radeon 9800Pro 128MB Hynix @ 450 / 378 (AtiTool)

Score:
6756

Als ik het geheugen over de 380 opschroef krijg ik flikkerende textures, de core kan waarschijnlijk nog wel wat hoger.
Op deze snelheden liep 3dmark03 stabiel.
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 15:03:
[...]

Ow.. Whaha lolz

Is dit goede koelpasta voor een GPU?:

Klik

En dat moet ik dat er dus niet te dik op smeren, right? Moet dit alleen op de GPU of ook op de koeler?
Als je de Zalman hebt staat dat gewoon in de handleiding.
Koelpasta moet idd op de GPU en in de gleufjes van de koeler (Staat dus in de handleiding uitgelegd)

[ Voor 37% gewijzigd door Bapawe op 03-06-2004 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Trivian Ok tnx m8 :)

Zit deze pasta bij de zalman set of moet ik nog aparte kopen?

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 15:12:
@Trivian Ok tnx m8 :)

Zit deze pasta bij de zalman set of moet ik nog aparte kopen?
Zit erbij.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice! Zit bij diezelfde set (CM80C-HP) ook een memory heatsink? (Niet dat ik die zo zeer nodig heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m0n0 schreef op 03 juni 2004 @ 11:32:
[...]

Hmm als dat dan zo cruciaal is voor de koeling zal ik voor de zekerheid Painkiller even met rust laten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hijs gelukt!

Club3d 9800 pro met (blijkbaar ;)) Hynix geheugen, eerst twee keer met Samsung bios maar die gaf gezeik, dus maar een Hynix geprobeerd. Geen artifacts, geen ghosting (gelijk met omegadrivers geinstalleerd), prima core en mem speeds en overla als XT herkend

bijna 400 punten omhoog gegaan in 3dmark03 ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 20:20:
En hijs gelukt!

Club3d 9800 pro met (blijkbaar ;)) Hynix geheugen, eerst twee keer met Samsung bios maar die gaf gezeik, dus maar een Hynix geprobeerd. Geen artifacts, geen ghosting (gelijk met omegadrivers geinstalleerd), prima core en mem speeds en overla als XT herkend

bijna 400 punten omhoog gegaan in 3dmark03 ook :P
Cool!! Goed gedaan!

Ga je nog je geheugen OC'en tot 400+ of???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Laatst online: 15:43

R-B

Blokkert

De Zalman CM80C-HP met OP-1 besteld

Als binnen is: ready to clocking 8)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-B schreef op 03 juni 2004 @ 23:33:
De Zalman CM80C-HP met OP-1 besteld

Als binnen is: ready to clocking 8)
Me2 8)

Damn, TPG is f0kking langzaam man.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Gisteren m'n VGA Silencer er op gezet. Ik kom nu tot core 420 en mem 378, maar dan staat de silencer wel op High te loeien en is ie bij mij niet echt silence meer ;(

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
zijn er nog mensen die zelf een cooler gefixt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Dit is echt te vreemd voor woorden...

Ik had gisteren na die laatste bios flash nergens last meer van. Start vanmorgen me pc weer op... Zijn de artifacts weer terug... :(

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Mister_X schreef op 04 juni 2004 @ 10:11:
zijn er nog mensen die zelf een cooler gefixt hebben?
Wat bedoel je daar precies mee? Ik heb zelf een regelbare, temp. gestuurde fan met tiewraps aan de zijkant van m'n kaart vastgemaakt. Werkt hier prima. (ben gisteren met door de 7000 punten grens gegaan met 3dMark03).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merkte gisteren ook een verschil in beeldkwaliteit moet ik zeggen, hebben meer mensen dat?

Beeld leek iets lichter, vooral in ET. Het speelde wel een stuk lekkerder eerlijk gezegd. In Windows leek me niets veranderd behalve dat ineens me quicklaunch bar weg is, en ik krijg m niet meer terug :(

[rml][ win2k]Quicklaunch weg na flashen kaart[/rml]

heb m hier staan als iemand nog een id heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Osdorp-Dude schreef op 04 juni 2004 @ 10:13:

Ik had gisteren na die laatste bios flash nergens last meer van. Start vanmorgen me pc weer op... Zijn de artifacts weer terug... :(
Flash dan toch maar even met die bios die ik aangaf, misschien werkt het dan. Doe het trouwens maar gewoon met winflash, heb je ook geen gezeik met kapotte floppies ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartHo
Osdorp-Dude schreef op 04 juni 2004 @ 10:13:

Dit heb ik ook, aan de bios ligt het denk ikniet, eerst met Build bij ATI en daarna een Gigacube. Inmiddels loopt mijne ook weer op pro speeds, maar nog wel last van overal blokken als ik hem de volgende dag aanzet. Na de flash gaat het dus perfect...maar de dag erna is het dus fout.

iemand?

[ Voor 5% gewijzigd door MartHo op 04-06-2004 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

MartH schreef op 04 juni 2004 @ 11:41:
[...]

Dit heb ik ook, aan de bios ligt het denk ikniet, eerst met Build bij ATI en daarna een Gigacube. Inmiddels loopt mijne ook weer op pro speeds, maar nog wel last van overal blokken als ik hem de volgende dag aanzet. Na de flash gaat het dus perfect...maar de dag erna is het dus fout.

iemand?
Heb je niet iets met je koeler gedaan, erafgehaald en er weer op gedaan bijvoorbeeld. Ik weet niet of het memartifacts zijn. Maar heb je niet gewoon je orginele bios nog ?
Het is in ieder geval belangrijk om bij een kaart met hynix geheugen een hynix bios te pakken, en bij samsung een samsungbios.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartHo
Ik heb nog stockkoeler erop zitten. Maar ik heb dus geflashed met Winflash en dus heb ik nog wel me oude bios, daar draai ik nu dus ook weer mee.

Maar ik heb dus niets overclocked en dus alleen geflashed naar XT. Ik heb trouwens een club3d 9800pro en dan zou ik toch die Built by ATI bios moeten gebruiken?

HY5DU283222
AF-28

Staat er op het geheugen. Welk merk geheugen hebik dan? En bios moet ik dan gebruiken..?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Niet online

Burning_acid

MartH schreef op 04 juni 2004 @ 12:39:
Ik heb nog stockkoeler erop zitten. Maar ik heb dus geflashed met Winflash en dus heb ik nog wel me oude bios, daar draai ik nu dus ook weer mee.

Maar ik heb dus niets overclocked en dus alleen geflashed naar XT. Ik heb trouwens een club3d 9800pro en dan zou ik toch die Built by ATI bios moeten gebruiken?

HY5DU283222
AF-28

Staat er op het geheugen. Welk merk geheugen hebik dan? En bios moet ik dan gebruiken..?

Alvast bedankt :)
Het merk van je geheugen zou er gewoon op moeten staan? Ik heb HY5DU283222A en dat is van Hynix, het is bijna dezelfde code als jij dus ik denk dat jij ook Hynix hebt.

En het is 2,8ns dat zie je aan die AF-28.

[ Voor 4% gewijzigd door Burning_acid op 04-06-2004 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
BBA uit de startpost is voor Samsung. De 'HY' op jouw geheugen staat voor Hynix (is ook terug te vinden in dit topic). Deze juiste Bios voor jouw kaart wordt zo ongeveer om de 2 pagina's gepost. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartHo
yey, ik heb ze http://koti.mbnet.fi/elixir/Radeon/XT/R360-128/index.html

Alleen beetje vaag dat ze niet in ts staan...?

nu ffen proberen.

edit

Hij loopt prima, aquamark, 3dmark hogere scores en oa farcry loopt veel beter...de koeler wordt zelfs niet eens zo heet :)

thnx voor de hulp guys!

[ Voor 33% gewijzigd door MartHo op 04-06-2004 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 02:32
Ik heb nu eindelijk weer m'n Radeon 9800 Pro. Het is van het "merk" Mad View en hij heeft 128 Mb Hynix 2,8 ns geheugen (409A! consequenties??)

De max speeds zijn 397/375 en wil 'm flashen. Nou wil ik het volgende doen:
1. Juiste bios downloaden
2. Snelheden aanpassen naar 397/365 (om veilig te zijn)
3. Oude bios backuppen met winflash
4. Nieuwe bios flashen en kijken of ie het doet

Op de doos staat Powered by ATI. Ook op de cd staat dat, toch lijkt de kaart gewoon BBA te zijn zoals deze (pinnetjes wel zwart maar andere vorm)
Afbeeldingslocatie: http://www.darkcrow.co.kr/image/preview/2003/0304/ATi9800Pro/02.jpg

Mijn vraag is nu, welke bios moet ik gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:59

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Gewoon verschillende er in flashen, dan kijken of je artifacts en windows of spellen hebt.

Het is gewoon proberen. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Maar wat bevelen jullie aan? (ervaringen) Want dat zou de keuze iets makkelijker maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb momenteel een Sapphire Radeon 9800 PRO @ XT 418/371 lopen met een Zalman ZM80-HP + Fan en hij werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartHo
Ik denk dat je wel dezelfde kan gebruiken als de mijne, Club3D.9800XT.128MB.Hynix

http://koti.mbnet.fi/elixir/Radeon/XT/R360-128/index.html

check de afgelope 5 posts boven je post, ik denk dat je erwel uitkomt zo. is mij ook gelukt ;)

gl

[ Voor 3% gewijzigd door MartHo op 04-06-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Nou ik heb 'm geflash met Club3d Hynix bios op 392-365 en het werkt perfect.

Ik heb 3dmark03 gedraaid met omega's en haalde 6375 punten, das een mooie 275 punten winst dan daarvoor op dezelfde snelheden. Maar ik heb last van ghosting.

Na het installeren van de 9800se soft-mod drivers is de ghosting weg, maar ik behaal maar 6100 punten :(

Komt ghosting eigenlijk alleen bij 3dmark03 voor? Want dan laat ik dat mooi zo, toch weer ietsje performance winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Als het alleen in test 2+3 is hoort dit erbij. Het performanceverlies komt door de Omega (gaat meer voor beeldkwaliteit).
Voor een hoge 3DMark03 score zonder artifacts:
Deïnstalleer al je drivers. Installeer een Catalyst 4.5. Begin nu met install van de Omega drivers (gebaseerd op 4.5). Als ie vraagt om te beginnen met de install van de omega driver antwoord dan nee. Ga nu naar start->programma's-->radeon omega drivers-->Omega Soft-Mod Driver Swapper. Kies voor de Force 9800. Reboot (tijdens een blauw scherm wordt de softmod uitgevoerd).
Resultaat: snelle 3DMark03 zonder arties.

Ook dit was al allemaal eerder genoemd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Bedankt. Maar volgens mij is er een misverstand. Ik krijg die 275 punten performance verlies, doordat ik de 9800se -> np/pro/xt soft-mod drivers (bij de install van omega) installeer.

Ik snap wel dat je performance winst krijgt als je de gewone catalyst installeerd, maar die is vaak nihil en kan (vind ik) niet op tegen de visuele kwaliteit van de omega.Ik heb altijd al omega gedraaid :)

[ Voor 30% gewijzigd door kikibu op 04-06-2004 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
djengizz schreef op 04 juni 2004 @ 10:22:
[...]

Wat bedoel je daar precies mee? Ik heb zelf een regelbare, temp. gestuurde fan met tiewraps aan de zijkant van m'n kaart vastgemaakt. Werkt hier prima. (ben gisteren met door de 7000 punten grens gegaan met 3dMark03).
Ik bedoel hiermee of er ook mensen zijn die geen kant en klare vga koeler kopen, maar gewoon zelf iets in elkaar fixen. Ik zelf heb er een cpu blok op gezet (geschroeft nog wel :D) en heb nog zelf afgezaakte ram chippies gemaakt van zo'n oude p2 slot 1 koeler (die zijn langwerpig, dus 4 zelfde mooie stukken). Die moet ik alleen nog bij veilen zodat ze er goed op passen en er netter uitzien...

me gpu komt hiermee al tot 440mhz en ram draait zonder sinks op 370 :), met ramsinks hoop ik op de 400 te komen, en omdat me gpu nu letterlijk warm aanvoelt (stressed) wil ik er nog een volt-mod op doen.

Waar het mij omgaat is dat je met zelf-bouw dingen veel goedkoper uitbent en het mij 'leuker' lijkt om te doen dan een kant en klaar pakketje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManOfWar
Heb eindelijk een nieuwe kaart ontvangen ! :*) (9800 Pro omgeruild omdat hij stuk ging bij het verwisselen van koeler) Weet nog niet of het een 360 core is.....denk het niet (heeft niet de nieuwe koeler met zwarte pinnen erop)

Waar ik eigenlijk ontzettend blij mee ben is dat mij core over de 450 !! :*) kan met stock Koeler, tegenover mijn omgeruilde kaart die maar 395 kon....vind ik dit ineens veel spannender dan het kunnen flashen of niet ....en of het een 360 core heeft of niet. Het is trouwens een Club 3D.

Overclocken die handel !! ....ik durf nog niet mijn Arctic vga silencer er op te zetten, ben bang dat ik het weer verknal :+ . Maar ik ga mijn moed deze dagen opsparen en mischien na een weekje durf ik het wel aan (denk ik :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Kheb trouwens nog een interessant artikeltje op guru3d gezien:
http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=1539

Er blijken dus kaarten met 128bit membus rond te zwerven :/

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManOfWar
Zoiets kwam ik laats nog tegen :/ , Hier staat het ook nog vermeld ---> http://www.xbitlabs.com/n...splay/20040521081115.html

Voor de gene die nog een 9800 Pro wilt aanschaffen ... eerst goed lezen/vragen dan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
oeh, en hoe kan je dat nachecken? of jou kaart dat hebt

[ Voor 25% gewijzigd door Mister_X op 05-06-2004 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Ik wordt hier echt gek nu...

Gisteren dacht ik me videokaart weer volledig aan de praat gekregen te hebben, heb de hele dag Far Cry en Ragnarok kunnen spelen zonder enige problemen.

Start ik vanmorgen me pc op, hele desktop onder de artifacts en Far Cry is nog 10x zo erg. Ik snap hier niets van, want ik heb de originele bios terug gezet.

Afbeeldingslocatie: http://www.jofra.nl/images/artifacts2.jpg

Kan dit een software issue zijn? Of is dit puur me videokaart?

Edit:

Heb trouwens precies deze videokaart (qua layout) maar dan van Sapphire met Samsung geheugen. (Gekocht bij EMPC Solutions).

Afbeeldingslocatie: http://www.darkcrow.co.kr/image/preview/2003/0304/ATi9800Pro/02.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Mesh op 05-06-2004 09:48 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Dat is volgens mij wel je videokaart. Gooi je kast eens open en zet er een kamerfan op als je die hebt. Kijk dan of het nog voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Osdorp-Dude schreef op 05 juni 2004 @ 09:41:
Ik wordt hier echt gek nu...

Gisteren dacht ik me videokaart weer volledig aan de praat gekregen te hebben, heb de hele dag Far Cry en Ragnarok kunnen spelen zonder enige problemen.

Start ik vanmorgen me pc op, hele desktop onder de artifacts en Far Cry is nog 10x zo erg. Ik snap hier niets van, want ik heb de originele bios terug gezet.

[afbeelding]

Kan dit een software issue zijn? Of is dit puur me videokaart?

Edit:

Heb trouwens precies deze videokaart (qua layout) maar dan van Sapphire met Samsung geheugen. (Gekocht bij EMPC Solutions).

[afbeelding]
Tis nog steeds je geheugen :(

Je hebt btw een 9800pro gekocht he.. niet dat het dus om een 9800 gaat die je eigk op pro hebt lopen ;) ?

[ Voor 7% gewijzigd door Tutti-frutti op 05-06-2004 11:25 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 08:19:
[...]

Me2 8)

Damn, TPG is f0kking langzaam man.. :(
vanmorgen 11 uur binnen gekregen

nu zit ie er alweer 1 uur in :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-B schreef op 05 juni 2004 @ 12:55:
[...]

vanmorgen 11 uur binnen gekregen

nu zit ie er alweer 1 uur in :)
Hmpf... Ik denk dat ik maar ga bellen, duurt wel erg lang >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 12:57:
[...]

Hmpf... Ik denk dat ik maar ga bellen, duurt wel erg lang >:)
waar bestelt?

Ik bij yorcom, op voorraad en snelle levering, totaal 35.50 incl verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-B schreef op 05 juni 2004 @ 13:00:
[...]

waar bestelt?

Ik bij yorcom, op voorraad en snelle levering, totaal 35.50 incl verzendkosten
Ik bij PCglobe, maar ik had tijdelijk geen beschikking over internet (vakantie) dus ik moest het via de post overmaken dus ik denk dat dat misschien de rede is dat het zo lang duurt.

Maarja, ik heb de tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Er is dus niets aan te doen dat ik performance verlies (200punten = 2-3 fps in gt2&3) krijg als ik de 9800 SE soft-mod drivers installeer? En is ghosting nu alleen bij 3dmark03 of zal het ook bij games optreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Je kan wel de softmod doen zonder performance verlies (zoals ik al eerder uitlegde). Dus kwaliteit van Omega met snelheid van Catalyst.
Notna schreef op 19 mei 2004 @ 11:55:
Van dat ghosting probleem ben ik nu af :D Net de omega 4.5 drivers geinstalled met de mod en geen ghosting meer. 3dMark 2003 score valt ook nog mee:

Catalyst 4.5 --> 5744
Omega 4.5 --> 5420

En van 300 punten gaan we ook niet dood :P

/me Notna is weer blij :P

Ga nou wel proberen de gewone catalyst te installen en de mod te behouden. Keep you posted :P

Gelukt :D Het volgende moet je doen:

• Download en installeer de Ati Catalyst drivers 4.5
• Download de Omega Drivers 4.5
• Vervolgens laat je de setup van de omega drivers de files uitpakken, maar bij de vraag: 'wil je verder gaan met de installatie van de drivers ?' antwoord je nee. En op de vraag welke mod te gebruiken, gebruik je normal drivers (geen mod dus )
• Vervolgens ga je naar start-->Programs-->Omega blabal-->Soft-mod swap.
• Selecteerd dan welke mod je wil (in mijn geval de 9800 mod) en kilik op ok
• Reboot je systeem
• Na windows te hebben opgestart krijg je een blauw scherm met het verhaal dat hij de drivers aan het updaten is. Als hij klaar is reboot de pc vanzelf.
• Na reboot heb je de snelheid van de catalyst drivers en geen last ghosting :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Tutti-frutti schreef op 05 juni 2004 @ 11:23:
[...]

Tis nog steeds je geheugen :(

Je hebt btw een 9800pro gekocht he.. niet dat het dus om een 9800 gaat die je eigk op pro hebt lopen ;) ?
Zo ver ik weet is et gewoon de Ati Oem versie van de 9800 Pro met een stom Sapphire Stickertje erop. Windows herkent em ook niet als een Sapphire, maar gewoon als een Ati Radeon 9800 Pro.

Maar wat ik dan niet snap is, waarom heb ik dit nu ineens. Vroeger nooit. En waarom meteen na een koude start? Ik stress me videokaart niet of nauwelijks en toch kan ik in het bootscreen al artifacts zien. (Windows logo heeft gaten als het ware).

Merkte trouwens gisteracvond ook al wanneer ik op me tv anime zat te kijken (Via Tv-Out) en tegelijk een 3d spel speelde dat ik soms opeens dwars door textures heen gedeeltes van de videostream zag en als ik dan Ati Tools draaide zag je hele miniscule artifacts. Maar in Far Cry of andere spellen merkte je daar weer niets van.

Iemand misschien een oplossing voor me. Vindt dit heel vreemd.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
djengizz schreef op 05 juni 2004 @ 15:47:
Je kan wel de softmod doen zonder performance verlies (zoals ik al eerder uitlegde). Dus kwaliteit van Omega met snelheid van Catalyst.

[...]
Ik heb precies de methodes gevolgd en ik ben tot de conclusie gekomen dat het niets uitmaakt. Als je de Ghosting weg wil hebben in GT2 & 3, dan zal je de Ati2mtag.sys van 9800se gebruikt moeten worden --> gevolg is 200-250 punten minder (in mijn systeem) en dus weg die performance winst door flash

Wanneer je het niet wil weghebben en het wil laten zo (tot nu toe bij mij alleen in 3dmark nog gezien) moet je de gewone drivers installen --> gevolg is je behoudt de performance winst in gt2 & 3 en de 200-250 punten winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

omfg met ati tools ff max mem getest 390 :D omfg hoog, voor xt heb je 365 nodig :+

alleen core kapt bij 403 :r je ziet geen artifact's ofzo. Bij de mem test op 390 zie je wel artifacts . Is er een andere manier om core te teste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon proberen... krijg je strepen die naar het middelpunt toe lopen of kleine gekleurde schaakbordjes, dan ga je te ver :P

en niet 5 min proberen en.. oh ja.. hij is goed..
ff paar uur stress testen duss..
ik heb later alsnog mn core iets lager ingesteld omdat ik schaakbordjes kreeg na 2,5 uur dtm2 spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op 05 juni 2004 @ 20:08:
gewoon proberen... krijg je strepen die naar het middelpunt toe lopen of kleine gekleurde schaakbordjes, dan ga je te ver :P

en niet 5 min proberen en.. oh ja.. hij is goed..
ff paar uur stress testen duss..
ik heb later alsnog mn core iets lager ingesteld omdat ik schaakbordjes kreeg na 2,5 uur dtm2 spelen :P
net met atitool zo hoog mogelijk gezet en daarna 3d 2k3 laten doen

bij 410 geen artifact's
bij 411.75 wel artifact's in het water allemaal "kleine schaakbortjes"

hmm agp voltage omhoog knallen? edit: dit helpt dus niet

wat moet ik doen :'(

[ Voor 12% gewijzigd door R-B op 06-06-2004 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
Meer koelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

heb de zalman ZM80-C-HP + ZM-OP1 eropgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Niet online
R-B schreef op 06 juni 2004 @ 11:02:
heb de zalman ZM80-C-HP + ZM-OP1 eropgezet
Die Zalman staat erom bekend dat ie superstil is (passieve heatpipe met stille fan) en niet dat die goed koelt. VGA silencer koelt beter (maakt ook meer herrie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook vandaag mijn Club3d 9800pro met hynix geheugen geflasht naar een 9800xt met de his bios.Draait al perfect voor een paar uur!met orginele gare koeler.
3dmark2001se:20078
3dmark2003:6770
met bios standaard niet verder overgeklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:59

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op 06 juni 2004 @ 16:44:
Heb ook vandaag mijn Club3d 9800pro met hynix geheugen geflasht naar een 9800xt met de his bios.Draait al perfect voor een paar uur!met orginele gare koeler.
3dmark2001se:20078
3dmark2003:6770
met bios standaard niet verder overgeklokt.
Wat voor systeem heb je?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Laatst online: 10-06 13:45

Brainless-NL

lolkipo

djengizz schreef op 06 juni 2004 @ 11:06:
[...]

Die Zalman staat erom bekend dat ie superstil is (passieve heatpipe met stille fan) en niet dat die goed koelt. VGA silencer koelt beter (maakt ook meer herrie).
dat is niet waar. De zalman koelt op 5v even goed als de zalman, maar op 12v is de silencer net een tikkie koeler. Op 5v zijn ze even stil, en op 12v is de silencer net iets stiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook niet helemaal waar, de Zalman is veel stiller dan de Artic maar iets minder koel ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owjah ik heb trouwens deze kaart:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bacd/Tweakers/Radeon%209800Pro%201.jpg

Zit een R360 core op >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2004 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een stomme vraag tussendoor:

Hoe kan ik de temperatuur van m'n 9800 Pro zien? Is daar een speciaal programma voor of moet ik dan weer temp. sensoren erop gaan zitten plakken? Of zitten deze al op de kaart????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 08:02

TRG

Technotium99-m

Flash van Club3D radeon9800 Pro naar XT gelukt. Heb ook een 360 core zag ik.
Ook de zalman koeling er nu recht opgezet ipv scheef. Het was gewoon stom bevestigd.

Voor 3Dmark2001 geen vooruitgang, maar 3Dmark2003 zon 10% erbij. Zit nu op de 7000 @ XT speeds. Ik ben benieuwd hoe hoog ik ga komen met OC'en, een snelle test leverde me in ieder geval op dat 3Dmark2003 niet meer draait met de core boven de 420 MHz. Het geheugen blijft hangen rond de 375.

Ik kon behoorlijk wat verder OC'en met het originele bios, namelijk tot een core van 455 en een geheugen van 385, maar nu de kaart probleemloos draait met de XT bios vind ik het wel best. FarCry zonder probs en toch al wat hogere speeds dan met de normale instellingen voldoen voor mij wel.

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prutz0r schreef op 06 juni 2004 @ 17:06:
[...]

Wat voor systeem heb je?
Mijn Systeemspecs:
Pentium 4 prescott 3,0gh@3,6ghz
Abit IC-7 MAX3 moederbord
2x500mhz DDr dual channel(a-data)
Club 3D 9800pro@xt
WD Raptor 36Gb
Maxtor 120gb 8mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eergisteren mijn sapphire geflashed met samsung geheugen en 360core.

doet nu 420core/400mem zonder artifacts. mss over een paar dagen voltmodden :)

kijken wat ik er dan uit krijg...
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.