[CM] Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.065 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik jullie voorstellen aan mijn opnieuw opgebouwde file-server annex wireless AP annex Terminal server annex Download bak: Skynet:

Binnenkant kabels deels geround en grotendeels opgeruimt. Ging niet om netheid, puur om airflow:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rogierg/images/Skynet.jpg

In de kast zitten 6 8 cm. fans welke standaard op 5 volt draaien, als de server het wat heet krijgt kan ik ze op 12 v. zetten met een schakelaar. Cpu koeler heb ik er af gehaald daar draait nu ook een 8 cm. koeler op.

Fans zijn aangesloten middels de gepatenteerde CrownStone ™ Power Distribution Unit :+
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rogierg/images/Crownstone_PDU.jpg

Het oog wil ook wat dus ik heb 4 leds achter de voor grill geplaatst, nu een shotje overdag: (doe nog wel een nacht shotje)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rogierg/images/Skynet_Front.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:31
Acid-Rain schreef op 09 mei 2004 @ 18:04:
Was die 2e PSU echt nodig? Die kabels moeten nog een beetje weg gewerkt worden.
Die LEDs, hangen die gewoon in je case, of geven die het vermogen gebruik van de PSU aan oid?
Verder ziet het er netjes uit hoor :)
ja die tweede psu was echt nodig. zodra de ledjes ook maar naar het schakelaartje van de leds begon te wijzen ging de pc al raar doen. veel rebooten en soms kapte zelfs de HD met draaien. ik heb de HD getest of et em daar aan lag. niet dus. dus dan maar zo opgelost en et werkt perfect nu. en die led's die zitten nu vast aan de reling onder de voeding bovenin. en die branden gewoon lekker. ik ga trouwens volgende week beginnen met een raam erin. weet alleen nog niet een mooie vorm. zit te denken om te gaan spelen met wat driehoekjes...

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01-2023
Aangezien ik mijn nieuwe case besteld heb, alvast aan de gang gegaan met photoshop en een preview is te zien van mij case window:

het blauwe, dat is blauw metalic gespoten

Afbeeldingslocatie: http://www.phant0m.nl/got/case_window_small.jpg

in dit window zal plexiglas komen, ja je leest het goed in dit window :9, ik neem een plaat van 5mm dik, en frees het niet window gedeelte net zo diep uit als het sidepanel, zodat het plexi in het window valt :) daarna smelt ik met chloroform (oid) het plexi aan de randjes zodat het een mooi geheel word

Het gaat trouwens om deze case:

Afbeeldingslocatie: http://www.phant0m.nl/pc/case.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

Danjel schreef op 09 mei 2004 @ 17:52:
[...]

ah-ha thnx. dus dat ding kan er bij mij wel uitblijven. maar verder nog reacties over de mod zelf?
En weer een 2e voeding-mod erbij :) Hoe heb je die xtra voeding in de rest van je systeem aangesloten? Moet je die apart aanzetten of heb je de powerknop gewoon naar die 2e doorgelust? :? Of misschien via dit schema (zoals bij mij het geval ;))

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.vanstijn/PSUmod/Schakeling.JPG
(Bron)

Btw waarom heb je die voeding niet opengewerkt in je kast gezet? Heb ik ook gedaan, zal er wel interessant uitzien met alle lights in me case :p

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/I0YMYQL2Y484/picserver.jpeg
Meer info

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kram335 schreef op 09 mei 2004 @ 16:15:
[...]

De tribal in m'n raam (wat trouwens een draak is) heb ik idd met de dremel gegraveerd... Veel mooier en egaler kon ik het niet krijgen, en zandstralen was voor mij geen optie...

De gele tribal op de achtergrond heb ik gewoon met gele UV stift op een papier getekend. Dit papier heb ik achter een plaat helder plexi geplakt, die op afstandsbusjes tegen de achterwand is geschroefd om hier wat kabelzooi achter de verstoppen.

De spinnetjes zijn idd van die glow in the dark beestjes, die ik op m'n kamer nog vond ergens, dacht flikker ze maar in m'n kast!! :)
Hmm nou zie ik het!! :o

Misschien moet ik ook niet sochtends vroeg na een avondje bieren me bezig houden met serieuze dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Silentpuma schreef op 09 mei 2004 @ 19:33:
[...]

En weer een 2e voeding-mod erbij :) Hoe heb je die xtra voeding in de rest van je systeem aangesloten? Moet je die apart aanzetten of heb je de powerknop gewoon naar die 2e doorgelust? :? Of misschien via dit schema (zoals bij mij het geval ;))

[afbeelding]
(Bron)

Btw waarom heb je die voeding niet opengewerkt in je kast gezet? Heb ik ook gedaan, zal er wel interessant uitzien met alle lights in me case :p

[afbeelding]
Meer info
hmm het tweede plaatje werkt niet bij mij... maar ik heb die tweede voeding door middel van een relais aangesloten. dit is een vrij oude voeding (die tweede dan) en daar zat zo'n huge schakelaar aan. deze draden heb ik door die relai heen gehaalt. en het relais word door de 12 V lijn van die andere voeding aangezet.
zo zag het schema eruit met die schakelaar. nu is het eigenlijk hetzelfde alleen word die omgeschakelt door de 12 V lijn van die nieuwe voeding.
code:
1
2
blauw ____/ ____   wit
bruin   ____/ ____ zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik heb voor het eerst een paintjob gedaan aan mijn kast (Aopen HQ45). Buitenkant heb ik zwart gemaakt (niet bijster origineel maar wel mooi):

Voorkant:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie8319/voor.jpg

Voor de pc-speaker heb ik een gat geboord en moet ik nog vastkitten, nu even geplakt met plakbandje ter illustratie.
De fan is voor over m'n HD, het overlapt een 5,25" en een 3,5"-bay (ja de witte paneeltjes worden ook nog zwart). Op deze manier past ie nog precies tussen de diskette en dvd-drive (ik heb het getest). Ik wil er nog een andere fanguard voor en deze ook een ander kleurtje geven. Power- en resetknop ga ik nog geel maken en er komen gele power/hd-ledjes in. Oh ja in die naad (die je bijna niet kan zien nu) komt een gele glowwire.

De hele binnenkant en achterkant heb ik met goudverf bewerkt:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie8319/zij.jpg

Ik vind zwart en goud namelijk wel stijlvol lijken, helemaal in combinatie met de Chaintech 7NJS Ultra die erin komt.

De achterkant ook van goud, je kunt het niet supergoed zien, maar dat komt door foute belichting:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~vrie8319/achter.jpg

De 120mm fan is uiteraard goed te zien, past precies mooi daar op die plek. Passende fanguard mooi zwart gespoten en ervoor gezet. Als je goed kijkt op deze foto kun je zien dat er bovenop de kast ook zo'n groot gat zit. Daar komt dus ook een 120mm fan te zitten.

Uiteraard is dit nog maar het begin, maar eerst moet ik maar eens een mooi stukje plexiglas vinden voor de window, ik zat te denken aan geel plexiglas maar dat moet ik nog maar even zien.

Ik heb er nog wel even werk aan, ik vermaak me wel :)

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowNeck schreef op 09 mei 2004 @ 14:53:
[...]

offtopic:
200Mhz, met een mp van 11. Ik zou opzich hoger kunnnen gaan, maar mijn CPU koeling werkt niet mee. ZIt te twijfelen tussen een Thermaltake Aquarius Set en de THermalright SLK-947.
Denk die laatste, geen geklooi, en mooi ruimte in mijn kast..:).en bovendien goedkoper (SLK-947 kost 39,90)
offtopic:
Draait alles bij jouw stabiel ? heb je een 7NJS Ultra Zenith of een Non-Ultra Zenith ? want de non-ultra zenith wil ie niet lekker boven de 190 Mhz draaien.
Heb je een volt mod gedaan ? Heb je nooit last van rare reboots of blauwe schermen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
Weer ffkes verder gewerkt aan mijn nieuwe case met WC.

Ik heb de print voor de break-out-box ff met het lijmpistool behandeld zodat ie geen kortsluiting kan maken en dat ik hem makkelijk kan monteren :)
Hij komt straks strak tegen de kast te hangen op deze manier:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/liquidsmoke/Prism_WC/7-4-2004/breakout-kast-klein.jpg

Tevens heb ik een oude cassette deck gesloopt en daar de volgende schakelaars uitgehaald:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/liquidsmoke/Prism_WC/7-4-2004/schakelaar-klein.jpg
De eerste 3 knoppen zijn gewoon schakelaars (word voor display aan/uit, backlight aan uit, leds van baybus aan/uit) en de laatste is een wisselschakelaar waarmee ik mijn hd-vumeter in dot/bar mode kan zetten, ziet er wel gelikt uit vind ik :)

ik kwam nog een oude sleutelschakelaar tegen in een doos wil die gebruiken als slot voor wanneer ik er neit ben:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/liquidsmoke/Prism_WC/7-4-2004/slot-klein.jpg
ik weet nog niet zeker ofdat ik hiermee de draden van de power-on knop onderbreek of dat ik hiermee het toetsenbord 'uitschakel'.

Ik heb op stage ene paar p1's gesloopt en kwam de volgende heatsinks tegen:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/liquidsmoke/Prism_WC/7-4-2004/heatsinks-klein.jpg
Die bovenste worden een paar mooie ramsinks :

Echt veel heb ik verder niet gedaan, heb ff een server in elkaar geknald, alle scsi zut (1 tapestreamer en 3 hdd's) komen daarin, zodat ik eindelijk van die lel vna een kast af kan!

hopen dat mijn reservoir *eindelijk* binnenkomt binnenkort, dan kan ik weer verder gaan, ook loopt er een lm317 inkoopactie, zodat ik lekker goedkoop mijn break-outbox kan maken :D

Voor meer/grotere pics check de link in mijn sig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

specs pc
CF 2029 Black Crystal
Enermax EG465A X-VE 460Watt Lownoise
Asus A7N8X-E Deluxe
AMD Athlon 2500+ @ 220x11
2x Kingston 256MB DDR-400 winbond bh5 @ 5-2-3-2t
Ati Radeon 9800Pro 128MB @ 435/370 (stock cooling)
Western Digital 80GB 8MB 7200rpm
Nec ND-2500A

cooling
Thermaltake Volcano 7+
Thermaltake mem heatsinks
Thermaltake 3x 80MM

mods
• gat met decoupeerzaag gemaakt plus schroefgaten voor window
• plexiglas window op maat gesneden, gelasered en randen schuin afgeslepen
• gat geboord in zijpaneel, langzaam geveild tot juiste maat van aan/uit switch ccfl's (2x groen: boven/onder)
• voorpaneel: ID software logo gelasered in het plexiglas.

pics
Afbeeldingslocatie: http://www.nemes1s.demon.nl/foto/pics/desk_01_thumb.jpg
ccfls uit

Afbeeldingslocatie: http://www.nemes1s.demon.nl/foto/pics/desk_02_thumb.jpg
ccfls aan

Afbeeldingslocatie: http://www.nemes1s.demon.nl/foto/pics/desk_03_thumb.jpg
close-up klesk

Afbeeldingslocatie: http://www.nemes1s.demon.nl/foto/pics/desk_04_thumb.jpg
bureaublad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er superb uit, maar ik had even een ander klein vraagje. SOmmige bouwen een tweede voeding in voor alle fans en leds(glowwires e.d.) maar is dit nu echt nodig. Mijn voeding (Sinotech CWT-430ADP) in me chieftec kast trekt nu 4 8x8mm fans en 1 12x12mm fan. De bedoeling is dat er 1 glowwire en 3 fans bijkomen (inclusief een tvkaart en zo;n zalmanding waarmee je je fans kan regelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
het is voor de meesten niet eens echt nodig als je het mij vraagt, maar voor de zekerheid bouw je gewoon een extra voeding in, just in case.

of je koopt gewoon 1 dikke voeding (500watt + ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 10:13:
ziet er superb uit, maar ik had even een ander klein vraagje. SOmmige bouwen een tweede voeding in voor alle fans en leds(glowwires e.d.) maar is dit nu echt nodig. Mijn voeding (Sinotech CWT-430ADP) in me chieftec kast trekt nu 4 8x8mm fans en 1 12x12mm fan. De bedoeling is dat er 1 glowwire en 3 fans bijkomen (inclusief een tvkaart en zo;n zalmanding waarmee je je fans kan regelen).
aangenomen dat het een 430 watt voeding is (merk zegt me niks) maar het zou voldoende moeten zijn. Fan's en verlichting hebben een zeer laag stroomverbruik. Daar kan je gerust een aantal van in je pc zetten zonder problemen. Pas wanneer je gaat zien dat je voltages flink gaan afwijken zou je aan een andere voeding kunnen gaan denken. Maar dat is bijna alleen het geval wanneer je flink gaat OC-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus voor mij voor als nog geen problemen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik zit me af te vragen of het mogelijk zou zijn om een lawaaimakende voeding te vervangen door en hele batterij aan adapters in een stekkerblok te steken. M'n gamecube-adapter levert 3,5A 12V, dus 42watt. Dus een paar van die dingen en een paar 3.3 en 5V adapters enzo. Zit je nog met de -12 en -5 lijn. Vraag me dan ook af hoe je 'm aan krijgt.

Ik weet het een beetje omslachtig en duur en allicht ook niet erg efficient maar 't was maar een een of ander idioot ideetje van mij. Adapters maken namelijk geen lawaai :)

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
in de meeste voedingen is de fan 't herrie-producerende element.
deze kan je gewoon vervangen voor een stillere fan, of je originele fan op een lager voltage zetten, als de voeding toch niet zo warm wordt.
stukken goedkoper en makkelijker te realiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:29

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

nee maar een setje adapters produceert wel weer asociaal veel warmte :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corpse2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-01-2023
Danjel schreef op 09 mei 2004 @ 15:53:
Ik heb ff een vraagje.

ik heb een 2de voeding nu in mijn pc gezet. tis zo'n hele oude met een dubbelpolige schakelaar erop. maar nu zit ik met een probleem. het schema van die 4 draden naar die schakelaar niet meer. is er iemand die nog zo'n oude voeding heeft? als het goed is staat het bovenop de voeding zelf. de kleuren die die van mij heeft zijn: blauw, bruin, zwart en wit.
weet iemand dit?
Ik heb laatst een AT-voedinkje omgebouwd tot spanningsbron, ik heb toen even de plaats van de draden opgeschreven:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
 -------
 | 1 2 |
 |     |
 | 3 4 |
=========
    | 

1=zwart
2=wit
3=bruin
4=blauw

Dit is een onderaanzicht van de schakelaar, je kijkt dus op de draden en de onderkant van de tekening is de drukknop van de schakelaar.
Blauw en bruin hangen bij mij rechtstreeks op de voedingsstekker, wit en zwart op een printje met wat condensators.

keep trying...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Digital-DNA schreef op 09 mei 2004 @ 20:28:

De achterkant ook van goud, je kunt het niet supergoed zien, maar dat komt door foute belichting:

[afbeelding]

De 120mm fan is uiteraard goed te zien, past precies mooi daar op die plek. Passende fanguard mooi zwart gespoten en ervoor gezet. Als je goed kijkt op deze foto kun je zien dat er bovenop de kast ook zo'n groot gat zit. Daar komt dus ook een 120mm fan te zitten.
Lijkt me dat je 120mm Papst verkeerd om zit, tenzij je em als intake wil gebruiken 8)7 ?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
als je tussen die 120mm fan en je CPU fan nog een fanduct maakt, dan kan zo'n intake fan op die plek heel nuttig zijn hoor Aramdin.. ;)

heb ik ook gedaan en er gaan toch weer zo'n 3-5 graden vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Corpse2 schreef op 10 mei 2004 @ 14:43:
[...]

Ik heb laatst een AT-voedinkje omgebouwd tot spanningsbron, ik heb toen even de plaats van de draden opgeschreven:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
 -------
 | 1 2 |
 |     |
 | 3 4 |
=========
    | 

1=zwart
2=wit
3=bruin
4=blauw

Dit is een onderaanzicht van de schakelaar, je kijkt dus op de draden en de onderkant van de tekening is de drukknop van de schakelaar.
Blauw en bruin hangen bij mij rechtstreeks op de voedingsstekker, wit en zwart op een printje met wat condensators.
thnx. maar ik had het al opgelost. de voeding moest er om meerdere reden eruit. dus toen heb ik meteen ff het stikkertje bekeken. maar toch nog bedankt.!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Om de bovenkant van de pc wat minder standaard te maken en niet onbelangrijk, de airflow te verbeteren, heb ik een blowhole bovenin geplaatst en ook handvatten gemonteerd. Handig voor het verslepen naar lan-parties.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/famspijkers/Mod/7.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/famspijkers/Mod/8.JPG

Als er interesse is in kwaliteit foto's, zeg het dan maar ff

[ Voor 20% gewijzigd door PSspike op 10-05-2004 19:58 ]

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
zBEASTORz schreef op 09 mei 2004 @ 16:42:
Klein modje maar vond et wel grappig, men ouwe radeon 9800-pro core een sleutel hangertje van gemaakt, was ff lastig om em deraf te pulken maar toch gelukt, bijna gebroken maar ja. Heb em al een tijdje :)

pic:
[afbeelding]
Radeon 9800-pro, wat zonde 8)7 8)7 Of was ie stuk? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nonflex
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-01-2021
Getah schreef op 10 mei 2004 @ 20:23:
[...]

Radeon 9800-pro, wat zonde 8)7 8)7 Of was ie stuk? :?
Een Radeon 9800Pro, wat hopeloos ouderwets :O

What is impossibility but a challenge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
ja, op het moment zijn 9800XT's in om sleutelhangers van te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vandaag bezig geweest met een cooler voor mijn videokaart omdat die kapot is.

Wat ik heb gedaan is een ouwe PCI geluidskaart grote IC's en zooi eraf gehaalt en een mooi gat is geboord met een gatenzaag. Hierin komt een fan en die hang ik boven mijn videokaart. (blaast naar beneden)

Heeft er iemand een idee hoe ik het kleine prut van die kaart afhaal? Zodat hij mooi vlak is zodat ik die fan er recht op kan schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Met soldeerbout + tinzuigding (What is the f*****g name of that thing :? )

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 20:52:
Ik ben vandaag bezig geweest met een cooler voor mijn videokaart omdat die kapot is.

Wat ik heb gedaan is een ouwe PCI geluidskaart grote IC's en zooi eraf gehaalt en een mooi gat is geboord met een gatenzaag. Hierin komt een fan en die hang ik boven mijn videokaart. (blaast naar beneden)

Heeft er iemand een idee hoe ik het kleine prut van die kaart afhaal? Zodat hij mooi vlak is zodat ik die fan er recht op kan schroeven.
Staalborstel :D Werkt perfect

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 20:58:
[...]

Ik zal eens ff proberen zo
nuclear waste schreef op 10 mei 2004 @ 20:57:
Met soldeerbout + tinzuigding (What is the f*****g name of that thing :? )
Duurt me te lang, en het zijn ook een hoop SMD dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Tadaaa....

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/jansenklomp14/tnt2.JPG

Naja.. ouderwets tnt2 kaartje dat maar eens moet leren renne..
Het ding werd idle al veel te heet.. dus een Zalman NB koeler op de proc en orignele koeler op de achterkant.. Die kleine sinkje moeten nog op de mem..
Kaartje gaat nu al een stuk harder en is daarbij veel koeler..

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 20:58:
[...]

Staalborstel Werkt niet :( Gaat niks vanaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Mr.Nonflex schreef op 10 mei 2004 @ 20:28:
[...]

Een Radeon 9800Pro, wat hopeloos ouderwets :O
ArchettA schreef op 10 mei 2004 @ 20:32:
ja, op het moment zijn 9800XT's in om sleutelhangers van te maken ;)
Nou geef hem dan de volgende keer maar aan mij :Y)

[ Voor 78% gewijzigd door Getah op 10-05-2004 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 20:52:

even in de oven op 200°leggen, en dan kan je ze er gewoon afkloppen(wel niet met de handen vastnemen natuurlijk >:) ) veel plezier!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 10:02:
specs pc
CF 2029 Black Crystal
Enermax EG465A X-VE 460Watt Lownoise
Asus A7N8X-E Deluxe
AMD Athlon 2500+ @ 220x11
2x Kingston 256MB DDR-400 winbond bh5 @ 5-2-3-2t
Ati Radeon 9800Pro 128MB @ 435/370 (stock cooling)
Western Digital 80GB 8MB 7200rpm
Nec ND-2500A

cooling
Thermaltake Volcano 7+
Thermaltake mem heatsinks
Thermaltake 3x 80MM

mods
• gat met decoupeerzaag gemaakt plus schroefgaten voor window
• plexiglas window op maat gesneden, gelasered en randen schuin afgeslepen
• gat geboord in zijpaneel, langzaam geveild tot juiste maat van aan/uit switch ccfl's (2x groen: boven/onder)
• voorpaneel: ID software logo gelasered in het plexiglas.

pics
[afbeelding]
ccfls uit

[afbeelding]
ccfls aan

[afbeelding]
close-up klesk

[afbeelding]
bureaublad
Gave kast }) zeer cool.
Aleen je geheugen draait maar op 5-2-3-2 :?
En je heb BH-5 zeg je...dan moet je het makelijk op 5-2-2-2 kunnen zetten,
Anders heb je CH-5.
O ja probeer eens die 5 op 11 te zetten , is sneller voor de Nforce 2 chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook maar weer eens aan het modden geweest. Mijn toppanel van mijn geile ! aerocool behuizing is ff onder handen genomen (pics zeggen meer dan woorden :) )

Om te beginnen alle schroefjes los gedraaid
[img=640,,1]URL: http://picserver.org/view_image.php/197BWQ3T203U[/img]

De zijkant was een groot stuk met schroeven
[img=640,,1]URL: http://picserver.org/view_image.php/G8X92XI81R6K[/img]

Toen alles los was, een erg gammele kast was het resultaat
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/Z8HP44T7N702

Ik had even streepjes gezet tussen: de PSU en dvd-rom want anders zag je de bovenkant van die twee dingen en dat vond ik niet zo bijzonder :)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/C0P73F63J2DP

Alles keurig netjes aftekenen :+
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/6C1H0KP0X613

De statistieken
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/U03WXS295Y31

Mijn broer kon het niet laten om zich er even mee te bemoeien vandaar dat poppetje :) (ow,ja ik vern**kte ook steeds meer zaagjes })
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/7E08W26509T3

Het laatste zaagje, zal het lukken ??? (Ow,ja ik heb wel een dremel maar ik heb een hekel aan die brut vandaar de figuurzaag! )
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/S2GG0651A64R

En of het is gelukt :) gat + hoofd
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/5BKDFQ2UAU14

Hier is het gat al (Let niet op het aantal gebruikte zaagjes :)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/579H055MQT28/p.jpeg

Een drietal LEDjes om het plexieglas op te laten lichten
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/9Q4MP832M88T/p.jpeg

Daar hangen de ledjes boven de dvd-speler
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/26E0X2HA5T99/p.jpeg

Een foto door het raampje :)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/X50T50LWE23S

een foto in het geheel
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/AD9CR92F4A9Q/p.jpeg

Specs:
AMD Athlon 2400XP
768 Mb-ram
120 gig schijf
dvd - rom
cdrw.
En heel veel licht :)

Ik hoor graag reacties! :)
(kabelsmesh word besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hebben die ledjes wel nut? Ik dacht dat je plexi pas oplicht als je het mat maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jevn schreef op 10 mei 2004 @ 22:44:
Hebben die ledjes wel nut? Ik dacht dat je plexi pas oplicht als je het mat maakt.
Niet veel het was ook meer wat uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er wel lache uit dat raampje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is dat raampje voor op je case? heb je daar foto van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 10:13:
Ik draai met een 350 watt voeding:
amd athlon xp2500+, cooler master aero 7+ cooler, 5 80 mm casefans, 1 80 mm casefan op m'n videokaart en een 70 mm casefan. Daarnaast nog 3 CCFL's.

Draait als een zonnetje, nooit problemen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is de stealthmod van mijn liteon dvd brander.

Brander zonder frontje:
Afbeeldingslocatie: http://img58.photobucket.com/albums/v176/timbrabus/DSC00687.jpg

Oude frontje:
Afbeeldingslocatie: http://img58.photobucket.com/albums/v176/timbrabus/DSC00688.jpg

Stealth:
Afbeeldingslocatie: http://img58.photobucket.com/albums/v176/timbrabus/DSC00690.jpg

Open:
Afbeeldingslocatie: http://img58.photobucket.com/albums/v176/timbrabus/DSC00692.jpg

Sorry voor brakke pics, cam is niet zo geweldig...

PS
(Strakke CPU Temp hè }) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:59

BioHazard

*\o/*

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 16:57:
Dat is een color changing LED dingetje :) Tis geen window :)
Heb zelf deze kast ook. Alleen mij is extreem veranderd ten opzichte van die hierboven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 18:12:
Hier is de stealthmod van mijn liteon dvd brander.

Brander zonder frontje:
[afbeelding]

Oude frontje:
[afbeelding]

Stealth:
[afbeelding]

Open:
[afbeelding]

Sorry voor brakke pics, cam is niet zo geweldig...

PS
(Strakke CPU Temp hè }) )
Nu alleen je Cdrom speler nog he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat ik die zo laat, is ten slotte al zwart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 16:57:
Dat is gewoon een stukje plexieglas met daar achter een LED die de hele tijd van kleur verander. Dit zit standaard in deze kast (zie foto)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/2MK6JW4O0NOW/picserver.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/AZ54IU20V455/picserver.jpeg

Die naam erin is mijn nickname :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bi0Hazard schreef op 11 mei 2004 @ 18:13:
[...]

Dat is een color changing LED dingetje :) Tis geen window :)
Heb zelf deze kast ook. Alleen mij is extreem veranderd ten opzichte van die hierboven 8)
Het is al gezecht (zie plaatje) :)

Bedankt
Bi0Hazard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag:

ik heb in mijn kast aan de bovenkant ook een window als ik daar nouw en fan in doe hoe moet ik dat doen?
heb geen dremel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 22:08:
Ik heb een vraag:

ik heb in mijn kast aan de bovenkant ook een window als ik daar nouw en fan in doe hoe moet ik dat doen?
heb geen dremel
Je kunt dat gewoon het beste doen met een figuurzaag. Je hebt ook speciale plexieglas zaagjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Je kan ook een 8cm gatenzaag nemen. Of vraag een buurman/kennis/leraar/oom/neef/tante/oma/klasgenoot/buurtbewoner enz

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gakkethijs
  • Laatst online: 14-07 13:37

gakkethijs

niks

wtf heb je voor die window mod in de boven kant zo veel schijfjes gebruikt? doe je toch echt wat fout, zelf heb ik complete window in de zijkant gemaakt dat is toch veel meer zagen dan zo'n stukje. moet wel zeggen die schijfjes die bij mijn wannbe dremel waardeloos waren en heb toen goede gehaalt waren 10 euro per 5 stuks van die grote waren dat maar heb er maar 2 van nodig gehad. any why leuk ideetje. jammer dat maar een 4kantje is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gakkethijs schreef op 11 mei 2004 @ 22:19:
wtf heb je voor die window mod in de boven kant zo veel schijfjes gebruikt? doe je toch echt wat fout, zelf heb ik complete window in de zijkant gemaakt dat is toch veel meer zagen dan zo'n stukje. moet wel zeggen die schijfjes die bij mijn wannbe dremel waardeloos waren en heb toen goede gehaalt waren 10 euro per 5 stuks van die grote waren dat maar heb er maar 2 van nodig gehad. any why leuk ideetje. jammer dat maar een 4kantje is :D
jij gebruikt een dremel ik niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
gakkethijs schreef op 11 mei 2004 @ 22:19:
Als je goed had gelezen en gekeken dan had je gezien dat hijFrankpank het niet met een dremel maar met een figuurzaag heeft gedaan B).

btw, ik heb pas geleden een figuur uitgezaagd in de bovenkant van mijn kast (heel toevallig ook een Icute, ander model frontje en kleur, maar van binnen hetzelfde gammele ding) en omdat het allemaal te klein was voor de dremel heb ik maar een figuurzaag gebruikt. Het is onvoorstelbaar hoe snel je door die dingen heen gaat, heb er geloof ik vijftien gebruikt voor één Knorretje (jaja, een Winnie-de-Poeh mod :)). Als je de zaagjes wat minder strak zet gaan ze geloof ik minder snel kapot, maar dat zaagt dan weer zo rot. Is er iemand met verstand van deze dingen die een oplossing weet? Ik heb zelf sinds de basisschool niet meer gefiguurzaagd en dat was alleen in hout.

Weet iemand trouwens of er 0,5 mm freesjes te krijgen zijn voor metaal? Heb geprobeerd te zoeken maar het zoekt nogal lastig op dit onderwerp, frezen vind je nl. genoeg met google.

[ Voor 41% gewijzigd door Truus op 11-05-2004 23:12 ]

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Truus schreef op 11 mei 2004 @ 22:58:
[...]

Als je goed had gelezen en gekeken dan had je gezien dat hij het niet met een dremel maar met een figuurzaag heeft gedaan B).
Of jij leest even goed ! ! !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 23:08:
[...]

Of jij leest even goed ! ! !
Of jij leest even voor wie mijn reactie bedoeld was O-). Dat zie je duidelijk aan de quote in mijn bericht ;).

(ik heb het eerste bericht ff verduidelijkt, zodat er geen twijfel meer kan bestaan over wie er nou met een figuurzaag heeft gezaagd B) :P.)

[ Voor 24% gewijzigd door Truus op 11-05-2004 23:13 ]

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Laatst online: 09:02

Soul__assasin

de Belbelg

Mijn kensington knaagdier even onder handen genomen.....
Rode led vervangen door een blauw exemplaar 3500mCD werkt perfect.
en nog een blauw exemplaar bovenop de print voor het streetglow effect
deze avond brakke webcampics dan is het lekker donker

Edit: de pics volgen nu al :p

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/Assasin/muis1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/Assasin/muis2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/Assasin/muis3.jpg

deze avond nog een pic van het "streetglow" effect

[ Voor 34% gewijzigd door Soul__assasin op 12-05-2004 12:05 ]

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
het lijkt net alsof dat ledje te hoog zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

das omdat er 2 in zitten eh :P de boveste zorgd voor een streetglow effect ma die pic komt straks

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mijn muis (dezelfde) niet eens open :?

Zit daar een speciale techniek in ofzo? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuclear waste
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

Ik denk dat er schroeven zitten onder een sticker.

</onzin>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 15:02:
Ik krijg mijn muis (dezelfde) niet eens open :?

Zit daar een speciale techniek in ofzo? 8)7
die zit maar vast met 1 schroef gewoon beetje wringen en hij springt open....
dan is het vrij makkelijk
rood en zwart zijn u voedingsdraadjes
een weerstand van 270Ohm dertussen voor de binnenled
en de optische gewoon er tussen solderen zeer makkelijk dus

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hé ik weet dat dit eigenlijk hier niet hoort maar, --Nee, dit hoort hier niet--

[ Voor 46% gewijzigd door AcouSE op 12-05-2004 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Ik verveelde me dus bij deze de kleinste mod van het kleine mods toppic..
De 60mm koeler van mij Artic Copper Silent heb vervangen door een Greenpower groene ledfan :9

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~joen/cpufan.jpg
Totaalshotje

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~joen/cpufan2600.jpg
De fan

Hij zit met 2 schroeven half vast aan één kant :P maar maakt een stuk minder lawaai dan de orginele fan en scheelt 5 graden (van 54 naar 49)

[ Voor 20% gewijzigd door Vermicellisoep op 12-05-2004 21:21 ]

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Ben ook effe bezig geweest met een mod maar het is mijn eerste keer dus om het te proberen heb ik mijn radio onder handen genomen. Het was lastig figuurzagen, de kap is 4mm dik van een soort metaal. De foto volgen nog. P.S. de radio doet het nu niet meer, er zat een printplaat in de weg voor mijn fan.

-knip-
Doe ff normaal, wil je?

[ Voor 31% gewijzigd door AcouSE op 12-05-2004 21:59 ]

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Zalman mfc1 frontmod

Zoals te lezen is in de reviews van dit product, is er een mogelijkheid om een ander frontje op deze fancontroller te zetten. Dat heb ik dus ook gedaan 8) Dit was gewoon een chieftech frontje die ik dus gemod heb.
Het resultaat na 0.5 uurtje boren en passen:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keust016/cmpics/DSCI0132.JPG
Onder fanbus met nieuw frontjes, onder het oude frontje.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keust016/cmpics/DSCI0133.JPG
Vooraanzicht, witte stipjes is gewoon vuil :wink: Hier staat het rechtste schakelaartje beetje scheef, 1min daarna ff gefixt door een duwtje :)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keust016/cmpics/DSCI0134.JPG
Bovenaanzicht, hier zie je dat de laatste 2 ledjes beetje scheef zitten maar dat lijkt op de foto erger dan het in werkelijkheid is.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keust016/cmpics/DSCI0136.JPG
Foto in het donker met 1 fan eraan.

Als laatste heb ik nog een filmpje gemaakt, je ziet en hoort nu hoe goed de fancontroller zn werk doet. Geluid wat harder! (En je hoort ook goed de vogeltjes fluiten buiten :P )
http://home.planet.nl/~keust016/cmpics/DSCI0141.AVI

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeer fraai.. en lijkt me niet zo moeilijk.. zou ik ook eens moetten proberen met een van m'n overblijvende lian-li frontjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Laatst online: 02-08 21:48
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 18:15:
Mag ik jullie voorstellen aan mijn opnieuw opgebouwde file-server annex wireless AP annex Terminal server annex Download bak: Skynet:

Binnenkant kabels deels geround en grotendeels opgeruimt. Ging niet om netheid, puur om airflow:
[afbeelding]
Hoe round je die ide kabels ? gewoon insnijden om de 4 aders ofzo ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 12:18
Dauthi schreef op 14 mei 2004 @ 23:03:
[...]

Hoe minder, hoe soepeler je kabels worden, heb zelf meestal 2 of 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
Dauthi schreef op 14 mei 2004 @ 23:03:
[...]

de 40-aderige kabels van de FDD snijd ikzelf om de 4 aders.
en de 80-aderige kabels van de HDD's en drives om de 8 aders.
klein zat, zodat 't een net bundeltje wordt.
daar omheen wat spiral wrap (of tape zoals in dat plaatje) en je hebt zelf gerounded cables..

hier een voorbeeld met spiral-wrap
Afbeeldingslocatie: http://www.spymac.com/upload/gallery/user_56887/upload_107118.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door NewbieNeo op 15-05-2004 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn kastje 8)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.boltze/dragon/thumb/Linkerzijde_licht_dragonthumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.boltze/dragon/thumb/voorzijde_dragonthumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.boltze/dragon/thumb/rechterzijde_dragonthumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/r.boltze/dragon/thumb/bovenzijde_dragonthumb.jpg

Ik ben nog wel wat van plan met deze kast... Hij is nog lang niet klaar.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2004 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo netjes mogelijk:
Afbeeldingslocatie: http://mywebpage.netscape.com/Snitzors/DSC00003.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafeX
  • Laatst online: 15-08 13:58

TrafeX

Tuned for life!

Ik ben creatief bezig geweest met traanplaat-plakplastiek om mijn servertje wat op te vrolijken, ik moet zeggen dat het aardig gelukt is.
Alleen als je van dichtbij kijkt zie je dat de afwerking op sommige plekken want minder is omdat het snijden niet zo makkelijk ging.

Zie hier het eind resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.trafex.nl/temp/resize/DSC00337.JPG

En onder mijn cd-spelertje heb ik een klein raampje gemaakt met daarachter een flitslicht:

Afbeeldingslocatie: http://www.trafex.nl/temp/resize/DSC00331.JPG

(de Cd-speler ga ik nog verder beplakken)

Voor meer pics check Case-mod @ TrafeX.nl

[ Voor 4% gewijzigd door TrafeX op 15-05-2004 08:27 ]

TrafeX.nl - Clipboard.ninja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 15:03
Ziet er grappig uit dat traanplaateffect..

zie ik dat nou goed?? is dat een compaq P2??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

wooooooooot zeker dat alle hardware er in zit.... zeer netjes opgeruimt

O-)

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soul__assasin schreef op 15 mei 2004 @ 11:12:
[...]

wooooooooot zeker dat alle hardware er in zit.... zeer netjes opgeruimt

O-)
BTW kheb een externe cdrom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:58

R-B

Blokkert

heb nu kleine mod voor een grote die gaat komen

2 40 mm fans bijgeveilt zodat ze in riool pijp kunnen van 40 mm

Geen foto's omdat geen cam heb :+

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo ikke ben weer wa verder gegaan met me feyenoord mod.
heb een beveiliging op me pc gezet die begint te joelen als me side penal eraf gaat :P
echt cool opzich wel een iri piepje maar das ook de bedoeling he :P.
cabel heb ik gemeshd en nu nog de neon erin en een rgb ledje op het front.
en zo zal ik altijd bezig blijven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 12:37:
zo ikke ben weer wa verder gegaan met me feyenoord mod.
heb een beveiliging op me pc gezet die begint te joelen als me side penal eraf gaat :P
echt cool opzich wel een iri piepje maar das ook de bedoeling he :P.
cabel heb ik gemeshd en nu nog de neon erin en een rgb ledje op het front.
en zo zal ik altijd bezig blijven :P
offtopic:
Helemaal niet nodig :P Wie steelt er nou een feyenoord pc :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Race Eend schreef op 15 mei 2004 @ 12:52:
[...]

offtopic:
Helemaal niet nodig :P Wie steelt er nou een feyenoord pc :X 8)7
ghe ghe misschien niet mijn case maar wel mijn hardware (als er ooit goeie inzit :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 12:18
Best leuk idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 09-09 09:23
offtopic:
effe vraagje als iemand mij kan helpen... Ben een newbie in elektronica :P

Ik heb een superfelle led ( 5600 mcd ) & die wil ik aansluiten op 2 x 1,5 volt batterij. Kan dit? Of moet er een weerstand tussen, zoja ... welke weerstand :P.

Zou fijn zijn als iemand mij kan helpen.. ik kan het niet op internet vinden & op GoT.

Spec's led:
------

www1.nl.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl/~flN0YXRlPTQyODgxODM0MzE=?~template=pcat_product_details_document&r3_matnr=000000000000153745
&object_guid=17067B3B5FF4615AE10000000A010220&p_load_area=212140~1&p_area=212140~1

------

[ Voor 3% gewijzigd door jeroenzelle op 15-05-2004 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De specs werken niet, want conrad wil dat zo niet. Maar als dat ledje op 2,5 volt normaal moet branden, dan kan hij wel op 3 volt, dat maakt niet zo heel veel uit. ( gewoon ff kijken tijdje aan laten kijken of hij giga heet wordt, zo ja uit zetten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Laatst online: 23-06 10:46
Als je de specs van de led weet (en die weet je dus) is het makkelijk uit de rekenen welke weerstand je nodig hebt.
Stel de led loopt op 2,5V, en je hebt een bronspanning van 3 volt. Dan blijft er 3-2,5=0,5V over die de weerstand moet opslokken. De led zal waarschijnlijk 20mA gebruiken? Dat is dus 0,02A Dan doe je die 0,5V/0,02A = 25 ohm. De waarde die daar het dichtst bij zit is 27 ohm, daar moet je de electroboer dus naar vragen ;)

Btw dit staat ook allemaal in de CME Faq, daar vervolgens eerst ff kijken ;)

edit:
Ik denk dat ik in de conradgids de led heb gevonden die jij hebt. Tis een groene? Die is namelijk 5600 mcd. Er staat bij dat hij 4V nodig heeft, dus ik weet niet of hij het zal doen op 3V. Ik zeg gewoon proberen ;) (Tis wel een t*ring duur ledje zeg, 5,35 :o ) Ik raad je aan eens op www.world-led.com te kijken ofzo, conrad is duuur

[ Voor 27% gewijzigd door brinkdinges op 15-05-2004 15:24 ]

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 09-09 09:23
ik heb er 4,5 euro voor betaald ;) & het is een witte led

maar ik kom volgens berekeningen uit op een weerstand van 125 ohm :?

[ Voor 10% gewijzigd door jeroenzelle op 15-05-2004 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brinkdinges
  • Laatst online: 23-06 10:46
Jeroenz18 schreef op 15 mei 2004 @ 15:40:
ik heb er 4,5 euro voor betaald ;) & het is een witte led

maar ik kom volgens berekeningen uit op een weerstand van 125 ohm :?
Eh, nee dat klopt toch niet. Lees nog een keer mijn uitleg en de faq door :P

Omdat ik zo aardig ben hier de link :P http://gathering.tweakers...ages/513670#led_weerstand

[ Voor 33% gewijzigd door brinkdinges op 15-05-2004 16:17 ]

Casemod: Cubeleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrafeX
  • Laatst online: 15-08 13:58

TrafeX

Tuned for life!

SchiedamLauw schreef op 15 mei 2004 @ 09:15:
Ziet er grappig uit dat traanplaateffect..

zie ik dat nou goed?? is dat een compaq P2??
Dat zie je goed :P
Maare hoezo?

Dient als mijn servertje.

TrafeX.nl - Clipboard.ninja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook nog zo'n compaq p2 kreng hier staan. Ding van mij crasht vaak ( kan ook zijn omdat m'n zus die pc verwaarloost :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:11

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

mijne heb ik ook proberen zo netjes mogelijk weg te werken :)

Afbeeldingslocatie: http://www.anink.nl/Casemod/voeding+alukap.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.anink.nl/Casemod/zeikantlicht.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.anink.nl/Casemod/decase3.jpg

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 15:03
TrafeX schreef op 15 mei 2004 @ 16:19:
[...]

Dat zie je goed :P
Maare hoezo?

Dient als mijn servertje.
Ik heb een trauma van die dingen :X
Zovaak problemen mee gehad op me ouwe werk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
Vrijdag 14-05-2004 mijn nieuwe case binnen gehad en vandaag het window er in zijn totaliteit uitgehaald

naar eigen design

Afbeeldingslocatie: http://www.phant0m.nl/Centurion-pc/mod/103_0310.JPG

en bovenin dat stukje achter het panel dat schuin lijkt, dat is ook schuin moet ik nog ff weg slijpen

[ Voor 7% gewijzigd door Hexyl op 15-05-2004 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTiezl
  • Laatst online: 08-09 08:48
Netjes gat daar! Leuk design...dremel werk?

Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
ja met de dremel ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Mun pa heeft vanmiddag zijn nieuwe cooler gekregen en toen had ie een aero over >:)
Deze heb ik maar op mijn kast gemonteerd 8)
En het werkt ook nog goed ook :+
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/joryvanbakel/aerotop.jpg :Y)
Overkill :X
Edit: oei wel beetje stoffig :>

[ Voor 8% gewijzigd door BioHazard op 15-05-2004 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
grappig gedaan Biohazard.. :)
nu nog een airduct maken naar de zijkant van je CPU-heatsink (bij een blazende CPU-fan) of naar CPU-fan (bij een zuigende CPU-fan) en je CPU-temps zullen weer wat dalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zow zow bio jij bent weer flink bezig :P.
het gaat helemaal de juiste kant op met jouw case.
van premod naar echte mod.
je mag best trots zijn op jouw case hoor en da meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 20:09:
zow zow bio jij bent weer flink bezig :P.
het gaat helemaal de juiste kant op met jouw case.
van premod naar echte mod.
je mag best trots zijn op jouw case hoor en da meen ik.
Right... :P
Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zooo, m'n snoermuis heeft een groene led, en m'n draadloze heeft een witte :D

Leuk toch zo'n vrij knutselkwartiertje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:

Ik zie regelmatig cases met een blauw of groen lcd screen in het front voor temps etc.
Maar nou wil ik er zelf een lcd kleuren scherm in zetten.
Waar ik zowel temps op wil aflezen als bv een dvd'tje op draaien O-)
Die lcd's worden aangesloten op de vga, hoe moet ik dat dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
heb je de LCD-FAQ al gelezen brabus-freak?
daar staat nl. heel wat informatie in over het hoe en wat van lcd's.. :)

overigens kan ik je wel zeggen, dat die lcd's een aantal malen duurder zijn, wanneer je er ook dvd's op wilt kunnen afspelen..

[ Voor 31% gewijzigd door NewbieNeo op 16-05-2004 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eej, bedankt! ik wist niet dat daar een faq van was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goeiendag!
een kleurenscherm kost €459 :(
Want aan een vga-schermpje heb ik dus niets
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste