[Xbox] Forza Motorsport

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04 11:23

Collaborator

You! Cake or Death?

waarschijnlijk ligt het aan je xbox zelf, anders een productie foutje van de game.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:53

Maximus

There is no substitute

die corvette vs $andere amerikaan races die zuigen echt zo hard
ik heb zon getunde corvette maar dat ding rijd echt BAGGER

kan daar zo boos om worden :(

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-04 23:02

Wom

Maximus schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:30:
die corvette vs $andere amerikaan races die zuigen echt zo hard
ik heb zon getunde corvette maar dat ding rijd echt BAGGER

kan daar zo boos om worden :(
Als je een standaard Corvette C6 max tuned valt er amper mee te rijdne, maar met die Lingenfeiter (of hoe heeft dat ding) die je wint is toch goed mee te komen en stuurt toch wel wat beter :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Wom schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:47:
[...]

Als je een standaard Corvette C6 max tuned valt er amper mee te rijdne, maar met die Lingenfeiter (of hoe heeft dat ding) die je wint is toch goed mee te komen en stuurt toch wel wat beter :)
dan moet ik die wel eerst winnen en ehh ik kan niet met die C6 overweg.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
Wom schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:34:
[...]

Je weet dat je zelf de soundtrack kan samenstellen met eigen tracks ?
yup, ik rij nu op GT3 soundtrack :p

Verder ben ik nu level 22 en zit op ongeveer 20% van de game, tis nu toch wat moeilijker om te winnen want je hebt NET die ene auto in DIE class en weight, tis nu niet meer even duurste upgrades halen want dan heb je gelijk een S-class wagen :+ maar nog steeds heb ik nog geen auto hoeven aan te schaffen, rij gewoon met wat ik heb gewonnen.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-04 15:02

freddyathlon

McLaren Mercedes

TheEvilCuber schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:28:
waarschijnlijk ligt het aan je xbox zelf, anders een productie foutje van de game.
Ja het lijkt of er een soort haartje op de cd ligt die ik er niet afkrijg. Heb er 2 gevonden. Is niet echt een kras, want ik voel niks... Heel erg vreemd.

Ik hoorde iets van een hele serie Forza met dit probleem van niet werkende cd's maar geen idee of dit waar is...

Iemand?

Morgen terug naar Bart Smit. Hopelijk willen ze hem gewoon ruilen. Vandaag gekocht in Hilversum waar ik werk. Maar woon daar niet. In Ede zullen ze hem dan wel ruilen toch??

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

freddyathlon schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:26:
[...]

Ja het lijkt of er een soort haartje op de cd ligt die ik er niet afkrijg. Heb er 2 gevonden. Is niet echt een kras, want ik voel niks... Heel erg vreemd.

Ik hoorde iets van een hele serie Forza met dit probleem van niet werkende cd's maar geen idee of dit waar is...

Iemand?

Morgen terug naar Bart Smit. Hopelijk willen ze hem gewoon ruilen. Vandaag gekocht in Hilversum waar ik werk. Maar woon daar niet. In Ede zullen ze hem dan wel ruilen toch??
Als je het bonnetje hebt en uitlegt wat er aan de hand is mag dat geen probleem zijn. Net overigens verloren in mijn R32 van een Sub met 0.145 verschil. Zweet staat in mijn handen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

ik wordt echt zo kwaad van die gore gore gore Chevrolet cup ding :r bah echt het lukt aldoor niet, die Lingenfeiter is steeeeeds maar sneller en die bak van mij rijd echt als een zwabberbak. Mijn auto is een vol getunde Corvette C6

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Maximus schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:43:
ik wordt echt zo kwaad van die gore gore gore Chevrolet cup ding :r bah echt het lukt aldoor niet, die Lingenfeiter is steeeeeds maar sneller en die bak van mij rijd echt als een zwabberbak. Mijn auto is een vol getunde Corvette C6
Er is een getunede corvette te koop als het goed is, beetje goudbruine kleur al ben ik de naam kwijt. Is iets minder snel als de C6 maar rijdt stukken beter. Misschien idee om die aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

hmm die gouden, die doe ik dan maar verpats ik die andere C6 wel weer want dat is echt een brakke bak

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Laatst online: 11:39
Maximus schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:37:
hmm die gouden, die doe ik dan maar verpats ik die andere C6 wel weer want dat is echt een brakke bak
Beuk gewoon de snellere corvette van de baan? :P (Dan word het opeens heel gemakkelijk is mijn ervaring.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Wom schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:28:
[...]

Als je het bonnetje hebt en uitlegt wat er aan de hand is mag dat geen probleem zijn. Net overigens verloren in mijn R32 van een Sub met 0.145 verschil. Zweet staat in mijn handen :D
Dit is weird!
Ik stop de cd in mijn dvd speler van de PC, wilde kijken of ie daar ook haperde... geen probleem. Bij lezen van de cd alleen ging alles ok.

Stop ik hem net in de xbox. Game laadt gewoon en kan gewoon spelen... Laadt wel beetje langzaam in menu's soms... Toch morgen maar ff schijfje ruilen. Maar vind dit wel erg vreemd....

Wat kan dit nu weer zijn? is die cd brak?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Wom schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:36:
[...]

Er is een getunede corvette te koop als het goed is, beetje goudbruine kleur al ben ik de naam kwijt. Is iets minder snel als de C6 maar rijdt stukken beter. Misschien idee om die aan te schaffen?
Het wordt er haalbaarder door echter Laguna Seca is nogsteeds een dikke bitch :+

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Maximus schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:55:
[...]

Het wordt er haalbaarder door echter Laguna Seca is nogsteeds een dikke bitch :+
Die bocht die naar beneden loopt is echt enorm lastig. Mis mijn rempunt steeds daar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Wom schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 00:05:
[...]

Die bocht die naar beneden loopt is echt enorm lastig. Mis mijn rempunt steeds daar :(
Ik ben dus niet de enige die daar enorme problemen mee heeft, echt die bocht is heeel irritant, mede omdat je zo hard moet remmen dat de achterliggers weer op je bumper zitten en de weg naar beneden gaat niet echt lekker. Waarom doen ze dat circuit toch overal in ?

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-04 20:36

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Maximus schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 22:43:
Heren Corvette-rijders... De "standaard" C6 die je kan kopen; leg daar in ieder geval racing slicks onder (duurste banden beschikbaar). Daarna van alles qua onderstel het beste (bak, remmen, dempers etc). En motorisch gezien even kijken in welke klasse je wil/kan vallen, maar mijn C6 is nu S1-klasse.

Daarna gaan we tunen...

- Versnellingen: bovenste balkje 0.1 tot 0.2 richting Accel verschuiven.
- Remmen: remkracht leg ik meestal een heeeel stuk naar achter en de force op 115-120%
- Als het kan: camber voor op ongeveer 1 graad en achter op 2 graden. (wel ff lezen, bovenkant banden moet naar binnen; weet niet meer of dat pos. of neg. camber is).
- Differential: voor mij werkt een Accel-setup die iets rechts van het midden ligt en Decel-setup in het midden.

Rij dan eerst (of nogmaals) New York (in de race of tijdens een testritje). Je begint op dat tering-lange stuk. Als je de bordjes van 100, 75, 50 en 25 ziet, ga dan eens vol in de remmen bij de virtuele 130. Mis je de bocht "net", restart even en probeer het nog eens met snel pompend remmen. Wat mij betreft: zolang je snelheid bij het aanremmen van een flink scherpe bocht niet boven de 270 ligt, hoef je maar ietsjes eerder te remmen.

Algemene tip; voor welke auto dan ook: nooit direct helemaal op het gas als je de bocht nog niet uit bent. Maar dat lijkt me logisch, dat is in het echte leven ook niet aan te raden. Achterwiel-aangedreven auto's hebben meer last van een zwabberend kontje dan voorwiel-aangedreven.

offtopic:
Dan even die Amerikanen achter je laten: tot zover mijn Corvette-bijdrage; heeft iemand voor mij dan een lief verhaal voor de Porsche 911's op de Nurgburgring?
freddyathlon schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:45:
[...]

Dit is weird!
Ik stop de cd in mijn dvd speler van de PC, wilde kijken of ie daar ook haperde... geen probleem. Bij lezen van de cd alleen ging alles ok.

Stop ik hem net in de xbox. Game laadt gewoon en kan gewoon spelen... Laadt wel beetje langzaam in menu's soms... Toch morgen maar ff schijfje ruilen. Maar vind dit wel erg vreemd....

Wat kan dit nu weer zijn? is die cd brak?
Testje doen?? Pak ff een goed backup-programma van Veritas ofzo. Die gaat op block-niveau je CD/DVD lezen. Weet je snel zat of het aan je spel ligt of aan de laser van je XB.

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 19-05-2005 08:07 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

SChijfje vandaag geruild. Kreeg netjes een nieuwe mee.

Deze laad perfect het spel, wat sneller, dus ik d8; probleem opgelost.

Niks is minder waar... Opeens tijdens kiezen van een auto was ie een tijdje bezig met laden van het plaatje, zoals altijd wel ff duurt, maar erna ging ie niet meer verder. Ik hoorde de speler weer haperen en weer dezelfde boodschap op de TV. Disc damaged or dirty.

Opnieuw gestart, ga ik rijden met een vriend van me op de Nordschleife. Opeens op de helft van de race beeld vast, en duurde een 10 seconden voor ie opeens weer verder ging. Met alle andere games, zoals PGR2 en Medal of Honour geen problemen. Draaien vloeiend...

Ik wil hem eigenlijk morgen weer terugbrengen voor geld terug. Is er iemand die ook weleens problems met de cd heeft of ben ik de enige???

Wordt er echt enorm kribbig van... bah bah. Stop net weer PGR2 erin, laadt als een gek en kan zo spelen. en probeer net Forza nogmaals... hop, weer geluid van hangen op de cd, herladen, je kent 't. Weer de boodschap dat de cd vuil of beschadigd is...

Lijkt echt of ik de enige ben ofzow... Verder via google niks te vinden ook.

[ Voor 18% gewijzigd door freddyathlon op 19-05-2005 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

freddyathlon schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 22:14:
SChijfje vandaag geruild. Kreeg netjes een nieuwe mee.

Deze laad perfect het spel, wat sneller, dus ik d8; probleem opgelost.

Niks is minder waar... Opeens tijdens kiezen van een auto was ie een tijdje bezig met laden van het plaatje, zoals altijd wel ff duurt, maar erna ging ie niet meer verder. Ik hoorde de speler weer haperen en weer dezelfde boodschap op de TV. Disc damaged or dirty.

Opnieuw gestart, ga ik rijden met een vriend van me op de Nordschleife. Opeens op de helft van de race beeld vast, en duurde een 10 seconden voor ie opeens weer verder ging. Met alle andere games, zoals PGR2 en Medal of Honour geen problemen. Draaien vloeiend...

Ik wil hem eigenlijk morgen weer terugbrengen voor geld terug. Is er iemand die ook weleens problems met de cd heeft of ben ik de enige???

Wordt er echt enorm kribbig van... bah bah. Stop net weer PGR2 erin, laadt als een gek en kan zo spelen. en probeer net Forza nogmaals... hop, weer geluid van hangen op de cd, herladen, je kent 't. Weer de boodschap dat de cd vuil of beschadigd is...

Lijkt echt of ik de enige ben ofzow... Verder via google niks te vinden ook.
Het klinkt misschien dom, maar bel eens met de Xbox helpdesk (nummer staat in je handleiding). Leg je situatie voor en vraag wat zei je aanraden. Het is een op Amerikaanse wijze opgezette helpdesk, dus ze willen je nog echt helpen ook :)

Give it a try, want wat jij hebt is niet echt normaal :P Hoe oud is je Xbox ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Wom schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 22:52:
[...]

Het klinkt misschien dom, maar bel eens met de Xbox helpdesk (nummer staat in je handleiding). Leg je situatie voor en vraag wat zei je aanraden. Het is een op Amerikaanse wijze opgezette helpdesk, dus ze willen je nog echt helpen ook :)

Give it a try, want wat jij hebt is niet echt normaal :P Hoe oud is je Xbox ?
Nu zo'n 2 jaartjes denk ik... Maar zoals al gezegd, met de rest van de games 0 problemen. Thanx voor de tip;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:57
Ik heb het probleem ook... Elke keer als ik Forza opstart moet ik maar hopen dat hij het doet.. Vorige week kreeg ik hem binnen, ik heb 2 jaar gewacht op dit spel. Stop hem in mijn Xbox krijg ik deze melding.. En niet 1x maar wel 30x. Ik was de wanhoop nabij.

Ik naar mijn broertje en daar doet hij het wel zonder problemen. Mijn versie aan hem verkocht (hij moest hem nog halen) en zelf een nieuwe gekocht (LE versie). Ik kom thuis en stop hem in mijn Xbox, wederom dezelfde fout. Ik kon dat ding wel door het raam gooien.

Na wat keren proberen kreeg ik hem eindelijk aan de praat, maar het gebeurd nog regelmatig dat, zodra ik hem opstart, die melding verschijnt. Maar het lijkt minder te worden. Xbox is van december 2003

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Je moet even een lens-cleaning setje kopen deze reinigt de lens, dit omdat wss de lens vuil is. En anders even microsoft contacten omtrent service want je hebt 2 jaar garantie op je xbox mids niet omgebouwd.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214

Whooot leveltje 30 beland.
Mag aan mn eerste endurance beginnen :P

Die race met corvettes heb ik met een volledig opgefokte stingray uitgespeeld.
Puur op vermogen, want voor rest is het een prutsbak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Maar het vreemde is dat ik het alleen met Forza heb, al mijn andere spellen lopen als een zonnetje. Het lijkt trouwens wel steeds beter te worden..
Ik zal eens op zoek gaan naar de bon als ik die nog ergens heb..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04 08:10

CORVETTE

---- American V8 ---

Ik had er ook veel last van , maar ik heb hem nu maar op de hardeschijf gezet. Loopt als een zonnetje.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-04 22:57
Wie speelt er hier met een stuurtje?
Ik heb zelf namelijk een stuurtje, heb hem ingesteld als fanatec (terwijl het een goedkoop prul is) Hij werkt in principe wel goed, maar het sturen is niet helemaal lineair of er is een "middelste dodezone" (heet geloof ik anders daar) is aanwezig en die vind ik maar irritant.
Iemand enig idee hoe ik dat op kan lossen?

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Aargh... laatste bocht syndroom hier. 3 keer op rij verknal ik alles in de laatste bocht. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25319

Anoniem: 134214 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 09:27:
Whooot leveltje 30 beland.
Mag aan mn eerste endurance beginnen :P

Die race met corvettes heb ik met een volledig opgefokte stingray uitgespeeld.
Puur op vermogen, want voor rest is het een prutsbak...
Heb je de stingray dan al unlocked als je Corvette reeks gaat doen? Nee toch? Of ben je zo iemand die eerst de PRo en Champion tour doet om daar een snellere auto te krijgen...

Porsche Nurbergring, Corvette reeks waren de lastigen tot nu toe (er zijn er meer die dat vonden), maar nu weer 2 tegengekomen: unmodified tot 932 kg en de reeksen van unmodified tot bouwjaar 1975. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Voor die unmodified gebruik ik altijd die Corvette Stingeray, mede omdat die sloom is in optrekken maar als je op de lange baan zit is die sneller door een hoge topspeed. En als je op de cup gaat staan en X drukt zie je je opponents, kun je die autos ook even bekijken en mss wel zo een aanschaffen als je afdoende credits hebt.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-04 09:20

Nevada

UT

Hebben jullie ook die suggestedline aan staan? Als je dat eenmaal gewend bent dan kan je niet meer zonder 8)7

Unreal Tournament '99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 22-04 07:26

Smarron

The bend

Nevada schreef op zondag 22 mei 2005 @ 15:59:
Hebben jullie ook die suggestedline aan staan? Als je dat eenmaal gewend bent dan kan je niet meer zonder 8)7
Nee, kost me alleen maar geld. :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Was ook mij eerst wat ik uitgezet heb, scheelt gewoon 30% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Idd gelijk uitgezet.. Als je eenmaal gewend bent mis je hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25319 schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 22:42:
[...]

Heb je de stingray dan al unlocked als je Corvette reeks gaat doen? Nee toch? Of ben je zo iemand die eerst de PRo en Champion tour doet om daar een snellere auto te krijgen...

Porsche Nurbergring, Corvette reeks waren de lastigen tot nu toe (er zijn er meer die dat vonden), maar nu weer 2 tegengekomen: unmodified tot 932 kg en de reeksen van unmodified tot bouwjaar 1975. :'(
Heb alles gewoon op volgorde uitgespeeld :)
Zelfde gedaan als maximus, gewoon een keer gekocht, is een auto die je idd voor meerdere races goed kunt gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Nevada schreef op zondag 22 mei 2005 @ 15:59:
Heb je ook zo'n groen/geel/rode lijn als je zelf IRL in de auto stapt?? |:(

Carreer op 53% en daar blijft het deze week even bij; heb een boel andere dingen te doen helaas... :'(

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 23-05-2005 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-04 08:16

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Ben afgelopen weekend 2 uur bezig geweest met het skinnen van me impeza naar de exacte rally versie :9 Echt super om complimenten te krijgen via xlink :) . Zal er wel wat foto's van maken. Kan je ze zien ;)

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Even een sneaky maar nuttige vraag, voor degenen met wat uitzoek-tijd over:

Als ik Forza heb uitgespeeld, wilde ik eens gaan spelen met configs, setups en dergelijke van auto's. Hiervoor is het vereist dat ik voldoende knaken heb om elke auto 1x te kopen + alle mogelijke upgrades; mijn schatting is dat dat tegen de 50 miljoen credits gaat worden.

Heeft iemand een tip/cheat om zoveel geld te krijgen? Zo ja, zou je dat willen mailen naar GoT-naamapenstraatjegmail.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Er is een 'cheat' met een jetta, waardoor je heel snel heel veel geld kunt krijgen. Deze staat geloof ik wel op gamespot. Maar ik snap niet dat mensen te weinig geld hebben |:( . Je krijgt zo ziek veel geld (ok, ik rijd op hard met alleen abs aan, misschien dat dat ook scheelt).

/Edit, en waarom zou je elke auto maximaal willen tunen, dan rijden ze ook niet lekker meer. Je moet er voor zorgen dat ze nog wel lekker blijven rijden. En ook niet allemaal s klasse wagens hebben :+

[ Voor 29% gewijzigd door Rox_NL op 26-05-2005 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Rox_NL schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 07:24:
Er is een 'cheat' met een jetta, waardoor je heel snel heel veel geld kunt krijgen. Deze staat geloof ik wel op gamespot. Maar ik snap niet dat mensen te weinig geld hebben |:( . Je krijgt zo ziek veel geld (ok, ik rijd op hard met alleen abs aan, misschien dat dat ook scheelt).

/Edit, en waarom zou je elke auto maximaal willen tunen, dan rijden ze ook niet lekker meer. Je moet er voor zorgen dat ze nog wel lekker blijven rijden. En ook niet allemaal s klasse wagens hebben :+
Het gaat mij er niet om dat ik niet kan rijden ofzo of dat ik elke auto wil voorzien van 8 miljard pk; ik wil kijken welke auto per klasse + motor/aandrijf-type de beste vooruitgang heeft bij tunen. Kort door de bocht; ik begin met 50 auto's ofzo; die probeer ik binnen hun klasse zo sterk mogelijk te krijgen. Dan allemaal verkopen, dan de volgende 30 auto's van de volgende klasse en zo verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had geld over en heb de koenigsegg gekocht en helemaal opgefokt :P
Uber bakkie })

Edit:
Idd maffe jetta cheat:
http://www.cheatscodesgui...-cheats/forza-motorsport/

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 134214 op 26-05-2005 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
De RS6 met alle opties is echt een wereldbak.. Ligt goed op de weg en is nog snel ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Macer schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:04:
De RS6 met alle opties is echt een wereldbak.. Ligt goed op de weg en is nog snel ook.
4 wiel aandrijving he :) Maar in zijn klasse de beste idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Miss een leuke vraag:

Wat is jullie favo auto?

Mijne:
Koenigsegg CC8S :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Mitsubishi Evo Version X :P

mede omdat ze goed te tunen zijn en altijd het wel goed doen, zelfs als ze nauwelijks getuned zijn en snel optrekken voor winst bij de start :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Wilde ook nog even mijn Nurburgring verhaal kwijt...

Heb de gewonnen porsche, rs carrera is dat geloof ik, uit een andere race volledig getuned.
GT2 motor erin alle toeters en bellen erop > 400 kW >:)

Er was niet mee te rijden, behalve in een rechte lijn natuurlijk, trok alles en iedereen eruit.
Eerste stuk ging goed ook nog door de tweede echte bocht, ff terug naar 3e en dan kreeg ik m niet meer op snelheid zonder draaiend over het gras te gaan...
Niet de schonnheidsprijs oplossing, maar mn drivatar getrained en die de race laten rijden.
Ook de drivatar had er veel moeite mee, maar hield met veel hulpmiddelen aan de auto op de weg.
1e !!! en de GT2 gewonnen.

Vindt trouwens de drivatar een leuk stukje software, eerst zelf voordoen hoe je rijdt en dat kopieert de drivatar. Ik houd er zelf van om flink veel curb mee te pakken en ik zie de drivatar dat ook doen.

Vindt trouwens de RX-7 met alle upgrades om m nog net in zn eigen klasse te houden een hele goede ten op zichte van de rest in de klasse rijdt echt makkelijk bij iedereen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111813

ong 400kw met een porsche ???
in mijn acura NSX heb ik 724kw })
wel met alle upgrades natuurlijk

en ook op de nurburgring heb ik ook wel een paar keer moeten doen
maar toen zag ik dat ik de banden niet had geupgraded
natuurlijk 11.100 credits kwijt

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 111813 op 26-05-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15142

man-o-man... gisteren ook weer even gespeeld, net pas begonnen.
Audi TT in Europa, wow wat is dit verslavend!

helaas nam ik het rijgedrag een beetje over geloof ik, want onder mijn eigen ibizaatje kan een nieuwe band en velg hoor ik net :o :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-04 11:59

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

M'n broertje heeft zn eigen "Bavaria" auto gemaakt, geloof dat ie iets van 70 layers heeft gebruikt om die letters fatsoenlijk te maken:P erg grappig:D
Kzal eens kijken of ie een screenie of zo heeft.

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeathTrail schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 11:48:
M'n broertje heeft zn eigen "Bavaria" auto gemaakt, geloof dat ie iets van 70 layers heeft gebruikt om die letters fatsoenlijk te maken:P erg grappig:D
Kzal eens kijken of ie een screenie of zo heeft.
haha... cool!! ik heb nu een 81studios.nl TT... ben wel benieuwd naar die bavaria! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeathTrail
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-04 11:59

DeathTrail

BYD Seal Excellence AWD

Anoniem: 15142 schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 12:08:
[...]

haha... cool!! ik heb nu een 81studios.nl TT... ben wel benieuwd naar die bavaria! :D
Hij speelt het spel erg vaak, volgens mij heet is ErwinEhvNL of of iets in die richting :)

BYD Seal Excellence AWD | Dell G16 7630 | Intel Core i9-13900HX | NVIDIA GeForce RTX 4070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kun je eigenlijk via x-link ook auto's uitwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132420

Mijn favo car is de 355 met dikke turbo op, zot lawaaike, al die ferrari's feitelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik vind dit spel het wel waard een Xbox te kopen...

Maaaarrrrr

Is dit spel compatible met de Xbox 360?
hebben de controllers drukgevoelige knoppen? (zacht indrukken = weinig gas)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91635

Bertus schreef op maandag 30 mei 2005 @ 12:24:
Ik vind dit spel het wel waard een Xbox te kopen...

Maaaarrrrr

Is dit spel compatible met de Xbox 360?
hebben de controllers drukgevoelige knoppen? (zacht indrukken = weinig gas)
Geen id. Deze zullen wellicht aan die 2 ronddraaiende knoppen toegewijsd kunnen worden.
Hoe meer de stick naar voren hoe meer gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131321

kan ook met de triggers, hoe meer je indrukt hoe meer gas je geeft/je remt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Anoniem: 131321 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 12:37:
kan ook met de triggers, hoe meer je indrukt hoe meer gas je geeft/je remt.
triggers voor het gas geven en remmen in een game is afaik gewoon standaard, mensen kunnen het doen met pookje maar dit is niet aan te raden omdat die al wordt gebruikt voor de camera positie.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03 12:11
kan iemand mij uitleggen waarom je bij het tunen ook kan kiezen voor een supercharger ipv een turbo?
want voor zover ik heb kunnen zien is een turbo altijd sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

johnny.xxx schreef op maandag 30 mei 2005 @ 17:17:
kan iemand mij uitleggen waarom je bij het tunen ook kan kiezen voor een supercharger ipv een turbo?
want voor zover ik heb kunnen zien is een turbo altijd sterker.
http://auto.howstuffworks.com/question122.htm

In het algemeen (in het echte leven) is een supercharger beter op auto's met een grote motor-inhoud omdat ze sowieso veel gassen kwijt moeten en dan is een turbo minder efficient met de hoeveelheid gassen. Dus, stel dat het zou kunnen, een Corvette C6 bijvoorbeeld zou blijer zijn met een supercharger dan een turbo vanwege de motorinhoud en gas-verplaatsing. Maar bijvoorbeeld de rallye-auto's maak je blijer met een turbo vanwege geringe motor-inhoud en het gewicht.

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 30-05-2005 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny.xxx
  • Laatst online: 24-03 12:11
MAX3400 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 17:27:
[...]

http://auto.howstuffworks.com/question122.htm

In het algemeen (in het echte leven) is een supercharger beter op auto's met een grote motor-inhoud omdat ze sowieso veel gassen kwijt moeten en dan is een turbo minder efficient met de hoeveelheid gassen. Dus, stel dat het zou kunnen, een Corvette C6 bijvoorbeeld zou blijer zijn met een supercharger dan een turbo vanwege de motorinhoud en gas-verplaatsing. Maar bijvoorbeeld de rallye-auto's maak je blijer met een turbo vanwege geringe motor-inhoud en het gewicht.
ja zover was ik zelf ook :D
maar meer KW en NM is meer. waar het ook vandaan komt. toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STi
  • Laatst online: 02-08-2024

STi

Bij een supercharger heb je geen last van turbolag. Het grote voordeel hiervan is dat je bij vrijwel ieder toerental een berg kracht hebt in plaats van pas vanaf een bepaald toerental (wat steeds hoger ligt naarmate de turbo groter wordt). Een supercharged motor gedraagt zich wat dat betreft een meer als een motor zonder turbo op het gebied van respons. Hier moet je wel wat piekvermogen voor inleveren.

[ Voor 15% gewijzigd door STi op 30-05-2005 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

johnny.xxx schreef op maandag 30 mei 2005 @ 17:34:
[...]

ja zover was ik zelf ook :D
maar meer KW en NM is meer. waar het ook vandaan komt. toch?
Fout... >:)

Afhankelijk van wat je monteert op welke auto, kan je een mooiere curve krijgen of echt een piek-vorm in je Nm/toeren-verhouding. Het ideaalst is een motor die bij elk toerental dezelfde hoeveel Nm levert waardoor je erg precies gas kan geven en altijd evenveel trekkracht hebt. Een piek-vorm kan desastreus zijn op sommige momenten; je wil niet in een haakse bocht net teveel toeren geven waardoor je turbo aanslaat op je achterwielen, snap je?

Als ik kijk naar een aantal ECU's bij vrienden; de curve is niet te piekerig waardoor je bij lagere toeren toch flink extra Nm hebt, maar bij hogere toeren toch nog een beetje wordt geholpen en bij opschakelen begin je weer met lagere toeren en meer trekkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Maaruh mensen, zullen we eens een clubje beginnen? Lijk me wel leuk om een te racen tegen jullie :)

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Dit spel is zo enorm groot en verslavend.. Begin er echt gek van te worden..
Op dit moment ben ik met 4 dingen tegelijk bezig.

- Time Trail voor competitie XBW
- Carriere
- Online racen wat ook wel erg stoer is
- Ook nog een beetje arcade

Gisteravond heb ik me helemaal suf gereden op Time Trail 3 (Silverstone II).. Inmiddels heb ik er een tijd van 0:57:421 uit weten te persen, maar ik moet nog een stukje naar het WR (ergens in de 55 seconden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
OMG Macer, jij hier ;)

Maar goed, ik ben ook nog steeds ernstig verslaafd aan het spel. Het beste is om het weg te leggen als je moet leren voor examens ofzo. Want als je weer een uurtje speelt wil je het spel niet meer wegleggen. Ik moet wel zeggen dat je ziek veel geld krijgt. Maar goed, dan kun je weer een paar mooie auto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-04 09:20

Nevada

UT

Het is erg verslavend, maar ook zoooooooooooo frustrerend. Arrgh soms wil ik ding zo hard tegen muur gooien. ben je aan je laaste rondje bezig, je ligt op kop, je ziet auto's in je spiegel steeds dichter bij komen, ben je bij je op 1 na laaste bocht of de laaste, krijg je **** een duwtje waaardoor je gelijk baan afvliegt of gaat spinnen...

Unreal Tournament '99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135679

Wie weet hoe je een dikke Amerikaan op z'n achterwielen krijgt. Heb alles geprobeerd met een Camaro en een GTO, maar het lukt niet. Wie heeft een idee?? Op een screenshot zie je namelijk een Camaro een wheelie maken......... Wie heeft afstellingen voor dat soort acties??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135679 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 22:39:
Wie weet hoe je een dikke Amerikaan op z'n achterwielen krijgt. Heb alles geprobeerd met een Camaro en een GTO, maar het lukt niet. Wie heeft een idee?? Op een screenshot zie je namelijk een Camaro een wheelie maken......... Wie heeft afstellingen voor dat soort acties??
Vraag me echt af of het geen "getruukte" screenie is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-04 22:09
Anoniem: 15142 schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 11:19:
[...]

Vraag me echt af of het geen "getruukte" screenie is :)
Heb het spel zelf niet, maar ergens gelezen dat het een kwestie was van setup was + de auto een beetje laten "bouncen" :p Kijk anders even op het XBOX gedeelte van http://gtplanet.net/forum/

[ Voor 6% gewijzigd door MailMan op 01-06-2005 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BachW
  • Laatst online: 05-10-2024

BachW

Tweaker in Noorwegen

Alle mensen, ik heb vorige week een xbox gekregen (bij tel. abbo) en ik dacht laat ik even een spelletje kopen... Oh leuk, racen... er staan er veel dus het zal wel een goed spel zijn...

Ik ben verslaafd! Echt een super vet spel. Enorm grote verschillen tussen de auto's en tracks... heerlijk!

Alleen jammer dat je IRL ook sneller gaat rijden... ;)

BOINC stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137881

Even vraagje,

Wanneer je een auto gaan tunen puur op vermogen, dan rijd ie bij mij enorm bagger, constant slippen en driften en dus in de begrenzer.

Wat is hier aan te doen? Andere banden ofzo?

Op deze manier blaas ik de motor, bij het wegrijden bijv zit ie al constant in zn begrenzer te hakken nadat ik hem wat extra pk's gegeven heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115890

Damn met die Corvette racen is wel erg bagger, hij slipt als de ziekte, kheb de beste banden etc eronder maar nog steeds niet fatsoendelijk door de bocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Dat van die corvettes ken ik, wat een ontiegelijke prut auto's zijn dat. Ik heb gewoon heel veel moeite om die dingen op de weg te houden, daarnaast moet ik ook nog snel zijn :p. Ik had zon guldstrand gekocht en alles behalve motor zwaar getuned en nog rijdt dat ding heel beroerd.

Over dat op power tunen, je moet je auto gewoon niet zo ver tunen. 1 of hooguit 2 klasses wil meestal nog wel (Dus van B naar A of een lage S), maar als je nog meer gaat tunen rijden ze brak. Ik heb ook een Subaru RS en een Audi RS6 iets te veel getuned. Die dingen zijn in rechte lijn rete snel, maar ik moet zo absurd vroeg remmen en zo langzaam die bochten door dat het eigenlijk niet leuk meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik zit nu op 40% career ben het beetje zat nu, de leuke races heb ik nu wel gehad dacht ik zo. nu race je echt alle tracks opnieuw maar dan 10rondjes of meer, maar dan met andere autos. dacht eerst dat die hillclimb/downhill races intens waren, maar die testrack infields zijn zelfs intenser :+

die corvette races zijn vervelend ja, maar de ergste vond ik tot nu toe de porsche race: heb die wel 50 keer moeten rijden om te winnen.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Ik zit nu op 100% arcade en 54% career. Geld is echt geen probleem, vind het ook nog steeds leuk om te racen, er hadden alleen echt meer banen in moeten zitten. Maar de leukste races doe je natuurlijk als eerste :). Nu moet ik soms echt zwoegen om te winnen. Ik begin zelfs test track infield te waarderen :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Waarom vindt iedereen de "snelle auto's" zo prut rijden als je ze tuned? Het is een realistisch spel, dus onder tunen wordt ook verstaan dat je rekening houdt met grip, schok-dempers en vooral afstellen en testrijden.

En een beetje goed afgestelde Corvette met 630kW (zoals mijn C6 op allerhoogste klasse) is een genot om mee te rijden omdat je driftend de bochten door kan zonder al te veel snelheid te verliezen. En met een goede differentieel-afstelling heeft je Traction Control ook veel minder werk te verzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
MAX3400 schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 14:04:En een beetje goed afgestelde Corvette met 630kW (zoals mijn C6 op allerhoogste klasse) is een genot om mee te rijden omdat je driftend de bochten door kan zonder al te veel snelheid te verliezen. En met een goede differentieel-afstelling heeft je Traction Control ook veel minder werk te verzetten.
In je laatste zin zeg je zelf al waarom die bij jou veel beter rijdt..........
Jij rijdt namelijk met TCS aan, ik schakel handmatig en heb alleen abs aan, probeer het dan nog maar eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:58
Ik speel het nu ook al een tijdje, en ik moet zeggen dat ik d'r wel over de spreken ben.

Geloof dat de Xbox-only mensen het niet zo leuk vinden, maar ik vergelijk 't toch steeds met GT4. En moet zeggen dat ieder spel zn + en - punten heeft.

PLUS
- Bij Forza kan je fatsoenlijk een burnout maken of een donut draaien. Bij GT4 kan dat niet... 8)7 Je ziet ook mooi de banden-sporen :) Jammer dat die het rondje erna vaak weer weg zijn én dat slicks hetzelfde spoor geven als profielbanden (dus met "streepjes" in 't spoor)
- Het motorgeluid vind ik bij Forza beter. Alleen niet consequent. De "laatste" Impreza klinkt mooi met een boxer-roffeltje. Het model daarvoor helemaal niet. Terwijl 't blok feitelijk hetzelfde is...
- Het hele menu is veel overzichtelijker. Werkt veel fijner. Weet ook niet echt waarom :)

MIN
- Het weggedrag klopt niet helemaal (en soms helemaal niet). Van tankslappers heeft Forza nog nooit gehoord (in GT4 zit dat eindelijk wel, de voorgaande GT's hadden 't niet). En een Dodge Viper lijkt in Forza een super makkelijk en strak sturende bak. Terwijl dat in real life totaal niet zo is! 8)7
- De graphics zijn gewoon ver beneden te maat. GT4 bijvoorbeeld (sorry...) is echt zó veel mooier!
- Veel details kloppen gewoon niet, dat vind ik zo dom. Als je remt dan gaat vaak het complete rode gedeelte van de achterlicht unit branden, klopt niet! Of nog dommer, als je achteruit gaat dan brandt het complete witte gedeelt, dus ook 't knipperlicht-stuk! Wat dacht men toen ze dat aan t ontwikkelen waren? "zo zal 't wel kloppen, kan mij 't rotten"
- Nog zoiets. Op mn Subaru zit een dikke uitlaat. Althans, heb dat kreng gekocht en kreeg extra vermogen + en andere sound. Maar in beeld zie ik nog steeds een stom ielig klein pijpje. Echt, die details zijn juist zó belangrijk! Ik snap dat echt niet...

Nog andere mensen wat detail opmerkingen?

Nog een vraagje trouwens: kan je via de Xbox-live alternatieven ook je auto's aan anderen verpatsen? Zou wel stoer zijn... (zit nog niet op t netwerk helaas)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Rox_NL schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 11:00:
Dat van die corvettes ken ik, wat een ontiegelijke prut auto's zijn dat. Ik heb gewoon heel veel moeite om die dingen op de weg te houden, daarnaast moet ik ook nog snel zijn :p. Ik had zon guldstrand gekocht en alles behalve motor zwaar getuned en nog rijdt dat ding heel beroerd.

Over dat op power tunen, je moet je auto gewoon niet zo ver tunen. 1 of hooguit 2 klasses wil meestal nog wel (Dus van B naar A of een lage S), maar als je nog meer gaat tunen rijden ze brak. Ik heb ook een Subaru RS en een Audi RS6 iets te veel getuned. Die dingen zijn in rechte lijn rete snel, maar ik moet zo absurd vroeg remmen en zo langzaam die bochten door dat het eigenlijk niet leuk meer is.
+
Rox_NL schreef op zondag 12 juni 2005 @ 10:04:
[...]

In je laatste zin zeg je zelf al waarom die bij jou veel beter rijdt..........
Jij rijdt namelijk met TCS aan, ik schakel handmatig en heb alleen abs aan, probeer het dan nog maar eens ;)
Er dan ooit aan gedacht om niet in zijn 1e versnelling weg te rijden, bijvoorbeeld? Of iets minder moeilijke instellingen aan te zetten aangezien je ook zelf al aangeeft dat je absurd vroeg moet remmen?

Ja, ik rij met TCS + ABS aan, voornamelijk omdat dat tegenwoordig standaard is op bijna elke auto en zelfs in de motorsport wordt gebruikt. En dan kan je heel netjes/eenvoudig de baan volgen en net zoals alle voorgangers netjes remmen op de "met rubber belegen stukken asfalt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Niet online
Tuurlijk heb ik er wel aan gedacht om niet in zn 1 weg te rijden en heel rustig aan te doen met het gas. Maar als je tot en met de derde versnelling eigenlijk geen plankgas kunt geven is dat wel beroerd. Ik rijd zonder traction control omdat ik het gevoel wil hebben dat ik nog iets met de auto kan. Als je alle hulpmiddelen aan hebt kun je helemaal niks meer met je auto (dus ook scm). Ik kan gewoon op dezelfde plek remmen als iedereen hoor, daar zorgt abs wel voor.

Alleen met auto's die je TE ver tuned rijd je brak :9
Rijd je trouwens op hard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 22-04 07:26

Smarron

The bend

MAX3400 schreef op zondag 12 juni 2005 @ 23:41:
Ja, ik rij met TCS + ABS aan, voornamelijk omdat dat tegenwoordig standaard is op bijna elke auto en zelfs in de motorsport wordt gebruikt. En dan kan je heel netjes/eenvoudig de baan volgen en net zoals alle voorgangers netjes remmen op de "met rubber belegen stukken asfalt".
Ik vind dat het echte racen verdwijnt als je met TC en ABS gaat rijden. Bovendien wordt er in de "echte" autosport-klasses (F1, Champcars en FIA GT-series bijv.) dit dus niet gebruikt. De kwaliteit van de coureur komt juist naar boven als je snel kunt rijden zonder de elektronische hulpmiddelen. Maar ieder z'n voorkeur. Ik rij zonder hulpmiddelen, krijg altijd 100% bonuspunten. Het is wel erg moeilijk, maar dat maakt het alleen maar spannender.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Smarron schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:44:
[...]
Ik vind dat het echte racen verdwijnt als je met TC en ABS gaat rijden. Bovendien wordt er in de "echte" autosport-klasses (F1, Champcars en FIA GT-series bijv.) dit dus niet gebruikt. De kwaliteit van de coureur komt juist naar boven als je snel kunt rijden zonder de elektronische hulpmiddelen. Maar ieder z'n voorkeur. Ik rij zonder hulpmiddelen, krijg altijd 100% bonuspunten. Het is wel erg moeilijk, maar dat maakt het alleen maar spannender.
Nou, ik zou maar eens flink naar EuroSport, RTL5 en SBS6 gaan kijken... Zowel de DTM, de F1 als WRC gebruiken ABS en/of TCS-systemen (TCS wordt ook wel Launch-control genoemd of net hoe dat type autosport het vindt). En daarbij; de F1 is tegenwoordig maar een goede 30% coureur-prestatie; de rest zit in de auto en het team.

@Rox_NL
Ja, ik rij wel op Hard...

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 13-06-2005 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
MAX3400 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 12:35:
[...]

Nou, ik zou maar eens flink naar EuroSport, RTL5 en SBS6 gaan kijken... Zowel de DTM, de F1 als WRC gebruiken ABS en/of TCS-systemen (TCS wordt ook wel Launch-control genoemd of net hoe dat type autosport het vindt). En daarbij; de F1 is tegenwoordig maar een goede 30% coureur-prestatie; de rest zit in de auto en het team.

@Rox_NL
Ja, ik rij wel op Hard...
Dat men die systemen gebruikt is komt puur doordat men de teams moeilijk kan begrappen als men het gebruikt terwijl het niet mag. Er zit tegenwoordig zoveel electronica in de race-auto's dat men dat er op slinkse wijze in kan "programeren" zonder dat men er snel achter zal komen. Jammer, maar waar... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Rossi46 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:09:
[...]

Dat men die systemen gebruikt is komt puur doordat men de teams moeilijk kan begrappen als men het gebruikt terwijl het niet mag. Er zit tegenwoordig zoveel electronica in de race-auto's dat men dat er op slinkse wijze in kan "programeren" zonder dat men er snel achter zal komen. Jammer, maar waar... :/
Volledig offtopic, maar ja... Volgens mij zijn de huidige F1-bolides juist een distillaat van de turbo-charged, non-open-source auto's die een jaar of 10 geleden rondreden met allerlei verborgen code in de telemtrie-programma's. Oftewel, waar ze nu in rijden is een soort open-source auto waarbij de aerodynamica en afzonderlijke componenten toch echt aan bepaalde eisen moeten voldoen voordat ze ermee mogen rijden. En ook de boord-radio's zijn tegenwoordig open-source om te laten zien/merken dat er geen slinkse orders meer direct worden gegeven.

Het behoeft geen uitleg dat een 7-voudig wereldkampioen F1 "ineens" zwaar bagger rijdt vanwege een gebrek aan goede/gebalanceerde hulpmiddelen zoals Launch Control en men hier op het forum dan heel hard gaat roepen dat hun Forza-auto ook zo kut rijdt als ze het niet gebruiken "als het maar realistisch is" |:(

But hey, het zit er niet voor niets in; ik hou je niet tegen om alles uit te zetten en je vingertjes stuk te rijden op een 700pk auto die voor geen meter op de baan blijft omdat je TCS weigert te gebruiken voor het realisme ondanks dat een "openbare" Ferrari Enzo ook gewoon wordt geleverd met ABS en zelfs verwarmde buitenspiegels... Snap out of it en het overdreven realisme wat je wil bereiken; dan moet je lekker in klasse voor '79 blijven rijden waar de enige electronica alleen je koplampen waren!

*edit*
Nog zo'n klinkend voorbeeld van supercar-realisme, ahum (zie volledige rechter-kolom)
3 supercars met traction control & ABS & meer kinder-speeltjes
*end edit*

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 13-06-2005 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
MAX3400 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 21:47:
[...]

Volledig offtopic, maar ja... Volgens mij zijn de huidige F1-bolides juist een distillaat van de turbo-charged, non-open-source auto's die een jaar of 10 geleden rondreden met allerlei verborgen code in de telemtrie-programma's. Oftewel, waar ze nu in rijden is een soort open-source auto waarbij de aerodynamica en afzonderlijke componenten toch echt aan bepaalde eisen moeten voldoen voordat ze ermee mogen rijden. En ook de boord-radio's zijn tegenwoordig open-source om te laten zien/merken dat er geen slinkse orders meer direct worden gegeven.

Het behoeft geen uitleg dat een 7-voudig wereldkampioen F1 "ineens" zwaar bagger rijdt vanwege een gebrek aan goede/gebalanceerde hulpmiddelen zoals Launch Control en men hier op het forum dan heel hard gaat roepen dat hun Forza-auto ook zo kut rijdt als ze het niet gebruiken "als het maar realistisch is" |:(

But hey, het zit er niet voor niets in; ik hou je niet tegen om alles uit te zetten en je vingertjes stuk te rijden op een 700pk auto die voor geen meter op de baan blijft omdat je TCS weigert te gebruiken voor het realisme ondanks dat een "openbare" Ferrari Enzo ook gewoon wordt geleverd met ABS en zelfs verwarmde buitenspiegels... Snap out of it en het overdreven realisme wat je wil bereiken; dan moet je lekker in klasse voor '79 blijven rijden waar de enige electronica alleen je koplampen waren!

*edit*
Nog zo'n klinkend voorbeeld van supercar-realisme, ahum (zie volledige rechter-kolom)
3 supercars met traction control & ABS & meer kinder-speeltjes
*end edit*
Ik wil hier verder niet al teveel woorden aan vuil maken (reageer liever op mijn opmerkingen over Forza zelf) behalve dat je er duidelijk niet echt veel kaas van gegeten hebt. Autoracen doe je zelf en laat je niet door hulpmiddelen doen. Vraag iedere coureur of hij liever wél of géén "driving-aids" wil en élke coureur wil van die dingen af. Behalve de n00bs die alleen maar door hun centen kunnen racen...

Wat is voor jou te uitdaging nog in Forza als je alles aan laat staan? Elke auto rijdt dan even makkelijk (of moeilijk, ik vind 't alleen maar irritant) Kan je net zo goed een leuk arcade-spel gaan spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137943

Bweh :r , heb ik weer. Forza aangeschaft en nu is het totaal niet te spelen :'(
Mijn xbox (heb ik ook nieuw, Forza zat er bij in toen ik hem kocht) blijft iedere keer hangen als ik Forza probeer te spelen. Het aanmaken van een nieuw profiel duurt alleen al 10 minuten :Z , omdat ik bij iedere stap 20 to 30 seconden moet wachten :z voordat hij word geaccepteerd. Kom ik dan eindelijk weer in een ander menu, zit ik weer te wachten. Maar goed, uiteindelijk kom ik in de Arcade mode terecht en het hele xbox systeem hangt. Snel even naar de buren gerent, Harry Potter II gehaald, in mijn xbox gedaan, en die werkt wel. Iemand anders dit probleem met Forza ook, of kan ik hem beter weer terug op de balie gooien in de winkel en om een nieuwe vragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 137943 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 10:36:
Bweh :r , heb ik weer. Forza aangeschaft en nu is het totaal niet te spelen :'(
Mijn xbox (heb ik ook nieuw, Forza zat er bij in toen ik hem kocht) blijft iedere keer hangen als ik Forza probeer te spelen. Het aanmaken van een nieuw profiel duurt alleen al 10 minuten :Z , omdat ik bij iedere stap 20 to 30 seconden moet wachten :z voordat hij word geaccepteerd. Kom ik dan eindelijk weer in een ander menu, zit ik weer te wachten. Maar goed, uiteindelijk kom ik in de Arcade mode terecht en het hele xbox systeem hangt. Snel even naar de buren gerent, Harry Potter II gehaald, in mijn xbox gedaan, en die werkt wel. Iemand anders dit probleem met Forza ook, of kan ik hem beter weer terug op de balie gooien in de winkel en om een nieuwe vragen ?
Terugbrengen; is al eerder besproken in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Rossi46 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 00:27:
[...]
Ik wil hier verder niet al teveel woorden aan vuil maken (reageer liever op mijn opmerkingen over Forza zelf) behalve dat je er duidelijk niet echt veel kaas van gegeten hebt. Autoracen doe je zelf en laat je niet door hulpmiddelen doen. Vraag iedere coureur of hij liever wél of géén "driving-aids" wil en élke coureur wil van die dingen af. Behalve de n00bs die alleen maar door hun centen kunnen racen...

Wat is voor jou te uitdaging nog in Forza als je alles aan laat staan? Elke auto rijdt dan even makkelijk (of moeilijk, ik vind 't alleen maar irritant) Kan je net zo goed een leuk arcade-spel gaan spelen...
Lekker vaag; waarom zou je alle driving-aids uit willen zetten als dik 50% van de auto's in Forza dat IRL niet kunnen uitzetten?? Vraag me trouwens ook af hoeveel coureurs nog steeds zo hard/snel/scherp durven rijden als ze totaaal geen driving-aids meer hebben (trouwens blij dat je het hele F1-circus n00bs vindt; de coureur moet wel degelijk zelf geld inleggen om in een stoeltje plaats te mogen nemen)...

Ow, en over je opmerkingen; ik kan er niet op reageren omdat je blijkbaar een GT4-verslaafde bent en daar heb ik geen ervaring mee. Maar voor de XB is Forza het meest realistisch race-spel tot op heden, ongeacht de gfx.

En dat ik bepaalde driving-aids aan heb staan, betekent echt niet dat elke autop hetzelfde rijdt. Niet voor niets stel ik de supercars goed af om de achterkant netjes door de bochten te krijgen zonder zenuwachtig gedrag bij gas geven; in tegenstelling tot een flink aantal mensen in dit topic die bij 350kW beginnen te miepen dat de auto niet op de weg te houden is.

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 16-06-2005 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Toch jammer dat mensen zoals jij altijd zo'n verkeerd beeld van de werkelijkheid schetsen...
Lekker vaag; waarom zou je alle driving-aids uit willen zetten als dik 50% van de auto's in Forza dat IRL niet kunnen uitzetten??
Bij ALLE dikke auto's voor op de straat is het ESP en TCS uit te schakelen. Behalve bij de AMG modellen van Mercedes, dat blijft altijd nog op de achtergrond actief (helaas)
Ow, en over je opmerkingen; ik kan er niet op reageren omdat je blijkbaar een GT4-verslaafde bent en daar heb ik geen ervaring mee. Maar voor de XB is Forza het meest realistisch race-spel tot op heden, ongeacht de gfx.
Wie zegt dat ik een GT4-verslaafde ben? Ik heb GT4 veel gespeeld ja (net als zn voorgangers) en Forza ook. Ik constateer alleen een aantal dingen die verkeerd zijn in Forza (aantal hele domme dingen)
En dat ik bepaalde driving-aids aan heb staan, betekent echt niet dat elke autop hetzelfde rijdt. Niet voor niets stel ik de supercars goed af om de achterkant netjes door de bochten te krijgen zonder zenuwachtig gedrag bij gas geven; in tegenstelling tot een flink aantal mensen in dit topic die bij 350kW beginnen te miepen dat de auto niet op de weg te houden is
Je zou ook wat rustig gas te kunnen geven uit de bochten, zoals in 't echt. De Xbox heeft niet voor niets drukgevoelige knoppen (ik schakel met de triggers). Bij Forza is dat goed te doen, bij de PS2 minder omdat die knoppen minder gevoeliger zijn en je al heel snel teveel/vol gas geeft.
Maar voor de XB is Forza het meest realistisch race-spel tot op heden, ongeacht de gfx.
Daar heb je gelijk in, maar dat komt omdat er op de Xbox eigenlijk totaal geen goede race-game was. PGR2 was een suf spel, dan is Forza idd een hele vooruitgang.
Ga anders eens GTR op de PC spelen, dát is pas écht een realistisch spel. Prima dat Forza dat niet (helemaal) is, maar dan moeten ze niet van de daken gaan schreeuwen dat 't zo'n geweldig realistisch spel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475

Ik heb een vraag: hoe unlock je auto's zodat je ze kan aanschaffen in career mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

Anoniem: 86475 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 21:35:
Ik heb een vraag: hoe unlock je auto's zodat je ze kan aanschaffen in career mode?
In de career een hoger level krijgen, races winnen. Kortom, verder komen in het spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86475

Zijn er misschien cheats voor het spel(voor het unlocken van de wagens bedoel ik dan)? Ik weet dat het misschien een beetje stomme vraag lijkt en weet dat ik het spel er een beetje mee verpest(zou het normaal gesproken ook niet doen) maar ik wil graag alle wagens hebben in het spel maar heb geen zin meer om de races verder te rijden(heb de laatste tijd diverse racegames ontzettend veel gespeeld waaronder GT4 maar ben er nu een beetje op uitgekeken). Ik heb dus niet echt plezier meer in het rijden van de races(en dat is voor mij toch echt de bedoeling van een spel, lol hebben) maar wil wel graag alle wagens hebben onder andere ook voor multiplayer(split-screen).

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 86475 op 17-06-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Rossi46 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:39:
Toch jammer dat mensen zoals jij altijd zo'n verkeerd beeld van de werkelijkheid schetsen...
Of je bent net 6 en hebt je XBOX met Forza gekregen van pappie en mammie, of je bent een vreselijk onverantwoord volwassen persoon op de openbare weg. Doe eens wat research voordat je wat zegt; kijk bijvoorbeeld naar de "o zo veilige omstandigheden van de die hard coureurs" op Le Mans in 1955 of Senna in 1994. Sterker nog, sommige veiligsheids-maatregelen in de huidige F1 komen van origine uit het consumenten-vervoer (de gewone auto dus!) zoals kreukel-zones en traction-control.
Bij ALLE dikke auto's voor op de straat is het ESP en TCS uit te schakelen. Behalve bij de AMG modellen van Mercedes, dat blijft altijd nog op de achtergrond actief (helaas)
En ook deze; fijn dat je mijn woorden verdraait aangezien ik aangaf dat bij 50% van de auto's in Forza (dus van alle 230+ auto's en niet alleen "dikke" auto's), af fabriek de ESP, TCS, ABS en andere hulpmiddelen NIET kan worden uitgeschakeld of niet aanwezig is. Dus voor het realisme zoek je dus uit van welke auto welke hulpmiddelen aanwezig zijn, of ze wel/niet een knopje hebben om aan te passen en daarmee te spelen in Forza.

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 18-06-2005 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yo, bestaat er een database met verbeterde car setups (die geoptimaliseerd zijn voor specifieke circuits)? Ik rijd namelijk alleen maar op de Nordschleife met een Porsche 911 GT3 Cup maar ik vind hem heel zwabberig op de weg liggen.... breekt hele tijd uit. Met andere wagens heb ik dit veel minder.

Dus, heeft er iemand een site waar een verbeterde car setup voor de 911 GT3 Cup staat? En dan het liefst voor op de Norschleife, dat zou helemaal toppie zijn.

Ik snap dat setups persoonlijk zijn, maar erger dan dit kan het niet worden :P

1000 maal dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niemand?

M3 GTR mag ook.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 137881 op 09-08-2005 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45950

Kun je nou je eigen gemaakte carreer auto ook online via xbc of kai gebruiken?

oeps, kick, sorry

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 45950 op 20-10-2005 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130889

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

[...]

Zelfs de BMW M5 grijpt af en toe nog in. Ook de Mclaren F1 kon je niet volledig uitzetten. Ik denk dat er nog wel meer voorbeelden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Laatst online: 06-05-2024
Hallo,

Even een vraagje. Ik heb een paar maanden geleden een XBox gekocht met Forza Motorsport omdat ik helemaal fan van de Nordschleife (Ring). Rijd er zelf ook nog al eens op de motor.

Anyway, ik krijg maar geen lekkere setup voor mn BMW M3 GTR op de Ring, wat zich voornamelijk uit in een of te korte/lange gearing en snel uitbreken/grip verliezen.

Nu de vraag, heeft er iemand een setup voor de M3 GTR geoptimaliseerd voor op de Ring? Of is er een site met een database voor car setups?

Ik kan wel dagenlang gaan zitten klooien tot ik een goede car setup gevonden heb, maar we hoeven het wiel niet opnieuw uit te vinden natuurlijk.... Tuurlijk is een car setup persoonlijk, maar zolang ie bovenstaande kuren maar niet vertoont ;)

Mijn record tot nu toe is 9.01.814.... inclusief straftijd.

Die link die hierboven staat, voor veel car setups, daar gaat de M3 GTR helaas niet bij..

Alvast hartelijk dank

[ Voor 43% gewijzigd door El_Bandito op 07-01-2006 20:06 ]

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Laatst online: 06-05-2024
Nee?

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Zo, lekker late reactie :)

Kan het niet laten om te melden dat sommige mensen hier duidelijk geen kennis van zaken hebben. Bij de BMW M5 en de Macca F1 zijn alle "hulpjes" uiteraard wel uit te schakelen. In het echt dus hè... Maar goed, wie speelt deze game nog? :)
PWM schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:15:
[...]

Zelfs de BMW M5 grijpt af en toe nog in. Ook de Mclaren F1 kon je niet volledig uitzetten. Ik denk dat er nog wel meer voorbeelden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255717

ik speel deze game nog :*)
vorige week voor het eerst een 360 aangeschaft (forza 2/viva pinata premium pack)
nou had ik een vraagje, als je die extra banen aanschaft via xbox live, komen er dan ook in de career extra events bij met die banen?
of kan je ze alleen gebruiken in arcade mode of multiplayer?
bij voorbaat dank
Pagina: 1 2 3 4 Laatste