Ik speel het nu ook al een tijdje, en ik moet zeggen dat ik d'r wel over de spreken ben.
Geloof dat de Xbox-only mensen het niet zo leuk vinden, maar ik vergelijk 't toch steeds met GT4. En moet zeggen dat ieder spel zn + en - punten heeft.
PLUS
- Bij Forza kan je fatsoenlijk een burnout maken of een donut draaien. Bij GT4 kan dat niet...

Je ziet ook mooi de banden-sporen

Jammer dat die het rondje erna vaak weer weg zijn én dat slicks hetzelfde spoor geven als profielbanden (dus met "streepjes" in 't spoor)
- Het motorgeluid vind ik bij Forza beter. Alleen niet consequent. De "laatste" Impreza klinkt mooi met een boxer-roffeltje. Het model daarvoor helemaal niet. Terwijl 't blok feitelijk hetzelfde is...
- Het hele menu is veel overzichtelijker. Werkt veel fijner. Weet ook niet echt waarom
MIN
- Het weggedrag klopt niet helemaal (en soms helemaal niet). Van tankslappers heeft Forza nog nooit gehoord (in GT4 zit dat eindelijk wel, de voorgaande GT's hadden 't niet). En een Dodge Viper lijkt in Forza een super makkelijk en strak sturende bak. Terwijl dat in real life totaal niet zo is!
- De graphics zijn gewoon ver beneden te maat. GT4 bijvoorbeeld (sorry...) is echt zó veel mooier!
- Veel details kloppen gewoon niet, dat vind ik zo dom. Als je remt dan gaat vaak het complete rode gedeelte van de achterlicht unit branden, klopt niet! Of nog dommer, als je achteruit gaat dan brandt het complete witte gedeelt, dus ook 't knipperlicht-stuk! Wat dacht men toen ze dat aan t ontwikkelen waren? "zo zal 't wel kloppen, kan mij 't rotten"
- Nog zoiets. Op mn Subaru zit een dikke uitlaat. Althans, heb dat kreng gekocht en kreeg extra vermogen + en andere sound. Maar in beeld zie ik nog steeds een stom ielig klein pijpje. Echt, die details zijn juist zó belangrijk! Ik snap dat echt niet...
Nog andere mensen wat detail opmerkingen?
Nog een vraagje trouwens: kan je via de Xbox-live alternatieven ook je auto's aan anderen verpatsen? Zou wel stoer zijn... (zit nog niet op t netwerk helaas)