[Xbox] Forza Motorsport

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130889

Anoniem: 9974 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 18:39:
HIJ IS KICK ASS! :)

...maakt zijn verwachtingen waar.
Verdomme, moet nog wachten tot 12 mei :'( (wil wel de mogelijkheid houden om op Live te spelen)

Spelen jullie ook al online? Zo ja, hoe is dat dan?

Off-topic: Kun je games ook vanaf de HD spelen? Ik heb namijk nog een oude x-box (met zo'n brakke DVD speler), even mechassault huren ;) en dan kan ik mischien ook spelen.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 130889 op 29-04-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
freekweb schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 10:31:
[...]

heb er al een RGB kabel tussen hangen en speel het op een Sony 81" tv maar nog steeds vink et spel tegen vallen vergeleken met GT4 imo ;)
2,05 meter, zo zo dat is een grote sony TV. Bedoel je niet cm in plaats van inch ;)

Denk dat ik voor dit spel m'n xbox ga aansluiten op m'n monitor en m'n surround set in plaats van m'n 37cm TVtje. Nu hopen dat de stuur gelijk verkrijgbaar is.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:42
Vind hem wel redelijk. Veel opties om te tunen, en een goede AI. Goede xlinkai ondersteuning.
Wordt wel een blijvertje hier op de xbox.
Jammer dat je geen sceennies kan nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door Tito129 op 29-04-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegeeooh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-02 19:52
[,,, ]

[ Voor 100% gewijzigd door Deegeeooh op 30-04-2005 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:56
Als we het gaan vergelijken met GT4, is GT4 voor mij de winnaar:

Forza is wat vaag beeld (RGB Kabel + LG TV) en GT4 een stuk scherper
Forza heeft een hakkelig gevoel voor mijn ogen, GT4 gewoon vloeiend

en voor de rest, het speelt wel fijn, maar ik mis toch iets...

Toch is het een goed spel :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Hoe langer ik hem speel, hoe beter ik hem vind worden.
Snap alleen de upgrades nog niet helemaal.. Als ik me auto upgrade naar een A1 klasse..
Rijden de tegenstanders dan nog D1..
Verder vind ik het een nadeel dat auto's verkopen weinig tot niets oplevert.
Je krijgt ook als tip verkoop je auto op xbox live... mja niet iedereen heeft zo'n abbo.

Zag verder dat er ondersteuning is voor 2 soorten stuurtjes.ben benieuwd. Heb wel intresse in een duopack stuurtje + forza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:17
Wat een bagger-framerate :r
Hetzelfde verhaal als met PGR2, framerate lijkt gelockt op 30fps ofzo, waardoor het spel traag/hakkelend loopt en daardoor niet lekker speelt.

Ik snap niet waar zulke technologische shortcuts voor nodig zijn, voor mij verpest zoiets het spel volkomen.

* Mirickle gaat weer lekker verder met GT4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04 11:23

Collaborator

You! Cake or Death?

Mirickle schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 14:04:
Hetzelfde verhaal als met PGR2, framerate lijkt gelockt op 30fps ofzo, waardoor het spel traag/hakkelend loopt en daardoor niet lekker speelt.

Ik snap niet waar zulke technologische shortcuts voor nodig zijn, voor mij verpest zoiets het spel volkomen.

30 fps locked kan per definitie niet hakkelig zijn (het is namelijk locked, dus geen drops) in PGR2 heb ik er ook nooit iets van gemerkt, dus ik zal er hier ook geen last van hebben (ik merk het in andere spellen wel)

Als je liever GT4 speeld met kartels domme IA en geen damage, dan Forza met ene locked framerate (bohoo komop zeg) be my guest, maar ik vind het wel een erg zwakke reden (vooral omdat het gewoon niet klopt)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129

Ik heb er ook helemaal geen last van..bij geen enkel spel eigenlijk..
Mja misschien kijk ik er niet zo na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
TheEvilCuber schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 14:10:
[...]

30 fps locked kan per definitie niet hakkelig zijn (het is namelijk locked, dus geen drops) in PGR2 heb ik er ook nooit iets van gemerkt, dus ik zal er hier ook geen last van hebben (ik merk het in andere spellen wel)

Als je liever GT4 speeld met kartels domme IA en geen damage, dan Forza met ene locked framerate (bohoo komop zeg) be my guest, maar ik vind het wel een erg zwakke reden (vooral omdat het gewoon niet klopt)
Oke, locked is niet perse hakkelig, maar het oogt wel traag (voor een racegame). Leg PGR naast PGR2 en je ziet meteen wat ik bedoel.

Wat betreft GT4, heb je dat uit een review of heb je het spel ook echt gespeeld? Die kartels waar je het over hebt, daar heb je echt 0,0 last van (als ze er uberhaupt al zijn, is me niet opgevallen ofzo). Ik vind AI in dit soort racespellen sowieso niet echt boeiend omdat je auto meestal dusdanig getuned wordt dat je veel sneller bent dan de tegenstanders.

Ik vind het jammer dat de Xbox nog geen racespellen heeft die het niveau van GT3/4 evenaren. De beste racespellen op de Xbox zijn IMHO nog steeds PGR(1) en Race Driver 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Mirickle schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 15:14:
[...]

Oke, locked is niet perse hakkelig, maar het oogt wel traag (voor een racegame). Leg PGR naast PGR2 en je ziet meteen wat ik bedoel.

Wat betreft GT4, heb je dat uit een review of heb je het spel ook echt gespeeld? Die kartels waar je het over hebt, daar heb je echt 0,0 last van (als ze er uberhaupt al zijn, is me niet opgevallen ofzo). Ik vind AI in dit soort racespellen sowieso niet echt boeiend omdat je auto meestal dusdanig getuned wordt dat je veel sneller bent dan de tegenstanders.

Ik vind het jammer dat de Xbox nog geen racespellen heeft die het niveau van GT3/4 evenaren. De beste racespellen op de Xbox zijn IMHO nog steeds PGR(1) en Race Driver 2.
Gt4 gespeeld, het viel me verschrikkelijk tegen, vooral grafisch (heb GT3 hier liggen) is het bijna om te huilen (eerlijk) kartels op elke lijn, pixels everywhere, sorry sony maar als een console iets niet fatsoenlijk kan laten zien, doe het dan aub niet want dit is echt zonde.

En dan moet je echt niet aankomen met die screencaps die je via een USB stick kan overzetten want zo ziet het er dus echt niet uit.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Mja misschien leuk om het nu gewoon weer over het spel te hebben dan de eeuwige vergelijking met gt4. Het zijn toch vaak meningen.
Ik ben blij met me forza, anderen zullen blij zijn met gt4.
Mijn mening is dat forza beter is dan pgr 2 vooral als je in de prof serie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Klopt Forza is gewoon een 30 fps game terwijl GT4 een 60fps game is. Dat verschil kan je als het goed is wel waarnemen maar als je gewoon een steady 30fps framerate hebt dan rijd het ook gewoon goed hoor.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115890

Gisteravond half uurtje gespeeld, erg mooie graphix + je hebt deuken :) das een erg groot pluspunt imho, dus een erg goed spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
Tito schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 16:14:
Mja misschien leuk om het nu gewoon weer over het spel te hebben dan de eeuwige vergelijking met gt4. Het zijn toch vaak meningen.
Je hebt gelijk hoor, maar de topictitel lokt het wel een beetje uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:57

SD5k

>4&X

TheEvilCuber schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 15:53:
[...]

Gt4 gespeeld, het viel me verschrikkelijk tegen, vooral grafisch (heb GT3 hier liggen) is het bijna om te huilen (eerlijk) kartels op elke lijn, pixels everywhere, sorry sony maar als een console iets niet fatsoenlijk kan laten zien, doe het dan aub niet want dit is echt zonde.

En dan moet je echt niet aankomen met die screencaps die je via een USB stick kan overzetten want zo ziet het er dus echt niet uit.
Allemaal leuk gelul over framerates, kartels en andere onzin...

Maar waar het mij om gaat is dat GT4 echt gevoel heeft, Forza is me echt te oppervlakkig. Daarnaast vind ik het weggedrag van de auto's in GT4 echt vele malen beter.

[ Voor 6% gewijzigd door SD5k op 30-04-2005 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

-Sander schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 17:44:
[...]

Allemaal leuk gelul over framerates, kartels en andere onzin...

Maar waar het mij om gaat is dat GT4 echt gevoel heeft, Forza is me echt te oppervlakkig. Daarnaast vind ik het weggedrag van de auto's in GT4 echt vele malen beter.
Dat gevoel mis ik juist in GT4 (mede door de IA van de tegenstanders), en het weggedrag vind ik van Forza persoonlijk beter :)

En oppervlakkig? come on man onderbouw dat eens.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
TheEvilCuber schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 17:53:
[...]

Dat gevoel mis ik juist in GT4 (mede door de IA van de tegenstanders), en het weggedrag vind ik van Forza persoonlijk beter :)

En oppervlakkig? come on man onderbouw dat eens.
Voor mij wint forza het van GT4. Niet zozeer om de graphics, framerate, handeling maar omdat Forza Live kan. Met een eigen getunede auto wil je je toch meten met anderen en racen tegen anderen.
IMO moet je racen tegen echte mensen en niet bots. Counterstrike tegen bots kan toch ook niet. Tegenwoordig kan een racegame echt niet meer zonder goede online mogelijkheden.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69841

Ik had gisteravond de mogelijkheid om forza te spelen, maar helaas had ik een feestje dus moest ik wachten tot vandaag. Vanochtend werd ik rond 9 uur wakker en heb metteen mn xbox aangezet.
Ik heb non-stop forza gespeeld van 9 tot 15:00. Wat een machtig mooi spel!! :D.
In het begin denk je, als ik mn auto gewoon gelijk turbo geef + alle mogelijke upgrades win ik elke race.
Helaas gaat dat mooi niet door. Je bent gebonden aan bepaalde classes. Dus wanneer je je auto te snel getuned hebt ( dus je koopt een turbo+ intercooler +89 kw :P) mag je niet meer deelnemen aan bepaalde races. Zo blijven de races dus spannend. De graphics zijn ook verbluffend. Ik heb bij een vriend van me gt4 gespeeld en het is gewoon niet te vergelijken met forza. Ik heb nog geen enkel karteltje gezien. Ook zien de auto's er een fractie realistischer uit. Het enige minpuntje vind ik het ontbreken van een goed stuur. Bij gt4 heb je de dfp en bij forza heb je een of ander budget stuur... :\, een gemist kans voor M$. Maar goed

Ik vermaak me nog wel een tijdje met dit spelletje.

Forza forza!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Laatst online: 22-04 17:17
Anoniem: 69841 schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 19:11:
Ik had gisteravond de mogelijkheid om forza te spelen, maar helaas had ik een feestje dus moest ik wachten tot vandaag. Vanochtend werd ik rond 9 uur wakker en heb metteen mn xbox aangezet.
Ik heb non-stop forza gespeeld van 9 tot 15:00. Wat een machtig mooi spel!! :D.
In het begin denk je, als ik mn auto gewoon gelijk turbo geef + alle mogelijke upgrades win ik elke race.
Helaas gaat dat mooi niet door. Je bent gebonden aan bepaalde classes. Dus wanneer je je auto te snel getuned hebt ( dus je koopt een turbo+ intercooler +89 kw :P) mag je niet meer deelnemen aan bepaalde races. Zo blijven de races dus spannend. De graphics zijn ook verbluffend. Ik heb bij een vriend van me gt4 gespeeld en het is gewoon niet te vergelijken met forza. Ik heb nog geen enkel karteltje gezien. Ook zien de auto's er een fractie realistischer uit. Het enige minpuntje vind ik het ontbreken van een goed stuur. Bij gt4 heb je de dfp en bij forza heb je een of ander budget stuur... :\, een gemist kans voor M$. Maar goed

Ik vermaak me nog wel een tijdje met dit spelletje.

Forza forza!!! :)
nah dit is niet geheel waar. GT4 is wel mooier dan Forza daar zijn we het denk ik wel overeens. het heeft een wat realistischer uiterlijk terwijl Forza een beetje meer acade overkomt. het maakt gebruik van een aantal leuke features zodat het beeld wat "doffer" aan doet. maar overall is Forza naar mijn mening een beter spel. (eigenaar van zowel forza als gt4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

het woord mooi is, en blijft, subjectief. :D

Ik vind Forza dus mooier

[ Voor 3% gewijzigd door FoggyFreek op 30-04-2005 19:53 ]

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Mensen wees toch blij voor elkaar. :P

De Xbox heeft nu een goede racegame en de PS2 ook. En ik als Cube eigenaar baal gewoon dat wij ook niet zo'n soort game hebben. :) Dus een realistisch aandoende racegame met echte wagens etc. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Laatst online: 25-06-2023
Hmm, net eindelijk forza kunnen spelen. Voor mij persoonlijk maakt het de verwachtingen verre van waar. Ik mis het gevoel van snelheid totaal, als ik met een ferrari 360 modena over de ring scheur wil ik dan voelen / zien. Nu heb ik het idee dat ik lang de topsnelheid niet haal, terwijl de teller al dik over de 200 staat. Grafisch gezien zijn de tracks mooier dan GT4, alleen de auto's niet. Schokkerige reflecties, kartelige randen, en dan ook nog een factor minder auto's dan GT4. Maar zoals ik zei zijn de tracks gedetaileerder, een combi zou dus optimaal zijn in mijn geval, tracks van forza, auto's van GT4.

De handeling van de auto's is me net iets te arcade, en een beetje log, maar dat kan ook aan die huge controller liggen ;) De graphics zijn ook wat dof, net alsof er een stoflaag over me tv heen ligt. Ik schrok btw ook van de car handeling in GT4 t.o.v GT3 dus het kan een kwestie zijn van wennen, maar op het eerste gevoel afgaande mis ik iets op een of andere manier. Kwa gameplay opties vind ik ze ongeveer gelijk liggen, natuurlijk mis ik de photo mode, waar ik zo gehecht aan ben geraakt in GT4 (die overigens wordt afgezeken in de PU...), en de sfeer is 'anders'.

Overall is het natuurlijk een goed spel vergeleken met andere Xbox racers, en zelfs PC racers. Maar voor de gelukkigen onder ons die beide consoles in huis hebben zoals mij, lijkt me de keuze toch niet zo heel moeilijk. Kwa graphics (afgaande op mijn setup), snelheids gevoel, sfeer, mogelijkheden en kwantiteit aan auto's steekt GT4 toch wel boven forza uit vind ik. Maar voor de mensen met alleen een xbox is dit zeker een spel om te overwegen. Ik heb alleen (gelukkig) geen spijt gekregen dat ik een PS2 heb gekocht voor GT3 & 4.

edit:
Quote van een ander forum die voor mij iig de spijker op z'n kop sloeg: "Forza looks... fake. GT4 has that magical touch that makes you think it's not a game."

[ Voor 7% gewijzigd door Blue2k op 01-05-2005 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

25287

Je moet op IGN even de head to head's van GT4 en Forza checken. Kan je lachen :) Forza is zoveel malen mooier dat het gewoon zielig is om GT4 ernaast te zien. Maar goed, jammer dat (bijna) iedereen hem hier illigaal heeft, anders konden we ff via Xbox Live een potje doen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/~jordi/gt4forza.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door 25287 op 01-05-2005 06:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 13:49
afgaand op bovenstaand plaatje vind ik GT4 beter uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Alpha-sphere schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 18:55:
[...]

Voor mij wint forza het van GT4. Niet zozeer om de graphics, framerate, handeling maar omdat Forza Live kan. Met een eigen getunede auto wil je je toch meten met anderen en racen tegen anderen.
IMO moet je racen tegen echte mensen en niet bots. Counterstrike tegen bots kan toch ook niet. Tegenwoordig kan een racegame echt niet meer zonder goede online mogelijkheden.
Jammer voor je, maar ze hebben al een work-around gevonden om online te racen MET je eigen auto's naar wat ik gelezen heb op de team xlink chat.
25287 schreef op zondag 01 mei 2005 @ 05:53:
Je moet op IGN even de head to head's van GT4 en Forza checken. Kan je lachen :) Forza is zoveel malen mooier dat het gewoon zielig is om GT4 ernaast te zien. Maar goed, jammer dat (bijna) iedereen hem hier illigaal heeft, anders konden we ff via Xbox Live een potje doen :)

[afbeelding]
Sorry, maar is het je ooit opgevallen dat Forza zeer blurrig beeld is vergeleken met GT4? En ja, beide games worden gespeeld met een RGB kabel, dus daar valt niet over te zeuren
Blue2k schreef op zondag 01 mei 2005 @ 00:30:
Hmm, net eindelijk forza kunnen spelen. Voor mij persoonlijk maakt het de verwachtingen verre van waar. Ik mis het gevoel van snelheid totaal, als ik met een ferrari 360 modena over de ring scheur wil ik dan voelen / zien. Nu heb ik het idee dat ik lang de topsnelheid niet haal, terwijl de teller al dik over de 200 staat. Grafisch gezien zijn de tracks mooier dan GT4, alleen de auto's niet. Schokkerige reflecties, kartelige randen, en dan ook nog een factor minder auto's dan GT4. Maar zoals ik zei zijn de tracks gedetaileerder, een combi zou dus optimaal zijn in mijn geval, tracks van forza, auto's van GT4.

De handeling van de auto's is me net iets te arcade, en een beetje log, maar dat kan ook aan die huge controller liggen ;) De graphics zijn ook wat dof, net alsof er een stoflaag over me tv heen ligt. Ik schrok btw ook van de car handeling in GT4 t.o.v GT3 dus het kan een kwestie zijn van wennen, maar op het eerste gevoel afgaande mis ik iets op een of andere manier. Kwa gameplay opties vind ik ze ongeveer gelijk liggen, natuurlijk mis ik de photo mode, waar ik zo gehecht aan ben geraakt in GT4 (die overigens wordt afgezeken in de PU...), en de sfeer is 'anders'.

Overall is het natuurlijk een goed spel vergeleken met andere Xbox racers, en zelfs PC racers. Maar voor de gelukkigen onder ons die beide consoles in huis hebben zoals mij, lijkt me de keuze toch niet zo heel moeilijk. Kwa graphics (afgaande op mijn setup), snelheids gevoel, sfeer, mogelijkheden en kwantiteit aan auto's steekt GT4 toch wel boven forza uit vind ik. Maar voor de mensen met alleen een xbox is dit zeker een spel om te overwegen. Ik heb alleen (gelukkig) geen spijt gekregen dat ik een PS2 heb gekocht voor GT3 & 4.
eens is :)

[ Voor 77% gewijzigd door Beerkeeper op 01-05-2005 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:45

[afbeelding]
LOL ik dacht oh rechts is vast Forza, ziet er beter uit. :D
Maar wat maakt het nu uit of het een of het ander er beter uitziet, als de gameplay maar goed is, ik speel nog altijd liever TOCA 2 dan Toca racing driver 2 omdat de gameplay van TOCA 2 gewoon geweldig is.

En zoals zo vaak met vergelijkingen tussen xbox en ps2 titels, wordt het een console geflame.
Ieder zijn eigen mening dus waarom er over discussieren. Ik heb gelukkig beide consoles en geniet straks gewoon van beide titels. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9974

Kun je eigen decals maken / gebruiken in Forza?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

25287

In de screenshot ziet het er inderdaad blurrig uit, op de TV is dat dus niet zo. Maar waar het eigenlijk over ging was dat je het filmpje in beweging ging zien. Dan zie je gewoon dat Forza grafisch niks heelhoud van GT4.

Forza heeft:

- Anti-Aliasing
- Self-shadows
- Mooie kloppende schaduwen, in plaats van wazige vierkantjes onder de auto
- Mooie goede resolutie bomen, in plaats van 1 soort platte boom.
- Grafische schade, niet alleen aan de auto, maar ook aan het object waartegen je botst
- Mooie lucht
- Lange draw-distance
- Gedetaileerde omgevingen

In het filmpje is het te zien, maar als je het niet naast elkaar gezien hebt, tja. GT4 ziet er gewoon uit als een PS1 titel. Niks slechtst verder over de gameplay, de hoeveelheid auto's en de uitwerking maar op grafisch vlak kun je gewoon niet zeggen dat GT4 mooier is, omdat dat gewoon onmogelijk is, de filmpjes zijn het bewijs.

Je kunt geen eigen decals maken. Wat je wel kunt doen is decal vormen gebruiken en die over elkaar heen plakken zodat je toch nog zelf iets kunt creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
25287 schreef op zondag 01 mei 2005 @ 15:22:
In de screenshot ziet het er inderdaad blurrig uit, op de TV is dat dus niet zo. Maar waar het eigenlijk op ging was dat je het filmpje in beweging ging zien. Dan zie je gewoon dat Forza grafisch niks heelhoud van GT4.

Forza heeft:

- Anti-Aliasing
- Self-shadows
- Mooie kloppende schaduwen, in plaats van wazige vierkantjes onder de auto
- Mooie goede resolutie bomen, in plaats van 1 soort platte boom.
- Grafische schade, niet alleen aan de auto, maar ook aan het object waartegen je botst
- Mooie lucht heeft GT4 ook IMO
- Lange draw-distance
- Gedetaileerde omgevingen

In het filmpje is het te zien, maar als je het niet naast elkaar gezien hebt, tja. GT4 ziet er gewoon uit als een PS1 titel. Niks slechtst verder over de gameplay, de hoeveelheid auto's en de uitwerking maar op grafisch vlak kun je gewoon niet zeggen dat GT4 mooier is, omdat dat gewoon onmogelijk is, de filmpjes zijn het bewijs.

Je kunt geen eigen decals maken. Wat je wel kunt doen is decal vormen gebruiken en die over elkaar heen plakken zodat je toch nog zelf iets kunt creëren.
Dan wil ik toch nog even ingrijpen op het volgende:

Waarom heeft Microsoft/Bizar studios dan een 30 fps limiet eropgeknikkerd? omdat de xbox het anders niet aankan? Want GT4 draait vrolijk op 60 fps, en die heeft nergens last van op de nurburgring (waar je hard kan scheuren) met 5 auto's voor je neus. En daarnaast merk je tenminste bij GT4 dat slipstreamen ook in het FX gedeelte Forza pwnt.

En jij zegt dat het niet blurrig op de tv eruit ziet? ik heb hier ook een xbox EN een ps2 achter me staan op een LG tv met RGB ondersteuning, en beide consoles hebben een RGB kabel (beste kwaliteit) en het beeld is en blijft blurrig bij Forza, bij GT4 wordt het alleen maar strakker erop :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 21-04 22:23
Kleine titeltweak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hopelijk houdt dan met de titelfixtweak ook gelijk de discussie Forze vs GT4 op. Het gaat hier toch om Forza :| . Liever uitwisselen van ervaringen dan ja/nee ruzies over xbox vs ps2!
Okee, de titel was Forza: GT4 beater?, maar ik wil liever weten of Forza een goed spel is :)
Hoewel ik kan aannemen dat zowel Forza als GT4 gewoon goed zijn. punt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

25287

FoutTM schreef op zondag 01 mei 2005 @ 15:29:
[...]

Dan wil ik toch nog even ingrijpen op het volgende:

Waarom heeft Microsoft/Bizar studios dan een 30 fps limiet eropgeknikkerd? omdat de xbox het anders niet aankan? Want GT4 draait vrolijk op 60 fps, en die heeft nergens last van op de nurburgring (waar je hard kan scheuren) met 5 auto's voor je neus. En daarnaast merk je tenminste bij GT4 dat slipstreamen ook in het FX gedeelte Forza pwnt.

En jij zegt dat het niet blurrig op de tv eruit ziet? ik heb hier ook een xbox EN een ps2 achter me staan op een LG tv met RGB ondersteuning, en beide consoles hebben een RGB kabel (beste kwaliteit) en het beeld is en blijft blurrig bij Forza, bij GT4 wordt het alleen maar strakker erop :9
Simpel, de grafische lat ligt bij de Xbox gewoon vele male hoger dan bij de PS2. Forza kon niet aankomen zonder Anti-aliasing en self-shadowing, iets dat PGR2 ook had. De lat was gewoon onmetelijk hoog en om dan te voldoen aan alle grafische pracht draait het op 30fps. Ik heb er persoonlijk geen moeite mee, en merk er niks van, maar goed als dat je dwars zit :). Ik heb liever een grafisch bijna perfect spel wat op 30fps draait dan jaggy's en minder pracht en 60fps. Maarja dat is een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 22-04 07:26

Smarron

The bend

Albinoraptor schreef op zondag 01 mei 2005 @ 10:44:

LOL ik dacht oh rechts is vast Forza, ziet er beter uit. :D
Maar wat maakt het nu uit of het een of het ander er beter uitziet, als de gameplay maar goed is, ik speel nog altijd liever TOCA 2 dan Toca racing driver 2 omdat de gameplay van TOCA 2 gewoon geweldig is.
Damn, dat was die met de groene Laguna's toch? Dat vond ik ook 1 van de betere racegames voor de PS1.

Ik ga Forza strax ook maar ff spelen, alleen ben ik licht bevooroordeeld, aangezien ik niet meer weg te slaan ben van GTR!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

25287

Heeft héél toevallig iemand hier de legale versie? Ik wil echt even online racen maar er is niemand die aan het spelen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-04 11:31

Yngwie-

Murphy was an optimist

MarcoM schreef op zondag 01 mei 2005 @ 06:55:
Dat vond ik dus ook >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 11:41
helemaal waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 21-04 22:23
Heren, en dames als die er zijn, zullen we dergelijke one-liners van "GT4 is beter" etc. achterwege laten? Goed onderbouwde vergelijkingen moeten kunnen, maar dergelijke posts als hierboven hebben niets met Forza te maken. Gelieve het dus ontopic te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-04 19:16

Piggen

Lekker bakkie

Ik heb zojuist de Limited Edition besteld. Ik kijk er erg naar uit, want ik ben altijd wel jaloers geweest op de Gran Turismo reeks en Project Gotham 2 kon me op een gegeven moment niet meer boeien (ik kon geen Kudo meer zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 20-04 23:02

Wom

25287 schreef op zondag 01 mei 2005 @ 17:01:
Heeft héél toevallig iemand hier de legale versie? Ik wil echt even online racen maar er is niemand die aan het spelen is!
Wordt lastig als de release in Nederland over twee weken pas is ;) Geem Amerikanen te vinden ofzo ?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

25287

Ja maarja zoveel mensen praten er hier over, iemand moet hem toch ook al wel ontvangen hebben? Ik zal vast niet de enige journo hier zijn die een exemplaar heeft ontvangen. :)

Jammer dat je geen berichten kunt sturen naar elkaar, vreemd dat dat er niet inzit. Wel is al tezien hoe het straks in de Xbox 2 moet werken met die gamercard, althans een stukje :). Je kunt zien wat iemand unlocked heeft enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Speel het dan gewoon even via Xlink (8>

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
DenniZ schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:07:
Xlink rules, heb het op me router draaien, je ziet gewoon direct als ik me xbox start wie online zijn.
Forza online is wel goed, Lekker racen met je getunede auto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

25287

DenniZ schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:07:
Nee geen zin in, waarom omslachtig doen :). En ik wil dus de features uitproberen, niet de system link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-04 20:27

Nik

Met MarcoM...

Zie:

- bomen
- trackreflectie
- scherpte in de verte

GT4 lijkt een TV race, Forza lijkt een spel :) Neemt niet weg dat ik Forza nog nooit in het echt heb zien draaien, maar deze schreenshots zijn slechte reclame voor Forza...

TOEVOEGING:

De GT series staan er om bekend de grafische lat steeds hoger te leggen bij elke release. Op de PS1 begon het al, games waren mooi, maar toen kwam GT, en whoah, wat mooi. En nu weer met GT4 wordt bewezen dat de max van de PS2 nog niet gehaald was. Eigenlijk kun je geen vergelijking maken tussen beide spellen, op grafisch gebied. Dat is hetzlefde als het spelen van Doom 3 op een GeForce 2 MX en het spelen van Half Life 2 op een Radeon X850 XTPE of weet ik het wat. Er moet gekeken worden naar wegligging, besturing, opties, enz enz...

[ Voor 66% gewijzigd door Nik op 02-05-2005 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
wat een flut spel is dit in vergelijking met GT 4. Graphics zijn ontzettend wazig en grauw. Auto's ogen ook niet bepaald realistisch, de weerkaatsing van het licht in ieder geval niet en de lak is net iets te schoon/fel. Ook reageren de auto's veels te snel, te arcade. Je hoeft alleen maar op de rem te drukken en de auto vliegt al de goede richting in van de bocht, het is een hele prestatie om uit de bocht te vliegen. Naar mijn idee te simpel en te onrealistisch. Ik ben blij dat ik GT 4 heb gekocht en niet dit spel. Project gotham 2 is daarentegen nog wel leuk, maar dit spel klopt gewoon niet.

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Zojuist ook gewaagd aan het spel. Mijn eerste indrukken zijn erg postitief! Zonder alle hulpmiddelen (TC, stability en auto gearing etc.) is het behoorlijk lastig. Het sturen is me nog net iets te gevoelig (ff wennen) en dat is niet ergens te calibreren voor zover ik kon zien.

Even een practice gereden met een Mazda3 en ClioV6. Met een practice kun je uit ontzettend verschillende klasses kiezen en per klasse een shitload aan auto's. Zometeen nog even aan de echte raceauto's wagen.

De graphics zien er goed uit. Zoals al meerderen hebben gezegd, het beeld is wat waziger, maar dat komt door de filters. Zeker niet storend. De replays zien er verdomd gaaf uit en je kunt tijdens een reply alle realtime data naar voren halen. Dus zien wanneer je gas geeft en remt, hoeveel je dan remt enzo. Mooie staafdiagrammen en tabellen. Tyre wear is goed te zien. Evenals hoe je suspension het houdt en wat voor opdonders die krijgt wanneer je een kurb te hard raakt. Supergaaf gedaan!

De geluidkwaliteit vind ik iets minder realistisch klinken. Net met een AstraV8 gereden, maar dat klonk nergens naar. De Audi GT1 rijdt zeer lekker en de remmen gloeien moor oranje als je remt en een uitstapje over de curbstones laten mooie vonken achter.

Ik heb GT4 ook redelijk vaak gespeeld, maar Microsoft heeft in mijn ogen een uiterst goede concurrent weten neer te zetten!
dikki dik schreef op maandag 02 mei 2005 @ 12:40:
wat een flut spel is dit in vergelijking met GT 4. Graphics zijn ontzettend wazig en grauw. Auto's ogen ook niet bepaald realistisch, de weerkaatsing van het licht in ieder geval niet en de lak is net iets te schoon/fel. Ook reageren de auto's veels te snel, te arcade. Je hoeft alleen maar op de rem te drukken en de auto vliegt al de goede richting in van de bocht, het is een hele prestatie om uit de bocht te vliegen. Naar mijn idee te simpel en te onrealistisch. Ik ben blij dat ik GT 4 heb gekocht en niet dit spel. Project gotham 2 is daarentegen nog wel leuk, maar dit spel klopt gewoon niet.
Alle hulpmiddelen al uitgezet? Ik stond dus net een paar keer verkeerd om toen ik te enthousiast was met remmen om daarna vol op het gas te gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Smarron op 02-05-2005 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020

[afbeelding]
hehe denk dat jij een van de weinige bent die dat vind uitgaande van de reacties :9 Geef toe er zit wel een waas overheen en oogt wat grijzig aan. Ook ogen de tracks vaak leeg vind ik, in vergelijking tot gt 4 waar ik dit niet heb. En jah ik heb ze beide gespeeld en als ik jou zo hoor praten denk ik niet dat jij dat ook hebt gedaan? Sfeer, muziek, gameplay opties zijn in GT 4 gewoon velen malen beter/ groter. Ik vind ook niet dat je uit kan gaan van het vergelijk van plaatjes.
Smarron schreef op maandag 02 mei 2005 @ 12:49:

[...]
Alle hulpmiddelen al uitgezet? Ik stond dus net een paar keer verkeerd om toen ik te enthousiast was met remmen om daarna vol op het gas te gaan.
Yep, vind echt dat de auto net te makkelijk onder controle is te houden. Het voelt aan als een auto van 50 kg en niet als een bakbeest van minimaal 900 kg+

[ Voor 19% gewijzigd door dikki dik op 02-05-2005 12:56 ]

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128210

Omdat gt4 een paar kartels heeft is het meteen een 'kut' spel??

Ik heb liever 3x zoveel autos en een paar extra banen dat iets betere graphics ( vind forza zowiezo niet mooier eruit zien, maar dat kan ook aan mijn ogen ligen :P)

Forza vind ik ook een beetje teveel 'NFSU2'. Bumpers erop is leuk, maar hoort niet echt bij een sim racer.

De ai + schade is wel een positief puntje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 128210 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 13:09:
Omdat gt4 een paar kartels heeft is het meteen een 'kut' spel??

Ik heb liever 3x zoveel autos en een paar extra banen dat iets betere graphics ( vind forza zowiezo niet mooier eruit zien, maar dat kan ook aan mijn ogen ligen :P)

Forza vind ik ook een beetje teveel 'NFSU2'. Bumpers erop is leuk, maar hoort niet echt bij een sim racer.

De ai + schade is wel een positief puntje
Sorry, maar vind je GT4 dan wel een sim-racer ?? Dat vind ik dus ook niet en dan valt dat negatieve puntje dus weg bij beide spellen. Tuning hoort bij racen. Check maar eens DTM, WRC, en GT1/2/3. Daar heeft elke klasse dus behoorlijk veel uitbouwing waaronder bumpers en spoilers. Dit doen ze dus niet zomaar.

Het enige grote nadeel aan GT4 vind ik dus de schade die je maar niet kunt krijgen. Ik hoopte dat ze dit bij deel 2 al toe gingen voegen, maar ik denk dat dit nooit zal komen. Met schade trek je toch een bepaalde groep racers aan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Hahahah, wat een discussies hier zeg...

Wees nu gewoon blij dat er twee gave race-games zijn. GT4 en Forza zijn gewoon tof! Ieder zo z´n specifieke positieve dingen.

Wie is er beter? boeie! :D

Game on!

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

Mijn ervaring is dat het spel niet voor mij is. GT4 heb ik nooit gedaan, maar ik blijf denk ik toch meer een arcade racer dan een sim racer.

Eerst maar is een Peugeot 206 gekozen en die redelijk opgefokt. Je rijdt vervolgens alles en iedereen van de baan omdat je auto een veel hogere classe heeft. Leuk, maar echt spannend wordt het er niet door.

Grafische pracht? Jep aanwezig. Toch heb ik niet echt een 'snelheidsgevoel'. PGR2 en Midtown Madness of Burnout 3(om maar is een arcade racer te noemen) geven veel meer het gevoel dat je echt hard rijdt. Dat heb ik bij 220 km/h pas in Forza.

Leuk om te zien dat er een schade model in zit, maar grafisch valt het schade model een btje tegen. Er gebeurt van alles met de besturing en je gearbox, maar de motorkap blijft er altijd hetzelfde 'kapot' uitzien. (Wat ik tot nu toe gezien heb). Grafisch had het schade model dus zeker wat beter gekunt imho.

Besturing is pittig. Je moet stevig je best doen voor een goeie ronde tijd en dat maakt de game lang houdbaar. Ik ben nog geen fan van het spel, maar dat heeft meer met mijn eigen voorkeur voor arcade racers te maken.

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
ach de smaken verschillen en lopen erg uit een zoals we allemaal kunnen lezen. zo heeft ieder zijn eigen mening, maar is dat niet juist leuk! ? .. Ik vind het persoonlijk altijd heel aardig om te lezen hoe verschillende mensen een mening (mitz onderbouwd met argumenten) hebben en ervaringen delen over een bepaald spel. zolang het niet uitloopt op flames is het heel interessant om te lezen voor de geen die het spel nog niet in handen heeft. Mijn ervaring / mini review is als volgt:

Graphics:
Toen ik Forza voor het eerst speelde was ik nog een beetje sceptisch en vond ik inderdaad Gt4 mooier ogen, maar het grote nadeel van GT4 is dat het scherm niet volledig in mijn TV beeldscherm past de buitenste lijnen gaan hierdoor als het ware zweven!? .. en dat is erg lelijk. (een probleem wat niet iedereen heeft waardoor dit waarschijnlijk wordt veroorzaakt door mijn tv( Panasonic 28PS10F), heb ter vergeefs van alles geprobeerd) enfin, Xbox games hebben dit probleem niet.

Nu speel ik Forza al een aantal dagen en moet ik zeggen dat ik een voorkeur heb gekregen voor Forza. ok het is wat doffer het is soms wat grauwer. maar dit geeft het spel ook zijn eigen sfeer wat ik erg ben gaan waarderen. In GT4 heb ik sterk het gevoel dat bepaalde tracks veel meer zijn afgewerkt dan andere, tracks als Nurenburg, New York en Tokio zien er inderdaad erg gelikt uit maar er zijn ook een groot aantal tracks die er onafgewerkt uitzien waarbij je het idee krijgt dat ze er wel meer tijd aan besteed kondne hebben.

Veel mensen geven de voorkeur voor de GT4 car models hier ben ik het helaas ook niet mee eens, ik vind de GT4 models een wat 'statisch' gevoel geven. Ik krijg echt het gevoel alsof ik met een aantal textures rijd. Terwijl ik bijd de Forza models meer het gevoel heb in een wagen te rijden.

Gameplay:
Autoschade is in Forza niet alleen leuk om te zien maar het beschadigd je auto ook daadwerkelijk. Stel je vliegt de bocht uit omdat je niet genoeg afremd en je knalt tegen de muur. ok in GT4 geen punt het beeld bibbert wat en je rijd zo weer verder, dit is gelukkig niet het geval in Forza meestal lijdt dit ertoe dat je stuur scheef staat! en daardoor, soms frustrerend, met een scheef stuur verder moet rijden. Maar ook schade aan de engine of gearbox behoren tot de mogenlijkheden, tune je je wagen op een zo danige manier dat hij binnen 3 seconde op de 100 zit dan zal je vaak bij een snelheid van 300+ kmpu in de problemen komen je zit dan waarschijnlijk in de 6e versnelling en je toerenteller wijst naar het 'zuid-oosten'. in Gt4 geen probleem je maakt verliest gewoon snelheiud waarna je auto weer naar zijn top kan trekken. in Forza rijd je echter je gearbox en je engine naar de donder.

De AI in Forza mag dan wel niet altijd realistisch zijn, maar aan de andere kant het is er wel! de auto's houden echt rekening met jouw weggedrag ze rijden niet als zombies een lijn en ze wachten vaak ook op het juiste moment om jou voorbij te gaan dit maakt het racen een stuk spannender. in GT4 is er helaas geen AI.

Forza doet zich voor als een super realistische racesim, maar wat is super realistisch? moeten we dan niet gewoon in onze eigen auto gaan zitten voor realisme? een computer spel valt daar tog niet mee te vergelijken. De vergelijking racesim en acade racer kan ik wel maken. Neem een spel als burnout 3 of need for speed underground en dan kom je al gauw tot de conclusie dan je in Forza rekening moet houden met snelheid, weggedrag, remmen en hoe je je auto afstelt. In een acade racer is houd je enkel rekening om ergens niet tegen aan te knallen.. tja wat is leuker... dat is persoonlijk ik zelf geen de voorkeur aan een racesim.

De cosmetische veranderingen die je aan je wagen kan toevoegen zoals, bumpers spoilers sideskirts, windowtinting etc. zorgt er niet alleen voor dat de wagens er leuker uit zien maar ook de voor en nadelen moet je afwegen zo zullen bepaalde bumpers de topsnelheid verlagen en bepaalde spoilers deze weer verhogen. Dit blijft achter in GT4 waar je enkel de spoilers en rims kan veranderen.

Online:
Ik race nu al een aantal dagen met mijn zelf getunde auto'tjes op de servers van Xlink kai. en moet zeggen dat ik daar erg van geniet. enkel bij online racen heb je het gevoel van adrenaline je moet winnen! het gaat ergens om! ... naja.. je begrijpt wat ik bedoel ;)

Ok ik heb vaak de vergelijking gemaakt met GT4 en kom vaak tot de conclusie dat ik de voorkeur geef aan Forza. betekend dit dat GT4 een slecht spel is? Nee, zeker niet GT4 is een erg goed spel en heb er heel veel tijd in gestoken en het is zeker een kwaliteitspel.

'off the record' bovenstaande is mijn mening!. Tuurlijk smaken verschillen en je kan het er wel of niet mee eens zijn. maar laat de flames achterwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 23:30
Zo ik heb mijn eerste 10 Minuten van ''Forza Motorsport'' erop zitten.

Ik moest echt even wennen aan het racen zelf, want voordat ik aan Forza begon had ik nog even wat gereden in ''Midnight Club 3: DUB Edition'', dus ik moest er nog even ''inkomen'' om het zo maar even te zeggen :p
Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik normaal geen Racing Simulator games speel (Project Gotham komt het dichtst in de buurt), ik ben normaal gewend aan het snelle Arcade.

Het spel zelf ziet er heel mooi uit, het is dan ook te zien dat Forza alle ''Grafische Power'' van de Xbox goed benut. De auto's + banen zien er mooi en gedetailleerd uit en het spel loopt lekker soepel.

Ik heb het spel, zoals ik al aangaf, nog niet uitgebreid bekeken. Ik heb nu net van Europa mijn ''Home'' gemaakt en een leuk wagentje gekocht (Audi TT).
Wel heb ik even gekeken wat er allemaal mogelijk is op het gebied van Tunen en dat is echt veel gewoon. Dit is gewoon ''The real deal!'', weer eens wat anders dan: ''één druk op de knop en uw wagen is getuned 8)7 ''

Wat ik ook leuk vindt is dat jij je eigen ''A.I. Driver'' kunt Trainen (Daar ben ik de afgelopen 10 minuten mee bezig geweest :p).
Zelf heb ik dus 3 Laps gereden en de ''A.I. Driver'' die observeerde dus en ik moet zeggen hij heeft mijn rijstijl netjes bestudeerd. Net zoals ik remt hij te laat, vliegt hij vaak uit de bocht en volgt niet altijd de ideale lijn ;)

Maaruh, ik ga nu weer verder met Forza, want dit is gewoon ''de'' Gran Turismo van de Xbox. _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Yonix op 02-05-2005 22:39 . Reden: Had iets teveel smilies gebruikt :p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het geluid is wel mooi als je opvoert maar heb eens een beetje opgelet.... als je bijv wat updates koopt het verschil qua geluid is gewoon als je volle gas geeft dat hij "throttled"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Iemand een idee waar ik forza ASAP kan verkrijgen? :P

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

De US versie? Amazon ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nee de europese versie gewoon, wat ik dacht te weten is dat 13 mei pas de eerste over de toonbank zullen gaan?

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
LosGieros schreef op maandag 02 mei 2005 @ 23:34:
Nee de europese versie gewoon, wat ik dacht te weten is dat 13 mei pas de eerste over de toonbank zullen gaan?
Dat heb jij helemaal goed gedacht! :P
Maar zoals je dus al weet is de US versie al even verkrijgbaar en is inmiddels ook al ''verspreid''
If you know what i mean ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-04 10:34
offtopic:
De EU/PAL versie is ook al uit hoor, alleen nog niet hier in NL te koop, al hebben sommigen winkels al wel het een en ander binnen, zo ook voor mij.

Maar het spel is briljant. Er zijn zo veel dingen die het erg realistisch maken.
- Temperatuur van banden in relatie tot grip
- Damage
- Fading van remmen
- Gewicht's gevoel van de auto
- Throttle response
En dan hebben het nog niet gehad over de setup aanpassingen die mogenlijk zijn.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt ook iets met de wind speed, maar dat beinvloed toch helemaal niks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19797

Ik heb em! Hij is veeet!!!!

En de setup mogelijkheden daar heb je echt een encyclopedie voor nodig!

Eerst met een skyline op de nurburgring een rondje gaan doen! Behoorlijk pittig!

Traction controll aan
Stability aan
ABS aan
En automatisch schakelen, super makkelijk zou je denken... nou dat valt echt tegen!

Het leuke is, in de replay kan je alle cijfers zien, Torque, KW's Turbo druk en nog veeeeeel meer!

Toen ik dacht dat ik het onder de knie had even met een cl 65 amg een rondje gedaan, deze auto laat zich veel lastiger sturen dan een dik uitgebouwde Skyline uit de race klasse en je merkt dat je een stuk harder moet remmen voor de bochten, de auto is gewoon een stuk zwaarder..

Toen de bandendruk van de cl65 wat opgevoerd en traction controll + stability management uitgezet en je voelt hoeveel PK's er vrij komen als je deze auto laat gaan, je kan op die manier door elke bocht driftent heen t/m 900 NM aan trek kracht zag ik in de statistieken van de replay! TE GEK!

En dan nog te bedenken dat je deze auto's kan opvoeren en tunen hoe je zelf wilt! Maar dat moet ik morgen maar eens gaan uitvinden :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

Wie spelen er hier allemaal via Xlink Kai ?

Misschien kunnen we een toernooitje opzetten :P

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
DenniZ schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 14:54:
Wie spelen er hier allemaal via Xlink Kai ?

Misschien kunnen we een toernooitje opzetten :P
ja, lijkt me leuk count me in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:14
Ik doe ook wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:25
Wil zeker ook meedoen. Helaas wat tijdgebrek, maar deze keer wat eerder weekend dus dan kan het wel :)
tag: [GoT]PhuSioN (als het goed is :P)

[ Voor 17% gewijzigd door PhuSioN op 03-05-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
wat zijn jullie xlink ka9i gamer tags add ik wel ff wat van jullie aan mijn friendlist tog leuk als je een "beetje bekende" tegen over je hebt. mijne is Anima86 / Alain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

DenniZ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
Mijne is vanzelfsprekend truStie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

Zal ik jullie vanavond ook even toevoegen, kunnen we alvast een paar rondjes rijden. Ben wel benieuwd wat jullie voor bakken hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
dat is goed zullen we anders een tijd afspreken? voeg me even toe op msn: vdpoort@hotmail.com dat praat wat makkelijker.

btw ik rijd vooral A klasse hogere klasse vind ik niet veel aan.. maybe omdat ik nog geen leuke auto gevonden heb, maar komt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
BlowFish schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:11:
wat zijn jullie xlink ka9i gamer tags add ik wel ff wat van jullie aan mijn friendlist tog leuk als je een "beetje bekende" tegen over je hebt. mijne is Anima86 / Alain
mijne is BoBz , add me maar :)

edit

xBoBz dus... :P

[ Voor 7% gewijzigd door Rev! op 03-05-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Ik denk dat ik vanavond wel kan, ik ben alleen nog niet zo ver in het spel :), maar ik neem aan dat dat geen probleem is.
Mijn Xlink Username is: Yonix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Ik stel voor dat iemand een IRC kanaal opricht en dat iedereen daar naar tegenstanders zoekt, want het is voor mensen die niet willen multiplayeren totaal niet interessant om door ladingen "Mijn XLink naam is ..." heen te worstelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 09:21

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 15:34
Volg dit spel al maaaaaanden. Is een paar keer uitgesteld, maar nu hij er is zie ik geen daglicht meer hehe :P
Game is echt super, al vind ik hem te makkelijk. Vooral in het begin toen ik de ballen niet had om die "ideale lijn" uit te zetten, maar nu eigelijk nogsteeds wel. Ik heb tot nu toe alleen in de C-class ff wat moeite gehad (waarom waren zij zoveel sneller? Ik kon mijn Clio niet sneller krijgen zonder naar B-class te gaan :/), maar verder pis ik alles zo uit op hard (credits verdienen :D)...
Dit is (net als PGR eigelijk) een game om online te spelen :P

De demo had ik al helemaal grijsgespeeld, maar het is leuk om te zien dat ze daadwerkelijk ook echt wat gedaan hebben sinds die demo. Het ziet er wat beter uit, en de framerate is verbeterd :)

Ik zit nu overigens ergens rond level 22. Heb best een aantal leuke auto's :9

[edit]
Nog even iets anders, wellicht een goede tip. Als je sneller wil zijn, rij dan met de hoogste bumper cam... Ik doe het al jaren in racegames en moet zeggen dat dit VEEL beter rijdt dan dat het lijkt. Sure, je ziet je mooie auto niet, maar op een gegeven moment gaat het toch om het racen, en niet om op je eigen auto te geilen. De eerste paar rondjes zullen wellicht (weet het eigelijk niet eens meer :P) een beetje moeilijk rijden zijn, maar geloof mij, je gaat echt steeds sneller!

[ Voor 31% gewijzigd door Neejoh op 03-05-2005 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Dat had je al gemeld. Plus dat je dit soort dingen beter buiten GoT af kan spreken

Ik rij normaal niet met de bumper cam, maar met dit spel vanaf het begin eigenlijk al, beviel me wel

[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 03-05-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
snap je zin niet helemaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Ben nu de gelukkige eigenaar van GT4 en Forza en ben toch echt van mening dat Forza overall beter is.
GT4 is een geweldig spel maar het zijn de kleine dingen die me irriteren aan die game, mijn grootste irritatie is zeker de IA, als je keihard remt op een recht stuk rijden die hersenloze zombies zo op je in.. Bij forza gaan ze mooi op de rem en proberen ze te ontwijken, en als er toch een botsing plaats vind, lijkt het ook echt op een botsing, kapotte wagens, remsporen, iedereen knalt op elkaar, en de race is dan gewoon zo goed als over.

En wat betrefd de graphics; forza wint het bij mij toch.. ook al zijn er een paar effecten gebruikt ziet het er overall toch beter uit, misschien een beetje dof maar ik vind dat juist wel toevoegen aan de sfeer, zeker als je door een bebost gebied rijd zie je echt dat de schaduwen en de stofwolken gewoon veel beter op je scherm gegooid worden.
Gt4 is kleurrijker maar heeft wel beetje last van karteltjes.

Wat ik helemaal geweldig vind is dat ik eindelijk van die ellendige menu en die lange wachttijden af ben, lekker vanaf de schijf en nooit meer dan paar seconden laden, en als je wilt retryen hoef je niet eerst 48 menutjes door te klikken waarbij de ps2 bij elk menu opnieuw moet laden.

Moeilijkheidsgradatie is ook goed gedaan, lekker als zelf instellen en gewoon wat meer poen krijgen als je hem hoger zet, voor iedereen wat.
Heb nu alle hulpmiddelen als traction etc uit staan, schade op simulatie en tegenstand op medium, enige wat aanstaat is auto schakelen, en vind het dan echt perfect rijden, zit soms net 1/2 seconden tussen.

Heb nu net in de american mustle series aan het rijden, is wel lache, teveel pk's en geen traction control:P wel lastig maar zeker leuk.

Al met al: forza for president _/-\o_ _/-\o_

zooooo en nu weer ff potje GT4 :9 :P :9

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:29

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Volgens de Hands-On Preview op IGN.com beloofd het toch zeer zwaar een vette game te worden die de concurrentie makkelijk aan kan met GT4. Ik kan nu echt helemaal niet meer wachten tot Forza uitkomt. Halo 2 is nog steeds de bom maar ik ben en blijf een race-gamer en PGR2 heb ik al zoooo vaak gedaan. Ik ben echt toe aan een lekkere nieuwe frisse racegame en Forza wordt de isjh!

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik heb de game ook sinds kort, en moet zeggen dat ik hem ook wel heel erg fijn vind.
Ik ben ook in het gelukkige bezig van een PS2 + GT4, en vindt overall toch dat Forza een betere indruk achterlaat dan GT4. Enige nadeel is die lompe Xboxcontroller

ik heb iedereen die hierboven zijn nick heeft gepost ff toegevoegd op Xlink.
mijn nick is irmscher
zit ook in het irc kanaal, heb wel zin om rondje te rijden vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9974

Gamespot 9.3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91491

IGN

9.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Neejoh:

12.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Wat kleine correcties :)

IGN: 9,5
Gamespot: 9,2
Gamespy: 9
TeamXbox: 9,8

Voor een volledige overzicht van alle reviews: klik (handige site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 20-04 23:02

Wom

Aaaarhh.... en ik maar braaf wachten. :(

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Boeie de cijfers.
Kom er wel achter dat die stomme xbox controller bij achterwiel aangedreven auto's veel te grof is.
Je kan slecht doseren met gas en remmen.
En het zal wel aan mij liggen, heb altijd geld te weinig voor upgraden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:57
Wom schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 20:22:
Aaaarhh.... en ik maar braaf wachten. :(
Je bent niet de enige, nog even en dan nog maar 8 dagen te gaan...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

Tito schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 21:40:
Boeie de cijfers.
Kom er wel achter dat die stomme xbox controller bij achterwiel aangedreven auto's veel te grof is.
Je kan slecht doseren met gas en remmen.
En het zal wel aan mij liggen, heb altijd geld te weinig voor upgraden..
Dat ligt denk ik inderdaad aan jouw, want ik heb meestal geld genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-04 09:20

Nevada

UT

Ik wil Forza!!! NU kan niet wachten tot ik dit kan spelen... ben zo benieuwd.

Unreal Tournament '99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77252

Nevada schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 14:52:
Ik wil Forza!!! NU kan niet wachten tot ik dit kan spelen... ben zo benieuwd.
Ik wil het ook spelen maar ik ga niet dom lopen blaaten dat ik het wil spelen.

Nieuw filmpje van forza op ign http://media.xbox.ign.com/media/682/682857/vids_1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkie15620
  • Laatst online: 27-11-2023
Forza is zeker leuk, maar ben teleurgesteld wat er aan auto's in zit. Veel te veel Japanners, ik mis een complete lijst Bmw's. Alfa's, Fiat's en Maserati's zitten er al helemaal niet in. Maar wel weer vijf types Honda's Civic. Het spel is duidelijk niet voor en door Europeanen ontwikkeld, erg jammer.

Als ik nu een console + racegame zou moeten kiezen, zou het dus niet XBox & Forza worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
Er zitten een aantal BMW's in, maar dat zijn van die Fia GT achtige bakken, geen standaard M3 ofzo, vind ik ook wel jammer ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

WePlayHere.net organiseert online ladders in 3 smaken voor Forza-racers die Xlink gebruiken!

Hier kan je meer info krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74137

Heb het spel ook al eventjes gespeeld, maar het valt me erg tegen. Het is echt te veel arcade (wat niet per definitie slecht is, maar wel voor een game die een simulator wil zijn). Alles doet mij verlangen naar zoals het in PGR2 was. Maar goed misschien wordt het nog leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:45
Jup dat vind ik ook het grootste probleem van Forza zichzelf een sim noemen, maar toch echt een arcade racer zijn. Het is iig leuk multiplay te racen, single player is een beetje simpel tot nu toe. Hopelijk wordt dat nog wat moeilijker.

Maar wat blijft het toch vet om over de Nurburgring te racen. :P

Kijkend naar mix van realisme/gameplay dan vind ik iig GT4 stuk beter, en tja als ik zin heb om echt realistisch te racen dan start ik GTR op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
kan je ook eigen skins maken ofzo?

Zag net een gast die had een rx7 met allemaal hakenkruisen erop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ

DenniZ

Warrior - Warlock

Rev! schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 02:58:
kan je ook eigen skins maken ofzo?

Zag net een gast die had een rx7 met allemaal hakenkruisen erop :(
Ik denk dat je net je eigen vraag beantwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Laatst online: 25-06-2023
DenniZ schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 07:50:
[...]

Ik denk dat je net je eigen vraag beantwoord ;)
Is dat dan geen standaard skin? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 11:02

seninha

god's right foot

Vanmiddag was een maat van me hier en die heb ik natuurlijk Forza laten testen. Hij is zelf helemaal verzot op GT4 dus ik wou zijn mening hebben.

Wat graphics betreft, hij stond echt paff. Veel beter details vond ie. :)

Maar wat het rijden betreft, dat kon hem niet blij maken. Het eerste wat hij vroeg of ik digitaal aan het sturen was (bij de PS2 gamepad kun je keizen uit analoog of digitaal sturen), dit omdat hij alleen sturen kon door kleine tikjes aan het joystick (van gamepad) te geven.

Opeens werd ik wakker 8)7 Dat was het dus , wat ik niet lekker vond maar niet achterhalen. Weet namelijk nog dat toen ik een PS2 had ik altijd analoog reed omdat je dan vloeiend kon sturen. En je kon mooi de stand van je wielen mooi vast houden (iets wat igitaal niet gaat, met je d-pad dus )

Toen ben ik gaan zoeken in de opties of ik ergens iets kon instellen ,maar het enig was of ik via de D-pad of de joystick wilde sturen. Aangezien ik al aangegeven had om via joystick gaat het sturen nog steeds alsof ik digitaal rijd.

Is er enig manier om dit toch voor elkaar te krijgen :? Want dit stoort me echt wel :'(

Ik reed vanmiddag met de DTM Astra in Duitsland maar kon korte bochten niet vloeiend nemen, moest steeds ene beetje insturen terwijl ik normaal instuur en dan vasthoud (GTR op mn PC met gamepad)

hopelijk kan dit want verder is het een topgame, maar aangezien het allemaal hangt van het sturen begrijp je mijn probleem.

iRacing Profile Flickr

Pagina: 1 2 3 4 Laatste