[PC] Diablo 3 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 37.682 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
djmulder schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:26:
[...]

dat het marketing keuzes zijn geweest, is niet duidelijk te merken, omdat?
Denk we er maar het beste kunnen opgooien

1) marketing
2) omdat de community het wil
3) omdat het verhaal nog niet af was

Kortom van alles wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djmulder schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:26:
[...]

dat het marketing keuzes zijn geweest, is niet duidelijk te merken, omdat?
Jij weet dat het marketing keuzes zijn, omdat?

Wie zegt dat het geen creatieve keuzes zijn geweest bijvoorbeeld? Ik geef je geen ongelijk, maar om nu dat zomaar te zeggen als zogenaamde waarheid is natuurlijk wel erg arrogant.

Daarnaast zijn marketing-technische keuzes natuurlijk ook niet per definitie 'uitmelken'. Dan haal je twee termen door elkaar, of je bent ultra-links ingesteld :P

[ Voor 31% gewijzigd door Bosmonster op 28-06-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmulder
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-01-2024
Bosmonster schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:28:
[...]

En wie zegt dat de Worldstone de enige verhaallijn is? Kan er niet meer evil opstaan? Kunnen er niet meer verhaallijnen in de franchise bestaan? Wat gebeurt er uberhaupt als de worldstone vernietigd is?

Alleen maar omdat er een steentje is vernietigd zou de complete franchise moeten eindigen :P

Dat is wel de domste reden ooit.
als het een andere evil is, 1 van de lesser evils bijv, of baal for all I care.. dan heet het toch geen diablo meer!?

dat heet dan spin off... dit zou eindelijk weer eens iets creatiefs zijn van Blizzard...wat ze in tijden al niet meer hebben laten zien dat ze dat kunnen (bewijs is dat hun marketiing plan zo open is als de grand canyon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114186

Bosmonster schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:28:
[...]

En wie zegt dat de Worldstone de enige verhaallijn is? Kan er niet meer evil opstaan? Kunnen er niet meer verhaallijnen in de franchise bestaan? Wat gebeurt er uberhaupt als de worldstone vernietigd is?

Alleen maar omdat er een steentje is vernietigd zou de complete franchise moeten eindigen :P

Dat is wel de domste reden ooit.
Ik kan me overigens herinneren dat het vernietigen van de Worldstone trouwens *juist* een open einde betekent, omdat daardoor een permanente verbinding wordt gemaakt tussen de 2 planes. Maar het was een noodzakelijk kwaad (tenzij Tyrial zelf evil was geworden) omdat de Worldstone al corrupt was en het veel erger zou zijn als de Worldstone zelf helemaal evil zou worden.
Dat is tenminste wat ik van het verhaal van D2 heb onthouden... zo maar eens op Youtube de eindscene nog maar eens bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 114186 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:34:
[...]

Ik kan me overigens herinneren dat het vernietigen van de Worldstone trouwens *juist* een open einde betekent, omdat daardoor een permanente verbinding wordt gemaakt tussen de 2 planes. Maar het was een noodzakelijk kwaad (tenzij Tyrial zelf evil was geworden) omdat de Worldstone al corrupt was en het veel erger zou zijn als de Worldstone zelf helemaal evil zou worden.
Dat is tenminste wat ik van het verhaal van D2 heb onthouden... zo maar eens op Youtube de eindscene nog maar eens bekijken...
Precies. Het einde van LoD is gewoon open, want niemand weet wat er gebeurt als de corrupte Worldstone wordt vernietigd.

Verhaaltechnisch is er niks mis met een vervolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmulder
Anoniem: 114186 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:34:
[...]

ja zoiets was het, wordt niet in de eindfilm gezegd trouwens..

maar dan nog, zou het niet meer diablo zijn, gezien zijn reign echt voorbij is.. dat beide planes samenkomen zou nog steeds zijn: beide planes komen samen.. maar Diablo is nog steeds dood. (in die andere plane werd Diablo JUIST gedood)

Dat is het hele ding wat ik wil zeggen

D3 zou moeten heten: "new bad guy" 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57485

Anoniem: 30579 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:27:
jij weet niet waarom blizzard die keuze gemaakt heeft tijdens het uitwerken van de verhaal lijn van dia2.
en jij weet ook niet of ze toen al plannen hadden voor dia3.

dus dan kun je wel lekker azijnpissen zoals al eerder verteld is maar daar heb je aleen je zelf mee.
Inderdaad. Blizzard is in 2001(!) al begonnen met de eerste schetsen voor Diablo 3. Er is ook altijd rekening gehouden met het vervolg. Zullen we ophouden met deze zinloze discussie met de heer Mulder? :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmulder
Anoniem: 57485 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:38:
[...]

Inderdaad. Blizzard is in 2001(!) al begonnen met de eerste schetsen voor Diablo 3. Er is ook altijd rekening gehouden met het vervolg. Zullen we ophouden met deze zinloze discussie met de heer Mulder? :*
waarom zinloos...jij zelf hebt nog steeds niet iets toegedragen aan deze discussie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djmulder schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:37:
[...]

ja zoiets was het, wordt niet in de eindfilm gezegd trouwens..

maar dan nog, zou het niet meer diablo zijn, gezien zijn reign echt voorbij is.. dat beide planes samenkomen zou nog steeds zijn: beide planes komen samen.. maar Diablo is nog steeds dood. (in die andere plane werd Diablo JUIST gedood)

Dat is het hele ding wat ik wil zeggen

zou het heten: "new bad guy" 1
In het ergste geval zeg je nu dat de naam van de game niet meer van toepassing is (en who cares). Dat is weer heel wat anders dan al die andere stellingen van je tot nu toe...

Zo kunnen we nog wel even doorgaan :P

Tijd om wat nuttigs te gaan doen. Ik denk dat je gewoon een van swerelds weinige anti-Blizzard mensen bent. En tja.. je hebt van die mensen die gewoon iets te schoppen moeten hebben.

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/bye.gif

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 28-06-2008 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmulder
Bosmonster schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:39:
[...]

In het ergste geval zeg je nu dat de naam van de game niet meer van toepassing is (en who cares). Dat is weer heel wat anders dan al die andere stellingen van je tot nu toe...

Zo kunnen we nog wel even doorgaan :P

Tijd om wat nuttigs te gaan doen.
Dat vind ik vrij erg.. de naam die wordt gehanteerd is Diablo, dit suggereert zijn return.

Ik zou best kunnen leven met een spin off.
Tijd om wat nuttigs te gaan doen. Ik denk dat je gewoon een van swerelds weinige anti-Blizzard mensen bent. En tja.. je hebt van die mensen die gewoon iets te schoppen moeten hebben.
niet anti, meer teleurgesteld in wat ze tot nu toe verkloot hebben..

Ik koester Diablo 2 en Starcraft.. ik hoop veel te kunnen verwachten van Starcraft 2.

De warcraft series 1 t/m wow vond ik ook brilliant.. maarja ook dat hebben ze naar de grond gebracht

[ Voor 30% gewijzigd door djmulder op 28-06-2008 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:19

Cyphax

Moderator LNX
Shit, toch Diablo 3... daar gaat m'n vrije tijd, en nu MOET ik wel gaan upgraden, ik kan het mezelf neit veroorloven om 'm te skippen. :D
De screenshots zien er leuk uit in eerste instantie, niet echt wereldschokkend maar dat is bij Blizzard meestal niet zozeer waar ze op focussen. Nou nog een releasedate, een nieuwe PC en maar hopen dat ie onder Wine weer gaat werken (bijna elk Blizzard-spel is altijd vrij snel goed werkbaar geweest daarin, ik heb goede hoop) zodat ik geen Windowslicentie hoef te kopen. :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djmulder schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:39:
[...]

waarom zinloos...jij zelf hebt nog steeds niet iets toegedragen aan deze discussie...
Zinloos omdat je niet meer kunt tegenhouden dat dit spel wordt gemaakt. Blijkbaar had je graag een nieuwe franchise gezien, helaas.

Overigens is Blizzard wel bezig met een nieuwe franchise, waarschijnlijk Starcraft Online. Nog even geduld dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jongens, wat rot het verhaal nou? Er is altijd een wel een mooie plausibele verklaring te vinden waardoor Big D toch niet dood hoeft te zijn. En in dit geval vind ik dat ook niet zo heel interessant, aangezien het om een hele vette game gaat waarbij gameplay centraal staat en het verhaal slechts een middel is om de game-ervaring te versterken.

Ik word gelukkig van het gameplayfilmpje op de Diablo 3 site. Er is veel actie, goeie graphics en geen WoW-rage voor de barbarian, maar gewoon Diablo-mana. Dit gaat gewoon een hele vette game worden. _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We zullen overigens vast nog veel meer horen over D3 en de lore etc tijdens de Invitational (volgende developer interview is over D3, dus start de stream maar weer!)

Ik denk overigens dat we voorzichtig kunnen zeggen dat als Starcraft2 dit jaar nog uitkomt (wat de consensus is volgens mij), dat Diablo 3 eind volgend jaar/begin 2010 beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmulder
Miles Teg schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:43:
Jongens, wat rot het verhaal nou? Er is altijd een wel een mooie plausibele verklaring te vinden waardoor Big D toch niet dood hoeft te zijn. En in dit geval vind ik dat ook niet zo heel interessant, aangezien het om een hele vette game gaat waarbij gameplay centraal staat en het verhaal slechts een middel is om de game-ervaring te versterken.

Ik word gelukkig van het gameplayfilmpje op de Diablo 3 site. Er is veel actie, goeie graphics en geen WoW-rage voor de barbarian, maar gewoon Diablo-mana. Dit gaat gewoon een hele vette game worden. _O_
verhaal rot veel in mijn ogen.. verhaal draait het om in "de meeste" games.. zelfs Doom 3 draaide een groot deel om verhaal.

maarja ik ga ook iets anders doen.. een game spelen waar de makers wel aandacht geven aan hun spel.. :(

laterz

[ Voor 7% gewijzigd door djmulder op 28-06-2008 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-05 13:18
Wat wordt er toch moeilijk gedaan in deze thread zeg. Het vertrouwen in Blizzard is nu gewoon laag vanwege de negatievelingen die de WoW forums volspammen. Waardoor mensen het gevoel krijgen dat WoW nu door Blizzard verpest is, dat The Burning Crusade een mislukking is, dat Blizzard niet meer op het oude niveau zit, enzovoort. Niets is echter minder waar, de tevreden WoW-spelers (90%+) hoor je alleen nooit om het tegendeel aan te geven. Hardcore raiders zijn het eens dat Sunwell Plateau één van de beste instances in het spel is, en het spel is gewoon de meest complete en best afgewerkte MMO ooit, en blijft dat. Dat je het na 3-4 jaar een keer zat wordt, wil niet zeggen dat Blizzard iets fout doet.

Kortom: Blizzard is nog altijd hetzelfde perfectionistische bedrijf, heeft zijn ziel nooit verkocht voor het grote geld en gaat gewoon door met het maken van bijna-perfecte games. Dus ik zou zeggen: wacht tot de reviews van Starcraft 2 en Diablo 3 binnen zijn voordat je oordeelt, en je ik verwacht dat fans en nieuwkomers de beide games zullen vereren. Anders zou Blizzard ze ook niet uitbrengen, hen kennende.

Het verhaal van D2 wordt echt wel goed verbonden aan die van D3, dat kunnen we echt wel overlaten aan een groep van de meest getalenteerde game-bouwers ooit.

En ja, ik ben fanboy, maar dat terzijde :D

[ Voor 11% gewijzigd door geert1 op 28-06-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
djmulder schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:46:
[...]

verhaal rot veel in mijn ogen.. verhaal draait het om in "de meeste" games.. zelfs Doom 3 draaide een groot deel om verhaal.
Al is je verhaal nog zo goed, als de gameplay ruk is, is het spel ruk. Andersom geldt dat minder. Of denk je dat al die mensen die nu nog Diablo 2 spelen het spelen voor het verhaal? Of de WoW-spelers? Of Counterstrike?

Verhaal is (hoewel niet onbelangrijk) ondergeschikt aan gameplay, net als graphics overigens. En als ik dat filmpje zie en denk aan Blizzards' trackrecord, gaat het helemaal goedkomen met Diablo 3. En ze verzinnen er ongetwijfeld een leuk verhaal met fraaie cutscenes omheen, zoals ze altijd doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160970

djmulder schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:46:
[...]

Yep, de mensen die nu nog HC ladder D2 spelen lezen idd elke keer elk stukje lore.
Dat is echt hetgene wat hen blijft trekken. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

djmulder schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:39:
[...]
Erm... het enige wat jij tot nu toe hebt bijgedragen is (vrij vertaald) "ik vind dat het nieuwe spel geen Diablo 3 mag heten, want er is een steen kapot gemaakt".

Vertel eens wat jij dan wél zou willen zien i.p.v. alleen maar te zeggen wat je niet wil zien?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Ik heb alle vertrouwen in Blizzard en dat heb ik altijd gehad, ze doen hun uiterste best en je kan nooit iedereen tevreden houden, sommige dingen kan ik ook wel is jammer vinden maar goed zo is het nu eenmaal

En Blizzard met EA vergelijken..? dan moet je toch wel is hard achter op je hoofd krabben want ik heb tot nu toe nog geen andere "firma" gezien die zo lang al prestaties met hun "oude" en nieuwe games behaald en voorall ook behoudt

Kan nog wel de topic's en forums herrineren hoe mensen die trouw Red alert fan waren lzaten te huilen met de pet op hoe EA games hun favo game hadden verpest...

Kan dit niet van Blizzard zeggen, en ja ben een fanboy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Check de streams voor een LIVE presentatie van het development team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De presentatie is afgelopen, nu Q&A.

Belangrijkste wat ze verteld hebben is dat quests is nu compleet random zijn; de quests kunnen in veel verschillende settings voorkomen, en je zal lang niet alle quests die mogelijk zijn in een setting, tegenkomen.
Dat was iets wat ik wel jammer vond aan D2; altijd dezelfde quests. Zelfs D1 had een aantal optional quests (tainted well, butcher en nog een paar andere), dus ik ben blij dat dit terugkomt. Hierdoor is de replayability zoals ze aangaven hoger, en is het ook leuker om de storyline met een tweede of derde character te volgen.

Ze hadden het ook over de health orbs... dat de combat in D2 meer gebaseerd was op uithoudingsvermogen dmv potions, en dat ze dat wilden veranderen in skillbased combat door de potion bar te vervangen door de hotbar.
Persoonlijk ben ik het toch niet helemaal eens hiermee, aangezien je in combat toch ook skills wisselde dv hotkeys in D2 (met name de assassin). En ik vond health potions toch wel wat meer spanning toevoegen dan de voorgestelde orbs, waar je zelf veel minder invloed op hebt (random orb spawns vs potions oppakken en in de belt stoppen en gebruiken).

Edit:

interessante toevoeging vanuit Q&A: loot van een boss dropped nu voor iedere speler apart (al was het me niet duidelijk of de loot identiek voor iedereen is), dus geen genep meer met mensen die alle loot stelen etc.

En alhoewel ze nog geen definitief antwoord kunnen geven, zal er waarschijnlijk op een manier gerespecced kunnen worden nadat je talent points hebt gespendeerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 114186 op 28-06-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Anoniem: 57485 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 13:35:
[...]

Je kan wel zien dat je nooit echt ver gekomen bent ;)
Singleplayer uitgespeeld als necro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Simon Verhoeven schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 15:17:
[...]

Welk lvl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 20:05
Simon Verhoeven schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 15:17:
[...]

Sorry dat ik het zeg, maar dat is niet echt impressive.

Dat is in een week te doen zonder hulp en zonder veel tijd te gebruiken (ongeveer 10uur)

Spel is inmiddels 10jaar uit :/

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Sorry ik ben net wakker maar dit moet ff:

YESSSSSSSSS!!!!!!! DIABLO 3!!!! W00000000000000T!!

Dat lucht op :)

Net gameplay trailer gezien en ik moet zeggen, 't ziet er erg vetjes uit.. zowel de gfx als de gameplay.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-04 15:37
Anoniem: 57485 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 15:03:
Check de streams voor een LIVE presentatie van het development team.
Werden er hier nog belangrijke dingen verteld? Deze stream helaas gemist. VLC crashte constant.

Moet wat beter o phet topic letten.... 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door MonkeySandwich op 28-06-2008 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

DNS666 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 15:27:
[...]

Sorry dat ik het zeg, maar dat is niet echt impressive.

Dat is in een week te doen zonder hulp en zonder veel tijd te gebruiken (ongeveer 10uur)

Spel is inmiddels 10jaar uit :/
Weet dat het niet indrukwekkend is, maar als ik het spel uitspeel mag ik toch zeggen dat ik het te gemakkelijk vond als necro?
Lvl weet ik al niet meer, is al eventjes geleden.
Dacht dat ik wat overleveled was omdat ik af en toe graag rondrende en wat mobs afslachte.
Uiteindelijk voor een golem build gegaan als ik het me goed herinner.

[ Voor 20% gewijzigd door Simon Verhoeven op 28-06-2008 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, na 2 dagen gefeest te hebben in Assen weer terug op het inet en moet zeggen dat ik niet anders had verwacht. Eindelijk na al die jaren is het begin er en het smaakt naar meer :D. Beter begin van mijn vakantie kan ik niet bedenken, TT, aankondiging van D3, heerlijk gewoon :D

Filmpjes zien er ook super uit en echt DE stijl die bij diablo past, TQ graphics gemixed met diablo gameplay kon niet beter wensen en hier hoopte ik dan ook op, echt top!

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
Anoniem: 114186 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 15:15:
De presentatie is afgelopen, nu Q&A.
...
En alhoewel ze nog geen definitief antwoord kunnen geven, zal er waarschijnlijk op een manier gerespecced kunnen worden nadat je talent points hebt gespendeerd.
Respeccen in diablo? Hopelijk betekend dat niet dat je '20 days played' moet hebben om een hoog lvl character te halen. De snelheid van diablo was juist zo vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:53
Ik hoop stiekem dat die op de x360 komt. :) Denk niet dat mijn laptop dit spel tegen die tijd fatsoenlijk kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WaWaWiiiiWa schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 15:54:
[...]

Respeccen in diablo? Hopelijk betekend dat niet dat je '20 days played' moet hebben om een hoog lvl character te halen. De snelheid van diablo was juist zo vet!
Dat zal denk ik wel loslopen, heb wat in te halen wat D3 info betreft maar wat ik nu gezien heb denk ik dat het snelle lvlen er nog wel in zit. Hopelijk kun je ook wel weer boosten etc. want dat is toch wel echt een kenmerkend punt van diablo 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
SCIxX schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 15:54:
Ik hoop stiekem dat die op de x360 komt. :) Denk niet dat mijn laptop dit spel tegen die tijd fatsoenlijk kan draaien.
Ik hoop het niet, Blizzard maakt fantastische pc games en anders krijg je weer van die Console games die ze converteren voor de pc ook.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 20:47
Met een beetje mazzel heb je niet eens zo een hele dikke pc/laptop nodig om het spel te spelen, Blizzard kennende..

Geweldig, eindelijk weer een spel dat je even 20mins kan spelen en dan wegleggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
markclausing schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:06:
Met een beetje mazzel heb je niet eens zo een hele dikke pc/laptop nodig om het spel te spelen, Blizzard kennende..

Geweldig, eindelijk weer een spel dat je even 20mins kan spelen en dan wegleggen ;)
Ben bang van wel ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Mektheb schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:02:
Ik hoop het niet, Blizzard maakt fantastische pc games en anders krijg je weer van die Console games die ze converteren voor de pc ook.....
Helemaal mee eens. Multi-platform ontwikkelen is lastig en meestal betekent het dat de pc versie eronder lijdt. Gebrek aan diepgang, absurde systeemeisen en een onaf gevoel zijn dan vaak de symptomen. Gelukkig brandt Blizzard hier de vingers niet aan, ik schat ze hoger in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SCIxX schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 15:54:
Het zou me niks verbazen als D3 een port gaat krijgen naar Xbox/PS3 en zelfs handheld platformen.

Qua concept is het makkelijk genoeg, en ook bijvoorbeeld Sacred 2 gaat al naar de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geert1 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:07:
[...]

Helemaal mee eens. Multi-platform ontwikkelen is lastig en meestal betekent het dat de pc versie eronder lijdt. Gebrek aan diepgang, absurde systeemeisen en een onaf gevoel zijn dan vaak de symptomen. Gelukkig brandt Blizzard hier de vingers niet aan, ik schat ze hoger in.
De symptomen die je noemt zijn typisch voor een gerisht project dat op alle platformen tegelijk is ontwikkeld. Zegt niks over een PC-game die GEPORT wordt naar andere platformen.

Blizzard zal echt niet aan de kwaliteit en speelbaarheid van de PC versie gaan schaven om de port werkende te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

OMFG! Mijn weekend is nog beter geworden. Ik kan niet wachten... })

Die teasers zien er verschrikkelijk goed uit, en ik hoop maar dat mijn PC of Mac dit aan zullen kunnen...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Laatst online: 22:46

Flapmo

and back is gigi!

daarnaast gaat het tegenwoordig andersom. Aan PC games is nog amper geld te verdienen (downloads, aantal harde pc gamers etc) en waar je vroeger PC->[port]->console had is het nu (bijna) allemaal console->[port]->PC. Waarom? Op consoles is nog wel goed geld te verdienen aan games. Bij GTA zie je dit al. PC versie komt wel half jaartje later ofzo.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 08:05

Willybubba

Nut up or shut up.

Sjeesh :P

Uitmelken, dat is als er jaarlijks een deel verschijnt (Diablo 2008, Diablo Streets, Diablo Underground enzo) en niet als ze na zo'n 10 jaar eens een keer een vervolg aankondigen :\

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Die gameplay trialer ziet er echt ongelofelijk bruut uit. Echt iets verfrissend en niet weer zo'n grind rpg / mmo. De skills, de vijanden, de graphics, de sfeer, alles is gewoon perfect.

Nu nog hopen dat er een co-op mode is. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Fox op 28-06-2008 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197066

ik hoop wel dat de levels weer enigszinds random gegenereerd zijn, zoals in diabo 2. Dat was het grootste gemis van titan quest. Daardoor word je gedowngen te exploreren, en rush je op de 2e keer door het spel niet overal doorheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-04 18:34

Nvidiot

notepad!

Anoniem: 197066 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:53:
ik hoop wel dat de levels weer enigszinds random gegenereerd zijn, zoals in diabo 2. Dat was het grootste gemis van titan quest. Daardoor word je gedowngen te exploreren, en rush je op de 2e keer door het spel niet overal doorheen
Dat zijn ze, is bevestigd tijdens Q&A :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-05 22:01
SniperFox schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:52:
Die gameplay trialer ziet er echt ongelofelijk bruut uit. Echt iets verfrissend en niet weer zo'n grind rpg / mmo. De skills, de vijanden, de graphics, de sfeer, alles is gewoon perfect.

Nu nog hopen dat er een co-op mode is. :)
er is een coop modus werd er verteld :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160970

Ik vind het wel tijd voor een nieuwe thread waar alles netjes op een rijtje staat.
We zijn immers al de 1000 langs. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:48
Flapmo schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:39:
daarnaast gaat het tegenwoordig andersom. Aan PC games is nog amper geld te verdienen (downloads, aantal harde pc gamers etc) en waar je vroeger PC->[port]->console had is het nu (bijna) allemaal console->[port]->PC. Waarom? Op consoles is nog wel goed geld te verdienen aan games. Bij GTA zie je dit al. PC versie komt wel half jaartje later ofzo.
Dit hele zooitje wat je opnoemt is BULSHIT!!!

Het ligt niet aan de DONWLOAD .... hoe vaak moeten vele mensen dit nu nog zeggen....
Mijn broertje heeft de WII en gemod en nu al zo ruim 100 Games er voor.
Ook andere Consoles zijn vele mallen hoger met DL dan een PC game.
Ook omdat de console game zeer slecht beveiligt is.
Tegen over de PC games

Nee de reden dat de PC niet meer te maken voor de makers is eenvoudig simple alleen omdat de game makers gewoon veel te veel moeten doen voor de 100.000 verschhillende pc's en drivers die de PC hebben.
Hier door wordt de ontwikkeling kosten veel te hoog.
Terwijl de WII of PS3 maar 1 iets heeft en verschil van 1 a 2 jaar verschil opleveren dat je een game eerder af is.

Daar bij de smoes die gebruikt wordt wel makkelijk te geven aan het dl en niet aan hun zelf.
Net zo als de Downloader op hun beurt weer zeggen: ja zo lang de gamemakers on af gemaakte spellen op de markt brengen blijven wij dl ..
Of als ze de prijzen veel te hoog houden.

Zo is er van elke kant wel iets te noemen wat in het verkeerde keelgat vliegt bij een andere partij.

Maar nu weer back ontopic:
Ik vind het een hele goede zaak van Blizzard om het oude sound en game play te behouden.
Dus geen gewen met de game maar gelijk spelen.

En trouwens is er al iets uit gegeven over met hoeveel mensen je een party kan maken online en in een thuis netwerk.

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Laatst online: 22:46

Flapmo

and back is gigi!

Anoniem: 160970 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:57:
Ik vind het wel tijd voor een nieuwe thread waar alles netjes op een rijtje staat.
wat let je een mooie OP te maken en de mods te contacten? :)
ravw schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 17:01:
[...]

Het ligt niet aan de DONWLOAD .... hoe vaak moeten vele mensen dit nu nog zeggen....
Tegen over de PC games

Nee de reden dat de PC niet meer te maken voor de makers is eenvoudig simple alleen omdat de game makers gewoon veel te veel moeten doen voor de 100.000 verschhillende pc's en drivers die de PC hebben.
Terwijl de WII of PS3 maar 1 iets heeft en verschil van 1 a 2 jaar verschil opleveren dat je een game eerder af is.

Daar bij de smoes die gebruikt wordt wel makkelijk te geven aan het dl en niet aan hun zelf.
Net zo als de Downloader op hun beurt weer zeggen: ja zo lang de gamemakers on af gemaakte spellen op de markt brengen blijven wij dl ..

Zo is er van elke kant wel iets te noemen wat in het verkeerde keelgat vliegt bij een andere partij.

Ik vind het een hele goede zaak van Blizzard om het oude sound en game play te behouden.

En trouwens is er al iets uit gegeven over met hoeveel mensen je een party kan maken online en in een thuis netwerk.
offtopic:
Allemaal leuk en aardig wat je zegt, maar er zijn nog steeds minder omgebouwde consoles (veel minder) dan downloaders (procentueel en in aantallen). Daarnaast is de console markt hard aan het groeien (steeds meer gamers stappen over op consoles en er komen steeds meer console gebruikers bij) waardoor deze markt groter is dan de PC markt. Als je daarnaast goed had opgelet stond ern nog een "etc" als "fill in yourself why". Downloaden is gewoon oa een probleem voor de PC spellen en op consoles is dit nog VEEL minder het geval.

[ Voor 78% gewijzigd door Flapmo op 28-06-2008 17:11 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
M'n hele dag is verpest door deze aankodiging. zit alleen maar D3 te surfen terwijl ik moet werken aan me scriptie. Nu moet ik morgen nog harder werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
[...]

Tegen over de PC games

...
Zit nogal wat onzin tussen. Ontwikkelen voor de pc is even snel, zoniet sneller dan voor consoles. En de piraterij is wel degelijk verantwoordelijk voor de daling van de pc-gaming markt. Ik schat dat minstens 75% van alle pc-games gedownload zijn in plaats van gekocht, en dat is nog optimistisch. Op consoles is dat misschien 20%, aangezien je daarbij de hardware moet aanpassen (modchips), wat zorgt voor verval van de garantie en enig risico en gedoe met zich meebrengt.

En alleen omdat games duur zijn, is downloaden nog niet gerechtvaardigd. Toegegeven, ik doe het zelf ook af en toe, maar ik ga het niet goed lopen praten. Het is gewoon keihard stelen, en de wet komt langzamerhand ook terecht op die conclusie uit.

En nu weer optopic graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Tegen over de PC games

blablabla...
Dus de uitgevers, die wel weten waarover ze het hebben, hebben ongelijk. En jij, een of ander nikszeggend gamertje uit Nederland, weet het wel?

De maker van Titan Quest is failliet gegaan door illegaal downloaden van de game. Hoe ze dat weten? Omdat er ongeveer 10x meer mensen online gameden dan er games waren verkocht...

Het is niet moeilijk om als uitgever te achterhalen dat je games op de PC niks meer opleveren, omdat ze simpelweg nauwelijks meer verkocht worden.

Op de consoles wordt ook wel illegaal gekopieerd, maar de drempel (en controleerbaarheid) ligt daar vele malen hoger.

Tuurlijk wil je als piraatje niet dat de uitgevers denken dat het komt doordat er illegaal gekopieerd wordt, maar daar doe je niks aan zolang dat gewoon een feit is. We mogen alleen hopen dat ze met goede oplossingen komen (zoals een online verificatie met Diablo3 bijvoorbeeld, net als met WoW een online account).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Gasten dit is een diablo 3 topic. Laten we dat zo houden.

"Is PC Gaming dood" is het topic voor piracy talk en weet ik het.
Als je er zonodig over moet praten, ga je daar toch gezellig heen?

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Inderdaad weer ontopic: Diablo 3. Mijn enige kritiekpunt op de vorige delen is dat het enigszins eentonig was: Hakken, looten, hakken, looten, enz. Met de interactieve omgevingen in deel 3 kan dat veranderen, doordat je een breder aanbod aan mogelijkheden krijgt. Samen met goed ontworpen vijanden die niet alleen voer voor je bijl of zwaard zijn, maar ook echt een eigen aanpak vereisen. Natuurlijk blijft het gewoon hack&slash, en dat is ook niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

owja: in het gameplay filmpje zegt Deckard Cain trouwens iets waar ik helemaal dubbel om lag:
Deckard Cain: "no-one ever listens to me"
nee, we willen je ook gebruiken vanwege je identificatie skills :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Al dat piracy gelul :/
Met titan quest was sowieso een hoop mis, dus dat verbaasd me niks (heb hem zelf wel gekocht trouwens).

Moeten ze maar wat minder 13in een dozijn games uitbrengen en gewoon kwaliteit.

Op de console is kopieren net zo makkelijk (behalve de ps3 dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Flapmo schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:39:
Dit is waar voor veel games, behalve Blizzard games :). Kijk maar naar de verkoopcijfers van World of Warcraft, Warcraft 3 etc.
Grootste oorzaak is natuurlijk de ijzersterke multiplayer, waardoor je gewoon een product key nodig hebt. Dus hoewel single player games wel veel last hebben van piraterij, is dat bij multiplayer games veel minder.
Dit zie je ook bij Call of Duty 4, een game die op de PC het goed gedaan heeft (alhoewel wel minder dan op andere platformen). Ook Conan heeft een goede release gehad, en hoewel dat een goede game is, is het nog geen 'Blizzard' game.
Trust me, Starcraft 2, Wrath of the Lich King en Diablo 3 gaan allen miljoenen verkopen, daar hoef je echt niet aan te twijfelen.

Back on topic: welke 3 andere classes zou iedereen graag in D3 zien naast Barbarian en Witch Doctor?
Ik (zoals eerder aangegeven): Amazon, Sorceress en Assassin...

Ik vind het toch jammer dat ze nu uitgaan van maar 5 classes, want echt alle 7 classes waren uniek in D2, dus je gaat toch wat missen voor je gevoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

geert1 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 17:37:
Inderdaad weer ontopic: Diablo 3. Mijn enige kritiekpunt op de vorige delen is dat het enigszins eentonig was: Hakken, looten, hakken, looten, enz. Met de interactieve omgevingen in deel 3 kan dat veranderen, doordat je een breder aanbod aan mogelijkheden krijgt. Samen met goed ontworpen vijanden die niet alleen voer voor je bijl of zwaard zijn, maar ook echt een eigen aanpak vereisen. Natuurlijk blijft het gewoon hack&slash, en dat is ook niet erg.
dat mindless kunnen doorgaan langs de acts en lekker snelle gameplay met groep monsters > kill >loot > loop > gogo. geeft diablo2 wel de vette multiplayer die het heeft. hoe gebeiden opgebouwd zijn en verhaal door loopt act 1 beginnen lekker met groep doorrossen tot andy. nou is zo gedaan enige waar ik dan wel van zeg veranderen is het boss runnen. na een tijdje blijft er niets anders meer over voor goede loot en zo.

nog niet echt te zien, maar denk niet dat diablo3 de zelfde "lekker" snelle gameplay op die manier terug zal brengen. Mythos daar in tegen lijkt het nog wel te hebben op die manier :P maar ja is allemaal weer af wachten en speculeren over een remake van diablo2 zou ook weer zo zo zijn.
ben iniedergeval goed geprikkelt met diablo3 :P spaarcentjes apart leggen maar :)

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:29
Nog een tip voor mensen die de trailer en al snel willen downloaden. Ga naar gamershell dan kan je hem op volle snelheid downloaden zonder vage programma's :)

Ik vind alles er iig super vet uitzien!! De graphics hadden wel iets realistischer gemogen omdat dat meer bij de Diablo series past maar de huidige graphics zijn ook best leuk dus laat maar komen die handel :D

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Anoniem: 114186 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 17:51:

Ik vind het toch jammer dat ze nu uitgaan van maar 5 classes, want echt alle 7 classes waren uniek in D2, dus je gaat toch wat missen voor je gevoel...
Is het zeker dat er maar 5 classes komen dan? Lijkt me net wat weinig, zou er liever een stuk of 6-8 zien. Een paladin erbij zou sowieso wel wat zijn denk ik, naast degenen die je noemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109640

:+ Ace lacht al die mensen uit die denken dat PC gaming dood is, want zolang bedrijven als AMD/ATI, Nvdia, intel bestaan. zullen dat echt wel ver komen of anders snijden hun eigen keel door.

door dat er geen reden meer is om snellere computers te kopen. ;).

Maar ontopic.

Ik heb Diablo 1 nooit gespeeld en Diablo 2 de demo gespeeld heel laat. en was er gelijk verslaafd aan. Helaas was hij niet meer verkrijgbaar in de winkels. Maar ik moet zeggen na het zien van de beelden word ik weer helemaal warm van binnen voor diablo 3 en zal hem direct halen want in welke andere games heb je zulke gameplay beschikbaar. Dat is meer van het zelfde, dus net als die andere FPS shooters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 10:25
DiabloII is prima te verkrijgen hoor, nog steeds in de budgetbakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geert1 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 18:01:
[...]

Is het zeker dat er maar 5 classes komen dan? Lijkt me net wat weinig, zou er liever een stuk of 6-8 zien. Een paladin erbij zou sowieso wel wat zijn denk ik, naast degenen die je noemde.
nah, er moet natuurlijk wel iets overblijven voor een eventuele expansion ;) Ik vermaak me eerst wel met 5 classes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Echt goeie games worden toch wel gekocht. Zo zal je bij D3 echt wel online willen spelen en Battlenet opkomen zonder geldige licentie key is lastig. Iets wat Titan Quest heel slecht voor elkaar had blijkbaar als jan en alleman gewoon online kan spelen waar je het spel ook vandaan hebt.

Eindelijk mn gameplay trailer binnen. Dat duurde ongeveer 4 uur via Blizzard :P
Pheno79 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 18:04:
DiabloII is prima te verkrijgen hoor, nog steeds in de budgetbakken :)
De Diablo Battlechest is nog te koop bij BOL, maar wel voor de volle mep 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door MonkeySandwich op 28-06-2008 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Als je bij "the world" kijkt zie je tyrael ook bij diablo etc in de banner met de beelden...zou hij fallen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 07-05 10:21

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vandaag de trailers beide gezien; wat gaaf zeg! Alles ziet er gewoon uit zoals het moet, de graphics een kleine update gekregen maar niet over-the-top en vooral dezelfde sfeer.

Gameplay en álles ziet er uit zoals je zou verwachten :)

Deze game scoort hoog op mijn want-to-have list! Nu maar hopen dat de game een beetje snel uitkomt, want nu ik dit gezien heb kan ik eigenlijk niet meer wachten. Maar helaas zegt de website dat er nog niets bekend is.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morew0rk
  • Laatst online: 21-03-2022
Een kleine update zegt-ie -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Die havoc engine is gaaf iig, echt helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Laatst online: 30-10-2020
Bosmonster schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 14:09:
[...]

Omdat dan de hele Diablo community (ipv alleen djmulder) boos was geweest dat ze hun tijd in een nieuwe franchise hadden gestopt ipv in een Diablo 3.

Dat is hetzelfde als dat de makers van James Bond zeggen.. "Nee we stoppen met James Bond, me maken een nieuwe franchise die lijkt op James Bond.." Dat vinden de mensen vast veel leuker :P
:? Cyan is toch ook gestopt met de Myst serie. De fans daarvan vonden het ook jammer en hadden liever gezien dat men doorging met Myst, maar Cyan besloot om te stoppen op het hoogtepunt en End of Ages was dus de laatste Myst.
Het is echter wel zo dat Cyan dit van te voren had aangekondigd. Blizzard had nog niet aangekondigd dat Diablo ten einde was en dus keek de community uit naar een volgend deel. Als Blizzard dit wel had gedaan had de community er ook wel vrede mee gehad. Natuurlijk ben je als fan teleurgesteld als een spelreeks ten einde komt, maar aan alle goede dingen komen eens een eind aan.
Blizzard zag na Lord of Destruction blijkbaar nog mogelijkheden in het spel en vonden dat het nog niet af was.

Ik vind het alleen wel een beetje zwart-wit kijken om te zeggen dat diablo nu uitmelken is. Uitmelken noem ik een spel uitbrengen met meer van hetzelfde en om het halfjaar of jaar iets uitbrengen, zoals EA dat doet.
Als diablo III uitmelken is, dan geldt dit ook voor de rest van de games. Dan is GTA IV bijvoorbeeld ook uitmelken dan.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
over die 5 classen, denk je nou echt dat blizzard niet wat bewaard voor uitbreidingen :P was met d2 ook zo doorm LOD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-05 23:33
PainkillA schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 18:39:
over die 5 classen, denk je nou echt dat blizzard niet wat bewaard voor uitbreidingen :P was met d2 ook zo doorm LOD
tijdens het interview op de wwi vertelde de lead designer dat het aantal van de classes nog niet vast stond. hij wou naast de barb+witchdoctor ook nog niets vertellen over de andere classes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
PainkillA schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 18:39:
Diablo I Hellfire gaf ook nog een nieuwe klasse. Dus die 5 zijn alleen maar het begin. Barb, witch docter (vind het erg necro) en vast wel een sorc.

Als mijn favo maar weer terug is, de assasin. Kicks > swords ;)
Maar goed, het lange wachten gaat beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• In Search of Sunrise
  • Laatst online: 30-10-2020
De trailers die ik tot nu toe gezien heb ziet het er goed uit. De health en mana potions zijn vervangen door bolletjes die ter plekke verschijnen. Vind ik wel een goed punt, anders is je inventory zo vol. Maar hoe zit dit dan met de gas potions? Komen die ook terug of is dat ook anders? Verder ziet die wereld er erg goed uit. Zo te zien is er deze keer een map van de wereld waar het zich afspeelt. Was voorgaande keren niet zo.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
vind de engine meer op starcraft 2 lijken dan die van wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
In Search of Sunrise schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 18:50:
De trailers die ik tot nu toe gezien heb ziet het er goed uit. De health en mana potions zijn vervangen door bolletjes die ter plekke verschijnen. Vind ik wel een goed punt, anders is je inventory zo vol. Maar hoe zit dit dan met de gas potions? Komen die ook terug of is dat ook anders? Verder ziet die wereld er erg goed uit. Zo te zien is er deze keer een map van de wereld waar het zich afspeelt. Was voorgaande keren niet zo.
Er zijn overigens wel potions. In de trailer dropt er 1 uit een chest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soar
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07-2021
Het verbaasd me enigsinds dat nog niemand het over HC (voor degenen die niet zo bekend zijn met D2: Hardcore betekend in D2 ventje dood = game over, oftewel overnieuw beginnen) mode heeft gehad. Ik hoop in ieder geval dat die spelmodi er weer gewoon bij zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Hij had ook niet ontkent dat er geen potions waren.
Maar minder prominent aanwezig.
Lijkt me eigenlijk wel logisch dat ze blijven, aangezien hij vond dat je constant de actie moest opzoeken.

Verder over de 5classes.
Er werd tijdens de Q&A inderdaad ook dezelfde vraag gesteld.
En dan met name omdat de Witch Doctor zo leek op de necromancer.

Verhaal van de lead designer:
Nog niks bepaald qua aantallen, maar ze moesten wel wezelijk anders zijn van elkaar.
Necro werd niet per definitie overgenomen door de Witch Doctor, hij zag ze als aparte chars die prima samen zouden kunnen.
Belangrijkste voor hun mocht er een oude char terugkomen, dat er genoeg upgrade's waren om het aantrekkelijk genoeg te maken.

edit:
Volgens de lead designer, komt er zeer waarschijnlijk HC-mode, hij kon zich voorlopig niet bedenken waarom het niet zo zou zijn.

Er komen prive drops in party's \o/ geen gerip van die barb die vooraan staat.

[ Voor 13% gewijzigd door Sinned123 op 28-06-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Anoniem: 160970 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 16:57:
Hans, gibs mir ein sigarette

[ Voor 8% gewijzigd door Tripp op 28-06-2008 19:04 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soar
  • Laatst online: 17-07-2021
DNS666 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 19:01:
edit:

Volgens de lead designer, komt er zeer waarschijnlijk HC-mode, hij kon zich voorlopig niet bedenken waarom het niet zo zou zijn.
Mooi zo, geen HC zou een groot gemis voor mij zijn. HC zorgt toch voor dat beetje extra spanning dat het spel alleen maar leuker maakt verder waren de HC only items + runewords een leuke bijkomstigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
HC komt echt wel, het lijkt mij vrij eenvoudig te implementeren.
Verdomme, heb ik een week niet gespeeld en gebeurt er dit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Pheno79 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 19:37:
HC komt echt wel, het lijkt mij vrij eenvoudig te implementeren.
Verdomme, heb ik een week niet gespeeld en gebeurt er dit :D
Staat laag op de agenda, omdat ze dit bij wijze van spreken een week van te voren kunnen implenteren.
Of zelfs met een patch.
Dus ze denken er niet eens serieus over na, omdat het amper tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redox
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-04 09:14

Redox

Motion Design / VFX

De gem op diablo3.com is ook weer clickable, waardoor het van kleur veranderd. Grappige feat die telkens terugkomt, en mensen op gaan hypen. :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

THE_CR0SS schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 18:42:
[...]

tijdens het interview op de wwi vertelde de lead designer dat het aantal van de classes nog niet vast stond. hij wou naast de barb+witchdoctor ook nog niets vertellen over de andere classes.
Volgens de officiële D3 FAQ: http://www.blizzard.com/diablo3/faq/#1_6
How many character classes are included in Diablo III? What are they?

Five character classes will be included in the game, two of which, the barbarian and witch doctor, were revealed when the game was announced at the 2008 Blizzard Entertainment Worldwide Invitational. The other classes will be announced at a later date.
Dit is van de D3 faq.. het lijkt me niet dat ze nu al precies na de aankondiging hier een fout maken. Lijkt me meer het idee dat diegene die zei dat het aantal nog niet vaststond tijdens het developer panel (was volgens mij niet de lead designer), nog niet wist dat dit al *wel* vaststond. Het kan natuurlijk altijd veranderen, maar ik denk dat we nu echt moeten uitgaan van 5.

En natuurlijk kunnen ze wat bewaren voor een expansie, maar WoW heeft ook 9 classes. Persoonlijk zou ik graag 7 of 8 classes willen zien als D3 launched, en 2 of 3 extra in de expansie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
http://www.blizzard.com/d...es/artwork/ss42-hires.jpg
http://www.blizzard.com/d...es/artwork/ss35-hires.jpg

Tyrael is hier wel erg uitgebreid besproken, misschien kunnen met hem spelen :~
Of spelen ze iig met het idee zijn rol eens flink uit te breiden :)

[ Voor 31% gewijzigd door Pheno79 op 28-06-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05 07:14
Zolang er een amazone is en een necromancer, ben ik blij! Kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:53
[...]

Tegen over de PC games

Een pc hoef je niet om te bouwen, dus te drempel is automatisch vele malen lager dan voor de PC. Daarnaast kun je bij de xbox bijvoorbeeld voor eeuwig gebanned worden van xboxlive. Dat men op de PC meer download valt niet om heen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-04 18:34

Nvidiot

notepad!

SCIxX schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 20:36:
[...]

Een pc hoef je niet om te bouwen, dus te drempel is automatisch vele malen lager dan voor de PC. Daarnaast kun je bij de xbox bijvoorbeeld voor eeuwig gebanned worden van xboxlive. Dat men op de PC meer download valt niet om heen te gaan.
Je kunt bij multiplayer op de PC net zo goed gebanned worden, alleen is dit dan voor een spel en niet gelijk een hele reeks. Alhoewel ik niet weet hoe bijv. Steam hiermee omgaat.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Anoniem: 114186 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 19:52:
[...]

Volgens de officiële D3 FAQ: http://www.blizzard.com/diablo3/faq/#1_6

[...]

Dit is van de D3 faq.. het lijkt me niet dat ze nu al precies na de aankondiging hier een fout maken. Lijkt me meer het idee dat diegene die zei dat het aantal nog niet vaststond tijdens het developer panel (was volgens mij niet de lead designer), nog niet wist dat dit al *wel* vaststond. Het kan natuurlijk altijd veranderen, maar ik denk dat we nu echt moeten uitgaan van 5.

En natuurlijk kunnen ze wat bewaren voor een expansie, maar WoW heeft ook 9 classes. Persoonlijk zou ik graag 7 of 8 classes willen zien als D3 launched, en 2 of 3 extra in de expansie.
Apart van de 5classes op de d3 faq.
Aangezien ik hier de streams heb zitten bekijken waarin de lead designer zei dat het nog niet vast stond (ik weet zeker dat het de lead designer was trouwens)
Lijkt mij vreemd dat hij dat dan niet zou weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-04 14:36
PainkillA schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 18:50:
vind de engine meer op starcraft 2 lijken dan die van wow.
idd, als je bijvoorbeeld vergelijkt hoe de barb als hij met cain praat er uit ziet met raynor in de battlecruiser ziet dat er precies hetzelfde eruit. En wat mij ook opvalt is dat er precies hetzelfde soort zonlicht is bij starcraft2 en diablo3.

Die physics zien er trouwens wel heel bruut uit. Wel lekker hoor dat er eindelijk weer is wat nieuwe blizzard games komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154012

Baardmeester schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 20:48:
[...]
idd, als je bijvoorbeeld vergelijkt hoe de barb als hij met cain praat er uit ziet met raynor in de battlecruiser ziet dat er precies hetzelfde eruit. En wat mij ook opvalt is dat er precies hetzelfde soort zonlicht is bij starcraft2 en diablo3.

Die physics zien er trouwens wel heel bruut uit. Wel lekker hoor dat er eindelijk weer is wat nieuwe blizzard games komen.
Ik denk ook wel dat het dezelfde, al dan niet een aangepaste versie, van de engine is van SC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb min of meer een nieuwe TS in elkaar gedraaid zonder enige info nog dus echt alleen de layout.
Opzich is die dus gereed om er een nieuw deeltje mee te openen alleen zal ik nog flink wat aan moeten sleutelen om het wat inhoud te geven :)
Moet nog een DM krijgen van een van de modjes maar dan weten jullie dat alvast.

Mocht iemand al wat "Algemene info" hebben kan die mij dat wel DM'en scheelt me wat werk ;)

[ Voor 12% gewijzigd door psychoclown op 28-06-2008 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
ben het hier wel mee eens:

overigens niet mijn creatie. Vind dat het zo rauw en donker als mogelijk moet zijn net als diablo2

Afbeeldingslocatie: http://img299.imageshack.us/img299/7807/itshouldrh5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:02
Ik vind het erg jammer dat de necromancer het veld moet ruimen voor de witch doctor, ik vond de necromancer de beste quotes had van alle characters. Hoewel Blizzard het nog niet definitef gemaakt heeft, lijkt het mij erg stug twee van de vijf characters een behoorlijke overlap te laten hebben. Of ze moeten de necro een complete make over geven, maar de vraag is of het dan nog wel een necromancer is.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:04
PainkillA schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 21:15:
ben het hier wel mee eens:

overigens niet mijn creatie. Vind dat het zo rauw en donker als mogelijk moet zijn net als diablo2

[afbeelding]
Dat is een mooie inderdaad... ietwat grauwer en donkerder hoort toch echt bij de Diablo reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Laatst online: 12-05 15:38
squaddie schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 21:16:
Ik vind het erg jammer dat de necromancer het veld moet ruimen voor de witch doctor, ik vond de necromancer de beste quotes had van alle characters. Hoewel Blizzard het nog niet definitef gemaakt heeft, lijkt het mij erg stug twee van de vijf characters een behoorlijke overlap te laten hebben. Of ze moeten de necro een complete make over geven, maar de vraag is of het dan nog wel een necromancer is.
Tijdens de dev panel over D3 zei een developer dat de witch docter en necromancer prima naast elkaar kunnen bestaan.

Tevens over de looks, SC2 leek op de eerste screens ook een stuk "vrolijker" en dinkytoy achtig dan nu, ik gok dat dingen zoals filters over de graphics gooien (wat in de photoshop hierboven gedaan is) betrekkelijk makkelijk te implementeren zijn en daarom ook niet de hoogste prioriteit hebben ;)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DNS666 schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 20:43:
[...]

Apart van de 5classes op de d3 faq.
Aangezien ik hier de streams heb zitten bekijken waarin de lead designer zei dat het nog niet vast stond (ik weet zeker dat het de lead designer was trouwens)
Lijkt mij vreemd dat hij dat dan niet zou weten.
Ik heb ook de streams bekeken, en ik dacht dat die gast de producer was, maar ik kan me vergissen. En aangezien er tijdens de andere panels ook nog weleens gecorrigeerd werd door andere mensen, denk ik dat de faq nauwkeuriger is.

Maar goed, er zijn dus 2 versies, ik zou sowieso van het worst case scenario uitgaan, kan het alleen maar meevallen ;)

Edit:
Painkilla: Ik dacht dat D3 er wel goed uitzag, maar nu ik die mockup zie, ben ik het er mee eens dat het er misschien iets te kleurrijk uitziet en ze meer richting de grauwere, donkere D1 en D2 moeten gaan. Overigens is er ook meer bloed in die mockup (op de tegels en op de enemies), wat ook meer past in de setting past en meer op D1 en D2 lijkt (waar er in de dungeons ook lekker bloed was enzo, wat echt wat aan de spanning toevoegt)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 114186 op 28-06-2008 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overigens, om te localiseren waar het gameplay filmje plaatsvind: het eerste binnenste gedeelte is The Monastery, en buiten lopen ze de kant van Tristram op. (plaatje van the graveyard (laatste gedeeltje filmpje) staat onder de site bij tristram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266358

Maar ze moeten wel met een gigantisch goede gameplay komen willen ze concureren met sacred 2 wat er veel beter uitziet (al is het natuurlijk zo dat deze game in september uitkomt :) ). Die gebruikt de nieuwste vorm van technologieën in graphics (zo ook een dag/nacht schema waar de npc's op reageren) en maakt zelfs gebruik van aegia psychics :P, zeer geaffanceerde AI die normaal alleen in fps games wordt gebruikt , een wereld die 2x zo groot is als sacred en sacred,sacred plus en underworld bij elkaar en je krijgt ook nog verschillende mounts, meer dan 600 set items en ga zo maar door :P. En ja ik heb diablo 1 en 2 (en uitbreidingen) en ook wow lang gespeeld :P

En als laatste, zal diablo 3 net als wow en STARCRAFT 2 (aangegeven door blizzard in een interview door gamestar van vorig jaar, ze willen dat er geld betaalt wordt voor het online spelen/support en het behoud van de server/updates) een monthly fee hebben om online te kunnen spelen? Ik hoop het niet, want maandelijks betalen voor een mmo is nog daaraantoe vanwege de hoeveelheid mensen maar voor een normale rpg om deze online te kunnen spelen......

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 266358 op 29-06-2008 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 10:14

Fuelke

Forza Ferrari

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.