[PC] Diablo 3 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 37.841 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-04 11:39
Hey,

Ik zat zojuist weer eens een ouwe game (Ja, onderhand nu wel ;) ) te spelen, wat enige nostalgie opwekte ; Diablo 2, het valt me reuze op dat de servers nog altijd overbevolkt zijn. Het valt me ook op hoe verslavend Diablo eigenlijk wel niet is en hoeveel tijd ik heb besteed aan de simpele game die Diablo heet (Diablo 1 is al bijna 10jaar oud! :'( ).

Natuurlijk met World of Warcraft in aantocht is het niet vreem om te denken wat Blizzard met haar Diablo serie gaat doen? Gaan ze nog een sequel maken? Kunnen ze er nog een verhaal aan vast breien? Ik denk dat Blizzard stiekem er wel mee bezig is. Wat ik er van moet verwachten is dan ook natuurlijk totally wat ik hier wil gaan bediscussieren. Wat mij dus leuk lijkt is om te weten te komen of andere mensen ook een 'Diablo 3' verwachten en hoe zij daar over denken.

Ik wil wel even wat puntjes opstellen wat ik ook wil vermijden :
- Diablo flames, o.a gezeik over de vele dupers/lamers/etc...
- World of Warcraft, wordt een toffe game maar ik wil het over Diablo hebben! ;)
- Gezeur over het feit dat jouw MMORPG/RPG/Bordspel/JouwLARP beter/leuker is!
- Mijn ATARI was nostalgischer dan Diablo.... etc ;)

Wat ik wel graag wil :
- Lange posts of Speculaties! :)
- Nostalgische Diablo evaringen!
- Wat jij niet zou willen missen in een Diablo 2 opvolger! ;)

Hierbij nodig ik dus iedereen die geintresseerd is in Games en vooral Blizzard/Diablo om een discussie te beginnen over Diablo 3. :p

Ps. Ben je toch geintresseerd en kent je deze game niet? Probeer dan eens ;

http://www.blizzard.com/diablo
http://www.blizzard.com/diablo2
http://www.diabloii.net
---

Mijn visie op Diablo 3 :

Ik verwacht dat Diablo 3 nu in de productie is, of in iedergeval ergens op een 'scratch' ligt. Het wordt natuurlijk ongetwijfeld een MMORPG of andere vorm van Roleplaying game.

Een MMORPG lijkt mij dus niet verstandig, met WoW in aantocht, als de game uit zou komen en laten we dat hopen, dan zal het waarschijnlijk het krachtige Hack'n'Slash (Ja, het werkte, men speelt het niet voor niets nog steeds met 30.000 man per server, bijna 5jaar na de release) genre met zich meedragen. Men kan zeuren wat men wil maar Diablo was dikke pret, lekker monsters hakken tot je er bij neerviel, hordes met gevleugelde vlerken die je allemaal tot op het bot wilden opvreten. Diablo 3 mag van mij dan ook zeker niet het 'Minions>Onderbaas>Baas"-Element missen, je moet natuurlijk eerst Diablo's leger vermoorden wil je hem bereiken. ;)

Ik vond de sfeer in Diablo 2 altijd vrij goed uitgewerkt en was in Diablo 2 : LoD, netjes uitgebreidt met het mooie en sfeervolle stadje Harrogath. Aangezien dit al een hele goede vooruitgang was naar mijn mening zou ik dit ook niet willen missen in Diablo 3.

Verdere speculatie laat ik voor nu even achterwege omdat ik eerst benieuwd ben naar jullie opinie! :)

[ Voor 23% gewijzigd door Mathizsias op 02-05-2004 02:58 . Reden: Edit'jes! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-06 07:39
In elk geval geen MMORPG.
Diablo is _geen_ rpg, en moet dat ook niet worden.
Ik verwacht ook niet dat blizzard er al aan bezig is eerlijk gezegd, ze hebben het te druk met andere dingen(spellen).

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
Nibble schreef op 02 mei 2004 @ 02:37:
In elk geval geen MMORPG.
Diablo is _geen_ rpg, en moet dat ook niet worden.
Ik verwacht ook niet dat blizzard er al aan bezig is eerlijk gezegd, ze hebben het te druk met andere dingen(spellen).
Dat is een mening, RPG of niet, Diablo bevat op z'n minst RPG elementen en is gebonden aan een verhaallijn met veel fantasy. Als Diablo 2 namelijk geen RPG is dan is Lineage2 dat bijvoorbeeld ook niet, omdat je niet veel anders doet dan in Diablo 2, namelijk monsters slopen tot je scheel ziet van levels, items en rijkdom. Diablo is veel gericht op combat, oftewel zo genoemd Hack'n'Slash. :/

Dit niet terzijde tho, dit is eventueel ook een mooie discussie over het feit of Diablo 3 een RPG zou moeten worden of juist in de voetstap moet treden van haar voorgangers en dus elementen zou moeten hebben van een RPG in combinatie met een Hack'n'Slash. :)

[ Voor 28% gewijzigd door Mathizsias op 02-05-2004 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Ik beleef nog dagelijk veel plezier aan DII en ja, er spelen nog een heleboel mensen :P Ik heb al vaak gehoord dat er een vervolg in aantocht is. Ook zou een medewerker van blizzard zoiets naar buiten hebben gebracht, maar de details weet ik niet meer.

Het liefst zou ik zien dat III net zo "simpel" wordt al II, om het zo maar even te noemen. Hopelijk wordt het geen (MMO)RPG, maar blijft het gewoon dezelfde formule.

Verder heb ik niet veel te melden op dit late uur, lof voor je openingpost _o_ .

Ja doe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 15:45
Ik kan me nog herinneren dat de makers van D2 bij de release van LOD duidelijk lieten merken dat ze voorlopig even genoeg hebben van Diablo. Maar misschien dat ze inmiddels wel weer in de 'mood' zijn om te werken aan een deel 3 in de saga.

Wat wel een belangrijke complicatie is, is dat een aantal kopstukken uit het Blizzard North kamp (die de drijvende kracht achter Diablo 1 en 2 waren) en met name Max Schaefer, Erich Schaefer, en Bill Roper het bedrijf hebben verlaten om een eigen gamestudio op te richten.

Mocht Blizzard ooit nog een Diablo III gaan maken, dan zijn ze er misschien al mee bezig, maar zijn ze nog lang niet zo ver om er mee naar buiten te komen. Op de komende E3 verwacht ik dan ook zeker nog geen verrassende aankondiging voor een D3 game. Ik denk dat ze voorlopig gewoon nog TE druk bezig zijn met WoW. Heel misschien dat op de E3 van 2005 een aankondiging voor D3 komt, maar dan zal het zeker niet voor 2006 uitkomen, Blizzard kennende!

Wat ik wel heel graag zou zien is Diablo III in 3D op de manier zoals ook in DungeonSiege gedaan is. Grafisch vind ik bv. DungeonSiege erg mooi, alleen heeft het niet de verslavingsfactor die D2:LOD wel heeft. (Overigens heb ik die verslavingsfactor wel weer teruggevonden in Sacred maar dat geheel terzijde ;)) Gezien de ervaring die Blizzard nu opbouwt met 3D modelling (Warcraft III, WoW) hebben ze genoeg kennis opgebouwd om de volgende Diablo game helemaal in prachtig 3D te kunnen maken. Ik hoop het maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsomniac
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb alle versies diablo veel te veel gespeeld. Wat ik het meest waardeerde in diablo was de storyline/quests en dat mogen ze van mij nog wel wat verder uitbreiden. Het liefst met een hoop sidequests(moeilijke, met interessante rewards(items!!!)).
Het hack 'n slash gedeelte was prima in zowel deel 1 en 2(waarbij ik deel 1 misschien wel beter vond dan deel 2).

Wat mij betreft mogen de bosses nog wel een stuk lastiger, UBER-diablo vond ik een leuke toevoeging, dat was tenminste een uitdaging(en de reward, waar je er maar 1 van kon vasthouden was iets dat ik zeker een goed concept vind). En de item-dependancy was mij iets te hoog in deel 2.

Wat ik ook een leuke toevoeging zou vinden is een item-collectie. Het eindeloze gemieter met dumpers was zo jammer, en was ook niet nodig IMO. Een mogelijkheid om al je uniques/sets in 1 plek te verzamelen/bekijken/organiseren(overzicht). Zou voor mij een geweldige toevoeging zijn. (hoe dat met rares zou moeten staat daar even los van, maar uniques en sets sparen is gewoon leuk)

En of het er werkelijk van gaat komen... tjsa

Make it fool proof and someone will make a better fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tidus schreef op 02 mei 2004 @ 02:40:
Dat is een mening, RPG of niet, Diablo bevat op z'n minst RPG elementen en is gebonden aan een verhaallijn met veel fantasy. Als Diablo 2 namelijk geen RPG is dan is Lineage2 dat bijvoorbeeld ook niet, omdat je niet veel anders doet dan in Diablo 2, namelijk monsters slopen tot je scheel ziet van levels, items en rijkdom. Diablo is veel gericht op combat, oftewel zo genoemd Hack'n'Slash. :/
Diablo is een geweldige hack 'n slash game maar het is geen RPG. En nee, dat is niet mijn mening maar een feit ;) Ik ben het wel met je eens dat het RPG elementen bevat, maar 'een aantal elementen' maakt het nog geen echte RPG. Levelen, items en geld zijn namelijk maar een heel klein onderdeel van een RPG. Als je in een RPG kunt schieten met een boog dan is het toch ook niet gelijk een shoot 'em up of FPS game omdat dit een element is dat ook in veel van dat soort games zit? Het belangrijkste element, dus hetgeen wat een RPG tot een RPG maakt, het ontwikkelen van je pop's persoonlijkheid en stijl e.d. is kompleet afwezig in Diablo.

A role playing game is where a player takes on a role within the world created and sets out to accomplish a task. The story is an integral part of the game, as is character development. This is why games such as Diablo are not considered RPGs; there is no character development, even though there is a story and there is level advancement. There is no development of the characters personality or style aside from developing more super-powers.

Wat dat betreft is Lineage II inderdaad niet veel meer of minder dan een Diablo kloon. Dat wil niet zeggen dat het slechte spellen zijn. Integendeel. Ik heb me uren, dagen, weken zo niet maanden vermaakt met Diablo I & II maar het zijn geen RPG's in de ware zin van het woord. Het zijn action RPG's of cRPG's (aka hack 'n slash games).

Wat interessante links over wat nu wel en niet RPG is:

Roleplay vs. Rollplay: The Myth of the PC RPG
http://www.rpgplanet.com/features/editorials/roleplay/

Diablo II Review
http://www.computergamers.com/Reviews/Diablo2.htm

What Is Roleplaying?
http://www.comnet.ca/~jkahane/rpg/rpg-definition.html

RolePlaying in its purest form
http://www.planeshift3d.c...191fa350505c8e9f1ae081bb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Haay schreef op 02 mei 2004 @ 08:59:
Wat wel een belangrijke complicatie is, is dat een aantal kopstukken uit het Blizzard North kamp (die de drijvende kracht achter Diablo 1 en 2 waren) en met name Max Schaefer, Erich Schaefer, en Bill Roper het bedrijf hebben verlaten om een eigen gamestudio op te richten.
Yep. Zie http://www.arena.net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Diablo is 2 keer de reden geweest voor mij om een nieuwe PC aan te schaffen.
Ik vind het daarom onbegrijpelijk dat Blizzard niet al lang iets heeft uitgebracht om hongerige fans te voorzien van iets nieuws. Ik ben dus zo'n idioot die a la minute naar de winkel zou gaan sprinten om een nieuwe expansion-pack (om maar niet te spreken van Diablo 3!) te gaan kopen. Als ik daarvoor een nieuwe PC van €1000 moet gaan aanschaffen dan geef ik dat er graag aan uit! (zoals julie kunnen zien aan mijn config heb ik in al die jaren aardig wat geld uitgespaard door niet mee te gaan met de nieuwste hardware. Zo lang LOD er maar goed op draait hoef ik niets te upgraden (Divx/Xvid/Internetten/Teksverwerken doet het immers ook nog perfect)

Dit zou ik dus willen zien:
1) Meer Expansion Packs voor Diablo 2 zo lang Diablo 3 nog niet op de planken staat.
Waarom zou men dat niet gaan doen? Het zal niet veel geld en moeite kosten om expansion packs uit te brengen (gewoon dezelfde engine gebruiken), terwijl er genoeg fans zijn die daar geld aan willen uitgeven. Het enige dat dan kan worden aangepast is een hogere resolutie introduceren. LOD introduceerde 800x600. Een verdere opvoering naar 1024x768 zou fijn zijn. Verder zou het geinig zijn om het D2 concept verder te laten uitmelken door een levelbuilder uit te brengen zodat fans zelf levels kunnen maken en uitbrengen.

2) Diablo 3
Er valt heus nog wel wat te bedenken hoor...
Als ze inspiratie nodig hebben: wat zou er nu mis zijn met de wraak van de VADER van Diablo, Baal en de hele reutemeteut? Verder zag ik hierboven iemand stellen dat Diablo te weinig persoonlijke karakterontwikkelingen kent om het tot een echte RPG game te kunnen rekenen. Behalve de vraag of ik Diablo zou willen zien als een RPG game, lijkt het me een peuleschil om in Diablo nog meer RPG elementen in te bouwen. In D2 was het al zo dat je een karakter een volledig eigen stijl kon laten aanleren. Dit zou verder uitgebouwd kunnen worden. Verder zou het hele gefrut met het aanmaken van mules om al je uitrustingen te dragen gewoon in het spel zelf kunnen worden ingebouwd. Waarom zou je geen stinkend rijke Amazone mogen zijn die hele klerenkasten vol met speciale gear heeft?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86074

het verhaal is volgens mij af .... het enige wat zou werken volgens mij is een .... prequel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 86074 schreef op 02 mei 2004 @ 19:48:
het verhaal is volgens mij af .... het enige wat zou werken volgens mij is een .... prequel.
Eerlijk gezegd kan me het verhaal van Diablo niet boeien. Ik wil gewoon grotere levels, meer levels, meer wapens, evt meer klasses, meer spreuken. Basically komt het op 1 woord neer: MEER! :P

Verhaal is misschien wel leuk, maar je speelt het maar 1 keer voor het verhaal en de 3488 keren daarna gaat het puur om het hakken, items vinden en character ontwikkelen. :)
Voor mijn part klonen ze Diablo zodat ze 'm nog een keertje kunnen afslachten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-06 16:11
Anoniem: 86074 schreef op 02 mei 2004 @ 19:48:
Nou..... Op diabloii.net stond voorheen een artikel waarin beschreven werd dat Tyrael juist de ultieme bad guy kon zijn. Er stond heel mooi beschreven hoe hij juist degene was die jouw erin zou hebben gelokt de worldstone te vernietigen. Heb helaas geen linkje voorhanden, maar het klonk heel geloofwaardig dus het verhaal HOEFT niet af te zijn....

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-06 07:41
Aan het einde wordt toch verteld door Tyrael dat 'ie niet weet wat er gebeurt na het vernietigen van de worldstone? Oftewel, genoeg ruimte om weer wat nieuws te bedenken :p

(wellicht dat er een stukje van de worldstone in de harses van Tyrael is gevlogen, en is ie daarna helemaal geflipt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jawel, maar heet het dan Diablo 3 of Tyrael 1? ;)
Big D moet er natuurlijk wel inzitten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaar mijn prequel idee :). Maar inderdaad, Diablo zou anders geen goeie titel zijn, hoewel ik het ook allemaal wel best zou vinden, Blizzard doet het gewoon niet als het verhaal nergens over gaat, reken daar maar op (misschien wel de reden dat Diablo 3 voorlopig gecancelled was .... gerucht weet ik, maar ik gok dat Star Craft 2 eerst aan de beurt is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Ik ben benieuwd wat die nieuwe studio van Bill roper gaat brengen. Zal vast toch ook een soort diablo spel worden. In ieder geval een classic ben ik van overtuigd.

En zal een diablo 3 nog wel de magie bevatten zonder het oorspronkelijke team. Ok, het is wel blizzard natuurlijk.

Ze mogen wel dat duistere en dat rauwe erin houden. En lekker veel detail erin. En misschien weer wat random quests erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yip, meer side-quests inderdaad! maar ik gok dat het wel goed komt, de gameplay is per deel tot nu toe omhoog gegaan, Diablo 3 zal echt niet hetzelfde zijn :). Ik hoop op nog meer duistere karakters ..... wat helemaal mooi zou zijn .... een light en dark side .... dus je vecht of tegen de goede, of tegen de slechte .... twee verhaallijnen, meer boss fights :). Lijkt me wel wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
Thufir_Hawat schreef op 02 mei 2004 @ 20:56:
Tyreal is dikke 1337 imo, coolste engel appearance in een game tot nu toe, zeker die filmpjes waar die in voorkomt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82860

wat dacht je van het feit dat als je een nieuwe Diablo maakt, je ZELF diablo wordt zodra je lvl 200 bent (einde van de game) >:) }) Leuke verhaallijn voor een prequel.

Ik zou trouwens meer geinteresseerd zijn in een 2d engine, met 3d modellen en hogere resoluties. Ik zou geen 3d willen als dat betekent dat je je view moet draaien omdat je anders vijanden neit kan zien of zo. In dat geval mogen ze van mij meer op de gameplay richten.

Ik zou zelf wel wat meer characters willen (dwarf misschien?) En wat dacht je van het rijden van 'steeds'? Zoals je dat in Golden Axe kon? Een soort van shrine waar je gebruik van kan maken zodat je ineens een paard onder je kont hebt. Een paladin te paard of zo :) En dat je dan attack en damage bij krijgt en sneller kan lopen of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Anoniem: 82860 schreef op 02 mei 2004 @ 23:19:
En wat dacht je van het rijden van 'steeds'? Zoals je dat in Golden Axe kon? Een soort van shrine waar je gebruik van kan maken zodat je ineens een paard onder je kont hebt. Een paladin te paard of zo :) En dat je dan attack en damage bij krijgt en sneller kan lopen of zo.
Uhm, zoals in Sacred bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 14:55
Thufir_Hawat schreef op 02 mei 2004 @ 20:56:
Kan gewoon Diablo III heten. Het vernietigen van de Worldstone heeft dan gewoon het opwekken van de doden tot gevolg, waar dus ook Diablo en vrienden bij horen. Dan kan het ook nog eens Tyrael corrupten, en dan moet je die ofwel redden, ofwel verslaan. En misschien een nieuwe boss erbij of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26351

Voor Diablo 3 zijn er nog genoeg slechterikken te verzinnen. De worldstone is stuk, en die voorkwam dat de onderwereld en de normale wereld elkaar konden bereiken. Die is nu stuk, en volgens mij lopen er daar nog een paar Lesser Evils. En nu Baal, Mephisto en Diablo himself weg zijn, hebben die t voor t zeggen.
Daarnaast kan Tyrael iets te hoogmoedig worden en daardoor corrupt worden. Ook Cain, als een van de overgebleven Horadrim, kan niet worden uitgesloten als ingangspunt voor een nieuwe slechterik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Jullie hebben niet echt veel vertrouwen in jullie vrienden, die jullie hielpen in Diablo 1 en 2 ;)

Maar zou echt wel weer eens leuk zijn als er wat nieuws over een mogelijke D3 zou verschijnen. Desnoods alleen even zo`n trailer die je van blizzard gewend bent. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
De E3 komt eraan, wie weet komt Blizzard wel met een mooi nieuw spel, zoals Diablo 3 of Starcraft 2 (I wish). Maarja, denk dat ze nu vooral bezig zijn met Starcraf: Ghost en WoW, vooral WoW. Die is momenteel is beta-fase en als hij eenmaal up 'n running is zullen er elke maand toch nog nieuwe items enzo uit moeten komen, niet dat ze daar het hele team voor nodig hebben ;).

We kunnen het hopen, maar ik geef het weinig kans. Misschien wel over 2 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasgrif
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-06 18:17
Diablo III, dat zou wel erg tof zijn!! Ik denk dat er genoeg insteken zijn voor een nieuwe verhaallijn, zie hierboven. Maar ik denk dat ze vooral de gameplay moeten uitbreiden, dit is toch het belangrijkste. mij lijkt het wel gaaf als ze meer items erin gooien die leuke combinaties opleveren, dit zat al wel enigsinds in d2, maar nog niet genoeg naar mijn mening:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens mij is het dev team van Blizzard North niet zo groot, dus die focusen maar op 1 game tegelijk, aangezien ze nog niet lang geleden de 1.10 patch uitbrachten, lijkt het mij heel sterk dat ze al aan Diablo 3 begonnen zijn. Als ie er komt, schat ik 2006.

Ik denk dat Blizzard het verhaal wel min of meer wil baseren op al bestaande theorien over eventuele diabolische figuren. Diablo, Mephisto en Baal vindt je immers allemaal terug in verhalen van oudsher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
  • Laatst online: 15-08-2022
Anoniem: 82860 schreef op 03 mei 2004 @ 10:01:
volgens mij is het dev team van Blizzard North niet zo groot, dus die focusen maar op 1 game tegelijk, aangezien ze nog niet lang geleden de 1.10 patch uitbrachten, lijkt het mij heel sterk dat ze al aan Diablo 3 begonnen zijn. Als ie er komt, schat ik 2006.

Ik denk dat Blizzard het verhaal wel min of meer wil baseren op al bestaande theorien over eventuele diabolische figuren. Diablo, Mephisto en Baal vindt je immers allemaal terug in verhalen van oudsher.
Zo hee dat is wel heel optimistisch voor een blizz release date, zelfs als ze er nog niet eens aan begonnen zijn (zoals jij suggereerd). Nee, als er ooit nog een DIII komt (wat ik zeker hoop) gok ik op 2007-2008.

Als er een DIII komt, lijkt me het verhaal eigenlijk _wel_ het grootste struikelblok, aangezien het wel een beetje in de traditie van het "oude" Diablo moet blijven: grote badguy wordt gestopt en opgesloten, bad guy overwint (dmv corruptie etc) zijn gevangenschap en bouwt zijn macht weer op.
Aangezien de soulstones van Mephisto en Diablo werden vernietigt in DIIC (Meph moest je zelf doen, Diablo gebeurde in de eindsequence) zal er toch een mooi verhaal bedacht moeten worden waarmee ze in ieder geval Diablo terug zien te krijgen (wat is Diablo nou zonder Diablo). De soulstone van Baal werd echter niet vernietigt (of ik heb het gemist, maar dat lijkt me sterk) dus ik denk dat dat een grote rol zal spelen in een sequel. Rest nog de kapotte Worldstone, die vast ook voor opschudding zal zorgen.
Kortom, de verhaalschrijvers zullen hun best moeten doen, maar er zijn mogelijkheden te over.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 16:00

PromWarMachine

Forsaken Archer

Mijns inziens is het helemaal niet terecht om nu al een Diablo 3 te verwachten. Goed, Diablo is dan 10 jaar geleden geintroduceerd, maar LoD?

Afgezien van realistisch of niet -aangezien WoW & Ghost voorlopig tijd genoeg zullen vreten- vind ik dat StarCraft eerst toe is aan een rigureuze vernieuwing. Diablo II is al een vervolg op Diablo (like duh :P). Vervolgens kwam daar bovenop nog een expansion in de vorm van LoD, welke is uitgebracht in 2001. De laatste (en enige) expansion van Starcraft, genaamd Brood War daarentegen, stamt uit 1998, inmiddels alweer 6 jaar geleden.

Mijn verwachting bij de E3 is een verwachte releasemaand of kwartaal voor Ghost, een grote, verrassende update bij World of WarCraft en dat er met geen woord gerept wordt over Diablo.

Time will tell ;)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06 14:25

Virgil

We're not alone

Bertrand schreef op 03 mei 2004 @ 10:15:
[...]

Zo hee dat is wel heel optimistisch voor een blizz release date, zelfs als ze er nog niet eens aan begonnen zijn (zoals jij suggereerd). Nee, als er ooit nog een DIII komt (wat ik zeker hoop) gok ik op 2007-2008.

Als er een DIII komt, lijkt me het verhaal eigenlijk _wel_ het grootste struikelblok, aangezien het wel een beetje in de traditie van het "oude" Diablo moet blijven: grote badguy wordt gestopt en opgesloten, bad guy overwint (dmv corruptie etc) zijn gevangenschap en bouwt zijn macht weer op.
Aangezien de soulstones van Mephisto en Diablo werden vernietigt in DIIC (Meph moest je zelf doen, Diablo gebeurde in de eindsequence) zal er toch een mooi verhaal bedacht moeten worden waarmee ze in ieder geval Diablo terug zien te krijgen (wat is Diablo nou zonder Diablo). De soulstone van Baal werd echter niet vernietigt (of ik heb het gemist, maar dat lijkt me sterk) dus ik denk dat dat een grote rol zal spelen in een sequel. Rest nog de kapotte Worldstone, die vast ook voor opschudding zal zorgen.
Kortom, de verhaalschrijvers zullen hun best moeten doen, maar er zijn mogelijkheden te over.
Nou, tyrael zegt op het eind iets van dat de wereld verdoemd is in eeuwige verdoemmenis. Dus het zou best zo kunnen zijn dat je als afstammeling van je hero ( een 500 jaar later ofzo ). Een oplossing moet gaan zoeken voor al het kwaad wat buiten de deuren gebeurd van de mensheid. Dus dan ga je weer op pad. Komt bij de oude paleizen van jerhyn. Vindt daar een vervallen poort naar dat spacelvl (sjeezus, lang geen d2 gespeeld. Alle namen vergeten he he). Vindt echt niets dan leegte (Hij is inmiddels helemaal leeggemoord). Maar je komt uiteindelijk wel bij de strafplek waar mephi gestraft werd. Daar aangekomen, je hero leest deze keer de ancient taal (die verplicht werd toen pakweg 500 jaar geleden die oude (ehh, die je moet saven bij act1 q3 met die dode koe in het begin.) ging bepalen wat geleerd moest worden.)

Dan kom je erachter dat er dus een wereld is tussen hemel en aarde. Dat laatste perimeter. Met wat leuke questjes kom je erachter hoe je daar kan komen. Daar ontmoet je weer tyrael etc. etc. Om een oplossing te vinden moet je een alliance sluiten met baal etc. Baal moet kiezen tussen eternity of evilness in de leegte of een alliance met de mensheid. Hij kiest bijv. voor het laatste. Doe je ook paar leuke questjes mee. Onder andere het reviven van diablo ofzo. En uiteindelijk keren ze toch tegen je. Hoppa eindgevecht :)

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34517

Diablo III

Wat zou het toch mooi zijn als er een 3e deel zou komen in de Diablo reeks, en dat in deze tijd waar iedereen toch helemaal warm loopt voor trilogies, waarom dan niet op gameniveau. OK ik weet natuurlijk als je de uitbreidingen meetelt zitten we al over de 4 heen, maar dat tellen we nu ffies niet mee.

Wat zou ik willen zien in Diablo III

- Meer Characters
- Meer Skills
- Meer Synergies
- Grotere maps
- Veel Meer quests,
- Meer items, en elke maand weer een nieuw unique item, zodat het helemaal super veslavend word om te spelen
- Betere opslagmogelijkheden voor items, een kist met empty slot bijvoorbeeld, dit scheelt blizzard veel mule accounts ed.
- Enz,enz,enz

Ik zou ook helemaal gek worden als er voor het eerst officieel verteld word dat Diablo III er aan komt, maar laat het alsjeblieft geen 3d worden, maar gewoon zoals het er nu uitziet. RPG’s (ja ik noem het toch lekker een rpg) moeten het van Gameplay hebben en Graphics komen niet op de eerste plaats, kijk maar naar Sacred dit spel is toch aardig bekend geworden onder de liefhebbers en om eerlijk te zijn ziet dit er natuurlijk niet als een grafisch hoogstandje uit.

Ik ga samen met mijn medestanders duimen voor een Diablo III, hopelijk werkt dit en zie ik jullie over een paar jaar op de vernieuwde battlenet van blizzard, heeriljk nieuwe creatures te killen met mijn nieuwe character met allemaal vernieuwde items

TOT DAN :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
SeRRveR schreef op 03 mei 2004 @ 18:44:
[...]

Nou, tyrael zegt op het eind iets van dat de wereld verdoemd is in eeuwige verdoemmenis. Dus het zou best zo kunnen zijn dat je als afstammeling van je hero ( een 500 jaar later ofzo ). Een oplossing moet gaan zoeken voor al het kwaad wat buiten de deuren gebeurd van de mensheid. Dus dan ga je weer op pad. Komt bij de oude paleizen van jerhyn. Vindt daar een vervallen poort naar de Arcane Sanctuary. Vindt echt niets dan leegte (Hij is inmiddels helemaal leeggemoord). Maar je komt uiteindelijk wel bij de strafplek waar mephi gestraft werd. Daar aangekomen, je hero leest deze keer de ancient taal (die verplicht werd toen pakweg 500 jaar geleden Deckerd Cain, last of the Horadrim ging bepalen wat geleerd moest worden.)

Dan kom je erachter dat er dus een wereld is tussen hemel en aarde. Dat laatste perimeter. Met wat leuke questjes kom je erachter hoe je daar kan komen. Daar ontmoet je weer tyrael etc. etc. Om een oplossing te vinden moet je een alliance sluiten met baal etc. Baal moet kiezen tussen eternity of evilness in de leegte of een alliance met de mensheid. Hij kiest bijv. voor het laatste. Doe je ook paar leuke questjes mee. Onder andere het reviven van diablo ofzo. En uiteindelijk keren ze toch tegen je. Hoppa eindgevecht :)
Dat eerste: dat bedoelde ik met dat die worldstone aan het eind kaputt gaat, en dat er dan wel wat zou gebeuren

Dat tweede: lijkt me sterk dat je een alliance zou sluiten met de prime evils, het zou een leuk idee zijn maar te onrealistisch als verhaal voor een diablo spel.

1 ding wat trouwens gewoon _MOET_ in D3 is bestuurbaar heid van je merc, of de mogelijkheid hem commando's te geven als "val aan" of "verdedig mij" of "doe niets".

[ Voor 5% gewijzigd door Bernd op 04-05-2004 09:17 ]

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27316

Ik zou graag zien in Diablo 3 en dat was volgens mij ook al een van de ideeen voor Diablo 2 die niet door gegaan zijn, dat je een speciaal soort stash krijgt waar je items kunt gaan sparen. Zodat je dus alle uniques en sets die je vind kan opslaan. :9 Maar dan wel zo dat je er maar 1 per unique en set kan opslaan en niet 10 ofzo. Ik speelde Diablo 2 voornamelijk vanwege het item zoeken. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42998

Ik vind ook dat het in de stijl van diablo 2 moet blijven.
Het zou leuk zijn als er NOG exclusievere items komen. Met een ontzettend kleine vindkans, hierdoor wordt je char bijna nooit perfect en blijft het leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42998 schreef op 04 mei 2004 @ 14:42:
Ik vind ook dat het in de stijl van diablo 2 moet blijven.
Het zou leuk zijn als er NOG exclusievere items komen. Met een ontzettend kleine vindkans, hierdoor wordt je char bijna nooit perfect en blijft het leuk.
Ik vind dat die er nu al zijn. Alleen het zouden er wel een stuk meer mogen zijn. Heb jij bijvoorbeeld alles van Griswold's set gevonden? Misschien in 1.10, daar heb ik niet echt heel veel in gespeeld, maar in 1.09 waren die praktisch onvindbaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-06 20:51
Misschien dat een dungeon siege stijl ook wel werkt, wie weet wat voor supers blizzard er dit keer van maakt.

Dingen die ik graag in Diablo III zou zijn:
  • fatsoenlijke resolutie (800*600 suckt echt op een 17" tft)
  • Inderdaad een beter item management -- denk aan een centrale item manager onder je account ofzo, zodat je daarvandaan (en vice versa) items naar je chars kunt verplaatsen.
  • De mogelijkheid om ook games in normal en nightmare te bekijken als je op hell zit (en andere variaties hierop)
  • Meer (niet verplichte) (sub) quests
  • Minder item dependancy in met name hell difficulty (of hoe dat dan ook moge heten) -- in d2x is goede res haast niet te doen zonder goede items.
Wat betreft het verhaal .. Er wordt wel wat opengehouden door Tyreal in act5q5 als je baal verslaat -- 'The earth will never be the same' oid. Ze hebben ook een bijzonder creatieve verhaallijn gemaakt voor diablo 2, vanaf diablo 1, dat lukt ook vast wel richting nummer 3 ;)

Het idee van SeRRveR staat me ook wel aan eerlijk gezegd. Je bent x jaar verder, en als (achter)kleindochter/zoon van de held allerlei dingen uitzoeken. Eventueel een reincarnatie van de Prime Evils en je hebt denk ik best een aardige basis voor een story line :)

Ik zie liever niet dat blizzard aan nog een uitbreiding gaat werken, maar ik heb liever dat ze met deel 3 beginnen (-: D2x is een redelijk afgerond verhaal, een uitbreiding zou deel 3 weer limiteren in de mogelijkheden voor een verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathizsias
Het idee van Tyreal als nieuwe 'Diablo' blijft maar bij me rondspoken. Tyreal, met zijn affection tot humans is daar wel degelijk tot in staat toe. Ik ga hier even over nadenken en misschien voor de lol eens insturen naar Blizzard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
Lijkt me inderdaad wel lollig. Misschien dat Tyreal dan op de Izual-toer gaat en in de hoop de mensheid te beschermen tegen het kwaad wat uit Hell komt nu er geen worldstone meer is, en een aanval doet op de poorten van de hel. Overwelmt (of met een d?) door de constante stroom van monsters wordt ie dan toch overwonnen, en wordt ie ook in een demon verandert. Dan wordt de spirit van Baal in zijn lichaam gepompt, en gaat ie z'n broertjes weer bevrijden en dan breekt de hel goed los en mogen wij de rommel weer opruimen.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

PromWarMachine schreef op 03 mei 2004 @ 18:10:
Mijns inziens is het helemaal niet terecht om nu al een Diablo 3 te verwachten. Goed, Diablo is dan 10 jaar geleden geintroduceerd, maar LoD? [...]
Waarom?
1) De serie brengt goud geld op
2) De fans snakken ernaar
3) Er zijn zat voorbeelden van games die om de 1-2 jaar een update krijgen (F1, Sims etc etc etc)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De kracht van diablo is de eenvoud van het spel. Weinig instellingen en pure hack 'n slash. Dat moet zeker zo blijven vind ik. Een hogere resolutie vind ik logisch, ze moeten qua grafics met de tijd mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
The_Sukkel schreef op 06 mei 2004 @ 20:55:
Waarom?
3) Er zijn zat voorbeelden van games die om de 1-2 jaar een update krijgen (F1, Sims etc etc etc)
Dat is waar, maar doordat de serie nog goud geld opbrengt, moet je misschien nog geen nieuwe versie introduceren (dan snij je jezelf in de vingers -> diablo 2 zal dan weinig tot niets meer opbrengen).
Hiernaast is blizzard (volgens alle speculaties) druk bezig met WoW en zal er eerst een nieuwe starcraft verschijnen.

Maar ik schaar me bij punt 2 :) Ik word helemaal gek van gamen op 800*600 :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 29-05 14:13
Meer subquests
Niet meer linaire subquests
Grotere levels
Betere/mooie engine (dungeon siege)
Meer wapens
Moet ik even door gaan ;)

LOD enigde met de vernietiging van een steen, hier zullen ze wel verder op borduren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DarkJedi schreef op 07 mei 2004 @ 10:55:
Meer subquests
Niet meer linaire subquests
Grotere levels
Betere/mooie engine (dungeon siege)
Meer wapens
Moet ik even door gaan ;)

LOD enigde met de vernietiging van een steen, hier zullen ze wel verder op borduren.
Hier ben ik het dus echt niet mee eens. De engine van diablo is veel beter dan die van dungeon siege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

PhoeniX- schreef op 07 mei 2004 @ 09:50:
[...]
Dat is waar, maar doordat de serie nog goud geld opbrengt, moet je misschien nog geen nieuwe versie introduceren (dan snij je jezelf in de vingers -> diablo 2 zal dan weinig tot niets meer opbrengen).
Hiernaast is blizzard (volgens alle speculaties) druk bezig met WoW en zal er eerst een nieuwe starcraft verschijnen.

Maar ik schaar me bij punt 2 :) Ik word helemaal gek van gamen op 800*600 :-/
Diablo 2 brengt nu al weinig tot niets meer op. Sterker nog...het kost alleen nog maar geld(?) omdat die battlenet servers nog wél elke dag platgespeeld moeten worden, terwijl er bijna geen nieuw spel meer wordt verkocht.

Wat ik vreemd vind is dat er niet eens teasers en geruchten de wereld worden ingestuurd. Meestal wordt dat gedaan wanneer een spel "warm gehouden" moet worden totdat er werkelijk een opvolger is. Wat is er nu makkelijker dan het maken van een snelle teaser voor Diablo 3 (alleen filmpje oid) en in de tussentijd allerlei expansion packs uitbrengen gebaseerd op D2? Ze snijden zich daarmee niet in de vingers, maar houden de fans tevreden totdat er dan eindelijk D3 is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 16:00

PromWarMachine

Forsaken Archer

The_Sukkel schreef op 06 mei 2004 @ 20:55:
[...]

Waarom?
1) De serie heeft goud geld op gebracht. Waar Diablo, Diablo II en LoD eerst 50 euro per stuk kostte, heb je ze nu ruimschoots alle 3 voor dat geld.

2) Zeker, maar vergelijk de activiteit op www.battle.net --> Forum van WoW en DII. Men wacht al 4 jaar op WoW, terwijl LoD nog niet zo oud is. Daar komt bij dat WoW maandelijks geld gaat kosten, waarbij de inkomsten dus binnen blijven komen.
5 jaar na release kunnen de maandelijkse inkomsten van een MMORPG eigenlijk alleen maar hoger worden, ten opzichte van de release. Bij een "gewone" RPG als Diablo is dat uiteraard niet zo. Daarom is het interessanter voor Blizzard om meer tijd/geld in WoW te steken?

3) Klopt. Van wanneer is D2 / LoD patch 1.10 ook alweer? ;)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-06 17:28

Hakker

a.k.a The Dude

Ik vraag mij af in hoeverre Diablo 3 ooit het daglicht zal gaan zien half Blizzard North is zo onderhand weg gegaan vanwege het gezeik die ze kregen met de uitgever over deadlines enzo.
JA Blizzard schijnt zich ook aan deadlines te moeten houden wat ik mij ook afvraag is in hoeverre Blizzard nu verzwakt is aangezien een paar hele grote mensen daar juist zijn weggegaan die Blizzard zo onderhand gemaakt hebben tot wat het nu is.

Ik denk ook niet dat als Diablo 3 er ooit zal komen de online play niet gratis meer zal zijn en dat vind ik persoonlijk een mindere zaak. De kans is gewoon groot dat het ook zo duur gaat worden dan als elke MMO spel dat je nu ziet en hiermee ga je een hele hoop casual gamers mee kwijt raken.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

PromWarMachine schreef op 07 mei 2004 @ 12:20:
[...]1) De serie heeft goud geld op gebracht. Waar Diablo, Diablo II en LoD eerst 50 euro per stuk kostte, heb je ze nu ruimschoots alle 3 voor dat geld.

2) Zeker, maar vergelijk de activiteit op www.battle.net --> Forum van WoW en DII. Men wacht al 4 jaar op WoW, terwijl LoD nog niet zo oud is. Daar komt bij dat WoW maandelijks geld gaat kosten, waarbij de inkomsten dus binnen blijven komen.
5 jaar na release kunnen de maandelijkse inkomsten van een MMORPG eigenlijk alleen maar hoger worden, ten opzichte van de release. Bij een "gewone" RPG als Diablo is dat uiteraard niet zo. Daarom is het interessanter voor Blizzard om meer tijd/geld in WoW te steken?

3) Klopt. Van wanneer is D2 / LoD patch 1.10 ook alweer? ;)
Daar gaan we weer: :P
1) D, D2, LOD brengen dus nu niets meer op: een nieuwe expansion pack des te meer...om maar niet te spreken van een geheel nieuwe D3 (ik zou niet weten hoe ik het duidelijker zou moeten verwoorden...)
2) Dat er WoW-fans zijn en dat er aan WoW ook geld valt te verdienen hoeft niet op gespannen voet te staan met het tegemoet komen aan Diablo-fans. Als Blizzard een tekort heeft aan mankracht dan huur je maar een blik van dat soort mensen in voor een paar expansion packs totdat je de "kerngroep" kan zetten aan D3. Je weet toch zeker dat met die exp-packs goud geld te verdienen is (zie al die Sims uitbreidingen)
3) Een patch is natuurlijk niet te vergelijken met een update: een patch kost alleen maar geld, terwijl een exp-pack geld oplevert en daarbij ook nog eens veel meer plezier oplevert voor de fans. Waarom hadden ze aan die 1.10 patch niet een nieuwe level geknoopt en als een nieuwe goedkope exp-pack aan de man gebracht? Gewoon dezelfde engine hergebruiken... zo moeilijk is dat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29882

Ik weet nog goed de eerste keer dat ik diablo (1) online speelde, het was ook meteen mijn eerste multiplayer game :)

Ik zat samen met een andere tweaker gekluisterd achter het beeldscherm, allebei een jaar of 7 oud, met kloppende hartjes omdat we heel erg zenuwachtig waren enzo. Zien we opeens linksbovenin het beeld "hi, come to dungeon lvl 1" verschijnen.

Wij dus met kloppend hart erheen, en daar zagen we gewoon 2 andere mannetjes die er net zo uit zagen als ons, wij wederom met kloppend hart die 2 mannetjes kapot slaan, waarna wij helemaal werden uitgescholden voor pk, waarvan wij de betekenis nog niet wisten.

Dat vroegen we dus ingame, en toen scheldde ze nog wat meer, en gingen ze weg.

*plinkt nostalgisch traantje weg*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 12:53
Mijn visie:

Blizzard heeft 3 R&D afdelingen, Blizzard North (de Diablo maker) heeft geen aangekondigde projecten, dus een DiabloIII zou kunnen. Het lijkt me niet dat ze een MMORG ervan gaan maken, concureren met je eigen WoW lijkt me marketingtechnisch niet slim.
Zijweggetje: starcraft ghost wordt NIET door blizzard gemaakt. Dat hebben ze uitbesteed.

Blizzard heeft bij WC 3 gezegd dat er geen 2D spellen meer zouden uitkomen van hen. Mooi, als er dus een opvolger ooit komt, 3D all the way. Dungen Siege achtig of een engine a la Doom 3/Unreal 3, mag van mij allemaal :D

Qua openingen in het verhaal:
- De worldstone is kapot, het dodenrijk en de 'normale'wereld zijn niet van elkaar afgesloten. De soulstones die nodig waren om Memphisto, Diablo en Baal in de wereld te laten lopen, zijn niet meer nodig. Wie zegt dat er geen ander kwaad rondloopt in het dodenrijk?
- het Tyreal verhaal dat al een tijdje te ronde gaat, dat hij de helden met dit opgezadeld heeft om een legitiem uitziende reden te hebben de steen te vernietigen. Misschien wilde hij zijn kwade soulstoneloze vrienden uitnodigen om de wereld te vernietigen. De reacties van de inwoners van Harogath zijn ook met twijfel: "Tyreal zal wel weten wat ie gedaan heeft"

- Pa en ma Diablo komen op de begrafenis van hun zonen? :D :D

Features van het spel:
- 3D engine: dat gebeurt sowieso al, daar Blizzard 2D achter zich gelaten heeft
- hogere resolutie: duh, zou leuk zijn, meer overzicht = beter
- combo's: op z'n sacred
- meer sets, items, karakterklassen (subclassen, specialisme klassen? bv een druid die uitermate gespecialiseerd is in boog, dus ook wat ama skills heeft waar ie skillpoints in kan proppen)
- runes, gems, de hele boel moet er gewoon weer inzitten, items craften is leuk!
- meer controle over merc of dat je controle hebt over meerdere karakters, al is dat laatste lastig als het spel realtime is. Doe maar niet eigenlijk :)
- grotere wereld, meer subquesten die niets met het verhaallijn te maken hebben, kortom, een wereld a la sacred
- een economie, dus grotere steden met handelaren waar je ook kan gaan item ruilen ofzo. Voorbeeldje: je vind een goede claw voor een assasin, maar je bent een paladin. Misschien dat je dan naar waarde van die claw een scepter kan krijgen. Of dat je dan de stats van de claw kan pakken en bij een smid in een scepter kan 'smeden'.

Oh jee, mijn fantasie slaat op hol....ik ga kappen en verder dromen over een vervolg dat hopelijk ooit komt :)

Edit:
Op de Blizzard site:

2D Artist [Blizzard North]

Blizzard North, the developer of Diablo and Diablo II, is looking for a 2D artist skilled at creating interface art and texture maps for in-game art assets. The 2D artist contributes to the design and creation of a game’s interface and all related 2D artwork. Additionally, the 2D artist will be called upon to texture 3D assets when needed. The ideal candidate has outstanding graphic design and illustration skills.

Blizzard North offers a fun, creative, and technically rewarding environment with competitive compensation and a full range of benefits.

Oh, er komt leven in de brouwerij!

[ Voor 13% gewijzigd door Pheno79 op 21-05-2004 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
Naar aanleiding van de vacature bij blizzard is er op het forum van diabloii.net een vergelijkbaar draadje gestart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
Pheno79 schreef op 21 mei 2004 @ 10:11:
- combo's: op z'n sacred
- meer sets, items, karakterklassen (subclassen, specialisme klassen? bv een druid die uitermate gespecialiseerd is in boog, dus ook wat ama skills heeft waar ie skillpoints in kan proppen)
Ben ik het niet mee eens. De kracht van Diablo was zoals eerder gezegd de eenvoud. Geen gedoe met ingewikkelde subclasses, combo's en andere dingen die de gameplay alleen maar gecompliceerder maken.

Subclasses zijn er sowiezo allang, alleen zijn die door de community geschapen en niet door Blizzard. De skilltrees en de Diablo gameplay laten zelf genoeg ruimte over voor de community om creatief met de characters om te gaan.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bertrand schreef op 24 mei 2004 @ 19:12:
[...]

Ben ik het niet mee eens. De kracht van Diablo was zoals eerder gezegd de eenvoud. Geen gedoe met ingewikkelde subclasses, combo's en andere dingen die de gameplay alleen maar gecompliceerder maken.

Subclasses zijn er sowiezo allang, alleen zijn die door de community geschapen en niet door Blizzard. De skilltrees en de Diablo gameplay laten zelf genoeg ruimte over voor de community om creatief met de characters om te gaan.
Heb je Sacred weleens gespeelt :? Ik vind daarvan de gameplay zeker niet gecompliceerder dan van Diablo. Met combo en al... Het voegt juist iets toe, zonder het gecomliceerder te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Laatst online: 01-01 13:01
Zou hij dan toch uitkomen "Diablo 3" het lijkt er op !!

http://www.blizzard.com/jobopp/bn-lead-game-designer.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:54

Cyphax

Moderator LNX
Als er geen Diablo 3 uitkomt zou me dat verbazen. Er is zo veel mee te verdienen. Maar als ik in een eerdere reactie lees:
denk ik heel gauw terug aan Generals, en dat was dan wel een leuk spel maar de magie van Command & Conquer was in de verste verte niet te bespeuren. Ik ben heel bang dat dit ook gaat gebeuren met Diablo 3 en dat zou doodzonde zijn.
Maar tot er iets meer van bekend is blijft het gewoon afwachten.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Dit zijn de functie-eisen:
Required Qualifications
Shipped at least one AAA title as Lead Game Designer.
Absolute passion for playing and making computer games.
Excellent verbal and written communications skills.
Experience with designing, tuning, and balancing games.
Great sense for what makes a game fun to play.
Ability to lead a team of designers to consensus.

Pluses
Experience working on an RPG titles.
Vooral dat laatste schrikt me een beetje af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52728

Waarom zijn zo mensen bang dat als Diablo III 3d wordt, dat het spel dan gaat sucken?
Kijk maar naar Neverwinter Nights of naar Dungeon Siege, ook rpg's / hack 'n slash, beide in 3d, daar hoeft het 3d aspect niets in te leveren op gameplay gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg
  • Laatst online: 30-04-2020

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Hoe zit dat nou. Ik lees hier ergens dat Starcraft: Ghost niet door Blizzard wordt gemaakt? Het staat wel meteen op www.blizzard.com maar ja, Ghost is toch sowieso niet voor de pc, of wel?

Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

Starcraf Ghost is console only (lekker puh :P), en die word ondertussen idd niet meer door blizzard zelf gemaakt maar is (toen hij bijna af was) uitbesteed aan een andere studio zodat ze zelf zich konden focussen op WOW gok ik.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siaon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-06 00:45
Anoniem: 52728 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 00:38:
Waarom zijn zo mensen bang dat als Diablo III 3d wordt, dat het spel dan gaat sucken?
Kijk maar naar Neverwinter Nights of naar Dungeon Siege, ook rpg's / hack 'n slash, beide in 3d, daar hoeft het 3d aspect niets in te leveren op gameplay gebied.
Eigenlijk is neverwinter nights maar een glimpse van de glorie van baldurs gate.

Sacred was uiteindelijk eigenlijk ook niets vergeleken met Diablo 2.

Naja, ze willen sowieso eerst Starcraft 2 maken voor Diablo 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Blizzard North is looking for an experienced Game Designer to help lead the team that designed Diablo and Diablo II.
Dit is het beste nieuws in jaren in Game-land...

Aan de andere kant is het treurig dat Blizzard blijkbaar intern dus geen Game Designer meer heeft voor Diablo...

[ Voor 84% gewijzigd door The_Sukkel op 09-02-2005 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
The_Sukkel schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 09:01:
[...]

Dit is het beste nieuws in jaren in Game-land...

Aan de andere kant is het treurig dat Blizzard blijkbaar intern dus geen Game Designer meer heeft voor Diablo...
Ze hebben vast wel game designers, maar geen lead game designer, die dus leiding geeft aan game designers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

PhoeniX- schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 09:39:
[...]Ze hebben vast wel game designers, maar geen lead game designer, die dus leiding geeft aan game designers :)
Sorry...dat bedoelde ik dus: dat Blizzard geen lead game designer meer heeft.

Mijn achting van Blizzard was dermate hoog dat ik er van uit ga dat ze sowieso lead game designers hebben en dat ze hoogstens een advertentie plaatsen om getalenteerde programmeurs, graphic designers, musici etc. aan te trekken. Maar nu ziet het er naar uit dat ze de allerbelangrijkste persoon niet zelf in huis hebben (en dat stemt dus treurig...)...

Blizzard hoort zelf een paar lead game designers in huis te hebben die hélémaal gek zijn van Diablo en die elke maand de directeur aan de kop zeuren om een nieuw Diablo project te mogen opstarten.

Anoniem: 48600

Siaon schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 03:45:
[...]

Eigenlijk is neverwinter nights maar een glimpse van de glorie van baldurs gate.

Sacred was uiteindelijk eigenlijk ook niets vergeleken met Diablo 2.

Naja, ze willen sowieso eerst Starcraft 2 maken voor Diablo 3.
ach starcraft vind ik ook prima, paar extra rassen erbij ;) :P

• Puc van S.
  • Laatst online: 19-06 21:37
The_Sukkel schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:08:
[...]
Blizzard hoort zelf een paar lead game designers in huis te hebben die hélémaal gek zijn van Diablo en die elke maand de directeur aan de kop zeuren om een nieuw Diablo project te mogen opstarten.
misschien zijn ze daarom wel ontslagen :P de directeur kon het neit meer aan :D

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Anoniem: 29882

Anoniem: 52728 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 00:38:
En de overstap van 2d naar 3d in Warcraft III is ook op zijn minst briljant te noemen. Blizzard kennende weten ze het wel weer recht te strijken.

ik heb geen probleem met 3d, zolang je maar een static view hebt en niet rond hoeft te spinnen. Want ik vind de engine zoals die in Diablo II gebruikt is uitstekend.

• Haay
The_Sukkel schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:08:
Grappig om dit te lezen. Er waren namelijk een aantal personen bij Blizzard North die (als ik het goed heb in 2003) plannen op tafel legden om Diablo 3 te gaan maken. Blizzard HQ heeft dit project afgewezen omdat het een te grote concurrent van WoW zou worden. Vervolgens zijn deze personen (technisch en creatief verantwoordelijk voor Diablo, StarCraft en de hele techniek achter BattleNet (!)) uit Blizzard gestapt en hebben ze hun eigen bedrijf opgericht, namelijk ArenaNet.

In gewijzigde vorm (ze mochten natuurlijk de naam en setting van Diablo niet meer gebruiken) hebben ze hun plannen gewoon doorgezet en dat is Guild Wars geworden.

Dus voor iedereen die op zoek is naar een opvolger van Diablo II die door grotendeels het creatieve team achter D1 en D2 gemaakt is, check Guild Wars! _/-\o_

• PhoeniX-
Haay: ik heb WoW besteld .. dat is voor mij (gezien de ervaringen in de beta) het ideale alternatief! :)
Wel een stukje duurder .. maar ja

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-04 19:17
Haay schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:37:
[...]

..........
In gewijzigde vorm (ze mochten natuurlijk de naam en setting van Diablo niet meer gebruiken) hebben ze hun plannen gewoon doorgezet en dat is Guild Wars geworden.

Dus voor iedereen die op zoek is naar een opvolger van Diablo II die door grotendeels het creatieve team achter D1 en D2 gemaakt is, check Guild Wars! _/-\o_
Kijk das goed nieuws!
Heb D2x lang gespeeld, vond het echt super vet, vooral de items enzo. Alleen met de duped-items later werd het niet leuk meer..

Heb nu ook het WoW-beta meegelopen, ook wel vet, alleen ik weet niet of ik WoW nu moet gaan kopen, screens van GW enzo zien er ook wel vet uit..

Sacred alleen Singleplayer-demo gespeeld en dat sprak mij ook wel aan :/

Damn welk spel zou het beste voor mij zijn :9
WoW
GW
Sacred

Ik denk Guild Wars, géén kosten per maand spelen ook aardig mee bij mij.

• Visgek82
  • Laatst online: 20:13
Hmmmm , ja... Diablo 3..

Voor we daarop terugkomen wil ik mijn ervaring delen met de diablo'ers hier , in een woord super :)
zo simpel, verslavend en goed.. het idee erachter is goed, de afwerking is nog beter. het is gewoon een spel wat je in de ban houdt, en niet snel kan wegleggen. ik speel al 1.5/2 jaar op Bnet , en nog steeds draai ik dagelijks minstens een uur diablo erdoorheen, soms meer.

Okay, nu naar diablo 3 .

NEE!

Maak geen deel 3. mensen, denk na.. wat zien we heel vaak bij vervolgen? een nieuwe engine, nieuwe dingen waar niemand op zit te wachten... Geen strak plan.. Ik denk dat ze het beste dit kunnen doen :

- Gedeeltelijk geupgrade engine (wel 3D ondersteuning , 3D effecten e.d , maar nog steeds top-down, dus niet 3D-view , WEL 3D animaties e.d)
- Meer diepgang in graphics (meer grootte-breedte verschil tussen monsters en spelers)
- Nieuwe/betere geluiden
- 2~3 nieuwe acts
- Meer monsters
- Meer items
- Meer skills
- Meer speelbare karakters (maak desnoods half/half , bv half druid half sorc)
- Betere servers
- Hogere resolutie
- Fatsoenlijke AA/FSAA ondersteuning
- Weg met die framerate limiter, dat had niet eens nodig geweest als ze de engine wat beter in elkaar hadden gezet.

Ik denk als ze dit pakket eens uit zouden brengen, als addon zijnde, dat elke diablo'er nog voor jaren zijn hart op kan halen aan deze heerlijke game, en nieuwe spelers daarbij.

voor zover mijn input :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

• nnk
  • Laatst online: 20:25

nnk

Spreek uit: en en kaa

Visgek24 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:47:
Hmmmm , ja... Diablo 3..

Voor we daarop terugkomen wil ik mijn ervaring delen met de diablo'ers hier , in een woord super :)
zo simpel, verslavend en goed.. het idee erachter is goed, de afwerking is nog beter. het is gewoon een spel wat je in de ban houdt, en niet snel kan wegleggen. ik speel al 1.5/2 jaar op Bnet , en nog steeds draai ik dagelijks minstens een uur diablo erdoorheen, soms meer.

Okay, nu naar diablo 3 .

NEE!

Maak geen deel 3. mensen, denk na.. wat zien we heel vaak bij vervolgen? een nieuwe engine, nieuwe dingen waar niemand op zit te wachten... Geen strak plan.. Ik denk dat ze het beste dit kunnen doen :

- Gedeeltelijk geupgrade engine (wel 3D ondersteuning , 3D effecten e.d , maar nog steeds top-down)
- Meer diepgang in graphics (meer grootte-breedte verschil tussen monsters en spelers)
- Nieuwe/betere geluiden
- 2~3 nieuwe acts
- Meer monsters
- Meer items
- Meer skills
- Meer speelbare karakters (maak desnoods half/half , bv half druid half sorc)
- Betere servers
- Hogere resolutie
- Fatsoenlijke AA/FSAA ondersteuning
- Weg met die framerate limiter, dat had niet eens nodig geweest als ze de engine wat beter in elkaar hadden gezet.

Ik denk als ze dit pakket eens uit zouden brengen, als addon zijnde, dat elke diablo'er nog voor jaren zijn hart op kan halen aan deze heerlijke game, en nieuwe spelers daarbij.

voor zover mijn input :)
Tja, als iedereen zo denkt zaten we nu nog steeds met pong graphics natuurlijk!
Je zegt dat vervolgen nooit beter zijn? Nou kunnen meningen verschillen natuurlijk, maar volgens mij ben jij ook een groot Diablo II fan, een spel wat toch beter is dan Diablo I. Als Blizzard toen zo gedacht had als jij nu, zaten we dus nu met de Diablo I engine te hakken in het kerkje van tristram met een warrior met een bastard sword of the heavens :+

Daarom stem ik toch voor een Diablo III, natuurlijk zal dat er anders uitzien en even wennen zijn, maar ik denk dat het na verloop van tijd toch beter is dan nu nog een 2de addon voor Diablo II releasen.

Mijn advies voor een mogelijk Diablo III (Misschien wordt het wel World of Diablo, wie weet) is een editor meeleveren om de mod community op gang te helpen (kijk maar eens naar Morrowind, singleplayer en nog steeds veel gespeeld) en natuurlijk een goed moddabele engine.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat ik graag zou willen zien in de nieuwe Diablo, is wat meer verhaal, en wat meer mogelijkheden.
Nu is het 6 quests, waarvan je er eigenlijk maar 2 hoeft te doen.
En wat meer dorpjes waar je bijvoorbeeld items kunt kopen per act, in plaats van 1 "thuisbasis".

Voor de rest vind ik Diablo II een super spel :)

[ Voor 6% gewijzigd door RoD op 10-02-2005 16:39 ]

Anoniem: 76695

Ik zou jullie hier even op willen wijzen, wat verhaal betreft:

http://www.battle.net/dia...sters/act5-reziarfg.shtml

Arreat summit vertelt over een monster wat de oorsprong is van alle kwaad. Ook heeft men het er ontzettend vaak over dat de "hel" waar je in act 4 komt, lang niet alle hel is: De abyss zelf... die is d'r ook nog. Daar zijn al die demonen geboren.
Spawned from the very bowels of the skulking Stygian Beast who awakens only once every 1000 years to feed off the spawn of its own bile and pus, the Reziarfg is truly the most hideous and vile monster in all of the Three’s bestiary. It was once said that the Three did not always rule the darkness that beasts beyond thought swelled and slithered across the void. It is believed that some of these nightmares may still exist hidden deep with in the pitch of the abyss where even the darkness of the upper realms of hell seems like day. This is where Reziarfg lives.
Overigens graag mét importfunctie, dat ik óf verder kan met m'n huidige char, óf d'r mag afslachten op de manier dat je in act 4 de hero uit diablo 1 afslacht.

wat dat betreft heeft WoW de kansen op een spoedig vervolg van Diablo II wel verkloot. Er zitten zo veel herkenbare dingen in WoW uit Diablo II (wat op zich wel grappig is) en nieuwe dingen die men ook in Diablo III zou kunnen stoppen. Ik denk dat het dus nog lang gaat duren voordat ie uit zou kunnen komen. Ik was persoonlijk wel voor een MMORPG in de Diablo sfeer geweest. Wel meer dan WC eigenlijk.

• SlinkingAnt
  • Niet online
Anoniem: 76695 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:47:

Arreat summit vertelt over een monster wat de oorsprong is van alle kwaad. Ook heeft men het er ontzettend vaak over dat de "hel" waar je in act 4 komt, lang niet alle hel is: De abyss zelf... die is d'r ook nog. Daar zijn al die demonen geboren.
Draai dat reziarfg eens om, en ga dan eens kijken wie alle officiele aankondigingen op het Blizzard forum deed mbt Diablo ;)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Anoniem: 76695

Pfff, heb je alsnog de stygian beast, je weet wel, die eens in de 1000 jaar wakker wordt, en dan van z'n eigen pus e.d. gaat eten (principe: puist uitknijpen en met rietje opdrinken).

Als die nou eens wakker wérd, en door het ontbreken van de worldstone (het eigenlijke nut van de worldstone is de stygian beast in slaap brengen, gigantische slaap-pil ofzo), wakker blijft, en plant hij zich enorm voor, waardoor hij de wereld drijgt over te nemen. Normaal komen d'r maar iets van 3 nakomelingen per 1000 jaar uit, 2000 jaar terug waren dat diablo, baal, mephisto, 1000 jaar terug de lesser evils Andariel, maiden of anguish, Duriel, lord of pain, en hun onbekende broer die ook akelig is. Eventuele evils die 3000 jaar geleden en daarvoor werden geboren waren door "de ancients" afgemaakt. En nu fokt dat beest onbeperkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 76695 op 10-02-2005 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Anoniem: 76695 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 16:47:

Damn je zal er amar achter komen dat het je moeder is :P.

Hopenlijk een nieuwe D3 maar ik verwacht um eigenlijk neit in de komende 2 jaar op z'n minst. 3d maakt me eigenlijk niet zoveel uit :P gameplay van d2 is simpelweg geweldig :P
en dungeon siege etc zijn geen goede voorbeelden van goede 3d hack & slash... want ds verveel is me binnen de korste keren eht mist iets, een balance en nog iets :P...

over die Lead desingers,.. nou het zit zo.. die mensen hebben een redelijk kort contract. omdat Blizzard geen EA is. ze spammen niet op een lopende band, ze brengen meer dan 3 patchen uit om iets goed te krijgen. en duurt het soms jaren voor er iets nieuws ontworpen en echt helemaal uit niets geprogrameerd moet worden. dus stappen ze op of gaan aan andere dingen werken tot Blizzard ze weer op piept zoals nu.

maar als ik dat Guild Wars verhaal moet geloven is dit een wanhoopskreet van Blizzard om toch door te kunnen. en kan ik maar 1 ding zeggen,.. eigen schuld ^_^;;
Mjah verder ziet Guildwars er neit echt uit als een Vervolg op D2,.. meer een nieuwe RPG game :P. ziet er wel stoer uit verder...

offtoppic: toch heb ik het idee dat er steeds meer groepen uit de "grotere" game studios gaan en eigen dingen starten. hier bij blizzard, het oude Westwood studios dat door EA was overgenomen. verder ooit eens gelezen dat de Maxis mensen ook een idee hadden iets zelf te starten. gaat dat alleamaal wel goed komen vraag ik me af. aan de eene kant was het vroeger ook zo dat er veel en veel meer losse studiootjes waren die games maakten en bij de grotere bedrijven lieten printen en zo verkochten. afgelopen jaren is dit bijna helemaal veranerd en waren de echt grote bedrijven die nog over waren bezig met echt games maken. nu weer trug naar zoals het vroeger was? kan voordelig zijn omdat nieuwe game makers hun game meer supporten om hun kopers te houden ipv al een andere game uit te brengen. aan de andere kant worden er zoveel games gespammed dat ze te weinig verkopen en het gewoon niet redden :?

[ Voor 23% gewijzigd door daves2hd op 11-02-2005 06:58 ]

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even een kick van een oud topic:
Lead Game Designer

Blizzard North is looking for an experienced Game Designer to help lead the team that designed Diablo and Diablo II. The ideal candidate would be a talented and motivated individual with great design instincts and strong leadership skills.

Required Qualifications

* Shipped at least one AAA title as Lead Game Designer.
* Absolute passion for playing and making computer games.
* Excellent verbal and written communications skills.
* Experience with designing, tuning, and balancing games.
* Great sense for what makes a game fun to play.
* Ability to lead a team of designers to consensus.

Plusses

* Experience working on RPG titles.

No follow-up calls or e-mails, please. This is a full-time position in San Mateo, CA; internships and part-time positions are not available at this time.

To apply, please send a cover letter, resume, and salary history/requirements in separate Word format documents to: working@blizzard.com.

Blizzard North
Lead Game Designer
3182 Campus Dr., #502
San Mateo, CA 94403
Wat ouder nieuws:

Blizzard North (de maker van Diablo I en II en... verder?) zoekt een lead game designer voor het maken van een RPG. Zijn er nog andere Blizzard RPG's? Dacht het niet :)

Combineer dit met het volgende:

http://pc.gamespy.com/pc/diablo-iii/?ui=gamefinder

en je zou bijna met zekerheid kunnen spreken van een opvolger. Gaat dus nog wel jaren duren, dus het liefst hoor ik er niet te veel van tot de ontwikkeling al verder gevorderd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-06 20:40
Diablo III komt zeker niet nu uit. Uiterlijk pas over een jaar of 5. Domste wat een bedrijf kan doen is om zijn eigen product te concurreren.

Ze zullen eerst nog met een tig addons voor WoW komen.

WoW levert ook meer geld op (maandelijkse fee) dan een game die je eenmalig betaalt en verder gratis moet verzien van dataverkeer, servers etc, zodat de mensen altijd online kunnen spelen.

Verder wat anders. Diablo is zo succesvol, omdat het diablo is. Net als starcraft zo simpel is door zijn gameplay en outdated graphics. Daarom denk ik dat een diablo 3 in 3d zeker niet het oude d2 gevoel teweeg komt te brengen. Tuurlijk kan het wel een succesvolle game worden, maar het is dan een just another rpg en geen d3!

Zelfde als jij nu een godfather 4 gaat maken. Hoe goed het script enzo ook is je kan nooit de eerste delen meer evenaren. Dit zag je al bij het derde deel een klein beetje, omdat die na een lange wachttijd pas werd uitgebracht (tussen 1 en 2 zat maar een paar jaar)

Denk zelf dat ze na het succes van een WoW ook ooit nog eens komen met een WoSC lol. Denk je eens in! In de wereld van sc rondlopen lmao!!! Alhoewel een sc in wc3 style het ook goed zou doen...

[ Voor 16% gewijzigd door PacinoAllstars op 21-03-2005 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117217

Ik denk ook dat het nog een paar jaartjes zal duren eer DIII uit zal komen...
Bij véél games is deel 2 het beste deel:
Deel 1 bouwt de wereld op en zorgt voor een redelijk grote aanhang
Deel 2 bouwt verder op het succes en brengt vernieuwende elementen. Alle irritaties die men in het eerste deel ervaart zijn mooi weggewerkt
Deel 3 melkt de koe nog verder uit, maar kan meestal niet aan de verwachtingen voldoen

Blizzard is volgens mij wel de game developer bij uitstek... nog nooit een slechte game van die mensen gezien. Als ze deel 3 maken zal het wel de moeite zijn...

Ik zou graag een opvolger zien van starcraft... het verhaal en de sfeer van dat spel... subliem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
Sowiezo lijkt deel 3 mij niet echt interessant meer, mede door het feit dat ze een lead game designer zoeken. Waarom zoeken ze die? Omdat de Lead Game Designer van Diablo 1 en 2 weg is gegaan, samen met nog een paar veteranen van Blizzard North om vervolgens ArenaNet op te richten.
Waarschijnlijk gaat Diablo 3, als ie ooit uit komt, dus wel een stukkie minder zijn, of in ieder geval de oorpsronkelijke diablo "feel" missen, die ik zo tof vond :/.

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Ik heb het topic niet echt doorgelezen, ik moet wel zeggen dat ik denk dat diablo toch een iets 'uitgebreidere' kant op zal gaan. Diablo2 had leuke nieuwe elementen die een goede basis hebben gevormt voor wat nieuws, maar waarschijnlijk niet hergebruikt zullen worden (gamble shop etc). Blizz heeft natuurlijk ook wel gezien dat een substantieel deel d2 speelde voor de items etc, dus dat zal zeker uitgebreid worden. Hierbij is het onmogelijk de link met WoW niet te leggen. Het lijkt me dat het 'profession' en 'item maken' idee er niet in komt, maar een auction house achtig systeem kan ik zeker zien gebeuren.

Ik zou een uitbreiding voor WoW genaamd "World Of Diablo" zeker kunnen waarderen, de creepy dungeons en bloederige-skeletal-blood-river-of-gore omgevingen mis ik wat dat betreft in WoW. En chillen in Luth Golein (spelling) zie ik ook wel zitten in de wow omgeving.

Diablo 3 zal denkik ook een mengeling van het d2 en wow skill/talent systeem hebben.Met 1.10 is het er al op gaan lijken, dat skills elkaar versterken, lijkt erg op zoals talents skillz versterken in WoW.

Het verdelen van je char points (str,agi,int etc) weet ik niet echt, het was altijd wel leuk aan d2, maar ik moet zeggen dat ik het bij alternatieven (ds, wow) nooit echt gemist heb.

Mijn diablo 2 puppet heeft nogsteeds een eervolle positie op mijn kamer!
Nu weer even aan het werk :)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-06 18:19

njh

diablo3 kan ik alleen maar verwelkomen, maar opzich vind ik diablo2;LOD goed genoeg, alleen laten ze aub snel een resolutie patch uitbrengen :) 800x600 op een 26inch lcd scherm is echt klote

al is het maar 1024x768, dan ben ik echt super blij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45282

we zullen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Laatst online: 24-02-2018
Ik weet bijna zeker dat Blizzard tijdens E3 aan gaat kondigen dat ze binnen een jaar Diablo III op de markt brengen. Aangezien muziek inspelen meestal in een eindstadia gebeurt bij Blizzard.

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet waar imo. Volgens mij werd een groot deel van die muziek gewoon gecomponeerd door wat mannetjes met een synthesizer. Er waren tenslotte ook Diablo II soundtracks te downloaden van diezelfde mensen, die NIET in de game gekomen zijn. Allemaal 1-man projecten. Maar ik kan het mis hebben. Mocht het wel waar zijn dan wordt D3 inderdaad heel snel aangekondigd nu. Maar aangezien ze niet eens een lead-game designer hebben, schat ik de kansen niet groot. Tenzij ze al met de expansion bezig zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
Anoniem: 82860 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 16:31:
Niet waar imo. Volgens mij werd een groot deel van die muziek gewoon gecomponeerd door wat mannetjes met een synthesizer. Er waren tenslotte ook Diablo II soundtracks te downloaden van diezelfde mensen, die NIET in de game gekomen zijn. Allemaal 1-man projecten. Maar ik kan het mis hebben. Mocht het wel waar zijn dan wordt D3 inderdaad heel snel aangekondigd nu. Maar aangezien ze niet eens een lead-game designer hebben, schat ik de kansen niet groot. Tenzij ze al met de expansion bezig zijn :D
Dat denk ik ook .. maar we wachten in spanning af :) Dit soort 'roddels' zal ik in ieder geval weinig waarde aan hechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
*kick*

Er komt misschien een aankondiging dat Diablo 3 gaat komen?
Diablo 3

Blizzard will also use the BlizzCon event to introduce Diablo 3 to gamers and if the excitement of Blizzard employees is anything to go by, the game will be a big deal. According to a message sent to WoW Guru by former Blizzard employee Chris Hartgraves, Diablo 3 takes place in heaven. Hell is trying to take it over and it is AWESOME looking ... Imagine the brightness of heaven being taken over by the darkness of hell ... Imagine WoW but in a Diablo world in amount of size and playability ... Also, guild housing is available in this game for those of you who know about it. They should have a gameplay demo to show at BlizzCon.
Bron kan ik jullie niet geven aangezien ik anders een ban aan mn broek krijg. :X

Iemand hier ook wat over gehoord? ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Laatst online: 18-06 20:44

Mach

[END]Avengers

Er gaan al jaren geruchten over D3...ik kijk er iig heel erg naar uit.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 05:41

TrailBlazer

Karnemelk FTW

blizzard north zat al jaren niks meer te ontwikkelen volgens mij. In ieder geval niet aan een bekend project. Het zou dus kunnen maar eerst maar eens wat zien op blizzard.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adagio
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-06 15:08
Ik geloof er niks van. Eerst maar eens zien/horen dan.

Agree to disagree... | Sort that one out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26232

Gezien de centjes die blizzard heeft kunnen verdienen aan wow zou het helaas best eens een soortgelijke game kunnen worden. En dat zou erg jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Ik zou er in principe niets op tegen hebben als D3 MMORPG werd, alleen Blizzard met Wow kennende wordt het dan wel lappen per maand en dat zien een hele hoop mensen niet zitten (die D2 gespeeld hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Laatst online: 22-07-2024
ik moet zeggen dat het concept me wel leuk lijkt, maar het betalen per maand zal ik niet doen..
of het moet echt stukken minder worden dan wow.

verder hoop ik dat het spel niet zo mega saai word als wow.. daar doe je uren over om ergens te komen, en ik wil instant action :)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

BasieP schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:25:
... maar het betalen per maand zal ik niet doen..
of het moet echt stukken minder worden dan wow.

verder hoop ik dat het spel niet zo mega saai word als wow.. daar doe je uren over om ergens te komen, en ik wil instant action :)
Uh.. hoezo, minder dan wow? dan wil je wel betalen? Omdat het zo verslavend/tijdrovend is?

Nou ja, Diablo vind ik toch wel heel vet en daarom misschien nog wel ervoor willen betalen, maar WoW lijkt me ook heel vet, maar veel te verslavend/tijdrovend risicovol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Locutus-of-Borg schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:31:
Uh.. hoezo, minder dan wow? dan wil je wel betalen? Omdat het zo verslavend/tijdrovend is?
ik vind 14 E de maand toch wat veel. voor 5-10 E de maand zou ik het misschien doen..
dan nog maakt blizzard bergen winst aan ons..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solomon
  • Laatst online: 02-06 00:38
Lijkt me sterk dat blizzard dit doet, ze hebben namelijk al een heel sterke MMORPG waarvan het einde nog lang niet in zicht is.
Daarbij komt dat het hele lekkere hack n slash idee van diablo niet echt aan te sluiten is op een MMORPG, ze zouden dan een heel sterk en populair spelconcept laten gaan.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Blizzard zal naar mijn ideeen De hele Diablo Mythe naar de klote helpen als een TE 3d lelijke WoW namaak wordt.
Dat hele WoW is bij mij niet er in gegaan omdat er geen enkele sfeer is te bekennen in het spel/ Grafische gezien diep slecht is, ook met tophardware pc/ te lame bediening.

Hoop gewoon dat we lekker voor breien op de oude vertrouwde manier in bediening en verhaal lijnen en diepgaande quest waar je veel subverhalen hebt.

Zelf zie ik voorlopig nog geen Diablo 3 uitkomen.
en als het wel gebeurd: If its ain't broken, don't fix it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56410

Anoniem: 30670 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:18:
Blizzard zal naar mijn ideeen De hele Diablo Mythe naar de klote helpen als een TE 3d lelijke WoW namaak wordt.
Dat hele WoW is bij mij niet er in gegaan omdat er geen enkele sfeer is te bekennen in het spel/ Grafische gezien diep slecht is, ook met tophardware pc/ te lame bediening.

Hoop gewoon dat we lekker voor breien op de oude vertrouwde manier in bediening en verhaal lijnen en diepgaande quest waar je veel subverhalen hebt.

Zelf zie ik voorlopig nog geen Diablo 3 uitkomen.
en als het wel gebeurd: If its ain't broken, don't fix it!
Geen enkele sfeer ? Grafisch gezien diep slecht ? Slechte bediening ?

Ik speel zelf WoW en speel ook vaak andere spellen maar WoW blinkt toch wel uit in de sfeer hoor, overal is wel wat, en de besturing, tsja het speelt goed weg een beetje als een fps game en daar is zeker niks mis mee hoor. Omdat jij WoW niet leuk vindt is het niet echt nodig om het af te kraken met dingen die niet kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Anoniem: 56410 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:46:
[...]

Geen enkele sfeer ? Grafisch gezien diep slecht ? Slechte bediening ?

Ik speel zelf WoW en speel ook vaak andere spellen maar WoW blinkt toch wel uit in de sfeer hoor, overal is wel wat, en de besturing, tsja het speelt goed weg een beetje als een fps game en daar is zeker niks mis mee hoor. Omdat jij WoW niet leuk vindt is het niet echt nodig om het af te kraken met dingen die niet kloppen
voel je niet zo aangevallen, hij zeikt niet op wow, maar merkt gewoon op dat het een heel ander spel is als Diablo 2.
en ik moet hem daarin wel gelijk geven

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.