Asus W1000n vs. M6000

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Ik wou net wat pics plaatsen alleen de Memory Card Reader doet het niet :s

Hij wil software gaan installeren voor de PCMCIA-MTD-0002. Weet iemand hoe dit te verhelpen is? Drivers zijn nergens te vinden...

Gevonden, waren Ricoh drivers :)

Zie: www.zwolluh.nl/w1n/ voor een paar pics.

Beetje brakke fotos maar had geen zin alles goed in te stellen ;)

Wat me het meest opvalt zijn de kleuren van het beeldscherm. Deze zijn in het algemeen een stuk donkerder dan van m'n andere schermen. Dit kan natuurlijk een instelling wezen maar deze heb ik nog niet gevonden (ook niet echt naar gezocht).

De knop voor Power4 Gear is echt ideaal. Wanneer je op de accu zit te werken druk je hem gewoon een aantal keer in zodat hij de cpu en hd wat langzamer laat draaien en kan je opeens 4 uur met je accu (volgens windows, nog niet getest).

Over de layout is natuurlijk al veel gezegt maar deze is echt om je vingers bij af te likken :) Hij klapt heel fijn dicht met die magneetjes aan de bovenkant van het scherm, heel leuk systeem :)

De laptop is ook echt super stil. Ik kan hem zelfs naast m'n bed zetten en door het "geluid" heen slapen. Dit kon ik niet met andere laptops. Het geheugen is heel makkelijk uit te breiden door een klepje aan de onderkant. De andere module zit denk ik verder binnen in de laptop. Hetzelfde geld voor de harddisk.

Het klepje aan de linker kant van de laptop waar alle aansluitingen achter zitten is juist niet wankel, bij mij is hij heel stevig. Dit was eerder ergens gemeld dat hij niet stevig zou zijn namelijk.

De ledjes zijn ook leuk weg gewerkt achter het "gaas" van de speakers. Uit deze speakers komt trouwens een zeer fijn geluid. Het is natuurlijk niet echt vol maar voor een laptop helemaal niet onaardig. Vooral het 4.1 gedeelte klinkt leuk (met de "subwoofer" aan de onderkant ;))

Al met al een super laptop en hij voldoet helemaal aan mijn verwachtingen. Heb totaal geen spijt van m'n aankoop. Het is echt heerlijk als je de laptop uit de doos haalt en hem voor de eerste keer aanzet :P

Even m'n specs nog:

Intel Pentium M Dothan 735 1.8GHz
Uitegerust met de Intel Centrino technologie
15.4" WSXGA+ TFT scherm met resolutie van 1680 x 1050
ATI Mobility™ Radeon™ 9600 64Mb videokaart
1x 512Mb DDR geheugen (2 sloten, maximaal 2048Mb)
80Gb UDMA 100 hardeschijf (Max. 80Gb)
Interne dvdbrander +/-RW combinatie
Ingebouwde draadloos netwerk adapter 802.11G
Ingebouwde CardReader voor MMC,SD,MS en MS Pro kaarten
3x USB 2.0 en 1 FireWire aansluiting
MS Windows XP Prof

Als iemand nog vragen heeft hoor ik het graag.

[ Voor 107% gewijzigd door shorty op 28-08-2004 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 11:20

Puck

W32.Deadcode.A

Welke drivers kan ik het beste gebruiken voor Videokaart? De gewone Ati drivers (4.8) werken niet. Ik heb nu de laatste VGA drivers van de Asus site maar kan niet goed vinden welke versie dit is :?

Nog even over dat toetsenbord. Boven de pijltjes toetsen zit link en rechts een gat. een leeg stukje. Als ik op dat rechterstuk druk, is het toetsenbord zeg maar wat speels aan de rechterkant, de toetsen daar buigen mee. Is dit bij jullie ook zo? Want alleen de toets naar rechts toetst niet zo soepel, opzich niks ernstigs.

[ Voor 87% gewijzigd door Puck op 28-08-2004 14:06 ]

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty

shorty

tralalalala!

Ik heb het een heel klein beetje PuCK. Hij veert iets mee als ik op die lege ruimte druk maar denk dat dit normaal is aangezien je gewoon het toetsenbord naar beneden drukt.

Heeft iemand er ook last van dat als je met je oor heel dicht tegen het toetsenbord gaat dat de laptop een beetje piept? Korte piepjes ongeveer een halve seconde na elkaar. Kan dat de hd wezen?

[ Voor 37% gewijzigd door shorty op 28-08-2004 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intussen heb ook ik mijn w1000n, en idd, via ups was hij hier na een dag al aangekomen.
Ik kan alleen maar beamen wat hierboven allemaal geschreven staat...met daarbij nog het volgende toe te voegen.
Ik had gekozen voor Windows Pre-installed, betekende dat dan niet dat windows er al op ging staan, en/of erbij geleverd zou zijn??
En wat m'n ervaring met het breedbeeld betreft, vind ik het nogal irritant dat alle foto's (zoals afbeelding op bureaublad) uitgerokken zijn, is hier niks aan te doen?

Ga nu nog wat verder experimenteren, als ik nog iets heb, post ik het hier wel.

Greets

Pieterjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohja, en nog iets, hoe sluit ik best mijn 5.1 geluidsinstallatie aan op de laptop, of is dit niet mogelijk?

Alvast bedankt

Greets

Pieterjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Volgens mijn weten moet windows er al op staan bij pre-installed. En op een aparte CD meegeleverd zijn.

Dat foto's uitrekken is onwaarschijnlijk. Welke resolutie draai je? Waarschijnlijk draai je een verkeerde resolutie waardoor ze idd. uitrekken. De juiste resolutie is 1680 x 1050.

Ik weet niet of 5.1 werkt. Die heeft denk ik een 2 aansluitingen ( 1 x voor, 1 x achter) en de laptop heeft maar 1 audio uitgang. Dit weet ik niet helemaal zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty

shorty

tralalalala!

shorty schreef op 28 augustus 2004 @ 14:32:
Heeft iemand er ook last van dat als je met je oor heel dicht tegen het toetsenbord gaat dat de laptop een beetje piept? Korte piepjes ongeveer een halve seconde na elkaar. Kan dat de hd wezen?
Iemand hier last van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Nee is me nog niet opgevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-08 09:44
Mij is het piepen wel opgevallen, maar alleen als het heel stil is en alleen als je geen externe muis aangesloten hebt op de rechter usb poort. Tot nu toe nog nooit ervaren als storend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty

shorty

tralalalala!

Storend is het gelukkig niet nee :)

Heb trouwens al 5 keer een dvd proberen te branden maar elke keer is het mislukt :s Kan dit aan me brandprogramma ligggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shorty schreef op 26 augustus 2004 @ 10:18:
zelfde reden hier, die resolutie is echt een stuk fijner als van de m6n serie :)

heb hem net besteld en krijg hem dinsdag in huis, kan bijna niet wachten om die doos open te maken :)
Ik vrijdag bij PCSnel geweest om hem in het echt te zien en ik was zeer onder de indruk van het design. Ik vond wel dat het toetsenbord heel losjes over kwam, alsof de toetsen niet goed vast zaten (in vergelijking met de Toshiba M30-742).

Over het scherm wilde ik graag het volgende weten. De verkoper bij PCSnel gaf aan dat indien het scherm in de hoogste resolutie wordt gezet alles heel klein op het scherm staat. Dit lijkt me heel irritant. Wat is nu de waarheid achter het WSXGA verhaal.

Zit nog steeds te twijfelen tussen de Toshiba M30, de Asus M6700Ne en de W1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:00

wasco

brightest crayon in the box

sorry maar ik vind de resolutie schitterend. Hangt er natuurlijk vanaf wat je gewend bent. Zelf zat ik al geruimde tijd op 1280*1024 en 1600*1200 te werken en zou dus ook niet meer naar 1024*786 ofzo willen gaan. Je hebt natuurlijk altijd mensen die op hun gewone machine nog steeds op 800*600 zitten, die zou ik dan die resolutie helemaal niet aanraden.

Mijn toetsenbord zit helemaal niet los ofzo, ook niet daar rechts onderaan. Als ik er heel hard op duw dan krijg ik er nog geen beweging in. Ik ga het wel nog vervangen door een azerty maar die moet nog achternakomen. :-D qwerty begin ik al wel wat gewoon te worden maar heb met enkele tekentjes nog wel wat problemen hehe

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty

shorty

tralalalala!

resloutie is idd super. dat het klein op het scherm komt is logisch, dit heb je ook met resoluties als 1600x1200. maar als je de resolutie van de w1000 te "klein" vind, kan je hem ook wel lager zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog even terug te keren op het uitrekken van die foto's, ik ervaar dit dus met de afbeelding die ik als bureaublad achtergrond gebruik, iets aan te doen?
De rechter kant van het toetsenbord zit hier mss ook wel wat losjes, maar hinderd zeker niet.(ik wacht ook nog op mijn azerty)
Het piepend geluid heb ik ook al gehad, maar ook daar erger ik me niet aan, gewoon de prachtige 4.1 ietsje harder zetten, en geen last meer ;)
Ook het windows pre-installed probleemje is opgelost, alles stond toch op 2 recovery ceedees, en alles ging vanzelf, windows, drivers,...best handig...
Draadloos netwerk vindt ik super, ik zat na installatie dadelijk in het netwerk van de buur.
Vragen zijn welkom!

Groeten

Pieterjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco

wasco

dat uittrekken van fotos, druk rechts op je bureaublad, dan eigenschappen
in het tabje desktop staat de eigenschap position bij jou waarschijnlijk op stretch. dat moet je dan anders zetten als je fotos niet op 16:10 formaat staan.

over die 4.1... volgens mij is het de bedoeling dat je 2luidsprekers in de rechtse jack aan de voorkant steekt om zo samen met de twee ingebouwde + subwoofer tot echte 4.1 te komen... zonder twee extra luidsprekers heb je er echt niks aan...

over piepend geluid... heb ik ook al gehoord, maar stoort helemaal niet eigenlijk. is alweer lang geleden dat ik dat gehoord heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow, nog ietsje,...
Toen ik hem de eerste keer installeerde zonder recovery cd's, en ik de klep dichtdeed, dan schakelde hij vanzelf over naar de stanby modus.
Nu, nadat ik hem met de recovery cd installeerde, schakelt hij enkel het scherm uit als ik de klep dicht doe, hoe kan ik dit veranderen, ik had liever dat hij dan in standby ging

thx

Pieterjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco

wasco

Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 12:01:
Ow, nog ietsje,...
Toen ik hem de eerste keer installeerde zonder recovery cd's, en ik de klep dichtdeed, dan schakelde hij vanzelf over naar de stanby modus.
Nu, nadat ik hem met de recovery cd installeerde, schakelt hij enkel het scherm uit als ik de klep dicht doe, hoe kan ik dit veranderen, ik had liever dat hij dan in standby ging
bij poweroptions in je configuratiemenu. in het tabje advanced zie je daar "power buttons", daar kan je exact kiezen wat er gebeurt normaal. (sorry mijn is in het engels, weet zo niet direct de nederlandse versie ervan maar je vind het zo wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, bedankt daarvoor.
Zit nu nog met één vraagje, wat is het verschil tussen slaapstand en stand-by, en wat gebruik ik het best?

Thx

Pj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

PuCK schreef op 28 augustus 2004 @ 13:40:
Welke drivers kan ik het beste gebruiken voor Videokaart? De gewone Ati drivers (4.8) werken niet. Ik heb nu de laatste VGA drivers van de Asus site maar kan niet goed vinden welke versie dit is :?
Kickje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco

wasco

Welke drivers kan ik het beste gebruiken voor Videokaart? De gewone Ati drivers (4.8) werken niet. Ik heb nu de laatste VGA drivers van de Asus site maar kan niet goed vinden welke versie dit is
ik heb wel de gewone ati 4.8 drivers geinstalleerd maar daarvoor moet je eerst een truckje toepassen. http://www.driverheaven.net/patje/
verder loopt dat heel vlot zo!
wat is het verschil tussen slaapstand en stand-by, en wat gebruik ik het best?
slaapstand gaat volgens mij nog net iets verder dan stand-by. Slaapstand is het nederlands voor de zogenaamde hibernation. (winterslaap)
meer info: http://www.breekpunt.nl/tip.asp?id=257

misschien wordt het tijd dat we de koppen is samen steken om voor deze laptop is een faq beginnen samen te stellen, zoals je dat in andere topics ook hebt?

[ Voor 34% gewijzigd door wasco op 31-08-2004 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wasco schreef op 31 augustus 2004 @ 23:52:
misschien wordt het tijd dat we de koppen is samen steken om voor deze laptop is een faq beginnen samen te stellen, zoals je dat in andere topics ook hebt?
[rml][ Ervaringen] Asus W1000n[/rml]

Verwijderd

Net een W1N Dothan 2.0 GHz besteld (nog niet in m'n bezit), lees ik de volgende review van c|net:

http://www.cnet.com.au/no...,39026205,40000829,00.htm

Er komen nogal wat kritiek punten voorbij in de review, onder andere dat het een gammele behuizing zou zijn, er goedkoop uitziet en te zwaar is.

Graag zou ik wat reacties horen van huidige bezitters van de W1N op deze review.

groeten,

- Bart

• wasco

wasco

mmm mijn behuizing ziet er niet echt goedkoop en/of gammel uit.
the unit's expansion ports lie behind a very long panel on the left hand side of the notebook, and more than one person just looking over the notebook in our labs commented that it felt a though it was going to fall off very quickly.
ik heb helemaal niet dat idee, het klepje sluit goed af en rammelt nooit ofzo. Meestal is het gewoon toe bij mij en dan vergeet ik altijd dat het er is.

• shorty

shorty

tralalalala!

een beetje een negatieve review daar. alsof ze wat tegen asus hebben ofzo :s

ben het met geen van die punten eens, en vooral niet dat hij gammel of goedkoop aanvoelt.

dat ie groot is lijkt me logisch met dat breedbeeld. en hij i sook wel iets zwaarder als een standaard laptop maar dat komt juist weer door de stevige behuizing. en wie gaat er nou meerdere uren achter elkaar met z'n laptop sjouwen? ;)

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik heb m'n M6800Ne bij informatique ge-annuleerd omdat dit nog wel een paar weken zou duren en nu een W1000N bij de-laptopper.nl besteld. Op voorraad dus binnen een paar dagen in huis.

Intel® Pentium® M 735 [Dothan 1.7; 2MB L2 Cache; 400Mhz FSB]
80GB Harddisk 5400RPM
ATI Mobility Radeon 9600 64MB DDR VGA
512MB DDR333 SDRAM
DVD+/-RW
15.4" WSXGA+ TFT
Interne W-LAN 54Mbps
2 jaar pick up & return garantie
Gratis Draagtas en Logitech Mouseman Traveler

€ 1.963,50

[ Voor 4% gewijzigd door XtremeDesign op 03-09-2004 13:19 ]

Verwijderd

inclusief BTW? ja okey:)

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kan iemand hier vertellen hoeveel herrie de W1000 maakt?
Ik heb nu een 2 jaar oude L3800C met een P4M@1.7Ghz maar daar staat de ventilator dus constant bij aan :(
PS ik gebruik mijn laptops voor systeem beheer dus hij zal waarschijnlijk nooit iets te doen krijgen (gaat eigenlijk alleen om de resolutie kan ik 30 PuTTY schermpjes open hebben :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco

wasco

herrie? heel weinig. Ik moet zeggen dat ik meer de harde schijf hoor werken en spinnen dan dat ik de ventilator hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mooi dat wilde ik nog even weten. Heb net een W1000/Dothan1.8/60GB7200RPM/1024MB/ATI M10 64MB/DVD+/-RW/15.4"WSXGA+TFT/ WXPProf/W-LAN54Mbps besteld })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou ik die 64 mb video kaart eruit kunnen halen en er een 128 inzetten uit eenandere laptoip; dus omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:14

Wimo.

Shake and Bake!

Nee. Dat past sowieso niet :) Gewoon een alternatief zoeken met 128 of 256mb kaart. Of wachten op de nieuwe generatie (die op het punt staat te worden aangekondigd)

Verwijderd

Wimo. schreef op 10 september 2004 @ 15:03:
Of wachten op de nieuwe generatie (die op het punt staat te worden aangekondigd)
wanneer? en wat hoebedoel je?

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:16

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik zit ook te twijfelen tussen deze 2 laptops.

Bij 4 launch kost de volgende config:

W1727N-UH

Display 15,4" (WSXGA+) Resolution 1680x1050
Mobile Intel Centrino Pentium M Dothan 725 (1.5GHz)
Ram 1x512MB DDR 333 (max 2048MB)
ATI Mobility Radeon 9600 64MB
HDD 60GB Ultra DMA 100 5400 toeren
4x DVD+/-RW DUAL
Modem 56K V.90
Gigabit LAN 10/100/1000 Fast Ethernet
WLAN 802.11g
1xPCMCIA II, Parallel, VGA Out, Audio in/Mic, S-Video, IrDA
3xUSB 2.0
Firewire
4 in 1 Card Reader
Special double frequency High quality Speakers
Li-Ion Battery 8 Cells
Windows XP Home
w/o TV function
Inclusief draagtas en muis

€ 1674.00 (incl. BTW)
€ 1406.72 (ex. BTW

http://4launch.nl/shop/producteninfo.php?productid=004282

Dit vond ik erg weinig eigenlijk. :/ Aangezien dezelfde config bij de laptopper al net zoveel ex btw is dan deze inclusief..

Ook bij 4 launch is het volgende:

M6847NE-UP

* Display 15" (SXGA+) Resolution 1400x1050
* Mobile Intel Centrino Pentium M Dothan 735 (1.7GHz)
* Ram 2x256MB DDR 333 (max 2048MB)
* ATI Mobility Radeon 9700 64MB (M11-CSP64)
* HDD 80GB 5400rpm Ultra DMA 100
* 4x DVD+/-RW DUAL
* Modem 56K V.90
* Gigabit LAN 10/100/1000 Fast Ethernet
* WLAN 802.11g
* 1xPCMCIA II, Parallel, VGA Out, Audio in/Mic, S-Video, IrDA,
* 4xUSB2.0
* Firewire
* PortBar III
* 4 in 1 Card Reader
* Special double frequency High quality Speakers
* Li-Ion Battery 8 Cells
* Windows XP Professional
* Inclusief draagtas en muis

Prijs:
€ 1852.50 (incl. BTW)
€ 1556.72 (ex. BTW)

Ik vind de w1000 erg mooi. Maar ik vraag me af of er tussen deze w1000 en de m6800ne veel verschil zit qua prestaties. Qua gamen en office. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Verwijderd

Let er wel op dat de W1700 serie WXGA is en de W1900 serie WSXGA+. Is toch wel een duidelijk verschil denk ik.... Zal maar eens goed navragen of de specificaties wel kloppen :?

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 21:16

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

hm, dan moet ik nog ff goed verder kijken.. ben ik weer terug bij af :(

[ Voor 235% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-09-2004 15:51 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 15:50
Hier een vergelijking tussen de M6000 en de W1000:

http://notebookforums.com/showthread.php?t=31066

[ Voor 36% gewijzigd door wrcveen op 29-09-2004 01:36 ]

Verwijderd

Ik ben ook aan het kijken voor deze laptop.
Ik teken nog al veel met cad.
Daarom lijkt mij een W1000 een mooie laptop.
Nu ben ik aan het kijken bij de-laptopper.nl
En nu zie ik dit.

W1000 Dothan 1.7Ghz 80GB 5400RPM 512MB DVD+/-RW 15.4 WSXG+ TFT W-LAN 54Mbps € 1650,00

Als ik daar op klik staat er dit:

80GB Harddisk 5400RPM
512MB DDR333 SDRAM [1 x 512]
DVD+/-RW
15.4" WSXGA+ TFT
Interne W-LAN 54Mbps

Zit er nou een WSXGA+ tft op ? en 1 stripje van 512 mb?

Scheeld het trouwens veel als er een Dothan in zit ? Hij heeft wel meer cache geheugen 2 i.p.v. 1 mb. Is hij dan nog wel zuinig ?

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Als je goed kijkt bij de opties zie je dat als 1x 512 wil je extra moet dokken €59 ;)

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• wrcveen
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 22:03:
Ik ben ook aan het kijken voor deze laptop.
Ik teken nog al veel met cad.
Daarom lijkt mij een W1000 een mooie laptop.
Nu ben ik aan het kijken bij de-laptopper.nl
En nu zie ik dit.

W1000 Dothan 1.7Ghz 80GB 5400RPM 512MB DVD+/-RW 15.4 WSXG+ TFT W-LAN 54Mbps € 1650,00

Als ik daar op klik staat er dit:

80GB Harddisk 5400RPM
512MB DDR333 SDRAM [1 x 512]
DVD+/-RW
15.4" WSXGA+ TFT
Interne W-LAN 54Mbps

Zit er nou een WSXGA+ tft op ? en 1 stripje van 512 mb?

Scheeld het trouwens veel als er een Dothan in zit ? Hij heeft wel meer cache geheugen 2 i.p.v. 1 mb. Is hij dan nog wel zuinig ?
Zoals het er staat zit er idd een WSXGA+ scherm op, wat een mooie resolutie heeft. Morgen krijg ik er ook een :9~

Verwijderd

wrcveen schreef op 30 september 2004 @ 00:00:
[...]

Zoals het er staat zit er idd een WSXGA+ scherm op, wat een mooie resolutie heeft. Morgen krijg ik er ook een :9~
Ik wacht af hoe je hem vind :P.
IK wil hem ook, lijkt me zo fijne laptop.
Krijg je geen last van je net , omdat het scherm lager zit dan bij andere laptops ?
Heb je wel genoeg ruimte voor je handen op de laptop ?

• wrcveen
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 20:22:
[...]

Krijg je geen last van je net , omdat het scherm lager zit dan bij andere laptops ?
En ik vind hem echt geweldig! De hoogte is wel even wennen je mist voor je gevoel een stuk, maar omdat je op een hoge resolutie werkt heb je wel alles in beeld! Alleen het rechter gedeelte van de toetstenbord lijkt wat los te zitten, maakt een hol geluid als ik de toetsen indruk. Kijken of ik daar wat aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de-laptopper staan 2 W1000 's voor 1.450 euro.
de een heeft betere specificaties maar een WSGX+ scherm en de andere heeft (veel) mindere specificaties en opties maar wel het WSGXA+ scherm.

Welke is nu de beste keus om te kopen?
Ik denk zelf de eerste, omdat deze gewoon veel beter is en ik het wel duur genoeg vind ipv ik er nog allemaal dingen bij laat zetten.
Of is er echt een groot voordeel aan dit scherm (met veel hogere resolutie?) of is het scherm zonder 'A' ook (heel) goed?

graag reacties en meningen!

ruben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 17:46:
Op de-laptopper staan 2 W1000 's voor 1.450 euro.
de een heeft betere specificaties maar een WSGX+ scherm en de andere heeft (veel) mindere specificaties en opties maar wel het WSGXA+ scherm.

Welke is nu de beste keus om te kopen?
Ik denk zelf de eerste, omdat deze gewoon veel beter is en ik het wel duur genoeg vind ipv ik er nog allemaal dingen bij laat zetten.
Of is er echt een groot voordeel aan dit scherm (met veel hogere resolutie?) of is het scherm zonder 'A' ook (heel) goed?

graag reacties en meningen!

ruben
Ik zie alleen maar WSXGA+ versies.... Geen een zonder A hoor. De W1000 is alleen met dit type leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wrcveen schreef op 01 oktober 2004 @ 18:27:
[...]

Ik zie alleen maar WSXGA+ versies.... Geen een zonder A hoor. De W1000 is alleen met dit type leverbaar.
sjongejonge, ik vraag me af of ik niet ook een bril nodig heb....
je hebt gelijk! nu zou ik geen reden meer kunnen bedenken die 2e te kopen (behalve dat je daar wel zelf onderdelen uit kunt kiezen, wat alleen in mijn geval niet zo is...)
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Vandaag ben ik er dus achtergekomen dat er precies in het midden van mijn scherm, van mijn maand oude W1n, een exact waterpas horizontale kras zit, ongeveer 15 cm. Dit moet wel komen door de laptop zelf, zo rechts, zelf geen rare dingen gedaan. Ik snap alleen niet hoe het kan :?

Zal ik hier garantie op hebben? Want ik vermoed dat het door het dichtklappen komt ofzo...De kras zit excact op de rand tussen toetsenbord en touchpad, wanneer het scherm dichtgeklapt is :(

[ Voor 16% gewijzigd door Puck op 01-10-2004 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 20:22:
[...]

Ik heb een tijdje zonder RSI standaard gewerkt, dat gaat op zich prima, al kan ik je aanraden om een standaard te kopen. Het is altijd beter voor je nek om je scherm op ooghoogte te hebben.

Ik heb een hele simpele standaard gekocht voor maar 24 euro. Het is een metalen frame waar de laptop in komt te staan en het scherm 2x zo hoog zet. Extern toetsenbordje eraan en je kunt weer lekker verder werken. Zeker een aanrader! Voordeel is bij deze ook dat je aansluitingen aan de zijkant en voorkant nog gewoon kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een ASUS W1n laptop kopen met TV-tuner en WSXGA+ scherm. Deze combinatie lijkt in Nederland lastig te verkrijgen. Iemand enig idee wie een combinatie van dit type laptop aanbiedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Ik heb nu de W1000 enkele dagen en hij bevalt me prima. Een groot nadeel is en ik wil weten of jullie daar ook last van hebben is dat als het scherm niet op 100% brightness staat hij heel erg piept (condensators?), wat heel irritant is. Is mijn exemplaar brak?

Oja, en het rechter gedeelte van het toetstenbord klink wat hollig, net of er wat ruimte onderzit.

[ Voor 2% gewijzigd door wrcveen op 06-10-2004 09:31 . Reden: linker=rechter ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

PuCK schreef op 01 oktober 2004 @ 22:50:
Vandaag ben ik er dus achtergekomen dat er precies in het midden van mijn scherm, van mijn maand oude W1n, een exact waterpas horizontale kras zit, ongeveer 15 cm. Dit moet wel komen door de laptop zelf, zo rechts, zelf geen rare dingen gedaan. Ik snap alleen niet hoe het kan :?

Zal ik hier garantie op hebben? Want ik vermoed dat het door het dichtklappen komt ofzo...De kras zit excact op de rand tussen toetsenbord en touchpad, wanneer het scherm dichtgeklapt is :(
klein schopje en update:

Ik heb gister (nadat ik de laptopper had gebeld) Asus gebeld en uitgelegt. Ik ben er ondertussen ook achter gekomen dat de rand voor het toetsenbord dus echt scherp is en in het midden losser en hoger ligt dan aan de zijkant. De kras is ook niet echt een kras, maar meer een lijn van pitjes in het scherm.

Het kan dus heel erg goed (lees moet wel) dat het scherm tegen de scherpe rand tussen laptop aluminium (boven touchpad) de aandrukt als hij dichtgeklapt is. De hoogte is dus exact gelijk. Lijkt mij een fabrieksfout?

Asus ging kijken in hoeverre dit onder de garantie valt, maar het lijkt mij redelijk logisch. Ik zal deze ochtend nog wel gebeld worden dus meer informatie volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Inmiddels heb ik sinds vrijdag mijn laptop weer terug, werd vorige week maandag opgehaald (had eerst wat communicatieproblemen met Asus) dus had binnen 5 dagen de laptop met nieuwe behuizing en scherm terug!

Deze is dus wel goed, en ik merk zelfs duidelijk verschil met de stevigheid van bijvoorbeeld het toetsenbord in vergelijking met de vorige, met defecte behuizing. Zo blijkt maar weer dat het defect er waarschijnlijk al aan het begin heeft gezeten. Geen scherpe randen meer, en werkt weer perfect!

Prima service van Asus :)

[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 27-10-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja heb ook goede ervaring met mijn w1000 en de service maar vergeet niet je betaalde er wel 2300 uuro oor dus mag ook wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 09:08:
[...]

ja heb ook goede ervaring met mijn w1000 en de service maar vergeet niet je betaalde er wel 2300 uuro oor dus mag ook wel...
Mag ik vragen wat voor een probleem jij had? Misschien dat meerdere mensen daar dan ook last van hebben en dan hebben we een productiefout ontdekt.

Ik heb veel last van een piepend beelscherm als de sterkte niet op 100% staat of als hij op de accu werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Wat bedoel je precies met een piepend beeldscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mischien een kapotte trafo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
PuCK schreef op 29 oktober 2004 @ 13:45:
Wat bedoel je precies met een piepend beeldscherm?
Nou dat er gewoon een heel irritante piep uit het scherm komt. Een condensator ofzo die niet helmaal lekker werkt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
Ik ken het probleem van het piepende beeldscherm. Dit is iets wat veel notebooks hebben, niet alleen de W1N.

Het gaat om een onderbroken toon die je alleen hoort als het heel stil is. Met typen bijvoorbeeld hoor je hem nauwelijks. Het probleem is op de lossen door een externe muis op de rechter USB poort aan te sluiten. Dan gaat de piep weg en hoor je niets meer.
Waardoor het probleem dan opgelost is kan ik je niet vertellen, ik heb de tip van een ander forum af:

http://www.w1n-forum.net/ftopic474.php

Er staan daar nog meer oplossingen, maar die heb ik nooit getest. Ook stoppen met opladen werkt niet bij mij. Maar aangezien ik altijd een externe muis gebruik, heb ik er helemaal nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wrcveen schreef op 29 oktober 2004 @ 13:44:
[...]Mag ik vragen wat voor een probleem jij had? Misschien dat meerdere mensen daar dan ook last van hebben en dan hebben we een productiefout ontdekt.

Ik heb veel last van een piepend beelscherm als de sterkte niet op 100% staat of als hij op de accu werkt.
me interne netwerk kaart is niet stabiel; als je signaal met netstumbler bekijkt zie je zo ongeveer om de 10 seconden het signaal helemaal wegvallen. Behoorlijk irritant met msn want moet om de 4 min oid opnieuw aanmelden.
en verder me brander maakt veel lawaai en wil soms niet open, linker gedeelte van me spatie balk doet t niet echt geweldig, dat gaasje aan de voorkant boven de aansluitingen zit los en beschadigd op heel snel, de accu laadt soms heel lang als i al 100% is of hij blijt op 99% steken..

klinkt allemaal negatief, is t ook maar..maar ben wel blij met laptop:)

twns meer mensen die problemen hebben met de wirrless? dat i sommig een netwerk niet ziet en andere keer wel, op zelfde plek kan je na reboot gewoon wel via interne internetten.. en onstabiele verbinding...???

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook al een tijdje de w1000, en tot op heden heel tevreden.
Ik dacht enkel nog aan iets dat ik gelezen had (denk ik toch) voordat ik hem kocht, dat is dat je hem namelijk ook kon gebruiken om muziek mee af te spelen terwijl hij niet aan staat. Er bevinden zich toch luidsprekers aan de buitenkant,... Of was dit enkel zo in de modellen met tv-tuner?
Ik vroeg me ook nog af waarom de sneltoetsen aan de rechterkant kunnen bediend worden als het scherm is dichtgeklapt...mss details, maar volgens mij is dit niet toevallig.
Heeft iemand hem hier al met AZERTY-keybord?

Greets

Pieterjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Flydesign.nl schreef op 01 november 2004 @ 09:42:
Ik ken het probleem van het piepende beeldscherm. Dit is iets wat veel notebooks hebben, niet alleen de W1N.

Het gaat om een onderbroken toon die je alleen hoort als het heel stil is. Met typen bijvoorbeeld hoor je hem nauwelijks. Het probleem is op de lossen door een externe muis op de rechter USB poort aan te sluiten. Dan gaat de piep weg en hoor je niets meer.
Waardoor het probleem dan opgelost is kan ik je niet vertellen, ik heb de tip van een ander forum af:

http://www.w1n-forum.net/ftopic474.php

Er staan daar nog meer oplossingen, maar die heb ik nooit getest. Ook stoppen met opladen werkt niet bij mij. Maar aangezien ik altijd een externe muis gebruik, heb ik er helemaal nooit last van.
Nou dat is het echt niet hoor! Ten eerste is de toon on-onderbroken, dus constant. En continu hoorbaar, op een paar meter afstand zelfs. En ik heb al een muis aangesloten op de rechterpoort wat echt niks uitmaakt. Ik heb dus een ander probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 10:52:
[...]
twns meer mensen die problemen hebben met de wirrless? dat i sommig een netwerk niet ziet en andere keer wel, op zelfde plek kan je na reboot gewoon wel via interne internetten.. en onstabiele verbinding...???
Met mijn wireless heb ik soms ook problemen van een niet stabiele verbinding. Maar ik zie dat mijn modem dan ook geen signaal meer geeft. Na een paar seconden is de verbinding dan automatisch weer hersteld. Lijkt me haast onmogelijk dat de wireless kaart hier problemen aan veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wrcveen schreef op 01 november 2004 @ 20:21:
[...]
Met mijn wireless heb ik soms ook problemen van een niet stabiele verbinding. Maar ik zie dat mijn modem dan ook geen signaal meer geeft. Na een paar seconden is de verbinding dan automatisch weer hersteld. Lijkt me haast onmogelijk dat de wireless kaart hier problemen aan veroorzaakt?
ik heb nog een externe kaart erin en die ziet t netwerk dan nog wel..:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 11:18:
Ik heb nu ook al een tijdje de w1000, en tot op heden heel tevreden.
Ik dacht enkel nog aan iets dat ik gelezen had (denk ik toch) voordat ik hem kocht, dat is dat je hem namelijk ook kon gebruiken om muziek mee af te spelen terwijl hij niet aan staat. Er bevinden zich toch luidsprekers aan de buitenkant,... Of was dit enkel zo in de modellen met tv-tuner?
Ik vroeg me ook nog af waarom de sneltoetsen aan de rechterkant kunnen bediend worden als het scherm is dichtgeklapt...mss details, maar volgens mij is dit niet toevallig.
Heeft iemand hem hier al met AZERTY-keybord?

Greets

Pieterjan
Ikkreeg de mijne met een qwerty toetsenbord en appart een azerty erbij in de doos, is dat normaal??

Verder heb ik geen enkel probleem met de laptop, benecht super tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik verkoop hem...
omdat ik niet kan wennen aan het werken met een laptop.
ik wil gewoon een toetsenbord en een muis en dan neemt t voordeel van een laptop al weer weg.
zit er al tijdje mee en tis veel geld dus dan toch maar verkopen...

ASUS w1000
1,7 dothan met 2mb cash
80 gig hd
1024 mb ram
dvd-rom schrijver dual layer
sub-woofer ingebouwd.
netjes virtueel 5.1 geluid
muis ook in groom
makkelijk aan te sluiten op tv
win xp pro
interne 54mbps draadlose netwerkkaart
kan 1680x 1050 (is 16:10 breedbeeld) op 15,4 inch

hijs 1,5 2 maanden oud

nieuw € 2,259.81
nu prijs: €2000,-

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

Zet dan gelijk een link naar je Tweakers.net advertentie ...
Het is dat ik het geld niet heb .... anders was je hem nu al kwijt geweest ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik wil de M6927Ne-UH Pentium M 725 60GB 512MB DVD+/-RW 15.4"WSXGA+ WXP H WiFi-g gaan kopen.

Wat houd WSXGA+ precies in? (kan je ook met volle zon helder zien?)

En ik lees erg vaak op dit forum dat er vaak dode pixels zijn, zelfs als de laptop nieuw is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 13:27:
ok ik wil de M6927Ne-UH Pentium M 725 60GB 512MB DVD+/-RW 15.4"WSXGA+ WXP H WiFi-g gaan kopen.

Wat houd WSXGA+ precies in? (kan je ook met volle zon helder zien?)

En ik lees erg vaak op dit forum dat er vaak dode pixels zijn, zelfs als de laptop nieuw is :?
iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

15.4 WSXGA+ TFT (1680 x 1050) kortom dat is de resolutie van de tft meestal de native (aanbevolen resolutie) je moet het lezen als Wide-SXGA.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris Otten
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Dag,

Als kersverse bezitter van een W1978 ALP (Pentium M 755 - 1536 MB DDR - 60 GB 7.200 rpm - TV tuner) en trouwe volger van dit forum wilde ik even een probleempje voorleggen. De ingebouwde Pioneer dvd brander (http://www.pioneeraus.com.au/computer/dvdwriters/dvr-k14/) blijkt in tegenstelling tot mijn desktop NEC brandertje NIET regiovrij te zijn. Minder inderdaad. Je kunt maximaal 5 keer van regio veranderen en dan zit je er definitief aan vast, ofwel: uit met de pret. Google noch dit forum bracht mij enig soelaas. Iemand een idee of er al firmware beschikbaar is om dit te verhelpen?

Mijn dank is groot.

Joris.

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Talon schreef op vrijdag 05 november 2004 @ 09:41:
Zet dan gelijk een link naar je Tweakers.net advertentie ...
Het is dat ik het geld niet heb .... anders was je hem nu al kwijt geweest ....
kut.. afbetalingsregeling?:)

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Joris, ik kan op http://forum.rpc1.org/portal.php ook weinig vinden. Anders toch maar een programma als DVD Refion Free gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris Otten
  • Niet online
Puck, alvast bedankt!
DVD Region+CSS Free lijkt me inderdaad een bruikbare oplossing voor het probleem, al blijft het een soort bypass. Ik zal mijn ogen openhouden voor aangepaste firmware en mocht ik iets vinden post ik het hier uiteraard even.

Ergens is het wel raar dat Pioneer zich zo laat leiden door de belangen van de filmindustrie, terwijl een bedrijf als NEC vrolijk DVD-drives blijft bouwen die gewoon alles afspelen...

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje ,

Ik heb nu dus ook eindelijk de w1000.

Maar als ik het internet op wil via chello zegt hij ik kan je kabel modem niet vinden terwijl als ik de utp kabel in mijn gewone pc stop er geen probleem is . Je ziet trouwens wel dat er bij Local area connection status bij received staat er 120 en bij sent nul maar deze waarden veranderen niet . Heeft iemand misschien een idee ?

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 02:51:
Vraagje ,

Ik heb nu dus ook eindelijk de w1000.

Maar als ik het internet op wil via chello zegt hij ik kan je kabel modem niet vinden terwijl als ik de utp kabel in mijn gewone pc stop er geen probleem is . Je ziet trouwens wel dat er bij Local area connection status bij received staat er 120 en bij sent nul maar deze waarden veranderen niet . Heeft iemand misschien een idee ?

Greetz
Boys laat maar ik heb het antwoordt al

IPconfig/release op de pc
Ipconfig/renew op de laptop.

thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
In mijn W1000 zit een Pioneer k14as DVD brander in, is dit zo'n dual layer brander, dus iets van 8 Gig op een dvd?

[ Voor 60% gewijzigd door wrcveen op 09-12-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je eigenlijk zien of je een dual layer brander hebt in je w1000 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:00
Pioneer DVR-K14: 8x DVD±R, 4x DVD±RW, 2.4x DVD+R DL

Je kunt bv. DVDInfoPro gebruiken om af te lezen wat voor standaarden je drive ondersteunt.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb hier ook een w1n maar mijn zwarte verf aan de voorkant van dat gaas achtige stripje laat los :( eens kijken of ik daar wat aan kan gaan laten doen met de garantie want echt mooier wordt ie er niet van. Verder wel een fantastische laptop ben er erg tevreden mee (vooral het scherm rocks).

Dan nog een vraagje, de dothan is nogal een heethoofje als ik em stress word ie 75 graden, en idle iets van 54 graden. Nu wil ik graag lang genieten van mijn laptop en geluid interesseerd mij niet zo, is er een manier om de fan die vaak maar op 3200 rpm draait continue op 4300 rpm (of op zijn max geen idee hoe hoog dat is 4300 rpm is hoogste wat ik gezien heb) zijn rondjes te laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Kajun schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 15:42:
Pioneer DVR-K14: 8x DVD±R, 4x DVD±RW, 2.4x DVD+R DL

Je kunt bv. DVDInfoPro gebruiken om af te lezen wat voor standaarden je drive ondersteunt.
Dat progje geeft toch alleen aan welke formaten hij ondersteund? De snelheden kon ik niet vinden. Maar bedankt i.e.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:00
wrcveen schreef op zondag 12 december 2004 @ 14:45:
[...]

Dat progje geeft toch alleen aan welke formaten hij ondersteund? De snelheden kon ik niet vinden. Maar bedankt i.e.g.
Klopt, geen snelheden, maar daar vroeg je toch niet om? Je wilde alleen weten of je drive DL support had. En dat heeft ie.

Voor specs e.d. kun je videohelp gebruiken, een betrouwbare bron. Hij bevat niet altijd de nieuwste branders e.d., maar de database is voor verreweg het grootste gedeelte correct (hier en daar wat andere modeltype benamingen en bitsetting incompleet).
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 13:39:
Dan nog een vraagje, de dothan is nogal een heethoofje als ik em stress word ie 75 graden, en idle iets van 54 graden. Nu wil ik graag lang genieten van mijn laptop en geluid interesseerd mij niet zo, is er een manier om de fan die vaak maar op 3200 rpm draait continue op 4300 rpm (of op zijn max geen idee hoe hoog dat is 4300 rpm is hoogste wat ik gezien heb) zijn rondjes te laten doen?
Mijn Dothan in mijn M6 werd 83 graden stressed :(. En 70 graden@idle. De fanspeed kun je helaas niet configureren, en verschilt blijkbaar per laptop (bij M6Ne is dit verschil enorm..). Mijn fan kickte bv. pas bij 75 graden in. Erg vervelend.

Bel even de Asus helpdesk.

Tot die tijd kun je bv. met SpeedSwitchXP of met Power4Gear je settings op dynamic switching zetten, om je gemiddelde temperatuur zo laag mogelijk te houden.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris Otten
  • Niet online
Nog twee zaken die me opvallen aan mijn W1978...

- Behuizing onder 50 Hz:
Als ik mijn lappie aansluit op het lichtnet via de bijgeleverde (driepolige) adapter en er is geen aarde beschikbaar in het stopcontact dan staat de behuizing als het ware 'onder stroom'. Je krijgt geen schok ofzo, maar je voelt met je vingertoppen de typische 50 Hz vibratie als je het metaal zachtjes aanraakt. Dit verdwijnt uiteraard als je hem ontplugt en verder werkt op de batterij, deze geeft immers gelijkstroom. Nu vraag ik me af: hebben jullie dit ook, of kan het zijn dat er duidelijk iets mis is, dat het apparaat 'lekt' bijvoorbeeld?

- Battery life:
Die 3,5 tot 4,5 uur waarover anderen het hebben op diverse fora, of die Asus opgeeft in haar specificaties haal ik bij lange na niet. Bij een 100% geladen accu geeft mijn indicator (ook na de Asus BIOS calibratie) zelfs bij de op een na minst verbuikende energy mode in Power4Gear, oftewel 'CD-audio', net 3:01 uur aan. Gare accu? Terug ermee naar Asus? De accugarantie loopt nog tot mei, dus er is nog ruimte voor een retourtje Asus.

Alvast bedankt.

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Dat gevoel ligt volgens mij meer aan de stroefheid van het alluminium ik dacht ook aan stroom maar ik voel het ook in de batterij mode. Mijn accu haalt die 3,5 uur ook niet hoor, zal wel zo horen. Een auto loopt ook nooit even zuinig als dat wat de fabrikant heeft opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Laatst online: 12:19

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Een kickje - dit is het enige/meest recente topic over de W1000n.
Ik overweeg er een te kopen. Wat ik me alleen afvraag: het WSXGA+ panel ziet er goed uit en is voor mij een van de redenen, want het is ter vervanging van een dual 22" crt setup en met minder dan 1600 breed kan ik niet meer werken. Maar hoe kom ik er achter wat de precieze specs zijn (refresh/kijkhoek e.d.), welk panel is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 20:44
Another kick, ook ik ben geïnteresseerd in deze notebook.

Is het aan te raden om meteen de beste in de serie (de W1779N) te kopen, of is het prijsverschil met 1 variant lager (de W1747N) te groot? Het moet natuurlijk wel economisch verantwoord zijn :P

Misschien voor de modjes: kan dit topic niet beter het Asus W1N Series-topic heten? De M6000 wordt praktisch niet meer genoemd na pagina 1.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Yohan schreef op zondag 27 februari 2005 @ 16:45:
Is het aan te raden om meteen de beste in de serie (de W1779N) te kopen, of is het prijsverschil met 1 variant lager (de W1747N) te groot? Het moet natuurlijk wel economisch verantwoord zijn :P
Ik vind de W1779N te duur voor het verschil. Ik heb dan ook nu de W1747N en die bevalt heel erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 20:44
Het verschil is idd te groot.

Ik heb de volgende 2 (volgens mij redelijke goeie) aanbiedingen gevonden:
de laptopper en Computerpirates;

bij beide zie ik nergens de optie tv-tuner staan. Terwijl dit toch wel in de brochure staat. Niet verkrijgbaar in Nederland?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil deze laptop oko gaan halen (ASUS W1791NA/M745 (1.8) Wtuner 15.4/1GB/80Gb/WL/DVDRW XP PRO 1 1,799.00) maar vraag me af of hij dit nog waard is (1799 euro) mede omdat we nu ok Sonamas laptops hebben

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Is dat de versie mét tuner?! Die zou een paar maanden geleden nog plm E 2700 moeten gaan kosten, dus dat is hij zeker waard... Mijn 1,7ghz, 512Mb zónder tuner was 100 euro duurder dan deze twee maanden terug :P
Het is iig op het moment een van de snelste workstations waar ik op werk voor alle office-toepassingen (vgl. met een dual athlon 2400+ en een barton 3000+) en zeker de mooiste (niet alleen desgin, maar ook het scherm is fantastisch!) dus ik zou het doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja de versie met tv tuner, schijnt nogal zeldzaam te zijn hier he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 14:35:
ja de versie met tv tuner, schijnt nogal zeldzaam te zijn hier he ;)
Mofo :P go get it, die is zijn geld meer dan waard (ruilen tegen mijn W1 zónder tuner? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou niet ruilen, hoeveel betaal je :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Hij is van mn werk dus dat gaat moeilijk ;) En ik heb net een 20" Aquos LCD TV gekocht... maar ánders :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een versie zonder TV tuner zwaar afgeprijsd kunnen aanschaffen. Ik heb er wat extra geheugen bijgeprikt en ben nu op zoek naar een interne TV tuner omdat ik geen zin heb om met Cardbus of USB-uitsteeksels aan de slag te moeten.

De LifeView FlyTV MCE Mini wordt helaas slechts aan notebookbouwers geleverd. Ik kan daar dus niet aankomen. :(
Als alternatief zou de Yuan PVR MiniPCI MPC622-MCE kunnen worden ingezet. Buiten dat deze niet die handige mini AB heeft van de LifeView heb ik deze ook nog nergens in Nederland gespot.

Ik verneem graag of er mensen die al iets dergelijks op de kop hebben weten te tikken en wat zij voor ervaringen daarmee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Waar heb je hem zo zwaar afgeprijst gevonden (en voor welke prijs) als ik vragen mag?

Overigens ben ik nog op zoek naar en manier om Bluetooth intern te krijgen op mijn W1... zo'n beetje het enige dat ik er op mis (en zo'n USB dongle is toch niet je van het). Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PowerFlower schreef op woensdag 07 september 2005 @ 12:22:
Waar heb je hem zo zwaar afgeprijst gevonden (en voor welke prijs) als ik vragen mag?

Overigens ben ik nog op zoek naar en manier om Bluetooth intern te krijgen op mijn W1... zo'n beetje het enige dat ik er op mis (en zo'n USB dongle is toch niet je van het). Iemand tips?
MyCom Almere demomodel tijdelijke aanbieding van € 1199,=

Configuratie
1,7 Ghz Mobile Pentium
512Mb werkgeheugen (zelf +512MB bijgeprikt uit overleden laptop)
80 GB Hdd op 5400
Radeon 9600
DL DVD brander Pioneer

Ik heb geen idee of er mini-pci bluetoothkaarten bestaan. Wel bestaan er Cardbuskaarten maar dan moet je voor de antenne de zijklep openlaten. Misschien weet iemand een compleet bedradingsschema van de W1xx te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Ze bestaan zeker, ik heb ook al met wat speurwerk gezien dat iemand zoiets voor een Acer wist te regelen (minipci wlan + bt ipv de standaard wlan)... stond alleen geen part number bij of wat dan ook :(

1199... tsk voor dezelfde als die ik voor 2100 had :P

Verwijderd

Hier een compleet verhaal van wat Oosterburen over de Yuankaart. Een Asus W1N forum in Duits en Engels.

Verwijderd

Ik zie geen kans het vorige bericht te editten. Hier geeft onze duitser/zwitser/oostenrijker(?) een complete inbouw'instructie' met pics voor n00bs weg. Hulde voor die man.
:9~
Homepage:
http://www.yuan.com.tw/

die adresse:

18F, NO.88, Sec.2, Chung Hsiao E.Rd., Taipei, Taiwan
TEL : +886-2-2392-1233
FAX : +886-2-2392-1358
sales@yuan.com.tw

ihr könnt die karte per e-mail bestellen.
sales@yuan.com.tw

sind ganz nette leute hatte die karte bei Teresa Kuo bestellt.
TV Karte kostet 99.- CHF habe sie mit fed ex hergeholt. transportkosten
waren 110.- CHF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AutoCAD, 3D VIZ, Photoshop allemaal dingen die ik (soepel) wil draaien op een laptop...de Asus W1V kan dat wel aan (denk ik)

Dus...was er eindelijk uit...het wordt een W1V van Asus (is dat nou hetzelfde als dat er gepraat wordt in deze topic?) verkoopt geen winkel de W1V :(...is die wel te krijgen in Nederland? En zo ja...waar en voor hoeveel?!

Alsíe niet in nederland te krijgen is...weet iemand waar ik dan een W2 kan vinden voor een super goedekope prijs :9 . Vind hem zo mooi, maar zoo duur! Tips voor een goede vervanger?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:59:
AutoCAD, 3D VIZ, Photoshop allemaal dingen die ik (soepel) wil draaien op een laptop...de Asus W1V kan dat wel aan (denk ik)

Dus...was er eindelijk uit...het wordt een W1V van Asus (is dat nou hetzelfde als dat er gepraat wordt in deze topic?) verkoopt geen winkel de W1V :(...is die wel te krijgen in Nederland? En zo ja...waar en voor hoeveel?!

Alsíe niet in nederland te krijgen is...weet iemand waar ik dan een W2 kan vinden voor een super goedekope prijs :9 . Vind hem zo mooi, maar zoo duur! Tips voor een goede vervanger?!
Ik zag je vraag niet eerder, mijn excuses. Kijk hier maar even voor aanschafadressen.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ladida O-)

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 16:13 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste