Asus W1000n vs. M6000

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:52

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Ik ben dus op zoek naar een Centrino laptop met min ATI 9600 kaartje... Nu viel mijn keuze op asus en ze hebben nu 2 erg leuke modellen....

W1000n: http://www.asus.com/produ...1000n/w1000n_overview.htm
M6000: http://www.asus.com/produ...6000n/m6000n_overview.htm

De verschillen zijn qua specs niet zo heel groot:

Beide 1,7 GHz leverbaar, 6000 vanaf Q2 ook met 1,8 Dothan (pluspunt), maar W1000 zal dit ook wel krijgen denk ik
Beide leverbaar met 15,4" WXGA/WSXGA+ scherm (zullen wel dezelfde zijn denk ik)
Beide ATI 9600, maar 6000 serie kan ook 9700 zijn.
Beide 80 GB schijf, kan alleen niet achterhalen of het 5400 of 7200 RPM schijven zijn
Beide Built-in card reader: SD/MMC/MS/MS PRO (Geen CF helaas)
M6000: Interchangeable 2X(2.4X)4X/24X24X/ 8X24X DVD-RW/DVD+RW Dual module
W1000: DVD-R/RW: 4X/2X, DVD+R/RW: 4X/2.4X, CD-R/RW: 16X/10x, DVD: 8X, CD:24X

Interface verschillen:
W1000 heeft extra (?): 1 x Video & Audio in Jack (subject to different models), Line in jack, SPDIF, CIR for remote controller (?), Video connector including S Signal and composite video signal (=TV Out?), mini RF connector (subject to different models)
M6000 heeft extra (?): 1 x EPP/ECP Parallel port/D-sub 25-pin, PortBar III 68-pin Connector (wa's da?, dockingstation aansluiting ofzo?), TV Out, 1 extra USB poort (4 ipv 3)

Audio:
W1000 heeft extra: ˙Built-in Subwoofer
Hot key supports 4.1 channel surrounding sound

W1000: Battery Run-down life 4.5 hrs
M6000: Batteru Run-down life 5.5 hrs

Maten/Gewicht:
W1000: 36.4 x 26.4 x 3.2 cm (WxDxH,) 3.2 KG (with TV Tuner (TV Tuner? Cool :-))
M6000: 35.4 x 27.3 x 22-34 mm(WxDxH,) 2.6 KG (with traveller's drawer)

M6000 heeft Integrated 802.11b of Integrated 802.11 b/g module (W1000 niet?)

Mijn Conclusief: W1000 biedt wat meer multimedia dingen maar is zwaarder en groter dan M6000, iets minder batt. capaciteit. Geen ATI 9700 geen Dothan (?) en geen WLAN.

Deze specs heb ik allemaal van de Asus site.

Wat vinden jullie van deze 2 lappies? Welke heeft jullie voorkeur en waarom vooral.. Ik twijfel nog heel erg.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-10 22:14

FongWan

The Stormrider ...

ik weet niet of je het al gezien had maar in het M6000N topic zie je de specs en wat voor comfigs men heeft. Bij de-laptopper.nl kan je namelijk zelf een configuratie samenstellen.

het is misschien ook wel handig om te vermelden dat de M6000Ne de versie is met de M9700. Want de gewone is met een M9600.

BTW misschien een optie om te wachten op de Acer TravelMate 800x. Centrino + Ati M9700 met 128MB.

Zie de vs site van acer voor meer info, http://www.acer.com

[ Voor 95% gewijzigd door FongWan op 25-04-2004 17:12 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Amphora schreef op 25 april 2004 @ 14:53:

.....M6000 heeft Integrated 802.11b of Integrated 802.11 b/g module (W1000 niet?)

[quote]

Een Centrino systeem moet Wireless LAN hebben, anders mag het zich geen Centrino noemen..

Overigens staat hier: http://www.asus.com/produ...1000n/w1000n_overview.htm

Dit: • Intel® Pentium® M Processor / Intel® 855 Chipset Family / Intel® PRO/Wireless Network Connection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als die W1000 een TV tuner heeft en een SPDIF uitgang... Dan zou ik zeker voor die W1000 gaan. Toen ik mijn M6000 kocht was die er nog niet. Maar nu hij er wel is vind ik die w1000 zeer interessant! (maar goed, volgens mij is hij ook een stukkie duurder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Ik ga sowieso nog ff wachten totdat de Dothan beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 08:37

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Dit word de mijne :) nog ffkes paar weken wachten en dan ga ik hem bestellen icm pc prive

Legion 7i i9 3080 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heel mooi model die W1000n, lijkt wat op Apple powerbook g4 titanium model, en dat is niet verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de laptopper is de w1000 in mei leverbaar! Maar je kunt al een pre-order plaatsen.
Ik wacht nog even tot ze hem voorraad hebben.

Hier trouwens nog een link van een duits forum met wat leuke foto's

http://www.chip.de/forum/thread.html?bwthreadid=605975

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn die bij de laptopper met tv-tuner? er staat bij de omschrijving optional en op een of andere franse site heb ik begrepen dat het rond de 100 euro extra kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-08 07:38
Was bezig een gelijkaardig topic te maken als dit (maar dan een beetje uitgebreider en met foto's etc...) maar blijkbaar is het niet meer nodig.
btw: wat is nu 100 euro meer of minder op een laptop van om en nabij de 2000 euro? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amphora schreef op 25 april 2004 @ 14:53:

Wat vinden jullie van deze 2 lappies? Welke heeft jullie voorkeur en waarom vooral.. Ik twijfel nog heel erg.
Ik vind dit het eerste notebook wat er aardig :9~ uitziet ten opzichte van de grote massa. Ik was eerst ook aan het shoppen voor de M6000, maar dankzij de leveringsproblemen gewacht. :*)
Nu heb ik dus deze W1000 besteld, voornamelijk vanwege het design.

Nog een belangrijk punt: de m6000 was tot nu toe niet leverbaar in NL met een 15,4 " WSXGA, de W1000 die de laptopper aanbiedt heeft dit type scherm wel standaard. Vond ik persoonlijk een belangrijke overweging!

Ben alleen benieuwd of-ie ook echt in de eerste week van mei geleverd gaat worden....... 8)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 21:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Top :)
Maak je ook een leuke review voor ons?
Zag nu ook de nieuwe asus met mobiele athlon64, ook heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Maar de M6000 is leverbaar met ATI 9700, de W1000 moet het met 9600 doen (ook leuk hoor). En de HD's? Zijn dat 7200 rpm's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal wel ff kijken of ik tegen die tijd iets van een review in elkaar kan bakken.

De 60 Gb HD is 5400, maar ik heb 'm laten upgraden naar 7200 rpm. :P

Trouwens, de M6000 is nog niet leverbaar met ATI 9700 (komt wel), sterker nog, die M6000 is sowieso beroerd leverbaar op het moment.
Beetje hetzelfde verhaal als met de schermen, volgens ASUS is de M6000 ook met WSXGA+ scherm leverbaar, maar ik ben ze hier in NL nog niet tegengekomen....

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 13:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga dnk ik de M6000Ne met dothan kopen....alleen geen id wanneer die uitkomt...weet iemand wanneer die uitkomt?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
Weet niet wanneer de dothans komen, maar ik verwacht dan wel een storm van nieuwe laptops. deze w1000n ziet er echt wel vet uit, maar ik weet niet of het zo slim is van asus om nu al details etc (of in belgisch enz.) vrij te geven nog voor die dothan er is. Reden temeer om nog even te wachten met de aankoop van deze silver beauty. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die W1 sind in kleiner Stückzahl bei ASUS eingetroffen, und sind somit lieferbar.

(bron: www.chip.de)

In duitsland zijn ze al leverbaar :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan de w1000 al bestellen in duitsland via deze online shops: http://www.lapxpress.de/ of via deze: http://www.notebooksbilliger.de/ . ze zijn wel een stuk goedkoper in duitsland(zelfs met tv-tuner), alleen het probleem is dat je een adres in duitsland moet opgeven waar hij thuis bezorgt wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en je hebt eene duits toetsenbord :-\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moerk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 21:42
Bij lapxpress.de zag ik dat je ook toetsenborden in andere talen kunt bestellen zonder meerprijs :D

bla-di-bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het toetsenbord is geen probleem, alleen het bezorgadres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ding ziet er goed uit:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/gvvreede/w1000n_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/gvvreede/w1000n_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/gvvreede/w1000n_3r.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/gvvreede/w1000n_4r.jpg

De behuizing van het scherm lijkt me alleen aan de te grote kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hij ziet er zeker zeer mooi uit! :9~ De M6000 ziet er behoorlijk strak en zakelijk uit, maar dit is gewoon nog een stuk mooier, lijkt idd op het bekende Apple design, maar dan in andere kleuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zitten alle uitgangen nu aan de zijkant en de voorkant? vindt dat persoonlijk erg vervelend... op mijn toshiba satellite heb ik de audio ook aan de voorkant zitten endie is erg ruim geworden als ik hem gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Het zou mooi zijn als de behuizing van echt metaal is. De huidige plastic laptops die zilvergrijs zijn gespoten krassen behoorlijk snel. Erg jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is echt metaal, aluminium om precies te zijn.. een van de redenenen dat ik zit te twijvelen tussen de w1000 en de m6000 (ik ben er ook een)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-10 10:34
Raar trouwens dat de W1000 N niet aanwezig is op de amerikaanse site:

http://usa.asus.com/products/notebook/nbindex.htm
http://www.asus.com/products/notebook/nbindex.htm

Is dit weer een oud model ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stond ook al te denken aan de W1000, maar M6000 gaat langer mee qua energie?

Zijn er al vergelijkingen met de W1000n op internet?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-08 09:44
Als iemand die mooie ding aangeschaft heeft, zou diegene misschien een mooie review + foto's kunnen posten? Denk dat iedereen daar wel baat bij heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:07
De W1000 is toch nog niet te krijgen in NL? denk dat er hier nog niemand mee rondloopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
Hierboven staat dat hij in mei leverbaar is bij de laptopper, en meerdere mensen die hem gaan aanschaffen. Dus zolang zal dat niet meer wachten zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kieskes schreef op 05 mei 2004 @ 20:30:
De W1000 is toch nog niet te krijgen in NL? denk dat er hier nog niemand mee rondloopt ;)
Ik heb hem al in het echt gezien, op m'n werk mocht ik er even mee spelen.
Ik denk dat het een of ander pre-productie model was, tenminste..dat hoop ik, want het scherm had een soort van vage gloed. Wit was niet geheel helder wit, hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel :)

Edit: overigens vind ik alle aansluitingen aan de zijkant niet echt handig. Ze zijn afgeschermd met een klepje waarvan ik denk dat het gemakkelijk breekt als je per ongeluk iets minder voorzichtig bent. Overigens is het touchpad wel heel mooi, daar komt inderdaad helemaal geen vuil meer tussen >:)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft de W1000 ook de mogelijkheid voor een Dothan processor?

Ik zie dit nl. niet op de site van laptopper.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt mij van wel, de Dothan is echter nog niet uit.. wellicht dat het daarom niet op de site staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ouch! wat is er met die prijzen gebeurt op www.de-laptopper.nl ?
M6000 is opeens bijna 1000 euro duurder, niet een 15.4 versie onder 2100 ex. :?

|:(

edit: aha, nevermind... Je kunt nu opties eraf halen ipv. erbij _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een berichtje van de laptopper (4/5/2004) |:(

---------------------------------------------------------------------------
Helaas is de W1000 nog niet leverbaar in Europa.
De verwachting is dat hij eind deze maand goed leverbaar zal zijn.

Menende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

zien wij uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,
Jorg de Bruin
De Laptopper

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2004 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw duits forum speciaal voor de asus w1000n

http://w1n.homelinux.org/forum/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:57

jw

Op het duitse W1000n forum is ook een review te vinden van deze laptop. (wie wil deze vertalen naar het nederlands?) (http://w1n.homelinux.org/forum/viewtopic.php?t=7)

ook heeft de eigenaar van dit forum een uitgebreide gallery met mooie foto's van de W1000n: http://w1n.homelinux.org/gallery/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sprek niet zo goed nederlands, maar ik heb mijn review naar het engels vertalt. Kijk http://w1n.homelinux.org/forum/ftopic14.php

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al iemand enig idee wanneer de W1000 echt leverbaar is?
van de laptopper hoor ik helemaal NIKS......
anderhalve maand geleden besteld, maand geleden betaald, en
nog niks hier......

zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:51

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Zie mijn .sig...
vooruit betalen: nooit doen, als prijzen tussentijds (fors) zakken kan je altijd je bestelling laten vervallen en dan een nieuwe bestelling doen voor de nieuwe prijs.

Overigens: mooi betonblok!

[ Voor 8% gewijzigd door pjottum op 25-05-2004 08:27 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Topicstarter
Just to let you know:

Ik heb uiteindelijk toch een Acer Travelmate 8003 genomen..... 1,6 Ghz (Banias helaas, maar proc is later toch te vervangen). En 64 MB ATI 9700 (128 MB is bij acer in de travelmate (nog) niet te krijgen, wel weer in andere series 8)7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 11:00

wasco

brightest crayon in the box

W1N zal beschikbaar worden rond de eerste week van juni. Ik kreeg gisteren een promo-dealermail in de bus waar stond dat er een eerste batch van 10 highend W1N's geleverd wordt bij de groothandel op 14/6. Half juni dus.

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al iemand die zijn bestelde w1000 al binnen heeft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

DAt vraag ik me ook af, iemand die de W1000n al in huis heeft? Ben zelf zeer geinteresseerd in een fatsoenlijke WSXGA laptop, waarvan deze een hele mooie is...of zou kunnen zijn.

Een heel groot en stoer systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
seef schreef op 11 juni 2004 @ 13:00:
DAt vraag ik me ook af, iemand die de W1000n al in huis heeft? Ben zelf zeer geinteresseerd in een fatsoenlijke WSXGA laptop, waarvan deze een hele mooie is...of zou kunnen zijn.
Ik sta op het punt om hem te bestellen, wacht alleen nog heel even af hoe het precies ziet met de tv tuner problemen in europa. Zou het namelijk wel leuk vinden als dat er ook in zit. :9~

Zodra ik hem heb, zal er hier zeker een review verschijnen met wat leuke pics! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu niet om spelbreker te zijn ofzo, maar is het al iemand opgevallen dan je geen 7200 rpm in die w1000 kan plaatsen?

Beetje jammer vind ik toch..
Groot minpunt.
(geld trouwens ook zo voor die geile sony met 17" screen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 14:18:
nu niet om spelbreker te zijn ofzo, maar is het al iemand opgevallen dan je geen 7200 rpm in die w1000 kan plaatsen?
waar staat dat dan? Ik weet zeker dat dat wel kan.

Ik heb namelijk een w1000 besteld met 7200rpm schijf.

(ding zou trouwens vandaag of morgen bezorgd worden volgens de laptobber)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seef

seef

Duizend

Als je dan toch een review gaat schrijven, ben ik erg geinteresseerd in je bevindingen met de 7200rpm schijf, met name het lawaai daarvan dan.

Over die tv-tuner ben ik zelf niet zo enthousiast, kan niet bedenken waarom ik in vredesnaam tv op mn laptop zou willen kijken. De overige specs zijn echter al goed genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:48

Leon

Rise Of The Robots

Ik was gisteren bij de laptopper om een laptop in te ruilen en toen hebben ze de W1000 naast de M6000 gezet :)

Mooi apparaat dat wel, maar ik vond hem te zwaar en ben toch voor de M6 gegaan.

Er kan aan de linkerkant ook nog een tv-tuner in, bij de-laptopper zeiden ze dat ze die waarschijnlijk ook nog eens gaan verkopen zodra ze beschikbaar zijn.

Gisteren waren er in ieder geval nog 5.

Eeuwige n00b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seef

seef

Duizend

Heb je alleen de afweging W1000/M6000 op gewicht gemaakt? Het belangrijkste verschil is toch de resolutie van het breedbeeldscherm, lijkt me. Het gewicht scheelt volgens de specs maar een halve kilo, dat zou mij niet zoveel schelen.

Apart dat die tv-tuner er niet standaard in zit, was toch wel de bedoeling dacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 14:27:
[...]

waar staat dat dan? Ik weet zeker dat dat wel kan.

Ik heb namelijk een w1000 besteld met 7200rpm schijf.

(ding zou trouwens vandaag of morgen bezorgd worden volgens de laptobber)
Dat staat nergens, dat denk ik gewoon omdat je op deze site ziet dat die schijf maar 4200 rpm is, en ze geen mogelijkheid bieden in de optielijst om die in te bouwen.

En ik weet dat ze dat bij die sony vaio met 17" ook niet doen omdat ze dan in de probs komen met garantie, en omdat het te moeilijk is om te doen gewoon. (zit volledig ingebouwd, terwijl je bij de m6000 'm maar hoeft om te steken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco

wasco

ja nee er zijn 2 versies, een versie mét tuner en een versie zonder
ik verneem hier en daar dat de versie mét tuner onderweg waren maar allemaal terug richting azië gegaan zijn omdat er met de module iets mis was. maar de laptopversie zonder tuner heeft wel alle verdere technologie etc aan boord om achteraf die module bij te plaatsen.

de tuner is btw deze:
http://www.lifeview.com.t...v/flytv_platinum_mini.htm

er bestaat er sinds heeel kort ook deze:
http://www.lifeview.com.t...log_tv/flytv_mce_mini.htm
die heeft support voor Microsoft® XP Media Center Edition 2004
dus als die achteraf op de retailmarkt beschikbaar zouden komen zou da heel fijn zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07 12:07
Rumors dat ook in de W1000N een dothan zou komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seef

seef

Duizend

http://www.whatlaptop.co.uk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8831

In dat topic wordt daar ook over gesproken. In een van de reviews zijn ze echter niet erg tevreden over het toetsenbord en het touchpad.

Heeft Flydesign of ovlov zijn w1000N reeds in bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep, ik heb 'm binnen.

Ik heb nog geen tijd gehad om 'm uitgebreid te testen, zal ik later zeker nog doen en proberen een review in elkaar te prakken.

eerste indruk:

scherm is geweldig (WSXGA+), is echt een plaatje wat mij betreft.

helaas mist bij mij de tv-tuner nog, dus daar ben ik eerst nog even met de laptopper in contact.

Zodra ik echt iets zinnigs kan schrijven horen jullie 't wel.

Oh ja: hij is echt erg mooi in 't echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seef

seef

Duizend

Oh uhm de dothan is binnen bij www.de-laptopper.nl

Beetje duurder wel...

[ Voor 29% gewijzigd door seef op 15-06-2004 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
offtopic:
waiting VERY impatiently op ovlov review, want de nieuwe dothan + deftig screen res == perfetto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco

wasco

ik ben vooral erg benieuwd naar de batterij-tijden die het ding kan voorleggen want daar worden wel heel andere waarden gegeven op verschillende fora.

-tijd tussen 100% batterij en batterij leeg bij gewoon wat surfen
-tijd tussen 100% batterij en batterij leeg bij kijken van een xvid/divx en spelen spel

dat zijn twee mooie dingen als we die te weten konde kome, om beter te kunnen vergelijken met de m6n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinV
seef schreef op 15 juni 2004 @ 11:39:
http://www.whatlaptop.co.uk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8831

In dat topic wordt daar ook over gesproken. In een van de reviews zijn ze echter niet erg tevreden over het toetsenbord en het touchpad.

Heeft Flydesign of ovlov zijn w1000N reeds in bezit?
Ik heb besloten om nog even te wachten met de aanschaf. Zoiezo duurt het nu erg lang voordat hij geleverd kan worden, verder wil ik erg graag een tv kaart erin en een dothan. Dus ik wacht nog even tot na m'n vakantie met bestellen, dan gaat het leveren wat makkelijker en zijn ze misschien wat goedkoper geworden.

Review sta ik echt om te popelen, ben heel erg benieuwd! (En graag ook wat mooie foto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ovlov:

Is die TV-tuner er na die tijd simpel zelf in te zetten, of moet de laptopper dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, ik denk dat ik a.s. weekend wel even tijd heb voor een review met pics.
Ik zal gelijk even kijken of ik een vergelijk kan maken met de M6000N, want die heb ik hier ook staan.

Eerste indruk: de laptop voelt mede door de alu behuizing zeer solide aan.
De afwerking is vergeleken met de M6 een stuk netter naar mijn smaak.
En het verschil tussen het WXGA+ scherm van de M6 en het WSXGA+ scherm van de W1 vind ik reusachtig, en meer dan de moeite waard.

Verder is-ie lekker stil. Bij normaal werken kan je 'm alleen horen als je je oor op het toetsenbord legt.
Ik heb natuurlijk nog geen heftige games uitgeprobeerd, maar dat ga ik dus nog doen.

Maar goed, zondag meer details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 10:25:
Ovlov:

Is die TV-tuner er na die tijd simpel zelf in te zetten, of moet de laptopper dat doen?
op papier zou he makkelijk moeten zijn, want er zit een speciaal mini-pci slot in, maar volgens de laptopper wil je dit echt niet zelf doen. Daar pakken ze 'm alleen aan met fluwelen handschoenen.

Schijnt overigens nog 6 weken te duren voordat die tv-tuner beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seef

seef

Duizend

Ovlov ik ben echt heel erg benieuwd naar je review, wanneer is je weekend voorbij? :P

[ Voor 24% gewijzigd door seef op 21-06-2004 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeeeeey.. het is zondag geweest enzo ;)

leef je nog ovlov?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 06-10 11:20

Puck

W32.Deadcode.A

Is er iemand die de W1000 heeft en hier slechte of juist goede ervaringen mee heeft? Ik ben namelijk van plan deze aankomende maand aan te schaffen. Weet iemand ook of er ergens hoge resolutie foto's van de W1000 te vinden zijn? En hoe bevalt het scherm?

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco

wasco

lees deze topic is door, daar staan een aantal links naar sites met grote fotos tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
Het is al lang zondag geweest ME DUNKT.
Waar blijft die uitgebreide review nu? |:(
Ik twijfel nog veel te hard tussen deze, een acer 2012 en een sony vaio A117-s.
De vaio drinkt te veel, maar is van magnesium en heeft 17" x-brite.
Acer is dan weer het zogenaamde budgetmerk, en dat vertrouw ik toch nog altijd niet zo. Alleen over de W1000n weet ik niet de ECHTE nadelen buiten het feit dat ie slechts een 9600 heeft.
een review zou dus van pas komen.
Ps: de review op die linuxsite hielp niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
eur0fighter schreef op 29 juni 2004 @ 15:38:
De vaio drinkt te veel, maar is van magnesium en heeft 17" x-brite.
Een kwestie van smaak natuurlijk maar heb je al eens 10 minuten achter zo'n X-brite gezeten? Je ziet jezelf constant. Net de factor waarom ik hem niet heb gekocht. (wel ideaal voor presentaties enzo)..

Maar ook ik ben uiterst interessed in comparatief scherm vergelijk, mijn vragen aan de laptopper zijn allemaal onbeantwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook erg geinteresseerd in een goeie review met PICS, probeer dan tegelijk ook even hoe heet hij wordt, want daar ben ik nog niet helemaal over uit...
Ik moet er wel één hebben die ik op mijn schoot kan laten staan want ik had laatst zo'n acer travelmate geval van kennissen een half uurtje daar staan en ik moest hem eraf zetten om mijn broek te sparen (althans, zo voelde het) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
Er zit een pentium-M in deze laptop en die wordt volgens de reviews niet echt warm, in tegenstelling tot een pentium 4(m).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09 11:50

Kr3Kr

Melpomene

Verwijderd schreef op 30 juni 2004 @ 09:54:
Ben ook erg geinteresseerd in een goeie review met PICS, probeer dan tegelijk ook even hoe heet hij wordt, want daar ben ik nog niet helemaal over uit...
Ik moet er wel één hebben die ik op mijn schoot kan laten staan want ik had laatst zo'n acer travelmate geval van kennissen een half uurtje daar staan en ik moest hem eraf zetten om mijn broek te sparen (althans, zo voelde het) ;)
ik ben ook geinteresseerd in de review :) ff draadje omhoog halen

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ik twijfel dus heel erg tussen de W1000N en de M6000Ne, en dat in de volgende configuraties: http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2462 en http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2595

De prijs is dus bijna hetzelfde. Er zijn natuurlijk wel een aantal verschillen, maar om even mijn belangrijkste op te noemen:

De W1000N heeft een Ati 9600 in vergelijking met de 9700 van de M6000Ne. Hoe groot is het verschil in performance?

De W1000N heeft een groter scherm (en ik wil een zo hoog mogelijke resolutie).

De harddisk is van de M6000Ne is 'maar' 5400RPM in vergelijking met de 7200RPM van de W1000N.

De W1000N weegt 3,2 Kg (maar dit is het gewicht incl. tv-tuner die er niet in zit, dus zal uiteindelijk lichter zijn) en de M6000Ne 2,6 Kg.

Het is natuurlijk voornamelijke het uiterlijk en het scherm die zeer verschillen. Ik neig er nu meer naar om voor de W1000N te gaan, maar ik zou toch graag bovenstaande performance verschillen van harddisk en videokaart willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

PuCK schreef op 02 juli 2004 @ 14:55:
Ik twijfel dus heel erg tussen de W1000N en de M6000Ne, en dat in de volgende configuraties: http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2462 en http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2595

De prijs is dus bijna hetzelfde. Er zijn natuurlijk wel een aantal verschillen, maar om even mijn belangrijkste op te noemen:

De W1000N heeft een Ati 9600 in vergelijking met de 9700 van de M6000Ne. Hoe groot is het verschil in performance?

De W1000N heeft een groter scherm (en ik wil een zo hoog mogelijke resolutie).

De harddisk is van de M6000Ne is 'maar' 5400RPM in vergelijking met de 7200RPM van de W1000N.

De W1000N weegt 3,2 Kg (maar dit is het gewicht incl. tv-tuner die er niet in zit, dus zal uiteindelijk lichter zijn) en de M6000Ne 2,6 Kg.

Het is natuurlijk voornamelijke het uiterlijk en het scherm die zeer verschillen. Ik neig er nu meer naar om voor de W1000N te gaan, maar ik zou toch graag bovenstaande performance verschillen van harddisk en videokaart willen weten.
Groter scherm van de W1000 :? De M6000 is leverbaar met of hetzelfde scherm (15.4" 16:10) of met een groter scherm (15.1" 4:3), dus dat gedeelte klopt niet van wat je zegt.

De M6000 is ook met 7200RPM shijf leverbaar, ik heb hem zelf, je kunt ook een 80GB 5400RPM schijf nemen, die is net zo snel maar groter.

Het verschil tussen de 9600 en 9700 kun je wel terugvinden op de FP.

Het gewicht van de M6000 is idd 2.6kg, maar dat is zonder accu (zal bij de w1000 ook wel zijn). Kan me eigenlijk niet voorstellen dat de W1000 lichter is, dus dat zou ik nog onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Oscar Mopperkont schreef op 02 juli 2004 @ 20:24:

Groter scherm van de W1000 :? De M6000 is leverbaar met of hetzelfde scherm (15.4" 16:10) of met een groter scherm (15.1" 4:3), dus dat gedeelte klopt niet van wat je zegt.

Het gewicht van de M6000 is idd 2.6kg, maar dat is zonder accu (zal bij de w1000 ook wel zijn). Kan me eigenlijk niet voorstellen dat de W1000 lichter is, dus dat zou ik nog onderzoeken.
Ik bedoelde inderdaad ook niet een groter scherm (naja iig groter dan de 15,1 Inch van de M6000Ne (andere versies hebben wel 15,4 inch, maar een lagere resolutie: 1280 x 800) De W1000 heeft een hogere resolutie: 1680 x 1050 (WSXGA+). De 15,1 Inch versie van de M6000N heeft een resolutie van 1400 x 1050.

Verder is de W1000 inderdaad juist zwaarder, maar ik bedoelde dat hij lichter is dan de aangegeven 3,2 Kg als er geen tv-tuner inzit :)

[ Voor 10% gewijzigd door Puck op 02-07-2004 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

PuCK schreef op 02 juli 2004 @ 20:46:
[...]

Ik bedoelde inderdaad ook niet een groter scherm (naja iig groter dan de 15,1 Inch van de M6000Ne ...
Alleen is de 15.1" groter dan een 15.4" scherm, reken maar uit scheelt dacht ik niet zo veel maar toch enkele procenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee vraagjes:

Hoe zijn jullie ervaringen met de-laptopper? Krijg je exact wat je bestelt (dus niet zoals bij Dell) en hoe is het met service en garantie?

De Laptopper biedt de W1000 aan met een 1,7 Dothan processor. Ik vind het raar dat ik dit type processor op de Duitse forums (die toch normaal niet echt achterlopen) nergens terugvindt. Zij hebben het alleen over de 1,6 Centrino (de zgn. W1942) en de 2,0 Dothan (de W1978). Ook in de officiële prijslijst van Asus (ingaande 01-07-2004 / weliswaar ook weer voor Duitsland) vind ik alleen de bovenstaande 2 types terug. Heeft iemand van jullie een verklaring? :?

RolKeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De M6000ne die kan ook vele malen langer aanstaan dan die gewone M6000n?
Kan de w1000n ook even lang draaien als de M6000n?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
Als alles goed is krijg ik maandag of dinsdag een m6000ne geleverd van de laptopper met 1.8 dothan :)

Als het zover is zal ik wel wat pics en een kleine review posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Wat voor geheugen zit er eigenlijk in de W1000N / M6000N? Ik wil namelijk eigenlijk 1024 Mb erin (ipv de standaard 512Mb), maar kan ik dit altijd later nog (laten) doen? En hoeveel geheugenbanken zitten erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

*subtiel kickje*

Ik heb nog geen informatie kunnen vinden over de geheugenbanken van de W1000N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
De w1000n heeft 2 geheugenbanken volgens Asus
--> http://www.asus.com/prog/...W1000Na%20Series&langs=01
Op de website staan zelfs 2 versies van de w1000n, 1 met en 1 zonder tv-tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een goede zaak waar ik deze twee nou eens naast elkaar kan bekijken, het liefst omgeving a'dam??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik twijfel tussen die 2, maar ik vind die w1000 alleen wat mooier ogen..
Maar kan iemand een goede reden geven waarom ik voor die 1 of die ander zou moeten kiezen?

De m6000ne schijnt langer uit te houden (qua energieverbruik) en de w1000n had dan een hogere resolutie. Verders lijkt me ongeveer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 19:56:
Weet iemand een goede zaak waar ik deze twee nou eens naast elkaar kan bekijken, het liefst omgeving a'dam??
ehm http://www.pcsnel.nl/

Die heeft ze geloof beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
ik heb vorige week de m6000 ne met 1.8ghz dothan binnengekregen van de-laptopper.

ding is echt super snel, 512 mb ram en de 60gb 7200 rpm hd. super mooi scherm en lekker lange accu tijden. Ik ben er erg tevreden mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kieskes schreef op 10 juli 2004 @ 15:27:
ik heb vorige week de m6000 ne met 1.8ghz dothan binnengekregen van de-laptopper.

ding is echt super snel, 512 mb ram en de 60gb 7200 rpm hd. super mooi scherm en lekker lange accu tijden. Ik ben er erg tevreden mee :)
Is het nou echt 7.5 max wat die aankan? Of anders in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
op de accu bedoel je? denk dat het met 2 accus wel haalbaar is, met 1 zit ik tussen de 3 en 4 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kieskes schreef op 10 juli 2004 @ 16:17:
op de accu bedoel je? denk dat het met 2 accus wel haalbaar is, met 1 zit ik tussen de 3 en 4 uur.
de-laptopper.nl gaf aan dat het 7.5 is en 10 met 2 accu's of is dat over iets anders??

Nou ja 3 a 4 uur is ook wel redelijk wat. Dan zal het ook niet veel verschil zijn met de tijd van w1000n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de afgelopen tijd dit topic met interesse gevolgd aangezien ik in de markt was voor twee nieuwe laptops.

Ik heb inmiddels de Asus W1000 voor mij staan :*) en zal mijn bevindingen over de laptop en de aankoop hier neerzetten zodat anderen hiermee wellicht hun voordeel kunnen doen.

Config: 1,7 Dothan, 60 GB 7200 rpm, WXGA+ Scherm.

Gekocht bij de-laptobber, 1725 euro + Pixelgarantie (ex btw)

Ik was al weken op zoek naar een mooie aanbieding voor deze laptop, maar ik heb lang getwijfeld of het de relatief hoge prijs wel waard zou zijn. Ook vond ik het irritant dat hij nergens in real life te bekijken is, want je praat toch over 4250 euro en da's zonde als het een misser is en ik heb nogal wat eisen wat dat betreft.

Uiteindelijk besloten de-laptobber te proberen ook al had ik mijn twijfels over dit bedrijf, maar de prijs was goed (ze halen ze uit België, vandaar) en blijkbaar de enige in heel Nederland die hem kon leveren met Dothan en zonder XP.

Na toch nog wat problemen met de uiteindelijke leverdatum, de laptops maar opgehaald in het gehucht waar de laptopper zit. En dat was even een cultuurshock, als je je high tech laptop gaat ophalen in een omgebouwde schuur, waar het hooi naast het aangrenzende pand ligt opgestapeld. Ik twijfelde of dit nu wel zo'n goed plan was want waar bouwen ze die dingen om enzo (processor, HDU en verwijderen XP doen ze zelf), maar de laptops zagen er gelukkig toch keurig uit.

Totzover de laptobber.

De laptops zelf:

Wat bevalt:

- Algemene kwaliteit is hoog. Ik heb geen gekke dingen kunnen ontdekken.
- De metalen afwerking is de moeite waard. Ziet er ook in real life goed uit. Ook de sluiting van het scherm met magneetjes is niet verkeerd.
- Het scherm is met deze resolutie zeer prettig. Bij beide laptops geen pixel problemen
- Geluid is mede door de subwoofer voor een laptop zeer goed. U2 DVD is lekker kijken.
- Bijgeleverde drivers en software werkt goed en zonder enige ellende van niet lekker werkende drivers ofzo.
- Extra's koptelefoon, logitech design muisje en tas zijn van goede kwaliteit en daarom dus nuttige extra's.

Wat is twijfelachtig:

- Het toetsenbord werkt prima, maar heeft af en toe een beetje een feel alsof de toetsen wiebelen op de hoekpunten van het toetsenbord (del, esc -> en fn).
- Het gewicht is toch zwaarder dan ik had verwacht. Maar 3,2 kilo is 3,2 kilo, dus dat had ik kunnen weten.

Wat zou ik graag gezien hebben:

- In plaats van een VGA uitgang een DVI uitgang
- 128 mb Video ipv 64 MB, alhoewel ik nog geen problemen heb gemerkt met deze kaart.
- Bluetooth support, voor communicatie met mijn telefoon

En natuurlijk is de veel besproken TV tuner nog niet verkrijgbaar, hoewel hij in Duitsland er gewoon in zit. Weet iemand waar deze los te krijgen in?

Ook vraag ik me af of ik de Dothan wel optimaal heb geconfigureerd. De bios info en Asus probe geven geen informatie (omdat het een nieuwe processor is?) en ik kan dus eigenlijk niet nagaan of alle instellingen goed zijn.

Als iemand tips heeft, dan graag.

Meer weet ik zo 1,2,3 niet te verzinnen, dus als je specifieke vragen hebt, laat het weten, dan beantwoord ik ze zo snel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm vanmiddag misschien even langs bij pc-snel.
Ik twijfel tussen deze twee laptops, met name het om het breedbeeld of niet!!!

Is het wat waard om op de pc-dumpdag te wachten in augustus (nog nooit geweest) of levert dat weinig op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de w1000n gekocht... na een paar uur (plus de dagen afwegingen) met het bestelformulier voor me neus hebben gehad... ik heb moeite om zoveel geld uit te geven :)

Ik ben benieuwd wanneer ik hem krijg. Ik zal als ik hem heb wel een stukje schrijven erover. Misschien dat ik hem deze week nog heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is binnen :)

Ik ga nu even alles installeren enzo. Als iemand nog vanuit een bepaalde hoek ofzo een foto wil dan moet die even roepen...

Ik zal er nog wat over schrijven later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco

wasco

Hij is binnen :)
I envy you :)
Kan je een keer de batterijduur testen bij gewoon wat erop werken zo (wat internetten, wat tekstverwerken, etc) Hoe lang het ding nu net gaat meegaan is me echt nog niet duidelijk geworden uit praktijktesten.
Welke config heb je juist besteld trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wasco schreef op 17 juli 2004 @ 12:53:
I envy you :)
Kan je een keer de batterijduur testen bij gewoon wat erop werken zo (wat internetten, wat tekstverwerken, etc) Hoe lang het ding nu net gaat meegaan is me echt nog niet duidelijk geworden uit praktijktesten.
Welke config heb je juist besteld trouwens?
ik heb de 1.7 dothan, met 60gb harde schijf 7200rpm, 512mb
eh deze gewoon dus:
http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2462

Ik zal wel even nog de batterijduur testen. Had je daar een speciaal programmaatje voor? Om nou met stopwatch te gaan zitten is denk ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco

wasco

komt niet op 10 minutjes aan, maar een indicatie zou leuk zijn. Is het 1uur, 2 uur, 3 uur, 4 uur, 5 uur,...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wasco schreef op 17 juli 2004 @ 14:33:
komt niet op 10 minutjes aan, maar een indicatie zou leuk zijn. Is het 1uur, 2 uur, 3 uur, 4 uur, 5 uur,...?
Nou 3 uur red die denk wel als je alleen gaat surfen en wat muziek aan. Volgens de batterij onderaan zou het 3.30 minuten moeten kunnen (bij 96% nu) :)

Maar ik ben aan het testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste indruk van de w1000 is super natuurlijk. Een mooi apparaat en het voelt stevig. Ook aan de zijkant met het klepje is mooi. Daar zitten allerlei in en uitgangen. Aan de rechterkant zitten wat knopjes om direct browser en emailprog te starten. En om de powergear te bedienen. En het geluid om te schakelen van 4.1 of 2.1

Bij de laptop kreeg ik een muis van logitech die zeer passend qua stijl is vind ik. En een koptelefoon. En wat spellen en demospellen. En natuurlijk installatie cd's.

Ik heb alleen wat problemen met de touchpad. Maar dat ligt denk aan dat ik het nog even goed moet instellen en dat ik er nog mee moet leren werken. Nooit verder een laptop ermee gehad vandaar... :)

Beeld is mooi, geen dode pixel nog gespot... moet nog even goed gaan checken.

Voorlopig nog niks aan te merken eigenlijk. Hij start snel op, werkt snel, nog geen haperingen enzo. Perfect.

Batterijtijd hangt af van wat je doet. Ik heb deze nu op laag verbruik (internet met muziek erbij) en dan geeft ie aan dat die langer dan 3.5 uur meer gaat.

Het scherm is zo mooi afgewerkt. Als je de klep dicht doet, geen geluid of klik ofzo en gaat zeer soepel.

De laptop word aan de onderkant wel redelijk warm. Maar niet heet.

Nou dat was mijn verhaaltje even... als ik meer te vertellen heb zal ik dat wel doen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2004 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark117
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:25
even een kleine schop aan deze topic

ook mijn oog is gevallen op de w1000. alleen vroeg ik me dus 1 ding af, Ik wil er ook mee gaan gamen. het liefst heb ik er dus 1 met een ati 9700 videokaart er in maar de officiele specs geven geen vermelding met die kaart dus dat zal er wel niet in zitten.

Op de site van de laptopper (als je klik op aanbiedingen) staat er een w1700 die wel een ati 9700 mobile videokaart heeft, maar als je op de link klik kom je uit bij een w1000 met een 9600. kan ik er van uit gaan dat dat een typo is of bestaat er dus wel een versie met de 9700?

ps. TechXP, je hebt die laptop nu meer dan een week, kan je al wat meer ervaringen er over posten, ben er erg benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 9600 kaart erin...maar er staat wel aangegeven
ati mobility radeon 9600/9700 series

Mijn verdere ervaringen? Nou ik heb nu wireless sinds gisteren en dat werkt ook allemaal correct.
Verder heb ik nog niet veel anders gedaan dan surfen en wat muziek luisteren (echt het geluid is prachtig uit dat ding). DVD kijken ziet er ook goed uit en games (demo van far cry) zagen er ook goed uit en ging ook snel.

En ik heb wat met fireworks (macromedia) zitten spelen en met dreamweaver en dat werkte ook allemaal zeer vloeiend.

Op de hoek bij de powerknop voelt het wel heet. Rest van de laptop eigenlijk niet.
Ik zou niet weten welke temperatuur bij de laptop hoort. De temperatuur van de cpu zit bij 60 graden celcius. Als ik een game start gaat dit overigens enorm omhoog. Wat moet de normale temperatuur zijn voor de dothan 1.7 processor?

Maar de laptop werk verders goed. Ik vind het iig goed werken. 4 augustus ga ik naar curacao. Even kijken of die tegen wat hogere temperaturen kan :)

De batterij houd ook goed vol tot nu toe.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste