Arrived anxious, left bored
Nooit last van gehad, ziet er allemaal zeer degelijk uit hier!PuCK schreef op 28 augustus 2004 @ 04:00:
Shorty hoe zit het met jouw toetsenbord? En dan voornamelijk rechts onderin? Ook een beetje speels en klakkelig? Opzich niks ernstigs maar ben gewoon benieuwd
Volgorde van driver installatie kan je vinden in de manual. Als je die doorleest kom je soms opmerkingen tegen dat je deze driver alleen kunt installeren als je een andere driver al geinstalleerd hebt. Denk als je het in die volgorde doet, dat alles goed zal werken.
Verwijderd
idd, da's de bedoeling als ie idle is. Trekt minder stroom en de fan kan dan uit.Verwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 03:03:
[...]
is dat terugschakelen niet de centrino technologie? ofzowww
600mhz is zat voor browsen en office werk.
Ook gewoon heel degelijk net zoals de rest van het toetsenbord. Het touchpad is ook super, veel beter als alle andere die ik gebruikt heb. Lijkt ook een heel ander systeem?PuCK schreef op 28 augustus 2004 @ 04:00:
Shorty hoe zit het met jouw toetsenbord? En dan voornamelijk rechts onderin? Ook een beetje speels en klakkelig? Opzich niks ernstigs maar ben gewoon benieuwd
Klopt, heb het net ff nagelezen in de handleidingVerwijderd schreef op 28 augustus 2004 @ 03:03:
[...]
is dat terugschakelen niet de centrino technologie? ofzowww
Had de Asus driver cd die erbij zat nog niet gevondenFlydesign.nl schreef op 28 augustus 2004 @ 09:03:
[...]
Nooit last van gehad, ziet er allemaal zeer degelijk uit hier!
Volgorde van driver installatie kan je vinden in de manual. Als je die doorleest kom je soms opmerkingen tegen dat je deze driver alleen kunt installeren als je een andere driver al geinstalleerd hebt. Denk als je het in die volgorde doet, dat alles goed zal werken.
Ik ga morgen denk ik even een reviewtje schrijven voor de mensen die er nog belang bij hebben. Doe er ook ff wat mooie foto's bij want wat een super design heeft dat ding
Verwijderd
nununununu wn doe dan even in W1000 topic.. Hoort daar thuis.. Vandaag haal ik wrschnlk mijne nogshorty schreef op 28 augustus 2004 @ 12:38:
Ik ga morgen denk ik even een reviewtje schrijven voor de mensen die er nog belang bij hebben. Doe er ook ff wat mooie foto's bij want wat een super design heeft dat ding
Hij wil software gaan installeren voor de PCMCIA-MTD-0002. Weet iemand hoe dit te verhelpen is? Drivers zijn nergens te vinden...
Gevonden, waren Ricoh drivers
Zie: www.zwolluh.nl/w1n/ voor een paar pics.
Beetje brakke fotos maar had geen zin alles goed in te stellen
Wat me het meest opvalt zijn de kleuren van het beeldscherm. Deze zijn in het algemeen een stuk donkerder dan van m'n andere schermen. Dit kan natuurlijk een instelling wezen maar deze heb ik nog niet gevonden (ook niet echt naar gezocht).
De knop voor Power4 Gear is echt ideaal. Wanneer je op de accu zit te werken druk je hem gewoon een aantal keer in zodat hij de cpu en hd wat langzamer laat draaien en kan je opeens 4 uur met je accu (volgens windows, nog niet getest).
Over de layout is natuurlijk al veel gezegt maar deze is echt om je vingers bij af te likken
De laptop is ook echt super stil. Ik kan hem zelfs naast m'n bed zetten en door het "geluid" heen slapen. Dit kon ik niet met andere laptops. Het geheugen is heel makkelijk uit te breiden door een klepje aan de onderkant. De andere module zit denk ik verder binnen in de laptop. Hetzelfde geld voor de harddisk.
Het klepje aan de linker kant van de laptop waar alle aansluitingen achter zitten is juist niet wankel, bij mij is hij heel stevig. Dit was eerder ergens gemeld dat hij niet stevig zou zijn namelijk.
De ledjes zijn ook leuk weg gewerkt achter het "gaas" van de speakers. Uit deze speakers komt trouwens een zeer fijn geluid. Het is natuurlijk niet echt vol maar voor een laptop helemaal niet onaardig. Vooral het 4.1 gedeelte klinkt leuk (met de "subwoofer" aan de onderkant
Al met al een super laptop en hij voldoet helemaal aan mijn verwachtingen. Heb totaal geen spijt van m'n aankoop. Het is echt heerlijk als je de laptop uit de doos haalt en hem voor de eerste keer aanzet
Even m'n specs nog:
Intel Pentium M Dothan 735 1.8GHz
Uitegerust met de Intel Centrino technologie
15.4" WSXGA+ TFT scherm met resolutie van 1680 x 1050
ATI Mobility™ Radeon™ 9600 64Mb videokaart
1x 512Mb DDR geheugen (2 sloten, maximaal 2048Mb)
80Gb UDMA 100 hardeschijf (Max. 80Gb)
Interne dvdbrander +/-RW combinatie
Ingebouwde draadloos netwerk adapter 802.11G
Ingebouwde CardReader voor MMC,SD,MS en MS Pro kaarten
3x USB 2.0 en 1 FireWire aansluiting
MS Windows XP Prof
Als iemand nog vragen heeft hoor ik het graag.
[ Voor 107% gewijzigd door shorty op 28-08-2004 13:28 ]
Nog even over dat toetsenbord. Boven de pijltjes toetsen zit link en rechts een gat. een leeg stukje. Als ik op dat rechterstuk druk, is het toetsenbord zeg maar wat speels aan de rechterkant, de toetsen daar buigen mee. Is dit bij jullie ook zo? Want alleen de toets naar rechts toetst niet zo soepel, opzich niks ernstigs.
[ Voor 87% gewijzigd door Puck op 28-08-2004 14:06 ]
Heeft iemand er ook last van dat als je met je oor heel dicht tegen het toetsenbord gaat dat de laptop een beetje piept? Korte piepjes ongeveer een halve seconde na elkaar. Kan dat de hd wezen?
[ Voor 37% gewijzigd door shorty op 28-08-2004 17:31 ]
Verwijderd
Ik kan alleen maar beamen wat hierboven allemaal geschreven staat...met daarbij nog het volgende toe te voegen.
Ik had gekozen voor Windows Pre-installed, betekende dat dan niet dat windows er al op ging staan, en/of erbij geleverd zou zijn??
En wat m'n ervaring met het breedbeeld betreft, vind ik het nogal irritant dat alle foto's (zoals afbeelding op bureaublad) uitgerokken zijn, is hier niks aan te doen?
Ga nu nog wat verder experimenteren, als ik nog iets heb, post ik het hier wel.
Greets
Pieterjan
Verwijderd
Alvast bedankt
Greets
Pieterjan
Dat foto's uitrekken is onwaarschijnlijk. Welke resolutie draai je? Waarschijnlijk draai je een verkeerde resolutie waardoor ze idd. uitrekken. De juiste resolutie is 1680 x 1050.
Ik weet niet of 5.1 werkt. Die heeft denk ik een 2 aansluitingen ( 1 x voor, 1 x achter) en de laptop heeft maar 1 audio uitgang. Dit weet ik niet helemaal zeker.
Iemand hier last van?shorty schreef op 28 augustus 2004 @ 14:32:
Heeft iemand er ook last van dat als je met je oor heel dicht tegen het toetsenbord gaat dat de laptop een beetje piept? Korte piepjes ongeveer een halve seconde na elkaar. Kan dat de hd wezen?
Heb trouwens al 5 keer een dvd proberen te branden maar elke keer is het mislukt
Verwijderd
Ik vrijdag bij PCSnel geweest om hem in het echt te zien en ik was zeer onder de indruk van het design. Ik vond wel dat het toetsenbord heel losjes over kwam, alsof de toetsen niet goed vast zaten (in vergelijking met de Toshiba M30-742).shorty schreef op 26 augustus 2004 @ 10:18:
zelfde reden hier, die resolutie is echt een stuk fijner als van de m6n serie
heb hem net besteld en krijg hem dinsdag in huis, kan bijna niet wachten om die doos open te maken
Over het scherm wilde ik graag het volgende weten. De verkoper bij PCSnel gaf aan dat indien het scherm in de hoogste resolutie wordt gezet alles heel klein op het scherm staat. Dit lijkt me heel irritant. Wat is nu de waarheid achter het WSXGA verhaal.
Zit nog steeds te twijfelen tussen de Toshiba M30, de Asus M6700Ne en de W1000.
Mijn toetsenbord zit helemaal niet los ofzo, ook niet daar rechts onderaan. Als ik er heel hard op duw dan krijg ik er nog geen beweging in. Ik ga het wel nog vervangen door een azerty maar die moet nog achternakomen. :-D qwerty begin ik al wel wat gewoon te worden maar heb met enkele tekentjes nog wel wat problemen hehe
wasco [the brightest crayon in the box]
Verwijderd
De rechter kant van het toetsenbord zit hier mss ook wel wat losjes, maar hinderd zeker niet.(ik wacht ook nog op mijn azerty)
Het piepend geluid heb ik ook al gehad, maar ook daar erger ik me niet aan, gewoon de prachtige 4.1 ietsje harder zetten, en geen last meer
Ook het windows pre-installed probleemje is opgelost, alles stond toch op 2 recovery ceedees, en alles ging vanzelf, windows, drivers,...best handig...
Draadloos netwerk vindt ik super, ik zat na installatie dadelijk in het netwerk van de buur.
Vragen zijn welkom!
Groeten
Pieterjan
in het tabje desktop staat de eigenschap position bij jou waarschijnlijk op stretch. dat moet je dan anders zetten als je fotos niet op 16:10 formaat staan.
over die 4.1... volgens mij is het de bedoeling dat je 2luidsprekers in de rechtse jack aan de voorkant steekt om zo samen met de twee ingebouwde + subwoofer tot echte 4.1 te komen... zonder twee extra luidsprekers heb je er echt niks aan...
over piepend geluid... heb ik ook al gehoord, maar stoort helemaal niet eigenlijk. is alweer lang geleden dat ik dat gehoord heb
Verwijderd
Toen ik hem de eerste keer installeerde zonder recovery cd's, en ik de klep dichtdeed, dan schakelde hij vanzelf over naar de stanby modus.
Nu, nadat ik hem met de recovery cd installeerde, schakelt hij enkel het scherm uit als ik de klep dicht doe, hoe kan ik dit veranderen, ik had liever dat hij dan in standby ging
thx
Pieterjan
bij poweroptions in je configuratiemenu. in het tabje advanced zie je daar "power buttons", daar kan je exact kiezen wat er gebeurt normaal. (sorry mijn is in het engels, weet zo niet direct de nederlandse versie ervan maar je vind het zo wel)Verwijderd schreef op 31 augustus 2004 @ 12:01:
Ow, nog ietsje,...
Toen ik hem de eerste keer installeerde zonder recovery cd's, en ik de klep dichtdeed, dan schakelde hij vanzelf over naar de stanby modus.
Nu, nadat ik hem met de recovery cd installeerde, schakelt hij enkel het scherm uit als ik de klep dicht doe, hoe kan ik dit veranderen, ik had liever dat hij dan in standby ging
Verwijderd
Zit nu nog met één vraagje, wat is het verschil tussen slaapstand en stand-by, en wat gebruik ik het best?
Thx
Pj
KickjePuCK schreef op 28 augustus 2004 @ 13:40:
Welke drivers kan ik het beste gebruiken voor Videokaart? De gewone Ati drivers (4.8) werken niet. Ik heb nu de laatste VGA drivers van de Asus site maar kan niet goed vinden welke versie dit is
ik heb wel de gewone ati 4.8 drivers geinstalleerd maar daarvoor moet je eerst een truckje toepassen. http://www.driverheaven.net/patje/Welke drivers kan ik het beste gebruiken voor Videokaart? De gewone Ati drivers (4.8) werken niet. Ik heb nu de laatste VGA drivers van de Asus site maar kan niet goed vinden welke versie dit is
verder loopt dat heel vlot zo!
slaapstand gaat volgens mij nog net iets verder dan stand-by. Slaapstand is het nederlands voor de zogenaamde hibernation. (winterslaap)wat is het verschil tussen slaapstand en stand-by, en wat gebruik ik het best?
meer info: http://www.breekpunt.nl/tip.asp?id=257
misschien wordt het tijd dat we de koppen is samen steken om voor deze laptop is een faq beginnen samen te stellen, zoals je dat in andere topics ook hebt?
[ Voor 34% gewijzigd door wasco op 31-08-2004 23:55 ]
Verwijderd
[rml][ Ervaringen] Asus W1000n[/rml]wasco schreef op 31 augustus 2004 @ 23:52:
misschien wordt het tijd dat we de koppen is samen steken om voor deze laptop is een faq beginnen samen te stellen, zoals je dat in andere topics ook hebt?
Verwijderd
http://www.cnet.com.au/no...,39026205,40000829,00.htm
Er komen nogal wat kritiek punten voorbij in de review, onder andere dat het een gammele behuizing zou zijn, er goedkoop uitziet en te zwaar is.
Graag zou ik wat reacties horen van huidige bezitters van de W1N op deze review.
groeten,
- Bart
ik heb helemaal niet dat idee, het klepje sluit goed af en rammelt nooit ofzo. Meestal is het gewoon toe bij mij en dan vergeet ik altijd dat het er is.the unit's expansion ports lie behind a very long panel on the left hand side of the notebook, and more than one person just looking over the notebook in our labs commented that it felt a though it was going to fall off very quickly.
ben het met geen van die punten eens, en vooral niet dat hij gammel of goedkoop aanvoelt.
dat ie groot is lijkt me logisch met dat breedbeeld. en hij i sook wel iets zwaarder als een standaard laptop maar dat komt juist weer door de stevige behuizing. en wie gaat er nou meerdere uren achter elkaar met z'n laptop sjouwen?
Intel® Pentium® M 735 [Dothan 1.7; 2MB L2 Cache; 400Mhz FSB]
80GB Harddisk 5400RPM
ATI Mobility Radeon 9600 64MB DDR VGA
512MB DDR333 SDRAM
DVD+/-RW
15.4" WSXGA+ TFT
Interne W-LAN 54Mbps
2 jaar pick up & return garantie
Gratis Draagtas en Logitech Mouseman Traveler
€ 1.963,50
[ Voor 4% gewijzigd door XtremeDesign op 03-09-2004 13:19 ]
Ik heb nu een 2 jaar oude L3800C met een P4M@1.7Ghz maar daar staat de ventilator dus constant bij aan
PS ik gebruik mijn laptops voor systeem beheer dus hij zal waarschijnlijk nooit iets te doen krijgen (gaat eigenlijk alleen om de resolutie kan ik 30 PuTTY schermpjes open hebben
Verwijderd
Verwijderd
wanneer? en wat hoebedoel je?Wimo. schreef op 10 september 2004 @ 15:03:
Of wachten op de nieuwe generatie (die op het punt staat te worden aangekondigd)
Bij 4 launch kost de volgende config:
W1727N-UH
Display 15,4" (WSXGA+) Resolution 1680x1050
Mobile Intel Centrino Pentium M Dothan 725 (1.5GHz)
Ram 1x512MB DDR 333 (max 2048MB)
ATI Mobility Radeon 9600 64MB
HDD 60GB Ultra DMA 100 5400 toeren
4x DVD+/-RW DUAL
Modem 56K V.90
Gigabit LAN 10/100/1000 Fast Ethernet
WLAN 802.11g
1xPCMCIA II, Parallel, VGA Out, Audio in/Mic, S-Video, IrDA
3xUSB 2.0
Firewire
4 in 1 Card Reader
Special double frequency High quality Speakers
Li-Ion Battery 8 Cells
Windows XP Home
w/o TV function
Inclusief draagtas en muis
€ 1674.00 (incl. BTW)
€ 1406.72 (ex. BTW
http://4launch.nl/shop/producteninfo.php?productid=004282
Dit vond ik erg weinig eigenlijk.

Ook bij 4 launch is het volgende:
M6847NE-UP
* Display 15" (SXGA+) Resolution 1400x1050
* Mobile Intel Centrino Pentium M Dothan 735 (1.7GHz)
* Ram 2x256MB DDR 333 (max 2048MB)
* ATI Mobility Radeon 9700 64MB (M11-CSP64)
* HDD 80GB 5400rpm Ultra DMA 100
* 4x DVD+/-RW DUAL
* Modem 56K V.90
* Gigabit LAN 10/100/1000 Fast Ethernet
* WLAN 802.11g
* 1xPCMCIA II, Parallel, VGA Out, Audio in/Mic, S-Video, IrDA,
* 4xUSB2.0
* Firewire
* PortBar III
* 4 in 1 Card Reader
* Special double frequency High quality Speakers
* Li-Ion Battery 8 Cells
* Windows XP Professional
* Inclusief draagtas en muis
Prijs:
€ 1852.50 (incl. BTW)
€ 1556.72 (ex. BTW)
Ik vind de w1000 erg mooi. Maar ik vraag me af of er tussen deze w1000 en de m6800ne veel verschil zit qua prestaties. Qua gamen en office.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Verwijderd
[ Voor 235% gewijzigd door uchiha tijntje op 18-09-2004 15:51 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
http://notebookforums.com/showthread.php?t=31066
[ Voor 36% gewijzigd door wrcveen op 29-09-2004 01:36 ]
Verwijderd
Ik teken nog al veel met cad.
Daarom lijkt mij een W1000 een mooie laptop.
Nu ben ik aan het kijken bij de-laptopper.nl
En nu zie ik dit.
W1000 Dothan 1.7Ghz 80GB 5400RPM 512MB DVD+/-RW 15.4 WSXG+ TFT W-LAN 54Mbps € 1650,00
Als ik daar op klik staat er dit:
80GB Harddisk 5400RPM
512MB DDR333 SDRAM [1 x 512]
DVD+/-RW
15.4" WSXGA+ TFT
Interne W-LAN 54Mbps
Zit er nou een WSXGA+ tft op ? en 1 stripje van 512 mb?
Scheeld het trouwens veel als er een Dothan in zit ? Hij heeft wel meer cache geheugen 2 i.p.v. 1 mb. Is hij dan nog wel zuinig ?
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Zoals het er staat zit er idd een WSXGA+ scherm op, wat een mooie resolutie heeft. Morgen krijg ik er ook eenVerwijderd schreef op 29 september 2004 @ 22:03:
Ik ben ook aan het kijken voor deze laptop.
Ik teken nog al veel met cad.
Daarom lijkt mij een W1000 een mooie laptop.
Nu ben ik aan het kijken bij de-laptopper.nl
En nu zie ik dit.
W1000 Dothan 1.7Ghz 80GB 5400RPM 512MB DVD+/-RW 15.4 WSXG+ TFT W-LAN 54Mbps € 1650,00
Als ik daar op klik staat er dit:
80GB Harddisk 5400RPM
512MB DDR333 SDRAM [1 x 512]
DVD+/-RW
15.4" WSXGA+ TFT
Interne W-LAN 54Mbps
Zit er nou een WSXGA+ tft op ? en 1 stripje van 512 mb?
Scheeld het trouwens veel als er een Dothan in zit ? Hij heeft wel meer cache geheugen 2 i.p.v. 1 mb. Is hij dan nog wel zuinig ?
Verwijderd
Ik wacht af hoe je hem vindwrcveen schreef op 30 september 2004 @ 00:00:
[...]
Zoals het er staat zit er idd een WSXGA+ scherm op, wat een mooie resolutie heeft. Morgen krijg ik er ook een
IK wil hem ook, lijkt me zo fijne laptop.
Krijg je geen last van je net , omdat het scherm lager zit dan bij andere laptops ?
Heb je wel genoeg ruimte voor je handen op de laptop ?
En ik vind hem echt geweldig! De hoogte is wel even wennen je mist voor je gevoel een stuk, maar omdat je op een hoge resolutie werkt heb je wel alles in beeld! Alleen het rechter gedeelte van de toetstenbord lijkt wat los te zitten, maakt een hol geluid als ik de toetsen indruk. Kijken of ik daar wat aan kan doen.Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 20:22:
[...]
Ik wacht af hoe je hem vind.
Krijg je geen last van je net , omdat het scherm lager zit dan bij andere laptops ?
Verwijderd
de een heeft betere specificaties maar een WSGX+ scherm en de andere heeft (veel) mindere specificaties en opties maar wel het WSGXA+ scherm.
Welke is nu de beste keus om te kopen?
Ik denk zelf de eerste, omdat deze gewoon veel beter is en ik het wel duur genoeg vind ipv ik er nog allemaal dingen bij laat zetten.
Of is er echt een groot voordeel aan dit scherm (met veel hogere resolutie?) of is het scherm zonder 'A' ook (heel) goed?
graag reacties en meningen!
ruben
Ik zie alleen maar WSXGA+ versies.... Geen een zonder A hoor. De W1000 is alleen met dit type leverbaar.Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 17:46:
Op de-laptopper staan 2 W1000 's voor 1.450 euro.
de een heeft betere specificaties maar een WSGX+ scherm en de andere heeft (veel) mindere specificaties en opties maar wel het WSGXA+ scherm.
Welke is nu de beste keus om te kopen?
Ik denk zelf de eerste, omdat deze gewoon veel beter is en ik het wel duur genoeg vind ipv ik er nog allemaal dingen bij laat zetten.
Of is er echt een groot voordeel aan dit scherm (met veel hogere resolutie?) of is het scherm zonder 'A' ook (heel) goed?
graag reacties en meningen!
ruben
Verwijderd
sjongejonge, ik vraag me af of ik niet ook een bril nodig heb....wrcveen schreef op 01 oktober 2004 @ 18:27:
[...]
Ik zie alleen maar WSXGA+ versies.... Geen een zonder A hoor. De W1000 is alleen met dit type leverbaar.
je hebt gelijk! nu zou ik geen reden meer kunnen bedenken die 2e te kopen (behalve dat je daar wel zelf onderdelen uit kunt kiezen, wat alleen in mijn geval niet zo is...)
bedankt
Zal ik hier garantie op hebben? Want ik vermoed dat het door het dichtklappen komt ofzo...De kras zit excact op de rand tussen toetsenbord en touchpad, wanneer het scherm dichtgeklapt is
[ Voor 16% gewijzigd door Puck op 01-10-2004 23:07 ]
Ik heb een tijdje zonder RSI standaard gewerkt, dat gaat op zich prima, al kan ik je aanraden om een standaard te kopen. Het is altijd beter voor je nek om je scherm op ooghoogte te hebben.Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 20:22:
[...]
Ik wacht af hoe je hem vind.
Ik heb een hele simpele standaard gekocht voor maar 24 euro. Het is een metalen frame waar de laptop in komt te staan en het scherm 2x zo hoog zet. Extern toetsenbordje eraan en je kunt weer lekker verder werken. Zeker een aanrader! Voordeel is bij deze ook dat je aansluitingen aan de zijkant en voorkant nog gewoon kunt gebruiken.
Verwijderd
Oja, en het rechter gedeelte van het toetstenbord klink wat hollig, net of er wat ruimte onderzit.
[ Voor 2% gewijzigd door wrcveen op 06-10-2004 09:31 . Reden: linker=rechter ]
klein schopje en update:PuCK schreef op 01 oktober 2004 @ 22:50:
Vandaag ben ik er dus achtergekomen dat er precies in het midden van mijn scherm, van mijn maand oude W1n, een exact waterpas horizontale kras zit, ongeveer 15 cm. Dit moet wel komen door de laptop zelf, zo rechts, zelf geen rare dingen gedaan. Ik snap alleen niet hoe het kan
Zal ik hier garantie op hebben? Want ik vermoed dat het door het dichtklappen komt ofzo...De kras zit excact op de rand tussen toetsenbord en touchpad, wanneer het scherm dichtgeklapt is
Ik heb gister (nadat ik de laptopper had gebeld) Asus gebeld en uitgelegt. Ik ben er ondertussen ook achter gekomen dat de rand voor het toetsenbord dus echt scherp is en in het midden losser en hoger ligt dan aan de zijkant. De kras is ook niet echt een kras, maar meer een lijn van pitjes in het scherm.
Het kan dus heel erg goed (lees moet wel) dat het scherm tegen de scherpe rand tussen laptop aluminium (boven touchpad) de aandrukt als hij dichtgeklapt is. De hoogte is dus exact gelijk. Lijkt mij een fabrieksfout?
Asus ging kijken in hoeverre dit onder de garantie valt, maar het lijkt mij redelijk logisch. Ik zal deze ochtend nog wel gebeld worden dus meer informatie volgt.
Deze is dus wel goed, en ik merk zelfs duidelijk verschil met de stevigheid van bijvoorbeeld het toetsenbord in vergelijking met de vorige, met defecte behuizing. Zo blijkt maar weer dat het defect er waarschijnlijk al aan het begin heeft gezeten. Geen scherpe randen meer, en werkt weer perfect!
Prima service van Asus
[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 27-10-2004 16:57 ]
Verwijderd
ja heb ook goede ervaring met mijn w1000 en de service maar vergeet niet je betaalde er wel 2300 uuro oor dus mag ook wel...
Mag ik vragen wat voor een probleem jij had? Misschien dat meerdere mensen daar dan ook last van hebben en dan hebben we een productiefout ontdekt.Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 09:08:
[...]
ja heb ook goede ervaring met mijn w1000 en de service maar vergeet niet je betaalde er wel 2300 uuro oor dus mag ook wel...
Ik heb veel last van een piepend beelscherm als de sterkte niet op 100% staat of als hij op de accu werkt.
Nou dat er gewoon een heel irritante piep uit het scherm komt. Een condensator ofzo die niet helmaal lekker werkt ofzo.PuCK schreef op 29 oktober 2004 @ 13:45:
Wat bedoel je precies met een piepend beeldscherm?
Het gaat om een onderbroken toon die je alleen hoort als het heel stil is. Met typen bijvoorbeeld hoor je hem nauwelijks. Het probleem is op de lossen door een externe muis op de rechter USB poort aan te sluiten. Dan gaat de piep weg en hoor je niets meer.
Waardoor het probleem dan opgelost is kan ik je niet vertellen, ik heb de tip van een ander forum af:
http://www.w1n-forum.net/ftopic474.php
Er staan daar nog meer oplossingen, maar die heb ik nooit getest. Ook stoppen met opladen werkt niet bij mij. Maar aangezien ik altijd een externe muis gebruik, heb ik er helemaal nooit last van.
Verwijderd
me interne netwerk kaart is niet stabiel; als je signaal met netstumbler bekijkt zie je zo ongeveer om de 10 seconden het signaal helemaal wegvallen. Behoorlijk irritant met msn want moet om de 4 min oid opnieuw aanmelden.wrcveen schreef op 29 oktober 2004 @ 13:44:
[...]Mag ik vragen wat voor een probleem jij had? Misschien dat meerdere mensen daar dan ook last van hebben en dan hebben we een productiefout ontdekt.
Ik heb veel last van een piepend beelscherm als de sterkte niet op 100% staat of als hij op de accu werkt.
en verder me brander maakt veel lawaai en wil soms niet open, linker gedeelte van me spatie balk doet t niet echt geweldig, dat gaasje aan de voorkant boven de aansluitingen zit los en beschadigd op heel snel, de accu laadt soms heel lang als i al 100% is of hij blijt op 99% steken..
klinkt allemaal negatief, is t ook maar..maar ben wel blij met laptop:)
twns meer mensen die problemen hebben met de wirrless? dat i sommig een netwerk niet ziet en andere keer wel, op zelfde plek kan je na reboot gewoon wel via interne internetten.. en onstabiele verbinding...???
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 10:56 ]
Verwijderd
Ik dacht enkel nog aan iets dat ik gelezen had (denk ik toch) voordat ik hem kocht, dat is dat je hem namelijk ook kon gebruiken om muziek mee af te spelen terwijl hij niet aan staat. Er bevinden zich toch luidsprekers aan de buitenkant,... Of was dit enkel zo in de modellen met tv-tuner?
Ik vroeg me ook nog af waarom de sneltoetsen aan de rechterkant kunnen bediend worden als het scherm is dichtgeklapt...mss details, maar volgens mij is dit niet toevallig.
Heeft iemand hem hier al met AZERTY-keybord?
Greets
Pieterjan
Nou dat is het echt niet hoor! Ten eerste is de toon on-onderbroken, dus constant. En continu hoorbaar, op een paar meter afstand zelfs. En ik heb al een muis aangesloten op de rechterpoort wat echt niks uitmaakt. Ik heb dus een ander probleem.Flydesign.nl schreef op 01 november 2004 @ 09:42:
Ik ken het probleem van het piepende beeldscherm. Dit is iets wat veel notebooks hebben, niet alleen de W1N.
Het gaat om een onderbroken toon die je alleen hoort als het heel stil is. Met typen bijvoorbeeld hoor je hem nauwelijks. Het probleem is op de lossen door een externe muis op de rechter USB poort aan te sluiten. Dan gaat de piep weg en hoor je niets meer.
Waardoor het probleem dan opgelost is kan ik je niet vertellen, ik heb de tip van een ander forum af:
http://www.w1n-forum.net/ftopic474.php
Er staan daar nog meer oplossingen, maar die heb ik nooit getest. Ook stoppen met opladen werkt niet bij mij. Maar aangezien ik altijd een externe muis gebruik, heb ik er helemaal nooit last van.
Met mijn wireless heb ik soms ook problemen van een niet stabiele verbinding. Maar ik zie dat mijn modem dan ook geen signaal meer geeft. Na een paar seconden is de verbinding dan automatisch weer hersteld. Lijkt me haast onmogelijk dat de wireless kaart hier problemen aan veroorzaakt?Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 10:52:
[...]
twns meer mensen die problemen hebben met de wirrless? dat i sommig een netwerk niet ziet en andere keer wel, op zelfde plek kan je na reboot gewoon wel via interne internetten.. en onstabiele verbinding...???
Verwijderd
ik heb nog een externe kaart erin en die ziet t netwerk dan nog wel..:swrcveen schreef op 01 november 2004 @ 20:21:
[...]
Met mijn wireless heb ik soms ook problemen van een niet stabiele verbinding. Maar ik zie dat mijn modem dan ook geen signaal meer geeft. Na een paar seconden is de verbinding dan automatisch weer hersteld. Lijkt me haast onmogelijk dat de wireless kaart hier problemen aan veroorzaakt?
Verwijderd
Ikkreeg de mijne met een qwerty toetsenbord en appart een azerty erbij in de doos, is dat normaal??Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 11:18:
Ik heb nu ook al een tijdje de w1000, en tot op heden heel tevreden.
Ik dacht enkel nog aan iets dat ik gelezen had (denk ik toch) voordat ik hem kocht, dat is dat je hem namelijk ook kon gebruiken om muziek mee af te spelen terwijl hij niet aan staat. Er bevinden zich toch luidsprekers aan de buitenkant,... Of was dit enkel zo in de modellen met tv-tuner?
Ik vroeg me ook nog af waarom de sneltoetsen aan de rechterkant kunnen bediend worden als het scherm is dichtgeklapt...mss details, maar volgens mij is dit niet toevallig.
Heeft iemand hem hier al met AZERTY-keybord?
Greets
Pieterjan
Verder heb ik geen enkel probleem met de laptop, benecht super tevreden.
Verwijderd
omdat ik niet kan wennen aan het werken met een laptop.
ik wil gewoon een toetsenbord en een muis en dan neemt t voordeel van een laptop al weer weg.
zit er al tijdje mee en tis veel geld dus dan toch maar verkopen...
ASUS w1000
1,7 dothan met 2mb cash
80 gig hd
1024 mb ram
dvd-rom schrijver dual layer
sub-woofer ingebouwd.
netjes virtueel 5.1 geluid
muis ook in groom
makkelijk aan te sluiten op tv
win xp pro
interne 54mbps draadlose netwerkkaart
kan 1680x 1050 (is 16:10 breedbeeld) op 15,4 inch
hijs 1,5 2 maanden oud
nieuw € 2,259.81
nu prijs: €2000,-
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2004 19:00 ]
Het is dat ik het geld niet heb .... anders was je hem nu al kwijt geweest ....
Verwijderd
Wat houd WSXGA+ precies in? (kan je ook met volle zon helder zien?)
En ik lees erg vaak op dit forum dat er vaak dode pixels zijn, zelfs als de laptop nieuw is
Verwijderd
iemand?Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 13:27:
ok ik wil de M6927Ne-UH Pentium M 725 60GB 512MB DVD+/-RW 15.4"WSXGA+ WXP H WiFi-g gaan kopen.
Wat houd WSXGA+ precies in? (kan je ook met volle zon helder zien?)
En ik lees erg vaak op dit forum dat er vaak dode pixels zijn, zelfs als de laptop nieuw is
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Als kersverse bezitter van een W1978 ALP (Pentium M 755 - 1536 MB DDR - 60 GB 7.200 rpm - TV tuner) en trouwe volger van dit forum wilde ik even een probleempje voorleggen. De ingebouwde Pioneer dvd brander (http://www.pioneeraus.com.au/computer/dvdwriters/dvr-k14/) blijkt in tegenstelling tot mijn desktop NEC brandertje NIET regiovrij te zijn. Minder inderdaad. Je kunt maximaal 5 keer van regio veranderen en dan zit je er definitief aan vast, ofwel: uit met de pret. Google noch dit forum bracht mij enig soelaas. Iemand een idee of er al firmware beschikbaar is om dit te verhelpen?
Mijn dank is groot.
Joris.
O.
Verwijderd
kut.. afbetalingsregeling?Talon schreef op vrijdag 05 november 2004 @ 09:41:
Zet dan gelijk een link naar je Tweakers.net advertentie ...
Het is dat ik het geld niet heb .... anders was je hem nu al kwijt geweest ....
DVD Region+CSS Free lijkt me inderdaad een bruikbare oplossing voor het probleem, al blijft het een soort bypass. Ik zal mijn ogen openhouden voor aangepaste firmware en mocht ik iets vinden post ik het hier uiteraard even.
Ergens is het wel raar dat Pioneer zich zo laat leiden door de belangen van de filmindustrie, terwijl een bedrijf als NEC vrolijk DVD-drives blijft bouwen die gewoon alles afspelen...
O.
Verwijderd
Ik heb nu dus ook eindelijk de w1000.
Maar als ik het internet op wil via chello zegt hij ik kan je kabel modem niet vinden terwijl als ik de utp kabel in mijn gewone pc stop er geen probleem is . Je ziet trouwens wel dat er bij Local area connection status bij received staat er 120 en bij sent nul maar deze waarden veranderen niet . Heeft iemand misschien een idee ?
Greetz
Verwijderd
Boys laat maar ik heb het antwoordt alVerwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 02:51:
Vraagje ,
Ik heb nu dus ook eindelijk de w1000.
Maar als ik het internet op wil via chello zegt hij ik kan je kabel modem niet vinden terwijl als ik de utp kabel in mijn gewone pc stop er geen probleem is . Je ziet trouwens wel dat er bij Local area connection status bij received staat er 120 en bij sent nul maar deze waarden veranderen niet . Heeft iemand misschien een idee ?
Greetz
IPconfig/release op de pc
Ipconfig/renew op de laptop.
thnx.
[ Voor 60% gewijzigd door wrcveen op 09-12-2004 16:57 ]
Je kunt bv. DVDInfoPro gebruiken om af te lezen wat voor standaarden je drive ondersteunt.
MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!
Verwijderd
Dan nog een vraagje, de dothan is nogal een heethoofje als ik em stress word ie 75 graden, en idle iets van 54 graden. Nu wil ik graag lang genieten van mijn laptop en geluid interesseerd mij niet zo, is er een manier om de fan die vaak maar op 3200 rpm draait continue op 4300 rpm (of op zijn max geen idee hoe hoog dat is 4300 rpm is hoogste wat ik gezien heb) zijn rondjes te laten doen?
Dat progje geeft toch alleen aan welke formaten hij ondersteund? De snelheden kon ik niet vinden. Maar bedankt i.e.g.Kajun schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 15:42:
Pioneer DVR-K14: 8x DVD±R, 4x DVD±RW, 2.4x DVD+R DL
Je kunt bv. DVDInfoPro gebruiken om af te lezen wat voor standaarden je drive ondersteunt.
Klopt, geen snelheden, maar daar vroeg je toch niet om? Je wilde alleen weten of je drive DL support had. En dat heeft ie.wrcveen schreef op zondag 12 december 2004 @ 14:45:
[...]
Dat progje geeft toch alleen aan welke formaten hij ondersteund? De snelheden kon ik niet vinden. Maar bedankt i.e.g.
Voor specs e.d. kun je videohelp gebruiken, een betrouwbare bron. Hij bevat niet altijd de nieuwste branders e.d., maar de database is voor verreweg het grootste gedeelte correct (hier en daar wat andere modeltype benamingen en bitsetting incompleet).
Mijn Dothan in mijn M6 werd 83 graden stressedVerwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 13:39:
Dan nog een vraagje, de dothan is nogal een heethoofje als ik em stress word ie 75 graden, en idle iets van 54 graden. Nu wil ik graag lang genieten van mijn laptop en geluid interesseerd mij niet zo, is er een manier om de fan die vaak maar op 3200 rpm draait continue op 4300 rpm (of op zijn max geen idee hoe hoog dat is 4300 rpm is hoogste wat ik gezien heb) zijn rondjes te laten doen?
Bel even de Asus helpdesk.
Tot die tijd kun je bv. met SpeedSwitchXP of met Power4Gear je settings op dynamic switching zetten, om je gemiddelde temperatuur zo laag mogelijk te houden.
MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!
- Behuizing onder 50 Hz:
Als ik mijn lappie aansluit op het lichtnet via de bijgeleverde (driepolige) adapter en er is geen aarde beschikbaar in het stopcontact dan staat de behuizing als het ware 'onder stroom'. Je krijgt geen schok ofzo, maar je voelt met je vingertoppen de typische 50 Hz vibratie als je het metaal zachtjes aanraakt. Dit verdwijnt uiteraard als je hem ontplugt en verder werkt op de batterij, deze geeft immers gelijkstroom. Nu vraag ik me af: hebben jullie dit ook, of kan het zijn dat er duidelijk iets mis is, dat het apparaat 'lekt' bijvoorbeeld?
- Battery life:
Die 3,5 tot 4,5 uur waarover anderen het hebben op diverse fora, of die Asus opgeeft in haar specificaties haal ik bij lange na niet. Bij een 100% geladen accu geeft mijn indicator (ook na de Asus BIOS calibratie) zelfs bij de op een na minst verbuikende energy mode in Power4Gear, oftewel 'CD-audio', net 3:01 uur aan. Gare accu? Terug ermee naar Asus? De accugarantie loopt nog tot mei, dus er is nog ruimte voor een retourtje Asus.
Alvast bedankt.
O.
Ik overweeg er een te kopen. Wat ik me alleen afvraag: het WSXGA+ panel ziet er goed uit en is voor mij een van de redenen, want het is ter vervanging van een dual 22" crt setup en met minder dan 1600 breed kan ik niet meer werken. Maar hoe kom ik er achter wat de precieze specs zijn (refresh/kijkhoek e.d.), welk panel is het?
Is het aan te raden om meteen de beste in de serie (de W1779N) te kopen, of is het prijsverschil met 1 variant lager (de W1747N) te groot? Het moet natuurlijk wel economisch verantwoord zijn
Misschien voor de modjes: kan dit topic niet beter het Asus W1N Series-topic heten? De M6000 wordt praktisch niet meer genoemd na pagina 1.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Ik vind de W1779N te duur voor het verschil. Ik heb dan ook nu de W1747N en die bevalt heel erg goedYohan schreef op zondag 27 februari 2005 @ 16:45:
Is het aan te raden om meteen de beste in de serie (de W1779N) te kopen, of is het prijsverschil met 1 variant lager (de W1747N) te groot? Het moet natuurlijk wel economisch verantwoord zijn
Ik heb de volgende 2 (volgens mij redelijke goeie) aanbiedingen gevonden:
de laptopper en Computerpirates;
bij beide zie ik nergens de optie tv-tuner staan. Terwijl dit toch wel in de brochure staat. Niet verkrijgbaar in Nederland?
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Verwijderd
Thnx
Het is iig op het moment een van de snelste workstations waar ik op werk voor alle office-toepassingen (vgl. met een dual athlon 2400+ en een barton 3000+) en zeker de mooiste (niet alleen desgin, maar ook het scherm is fantastisch!) dus ik zou het doen
MofoVerwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 14:35:
ja de versie met tv tuner, schijnt nogal zeldzaam te zijn hier he
Verwijderd
De LifeView FlyTV MCE Mini wordt helaas slechts aan notebookbouwers geleverd. Ik kan daar dus niet aankomen.
Als alternatief zou de Yuan PVR MiniPCI MPC622-MCE kunnen worden ingezet. Buiten dat deze niet die handige mini AB heeft van de LifeView heb ik deze ook nog nergens in Nederland gespot.
Ik verneem graag of er mensen die al iets dergelijks op de kop hebben weten te tikken en wat zij voor ervaringen daarmee hebben.
Overigens ben ik nog op zoek naar en manier om Bluetooth intern te krijgen op mijn W1... zo'n beetje het enige dat ik er op mis (en zo'n USB dongle is toch niet je van het). Iemand tips?
Verwijderd
MyCom Almere demomodel tijdelijke aanbieding van € 1199,=PowerFlower schreef op woensdag 07 september 2005 @ 12:22:
Waar heb je hem zo zwaar afgeprijst gevonden (en voor welke prijs) als ik vragen mag?
Overigens ben ik nog op zoek naar en manier om Bluetooth intern te krijgen op mijn W1... zo'n beetje het enige dat ik er op mis (en zo'n USB dongle is toch niet je van het). Iemand tips?
Configuratie
1,7 Ghz Mobile Pentium
512Mb werkgeheugen (zelf +512MB bijgeprikt uit overleden laptop)
80 GB Hdd op 5400
Radeon 9600
DL DVD brander Pioneer
Ik heb geen idee of er mini-pci bluetoothkaarten bestaan. Wel bestaan er Cardbuskaarten maar dan moet je voor de antenne de zijklep openlaten. Misschien weet iemand een compleet bedradingsschema van de W1xx te vinden?
1199... tsk voor dezelfde als die ik voor 2100 had