Betaalde newsservers met binaries [deel 2] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.422 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111718

klopt het dat als je inlogt op b.v alt.binairies.dvd , dat het dan erg lang duurt voordat je ook werklijk een lijst ziet met bestanden. ik heb grabit en zie het in de taakbalk oplopen van 0,0% naar 100% in een half uur tot een uurtje

ik zit nu op news.demon.nl te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 14:51

Jive

MooMooMastah

Er zijn genoeg groepen die errug groot zijn zelfs als er een relatief lage retentie op is bij de news-server ...
Maar A.B.dvd via SuperNews kan vrij groot zijn ... een paar miljoen headers en eerste verwerkingstijd van een half uur is dan niet verbazend met grabit.

Daarom is Xpat zo in opkomst (geweest) en is iedereen nu msg-id support aan het inbouwen bij de servers en nzb-support aan het inbouwen in de readers.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111718

Jive schreef op 24 mei 2004 @ 09:58:
Er zijn genoeg groepen die errug groot zijn zelfs als er een relatief lage retentie op is bij de news-server ...
Maar A.B.dvd via SuperNews kan vrij groot zijn ... een paar miljoen headers en eerste verwerkingstijd van een half uur is dan niet verbazend met grabit.

Daarom is Xpat zo in opkomst (geweest) en is iedereen nu msg-id support aan het inbouwen bij de servers en nzb-support aan het inbouwen in de readers.
dus xpat is een soort grabit maar dan sneller?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Anoniem: 111718 schreef op 24 mei 2004 @ 10:01:
[...]

dus xpat is een soort grabit maar dan sneller?!?!
nee xpat is een zoek functie maar dan server based....

wat ik persoonlijk beter vind is NZB :) dat is gewoon 1 file wat je download van een 500kb ofzo :) en daar staat alle info in voor je client om bepaalde files te downloaden :)

je kunt zoeken bij: www.usenetjunkie.com en alt.binaries.nl ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Ouderwetse Manier
Headers ophalen en een lijsie doorworstelen ... en das niet leuk bij grote groepen als je dat niet specifiek wilt doen om te zien wat er zoal gedumpd word.

Oudere-Niewerwetsere Manier
Programma met Xpat mogelijkheid om een via zoektermen op een server te zoeken ... dit werkt meestal behoorlijk server-vertragend.

Nieuwerwetsere Manier
Gebruik een indexeer site als usenetjunkie binaries.nl of newzbin om een NZB-file te maken van hetgeen je zoekt, en download dat met een nzb-capabele newsreader.
Want Headeren is voor watjes :P

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87050

Jep, en XPAT is voor mietjes. Als ik tenminste de eigenaar van een wat langer bestaande Nederlandse payserver mag geloven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Anoniem: 87050 schreef op 24 mei 2004 @ 13:58:
Jep, en XPAT is voor mietjes. Als ik tenminste de eigenaar van een wat langer bestaande Nederlandse payserver mag geloven ;)
En de manier waarop die gast met z'n klantjes omgaat, hecht ik daar maar geen waarde aan ;) (gelukkig geen ervaring mee, bij de weg O-) ).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Doet niets af aan het feit dat als neuzelen in de binaries niet je hobby is ... headeren voor watjes is en xpatten voor mietjes blijft.
MSG-ID = key :)

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jive schreef op 24 mei 2004 @ 16:19:
Doet niets af aan het feit dat als neuzelen in de binaries niet je hobby is ... headeren voor watjes is en xpatten voor mietjes blijft.
MSG-ID = key :)
Hmm, maar bij nader inzien... iemand die dagelijks 2 miljoen headers doorspit op zoek naar wat interessants, zou ik toch echt geen watje willen noemen, eerder een bikkel. Okee, misschien een beetje koppige of eigenwijze bikkel, een bikkel met teveel tijd, een ouderwetse, of wellicht zelfs een niet al te slimme bikkel, maar zeker geen watje ;)

Maar feit blijft dat als je echt een doorgewinterde, die-hard usenet-liefhebber bent, die absoluut niets wil missen van wat er dagelijks in zijn geliefde groepen gaande is, je dan niet met minder genoegen kunt en wilt nemen, dan met headeren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Jive schreef op 24 mei 2004 @ 16:19:
...en xpatten voor mietjes blijft.
Nog geen jaar geleden was iedereen hier anders helemaal 'in to x-pat' en was je een ontzettende miet als je dit NIET gebruikte. Nu is NZB 'the thing', moet over een jaartje maar ff zien of ik dan hier nog wel mee aan kan komen :P .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Iedereen wist toen ook al dat x-pat een vrij zware belasting is voor newsservers en dat de beheerders daarvan een vervangend alternatief gelijk met beide handen zouden aangrijpen & implementeren.

nzb via msg-id werkt gewoon erg goed ... en zal echt over een jaar niet ineens verdwenen zijn. de vraag gaat alleen komen ... waar gaan die nzb's vandaan komen .. want de indexeer-sites moeten wel in de lucht blijven dan.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jive schreef op 25 mei 2004 @ 09:12:
Iedereen wist toen ook al dat x-pat een vrij zware belasting is voor newsservers en dat de beheerders daarvan een vervangend alternatief gelijk met beide handen zouden aangrijpen & implementeren.

nzb via msg-id werkt gewoon erg goed ... en zal echt over een jaar niet ineens verdwenen zijn. de vraag gaat alleen komen ... waar gaan die nzb's vandaan komen .. want de indexeer-sites moeten wel in de lucht blijven dan.
Tja wat ik hoop, als de beheerders werkelijk een alternatief voor XPAT met beide handen willen aangrijpen, dat ze zelf zo'n indexserver gaan draaien. Is een relatief kleine investering, en dan zouden ze XPAT uit kunnen schakelen zodat hun newsservers niet meer overbodig belast worden. Lijkt mij een betrouwbaarder oplossing dan het handjevol (meestal goedbedoelde) indexservers, maar waarvan de toekomst toch onzeker is (enkele (betaalde) uitzonderingen wellicht daargelaten). En het mooiste zou zijn als de populaire binary newsclients zo'n zoekfunctie nou eens native zouden inbouwen (ongeveer zoals bij Newsrover, maar dan goed :P ). Zou de bekendheid en het gebruik ervan zeer ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Bij grabit staat het op de lijst, newsleecher , newspro, powerftd, nzb-leecher, nzb-omatic ...

De newsclients komen er echt wel mee ... ze moeten wel met de tijd meegaan, anders stappen mensen over naar andere progs.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jive schreef op 25 mei 2004 @ 09:12:
voor zover ik weet is het zelf maken van NZB files met usenetjunkie het beste, alleen doe je dan (neem ik aan?) eerst een X-pat search op die bestandsnaam toch? Hoe komt Usenetjunkie anders aan die gegevens?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Err .. ik gebruik pftd of nzb-leecher om van zoektermen een nzb te maken bij usenetjunkie, of alt.binaries.nl
Zij halen deze lijst woor door een headerfeed bij te houden, en dit in een mega-mysql database te douwen die zij zelf gemaakt hebben.
En dit kun je dan via de usenetjunkie website of in 3rd party-tools ophalen.

En wat de zoekterm betreft, kan vanalles zijn he .. zelfs ftd#'s ofzo

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
JvS schreef op 28 mei 2004 @ 15:08:
[...]

voor zover ik weet is het zelf maken van NZB files met usenetjunkie het beste, alleen doe je dan (neem ik aan?) eerst een X-pat search op die bestandsnaam toch? Hoe komt Usenetjunkie anders aan die gegevens?
Usenetjunkie houdt een online database met posts bij... is niet meer te vergelijken met xpat, alleen de database wordt niet doorzocht.

En het maken van NZB files met usenetjunkie is niet "het beste" , NewzBin vind ik persoonlijk fijner werken.

ff een quote uit het oude topic:
DJSmiley schreef op 25 maart 2004 @ 17:06:
UNJ vind ik maar een baggerding. Het idee is leuk, maar werkt bij mij brak. Proggie loopt regelmatig vast en is traaag.

Ik gebruik zelf Newzbin.com, daarmee de NZBs downloaden en/of aanmaken met de info vanaf hun site of FTD/FTN fora.
Mja, zoals ik al zeg, dat programma heb ik ook niet al te beste ervaringen mee. Maar wat jij nu met NewzBin doet (NZBs samenstellen @ site & downloaden) kan dus ook met UNJ, en dan gratis. Daarna kun je gewoon NZB-O-Matic gebruiken om te downloaden dus, programma van UNJ niet nodig :)

En ja, ik gebruik zelf ook liever NewzBin... waarom??
NewzBin heeft imo een veel duidelijkere interface, met veel meer informatie over de files.
2 screenies:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heynsber/newzbin.png
clickable
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heynsber/unj.png
clickable

Verder is NewzBin sneller. Vroeger was dat verschil echt duidelijk te merken (toen duurde opzoeken via UNJ nog regelmatig een seconde of 30). Het verschil is kleiner geworden, maar er is nogsteeds een verschil. Het opzoeken van de post in mijn screenies duurde via NewzBin 3 sec, via UNJ 8 sec.

NewzBin is ook wat gemakkelijker in gebruik, een kwestie van files selecteren en op de knop "Message-ID's" klikken, en je download begint.. Bij UNJ moet je eerst je selectie opslaan, dan die selectie terugzoeken in je member section, voordat je kunt beginnen moet downloaden.

Anyway, het downloaden met NZB's is fantastisch :P
Als je er wat geld voor over hebt zou ik kiezen voor NewzBin, als het persee gratis moet zijn zou ik toch zeker UNJ uitproberen, het is een verademing in vergelijking met headers downloaden ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Dat zeg ik ... Gamma ...

Maagoe .. zoals ik al zei, ik maak geen nzb's via de webinterface .. ik doe dat via nzb-leecher & tegenwoordig ingebouwd in pftd-beta.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-05 13:45
Dit is een aardige site met wat testresultaten en andere feitjes en weetjes:

http://www.anchordudes.com

Paar bevindingen van hen:

a) BuzzardNews is een reseller van UseNetServer.com.
b) Astraweb komt slechter uit de test als sommigen hier vinden (overigens ben ik het eens met de conclusie dat Astraweb vaak steken laat vallen).
c) 100ProofNews: "waste of money"

Leuk om te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:44
Iedereen heeft het steeds over lange retentietijden op payservers, en het is ook fijn dat de post er na 15 dagen nog steeds op staat, maar is iemand het al eens opgevallen dat de meeste posts pas na enkele dagen verschijnen op die payservers?

Ik heb zelf usenetserver, en het werkt prima, maar als ik iets vindt dat gepost wordt dat ik wil hebben, dan vindt ik die post bij usenetserver soms pas na 5 dagen, terwijl ik ze op de newsserver van Demon binnen 1/2 dagen vindt.

Dus misschien kan er ook eens vermeld worden bij de volgende reply's hoe lang het duurt voor een post op jouw payserver staat.

De meeste posts vindt ik bij usenetserver op z'n vroegst pas na 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-06 23:29

Smarron

The bend

superbikkel schreef op 29 mei 2004 @ 14:15:
Iedereen heeft het steeds over lange retentietijden op payservers, en het is ook fijn dat de post er na 15 dagen nog steeds op staat, maar is iemand het al eens opgevallen dat de meeste posts pas na enkele dagen verschijnen op die payservers?

Ik heb zelf usenetserver, en het werkt prima, maar als ik iets vindt dat gepost wordt dat ik wil hebben, dan vindt ik die post bij usenetserver soms pas na 5 dagen, terwijl ik ze op de newsserver van Demon binnen 1/2 dagen vindt.

Dus misschien kan er ook eens vermeld worden bij de volgende reply's hoe lang het duurt voor een post op jouw payserver staat.

Ik zie bij UNS toch echt alles binnen een paar uurtjes (of zelfs eerder) verschijnen.

Gisteren werd iets gepost vanuit UNS en ik zag het binnen een kwartier al. Geen enkel probleem ondervonden tot dusver.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83481

Ynnoz schreef op 29 mei 2004 @ 10:30:
Dit is een aardige site met wat testresultaten en andere feitjes en weetjes:

http://www.anchordudes.com

Paar bevindingen van hen:

a) BuzzardNews is een reseller van UseNetServer.com.
b) Astraweb komt slechter uit de test als sommigen hier vinden (overigens ben ik het eens met de conclusie dat Astraweb vaak steken laat vallen).
c) 100ProofNews: "waste of money"

Leuk om te lezen :)
Dat van 100proofnews is maar gedeeltelijk waar; als je verder geen newsserver hebt is ie inderdaad niet te gebruiken. MAAR, als je wel een backup server hebt (van je isp ofzo) is ie ideaal. Ze voeren ALLE groepen en hebben geen limieten (leuk als je een netwerk hebt, je kan met alle pc's zoveel connecties openen als je wilt). Een provider als virtualbox b.v. heeft een fup ergens tussen de 300 en 400gb/maand. Daar heb je hier geen last van.
Nadeel is de completion van maar 80-90%, voor de rest heb je dus een andere server nodig.
De retentie van 100proofnews is verschillend per groep; de dumpgroepen (en de groepen die qua naam doen denken aan dumpgroepen, zoals a.b.dvd.image) hebben een max van 100000 headers (ofwel 15 uur! tot 1 week zoals a.b.dvd.image), de andere groepen 50000 headers of 1 week (whatever comes 1st). Stel je hebt dus al een trage newsserver zoals bij demon of op dit moment wanadoo of binnenkort speedxs dan is dit de goedkoopste oplossing om limietloos alles binnen te halen wat je wil. Er is dan GEEN goedkopere!!
En je kan erop gokken dat ze uit concurrentie overweging hun servers gaan upgraden waardoor je helemaal goedkoop uitbent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-06 16:39

Wildfire

Joy to the world!

Wat je fout doet weet ik niet, maar ik zie bij UNS zo ongeveer alles zo goed als real-time binnenkomen. Ook alles wat via bepaalde programma's wordt aangekondigd voor posting zie ik gewoon netjes verschijnen op de momenten dat die personen aan het posten zijn.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:19

we_are_borg

You will Comply

Op Usenetserver.com staat het volgende te lezen:

my.usenetserver.com now available!

We have just completed the initial construction of our second farm of frontends servers. Users will now be able to connect to news.usenetserver.com as well as my.usenetserver.com. 6 simultaneous connects are allow on each farm (total of 12).

Currently test.usenetserver.com is directed to my.usenetserver.com. Only six total connections will be allowed to either address as they are the same server farm. Test will be made a separate system when we have new products to test.

-------------------------------------------------------------------

Free-text.usenetserver.com

We are now offering totally free access to a text only server. Anyone can read from this system, posting is not allowed.

Additional Capacity Added

We have added two new OC-48 circuits to our backbone network. This will help alleviate recent congestion issues.

Retention Upgrades Completed

Our recent retention upgrades were completed yesterday afternoon. We currently have at least 14 days retention in all binary groups and this will grow to ~18 days.

[ Voor 39% gewijzigd door we_are_borg op 29-05-2004 21:08 ]

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddv
  • Laatst online: 09-06-2022

ddv

Steam: ddv_ | psn: ddv84_

Ik kan niet kiezen tussen usenetserver.com en newshosting.com Welke raden jullie aan? (unlimited)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-06 23:29

Smarron

The bend

OphiOn schreef op 02 juni 2004 @ 17:41:
Ik kan niet kiezen tussen usenetserver.com en newshosting.com Welke raden jullie aan? (unlimited)
Er zijn in ieder geval amper tot geen negatieve ervaringen met UNS (zoals ook ik). De andere heb ik geen ervaringen mee.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Newshosting heeft altijd al tot de allerbeste (en duurste ;) ) newsproviders behoord, en biedt bij de unlimited-abonnementen een retentie van 18 dagen, en geeft 4 draadjes. Usenetserver geeft 6 draadjes en zit momenteel op 14 dagen, maar is vooral de laatste maanden steeds beter geworden, en heeft grote plannen voor de toekomst (retentie). Een moeilijke keuze inderdaad. Ik heb zelf Usenetserver en ben daar inderdaad tevreden over, maar als ik nu zou moeten kiezen, zou ik toch twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Usenetserver.. :)

SysSpec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89895

Je doet idd iets fout, het verschijnt hier (UNS) ook zo snel als mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 11:44

Crusader

Arc Nature

Bij mij is ook alles meteen beschikbaar op Usenetserver.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kun je misschien ook vertellen waaróm je Usenetserver (veel) beter vind dan Newshosting? (behalve die 2 draadjes extra dan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Anoniem: 87050 schreef op 04 juni 2004 @ 16:50:
[...]

Kun je misschien ook vertellen waaróm je Usenetserver (veel) beter vind dan Newshosting? (behalve die 2 draadjes extra dan ;) )
Je bedoelt 8 draadjes je kan bij UNS nu tegen woordig gebruik maken van my.usenetserver.com en news.usenetserver.com bijde met 6 draadjes tegelijk.

Newshosting heeft niet zo hoge downloadsnelheid als UNS, UNS heeft kort geleden weer meer bandbreete ingekocht. Ik zelf heb mazzel dat mijn provider een Abovenet lijn heeft van 1Gb en laat UNS daar nu net eens op zitten. Ik haal hier momenteel 850Kbps en hoger.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
ik zit bij dutchweb.en was zeer tevreden.
maar sinds vrijdag is het brak.
ik kon eerst met 8 lijnen ,en haalde 830 kbyte strak
nu haal ik 150-250 :(
retentie is volgens mij wel redelijk
ff afw88 of het weer beter word,anders ga ik ook naar usenetserver :)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Laatst online: 11:55
Zit bij Usenet en ben hier zeer tevreden over. Alleen sinds een uurtje kan ik niet meer connecten met Usenet. Iemand hier ook last van?

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

we_are_borg schreef op 04 juni 2004 @ 18:11:
[...]
Je bedoelt 8 draadjes je kan bij UNS nu tegen woordig gebruik maken van my.usenetserver.com en news.usenetserver.com bijde met 6 draadjes tegelijk.

Newshosting heeft niet zo hoge downloadsnelheid als UNS, UNS heeft kort geleden weer meer bandbreete ingekocht. Ik zelf heb mazzel dat mijn provider een Abovenet lijn heeft van 1Gb en laat UNS daar nu net eens op zitten. Ik haal hier momenteel 850Kbps en hoger.
Inderdaad, las 't net in de newsgroup, zie nu pas dat je 't berichtje vlak hierboven ook gequoted hebt }:O

Dus we hebben er nu permanent 6 extra draadjes bij, en dan binnenkort ook nog de retentie van 14 naar 18 dagen, tja, dan is de keuze niet zo moeilijk meer, daar komt geen enkele andere payserver bij in de buurt _/-\o_

Alleen alt.binaries.sounds.mp3.1990s heeft nog een wat kortere retentie geloof ik, daar trekt-ie bij mij de files alleen bij Demon vandaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Ik zit er over te denken om ook een account te nemen bij usenetserver. De newsserver van hccnet zuigt zwaar. Probleem is alleen dat je alleen met een creditcard kan betalen :/ En die heb ik niet. Ben 17 jaar dus kan er ook geen aanvragen.. Voorlopig dus nog ff aansukkelen met hccnet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:29
E-jey schreef op 14 juni 2004 @ 19:15:
Ik zit er over te denken om ook een account te nemen bij usenetserver. De newsserver van hccnet zuigt zwaar. Probleem is alleen dat je alleen met een creditcard kan betalen :/ En die heb ik niet. Ben 17 jaar dus kan er ook geen aanvragen.. Voorlopig dus nog ff aansukkelen met hccnet :(
Dan neem je toch een account bij virtualbox (http://www.virtualbox.nl/) of pfcorner (http://www.pfcorner.nl/). Misschien wat minder goed dan usenetserver maar je hebt geen creditcard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48834

1) De newsserver waar je lid van bent (url) ?
Buzzardnews (www.buzzardnews.com)

2) Hoe compleet zijn de binary nieuwsgroepen.
Ik mis nog geen groepen.

3) Kosten ?
Ik heb maand abbo van $14.95 voor unlimited download (je kunt ook $40 voor 100 gig)

4) Download snelheid / wat voor internet verbinding heb je ?
Ik heb nu @home breedband (4000/128 kbit ofwel 500/16 kByte).
De snelheid van buzzrd valt me alleen een beetje tegen. de eerste dag was het 100/150 kByte/sec. Alleen nu blijf ik steken op 40 kByte/sec. Niet echt om van te juichen.
Maar dit zou ook kunnen komen doordat ik bijna constant verbonden ben, en volgens hun aup wordt dan je snelheid teruggeschroeft.

edit:
Sow, nu werkt het wel snel genoeg :) ik had eerst NewsBin pro, maar dat slurpte heel mijn ram op (1024 moet toch genoeg zijn), en meer dan 4 connecties zat er niet in. Nu maar ik gebruik van newsleecher, en dat scheelt echt stukken. paar draadjes meer en ik haal makkelijk 3.5 mbit - connectie schommelt tussen de 520kbyte/sec en 380kbye/sec

5) Hoelang blijven binaries bewaard ?
lang genoeg:
Group Statistics for alt.binaries.nl
There are 3564015 articles
The oldest article is dated Sat Jun 5 18:31:29 PDT 2004
Current retention time is 15 days, 13 hours and 55 minutes.

Group Statistics for alt.binaries.ftn
There are 1565999 articles
The oldest article is dated Sat Jun 5 18:15:40 PDT 2004
Current retention time is 15 days, 14 hours and 11 minutes.

Group Statistics for alt.binaries.movies
There are 319119 articles
The oldest article is dated Sat Jun 5 20:05:39 PDT 2004
Current retention time is 15 days, 12 hours and 22 minutes.

6) Hoe compleet zijn de binaries ?
HEEL erg compleet. Ik kom bijna geen incomplete binaries tegen. Bevalt me tov @home zeer goed

7) Opmerkingen die je nog hebt.
Je schrikt in eerste instantie misschien van hun vraag naar creditcard voor de betaling, maar je kunt het ook op de volgende manier doen:

!let op, je paypal account en buzzardnews acccount moeten dezelfde email hebben geregistreerd, anders duurt het langer/kans dat het mis gaat.

-maak account aan bij buzzardnews, maar laat de betaling leeg (klik desnoods op paypal icoon, dan denkt buzzrd dat je gaat betalen maar je sluit vervolgens paypal weer af)

-maak een paypal account zonder cc aan.
-ga naar my account
-add funds
-transfer funds from a dutch bank
-zie betalingsinstructies. duurt 3a4 werkdagen (volgens paypal, bij mij was het binnen een uur bij hun binnen)
-Maak het te betalen bedrag vanuit paypal over naar buzzardnews zoals in de faq staat: http://www.buzzardnews.com/buzzard_2004/faq.html#28
en klaar is kees, je account is automatisch geactiveerd

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 48834 op 23-06-2004 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BusMastah
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik heb Usenetserver, waar ik altijd erg tevreden over ben geweest, en nog steeds natuurlijk.
Alleen op dit moment kom ik niet boven de 100/120KB uit.
Heeft daar verder iemand ook last van?

Of zou het zo kunnen zijn dat mijn provider me capt omdat ik een paar procent boven mijn maandelijkse limiet zit?

Workstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

BusMastah schreef op 22 juni 2004 @ 22:53:
Ik heb Usenetserver, waar ik altijd erg tevreden over ben geweest, en nog steeds natuurlijk.
Alleen op dit moment kom ik niet boven de 100/120KB uit.
Heeft daar verder iemand ook last van?

Of zou het zo kunnen zijn dat mijn provider me capt omdat ik een paar procent boven mijn maandelijkse limiet zit?
Above.net heeft een kabelbreuk waardoor voornamelijk het verkeer naar Nederland fikse vertragingen oploopt. Probleem is bekend en men is ermee bezig.

Voortaan dus ff eerst de site van UNS checken als je problemen hebt...
June 22nd, 2004
04:02 PM

Certain users will see a slow down in download speeds at the moment. One of our upstream providers, Above.net, has had a major fiber cut in their backbone network. We will make another update as we receive new information.
Thank you for your patience,
Engineering

[ Voor 26% gewijzigd door Wildfire op 23-06-2004 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:27

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Is alweer gefixt :D
Zonet ff headers updated met 600KB/s :)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87967

weet iemand toevallig of er een usenet provider is die een goede retentie en compleetheid heeft in de groep korea.binaries.movies ? Op usenetserver is meer dan 60% incompleet van die groep terwijl er erg leuk spul wordt gepost.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 87967 op 23-06-2004 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Anoniem: 87967 schreef op 23 juni 2004 @ 19:29:
weet iemand toevallig of er een usenet provider is die een goede retentie en compleetheid heeft in de groep korea.binaries.movies ? Op usenetserver is meer dan 60% incompleet van die groep terwijl er erg leuk spul wordt gepost.
Heb je aan Usenetserver al gevraagd of ze daar wat aan willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Laatst online: 17:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

OK, ik ga even vreselijk de n00b uithangen, ik weet het :X

Ik ben op zoek naar een GOEDE newsserver, ik heb dit topic al eens een paar keer doorgeworsteld, maar ben er nog niet helemaal uit.
De info uit de topicstart van Xanni schijnt ook een beetje stuQ te zijn :? Dus daar kan ik weinig mee ;(

Als ik deze laatste pagina lees, komt usenetserver.com er goed uit.
Kijk ik op hun site, dan zou ik $40 betalen voor 3 maanden.
Is die unlimited ECHT unlimited ?
Want als ik aan de gang ga, trek ik idd nonstop 800Kb
10. Are there any limits on the number of downloads?
There are no limits on the amount of data you can download.
^^ Dit klopt dus ?

En over die 2*6 draadjes, wat houd dat precies in ? Hebben ze 2 identieke servers waar je met 2 keer 6 connections op mag beuken ?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Koffie schreef op 25 juni 2004 @ 09:01:
OK, ik ga even vreselijk de n00b uithangen, ik weet het :X

Ik ben op zoek naar een GOEDE newsserver, ik heb dit topic al eens een paar keer doorgeworsteld, maar ben er nog niet helemaal uit.
De info uit de topicstart van Xanni schijnt ook een beetje stuQ te zijn :? Dus daar kan ik weinig mee ;(

Als ik deze laatste pagina lees, komt usenetserver.com er goed uit.
Kijk ik op hun site, dan zou ik $40 betalen voor 3 maanden.
Is die unlimited ECHT unlimited ?
Want als ik aan de gang ga, trek ik idd nonstop 800Kb

[...]

^^ Dit klopt dus ?

En over die 2*6 draadjes, wat houd dat precies in ? Hebben ze 2 identieke servers waar je met 2 keer 6 connections op mag beuken ?
Bij Usenetserver is unlimited echt unlimited ik heb in twee maanden 1300Gb gedownload en nog van usenet iets gehoord als mede me provider. En de teller loopt nog steeds op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:25

Reacher

oldschool

21 gb per dag ? Mag ik dan vragen welke provider jij hebt ?

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mwah, ik zit ook al op t de helft daarvan, in een 2,5 week tijd.
Daarom wil ik juist zo'n server ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100176

Kan iemand mij vertellen of het praktisch mogelijk is om vanaf 2 ip-nummers tegelijk in te loggen op Usenetserver ? Ik weet dat het niet de bedoeling is maar ik vraag me af of het echt gelocked is.

Als het kan wil ik namelijk met een maat samen een accountje nemen bij Usenet en allebei 6 draadjes gebruiken zodat we in totaal op 12 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Waarschijnlijk kun je wel met 6x naar news & met 6x naar my.
Momenteel zijn dat nml twee gescheiden farms ...

Denk alleen dat als ze erachter komen ze je redelijk erafkicken wegens overtreden policy.
Das net zowiets als hardnekkige mensen die bans krijgen op newszilla wegens connecten naar 6 verschillende dreaders terwijl expliciet verboden is dat te doen.
Die bans zijn al reeds eerder uitgedeeld, en het zal gewoon wachten zijn tot Cor boos woord.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-06 13:40
Anoniem: 100176 schreef op 25 juni 2004 @ 13:38:
Kan iemand mij vertellen of het praktisch mogelijk is om vanaf 2 ip-nummers tegelijk in te loggen op Usenetserver ? Ik weet dat het niet de bedoeling is maar ik vraag me af of het echt gelocked is.

Als het kan wil ik namelijk met een maat samen een accountje nemen bij Usenet en allebei 6 draadjes gebruiken zodat we in totaal op 12 zitten.
Het is mogelijk om vanaf twee verschillende computers in te loggen.
Je logt in met gebruikersnaam en wachtwoord.

Per gebruikersnaam krijg je 6 draadjes.

Dus als je 1 abbo neemt moet je het doen met 1 gebruikersnaam. Hierdoor moet je in jouw geval dus 6/2== 3 draadjes per computer

Actieffe draadjes dan wel he... als er 1 computer niets gebruikt kun je alle 6 aanzetten op 1 pc.

[ Voor 7% gewijzigd door MiZtraL op 25-06-2004 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34437

ik gebruik ook usenetserver, steeds supersnel..retentie valt heel goed mee imho

als je retentie belangrijker vind dan limiet raad ik easynews aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

we_are_borg schreef op 25 juni 2004 @ 10:27:
[...]

Bij Usenetserver is unlimited echt unlimited ik heb in twee maanden 1300Gb gedownload en nog van usenet iets gehoord als mede me provider. En de teller loopt nog steeds op.
:o WTF?? download jij allemaal :? Wil je UNS gaan Mirroren ofzo :+

Welke ISP trouwens... ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 18:26

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Na het helemaal doornemen van dit topic heb ik gekozen voor een abo bij astraweb. Bevalt nu best goed. Ik moest even leren hoe nieuwsgroepen nu precies werken, maar nu weet ik de basis en gaat het prima.

Wel 2 dingen die me opvallen bij astraweb (misschien is het algemeen):

• De headers binnen halen gaat niet echt snel. De snelheid verschilt steeds enorm. De ene minuut zit ik met 80kb/s te downen en daarna met 7kb/s. Dat met een ruime 1,7 miljoen headers die ik moest binnen halen is niet erg leukk. Maar goed, ik heb geduld :)
• Algemene snelheid valt me een beetje tegen. Ik heb maar een simpel ADSL lijntje, maar toch een snelheid van 230kb/s max. Met het downloaden haal ik vaak tussen de 80kb/s en de 120kb/s. Slingert een beetje tussen deze snelheden in. Slechts een enkele keer komt de top van 200kb/s in zicht waarbij ik mijn adsl lijntje maximaal gebruik.

Gewoon even 2 "negatieve" (groot woord) ervaringen met astraweb. Voor de rest prima tevreden. Begin het nu te begrijpen en het bevalt goed genoeg :)
we_are_borg schreef op 25 juni 2004 @ 10:27:
[...]

OMG :X Welke provider heb jij die het goed vind dat je 650Gb in een maand verstookt ?

[ Voor 17% gewijzigd door We Are Borg op 25-06-2004 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hmm, ff een 1maand abbotje genomen voor UseNetServer, maar dat zoeken gaat wel tergend langzaam zeg :X , zo rond de 4 Kb.
Is dat normaal met zoeken bij hun, want dan is het dus 1 keer en nooit meer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:27

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Welke server? news.usenetserver.com of my.usenetserver.com?
Daarnaast mergen ze deze twee servers volgende week tot brute mastercluster :9
--
Heb jij het over XPAT-en? Dat gebruik ik zelf nooit, dus kan er geen mening over geven. Ik update groepen met 300.000 headers en kleiner gewoon op de ouderwetse manier.. ( heb maar 4 van zulke groepen in m'n lijst, dus valt wel mee hoor ;) ). Daarnaast gebruik ik de Usenet Junkie NZB-webinterface om zelf nzb-tjes te maken indien de poster die zelf niet heeft gemaakt en meegepost. Headers updaten en downloaden gaat hier gewoon 600-800KB/s :)

[ Voor 15% gewijzigd door Blisterin_Bull op 25-06-2004 16:36 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

NZB vind ik helemaal nix, en headers downloaden ook niet :P
Dus blijft Xpat als enige over ;)

news.usenetserver gaf op een paar threads errors (to many connections :?) maar op my... niet, dus die gebruik ik nu.
Maar echt, dat searchen gaat zo ontzettend ranzig langzaam, enkel Kb'tjes p/s :X

Maakt overigens niet uit welke server, beide traag zoeken (downloaden gaat wel goed snel). Ik las overigens dat news en my nu tijdelijk 1 en dezelfde server waren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

nero355 schreef op 25 juni 2004 @ 14:44:
[...]

:o WTF?? download jij allemaal :? Wil je UNS gaan Mirroren ofzo :+

Welke ISP trouwens... ??
Mijn ISP is Dutchweb. Ik download een hoop alleen als me de kwaliteit niet bevalt dan gooi ik het weer weg en de overhead is enorm op usenet.
Koffie schreef op 25 juni 2004 @ 16:55:
NZB vind ik helemaal nix, en headers downloaden ook niet :P
Dus blijft Xpat als enige over ;)

news.usenetserver gaf op een paar threads errors (to many connections :?) maar op my... niet, dus die gebruik ik nu.
Maar echt, dat searchen gaat zo ontzettend ranzig langzaam, enkel Kb'tjes p/s :X

Maakt overigens niet uit welke server, beide traag zoeken (downloaden gaat wel goed snel). Ik las overigens dat news en my nu tijdelijk 1 en dezelfde server waren ?
Als je nu news en my te gelijk gebruik dan gaat het wel goed en news geef idd zeer snel een waarschuwing. Het xpat gebruik kan wel bij Usenetserver maar wordt niet ondersteund.

[ Voor 52% gewijzigd door we_are_borg op 25-06-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Mja .. xpatten is een handigheid, maar ik vind downen via nzb & usenetjunkie toch echt sneller gaan.
En aangezien Xpatten voor de server vertragend werkt, gaat mijn stem gewoon naar msg-id implementatie & goeie nzb-ondersteuning.

* Jive snapt echt niet dat mensen xpatten boven nzb'n verkiezen, tenzij ze een brakke newsclient hebben die niet multithreaded + multiserver ondersteund (newsleecher/powerftd om er maar 2 te noemen)

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34437

ik gebruik de combinatie newsleecher + usenetserver + newzbin.com, is echt ideaal, hoef je niet steeds je headers up to date te houden, want dat gaat vrij traag in grote groepen aangezien je maar 1thread kan gebruiken, verder krijg je elke dag -optioneel- een mailtje met daarin de genres die je vooraf selecteert(bv divx,xvid,dvdr,mp3,...)

dan is het enkel click en download..simpeler kan niet denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Koffie schreef op 25 juni 2004 @ 16:55:
NZB vind ik helemaal nix
NZB via Newsjunkie of via newzbin.com?

Via Newsjunkie vind ik het ook maar niets, maar newzbin werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jive schreef op 25 juni 2004 @ 17:00:
* Jive snapt echt niet dat mensen xpatten boven nzb'n verkiezen, tenzij ze een brakke newsclient hebben die niet multithreaded + multiserver ondersteund (newsleecher/powerftd om er maar 2 te noemen)
Albums uit mp3-groepen wil ik nog wel eens XPAT-ten, aangezien een search via Newsbin niet altijd ook de extra files erbij geeft, zoals .jpg's van de hoesjes bijv. En ik wil álles hebben ;)
Anoniem: 34437 schreef op 25 juni 2004 @ 17:53:
ik gebruik de combinatie newsleecher + usenetserver + newzbin.com, is echt ideaal, hoef je niet steeds je headers up to date te houden, want dat gaat vrij traag in grote groepen aangezien je maar 1thread kan gebruiken, verder krijg je elke dag -optioneel- een mailtje met daarin de genres die je vooraf selecteert(bv divx,xvid,dvdr,mp3,...)

dan is het enkel click en download..simpeler kan niet denk ik :)
Met NewsPro werkt 't nét even lekkerder, maar daar kom je pas achter als je 't geprobeerd hebt ;)

En verder werkt de combinatie van NZB-Leecher + Newzbin en/of Usenetjunkie tegenwoordig ook best lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Koffie niet zeuren, gewoon NZB'en :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ey, sinds gisteren doe ik al NZB'en hoor ;)
Alleen is newsleecher niet zo jofel met NZB files :(
Ach, nu ik 2 servers heb, kan ik met deze verbinding gewoon wachten totdat een DVD helemaal online is, en dan met een NZB in 1 keer leechen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Anoniem: 87050 schreef op 25 juni 2004 @ 20:28:
Albums uit mp3-groepen wil ik nog wel eens XPAT-ten, aangezien een search via Newsbin niet altijd ook de extra files erbij geeft, zoals .jpg's van de hoesjes bijv. En ik wil álles hebben ;)
Niet als je zoekt op posts nee, dat gebruik ik dus ook nooit op Newzbin :P

Bij zoeken op files krijg je wel gewoon alle bestanden? Heb je hetzelfde effect als bij een xpat, maar dan veel sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Laatst online: 06-06 21:39
Buzzardnews heeft er een nieuw account bij !
• Gold Plus
• 75 GBytes Per Month
• No Speed Limits
• High Priority Bandwidth
• $17.95 ( € 15,10 )

http://www.buzzardnews.com :)
Mijn ID is 107639 O-)

[ Voor 23% gewijzigd door JvdW op 26-06-2004 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Koffie schreef op 26 juni 2004 @ 11:48:
Ey, sinds gisteren doe ik al NZB'en hoor ;)
Alleen is newsleecher niet zo jofel met NZB files :(
Ach, nu ik 2 servers heb, kan ik met deze verbinding gewoon wachten totdat een DVD helemaal online is, en dan met een NZB in 1 keer leechen ;)
Probeer anders via Nzb Leecher te zoeken en downloaden. Ik gebruik dit ook in combinatie met newsleecher en heb nu geen problemen meer met nzb-bestanden.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja die twee programma's gebruik ik ook. Grappig detail: Ik heb een nette geregistreerde versie van news leecher (betaald enzo ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie gebruikt die combi ook, alleen dan met de trial van NL ;)

En tot nu bevalt Usenetserver redelijk goed hoor :Y)
De newsserver van mijn ISP is even inactive, omdat ik een zooi oudere/incompletes aan het binnenhalen ben.
Maar gisteren stond hij heerlijk te stampen met het volgende :

- 6 threads download bij ISP
- 6 threads download bij Usenetserver
- 4 threads upload bij Usenetserver

Met die 12 threads down trek ik gemiddeld 820, waarbij de verhouding rond de 500 voor IPS en 300 voor Usenet ligt.
Maar dat komt omdat de ISP prio 1 heeft, en ik bij Usenet zowel UP als down deed.

Als de ISP inactive is, trek ik gewoon netjes 820 bij Usenetserver (nu iets minder door het uploaden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Ik gebruik hier Newzbin.com + Newsleecher voor het downloaden, via Newszilla (xs4all) en astraweb.
Het valt me wel op dat als er veel incompletes zijn op newszilla, en hij via astraweb ook gaat downen (dan heeft ie 23 threads open), dat newsleecher veel processorkracht gaat gebruiken. Screenie tijdens downen met newsleecher (was verder niets belangrijks actief):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~heynsber/newsleecher.jpg

Komt dat gewoon omdat ik zo veel threads open heb staan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mwah, niet zozeer de threads gok ik (wel enigzins hoor) maar je inkomende data verkeer.

Ik trek (redelijk onafhankelijk van welke server) dus ~ 800 kb.
Deze downloads (welke weer uit hele kleine postjes bestaan) worden door NL in de program files folder van NL geplaatst.
Is het bestand klaar, dan zal hij deze naar je incoming verplaatsen. Mijn systeem is ook aardig zwaar belast met NL aan, maar dat komt gewoon door de zeer hoge I/O die ik heb (NL trekt ook makkelijk 75% bij mij, maar dat is puur I/O dus zoveel merk je het niet).

In het verlengde daarvan, als jij ineens veel meer threads hebt, zul je veel meer kleine posts (van 1 file) tegelijkertijd binnenkrijgen, en dus schiet je I/O (en dus util van NL) onhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Hmm, ik wist niet dat Disk I/O's werden meegerekend bij CPU power :?

Naja, het zal wel :)

Ik gebruik Newsleecher trouwens al minstens een half jaar denk ik, daarvoor gebruikte ik Newsbin Pro, en die kon het nog beter ;) Af en toe gewoon geheugengebruik van > 1024MB, CPU usage constant 100% enzo... Dus ik en wel tevreden met NL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hoe het precies komt weet ik niet, maar toch krijg ik bij zulke hoge downloads zoveel load :P
Als he goed is, heb je een relatief hoge util, maar is je PC niet bokketraag.

Dit is mijn util met 6 threads download :

Afbeeldingslocatie: http://zooi.oostindie.com/uploaded/NL_util.jpg

Zoals je ziet, hoge load maar als je goed kijkt zie je dat ik ondertussen ook gewoon een DVD kan branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Zeg ehm........ richard...... ehm........ Koffie :+ WTF?? Is Crazy Browser in godesnaam ??

* nero355 is nieuwsgierig.....

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:42

Nitai

Live the life you love.

Crazybrowser is een shell browser die gebruik maakt van IE :) werkt fijn, jammer dat het niet meer wordt doorontwikkeld

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

With stupid.
Het is gewoon IE, maar dan met een popupblocker en TAB-based browsen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Koffie schreef op 26 juni 2004 @ 23:49:
With stupid.
Het is gewoon IE, maar dan met een popupblocker en TAB-based browsen :Y)
Pff........ be 1337 use Firefox :P

* nero355 moet verplicht reclame maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik wil me ISP niet teveel reclame geven want anders wordt ie overspoeld, maar je kan sindskort bij Eweka voor 7,50 per maand een nieuws-abbo nemen op hun nieuwsserver. Ik denk dat dat hetzelfde is, wat de normale Eweka klanten ook krijgen, maar het is echt goed :D

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Laatst online: 17-05 08:39
Koffie schreef op 25 juni 2004 @ 15:56:
Hmm, ff een 1maand abbotje genomen voor UseNetServer, maar dat zoeken gaat wel tergend langzaam zeg :X , zo rond de 4 Kb.
Is dat normaal met zoeken bij hun, want dan is het dus 1 keer en nooit meer |:(
Dit is erg afhankelijk van je provider (vraag me niet waarom).

Als ik via Publishnet de headers ophaal gaat dat met ca 35-50KB/s. Dezelfde headers downloaden vis Dutchweb gaat met 150-250KB/s.

Beiden op dezelfde tijd ! (heb op dit moment 2 8/1Mb abbo's lopen i.v.m. overstap van Publishnet naar Dutchweb. Publishnet loopt via ISDN, Dutchweb via een analoog belbudget)

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Voor diegenen die zich afvragen waarom Usenetserver het niet doet: ze zijn de twee newsservers (news.usenetserver.com en my.usenetserver.com aan het combineren) waardoor de dienst dus onbeschikbaar is gedurende een -hopelijk- korte tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:35

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Wildfire schreef op 29 juni 2004 @ 20:01:
Voor diegenen die zich afvragen waarom Usenetserver het niet doet: ze zijn de twee newsservers (news.usenetserver.com en my.usenetserver.com aan het combineren) waardoor de dienst dus onbeschikbaar is gedurende een -hopelijk- korte tijd.
En inmiddels werken ze weer als een tierelier (althans hier) Haal 700-800 kbps op mijn Demon 8/1Mbit verbinding. Overigens wel even nntp1.usenetserver.com en nntp2.usenetserver.com gebruiken die ondersteunen beiden 6 draadjes per user :)

offtopic:
/me baalt er wel stevig van dat UsenetJunkie een payservice is geworden. alt.binaries.nl werkt momenteel ook nie echt (althans niet met NZB Leecher hiero) --> meer mensen die dat probleem hebben ?

[ Voor 17% gewijzigd door Tomba op 02-07-2004 16:35 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Ga eweka 3 maanden proberen.
Bevalt het niet dan blijft het bij die 3 maanden.

Moet iets want heb mezelf opgegeven voor het tiscali 4mbit prepaid abbo en die gasten hebben geen binaries.
Komt dus minimaal 7,50 bovenop of ik moet een andere router kopen die ipv6 ondersteund.
Tsja, tis altijd wat.

Usenetjunkie is sinds een paar dagen ook al niet meer gratis :(

Had overigens een prepaid pakketje bij astraweb, beviel goed en is icm een chello clasic abbo nog wel te betalen.
Snelheid was daar prima voor.
Maar ik zou nu dus graag ook de volledige 4mbit vol kunnen trekken en dat gaat dus niet met astraweb.

Bevalt eweka me niet dan zal het een uns accountje worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Tomba schreef op 02 juli 2004 @ 16:32:
offtopic:
/me baalt er wel stevig van dat UsenetJunkie een payservice is geworden. alt.binaries.nl werkt momenteel ook nie echt (althans niet met NZB Leecher hiero) --> meer mensen die dat probleem hebben ?
offtopic:
/me baalt mee :(
Heb net a.b.nl geupdate met GrabIT dus werkt wel... als je de groep bedoelt dan snap je zin niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

nero355 schreef op 02 juli 2004 @ 18:26:
[...]

offtopic:
/me baalt mee :(
Heb net a.b.nl geupdate met GrabIT dus werkt wel... als je de groep bedoelt dan snap je zin niet zo...
offtopic:
Nee ik bedoel http://alt.binaries.nl een service vergelijkbaar met UseNetJunkie. Ik gebruik NZB Leecher om een NZB file te maken. NZB Leecher kan werken met UseNetJunkie (die dus nu betaald is en waar ik nog nie uit ben of ik er voor wil betalen) en alt.binaries.nl. Deze laatste geeft mij momenteel slechts 30kb terug terwijl de headers van de betreffende file toch zeker een NZB file van 800kb moet opleveren. (De NZB werkt dus ook niet :()

Back ontopic:
* Tomba is supertevreden over UNS ! Haal steeds 700-800kbps over mijn demon 8 Mbit en dat voor 39,95$ voor 3 maanden onbeperkt ! Retentie is ook uitstekend te noemen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Tomba op 02-07-2004 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

* Jive mist junkie nu al ....
Ben er ook niet uit of ik wel of niet een account neem.

Ik kijk even aan wat pFTD gaat doen, ben nml eerder geneigd om ftd te sponsoren dan unj, die bied een completere service.

* Jive vind het overigens nog steeds vaag dat unj niet gesponsor/colocated is bij een "grote" newsprovider ..
Die zijn er nml zelf ook bij gebaat als er minder gebruikers headeren, immers is headeren niet betaalde bandbreedte.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Jive schreef op 03 juli 2004 @ 02:21:
* Jive mist junkie nu al ....
Ben er ook niet uit of ik wel of niet een account neem.

Ik kijk even aan wat pFTD gaat doen, ben nml eerder geneigd om ftd te sponsoren dan unj, die bied een completere service.

* Jive vind het overigens nog steeds vaag dat unj niet gesponsor/colocated is bij een "grote" newsprovider ..
Die zijn er nml zelf ook bij gebaat als er minder gebruikers headeren, immers is headeren niet betaalde bandbreedte.
Tis idd vaag. Ben inmiddels lid geworden van newzbin voor 50ct per week. Bevalt tot op heden goed !

[ Voor 4% gewijzigd door Tomba op 03-07-2004 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:57
Tomba schreef op 03 juli 2004 @ 11:30:
[...]

Tis idd vaag. Ben inmiddels lid geworden van newzbin voor 50ct per week. Bevalt tot op heden goed !
Hoe is dat newzbin nu eigenlijk, als je dat moet vergelijken met UNJ ?
Beter ?

Maak je makkelijk NZB files aan ? En zoekt ie veel groepen door ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:50
Vaag, misschien dat iemand dit weet: als ik met news.demon.nl in alt.binaries.multimedia.startrek kijk, zie ik o.a. de 7DVD's van DS9 seizoen 6.
Als ik met usenetserver "kijk", zie ik er maar 2 van DS9.
Voor Voyager hetzelfde: 6 stuks met Demon, 1,5 met Usenetserver.
Ik dacht dat die retentie zo groot was?

Is er iemand met een unlimited newshosting account die daar eens kan checken wat erin staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48834

Ik heb sinds kort een buzzrdnews accountje. (zoals paar posts omhoog is te lezen)

In het begin was ik hier heel tevreden over, maar de laatste week is de snelheid echt zwaar ingekakt.

Ik download met NewsLeecher en 20 draadjes tegelijk, maar haal maar een max van 225 en gemiddeld 200 kByte/sec.

Zijn er meerderen hier die ditzelfde hebben, of wel makkelijk 450 kByte/sec halen?

En wat voor alternatieven zoals Usenetserver zijn er waar je wel met Paypal kunt betalen? Want ik heb geen creditcard. Dat was ook de reden waarom ik voor buzzardnews heb gekozen.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 48834 op 04-07-2004 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

matthijst schreef op 04 juli 2004 @ 13:08:
Vaag, misschien dat iemand dit weet: als ik met news.demon.nl in alt.binaries.multimedia.startrek kijk, zie ik o.a. de 7DVD's van DS9 seizoen 6.
Als ik met usenetserver "kijk", zie ik er maar 2 van DS9.
Voor Voyager hetzelfde: 6 stuks met Demon, 1,5 met Usenetserver.
Ik dacht dat die retentie zo groot was?

Is er iemand met een unlimited newshosting account die daar eens kan checken wat erin staat?
Geef eens een filename en/of postnummer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:12
eventjes geheel off-topic:

het zal ongetwijfeld al eens gezegd zijn.. (maar 12 pagina's doorworstelen is niet te doen..), maar het tabelletje in de startpost is harstikke leeg.. zowel in firefox als in IE..

misschien in de openingspost vermelden dat ie niet werkt ofzo??

[ Voor 8% gewijzigd door Jassy op 04-07-2004 19:10 . Reden: iets vergeten :) ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Anoniem: 48834 schreef op 04 juli 2004 @ 17:39:
Ik heb sinds kort een buzzrdnews accountje. (zoals paar posts omhoog is te lezen)

Ik download met NewsLeecher en 20 draadjes tegelijk, maar haal maar een max van 225 en gemiddeld 200 kByte/sec.
Zijn er meerderen hier die ditzelfde hebben, of wel makkelijk 450 kByte/sec halen?
Ik het nu het Gold plus account bij Buzzardnews.
75 GBytes Per Month / No Speed Limits
High Priority Bandwidth / Faster Downloads
Hij staat hier op 6 draadjes en ik haal hier 530 kilobyte/sec met @Home, wat tevens mijn maximale downloadsnelheid is. :)

Wat voor account heb jij ?

[ Voor 20% gewijzigd door JvdW op 04-07-2004 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
SandeR schreef op 04 juli 2004 @ 12:05:
[...]

Beter ?

Check mijn post wat eerder
XanderH schreef op 28 mei 2004 @ 15:52:
En ja, ik gebruik zelf ook liever NewzBin... waarom??
NewzBin heeft imo een veel duidelijkere interface, met veel meer informatie over de files.
2 screenies:
[afbeelding]
clickable
[afbeelding]
clickable

Verder is NewzBin sneller. Vroeger was dat verschil echt duidelijk te merken (toen duurde opzoeken via UNJ nog regelmatig een seconde of 30). Het verschil is kleiner geworden, maar er is nogsteeds een verschil. Het opzoeken van de post in mijn screenies duurde via NewzBin 3 sec, via UNJ 8 sec.

NewzBin is ook wat gemakkelijker in gebruik, een kwestie van files selecteren en op de knop "Message-ID's" klikken, en je download begint.. Bij UNJ moet je eerst je selectie opslaan, dan die selectie terugzoeken in je member section, voordat je kunt beginnen moet downloaden.

Anyway, het downloaden met NZB's is fantastisch :P
Als je er wat geld voor over hebt zou ik kiezen voor NewzBin, als het persee gratis moet zijn zou ik toch zeker UNJ uitproberen, het is een verademing in vergelijking met headers downloaden ;)

Tot nu toe heb ik trouwens nog geen groepen gevonden die ie niet doorzoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Laatst online: 18:33
Was tot nu toe ook zeeeeeeeeeeeer tevreden over Buzzardnews, maar de afgelopen week kwam de verbinding amper boven de 100kb uit, en is het nu helemaal huilen met de pet op met 30k. Er wordt maar 1 connectie geauthenticeerd de rest klapt er steeds uit. Heb een berichtje naar Buzzard gestuurd. Als ze deze week de boel niet weer op peil krijgen ben ik pleiter.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Meer mensen trouwens last van een 'langzame' verbinding naar Usenetserver ?
Hij schommelt het hele weekend zo rond de 500 (soms ook wel weer een tijd naar de 800 hoor), terwijl ik voor het weekend veel strakkere verbinding ernaar toe had ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 11:49
Klopt, maar ik gebruik newsleecher en als je dan eerst je groepen update en daarna download, dan moet je tijdens je download even op 2 servers inloggen (zelfde login) op 2 verschillende servers, dan trekt ie met 12 threads weer lekker door tot 800 kbs. (en als je een nog beter verbinding hebt tot 1500 kb/s ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Zal wel te maken hebben met het feit dat UNJ nu betaald is, en hetzelfde rekend als NB ...
Hierdoor zal iedereen wel weer aan het headeren zijn geslagen, wat zijn weerslag heeft natuurlijk omdat de readers zwaarder belast worden.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Anoniem: 48834 schreef op 04 juli 2004 @ 17:39:

En wat voor alternatieven zoals Usenetserver zijn er waar je wel met Paypal kunt betalen? Want ik heb geen creditcard. Dat was ook de reden waarom ik voor buzzardnews heb gekozen.
Ik lees net het volgende op http://www.eweka.nl/Consument/usenet.php
Eigenschappen Eweka USENET
Datalimiet per maand : Geen
Downloadsnelheid : T/m 8 Mbit/s per Thread
Xpat ondersteuning : Ja
Groepen : Volledige Feed
Anoniem posten : Ja
Retentie : 6 tot 10 Dagen voor binaries, 200 dagen voor Tekst
Uploaden : Toegestaan
Max aantal connecties: 4
Prijs per 3 maanden : 7,50 Euro per maand (voor EWEKA abbonees GRATIS
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998

Yep, ik heb er ook een, en heerlijk snel :) Mede dankzij de nieuwe reader is dat ding echt toppie geworden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

SandeR schreef op 04 juli 2004 @ 12:05:
[...]

Beter ?

Ze hebben NZBs uitgevonden dus ja :) Ik zie iets interessants staan op FTD en kan deze zo opzoeken op newzbin en direct exporteren naar NZB (waar pFTD dan weer happy mee is ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met eweka? Ik zit er heel erg aan te denken om daar abbo te nemen.
Zo te zien heb je geen CC nodig om daar een abbo te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Draait eweka eigen servers, of resellen zij een andere usenetprovider ?

Jive's Box
Jive @ DNET

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.