Zalman Reserator

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 6.093 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:01:
[...]

neem dan gelijk de reserator 1 PLUS... deze heeft geen problemen met klemmen.. aangezien er een soort "click-systeem" zit, waarmee je de slangen los kan halen, zonder iets af te hoeven knijpen.
lekt dat nog een beetje of blijft het kurkdroog bij het loskoppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Kun je ook een beetje OC'n met zo'n reserator?
^^ is ie beter als een hyper 48?

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

BootVluchteling schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:01:
[...]

neem dan gelijk de reserator 1 PLUS... deze heeft geen problemen met klemmen.. aangezien er een soort "click-systeem" zit, waarmee je de slangen los kan halen, zonder iets af te hoeven knijpen.
was ik dan sowieso al vanplan dan om de 1 plus te nemen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door R-B op 01-09-2005 00:45 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

FiXeR.nl schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:09:
De reserator is niet bedoelt als OC koeling.

Toch heb ik met een kamertemperatuur van 30 graden een barton 2500@3200+ van maximaal 51 graden, ondanks dat er ook nog hete northbridge in het circuitje zit.

Mijn passieve yesico voeding loopt op z'n tenen met dit weer. De reserator geef geen krimp.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:09:
Kan best. Hangt ervanaf hoeveel componenten je koelt. Eerst koelde ik alleen m'n CPU en NB met de Reserator. Bij een overclock van 2.21 GHz naar 2.66 GHz werd m'n CPU stressed 48 graden, dus erg acceptabel. Nu heb ik CPU, NB, VGA en 2 HDD gekoeld en dezelfde overclock zorgt voor 58 graden stressed, dus best wel op het randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 19:41
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:06:
[...]

lekt dat nog een beetje of blijft het kurkdroog bij het loskoppelen?
het ligt eraan. als je het goed doet, komen er misschien 2 druppels uit. niet noemenswaardig. ik vind het een perfect systeem. enig nadeel, is dat ik nog niet zulke goede temperaturen heb gekregen met mijn cpu nu, dan met mn oude res met cpu+vid...

hopelijk zit er een beetje lucht in, en gaat dat er vanzelf uit. een andere oorzaak die ik kan bedenken, is dat de koppelingen kleiner zijn geworden, door dat mechanisme. ik denk dat dat de oorzaak is. jammer dat zalman geen dikke slangen neemt voor beter koelvermogen... had handig geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heeft iemand de klemmen voor de socket 478 over? Ik heb de mijne per ongeluk vernield. 8)7 Die twee schroeven heb ik nog wel, het gaat alleen om die twee metalen dingen die je om je plastic socketcover klemt.

Ik betaal je natuurlijk eventuele onkosten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sta op het punt de Zalman Reserator Plus aan te schaffen omdat ik ondanks, 3 120mm fans, zalman cpu en vga cooler en een northbridge cooler van zalman toch nog veels te veel lawaai heb.

Omdat de set (nog) niet voorziet in de northbride cooling - deze is nog niet leverbaar in Nederland - vraag ik mij af of ik mn huidige zalman blokje volstaat. Alternatief is de Innovatek Chip-O-Matic rev. 3.0 te gebruiken in de set.

Onderdelen AMD 4000+, Asus 850xtpe, Asus a8n-sli, kast is tt tsunami met 120 fan voor en achter en 480 antec neo power voeding met 120 mb fan. Ik had ook kunnen zeggen zie sig 8)7

De enige vraag die overblijft is: kan ik de huidige northbridge cooler blijven gebruiken als ik ook 1 van de 2 120 mb fans verwijder of neem ik de northbridge mee in de waterkoeling?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 18:47 . Reden: signature verwijzing aangebracht ]

• BigDplayboy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-03 20:24
Kan iemand bevestigen of de Zalman GWB-blokken compatible zijn met een (XFX) Ultra 7800 GT?
Ik vermoed van wel als ik zo plaatjes van de 6800 (die wel compatible is) vergelijk met die van een 7800, maar weet niet zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
betwijfel of het blokje een 7800 wel koud kan houden.. als je ziet wat voor windmolen erop zit (stock)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07-2024
BootVluchteling schreef op zondag 04 september 2005 @ 09:54:
[...]

het ligt eraan. als je het goed doet, komen er misschien 2 druppels uit. niet noemenswaardig. ik vind het een perfect systeem. enig nadeel, is dat ik nog niet zulke goede temperaturen heb gekregen met mijn cpu nu, dan met mn oude res met cpu+vid...

hopelijk zit er een beetje lucht in, en gaat dat er vanzelf uit. een andere oorzaak die ik kan bedenken, is dat de koppelingen kleiner zijn geworden, door dat mechanisme. ik denk dat dat de oorzaak is. jammer dat zalman geen dikke slangen neemt voor beter koelvermogen... had handig geweest..
Heb ook een reserator maar deze loopt leeg, vanuit de toren zowel links als rechts,als ik hem loskoppel. Vanuit de slangen loopt er niets uit.
Hoort het zo( denk het niet) of ben ik wat vergeten?
Moet ik hem uit elkaar en opnieuw inelkaar zetten?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
het hoort niet. misschien zit dat drukknopje aan de zijkant niet goed..? maar is misschien een fabriektiefout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDplayboy
Ik weet dat de GWB1 wel op een 4200Ti past.
Ik weet dat de GWB1 niet op een 7800GT past.

Nu heb ik de volgende 2 vragen:
Klopt het dat de Zalman GWB1 niet op een 6800 past? [wat bevestigt dat de GWB1 ook niet op de 7800 past]
Klopt het dat een GWB2 wel op een 6800 past? [wat bevestigt dat de GWB2 wel op een 7800 past]

Deze vragen baseer ik op de volgende plaatjes:
Foto - XFX GeForce 4200Ti
Foto - XFX GeForce 6800
Foto - XFX GeForce 7800

Het is bekend dat de 6800 gekoeld kan worden door de VGA-waterblocks van de Zalman reserator, weet alleen niet of het door de GWB1 en/of GWB2 is :)
De 4200 kan ook gekoeld worden door zalman en dan met name door de GWB1.
Ik heb zelf nu een XFX 7800GT binnengekregen en ik kwam er gisteravond achter dat de GWB1 er in ieder geval niet op past; gaatjes staan te ver uit elkaar. Als ik dan naar de plaatjes van 6800 en de 7800 kijk, staan de gaatjes rond de GPU daar een stuk verder uit elkaar.
Daaruit concludeer ik dat de GWB1 ook niet op de 6800 past en de GWB2 dus degene is die wel past op een 6800 [en dus ook op de 7800].

Dan weet ik of ik die GWB2 moet gaan halen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door BigDplayboy op 30-09-2005 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
BigDplayboy schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 10:02:
Ik weet dat de GWB1 wel op een 4200Ti past.
Ik weet dat de GWB1 niet op een 7800GT past.

Nu heb ik de volgende 2 vragen:
Klopt het dat de Zalman GWB1 niet op een 6800 past? [wat bevestigt dat de GWB1 ook niet op de 7800 past]
Klopt het dat een GWB2 wel op een 6800 past? [wat bevestigt dat de GWB2 wel op een 7800 past]

Deze vragen baseer ik op de volgende plaatjes:
Foto - XFX GeForce 4200Ti
Foto - XFX GeForce 6800
Foto - XFX GeForce 7800

Het is bekend dat de 6800 gekoeld kan worden door de VGA-waterblocks van de Zalman reserator, weet alleen niet of het door de GWB1 en/of GWB2 is :)
De 4200 kan ook gekoeld worden door zalman en dan met name door de GWB1.
Ik heb zelf nu een XFX 7800GT binnengekregen en ik kwam er gisteravond achter dat de GWB1 er in ieder geval niet op past; gaatjes staan te ver uit elkaar. Als ik dan naar de plaatjes van 6800 en de 7800 kijk, staan de gaatjes rond de GPU daar een stuk verder uit elkaar.
Daaruit concludeer ik dat de GWB1 ook niet op de 6800 past en de GWB2 dus degene is die wel past op een 6800 [en dus ook op de 7800].

Dan weet ik of ik die GWB2 moet gaan halen. :)
A new VGA water block, ZM-GWB2

Zalman's new VGA water block is light weight due to being manufactured from pure aluminium. This high performance VGA cooler is anodized and coated to prevent corrosion. Eight RAM heatsinks are included, making the ZM-GWB2 a complete package. The VGA water block is compatible with all graphics cards that have push-pin holes around the GPU, including the nVidia's 6800 series.
Dat past dus. En aangezien de montage (bijna) hetzelfde is als op een 6800, zal het ook wel op een 7800 passen. Dit staat overigens ook op de site van zalman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDplayboy
Klopt! De Zalman GWB3 past perfect op de 7800 en 6800!

Ik heb mijn koelblokken er allemaal opzitten nu [zie pics gemaakt met webcam].
Afbeeldingslocatie: http://www.nitro-gen.nl/pc1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.nitro-gen.nl/pc2.jpg

Het is dus een WB2 voor de CPU [AMD Athlond64 X2 4400+]
Een GWB2 voor m'n XFX Geforce 7800GT
En een NWB1 voor m'n Northbridge [moederbord is een Asus A8N-Sli Deluxe]
Dit alles in een Nexus Breeze kastje.
De waterslang-pluggen voor in- en uit de kast zitten helemaal onderin. Op de foto's linksonder in de hoek.

De vraag is nu, in welke volgorde is het beste deze te koelen?
De GPU zal waarschijnlijk het warmste worden en de northbridge het koelste [gok ik?]
Ik heb eerlijk gezegd nog niet gekeken naar de max. temperatuen die die chips kunnen hebben zonder instabiel te worden. Misschien dat iemand die hier zo weet?

In eerste instantie zat ik te denken aan deze volgorde:
1. CPU
2. GPU
3. Northbridge

Als iemand betere suggesties heeft, dan hoor ik het graag!

Oja, en is het aan te raden alleen demi-water te gebruiken. Ik zat zelf te denken aan demi-water gemengd met koelvloeistof, of kan ik dan nog beter alleen maar koelvloeistof gebruiken?!?!?
Dacht ook dat koelvloeistof namelijk minder warm wordt als water, terwijl hij wel net zoveel warmte wegvoerd?

[ Voor 14% gewijzigd door BigDplayboy op 07-10-2005 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
ik denk dat je bij het koudste moet beginnen.. dus NB, cpu, gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Nu online
BigDplayboy schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:11:
Klopt! De Zalman GWB3 past perfect op de 7800 en 6800!

Ik heb mijn koelblokken er allemaal opzitten nu [zie pics gemaakt met webcam].
[afbeelding]
[afbeelding]

Het is dus een WB2 voor de CPU [AMD Athlond64 X2 4400+]
Een GWB2 voor m'n XFX Geforce 7800GT
En een NWB1 voor m'n Northbridge [moederbord is een Asus A8N-Sli Deluxe]
Dit alles in een Nexus Breeze kastje.
De waterslang-pluggen voor in- en uit de kast zitten helemaal onderin. Op de foto's linksonder in de hoek.

De vraag is nu, in welke volgorde is het beste deze te koelen?
De GPU zal waarschijnlijk het warmste worden en de northbridge het koelste [gok ik?]
Ik heb eerlijk gezegd nog niet gekeken naar de max. temperatuen die die chips kunnen hebben zonder instabiel te worden. Misschien dat iemand die hier zo weet?

In eerste instantie zat ik te denken aan deze volgorde:
1. CPU
2. GPU
3. Northbridge

Als iemand betere suggesties heeft, dan hoor ik het graag!
Het maakt bar weinig uit. Het water stroomt te snel om echt een verschil te maken in volgorde van monteren. Ik zou het dus gewoon van boven naar beneden doen, of datgene wat makkelijk monteerd.

Zie ook [WC] Het grote waterkoelingtopic deel XIII voor het volgende:
De flow parallel over de waterblocks verdelen om zo het vaak gedachte regel 'het water van mijn eerste blok zal mijn 2e blok verwarmen' heeft totaal geen nut. Je verliest veel waterflow over de blokjes (wat de meeste waterblocks zeer nadelig beinvloed) en het verschil in watertemperatuur tussen de verschillende blocks in je setup is minder dan een halve graad, verwaarloosbaar laag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
kheb nou mijn reserator 1 draaien op een 6800le een amd64 3200+ en op een nforce 3 chipset.

nou gaat de 6800le vervangen worden door een x850xt en mijn nforce 3 moederbord wordt vervangen naar een nforce 4. gaat mijn reserator dit nog allemaal trekken. wel ben ik van plan om het nieuwe vga blokje te gaan halen maar wel mijn oude NB blokje te houden (de oudere vga zit er op).

temps ilde: cpu: 30
NB : 41

er hangt nou geen vga aan omdat deze dood is. er zit nu een geforce 2 in dus met zijn standaard blokje.

[ Voor 19% gewijzigd door Avvd op 23-10-2005 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
ik heb een amd 64 3000+ met een msi K8T NEO FISR en een 6600 GT..

cpu zit kaal aan de WC, op 50 graden idle, dus ik denk dat je genoeg speling heb. waar de fout bij mij zit weet ik niet. misschien geen wasbenzine moeten gebruiken bij het schoonmaken van cpu..?

er zit ffa artic silver 5 onder :X:X:X:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YozY
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

YozY

X

als je even op Guru3D kijkt dan zie je dat de Reserator Plus zelfs een FX-57 in combinatie met een 7800 GT koel (en stil) houdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Ah, das een fijne review. Sterkt me nog meer in me aankoopplannen. Eindelijk ook het geruis van de fans weg. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 reserators en heb die als volgt aan gesloten:

Reserator 1 via out PC in dan via CPU, Northbridge, VGA naar in Reserator 2 en dan via out van deze naar de in van de Reserator 1.

De lengte van de buis vanuit pc naar Reserator 2 is 60 cm. Het probleem dat ik heb is dat Reserator 2 al het water eruit pompt in Reserator 1.

Hoe kan ik dit oplossen zonder de Reserators apart de PC in te laten gaan en dan apart CPU en North en VGA koelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
waarschijnlijk heb je geen andere keus. dat ze apart de pc in te laten gaan want het pompje van de reserator 2 is waarschijnlijk een tikje sterker. er kan onderling gewoon wat verschil in zitten en na een tijdje ga je dat merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

mn neefje (ja die van die verkochte X2 3800+ e.d.) zit er nu over te denken om zn TT Rocket te verkopen, en de reserator te kopen. Is dat een performance increase of niet?
offtopic:
Is het nog geen tijd voor deeltje 2?

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:20
Frank__B schreef op maandag 13 juni 2005 @ 19:44:

Dus heb ik voor 17 euro nogwat, een nieuwe pomp gekocht. En nu maar hopen dat deze het heel lang volhoudt.
Nouja, de nieuwe pomp heeft het dus krap 4 maanden volgehouden, en ik heb de ratel weer. En niet zo zuinig ook. Wat een zootje troep dat je zo'n slecht ontwerp kan bouwen. Ik koop nooit meer een waterkoeling set waar de pomp geintegreerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Frank__B schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:48:
[...]

Nouja, de nieuwe pomp heeft het dus krap 4 maanden volgehouden, en ik heb de ratel weer. En niet zo zuinig ook. Wat een zootje troep dat je zo'n slecht ontwerp kan bouwen. Ik koop nooit meer een waterkoeling set waar de pomp geintegreerd is.
Kun je die pomp niet openschroeven en kijken wat er rateld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Frank__B schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:48:
[...]

Opzich is het feit dat ie gintergreerd is niet direct de oorzaak.
De oorzaak is dat het pompje het eigenlijk net niet aan kan en zichzelf door overbelasting kapot draait..

Indirect is het natuurlijk wel een beetje de schuld van integratie.. want om hem in de resrator te kunnen laten passen heb je beperkingen qua ruimte en kan je dus geen mega pomp erin zetten..

Wel klote dat het net niet goed werkt.. anders was het een perfecte oplossing..
Hopelijk houd mijn 2e pompje het langer uit dan de jouwe..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
ToolkiT schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:55:
[...]

Opzich is het feit dat ie gintergreerd is niet direct de oorzaak.
De oorzaak is dat het pompje het eigenlijk net niet aan kan en zichzelf door overbelasting kapot draait..

Indirect is het natuurlijk wel een beetje de schuld van integratie.. want om hem in de resrator te kunnen laten passen heb je beperkingen qua ruimte en kan je dus geen mega pomp erin zetten..

Wel klote dat het net niet goed werkt.. anders was het een perfecte oplossing..
Hopelijk houd mijn 2e pompje het langer uit dan de jouwe..
Ik ben het helemaal met je eens. Het is op zich een goed systeem, het ziet er gelikt uit en je hoorde hem praktisch niet, en je had 2 slangen, en 1 stroomkabel. Was gewoon simpel en mooi. Maar met zo'n externe pomp neemt ie toch weer extra ruimte in, tenzij je hem in de kast bouwt als je daar ruimte voor hebt. Tuurlijk is het allemaal wel weer op te lossen, maar ik hou juist van simpel en eenvoud. Na het constant vervangen van pompjes, is dat weer ver te zoeken.

Het geratel heeft ook een voordeel, je weet in ieder geval zeker dat je je pomp niet vergeten bent aan te zetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
Roamor schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 18:52:
[...]

Kun je die pomp niet openschroeven en kijken wat er rateld?
Had ik bij de vorrige al gedaan, maar het is niet te zien. Had hem ook al schoongemaakt met azijn, maar hielp niks. Het lastige met deze pomp is ook dat je hem niet droog kan laten draaien, hij moet onder water zijn, anders sloop je hem ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Frank__B schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:17:
[...]

Had ik bij de vorrige al gedaan, maar het is niet te zien. Had hem ook al schoongemaakt met azijn, maar hielp niks. Het lastige met deze pomp is ook dat je hem niet droog kan laten draaien, hij moet onder water zijn, anders sloop je hem ook nog.
Ik doel meer op het volgende. Haal dat pompje eens uit elkaar (je hebt er al 1 liggen dacht ik?) en kijk wat je kunt verhelpen. :) Baat het niet, dan schaadt het niet, en het Zalman pompje zit nog niet bij de ervaringen van die methode, dus het kan een bijdrage leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
Roamor schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:24:
[...]

Ik doel meer op het volgende. Haal dat pompje eens uit elkaar (je hebt er al 1 liggen dacht ik?) en kijk wat je kunt verhelpen. :) Baat het niet, dan schaadt het niet, en het Zalman pompje zit nog niet bij de ervaringen van die methode, dus het kan een bijdrage leveren.
Ik ga het zeker eens proberen, dat had ik nog niet gedaan. Ik ben erg benieuwd, het zou idd nog eens dat asje kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Frank__B schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:49:
[...]

Ik ga het zeker eens proberen, dat had ik nog niet gedaan. Ik ben erg benieuwd, het zou idd nog eens dat asje kunnen zijn.
Als je in de mogelijkheid bent, maak er svp foto's van, dan hebben anderen bij dezelfde problemen een mooie leidraad. ;) De meeste pompjes zitten erg simpel in elkaar, waardoor alleen het asje vaak een probleem kan zijn. Als je niet helemaal zeker bent wat je moet tapen, post dan even een foto van de afzonderlijke onderdelen, dan kan ik wel zien wat de eventuele mogelijkheden zijn. Succes. :)

Ik ben vooral eigenlijk wel benieuwd naar hoe je die pomp er überhaupt uit hebt gekregen?

[ Voor 8% gewijzigd door Roamor op 08-11-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
De onderkant van de Reserator kan los.
Daarop zit het pompje met 2 schroefjes vast geklemd. Als die los zijn, kan je hem er zo aftrekken. (Pas op, wel een beetje heen en weer bewegen om weinig spanning te veroorzaken op het plastic)

Daarna moet je met een waterpomptang (heb ik iig gebruikt) het schroefje losdraaien waarin de electriciteitskabel zit en je kunt alles er zo afhalen. Ben erachter gekomen toen ik mijn kabel aan het vervangen was, nu ook zonder schakelaar ertussen, omdat ik dan zeker weet dat hij draait en niet mijn pc opblaas

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Het lijkt wel of de duvel er mee speelt, maar mijn (2e) pompje begint weer te ratelen :(

Zit er aan te denken een externe pomp in mijn kast te bouwen nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Frank__B schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 19:15:
Het geratel heeft ook een voordeel, je weet in ieder geval zeker dat je je pomp niet vergeten bent aan te zetten 8)7
Ik heb de stroomschakelaar aangesloten op een ventilator aansluiting op het moederbord. Als het moederbord aan is gaat de reserator vanzelf aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

ToolkiT schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:00:
Het lijkt wel of de duvel er mee speelt, maar mijn (2e) pompje begint weer te ratelen :(

Zit er aan te denken een externe pomp in mijn kast te bouwen nu..
Wat kost zo'n pomp eigenlijk? Bij mij viel het onder de garantie en kreeg ik zo een nieuwe (bij www.spacepromotion.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Nu online
RwD schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:09:
[...]
Wat kost zo'n pomp eigenlijk? Bij mij viel het onder de garantie en kreeg ik zo een nieuwe (bij www.spacepromotion.nl)
De pomp kost zo'n 10 hele euros. De pomp die bij de Reserator wordt gebruikt is de Eheim Compact 300. Deze is bijvoorbeeld te koop bij Perfect-Systems. Verder is hij ook nog wel in wat andere winkels te krijgen denk ik. Het is iig vrij cheap ;) Als je een grote setup hebt kun je zelfs wegkomen door er een 600 in te proppen. (ik garandeer je niet dat het past, overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
k0ewl schreef op woensdag 09 november 2005 @ 08:42:
Ben erachter gekomen toen ik mijn kabel aan het vervangen was, nu ook zonder schakelaar ertussen, omdat ik dan zeker weet dat hij draait en niet mijn pc opblaas
Ik kan rustig een paar minuten zonder pomp, daarna gaat de temperatuur richting de 70C (vrij langzaam) en schakelt mijn moederbord het hele zaakje uit. Volgens mij zit er al een tijdje op elke moederbord zo'n dergelijke beveiliging dat je processor niet over verhit raakt. Dus opblazen wordt erg lastig, zelfs als je de pomp vergeet...

Ik kan me voorstellen dat als je geen cooler gebruikt, deze vrij snel erg heet wordt, maar met dat blok van zalman erop duurt het wel even voordat deze echt heet is geworden. (bij mij atthands)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ik heb een geschakelde stekkerdoos, dus als de PC stroom trekt gaan de andere stopcontacten aan.
Mijn Res staat dus altijd aan, maar krijgt alleen stroom als PC aan staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
Roamor schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:56:
[...]

Als je in de mogelijkheid bent, maak er svp foto's van, dan hebben anderen bij dezelfde problemen een mooie leidraad. ;) De meeste pompjes zitten erg simpel in elkaar, waardoor alleen het asje vaak een probleem kan zijn. Als je niet helemaal zeker bent wat je moet tapen, post dan even een foto van de afzonderlijke onderdelen, dan kan ik wel zien wat de eventuele mogelijkheden zijn. Succes. :)

Ik ben vooral eigenlijk wel benieuwd naar hoe je die pomp er überhaupt uit hebt gekregen?
Ga ik doen. Ik hoop trouwens dat ik hem niet heb weg gegooit |:(

Het eruit halen is theoretisch niet moeilijk, maar om de onderkant van mijn reserator los te krijgen moet je met 2 sterke mannen zijn. Heb het nog met een hamer geprobeert, maar dat werd niks. 1 moet hem goed vasthouden, en de ander flink rossen aan het stuur :P
Op een gegeven moment geeft ie mee, en kan je hem los draaien. Dan is het een kwestie van 2 schroefjes en draad losmaken en klaar is kees (of Frank dan...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
Kan iemand mij uitleggen waarom het zo is dat wanneer de temperatuur warmer wordt, het pompje steeds erger begint te ratelen? Als ie koud is hoor ik hem haast niet. Maar na een tijdje gamen, lijkt het wel alsof er een auto met slippende banden stopt in mijn kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Frank__B schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:27:
Kan iemand mij uitleggen waarom het zo is dat wanneer de temperatuur warmer wordt, het pompje steeds erger begint te ratelen? Als ie koud is hoor ik hem haast niet. Maar na een tijdje gamen, lijkt het wel alsof er een auto met slippende banden stopt in mijn kamer.
Één van de onderdelen (ik vermoed het plastic schoepje) zal dan waarschijnlijk sneller opwarmen dan het asje bijvoorbeeld, waardoor de aanwezige speling alleen maar wordt verergerd. Hence, meer ratels. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
Ah OK, klink idd wel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
Hier wat foto's

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/fj.bakker/IMG_1568s.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/fj.bakker/IMG_1569s.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/fj.bakker/IMG_1570s.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/fj.bakker/IMG_1573s.JPG

Dat pennetje zit muurvast overigens. Wat kan ik nu het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Nu online
[rml]Roamor in "[ WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic..."[/rml] proberen? Ik weet echter niet of het asje hetzelfde inelkaar zit, maar je kan proberen het witte schoepje van dat zwarte staafje af te halen en dan om het zwarte staafje teflon wikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Frank__B schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:53:

Dat pennetje zit muurvast overigens. Wat kan ik nu het beste doen?
Zoals je ziet, er is niet veel wat geluid kan maken in zo'n pompje. Probeer dat gedeelte wat je eruit hebt gehaald verder te ontmantelen, zie ook de link van Roet, en maak dan nog even een foto svp. ;)

De speling tussen het grijze schoepje en het pennetje(=asje) zal de veroorzaker zijn van de ratel. Daartussen moet je enkele wikkelingen teflon doen, en dan zijn je problemen vrij zeker voorbij. :)

Edit: Dus niet teflon gaan doen tussen de zwarte magneet en het asje, maar alleen het "kopje".

[ Voor 9% gewijzigd door Roamor op 09-11-2005 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
Roamor schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:26:
[...]

Edit: Dus niet teflon gaan doen tussen de zwarte magneet en het asje, maar alleen het "kopje".
Dit kopje?
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/fj.bakker/IMG_1576s.JPG

Verder ontmantelen gaat hoogstwaarschijnlijk niet zonder hem echt te slopen. Ook dat gedeelte zit muurvast, maar ik ga het gewoon proberen.

[ Voor 38% gewijzigd door Frank__B op 09-11-2005 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Nu online
Frank__B schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:05:
[...]

Dit kopje?
[afbeelding]

Verder ontmantelen gaat hoogstwaarschijnlijk niet zonder hem echt te slopen. Ook dat gedeelte zit muurvast, maar ik ga het gewoon proberen.
Nee, die andere, het schoepenrad dus.

• Roamor
  • Niet online
Roet schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:13:
[...]

Nee, die andere, het schoepenrad dus.
Idd, het is zo te zien een andere constructie dan de Hydor pompen, maar het principe blijft gelijk. Tussen het schoepenrad en het asje moet je wat teflon wikkelen, zodat ze niet onafhankelijk van elkaar kunnen draaien. Daarmee voorkom je de trillingen.

Ben erg benieuwd naar je bevindingen. :)

• Frank__B
Sorry jongens, maar verder dan dit gaat ie gewoon niet uit elkaar. Het schoepenrad is niet los te maken verders. Het rad en dat stukje wat ik aanwees in de foto, zijn het zelfde onderdeel lijkt wel. Heb met veel moeite de magneet wel laten draaien om dat asje, maar er zit verder geen beweging in.

Of ik doet iets verkeerd waar ik zelf ook bang voor ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier al eens daadwerkelijk een buis om de reserator met 120 fan er boven gemaakt?
Ik zou graag weten wat het temp verschil is.

Nu heb ik een normale WCsetup met een case temp van 26 graden, dus de radiator wordt gekoeld met 26 graden (20 graden kamertemp). De radiator ergens buiten de kast hangen is zo lelijk in mijn opinie.
De hoge case temp zorgt er voor dat ik een 30/38 graden cpu idle/stressed heb.
Als de reserator met fan de water temp op kamer temp kan houden, scheelt het denk ik veel in mijn case temp. De enige hitte bronnen die met lucht worden gekoeld zijn mem,Graka mem, moederbord en voeding. Er loopt zo`n 3,5 meter slang door mijn kast met een temp van rond de 27 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Sorry dat ik dit topic ongeloofelijk kick.

De reden: ik ben aan het rondkijken voor een goede waterkoelingsset. Heb gister en vandaag dit gehele topic door zitten spitten (wat nogal een werkje was, damn wat een lang draadje :) ) en ik vind de Reserator wel de meest interessante oplossing.

Echter, ik kom toevallig vandaag tegen dat er een nieuwe Reserator komt, na de Reserator 1 plus dus. Voor info zie hier (sorry het is in t frans, nog ff geen engelse site kunnen vinden)

http://www.matbe.com/actualites/12212/ces-zalman-reserator/

Mét een 140mm koeler bovenop die heipaal. Nu is mijn frans nogal slecht, dus ik kan dr geen wijs uit of er nog wat meer veranderd. Toch klinkt dit wel erg interessant. Wellicht ook voor de prijs van de R1 plus..

Nou kick ik dit niet alleen vanwege dit nieuws (tenminste dat is het voor mij).

Ik ben terwijl ik alles door zat te lezen erg enthousiast geworden over dit koelsysteem, maar wat ik mij afvraag: ik merk dat veel mensen tevreden zijn met de eerste lichting reserators, de blauwe. Maar van de plus versie, de zwarte, zie ik maar 1 persoon die hem heeft, en die erop achteruit is gegaan qua temps nadat hij de eerste door de plus versie heeft vervangen. Is dit bij meer mensen?

Persoonlijk spreekt de zwarte mij meer aan omdat ie beter bij mijn hele computeropstelling past, maar als het minder koelt wordt het of heel hard zoeken naar een eerste, of wachten op die nieuwe incl fan.

Dan nog een vraagje over de pompjes. Ik zag verschillende mensen die problems hadden met de pompjes, en een aantal die continue zonder ratelende pompjes door konden. Komt dat ook voor bij de Plus?

Als laatste het systeem waarin ik de WC zou gaan inbouwen. Ik twijfel er niet echt meer aan dat de reserator het aankan, 't enige is misschien of het gpu blokje ook op een nvidia V9999 past. Zal wel aangezien hij ook op de 6800 en 7800 kan. :)

Mobo: Asus A7N8X-e Deluxe
Processor: Amd 2800+ socket A
Geheugen: 1024mb ddr
HDD's: 2x 250gb 16mb Sata
GPU: Asus V9999 gamers edition (6800GE) met zalman vf700c (temps nu idle 50gpu en 45mem)
Case: coolermaster wavemaster.

Ben van plan om de twee 80mm koelers voor mn harde schijven en de eveneens 80mm casefan te vervangen door traag draaiende pfafs oid, in ieder geval zo stil mogelijk. Kamertemperatuur is rond de 17 graden nu, maar in de zomer wel richting en over de 30.

Dus... ik hoop dat er nog mensen zijn die dit een beetje volgen en hun ervaring met mij willen delen.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Buster schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 19:24:
Ik ben terwijl ik alles door zat te lezen erg enthousiast geworden over dit koelsysteem, maar wat ik mij afvraag: ik merk dat veel mensen tevreden zijn met de eerste lichting reserators, de blauwe. Maar van de plus versie, de zwarte, zie ik maar 1 persoon die hem heeft, en die erop achteruit is gegaan qua temps nadat hij de eerste door de plus versie heeft vervangen. Is dit bij meer mensen?

Persoonlijk spreekt de zwarte mij meer aan omdat ie beter bij mijn hele computeropstelling past, maar als het minder koelt wordt het of heel hard zoeken naar een eerste, of wachten op die nieuwe incl fan.

Dan nog een vraagje over de pompjes. Ik zag verschillende mensen die problems hadden met de pompjes, en een aantal die continue zonder ratelende pompjes door konden. Komt dat ook voor bij de Plus?

Als laatste het systeem waarin ik de WC zou gaan inbouwen. Ik twijfel er niet echt meer aan dat de reserator het aankan, 't enige is misschien of het gpu blokje ook op een nvidia V9999 past. Zal wel aangezien hij ook op de 6800 en 7800 kan. :)
Tja dat pompjes probleem. Valt niet veel meer over te zeggen dan wat je al gelezen hebt. Maar wees er wel bewust dat de mensen met problemen hier het meest komen om hun probleem te posten.

Verder ik heb de reserator non-plus (blauw) met de coolermaster wavemaster (black) en blauw met zwart vind ik zelf high-tech bij elkaar.
Ik denk niet dat de zwarte minder koelt dan de blauwe reserator. Lijkt me ergg sterk.

En het vga blok pas bijna overal op. Kijk op de site van zalman voor afmetingen van het blok en waar de gaten van je vga-kaart moeten zitten.

Maar die nieuwe zalman-waterkoeling met fan als opvolger van de reserator? :X

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2006 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Bedankt voor je reactie. Leuk dat je dezelfde kast hebt :+

Uiteraard snap ik dat je t meeste hoort van de mensen met problemen. Dat is met alles :)

Tja ik denk dat ik even ga afwachten wat die nieuwe gaat kosten. Hij lijkt me wel wat interessanter dan de fanloze reserator(s). Zo'n 140mm fan zal je verder niet horen dus geluidsverschil lijkt mij niet van toepassing. Met het oog op de toekomst en daarnaast de warme zomerdagen in deze ruimte is zo'n fan opzich wel een goed idee. Maar eerst eens afwachten ten koste van wat voor meerprijs tov de R1plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Over het pompjes probleem, mijn 2e pompje maakt nu ook heel veel kabaal :(
Dus ik adviseer je een andere pomp te gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Ligt dat niet gewoon aan hoe de pomp belast wordt? Hoeveel uur per dag achter mekaar, hoeveel ie moet koelen, etc..?

Maarja als ie t de geest geeft zou ik m wel voor een andere vervangen denk ik, maar er is naar mijn weten nog geen vervanger die ook in dat ding past ofwel? In m'n pc wil ik m niet hebben zitten, is ook geen ruimte meer voor overigens. En los ertussen is mbt stof enzo ook geen geweldig idee. Nouja eerst eens zien of en zoja welke reserator er hier binnen komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 17:51
Die fan is een optionele module staat er in dat stuk (het deel wat ik begrijp dan :P). Je hoeft dan waarschijnlijk dus geen nieuwe reserator te hebben maar kunt deze er gewoon opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
sackie schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 22:56:
Die fan is een optionele module staat er in dat stuk (het deel wat ik begrijp dan :P). Je hoeft dan waarschijnlijk dus geen nieuwe reserator te hebben maar kunt deze er gewoon opzetten.
klopt.. puur opzetstuk..

/edit voor de mensen die misschien interesse hebben in de reserator PLUS.. ik heb em staan.. ik begin alleen WC zat te worden. teveel gezeik bij lan-parties... wil weer lekker een zalman vette koperen cooler erop die lekker stil is..

voor info:

msn: tomvanderburg AT hotmail PUNT com

[ Voor 32% gewijzigd door BootVluchteling op 15-01-2006 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 11:17

Night89

Als je alles op een rijtje heb

zie je mail tom :)

lijkt mij ook wel interessant ( kan zon ding een x 800 koelen?

Met Vriendelijke Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
sackie schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 22:56:
Ok ik snap de ballen van dat stuk, maar op de plaatjes zie ik toch duidelijk een verbrede bovenkant waar dat ding in valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
volgens mij is er gewoon een bepaalde serie met brakke pompjes. want ik doe nu ook gewoon 1.5 jaar met hetzelfde pompje (de blauwe reserator) en ik gebruik hem ongeveer 112 uur in de week. het pompje is dus al ongeveer 8736 uur gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Avvd op 15-01-2006 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
NightRaider schreef op zondag 15 januari 2006 @ 13:55:
zie je mail tom :)

lijkt mij ook wel interessant ( kan zon ding een x 800 koelen?
zou je voor de zekerheid even na moeten kijken.. ik vermoed geen problemen maar 100% zeker weet ik het niet.
volgens mij is er gewoon een bepaalde serie met brakke pompjes. want ik doe nu ook gewoon 1.5 jaar met hetzelfde pompje (de blauwe reserator) en ik gebruik hem ongeveer 112 uur in de week. het pompje is dus al ongeveer 8736 uur gebruikt.
hier staat hij 24/7 aan.. mijn oude blauwe stond ook dag en nacht aan. nooit problemen mee gehad. met deze ook niet. denk dat je net pech heb als je een ratelaar heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Misschien ten overvloede, maar hier nog en keer een stukje van de addonkoeler in t engels

In other Zalman news from CES 2006, this fan attachment for the Zalman Reserator Plus will allow users to add a 140mm fan to what is otherwise a passive cooling tower. The device consists of a short section which slips over the top of the Reserator Plus, housing a fan inside. The metal cover ducts airflow in the direction of the Reserator Plus' cooling fins, thereby improving cooling by increasing airflow. The new attachment isn't silent, but fulfills a necessary void in that product.

Jammer dat er nog geen prijs bekend is.

@ Tom: als jou vraagprijs bekend is, let me know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

BootVluchteling schreef op maandag 16 januari 2006 @ 09:26:
[...]

hier staat hij 24/7 aan.. mijn oude blauwe stond ook dag en nacht aan. nooit problemen mee gehad. met deze ook niet. denk dat je net pech heb als je een ratelaar heb...
Dan heb ik 2x pech gehad :/
De 2e had ik bij een aquarium handel gekocht dus de kans dat het uit dezelfde slechte serie komt lijkt me klein..

Het enige wat ik me kand voorstellen is dat mijn PC en reserator niet op hetzelfde nivo staan en dat dat de pomp extra belast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Buster schreef op maandag 16 januari 2006 @ 11:57:
Misschien ten overvloede, maar hier nog en keer een stukje van de addonkoeler in t engels

In other Zalman news from CES 2006, this fan attachment for the Zalman Reserator Plus will allow users to add a 140mm fan to what is otherwise a passive cooling tower. The device consists of a short section which slips over the top of the Reserator Plus, housing a fan inside. The metal cover ducts airflow in the direction of the Reserator Plus' cooling fins, thereby improving cooling by increasing airflow. The new attachment isn't silent, but fulfills a necessary void in that product.

Jammer dat er nog geen prijs bekend is.

@ Tom: als jou vraagprijs bekend is, let me know ;)
Nu inclusief prijsindicatie:

The ZM-RF1 Reserator Fan Kit is a cyclindical tube that slides down over the top of the Reserator, and helps provide additional cooling. The current Reserator is as cool as the ambient air temperature, but if this is hot, then it does not cool a system as efficiently. By slotting on the Fan Kit, its 14cm fan increases its cooling capabilities.

The prototype on show at CES in Las Vegas was made from aluminium, but a spokesman said once released, it will be made of plastic. It will include the MC1 multiconnectors so that the fan can spin at high or low speeds.

He added: 'More people want to use the Reserator Plus 1 for SLI or dual core CPUs. The Reserator's performance depends on the ambient temperature because it's a passive system. By adding the fan it increases the performance.'

It will come out between now and the end or the second quarter – there was no firm date – and cost $40-$60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Kon niet wachten, ga morgen een Innovatek XC Radiator Dual erbij inbouwen in mijn CM-Stacker.
Maar dit ziet er heel veelbelovend uit! Jammer dat het van plastic wordt vind ik. Vraag me alleen af hoe snel de grote radiator van de reserator de airflow op zal pikken. Reageerd nu al heel traag op temp schommelingen. Ik neem aan dat de fan heel lang aan zal moeten zijn om de temps in de zomer laag te houden of te doen veranderen. Dit in tegenstelling tot een radiator intern.

[ Voor 18% gewijzigd door JohnB op 16-01-2006 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
weet iemand of het northbridge blokje op Dit Mobo past.

met behoud van het bovenste PCI-E slot. ik ben er bang voor maar wil het toch graag zeker weten.

[ Voor 5% gewijzigd door Avvd op 16-01-2006 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Zo wederom mijn reserator van een nieuwe pomp voorzien..
Deze keer maar een externe eheim 1048, hopelijk kan deze het hoogteverschil wat beter aan..

Heerlijk weer een rustige PC :)

Verwijderd

Ik heb eindelijk vandaag mn reserator binnen gekregen.Maar heb nog geen tijd gehad om het te gaan bouwen.Ik ga het zondag bouwen en dan kijken hoeveel graden mn pc wordt. Mn specs:
AMD xp 2400
1 gb geheugen
Asus A7V266-E
geforce 3 ti 500 64mb
ik ben niet van plan om te gaan overklokken alles gaat op standaard snelheden lopen.Mn temperaturen zijn nu:
idle load
cpu : 50ºC 57ºC
mb : 24ºC 29ºC
Ik heb wat foto's gemaakt veel kijkplezier :)

De doos
Afbeeldingslocatie: http://img420.imageshack.us/img420/1681/m4100038large6dj.th.jpg

Zijkant
Afbeeldingslocatie: http://img328.imageshack.us/img328/1465/m4100043large2ay.th.jpg

Slang
Afbeeldingslocatie: http://img328.imageshack.us/img328/2489/m4100045large2ck.th.jpg

Inhoud doos
Afbeeldingslocatie: http://img325.imageshack.us/img325/4476/m4100050large3qe.th.jpg

CPU block voorkant
Afbeeldingslocatie: http://img328.imageshack.us/img328/2479/m41000485kx.th.jpg

CPU block achterkant
Afbeeldingslocatie: http://img325.imageshack.us/img325/9564/m41000497hh.th.jpg

Northbride block voorkant
Afbeeldingslocatie: http://img420.imageshack.us/img420/8132/m41000270oh.th.jpg

Northbridge block achterkant
Afbeeldingslocatie: http://img328.imageshack.us/img328/1148/m4100025large2xh.th.jpg

VGA block voorkant
Afbeeldingslocatie: http://img325.imageshack.us/img325/1655/m41000548md.th.jpg

VGA block achterkant
Afbeeldingslocatie: http://img325.imageshack.us/img325/2397/m41000525cd.th.jpg

Flow indicator
Afbeeldingslocatie: http://img325.imageshack.us/img325/7848/m41000565jw.th.jpg

Backplate
Afbeeldingslocatie: http://img367.imageshack.us/img367/1233/m41000575jy.th.jpg

Compleet
Afbeeldingslocatie: http://img367.imageshack.us/img367/1358/m41000669ku.th.jpg

Zonder flits gemaakt
Afbeeldingslocatie: http://img367.imageshack.us/img367/3924/m41000603oj.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 23:14:
Ik heb eindelijk vandaag mn reserator binnen gekregen.Maar heb nog geen tijd gehad om het te gaan bouwen.Ik ga het zondag bouwen en dan kijken hoeveel graden mn pc wordt. Mn specs:
AMD xp 2400
1 gb geheugen
Asus A7V266-E
geforce 3 ti 500 64mb
ik ben niet van plan om te gaan overklokken alles gaat op standaard snelheden lopen.Mn temperaturen zijn nu:
idle load
cpu : 50ºC 57ºC
mb : 24ºC 29ºC
Ik heb de orginele foto's bij gedaan,een formaat van 2272x1704,die staan onder de kleine foto's in een link.Veel kijkplezier :)

De doos
Afbeeldingslocatie: http://img420.imageshack.us/img420/1681/m4100038large6dj.th.jpg
Groter formaat : http://img49.imageshack.u...reseratorpluslarge2uw.jpg

Zijkant
Afbeeldingslocatie: http://img328.imageshack.us/img328/1465/m4100043large2ay.th.jpg
Groter formaat : http://img49.imageshack.u...eratorpluszijlarge7il.jpg

Slang
Afbeeldingslocatie: http://img328.imageshack.us/img328/2489/m4100045large2ck.th.jpg
Groter formaat : http://img49.imageshack.us/img49/7903/slanglarge9kc.jpg

Inhoud doos
Afbeeldingslocatie: http://img325.imageshack.us/img325/4476/m4100050large3qe.th.jpg
Groter formaat : http://img49.imageshack.us/img49/2674/inhouddooslarge2rx.jpg

CPU block voorkant
Afbeeldingslocatie: http://img328.imageshack.us/img328/2479/m41000485kx.th.jpg
Groter formaat: http://img524.imageshack.us/img524/6990/cpublock3zw.jpg

CPU block achterkant
Afbeeldingslocatie: http://img325.imageshack.us/img325/9564/m41000497hh.th.jpg
Groter formaat : http://img524.imageshack.us/img524/4443/cpublock26ow.jpg

Northbride block voorkant
Afbeeldingslocatie: http://img420.imageshack.us/img420/8132/m41000270oh.th.jpg
Groter formaat : http://img524.imageshack.us/img524/6435/northbridge5ka.jpg

Northbridge block achterkant
Afbeeldingslocatie: http://img328.imageshack.us/img328/1148/m4100025large2xh.th.jpg
Groter formaat : http://img524.imageshack..../northbridge2large5os.jpg

VGA block voorkant
Afbeeldingslocatie: http://img325.imageshack.us/img325/1655/m41000548md.th.jpg
Groter formaat : http://img524.imageshack.us/img524/2210/vgablock4ri.jpg

VGA block achterkant
Afbeeldingslocatie: http://img325.imageshack.us/img325/2397/m41000525cd.th.jpg
Groter formaat : http://img524.imageshack.us/img524/1898/vgablock29sm.jpg

Flow indicator
Afbeeldingslocatie: http://img325.imageshack.us/img325/7848/m41000565jw.th.jpg
Groter formaat : http://img524.imageshack.us/img524/561/flowindicator0qz.jpg

Backplate
Afbeeldingslocatie: http://img367.imageshack.us/img367/1233/m41000575jy.th.jpg
Groter formaat : http://img524.imageshack.us/img524/5928/backplate2xc.jpg

ZM-G100
Afbeeldingslocatie: http://img501.imageshack.us/img501/6826/zmg1002bt.th.jpg
Groter formaat : http://img524.imageshack.us/img524/9752/zmg1000km.jpg

Gedistilleerd water
Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/6427/gedistilleerd8km.th.jpg
Groter formaat : http://img524.imageshack.us/img524/8004/gedistilleerd7xg.jpg

Compleet
Afbeeldingslocatie: http://img367.imageshack.us/img367/1358/m41000669ku.th.jpg
Groter formaat : http://img525.imageshack.us/img525/8274/compleet26pb.jpg

Zonder flits
Afbeeldingslocatie: http://img367.imageshack.us/img367/3924/m41000603oj.th.jpg
Groter formaat : http://img238.imageshack.us/img238/346/compleet1cf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb gisteren de reserator geinstalleerd,had het op mn eigen tempo gedaan,rustig aan dus en binnen 2 uur en 15 minuten was ik klaar.Eerst heb ik de reserator een kwartier lang aangezet om te kijken of er wel lekkages voorkwamen maar toen ik zag dat er geen lekkage was heb ik de pc aangezet.Hier een paar foto's:
http://img526.imageshack....zalmanbinnen2large7pq.jpg
http://img526.imageshack..../zalmanbinnenlarge6an.jpg
http://img368.imageshack....7/zalmanbovenlarge1am.jpg
http://img526.imageshack....almanradiatorlarge3yf.jpg
http://img368.imageshack....eseratorklaarlarge1fo.jpg

Mn conclusie uiteindelijk het is echt een aanrader voor mensen die voor het eerst een waterkoeling willen aanschaffen.Het is waard voor je geld,er zit een duidelijk handleiding bij hoe je het moet installeren dus een n00b kan dit ook :) Hij is muisstil het enige wat ik nu hoor zijn de harde schijven (maxtor en samsung) de pomp hoor ik ook niet lekker :*)
Zalman je doet het perfect ga zo door _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb aan de Reserator-gebruikers met ervaring een vraagje.

Morgen komt als het goed is mijn bestelde Reserator binnen, inclusief nb uitbreiding, samen met een silentMaxx semi fanless 450W voeding. (ik wordt gek van al dat ventilator geweld, dan maar een zak met euros er tegenaan gooien :'( ).

Ik heb een asus A8N-sli mobo met daarop een 3800+.
Videokaart is een passief gekoelde geforce 6200.

Is het aan te raden om de videokaart mee te nemen op de Zalman, of hoeft dat niet omdat hij toch al passief gekoeld is?

Wat is de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 02:56:
Ik heb aan de Reserator-gebruikers met ervaring een vraagje.

Morgen komt als het goed is mijn bestelde Reserator binnen, inclusief nb uitbreiding, samen met een silentMaxx semi fanless 450W voeding. (ik wordt gek van al dat ventilator geweld, dan maar een zak met euros er tegenaan gooien :'( ).

Ik heb een asus A8N-sli mobo met daarop een 3800+.
Videokaart is een passief gekoelde geforce 6200.

Is het aan te raden om de videokaart mee te nemen op de Zalman, of hoeft dat niet omdat hij toch al passief gekoeld is?

Wat is de beste oplossing.
Als de videokaart al passief gekoeld word kan je die zo laten om meer koeling over te houden voor je CPU..
Aan de andere kant heb je nu weinig tot geen airflow meer in je kast dus loop je het risico dat de warme lucht van de passiefe koeling van je videokaart niet weg kan..

Ik zou het eerst eens testen zonder GPU koeling door reserator maar genoeg slang overhouden dat je het later nog wel kan toevoegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus ook een passief gekoelde voeding, die vindt het denk ik ook niet fijn als er een boel warmte uit de kast komt van de videokaart.

Tja, het blijft een beetje gissen.

Ik ga de processor trouwens niet overclocken, gewoon standaard met cool'nquit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 12:18:
Ik heb dus ook een passief gekoelde voeding, die vindt het denk ik ook niet fijn als er een boel warmte uit de kast komt van de videokaart.

Tja, het blijft een beetje gissen.

Ik ga de processor trouwens niet overclocken, gewoon standaard met cool'nquit.
Die 6200 is een kandidaat voor passief koelen, omdat die niet zo heel erg veel warmte produceerd, dus zoveel warmte zal hij niet dumpen. Wel zou ik wel enige airflow in je kast hebben, want ook je mobo en harde schijven vinden hitte niet zo prettig. Op zijn minst 1 outtake zou ik er wel in plaatsen, bijvoorbeeld onder je voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. dan zit ik toch weer aan zo'n ventilator vast.
Daar wordt ik niet vrolijk van.

Ik denk dat ik de videokaart ook op de Reserator aansluit, en verder helemaal geen ventilator in de kast stop.
Ik heb trouwens een Samsung SATA 250 gig harddisk, die wordt niet zo warm (speciaal daarvoor gekocht).

Hé, net de post aan de deur met het pakket.
Gisterenmiddag om 16:15 besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Potdimme, dacht ik net ff lekker het systeem te gaan gebruiken, zie ik dat er gedistileerd water nodig is om de reserator mee te vullen. Ik heb met mijn domme hoofd 2 flessen gedemineraliseerd water gehaald.

Nou ja, dan maar wachten tot maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 22:06:
Potdimme, dacht ik net ff lekker het systeem te gaan gebruiken, zie ik dat er gedistileerd water nodig is om de reserator mee te vullen. Ik heb met mijn domme hoofd 2 flessen gedemineraliseerd water gehaald.

Nou ja, dan maar wachten tot maandag.
Relax, distellatie is een manier om gedemineraliseerd water te krijgen:
Demineralized water is a more general term referring to all water that has been stripped of its minerals. Distillation is just one method; other methods are deionization, membrane filtration, and electro dialysis.
Gewoon gebruiken dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat in de gebruiksaanwijzing anders duidelijk gedistileerd water te gebruiken.
Aangezien ik ook veel heb gelezen over die Eiheim pomjes die kapot gaan, neem ik liever geen risico. Al kost het mij wel erg veel moeite. Je hebt alles staan, helemaal klaargemaakt, dan wil je draaien met die hap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens ook bij de flowindicator last van een knikkende slang.
Wat is een goede oplossing om knikkende siliconen slangen te voorkomen?
Ik heb hier en daar wat gehoord over anti-knik veren. Wat is een zaak die veel van dit soort artikelen heeft?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2006 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Roamor schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 12:33:
[...]

Die 6200 is een kandidaat voor passief koelen, omdat die niet zo heel erg veel warmte produceerd, dus zoveel warmte zal hij niet dumpen. Wel zou ik wel enige airflow in je kast hebben, want ook je mobo en harde schijven vinden hitte niet zo prettig. Op zijn minst 1 outtake zou ik er wel in plaatsen, bijvoorbeeld onder je voeding.
Ja dacht ik ook. Ik kocht een 6200 met diezelfde gedachte, ding wordt dus 80 graden in m'n mediacenter bij normaal gebruik.....

M'n mediacenter heeft 2x 60x60mm fans en geen passieve voeding. Ben nu op zoek naar die PCI slot koelers bij mij in de buurt, nergens te krijgen meer...

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roamor schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 22:21:
[...]

Relax, distellatie is een manier om gedemineraliseerd water te krijgen:

[...]

Gewoon gebruiken dus. ;)
Ik heb net nog wat rondgebeld, maar er zit wel degelijk verschil in gedemineraliseerd en gedestileerd water.
Als je een fles gedemineraliseerd water koopt is dat vaak gefilterd water, terwijl gedestileerd water wordt gekookt, waar de condens dan weer van wordt opgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik draai al bijna 2 jaar op hetzelfde gedemineraliseerd water en het werkt perfect en 0,0 aanslag of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flesjes gedestilleerd water gehaald, bij de Gamma nog wel!
Verder wat winkels geweest, hadden het allemaal niet, alleen gedemineraliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 08:29
Spacejam schreef op maandag 13 maart 2006 @ 15:22:
ik draai al bijna 2 jaar op hetzelfde gedemineraliseerd water en het werkt perfect en 0,0 aanslag of wat dan ook.
Heb je hier wel anti algen spul in zitten? Ik gebruikte namelijk ook al 1 maand lang ongeveer gedemineraliseerd water, zonder toevoeging B) maar ik zag een soort groene aanslag komen in de slangen. De volgende dag (ongeveer een week geleden nu, heb ik het gedemineraliseerde water vervangen door Koelvloeistof voor een motorblok.
Temperatuursverschillen heb ik nog niets van gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellmonder1986
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-01-2021
'weet iemand waar het opzetstuk te koop is en hoe duur die is
denk er zelf ook over om de zalman plus te halen maar dan als het iets is ook die optionele fan erbij te nemen maar kan hem nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
The Godsha schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:32:
[...]

Heb je hier wel anti algen spul in zitten? Ik gebruikte namelijk ook al 1 maand lang ongeveer gedemineraliseerd water, zonder toevoeging B) maar ik zag een soort groene aanslag komen in de slangen. De volgende dag (ongeveer een week geleden nu, heb ik het gedemineraliseerde water vervangen door Koelvloeistof voor een motorblok.
Temperatuursverschillen heb ik nog niets van gemerkt.
nee ik gebruik helemaal niets tegen algengroei of wat dan ook. Puur alleen gedemineraliseerd water. en ik heb toevallig 2 weken geleden mijn setup aangepast en de slangen waren nog steeds schoon en er zit nu nog gewoon hetzelfde water in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Ik heb nu mijn reserator aangesloten op mijn 3200+ Athlon XP en de KT400 northbridge.

De temperaturen zijn nu ongekend laag, maar zou er nog een 6800GT in het circuitje kunnen of is dat vragen om problemen in de zomer?
YozY schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:27:
als je even op Guru3D kijkt dan zie je dat de Reserator Plus zelfs een FX-57 in combinatie met een 7800 GT koel (en stil) houdt
k, sorry :P

[ Voor 42% gewijzigd door BertV op 05-04-2006 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

BertV schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:49:
=
De temperaturen zijn nu ongekend laag, maar zou er nog een 6800GT in het circuitje kunnen of is dat vragen om problemen in de zomer?
De videokaart zit nu in het koel-circuitje, temperatuur van de GPU is ongekend laag. _/-\o_

Deze vraag heb ik al eerder gesteld, waarom adviseert Zalman om 2,5 liter in de reserator te stoppen. Terwijl er meer dan 3 liter in kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe_delmar
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-08 09:22

Cafe_delmar

Hold my beer!

omdat water uit zet als het warm word |:( 8)7

MSI - VAG - Apple - HP - Intel i7 - RaspBerry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Cafe_delmar schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:18:
omdat water uit zet als het warm word |:( 8)7
Van 2500cc naar 3000+cc?

LOL Zet water wel zoveel uit zonder dat het verdampt?

Ben er ff ingedoken.

Verhitting van 20 tot 100 graden Celsius geeft een volumetoeneming met 4,2%
Met 2500cc water op het kookpunt (!) betekent dat 2605cc.

[ Voor 131% gewijzigd door BertV op 25-04-2006 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 11:08

vegterb

[ZzZ]Vighter

Is er hier al iemand die het nodig acht om gebruik te gaan maken van de ZM-RF1?
Voor de mensen die niet weten wat het is:
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/product_img/cooling/rf1_01.jpg
Bron:Zalman Home
Ik ga binnenkort namelijk de resorator 1 plus bestellen, maar vraag me af of ik dan dit ook ooit nodig heb en of iemand hier al ervaring mee heeft!?

[ Voor 9% gewijzigd door vegterb op 27-04-2006 13:46 ]

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Is gelijk het hele stylische van die toren weg...

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Kwestie van smaak ;) Ik vind het wel wat hebben alleen die sticker kan echt niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Laatst online: 11-09 08:26
Sorry voor de schop, maar aangezien ik aan het overwegen ben voor een nieuw systeem deze waterkoeling te pakken, heb ik dit topic met interesse gelezen, en dus ook over het probleem van de pompjes. Ergens in dit topic staat dat het pompje dat gebruikt word de eheim compact 300 is, en ik was dus even aan het checken of deze nog verkrijgbaar zijn. Blijkt dus dat de pricewatch helemaal geen van de modellen van de compact serie ophoest.

pricewatch link

Ook even een aantal bekende shops afgestruind, velen hebben wel eheim pompjes, maar dus niet de compact series.

De vraag dus: weet iemand waar deze nog verkrijgbaar zijn(-> als ik eventueel een enorme blunder heb gemaakt met zoeken 8)7 ), en welke pomjes je ipv deze kunt gebruiken (die passen/aansluiten zonder problemen.)

En ja, dat gaat dan eventueel mijn eerste waterkoeling worden. ik hou van stilte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Kiphaas7 schreef op zondag 04 juni 2006 @ 18:19:

Ook even een aantal bekende shops afgestruind, velen hebben wel eheim pompjes, maar dus niet de compact series.

En ja, dat gaat dan eventueel mijn eerste waterkoeling worden. ik hou van stilte. :)
Welcome to the club. ;) Dit is de eerste link die Google geeft op "eheim compact" http://www.rainforest-frogs.nl/shop/index.php?cPath=112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Laatst online: 06-08 10:34
En is het nou ook beter om die
Eheim compact 1000 er in te stoppen?

Ik kan me zo voorstellen dat hoe meer er word rondgepompt, hoe meer er ook gekoeld word..?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Wat wel een groot voordeel is van de 1000, is dat de opvoerhoogte veel groter is (2 vs 0,5 meter) dan de 300. Als je de Reserator koopt, staat er duidelijk in de instructies dat je de reserator op de dezelfde hoogte moet plaatsen als je computer. Met de 1000 heb je dit probleem dus niet. :)

Verder zullen de koelprestaties waarschijnlijk wel iets verbeteren, maar ik weet niet in hoeverre dit ten kostte van de stilte zal gaan. Ik heb alleen ervaring met de 300 en die hoor ik niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Laatst online: 11-09 08:26
Roamor schreef op zondag 04 juni 2006 @ 18:53:
[...]

Welcome to the club. ;) Dit is de eerste link die Google geeft op "eheim compact" http://www.rainforest-frogs.nl/shop/index.php?cPath=112
Juist. Waarschijnlijk heb ik dan een verkeerde term gegoogled.

Moet wel zeggen dat dat een kekke site is. Ziet er niet betrouwbaar uit. Maarja schijn kan bedriegen. :Y)

Toch ga ik liever voor een grotere betrouwbare site. maar ik ga ook nog even langs bij de locale aquariamboer denk ik, is toch wat makkelijker als die hem heeft.

bedenk me nu pas dat inderdaad al die pompjes normaal voor aquaria worden gebruikt. 8)7

Nog iets anders: Ik vind dat dit nogal tegenstrijdige geluiden zijn:

http://www.xbitlabs.com/a...ay/16watercooling_30.html
http://www.guru3d.com/article/gengoods/272/13/

[ Voor 14% gewijzigd door Kiphaas7 op 04-06-2006 21:22 . Reden: Additie reviews ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.