Sorry dat ik dit topic ongeloofelijk kick.
De reden: ik ben aan het rondkijken voor een goede waterkoelingsset. Heb gister en vandaag dit gehele topic door zitten spitten (wat nogal een werkje was, damn wat een lang draadje

) en ik vind de Reserator wel de meest interessante oplossing.
Echter, ik kom toevallig vandaag tegen dat er een nieuwe Reserator komt, na de Reserator 1 plus dus. Voor info zie hier (sorry het is in t frans, nog ff geen engelse site kunnen vinden)
http://www.matbe.com/actualites/12212/ces-zalman-reserator/
Mét een 140mm koeler bovenop die heipaal. Nu is mijn frans nogal slecht, dus ik kan dr geen wijs uit of er nog wat meer veranderd. Toch klinkt dit wel erg interessant. Wellicht ook voor de prijs van de R1 plus..
Nou kick ik dit niet alleen vanwege dit nieuws (tenminste dat is het voor mij).
Ik ben terwijl ik alles door zat te lezen erg enthousiast geworden over dit koelsysteem, maar wat ik mij afvraag: ik merk dat veel mensen tevreden zijn met de eerste lichting reserators, de blauwe. Maar van de plus versie, de zwarte, zie ik maar 1 persoon die hem heeft, en die erop achteruit is gegaan qua temps nadat hij de eerste door de plus versie heeft vervangen. Is dit bij meer mensen?
Persoonlijk spreekt de zwarte mij meer aan omdat ie beter bij mijn hele computeropstelling past, maar als het minder koelt wordt het of heel hard zoeken naar een eerste, of wachten op die nieuwe incl fan.
Dan nog een vraagje over de pompjes. Ik zag verschillende mensen die problems hadden met de pompjes, en een aantal die continue zonder ratelende pompjes door konden. Komt dat ook voor bij de Plus?
Als laatste het systeem waarin ik de WC zou gaan inbouwen. Ik twijfel er niet echt meer aan dat de reserator het aankan, 't enige is misschien of het gpu blokje ook op een nvidia V9999 past. Zal wel aangezien hij ook op de 6800 en 7800 kan.
Mobo: Asus A7N8X-e Deluxe
Processor: Amd 2800+ socket A
Geheugen: 1024mb ddr
HDD's: 2x 250gb 16mb Sata
GPU: Asus V9999 gamers edition (6800GE) met zalman vf700c (temps nu idle 50gpu en 45mem)
Case: coolermaster wavemaster.
Ben van plan om de twee 80mm koelers voor mn harde schijven en de eveneens 80mm casefan te vervangen door traag draaiende pfafs oid, in ieder geval zo stil mogelijk. Kamertemperatuur is rond de 17 graden nu, maar in de zomer wel richting en over de 30.
Dus... ik hoop dat er nog mensen zijn die dit een beetje volgen en hun ervaring met mij willen delen.