Zalman Reserator

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.095 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Razorbeard

Wat voor videokaart heb je eigenlijk?

De temperaturen zijn neem ik aan bij load, toch? (na hoelang vraag ik me ook af)

Ik denk er nl. ook aan om mijn PC (amd 3700 & x800pro) met behulp van de reserator plus 'de mond te snoeren' na onbevredigende resultaten met luchtkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Gigabyte 6600 GT 128 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 19:41
jongelui,

ik heb mijn reserator 1 te koop gezet voor 150 euro. ik ga de reserator 1 PLUS kopen.. heb er zin an! ik zal jullie op de hoogte houden over de veranderingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

moehaha werkt kei goed temps met 20 graden omlaag en onhoorbaar:D

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
BootVluchteling schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 20:24:
jongelui,

ik heb mijn reserator 1 te koop gezet voor 150 euro. ik ga de reserator 1 PLUS kopen.. heb er zin an! ik zal jullie op de hoogte houden over de veranderingen....
als ik vragen mag:
waarom heb je de 1 te koop gezet het grootste verschil met de plus is de kleur. het vga blokje is binnenkort ook apart verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geforce guy schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 20:39:
moehaha werkt kei goed temps met 20 graden omlaag en onhoorbaar:D
20graden :| ? Wat voor brakke cooler had je eerst dan wel niet? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb nu al een probleem met mijn reserator 1 plus :(
Onderaan de reserator waar je de slangen in klikt , daar lekt ie nu.
Morgen maar eens even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Spacejam schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 20:41:
[...]

als ik vragen mag:
waarom heb je de 1 te koop gezet het grootste verschil met de plus is de kleur. het vga blokje is binnenkort ook apart verkrijgbaar.
de reden waarom ik de plus wil is:

- kleur. staat mooi(er) bij mijn kast
- losklikmogelijkheid van de slangen. handig voor lan-parties
- nieuwe koelblokjes

dus ik verkoop mijnes voor 150 euro. dit is inclusief de vga blokjes die erbij zitten en alles wat erbij hoort. incl orginele doos en shit :)

interesse--> tomvanderburgAThotmailPUNTcom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
niemand wil er meer voor bieden dan 110 euro.. echt lomp.. hij is veel meer nog waard!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op zondag 10 juli 2005 @ 11:02:
niemand wil er meer voor bieden dan 110 euro.. echt lomp.. hij is veel meer nog waard!!
Moeten wij dit allemaal weten in dit topic? 8)7 Daar hebben we V&A voor en niet dit topic :)
IIG die plus lijkt me wel wat :9~ ....alleen de prijs :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2005 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
je hóeft niet te reageren.. 125 inmiddels het hoogste :P

hoe is het afgelopen met die aansluiting van die slangen..? (gericht op paar reacties hierboven..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
150 is dat ding echt niet meer waard. het is 2e hands computerspul.
zou er een kans zijn dat die slang aansluitingen ook los verkocht gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
dat vroeg ik me ook af... maar dan zou je de huidige aansluitingen er ook af moeten kunnen draaien.. moet iemand ff dus kijken

* BootVluchteling kijkt in de rondte wie zo gek is om ff te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
er zitten reserve aansluitingen bij dus ze zouden wel los kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
reserver aansluitingen bij de res. 1 of de plus? en wat voor type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee waar ik die ZM-NWB1 Northbridge Cooler kan aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
al gezocht op pricewatch..? en de tent waar je je reserator heb gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, dus bij de plus kan je de slangen eenvoudig van de reserator loskoppelen zonder dat er water verloren gaat?

Ik wilde eerst zelfbouw doen, maar dit is een stuk goedkoper.. en ik denk dat als ik er een black ice extreme tussen zet de prestaties ook wel zullen verbeteren. Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
wat is een black ice supreme..?

en het is inderdaad waar dat je de slangen loskoppelt..

1 vraag rest mij nog.. die loskoppeling zit aan de reseratorkant zeg maar. dus als je em loskoppelt, komt er nog een halve meter slang uit je pc.. niet echt handig met lan-parties lijkt mij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

black ice is een radiator merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
of er dus verbetering is tussen reserator passief en radiator passief weet ik niet, maar radiator actief is natuurlijk stiller dan reserator passief, omdat ie niet geluidsloos actief kan worden..

én je moet stille fans kopen wil je je pc stil houden. en de slangblokjes kan je niet gebruiken. rare afmetingen.....

/edit ik heb btw een tent gevonden, via PilatuS waar ze transparante slangen verkopen!!

http://www.bouwplastics.nl/

[ Voor 19% gewijzigd door BootVluchteling op 18-07-2005 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, Salland automatisering verkoopt de ZM-NWB1 niet.

Misschien andere mensen met de tip om deze te verkrijgen?

En misschien leveren die ook ZM-G100 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Ik heb het gehad met de rattelende pompjes... Deze week de derde op rij in mn reserator gedaan en weer hetzelfde verhaal. Ik heb nu een externe Eheim 1046 op 12V gekocht. Hoop dat ik hem snel binnen heb. Ik las in dit topic dat nog meer mensen dit hebben gedaan!? Hoe gaat het daar nu mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:38:
hier na 1 jaar nog steeds geen last van de pomp van zalman :>
mmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
same hoor :)

gelukkig niet. maar over paar daagjes de reserator 1 plus binnen :7 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiMacho schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:08:
Ik heb het gehad met de rattelende pompjes... Deze week de derde op rij in mn reserator gedaan en weer hetzelfde verhaal. Ik heb nu een externe Eheim 1046 op 12V gekocht. Hoop dat ik hem snel binnen heb. Ik las in dit topic dat nog meer mensen dit hebben gedaan!? Hoe gaat het daar nu mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiMacho schreef op maandag 18 juli 2005 @ 15:08:
Er gaat iets goed mis met m'n bericht, maar goed. Ik heb de 1046 sinds een paar maanden en ben er erg tevreden mee. Het doet gewoon z'n werk en is stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 19:25:
[...]

Er gaat iets goed mis met m'n bericht, maar goed. Ik heb de 1046 sinds een paar maanden en ben er erg tevreden mee. Het doet gewoon z'n werk en is stil.
Goed om te horen, ik krijg hem morgen binnen, volgens een mailtje van freezinghardware.nl _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
sluit je die pomp opnieuw aan, en bouw je em in je reserator? of doe je em extern? ik heb transparante slang binnengekregen, maar ik vind het flink klemmen.. de slang past goed, maar de ring die het vast moet houden, gaat er met moeite omheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:01:
sluit je die pomp opnieuw aan, en bouw je em in je reserator? of doe je em extern? ik heb transparante slang binnengekregen, maar ik vind het flink klemmen.. de slang past goed, maar de ring die het vast moet houden, gaat er met moeite omheen...
Maakt toch niet zo veel uit? Dat is beter dan te los zitten ;)

Ik heb um al maand of anderhalf nou (de Reserator) en hij bevalt perfect. Met 30% overklokte cpu en flink overklokte vga zijn de temps lager dan met stock koeler, niet overklokt. Ik moet alleen nog een andere fan in de voeding zetten. Men raad mij een papst aan. Wat zijn jullie adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]BootVluchteling schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:01:
sluit je die pomp opnieuw aan, en bouw je em in je reserator? of doe je em extern?quote]

Hij past niet in de Reserator. Dus extern. Of in je kast.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2005 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:07:
[...]

Maakt toch niet zo veel uit? Dat is beter dan te los zitten ;)

Ik heb um al maand of anderhalf nou (de Reserator) en hij bevalt perfect. Met 30% overklokte cpu en flink overklokte vga zijn de temps lager dan met stock koeler, niet overklokt. Ik moet alleen nog een andere fan in de voeding zetten. Men raad mij een papst aan. Wat zijn jullie adviezen?
volg dat advies op.. pfapst is supergoed..!!

nog een probleempje mensen. ik had jullie eerder geinformeerd dat ik mn oude reserator had verkocht. nu heeft die hond ineens afgebeld.. wat kan ik doen om hem te laten zweten? ik heb recht gehad, en we hebben een koopovereenkomst gesloten. ik sta opzich in mijn gelijk.. maar ik hoef niet per se bakken met geld ofzo, maar wil hem wel laten voelen hoe fout dat hij is..

suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 22:23:
BootVluchteling schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:01:
sluit je die pomp opnieuw aan, en bouw je em in je reserator? of doe je em extern?quote]

Hij past niet in de Reserator. Dus extern. Of in je kast.
idd :D Heb gister nog geen tijd gehad... wordt pas vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 06:25:
[...]

volg dat advies op.. pfapst is supergoed..!!

nog een probleempje mensen. ik had jullie eerder geinformeerd dat ik mn oude reserator had verkocht. nu heeft die hond ineens afgebeld.. wat kan ik doen om hem te laten zweten? ik heb recht gehad, en we hebben een koopovereenkomst gesloten. ik sta opzich in mijn gelijk.. maar ik hoef niet per se bakken met geld ofzo, maar wil hem wel laten voelen hoe fout dat hij is..

suggesties?
Ehh, Tom...heb je éérst die Reserator gegeven zonder onmiddelijk het bedrag te ontvangen? In je koopovereenkomst moeten er natuurlijk wel onderaan twee handtekeningvakken staan hè? En natuurlijk hem eerst een krabbel laten zetten om aan te geven dat hij de Reserator heeft ontvangen en zolang jij geen geld ziet, geen handtekening op zijn kopie plaatsen zodat je naar de politie kan stappen met zijn handtekening. In de overeenkomst moeten ook zijn persoonlijke gegevens zoals adres etc. staan, waarbij jij vooraf zijn identiteitsbewijs controleert om te zien of het enigszins klopt met de werkelijkheid.

Je moest gewoon eerst de euroflappen in je handje ontvangen voordat jij die doos aan hem gaf. Maar goed, dat is allemaal achteraf gepraat. Weet je waar hij woont? Ik zou de politie erop af sturen als hij niet met geld over de boeg komt. Ik weet niet hoe oud je bent, neem eventueel je vader of zo mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik ten eerste zeggen dat ik dit topic niet geschikt vind om koopovereenkomsten te bespreken...
Maar er is altijd veel verwarring over en dit verwart meer.

Een koopovereenkomst is een overeenkomst als alle anderen. Dit betekend dat dit ook geheel een mondelinge overeenkomst kan zijn. Een verbintenis en ook de overeenkomst is in principe vormvrij.
Problemen onstaan bij het bewijzen van de overeenkomst. Bij mondelinge overeenkomsten zal dit zonder getuige, niet te bewijzen zijn en ben je afhankelijk van de eerlijkheid van je werderparty.

Mocht een overeenkomst op schrift staan, dan is ondertekening e.d nog niet een bewijs van levering, dit is slechts zo als dat ook op het papiertje staat. (zoals een kassa bon). Dit betekend dat je wel sterker staat, dat je geleverd hebt, maar dit is nog niet bewezen!!

daarnaast heb je natuurlijk altijd het recht de overeenkomst te ontbinden. Eventuele schade zal op grond van wanprestatie gevorderd kunnen worden.

Nu terug op je geval. Ook al heb je een mooie getekende, schriftelijke overeenkomst, deze kan ontbonden worden. Dan zul je schade moeten stellen en ik betwijfel of je echt schade hebt.
mij lijkt me niet dat je dat ding ook daadwerkelijk hebt opgestuurd. is dat wel het geval, dan heb je alleen je bewijsje van versturen nodig om naar de politie te stappen wegens oplichting.

Volgende keer een forum over rechtsbetrekkingen zoeken ;)

On topic ook een bijdrage...
Ik ben erg blij met mijn reserator, pompje pompt goed en naar behoren.
En de reserator maakt mijn computer gewoon stil en koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 17:13:
[...]

Ehh, Tom...heb je éérst die Reserator gegeven zonder onmiddelijk het bedrag te ontvangen? In je koopovereenkomst moeten er natuurlijk wel onderaan twee handtekeningvakken staan hè? En natuurlijk hem eerst een krabbel laten zetten om aan te geven dat hij de Reserator heeft ontvangen en zolang jij geen geld ziet, geen handtekening op zijn kopie plaatsen zodat je naar de politie kan stappen met zijn handtekening. In de overeenkomst moeten ook zijn persoonlijke gegevens zoals adres etc. staan, waarbij jij vooraf zijn identiteitsbewijs controleert om te zien of het enigszins klopt met de werkelijkheid.

Je moest gewoon eerst de euroflappen in je handje ontvangen voordat jij die doos aan hem gaf. Maar goed, dat is allemaal achteraf gepraat. Weet je waar hij woont? Ik zou de politie erop af sturen als hij niet met geld over de boeg komt. Ik weet niet hoe oud je bent, neem eventueel je vader of zo mee.
bedankt voor jullie reacties, maar jullie hebben het verkeerd begrepen...

ik heb de reserator nog hier staan, maar het ging erom, dat hij op het laatste moment, mn reserator niet meer wil kopen.. de nieuwe is al besteld, dus nu zit ik straks met 2 reserators.. dat is het punt dus!! maarja. vind het erg lullig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op zondag 24 juli 2005 @ 15:15:
[...]

bedankt voor jullie reacties, maar jullie hebben het verkeerd begrepen...

ik heb de reserator nog hier staan, maar het ging erom, dat hij op het laatste moment, mn reserator niet meer wil kopen.. de nieuwe is al besteld, dus nu zit ik straks met 2 reserators.. dat is het punt dus!! maarja. vind het erg lullig..
2 reserators? is dat niet ideaal? :9
Je kan via marktplaats/tweakers.net/aanbod toch wel opnieuw 125 euro krijgen? Mensen die niet meer reageren, enz kom je hier (bij online-tweedehands-sites) veel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er hier ook mensen die nog een actieve radiator in hun loop hebben opgenomen, zo ja, wat leverd dit voor resultaat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 19:35:
zijn er hier ook mensen die nog een actieve radiator in hun loop hebben opgenomen, zo ja, wat leverd dit voor resultaat op?
extra herrie en lagere temps :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:38
2 reserators, is dat niet super? reserator1 --> cpu --> reserator2 --> vga --> northbridge --> reserator1 enzovoorts.... lijkt me dat dit nog beter koelt???

[ Voor 8% gewijzigd door Mouki_9 op 25-07-2005 15:52 ]

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
dan blaas je 1 pomp op... want dan pompt 1 pomp 2 vol enzo.. werkt niet.. wat je misschien kan proberen, is 2 reserators apart aansluiten..

R1 cpu+HDD
R2 VGA+NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:05
Ik vraag me af hoe lang het nog duurt voordat het northbridge blokje van zalman leverbaar is. Ik wil namelijk wel een reserator+ bestellen maar wil wel de NB gekoeld hebben. Er is echter geen enkele shop die dat ding leverd en ivm vakantie zijn de antwoorden ook niet echt informatief (aka: "leverancier is op vakantie, sorry")

Verder vraag ik me af of er losse fittingen te krijgen zijn voor de reserator die je dan in een ander blokje kan schroeven. Ik heb al gekeken bij bijvoorbeeld Freezing Hardware maar heb niets kunnen vinden. Zijn er al mensen met een reserator en een passende NB oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 10:59:
Zijn er al mensen met een reserator en een passende NB oplossing?
Ik heb het VGA waterblok van Zalman gebruikt om de northbridge te koelen. De foto is wat wazig omdat ik het 's nachts heb genomen. Het is wel jammer dat het direct strak tussen de mosfet en twee condensators aan zit, maar tot nu toe is het rubber niet gesmolten :X

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/sysopt/nb.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft de zalman reserator 1 plus met de orginele zalman NB heatsink????? in zijn setup natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
ik heb de reserator + besteld, en het is nu afw88 wanneer ik deze binnenkrijg... ik heb geen nb cooler erbij gedaan, omdat mijnes passief gekoeld word, en er genoeg airflow in de pc zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil het liefst alles watercoolen behalve de voeding en hardeschijfen.
en ik ga er nog een extra radiator in doen voor een fan die toch al voor de air flow zorgt heb ik nog wat ruimte kwa overclocken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Het ZALMAN waterblok zit er bij mij nu ook in...wel in actief systeem. Blokje presteerd redelijk.
Bij wie lekte het blokje ook??...leek wel een vergiet :+
Had um in real-time draaien dus..grrrr alles op m'n 6800 en in het AGP slot..

Schoonmaken valt nog niet mee...dan is coolant ineens troep zeg.
Maar goed het werkt nog allemaal en alcohol doet wonderen >:)

Bleek dat ZALMAN wel eens de blokjes vergeet goed in elkaar te zetten. Dus tussen de bankschroef openmaken, rubberen ring droog maken en weer goed dichtdraaien is de oplossing :9~

Maar waar ik benieuwd naar ben zijn de TEMPS...tussen een actieve en passief systeem
Bij mij is het in combo met GPU-blok en met een omgevingstemp van 31c (benauwd weer)

IDLE 43c LOAD 55c...( alleen in bf2 loopt tie naar 61c )

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat waren je temps met luchtkoeling dan?

[ Voor 142% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 19:52:
wat waren je temps met luchtkoeling dan?
Eigenlijk het zelfde..maar dan wel met een omgevingstemp van 20gr.
Dus als het straks wat "normale" weer is daald deze temps naar IDLE 35 en LOAD 48@50...ongeveer
Dat is normaal deze configuratie WC.
En met zo'n 18% overclock zowel GPU/CPU

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helpt het trouwens kwa temps ook om er 1 120 mm radiator tussen je reserator setup te zetten die gekoelt word door een 20 cfm fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 18:32:
helpt het trouwens kwa temps ook om er 1 120 mm radiator tussen je reserator setup te zetten die gekoelt word door een 20 cfm fan?
uiteraard zal dit helpen.. maar ik weet niet in hoeverre je pomp dat leuk gaat vinden. is de pomp sterk genoeg om door een radiator heen te pompen.. ik vermoed van wel.. maar dan is het nog het probleem om de juiste diameter te vinden.. schijnt redelijk lastig te zijn.. of verloopstukjes gebruiken... maar steviger word het er niet van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:22:
[...]

uiteraard zal dit helpen.. maar ik weet niet in hoeverre je pomp dat leuk gaat vinden. is de pomp sterk genoeg om door een radiator heen te pompen.. ik vermoed van wel.. maar dan is het nog het probleem om de juiste diameter te vinden.. schijnt redelijk lastig te zijn.. of verloopstukjes gebruiken... maar steviger word het er niet van..
Gewoon een radiator met 8x1 aansluitingen kiezen. Ik denk dat deze opstelling niet veel op zal leveren. De radiator met fan zal de warmte flink koelen...aan het einde van de terugweg ontvangt de Reserator gekoeld water en doet zelf niets en stuurt het weer verder waardoor de Reserator totaal overbodig is geworden in de opstelling en dan alleen een doorgeefluik wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:05
Voor de mensen die op het punt staan een reserator te kopen: 29 Juli is door Zalman gezegd dat de NB blokjes over 3 weken weer komen. Wat de reden is waarom ze er niet zijn weet ik niet. Ik heb het gelezen op een forum waar iemand het zei, dus 100% betrouwbaar is het niet, maar ik vind het wel betrouwbaar zat om van uit te gaan. (www.zalmanforums.com)

In Canada zijn ze overigens wel al te koop, maar enkel in combinatie met de Reserator+ set, dus niet los. De prijs van het blokje is 35 CAD, omgerekend 23,50 E.

Ik hoop voor diegene die nu al een Reserator hebben dat hij ook los verkrijgbaar zal zijn. We zullen zien. (Link naar de shop die de Reserator+ met NB verkoopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06 22:16

un1ty

Join the Arena!

ik heb zojuist op overclockers cafe nog een directe 'concurrent' gevonden voor de Zalman Resator.
weer komend van Thermaltake, Symphone water cooling kit
click
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockercafe.com/Reviews/cooling/Tt_Symphony/pics/1002.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.overclockercafe.com/Reviews/cooling/Tt_Symphony/pics/1003.jpg
op deze koeler kunnen ook 5x 120mm fans
wat er ook bij zit, Cooling fans: Five 120mm 1400 RPM fans rated at 16dBA
(geluidsbron 2x »» +3dB.) 1 » 2 » 4 ~ is ongeveer 22dB in realiteit.
maar gezien de grote van die toren zou het ook best passief kunnen.

Test Bed: (P4 478 pin)

Intel P4 2.4GHz Northwood @ 3.2GHz
ASUS P4C800E Deluxe mainboard
HIS Radeon X850XT IceQII AGP
(2) 512 mb DIMM of Corsair XMS4400 DDR
Maxtor DiamondMax 80gb SATA HDD
Generic DVD-RW drive
Windows XP Pro with all service packs installed

~41 graden C onder 100% load. wat toch een aardige prestatie is (wel met alle fans aan)

Test Bed (P4 Prescott)

Intel P4 2.8GHz Prescott
Chaintech Zenith V915P mainboard
HIS Radeon X850XT
(2) 512 mb DIMM of Corsair XMS4400 DDR
Western Digital 200gb SATA HDD
Generic DVD-RW drive
Silverstone Lascala LC10 HTPC Case
Windows XP Pro with all service packs installed

~48 graden C onder 100% load. ook zeker netjes!

Pros

Excellent performance
Silent operation
Fits all current Intel and AMD platforms (Intel P4 Socket 775, P4 Socket 478, AMD K8, AMD K7)
Water block mounting clamp design clean and very intuitive
Five 120mm cooling fans
High coolant capacity
Water block's spring mounts prevent kinks
Fantastic water block base finish
Quick connect hose lines - leak free and make transport much easier
Dual 12v pumps
Radiator, cooling fans, reservoir and pump all enclosed in one assembly
BIG

Cons

Shipping costs will be a bear!
BIG!

//offtopic: in de zomer een mooie ventilator. in de winter een kachel! :D

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt bruut, alleen wordt hij vast wel prijzig (en nog moeilijk te bestellen). Ik vind hem zelf bruuter als de Zalman ;)

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06 22:16

un1ty

Join the Arena!

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:55:
[...]

Echt bruut, alleen wordt hij vast wel prijzig (en nog moeilijk te bestellen). Ik vind hem zelf bruuter als de Zalman ;)
ik denk ook dat hij minder op zal vallen dan de blauwe zalman resator
en de fans kun je mooi in de winter uitzetten.. »» centrale verwarming :)
en als het in de zomer warm is. en de pc te warm word. fans aan.. » ventilator

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 01:52:
[...]

Gewoon een radiator met 8x1 aansluitingen kiezen. Ik denk dat deze opstelling niet veel op zal leveren. De radiator met fan zal de warmte flink koelen...aan het einde van de terugweg ontvangt de Reserator gekoeld water en doet zelf niets en stuurt het weer verder waardoor de Reserator totaal overbodig is geworden in de opstelling en dan alleen een doorgeefluik wordt.
daar heb je een goed punt.. dan zou je bijna zeggen dat je een interne WC moet gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
ik heb btw de reserator binnen... ziet er erg strak uit..

fotootjes:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jippy/upload_files/foto-0180.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jippy/upload_files/foto-0181.jpg

sorry dat ze zo groot zijn, maar ik weet niet hoe ik clickables moet maken...

/edit die streep op de reserator is van de flits..

[ Voor 9% gewijzigd door BootVluchteling op 04-08-2005 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:04:
ik heb btw de reserator binnen... ziet er erg strak uit..

fotootjes:
Laat wat foto's zien van de binnenkant van je kast als je het hebt aangesloten. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
jammer dat die zwarte glanst. hij had mat moeten zijn zelfde als reserator 1 ook mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 21:46
un1ty schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:43:
ik heb zojuist op overclockers cafe nog een directe 'concurrent' gevonden voor de Zalman Resator.
click
[afbeelding][afbeelding]
op deze koeler kunnen ook 5x 120mm fans
wat er ook bij zit, Cooling fans: Five 120mm 1400 RPM fans rated at 16dBA
(geluidsbron 2x »» +3dB.) 1 » 2 » 4 ~ is ongeveer 22dB in realiteit.
maar gezien de grote van die toren zou het ook best passief kunnen.

//offtopic: in de zomer een mooie ventilator. in de winter een kachel! :D
wat een gaaf ding.. :9~ eerst maar hard sparen... ;(

[ Voor 41% gewijzigd door Martinus op 05-08-2005 22:35 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Spacejam schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 22:14:
jammer dat die zwarte glanst. hij had mat moeten zijn zelfde als reserator 1 ook mat.
tis juist een beetje bling bling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist m'n Eheim pomp in m'n kast gemonteerd, zodat m'n bureau niet wordt bezet door zowel de Reserator als de pomp. Ik had de versie moeten kopen met molex-aansluiting, maar dat is allemaal achteraf gepraat. De dikke geaarde stekker kon niet door het PCI-slot natuurlijk, dus ik heb de stroomsnoer doorgeknipt. Het lange deel van het snoer heb ik door een PCI-slot gedaan en weer verbonden met het korte deel met twee kroonsteentjes. Om te voorkomen dat de pomp alle kanten op vliegt als is de kast optil heb ik 'm vastgemaakt met tie-wraps.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/sysopt/intern.jpg

Weg met dat kroonsteentje! Ik heb de aderen afgewerkt en daarna het geheel:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/sysopt/pompkabel.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2005 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
nou, ik heb de res + dus aangesloten.. 1 grote ramp.. de res opzich is wel aardig goed.. temps zijn momenteel nog teleurstellend, maar misschien ligt dat aan de warmte op mn kamer... momenteel rond de 56 graden idle......

doordat ik een diskettestation niet goed aansloot (stroom 1 plekje opgeschoven) ben ik een voeding en mn belangrijkste hdd kwijt :(

ik heb nu mn raam open staan, en ben benieuwd wat de temp idle zal zijn.. als hij op deze temp blijft, ben ik bang dat ik em weer helemaal uit elkaar moet halen, om te kijken of alles wel netjes aangesloten zit... (waar ik eigenlijk niet aan twijfel).......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
na een uurtje WoW is cpu 69 graden, en videokaart 50 graden..

ergens zit er een lelijke fout....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:53:
na een uurtje WoW is cpu 69 graden, en videokaart 50 graden..

ergens zit er een lelijke fout....
Koelpasta vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
er zit artic silver 5 onder (!!!!) dus dat verbaads me het meeste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 21:17:
Ik heb zojuist m'n Eheim pomp in m'n kast gemonteerd,
Zo ga ik het ook doen, maar ik ben wel bang dat de pomp veel warmte af gaat geven = negatieve invloed!! Of valt dit wel mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiMacho schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 12:12:
Zo ga ik het ook doen, maar ik ben wel bang dat de pomp veel warmte af gaat geven = negatieve invloed!! Of valt dit wel mee??
Zo'n aquariumpomp gebruikt zo weinig stroom dat het helemaal geen warmte af geeft (de 1046 slechts 5 Watt). Dat is ook te zien aan de CPU/MB temperaturen na de installatie, die blijven namelijk hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
OK! Bedankt voor je antwoord ;) Dan gaat ie in mn PC! Nu nog tijd vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:36

Nakebod

Nope.

un1ty schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:43:
click
Lange quote
Ziet er wel netjes uit :D
Ruim 1 meter aan koeltoren :) Dat is niet mis!
Ben zelf een beetje aan het rondgluren om over te gaan op WC, alleen ben er nog niet uit of ik iets als de Reserator+ (Of die Tt) of losse onderdelen neem. Review van de Tt ziet er goed uit, Reserator(+) ook wel.
* Nakebod gaat verder kijken, en ooit een beslissing nemen :D

[ Voor 56% gewijzigd door Nakebod op 10-08-2005 09:36 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles is sinds een uurtje watergekoeld (op volgorde van nummering):

1. videokaart
2. CPU
3. 1e harddisk
4. 2e harddisk
5. northbridge

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/sysopt/compleet.jpg

Voeding hoeft niet, want die is al passief gekoeld.

Temps:

northbridge: 38 graden
CPU: 36 graden
1e HDD: 35 graden
2e HDD: 31 graden
VGA: geen temperatuursensor op de kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 23:29:
Alles is sinds een uurtje watergekoeld (op volgorde van nummering):

1. videokaart
2. CPU
3. 1e harddisk
4. 2e harddisk
5. northbridge

[afbeelding]

Voeding hoeft niet, want die is al passief gekoeld.

Temps:

northbridge: 38 graden
CPU: 36 graden
1e HDD: 35 graden
2e HDD: 31 graden
VGA: geen temperatuursensor op de kaart
WOW! hoe houd je alles zo koel? en is hdd koeling wel handig? als je een hdd moet vervangen oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De CPU is inmiddels gestegen naar 44 graden, dus dat valt dan wel mee. De Reserator heeft het nu een stuk zwaarder doordat hij VGA en 2 harddisks er nog bij moet koelen. En volgende week komt m'n snellere videokaart binnen die dus véél warmer wordt, dan zullen de temperaturen nog meer stijgen.
en is hdd koeling wel handig? als je een hdd moet vervangen oid..
Ik moest ze wel koelen, want ze werden telkens 50 en 55 graden, terwijl 55 graden het maximum is. Dat komt door de aanwezigheid van geluiddempingsmatten in m'n kast. Vervangen is natuurlijk lastiger. Ik haal dan de DVD-brander eruit, gebruik een bitje van een schroevendraaier om het bovenste waterblok los te maken en dan kan ik de onderste harddisk+waterblok uit de bracket halen en loskoppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
waardeloos.... ik ben blij dat ik er netjes een pfapst fan achter heb zitten. heb nooit zin gehad in die shit van dempende matten. zorgt alleen maar voor meer warmteophoping..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 04:00:
waardeloos.... ik ben blij dat ik er netjes een pfapst fan achter heb zitten. heb nooit zin gehad in die shit van dempende matten. zorgt alleen maar voor meer warmteophoping..
Mijn PC produceert 0 dB aan geluid, dankzij een combinatie van waterkoeling, rubberbevestiging en dempingsmatten. Zonder die matten zou je nooit die harddisks helemaal weg kunnen dempen, ookal gebruik je rubberdoppen om ze te bevestigen. Ook de pomp maakt een heel lichte zoem en die kan alleen maar worden gedempt door rubbervoeten onder de pomp en dempingsmatten in de kast. M'n PC staat in een heel klein kamertje, waar alle geluid vele malen harder is dan een woon- of slaapkamer. En zelfs dan hoor ik 0 dB, wat niet zou lukken zonder dempingsmatten.

12 dB Papst t.o.v. geen geluid is ongelofelijk luidruchtig als je langdurig achter een volledig stille PC zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
12 db is niet hoogbaar voor de mens... bij 20 db begin je het pas te horen. de trillingen kan je hooguit horen.

ik heb alleen nu weer een stock videokaart coolertje.. ding stijgt bijna op :( .. binnenkort zalman cv700 erop... (of hoe ie ook heet..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:59
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 09:26:
[...]
Mijn PC produceert 0 dB aan geluid, 12 dB Papst t.o.v. geen geluid is ongelofelijk luidruchtig als je langdurig achter een volledig stille PC zit.
Je voeding dan? (of heb je een passieve, maar die maken ook geluidresonantie's van spoelen of elco's)
en je pompje? matten dempen (vrijwel) alleen hoog geluid dus niet het zachtjes laag bommen van je pompje. zelfs met rubber doppen en complet ingepakt hoor ik m'n pompje nog, en kan ik het geluid identificeren naast het zachjes blazen van 4 fans op 3-5 volt (2x enermax 120mm + 2s zalman 80mm)
Je HDD's dan? (matten dempen alleen hoog geluid dus niet de seeks)
BootVluchteling schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:12:
12 db is niet hoogbaar voor de mens... bij 20 db begin je het pas te horen. de trillingen kan je hooguit horen.

ik heb alleen nu weer een stock videokaart coolertje.. ding stijgt bijna op :( .. binnenkort zalman cv700 erop... (of hoe ie ook heet..)
Op 12 volt is ie erg duideijk te horen. Maar op 5 volt inderdaad wel vrij stil en houdt ie nog steeds een 6800GT koel genoeg.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:12:
Dat is wat de marketingmensen jou wijsmaken. In feite wordt die 12 dB overstemd door je overige fans, waardoor je weinig tot niets merkt van die 12 dB. Wanneer je echter alleen maar die 12 dB fan in gebruik neemt, dus ook geen fan in je voeding of waar dan ook, dan zul je die Papst zeker wel horen.

Voordat ik waterkoeling had, gebruikte ik een Thermaltake Silent Boost CPU-koeler van 21 dB. Die maakt net zoveel lawaai als een fohn.

Of ik heb gewoon heel goede oren....
Dan kun je toch ook een ZM-GWB2 erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn_tje schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:37:
[...]Je voeding dan? (of heb je een passieve, maar die maken ook geluidresonantie's van spoelen of elco's)
Ja, passief. En ik hoor geen geluid van de spoel.
en je pompje? matten dempen (vrijwel) alleen hoog geluid dus niet het zachtjes laag bommen van je pompje. zelfs met rubber doppen en complet ingepakt hoor ik m'n pompje nog, en kan ik het geluid identificeren naast het zachjes blazen van 4 fans op 3-5 volt (2x enermax 120mm + 2s zalman 80mm)
Dat is alleen zo bij éénlaagsmatten die hoge frequenties aan kunnen, zoals Akasa. Ik gebruik Nexus Damptek, die bestaat uit 1 foamlaag (veel duurder foam dan dat van Akasa) voor de hoge frequenties en 1 harde isolatielaag tegen midden en lage frequenties. Nexus Damptek matten zijn ook niet voor niets 3 keer zo duur als Akasa. De harde laag is gebaseerd (zo zegt men) op industrieel geluidsdempingtechniek die ze ook bij snelwegen en luchthavens gebruiken. Ik hoor echt alleen iets als ik m'n oor tegen de kast hou. De Akasa dempingsmatten die ik eerst had zijn dan ook veel minder effectief dan Nexus Damptek.
Je HDD's dan? (matten dempen alleen hoog geluid dus niet de seeks)
Ik gebruik de Zalman 2HC2-koeler en die dempt bijna alles weg. De seeks worden weggedempt door Nexus Damptek aan m'n frontpaneel en drie lagen Akasamatten daarachter.
Op 12 volt is ie erg duideijk te horen. Maar op 5 volt inderdaad wel vrij stil en houdt ie nog steeds een 6800GT koel genoeg.
Liever geen geluid, daarom waterkoeling voor VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 11:45:
[...]

Dat is wat de marketingmensen jou wijsmaken. In feite wordt die 12 dB overstemd door je overige fans, waardoor je weinig tot niets merkt van die 12 dB. Wanneer je echter alleen maar die 12 dB fan in gebruik neemt, dus ook geen fan in je voeding of waar dan ook, dan zul je die Papst zeker wel horen.

Voordat ik waterkoeling had, gebruikte ik een Thermaltake Silent Boost CPU-koeler van 21 dB. Die maakt net zoveel lawaai als een fohn.

Of ik heb gewoon heel goede oren....

[...]

Dan kun je toch ook een ZM-GWB2 erop zetten?
ik heb het een beetje gehad met die watercooling. ik gebruik nog een jaartje of 2 mijn watercooling op mn cpu, en dan tot ziens... ik had eerst watercooling op mn G5900FX.. maar die is dood gegaan... die slang kwam tegen de zijkant van mn kast aan.. toen ik em dichtdeed liep gelijk mijn pc vast :X

straks dus lekker een stille cpu fan en een videokaart fan.. geen watercooling voor mij meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 10:46:
[...]

ik heb het een beetje gehad met die watercooling. ik gebruik nog een jaartje of 2 mijn watercooling op mn cpu, en dan tot ziens... ik had eerst watercooling op mn G5900FX.. maar die is dood gegaan... die slang kwam tegen de zijkant van mn kast aan.. toen ik em dichtdeed liep gelijk mijn pc vast :X

straks dus lekker een stille cpu fan en een videokaart fan.. geen watercooling voor mij meer...
Met ventilators worden de risico's heus niet minder. Elke ventilator vormt een risicofactor. Je moet ze beschermen tegen stof en opletten of ze het nog doen. Bij passieve waterkoeling hoef je alleen op de pomp te letten.

Jouw voorval van de slang kon je voorkomen door de slang exact op maat te knippen en de juiste bochten/routes te kiezen. Dan zou dat nooit gebeurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

feit blijft dat de Reserator zo stil is dat je het niet in de gaten hebt als de pomp stopt.

Bij een fan heb je het door als je erbij zit, maar die vlieger gaat niet op als ie 24/7 aan staat.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BertV schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:09:
feit blijft dat de Reserator zo stil is dat je het niet in de gaten hebt als de pomp stopt.

Bij een fan heb je het door als je erbij zit, maar die vlieger gaat niet op als ie 24/7 aan staat.
Daarom heb ik een Zalman waterflow-indicator die ik toevallig vandaag binnen heb (vorige week besteld):

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/other/zalman-reserator/p12-s.jpg

De versie met blauwe plastic aansluitingen heb ik vanaf het begin al niet gebruikt omdat die lekt door de beruchte barst in het transparante deel.

• BertV

BertV

Handgemaakt

Om de laatste "50hz brom" uit de Reserator te halen heb ik 'm op een dikke schuimmat staan.
Dit werkt perfect maar komt de stabiliteit niet ten goede.

(m'n TFT heeft al een aanval van "de toren van Pisa" gehad)

Heeft er iemand ervaring met Spikes of een andere manier om de brom tegen te gaan zonder de bekende "Reserator mod" te moeten doen?

[ Voor 8% gewijzigd door BertV op 25-08-2005 11:23 ]

Verwijderd

BertV schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:22:
Om de laatste "50hz brom" uit de Reserator te halen heb ik 'm op een dikke schuimmat staan.
Dit werkt perfect maar komt de stabiliteit niet ten goede.

(m'n TFT heeft al een aanval van "de toren van Pisa" gehad)

Heeft er iemand ervaring met Spikes of een andere manier om de brom tegen te gaan zonder de bekende "Reserator mod" te moeten doen?
Zet 'm op 1 a 2 muismatten.

• BertV

BertV

Handgemaakt

Dat is een idee, en goedkoper dan spikes.

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Wat is de "Reserator mod"? Het modden van de interne pomp zodat ie stiller is?

[ Voor 11% gewijzigd door GambitRS op 25-08-2005 11:35 ]

MechWarrior || Monsters Game

• BertV

BertV

Handgemaakt

Ja, wat terug in dit topic geven ze de uitleg.

pomp wordt dan verplaatst. Ik waag me er niet aan omdat ik weet dat als je de toren op een mat zet dat het geluid ook weg is.

volgens google is het dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.caseumbau.de/forumbilder/zalmanradi/reserator28.JPG

;)

[ Voor 28% gewijzigd door BertV op 25-08-2005 12:09 ]

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Hmm, 3 reserators, die alleen in set te koop zijn toch? :P
Doe maar duur.
Hoop wel dat die gast wel een betere voet heeft dan die standaard voet, lijkt me veel te klein voor die lengte.
* Nakebod is stiekem nog steeds aan het rondkijken wat voor een WC ik wil, kan ook nog wel even duren bij mij :+

Verwijderd

Ja hoor, die foto is gewoon een Photoshoptruuk 8)

Die Reseratormod is niet echt een mod. Je doet gewoon een stukje slang tussen de uitgang van de pomp en de uitgang in de Reserator-stand. En als het niet bevalt dan zet je het gewoon terug. Je hoeft geen hardware aan te passen.

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Die foto = geen fotosoep.

http://www.caseumbau.de/f...almanradi/reserator26.JPG
http://www.caseumbau.de/f...almanradi/reserator27.JPG
http://www.caseumbau.de/f...almanradi/reserator28.JPG
En ik gok dat:
http://www.caseumbau.de/f...almanradi/reserator21.JPG
een verbindingsstukje is tussen de Reserators.

Of hij heeft heel veel tijd gehad om alles te soepen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Nakebod op 25-08-2005 17:17 ]

Verwijderd

Die lange toren is echt geen gezicht :r

Het geeft de indruk dat hij ontevreden is over zijn reservoir en er dan uit wanhoop drie op elkaar zet om toch meer koeling te krijgen. Net als 4 harddisks van 1 GB in een AMD64 PC.

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 17:51
Ik heb even op die website gekeken en toen kwam ik een topic tegen over deze mod, dat verbindingsstukje is de deksel waar hij op een of andere manier een stuk vanaf heeft gehaald, ik snap er niet veel van aangezien het duits is maar fotos zeggen genoeg :)

topic staat trouwens hier
http://www.caseumbau.de/f...ator&hilightuser=0&page=1

en er is ook nog een stukje film over

http://www.caseumbau.de/forumbilder/zalmanradi/zalman.AVI

lijkt me dus niet nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 09:26:
[...]

12 dB Papst t.o.v. geen geluid is ongelofelijk luidruchtig als je langdurig achter een volledig stille PC zit.
kan ik bevestigen. Ik had op het laatst alleen nog een 120mm low noise fan op extreem laag toerental.

Dit overstemde mijn zwaar gedempte HD en lichtjes ruisende spoelen...

/psycho ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

ik neem misschien ook de reserator voor me nieuwe pc die eind dit jaar oid komt..

ik vraag me af of hij makkelijker vulbaar en makkelijk leeg te halen is :)

En moet je heb apart aanzetten icm met pc? of is het pc aan, reserator aan?

Bedankt :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 17:51
R-B schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 00:56:
ik neem misschien ook de reserator voor me nieuwe pc die eind dit jaar oid komt..

Vullen is erg makkelijk, je neemt 3 flessen demi water van het kruidvat, en giet die erin en dan zit hij vol. leeghalen gaat een stukje lastiger, ik zet zelf altijd de klemmen op de slangen en maak er 1 los, die houdt ik dan boven een emmer en laat alles eruit lopen.

verder gaat het aanzetten normaal niet automatisch met de PC, er zijn volgens mij wel mensen die er een relais aan hebben gezet, maar standaard is het gewoon een kabeltje met een schakelaartje. Zelf laat ik hem altijd aanstaan, voor de electriciteit hoef je hem niet uit te zetten zo weinig gebruikt hij (5 watt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

R-B schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 00:56:

Je kunt je pc-scherm-boxen-reserator op een stekkerblok met aan-en-uit knop zetten.
Twee vliegen in een klap;

- en geen sluipstroomverbruik (kan totaal oplopen tot 15-20 watt)
- en je vergeet je reserator niet aan te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

ok, bedankt voor de reacties.. Dat maakt me beslissing een stuk gemakkelijker tegen die tijd :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
sackie schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 02:50:
[...]

Vullen is erg makkelijk, je neemt 3 flessen demi water van het kruidvat, en giet die erin en dan zit hij vol. leeghalen gaat een stukje lastiger, ik zet zelf altijd de klemmen op de slangen en maak er 1 los, die houdt ik dan boven een emmer en laat alles eruit lopen.

verder gaat het aanzetten normaal niet automatisch met de PC, er zijn volgens mij wel mensen die er een relais aan hebben gezet, maar standaard is het gewoon een kabeltje met een schakelaartje. Zelf laat ik hem altijd aanstaan, voor de electriciteit hoef je hem niet uit te zetten zo weinig gebruikt hij (5 watt).
neem dan gelijk de reserator 1 PLUS... deze heeft geen problemen met klemmen.. aangezien er een soort "click-systeem" zit, waarmee je de slangen los kan halen, zonder iets af te hoeven knijpen.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.