Zalman Reserator

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.099 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enakje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-04 14:00
goh dat was nog niemand opgevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:20
Diavire schreef op zondag 12 juni 2005 @ 04:14:
[...]

verdampt? waar moet het heen dan, mag hopen dat alles potdicht zit in zn ding. o_o
Er zit een klein adem gaatje in de dop van de reserator. Je moet namelijk wel rekenen dat als water warm wordt, de lucht gaat uitzetten in de reserator. Als deze ook luchtdicht is, kan het nog een leuke situatie gaan worden, waarschijnlijk niet zo erg dat de dop er af knalt ofzo, maar je slangen kunnen dan gaan los schieten, met alle gevolgen van dien...

Ohja, Bigsix, ik hem een leuke manier gevonden om toch je dop los te krijgen. Ik had dit probleem namelijik ook, maar wat ik doe: Ik pak een navul gas bus (om je gas aansteker mee na te vullen), en spuit er een zoot in dat kleine gaatje aan de bovenkant (zorg dat je de bus er loodrecht ophoud, anders spuit al het gas ernaast). Niet te veel, maar genoeg dat je de belletjes uit het schroefdraad ziet komen. Dat een paar keer, en de dop zit zo los. Pas uiteraard wel op, want ik weet niet wat er gebeurt als je te veel gas gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:59

Griffin

Is mythical

enakje schreef op zondag 12 juni 2005 @ 14:14:
goh dat was nog niemand opgevallen
srry ik kan niet weten wie het al wel of niet weet.
ik kaart het alleen aan dat mensen het een of ander erover kunnen melden of vragen.

* dont kill the messenger *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
de grote vraag. wanneer zou deze uitkomen. maanden dagen weken? in engeland is deze vanaf 8 juli te krijgen. kneem aan dat het hier ook wel rond die tijd zou zijn of niet.
ik ben nou alle winkels in de pricewatch van de reserator 1 aan het mailen voor die vraag :)

[ Voor 57% gewijzigd door Avvd op 12-06-2005 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diavire schreef op zondag 12 juni 2005 @ 04:14:
[...]

verdampt? waar moet het heen dan, mag hopen dat alles potdicht zit in zn ding. o_o
Ja, maar het ging mis bij 't dichtdraaien van de dop. Bij de laatste anderhalve millimeter ging 't fout (schroefdraden niet goed tussen elkaar), waardoor het nu muurvast zit en ik 'm niet meer open kan draaien om het echt goed dicht te krijgen. Het scheelt bijna niets, maar toch zit er een kloof omdat het niet helemaal is dicht gedraaid. Als ik de koeltoren kantel, komt er van boven water uit. Het is echter wel dusdanig ver dicht gedraaid dat verdamping minimaal is, dus wat dat betreft heb ik nog mazzel. Binnenkort komt er een badgast bij mij langs om 'm even open te draaien >:)

("domme kracht" wint het soms toch van het brein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigDplayboy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-03 20:24
In het nieuwsbericht over de nieuwe Reserator merkt wfh op dat je beter de "oude" Reserator kunt kopen en hier een externe pomp bij koopt. Omdat de originele pomp zo z'n zwakheden heeft zeg maar :)

Maar nu vraag ik me af welke externe pomp ik dan zou moeten pakken? En hoe aan te sluiten?
Het liefst zou ik dit die wfh zelf willen vragen maar weet niet hoe ik hem kan bereiken.
Want zo externe pomp, hoe sluit je die aan op zo'n reserator, daar kan ik me dus echt helemaal niks bij voorstellen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
gewoon de slang doorknippen en een pomp ertussen :) meer niet. en waarschijnlijk de oude pomp eruit halen

moet er bij deze reserator oo iets van waterwetter gebruikt worden omdat er alluminium en koper inzit (combi van deze 2 geeft eerder corosie)?

[ Voor 42% gewijzigd door Avvd op 12-06-2005 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
als je eens verder had gelezen (os op casejunkies) stond er dat die vloeistof die erbij zit speciaal is tegen corossie OMDAT er 2 verschillende soorten metalen inzitten... :)
gewoon ff lezen, scheelt een hoop vragen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
bij de reserator 1 zit geen vloeistof bij. is dat gewoon een beetje koelvloeistof met gedestileerd water ook goed tegen corosie.

of zou dit ook kunnen?
http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=45882&productType=1
en dan gewoon verder bijvullen met gedestileerd water. want om nou eff 2,5 liter van dat spul te kopen.

[ Voor 54% gewijzigd door Avvd op 12-06-2005 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank__B schreef op zondag 12 juni 2005 @ 14:28:
[...]

Ohja, Bigsix, ik hem een leuke manier gevonden om toch je dop los te krijgen. Ik had dit probleem namelijik ook, maar wat ik doe: Ik pak een navul gas bus (om je gas aansteker mee na te vullen), en spuit er een zoot in dat kleine gaatje aan de bovenkant (zorg dat je de bus er loodrecht ophoud, anders spuit al het gas ernaast). Niet te veel, maar genoeg dat je de belletjes uit het schroefdraad ziet komen. Dat een paar keer, en de dop zit zo los. Pas uiteraard wel op, want ik weet niet wat er gebeurt als je te veel gas gebruikt...
Bedankt voor de tip! Het is trouwens niet door luchtdruk, want hij zat al vast toen er geen vloeistof in zat en de bodem eraf was geschroefd. Maar wie weet werkt het ook bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nog vrij nieuw op die watercooling gebied maar het moest er bij mij toch eens van komen. Nou wil ik de reserator 1 (+) kopen maar ik heb net de laatste aantal pagina's doorgelezen en ik lees her en der dat de pomp verwisseld moet worden? Is dat normaal dat de pomp na zoveel tijd verwisselt moet worden? Ik las dat iemand het na 1 jaar al moest wisselen :? En dat er problemen zijn met de zalman pompjes. Wie kan me verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu ca 1,5 jaar, hij staat 24/7 aan en nog geen problemen gehad :) dus ik denk dat het allemaal wel meevalt.
Gewoon kopen,denk dat je er geen spijt van krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de pomp ook nog niet hoeven te verwisselen. Ik heb hem al 1 jaar. Staat elke dag aan. maar niet 24/7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
Dat je de pomp moet verwisselen is niet normaal. Maar ik had direct problemen met de flow meter (bleek een seriefout te zijn) dat je bij het 'handvast' aandraaien, de scheuren erin sprongen. Heb toen tijdelijk een messing buisje als koppelstuk gebruikt, ipv. de flowmeter.

Het duurde nogal lang voordat ik m'n nieuwe flowmeter terug kreeg, en toen was bij mij het ratelen al begonnen. Ben toen bijna een jaar met ratel doorgegaan, en toen besloot ik het pompje ook maar op te sturen. Ik had toen al de eheim 1046 externe pomp gekocht en aangesloten. Toen kreeg ik na enkele weken te horen dat ik ook de rest van de set moest opsturen, en daar had ik eigenlijk geen zin in.

Dus heb ik voor 17 euro nogwat, een nieuwe pomp gekocht. En nu maar hopen dat deze het heel lang volhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah ok thx for the snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik heb nou dus mails terug gehad van een deel van de winkels die ik had gemailt. en ze komen overal rond 7 juli binnen. maar ik heb inmiddels de reserator 1 besteld. en hoop hem morgen binnen te krijgen. ik zag weinig meerwaarde aan de plus versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacejam schreef op zondag 12 juni 2005 @ 19:29:
bij de reserator 1 zit geen vloeistof bij. is dat gewoon een beetje koelvloeistof met gedestileerd water ook goed tegen corosie.

of zou dit ook kunnen?
http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=45882&productType=1
en dan gewoon verder bijvullen met gedestileerd water. want om nou eff 2,5 liter van dat spul te kopen.
Niet kopen, dat spul zat standaard bij mijn Exos koeling (van Koolance) en ik had binnen 4 maanden algen :-x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
kheb er nou gewoon alleen gedestileerd water ingedaan. hoop maar dat het gewoon goed is.

zo nou alles aangesloten
en alles werkt in 1 keer.

ik hoor nou heeeeeeeeeel zachtjes de harde schijven draaien maar dat is dan ook alles _/-\o_

[ Voor 47% gewijzigd door Avvd op 14-06-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 22:45
Kun je niet als koelwater gedistileerd water gebruiken met een sheutje gloor? Dat heb ik 4 jaar geleden gebruikt voor 2 jaar, moest wel elk half jaar de emmer omspoelen omdat er allemaal schilfertjes op de bodem lagen. gewoon grote emmer in de hoek achter mijn bureau, zag je toch niet. Maar wil nu een iets mooiere oplossing.

Ik ga zelf voo de Reserator plus, aangezien mijn kast en mijn monitoren allemaal zwart zijn. Dan staat een zwarte koeltoeren ernaast natuurlijk mooier dan een blauwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HermeS schreef op zondag 19 juni 2005 @ 14:56:
Kun je niet als koelwater gedistileerd water gebruiken met een sheutje gloor? Dat heb ik 4 jaar geleden gebruikt voor 2 jaar, moest wel elk half jaar de emmer omspoelen omdat er allemaal schilfertjes op de bodem lagen. gewoon grote emmer in de hoek achter mijn bureau, zag je toch niet. Maar wil nu een iets mooiere oplossing.
Gedestilleerd water is volgens mij alles wat je nodig hebt.
Ik ga zelf voo de Reserator plus, aangezien mijn kast en mijn monitoren allemaal zwart zijn. Dan staat een zwarte koeltoeren ernaast natuurlijk mooier dan een blauwe.
Mijn monitor en kast zijn ook zwart, maar een blauwe toren ziet er wel goed uit bij het geheel. En als je die zwarte neemt, dan heb je wèl blauwe slangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
bij mij is ook alles zwart kast en monitor en toetsenbord. toch heb ik express voor een een blauwe gekozen. ook heb ik een raam in mijn kast gezet met blauwe verlichting en het ziet er nu heel mooi uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ hierboven, slangen kan je desnoods nog vervangen voor zwarte of eventueel doorzichtige, dus daardoor zou ik je keuze niet laten beinvloeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

kheb na 6 maanden draaien eens een keer m'n koeltoren opengemaakt om te kijken of ie niet s bijgevult moest worden... er was mischien maar 3 cm water uit! terwijl het hier op m'n kamer echt niet koud is ofzo :D

best wel een verademing ivm m'n oude watercooling waarbij ik elke 3 maanden er wel een halve liter bij moest gooien

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 17:31:
@ hierboven, slangen kan je desnoods nog vervangen voor zwarte of eventueel doorzichtige, dus daardoor zou ik je keuze niet laten beinvloeden
Ik had zwarte slangen besteld, maar dat waren geen siliconenslangen. Ze waren keihard en totaal niet buigzaam. De buighoek was iets van 15 cm of meer. Er stond niet bij wat voor materiaal het gebruikte, dus ik ging uit van silicoon of zo. Fout van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
met dit weer wordt mijn cpu toch zo'n 47 graden ilde. is dat normaal voor de reserator?

amd64 3200+ standaard snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacejam schreef op maandag 20 juni 2005 @ 18:56:
met dit weer wordt mijn cpu toch zo'n 47 graden ilde. is dat normaal voor de reserator?

amd64 3200+ standaard snelheid.
kort: JA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 19:41
BootVluchteling schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 23:17:
[...]

ik heb gekeken.. maar of mn neus is langer dan gedacht, of ik kan em gewoon niet vinden...?
sorry jongens, maar ik quote mezelf weer even.. ik kan de link niet vinden op die pricewatch website...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
nee doorzichtige slangen bedoelt hij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
inderdaad. slangen die transparant zijn, en het liefst niet knikken. kan eventueel ook zo een draad eromheen doen.. en die slangkoppelingen, die ik 2 pagina;s hiervoor zag.. passen die op de R1 (non +)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Kon niet wachten, en heb rondgebeld voor de reserator 1.
Morgen ophalen bij Alternate!! Wow, na dit hele toppic doorgelezen te hebben, nog enthousiaster
geraakt als ik al was. Zag hem een tijd geleden bij My-Com staan, en ik was verkocht. Toen nog veels te duur. jaja,, leer te wachten.
Ben een beginner op gebied van water cooling, en wilde iets simpels, en stil.
Werd helemaal `mesjogge` van de vele losse onderdelen die er allemaal zijn, en welke dan te nemen, welke zijn goed, en voordelig etc.
Keuzes keuzes keuzes. Laat wel horen als alles draait, in stilte...... :7

en bedankt voor de zeer vele nuttige tips hiero.

[ Voor 17% gewijzigd door JohnB op 21-06-2005 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:14
De reserator 1 plus gaat nu snel overal verschijnen zie ik in mijn kristallen bol..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
ik ga misschien de onderdelen van de + serie op mn normale reserator zetten. is de cooling performance van de toren verbeterd..?

en wie kan me nou helpen met die slangen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik zie eigenlijk niet veel meerwaarde aan de plus versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet zeggen dat zo,n reserator plus wel heel erg goed bij mijn case zou staan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:01:
inderdaad. slangen die transparant zijn, en het liefst niet knikken. kan eventueel ook zo een draad eromheen doen.. en die slangkoppelingen, die ik 2 pagina;s hiervoor zag.. passen die op de R1 (non +)
http://shop.freezinghardw...asp?Pagina=00002&SubID=78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik wilde nou mijn chipset ook gaan water koelen met het kleinere koelblokje voor ati videokaarten maar hier heb ik nog een paar vragen over:

- het koelblokje wordt nou zo heet dat ik deze niet meer kan aanraken (is normaal bij dit chipset) is het dan verstandig om deze ook op de reserator te zetten.
het gaat om dit chipset: Deze het blokje linksonder op de foto. of wordt deze gewoon zo heet omdat het blokje zo klein is. want speedfan geeft gewoon 40 graden aan.

- kan de reserator dit aan

- zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden bij het waterkoelen van het chipset

- is het kleine koelblokje hier geschikt voor

- gaan de cpu temperatuur en videokaart veel omhoog? nou met dit hete weer is het op mijn kamer zo'n 28 graden. de cpu temp is ilde zo'n 48 graden nou

[ Voor 17% gewijzigd door Avvd op 22-06-2005 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Spacejam schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 00:51:
ik wilde nou mijn chipset ook gaan water koelen met het kleinere koelblokje voor ati videokaarten maar hier heb ik nog een paar vragen over:

- het koelblokje wordt nou zo heet dat ik deze niet meer kan aanraken (is normaal bij dit chipset) is het dan verstandig om deze ook op de reserator te zetten.
het gaat om dit chipset: Deze het blokje linksonder op de foto. of wordt deze gewoon zo heet omdat het blokje zo klein is. want speedfan geeft gewoon 40 graden aan.

- zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden bij het waterkoelen van het chipset

- gaan de cpu temperatuur en videokaart veel omhoog? nou met dit hete weer is het op mijn kamer zo'n 28 graden. de cpu temp is ilde zo'n 48 graden nou
je moet zo denken, dat zodra je een extra onderdeel aansluit, alles minder warmte kwijt kan, dus warmer word. in hoeverre dat is, ligt aan je systeem.

als je je chipset wil coolen, mag je geen grote cooler op je videokaart hebben, want anders past het volgens mij niet.

het blokje is denk ik niet écht geschikt ervoor. ik denk dat het wel werkt, maar zoals je gezien zal hebben, is het een kokertje op een blokje.dus echt goede warmteoverdracht is er niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
het lijkte me dat de videokaart warmer wordt dan het chipset. en die wordt ook gekoeld met een simpel blokje. fysiek gaat het wel passen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacejam schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 00:51:

De Reserator kan dit makkelijk aan. Ik heb het ook gedaan. Ik heb het kleinere Reserator videokaart-waterblok gebruikt voor m'n nForce 4 Ultra en het werkt prima. Toen het wat minder warm weer was een paar weken geleden had ik continu 39 graden stressed en nu in dit hete weer 45 graden stressed. Enige nadeel was dat de klemmetjes niet compatible waren, omdat de rail, waarin de klem zit bevestigd bij een chipsetblok onderaan zit en bij dat VGA-waterblok bovenaan. Ik heb de klemmen van m'n ASUS-chipsetfan gebruikt voor het waterblok. Ik heb het dus met bruut geweld erop gezet, maar hij zit er wel stevig op en draait als een zonnetje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
heb je ook gewoon het kleinere vga blokje gebruikt? want ik denk dat ik hem gewoon vast kan schroeven als ik het allemaal een beetje bekijk.

[ Voor 38% gewijzigd door Avvd op 22-06-2005 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik heb het kleinere gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
en hoe kan je eigenlijk de reserator het beste helemaal leeg laten lopen?

EDIT:
ik had er helemaal over heen gelezen dat je ook het kleine blokje had gebruikt :X

[ Voor 40% gewijzigd door Avvd op 22-06-2005 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit de beste manier is, maar ik heb het zo gedaan:

- slangen bij de in- en uitgang afknijpen met de duimschroeven (zo noem ik ze dan)
- reservoir in een teil
- slangen bij de in- en uitgangen van het reservoir eruit trekken...alle water in de teil
- pak 1 uiteinde van de slang en ga een paar keer hard blazen zodat alle water eruit is. Hoe meer/harder je blaast hoe groter de kans dat alle water eruit is. Je hoeft in principe maar een paar keer hard te blazen, dus het valt wel mee.

Nu kun je alles demonteren. Vertrouw niet op 100% droogte binnen de slangen, dus blijf voorzichtig met je hardware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh en natuurlijk....eerst de duimschroeven eraf en dan blazen. Zorg ervoor dat het andere uiteinde in het teiltje zit.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik denk dat ik dan gewoon de slagen afknijp en reservoir omgiet want anders is ook de buitenkant van het reservoir nat. ik ga zometeen even kijken hoe ik het het beste kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Spacejam schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:38:
ik denk dat ik dan gewoon de slagen afknijp en reservoir omgiet want anders is ook de buitenkant van het reservoir nat. ik ga zometeen even kijken hoe ik het het beste kan doen.
ik zet gewoon m'n pc + res op m'n bureau, slangenklem om beide kanten van het stuk wat je pc in gaat. de slangloshalen, en dan in een tijltje hangen en slangenklemmen loshalen.

simpel :)

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
die manier ga ik ook gebruiken :)

welke volgorder kan ik het besten gebruiken

cpu-gpu-mb
of
cpu-mb-gpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eendje schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:44:
[...]

ik zet gewoon m'n pc + res op m'n bureau, slangenklem om beide kanten van het stuk wat je pc in gaat. de slangloshalen, en dan in een tijltje hangen en slangenklemmen loshalen.

simpel :)
Da's wel een betere manier als je je slangen aan de onderste PCI-slot hebt aangesloten waar verder niets onder zit. Omdat ik m'n northbridge moest koelen moet ik de ingangen van de slangen naar de PC-kast hoger zetten. Daaronder heb ik PCI-kaarten en ik wil niet dat daar water op komt. Ik heb deze manier eerder gebruikt, maar toen moest ik uit voorzorg alle kaarten daaronder uit trekken. Zoals verwacht kwam er inderdaad water vrij, hoe goed je de slangen ook afknijp.

Als je PCI-kaarten onder de buizen hebt, dan kost dit veel meer moeite om het netjes te ontkoppelen op deze manier, maar eendje's manier is dus weer veel sneller/beter als je toch geen PCI-kaarten hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacejam schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 13:51:
die manier ga ik ook gebruiken :)

welke volgorder kan ik het besten gebruiken

cpu-gpu-mb
of
cpu-mb-gpu
Volgorde maakt helemaal niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
inmiddels heb ik alles los zonder 1 druppel ergens op. behalve op de vloerbedekking dan. ik haalde het blokje van mijn chipset en er zat maar voor de helft koelpasta op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:39:
[...]

Da's wel een betere manier als je je slangen aan de onderste PCI-slot hebt aangesloten waar verder niets onder zit. Omdat ik m'n northbridge moest koelen moet ik de ingangen van de slangen naar de PC-kast hoger zetten. Daaronder heb ik PCI-kaarten en ik wil niet dat daar water op komt. Ik heb deze manier eerder gebruikt, maar toen moest ik uit voorzorg alle kaarten daaronder uit trekken. Zoals verwacht kwam er inderdaad water vrij, hoe goed je de slangen ook afknijp.

Als je PCI-kaarten onder de buizen hebt, dan kost dit veel meer moeite om het netjes te ontkoppelen op deze manier, maar eendje's manier is dus weer veel sneller/beter als je toch geen PCI-kaarten hebt.
hier doen mn pci kaarten het nog netjes hoor..!

ennuh,

toen ik mn blokken er opnieuw opzette, druppelde er paar druppels water op mn mobo, naast mn socket.. geen probleem, dat dep ik wel ff weg.. en dat gebeurde ook..
toen haalde ik nog wat weg, druppelde water in mn pci slot :X :'( |:( OEPS!

* BootVluchteling pakte even mama's föhn, en na 15 minuten föhnen alles weer netjes inbouwen en alles draait weer als een zonnetje.. owja.. de kartonnetjes waren ook doorweekt aan de onderkant van de koperen afstandbusjes. dus heel het mobo moest eruit.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 15:59:

toen ik mn blokken er opnieuw opzette, druppelde er paar druppels water op mn mobo, naast mn socket.. geen probleem, dat dep ik wel ff weg.. en dat gebeurde ook..
toen haalde ik nog wat weg, druppelde water in mn pci slot :X :'( |:( OEPS!

* BootVluchteling pakte even mama's föhn, en na 15 minuten föhnen alles weer netjes inbouwen en alles draait weer als een zonnetje.. owja.. de kartonnetjes waren ook doorweekt aan de onderkant van de koperen afstandbusjes. dus heel het mobo moest eruit.. |:(
Met andere woorden, de-assembleer zo VER mogelijk uit je kast, dan KUN je simpelweg niet je PC nat maken. En dat is dus bij de ingang/uitgang van je Reserator. Je kunt beter de metalen voet van je Reserator drogen dan je apparatuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacejam schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:55:
inmiddels heb ik alles los zonder 1 druppel ergens op. behalve op de vloerbedekking dan. ik haalde het blokje van mijn chipset en er zat maar voor de helft koelpasta op
ideaal is gewoon een flinterdun laagje koelpasta en niet een grote kwak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:04:
[...]

Met andere woorden, de-assembleer zo VER mogelijk uit je kast, dan KUN je simpelweg niet je PC nat maken. En dat is dus bij de ingang/uitgang van je Reserator. Je kunt beter de metalen voet van je Reserator drogen dan je apparatuur...
true.. ik wilde enkelt ff een andere slang aansluiten.. dus ipv cpu-res, naar cpu-vga-res.. dus toen ik em van de cpu haalde gebeurde dat.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
volgens mij heb ik mijn chipset gemolt net. ik hoorde iets kraken wat nooit goed kon zijn. op goed geluk dan maar :S. de "orginele" koelpasta zat er maar een heel klein beetje op. hier een daar wat puntjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacejam schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:36:
volgens mij heb ik mijn chipset gemolt net. ik hoorde iets kraken wat nooit goed kon zijn. op goed geluk dan maar :S. de "orginele" koelpasta zat er maar een heel klein beetje op. hier een daar wat puntjes
Dat krakgeluid had ik ook als ik een nieuwe stevige CPU-fan monteerde vroeger. M'n CPU ging er nooit kapot van. Als het gewoon werkt is er niets aan de hand. Zodra je waterblok erop zit..kijk dan even of je de koelblok met wat met de klok mee en tegen de klok in kan draaien. Zo niet, dan zit 'ie aan 1 kant strakker dan de andere, waardoor er geen goed contact is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
hij zit er nou wel gewoon goed op. dat weet k zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
Iemand tevens ervaring met het aansluiten van een matrox Parhelia op de geleverde waterblokje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
ik kwam er nou pas achter dat ik de vorige keer ongeveer een liter te weinig water had gebruikt. de vorige keer zat ie maar op de helft. en nu ongeveer 8 cm van de bovenkant. da zal denk ik wel schillen in koelprestaties.

EDIT:
mijn computer boot gelukkig nog gewoon
ik heb nou de volgende volgorde gebruikt

CPU ==> MB ==> GPU

[ Voor 21% gewijzigd door Avvd op 22-06-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacejam schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 18:57:
ik heb nou de volgende volgorde gebruikt

CPU ==> MB ==> GPU
Welke temperaturen heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
cpu is nou na een uurtje ilde 38 graden en het chipset 41 graden. bij een kamer temperatuur van 26 graden. het is zelfs beter als zonder chipset. maar dat komt denk ik omdat ik toen een liter water te weinig had gebruikt

het was eerst overigens 43 ilde voor de cpu.
van de videokaart heb ik geen temps omdat die geen termperatuur sensor heeft

[ Voor 23% gewijzigd door Avvd op 22-06-2005 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fraaie temperaturen!

Misschien een idee om net als vroeger bij de verwarming een ijzerdraadje aan de radiator te plakken met daarop een papieren propeller. Als het beweegt dan is de totale ontvangen warmte boven de 40 graden. Komt zo ineens in me op :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaringen met waterkoeling op een Prescott 3.2GHz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
Gisteren ff gespeeld, temperatuur mb 39C en reserator 58C. Lekker warm iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank__B schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 18:57:
Gisteren ff gespeeld, temperatuur mb 39C en reserator 58C. Lekker warm iig.
mijn CPU wist vandaag de 60 graden te raken :>

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

rain or shine, mijn reserator houd m'n cpu op 45-50 graden.. alleen als het echt goed koud is word ie 40... best freaky eigenlijk :P

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
Ik zat er ook nog aan te denken om mijn voeding te vervangen voor een watergekoelde versie, en deze om mijn reserator aan te sluiten. Welke kan ik hier het beste voor nemen? Ik heb nu een enermax 430 W, maar maakt toch wel wat lawaai op ten duur. Iemand die ervaringen heeft met watergekoelde voedingen?

Ik hoop alleen niet dat het water al te veel warmer er door wordt, want de temperatuur ligt nu al erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
XP 3200+
9800Pro 128mb

Kamertemp. 23
CPU (40 idle) en GPU allebei H2O gekoeld.
Installatie verliep vlekkeloos.
Nu nog een paar grote fans in mijn case modden en op 5 volt zetten,
want case temp stijgt behoorlijk anders.

Vraagje:
--Mijn bureau is nogal breed en mijn computer staat rechts op de grond.
------------------Zijn er mensen die hun Reserator op bureau hebben gezet?
Of is daar de pomp te zwak voor.
--Eigenlijk wil ik mijn Reserator links op de grond, maar de slang afstand wordt dan zeker anderhalve
meter.
------------------Kan ik dit doen middels verloop stukken? Of kan de pomp dit niet aan.
(computer en Reserator op grond dus)

Verder heel blij met de lage temps, scheelt bij mij zeker 10 graden! :7
En ja,,de stilte!! Heerlijk speelgoed. Een van mijn betste aankopen tot nu toe. _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door JohnB op 26-06-2005 03:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 18:31:
Iemand ervaringen met waterkoeling op een Prescott 3.2GHz?
Wel met een Northwood 3.2 GHz :) ...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.knopers/tempsPC_25-6-2005.bmp

Localtemp = Asus V9980 Videokaart
HD0 = Raptor 74 GB Harddisk
Temp2 = 3.2GHz processor

Even een leuk plaatje >:)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/h.knopers/Waterkoeling4.jpg

Ik heb de CPU met deze waterkoeling nog niet boven de 46 graden gehad. De videokaart blijft ok altijd onder de 50 graden.

[ Voor 16% gewijzigd door frankknopers op 26-06-2005 11:11 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je nou gewoon de standaard zalman slang in een asetek VGA02 gestopt?
Ik denk het niet, want anders gaat het lekken, maar hoe heb je het dan gedaan?

btw ik heb ook een asetek VGA02 in mijn waterkoeling (ook reserator1 natuurlijk) Maar ik heb een andere fitting gekocht. Maar jij gebruikt gewoon de standaard asetek fitting? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb de Zalman meegeleverde slangen gebruikt jah.

Binnendiameter: 8 mm
Buitendiameter: 12 mm

Het asetek blokje

Binnendiameter: 12mm

De slang zit er wel stevig in, maar het laat niet over. Als je aan de slang gaat trekken, dan floept de slang uit de fitting denk ik.

Dat lekken dat klopt helaas, maar niet door de fittingen voor de slang.

Er lekt volgens mij water uit het rubberen ringetje dat de ruimte tussen blokje en fitting moet afdichten.. :/

Ik wil ook nog een keer een andere fitting kopen, want die Zalman Fittingen zijn het beste wat je bedenken kunt. Echt degelijk.

Alleen waar haal ik die fittingen vandaan?

[ Voor 28% gewijzigd door frankknopers op 26-06-2005 15:46 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank_Knopers schreef op zondag 26 juni 2005 @ 15:44:
Alleen waar haal ik die fittingen vandaan?
Ik heb ze nooit kunnen vinden :/ Naja de juiste niet.
Je kan wel fittings (soortgelijke als die van zalman) met 1/4" schroefdraad voor slagen van 8mm binnen en 10mm buiten vinden. Maar dat wordt dus proppen. :/ (Ik heb daar niet voor gekozen).
Je kan hem bv halen bij shop.freezinghardware.com "Rechte inschroefverbinding 1/4" - 8x1"

Ik heb gekozen voor fittings waar je de slang overheen schuift en dan een bandje omheen doet.

Hoewel ik nu weer zit te denk dat ik een 3/8" naar 1/4" verloop stukje moest gebruiken voor de asetek VGA02P02 1/2" versie.

Maar dat soort dingen moet je zelf weer even precies uitzoeken (ik heb daar geen zin meer in :P )

Koop fitting die breed genoeg zijn (natuurlijk niet te breed), zodat je de waterflow niet omlaag haalt. En als het nog niet past ga je naar de superdoe en koop je een verloop stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:46
Na gesodemieter met veel luchtkoelers en blijvende hoge temperaturen bij full load met mijn 3 GHz Northwood denk ik er ook over om een waterkoelingsysteem te kopen. Al snel kwam ik bij de Reserator terecht, maar die is slecht leverbaar. Alleen Alternate schijnt hem nog te hebben voor 185,-

Maar op mijn speurtocht langs de verschillende webwinkels kwam ik deze koeltoren van Thermaltake tegen: Rocket Fanless Liquid Cooling System

Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/img/producten/1118911480.jpg

Zo te zien lijkt deze erg veel op de Reserator maar is een flink stuk goedkoper (139 Euro!). Meer informatie en foto's vind je hier en hier.

Als ik zo naar die pomp kijk lijkt dat dezelfde als die bij de Thermaltake Bigwater geleverd wordt en ziet er degelijker en krachtiger uit dan die van de Reserator. Voordeel verder is dat de pomp aangaat wanneer je je PC aanzet in tegenstelling tot de Reserator die je op de 220 moet aansluiten.

Mede door de prijs lijkt het me wel wat. Heeft iemand hier al ervaring mee?

[ Voor 8% gewijzigd door Tranquility op 26-06-2005 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JazzySOB schreef op zondag 26 juni 2005 @ 23:02:
Na gesodemieter met veel luchtkoelers en blijvende hoge temperaturen bij full load met mijn 3 GHz Northwood denk ik er ook over om een waterkoelingsysteem te kopen. Al snel kwam ik bij de Reserator terecht, maar die is slecht leverbaar. Alleen Alternate schijnt hem nog te hebben voor 185,-

Maar op mijn speurtocht langs de verschillende webwinkels kwam ik deze koeltoren van Thermaltake tegen: Rocket Fanless Liquid Cooling System

[afbeelding]

Zo te zien lijkt deze erg veel op de Reserator maar is een flink stuk goedkoper (139 Euro!). Meer informatie en foto's vind je hier en hier.

Als ik zo naar die pomp kijk lijkt dat dezelfde als die bij de Thermaltake Bigwater geleverd wordt en ziet er degelijker en krachtiger uit dan die van de Reserator. Voordeel verder is dat de pomp aangaat wanneer je je PC aanzet in tegenstelling tot de Reserator die je op de 220 moet aansluiten.

Mede door de prijs lijkt het me wel wat. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Dat lijkt me zeker wel wat! Veel beter geprijst en als hij goed coolt een prachtig ding :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fear my google power 8)

http://www.techniz.co.uk/...ws&rop=showcontent&id=225

een review van 15 pagina's (over die rocket van thermaltake) gevonden via tweakzone dankzij google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Heb de review net gelezen en ze zijn er behoorlijk positief over! Maar ik ben nu aan het dubben tussen een Reserator/Rocket en Bigwater systeem. Ben er nog niet uit.. 8)7

[ Voor 85% gewijzigd door Tranquility op 27-06-2005 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:26
Geef toe, hij is wel lelijker :P O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
pomp hoor je en is over het algemeen van slechtere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Welke pomp, van de Reserator of de Rocket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Laatst online: 02-08 10:59
JazzySOB schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 00:05:
Welke pomp, van de Reserator of de Rocket?
Reserator...

Ik heb nu een aantal maanden een nieuwe Eheim 300 pomp erin zitten en weer de zelfde ratel!! Ik ga toch eens Zalman aanschrijven dat ze met een oplossing moeten komen. Waarschijnlijk komt het door de pomp die omgekeerd geplaatst is? Daar is de pomp blijkbaar niet voor gemaakt. Ik zit te denken aan de externe pomp van de Rocket in combi met de Reserator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Laatst online: 16-07 13:03
Over het algemeen ben ik niet zo'n fan van Thermaltake. Maar nadat ik de BigWater in actie heb gezien moet ik toegeven dat ze die toch wel netjes in elkaar hebben gezet. Het pompje is gewoon stil en lijkt goed te werken, voor de Rocket wordt het zelfde pompje gebruikt.... dus sja.. :)

De Rocket lijkt mij ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier na 1 jaar nog steeds geen last van de pomp van zalman :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ik zit er nu toch sterk over te denken om toch de ThermalTake Rocket te kopen. Niet alleen vanwege de betere pomp, maar ook vanwege het feit dat die pomp in de PC geplaatst wordt waardoor het systeem werkt wanneer je de PC aanzet en natuurlijk vanwege de extreem lage prijs van 139 Euro. Voor dat geld kun je eigenlijk niet mislopen...

De Bigwater met zijn losse radiator die je aan- of in de kast moet bouwen vind ik ook niet zo'n denderend idee omdat je dan warme lucht uit de kast tegen de radiator aan blaast, of lucht van buiten door de radiator naar binnen waardoor de kasttemperatuur weer hoger wordt. Volgens mij moet het doel van waterkoeling juist zijn dat ALLE warmte je kast uitgaat.
Waarom komen ze trouwens niet op het idee om bijvoorbeeld een aluminium kast te bouwen waarvan de zijkant bijvoorbeeld fungeert als één grote passieve radiator, eventueel met koelribben. Wel moet die uiteraard dubbelwandig gescheiden zijn zodat de binnenkant van de kast niet warm wordt. Je hebt dan een enorm koeloppervlak zonder losse radiators of fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vroeg me af zou het helpen om 2 van die rocket torens naast elkaar te zetten(voor betere cool prestaties) met 1 pomp? of is dat teveel gevraagd voor 1 zoon pompje.

ik zat zelf te denken om namelijk 3.4EE 1X6800U en een silentMaxx watercooled power supply.
met zoon setje te coolen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Volgens mij kun je dan beter de toren vervangen voor een grote radiator, bijv. een autokachel o.i.d.
Het gaat er bij een pomp niet zo zeer om de hoeveelheid water die hij moet pompen, maar meer om de weestand die het water "onderweg" ondervindt. In principe kun je het pompje wel 100 liter laten pompen. Sterker nog, je zou een badkuip met water als reservoir kunnen gebruiken mocht je dat willen! ;). De snelheid van de waterstroom zal daardoor niet af- of toenemen, het water heeft echter veel meer tijd nodig om op te warmen en dat kan alleen maar goed zijn. Kunst is hierbij de zwaartekracht het meeste werk te laten doen, dus de waterstroom op een hoog punt de radiator in laten stromen en op een lager punt er uit.

Maar als je twee torens naast elkaar gaat zetten, betekent dat dat er veel meer koppelstukken en slangen op het circuit worden aangesloten, en dat het water twee keer omhooggepompt wordt wat de weerstand alleen maar zal vergroten. De ultieme waterkoeler zou eigenlijk een verwarmingsradiator zijn met aan de bovenkant de ingang en aan de onderkant de uitgang, omgebouwd tot radiator voor PC-koeling ;)

Trouwens, weet iemand of het VGA-blok ook op de northbrige past? Northbridge-blocks zijn haast nergens te koop en een VGA-GPU heeft ook gaatjes voor de heatsink. Ik weet alleen niet of die gaatjes op dezelfde afstand zitten als de northbridgechip, in dit geval een Intel i865PE chipset op een MSI moederbord.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 13:38:
hier na 1 jaar nog steeds geen last van de pomp van zalman :>
Lucky you!! Echt ongelovelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
JazzySOB schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 14:01:
Waarom komen ze trouwens niet op het idee om bijvoorbeeld een aluminium kast te bouwen waarvan de zijkant bijvoorbeeld fungeert als één grote passieve radiator, eventueel met koelribben. Wel moet die uiteraard dubbelwandig gescheiden zijn zodat de binnenkant van de kast niet warm wordt. Je hebt dan een enorm koeloppervlak zonder losse radiators of fans.
Wel leuk en aardig, maar dan heb je 2 man nodig om die kast op te tillen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
Ik zit er nu toch sterk over te denken om toch de ThermalTake Rocket te kopen. Niet alleen vanwege de betere pomp, maar ook vanwege het feit dat die pomp in de PC geplaatst wordt waardoor het systeem werkt wanneer je de PC aanzet en natuurlijk vanwege de extreem lage prijs van 139 Euro. Voor dat geld kun je eigenlijk niet mislopen...
Als het functioneerd is het idd een stuk goedkoper dan de Zalman oplossing. Vorige maand zat ik er over tedenken om deze aan te schraffen. Maar omdat ik een review gelezen dat de pomp unit ging lekken ivm druk verschillen na een 100% cpu load van enkele uren heb ik toch maar besloten om voor een zalman te gaan.

inmiddels weten ze dit ook bij ThermalTake en hebben ze dit opgelost door een paar extra slang schroeven erbij te doen. Dit lost overigens wel het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling

De Bigwater met zijn losse radiator die je aan- of in de kast moet bouwen vind ik ook niet zo'n denderend idee omdat je dan warme lucht uit de kast tegen de radiator aan blaast, of lucht van buiten door de radiator naar binnen waardoor de kasttemperatuur weer hoger wordt. Volgens mij moet het doel van waterkoeling juist zijn dat ALLE warmte je kast uitgaat.
zo een kast bestaat al.. het linker zijpaneel is een radiator van 30 bij 30 cm ofzo.. zoek maar ff op google aangezien ik net wakker, en lui ben :P
Trouwens, weet iemand of het VGA-blok ook op de northbrige past? Northbridge-blocks zijn haast nergens te koop en een VGA-GPU heeft ook gaatjes voor de heatsink. Ik weet alleen niet of die gaatjes op dezelfde afstand zitten als de northbridgechip, in dit geval een Intel i865PE chipset op een MSI moederbord.

Iemand?
schijnt te werken.. meerdere mensen hebben het al.. ik weet alleen niet of het een beetje koelt.. ik vind het ZM-GWB1 blokje niet bepaald superieur gemaakt.. een soort van buisje verzinkt in een blokje aluminium...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
DiMacho schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 09:31:
[...]

Reserator...

Ik heb nu een aantal maanden een nieuwe Eheim 300 pomp erin zitten en weer de zelfde ratel!! Ik ga toch eens Zalman aanschrijven dat ze met een oplossing moeten komen. Waarschijnlijk komt het door de pomp die omgekeerd geplaatst is? Daar is de pomp blijkbaar niet voor gemaakt. Ik zit te denken aan de externe pomp van de Rocket in combi met de Reserator.
van de rocket. die is gewoon van slechtere kwaliteit als de zalman. vandaar waarschijnlijk ook het prijsverschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 09:49:
schijnt te werken.. meerdere mensen hebben het al.. ik weet alleen niet of het een beetje koelt.. ik vind het ZM-GWB1 blokje niet bepaald superieur gemaakt.. een soort van buisje verzinkt in een blokje aluminium...
Het enige dat het blokje moet doen is hitte verzamelen en laten transporteren via water, meer niet. Bij luchtkoeling is een groter heatsink beter ja, maar bij waterkoeling maakt dit helemaal niets uit. De functionaliteit van de koelvinnen (meer koeloppervlak) en afmeting van het blok zijn totaal niet relevant bij waterkoeling. Het water neemt alles mee.

Ik heb de ZM-GWB1 voor m'n nForce 4 Ultra (heetste northbridge momenteel) en het koelt zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Als ik besluit tot waterkoeling wil ik de northbridge ook in het watercircuit opnemen, deze wordt namelijk behoorlijk warm vind ik. Dit in schril contrast met de GPU van mijn passief gekoelde ATi Radeon 9600 videokaart die meestal lauw aanvoelt. Deze behoeft dus geen waterkoeling.

De erg warme northbridge zorgt volgens mij voor een significante toename van de kasttemperatuur. Toen ik het mobo kocht zat er een fannetje op, die ik vanwege de herrie meteen vervangen heb voor een Zalman heatsink die speciaal gemaakt is voor de northbridge, maar blijkbaar zorgt dat toch niet voor voldoende koeling.

Dus als het VGA-block past op de northbridge zou dat mooi zijn. Heeft iemand dit werkend op een i865PE chipset?

[ Voor 3% gewijzigd door Tranquility op 03-07-2005 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
Since enkele dagen is de reserator plus bestelbaar zie: pricewatch: Zalman Reserator 1 Plus

Ik wacht nog een paar weken want mischien daalt de prijs nog iets verder naarmate meer winkels heb gaan aanbieden, al verwacht ik dat niet. Maar heb toch geen haast ;)

EDIT: shit verdimme, zie nu dat ze nog 2 weken levertijd hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door HermeS op 03-07-2005 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Spacejam schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 12:04:
[...]

van de rocket. die is gewoon van slechtere kwaliteit als de zalman. vandaar waarschijnlijk ook het prijsverschil
Tja daar ben ik net achter na het lezen van wat reviews. Misschien een andere Pomp in de Zalm zetten?! Ik ga eens kijken hoe of wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds kort ben ik in het bezit van de zalman reserator plus, heb hem aangeschaft bij salland automatisering. Die kerel vertelde mij daar dat ik de 1e was in nederland :)
Maar verder ben ik erg te spreken over de reserator plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 11:13:
Sinds kort ben ik in het bezit van de zalman reserator plus, heb hem aangeschaft bij salland automatisering. Die kerel vertelde mij daar dat ik de 1e was in nederland :)
Maar verder ben ik erg te spreken over de reserator plus.
Maybe wel leuk voor de mensen die em willen kopen om wat meer info los te laten? Hoeveel graden wordt je proc, fotos schieten, hoeveel geluid etc etc etc...

Op deze manier heb je ook niet echt wat aan je post ;)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aramdin schreef op maandag 04 juli 2005 @ 14:47:
[...]

Maybe wel leuk voor de mensen die em willen kopen om wat meer info los te laten? Hoeveel graden wordt je proc, fotos schieten, hoeveel geluid etc etc etc...

Op deze manier heb je ook niet echt wat aan je post ;)
Nou vooruit dan omdat je zo aandringt :P

Processor wordt niet warmer dan 42 graden
Videokaart 47 graden
kwa geluid hoor je de reserator niet , alleen ik moet de chipset ook nog watergekoeld hebben , want die maakt nog het meeste geluid :(

Voor foto's kun je hier terecht http://www.razorbeard.demon.nl/Zalman%20reserator/

Als jullie nog meer vragen hebben dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de plaatjes van zalman (site/doos/enz) zie ik wel telkens een NB (chipset) waterkoelblokje. Zou je die er nog bij kunnen kopen net als het VGA-blok voor non-plus?

Nu ik wat beter kijk op Zalman Reserator 1 Plus zie ik dat de Northbridge koelblok inderdaad een option is.

Razer ben je van plan om die van zalman te kopen? Dat maakt het pakket natuurlijk compleet. :9
Hoewel ik de ZM-NWB1 nog niet op http://www.tweakers.net/pricewatch kan vinden.

Wat ik nog wel een beetje vreemd vind waarom voor de waterblokjes niet dezelfde fittings worden gebruikt. Die van het CPU blok zijn super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:50:
Op de plaatjes van zalman (site/doos/enz) zie ik wel telkens een NB (chipset) waterkoelblokje. Zou je die er nog bij kunnen kopen net als het VGA-blok voor non-plus?

Nu ik wat beter kijk op Zalman Reserator 1 Plus zie ik dat de Northbridge koelblok inderdaad een option is.

Razer ben je van plan om die van zalman te kopen? Dat maakt het pakket natuurlijk compleet. :9
Hoewel ik de ZM-NWB1 nog niet op http://www.tweakers.net/pricewatch kan vinden.

Wat ik nog wel een beetje vreemd vind waarom voor de waterblokjes niet dezelfde fittings worden gebruikt. Die van het CPU blok zijn super.
Ik wacht inderdaad op die van de zalman , alleen net wat je zegt hij staat nog niet in de pricewatch.
Dus is het nog ff afwachten
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.