Zalman Reserator

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.090 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het goed gaan moest je je reserator in je koelkast zetten? Dan is dat toch lekker koud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Sorry maar opmerkingen als: Kwik en nu weer koelkast.... Dat werkt niet echt mee in het uitwisselen van serieuse ervaringen over de reserator!! Er is in dit topic al een keer langsgekomen dat iemand vroeg of het niet handig was om zo'n ding in de vriezer te zetten....

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 19:59
Vraag: ik heb net een Reserator besteld. Hoever kun je de Reserator eigenlijk van je PC vandaan plaatsen met de meegeleverde slang?

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 22:40
Muyz schreef op 29 september 2004 @ 13:55:
Vraag: ik heb net een Reserator besteld. Hoever kun je de Reserator eigenlijk van je PC vandaan plaatsen met de meegeleverde slang?
Hooguit een meter gok ik.

Zoals hier te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1084052870.jpg

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Maf schreef op 26 september 2004 @ 23:18:
2 reserator's bovenop je case bevestigd lijkt me toch een coole mod (liggend dan ;) )
Helaas mogen de reserators niet liggen... waarschijnlijk combi van factoren:
-dop die niet 100% waterdicht is
-koelvinnen optimaal als ze vertikaal staan
-waterpomp kan niet helemaal onder gedompeld komen en dus lucht pompen.

Erg jammer, want wou de mijne ook liggend op case monteren..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Verwijderd

Muyz schreef op 29 september 2004 @ 13:55:
Ik heb de slangen vervangen, ipv van de twee meter silicoon heb ik nu een doorzichtige van pvc, er zit nu 3 a 3,5 meter slang aan vast.
Het gaat volgens mij meer om het hoogte verschil dan de lengte. Het hoogte verschil mag met deze 5 bar (geloof ik ) pomp niet meer dan 50cm zijn.

Ander vraagje:
Ik heb het VGA blok er opgezet. Een 9800 pro wordt nu als ik de temp van het VGA blok voel op load 43 graden. Is dat redelijk normaal? Ik heb het idee dat het blok er niet lekker op zit door het frame om de core.
Overigens is de temp van mijn CPU in load nu zo'n 2,5 graad gestegen

PLAATJE:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/spacekabouter/Binnen.JPG
http://members.home.nl/spacekabouter/Buiten.JPG

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 17:28 ]

• pixon
  • Laatst online: 14-05-2024
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 16:12:
[...]

Ik heb de slangen vervangen, ipv van de twee meter silicoon heb ik nu een doorzichtige van pvc, er zit nu 3 a 3,5 meter slang aan vast.
Het gaat volgens mij meer om het hoogte verschil dan de lengte. Het hoogte verschil mag met deze 5 bar (geloof ik ) pomp niet meer dan 50cm zijn.

Ander vraagje:
Ik heb het VGA blok er opgezet. Een 9800 pro wordt nu als ik de temp van het VGA blok voel op load 43 graden. Is dat redelijk normaal? Ik heb het idee dat het blok er niet lekker op zit door het frame om de core.
Overigens is de temp van mijn CPU in load nu zo'n 2,5 graad gestegen
je moet eerst je cpu aansluiten en daarna je vga blok
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/vldhuize/DSC01084.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door pixon op 29-09-2004 17:13 ]

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

Verwijderd

Dat is wel gelukt, mijn CPU draait op load 38 graden. Ik vroeg me alleen af of dat een beetje redelijke temp is. Die 43 graden van het VGA waterblok dus.
Misschien heeft iemand een vergelijking;
LOAD: GPU 42,5 / CPU 38
IDLE GPU 37 / CPU 32

Bij jou wordt het vast warmer, je hebt je Northbridge er ook nog op???

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 17:36 ]

• pixon
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 17:32:
Dat is wel gelukt, mijn CPU draait op load 38 graden. Ik vroeg me alleen af of dat een beetje redelijke temp is. Die 43 graden van het VGA waterblok dus.
Misschien heeft iemand een vergelijking;
LOAD: GPU 42,5 / CPU 38
IDLE GPU 37 / CPU 32

Bij jou wordt het vast warmer, je hebt je Northbridge er ook nog op???
ja dat is redelijk het kan iets koeler hangt er van af wat je aan het doen bent .

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb het idee van Skull_One even nageaapt. Extra radiator: http://www.speedaccess.nl/reserator/

• pixon
Cybex schreef op 29 september 2004 @ 22:11:
Ik heb het idee van Skull_One even nageaapt. Extra radiator: http://www.speedaccess.nl/reserator/
en wat zijn de voordelen daar van, veel koeler zal het water niet worden allleen meer geluid door die groote fan die achter je radiator zit het.
idee is wel cool maar het geluid niet.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

pixon schreef op 30 september 2004 @ 05:27:
[...]

en wat zijn de voordelen daar van, veel koeler zal het water niet worden allleen meer geluid door die groote fan die achter je radiator zit het.
idee is wel cool maar het geluid niet.
De theorie is dat het dus wel koeler word (extra radiator voert extra warmte af).
Of het in de praktijk ook werkelijk voordeel op levert weet ik niet, maar zou in thoerie wel moeten helpen..

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Ik zag laast de nieuwe blokjes van zalman, voor je vga, Is et wat en koelt et een beetje? je ziet ze ook op de foto een paar post hiervoor, Want ze zijn wel heel goedkoop, en dan krijg je nog 2 blokjes mee ook. Iemand ervaaring met die dingen?

Blaad

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:08
Heeft iemand trouwens al geprobeerd zoiets zelf te bouwen? Het zal misschien niet zo effectief zijn maar wel een stuk goedkoper lijkt me. Moet toch wel te doen zijn met een alu of koperen buis en wat losse vinnen die erop gelast zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door ajampaniki op 30-09-2004 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 06:06
Lijkt me geen echte optie ajampaniki. De Reserator koelt aardig, maar het zijn geen super waardes die hij neerzet. Als je zelf iets gaat doen zullen de waarden slechter zijn en lig je al zeer snel op je limiet, denk niet dat je ver zult komen.

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zBEASTORz schreef op 30 september 2004 @ 16:35:
Ik zag laast de nieuwe blokjes van zalman, voor je vga, Is et wat en koelt et een beetje? je ziet ze ook op de foto een paar post hiervoor, Want ze zijn wel heel goedkoop, en dan krijg je nog 2 blokjes mee ook. Iemand ervaaring met die dingen?
Een paar post hierboven staan mijn temps en ervaringen....
Hij is goedkoop en werkt aardig, alleen hoe het water er door stroomt is een beetje vreemd. Het loopt gewoon door een buisje, niks van een ingewikkeld binnenwerk. De afstand tussen de waterflow en de core is dan ook bijna 2 cm.
Ik denk dat zalman dit doet om de watertemp niet al te hoog te maken, anders koelt ie niet snel genoeg passief.
ajampaniki schreef op 30 september 2004 @ 17:02:
Heeft iemand trouwens al geprobeerd zoiets zelf te bouwen?
In het begin van dit topic, heeft iemand dit idee al gehad...

Gewoon even de 17 pagina;s doorlezen mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Mijn reserator is nu opeens geluid gaan produceren. Het lijkt een beetje op het geluid dat een harde schijf maakt tijdens het inlezen/wegschrijven van data. Je zou het ook kunnen omschrijven als het geluid dat een pomp maakt wanneer er belletje in het water zitten.
Volgens mij komt het geluid uit de pomp van de reserator. De oorzaak is waarschijnlijk het continu aanstaan van het apparaat (ik zet het ding snachts niet uit) waardoor er nu misschien iets kapot is gegaan?
Op google is hier weinig over te vinden, de manual van het product zelf heeft geen probleemoplossing gedeelte en ook op tweakers is alleen iets te vinden over hoe geluidsloos waterkoeling is wanneer je zoekt op de termen waterkoeling + geluid.
Ik heb geen idee wat het geluid produceert of hoe ik het op kan lossen, als iemand mij hiermee kan helpen zou ik dat zeer op prijs stellen :)

[ Voor 28% gewijzigd door GambitRS op 05-10-2004 10:13 ]

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:41
Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 10:43:
[...]

Ik denk dat zalman dit doet om de watertemp niet al te hoog te maken, anders koelt ie niet snel genoeg passief.
dat kan niet, hoe hoger het verschil tussen de watertemperatuur en de kamertemperatuur hoe beter de passieve koeling werkt. Misschien doen ze het om de prijs laag te houden

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
GambitRS schreef op 05 oktober 2004 @ 10:07:
Mijn reserator is nu opeens geluid gaan produceren. Het lijkt een beetje op het geluid dat een harde schijf maakt tijdens het inlezen/wegschrijven van data.
[...]
Ik heb geen idee wat het geluid produceert of hoe ik het op kan lossen, als iemand mij hiermee kan helpen zou ik dat zeer op prijs stellen :)
Paar vragen: Wat gebruik je als vloeistof? Waar komt het geluid vandaan? Uit de reserator of uit de koelblokken?

Misschien raakt ie wel ergens verstopt en is het handig om hem eens te legen en schoon te maken. Ik heb hem zelf ook 24/7 aan en nog geen problemen met rare geluiden. (Het rare geluid bleek mijn Hitachi/IBM Deskstar harde schijf te zijn..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

Ik gebruik gewoon demi water als koelvloeistof, en het geluid komt volgens mij uit de pomp (die dus in de reserator zit) maar het kan ook bij de aansluiting vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Heeft iemand trouwens al geprobeert om et tweede blokje van je GPU als koelblok te gebruiken voor je chipset? want je krijgt 2 blokjes er bij, dus dat zou ook weer wat geld kosten en de chipset hoeft niet zo super gekoelt te worden. Misschien met een beetje knutselen moet et toch wel lukken? (ik heb em zelf nog niet hoor)

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GambitRS schreef op 05 oktober 2004 @ 10:07:
Mijn reserator is nu opeens geluid gaan produceren. Het lijkt een beetje op het geluid dat een harde schijf maakt tijdens het inlezen/wegschrijven van data. Je zou het ook kunnen omschrijven als het geluid dat een pomp maakt wanneer er belletje in het water zitten.
Volgens mij komt het geluid uit de pomp van de reserator. De oorzaak is waarschijnlijk het continu aanstaan van het apparaat (ik zet het ding snachts niet uit) waardoor er nu misschien iets kapot is gegaan?
Op google is hier weinig over te vinden, de manual van het product zelf heeft geen probleemoplossing gedeelte en ook op tweakers is alleen iets te vinden over hoe geluidsloos waterkoeling is wanneer je zoekt op de termen waterkoeling + geluid.
IK HEB DAT OOK INEENS

Ik heb mijn reserator nu een maand en sinds een week heb ik ook een RATELENDE pomp....
Mijn compu staat ook 24/7 aan .. maar ik heb ontdekt dat dat geratel alleen is als de stroom even van de pomp is geweest (ik heb zo'n kabeltje waar bij de pomp aangaat als de PC ook aangaat)

Als ik dan even de pomp aan en uit zet (soms moet dat 2 od 3 keer) dan is het geratel weer weg.

Dus zolang de stil loopt blijjft ie ook stil... maar zet ik mijn pc (en dus ook de pomp) even uit en later weer aan begint de pomp met ratelen.

Weet ook niet wat het is ... kan geen lucht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
koelt dat GPU blok een beetje goed ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:09

Japie.G

Colour Classic

Ik ben van plan deze koeler te kopen, echter heb ik een Pentium4 op de LGA775 socket. Zijn er waterblokken die ik EN op de reserator kan aansluiten EN op de LGA775 socket?

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel wordt alleen de CPU door de reserator gekoeld.
Ik heb ook geen flow-indicator geinstalleerd.
Spec's zie je hieronder.

Maar ik wil nu meer op mijn waterkoeling aansluiten. Namelijk mijn MB en GPU.
Ik zit een beetje te zoeken naar blokjes en voor de MB lijkt de 'Swiftech MCW20 Chipset Water block' mij een goede keus.
http://www.casemodgod.com/new_page_29.htm
Wel redelijk duur 40 euro.

Maar vragen:
Zal mijn waterflow veel dalen?
Hoe werkt de aansluiting eigenlijk? Iets met lijm? :? Kan ik de slangen van Zalman gewoon gebruiken?
Zal mijn MB-temp sterk dalen tov passief gekoeld? (Mijn MB temp is volgens Probe!! 25 graden. Dit geloof ik eigenlijk niet, want als ik voel voelt het veel warmer misschien wel 35 graden)
Eigenlijk wil ik weten of ik mijn FSB dan hoger kan krijgen. :)

Maar voor de GPU weet ik niet zo goed te slagen. Ik kan wel gewoon de GPU bloks van zalman nemen, maar deze koelen niet zo fantasties. En de aansluitingen zijn niet zo mooi. Hoewel ik dan wel 2 blokjes bij krijg en dus er een grote kans is dat het ook op mijn (misschien) volgende GPU past.

Of ik neem de GPU blokjes van zalman. Gebruik de grote voor de GPU en de kleine voor de MB. Is dit mogelijk?

Nog wat vragen:
Als ik het allemaal na mijn CPU verbind zal de CPU-temp dan nog veel stijgen?
En wat kan ik het best doen? CPU-MB-GPU of CPU-GPU-MB

Ook wil ik Pixon's zijn ervaring graag horen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
FF tussendoor:
'Aanbieding Zalman Reserator tijdens de Hardware-koopavond in Delft van Goris.nl, van 19:00 - 20:00 uur is Zalman Reserator 1 Waterkoeling selchts 169,95 euro '

Linkje: http://www.goris.nl/?Nieuws=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
Reserator aangesloten, doet 't perfekt! Foto's zijn hier te vinden. Voor de duidelijkheid: je ziet hier dus een IKEA Effektiv kast met daarin een PC die we gebruiken als Home Theatre PC. TV staat aan de andere kant van de muur. Meer info over dit hobby projekt vind je hier. Huidige temps vind je hier als de PC tenminste aan staat :)

Teaser ;) :
Afbeeldingslocatie: http://www.vandenmuyzenberg.nl/images/Reserator/scaled/IMG_0206.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Muyz op 07-10-2004 00:33 ]

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 03:33:
[...]

IK HEB DAT OOK INEENS

Als ik dan even de pomp aan en uit zet (soms moet dat 2 od 3 keer) dan is het geratel weer weg.

Dus zolang de stil loopt blijjft ie ook stil... maar zet ik mijn pc (en dus ook de pomp) even uit en later weer aan begint de pomp met ratelen.
Inderdaad, als ik de pomp eventjes uit/aan doe dan gaat het geluid na een aantal keren weg. De pomp zal toch niet brak zijn ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Is er iemand die de zalman reserator1 op de een of andere manier met een socket 775 gebruikt? Wie weet hiervoor een passend waterblok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Muyz schreef op 07 oktober 2004 @ 00:33:
Reserator aangesloten, doet 't perfekt! Foto's zijn hier te vinden. Voor de duidelijkheid: je ziet hier dus een IKEA Effektiv kast met daarin een PC die we gebruiken als Home Theatre PC. TV staat aan de andere kant van de muur. Meer info over dit hobby projekt vind je hier. Huidige temps vind je hier als de PC tenminste aan staat :)

Teaser ;) :
Ziet er goed uit!
Maar Res. naast CV, is dat handig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 22:36:
voor de MB lijkt de 'Swiftech MCW20 Chipset Water block' mij een goede keus.
http://www.casemodgod.com/new_page_29.htm
Wel redelijk duur 40 euro.

Maar vragen:
Hoe werkt de aansluiting eigenlijk? Iets met lijm? :? Kan ik de slangen van Zalman gewoon gebruiken?
Ik heb dat block en ja de slangen van de Reserator passen erin.
De aansluiting vind ik een beetje raar gedaan, maar (na trial en error) werkt het wel.
Het zit als volg: Je stopt een busje in uiteinde van je slang. de slang met busje druk je in block. Het blijft door frictie vast zitten (vandaar dat ik het een beetje rare oplossing vind, ik vertrouw dat nooit helemaal.
Zie ook foto 16 hier:
http://www.ofoto.com/I.js...q4h.6iod56x5&x=0&y=ftd0oi
(blauwe slang is de zalman slang, de transparante slang is een dikkere slang voor aan mijnCPU block, mijn mobo had namelijk geen gaatjes en dus werkte het Zalman block niet)

Bij foto 23 zie je hoe het fout kan gaan.. opletten dus en eerst proefdraaien zonder PC aan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Japie.G schreef op 07 oktober 2004 @ 11:50:
Is er iemand die de zalman reserator1 op de een of andere manier met een socket 775 gebruikt? Wie weet hiervoor een passend waterblok?
In principe kan je elk blok er aan hangen, zolang je slangen maar kloppen.. ik heb een ander block gebruikt en moest dus met 2 maten slangen werken.. niet ideaal maar werkt wel, zie foto's in link hierboven...
Mijn block is geloof ik ook compatible met socket 775.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
ToolkiT schreef op 07 oktober 2004 @ 13:03:
[...]

Ziet er goed uit!
Maar Res. naast CV, is dat handig??
Goed gezien :) Die CV staat altijd uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik nou naast de reserator pomp nog een 2de pomp in serie installeren? Zodat de waterflow niet door de 3 waterbloks te laag wordt.
Zijn 2 pomp's in serie uberhoupt mogelijk?
Stel ik neem een 5W , 5 liter/minuut. Reserator is ook 5W. Zodat het wel een stille pomp is.

CPU: Zalman CPU Gold blok
GPU: Asetek GPU blok
MB: Asetek MB blok

Stel ik maak:
Reserator > CPU > GPU > 2de Pomp > MB (> flow indicator) > begin Reserator.
OF
Reserator > CPU > 2de pomp > GPU > MB (> flow indicator) > begin Reserator.

Advies? Kan ik 2 pompen in een circuit doen?
Is de 2 pompen parallel sluiten ook een idee en misschien zelfs beter?

Heeft iemand nog een Zalman 5W waterpompje over? Die hij heeft vervangen of eruit gehaald en dus niet meer gebruikt? :)
Ik ben geinterreseerd.

Ojah dan nog iets anders. Kunnen de slangen van zalman die je bij de reserator kreeg ook in de asetek blokjes?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01
GambitRS schreef op 07 oktober 2004 @ 09:29:
[...]

Inderdaad, als ik de pomp eventjes uit/aan doe dan gaat het geluid na een aantal keren weg. De pomp zal toch niet brak zijn ofzo?
Zeker weten dat het lucht is(lucht belletjes)die blijven in eerste instantie ergens zweven als de boel circuleerd,zodra je de boel stil zet stapelen de belletjes zich op,en met name bij de pomp als die hoog gemonteerd is.(of holtes heeft waar dit kan).

[ Voor 4% gewijzigd door Fern op 08-10-2004 13:39 ]

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

ToolkiT schreef op 07 oktober 2004 @ 13:17:
[...]

In principe kan je elk blok er aan hangen, zolang je slangen maar kloppen.. ik heb een ander block gebruikt en moest dus met 2 maten slangen werken.. niet ideaal maar werkt wel, zie foto's in link hierboven...
Mijn block is geloof ik ook compatible met socket 775.
Wat voor blok is het??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Japie.G schreef op 08 oktober 2004 @ 14:48:
[...]

Wat voor blok is het??
volgens mij een swiftec MCW5002..
http://www.swiftnets.com/products/mcw5002-PT.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg net een mailtje:

Geachte heer/mevrouw,

Vandaag zal u de nieuwe flow indicator ontvangen van ons.
Als u vragen heeft kunt u altijd contact met ons opnemen via mail, telefoon of fax.

Met vriendelijke groet,

Dirk Smeets

Space Promotion

dan heb ik er zometeen 2 :P . En ik gebruik ze niet eens.

WAT?!!! net mailtje gelezen dit aan het typen wordt de post bezorgt. En daar licht het. :9
Nu heb ik 2x de nieuwe flowindicator. En ik gebruik ze niet eens. :)

(btw had de eerste omgeruild bij de winkel waar ik de reserator had omgewisseld en hiervoor had ik eerst via spacepromotion en zalman aangevraagd. maar hier kreeg ik niet van de horen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:52
wil je er misschien 1 kwijt voor €99.00 :X O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 11:01
Ik heb zelf ook problemen met een rattelend geluid van de pomp het lijkt een beetje op een geluid dat een oude harddisk maakt als hij aan het zoeken is. Dit geluid is zo hard dat het soms nog boven me muziek uit komt. De pomp is dus brak kwam ik achter want hij draait niet mooi rond hakkeld een beetje, ik heb nu zolang een andere pomp er in gehangen een soort vijverpompje ook een stukje groter hangt momenteel in de reserator met slang aan bovenkant er uit tis niej mooi maar het werkt wel en ik ben het irritante geluid kwijt. Ook heeft deze nieuwe pomp een veel groter vermogen en dit merk ik wel beetje in de temps. Maar nu is mijn vraag of er al andere mensen zijn die een andere externe pomp aangesloten hebben en of dit een beetje bevalt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

Jan (Cobaltjeh), heb je de interne reserator pomp eruit gehaald of heb je die gewoon laten zitten? Ik ga denk ik die reserator pomp ook vervangen maar wil graag weten hoe ik het origineel er zo makkelijk mogelijk uit kan halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 11:01
ha Hidde, interne pomp heb ik er uit gehaald dit kun je doen op een manier die in je manual staat. bij de extra onderdelen zit een schroefstukje wat je op de plaats van de stroom stekker doorlaatrubbertje kan stoppen anders zal je reserator gaan lekken.
maar volgensmy staat alles in de manual duidelijk beschreven zit er aan te denken om nu een externe pomp van eheim aan te sluiten. Gr jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Interessant topic (heb er wel ff over gedaan alle 18 pagina's te lezen) :p
Ik heb altijd al geprobeerd m'n pc zo stil mogelijk te maken, maar het lukt maar niet. Niet dat ik me erg stoor aan het lawaai (heb toch altijd een koptelefoon op) maar het is hier wel vaak lawaaiig als ik zo midden in de nacht zit, en daarbij: mijn cpu-cooler koelt niet al te goed (57 graden idle?) Ik vind dit Wc-setje wel erg mooi (ook wel duur) maar misschien koop ik hem wel, mits hij natuurlijk lang mee kan gaan (in de zin van hardware generaties)

Ik heb hier combinaties gezien van Reserator + AMD3200+ maar:

"kan ik dit setje over een paar jaar nog steeds gebruiken?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joe-star schreef op 19 oktober 2004 @ 23:59:
Interessant topic (heb er wel ff over gedaan alle 18 pagina's te lezen) :p
Ik heb altijd al geprobeerd m'n pc zo stil mogelijk te maken, maar het lukt maar niet. Niet dat ik me erg stoor aan het lawaai (heb toch altijd een koptelefoon op) maar het is hier wel vaak lawaaiig als ik zo midden in de nacht zit, en daarbij: mijn cpu-cooler koelt niet al te goed (57 graden idle?) Ik vind dit Wc-setje wel erg mooi (ook wel duur) maar misschien koop ik hem wel, mits hij natuurlijk lang mee kan gaan (in de zin van hardware generaties)

Ik heb hier combinaties gezien van Reserator + AMD3200+ maar:

"kan ik dit setje over een paar jaar nog steeds gebruiken?"
De reserator koelt erg goed. Op zalmanusa.com staat ook dat hij geschikt is voor alle CPU's. CPU's zullen in de toekomst (denk ik) niet veel warmer worden. Ik denk daarom dat hij ook lang mee kan gaan. Je zal hoogtens je CPU blok moeten vervangen bij een nieuw soort processor.
Maar het kan ook dat zometeen waterkoeling de standaard is ipv luchtkoeling. En dan raakt de reserator wel achter tov het gemiddelde.
Maar wie kan het weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er komt binnenkort (november) ook een clip support voor socket 775 uit dus zo te zien doet Zalman wel z'n best om de reserator up-to-date te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

Ik heb iets gelezen over eheim pompjes en een eheim pomp mod om van dat irritante geratel af te komen, dus wilde ik ff controleren of dit ook met mijn eheim pomp kan (die onderin de reserator zit) maar nu krijg ik de onderkant er niet af :(

Ik heb de slangen dichtgeknepen, daarna de reserator op zijn kop gezet, slangen eraf gehaalt en stekker eruit getrokken. Daarna de reserator vastgeklemd met een lijmklem en de zwarte voet tegen de klok in gedraaid........ 5 minuten later gaf het eindelijk mee en blijkt dat alleen de zwarte voet aan het draaien is dus eindig ik met een losse voet in mijn handen en nog steeds die onderkant er niet af. Met de lijmklem de blauwe onderste deksel vastklemmen gaat niet, op de een of andere manier schiet die klem er dan gelijk af wanneer ik veel kracht zet. Doe ik misschien iets fout en is er dus een handigere manier om die reserator onderkant eraf te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS

GambitRS

w00t

Bijkomend voordeel van mijn poging om de onderkant open te maken: De pomp maakt nu bijna geen geluid meer :+ Komt waarschijnlijk omdat de pomp eventjes niet onder water heeft gestaan waarna ik hem eventjes aan heb gezet.... of door al het gewiebel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn reserator gewoonop een muismatje gezet. Het enigste dat ik nu nog hoor is die flow meter, mss haal ik hem er wel eens tussenuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-03 21:42
Ik heb reserator ook aangesloten, met vga blok er bij, flow indicator heb ik er niet aan gedaan, lekte wat :(
Maar heb alles netjes aangesloten, volgorde is reserator > cpu > vga > reserator
amd athlon xp 2600+ en 9800pro@xt
Mijn temps zijn zo;n 40 a 50 graden voor cpu
en 60 tot 70 voor vga
dit is veel te veel, want met lucht had ik met 7000cu en ZM80D (+fan) had ik stukje koeler zelfs.
Alles draait op normale snelheden.
Heb er 2,5 a 3 liter koelvloeistof er in gegooid
(innovatek Protect IP, die literflessen http://www.innovatek.de/c...k.de/index.php?StoryID=97)
pomp doet het goed, en heb er netjes laagje koelpasta er tussen.
Alle slangen hebben ruikme bochten, geen knikken of dergelijke.
CPU blok voelt trouwens niet echt warm aan, gpu blok wel wat warmer.
Alle lucht is er uit, en heb eerst tijd proefgedraait met pc uit.
Maar de temps zijn gewoon te warm voor zo'n waterkoel systeem lijkt me, er is op een of andere manier iets verkeerd.
Heb verder geen ervaring met waterkoeling.

http://download.w3news.org/water/PICT0454.JPG
Heb slangen nu trouwens nog wat netter aangelegd, vooral buiten de kast.

Een beter internet begint bij jezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt er te veel water ingedaan. er kan maar 2.5 liter in en in de handleiding staat er dat je waterniveau niet hoger mag liggen dan de hoogte van je processor. Ik weet niet ofdat dit iets aan de koelprestaties kan doen, maar zo staat het toch in de handleiding. Ik heb de resreratpr ook en ik haal 25° op mijn processor (wel bij het opstarten). En stressed heb ik 35°.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w3news schreef op 23 oktober 2004 @ 00:19:
Ik heb reserator ook aangesloten, met vga blok er bij, flow indicator heb ik er niet aan gedaan, lekte wat :(
Maar heb alles netjes aangesloten, volgorde is reserator > cpu > vga > reserator
en 60 tot 70 voor vga
dit is veel te veel, want met lucht had ik met 7000cu en ZM80D (+fan) had ik stukje koeler zelfs.
(innovatek Protect IP, die literflessen http://www.innovatek.de/c...k.de/index.php?StoryID=97)
Maar de temps zijn gewoon te warm voor zo'n waterkoel systeem lijkt me, er is op een of andere manier iets verkeerd.

nou je hebt veel bochten... Maar dit maakt niet heel veel uit.

temps die je haalt zijn heel normaal. Bedenk wel: Je onderdelen worden passief gekoelt! :9
Ik heb idle voor mijn CPU (XP3200+ @ stock) enkel de CPU aangesloten ~38 graden idle. Ik had eerst ook iets van 45 graden.
Dit heb ik naar beneden gekregen door extra ringetjes te gebruiken om het CPUwaterblok steviger tegen de core aan te krijgen. En artic silver 5 te gebruiken (scheelt zo'n 2-3 graden).

Je VGA temps kunnen ook goed kloppen. Bedenk wel dat het niet het beste waterkoelblok is. De waterflow gaat er gewoon recht doorheen. Misschien help artic silver 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
Mijn artic silver 5 was op :(
Maar er komt binnenkort weer een nieuwe tube.
Ik zal ook de cpu blok wat steviger er op proberen te zetten, en het waternivo wat zakken.
Maar het water staat wel hoger dan mijn processor.
(ik heb niet de complete 3 liter er in gedaan hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 10:07:
Je hebt er te veel water ingedaan. er kan maar 2.5 liter in en in de handleiding staat er dat je waterniveau niet hoger mag liggen dan de hoogte van je processor...
Niet hoger dan cpu?
dan kan maar klein laagje in |:(
Denk dat dan niet eens 50% gevuld is.

Ik zie nu wel net staan ja :D
To let the residual coolant flow back to the reserator, place the CPU water block higher than the coolant level of the reserator.
(blz 19, bovenaan)
Maar gaat het hier niet over als je andere cpu blok er op wil doen? :P

[ Voor 27% gewijzigd door w3news op 23-10-2004 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
w3news schreef op 23 oktober 2004 @ 11:17:
[...]
Ik zie nu wel net staan ja :D
To let the residual coolant flow back to the reserator, place the CPU water block higher than the coolant level of the reserator.
(blz 19, bovenaan)
Maar gaat het hier niet over als je andere cpu blok er op wil doen? :P
Dat is inderdaad alleen van belang als je het water eruit wilt laten lopen ivm montage van een ander koelblok of iets dergelijks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:41
w3news schreef op 23 oktober 2004 @ 00:19:
en 60 tot 70 voor vga

Ik zou de koeltoren ook achter je behuizing weghalen. Je psu en kast fan blazen er warme lucht tegenaan, wat de koeling niet echt ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat van het waterniveau niet hoger dan je cpu is echt onzin, dit zou bij barebones, desktops e.d betekenen dat er maar heel weinig water in kan.

Hoe meet je je temp? Heb je ook temps van het water zelf. Als het water zelf niet al te heet wordt is het een indicatie dat er iets niet goed aangesloten / vastgeschroefd zit.
Verschil bij mij is voor water/cpu ongeveer met load 10C
Verschil bij water water/gpu ongeveer met load 15C

Eerst had ik ook een temp probleem, bleek dat het gpu blok echt heel stevig erop moest. Komt door dat frame om de core heen, hierdoor maakt het moeilijker contact.

zie pag 15/16 van draadje voor mijn temps e.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakeAway
  • Laatst online: 12-09 14:41
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 11:00:
Dat van het waterniveau niet hoger dan je cpu is echt onzin, dit zou bij barebones, desktops e.d betekenen dat er maar heel weinig water in kan.
Als je pomp sterk genoeg is heb je gelijk, maar in dit geval heb ik mijn twijfels. Hoe meer water in het reservoir hoe krachtiger de pomp moet zijn om het reservoir vol te pompen. En ik vraag me af hoe sterk de pomp is. Maximum Lift: 0,5m dus des te meer lift, des te minder flow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
temps heb ik gemeten met sensor van mijn antec P160 (Performance One)
maar ook via NVIDIA System Utility de cpu temps, en de overdrive functie van mijn R360 kaart (GeCube 9800xt bios op sapphire 9800pro)

Maar ik zal alle blokken er wat steviger er aan maken, en de toren op andere plek zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
ali-a schreef op 24 oktober 2004 @ 11:49:
[...]

Als je pomp sterk genoeg is heb je gelijk, maar in dit geval heb ik mijn twijfels. Hoe meer water in het reservoir hoe krachtiger de pomp moet zijn om het reservoir vol te pompen. En ik vraag me af hoe sterk de pomp is. Maximum Lift: 0,5m dus des te meer lift, des te minder flow.
Op zalman zie ik volgende specs staan van de pomp.
Maximum Integrated Water Pum : 5 W, Qmax 300L/h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w3news schreef op 24 oktober 2004 @ 11:50:
temps heb ik gemeten met sensor van mijn antec P160 (Performance One)
maar ook via NVIDIA System Utility de cpu temps, en de overdrive functie van mijn R360 kaart (GeCube 9800xt bios op sapphire 9800pro).
Heb je nog het water gemeten, wordt dit ook heel heet? zou zo'n 10-15 lager moeten liggen, dan je gemeten temps?
ali-a schreef op 24 oktober 2004 @ 11:49:
[...]
Maximum Lift: 0,5m dus des te meer lift, des te minder flow.
Volgens mij pomp de pomp het water uit de reserator, het gaat erom dat vanaf daar de lift niet meer dan 0,5m is. Dus tussen het out punt en het hoogste punt waar je het water heen wilt hebben. Dit staat los van het waternivau in de reserator
Het water wordt in de reserator niet omhoog gepompt, maar wordt door warmte/koude verschil omhoog gevoert.
Als ik topics over waterkoeling mag geloven heeft de waterflow niet een groot effect, als het maar flowt.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet hoger dan cpu?
dan kan maar klein laagje in
Denk dat dan niet eens 50% gevuld is.

Ik zie nu wel net staan ja
(blz 19, bovenaan)
Maar gaat het hier niet over als je andere cpu blok er op wil doen?
Srr niet goed gelezen, maar ik dacht wel dat je hem niet volledig vol mocht doen, rond 80-90%. staat in de handleiding p 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Moet ik voordat ik de computer aanzet de reserator een paar seconde laten lopen of kunnen ze gelijktijdig aan?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Felixje schreef op 29 oktober 2004 @ 09:18:
Moet ik voordat ik de computer aanzet de reserator een paar seconde laten lopen of kunnen ze gelijktijdig aan?
gelijktijdig ;)

De CPU maakt toch nog geen warmte die afgevoerd moet worden als hij uit staat.
Misschien zou het wel een idee zijn als je de PC uitgeschakeld dat de reserator nog 1 minuut laat pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 09:26:
gelijktijdig ;)

De CPU maakt toch nog geen warmte die afgevoerd moet worden als hij uit staat.
Misschien zou het wel een idee zijn als je de PC uitgeschakeld dat de reserator nog 1 minuut laat pompen.
Een luchtkoeling stopt toch ook meteen, ik dacht hem eerst even te laten lopen zodat het water goed stroomt.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muyz schreef op 07 oktober 2004 @ 00:33:

Teaser ;) :
Ik denk dat als je de reserator OP de verwarming zet, dat ie dan beter warm wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Felixje schreef op 29 oktober 2004 @ 09:47:
[...]

Een luchtkoeling stopt toch ook meteen, ik dacht hem eerst even te laten lopen zodat het water goed stroomt.
Inderdaad CPU blijft heet na uitzetten van computer. Maar als je nou je CPU rustig laat afkoelen geeft wel een leuk en rustgevend idee. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 12:59:
[...]

Inderdaad CPU blijft heet na uitzetten van computer. Maar als je nou je CPU rustig laat afkoelen geeft wel een leuk en rustgevend idee. O-)
Jij had toch een relais in een stekkerdoos gebouwd? Dan gaat de reserator toch ook meteen uit?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Felixje schreef op 29 oktober 2004 @ 15:14:
[...]

Jij had toch een relais in een stekkerdoos gebouwd? Dan gaat de reserator toch ook meteen uit?
idd, wat ik vertelde heb ik niet (ik heb enkel relais). Maar als extratje zou het mooi zijn. En ja een CPU hoeft eigenlijk enkel gekoeld te worden wanneer hij aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
Ik heb nu alle slangen wat anders gedaan, en de totale lengte is ook korter geworden, het gaat allemaal directer, en minder bochten.
Ook staat de reserator niet achter mijn voeding meer, en heb ik artic silver 5 er tussen gesmeerd.
Ook heb ik wat minder water er in gedaan.

resiltaat:
mijn cpu blok wordt nu wel warm, en mijn reserator ook, en de slangen voelen zelfs warmpjes aan.
de temps zijn wel het zelfde. 8)7
(heb niet het water gemeten)

Misschien heb ik nu iets te weinig vloeistof er in, maar de temps van cpu en gpu zijn wel zelfde gebleven :P
Ik denk dat er nu opzich wel genoeg vloeistof in zit hoor, misschien wel iets minder dan 80%, maar denk wel voldoende.
Ik zal wel wat experimenteren gaan hoe de temps zijn bij welk waternivo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
Verwijderd schreef op 29 oktober 2004 @ 10:35:
[...]

Ik denk dat als je de reserator OP de verwarming zet, dat ie dan beter warm wordt...
Als je de hele topic doorgelezen zou hebben, zou je hebben gelezen dat die verwarming nooit aan staat...

[ Voor 12% gewijzigd door Muyz op 31-10-2004 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
w3news schreef op 30 oktober 2004 @ 21:15:
Ik heb nu alle slangen wat anders gedaan, en de totale lengte is ook korter geworden, het gaat allemaal directer, en minder bochten.
Ook staat de reserator niet achter mijn voeding meer, en heb ik artic silver 5 er tussen gesmeerd.
Ook heb ik wat minder water er in gedaan.

resiltaat:
mijn cpu blok wordt nu wel warm, en mijn reserator ook, en de slangen voelen zelfs warmpjes aan.
de temps zijn wel het zelfde. 8)7
(heb niet het water gemeten)

Misschien heb ik nu iets te weinig vloeistof er in, maar de temps van cpu en gpu zijn wel zelfde gebleven :P
Ik denk dat er nu opzich wel genoeg vloeistof in zit hoor, misschien wel iets minder dan 80%, maar denk wel voldoende.
Ik zal wel wat experimenteren gaan hoe de temps zijn bij welk waternivo.
Waarom minder water?

[ Voor 255% gewijzigd door Felixje op 31-10-2004 16:06 ]

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
Felixje schreef op 31 oktober 2004 @ 15:26:
[...]

Waarom minder water?
Om te kijken of dat invloed heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
w3news schreef op 31 oktober 2004 @ 16:53:
[...]

Om te kijken of dat invloed heeft :P
Dan moet je dat toch niet combineren met andere koelpasta en de slangen anders leggen? Hoe zijn de resultaten als je het water gelijk houd?

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slash24
  • Laatst online: 20-08 11:34
Heeft iemand al een handige manier / mod bedacht om dit koelbeest mee gemakkelijker mee te kunnen nemen naar LAN parties??
Ik denk er over om hem ook aan te schaffen maar de "onhandigheid" bij verplaatsen van de PC houdt me nog een beetje tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
Felixje schreef op 31 oktober 2004 @ 17:29:
[...]

Dan moet je dat toch niet combineren met andere koelpasta en de slangen anders leggen? Hoe zijn de resultaten als je het water gelijk houd?
Ja dat bedacht ik me ook later :P

maar ik heb nu tijdje gedraaid met half vol, en heb nu iets meer er in gedaan.
Hoe meer je er in doet, hoe koeler de blokken zijn, en hoe koeler het water blijft.

Maar de temps van de cpu en gpu blijven ongeveer gelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Laatst online: 29-08 19:41
Heeft iemand al een handige manier / mod bedacht om dit koelbeest mee gemakkelijker mee te kunnen nemen naar LAN parties??
Ik denk er over om hem ook aan te schaffen maar de "onhandigheid" bij verplaatsen van de PC houdt me nog een beetje tegen!
ik ben ook een befaamd lanparty bezoeker, en ik doe em gewoon in de doos.
ik heb 1 stukje piepschuim eruit gehaald, en heb de slangen vastgeklemd in de koelvinnen.. laatste x ff de doos dichtgetaped, zodat de res. er niet uit kan vallen.. dit beurde namelijk @ the hybrid :( |:( nu is deze dus helaas beetje beschadigd.. maar in de doos werkt het goed.. onderweg ff slangklemmen erop, en kleine "dopjes" gemaakt van restant slang, om te zorgen, dat het niet uit je pc loopt..

nu heb ik zelf een kleine vraag; ik koop binnenkort een splinternieuwe Saphire 9800 Pro voor €145, en deze wil ik ook gelijk waterchillen :*) . welk koelblokje kan ik het beste hiervoor gebruiken..? momenteel heb ik een G4 TI 4200 64 mb. deze word gekoeld door de ZM-GWB1 (zalman vga waterkoelblokje)

nu heb ik de binnenkant bestudeert, en nu bevalt het blokje me niet helemaal.. een buisje op 'n aluminium blokje vind ik nou niet zo spectaculair..

ik zoek een vga blokje, dat dus dezelfde aansluiting als mn huidige blokje heeft (in de lengterichting zoals je agp slot) en dan eentje, waarbij ik mn vga kaart, ietswat kan overclocken.. ik ben een n00b hierin, dus dit zal geen die-hard clock worden..

wie kan mij hierbij helpen???

[ Voor 104% gewijzigd door BootVluchteling op 02-11-2004 17:17 . Reden: testje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
ik heb ook Saphire 9800 Pro, maar je niet de 128bit versie nemen, kijk hiervoor uit!
128bit is goedkoper, maar is ook minder uit te halen.

wat ik wel nadeel vindt is dat je hem hoort bij hoge fps, dan zoemt hij :(

Ik heb ook dat zalman gpu blokje, en die koelt inderdaad niet bijzonder, kan nog beter luchtkoelen :P
Denk dat ik ook nog een ander blokje er op monteer, maar ik zou ook nog niet weten welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
w3news schreef op 02 november 2004 @ 22:34:
ik heb ook Saphire 9800 Pro, maar je niet de 128bit versie nemen, kijk hiervoor uit!
128bit is goedkoper, maar is ook minder uit te halen.

wat ik wel nadeel vindt is dat je hem hoort bij hoge fps, dan zoemt hij :(

Ik heb ook dat zalman gpu blokje, en die koelt inderdaad niet bijzonder, kan nog beter luchtkoelen :P
Denk dat ik ook nog een ander blokje er op monteer, maar ik zou ook nog niet weten welke.
zoemt ie?? das wel klote.. en hoe weet je of dit bij alle 128 mb versies is...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wippo76
  • Laatst online: 12-11-2024
[quote]Ik heb ook dat zalman gpu blokje, en die koelt inderdaad niet bijzonder, kan nog beter luchtkoelen[quote]

wat bedoel je met niet bijzonder heb je daar temps bij of overklock resultaten die minder zijn als bv de standaard koeler

[ Voor 7% gewijzigd door wippo76 op 04-11-2004 13:08 ]

Ja zou ik ook zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Mijn Zalman Reserator maakt sinds 2 weekjes een soort trillend/tikkend geluid, het komt uit de basis, dus daar waar de pomp zit. Hij doet het nog steeds perfect, temps zijn hetzelfde, dus dat is het probleem niet. Alleen dat ie nu die herrie maakt is minder lekker, het is het enigste dat ik nu hoor. :/

Hij heeft nu zo ongeveer 2 maanden vol aangestaan in totaal (ongeveer 5 dagen per week 24uur, nooit langer dan 2 weken achter elkaar zonder een keer uit te gaan). Ik heb er al wat water bijgedaan maar dat is het niet.

Misschien dat er een schroefje lost zit ofzo? Heeft iemand hier al es van gehoord of heeft het zelf ook (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
BootVluchteling schreef op 03 november 2004 @ 06:22:
[...]

zoemt ie?? das wel klote.. en hoe weet je of dit bij alle 128 mb versies is...??
Bij echt hoge fps zoekt hij, bij lage niet dus.
Je moet even de winkel vragen welke versie het is, soms staat het er bij.
Op sapphire site staat er ook wel wat over.
Maar je de kaart hebt, is het makkelijk te zien, zie de andere hoek van GoT :P
Maar ik heb het over de 128bit of 256 bit, niet over 128mb of 256mb trouwens
Dat is totaal wat anders. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
mbvisiontt schreef op 04 november 2004 @ 14:07:
Mijn Zalman Reserator maakt sinds 2 weekjes een soort trillend/tikkend geluid, het komt uit de basis, dus daar waar de pomp zit. Hij doet het nog steeds perfect, temps zijn hetzelfde, dus dat is het probleem niet. Alleen dat ie nu die herrie maakt is minder lekker, het is het enigste dat ik nu hoor. :/

Hij heeft nu zo ongeveer 2 maanden vol aangestaan in totaal (ongeveer 5 dagen per week 24uur, nooit langer dan 2 weken achter elkaar zonder een keer uit te gaan). Ik heb er al wat water bijgedaan maar dat is het niet.

Misschien dat er een schroefje lost zit ofzo? Heeft iemand hier al es van gehoord of heeft het zelf ook (gehad)?
Raar dat eerder niet deed, mijn bromt ook beetje, maar dat is de pomp.
Heb je misschien wat anders heen gezet?
Of iets in de buurt wat trilt?
(de reserator is niet 100% stil, komt door pompje, en die kan beetje trillen, en als verkeerd staat, de omgeving ook)

Zet anders de reserator even tijdje uit, en dan weer aan, en kijken of weer trilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
w3news schreef op 04 november 2004 @ 16:48:
[...]

Raar dat eerder niet deed, mijn bromt ook beetje, maar dat is de pomp.
Heb je misschien wat anders heen gezet?
Of iets in de buurt wat trilt?
(de reserator is niet 100% stil, komt door pompje, en die kan beetje trillen, en als verkeerd staat, de omgeving ook)

Zet anders de reserator even tijdje uit, en dan weer aan, en kijken of weer trilt.
Aan de situatie is niets veranderd, niet qua systeem, als qua temperatuur als qua bureau opstelling etc. Ik heb hem al eens 4 dagen uit gehad staan, maar het moment dat ik hem weer aanzet is het er alweer. Ik bedoel idd niet het zachte brommen, of de gal van je bureau ofzo (welke ik heb opgelost door er schuimmatjes onder te zetten btw). :)

Ik heb er bij deze ook mee geschud en tegenaan getikt en nu ook hard op geduwd met hele lichaamsgewicht, maar dat helpt ook niks. :|

[ Voor 4% gewijzigd door mbvisiontt op 04-11-2004 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij maakte hij ook zo een brom geluidje en ik heb hem op een muismatje gezet en het was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
Ik heb de 2 120mm fans weer aan gedaan, nu is mijn pc niet zo stil meer (hoewel deze papst fans wel aardig ztil zijn), maar de temp zakt zo heel wat graden naar beneden.
de fan achterin blaast de lucht richting de cpu blok (dus niet uit de kast, maar in), en de fan voorin blaast tegen de harde schijven aan.
Ik zit nu op 38/39 voor cpu, en 20/21 voor mobo.
(maar scheelt ook welke temp de kamer is natuurlijk :P )

Ook de gpu temp is gezakt door de extra lucht, 50 a 55 graden.

Als ik ga gamen dan stijgt de temp naar 55 a 60, en mobo naar +/- 24, cpu naar +/- 42.

Maar ik merkte ook dat die hardeschijven de lucht ook hard nodig hadden, zonder lucht werden ze te warm, 40 a 45 graden, met lucht er bij voelen ze weer lekker koel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
ik zoek een vga blokje, dat dus dezelfde aansluiting als mn huidige blokje heeft (in de lengterichting zoals je agp slot) en dan eentje, waarbij ik mn vga kaart, ietswat kan overclocken.. ik ben een n00b hierin, dus dit zal geen die-hard clock worden..

wie weet een goed blokje hiervoor..? ik zoek zoiets, met dezelfde slangafmeting zoals die van de reserator... maar dan beter koelend..

• BootVluchteling
niet allemaal tegelijk :Z

Verwijderd

Ik zoek dit eigenlijk ook wel. Ik dacht dat de slangaansluitingen 12mm waren

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

BootVluchteling schreef op 08 november 2004 @ 20:31:

wie weet een goed blokje hiervoor..? ik zoek zoiets, met dezelfde slangafmeting zoals die van de reserator... maar dan beter koelend..
Zoek eens bij shop's zoals:

www.perfectsystems.nl
www.freezinghardware.nl
www.oc-shop.com
www.tweakstore.net <---Lees daar wel ff eerst de survey voor je besteld

Er zijn nog wel wat meer shop's te vinden, maar met wat research is dat echt wel te vinden hoor

[ Voor 8% gewijzigd door DaWaN op 11-11-2004 14:58 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Maar voor de slangdoorsnede van de reserator, moet je dan kijken naar de buitendiameter of de binnendiameter? de buitendiameter is 12mm en de binnendiameter is 8mm. Als het de binnendiameter is dan is dit mss handig http://www.perfectsystems.nl/info.asp?Info=45032

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 15:01:
Maar voor de slangdoorsnede van de reserator, moet je dan kijken naar de buitendiameter of de binnendiameter? de buitendiameter is 12mm en de binnendiameter is 8mm. Als het de binnendiameter is dan is dit mss handig http://www.perfectsystems.nl/info.asp?Info=45032
maar deze zijn voor 8mm/10mm (resp binnen-/buitendiameter). Het kan wel maar dat moet je gaan proppen.

Ik heb ook veel gezocht, maar ik ga dit uitvoeren:
Asetek VGA en Chipset 10mm waterbloks. (25euro per stuk, dus lekker goedkoop)
Deze hebben een 1/4" schroefdraad.
Dan vier keer 1/4" 8mm fittings.

Je hebt dan goedkope waterbloks, die goed presteren en die passen op de slang van de reserator. Tuurlijk niet mooie aansluitingen, maar niet slechter dan de ZalmanVGAwaterblok-aansluitingen

Ik heb al alle onderdelen behalve de Asetek VGA02/P2 10mm. Deze is ook erg slecht leverbaar in Nederland. Ik heb de Asetek VGA02/P2 10mm in bestelling staan bij CT-systemen. Dus daar wacht ik nog op. Maar ik denk dat ik hem binnen 2 weken binnen heb. :)

• BootVluchteling
DaWaN schreef op 11 november 2004 @ 14:56:
[...]

www.perfectsystems.nl
www.freezinghardware.nl
www.oc-shop.com

Er zijn nog wel wat meer shop's te vinden, maar met wat research is dat echt wel te vinden hoor
bedankt voor je hulp, maar mijn vraag is dus, wie een blokje heeft, waarvan ie zegt: nou ik heb em, en hijs perfect.. ik raad em aan.. begrijp je..?

Verwijderd

dus als ik een waterblok wil kopen die past op de slangen van de reserator moet ik kijken naar 1/4" aansluitingen? Op dit gebied ben ik nogal een noob ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 november 2004 @ 21:50:
dus als ik een waterblok wil kopen die past op de slangen van de reserator moet ik kijken naar 1/4" aansluitingen? Op dit gebied ben ik nogal een noob ;)
ik snapte het eerst ook niet, maar volgens mij nu wel :P

De 1/4" is van de schroefdraad. En dus niet waar de slang overheen gaat.

Je hebt nodig een aansluiting waar een 8mm slang overheen kan. Maar neem je een snelkoppeling (die het Zalman CPU-blok ook heeft) dan moet je ook rekening houden met de buitendiameter van de slang.

hier een bepaalde fitting (dezelfde soort als ik ga gebruiken, maar niet dezelfde maten denk ik):
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakstore.net/shop/images/fitting_1-4_8mm_bu.jpg

links is de aansluiting die op het waterblok moet (bij aansluiten heb je gastape nodig). Ik heb 1/4"genomen, maar er bestaat veel meer bijvoorbeeld: 3/8" of 1/2".
rechts daar moet de slang omheen. Dus een juiste breedte hiervan is 8mm, maar 10mm kan ook nog. Dan nog van die stalen klemmen om de slang stevig vast te houden.

:)

/edit typo

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2004 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
quote:
DaWaN schreef op 11 november 2004 @ 14:56:
[...]

www.perfectsystems.nl
www.freezinghardware.nl
www.oc-shop.com

bedankt voor je hulp, maar mijn vraag is dus, wie een blokje heeft, waarvan ie zegt: nou ik heb em, en hijs perfect.. ik raad em aan.. begrijp je..?
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik iedergeval nog niet. Maar bedenk wel het is heel moeilijk een juiste maat blok te vinden bij deze reserator-maat-slang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
is dat zo..? is die slangmaat zo byzonder dan..? en er zijn toch wel verloopstukjes..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:10:
is dat zo..? is die slangmaat zo byzonder dan..? en er zijn toch wel verloopstukjes..?
die mag jij gaan zoeken... ;)
de 8mm/12mm komt gewoon heel weinig voor en ik heb ook geen snelkoppelingen voor deze maat gevonden.

De fitting die ik ga gebruiken, hiervan hoeven aleen de binnenwand gelijk te zijn. En slangen met 8mm binnenwand komen genoeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
ik heb maar weer de ZM-GWB1 besteld.. (standaard vga blokje voor reserator..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Even ter info: Mijn zalman is weer gestopt met zijn irritante geluidje, meer zo het idee van "op een dag heb je het!", hij hield er spontaan mee op. :D

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.