Zalman Reserator

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.091 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Ok ik ben dus nu van plan een watergekoelde voeding te kopen en deze aan te sluiten op mijn reserator. Aangezien zalman zelf nog geen watergekoelde voedingen maakt, dacht ik aan die van silentmaxx. Mijn vraag aan jullie, is er al iemand die dit heeft geprobeerd ? ik ben benieuwd hoeveel invloed het toevoegen van de voeding aan het reserator waterkoelsysteem invloed heeft op de koelprestaties mbt de cpu en gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaargod
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:55
deze set ziet er erg vet uit, ik denk er over deze te kopen van het geld dat ik vang van mijn krantenwijk-kerstkaartjes..... mijn vraag, ik heb nu de Zalman CNPS7000A-Cu. heeft het dan nut om de Reserator 1 aan te schaffen, of zijn de verschillen in temps zeer minimaal? ik heb de CNPS draaien in Silent mode, ik hoor m'n pc niet, heb sowieso altijd geluid aan. BvD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In jouw geval zou ik de reserator niet kopen, ik heb hem gekocht omdat mijn pc te veel lawaai maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 14:27
niet echt iets om mee naar een lanparty te gaan he :X dat koel ding alleen weegt al 6,5 kilo
en een beetje duur

[ Voor 21% gewijzigd door wesleytjuh op 24-11-2004 21:14 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-08 19:41
wesleytjuh schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:14:
niet echt iets om mee naar een lanparty te gaan he :X dat koel ding alleen weegt al 6,5 kilo
en een beetje duur
ik heb em al 2x meegenomen naar een lanparty... ik zie geen probleem.. zolang je em maar niet uit je doos laat vallen, zoals ik |:( hij stond schuin op de grond tegen iets aan, maar niet schuin genoeg... *klap* op de grond ;( nu is ie licht beschadigd

Verwijderd

Ik heb naast deze thread een aantal reviews gelezen en ben heel enthousiast over deze Zalman set. Een prachtig moment om dit te ontdekken aangezien ik ook van plan ben een nieuw systeem te kopen. Ik heb wel een paar vragen aan de "kenners" hier :)

Op de Zalman site staat het volgende lijstje:

-----------------------------------------------------------------------------------------
Compatible CPUs
- Intel Pentium 4 (Socket 478),
- AMD Athlon/Duron/Athlon XP (Socket 462),
- AMD AMD64 (Athlon 64/Athlon 64 FX/Opteron)(Socket 754/939/940)
-----------------------------------------------------------------------------------------

In veel reviews komt de 939 niet voor (laat ik deze nu net op het oog hebben voor mijn systeem). De beste verklaring is dat de 939 nog niet uit was toen de reviews werden geschreven, klopt dit? Als het op de site van Zalman staat neem ik aan dat het werkt maar de twee verschillende lijstjes geven toch wel een kleine onzekerheid.

Tweede vraag is het VGA koelblokje, hier in deze thread maar ook in reviews is men niet onverdeeld enthousiast over dit blokje omdat het eigenlijk alleen het water langs de chip stuurt, bijna volle snelheid. In mijn nieuwe systeem is plaats voor een Radeon X800XT en ik vraag me af of ik de koeling van deze zware kaart kan toevertrouwen aan het koelblokje+heatsinks? Heeft iemand hier ervaringen mee of misschien tips, ik hoor ze graag! :)

Alvast bedankt!

• *discostar*
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:28:
In veel reviews komt de 939 niet voor (laat ik deze nu net op het oog hebben voor mijn systeem). De beste verklaring is dat de 939 nog niet uit was toen de reviews werden geschreven, klopt dit?
Klopt.. en het past prima heb 'm op een 939 3800+ zitten, gewoon met de standaard bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb een vraagje. Ik heb nu gewoon een standaard koel blok op me amd 3500+ 64bit. En zit er over te denken om een nieuwe koeler of water koeling te kopen. Wat kan ik het beste doen. Het moet koud zijn maar ook stil. Ik zie door het boven het bos ongeveer niet meer zoveel informatie is er over te vinden. Ik heb gekeken naar dit setje (van zalman) en de aquagate van coolermaster. Voordeel van laast genoemde is dat het ingebouwd zit in de kast dus makkelijker mee te nemen naar lans en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
WeAreLegion schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 01:17:
Ik heb een vraagje. Ik heb nu gewoon een standaard koel blok op me amd 3500+ 64bit. En zit er over te denken om een nieuwe koeler of water koeling te kopen. Wat kan ik het beste doen. Het moet koud zijn maar ook stil. Ik zie door het boven het bos ongeveer niet meer zoveel informatie is er over te vinden. Ik heb gekeken naar dit setje (van zalman) en de aquagate van coolermaster. Voordeel van laast genoemde is dat het ingebouwd zit in de kast dus makkelijker mee te nemen naar lans en dergelijke.
dit is echt puur een eigen keuze. ik ging voor de stilte van het systeem, dus koos i voor de reserator. als je dan naar lanparty's gaat, is het een beetje lastig, maar het went vanzelf... gewoon een beetje je gewoonte aanpassen.. de reserator is echt voor de stilte, en die andere is beetje voor oc-en.. ten minste, zo bekijk ik het..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:28:Tweede vraag is het VGA koelblokje, hier in deze thread maar ook in reviews is men niet onverdeeld enthousiast over dit blokje omdat het eigenlijk alleen het water langs de chip stuurt, bijna volle snelheid. In mijn nieuwe systeem is plaats voor een Radeon X800XT en ik vraag me af of ik de koeling van deze zware kaart kan toevertrouwen aan het koelblokje+heatsinks? Heeft iemand hier ervaringen mee of misschien tips, ik hoor ze graag! :)

Alvast bedankt!
Het blokje kan de x800xt wel genoeg koel houden, maar ermee overclocken gaat niet lukken. je kan ook zoiets nemen:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~groo3104/asetek_vga_mod.jpg
Asetek VGA02/P2 10mm blok met 1/4" fittings 8mm

ik wacht momenteel op mijn Asetek VGA02/P2 10mm blok. Is momenteel erg slecht leverbaar in Nederland.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2004 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
zou een standaardblokje van de reserator (de ZM-GWB1) een 5900 kunnen koelen (met oc?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 09:51:
[...]Het blokje kan de x800xt wel genoeg koel houden, maar ermee overclocken gaat niet lukken. je kan ook zoiets nemen:
[afbeelding]
Asetek VGA02/P2 10mm blok met 1/4" fittings 8mm

ik wacht momenteel op mijn Asetek VGA02/P2 10mm blok. Is momenteel erg slecht leverbaar in Nederland.
Bedankt, overclocken was ik niet van plan maar misschien dat Asetek blokje wel een goed idee om wat extra zekerheid in te bouwen :)

Aangezien jij hem ook hebt bestelt neem ik aan dat het gewoon past op de buizen/etc ?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 14:13:
[...]

Bedankt, overclocken was ik niet van plan maar misschien dat Asetek blokje wel een goed idee om wat extra zekerheid in te bouwen :)

Aangezien jij hem ook hebt bestelt neem ik aan dat het gewoon past op de buizen/etc ?

Het licht niet aan het blok of het past op de slangen, maar aan de fittings. Koop dus de juiste fittings.
Asetek 1/2" blokken kan ook maar dan moet je met verloopstukken gaan werken en daar hou ik niet van.

het asetek blokje is bovendien niet echt duur.
bij http://www.ct-systemen.nl/ maar 27,50 euro (excl verzendkosten). (Bijna even duur als het vgablok van zalman, maar wel zonder geheugenkoeling)
Dan nog 2x fittings voor 2 euro en 2x klemmetjes (denk 20 cent per stuk). Dit kan je wel vinden bij een beetje goede pc shop anders misschien bij een superdoe.

CT-systemen.nl is de enige shop in nederland die ik ken die deze maat blokjes heeft. :( Ze dachten de blokken deze week binnen te krijgen, maar daar is blijkbaar niks van terecht gekomen. Dus ik hoop op volgende week. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het wat betreft de temperatuur haalbaar om het volgende te koelen:
- CPU (939)
- Nortbridge
- 2 VGA in SLI (denkt aan 6600)

Ik zelf denk dat dit wel te doen moet zijn, maar wil het graag even zeker weten, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Als de slang 12mm groot is aan de buitenkant en 8mm groot aan de binnenkant, is het dan een 12mm of een 8mm slang?

Mijn reserator is ontzettend veel lawaai gaan maken omdat het schoepenrad in de pomp onstabiel was geworden. Als ik besluit een nieuwe pomp te kopen wil ik wel graag weten of ik er dus fittingen bij moet bestellen, anders worden die bezorg kosten zo groot :)

Ik heb trouwens net de pomp onderhanden genomen, nu het me eindelijk is gelukt de onderkant van de reserator af te schroeven. Ik heb de pomp opengemaakt en het schoepenrad een beetje ingevet en dit heeft ervoor gezorgd dat het geluid nu iets minder is. Toch is het niet meer zo stil als in het begin. Dus als iemand een lawaaierige pomp krijgt, probeer het schoepenrad in te vetten :)

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 17:51
Ik ben van plan ook een reserator te kopen, ben nog even aan het zoeken waar ze al sets hebben met socket 775 clips, zalman zegt dat ze op het moment standaard in de doos zitten. Maar nou zat ik me nog even af te vragen of dat wel gaat lukken met de CPU fan, in de handleiding van m'n moederbord (Asus P5AD2 premium) staat dat de PC niet boot als er geen CPU fan op is aangesloten, deze is er dus niet als je er een reserator op zet, is dit aan te passen voor een watercooling, of zal er altijd een fan in m'n PC moeten blijven zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:19
sackie schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 02:22:
Ik ben van plan ook een reserator te kopen, ben nog even aan het zoeken waar ze al sets hebben met socket 775 clips, zalman zegt dat ze op het moment standaard in de doos zitten. Maar nou zat ik me nog even af te vragen of dat wel gaat lukken met de CPU fan, in de handleiding van m'n moederbord (Asus P5AD2 premium) staat dat de PC niet boot als er geen CPU fan op is aangesloten, deze is er dus niet als je er een reserator op zet, is dit aan te passen voor een watercooling, of zal er altijd een fan in m'n PC moeten blijven zitten?
waarschijnlijk is dit gewoon in de bios uit te zetten door de fanspeed van de cpu van the ignoren.
zo niet hang je er toch gewoon een 120mm fan aan op 5 volt, heb je meteen extra airflow voor bijv je videokaart en je pc is dan nogsteeds super stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
mensen, misschien een domme vraag... maaruh als ik artic silver 5 op mn cpu doet, en op mn videokaart, worden beide dan uiteindelijk warmer doordat mn reserator de warmte dan ook doorgeeft aan de VGA? (volgorde R-CPU-VGA-R) of worden uiteindelijk beide koeler..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoRs0n
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-02 16:35
Ik heb mij vandaag ne resorator aangeschaft.

Dat marcheerd zalig.
P4 oc'ed 2,8@3,2
Geforce 6800GT oc'ed @Ultra speeds
Alle mogelijke fans uitgeschakeld buiten PSU.
Ik heb artic silver 5 op cpu en vga gedaan.
CPU 46 graden
vga core 56 graden
Deze temps heb ik direct bekenen na 3dmark05.
3Dmark05 heeft 2uur op de kop gewerkt.

Zalig gewoon zone resorator.
Ik had schrik voor mijn videokaart maar alles gaat heel goed.
Dit wat tot nu toe mijn beste koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoRs0n schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:12:
Ik heb mij vandaag ne resorator aangeschaft.

Dat marcheerd zalig.
P4 oc'ed 2,8@3,2
Geforce 6800GT oc'ed @Ultra speeds
Alle mogelijke fans uitgeschakeld buiten PSU.
Ik heb artic silver 5 op cpu en vga gedaan.
CPU 46 graden
vga core 56 graden
Deze temps heb ik direct bekenen na 3dmark05.
3Dmark05 heeft 2uur op de kop gewerkt.

Zalig gewoon zone resorator.
Ik had schrik voor mijn videokaart maar alles gaat heel goed.
Dit wat tot nu toe mijn beste koop.
WHooo!!! zet iedergeval nog een fan aan op 5Volt, want er moet genoeg airflow zijn. Gelukkig heb je je voedingsfan nog. Harddisk chipsets en gebied rond je CPU en GPU moeten ook allemaal gekoeld worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op maandag 06 december 2004 @ 07:53:
mensen, misschien een domme vraag... maaruh als ik artic silver 5 op mn cpu doet, en op mn videokaart, worden beide dan uiteindelijk warmer doordat mn reserator de warmte dan ook doorgeeft aan de VGA? (volgorde R-CPU-VGA-R) of worden uiteindelijk beide koeler..?
Ze worden allebei koeler. Als de reserator warmer zou zijn dan de CPU en GPU waarom zou je dan nog koelen met een reserator? B)
En draai de blokken stevig aan. Kan zo 5 graden schelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 19:45

BertV

Handgemaakt

Ik ben verslaafd geraakt aan het stiller maken van m'n PC.
Er zit nu al "buiten alle proporties" veel geld in voor meer stilte.

Nu vraag ik me af of het zinvol is nog 'n keer zo'n onverstandige upgrade te doen ;) door mijn langzame 120mm CPU fan te vervangen door een Reserator.

Is zo'n Reserator stiller dan een dure 120mm fan @ +/- 850tpm (in een open systeemkast)?

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
ik had hem besteld, krijg ik net een mail dat hij niet meer leverbaar is omdat de reserator 2 eraan komt, maar heb m'n VGA blokjes ook al besteld maar bij een andere winkel, ik heb nu dus alternate gebeld, en die hadden hem gelukkig nog en het was volgens hun ook de nieuwe versie, hoop het maar want anders mag ik terug, is gelukkig niet al te ver weg :)

Maar reserator 2 komt begin januari uit, en prijs was nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

sackie schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:54:

Maar reserator 2 komt begin januari uit, en prijs was nog niet bekend.
Goed nieuws, de prijs van nr 1 gaat dan natuurlijk flink zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
BertV schreef op woensdag 08 december 2004 @ 15:55:
[...]

Goed nieuws, de prijs van nr 1 gaat dan natuurlijk flink zakken.
nope, nr 1 wordt helemaal niet meer geleverd, ze adviseerden mij om gelijk te reserveren bij een andere winkel, wat ik dus ook gedaan heb, want heb geen zin om een superdure prijs voor nr 2 te gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoRs0n
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-02 16:35
Ik werk bij hofline.
Ik kan deze nog perfect bestellen.
Wachttijd +-2 werkdagen. Prijs +-250€
www.hofline.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
GoRs0n schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:10:
Ik werk bij hofline.
Ik kan deze nog perfect bestellen.
Wachttijd +-2 werkdagen. Prijs +-250€
www.hofline.com
voor de reserator 1????? dan zit je ons wel moeilijk te naaien! toen ik em DEZE ZOMER kocht, kostte ie me 210 euro, en nu is ie al te krijgen voor rond de 170 op pricewatch als ik het goed heb!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Maar voor veel aankomende Reserator gebruikers heel belangrijk:

Is zo'n Reserator stiller dan een dure 120mm fan op lage toeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BertV schreef op donderdag 09 december 2004 @ 08:48:
Maar voor veel aankomende Reserator gebruikers heel belangrijk:

Is zo'n Reserator stiller dan een dure 120mm fan op lage toeren?

de reserator hoor je niet...
Ik heb hem op de vloer staan en kan hem enkel horen als ik heel dicht beneden bij de reserator luisteren. En dan is het nog nauwelijks te horen.
En de reserator zal ook veel beter koelen dan een 120mm fan op lage toeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 09:51:
[...]

de reserator hoor je niet...
Ik heb hem op de vloer staan en kan hem enkel horen als ik heel dicht beneden bij de reserator luisteren. En dan is het nog nauwelijks te horen.
En de reserator zal ook veel beter koelen dan een 120mm fan op lage toeren. :)
K, dat wou ik horen, het sparen kan beginnen.
(lees: het overtuigen van m'n vriendin waarom al mijn geld naar de PC gaat) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
BertV schreef op donderdag 09 december 2004 @ 09:55:
[...]
K, dat wou ik horen, het sparen kan beginnen.
(lees: het overtuigen van m'n vriendin waarom al mijn geld naar de PC gaat) ;)
Die overleefd dat toch wel?? Mijn meisie wist dat ik met Pc bezig ben, dus....

Over de Reserator, Ik heb hem 5 weken lang uitgehad, vanwege een renovatie in mijn huis. Nu staat hij al weer twee weken aan en nog steeds geen problemen. Ik hoefde zelfs geen demi-water bij te vullen!!

Ben benieuwd naar de reserator 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
BootVluchteling schreef op donderdag 09 december 2004 @ 07:29:
[...]

voor de reserator 1????? dan zit je ons wel moeilijk te naaien! toen ik em DEZE ZOMER kocht, kostte ie me 210 euro, en nu is ie al te krijgen voor rond de 170 op pricewatch als ik het goed heb!!!
Houd ook wat rekening met de dollar koers. :)

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
_bas_ schreef op donderdag 09 december 2004 @ 11:08:
[...]

Houd ook wat rekening met de dollar koers. :)
Bijde prijzen zijn toch echt in euros hoor, en hij is idd rond de 170, krijg hem morgen als het goed is via alternate voor 192,50 inclusief rembourskosten.

Nog even een vraag trouwens, ik heb net m'n VGA waterblok binnen gekregen en even bekeken, maar die memory heatsinks zijn een stuk kleiner dan de chips, kan ik die er gewoon opzetten dan? M'n chips zijn wel ongeveer 2x zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sackie schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:41:
[...]

Bijde prijzen zijn toch echt in euros hoor, en hij is idd rond de 170, krijg hem morgen als het goed is via alternate voor 192,50 inclusief rembourskosten.

Nog even een vraag trouwens, ik heb net m'n VGA waterblok binnen gekregen en even bekeken, maar die memory heatsinks zijn een stuk kleiner dan de chips, kan ik die er gewoon opzetten dan? M'n chips zijn wel ongeveer 2x zo groot.
dan gewoon 2 naast elkaar... want ze 2x zo lang?
of heb je dan 8 blokken te weinig? Want hoeveel menchipjes heb je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
sackie schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:41:
[...]

ik heb ze gewoon midden op die chipjes gezet, ze passen er niet volledig op, maar ik heb er een pfapst fan op staan, en ik kon mn kaart flink oc-en (standaard 250/513 naar 300/603) -> G4 TI 4200 64 mb...

ennuh

nog wat over die prijzen..

http://www.tweakers.net/pricewatch/79665

€175,95 voor de goedkoopste. dus dit staat buiten het importeren!!!

btw, heeft er iemand al specs van de reserator 2..? ik ben ZEER nieuwsgierig wat er voor nieuwe innovaties/ideeen zijn bijgedaan.. en past de R2 op de R1 slangen ed..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:55:
[...]

dan gewoon 2 naast elkaar... want ze 2x zo lang?
of heb je dan 8 blokken te weinig? Want hoeveel menchipjes heb je? :)
Dan heb ik er idd 8 te weinig, maar denk dat ik het wel doe zoals tomvdburg. Ben toch niet echt van plan om veel te gaan overclocken.

En over de specs van reserator 2 is nog helemaal niks bekend volgens mij, ze wisten alleen dat hij ergens in januari uitkomt, nog een maandje wachten dan maar.
Maar hij zal wel weer duur worden denk ik, aangezien reserator 1 ook ergens rond de 280 euro begon als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
ik ben benieuwd wat ze aan willen passen...

eventuele mogelijkheden: (wie vult mij aan..)

- verbeterde koellichaam voor meer warmteoverdracht aan de lucht
- sterkere/krachtigere pomp (meer L. p. min.)
- verbeterde cpu/vga koelblokje
- verbeterde vga chipset blokjes..

wat zijn nog meer mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
ik heb nog even een vraagje, ik heb vandaag mijn reserator binnengehad, en nou zat er toch geen 775 clip bij, nu mag ik hem wel terugsturen, en wss doe ik dat ook, maar ik zat ook nog te kijken naar de nieuwe CNPS 7700-AC, daar zit volgens mij de 775 clip bij die ook bij de reserator hoort, weet iemand of dit echt dezelfde is, want ik heb geen zin in nog veel langer wachten.
Ga wel proberen wat korting te krijgen, zodat ik hem ook goedkoop kan verkopen zonder 775 clip, zat te denken aan 20 euro ofzo, zei hebben gezegd dat die clip erbij zat dus vind dit wel redelijk. Is dit een goed idee of moet ik hem gewoon terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
sackie schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 17:27:
ik heb nog even een vraagje, ik heb vandaag mijn reserator binnengehad, en nou zat er toch geen 775 clip bij, nu mag ik hem wel terugsturen, en wss doe ik dat ook, maar ik zat ook nog te kijken naar de nieuwe CNPS 7700-AC, daar zit volgens mij de 775 clip bij die ook bij de reserator hoort, weet iemand of dit echt dezelfde is, want ik heb geen zin in nog veel langer wachten.
Ga wel proberen wat korting te krijgen, zodat ik hem ook goedkoop kan verkopen zonder 775 clip, zat te denken aan 20 euro ofzo, zei hebben gezegd dat die clip erbij zat dus vind dit wel redelijk. Is dit een goed idee of moet ik hem gewoon terugsturen?
kan je het aub even in duidelijk nederlands uitleggen, in kortere zinnen, want ik snap er niets van |:(

als er geen 775 clip bij je res. zit, kan je toch vragen of ze deze opsturen..? en ga er maar niet vanuit, dat de 775 clip bij de 7700-AC past op de reserator.. die kans is klein.. het standaard clipje op een amd 64 bordje past ook niet..komt allemaal niet overeen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
Die 775 clip was niet los te bestellen kreeg ik van alternate te horen, dus dat gaat niet lukken. En die clip van de 7700 is volgens mij gewoon hetzelfde, hier beide plaatjes

reserator: http://www.zalman.co.kr/product/cooling/reserator106.html
7700: http://www.zalman.co.kr/i...ct_img/cooler/7700_01.jpg

Maar krijg net te horen van m'n ouders dat ze het niet goed vinden, dus kan alleen nog vragen of ze er 1 uit de verpakking kunnen halen en die opsturen, maar dat zullen ze wel niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
sackie schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 18:10:
Die 775 clip was niet los te bestellen kreeg ik van alternate te horen, dus dat gaat niet lukken. En die clip van de 7700 is volgens mij gewoon hetzelfde, hier beide plaatjes

reserator: http://www.zalman.co.kr/product/cooling/reserator106.html
7700: http://www.zalman.co.kr/i...ct_img/cooler/7700_01.jpg

Maar krijg net te horen van m'n ouders dat ze het niet goed vinden, dus kan alleen nog vragen of ze er 1 uit de verpakking kunnen halen en die opsturen, maar dat zullen ze wel niet doen.
wat raar dat je ze niet bij kon bestellen.. misschien is alternate te lui. ik vind het maar een el cheapo tent.. vertrouw het niet zo..

maaruh, die clipjes zien er wel exact hetzelfde uit! ik denk dat je de gok wel kan wagen. je kan misschien ook even naar de website van zalman gaan, en daarheen een e-mailtje sturen met de vraag of het idd past... suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 09:51:
[...]Het blokje kan de x800xt wel genoeg koel houden, maar ermee overclocken gaat niet lukken. je kan ook zoiets nemen
Ik heb mijn kaart nu binnen, net als de Zalman. Het is nog even wachten op het moederbord voordat ik aan de slag kan. Wat me opvalt is dat er op de X800XT een flink grote fan + heatsink zit. Ik heb de Zalman GPU blokjes eens wat beter bekeken en het water loopt er gewoon doorheen, weinig optimaal lijkt me. Dat in combinatie met de grote van de standaard luchtkoeler maken me wel wat zenuwachtig, het is toch een dure kaart en die moet het wel blijven doen.

Ik kon het blokje dat jij hebt besteld trouwens niet meer vinden op de site, uit de handel? :?

Vraag is dus zijn er mensen die ervaring hebben met de Zalman GPU blokjes en nieuwe high-end kaarten? Gaat dat goed? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 20:29:
[...]

Ik heb mijn kaart nu binnen, net als de Zalman. Het is nog even wachten op het moederbord voordat ik aan de slag kan. Wat me opvalt is dat er op de X800XT een flink grote fan + heatsink zit. Ik heb de Zalman GPU blokjes eens wat beter bekeken en het water loopt er gewoon doorheen, weinig optimaal lijkt me. Dat in combinatie met de grote van de standaard luchtkoeler maken me wel wat zenuwachtig, het is toch een dure kaart en die moet het wel blijven doen.

Ik kon het blokje dat jij hebt besteld trouwens niet meer vinden op de site, uit de handel? :?

Vraag is dus zijn er mensen die ervaring hebben met de Zalman GPU blokjes en nieuwe high-end kaarten? Gaat dat goed? :)
Ja, het blok kan je VGA-kaart gewoon koel houden. :) Maar vergeet natuurlijk niet de ramsinks er op te doen. :P Wil je dan ook de temps doorgeven? Dus met luchtkoeling en met zalmanwaterblok.

Hier is het asetek vga blokje nog steeds te krijgen:
http://www.ct-systemen.nl...s_id=127&products_id=2452

Vandaag kreeg ik de melding dat ze de blokjes van asetek binnen hadden en hebben me er vandaag 1 opgestuurd. :9 Ik zal de resultaten binnenkort hier laten zien. (als me zus de digitale camera terug geeft... :( )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danku, ze zeggen op die site dat het past op alle AGP kaarten. Ik heb zelf een PCI-e kaart, maakt dat nog verschil :?

Ik kan het op de plaatjes niet goed zien en de site van Asetek ligt er, behalve het menu, helemaal uit maar de vraag is of je moet werken met klemmen of dat je hier ook de slang op het blokje kan schuiven en dan vastdraaien met zo'n moer(?), zelfde systeem als bij het Zalman CPU blok zeg maar.

Misschien vanmiddag maar eens bestellen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 07:58:
Danku, ze zeggen op die site dat het past op alle AGP kaarten. Ik heb zelf een PCI-e kaart, maakt dat nog verschil :?

Ik kan het op de plaatjes niet goed zien en de site van Asetek ligt er, behalve het menu, helemaal uit maar de vraag is of je moet werken met klemmen of dat je hier ook de slang op het blokje kan schuiven en dan vastdraaien met zo'n moer(?), zelfde systeem als bij het Zalman CPU blok zeg maar.

Misschien vanmiddag maar eens bestellen :) .
Wat ik dus doe:
Ik heb de asetek northbrigde en asetek vga (VGA02/P2 !!! ) gekocht. Hier haal ik de standaard fittings van af en zet er nieuwe op. Deze nieuwe passen wel op de zalmanslang. (Ik had hierboven ook ergens een plaatje gepost.)
Maar ik zet er geen snelkoppelingen (die het zalman CPU blok heeft) op. Maar deze zijn meer te vergelijken met de fittings van het Zalman VGA blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het. Welke fittingen gebruik jij en zijn er ook fittingen waarbij je de slang wel kan "vastschroeven" zoals dus op het CPU blok van Zalman, ik heb wat rondgekeken op die website maar al die maten maken me een beetje onzeker over wat verstandig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 18:12:
Ik snap het. Welke fittingen gebruik jij en zijn er ook fittingen waarbij je de slang wel kan "vastschroeven" zoals dus op het CPU blok van Zalman, ik heb wat rondgekeken op die website maar al die maten maken me een beetje onzeker over wat verstandig is.
ik denk dat snelfittings voor de maat (binnen 8mm/ buiten 12mm) van de zalmanslang bestaan (want zalman maakt ze :P ). Maar ik heb ze nog nergens los gezien. Ik heb wel 8mm/10mm snelfittings gezien. http://shop.freezinghardware.nl Maar deze zijn enigzins krap, daarom koos ik ze niet.
Fittings die ik heb zijn bij een beetje computer winkel te kopen of bij een doehetzelf zaak.
Bedenk ook dat de fittings een 1/4" schroefdraad moeten hebben. Anders passen ze niet op de 10mm versie van asetek.
Volgens mij is het ook mogelijk om de 1/2" versie te kopen en met 1/2" fittings erop te knallen. Maar 1/2" is wel redelijk breed.

Als ik een camera heb wil ik wel foto's maken. Of het zal met een webcam moeten gebeuren. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het blok binnen! :9 het is inderdaad de 10mm maar wel met een 1/2" schroefdraad... :|
Volgens mij had ik dan net zo goed de 1/2" versie kunnen kopen ipv van de 10mm. Dus 2 maanden voor niks gewacht? :r Ik ga dus een verloopstukje kopen bij de superdoe. Want gelukkig wordt de waterflow niet verkleint.
Wat wel mooi is ik het de nieuwste versie. en hij koel dus een stuk beter. Ik moet nog foto's sturen dan zal ik het wel uitleggen.
Voorlopig heb ik ook totaal geen tijd om de blokjes te installeren.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de nieuwe reserator van zalman. Zouden ze dan ook nieuwe waterblokjes hebben? voor chipset en vga? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de reserator ook sinds een paar weken, als je voor een "stil" systeem gaat is het heerlijk. Ding koeld gewoon goed en je hoord hem niet.. Ik heb me southbridge koeler vervangen door passief, en een passiefe voeding gekocht.. Alleen de HDD's hoor ik heel zachtjes.. HEERLIJK !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 13:25:
Heb de reserator ook sinds een paar weken, als je voor een "stil" systeem gaat is het heerlijk. Ding koeld gewoon goed en je hoord hem niet.. Ik heb me southbridge koeler vervangen door passief, en een passiefe voeding gekocht.. Alleen de HDD's hoor ik heel zachtjes.. HEERLIJK !
Sorry dat ik het zeg hoor, maar sinds wanneer heb jij voor het laatst Nederlandse les gehad? 3 Taalfouten :S

Maar goed. Iemand al meer informatie over de Reserator 2?

[ Voor 4% gewijzigd door BootVluchteling op 22-12-2004 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 21:01
BootVluchteling schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 13:30:
[...]

sorry dat ik het zeg hoor, maar wanneer heb jij voor het laatst Nederlands les gehad..? 3 taalfouten :S

maar goed.. iemand al meer info over de Reserator 2?
Jij hebt maar 2 fouten. O-)

PowerStation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-08-2023

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

Als we hoofdlettergebruik niet meerekenen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
peddro schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 22:06:
Als we hoofdlettergebruik niet meerekenen O-)
offtopic:
zo beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

M'n reserator is binnen. Ik ben zo stom geweest om het reservoir al in het stekkerblok te steken dus de pomp heeft een uur droog gepompt. Heeft dit nog gevolgen? 'T ding is niet doorgebrand.

Binnenkort ga ik 'm aansluiten, maar ik hoorde dat er mensen zijn met een a7v8x-x die een condensator moesten wegduwen? Er zit er idd eentje vlak bij de gaten langs het socket.

Ik ben van plan om dat "flowmetertje" niet te gebruiken. Dit scheelt weer weerstand. Ik zag dat ze standaard al zo'n metalen meesturen.
Ook twijfel ik of ik wel die bevestiging voor de PCI sloten gebruik. Ik zie alleen maar nadelen.
- weer extra weerstand (versmalling?) voor de lichte pomp
- zit er niet heel fraai uit :P
- 4 extra plekken voor een mogelijk lek

[ Voor 48% gewijzigd door BertV op 22-12-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik ben van plan een Reserator te gaan kopen, alvorens ik dat doe heb ik echter wel een paar vragen, ik ben namelijk compleet n00b op het gebied van waterkoeling. Ik wil nu eindelijk een keer waterkoeling nemen, maar ga daarvoor geen el-cheapo beginners-setjes omdat dat uiteindelijk alleen extra kost, voor de rest heb ik natuurlijk genoeg pc ervaring. Mijn vragen:
- Ik wil de reserator in combinatie met ofwel een DangerDen gpu waterkoelblok ofwel een Innovatek gpu waterkoelblok, beide voor de NV40, gaat dit werken?
- Ik koop eigenlijk vooral waterkoeling voor m'n gpu, maar ook wel om mijn prescott koeler te krijgen. Mijn processor ben ik niet van plan te gaan overklokken, mijn gpu iig wel. Die wil ik zeker @ Ultra speeds krijgen en liefst nog daarboven. Is de reserator in zo'n geval wel een geschikte waterkoeling?

Er zijn 3 voordelen aan de reserator, die andere waterkoelingsetjes niet hebben:
- De pomp, het reservoir en de radiateur bevinden zich buiten de case
- Hij is zogoed als geluidsstil
- Ondanks dat ik geen beginners setje wilde, heb ik gelezen dat de Reserator wel een behoorlijk makkelijke/gebruiksvriendelijke waterkoeling is.

Mijn case (lian-li PC65B) zit al stampvol, en ik ben absoluut niet van plan een grotere kast te kopen, waterkoeling zou het nog voller maken. Daarbij wil ik mijn pc snachts eventueel aan laten staan om te downloaden ed maar nu wordt ik gek van het lawaai, dus ook stilte is een vereiste. De gebruiksvriendelijkheid lijkt me duidelijk.

Nu wilde ik weten of de reserator voor mijn eisen en wensen een geschikte waterkoeling is, of dat ik toch beter naar een andere waterkoelset moet kijken (zojah...aan welke dacht je dan?)?

Als laatste, als ik voor de reserator moet gaan, moet ik dan de reserator nemen, of kan ik beter nog ff wachten tot dat de Reserator 2 komt (wat die dan ook voor nieuws mag brengen?)

Edit:
Als allerlaaste heb ik ook nog het probleem dat ik regelmatig naar vrienden ga voor een LAN en dan m'n pc meeneem, normaal is dit geen enkel probleem. Ondanks dat je wel die slangafklemmers enzo meekrijgt, lijkt het me toch een behoorlijk gedoe, neit echt handig dus?

[ Voor 8% gewijzigd door Niles op 22-12-2004 21:07 ]

• BootVluchteling
hey, ik zal ff proberen, om al je vragen te beantwoorden..
- Ik wil de reserator in combinatie met ofwel een DangerDen gpu waterkoelblok ofwel een Innovatek gpu waterkoelblok, beide voor de NV40, gaat dit werken?
het zal niet gaan passen op je slangklemmen, en je zal dan gebruik moeten maken van "verloopplugjes". dit zal extra werk met zich meebrengen, maar vooral ook extra risico. welke videokaart wil je eigenlijk precies gaan coolen..? daarnaast is het reserator blokje ook makkelijker om aan te sluiten. de slangklemmen lopen parallel aan de PCI sloten, dus dan werkt het makkelijker met je slangen (vooral als je weinig ruimte in je kast hebt?)
- Ik koop eigenlijk vooral waterkoeling voor m'n gpu, maar ook wel om mijn prescott koeler te krijgen. Mijn processor ben ik niet van plan te gaan overklokken, mijn gpu iig wel. Die wil ik zeker @ Ultra speeds krijgen en liefst nog daarboven. Is de reserator in zo'n geval wel een geschikte waterkoeling?
ik heb mijn G-force 4 TI 4200 flink kunnen overclocken, toen mn WC eraan hing.. ik heb inmiddels een andere videokaart, en ik wacht nog steeds ( |:( ) op mn waterblokje. ik moet dus ff weten welke je precies hebt, maar ik denk, dat je met de reserator vga cooler, best ver komt.. denk er wel aan, dat je genoeg airflow in je kast blijft houden, dmv bijv pfapst fans. dit omdat anders je hardware in de soep loopt.. (uiteindelijk)
Er zijn 3 voordelen aan de reserator, die andere waterkoelingsetjes niet hebben:
- De pomp, het reservoir en de radiateur bevinden zich buiten de case
- Hij is zogoed als geluidsstil
- Ondanks dat ik geen beginners setje wilde, heb ik gelezen dat de Reserator wel een behoorlijk makkelijke/gebruiksvriendelijke waterkoeling is.
klopt, de reserator is heel erg gebruiksvriendelijk. het spreekt allemaal heel erg voor zich.. de handleiding is beperkt, maar is eigenlijk niet nodig. ik heb nu ook voor het eerst waterkoeling.. het is in het begin ff stressen, maar alles is goed te doen, met logisch nadenken...[/quote]

[quote]Mijn case (lian-li PC65B) zit al stampvol, en ik ben absoluut niet van plan een grotere kast te kopen, waterkoeling zou het nog voller maken. Daarbij wil ik mijn pc snachts eventueel aan laten staan om te downloaden ed maar nu wordt ik gek van het lawaai, dus ook stilte is een vereiste. De gebruiksvriendelijkheid lijkt me duidelijk./quote]

bekijk eerst even, of het uberhaupt gaat passen.. kijk ook even of het cpu blok wel op je processor past (gaatjes naast je socket) want dit grapje kostte bij mij 300 euro ivm geen gaatjes in moederbord....
Nu wilde ik weten of de reserator voor mijn eisen en wensen een geschikte waterkoeling is, of dat ik toch beter naar een andere waterkoelset moet kijken (zojah...aan welke dacht je dan?)?
als je voor stille waterkoeling gaat, ben je klaar met zoeken ;)
Als laatste, als ik voor de reserator moet gaan, moet ik dan de reserator nemen, of kan ik beter nog ff wachten tot dat de Reserator 2 komt (wat die dan ook voor nieuws mag brengen?)
ik had sowieso even gewacht, totdat de R2 uitkomt, dit omdat je dan kan kijken wat deze extra bied, én de prijs van de R1 zal dan ook direct zakken.. alleen maar voordelen 8)
Edit:
Als allerlaaste heb ik ook nog het probleem dat ik regelmatig naar vrienden ga voor een LAN en dan m'n pc meeneem, normaal is dit geen enkel probleem. Ondanks dat je wel die slangafklemmers enzo meekrijgt, lijkt het me toch een behoorlijk gedoe, neit echt handig dus?
ik ben ook een fanetiek bezoeker van lan-parties. het is even zeulen, maar dat is de keuze die je maakt met waterkoeling. je moet slangklemmen plaatsen, en even alles goed dichtdraaien.. uiteindelijk, als je de reserator niet op de zijkant legt, zal er weinig kunnen gebeuren...

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-01-2024
BootVluchteling schreef op donderdag 23 december 2004 @ 07:30:
hey, ik zal ff proberen, om al je vragen te beantwoorden..

[...]

het zal niet gaan passen op je slangklemmen, en je zal dan gebruik moeten maken van "verloopplugjes". dit zal extra werk met zich meebrengen, maar vooral ook extra risico. welke videokaart wil je eigenlijk precies gaan coolen..? daarnaast is het reserator blokje ook makkelijker om aan te sluiten. de slangklemmen lopen parallel aan de PCI sloten, dus dan werkt het makkelijker met je slangen (vooral als je weinig ruimte in je kast hebt?)
Bedankt voor je reactie. Ik koel er een NV40 mee, en das de nieuwe geforce 6800. Ik heb een XFX 6800GT (zie ook m'n sig) en ik heb gehoord dat dat vga blok voor geen meter koelt en ook niet echt geschikt is voor de high-end kaarten, daarbij koelt dat zalman vga blokje ook niet het geheugen, wat ik ook mee wil koelen. Het wordt dus zeker een DangerDen of Innovatek, maar omdat de DangerDen niet past zal het wel een Innovatek worden.

• BootVluchteling
Niles schreef op donderdag 23 december 2004 @ 11:53:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik koel er een NV40 mee, en das de nieuwe geforce 6800. Ik heb een XFX 6800GT (zie ook m'n sig) en ik heb gehoord dat dat vga blok voor geen meter koelt en ook niet echt geschikt is voor de high-end kaarten, daarbij koelt dat zalman vga blokje ook niet het geheugen, wat ik ook mee wil koelen. Het wordt dus zeker een DangerDen of Innovatek, maar omdat de DangerDen niet past zal het wel een Innovatek worden.
geen enkel waterkoelblokje koelt je geheugenchips hoor (!!) (voor zover ik weet iig) je moet alsnog een fannetje op je vga kaart plaatsen (bijv in je raampje/deurtje) om de warmtelichaampjes te koelen.. dat het blokje van zalman weinig spectaculairs is, klopt. het is simpelweg een aluminium blokje, met een buisje erop. weinig moeilijke route voor maximale hitteoverdracht oid...

probeer eens na te vragen of alles past...

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:09

Wimo.

Shake and Bake!

BootVluchteling schreef op donderdag 23 december 2004 @ 13:45:
[...]

geen enkel waterkoelblokje koelt je geheugenchips hoor (!!) (voor zover ik weet iig) je moet alsnog een fannetje op je vga kaart plaatsen (bijv in je raampje/deurtje) om de warmtelichaampjes te koelen.. dat het blokje van zalman weinig spectaculairs is, klopt. het is simpelweg een aluminium blokje, met een buisje erop. weinig moeilijke route voor maximale hitteoverdracht oid...

probeer eens na te vragen of alles past...
Dangerden heeft een waterblok voor zowel je gpu als mem. En er zijn ook andere merken met die dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

Hm, ik had gehoopt om totaal "fanloos" te draaien maar dat zit er niet in.
De reserator houdt m'n barton 2500@3200 idle op 32 graden, maar de northbridge wordt loeiheet (niet aan te raken) en het systeem instabiel.

Nu maar weer een 120mm fan erop gezet. Positief effect is dat de idle temp. naar 25 graden gaat!
Maar ik denk dat als die 2.5 liter langzaam warm wordt dat de temperatuur gestaag oploopt.

Wat is er trouwens op tegen om de radiator tot vrijwel bovenaan te vullen?
Puur voor het geval dat j'm keer gaat vervoeren en het eerder uit het ontluchtingsgaatje komt?

[ Voor 20% gewijzigd door BertV op 24-12-2004 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf zeer tevreden van de reserator, maar het is wel irritant als je hem vergeet aan te zetten! Ik heb het zojuist voorgehad: Ik wou een spel spelen en het ging echt met snokjes, dus ik keek naar mijn temps, en ik zag dat mijn cpu maar liefst 97°C was, en ik heb een pentium 4 northwod. Nog even en er kwam stoom uit mijn reserator :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 21:09:
Ik ben zelf zeer tevreden van de reserator, maar het is wel irritant als je hem vergeet aan te zetten! Ik heb het zojuist voorgehad: Ik wou een spel spelen en het ging echt met snokjes, dus ik keek naar mijn temps, en ik zag dat mijn cpu maar liefst 97°C was, en ik heb een pentium 4 northwod. Nog even en er kwam stoom uit mijn reserator :P
Heb ik ook gehad. Had je moeten voelen bij de cpu blok. Daar stoomde die wel bijna bij mij! :P

Weet iemand trouwens of gedistileerd water alleen voldoende is om in die reserator te doen? Moet er niet Anti-Algen troep in ofzo zoals bij meerdere waterkoeling sets wel is.

[ Voor 14% gewijzigd door The CarNagE Man op 26-12-2004 01:14 . Reden: had nog een vraag ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
The_CarNagE_Man schreef op zondag 26 december 2004 @ 01:13:
[...]

Heb ik ook gehad. Had je moeten voelen bij de cpu blok. Daar stoomde die wel bijna bij mij! :P

Weet iemand trouwens of gedistileerd water alleen voldoende is om in die reserator te doen? Moet er niet Anti-Algen troep in ofzo zoals bij meerdere waterkoeling sets wel is.
bij mij zit er puur demi water in... gaat nog altijd goed... kan er uberhaupt eigenlijk kleurvloeistof in..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

waarom zou er geen kleurstof in kunnen? Je zal dan alleen de slangen moeten vervangen door doorzichtige ;)

Weet iemand of het een bezwaar is om de reserator tot vrijwel bovenaan te vullen?
Er gaat met gemak 3 liter in ipv 2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

Er staat in de handleiding dat je hem niet helemaal moet vullen maar 3/4 ongeveer. Ik heb hem ongeveer 2.2 liter gegeven en draait nog steeds goed.

Zoals al eerder in het topic gezegd was moet ie niet helemaal vol. Anders komen er problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

maar welke problemen? Ik kan me voorstellen dat het met vervoeren eerder door het onluchtingsgaatje komt.
Maar heeft het een "koel reden" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man

The CarNagE Man

SüperG33K

dat weet ik niet precies. misschien kan ie de warmte dan moeilijker af voeren.
staat ook alleen maar in het boekje ;)

[ Voor 21% gewijzigd door The CarNagE Man op 26-12-2004 13:35 . Reden: nog een toevoeging! ;) ]

Verwijderd

BootVluchteling schreef op donderdag 23 december 2004 @ 07:30:
ik had sowieso even gewacht, totdat de R2 uitkomt, dit omdat je dan kan kijken wat deze extra bied, én de prijs van de R1 zal dan ook direct zakken.. alleen maar voordelen 8)
Dat de prijs gaat zakken is nog niet zeker. De inkoop prijs ligt zo rond de 160 euro dus veel lager zal het niet worden. Andere bronnen melden dat de Resereator 1 gewoon uit de handel verdwijnt waardoor je wel verplicht bent de duurdere Reserator II te kiezen of een dik aantal maanden wachten tot deze prijs gezakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:42:
[...]

Dat de prijs gaat zakken is nog niet zeker. De inkoop prijs ligt zo rond de 160 euro dus veel lager zal het niet worden. Andere bronnen melden dat de Resereator 1 gewoon uit de handel verdwijnt waardoor je wel verplicht bent de duurdere Reserator II te kiezen of een dik aantal maanden wachten tot deze prijs gezakt is.
ik w8 verdomme al sinds 16 november op mn waterkoelblokje.. echt onwijs klote.. heeft zalman een leveringsprobleem ofzo..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 22:45:
[...]

ik w8 verdomme al sinds 16 november op mn waterkoelblokje.. echt onwijs klote.. heeft zalman een leveringsprobleem ofzo..?
:? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

BertV schreef op zondag 26 december 2004 @ 13:26:
maar welke problemen? Ik kan me voorstellen dat het met vervoeren eerder door het onluchtingsgaatje komt.
Maar heeft het een "koel reden" ?
ja, warm water zet uit, als je hem dus vol gooit zal de druk oplopen en mischien zelfs voor lekken gaan zorgen, dus het is beter om hem niet compleet vol te gooien.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Is er ergens de spec. te vinden van Reserator II?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 22:45:
[...]

Ik zou eens een andere winkel proberen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 11:14:
[...]

Ik zou eens een andere winkel proberen :?
ik heb de andere winkels in de buurt al geprobeert, maar niemand kan het leveren. ik baal er echt van! echt kansloos :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BootVluchteling schreef op zondag 23 januari 2005 @ 10:10:
[...]

ik heb de andere winkels in de buurt al geprobeert, maar niemand kan het leveren. ik baal er echt van! echt kansloos :@
Ik heb hem vorige week besteld op alternate.nl en had hem binnen 3 dagen in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

BertV schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:36:
Hm, ik had gehoopt om totaal "fanloos" te draaien maar dat zit er niet in.
De reserator houdt m'n barton 2500@3200 idle op 32 graden, maar de northbridge wordt loeiheet (niet aan te raken) en het systeem instabiel.

Nu maar weer een 120mm fan erop gezet. Positief effect is dat de idle temp. naar 25 graden gaat!
Maar ik denk dat als die 2.5 liter langzaam warm wordt dat de temperatuur gestaag oploopt.

Wat is er trouwens op tegen om de radiator tot vrijwel bovenaan te vullen?
Puur voor het geval dat j'm keer gaat vervoeren en het eerder uit het ontluchtingsgaatje komt?
Je kan natuurlijk ook een koelblok op je northbridge zetten, heb ik, werkt prima...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

The_CarNagE_Man schreef op zondag 26 december 2004 @ 01:13:
[...]

Ik heb een stekkerdoos waarbij als de computer aan staat, de andere stopcontacten ook aan gaan. Mijn reserator staat dus altijd aan, maar draait alleen als de PC aanstaat.
Deze oplossing kan je ook zelf bouwen als je handig bent..

Ik gebruik demi-water met een beetje UV-kleurstof, werkt prima..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb nu ook de Zalman Reserator, maar ik wil ook graag de northbridge erbij koelen. Eisen die ik heb aan het koelblok zijn:

- Geschikt voor Intel 875 chipset op Asus P4C800 Deluxe.
- Niet duurder dan 30 euro.
- Het liefst geen plastic of plexiglas onderdelen, alleen metalen. (dat is tenminste stevig)
- De fittingen moeten van metaal zijn en 12mm buiten/8mm binnendiameter hebben. Bij voorkeur dezelfde fittingen als op het Zalman CPU block (dus met ringetje eroverheen).
- Absoluut geen zelf-in-elkaar-zet-blokje, maar gewoon een kant en klare.
- Kleur en gewicht maakt me dus niet zoveel uit.

Ik heb totnogtoe geen geschikt waterkoelblokje voor de northbridge gevonden, en al helemaal niet in mijn omgeving (postcode 7475)

Als iemand me een goed advies kan geven.... :)

[ Voor 4% gewijzigd door frankknopers op 24-01-2005 16:16 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Frank_Knopers schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:15:
Ik heb nu ook de Zalman Reserator, maar ik wil ook graag de northbridge erbij koelen. Eisen die ik heb aan het koelblok zijn:

- Geschikt voor Intel 875 chipset op Asus P4C800 Deluxe.
- Niet duurder dan 30 euro.
- Het liefst geen plastic of plexiglas onderdelen, alleen metalen. (dat is tenminste stevig)
- De fittingen moeten van metaal zijn en 12mm buiten/8mm binnendiameter hebben. Bij voorkeur dezelfde fittingen als op het Zalman CPU block (dus met ringetje eroverheen).
- Absoluut geen zelf-in-elkaar-zet-blokje, maar gewoon een kant en klare.
- Kleur en gewicht maakt me dus niet zoveel uit.

Ik heb totnogtoe geen geschikt waterkoelblokje voor de northbridge gevonden, en al helemaal niet in mijn omgeving (postcode 7475)

Als iemand me een goed advies kan geven.... :)
de zalman ZM-GWB1? dit is normaalgesproken het VGA waterkoelblokje, maar ik denk dat deze ook voor je northbridge volstaat..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Probleem is dat dat blokje volledig van alumunium is gemaakt en dus niet veel beter koelt dan een heatsink. Ik wil namelijk ook enigszins overklokken, en dan mag de chipset niet te heet worden. Dit aluminium blokje is gewoon slecht, niet toepasbaar op zowel de NB als de GPU.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Frank_Knopers schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 12:57:
Probleem is dat dat blokje volledig van alumunium is gemaakt en dus niet veel beter koelt dan een heatsink. Ik wil namelijk ook enigszins overklokken, en dan mag de chipset niet te heet worden. Dit aluminium blokje is gewoon slecht, niet toepasbaar op zowel de NB als de GPU.
ik heb mn G4 ti 4200 flink kunnen overclocken hoor! die kreeg ik van 250/512 naar 300/603 geloof ik..

ik heb nu ook mn videokaart blokje binnen gekregen, dus binnenkort ff blokje erop zetten.. eindelijk stilte terug in mn kast :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan op binnekort een resoator te kopen, ik wil er alles mee gaan koelen, de proc, chipset, videokaart en het gigabyte "dual power system". Welke koelblokjes kan ik hier het beste voor kopen, de blokjes van zalman schijnen niet echt de beste te zijn, en op de dps gaan die iig niet passen.

kan je die blokjes eigenl;ijk ook vast zetten met thermal adhesive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 12:27:
Ik ben van plan op binnekort een resoator te kopen, ik wil er alles mee gaan koelen, de proc, chipset, videokaart en het gigabyte "dual power system". Welke koelblokjes kan ik hier het beste voor kopen, de blokjes van zalman schijnen niet echt de beste te zijn, en op de dps gaan die iig niet passen.

kan je die blokjes eigenl;ijk ook vast zetten met thermal adhesive?
je kan ze vastzetten met adhesive.. maar of het verstandig is.... btw, als je al die dingen wil koelen, had ik niet de reserator gekocht.. of je wil een 30 cm ventilator op je reserator hebben..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
heb vanmiddag mn waterkoelblokje geplaatst op mn videokaart.. wilde ik mn artic silver 5 halen, hadden ze het niet binnen |:( |:( |:( toen maar met de zalman koelsmek gedaan .....

wilde ik de cooler eraf halen.. bleek ie vastgelijmd.. ik aargh :X de vriezer ermee in :Y)

uurtje w88, ff lekker tv kijken, ik em eruit halen, blijkt ie keurig los te zitten. kat in het bakkie!!! _/-\o_

nu draait ie dus keurig netjes lekker stil. en morgen gaan we ff kijken hoever we em op kunnen fokken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Eindelijk heb ik ook het befaamde rateltje in mn pomp :(

Erg jammer... maar het ging bij de meeste na een tijdje toch over??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
gebruik even de zoekfunctie. ik dacht dat er wel een oplossing was..?

btw, kan je ook een ander(e) (merk) pomp plaatsen of past dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DiMacho schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 22:42:
Eindelijk heb ik ook het befaamde rateltje in mn pomp :(

Erg jammer... maar het ging bij de meeste na een tijdje toch over??
Ik heb het sinds kort ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
BootVluchteling schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 09:48:
gebruik even de zoekfunctie. ik dacht dat er wel een oplossing was..?
Ik 'behoef' geen oplossing. Volgens de vorige posts gaat het vanzelf over...

[ Voor 3% gewijzigd door DiMacho op 04-02-2005 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
kan er ook een andere merk pomp in de reserator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Sack
BootVluchteling schreef op maandag 07 februari 2005 @ 19:46:
kan er ook een andere merk pomp in de reserator?
Dat kan, moet je even de handleiding lezen. Staat het allemaal goed in beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertV

BertV

Handgemaakt

ToolkiT schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:48:
[...]

Je kan natuurlijk ook een koelblok op je northbridge zetten, heb ik, werkt prima...
K, ik HEB nu een KT400 @200mhz volledig passief met een ZM-NB47J!
Het blokje wordt flink warm maar lijkt me, zo te voelen, nog veilig kwa temperatuur. Het systeem is gewoon stabiel.

Ik heb nu een Barton 2500+@3200+ met een ATI9600xt, volledig passief gekoeld! :)

Weet er iemand of het een voordeel is als je de slangen van de reserator zo lang mogelijk maakt of weegt dat beetje extra "koel effect" niet op tegen een mogelijk trage flow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:52
Wanneer komt de opvolger van de resetor 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Dat vroeg ik me ook af een tijdje teurg, maar niemand schijnt iets te weten, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
DiMacho schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 17:08:
[...]

Ik 'behoef' geen oplossing. Volgens de vorige posts gaat het vanzelf over...
Ok ik neem dit terug! Ik begon me steeds meer te ergeren aan dat geratel en heb hem leeg laten lopen. Pomp schoongemaakr en weer alles gemonterd.

En toch nog het geratel. Dat wordt een andere pomp bestellen!

Hebben anderen een tip, qua vervangende pomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Een beetje laat misscien, maar ik wil het nog wel even melden.
Een paar maanden geleden had ik via eynstein de reserator gekocht. Nadat ik hem had aangesloten begon hij meteen op het moederboard te lekken. Snel drooggemaakt en hij werkte gelukkig nog. Daarna een hele tijd op het aanrecht laten lopen, en hij leek het te doen. Daarna weer in de computer en weer een druppel. Ik heb hem teruggestuurd naar eynstein en keurig het geld terug gekregen (ik vertrouw waterkoeling niet meer).
Ik zou dus niemand aanraden om een reserator te kopen!!
BTW: eynstein is wel een prima shop!

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Laatst online: 19-08 06:06
Nou zeg, omdat jij één slechte ervaring hebt gehad hoef je niet meteen de Reserator af te schrijven an waterkoeling af te zweren... De Reserator is mijn eerste waterkoeling solution en hij bevalt me perfect. 100% stil en koelt mijn cpu en gpu goed genoeg, ziet er goed uit, wat wil je nog meer?

Ik had een probleempje dat de pomp een ratel maakte, heb het gemeld bij mijn shop (EMPC) en die hebben met Zalman gepraat. Ik hoefde slechts het pompje op te sturen ter vervanging, en kreeg een complete base met pomp en stroomkabel terug. Zalman en EMPC alaaf. :D

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
DiMacho schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 17:42:
[...]

Ok ik neem dit terug! Ik begon me steeds meer te ergeren aan dat geratel en heb hem leeg laten lopen. Pomp schoongemaakr en weer alles gemonterd.

En toch nog het geratel. Dat wordt een andere pomp bestellen!

Hebben anderen een tip, qua vervangende pomp?
Aha, kijk even naar mijn post hierboven, had je post nog niet gelezen. Verhaaltje staat uitgebreider in Shop survey. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
mbvisiontt schreef op zondag 06 maart 2005 @ 12:04:
Nou zeg, omdat jij één slechte ervaring hebt gehad hoef je niet meteen de Reserator af te schrijven an waterkoeling af te zweren...
één die er bijna voor heeft gezorgd dat m'n nieuwe moedrboard, en misschien ook nog wel andere onderdelen kapot waren.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Felixje schreef op zondag 06 maart 2005 @ 12:54:
[...]

één die er bijna voor heeft gezorgd dat m'n nieuwe moedrboard, en misschien ook nog wel andere onderdelen kapot waren.
Je schreef ook dat ie het buiten de pc om wel deed, dus wie weet heb jij het wel niet goed gemonteerd in je systeem? Lijkt me eerlijk gezegd een plausibelere mogelijkheid. nofi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
mbvisiontt schreef op zondag 06 maart 2005 @ 13:05:
[...]

Je schreef ook dat ie het buiten de pc om wel deed, dus wie weet heb jij het wel niet goed gemonteerd in je systeem? Lijkt me eerlijk gezegd een plausibelere mogelijkheid. nofi
Het lekte tussen de onderkant die op de core zit en het blauwe gedeelte, dat is al in de fabriek gebeurd. Bij de slangen lekte het niet. Het was dus een fabricagefout.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.