Zalman Reserator

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.087 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Even een vervolg op mijn lekverhaal... (Het topic is er om ervaringen uit te wisselen....)

Net de nieuwe flowindicator binnen. Maar meteen gaan monteren. En wat denk je... Weer een lekkende. Er zitten ontelbaar haarscheurtjes in. Ik forceer niets. Monteer het met de hand, geen tangetjes. Deze gaat dus weer retour naar EMPC.nl en mijn oude met secondenlijm gaat er weer op.

Hebben niet meer mensen een robleem gehad met hun flowindicator of ben ik de enige die hem plaatst?

Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/leon/l2a/fotos/verzamel/lek2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiMacho schreef op 10 juli 2004 @ 11:45:
Even een vervolg op mijn lekverhaal... (Het topic is er om ervaringen uit te wisselen....)

Net de nieuwe flowindicator binnen. Maar meteen gaan monteren. En wat denk je... Weer een lekkende. Er zitten ontelbaar haarscheurtjes in. Ik forceer niets. Monteer het met de hand, geen tangetjes. Deze gaat dus weer retour naar EMPC.nl en mijn oude met secondenlijm gaat er weer op.

Hebben niet meer mensen een robleem gehad met hun flowindicator of ben ik de enige die hem plaatst?

[afbeelding]
Ik heb ook een flowindicator met 2 barsten erin. Maar ik was toch al van plan om hem niet te installeren. Dus heb er geen problemen mee. Maar weet niet of die barsten eigenlijk erg zijn en dat ze gaan lekken, dit heb ik dus niet geprobeert.
zal misschien nog een foto posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[afbeelding]
De mijne lekt niet AFAIK..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 22:53:Lijkt me trouwens voor alle reserator-fans (en misschien wordt ik er binnenkort ook wel één) misschien een idee om hun toren op bv een balkon of dak te zetten (wel in de schaduw!). Dan heb je niet te maken met de (vaak warmere) kamertemperatuur ten opzichte van buiten. Nadeel is dat je mooie toren waar je zojuist 200 dikke pleuro`s voor heb betaald niet ziet staan/anderen hem niet zien staan.
Heb ik ook aan zitten denken, maar dan moet je er wel anti vries in gooien anders loop je risico in de winter..

Verder zie ik nog een beperking: de wrijving van slangen en blok(en). hierdoor zal je een beperkte lengte hebben die je kan halen..

Maar in principe zal het wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Haeg schreef op 09 juli 2004 @ 18:47:
[...]

Op het moment dat je dat doet hed je dus net zo goed een goedkoop watersetje kunnen kopen .
Dat ding is gemaakt om praktisch geluidloos en zonder fan's je processor redelijk te koelen en dat doet ie dus ook .
Da's waar..
Ik bedoelde die fan ook eigenlijk alleen als je bv aan het gamen bent.. dan loopt de temp nogal op.
Maar voor snachts is het idd niet een oplossing nee.. ijsblokjes wel...

Wel vreemd dat ie idle 59 graden word.. (neem te minste aan dat ie overnight niet de hele tijd op 100% CPU draait..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
De mijne lekt ook,er zit gewoon een scheur/barst in bij het schroefdraad,net of hij te hard is vastgedraaid.
Maar ja ben er verder erg blij mee,dus ik ga maar niet zeuren om een nieuwe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 05:32:
[...]
De mijne lekt ook,er zit gewoon een scheur/barst in bij het schroefdraad,net of hij te hard is vastgedraaid.
Maar ja ben er verder erg blij mee,dus ik ga maar niet zeuren om een nieuwe :)
:? Je bent er blij mee dat ie lekt?

Ik zeur niet om een nieuwe. Ik wil de flowindicator gebruiken en als die lekt dan kan dat niet, dus mag ik toch om een vervangende vragen?

Weer ontopic: Gisteren was het een koele dag, Ik had het raam open en er ging een fris briesje door mijn kamer. De gehele dag draaide mn CPU op 35 graden idle. Het effect van de kamer temperatuur is behoorlijk groot bij de reserator. Deze week ga ik beginnen met 3dmark eens een dagje te laten draaien. Kijken hoe hij het volhoudt en wat de temp is. Daarna ben ik van plan om alles wat over te clocken. Er komt weer wat meer vrije tijd aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) :) :) :) :)

Er is een omruilactie voor de flow indicator gestart via de importeur van Zalman:
http://www.spacepromotion.nl/index.php?pnr=14&nieuws=27

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Hartstikke bedankt PaCKo voor deze post. Ik ga het meteen aan EMPC doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 13:34:

Er is een omruilactie voor de flow indicator gestart via de importeur van Zalman:
http://www.spacepromotion.nl/index.php?pnr=14&nieuws=27

is dit gratis? hoef je niet je oude op te sturen?
hopelijk heeft de winkel waar ik hem gekocht heb (goris computer delft) hem gekocht bij space promotion. Iemand idee?
kan het natuurlijk ook gewoon proberen.

/edit
dit moet je dus invullen:
1. Naam
2. Adres
3. Email adres
4. Datum aankoop
5. De naam van de winkel waar u de Reserator 1 heeft gekocht.

dus waarom doorgeven aan EMPC?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 06:06
Heb hem ook aangevraagd via de link, ik gebruik de flow indicator (nog) niet, maar wil wel dat mijn spulletjes netjes in orde zijn en dat is de oude indicator dus duidelijk niet.

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op 12 juli 2004 @ 13:50:
[...]is dit gratis? hoef je niet je oude op te sturen?

dus waarom doorgeven aan EMPC?
Het zal toch wel gratis zijn...

Ik geeft het aan EMPC door zodat ze weten hoe het zit. Dan hoef ik niets meer met ze te regelen (Moest nl. weer die flowindicator retour sturen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiMacho schreef op 12 juli 2004 @ 08:49:
[...]

:? Je bent er blij mee dat ie lekt?

Ik zeur niet om een nieuwe. Ik wil de flowindicator gebruiken en als die lekt dan kan dat niet, dus mag ik toch om een vervangende vragen?

Weer ontopic: Gisteren was het een koele dag, Ik had het raam open en er ging een fris briesje door mijn kamer. De gehele dag draaide mn CPU op 35 graden idle. Het effect van de kamer temperatuur is behoorlijk groot bij de reserator. Deze week ga ik beginnen met 3dmark eens een dagje te laten draaien. Kijken hoe hij het volhoudt en wat de temp is. Daarna ben ik van plan om alles wat over te clocken. Er komt weer wat meer vrije tijd aan ;)
Nee natuurlijk ben ik niet blij dat hij lekt :D Ik bedoel dat ik blij ben met de Reserator ;)
En jij hebt natuurlijk alle recht om een nieuwe te vragen,je hebt tenslotte betaald voor een volledig werkend product.
Ik bedoelde alleen dat het voor mij niet zo belangrijk is dat hij lek is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Ik kon het niet laten en na een tijdje 3dmark en sisoft sandra te hebben laten draaien was de CPU idle 35 graden. Ik heb nu mijn XP3200+ lopen op 2.4gHz (MP 12 FSB 200) idle (niet na benches) 40graden. Ook mijn Radeon 9800pro loopt nu op 396/351MHz (standaard: 378/337)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je 9800'tje kan veel harder de meeste halen 405/365 zeker >:)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
langezwieper schreef op 12 juli 2004 @ 21:29:
Je 9800'tje kan veel harder de meeste halen 405/365 zeker >:)
I know, maar ik doe rustig aan. Stap voor stap ;) Hij heeft op XT snelheid gedraait, maar nu op WC heeft de warmte van de CPU ook effect op de kaart. Loopt van CPU naar GFX ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
  • Laatst online: 14-05-2024
Waterblok voor Chipset.
hoi allemaal.
ik ga vanmiddag de reserator 1 kopen nu weet ik wat ik er standaard bij krijg slangen, koppelingen etc en natuurlijk de Het CPU-koelblok maar nu heb ik nog een Waterblok voor Chipset nodig die zit er niet bij weet iemand welke ik kan kopen voor het reserator systeem.
bedankt

abit kv8-max
amd64 3200+
2*80 wd hardeschijf
geforce 5700 ultra

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
@ Pixon: Er zit geen blok voor je graphicscard (GFX) bij, dus die moet je apart kopen. Ik weet niet of iemand zijn chipset cooled met de reserator. Ik ben het nog niet tegengekomen. Er is geen standaard zalmanblok voor. Ik weet ook niet of de reserator het aankan om je CPU, Chipset + GFX te koelen. Je temperatuur zal dan een stuk hoger moeten komen te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiMacho schreef op 12 juli 2004 @ 21:21:
Ik kon het niet laten en na een tijdje 3dmark en sisoft sandra te hebben laten draaien was de CPU idle 35 graden. Ik heb nu mijn XP3200+ lopen op 2.4gHz (MP 12 FSB 200) idle (niet na benches) 40graden. Ook mijn Radeon 9800pro loopt nu op 396/351MHz (standaard: 378/337)
NOOOOO... ik krijg met (dezelfde) AMDXP3200+ @ stock idle 45 graden. En mijn 9800pro is niet eens aangesloten :'( :r
Ik was al vanplan om hem opnieuw te installeren. Kan Arctic Silver 5 echt prestatie winst geven?
En ik heb een ASUS A7N8X Deluxe rev2 en ik heb ook het idee dat ik hem er niet stevig op kan draaien. Moet iemand kracht zetten op een socketA om het vast te krijgen? Want voordat ik kracht moet gebruiken kan de schroef niet meer verder. Iemand een oplossing?
Misschien een foto dat maakt het duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:52
Verwijderd schreef op 09 juli 2004 @ 21:25:

PS Ga je ook nog de invloed van de watertemperatuur erbij halen, dan zou de stroomsnelheid zelfs groter kunnen worden indien je lange (en groot diameter-)slangen gebruikt en de koeltoren op zolder zet en je pc in de kelder (bij wijze van spreken), namelijk:
Warm water neemt meer volume in de koud water per hoeveelheid moleculen. Het gewicht per hoeveelheid moleculen blijft echter gelijk, dus het soortelijk gewicht neemt af naarmate de temperatuur stijgt (warm water stijgt in koud water net al warme lucht in koude lucht). Dan zou het warme water dus omhoog naar je toren willen stromen, INDIEN er ook weer koud water naar beneden mag, en dit in één doorlopend systeem plaatsvind O-) 8) :7 (damn, natuurkunde blijft gaaf)

edit: typo
toch denk ik dat de toename in weerstand van het systeem (ook met grotere leidingen) zwaarder weegt dan deze natuurlijke stroom bevordering om het zo maar even te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
DiMacho schreef op 13 juli 2004 @ 08:32:
@ Pixon: Er zit geen blok voor je graphicscard (GFX) bij, dus die moet je apart kopen. Ik weet niet of iemand zijn chipset cooled met de reserator. Ik ben het nog niet tegengekomen. Er is geen standaard zalmanblok voor. Ik weet ook niet of de reserator het aankan om je CPU, Chipset + GFX te koelen. Je temperatuur zal dan een stuk hoger moeten komen te liggen.
Ik heb het grote gpu blok op mijn 9800 zitten, en het kleine had op het mb kunnen zitten, dat past precies. Ik kwam er alleen te laat achter en had geen zin om alles weer los te halen... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 10:25:
[...]

NOOOOO... ik krijg met (dezelfde) AMDXP3200+ @ stock idle 45 graden. En mijn 9800pro is niet eens aangesloten :'( :r
Ik was al vanplan om hem opnieuw te installeren. Kan Arctic Silver 5 echt prestatie winst geven?
En ik heb een ASUS A7N8X Deluxe rev2 en ik heb ook het idee dat ik hem er niet stevig op kan draaien. Moet iemand kracht zetten op een socketA om het vast te krijgen? Want voordat ik kracht moet gebruiken kan de schroef niet meer verder. Iemand een oplossing?
Misschien een foto dat maakt het duidelijker.
Geen idee over 5e pasta, ik heb de 1e gebruikt die ik paar jaar geleden gekocht heb, doet het nog wel denk ik. :D Schijnt dat het wel een paar graden kan schelen als je een paar generaties verder bent ja, elke generatie had wel een graadje ofzo winst.

Wat betreft je mobo, dat heb ik ook en ook ik vind dat ie niet erg vast zit. Ik heb ook niet de buitenste gaatjes kunnen gebruiken, dat past nóóit, toch ?! :? Ik kan nu het blok beetje draaien naar links en rechts zonder al teveel kracht te hoeven gebruiken, heb jij dat ook? Schroeven zijn idd niet verder aan te draaien dus tja, must be normal denk ik dan.

Mijn gegevens:

CPU: Barton 2500+ @ stock & arctic silver 1: 42 graden stressed
GPU: 9800se@pro: ook aangesloten
Room temp: 20 graden
Luchtciculatie: none (staat niet voor open raam of briesje ofzo zoals bij DiMacho)

Ik vind het goede waardes, en misschien als iemand zeker weet dat het baat toch maar es pasta 5 kopen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
@ LittleTeun,
Zelf heb ik ook een A7N8X Del rev 2.0 En heb hem niet extreem stevig aangedraait. Ben zelfs vergeten die rubbertjes/rondjes er tussen te stoppen. kuch kuch! Ik heb de standaard zalman pasta gebruikt, heel kleindrupje, te veel is ook niet goed!! Want dan is er geen contact meer tussen blok en CPU.

Het ligt denk ik ook erg veel aan de kamertemp. Ik had mn raam open gehad en dat scheelde behoorlijk. Mijn Moederplankje bleef rond de 30 hangen.

edit:
Afbeeldingslocatie: http://www.redhead.nl/leon/l2a/fotos/verzamel/04.JPG
Het blok zelf zit zo los dat ik hem nog rond kan draaien... Was lastig toen ik de slangen erop moest monteren (volgorde van monteren had anders gekunt ;) )

[ Voor 21% gewijzigd door DiMacho op 13-07-2004 13:17 . Reden: toevoeging plaatje CPUblok ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Dat van dat roteren had ik ook maar eraf vallen doet het koelblok niet hoor ;)
Dit probleem komt gewoon puur omdat de beugel in het midden een punt heeft die in het gat valt van het blok waardoor hij blijft roteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiMacho schreef op 13 juli 2004 @ 13:13:
@ LittleTeun,
Zelf heb ik ook een A7N8X Del rev 2.0 En heb hem niet extreem stevig aangedraait. Ben zelfs vergeten die rubbertjes/rondjes er tussen te stoppen. kuch kuch! Ik heb de standaard zalman pasta gebruikt, heel kleindrupje, te veel is ook niet goed!! Want dan is er geen contact meer tussen blok en CPU.

Het ligt denk ik ook erg veel aan de kamertemp. Ik had mn raam open gehad en dat scheelde behoorlijk. Mijn Moederplankje bleef rond de 30 hangen.

edit:
[afbeelding]
Het blok zelf zit zo los dat ik hem nog rond kan draaien... Was lastig toen ik de slangen erop moest monteren (volgorde van monteren had anders gekunt ;) )
en mijn moederbord is 25 graden, maar na opnieuw monteren is de CPU nog steeds 45 graden.

Je hebt het over rubbertjes/rondjes? Of bedoel je die kartonnen dingen?

wat je volgens mij ook kan doen is die 'beugel' ff wat bijbuigen zodat er meer druk is op het koelblok en dat hij er steviger op zit. Maar ik wil me CPU niet kapot maken.
Maar kan de sensor ook niet gaar zijn? Of is dat onwaarschijnlijk?

iemand een winkel is regio denhaag waar je arctic silver 5 kan halen? tegen een prijs lager dan 15 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kreeg vanmiddag een mailtje van space. :P

Geachte heer/mevrouw,

De zaak waar u de flow indicator heeft gekocht, zal inmiddels op de hoogte zijn van het defect en zij kunnen u een nieuwe flow indicator toesturen.

Gelieve daarom de verkoper door te geven dat u een nieuwe flow indicator wil ontvangen. Voor de goede werking dient u deze te installeren.

Met vriendelijke groet,

Space Promotion

dus dat wordt ff met de oude langs de winkel (goris delft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Ik heb ook zo'n mail gekregen... gaan we weer ;) !!

Ik bedoelde idd die kartonnen rondjes. Die ben ik vergeten. Ik zag het in de doos liggen en dacht, wat moet ik er mee.... Ik was het CPUblok ah monteren en dacht, waar zijn die ringen die ik nodig heb. En ik was klaar en dacht, oeps dat waren dus die kartonnetjes :/

Ik heb mn CPU nu draaien op MP12 FSB200 idle: 38graden, MB: 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus als je geen kartonnetjes bij de A7N8X deluxe gebruikt is er geen kortsluiting... :)

btw wat heb jij met MP12 voor Vcore voor CPU?

misschien is jouw CPU 10 graden koeler. mijn MB is 5 graden koeler.
Ik wil toch liever jouw situatie. :P

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2004 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
haha! idd! Terwijl ik zelfs nog een Fan op het MB heb staan...

Aan de Vcore heb ik nog niets veranderd = standaard. Zal het eens opzoeken!

Asus Probe: Vcore 1.68/1.664 (schommelt dus!)

[ Voor 16% gewijzigd door DiMacho op 14-07-2004 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
DiMacho schreef op 13 juli 2004 @ 08:32:
hoi.
gisteren Reserator gekocht en de zalman zm-gwbi (blok voor je graphicscard) zat er niet bij en hij was uitverkocht bij mycom. verder heb ik op een foto gezien ( http://www.ofoto.com/Brow...p%3fshowSlide%3dtrue&Ux=0 ) waar ze wel alle drie (CPU, Chipset + GFX te )zijn aangesloten op de Reserator .
verder heb ik bij my set een metalen flow indicator gekregen (http://community.webshots...162950303&security=BQXWhb ) ipv een plestic daar ben ik wel :*) mee.

oja nog een vraag bij mycom zeiden ze dat ik koelvloeistof van een auto moest gebruiken ipv gedestileerd water
gr pixon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

pixon schreef op 14 juli 2004 @ 06:09:
[...]

hoi.
gisteren Reserator gekocht en de zalman zm-gwbi (blok voor je graphicscard) zat er niet bij en hij was uitverkocht bij mycom. verder heb ik op een foto gezien ( http://www.ofoto.com/Brow...p%3fshowSlide%3dtrue&Ux=0 ) waar ze wel alle drie (CPU, Chipset + GFX te )zijn aangesloten op de Reserator .
Da's de mijne :D
pixon schreef op 14 juli 2004 @ 06:09:oja nog een vraag bij mycom zeiden ze dat ik koelvloeistof van een auto moest gebruiken ipv gedestileerd water
gr pixon
Dan weten ze bij mycom niet waar ze het over hebben.. in de handleiding staat duidelijk dat er (demi) water in moet..
Ergens anders heb ik gelezen dat koelvloeistof te dik is voor veel pompjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Om het een en ander nog koeler te krijgen met zo'n ding.. vraag ik me af.. als je nou eens om die ribben papier doet.. en afplakt (rondom) en er boven op een ventilator/fan legt met de airflow naar boven. Zo gaat de airflow van onder (koel) naar boven (warm) langs die ribben.. Misschien scheelt dat nog meer in temps?

[ Voor 7% gewijzigd door henkleerssen op 14-07-2004 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
[...]

hoi.
Sorry Toolkit, helemaal over het hoofd gezien ;) Ik heb alleen nu geen zin om alles om te gaan zetten. En ben van plan om maar een minifan op de chipset te zetten. Ook heb ik nog wat coolribben over en die zet ik op de southbridge.
verder heb ik bij my set een metalen flow indicator gekregen ipv een plastic daar ben ik wel :*) mee.
Dat is nog eens goed nieuws, dat betekend dat de huidige Reserator bezitters ook een metalen gaan krijgen!!
:9~
oja nog een vraag bij mycom zeiden ze dat ik koelvloeistof van een auto moest gebruiken ipv gedestileerd water
gr pixon
Gebruik Demiwater, bij het kruidvat voor €0,49 per liter. Je hebt zeker drie flessen nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb demi-water, met een beetj denk zo'n 0,1 L autokoelvloeistof. Normaal moet je meer maar dat wou ik niet, omdat het de koelprestaties verlaagt. Die 0.1 L zal wel genoeg tegen dat corrosie en algen helpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Hoe zit het met je drivetemps LittleTeun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 10:30:
ik heb demi-water, met een beetj denk zo'n 0,1 L autokoelvloeistof. Normaal moet je meer maar dat wou ik niet, omdat het de koelprestaties verlaagt. Die 0.1 L zal wel genoeg tegen dat corrosie en algen helpen. ;)
Misschien toch ook wel een goed idee voor mij om wat koelvloeistof toe te voegen!! Dank voor de tip (Ohwee als dat die temp. verschillen van ons veroorzaakt :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiMacho schreef op 14 juli 2004 @ 13:34:
[...]

Misschien toch ook wel een goed idee voor mij om wat koelvloeistof toe te voegen!! Dank voor de tip (Ohwee als dat die temp. verschillen van ons veroorzaakt :Y) )
je weet maar nooit...

btw ik ben nu alle temps aan het opschrijven, want ik kan het niet onthouden. :P
ook ga ik de temp van het water meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 10:30:
Als je alleen Zalman onderdelen gebruikt in je waterkoeling setup heb je eigenlijk geen anti-corrosie middel nodig, omdat alle onderdelen die in contact staan met de koelvloeistof, van geanodiseerd aluminium zijn. Je hebt dus geen 'zwakke' metalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
@PaCKo: Er kan dus ook geen alg ontstaan in de slangen? In het demiwater komen natuurlijk wel stoffen van buitenaf. In het begin al als je het voor het eerst laat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

henkleerssen schreef op 14 juli 2004 @ 08:26:
Om het een en ander nog koeler te krijgen met zo'n ding.. vraag ik me af.. als je nou eens om die ribben papier doet.. en afplakt (rondom) en er boven op een ventilator/fan legt met de airflow naar boven. Zo gaat de airflow van onder (koel) naar boven (warm) langs die ribben.. Misschien scheelt dat nog meer in temps?
iemand ff testen? Ik heb het ding niet.. (maar wel aan het kijken naar dit ding)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkleerssen schreef op 14 juli 2004 @ 14:24:
[...]

iemand ff testen? Ik heb het ding niet.. (maar wel aan het kijken naar dit ding)..
dat wordt een lastige constructie. :9 Maar ik heb alleen maar 8cm fans en die zijn te kleine voor zoiets. toch wel minstens 10cm nodig. Want de reserator is 15cm breed.
Ik heb nog ff geen zin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff temps aan het meten.

wat is eigenlijk stress? want na 2 uurtjes generals spelen. is de CPU nog maar met paar graden gestegen... :)

ff de temps van CPU:

idle: 45 graden.
stress (dus nog niet zeker): 47 graden

En het water in de reserator is 15 graden lager dan de CPU. Is dit normaal? vind het nog behoorlijk veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

UTM

Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 17:49:
ff temps aan het meten.

wat is eigenlijk stress? want na 2 uurtjes generals spelen. is de CPU nog maar met paar graden gestegen... :)

ff de temps van CPU:

idle: 45 graden.
stress (dus nog niet zeker): 47 graden

En het water in de reserator is 15 graden lager dan de CPU. Is dit normaal? vind het nog behoorlijk veel.
2 Uur generals spelen is heus wel stressed hoor ;). Stressed is gewoon je CPU voor 100% benutten voor een tijdsperiode. Na 1 uur stressed zal dus wel duidelijk zijn wat de temp @ een stressed CPU is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Ik denk dat je bij de reserator de temp. idle pas kan meten na een lange tijd. Het water en de radiator moeten stabiel worden. Zal hem eens een avond laten aanstaan zonder wat te doen... En dan kijken. De kamertemp. blijft hetzelfde aangezein er geen zon te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:57
Ik kreeg gister ook een mailtje, maar ik hoef niet eens aan te geven dat mijn oude kapot is:
Geachte heer/mevrouw,

Volgens onze informatie bent u in het bezit van een "Zalman Reserator 1
Watercooling Extern".

Zalman introduceerde eerder dit jaar de Reserator 1, waarmee een einde
kwam aan rumoerige koeling. Ondanks de strenge kwaliteitscontrole is
gebleken dat de optionele 'flow indicator' lekkages kan vertonen indien
deze te vast wordt dichtgedraaid. Er is besloten alle flow indicators te
vervangen met een nieuw model.

Reserators die op of na 12 juli 2004 zijn aangeschaft vallen buiten deze
omruilactie omdat het defect daar door toepassing van een nieuw model
niet meer optreedt.

Wij adviseren de defecte flow indicator in de tussentijd uit het systeem
te halen.

Van onze leverancier krijgen wij voor elke verkochte reserator een
nieuwe 'flow indicator'. Ik verwacht dat wij deze nog voor het einde van
deze week binnen krijgen waarna wij u deze per post toe sturen.

Alvast veel plezier met de nieuwe 'flow indicator' en bedankt voor uw
begrip.

Met vriendelijke groet,
Informatique computers en componenten BV

Marcel Brand
Internet Sales

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vriend van mij heeft ook zo'n ding.. en wat ik me nu al een tijdje afvraag... dat CPU koelblok kan gewoon draaien.. dat kan NOOIT goed zijn voor contact met CPU.. ivm koelprut dat steeds slechter verdeelt raakt =/ waarom heeft zalman niet gezorgt dattie niet kan bewegen? lijkt me extreem nadeleg ivm koelprestaties... of blijft de koelkprut jaren zacht als boter en kan het allemaal geen kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
even ter info: mijn flow indicator doet het perfect, en ik heb nooit contact gehad met die winkel over lekkage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Verwijderd schreef op 14 juli 2004 @ 19:12:
Vriend van mij heeft ook zo'n ding.. en wat ik me nu al een tijdje afvraag... dat CPU koelblok kan gewoon draaien.. dat kan NOOIT goed zijn voor contact met CPU.. ivm koelprut dat steeds slechter verdeelt raakt =/ waarom heeft zalman niet gezorgt dattie niet kan bewegen? lijkt me extreem nadeleg ivm koelprestaties... of blijft de koelkprut jaren zacht als boter en kan het allemaal geen kwaad?
Lijkt me idd niet echt goed voor de CPU nee, zit dat blok wel goed vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
strakker kandie niet :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Slurp ^_~ nee.... maar hij kan nog zo strak zitten, je zei zelf dattie wel gewoon vrij kan draaien... ergo- koelpurt verkorrelt... uberslecht contant. fusion wil stiekum ook zo'n mooie dildo koeltoren maar... dit zou me mateloos irriteren.. vandaar dat ik het vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
komt denk ik omdat die beugel dat koelblok alleen in het midden naar beneden drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
[quote]ToolkiT schreef op 14 juli 2004 @ 08:20:
[...]

hoi toolkit.
waar heb jij dat blokje voor die chipset vandaan en hoeveel kost die.
of weet iemand anders nog een blok voor deze chipset ( http://community.webshots...162950496&security=SfUgNP )
het moederbord is een kv8-max3, alvast bedankt
pixon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Zolang je niet met je pc danst blijft ie gewoon zitten, geen probleem. Als je je pc gaat meenemen naar een Lan ofzo of verhuizen, is het verstandig het blok te demonteren; maar dat is het zowiezo want bijna een halve kilo is niet geheel legaal volgens AMD. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Dat los zittende koelblok maakt iets uit. Ik zie geen drap ertussen uit lopen. ;)

Ik heb mijn pc nu vanaf 18u aan staan en heb alleen ff een spelletje (10 minuten) gespeeld, gesurft en gemaild. Niet echt belastend dus. CPU draait op 42graden en MB op 30graden. Nog steeds mp12 x 200fsb (XP3200+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
pc staat nu 10 uur aan, vanmiddag uurtje of 2 een spel gedaan, voor de rest gewoon idle, hijs nu 31 graden. kast is 38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[quote]pixon schreef op 14 juli 2004 @ 19:27:
ToolkiT schreef op 14 juli 2004 @ 08:20:
[...]

hoi toolkit.
waar heb jij dat blokje voor die chipset vandaan en hoeveel kost die.
of weet iemand anders nog een blok voor deze chipset ( http://community.webshots...162950496&security=SfUgNP )
het moederbord is een kv8-max3, alvast bedankt
pixon
http://www.pccasegear.com.au/prod1306.htm
maar die verkoopt alleen hier in Australia geloof ik...
Mijn CPU block heb ik ook bij hen gekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
[quote]ToolkiT schreef op 15 juli 2004 @ 05:28:
pixon schreef op 14 juli 2004 @ 19:27:

[...]

Hier ook in de pricewatch: http://www.tweakers.net/p...atch&Query=swiftech+mcw20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Ik heb net effe in de Bios gekeken, en daar staat dat de temp (na stress) 32 graden is, het mobo was 25. 32 graden in Bios ipv 42 graden in MBM 5.3, das nogal een groot verschil? :? Wel lekker. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
News op frontpage over de flowindicator vervanging:
nieuws: Zalman roept Reserator terug vanwege flow indicator-defect

De vervangende metalen flowindicator:
Afbeeldingslocatie: http://www.zalmanusa.com/usa/images/support/reserator_fi_re01.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Yep, toch netjes van Zalman dat ze het probleem erkennen, èn gratis willen oplossen voor klanten :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Remy schreef op 15 juli 2004 @ 14:22:
Yep, toch netjes van Zalman dat ze het probleem erkennen, èn gratis willen oplossen voor klanten :)
Dat gratis spreekt me wel aan ;)

Nu hoop ik dat het ook daadwerkelijk een goede flowindicator is. Het buisje blijft namelijk van plastic. Dus echt veel verschil is er niet :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Het gaat om de aansluitingen hoor, die lekten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
mbvisiontt schreef op 15 juli 2004 @ 15:17:
Het gaat om de aansluitingen hoor, die lekten.
Bij mij lekten (zoals je kunt zien op de foto boven) de plastic buisjes. Er zaten haarscheurtjes in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je nou eerst je oude flowindicator opsturen? want dat kost wel geld... :X

bij goris hebben ze iedergeval nog niet de nieuwe flowindicators binnen.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2004 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Verwijderd schreef op 15 juli 2004 @ 16:42:
moet je nou eerst je oude flowindicator opsturen? want dat kost wel geld... :X

bij goris hebben ze iedergeval nog niet de nieuwe flowindicators binnen.
Ehm, je hebt toch wel gelezen dat ze de opstuur-kosten vergoeden?
Staat op de frontpage in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
@LittleTeun, Ik krijg hem morgen en ik hoef de oude niet opsturen.... empc.nl

Je kunt het best een melding maken bij: http://www.spacepromotion.nl/index.php?pnr=14&nieuws=27 En die mailen naar Goris dat zij jou een vervangende kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
Ja ok, maar dat stuk lijkt ook aangepast, ze zullen geen half werk doen lijkt me ook. Op foto is dat stuk anders van kleur ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiMacho schreef op 15 juli 2004 @ 16:58:
@LittleTeun, Ik krijg hem morgen en ik hoef de oude niet opsturen.... empc.nl

Je kunt het best een melding maken bij: http://www.spacepromotion.nl/index.php?pnr=14&nieuws=27 En die mailen naar Goris dat zij jou een vervangende kunnen geven.
jah heb ik gedaan kreeg een mail terug dat goris op de hoogte was. maar goris had nog niet die metalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
[quote]ToolkiT schreef op 15 juli 2004 @ 05:28:
pixon schreef op 14 juli 2004 @ 19:27:

[...]

hoi ToolkiT bedankt voor je reactie.
ben even wezen surfen maar het coolblok is ook te koop bij computershop bv in delft http://www.csdelft.nl/ ik ga hem vanmiddag halen zo dat ik de reserator aanstaande zondag kan gaan aansluiten. kan niet wachten.
verder moet ik mijn voeding nog stil maken iemand een idee welke voeding in combi met de reserator en stomme vraag mischien waarom kan ik hier geen foto's plaatsen
pixon

[ Voor 5% gewijzigd door pixon op 16-07-2004 07:14 . Reden: foto plaatsen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 22:40
[quote]pixon schreef op 16 juli 2004 @ 05:39:
ToolkiT schreef op 15 juli 2004 @ 05:28:

[...]

hoi ToolkiT bedankt voor je reactie.
ben even wezen surfen maar het coolblok is ook te koop bij computershop bv in delft http://www.csdelft.nl/ ik ga hem vanmiddag halen zo dat ik de reserator aanstaande zondag kan gaan aansluiten. kan niet wachten.
verder moet ik mijn voeding nog stil maken iemand een idee welke voeding in combi met de reserator en stomme vraag mischien waarom kan ik hier geen foto's plaatsen
pixon
Een goede combinatie met de Reserator is de voeding van Zalman. Deze heb ik zelf ook. En het geluid van de harde schijven overstemt het geluid van de voeding... Sterker nog, als je met je oor voor de fan van de voeding gaat luisteren, dan hoor je 'm heel zacht, ga je iets verder weg (5 - 10 cm) dan hoor je 'm al niet meer. Icm een reserator kan je 'm denk ik ook niet horen.

De voeding levert 400 Watt (je hebt 'm ook in 300 Watt versie), dus dat is ruim voldoende. Link: http://www.zalman.co.kr/e.../view.asp?idx=76&code=015

Er zijn twee versies:

de
ZM400B-APS (met S-ATA Power aansluiting)
ZM400B-APF (zonder S-ATA Power aansluiting)

Ik heb 'm destijds gekocht voor 100 euro. Dus het is best duur, maar dan heb je ook wat! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb gisteren voorelkaar gekregen dat als ik de pc aanzet dat de pomp ook aan gaat. Zal ff uitleg geven hoe ik dat heb gedaan.

heb een relais gekocht. Die de verbinding maakt als er 12V stroomt en 230V (5W, de pomp) doorlaat.
en een diode, want als de 12V van de computer wegvalt onstaat er een (hier een kleine) elektrische stoot en dit kan misschien de computer beschadigen.

dit koste me bij een (sloeber) elektronica zaak 4 euro bij elkaar. En misschien doen de foto's anders lijken. De relais is zo'n 2cm lang. :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~groo3104/relais/1.JPG
de bouwtekening :P

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~groo3104/relais/2.JPG
diode

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~groo3104/relais/5.JPG
spulletjes die ik bij elkaar heb geraapt. :7

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~groo3104/relais/7.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~groo3104/relais/11.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~groo3104/relais/12.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~groo3104/relais/13.JPG

en na aansluiten deed ie het. :Y)
lekker makkelijk nu maar 1 knop! :9

/edit spreekt toch voor zich hoe je moet aansluiten toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
[quote]twinkey schreef op 16 juli 2004 @ 10:38:
pixon schreef op 16 juli 2004 @ 05:39:
Er zijn twee versies:

de
ZM400B-APS (met S-ATA Power aansluiting)
ZM400B-APF (zonder S-ATA Power aansluiting)
Ervaring van user Mickeyman: MikeyMan in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 12:13:
heb gisteren voorelkaar gekregen dat als ik de pc aanzet dat de pomp ook aan gaat. Zal ff uitleg geven hoe ik dat heb gedaan.
/edit spreekt toch voor zich hoe je moet aansluiten toch?
Dat ziet er goed uit LTeun!! Ik laat nu gewoon 24/7 mijn Reserator aanstaan. Het gevaar dat mijn vriendin de pc aan zet en de Reserator vergeet is te groot ;)

Mooie oplossing. Als ik terug kom van vakantie zal ik het ook eens proberen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 22:40
[quote]DiMacho schreef op 16 juli 2004 @ 12:18:
Vreemd... die voeding hoor je bij mij helemaal niet... M'n oren laten me ook niet in de steek gezien dit grafiekje:

http://www.zalman.co.kr/images/product_img/power/400b_02.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:36
Voor (geluidskritische) mensen die, net als ik, last hebben van contactgeluid (50Hz brom) van de Resorator (wanneer je 'm OP je bureau hebt staan i.p.v. op de vloer) heb ik ook een Resorator-mod... De dealer heeft m'n omschrijving inmiddels online gezet: http://www.eynstein.nl/Fa...Groep1=11&Groep2=9&ID=146

Ik heb nog een tweede mod waarbij ik voor extra koeling een Innovatek radiator gebruik, om zo een 'two-stage' koeling te maken. Dit geeft ietwat (zeer zacht) ruisend geluid van de 12cm fan, maar uiteindelijk denk ik dat je die fan toch wel nodig hebt want de northbridge en spoelen van je moederbord worden anders wel erg warm. Nu kan ik dus, wanneer ik bijvoorbeeld zwaar ga gamen of renderen die fan inschakelen en blijft alles veel koeler... En 's nachts schakel ik de rad-fan gewoon uit en draai ik niks zwaars, dan wordt alles passief gekoeld.

By the way, ik heb een 3GHz Prescott (800MHz bus/1MB L2 cache) en Ati 9800 Pro... a 'hot' couple... Onderstaande resultaten zijn zonder overklokken, dat komt later wanneer ik alles af heb wel een keer.

Resultaten na 5 uur prime95 (kamertemperatuur 24-25 graden):

Zonder Innovatek radiator
- CPU 55-56
- MB 50-51

Met Innovatek radiator + fan aan (1350 tpm)
- CPU 43-44
- MB 40-41

Het scheelt dus 12 graden voor de CPU en 10 graden voor het moederbord...

Na enkele uren 'afkoelen' (geen CPU activiteiten) draaide het systeem met Innovatek aan:
- CPU 37-38
- MB 36

De meeste afkoeling is al binnen 15 minuten bereikt, daarna vlakt de curve wat minder snel af.

De (Termaltake) fan van de radiator draait slechts op 1350 toeren, maar ik vind 'm niet -enorm- stil (denk dat Papst stiller is). Ik had deze gebruikt omdat ie blauwe LED's heeft en heel makkelijke toerenregeling (zonder dat de LED's uitgaan) en ook temperatuurafhankelijk geschakeld kan worden... Niet dat het systeem veel geluid maakt zo, is alleen een zacht ruisen... Ik ga volgende week maar eens testen met vol toerental (erg veel lawaai!) just for kicks...

Wat pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~skull/P7150173.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~skull/P7150174.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~skull/P7150175.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~skull/P7150176.jpg

Ter info, de 12cm fan zuigt lucht uit de kast en dan door de radiator heen, zo krijg je de noodzakelijke flow langs de northbridge... Ik denk dat Zalman bewust heeft afgezien van een waterkoelblok voor dit component, want dan zou de temperatuur van én de CPU én de GPU nog hoger gaan worden... Ik denk dat de northbridge zeker een graad of 5 stijging van de watertemperatuur zou kunnen veroorzaken (misschien meer). Met de huidige GPU's hou je dan vrij weinig rek over. Op de een of andere manier koelt Zalman nooit de northbridge, op de A500 kast van ze doen ze dat ook niet, en daar wordt ie ook een graad of 65 tegenover de 50 graden van een normale luchtgekoelde pc (zie onderaan de A500 pagina bij Zalman op de website, staat een staafdiagram die e.e.a. vergelijkt).

Tja, de tweede mod is schijnbaar in tegenstelling tot de doelstelling van de Resorator, maar nu kun je dus het beste hebben van twee werelden... ;)

Look at it this way... in a million years, who's gonna care?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Me is happy now!!
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.kerkvoort/11.JPG
Net binnen!!
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.kerkvoort/12.JPG
5 minuutjes later!

Hij is van glas en metaal.... dus nu echt stevig. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door DiMacho op 16-07-2004 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiMacho schreef op 16 juli 2004 @ 17:20:
Me is happy now!!
[afbeelding]
Net binnen!!
[afbeelding]
5 minuutjes later!

Hij is van glas en metaal.... dus nu echt stevig. ;)
en hoe heb jij deze binne gekregen? space..., empc.nl of zalman?

btw mijn Zalman 300W-B maakt een herrie. :r

(btw2. zalman heeft er denk ik ook voor gekozen om geen chipset-WC te doen omdat met hun passief koelers het ook goed gaat.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Eindelijk Stilte!
Heb net de reserator aangesschaft en geïnstalleerd... werkt heerlijk stil nu...
(zeker alsje bedenkt dat ik eerste een coolermaster Aereo IV had).

Pas gekocht de silentmaxx ST-11 kast met daarin 2 120mm enermax fans.
en een passieve Voeding (de silentmaxx pro Silence fanless pro 503 cpcs).

Had al een passieve Sapphire 9800Pro ultimate.

Nu hoor ik alleen nog het mijn 2 raptors spinnen af en toe.

Heb nog wel de oude flowindicator, maar tot nu toe zie ik geen lek...(fingers crossed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

readytoflow schreef op 17 juli 2004 @ 13:47:
Eindelijk Stilte!
Heb net de reserator aangesschaft en geïnstalleerd... werkt heerlijk stil nu...
(zeker alsje bedenkt dat ik eerste een coolermaster Aereo IV had).

Pas gekocht de silentmaxx ST-11 kast met daarin 2 120mm enermax fans.
en een passieve Voeding (de silentmaxx pro Silence fanless pro 503 cpcs).

Had al een passieve Sapphire 9800Pro ultimate.

Nu hoor ik alleen nog het mijn 2 raptors spinnen af en toe.

Heb nog wel de oude flowindicator, maar tot nu toe zie ik geen lek...(fingers crossed)
en al nagedacht om je raptors door een silentmaxx hdd encloser stiller te maken? Maar daar gaat dit topic niet over dus...
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/923996

en mijn systeem zie je hieronder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 21:58:
[...]

en hoe heb jij deze binne gekregen? space..., empc.nl of zalman?

(btw2. zalman heeft er denk ik ook voor gekozen om geen chipset-WC te doen omdat met hun passief koelers het ook goed gaat.)
Empc.nl :D Top!

Nu nog een passive voeding... :) Heb nog geen idee welke tips zijn altijd welkom.

Zalman durft denk ik niet aan om ook nog eens een chipset-wc te maken ism de reserator1. Bang dat het dan niet zou kunnen voeldoen aan de eis om het koel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiMacho schreef op 17 juli 2004 @ 17:15:
[...]
Nu nog een passive voeding... :) Heb nog geen idee welke tips zijn altijd welkom.
Hier een topic over passieve voedings. Ook een topic dat ik gestart had net als die HD enclosers.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/926615

Ik houd van topicstarten :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
ping toolkit of iemand anders die swiftech en zalmankoelblokken gebruiken

een vraag aan jou ik zit met het volgende probleem ik ga vandaag de reserator aansluiten en ik heb cpublok van zalman en het chipblok van swiftech(mcw20-r)
nu is het probleem dat de doorzichtige slang van swiftech iets dikker is dan die van zalmman toch past ie denk ik wel goed op het cpu koelblok.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/vldhuize/DSC08339.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/vldhuize/DSC08340.jpg
bedankt pixon

[ Voor 6% gewijzigd door pixon op 19-07-2004 05:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
wat is het probleem dan? laat er water doorheen lopen, en kijk oftie lekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
goedemorgen iedereen op deze rustige ochtend zonder lawaai van draaiende vinnen, mijn computer is nu muisstil, het is me gelukt om gisteravond de reserator aantesuiten.
mijn cpu temp na 2 uur draaien is 45 graden en de system temp is 36 graden.
heb nog wat foto's voor de liefhebber.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/vldhuize/DSC01090.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/vldhuize/DSC01081.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/vldhuize/DSC01076.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

pixon schreef op 18 juli 2004 @ 09:12:
ping toolkit of iemand anders die swiftech en zalmankoelblokken gebruiken

een vraag aan jou ik zit met het volgende probleem ik ga vandaag de reserator aansluiten en ik heb cpublok van zalman en het chipblok van swiftech(mcw20-r)
nu is het probleem dat de doorzichtige slang van swiftech iets dikker is dan die van zalmman toch past ie denk ik wel goed op het cpu koelblok.

bedankt pixon
Ik heb er geen slangen bij gekregen en heb dus de slang van de reserator gebruikt..
De dikke slang (voor op CPU blok) heb ik door middel van zelfgemaakt verloopstuk aangesloten..

Maar jouw oplossing ziet er goed uit, zal ik me geen zorgen over maken... voor de zekerheid wel ff proefdraaien zonder dat je PC aan staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
@pixon, Mooie foto van de binnenkant!!!

Ik had in mijn kast nog drie fans draaien, twee voor de HD's en één vanaf de voorkant naar het MB. Nu heb ik die gister uitgezet en de pc een tijd idle laten draaien, tot mijn teleurstelling liep de temp. toen op naar 46...48 graden. Als ik een dvd ging copieren dan werd ie zelfs 50 graden. Ben bang dat ik dus om hem echt koel te houden hem de onderste Fan aanlaat staan. Die koelt het MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
DiMacho schreef op 19 juli 2004 @ 09:29:
@pixon, Mooie foto van de binnenkant!!!

Ik had in mijn kast nog drie fans draaien, twee voor de HD's en één vanaf de voorkant naar het MB. Nu heb ik die gister uitgezet en de pc een tijd idle laten draaien, tot mijn teleurstelling liep de temp. toen op naar 46...48 graden. Als ik een dvd ging copieren dan werd ie zelfs 50 graden. Ben bang dat ik dus om hem echt koel te houden hem de onderste Fan aanlaat staan. Die koelt het MB.
hoi je koopt toch een water cooling om die fans er uit te gooien, wandt hoe kan het dat hij bij jou zo heet wordt 50graden vind ik heet bi mij schommeld de temp tussen de 34 en 38 graden deze foto Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/vldhuize/cpu.jpgheb ik gemaakt tijdens dat ik aan het photoshoppen was vind ik toch keurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixon
hoi allemaal
is het niet een idee om eens allemaal (die een reserator hebben)de temperatuur hier te vermelden en zo te kijken wie de laagste en wie de hoogste temperatuur
heeft. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door pixon op 19-07-2004 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
Sorry Pixon, maar dat is afhankelijk van zoveel factoren. Kamertemperatuur, Voeding met fan/zonder fan, soort CPU, Soort meetprogramma, Graphische kaart, etc etc...

Bij mij is het allemaal zo verschillend: Nu draait de CPU op 43graden.

Ik denk dat het handiger is om in dit topic verder te praten over hoe de reserator en vragen van mensen te beantwoorden met problemen/aankoopgedachtes....

(Je hoeft trouwens niet elke keer: hoi te zeggen ;) wordt hier niet echt gewardeerd)

Edit: Ach wanneer ik er nu zo over denk. Het kan wel maar dan moet het niet een opsomming worden,maar echt met alle specs

[ Voor 13% gewijzigd door DiMacho op 19-07-2004 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pixon schreef op 19 juli 2004 @ 16:58:
hoi allemaal
is het niet een idee om eens allemaal (die een reserator hebben)de temperatuur hier te vermelden en zo te kijken wie de laagste en wie de hoogste temperatuur heeft. >:)
mijn idle temp is dalende. Zit nu op zo'n 40-42 graden idle. eerst was het mog 45. Maar ik heb dus ringetjes erbij gedaan zodat het blok steviger tegen de CPU zit. scheeld dus weer 4 graden :9 .

En ik heb net Artic Silver 5 gekocht. Dus kan alleen maar beter worden. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
Idle temperatuur an sich is denk ik niet enorm interessant... Daarnaast zijn ook belangrijk: de maximum temperatuur, de omgevingstemperatuur, is ook de GPU watergekoeld? en de northbridge?... Tevens van belang is het type CPU en GPU wat je koelt. De ene wordt namelijk wat warmer dan de andere...

Kortom, je krijgt een complex geheel van factoren die voor iedereen weer anders zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:48

RvV

Mijn broer was dit weekend aan het computeren, hoort hij ineens een gepiep, alarm, cpu 80°C. Hij dus kijken wat er met die asus software aan de hand was, loop ik langs en zie dat de hele vloer blank staat.
Dat flowmetertje was gaan lekken en de hele inhoud van de koeltoren lag op de vloer. Snel de PC uit gezet en die flowmeter weggemikt. Lekker dan als je even boodschappen was gaan doen. :'(

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

RvV schreef op 20 juli 2004 @ 00:27:
Mijn broer was dit weekend aan het computeren, hoort hij ineens een gepiep, alarm, cpu 80°C. Hij dus kijken wat er met die asus software aan de hand was, loop ik langs en zie dat de hele vloer blank staat.
Dat flowmetertje was gaan lekken en de hele inhoud van de koeltoren lag op de vloer. Snel de PC uit gezet en die flowmeter weggemikt. Lekker dan als je even boodschappen was gaan doen. :'(
Daarom hebben ze die dingen ook terug geroepen en sturen ze je (gratis) een nieuwe op...

BTW je mobo kan je waarschijnlijk ook instellen dat ie zichzelf uitschakeld bij te hoge temp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op 20 juli 2004 @ 02:42:
[...]

Daarom hebben ze die dingen ook terug geroepen en sturen ze je (gratis) een nieuwe op...

BTW je mobo kan je waarschijnlijk ook instellen dat ie zichzelf uitschakeld bij te hoge temp..
ik ben dat nog niet tegengekomen op een asus A7N8X Deluxe rev2

enne ik heb een formulier op de zalmanusa.com site dus ingevuld voor nieuwe flow-indicator. Maar hoor je daar reactie van te krijgen?
Misschien krijg ik hem vandaag wel in de bus. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• *discostar*
  • Niet online
Vandaag was weer een lekkere broeierige dag 8)

Hoe gaat het met de Reserators in het veld??
Al geforceerde toevoegingen nodig of trekken ze het nog?

Ben heel benieuwd!

[ Voor 3% gewijzigd door *discostar* op 05-08-2004 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skull_One
*discostar* schreef op 05 augustus 2004 @ 19:02:
Vandaag was weer een lekkere broeierige dag 8)

Hoe gaat het met de Reserators in het veld??
Al geforceerde toevoegingen nodig of trekken ze het nog?

Ben heel benieuwd!
Ik speel vals, heb airco hier dus dat telt niet... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:18
Hier no sweat ;) , 41 graden constant, en er wordt heel wat doom3 gespeeld.
(P4 2.8 @ 3.4.)

[ Voor 11% gewijzigd door rachez op 07-08-2004 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Laatst online: 31-05-2024
Mijn CPU is helaas nogal een heethoofd, dus ik verwacht nooit lage temperaturen, nu met dit weer is de temp met 5 graden verhoogd, wat stressed neerkomt op 51 á 52 graden, idle. 41 á 42 graden, ik speel overigens ook hele enden achter elkaar Doom 3 en zonder waterkoeling had ik dit nu nooit kunnen spelen, dan was de temperatuur zeker wel naar de 70 graden of hoger gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu uiteindelijk me idle temp in dit hete weer op 39 graden gekregen. :) Dat vind ik zelf wel goed voor een AMD XP 3200+ @ stock

- arctic silver 5 scheelde zo'n 2 graden.
- en met extra ringetjes zodat hij steviger op de CPU zit.

btw kan je bij ASUS the multiplyer ook hoger dan 12.5x zetten op een ASUS A7N8X Deluxe rev2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog ff 2 vraagjes over de reserator :

die radiator van Skull_one is een onnivatek en rest erom heen heb je zelf gebouwd? waar gaat die uitgang slang vanaf de pomp naar toe gelijk naar de cpu of via de radiator?

en die blauwe slang van de reserator zelf welke maat is dat nou eigenlijk 10x1?

en voor little teun ik zag je vragen hoe je aan die flow indicator kon komen?
en toen noemde je empc ?is dat dan zo'n bekende webwinkel in the gathering?

ik werk er namelijk een tijdje nu en merk dat er veel positieve signalen over klinken.....heel prettig :*)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2004 20:43 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.