Het grote iPod Mini Topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 967 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:12

[img]httphttp://a32.g.akamai.net/7/32/51/86c05ea9638f0c/www.apple.com/ipodmini/images/index_headerfamily01122004.jpg[/img]

Welkom bij deel II van het grote iPod Mini topic

Linkje naar het oude forum:

Nieuwe iPod Mini

Linkje naar het ‘gewone’ iPod Topic:

Het grote (oude/nieuwe) iPod topic III

Linkje naar de Apple Site:

Apple

Inleiding

Vrijwel iedereen weet dat Apple's iPod een enorm populaire mp3-speler is.
Begin 2004 heeft Apple een klein broertje van de populaire iPod geïntroduceerd:
De iPod Mini!
De iPod mini is nog niet in Nederland te krijgen, maar hij is nu al razend populair. Sommige mensen hebben de iPod Mini geimporteerd uit Amerika, maar dat wordt steeds lastiger, vanwege de (wereldwijde) grote vraag naar de iPod Mini.
De iPod Mini wordt nu pas in juli in Nederland verkocht, omdat Apple nu al niet meer aan de grote vraag naar het apparaat kan voldoen.

Ik heb deze startpost vlug in elkaar gezet, omdat het oude iPod Mini topic de 1000 posts bereikt had. (Startpost van het “Het grote (oude/nieuwe) iPod topic III” aangepast).
Dit is mijn eerste grote startpost, deze startpost is dus nog niet compleet, en kan nog fouten bevatten.
Momenteel heb ik het erg druk met school (tentamens :( ), en ik ben ook niet supercreatief, vooral niet met computers, dus als iemand anders een vervangende startpost zou willen/kunnen maken: Graag! :Y)

iPod Mini FAQ

iPod Mini Handleiding

:?Waarom zou ik me iPod Mini moeten updaten?
Het is absoluut belangrijk om de laatste firmware versie te hebben omdat die evt. bugs kan oplossen of zorgt dat je batterij langer mee gaat en bovendien kan er in de toekomst ondersteuning komen voor andere muziekformaten. :)

:?Ik heb een gehoord dat er aparte iPods zijn voor Mac en voor Windows. Is dit bij de iPod Mini nog steeds zo?
Nee, dit was alleen zo bij revisie 1 en 2 van de normale iPod. Sinds revisie 3 zijn de iPods allemaal geschikt voor Windows en voor Mac

:?Welk programma moet ik gebruiken om nummers op me iPod te zetten?
Bij je iPod Mini krijg je het programma iTunes geleverd. Dit is sinds kort ook voor windows beschikbaar.
Itunes is een zeer gebruiksvriendelijk programma, en het is ook te downloaden op de site van Apple.
Mocht je om de een of andere rede niet tevreden zijn met iTunes, dat zijn er nog een aantal alternatieven zoals: Ephod (Gratis) en Annapod (Betaald)

:?Waarom een programma gebruiken? Ik kan toch gewoon nummers Drag&Droppen naar de harddisc?
Ehm...nope. Dat kan niet. De iPod Mini creeërt een speciale database waarin alle liedjes staan. Je kan wel drag&droppen, maar dan sla je ze alleen op en ze zullen niet verschijnen in het menu en kun je ze dus niet afspelen.
Je kan dus wel de iPod als externe harddisc gebruiken, en met de verkenner bestanden drag&droppen, maar in het menu van de iPod kan je die dus niet zien.

:?Hellup! Mijn afstandbediening werkt niet (meer)!
Druk hem er even goed in en hem een beetje met de klok meedraaien helpt.

:?Hoe lang moet ik de speler opladen?
In 1 uur is ie 80% opgeladen, in 3 uur 100%.

:?Wat hoor ik nou allemaal over de batterijduur van de normale iPod???
Er is een tijdje lang een flinke ophef geweest toen iemand in Amerika allemaal anti-ipod-posters ging ophangen omdat zijn batterij na 1,5 jaar nog maar een uurtje meeging. Het ging hier om iPod revisie 1 / 2 en meerdere mensen bleken hier last van te hebben. Apple reageerde hierop door een batterij service te starten zodat je voor €100 een nieuwe batterij/accu erin kan laten plaatsen.
Het is overigens nog niet bekend of revisie 3 ook deze batterijproblemen kent aangezien deze een andere type batterij heeft.
De iPod Mini heeft dezelfde accu als revisie 3 van de normale iPod, en het ziet er naar uit dat het probleem met de batterij nu verholpen is.

:?Als ik mijn iPod Mini aandoe zie ik een CD-icoontje met een vergrootglas/kruis/uitroepteken...was dat?
Er is iets met je Harddisc en je iPod Mini is die nu aan het scannen. De logootjes (vergrootglas e.d.) hebben aparte betekenissen. Kijk hiervoor hier

:?Ik zie een gaar logootje met een folder als ik mijn iPod Mini aanzet?
Dit is een van de tekentjes die hier perfect worden uitgelegd :)

:?Okee, mijn iPod Mini reageert niet meer!
Probeer dan je iPod eens te resetten.
Om de iPod MIni te resetten moet je hem eerst aan het lichtnet hangen.
Zet nu de hold-knop van de hold af, en hou nu voor ongeveer 6 seconden de Menu- en de Select-knop ingedrukt.
Als het goed is, komt nu het Apple logo weer in beeld.

:?Ik kan geen liedjes overzetten, met geen enkel programma
Dit kan aan een paar dingen liggen:
• Je Firewire aansluiting doet het niet
• Je database is niet in orde (als je ephPod hebt: iPod Tools->Rebuild DB from iPod). Lukt dit niet? Probeer hier eens te zoeken op het exacte probleem dat je hebt. Dat hielp perfect bij mij, aangezien ongeveer alles daar wel eens voorbij is gekomen.

:?Ik heb een Soundblaster Audigy (met firewire) en mijn iPod Mini wordt niet herkend of de data-transfer is vreselijk traag/instabiel.
Helaas is dit een probleem met een wat minder goedkope oplossing. Ik heb al verschillende malen van dit probleem gehoord en het blijkt dat de firewire-aansluiting van de Audigy op één of andere gekke manier het gewoon niet goed doet i.c.m. de iPod. De oplossing is gewoon een normale firewire-kaart kopen. Dynalink, Sitecom en Sweex zijn over het algemeen erg goed en een redelijke prijs ligt ongeveer rond de 20 euro.

:?Moet ik echt al mijn MP3's gaan retaggen, omdat het anders een chaos wordt op mijn iPod Mini? Ik heb daar de tijd/het geduld niet voor!
Het kan gelukkig ook anders, doormiddel van de programma's Tag&Rename en EphPod. FirefoxAG heeft hier een fantastische tutorial voor geschreven, welke
hier te bewonderen is. Thanx to FireFox

:?Wat kan ik doen om krassen te voorkomen?
Als je geen hoesje bij je iPod Mini hebt kan je overwegen om er een te kopen.
Een goed hoesje is de iSkin (iSkin) dit is een siliconen hoesje die een erg goede bescherming geeft tegen krassen en botsingen.
(Deze is momenteel nog niet te krijgen, maar wordt binnenkort verwacht.)

:?Welke en waar kan ik accesoires kopen voor de iPod Mini?
Kijk hier maar eens even: Apple Store

:?Hoe duur is dat kreng nou eigenlijk?
In Amerika is de iPod Mini $249 (Omgerekent ongeveer €200)
In Nederland gaat de iPod Mini echter rond de €289 kosten :( !

Nawoord

Ik bedank Dimitio hartelijk, omdat hij de basis van deze startpost heeft gemaakt voor het grote iPod Topic!

En onthoud: Houd het forum netjes; stel geen overbodige vragen en houd de discusie rond de iPod Mini.
Dank u :)

[ Voor 3% gewijzigd door Superhuuper op 04-06-2004 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-05 15:10

Nitai

Live the life you love.

Mooie OP :)
Waarom zou ik me iPod Mini moeten updaten?
Het is absoluut belangrijk om de laatste firmware versie te hebben omdat die evt. bugs kan oplossen of zorgt dat je batterij langer mee gaat en bovendien kan er in de toekomst ondersteuning komen voor andere muziekformaten zoals bijv .Org
Moet dat niet Ogg zijn? :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
De batterij service is in Europa ook al een tijdje beschikbaar net zoals de AppleCare van 79,- waarmee je je garantie met een jaar verlengt op alle fronten. Dus ook de telefonische ondersteuning.

Verder een duidelijke en goede openingspost. Ik zou alleen wel .ogg vervangen door een nog niet nader bepaald formaat aangezien .ogg niet echt een formaat is zoals .aac en .wma. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Dimitio heeft inderdaad deze OP gemaakt, en ik heb hem een beetje aangepast voor de iPod Mini.

Dimitio, Bedankt :+
offtopic:
Dimitio, ik wou je nog mailen om toestemming te vragen om je OP te gebruiken, maar je mail stond niet in je profiel, dus ik heb je OP gewoon geript :X Hope you don't mind ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Superhuuper op 15-04-2004 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 10:42
Misschien is het handig om een poll te maken in de OP welke kleur jullie het mooiste vinden :?
Ik weet alleen niet precies hoe het ik dit moet doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58611

Mooie openingspost ja, maar is de duur van het opladen ook niet afhankelijk van de manier waarop je dat doet? Is het net zo snel via de adaptor als via USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Welk nut heeft die poll verder dan? Het blijft gewoon een smaak. Dus je hebt verder er weinig aan die poll.

Komt er ook even bij de TS dat er een fout zit in de ipod mini, gisteren @ t.net.
Verder ziet het er aardig uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Superhuuper schreef op 15 april 2004 @ 15:51:
[...]
Dimitio heeft inderdaad deze OP gemaakt, en ik heb hem een beetje aangepast voor de iPod Mini.

Dimitio, Bedankt :+
offtopic:
Dimitio, ik wou je nog mailen om toestemming te vragen om je OP te gebruiken, maar je mail stond niet in je profiel, dus ik heb je OP gewoon geript :X Hope you don't mind ;)
offtopic:
Is prima hoor :) , maar het is misschien leuker als je hem iets anders maakt bijv. andere kleuren, wat plaatjes der bij van de mini toevoegd, en bijv. de FaQ wat aanpast, bijv. over de evt. problemen met de mini. Als je hulp nodig hebt moet je het maar ff zegen dan help ik je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

weet iemand waar de iPod mini het goedkoopst is ? (incl levering naar nederland)

en hoe het met de support zit naar aanleiding van dit bericht :
nieuws: Apple onderzoekt klachten iPod Mini-bezitters

of duurt het niet al te lang voordat hij ook in nederland te koop is ?

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64874

Zijn er al mensen hier die last hebben gekregen van de 3.5mm jackplug aansluiting??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-04 13:27
ik heb er nog geen last van en ik heb em nu denk ik een maand...
but time will tell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

bbrother

in the Mix!

Ik zoek eigenlijk nog een shop in de USA waar ik iPod mini kan bestellen. Heb geen tijd om tot September te wachten ergens ..

[edit]

Ik kwam dit tegen ..

[ Voor 31% gewijzigd door bbrother op 16-04-2004 12:25 ]

Apple Certified Macintosh Technician
Apple Certified Support Professional
DJ Javier Morales

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52526

Als je een mini in de VS bestelt zal je toch rekening moeten houden met een leveringstermijn van minstens 1 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57903

Anoniem: 52526 schreef op 16 april 2004 @ 13:59:
voorjegemac heeft ze nog niet. "ze zijn alleen te zien".
daarnaast betaal je daar ruim 279 voor die ipod mini.
t schijnt mogelijk te zijn om dat ding voor 240 euro all in te regelen.
Lijkt me sterk. Ik heb hem daar toch echt vandaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Misschien een hele stomme vraag, maar kan er ook een gewone AA of AAA batterij in die Ipod mini? :+
Ik vind namelijk dat gedoe met die accu's zo irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:34
Motorola_V600 schreef op 17 april 2004 @ 14:35:
Misschien een hele stomme vraag, maar kan er ook een gewone AA of AAA batterij in die Ipod mini? :+
Ik vind namelijk dat gedoe met die accu's zo irritant.
Nee, dat ding werkt alleen op de ingebouwde accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralluph
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:18

Ralluph

Aus der Reihe...

Over een paar weken zal mijn groene iPod mini aankomen. Een vriend van mij loopt momenteel stage in de VS en zal hem voor mij opsturen. Omdat ik natuurlijk direct wil beginnen met spelen zodra hij arriveert, moet ik ervoor zorgen dat mijn inmiddels best oude compu met de speler kan praten. Mijn compu is nu voorzien van verschillende USB1.1 aansluitingen. Dit roept bij mij twee vragen op:
  1. Is de USB 2 aansluiting van de iPod mini backward compatible met USB 1.1? en
  2. Als dit niet zo is, kan ik dan beter een firewire of een USB 2 kaart in mijn compu stoppen?
Wellicht is het praktisch om het antwoord op deze ongelofelijke n00b-vraag ook in de FAQ op te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-10-2024

Mooody

elmoody

1. Ja
2. USB2-kaart is aan te raden, omdat deze meer compatible is met andere apparaten (CF reader etc.)

Aan de andere kant kun je je best redden met USB1 als je eenmaal de iPod volstouwd met muziek en maar af en toe wat muziek toevoegd....

[ Voor 17% gewijzigd door Mooody op 18-04-2004 14:05 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan de ipod alleen niet laden via usb1.0 dus dan moet je de netadapter gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Ralluph schreef op 18 april 2004 @ 12:51:
Over een paar weken zal mijn groene iPod mini aankomen. Een vriend van mij loopt momenteel stage in de VS en zal hem voor mij opsturen. Omdat ik natuurlijk direct wil beginnen met spelen zodra hij arriveert, moet ik ervoor zorgen dat mijn inmiddels best oude compu met de speler kan praten. Mijn compu is nu voorzien van verschillende USB1.1 aansluitingen. Dit roept bij mij twee vragen op:
  1. Is de USB 2 aansluiting van de iPod mini backward compatible met USB 1.1? en
  2. Als dit niet zo is, kan ik dan beter een firewire of een USB 2 kaart in mijn compu stoppen?
Wellicht is het praktisch om het antwoord op deze ongelofelijke n00b-vraag ook in de FAQ op te nemen?
Ik zou gaan voor een firewire kaart. Hiermee kun je namelijk de iPod mini ook opladen. Aangezien jij er een Amerikaanse adapter bijkrijgt, is het wel handig dat je hem dan via firewire kan opladen. Firewire is in de praktijk ongeveer net zo snel al USB 2.
Je kunt de Amerikaanse adapter trouwens wel aanpassen voor Nederlandse stopcontacten. Hiervoor heb je zo'n kabel nodig niet je ook bij dvd-, video-, cd-spelers enz. gebruikt. Met zo'n 8-aansluiting aan het eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralluph

Ralluph

Aus der Reihe...

Anoniem: 64874 schreef op 18 april 2004 @ 13:45:
Je kan de ipod alleen niet laden via usb1.0 dus dan moet je de netadapter gaan gebruiken.
Superhuuper schreef op 18 april 2004 @ 13:57:
Ik zou gaan voor een firewire kaart. Hiermee kun je namelijk de iPod mini ook opladen.
Kan ik alleen via firewire laden, of ook via USB 2?
edit:
Heb het antwoord zelf al kunnen vinden via deze pagina op de Apple site. Het laden kan zowel via USB 2 als via firewire (alleen bij de iPod mini dus). Het kan niet via USB 1. Aangezien een losse USB 2 kaart goedkoper is dan een firewire kaart, zal ik een USB 2 kaart kopen. Geïntegreerd laden lijkt mij toch wel zo makkelijk, bovendien is wat meer snelheid bij het downloaden van songs wel prettig lijkt mij.

[ Voor 36% gewijzigd door Ralluph op 18-04-2004 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Laatst online: 04-04-2024
Weet iemand eigelek al wat apple gaat doen aan de "fout" die in de mini's zit, mbt het uitvallend geluid enzo?
Kben zelf aan het denken om een ipod(mini) te kopen(nicht woont in amerika+meter gaat vaak daarheen >:))
maar als ik hem dat moet terugsturen na een maand ofzo, vindiket wel zonde :/

[ Voor 7% gewijzigd door MYST op 18-04-2004 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
MYST schreef op 18 april 2004 @ 17:24:
maar als ik hem dat moet terugsturen na een maand ofzo, vindiket wel zonde :/
waarom zou je um terug sturen naar de usa, aangezien apple wereldwijde garantie geeft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
dimitio schreef op 18 april 2004 @ 20:16:
[...]

waarom zou je um terug sturen naar de usa, aangezien apple wereldwijde garantie geeft :?
Owkee, daar heb je een punt, maar als ik hem na een maand dan moet laten reparen/nieuwe eisen/weetik veel, vindiket toch wel zonde om er zoveel geld aan te geven, dan wachtik liever nog een tijdje tot ze er een oplossing voor gevonden hebben...

[ Voor 36% gewijzigd door MYST op 18-04-2004 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
Hmmz weet iemand op hoeveel volt firewire nu eigenlijk werkt? op apple.com staat bij adaptor: inpu 110V AC, output 12V DC, en hier op GoT vond ik via de search dat hij op 5V werkt(hier: Welke spanningen heeft een mobo echt nodig? , de post van euss met het tabelletje)
Weet iemand raad:|?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 10:42
Zit nou in elke iPod mini de 'bekende' fout :?
Of zijn het er slechts een paar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-03 22:58

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

kep nog geen problemen, alleen wel dat die accu verrekte snel leeg is 4-5 uur dan is het wel weer gedaan

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58611

Ralluph schreef op 18 april 2004 @ 17:18:
[...]

[...]

Kan ik alleen via firewire laden, of ook via USB 2?
edit:
Heb het antwoord zelf al kunnen vinden via deze pagina op de Apple site. Het laden kan zowel via USB 2 als via firewire (alleen bij de iPod mini dus). Het kan niet via USB 1. Aangezien een losse USB 2 kaart goedkoper is dan een firewire kaart, zal ik een USB 2 kaart kopen. Geïntegreerd laden lijkt mij toch wel zo makkelijk, bovendien is wat meer snelheid bij het downloaden van songs wel prettig lijkt mij.
Ook via USB2. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
MyNameIs schreef op 19 april 2004 @ 16:41:
Zit nou in elke iPod mini de 'bekende' fout :?
Of zijn het er slechts een paar :?
Volgens mij valt t wel mee...niet elke heeft het probleem.
Ik heb em nu een dikke maand, en nog steeds geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

enzoronald schreef op 21 april 2004 @ 11:44:
[...]

Volgens mij valt t wel mee...niet elke heeft het probleem.
Ik heb em nu een dikke maand, en nog steeds geen problemen.
Ik denk dat je problemen krijgt met "die fout" wanneer je op een vrij ruwe manier vrij vaak het jackplugje er in stopt en eruit haalt. Omdat die aansluiting simpelweg wat aan de zwakke kant is.

Ik heb overigens wel al één keer voorelkaar gekregen dattie vastliep, mijn mini ipod bedoel ik dus :P .
Wat me heeeeeel erg meevalt is de krasbestendigheid. Mijn ipod is nog helemaal krasvrij, ben ik wel erg blij mee. Het scrollwieltje maak ik wel af en toe schoon met een vochtig doekje omdat die op een gegeven moment grijs was 8)7 .

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 64874 op 22-04-2004 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82425

Hebben ze in Amerika de Ipod mini's op voorraad of is daar op dit moment ook een wachtlijst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82425 schreef op 23 april 2004 @ 15:49:
Hebben ze in Amerika de Ipod mini's op voorraad of is daar op dit moment ook een wachtlijst?
Daar is ook een serieuze wachttijd. Apple handelt eerst grote orders af en tussendoor de kleintjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand enig idee hoeveel volt & Mah nu de accu in de Ipod Mini is?
Ik heb op mijn werk wel interessante NiMH's gezien om daar een kleine accupack van te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Anoniem: 64874 schreef op 23 april 2004 @ 23:19:
Iemand enig idee hoeveel volt & Mah nu de accu in de Ipod Mini is?
Ik heb op mijn werk wel interessante NiMH's gezien om daar een kleine accupack van te bouwen.
Kijk hier eens! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Releeeext :D .
Maar jaah, 12 volt :/ .
Ik had van die mooie langwerpige platte accu's gevonden die ze gebruiken in MD-Spelers e.d. Die leveren alleen maar 1.2 volt, en 10 van die dingen is niet zo heel erg compact :+ .

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 64874 op 24-04-2004 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Dat is dus voor de grote iPod. Als je dit probeert op een kleine iPod dan gaat het niet helemaal goed denk ik. :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Sage schreef op 25 april 2004 @ 19:28:
[...]

Dat is dus voor de grote iPod. Als je dit probeert op een kleine iPod dan gaat het niet helemaal goed denk ik. :P
Zullen die niet dezelfde accu's hebben dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Superhuuper schreef op 25 april 2004 @ 21:25:
[...]

Zullen die niet dezelfde accu's hebben dan? :?
Volgens de info die ik gevonden heb op de Apple site is het precies dezelfde accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Anoniem: 52526 schreef op 26 april 2004 @ 18:04:
[...]

Volgens de info die ik gevonden heb op de Apple site is het precies dezelfde accu.
Dat dacht ik dus ook toen ik de Apple site bekeek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:34

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik wil een Ipod mini gaan kopen. Ik ben geinsterreseerd in de 4GB versie. In welke prijs catagorie valt ie? En is aangeraden tegenover de andere harddisk groottes?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wAizz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 14:09
Rakkerzero schreef op 27 april 2004 @ 12:17:
Ik wil een Ipod mini gaan kopen. Ik ben geinsterreseerd in de 4GB versie. In welke prijs catagorie valt ie? En is aangeraden tegenover de andere harddisk groottes?
Lees dit maar eens door. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

In Nederland gaat de iPod Mini echter rond de €289 kosten
Is dat de 4 GB versie?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:32
Rakkerzero schreef op 27 april 2004 @ 16:23:
[...]

Is dat de 4 GB versie?
Er is geen andere versie van de iPod mini..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Oh, OK. Thanx

Nog een vraag:
Kan je terwijl de iPod op de PC is aangesloten (en bezig ben met up en downloaden van muziek) toch muziek luisteren op de iPod?

[ Voor 85% gewijzigd door Zeror op 27-04-2004 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35647

Ik had een applemedewerker aan de telefoon en die raadde mij af om er 1 uit usa te importeren.
De reden was omdat die batterij enorm gaar bleek te zijn en ze een nieuwe fabrikant aan het zoeken zijn, vandaar het uitstel in Europa.

Was wel een beetje vaag omdat zo te horen, goeie reclame :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Dat van die gare batterijen speelt toch al vanaf de introductie van de 1e Ipod, komen ze nu een 'beetje' laat mee enzo... En dan nog, al zou de accu gaar zijn, dat valt dan onder garantie (mag aannemen dat ze het nu dan wel goed regelen itt tot de 1+2nd gen Ipod) en als Apple wereldwijde garantie bied zou de accu ook in Europa verwisseld moeten worden. Verder lijkt me het ook sterk als ze binnen de resterende paar maanden dat de spelers naar EU zouden moeten komen nog ff van bat. fabrikant wisselen, maargoed, troubles alom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Anoniem: 35647 schreef op 27 april 2004 @ 17:28:
Ik had een applemedewerker aan de telefoon en die raadde mij af om er 1 uit usa te importeren.
De reden was omdat die batterij enorm gaar bleek te zijn en ze een nieuwe fabrikant aan het zoeken zijn, vandaar het uitstel in Europa.

Was wel een beetje vaag omdat zo te horen, goeie reclame :)
Uhm, ik denk niet dat dat zo is. Het lijkt me gewoon het geval dat de iPod mini razend populair is. Kijk maar eens naar de voorverkopen, das echt niet normaal meer. En ach, het is al bijna Juli... :z

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-05 14:21

Tourniquet

Hiya, fellas!

Het probleem was toch dat Hitachi niet voldoende microdiscs kan produceren om aan de vraag te voldoen en dan daardoor de introductie in Europa is uitgesteld?

Zie het nieuwsbericht: nieuws: Internationale introductie iPod Mini vertraagd

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35647

ja ik dacht ook dat de microdrives niet aan te slepen waren, en de vraag in usa te groot is.
Maar ja om eerlijk te zijn zijn die appletelefonisten echt niet snugger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82446

Wat ik schandalig vind is dat Apple $100 rekent voor een nieuwe batterij. Het feit dat je voor dat geld een jaar extra garantie krijgt doet er niet aan af dat zij produktiefouten hebben gemaakt waar de klant niet voor op zou moeten draaien. Je betaalt in zekere zin ongewild $100 voor een jaar extra garantie.

Verder is die mini een mooi apparaat, maar ik denk dat ik bij de concurrent ga kijken. Voornamelijk door die batterijen kwestie en ik houd niet zo van pastelkleuren.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 82446 op 28-04-2004 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113087

Ik ga over een week of 4/5 naar New York en nu wil mijn zusje dat ik een Mini Ipod voor haar mee neem. Mijn vraag is nu:

Welke problemen kan ik tegenkomen?

Ik heb het nog geen eens zo zeer over de douane en invoer problemen, maar meer over dingen als de oplader / accu (is dit een probleem door het verschil in Volt's tussen de VS en hier?) en heeft ze gewoon garantie in Nederland als het apparaat in de VS is gekocht?

belangrijkste vraag is echter: Kan ik in New York gewoon een winkel binnen lopen en zo'n ding mee nemen? Lees overal over leverings problemen, wachtlijsten enz. Is dit alleen voor de levering in Europa of is het ook een crime om in de VS een Ipodje te bemachtigen?

En nu ik hier toch ben: Misschien een beetje offtopic: Iemand tips voor het omzeilen van de douane :-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113087 schreef op 04 mei 2004 @ 16:35:
belangrijkste vraag is echter: Kan ik in New York gewoon een winkel binnen lopen en zo'n ding mee nemen? Lees overal over leverings problemen, wachtlijsten enz. Is dit alleen voor de levering in Europa of is het ook een crime om in de VS een Ipodje te bemachtigen?
Ik vrees van niet aangezien Apple nog altijd niet aan de vraag kan voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anoniem: 113087 schreef op 04 mei 2004 @ 16:35:
De oplader / accu (is dit een probleem door het verschil in Volt's tussen de VS en hier?) en heeft ze gewoon garantie in Nederland als het apparaat in de VS is gekocht?

En nu ik hier toch ben: Misschien een beetje offtopic: Iemand tips voor het omzeilen van de douane :-) ?
Accu boeit niet, die zijn allemaal hetzelfde. De meeste opladers voor mp3 spelers kunnen 100~240 V en 50~60 Hz, dan maakt het dus niet uit wat voor oplader je hebt. Misschien kan een ipod gebruiker hiervoor even op zijn adapter kijken.

Het enige wat wel boeit is de stekker. Elk land heeft zo'n beetje een andere stekker dus die gaat hier niet passen. Gelukkig kun je meestal de stekker van de adapter naar het stopcontact vervangen. Nieuwe stekker @ elektronika zaak halen. 't Zijn allemaal standaard stekkers en waarschijnlijk heb je er thuis nog wel eentje liggen.

Wat betreft de douane: Maak je geen zorgen. Wie gaat bewijzen dat jij die mp3 speler niet per ongeluk al in Nederland had gekocht :? Net als bijvoorbeeld je horloge. Die stop je gewoon in je koffer of in je handbagage et voila. Alleen wanneer je de ipod vanuit de VS gaat versturen kun je problemen krijgen met de douane.

Ik zou zeggen: kijk even een ipod bezitter lief aan en vraag of de adapter 110~240V en 50~60 Hz is en vraag of de stekker naar het lichtnet los kan worden gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wwillem schreef op 04 mei 2004 @ 18:28:
[...]
Ik zou zeggen: kijk even een ipod bezitter lief aan en vraag of de adapter 110~240V en 50~60 Hz is en vraag of de stekker naar het lichtnet los kan worden gekoppeld.
Dat is het geval. Het enige wat je nodig hebt is een klein blokje met een Benelux stekker op die je gewoon op die adaptor steekt in plaats van het Amerikaanse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Anoniem: 52526 schreef op 04 mei 2004 @ 20:47:
Het enige wat je nodig hebt is een klein blokje met een Benelux stekker op die je gewoon op die adaptor steekt in plaats van het Amerikaanse.
In plaats van zo'n blokje moet je dus even zo'n kabeltje kopen met aan de ene kant een stekker en aan de andere kant een "8tje" dus 2 rondjes naast elkaar. (te koop bij elke elctronica zaak zoals al 10x gezegd)
Dat is wel ff wat goedkoper dan zo'n heel travel-pakket kopen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dude86 op 04-05-2004 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dimitio schreef op 04 mei 2004 @ 20:56:
[...]

In plaats van zo'n blokje moet je dus even zo'n kabeltje kopen met aan de ene kant een stekker en aan de andere kant een "8tje" dus 2 rondjes naast elkaar. (te koop bij elke elctronica zaak zoals al 10x gezegd)
Dat is wel ff wat goedkoper dan zo'n heel travel-pakket kopen :)
Zijn die blokjes niet appart te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79802

Anoniem: 52526 schreef op 04 mei 2004 @ 21:44:
[...]

Zijn die blokjes niet appart te krijgen?
Niet officeel bij Apple nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Anoniem: 79802 schreef op 11 mei 2004 @ 10:08:
[...]

Niet officeel bij Apple nee.
Waar dan wel ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
damn, nergens koop gewoon zo'n stekkertje wat al 1000x voorbij gekomen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
  • Laatst online: 06-05 13:24
wat me opvalt is dat de ipod mini toch wel scherp geprijsd is, kijk naar de creative muvo2 met 4gb die kost 275 euro, voor 14 euro meer heb je een ipod mini... die in mijn ogen toch wat beter is. Dit klopt toch wat ik zeg he ? of wordt de ipod veel duurder ? Ik ben best bereid om nog een maandje te wachten voor een mini ipod...
maar nu zie ik dat de ipod verkrijgbaar is in JULI (staat op de nl site)

kan ik nu toch het beste deze ipod in amerika halen aangezien een kennis over een maand naar amerika gaat of zit ik nu toch weer tegen dat batterijprobleem aan te hikken aangezien ze een nieuwe leverancier aan het zoeken zijn...

bedankt alvast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ze nog nergens gezien. Alleen die complete pakketjes a 50 dollar :/
Ik ben overigens nog steeds zeer tevreden met mijn ipod.
Geniaal ding is het.
Vandaag weer een klasgenoot die em zag en spontaan begon te kwijlen 8) .

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 64874 op 12-05-2004 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79802

DaDude schreef op 11 mei 2004 @ 20:19:
wat me opvalt is dat de ipod mini toch wel scherp geprijsd is, kijk naar de creative muvo2 met 4gb die kost 275 euro, voor 14 euro meer heb je een ipod mini... die in mijn ogen toch wat beter is. Dit klopt toch wat ik zeg he ? of wordt de ipod veel duurder ? Ik ben best bereid om nog een maandje te wachten voor een mini ipod...
maar nu zie ik dat de ipod verkrijgbaar is in JULI (staat op de nl site)

kan ik nu toch het beste deze ipod in amerika halen aangezien een kennis over een maand naar amerika gaat of zit ik nu toch weer tegen dat batterijprobleem aan te hikken aangezien ze een nieuwe leverancier aan het zoeken zijn...

bedankt alvast :D
Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Zeker ook omdat het een product van Apple is en die zijn bij voorbaat nooit echt goedkoop.
Dus die prijs is zeker zeer scherp. Ben alleen bang voor de gene die hem willen kopen dat de prijs in NL nog wel wat zal stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
http://www.ipodimports.com/

weet iemand meer hierover ???

zou wel leuk zijn als je hem al kon bestellen :D voor maar 250 + 24 verzendkosten :D

edit: laat maar, bij betaling komt er een zoekpagina... @#$@#$ :(

[ Voor 61% gewijzigd door DaDude op 13-05-2004 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
Geldt hier in nederland niet het aanbod dat je voor de prijs van een mini-ipod een 15 gb Ipod krijgt ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
DaDude schreef op 13 mei 2004 @ 22:23:
Geldt hier in nederland niet het aanbod dat je voor de prijs van een mini-ipod een 15 gb Ipod krijgt ??
Hoezo zou dat zo zijn? De 15GB is 350,- over het algemeen en de iPod mini is bij benadering ongeveer ~290,-

Als je de regeling bedoelt die in Amerika geld dan geld die natuurlijk niet hier aangezien je hier nog geen iPod mini's kunt bestellen en daardoor dus ook niet te lang moet wachten op je iPod mini. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Sage op 14-05-2004 13:07 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
kan je ze op www.coolelectronics wél bestellen ??
voor 299 euro inclusief verzendkosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
DaDude schreef op 14 mei 2004 @ 14:44:
kan je ze op www.coolelectronics wél bestellen ??
voor 299 euro inclusief verzendkosten
Je kan het proberen alleen is het bedrijf niet helemaal betrouwbaar zoals al eerder is gezegd.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

*powermacpac* :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Rakkerzero schreef op 27 april 2004 @ 16:28:
Oh, OK. Thanx

Nog een vraag:
Kan je terwijl de iPod op de PC is aangesloten (en bezig ben met up en downloaden van muziek) toch muziek luisteren op de iPod?
Nee, voor zover ik het geprobeerd heb niet, iig niet bij de "gewone" iPod 3e generatie. Misschien dat de Mini hierin verschilt, maar ik denk dat ze qua firmware wel hetzelfde afgesteld zijn.

Je kunt de iPod wel in iTunes op handmatig bijwerken zetten, dan kun je de muziek die erop staat gewoon afspelen via je PC.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 10300 op 14-05-2004 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralluph

Ralluph

Aus der Reihe...

Jaja, ik hoor er ook bij vanaf vandaag 8), met de nog steeds wel lage dollar en studentenkorting van Apple was het eigenlijk best goedkoop. 'T is een groene trouwens.
Anoniem: 10300 schreef op 14 mei 2004 @ 22:48:
[...]
Nee, voor zover ik het geprobeerd heb niet, iig niet bij de "gewone" iPod 3e generatie. Misschien dat de Mini hierin verschilt, maar ik denk dat ze qua firmware wel hetzelfde afgesteld zijn.
Nee, dat kan niet. Tijdens het updaten staat er een pictogram en een tekst dat je hem niet mag loskoppelen. Waarschijnlijk is dat precies hetzelfde dat Beathoven op zijn 3G iPod Classic ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Ralluph schreef op 15 mei 2004 @ 12:08:
Jaja, ik hoor er ook bij vanaf vandaag 8), met de nog steeds wel lage dollar en studentenkorting van Apple was het eigenlijk best goedkoop. 'T is een groene trouwens.

[...]

Nee, dat kan niet. Tijdens het updaten staat er een pictogram en een tekst dat je hem niet mag loskoppelen. Waarschijnlijk is dat precies hetzelfde dat Beathoven op zijn 3G iPod Classic ziet.
De dock connector (voor de ipod mini optioneel) heeft btw wel een line-out, maar deze is alleen te gebruiken als je het dock van de stroom afhaalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand enig idee waarom ik vanuit mijn library in iTunes 88% van de nummers niet naar een playlist mag slepen?
Ik importeer in iTunes gewoon een winampplaylist met al mijn nummers erin, en in 99% van de gevallen staat er een rondje met uitroepteken erin voor. Al die nummers mag ik dus niet naar een playlist in mijn ipod slepen.

Wat me wel opviel was dat al die nummers op een andere partitie staan. Misschien dat het daar aan ligt? Wel f*cked up dat iTunes niet eens kan werken met andere partities als dat het probleem is.

Wie o wie weet wat precies het probleem is, en hoe ik dat oplos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
Ralluph schreef op 15 mei 2004 @ 12:08:

[...]

hoe? wie? wat? waar? hoeveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralluph

Ralluph

Aus der Reihe...

DaDude schreef op 16 mei 2004 @ 03:15:
[...]

hoe? wie? wat? waar? hoeveel?
Ik heb hem gewoon rechtstreeks bij Apple besteld, op http://store.apple.com/. Je kunt op die site ergens ervoor kiezen dat je student bent. Moet je wel ingeschreven staan bij een Amerikaanse of Canadese universiteit (wat ze vervolgens helemaal niet controleren geloof ik). Dan kost de mini ineens nog maar $ 229,-.
Een vriend van mij loopt momenteel stage aan een Amerikaanse universiteit, dan is zo een iPod mini natuurlijk gemakkelijk geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralluph

Ralluph

Aus der Reihe...

Anoniem: 64874 schreef op 15 mei 2004 @ 19:32:
Iemand enig idee waarom ik vanuit mijn library in iTunes 88% van de nummers niet naar een playlist mag slepen?
Ik importeer in iTunes gewoon een winampplaylist met al mijn nummers erin, en in 99% van de gevallen staat er een rondje met uitroepteken erin voor. Al die nummers mag ik dus niet naar een playlist in mijn ipod slepen.

Wat me wel opviel was dat al die nummers op een andere partitie staan. Misschien dat het daar aan ligt? Wel f*cked up dat iTunes niet eens kan werken met andere partities als dat het probleem is.

Wie o wie weet wat precies het probleem is, en hoe ik dat oplos?
Open het .m3u bestand eens in een teksteditor en kijk of er relatieve of absolute paden in staan. Relatieve paden t.o.v. de Winamp-executable werken natuurlijk niet relatief t.o.v. de iTunes executable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDude
Ralluph schreef op 16 mei 2004 @ 18:13:
[...]

Ik heb hem gewoon rechtstreeks bij Apple besteld, op http://store.apple.com/. Je kunt op die site ergens ervoor kiezen dat je student bent. Moet je wel ingeschreven staan bij een Amerikaanse of Canadese universiteit (wat ze vervolgens helemaal niet controleren geloof ik). Dan kost de mini ineens nog maar $ 229,-.
Een vriend van mij loopt momenteel stage aan een Amerikaanse universiteit, dan is zo een iPod mini natuurlijk gemakkelijk geregeld.
hoelang was de levertijd ? en krijg je natuurlijk wel een amerikaanse stekker erbij hé ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Ralluph schreef op 16 mei 2004 @ 18:13:
[...]

WAAR PRECIES kan je kiezen dat je student bent?
want ik heb een account aangemaakt, je kan daarin alleen kiezen waarvoor je hem gaat gebruiken en voor de rest zie ik niets staan over studenten ofzo.

ik wil hem ook bestellen (tante uit amerika komt in juni hier)

ohw ja als ze hier komt als toerist he (wat ook zo is) mag ze hem dan gewoon in verpakking laten enzo, want het is tenslotte dan een soort van gift.

[ Voor 9% gewijzigd door randje op 16-05-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pokeran schreef op 16 mei 2004 @ 21:11:
[...]

Naar de mainpage surfen en daar op "Education" klikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

Anoniem: 52526 schreef op 16 mei 2004 @ 21:45:
[...]

Naar de mainpage surfen en daar op "Education" klikken :)
thxs, bij amazon.com is hij nu 235 dollar trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pokeran schreef op 16 mei 2004 @ 21:11:
[...]

want ik heb een account aangemaakt, je kan daarin alleen kiezen waarvoor je hem gaat gebruiken en voor de rest zie ik niets staan over studenten ofzo.

ik wil hem ook bestellen (tante uit amerika komt in juni hier)

ohw ja als ze hier komt als toerist he (wat ook zo is) mag ze hem dan gewoon in verpakking laten enzo, want het is tenslotte dan een soort van gift.
Ze mag maar voor 181 euro meenemen taxfree. Daar moet ze wel rekening mee houden. Als ze em uit de doos haalt en gewoon gebruikt terwijl ze langs de douane loopt (dus daar waar ie voor bedoeld is) dan is de kans groter dat de douane het door de vingers ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralluph

Ralluph

Aus der Reihe...

DaDude schreef op 16 mei 2004 @ 20:10:
[...]

hoelang was de levertijd ?
Ik heb hem 8 spril besteld, en hij werd op 10 mei naar die vriend van mij verscheept. Transport was razendsnel, vanuit China naar de VS in anderhalve dag en dat met de optie 'standaard transport' (je kunt ook voor express kiezen, maar dat is natuurlijk duurder). Van de VS naar Nederland ging in drie dagen (maandagmiddag op de post, donderdagochtend bij mij aan de voordeur).
Met de douane overigens geen probleem, die jongen in de VS had er mooie stickers van zijn universiteit opgeplakt en op het formulier ingevuld dat er lab samples inzaten.
en krijg je natuurlijk wel een amerikaanse stekker erbij hé ?
Vanzelfsprekend. Ik heb de oplader overigens nog niet echt gebruikt, alleen even gekeken of hij het deed. Een snoertje van een oude laptopvoeding past er prima in. Via mijn USB 2 interface laadt hij ook op, da's wel zo makkelijk. Ik vraag me af of je in Nederland zo een blokje voor een europese stekker die bij die lader past los kunt bestellen. Dan bedoel ik dus niet het hele pakket met alle stekkers. Ik neem aan dat mensen die bij Apple onderdelen kunnen bestellen daar toch wel aan kunnen komen.

Overigens, als ik hem in een USB 1 aansluiting prik laadt hij ook op. Dit in tegenstelling tot wat in een eerder berichtje in dit topic werd beweerd. Waarschijnlijk kan mijn USB 1 interface genoeg stroom leveren (er is volgens mij in de USB specificatie alleen een minimumstroom gedefinieerd).

[ Voor 3% gewijzigd door Ralluph op 17-05-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111501

ik heb geen firewire aansluiting, is er dan ook een mogelikkheid om via usb de liedjse op de ipod te krijgen ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

klein vraagje:
Kan je ook normale data op zo'n iPod opslaan? *.exe, *.zip en dergelijke.
Ik wijfel nog steeds tot aankoop van zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:12

PnD

like in Pinda ^_^

ja

quote startpots:
Je kan dus wel de iPod als externe harddisc gebruiken, en met de verkenner bestanden drag&droppen, maar in het menu van de iPod kan je die dus niet zien.

[ Voor 98% gewijzigd door PnD op 19-05-2004 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ok, I'm going to check out some stores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101516

wanneer komt ie nou precies in Nederland uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Laat, en is weer uitgesteld dat ie in Europa komt. (gehoord @ ID&T)
allemaal door tekort aan die HD`s. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

das wel klote, waar is ie dan het goedkoopste te krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ik heb net mn tante aan de telefoon gehad en dat ding 'besteld' bij haar.
ik moest mp3 gewoon spellen enzo. (tot zover dus haar technische kennis)
pas toen ik later zei dat ze het in een electronica winkel ofzo moest halen, wist ze dat het een apparaatje was :S

maar weet iemand toevallig of hij goed te krijgen in in de VS? ik hoop van wel. dan is dat ding binnenkort van mij namelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pokeran schreef op 21 mei 2004 @ 00:39:
maar weet iemand toevallig of hij goed te krijgen in in de VS? ik hoop van wel. dan is dat ding binnenkort van mij namelijk :D
De leveringen in de VS gaan al een stuk vlotter ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik vroeg me af als je de ipod mini in Amerika bestelt, gewoon op www.apple.com,
wat je daar allemaal bij krijgt. moet je appart de oordopjes bestellen enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Ja, lader/accu/oordopjes/USB & de firewire kabels moeten allemaal los gekocht worden...

Logisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-12-2024
bbbrumbrum schreef op 21 mei 2004 @ 12:37:
Ja, lader/accu/oordopjes/USB & de firewire kabels moeten allemaal los gekocht worden...

Logisch!
And he's back!!

Je krijgt idd deze accesoires bij je ipod mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralluph

Ralluph

Aus der Reihe...

Binz schreef op 21 mei 2004 @ 12:49:
[...]

Je krijgt idd deze accesoires bij je ipod mini
Sterker nog, je krijgt er ook nog een paar boekjes, een CD en een knullig stukje plastic dat bij nader onderzoek een riemclip blijkt te zijn, bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ralluph schreef op 22 mei 2004 @ 09:49:
[...]

Sterker nog, je krijgt er ook nog een paar boekjes, een CD en een knullig stukje plastic dat bij nader onderzoek een riemclip blijkt te zijn, bij.
waar heb jij hem dan bestelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralluph

Ralluph

Aus der Reihe...

Anoniem: 101516 schreef op 22 mei 2004 @ 12:31:
[...]

waar heb jij hem dan bestelt?
Als je dit topic beter zou hebben gelezen, dan had je er zelf achter kunnen komen dat ik hem rechtstreeks bij Apple heb besteld. Gemiste kans...

[ Voor 9% gewijzigd door Ralluph op 22-05-2004 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Élke iPod is exact hetzelfde verpakt met dezelfde accesoires, ze komen immers uit dezelfde fabriek.

Bij de normale iPod krijg je:
-Handleiding in 10 talen
-Installatie CD
-Oordopjes + 4 foamies
-Evt. Dock (bij 20GB versie of hoger)
-Evt. hoesje (bij 20GB versie of hoger)
-Evt. Remote (bij 20GB versie of hoger)

Zoeist zal dus ook wel bij de mini zitten :?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leokennis schreef op 22 mei 2004 @ 13:26:
Élke iPod is exact hetzelfde verpakt met dezelfde accesoires, ze komen immers uit dezelfde fabriek.

Bij de normale iPod krijg je:
-Handleiding in 10 talen
-Installatie CD
-Oordopjes + 4 foamies
-Evt. Dock (bij 20GB versie of hoger)
-Evt. hoesje (bij 20GB versie of hoger)
-Evt. Remote (bij 20GB versie of hoger)

Zoeist zal dus ook wel bij de mini zitten :?
Volgens het Ipod mini doosje:
- Ipod mini
- Belt clip
- Ipod Dockconnector to Firewire (6pins)
- Ipod Dockconnector to USB 2.0
- Ipod Power Adapter
- Apple Earphones

Verder natuurlijk een mooi doosje :P , en een mapje met o.a. handleiding, garantie ge-emmer boekje, Software license agreement, cd-rommetje met iTunes en wat ipod update software, Ipod mini quick reference, velletje papier met dat je vooral legaal muziek moet downloaden via iTunes...

En als laatste wat plastic en eierdozen karton :P .
Dat is om precies te zijn alles wat je bij het ding krijgt.

Iemand tips om dat witte scrollwieltje een beetje wit te houden?
Daar het veelvuldig gebruik begintie namelijk grijs uit te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gewoon regelmatig met een (niet te) vochtige doek over het scrollwieltje heen gaan lijkt me. iig geen zeep oid gebruiken.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.