Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4778

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a-graphics/minipodred.jpg

Heb ff een mockup gemaakt van een mini iPod. Deze wordt waarschijnlijk geintroduceerd op MWSF in januari. Er zijn geruchten dat hij rond de 150 euro gaat kosten en een capaciteit zal hebben van 2 of 4 gigabyte. Ik gok dat hij er zo ongeveer uit gaat zien. comments..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-05 08:56
Er staat "Starts at only $149" dus dat zal wel een minimale versie zijn o.i.d. Verder ziet ie er wel mooi uit, en ik zal hem zeker kopen voor die prijs als het een volwaarde speler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:10
Dus als ik het goed heb is dit een soort van conceptart en zijn de specs die eronder staan ook nog niet officieel bevestigd?

De prijs is in ieder geval al érg interessant en dan zeker als je bekijkt wat je ervoor krijgt. 2-4 GB is vaak meer dan genoeg en voor €150 is dit in mijn ogen één van de meest interessante producten. En als ie echt water resistant is zou je er ook mee kunnen zwemmen, maar dat lijkt me niet :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:56

MAZZA

Barbie is er weer!

Beetje kiddy design als je het mij vraagt. Wel mooi dat er goedkopere versies komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid... ik heb dus deze render gemaakt en het is dus helemaal niet zeker of hij er zo uit gaat zien en ook de specs zijn uit geruchten afkomstig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 20:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik vind je "artist impression" vrij groot, een 2/4 GB harde schijf is veel kleiner, ik denk dus meer aan een meer vierkant ontwerp.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
Zou mij niks verbazen als hij hier op lijkt eigenlijk. Alleen ik denk niet dat ze die kleurtjes doen, dat heeft een minder mooi effect. Prijzen lijken mij eigenlijk ook nog wel redelijk!

Apple zou hier wel een goede stap meezetten, ik denk dat veel mensen hier wel in geïnteresseerd zijn.

edit:

Zou dit eigenlijk niet beter in het grote iPod topic kunnen? Alhoewel dat ook niet meer klopt.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik hoop dat hij er wel wat anders uit komt te zien in ieder geval een ander kleurtje
Maar ik denk dat ik hem wel ga kopen 4 GB is wel genoeg voor een goede selectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBBvB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-02-2020
waar heb je dit vandaan dan, ik heb er nog niet echt wat over kunnen vinden, en al helemaal niet op de Apple site, en als ie in januari komt dan hadden ze dat toch wel gezegd...maar verder lijkt ie wel geschikt, ik ga in januari 2004 een iaudio 4 kopen maar als dit niet alleen bij een gerucht blijft ga ik dees mss wel kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Die 150 euri lijkt me erg sterk.

Als je nu al ziet dat de 'grote' Ipod een stuk duurder is als zijn beste (betere :9 ) concurrent (Iriver IHP-120), die ook nog eens (veel) meer te bieden heeft.

Dan lijkt het me sterk dat deze minipod gunstiger geprijsd zal zijn als zijn concurrenten in het minijukebox-assortimen (Rio Nitrus 1,5GB, Creative Muvo² 1,5&4GB, RCA Lyra 2760 1,5GB)....

Wel een mooi ding overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:03
moeilijk om te lezen voor veel mensen hier.
Voor de duidelijk nogmaals....Topicstarter heeft deze Mockup ZELF gemaakt. Het is ZIJN idee hoe het eruit gaat zien!
Leuk gedaan TS. ben benieuws hoe dicht je tegen de werkelijkheid aanzit

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

eehm, dat wordt hem zo ie zo niet ;)
:P wel grappig gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Ik denk niet dat apple het leuk gaat vinden dat er hier een zelf gemaakte render staat (wel mooi gedaan though). Binnen de kortste keren dwaalt deze over het internet rondt en denken mensen die geen NL kunnen dat het echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Op www.thinksecret.com, wat overigens een erg betrouwbare reputatie heeft van meestal rond de 80%, en de daarbij gekomen geruchten die al eerder op andere site's ronddoolden is het een aardig grote mogelijkheid. Steve heeft zelf gezegd dat als er een goedkopere iPod mogelijk was het dan ook gelijk ontwikkeld zou worden door Apple.

Ik denk dat dit wel een erg grote mogelijkheid heeft. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Leuk gemaakt zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91478

Gruwlijk. :9~
Als die uitkomt en hij is ongeveer 150, dan koop ik hem zeker weten :9~
Maar ik denk dat hij rond de 250 gaat kosten. De meeste dingen van 150 zijn 265mb dan zal binnekort apple niet komen met 4gig voor 150. denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
http://www.minipod.nl/

Dat zijn dus luidsprekers, dus de naam klopt zowiezo niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:03

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Zie hier: http://www.thinksecret.com/news/mwsf04apple.html

- 2 tot 4 GB
- diverse kleuren
- vanaf $ 100
- waarschijnlijke presentatie 6 januari

Maar het blijven natuurlijk nog steeds geruchten...

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ziroccan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 20:39
$100,- is wel onwaarschijnlijk laag, maar ie voor zo'n €200,- euro in de winkels ligt wil ik er wel eentje kopen: 2-4 GB vind ik een ideale opslagruimte/formaat verhouding: lekker klein omdat er waarschijnlijk een Cornice HDD in zit en genoeg GB's om niet al te snel verveeld te raken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99987

Ik denk dat hij wel dik zal zijn. Want er moet toch ook nog plaats zijn voor de batterij. Of niet soms? Of zullen het 1of 2 AA(A) batterijen zijn? En hoe rap zullen 1of2 AA(A) batterijen leeggezogen zijn met zo een groot scherm denk je? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:50

chem

Reist de wereld rond

Apple is van leverancier veranderd, en gaat ipv solid over op liquid li-ion batterijen. Mogelijk kunnen die dus in een kleinere vorm genoeg energie leveren voor, zeg 6 uur?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Ik denk dat ze als HD fabrikant Toshiba gebruiken, deze leverde ook al de 1,8" HD's voor de eerdere iPod's en maakt tegenwoordig ook 1" HD's die vanaf Januari te koop zullen zijn. Wel een beetje toevallig niet? ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Hiiieeee-tachi heeft ook voort 1,8" en 1" HDD's.... Used in Rio's

Het formaat moet makkelijk lukken, die HDD's zijn iets groter als een 2euri in het vierkantige. Het scherm verbruikt niet zooo veel stroom en is daarbij ook niet constant aan..

Alleen de prijs is onwaarschijnlijk... Het kán wel (Rio NItrus is ook voor $100 te krijgen, maar dat is hier 250)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:04
bbbrumbrum schreef op 24 december 2003 @ 15:59:
Hiiieeee-tachi heeft ook voort 1,8" en 1" HDD's.... Used in Rio's

Het formaat moet makkelijk lukken, die HDD's zijn iets groter als een 2euri in het vierkantige. Het scherm verbruikt niet zooo veel stroom en is daarbij ook niet constant aan..

Alleen de prijs is onwaarschijnlijk... Het kán wel (Rio NItrus is ook voor $100 te krijgen, maar dat is hier 250)....
maar dan houdenze de prijs in NL wel expres erg hoog, want 100 dollar is ongeveer 90 euro, naja btw invoerrechten enzo, kom je zeker niet op die 250 euro

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Laatst online: 11:05
Het lijkt me dat ze de naam MINIPOD helemaal niet kunnen gebruiken ivm deze minipods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 18:19

MaDLiVe

.-Observer-.

Lol, iets van apple voor die prijs. Dat kunnen jullie rustig vergeten. (ervanuit gaande dat de kale versie uitgerust wordt met een 2GB drive).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
Wat is er mis met het huidige iPod formaat?
Ik denk dat de bediening met één hand er niet in gemak op vooruit gaat in dit, overigens knap gemaakte model van de TS.
Wel leuk al die speculaties natuurlijk, wat dat betreft is het altijd wel weer een verassing wat S. Jobs uit z'n hoed weet te toveren.
Dat ie graag een iPod voor de massa zou willen produceren, is onlangs in een interview duidelijk geworden.
Dus het zou me niet verbazen; een Apple speler voor rond de 150 dollar.
Vergis je ook niet in de schaalvoordelen, de iPod verkoopt heel goed en naar mijn idee is dit nog maar het begin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Ik denk trouwens dat 150,- niet eens een zo slecht gegokte prijs is. De 10GB iPod is als inkoopprijs voor een dealer 295,- en dan nog er van uitgaande dat deze HD's een stuk kleiner zijn en dit een prijsdrempel is voor de meeste mensen. Als Apple het op de markt brengt dan zijn ze denk ik wel voor 2004 gegarandeerd voor weer een eerste plek op de MP3 markt. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 21:04
ochoch schreef op 24 december 2003 @ 17:45:
Wat is er mis met het huidige iPod formaat?
Ik denk dat de bediening met één hand er niet in gemak op vooruit gaat in dit, overigens knap gemaakte model van de TS.
Wel leuk al die speculaties natuurlijk, wat dat betreft is het altijd wel weer een verassing wat S. Jobs uit z'n hoed weet te toveren.
Dat ie graag een iPod voor de massa zou willen produceren, is onlangs in een interview duidelijk geworden.
Dus het zou me niet verbazen; een Apple speler voor rond de 150 dollar.
Vergis je ook niet in de schaalvoordelen, de iPod verkoopt heel goed en naar mijn idee is dit nog maar het begin..
idd op dat succes moeten ze uitbreiden, maar een minipod kan wel wat van de markt van de ipod wegsnoepen

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yootje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03 15:15
Als ie voor 100 dollar uitkomt, koop ik hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:10

Nietzman

Woei!

Toshiba heeft al toegeven dat ze van plan zijn die 1 inch schijfjes in productie te nemen, en Steve heeft in een interview gezegd dat als ze de iPod voor 150 dollar konden verkopen, ze dat ook zouden doen.

En waarom zouden ze niet? De iPod is een prachtig product en niet voor niets de meest verkochte mp3speler ever. Geweldig dat ze met een uitgeklede versie ook de lagere klassen van de markt proberen te benaderen.

Anoniem: 10300

MAZZA schreef op 23 december 2003 @ 19:18:
Beetje kiddy design als je het mij vraagt. Wel mooi dat er goedkopere versies komen.
Dat is toch gewoon een impressie? zijn er al "spionage" foto's van dan?

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
Tja die kleur, daar is al iemand ingesprongen voor de huidige iPod;
http://www.colorwarepc.com/products/accessories.aspx
Ben benieuwd of Apple dit zelf gaat toepassen.

• PilatuS
  • Niet online
ik hoop dat deze speler snel uitkomt, aangezien ik aan 4 gig wel genoeg heb

en voor een prijsje van 150/200 euro is dit een erg aantrekkelijke speler

• bbbrumbrum
  • Niet online
Ben ik benieuwd welke drive ze gaan gebruiken, diegene die nu beschikbaar zijn, zijn te duur om die prijs te bereiken (Cornice, IBM Microdrive en Hitachi 1").

Zeker voor Apple, die flikkeren er nog een marge overheen van-heb-ik-jou-daar....

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Ik ben ook benieuwd of die dat werkelijk uitkomt, want ik wou nu de 10 gig halen, maar als deze uitkomt is dat een hele uitkomst, want in prinicipe is die 10 gig nog te veel :)
Voor mij iig :)

Dus ik wacht nog ff af :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jay-K op 25-12-2003 21:10 ]

Before me there were many, after me there will be none

• Sage
De HD's die ze in de iPod's die nu verkocht gebruiken zijn bijna even duur als de iPod zelf. Ik denk dat Apple wel een aardig prijsje met de fabrikant kan afspreken voor de 1" HD's.

Ik zie het Apple echt nog wel doen eigenlijk! :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
En waarom krijgt Iriver (opzich al niet het goedkoopste merk) er dezelfde HDD, betere batterij en veel meer functies erin gefrot voor minder geld?

En die 1" HDD's zijn niet zoveel goedkoper, kleiner = duurder...

En daarbij komt ook nog dat Toshiba duurder zal zijn al de Hitachi's. Het lukt ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Het hoeft natuurlijk niet dat ze Toshiba als fabrikant gebruiken voor deze iPod, ze hebben wel meerdere leveranciers voor HD's door hun hele lijn heen.

En de Iriver heeft geen grotere HD dan de iPod. Wel een meer functie's maar nog geen 40GB en als je dan de prijs vergelijkt, met alleen de HD's zonder de rest van de functie's want het gaat om de HD, dan zit er niet veel verschil tussen. Apple maakt denk ik evenveel winst als Iriver op het product, misschien Apple meer, maar ik denk niet dat het al te veel zal zijn.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Duidelijk een Apple Freak, niet om te lullen...

Ik ga hier verder ook niet op in, ik begrijp dat jeje aankoop probeert recht te praten, maar als er iets (stukken) beters is voor het zelfde geld moet je niet stug gaan volhouden dat jou product nog steeds het beste is.
De enige reden om voor de Ipod te gaan is de looks. Verder legt ie het op alle vlakken af tegen de IRiver.

Zelf heb ik geen van beide, wel een Ipod gehoord. Ze zijn mij allebei te locht! Koelkasten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:10

Nietzman

Woei!

bbbrumbrum schreef op 27 december 2003 @ 17:06:
Duidelijk een Apple Freak, niet om te lullen...

Ik ga hier verder ook niet op in, ik begrijp dat jeje aankoop probeert recht te praten, maar als er iets (stukken) beters is voor het zelfde geld moet je niet stug gaan volhouden dat jou product nog steeds het beste is.
De enige reden om voor de Ipod te gaan is de looks. Verder legt ie het op alle vlakken af tegen de IRiver.

Zelf heb ik geen van beide, wel een Ipod gehoord. Ze zijn mij allebei te locht! Koelkasten!
Duidelijk een Apple-basher, niet om te lullen. Lekker boeiend die prijs, voor dat geld heb je ook wat. Een heerlijk apparaat dat gewoon werkt, zonder poespas. Wat moet ik met een radio? Of een recordfunctie? Dat gebruik ik toch niet. Ik wil een goede, geile speler die doet waar die voor gemaakt is. En dat doet de iPod zeker.
De zogenaamde nadelen van de iPod zijn zwaar overdreven. Oke, de softwarematige equaliser zuigt, in vergelijking met anderen. Maar die heb ik toch nooit aan, en ik hoor het verschil niet. En de accu gaat maar 10 uur mee. Oke, dat zou je kort kunnen noemen, maar ik heb onderweg nog nooit met een leeg Podje gezeten hoor, en mocht het daar ooit van komen, frutsel ik gewoon een batterypack inelkaar. :P

Leuk, zo'n iRiver, maar daar zou ik niet op willen graferen: "Lick my shiny metal ass."

Het was een rib uit mijn lijf, maar ik heb er nog geen seconde spijt van. Het is gewoon een heerlijk ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Nouja, deze discussie zal toch altijd blijven. Maar over die dingen die je niet gebruikt, boeiend! Je krijgt nog steeds meer functies en kwaliteit die je wél gebruikt voor minder geld!

Als iets slechter en duurder is, dan is mijn keus toch snel gemaakt. Hoe mooi de Ipod ook is, want dat is niet te zuunig! :9~

En nee, geen Apple basher, Apple pc's zijn heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelb86
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2020
Weet iemand al iets meer over dit speeltje?

En is het nu al zeker dat hij uit komt, en de datum? Mijn MD is kapot gegaan, en wil deze wel als nieuwe hebben. Maar al te lang wachten gaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

De MWSF is 5 januari, de keynote op de 6e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:42
michelb86 schreef op 03 januari 2004 @ 22:06:
Weet iemand al iets meer over dit speeltje?

En is het nu al zeker dat hij uit komt, en de datum? Mijn MD is kapot gegaan, en wil deze wel als nieuwe hebben. Maar al te lang wachten gaat niet.
koop Net-md, jong. Is 10x beter, maar niemand kent het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

Zijn dat die USB-minidiscs die het 50 uur doen op 1 batterij?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Jah, waarvan de geluidskwaliteit wordt overdreven en het formaat ook gewoon dat van een minidisc met omhulsel blijft. Die 1 inch HD-spelertjes zijn kleiner, steviger (iig creative) (uit ervaring kan ik zeggen dat MD-spelers verrot gaan :S) en veel betere geluidskwaliteit. Niemand kent Net-MD omdat het geen verbetering is, alleen het overbrengen van files is 64 keer sneller geworden, maar dat weegt niet op tegen de nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ojjorz schreef op 04 januari 2004 @ 13:24:
Jah, waarvan de geluidskwaliteit wordt overdreven en het formaat ook gewoon dat van een minidisc met omhulsel blijft. Die 1 inch HD-spelertjes zijn kleiner, steviger (iig creative) (uit ervaring kan ik zeggen dat MD-spelers verrot gaan :S) en veel betere geluidskwaliteit. Niemand kent Net-MD omdat het geen verbetering is, alleen het overbrengen van files is 64 keer sneller geworden, maar dat weegt niet op tegen de nadelen.
- geluid is prima
- oneindig uitbreidbaar
- speler is loeisterk; laat jij een ipod en een MD spelend allebei maar es van 2 meter hoogte op 'n tegelvloer vallen. De Ipod kun je wegflikkeren; de MD-speler doet het 9 van de 10x nog.
- compacter
- goedkoper

you do the math?

overigens zit ik voor het gemak toch wel 'n beetje op die mini-ipod te wachten; lijkt me wel leuk om er bij te hebben. Maar dan moet ie ook ogg vorbis gaan ondersteunen :P

[ Voor 11% gewijzigd door HunterPro op 04-01-2004 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
- Bagger geluidskwaliteit
- Beperkte opslagruimte (+een stapel van die frotdinger meenemen)
- Loeigroot vergeleken met Minijukeboxxxxen

Tsja, ik zie er het nut niet van in, je zet je MP3 bestanden om in die gaar klinkende (vergeleken met..) ATRAC zooi. Daar gaat het een schijfje op met beperkte opslagcapaciteit. De spelers zijn té groot, omslachtige software.

Eén voordeel: ze doen lang met hun batterijen, maar lijkt me duidelijk NIET opwegend tegen de nadelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Voor dat je aan het zelfde aantal capiciteit zit van een mini iPod ben je wel even bezig met MD'tjes te wisselen. Overigens gaat het over pompen ook al zo snel met Net MD, maakt namelijk niet zoveel verschil met eerdere seriele.

En dat van goedkoper is echt dikke onzin, hij is goedkoper dan een 40GB iPod ja. Maar niet goedkoper dan een 150,- mini iPodje, als dat natuurlijk een mogelijke prijs is. :)
En ik denk dat ze allebei even sterk zijn, enigste wat misschien slapper is aan een iPod is de HD, en 9 van de 10x staat die nou juist stil. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
bbbrumbrum schreef op 04 januari 2004 @ 14:37:
- Bagger geluidskwaliteit
- Beperkte opslagruimte (+een stapel van die frotdinger meenemen)
- Loeigroot vergeleken met Minijukeboxxxxen

Tsja, ik zie er het nut niet van in, je zet je MP3 bestanden om in die gaar klinkende (vergeleken met..) ATRAC zooi. Daar gaat het een schijfje op met beperkte opslagcapaciteit. De spelers zijn té groot, omslachtige software.

Eén voordeel: ze doen lang met hun batterijen, maar lijkt me duidelijk NIET opwegend tegen de nadelen!
ja, en omdat het geluid zo kut is wordt het gebruikt voor jingles in radiostudio's, voor samples en demo's in audiostudio's, en draai ik er geregeld masters op die veel draagbaarder zijn op die manier dan op DAT...

je hebt helemaal gelijk, echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Sage schreef op 04 januari 2004 @ 14:40:
Voor dat je aan het zelfde aantal capiciteit zit van een mini iPod ben je wel even bezig met MD'tjes te wisselen. Overigens gaat het over pompen ook al zo snel met Net MD, maakt namelijk niet zoveel verschil met eerdere seriele.

En dat van goedkoper is echt dikke onzin, hij is goedkoper dan een 40GB iPod ja. Maar niet goedkoper dan een 150,- mini iPodje, als dat natuurlijk een mogelijke prijs is. :)
En ik denk dat ze allebei even sterk zijn, enigste wat misschien slapper is aan een iPod is de HD, en 9 van de 10x staat die nou juist stil. ;)
De prijs van een instapper MD is 166 euro (MZ-N510). Ik verwacht niet dat iets met een 2-4 gb hd goedkoper op de markt in Nederland geintroduceerd gaat worden; dan slopen ze namelijk de gehele MP3-markt open, plus dat niemand meer een normale MP3-speler zal kopen. Ik schat een verkoopprijs van tussen de 189 en 249 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Ik weet niet waar je het nu over hebt, maar ik heb het over de ATRAC codering bij NetMD, gewoon MD gebruik ik ook thuis, werkt goed. Maar dat oa. het signaal maar tot de 17kHz gaat, hoor je goed. Het is natuurlijk geen drama, tis niet om te janken, maar het verschil is er. En hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
bbbrumbrum schreef op 04 januari 2004 @ 15:18:
Ik weet niet waar je het nu over hebt, maar ik heb het over de ATRAC codering bij NetMD, gewoon MD gebruik ik ook thuis, werkt goed. Maar dat oa. het signaal maar tot de 17kHz gaat, hoor je goed. Het is natuurlijk geen drama, tis niet om te janken, maar het verschil is er. En hoorbaar.
je stampt ATRAC3 de grond in, maar MD werkt altijd met Atrac. Al sinds 10 jaar geleden met de originele atrac-compressie. Het is waar dat de PC-compressie naar atrac niet zo goed is als de hardwarematige atrac-compressie, maar dit schijnt in de toekomst verbeterd te worden door Sony; het is immers een stukje software wat vervangen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Ach, je zegt het zelf al. Schijnt.
Alles wat hier nu besproken word is met schijnt er in of met waarschijnlijk.

En het argument dat als ze hem 150,- prijzen dat de hele MP3 markt dan open gebroken is, is natuurlijk precies wat Apple wil, het grootste markt aandeel. Als ze de cornice opslagmedia gebruiken, dat zijn 2GB dingen voor 70,-, dan zie ik ook geen problemen met de kosten van de mini iPod.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Nouja, als je een NetMD wilt kopen houd ik je ook echt niet tegen, ze zijn gewoon goedkoper als de gemiddelde mp3speler. En tegenover een flashplayer hebben ze wel een groot voordeel: goedkope verwisselbare media, maar de MD's zijn samen met de HDD Mp3 spelers weer niet heel erg reluctant voor schokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51014

Voor de liefhebbers hier nog wat concept art.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/unyc/minipod/29510minipod-med.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/unyc/minipod/14624MiniiPods-5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/unyc/minipod/14624iPodinHand-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/unyc/minipod/22646minipod.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/unyc/minipod/21398mini-ipod2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/unyc/minipod/20803ipod-render.gif
(bron: Spymac.com)

Mocht 'ie er trouwens echt komen voor de prijs van ong. 150 euro ben ik zeker geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Lijkt me vrij logisch dat mensen dan geinteresseerd zijn. Flashplayers van 128/256 MB zitten ook aan die prijs, als er dan een 2GIG player voor hetzelfde geld en slechts luttele milimeters groter komt...

Maar nogmaals: áls hij komt, is hij duurder.
Over enkele dagen zullen we het weten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 01:47

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ik denk eerlijk gezegd dat je bij die 150 euro, gerust 50-100 euro erbij mag optellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
maar als hij duurder is moet hij het weer opnemen tegen de andere hd spelers zoals de 1.5 gb iriver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-05 14:42

supersook

Professioneel prutser

Eigenlijk best wel knap dat ze het ding al helemaal hebben ontworpen, en dat er niet vroegtijdig 'echte' plaatjes op internet komen. Ik ben best nieuwsgierig naar het nieuwe model (zeg maar de prijsklasse en fucntionaliteit waar ik al een tijdje naar zoek), maar we zullen wel zien op de 6de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-03-2013
anders houden we gewoon een inkoopactie? :)

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-05 14:42

supersook

Professioneel prutser

Euc- schreef op 04 januari 2004 @ 18:14:
zeer goed plan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euc-
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-03-2013
laten we gewoon de hele mikmak uit Amerika overkomen, hopen dat de duane niets ziet, desnoods iedereen mee laten dokken bij de invoerrechten...

hebben we hem iig goedkoper dan hier in nl, hoop ik...

maar eerst maar eens afwachten per wanneer hij geleverd gaat worden, zal nog wel even duren :)

Heuj!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51014

Euc- schreef op 04 januari 2004 @ 18:14:
I'm in!
Als de prijs tenminste genoeg verschilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
* HunterPro verbaast zich over het feit dat mensen blijkbaar denken dat een touchfolie geen hol kost, en daarom toch maar op elke concept art dat (enorm ruimte-innemende) scrollrondje terug laten komen... kom op, met 2 tot 4 gig kun je met knopjes genoeg af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Nou ik denk dat dat wel zwaar tegen valt. Ik denk eigenlijk dat het voordeel van de iPod juist zo'n draaischijf is. Ik vind het zelf een enorm voordeel boven de andere bestaande spelers die er zijn.

En voor de mensen die denken dat ze goedkoper uit zijn. ;) Nee, sorry. Apple trekt de prijzen intern recht voor Europa en Amerika sinds kort. Als je echt goedkoop wilt zijn ga dan naar Hong Kong toe. Daar ben je goedkoper in totaal uit, inclusief vliegticket, als je daar een helemaal opgevoerde G5 haalt. :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Laatst online: 26-11-2021
Hmm, leuke ontwikkeling, ben benieuwd of ze echt op de markt komen voor de prijzen die hier genoemd worden... denk het eerlijk gezegd niet. En een iPod met een kleurtje: bleeergh :r

Ik zou liever een normale iPod hebben, als die dingen niet zo schandalig duur zouden zijn :( $349 is voor een 18jarige scholier moeilijk op te brengen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Sparen is het sleutelwoord. En dat nog niet eens zo heel erg lang. :)

Ben ik trouwens wel met je eens, ik vind die kleurtjes ook helemaal niks. Misschien dat andere het leuk vinden, maar ik niet. :|

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66884

beter komtie snel, ik heb geen zin om 3 maanden te sparen voor een veel te grote hd in een Ipod ook al is het nog zo handig dat ik mn hele collectie erop kan zetten.
150 maximaal 200 euro hoop ik wel...om nou 200 euro neer te leggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
Dat ben je voor een goede 256mb flashplayer ook al kwijt, weinig reden om te klagen! Mijn Nitrus (vergelijkbaar met deze geruchten) kostte me E265. Ik ga heeeel jaloers worden als dit beestje zo goedkoop uitkomt. Maar dat zit wel goed :*) :*) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Dat wilde ik ook zeggen. Vergelijkbare spelers kosten tussen de 2 en 300 euro, daarin zal dit speeltje dus ook terecht komen. Reken maar eerder op 250 dan op 200 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60712

hmz, vandaag is de presentatie toch? of morgen?, want ik snap niet wat keynote en MWSF betekent. voor 150 denk ik dat ik hem wel koop, maar 200 of 250 is weer net iets te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
MWSF staat voor MacWorldSanFrasisco, een expo gehouden door MacWorld en daat hield Apple traditioneel zijn aankondigingen met nieuwe producten. Op de keynote, gepresenteerd door Steve Jobs worden deze producten onthuld, deze is morgen 6 Januari om 18.00 Nederlandse tijd en is te kijken, via een Quicktime stream, op deze site.
Quicktime 6 vereist.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54924

Ik ga hem zeker halen in taipei wanneer ik daar ben :D:D
Ik zal jullie wel pics sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik denk dat ik toch liever een normale iPod heb, misschien dat ik ergens een 2e hands 1st gen 5gb kan vinden, dat is precies wat ik zoek :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Morgen rond een uur of 5 nederlandse tijd zal Steve Jobs de jaarlijkse keynote houden. Dan zullen we weten of de MiniPod werkelijk wordt gelanceerd of dat het puur speculatie en fictie was. ik ben wel geinterresseerd in een €150 iPod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80191

Kunnen we die presentatie ergens live volgen?

Ik weet dat ze hem ook altijd op zdnet.com plaatsen maar live is toch ook wel leuk...

Op macworldexpo.com bieden ze helaas geen stream aan.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 80191 op 05-01-2004 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:41

Maximus

There is no substitute

Naar mijn mening is het niet slim dat apple dit doet. Want ik wilde dus vandaag één kopen namelijk de 10gb en die was er dus niet meer en word de eerst komende 2 weken niet meer besteld. De apple store heeft er ook bijna geen meer :/ one big yehahey voor apple :r Ik wil me player en hoef geen 2gb of 4gb ik verkoop juist mijn 128mb krot voor een 10gb en dan nu? krijgen we kleinere... :(

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Ik snap geen moer van je relaas, maar het is iig niet zo dat deze als vervanging komen, maar als uitbreiding.
Lezen is ook een vak...

Verder is het heel normaal dat als er nieuwe producten komen, dat de oude uitverkocht raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
http://stream.apple.akadns.net/ Staat een paar posts hierboven 8)7
Anoniem: 80191 schreef op 05 januari 2004 @ 15:19:
Kunnen we die presentatie ergens live volgen?

Ik weet dat ze hem ook altijd op zdnet.com plaatsen maar live is toch ook wel leuk...

Op macworldexpo.com bieden ze helaas geen stream aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

chem schreef op 05 januari 2004 @ 16:32:
Ik snap geen moer van je relaas, maar het is iig niet zo dat deze als vervanging komen, maar als uitbreiding.
Lezen is ook een vak...

Verder is het heel normaal dat als er nieuwe producten komen, dat de oude uitverkocht raakt.
De apple winkel waar ik mijn ipod wilde kopen vertelde mij dat ze als vervanging kwamen en dat de oude nooit meer leverbaar zouden zijn.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Tot nu toe is dit alleen maar een gerucht van een uitbereiding en geen vervanging !
M@ximuS schreef op 05 januari 2004 @ 16:40:
[...]

De apple winkel waar ik mijn ipod wilde kopen vertelde mij dat ze als vervanging kwamen en dat de oude nooit meer leverbaar zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Laatst online: 18:09
M@ximuS schreef op 05 januari 2004 @ 16:40:
[...]

klinkt heel geloofwaardig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Het is wel vrij waarschijnlijk dat de huidige modellen in andere kleuren komen maybe dat ze het daarom zeiden. Overal staat dat het een grote hit is dus ik denk niet dat ze hem nu al laten opvolgen
Xtuv schreef op 05 januari 2004 @ 16:43:
[...]

[ Voor 15% gewijzigd door Bartjeee op 05-01-2004 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Xtuv schreef op 05 januari 2004 @ 16:43:
[...]

dat dacht ik dus ook al dus heb ik de 10gb via de applestore besteld.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Ik denk niet dat Apple de zo succesvolle al bestaande iPod lijn gaat vervangen door kleinere spelers. Ik werk bij een Apple dealer en ik kan je vertellen dat de iPod's echt als warme broodjes over de bank gaan. :)
Nee dit is gewoon een aanvulling en als je hem perse moet hebben voor overmorgen moet je maar door het land gaan toeren, er is zelfs in de Dixons in Den Haag nog een oude 10GB iPod te koop voor de liefhebber. ;)

En daarbij, misschien worden de bestaande iPod's alleen maar beter en krijg je na morgen alleen maar meer voor je geld. Zou wel zonde zijn als je nu een iPod koopt met 10GB voor dezelfde prijs voor een iPod morgen met 20GB. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Niet online
"Waar voor je geld" :Y) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

Sage schreef op 05 januari 2004 @ 19:07:
Ik denk niet dat Apple de zo succesvolle al bestaande iPod lijn gaat vervangen door kleinere spelers. Ik werk bij een Apple dealer en ik kan je vertellen dat de iPod's echt als warme broodjes over de bank gaan. :)
Nee dit is gewoon een aanvulling en als je hem perse moet hebben voor overmorgen moet je maar door het land gaan toeren, er is zelfs in de Dixons in Den Haag nog een oude 10GB iPod te koop voor de liefhebber. ;)

En daarbij, misschien worden de bestaande iPod's alleen maar beter en krijg je na morgen alleen maar meer voor je geld. Zou wel zonde zijn als je nu een iPod koopt met 10GB voor dezelfde prijs voor een iPod morgen met 20GB. ;)
Ach dat hou je toch. Als je iets koopt op het moment dat je het pin pasje er door haalt is er al wel iets beters ;). Maar hij is nu besteld via internet met me cc'tje. Verder wil ik mss nog wel een ibook of powerbook. Alleen dit moet mijn opleiding toelaten.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Je moet wel opletten trouwens want als jou product vervangen wordt door een verbeterd product binnen 10 dagen dan kan je bij Apple terecht voor een tegoed bon van $50,- of $100,-. Als je het helemaal precies wilt weten moet je op de site van Apple kijken bij de voorwaarden, welke weet ik niet meer precies, maar het staat ergens op de Apple site. Dat is zeker. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 13:43

JoeBlack2k

I Love Hilary

omg wat een geil dingetje.. die moet ik hebbe!!

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
JoeBlack2k schreef op 06 januari 2004 @ 00:44:
omg wat een geil dingetje.. die moet ik hebbe!!
Anoniem: 4778 schreef op 23 december 2003 @ 19:22:
Even voor de duidelijkheid... ik heb dus deze render gemaakt en het is dus helemaal niet zeker of hij er zo uit gaat zien en ook de specs zijn uit geruchten afkomstig. :)
Lezen is ook een vak. :Z

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70626

ik ben echt benieuwd.... komop met die eerste foto's! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67363

Anoniem: 70626 schreef op 06 januari 2004 @ 09:19:
ik ben echt benieuwd.... komop met die eerste foto's! _/-\o_
Als hij uberhaubt uit komt. Het is helemaal niet zeker of die mini iPod komt het zijn alleen maar geruchten. Maarja laten we op het beste hopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80191

En van dat beste uitgaande: Stel dat hij vandaag officieel voorgesteld wordt...

Wanneer mogen we hem dan verwachten? In de VS zal hij dan wel vrij snel te bestellen zijn, maar hier in Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

PICS! PICS! PICS! Anyone?

Ik zit naarstig te googelen, maar kan nog niks vinden....misschien omdat amerika nog slaapt!?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83927

Dit staat op www.macrumors.com. Dus ik ben benieuwd.

"This Wall Street Journal (paid) article is causing some stir due to expectations of $200 iPods... however, this is simply based on analyst speculation and is not based on any insider knowledge.

Apple is expected Tuesday to introduce a new iPod that costs much less than its current $299 entry-level model, according to people familiar with the matter. (The top-of-the line 40-gigabyte iPod holds 10,000 songs and costs an eye-popping $499.) Analysts believe Apple could price the new iPod as low as $200. While that's more than the $100 figure that has circulated on Apple rumor Web sites in recent weeks, it's still a sharp enough markdown that Apple hopes will attract a much larger audience of music and gadget lovers.

Readers should also note that this article was likely written before yesterday's announcement of Cornice's 2.0GB Mini Storage Device.

Regardless, this article offers no new information into the rumored iPods. That being said, it's certainly possible that iPods may cost more than rumors ($100-$150)... but this remains to be pure speculation. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 16:13
Creative heeft toch ook zo'n mp3speler met een 2 of 4gb microdrive erin? Dat ding kost ook meer als 200E, dus die van apple gaat echt niet veel minder kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67363

sjolmers schreef op 06 januari 2004 @ 10:20:
PICS! PICS! PICS! Anyone?

Ik zit naarstig te googelen, maar kan nog niks vinden....misschien omdat amerika nog slaapt!?
Lezen is echt zooooo verschrikkelijk moeilijk voor sommige mensen. Lees is een keer die twee pagina's door... :Z
Morgen rond een uur of 5 nederlandse tijd zal Steve Jobs de jaarlijkse keynote houden. Dan zullen we weten of de MiniPod werkelijk wordt gelanceerd of dat het puur speculatie en fictie was. ik ben wel geinterresseerd in een €150 iPod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8752

http://www.mmport.nl/?doc=product&id=141

deze speler gebruikt dezelfde harde schijf als die minipod zou gaan doen.
ook hier een prijs die ver boven de 200 euro ligt.
Het lijkt me dus erg knap als Apple hier 100 euro van weet te maken

misschien verkopen ze onder de kostprijs en denken ze de winst uit itunes te halen (schijnt toch zo'n enorm succes te zijn!)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 8752 op 06-01-2004 10:57 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.