Het grote (oude/nieuwe) iPod topic - Deel III

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.908 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05 22:25

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~wimtaks/ipod-screen.jpg

Welkom bij deel III van het grote oude/nieuwe iPod topic, het was tijd voor een update voor de startpost, dus bij deze :)

Linkje naar oude forums:

Het grote (oude/nieuwe) iPod topic deel II

Het grote (oude/nieuwe) iPod topic

Inleiding

Vrijwel iedereen weet dat Apple's iPod een enorm populaire mp3-speler is. Maar waarom eigenlijk?
De iPod is een van de kleinste en lichtste mp3-spelers met een harde schijf. “Portability” is dan ook het sleutelwoord bij deze witte machine, temeer Apple in een feature als “Playlist-on-the-fly” heeft voorzien en er design-technisch rekening is gehouden met een actieve mp3-luisteraar: de afgeronde hoeken en de touch-knopjes aan de oppervlakte van de iPod zijn voor eerdergenoemde gebruiker ideaal.

Diverse reviews van de nieuwe iPod wijzen uit, dat Apple haar “mainstream”-users een groot plezier heeft gedaan met de iPod. De gemiddelde recensiescore ligt toch wel om en nabij de 90%. Er zijn natuurlijk ook wat minpuntjes te bespeuren, zo heeft de iPod niet zoveel mogelijkheden en is de batterijduur wat tegenvallend.
Maar goed, het uiterlijk en de gebruiksvriendelijkheid maakt dat ruimschoots goed naar mijn mening :)

Pics :)

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/ipod/small/1.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/ipod/small/2.jpgAfbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa280602/mp3spelers/hdd/small/ipod/small/3.jpg
Links: revisie 3
Rechts: revisie 1/2
De nieuwe iPod
in het dock
…just another
iPod-shot

Oude:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wimtaks/ipod22.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.macoffice.no/images/ipod.jpg

Nieuwe:
Afbeeldingslocatie: http://www.northstarcomputer.ca/images/mac%20pro%20page/pbimages/ipodimages/2b_ipod.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20030429/ipod4.jpg

Specs

Zoals je gezien hebt zijn er dus verschillende versies van de iPod. De nieuwste versie is revisie 3. Deze ziet er anders uit dan revisie 1 en 2, die onderling niet verschillen kwa uiterlijk.
De oude revisies (dus 1 en 2) worden niet meer verkocht door Apple, daarom richten we ons vooral op revisie 3.
qua specs zijn er tussen revisie 3 en 1/2 een paar kleine verschillen, zo heeft revisie 3 bijv. een "on-the-go-playlist-functie" en ondersteuning voor verschillende optionele accesoires zoals een mediacardreader.

Een tabbelletje van revisie 3:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wimtaks/specsipod.jpg

iPod FAQ

:?Ik heb gehoord dat de iPod voor Mac én Windows is. Kan ik dan ook overstappen van Mac naar Windows en viceversa?
Als je de iPod gaat kopen moet je aangeven welke versie je wilt, je krijgt dan een installatie cd-rom voor Mac ofwel Windows. Als je dan later toch nog wilt overstappen dan is dit vreselijk makkelijk en er kan praktisch niks fout gaan. Het enige wat je moet doen is de firmware versie downloaden die je wilt. Dus als je van je Mac-ipod een Windows-ipod wilt maken moet je dus alleen ff de windows firmware downloaden en installeren.

Downloads:

• Voor revisie 3: http://www.apple.com/nl/ipod/download/
• Voor revisie 1 / 2: http://www.apple.com/nl/i...ipodsoftwareupdate13.html

(deze drivers kan je dus ook gebruiken als je je iPod wilt upgraden naar de nieuwste versie als die nog niet erop zat.
Als je niet weet welke versie je hebt moet je ff in het menu van de iPod kijken bij instellingen -> info)

:?Waarom zou ik me iPod moeten opdaten?
Het is absoluut belangrijk om de laatste firmware versie te hebben omdat die evt. bugs kan oplossen of zorgt dat je batterij langer mee gaat en bovendien kan er in de toekomst ondersteuning komen voor andere muziekformaten zoals bijv .wma :)

:?Ik heb een Mac-iPod en ik wil hem niet updaten naar Windows, maar toch wil ik hem gebruiken in Windows...kan dat?
Ja! Dat kan. Erg simpel.
Ga naar http://www.ephpod.com en download EphPod en MacOpener als je een mac-iPod hebt en volg de instructies. Je kan eigenlijk niks fout doen.

:?Welk programma moet ik gebruiken om nummers op me iPod te zetten?
Een paar maanden geleden werd er bij de Mac-iPod iTunes, en bij de Windows-iPod Musicmatch geleverd. Sinds kort is iTunes echter ook beschikbaar voor Windows en het is absoluut een must! Het is 10x keer beter dan Musicmatch, het is gewoon een super gebruiksvriendelijk programma, en het heeft alle functies die je nodig hebt.

:?Waarom een programma gebruiken? Ik kan toch gewoon nummers Drag&Droppen naar de harddisc?
Ehm...nope. Dat kan niet. De iPod creeërt een speciale database waarin alle liedjes staan. Je kan wel drag&droppen, maar dan sla je ze alleen op en ze zullen niet verschijnen in het menu en kun je ze dus niet afspelen.
Je kan dus wel de iPod als externe harddisc gebruiken, en met de verkenner bestanden drag&droppen, maar in het menu van de iPod kan je die dus niet zien.

:?Hellup! Mijn afstandbediening werkt niet (meer)!
Druk hem er even goed in en hem een beetje met de klok meedraaien helpt.

:?Hoe lang moet ik de speler opladen?
In 1 uur is ie 80% opgeladen, in 3 uur 100%.

:?Wat hoor ik nou allemaal over de batterijduur van de iPod???
Er is een tijdje lang een flinke ophef geweest toen iemand in Amerika allemaal anti-ipod-posters ging ophangen omdat zijn batterij na 1,5 jaar nog maar een uurtje meeging. Het ging hier om iPod revisie 1 / 2 en meerdere mensen bleken hier last van te hebben. Apple reageerde hierop door een batterij service in Amerika te starten zodat je voor $100 een nieuwe batterij/accu kan kopen. Verwacht wordt dat deze service binnenkort ook naar Europa komt.
Het is overigens nog niet bekend of revisie 3 ook deze batterijproblemen kent aangezien deze een andere type heeft.

:?Als ik mijn IPod aandoe zie ik een CD-icoontje met een vergrootglas/kruis/uitroepteken...was dat?
Er is iets met je Harddisc en je iPod is die nu aan het scannen. De logootjes (vergrootglas e.d.) hebben aparte betekenissen. Kijk hiervoor hier

:?Ik zie een gaar logootje met een folder als ik mijn iPod aanzet?
Dit is een van de tekentjes die hier perfect worden uitgelegd :)

:?Okee, mijn iPod reageert niet meer!
Reset hem even door de Play/Pause en Menu knop 5 sec. ingedrukt te houden. Dan komt het Apple logo weer in beeld.
Werkt ie nog steeds niet? Probeer hem dan even aan te sluiten op voeding of computer...wellicht dat dat helpt.

:?Ik kan geen liedjes overzetten, met geen enkel programma
Dit kan aan een paar dingen liggen:
• Je Firewire aansluiting doet het niet
• Je database is niet in orde (als je ephPod hebt: iPod Tools->Rebuild DB from iPod). Lukt dit niet? Probeer hier eens te zoeken op het exacte probleem dat je hebt. Dat hielp perfect bij mij, aangezien ongeveer alles daar wel eens voorbij is gekomen.

:?Ik heb een Soundblaster Audigy (met firewire) en mijn iPod wordt niet herkend of de data-transfer is vreselijk traag/instabiel.
Helaas is dit een probleem met een wat minder goedkope oplossing. Ik heb al verschillende malen van dit probleem gehoord en het blijkt dat de firewire-aansluiting van de Audigy op één of andere gekke manier het gewoon niet goed doet i.c.m. de iPod. De oplossing is gewoon een normale firewire-kaart kopen. Dynalink, Sitecom en Sweex zijn over het algemeen erg goed en een redelijke prijs ligt ongeveer rond de 20 euro.

:?Moet ik echt al mijn MP3's gaan retaggen, omdat het anders een chaos wordt op mijn iPod? Ik heb daar de tijd/het geduld niet voor!
Het kan gelukkig ook anders, doormiddel van de programma's Tag&Rename en EphPod. FirefoxAG heeft hier een fantastische tutorial voor geschreven, welke
hier te bewonderen is. Thanx to FireFox

:?Wat kan ik doen om krassen te voorkomen?
Als je geen hoesje bij je iPod hebt kan je overwegen om er een te kopen. Je kan de officiele van Apple kopen, maar daarmee kan je de speler niet bedienen wanneer hij in het hoesje en zit bovendien kost hij maarliefs €39,- .
Een beter alternatief is de iSkin (http://www.iskin.com) dit is een siliconen hoesje die een erg goede bescherming geeft tegen krassen en botsingen.
Een aantal mac-winkels verkopen ze, ook LJS

:?Help, mijn iPod is al helemaal vol met krassen!
Als je niet al te diepe krassen op je iPod hebt kan je ze proberen "onzichtbaar te maken" met een bepaald soort was of je kan de speler polijsten met middeltjes die ze vaak in telefoon-winkels verkopen. Sommige supermarkten verkopen ook dit soort middeltjes.
Er schijnt zelfs een speciaal middel voor de iPod in de verkoop te zijn: http://www.ipodcleaner.com

:?Welke en waar kan ik accesoires kopen voor revisie 3?
Kijk hier maar eens even: http://www.apple.com/nl/ipod/accessories.html

:?Hoe duur is dat kreng nou eigenlijk?
• 15 GB: €349,-
• 20 GB: €449,-
• 40 GB: €549,-

Nawoord

Thanks to alle mensen die een steentje bijgedragen hebben aan dit forum (o.a The Omniscent, armageddon_2k1) :Y)

En onthoud: Houd het forum netjes; stel geen overbodige vragen en houd de discusie rond de iPod.
Dank u :)

[ Voor 13% gewijzigd door Dude86 op 04-05-2004 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31189

kep nu een korte week me iPod

leuk dingetje maar ik zit nu toch nog met 2 vrij belangrijke dingen waar jullie me vast wel mee kunnen helpen:

1. Baterij

Ik heb gister avond me iPod opgeladen en toen gaf ie echt aan dat ie vol was. Ik zet hem dan uit door PLAY / PAUSE ingedrukt te houden. Ik heb vannochtend niet eens hele reis (1 1/2 uur) geluisterd naar me iPod en toch is ie nu ik hier op me stage amper een uur ernaar heb geluisterd toch echt leeg ?!

Heb ik hem soms in standby stand gezet door PLAY / PAUSE ingedrukt te houden (hij springt immers direct weer aan als je over een van de knoppen gaat... en dan hoef je niet op apple symbool te wachten oid) of is er toch echt nu al iets mis met me baterij?

2. Mp3s

Ik ben van het weekend dus wel ff hevig in de weer gegaan met tag & rename en dacht dus al een eind gekomen te zijn maar nu heb ik wel dat op me iPod bij artiesten iets van 4 x dezelfde artiest staat, terwijl de naam toch echt precies gelijk is (incl hoofdletters)... aangezien je in het volgende menu kiest welk album je wilt bekijken van de artiest (of alle) neem ik aan dat het de bedoeling is dat je eigenlijk elke artiest maar 1x zou moeten zien?
Hoe kan ik dit oplossen?
ik werk btw met die smart playlists... lijkt nu t makkelijkste (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97690

Anoniem: 31189 schreef op 30 maart 2004 @ 14:40:2. Mp3s

Ik ben van het weekend dus wel ff hevig in de weer gegaan met tag & rename en dacht dus al een eind gekomen te zijn maar nu heb ik wel dat op me iPod bij artiesten iets van 4 x dezelfde artiest staat, terwijl de naam toch echt precies gelijk is (incl hoofdletters)... aangezien je in het volgende menu kiest welk album je wilt bekijken van de artiest (of alle) neem ik aan dat het de bedoeling is dat je eigenlijk elke artiest maar 1x zou moeten zien?
Hoe kan ik dit oplossen?
ik werk btw met die smart playlists... lijkt nu t makkelijkste (?)
Je hebt waarschijnlijk spaties achter de naam staan. Check eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

1-op hold gezet? Ander springt ie bijv. ook aan als je er een blaadje oplegt oid...

2-Bij mij gebeurde dit toen mijn mp3's een ID3v1 én een ID3v2 tag hadden. Ik heb alle ID3v2's weggehaald en toen was t opgelost.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31189

vannacht lag ie gewoon op me bureau te liggen... op me stage hetzelfde
en dus nee niet tussendoor zelf aangesprongen lijkt me (maar had m niet op de hold stand)
hij laad toch wel op als je m aan je pc hebt hangen (zonder dock in mijn geval), ik weet bijna zeker dat ik die oplaad-tekentjes zag... ? |:( |:(

ennuh, zal vannavond nog s gaan kloten met tag n rename want merk dat ik op me ipod zelf nog wel moeite heb om bepaalde nummers (vooral livesets die ik graag afspeel) niet helemaal goed terug vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Je batterij is nog niet 'actief'. Pas na een paar keer opladen en leegtrekken is je batterij op volle power. Heb ik ook ergens in de handleiding gelezen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-10-2024

Mooody

elmoody

net ff een 20gig voor 314 euro gekocht bij de Bijenkorf...

wat me opvalt is dat hij een stuk dunner en lichter is dan de vorige generatie...

er zit alleen geen usb2 verloopstukje bij, wel jammer....dat is in de praktijk toch iets sneller dan firewire....

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:40
Mooooody schreef op 30 maart 2004 @ 18:40:

wat me opvalt is dat hij een stuk dunner en lichter is dan de vorige generatie...

er zit alleen geen usb2 verloopstukje bij, wel jammer....dat is in de praktijk toch iets sneller dan firewire....
Betekent dit dat je je iSkin zelf houd? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86903

ehh...vanochtend zij een verkoper bij de bijenkorf dat die 'open huis' dagen pas vanaf morgen ingaan.... (ik zit te azen op de 10 gig voor 249), hoe kan jij ´m al voor die prijs hebben dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 23:24
Mooooody schreef op 30 maart 2004 @ 18:40:

je krijgt sowieso 10% korting met zo'n bijpas of alleen vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

SICK schreef op 30 maart 2004 @ 19:02:
[...]

je krijgt sowieso 10% korting met zo'n bijpas of alleen vandaag?
Alleen vanavond, op de speciale BIJcard koopavond.
* Canaria heeft er ook één van 20 GB gehaald :P
Ik twijfelde tot het laatste moment nog tussen de 10 en 20, maar de 10 GB versie was al uitverkocht. Vreemd want ik stond er klokslag 18:00. Het bleek dat ze 's middags al reserveringsbonnen hadden uitgeschreven. Ik was een van de laatste twee gelukkigen die nog een bon voor de 20 GB versie kon krijgen, dat was echt geluk hebben.
Morgen komen ze wel weer binnen hoorde ik.
Hij staat nu hier te laden...

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Canaria schreef op 30 maart 2004 @ 19:20:
[...]

Alleen vanavond, op de speciale BIJcard koopavond.
* Canaria heeft er ook één van 20 GB gehaald :P
Ik twijfelde tot het laatste moment nog tussen de 10 en 20, maar de 10 GB versie was al uitverkocht. Vreemd want ik stond er klokslag 18:00. Het bleek dat ze 's middags al reserveringsbonnen hadden uitgeschreven. Ik was een van de laatste twee gelukkigen die nog een bon voor de 20 GB versie kon krijgen, dat was echt geluk hebben.
Morgen komen ze wel weer binnen hoorde ik.
Hij staat nu hier te laden...
Goede keus! ;)
Ik heb ook sinds 3 maanden een 20 Gb iPod, en ik ben toch blij dat ik voor die ben gegaan i.p.v de 10/15 Gb versie.
Ik vind de afstandsbediening, het dockingstation en het hoesje toch wel heel er handig! _/-\o_
Deze extra's krijg je dus allemaal niet bij de 10/15 Gb versie's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Superhuuper schreef op 30 maart 2004 @ 18:46:
[...]

Betekent dit dat je je iSkin zelf houd? ;(
jup, toch maar niet die 2G gekocht en meteen voor 20gig gegaan :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Mooooody schreef op 30 maart 2004 @ 19:43:
[...]

jup, toch maar niet die 2G gekocht en meteen voor 20gig gegaan :)
Ok, das jammer, dan bestel ik wel een zwarte iSkin op www.iskin.com. Het zal alleen wat langer duren dan :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26487

vriendinnetje van me zei vandaag dat ze in het blad van de Bijenkorf had gezien dat daar de 20GB 3rdgen wordt aangeboden voor €350, das wel redelijk. Dus als er iemand van plan is om iPod te kopen, moet je zeker daar maar ff gaan kijken :)

[edit]

ah. staat ook op hun site:
http://www.bijenkorf.nl/B...site.1/ProductDetail.aspx

:/ anders zetten ze er ff een brakke foto van een iPod bij |:(

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 26487 op 30-03-2004 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
GsJosh schreef op 30 maart 2004 @ 16:22:
Je batterij is nog niet 'actief'. Pas na een paar keer opladen en leegtrekken is je batterij op volle power. Heb ik ook ergens in de handleiding gelezen volgens mij.
Dat moet je dus nooit doen bij een Lithium-Ion batterij. Dit is erg slecht namelijk en kan onherstelbare schade aanrichten in de batterij waardoor hij nog korter meegaat dan hij al ging.

Als je batterij echt zo kort meegaat na een full charge, dus 4 uur aan de adapter, dan is er echt iets mis met je iPod en zou ik Apple maar eens bellen. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

én in het vorige deel van dit topic is het ook al verschillende keren genoemd. Als je een BIJcard hebt, krijg je zelfs nog eens 10% korting. Maar je moet er snel bij zijn, want ze vlogen de winkel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86903

is ´t verstandig om ´m misschien via de bijenkorf-site te kopen, of zullen ze daar ook vrij snel uitverkocht raken?

(weet iemand of de 10 gig versies in Utrecht al verkocht zijn toevallig?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-04 22:17

oscarvdb

and like that...

Worden er prijsdalingen van den iPod's verwacht of zal ik met mijn budget van ~250 euro toch maar voor de Muvo2 1.5gb gaan?

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
oscarvdb schreef op 30 maart 2004 @ 21:23:
Worden er prijsdalingen van den iPod's verwacht of zal ik met mijn budget van ~250 euro toch maar voor de Muvo2 1.5gb gaan?
Bij de Bijenkorf is nu de 10 Gb iPod in de aanbieding, €249! :)
Dat past binnen je budget :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70824

woohoo ik heb m'n 10gb net gehaald.. heel drama :( 8)7

kut bijenkorf.. in amstelveen hadden ze er 2!! jah fucking 2!! alleen van de 10gb versie.. en vriend van me en de man voor me kregen ze. ik was net de 3e.. :(
dus ik en heleboel andere mensen echt klagen en klagen.. "ja sorry.. we kunnen er niks aan doen" :r

dus toen zat ik maar te rekenen welke ik zou moeten nemen.. de 20gb dan maar? met korting was ie 315 of zo.. nou jah.. ff over nagedacht.. en jah ook de 20 was op .. WTF ? :r

ik dus dik klagen bij de manager of zo.. uiteindelijk zei hij.. ok ik heb nog 1 voor je _/-\o_ .. toen kwam er zo'n gast naast ons staan en die begon ook de klagen en bleef maar klagen.. maar gelukkig! want uiteindelijk ging de manager 2x 10gb reserveren voor ons bij de bijenkorf in amsterdam.. nou ja dan ff nog snel ophalen.. gelukkig had ik hem nog kunnen krijgen... _/-\o_

maar was echt weer zo'n kut roststreek van de bijenkorf :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ik heb €350,- betaald voor een iPod van 10GB
;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leokennis schreef op 30 maart 2004 @ 21:39:
[...]

Ik heb €350,- betaald voor een iPod van 10GB
;)
jah das wel shit heh.. nou in ieder geval de actie was zeker goed.. 225 voor 3e gen 10gb ipod.. maar de manier waarop ze het deden :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Anoniem: 70824 schreef op 30 maart 2004 @ 22:08:
maar de manier waarop ze het deden :r
Tja zo gaat dat nou eenmaal bij acties, wat leokennis zegt, wees blij dat je der maar 250 voor betaald hebt want zulke kansen krijg je niet zo vaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Bij de Bijenkorf in Enschede hadden ze 30x 10gig's en 30x 20gig's en ALLES was binnen een uur uitverkocht :D
Ik hoorde vooral veel Duits om me heen, dus helaas blijven ze niet in Nederland :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Sage,
Hebben jullie bij de LJS de nieuwe iSkin eVo al? Of hebben jullie alleen de iSkin eXo²?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

ik denk dat ik over een paar dagen de eerste ben met een eVo (heb 'm zaterdag besteld - eerder kon niet volgens mij)

[ Voor 19% gewijzigd door Mooody op 30-03-2004 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55737

Waar kan je in Nederland een iSkin kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

volgens mij nergens...
en mocht het kunnen, dan zeker nog niet de nieuwe eVo...

[ Voor 135% gewijzigd door Mooody op 31-03-2004 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Superhuuper schreef op 30 maart 2004 @ 23:36:
Sage,
Hebben jullie bij de LJS de nieuwe iSkin eVo al? Of hebben jullie alleen de iSkin eXo²?
We hebben ze al besteld in alle kleuren. We hebben ook alle lichtgevende Evo's besteld. We hebben natuurlijk nog wel wat eXo 2's op voorraad liggen voor als je echt een iSkin nodig hebt. :)

En er zijn genoeg bedrijven hier in Nederland die iSkin's verkopen. Waaronder wij dus. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Sage op 31-03-2004 11:15 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

oh wist ik niet, welk bedrijf is dat? (valt niet onder spam als je dat zegt hoor ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-05 23:25

Sebastiaan

....

Sage is van LJS uit Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

mijn iSkin eVo is binnen....precies 2 werkdagen heeft hij nodig gehad om hier te komen, netjes :)

eerste indruk:

- mindere kwaliteit dan mijn 2 iSkins hiervoor (minder dik en wat oneffenheden)
- de clip is vrij waardeloos (slap plastic ding)
- je krijgt er wel een waterdicht (?) opberghoesje bij....handig voor op het strand
- de screenprotector is ook prima
- hij heeft een Durex-geurtje, dat geeft me wel een veilig gevoel :z

samengevat vind ik $30 iets te duur voor deze iSkin, maar mij hoor je niet klagen, omdat er geen betere alternatieven zijn :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mooody op 31-03-2004 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110403

De bijenkorf in Maastricht heeft nog Ipod's 20 en 10Gb, zojuist een gehaald :)

groeten,

byte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41172

Tegen de tijd dat ik daar ben is de Bijenkorf al dicht ;)
Hier in Utrecht waren ze om 9.00 al uitverkocht. Mensen met slaapzakken voor de deur e.d.
Denk dat ik 'm nu maar gewoon bij Apple ga kopen. Je krijgt overigens als student 10% korting. Ook zonder Bijcard :)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 41172 op 31-03-2004 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Sage schreef op 31 maart 2004 @ 11:14:
[...]

We hebben ze al besteld in alle kleuren. We hebben ook alle lichtgevende Evo's besteld. We hebben natuurlijk nog wel wat eXo 2's op voorraad liggen voor als je echt een iSkin nodig hebt. :)

En er zijn genoeg bedrijven hier in Nederland die iSkin's verkopen. Waaronder wij dus. ;)
Zou je het hier willen vermelden als jullie de eVo binnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:13
Anoniem: 70824 schreef op 30 maart 2004 @ 21:30:
woohoo ik heb m'n 10gb net gehaald.. heel drama :( 8)7

kut bijenkorf.. in amstelveen hadden ze er 2!! jah fucking 2!! alleen van de 10gb versie.. en vriend van me en de man voor me kregen ze. ik was net de 3e.. :(
dus ik en heleboel andere mensen echt klagen en klagen.. "ja sorry.. we kunnen er niks aan doen" :r

dus toen zat ik maar te rekenen welke ik zou moeten nemen.. de 20gb dan maar? met korting was ie 315 of zo.. nou jah.. ff over nagedacht.. en jah ook de 20 was op .. WTF ? :r

ik dus dik klagen bij de manager of zo.. uiteindelijk zei hij.. ok ik heb nog 1 voor je _/-\o_ .. toen kwam er zo'n gast naast ons staan en die begon ook de klagen en bleef maar klagen.. maar gelukkig! want uiteindelijk ging de manager 2x 10gb reserveren voor ons bij de bijenkorf in amsterdam.. nou ja dan ff nog snel ophalen.. gelukkig had ik hem nog kunnen krijgen... _/-\o_

maar was echt weer zo'n kut roststreek van de bijenkorf :r
Weet je wat ik had. Ik kwam daar 10 voor 6. nee meneer de 10gb is uitverkocht Ik zeg 'U bent nog niet open dus dat kan niet', kreeg ik de manager te spreken. Ik boos en na een hoop gekloot kreeg ik er 1 die voor vandaag was bedoeld omdat ze te vroeg waren met uitdelen. Ik blij :).
Hoe laat was jij er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110403

Afstand naar Maastricht kan natuurlijk een probleem zijn maar daar hebben ze in ieder geval nog meerdere exemplaren, en je hebt geen slaapzak nodig ;)

byte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

en mocht je dichter bij Enschede wonen, daar zijn ook weer nieuwe exemplaren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:29
Anoniem: 41172 schreef op 31 maart 2004 @ 15:16:
Tegen de tijd dat ik daar ben is de Bijenkorf al dicht ;)
Hier in Utrecht waren ze om 9.00 al uitverkocht. Mensen met slaapzakken voor de deur e.d.
Denk dat ik 'm nu maar gewoon bij Apple ga kopen. Je krijgt overigens als student 10% korting. Ook zonder Bijcard :)
je bedoelt via apple.nl, de store daaro die studentenkorting??

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 01:47

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Gratis* iPod poster?
Voor iedereen die in de buurt van A'dam of bereidt is om naar A'dam te gaan.
Heb ik voor diegene een blauwe iPod poster beschikbaar. Ik heb er namelijk zelf 2 besteld en heb ze geen tijd op om te halen. De poster ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=1137
Dus een poster voor diegene die het ophaalt en een voor mij.
Email mij als je belangstelling hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-05 22:33
Anoniem: 41172 schreef op 31 maart 2004 @ 15:16:
Denk dat ik 'm nu maar gewoon bij Apple ga kopen. Je krijgt overigens als student 10% korting.
De korting bij The Apple Store for Education is iets minder dan 10%, ongeveer 8% ;)

15GB iPod: EUR 321,30 i.p.v. EUR 349,-
20GB iPod: EUR 412,93 i.p.v. EUR 449,-
40GB iPod: EUR 504,56 i.p.v. EUR 548,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61797

Hmm die iskin staat niet bij jullie op de site he ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gomaster schreef op 31 maart 2004 @ 16:02:
[...]

Weet je wat ik had. Ik kwam daar 10 voor 6. nee meneer de 10gb is uitverkocht Ik zeg 'U bent nog niet open dus dat kan niet', kreeg ik de manager te spreken. Ik boos en na een hoop gekloot kreeg ik er 1 die voor vandaag was bedoeld omdat ze te vroeg waren met uitdelen. Ik blij :).
Hoe laat was jij er dan?
sinds 5:15 :( .. kan je nou begrijpen waarom ik boos ben? was echt klote.. om ongeveer 10 voor 6 begonnen ze ze uit te delen en ik was net op tijd dacht ik.. dus niet :( .. gelukkig is het nog goed gekomen achteraf ;)
maar jij kreeg er dus wel 1? wtf en ik bleef maar vragen en shit.. nee.. maar goed gelukkig besloten ze maar om te reserveren..

ze hadden dus wel! ik wist het wel.. want toen ik in de bijenkorf amsterdam was. .net op dat moment kwam iemand zeggen van sorry mensen hij is uitverkocht.. en de deur van de magazijn was open en ik zie daar mensen lopen met een doos van die dingen 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 70824 op 31-03-2004 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

O.D.Smolik, waar heb je die poster vandaan??

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109658

hoe zit het nou met die 10% korting met de bijcard?
goldt die alleen dinsdag tijdens de speciale avond, of kan ik nu ook nog gewoon 10% extra krting krijgen op de ipod's bij de Bijenkorf?

Ik denk het eerste, maar hoop het tweede. Ze zullen morgenmiddag waarschijnlijk wel uitverkocht zijn in Utrecht. Maar je kan toch ook gewoon reserveren?

als iemand het weet van die korting graag ff melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
De extra 10% korting was alleen op de extra koopavond afgelopen dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Superhuuper schreef op 31 maart 2004 @ 16:00:
[...]

Zou je het hier willen vermelden als jullie de eVo binnen hebben?
Tuurlijk geen probleem. :)

En op onze site kan je niet alle producten vinden die wij verkopen. Kan je trouwens bij zeer weinig Apple dealers ben ik achter. :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Sage schreef op 01 april 2004 @ 01:24:
[...]

Tuurlijk geen probleem. :)

En op onze site kan je niet alle producten vinden die wij verkopen. Kan je trouwens bij zeer weinig Apple dealers ben ik achter. :P
Inderdaad, je kunt weinig (product) informatie vinden op de meeste sites van Apple Dealers. alleen de site van Apple site is zeer uitgebreid, maar die verkopen weer geen iSkin 8)7
Maar op de meeste sites van Apple Dealers kun je niet zien wat ze allemaal verkopen, dat is af en toe wel jammer en onhandig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61797

ja klopt, ik moet ook een iskin hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
Je kan de 20GB iPod ook via de website van de Bijenkorf bestellen. De 10GB iPod is niet meer op de webiste te vinden. Gisteravond was het 20GB model ook opeens van de website verdwenen, maar nu staat hij er weer op.

Er komt wel EUR 5,90 verzendkosten bij,

http://www.bijenkorf.nl/B...site.1/ProductDetail.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110480

Ik heb er gelukkig wel één te pakken kunnen krijgen bij de Bijenkorf. Een 20 gb voor 297 euro (personeelskorting via een vriendin 8) )

Nu wil ik een mooi hoesje maar ik vind een iSkin een beetje duur. Nu heb ik een site gevonden, iXtras, waar ze naast iSkins ook (goedkopere) xSkins verkopen. Een soort goedkope namaak ofzo? Ze kosten slechts E14,95 en zien er goed uit! En maar ongeveer 3,50 verzendkosten.

Anyway, iemand ervaring met www.ixtras.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Anoniem: 110480 schreef op 01 april 2004 @ 14:33:
Ik heb er gelukkig wel één te pakken kunnen krijgen bij de Bijenkorf. Een 20 gb voor 297 euro (personeelskorting via een vriendin 8) )

Nu wil ik een mooi hoesje maar ik vind een iSkin een beetje duur. Nu heb ik een site gevonden, iXtras, waar ze naast iSkins ook (goedkopere) xSkins verkopen. Een soort goedkope namaak ofzo? Ze kosten slechts E14,95 en zien er goed uit! En maar ongeveer 3,50 verzendkosten.

Anyway, iemand ervaring met www.ixtras.com ?
Ja, het zijn klote hoesjes. ;)

Dat komt omdat ze te dik zijn rond de knoppen en daardoor kan je de knoppen niet lekker meer aantikken. Je kan er alleen nog maar met je vingertopje bij en dat vind ik zelf zwaar irritant. :(

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110480

Sage schreef op 01 april 2004 @ 15:40:
[...]

Ja, het zijn klote hoesjes. ;)

Dat komt omdat ze te dik zijn rond de knoppen en daardoor kan je de knoppen niet lekker meer aantikken. Je kan er alleen nog maar met je vingertopje bij en dat vind ik zelf zwaar irritant. :(
Hmm ik bedoel niet die met gaatjes waar de knoppen zitten, maar deze:
http://www.ixtras.com/cat...ers_id=11&products_id=491

Die ziet er erg goed uit en bedekt de iPod helemaal.

Die andere vind ik lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-01 21:40

E-Mile

Danteezy!

Ik was een uur geleden in Den Haag bij LJS, daar waren nog 2 iPods 10 gig voor 249 incl. BTW over, ik had een van de laatste, wie gaat er voor de race ;) (feitelijk dus zelfde aanbieding als de bijenkorf)

edit:
LJS URL gemaakt

[ Voor 14% gewijzigd door E-Mile op 01-04-2004 17:38 ]

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

E-Mile schreef op 01 april 2004 @ 17:35:
Ik was een uur geleden in Den Haag bij LJS, daar waren nog 2 iPods 10 gig voor 249 incl. BTW over, ik had een van de laatste, wie gaat er voor de race ;) (feitelijk dus zelfde aanbieding als de bijenkorf)

edit:
LJS URL gemaakt
Vanmiddag al eentje besteld, wordt naar me opgestuurd :) _/-\o_

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shemez
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-04 21:04
Ik heb zaterdag een iPod 20Gb gekocht en zondag een iSkin erbij besteld. Die lag gisteren al in de brievenbus, dus de service daar is lekker snel! Ik ben super blij met mijn iPod, op de korte levensduur van de accu na. Net niet genoeg om de hele dag op kantoor te gebruiken zonder bij te laden. Ik koop hier misschien nog een extra lader voor.

Verder hoop ik dat iemand een oplossing heeft voor mijn dubbele songs probleem. Ik heb enkele songs op mijn iPod staan die in meerdere albums voorkomen. Dit is geen probleem als ik een bepaald album afspeel, maar wel irritant wanneer ik gewoon de complete lijst songs aan het beluisteren ben. Dan krijg ik deze dubbele songs namelijk twee of drie keer achter elkaar te horen. Ik zou een song dus wel aan meerdere albums willen koppelen, maar het nummer maar één keer op mijn iPod willen hebben. Is hier een oplossing voor? (behalve uiteraard de shuffle optie gebruiken als ik de complete lijst afluister)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Korte mededeling:

De 10GB iPod's zijn op bij LJS.

De laatste wordt morgen naar me opgestuurd :P :*)

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-01 21:40

E-Mile

Danteezy!

oscarvdb schreef op 01 april 2004 @ 18:37:
Korte mededeling:

De 10GB iPod's zijn op bij LJS.

De laatste wordt morgen naar me opgestuurd :P :*)
had je dat te danken aan mijn bericht? ;)

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

E-Mile schreef op 01 april 2004 @ 18:46:
[...]

had je dat te danken aan mijn bericht? ;)
Nope khad 'm rond 3 uur al besteld...

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Verder hoop ik dat iemand een oplossing heeft voor mijn dubbele songs probleem. Ik heb enkele songs op mijn iPod staan die in meerdere albums voorkomen. Dit is geen probleem als ik een bepaald album afspeel, maar wel irritant wanneer ik gewoon de complete lijst songs aan het beluisteren ben. Dan krijg ik deze dubbele songs namelijk twee of drie keer achter elkaar te horen. Ik zou een song dus wel aan meerdere albums willen koppelen, maar het nummer maar één keer op mijn iPod willen hebben. Is hier een oplossing voor? (behalve uiteraard de shuffle optie gebruiken als ik de complete lijst afluister)
Check eens of je mp3's zowel een id3v1 en id3v2 tag hebben...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Shemez schreef op 01 april 2004 @ 18:24:
Kan ik weinig van zeggen want ik weet niet hoe je indeling qua playlisten e.d er verder uitziet. Maar als je met smart playlists werkt dan zou je de songs die je niet wilt iets in de comments kunnen meegeven.

Als je b.v. 4 versies hebt van 1 nummer dan geef je de 3 die je niet wilt hebben een x bij "comments". Het is een voorbeeld.. wat je daar invult maakt ook niet zoveel uit.

Vervolgens ga je naar de eigenschappen van de smart playlist en kies je "comment is not x" en dan filtert ie degenen waarbij je een x hebt aangegeven er wel uit.

Dit werkt alleen bij afspeellijsten en niet bij "bladeren -> nummers" :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 10300 op 01-04-2004 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 02:19
mensen heeft iemand voor mij itunes 4.1? Tip gebruik niet itunes 4.2 in windows xp, want eupod werkt dan niet meer (als je het gebruikt). De bestanden verschijnen dan niet meer op je ipod :(

email=wz_86@hotmail.com (MSN)

Of weet iemand anders waaraan het kan liggen?

[ Voor 10% gewijzigd door wei_zhu op 01-04-2004 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

wei_zhu schreef op 01 april 2004 @ 21:31:
mensen heeft iemand voor mij itunes 4.1? Tip gebruik niet itunes 4.2 in windows xp, want eupod werkt dan niet meer (als je het gebruikt). De bestanden verschijnen dan niet meer op je ipod :(

email=wz_86@hotmail.com (MSN)

Of weet iemand anders waaraan het kan liggen?
www.ephpod.com
werkt een stuk sneller en makkelijker dan iTunes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
Mooooody schreef op 01 april 2004 @ 23:01:
[...]

www.ephpod.com
werkt een stuk sneller en makkelijker dan iTunes....
ok ik ga proberen, dank je. Ik loop al de hele dag te kl*ten met itunes.

en ook nog natuurkunde pw leren...

de ipod doet het inmiddels nog steeds niet. hij doet het wel na kopieren van mp3s met itunes of ephpod of ed. maar na eupod volumebooster verdwijnen de mp3s uit hte menu. iemand een oplossing?

[ Voor 25% gewijzigd door wei_zhu op 01-04-2004 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

waarom een volumebooster? daar wordt de kwaliteit alleen maar minder van...

als je harder geluid wil, zou je andere (in-ear) oordopjes kunnen kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
Mooooody schreef op 01 april 2004 @ 23:41:
waarom een volumebooster? daar wordt de kwaliteit alleen maar minder van...

als je harder geluid wil, zou je andere (in-ear) oordopjes kunnen kopen....
Ik d8 dat de geluidskwaliteit niet werd beinvloed door de volumebooster. Er wordt alleen een bestand opgezet dat ervoor zorgt dat je volume wordt opgekrikt, er wordt niets aan het mp3-file gedaan. trouwens wel erg veel opties in ehppod.

Trouwens wel beter voor mn oren zonder volume booster, is echt een stuk zachter.

Over inear dopjes:

ik heb nu sony mdr-ex71 en ik vind het volume eigenlijk net niet hard genoeg op de hardste stand en die zitten al dieper dan mx500 en apple 3G buds. Maar ik ben van plan om etymotic er-4p te kopen dus hoop dat dat beetje compenseert, had d8 ik best hoge sensiviteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baZzz.com
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-03 09:30
wei_zhu schreef op 01 april 2004 @ 23:52:
[...]
... en ik vind het volume eigenlijk net niet hard genoeg op de hardste stand en die zitten al dieper dan mx500 en apple 3G buds.
:/ Dan vermoed ik dat je oren naar de kl*te zijn... Pas er mee op, zou ik zeggen. Ik heb zelf het volume meestal maar op de helft staan. Alleen als ik in een drukke stad over straat loop wil ik 'm nog wel eens harder zetten... (B.t.w. ik gebruik een oud Sony MDR-A34 koptelefoontje...)

-vliegen is jezelf op de grond werpen en missen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110533

Goedkoper dan dit heb ik nog niet gezien... Ik heb dinsdag 30 maart in Bijenkorf Rotterdam voor de iPod 3G 10GB 224,10 euro betaald. Ik was er met mijn 'Bij-card' om 18.00 uur op de 'Bij-card-koopavond. Ik kreeg hierdoor 10% korting op de al lage prijs van 249.- euro. Een 'Bij-card-houder kon gewoon introducees meenemen die ook die korting kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shemez
leokennis schreef op 01 april 2004 @ 19:44:
[...]

Check eens of je mp3's zowel een id3v1 en id3v2 tag hebben...
Ik heb gisteren al alle id3v1 tags verwijderd vanwege een tip van iemand anders (of tenminste leeg gemaakt met Tag & Rename). Wat zou dit trouwens moeten doen? Het heeft volgens mij geen zichtbaar resultaat gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shemez
Anoniem: 10300 schreef op 01 april 2004 @ 19:50:
[...]

Kan ik weinig van zeggen want ik weet niet hoe je indeling qua playlisten e.d er verder uitziet. Maar als je met smart playlists werkt dan zou je de songs die je niet wilt iets in de comments kunnen meegeven.

Als je b.v. 4 versies hebt van 1 nummer dan geef je de 3 die je niet wilt hebben een x bij "comments". Het is een voorbeeld.. wat je daar invult maakt ook niet zoveel uit.

Vervolgens ga je naar de eigenschappen van de smart playlist en kies je "comment is not x" en dan filtert ie degenen waarbij je een x hebt aangegeven er wel uit.

Dit werkt alleen bij afspeellijsten en niet bij "bladeren -> nummers" :)
Ik heb helemaal geen playlisten, ik gebruik alleen bladeren ;)

Ik ga zometeen maar eens met die Playlists spelen in EphPod.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

wei_zhu schreef op 01 april 2004 @ 23:52:
ik heb nu sony mdr-ex71 en ik vind het volume eigenlijk net niet hard genoeg op de hardste stand en die zitten al dieper dan mx500 en apple 3G buds. Maar ik ben van plan om etymotic er-4p te kopen dus hoop dat dat beetje compenseert, had d8 ik best hoge sensiviteit.
kijk ook naar de Shure E2 en E3, zeer veel waar voor je geld (ik heb zelf de E3)

maar is er iets met je oren misschien, want met de iPod op 100% en de ex71's in gaan mijn oren pijn doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ik heb gisteren al alle id3v1 tags verwijderd vanwege een tip van iemand anders (of tenminste leeg gemaakt met Tag & Rename). Wat zou dit trouwens moeten doen? Het heeft volgens mij geen zichtbaar resultaat gehad.
Hmm vreemd...eigenlijk hang j met een id3v1 én 2, twee naamkaartjes aan 1 mp3, waardoor hij dus twee keer herkend wordt door de iPod (volgens mij)...

Dus als je er een weghaalt zou je hem nog maar 1x moeten zien. Maarre...om ze te verwijderen in Tag&Rename: zet em op ID3v1 modus, CTRL-A en dan DEL.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 07-05 15:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Weet iemand hier of het normaal is dat er een kleine pauze (fractie van een seconde) tussen de nummers zit??
Bij veel van mijn ceedee's lopen de nummers in elkaar over, en het is een beetje vervelend als je zo'n pauze hebt.
Dat dit bij de shuffle functie gebeurd kan ik me voorstellen (hij moet de nummers opzoeken), maar niet bij een hele ceedee...
Ik heb overigens de 10GB 2nd gen I-pod. Ik heb me mp3'tjes geript met zowel I-tunes als Musicmatch.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Nyarlathotep schreef op 02 april 2004 @ 13:12:
Weet iemand hier of het normaal is dat er een kleine pauze (fractie van een seconde) tussen de nummers zit??
ja, dat is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 07-05 15:16

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Beetje een domper :'(
Is hier iets aan te doen??

Is er trouwens ook "gemodde" firmware te krijgen, b.v. met mp3pro ondersteuning?? Die 10 gieg zit al vol...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35647

Misschien herinneren jullie mijn ipod reparatie probleem.
Nou ik zal het maar kort houden na een boze brief kreeg ik na een maand telefoon en nu is het geregeld.
Ik heb dus een g3 20gb voor mijn g2 20gb gekregen :9 om het goed te maken.
Natuurlijk hebben ze het weer verkloot want mijn afstandbediening werkt natuurlijk niet en ik kan hem ook niet opladen :r
Ik had dit al verwacht dus ga ik weer klagen dat ik ook die zooi erbij moet hebben.
Omdat ik nu wel wil spelen heb ik de vraag hoe laad ik dat ding op zonder snoer?
Ik heb alleen normale usb en kleine usb, kan zo gauw niks verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Ok, ik zou een paar mensen laten weten wanneer we de iSkin eVo binnen zouden krijgen. :)

Goed nieuws, ze zijn er eerder dan ik zelf verwachtte. Ze komen volgende week binnen. Dit kan dus verschillen want we weten het niet precies. Meestal komt de leverancier rond 1 uur dus is het handigste om daarna te bellen. "We" zijn trouwens LJS. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35647

Sage schreef op 02 april 2004 @ 22:25:
Ok, ik zou een paar mensen laten weten wanneer we de iSkin eVo binnen zouden krijgen. :)

Goed nieuws, ze zijn er eerder dan ik zelf verwachtte. Ze komen volgende week binnen. Dit kan dus verschillen want we weten het niet precies. Meestal komt de leverancier rond 1 uur dus is het handigste om daarna te bellen. "We" zijn trouwens LJS. ;)
hoeveel gaan die kosten en welke kleurtjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 11:20

Bosmonster

*zucht*

Voor mij geen iPod van de Bijenkorf.. Alle dozen zijn al geopend die ze verkopen (vonden ze heel normaal ook nog daar.. dat de sealing ervanaf was).

Had eerst mn iPod daar gekocht en toen ik hem thuis openmaakte was alles al open, de iPod zag eruit alsof iemand hem achter een 4X4 over het strand gesleept had en het bleek een of andere Elvis Special Edition te zijn (groot logo achterop)...

Keek die gast me nog raar aan toen ik mn geld terugwilde ipv een andere ongesealde doos nemen... Hoe kan ik ze nu nog vertrouwen dat er geen gekke dingen mee gedaan zijn of dat ding 2e hands is ofzo?

Ben maar naar de Apple Center gegaan waar je hem WEL netjes gesealed krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Vreemd dat ze geopende verpakkingen verkochten. Ik kreeg mijn iPod gewoon in een gesealde verpakking, zelfs de extra doos eromheen was nog dicht. Alleen die buitenste doos werd bij de kassa wel even opgengemaakt om de inhoud te controleren.

Groot gelijk dat je direct je geld hebt terug gevraagd, jammer alleen dat ze geen ongeopende verpakkingen verkochten. De 'out-of-the-box-experience' hoort bij de aanschaf van een Apple product, en als iemand je daarin al voor is gegaan, is dat niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
Ik probeerde de 20GB iPod woensdag avond via de website van de Bijenkorf te bestellen. Bij de eerste poging kreeg ik bij het betalen geloof ik een sessie time-out of een andere foutmelding. Tweede poging ging weer mis met het betalen, de laatste pagina met het betalingsoverzicht was na 5 minuten nog steeds blanco.

Vervolgens was de gehele website van Bijenkorf onbereikbaar (waarschijnlijk overbelast). Toen ik later die avond keek was de 20GB iPod ook opeens van de site verdwenen; alleen de Elvis iPod stond er nog op voor EUR 449,-

Donderdagmiddag nog maar eens op de website van Bijenkorf gekeken en nu stond de 20GB iPod er weer op. Bestellen ging nu ook probleemloos, wat ik alleen een beetje vreemd vond was dat ik geen bevestiging per e-mail kreeg dat de order was geplaatst, zoals dat bij de meeste Internet winkels wel gebeurd.

Voor de zekerheid dus maar even met de klantenservice van de Bijenkorf gebeld. Toen bleek dat ik twee iPods in bestelling had, de eerste bestelling die aanvankelijk fout was gegaan was toch verwerkt. Vervolgens is een van de twee geannuleerd. Als alles volgens plan gaat word de iPod dinsdagavond bezorgd.

Eigenlijk voldeed m'n bijna 2,5 jaar oude 5GB iPod nog prima, maar zo'n buitenkansje kon ik toch niet aan m'n neus voorbij laten gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Yosemite op 03-04-2004 02:10 . Reden: Typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Shemez schreef op 02 april 2004 @ 00:55:
[...]

Ik heb helemaal geen playlisten, ik gebruik alleen bladeren ;)

Ik ga zometeen maar eens met die Playlists spelen in EphPod.

Bedankt!
iTunes gebruiken.. grappenmaker ;)

ephpod werkt niet met slimme afspeellijsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:45
hmm ik heb dus ook geprobeerd via de site een 20gb ipod te bestellen maar bij mij is 't blijkbaar niet gelukt :S klote site. en de bijenkorf is weer een vaste klant kwijt... meteen bijcard opzeggen ...

maar ik wilde nog eens itunes proberen nu mijn systeem geformatteerd is, maar als ik itunes download en mijn ipod insteek (oude model) dan zegt itunes dat er geen software is om mijn ipod te synchroniseren?
waar vind ik dan de itunes versie die dat wel heeft? want op de oh zo overzichtelijke (kuch kuch) apple site kan ik em niet vinden

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Phusebox schreef op 03 april 2004 @ 13:58:
hmm ik heb dus ook geprobeerd via de site een 20gb ipod te bestellen maar bij mij is 't blijkbaar niet gelukt :S klote site. en de bijenkorf is weer een vaste klant kwijt... meteen bijcard opzeggen ...

maar ik wilde nog eens itunes proberen nu mijn systeem geformatteerd is, maar als ik itunes download en mijn ipod insteek (oude model) dan zegt itunes dat er geen software is om mijn ipod te synchroniseren?
waar vind ik dan de itunes versie die dat wel heeft? want op de oh zo overzichtelijke (kuch kuch) apple site kan ik em niet vinden
heb t al gevonden, je moet ook ipod software installeren :S was mij niet bekend

en misschien nogmaals domme vraag?
hoe krijg ik de muziek van mijn ipod terug op mijn pc? hd is gecrasht... geen zin om al mijn cd's opnieuw te encoden

oeps quote ipv edit ... sorry

edit 2:

arf nu heb ik ephpod gebruikt... om te kijken of ik daarmee mijn muziek van de ipod af kon halen maar nu wil itunes mijn ipod niet meer ?

hij verschijnt ff maar verdwijnt meteen weer
bovendien heb ik mijn muziek er nog niet af :(

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 03-04-2004 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04 23:17

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Kan iemand mij vertellen wanneer de aktie afloopt van de bijekorf? Want ik twijfel of ik 'm moet nemen of niet. (20gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97321

Phusebox schreef op 03 april 2004 @ 14:16:
[...]

heb t al gevonden, je moet ook ipod software installeren :S was mij niet bekend

en misschien nogmaals domme vraag?
hoe krijg ik de muziek van mijn ipod terug op mijn pc? hd is gecrasht... geen zin om al mijn cd's opnieuw te encoden

oeps quote ipv edit ... sorry

edit 2:

arf nu heb ik ephpod gebruikt... om te kijken of ik daarmee mijn muziek van de ipod af kon halen maar nu wil itunes mijn ipod niet meer ?

hij verschijnt ff maar verdwijnt meteen weer
bovendien heb ik mijn muziek er nog niet af :(
toon volledige bericht
Tja, je kunt natuurlijk via windows verkenner zoeken naar mp3 op de ipod (inclusief verborgen meppen) maar dit is niet zo handig aangezien alle mp3's dan een nummer als naam hebben (id3 tags kloppen wel).
Ik zag wel laatst een programma op ipodlounge staan, waarmee je muziek ook weer van je ipd af moest kunnen halen. De website is http://www.ipodsoft.com/ipodagent.aspx
Ik weet niet of het werkt (ik ga het zelf ook maar eens downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97321

Ik heb iPod agent gedownload, zeer handig programma om je muziek van je iPod te halen. Je kunt zelfs aangeven wat voor soort naam de mp3-tjes moeten krijgen. Zeer handig dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 12:23

xdc

Anoniem: 97321 schreef op 03 april 2004 @ 22:09:
Ik heb iPod agent gedownload, zeer handig programma om je muziek van je iPod te halen. Je kunt zelfs aangeven wat voor soort naam de mp3-tjes moeten krijgen. Zeer handig dus ;)
bedankt voor de nuttige info!

ik zelf heb ook sinds vandaag een 2e hands 5 Gb ipodje op de kop weten te tikken!
Prima spul en 5 Gb is voor mij meer dan voldoende , alleen jammer dat er dus geen afstandsbediening bijzit

-weet iemand waar je een afstandsbediening kan kopen die werkt op een ipod 1ste generatie 5 Gb versie ?

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
EVILSalami schreef op 03 april 2004 @ 21:09:
Kan iemand mij vertellen wanneer de aktie afloopt van de bijekorf? Want ik twijfel of ik 'm moet nemen of niet. (20gb)
ehm de actie loopt 12 april af ofzo

maar hij is overal uitverkocht

en als ze hem nog binnenkrijgen is het weer voor de volle mep: 449 euro dus

grrmble @ bijenkorf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Anoniem: 35647 schreef op 02 april 2004 @ 22:46:
[...]

hoeveel gaan die kosten en welke kleurtjes?
Ze zijn 29,75 inc. We hebben alle kleurtjes besteld behalve de glow in the dark groene want die heeft iSkin zelf ook nog niet. :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105441

In Den Bosch hebben ze nog 6 20gbtjes liggen, heb er gister zelf ook een gehaald daar. Is een heel klein bijenkorfje. Helaas geen 10gb meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anoniem: 105441 schreef op 04 april 2004 @ 10:55:
In Den Bosch hebben ze nog 6 20gbtjes liggen, heb er gister zelf ook een gehaald daar. Is een heel klein bijenkorfje. Helaas geen 10gb meer.
echt waar? damn... bellen dan
hmm alleen klote dat ik dan zover moet reizen... kost ook weer een hoop geld...

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 04-04-2004 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:54

Tarin

Just plain weird.

Ik heb sinds kort een vreemd probleem met m'n 2nd gen iPod (bijna 1 jaar oud, 10GB):

Iedere keer als ik hem aan heb gesloten aan m'n laptop om er wat liedjes op te zetten/af te halen (via EphPod) is de contrastregeling van het scherpje omgedraaid. Dus de ene keer moet ik de balk naar links vullen om meer contrast te krijgen, en de volgende keer naar rechts, met als gevolg dat het beeld iedere keer erg vaal is als ik hem aangesloten heb gehad.

Heeft iemand dit vaker gezien, of zou dit onder garantie ofzo vallen? Ik vind het erg irritant, sinds een studiegenoot ook een iPod heeft wisselen we nl. wel eens liedjes uit, en om iedere keer het contrast aan te moeten passen vind ik erg irritant.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 12:23

xdc

Tarin schreef op 04 april 2004 @ 15:13:
Ik heb sinds kort een vreemd probleem met m'n 2nd gen iPod (bijna 1 jaar oud, 10GB):

Iedere keer als ik hem aan heb gesloten aan m'n laptop om er wat liedjes op te zetten/af te halen (via EphPod) is de contrastregeling van het scherpje omgedraaid. Dus de ene keer moet ik de balk naar links vullen om meer contrast te krijgen, en de volgende keer naar rechts, met als gevolg dat het beeld iedere keer erg vaal is als ik hem aangesloten heb gehad.

Heeft iemand dit vaker gezien, of zou dit onder garantie ofzo vallen? Ik vind het erg irritant, sinds een studiegenoot ook een iPod heeft wisselen we nl. wel eens liedjes uit, en om iedere keer het contrast aan te moeten passen vind ik erg irritant.
misschien evne een firmware upgrade ?

weet iemand nog een plekkie/winkel voor een afstandsbediening voor 1ste generatie ipod ?

[ Voor 6% gewijzigd door xdc op 04-04-2004 17:32 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:54

Tarin

Just plain weird.

xdc schreef op 04 april 2004 @ 17:31:
[...]

misschien evne een firmware upgrade ?

weet iemand nog een plekkie/winkel voor een afstandsbediening voor 1ste generatie ipod ?
Ik heb de nieuwste firmware (1.3).. maar ik zal eens kijken of het opnieuw updaten helpt..

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 12:38
Ik ben donderdagochtend nog bij de Bijenkorf in Groningen geweest. Uiteraard hadden ze geen 10 en 20 GB-modellen op voorraad liggen, maar ik had aan de verkoper gevraagd of er nog besteld kon worden uit het centraal magazijn. Hij kijken in het voorraadsysteem en er lagen nog 2 modellen met 10GB harde schijf. Daar heb ik er maar een van gereserveerd.

Als het goed is word ik woensdag gebeld. Het zou wel een leuk verjaardagscadeau van de Bijenkorf zijn 8-). Eerst toch afwachten of ze wel kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey ff een vraagje hier.. zijn de EQ settings op de ipod de enige? of kan je ook een custom EQ erop zetten?

ik vind ze namelijk zeer tegenvallen .. :r
mijn sony netmd 505 klonk veel beter.. en natuurlijk was de bass ook veel beter! ik gebruik dezelfde oortjes als van mijn netmd.. namelijk de Sony MDR-Q22LP .. goeie bassweergave.. zeker bij rap/hiphop..

maar op de ipod klinkt het echt niet :r .. enige setting dat een beetje goed is, is R&B.. kan ik de op een of ander manier Full bass & full treble krijgen? dat is imo het beste.. gebruik hem ook zo op mijn pc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Hmm...'meer laag' aanzetten miss.??

Maar de EQ van de iPod is kut btw...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leokennis schreef op 04 april 2004 @ 19:30:
Hmm...'meer laag' aanzetten miss.??

Maar de EQ van de iPod is kut btw...
meer laag? was dat? ik heb nu de language in het engels.. ik kijk zo wel ff.. is aan het op laden.. ipod is heel mooi en makkelijk menu. maar dat geluid valt me toch tegen.. :(
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.