Het grote (oude/nieuwe) iPod topic - Deel III

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.909 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-04 22:17

oscarvdb

and like that...

Binnenkort krijg ik mijn 10GB 3G iPod, dus ben alvast alle cd's op 192kbps aan het rippen :D Kan niet wachten!

Is zo'n Dock trouwens aan te bevelen of is er zowat geen meerwaarde?

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:40
oscarvdb schreef op 04 april 2004 @ 19:42:
Binnenkort krijg ik mijn 10GB 3G iPod, dus ben alvast alle cd's op 192kbps aan het rippen :D Kan niet wachten!

Is zo'n Dock trouwens aan te bevelen of is er zowat geen meerwaarde?
Zo'n dock is erg handig, maar het heeft inderdaad niet echt een grote meerwaarde!
Ik kreeg hem bij mijn 20Gb 3G, en ik vind hem erg handig, maar als ik hem niet had gehad, zou ik geen €40 neerleggen voor zo'n dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Superhuuper schreef op 04 april 2004 @ 19:46:
[...]

Zo'n dock is erg handig, maar het heeft inderdaad niet echt een grote meerwaarde!
Ik kreeg hem bij mijn 20Gb 3G, en ik vind hem erg handig, maar als ik hem niet had gehad, zou ik geen €40 neerleggen voor zo'n dock.
Dus behalve dat het er 'mooier' uitziet, heeft het verder geen extra opties o.i.d?

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
oscarvdb schreef op 04 april 2004 @ 19:50:
[...]

Dus behalve dat het er 'mooier' uitziet, heeft het verder geen extra opties o.i.d?
Het dock heeft een aansluiting voor de firewire-kabel, die normaal dus rechtstreeks in je iPod gaat, en het heeft een line-out, waarmee je hem aan je versterker kan hangen. Die line-out heeft ook geen meerwaarde, want je kunt hem ook rechtstreeks vanaf de koptelefoon-aansluiting op je iPod aan de versterker aansluiten.
Het dock is dus alleen handiger omdat je je iPod er zo in kan klikken en weinig geknoei met kabels heb.
En het ziet er inderdaad ook mooier uit :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70824

imo heeft die dock geen meerwaarde.. daarom koop ik hem ook nie.. 40 euro.. alleen zodat ie kan staan? wtf.. 8)7 . en die line out is bs want ik gebruik hem toch nie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04 23:17

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Phusebox schreef op 03 april 2004 @ 22:59:
[...]

ehm de actie loopt 12 april af ofzo

maar hij is overal uitverkocht

en als ze hem nog binnenkrijgen is het weer voor de volle mep: 449 euro dus

grrmble @ bijenkorf
En als ik hem nou van de site bestel? want daar staat de 20 GB nog voor 349 Euro? Of zeggen ze dan dat ie uitverkocht is?

Bij een "normale" grote winkel keten bestellen ze producten nog voor de aanbieding prijs als ze voortijdig zijn uitverkocht, ik noem maar een bijvoorbeeld Dixons....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

De dock zorgt er ook voor dat je iPod onbbekraster blijft, for what it's worth ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Ik heb geen front-firewire dus ik zit serieus erover na te denken... Ook al is 40 euro toch wel erg veel geld voor zo'n dingetje. Stelletje afzetters :( Eerst maar eens wachten tot de iPod binnen is, ik heb de Firewire kaart inmiddels aan de praat gekregen.

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ik kruip elke dag nog 3x onder mijn buereau achter mijn computer hoor ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:52

Dr C

met C en CK

weet iemand of er nog ergens een iPod 10GB voor 250euro te koop is. Ik mis steeds net de boot voor mijn gevoel . Lees ik weer ergens over een actie, zijn ze al lang en breed uitverkocht ;( alvast bedankt _/-\o_

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-10-2024

Mooody

elmoody

Anoniem: 70824 schreef op 04 april 2004 @ 19:22:
hey ff een vraagje hier.. zijn de EQ settings op de ipod de enige? of kan je ook een custom EQ erop zetten?

ik vind ze namelijk zeer tegenvallen .. :r
mijn sony netmd 505 klonk veel beter.. en natuurlijk was de bass ook veel beter! ik gebruik dezelfde oortjes als van mijn netmd.. namelijk de Sony MDR-Q22LP .. goeie bassweergave.. zeker bij rap/hiphop..

maar op de ipod klinkt het echt niet :r .. enige setting dat een beetje goed is, is R&B.. kan ik de op een of ander manier Full bass & full treble krijgen? dat is imo het beste.. gebruik hem ook zo op mijn pc..
nogmaals: de EQ is inderdaad bagger, maar dat mag niets uitmaken als je goede oordopjes/koptelefoon gebruikt...

de iPod blinkt juist uit omdat hij een puur en schoon geluid produceerd, waar de beslissende factor dus je oordopjes zijn
als je 300/400 euro voor een mp-speler betaalt, moet 100 euro voor goede oordopjes ook geen probleem zijn toch? :P

mijn E3's klinken zo goed als perfect i.c.m. de iPod....prima diepe bass en veel detail in alle gebieden...
in combinatie met de iRiver (van mijn vriendin) moet ik helaas altijd de EQ gebruiken als ik in de buurt van het "iPod-geluid" wil komen....het geluid klinkt om een van andere reden een stuk kunstmatiger....

[ Voor 16% gewijzigd door Mooody op 04-04-2004 22:14 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:39
EVILSalami schreef op 04 april 2004 @ 20:19:
[...]

En als ik hem nou van de site bestel? want daar staat de 20 GB nog voor 349 Euro? Of zeggen ze dan dat ie uitverkocht is?

Bij een "normale" grote winkel keten bestellen ze producten nog voor de aanbieding prijs als ze voortijdig zijn uitverkocht, ik noem maar een bijvoorbeeld Dixons....
waar zie jij hem dan op de site staan?

tja en bijenkorf zei tegen mij; als ie nog komt is het voor de oude prijs

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Phusebox schreef op 04 april 2004 @ 23:13:
[...]

waar zie jij hem dan op de site staan?

tja en bijenkorf zei tegen mij; als ie nog komt is het voor de oude prijs
http://www.bijenkorf.nl/B...site.1/ProductDetail.aspx

of haalt ie dat ergens uit een cache? want nu ik zit toe zoeken op de site kan ik er idd niet komen :S

BTW: ik verwacht eigelijk ook als de mini's op de markt komen de normale ipod in prijs zal dalen al zal dat wel tot juni/juli duren denk ik, want denken jullie?

[ Voor 15% gewijzigd door EVILSalami op 05-04-2004 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

EVILSalami schreef op 05 april 2004 @ 01:48:
[...]

http://www.bijenkorf.nl/B...site.1/ProductDetail.aspx

of haalt ie dat ergens uit een cache? want nu ik zit toe zoeken op de site kan ik er idd niet komen :S
Pagina doet het gewoon. Is alleen niet te bereiken via de search. Ik zie dat er ook geen 'bestel'knop op zit, dus waarschijnlijk hebben ze hem gewoon uitgeschakeld omdat de voorraad op was. Is maar een gokje hoor :)

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26274

Damn, zit ik nog met mn oude 5GB :(
Weet iemand waar ik nog een witte iSKin voor de 5GB kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Anoniem: 26274 schreef op 05 april 2004 @ 23:39:
Damn, zit ik nog met mn oude 5GB :(
Weet iemand waar ik nog een witte iSKin voor de 5GB kan bestellen?
Op www.voorjegemac.nl kun je nog een skin bestellen voor de oude generatie iPods.
Ik weet alleen niet zeker of dit de originele iSkin is, het ziet er eerder uit als een namaak-iskin.
Hij is wel wit/doorzichtig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

EVILSalami schreef op 05 april 2004 @ 01:48:
BTW: ik verwacht eigelijk ook als de mini's op de markt komen de normale ipod in prijs zal dalen al zal dat wel tot juni/juli duren denk ik, want denken jullie?
Ik denk het niet. De mini wordt gepositioneerd onder de normale iPod, of in ieder geval gericht op een andere doelgroep. Als de normale iPod in prijs nauwelijks scheelt met de mini, waarom zou men dan nog een mini kopen? Ik verwacht eerder dat de prijs van de mini omlaag gaat als de stormloop voorbij is. Zodat hij wat toegankelijker wordt voor het grote publiek dat nu nog met walkmans en discmans loopt.

Even een vergelijking: als er nieuwe iBooks komen, gaat de prijs van de Powerbooks toch ook niet omlaag?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-04 21:59

vehpol

Go Go Gadget!

Bij Dixons hebben ze volgende week de iPod 20GB en 40GB in de "aanbieding" of terwijl, ze zijn gewoon net zo duur. Maar er is echter 1 dingetje, je krijgt er wel een gratis pakket bij om de iPod ook in je auto te instaleren. Verder hadden ze ook nog een boxensetje (met houder enzo) in de aanbieding, en dan niet van Apple zelf, maar een ander merk. Gewoon voor onderweg zeg maar. Tja, opzich niet zo heel interessante aanbieding dus, maar als je toch al van plan was er 1 te kopen, ze hebben het in ieder geval waarschijnlijk dus wel op voorraad, scheeld je wachten op Apple zelf, en je krijgt er nog een gratis dingetje bij wat misschien wel leuk is.

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik had de bijenkorf gemaild over het feit dat ik meteen van aanvang van de actie heb geprobeerd de ipod te bestellen van hun website
maar steeds door errormeldingen is het niet gelukt
had helaas geen tijd/mogelijkheid om naar de winkel te gaan
en ze reageren niet eens op mijn email?

hoe triest zijn ze daar... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Phusebox schreef op 06 april 2004 @ 01:06:
ik had de bijenkorf gemaild over het feit dat ik meteen van aanvang van de actie heb geprobeerd de ipod te bestellen van hun website
maar steeds door errormeldingen is het niet gelukt
had helaas geen tijd/mogelijkheid om naar de winkel te gaan
en ze reageren niet eens op mijn email?

hoe triest zijn ze daar... :r
Vraag nog een paar keer om een reactie, want ik heb dat iid ook geprobeerd en mij lukte het ook niet. Ik ben wel benieuwd naar hun reactie. Wat is het nut van een shopping site dan eigelijk? En zowiezo ook slecht dat ze achteraf niet kunnen leveren/bestellen voor de aanbieding prijs wat vele andere winkel ketens wel doen en er zelfs reclame mee maken ook. Zegmaar zoiets "Als een aanbieding product is uitverkocht, dan bestellen we een nieuwe voor u voor het zelfde bedrag"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
EVILSalami schreef op 06 april 2004 @ 02:09:
[...]

Vraag nog een paar keer om een reactie, want ik heb dat iid ook geprobeerd en mij lukte het ook niet. Ik ben wel benieuwd naar hun reactie. Wat is het nut van een shopping site dan eigelijk? En zowiezo ook slecht dat ze achteraf niet kunnen leveren/bestellen voor de aanbieding prijs wat vele andere winkel ketens wel doen en er zelfs reclame mee maken ook. Zegmaar zoiets "Als een aanbieding product is uitverkocht, dan bestellen we een nieuwe voor u voor het zelfde bedrag"
ik heb het niet "geprobeerd" ik spreek de waarheid... ik heb echt proberen te bestellen vanaf de eerste dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Op zich wel lullig dat de site niet goed werkte, maar als je er écht eentje had willen hebben, moest je gewoon de Bijenkorf bellen en vragen of ze er eentje apart hadden willen leggen....kleine moeite....

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42321

Hallo,

ik heb sinds kort een iPod 20 gb en ik heb een klein probleem. Via het stopcontact laadt hij gewoon op (met de bijgeleverde adapter).

Maar zodra ik 'em in mijn firewire kaart stop, maakt hij wel verbinding, maar laadt hij niet op. Het is een ' Texas Instruments OHCI Compliant IEEE1394 Host Controller'.

Weet iemand waar dit aan ligt? Is mijn firewire kaart misschien niet voedend (vreemd?). Heb ik een nieuwe driver nodig?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Ook ik heb een probleem met mijn nieuwe 10gb.

De box-experience was echt geweldig, de wow-factor bij het uitpakken was gewoon erg hoog. Heerlijk voelt dat, als je daar die kleiner-dan-verwachte iPod ziet liggen.

Maar de vreugde duurde niet lang. Ik vond het al vreemd dat er geen lampje o.i.d. ging branden tijdens het opladen, maar ook na ruim een half uur laden in het stopcontact, kwam er geen beeld. Het HOLD knopje is 'naar buiten' gericht, dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik krijg er gewoon absoluut geen beeld/piepje uit, wat ik ook indruk.

Als ik 'm op de firewirepoort op de computer aansluit, krijg ik ook geen melding o.i.d., ondanks ik de software wel geïnstalleerd heb. Ik vrees dat ik een dode iPod heb... Of is er nog iets wat ik kan proberen?

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05 22:25
oscarvdb schreef op 06 april 2004 @ 17:57:
Ook ik heb een probleem met mijn nieuwe 10gb.

De box-experience was echt geweldig, de wow-factor bij het uitpakken was gewoon erg hoog. Heerlijk voelt dat, als je daar die kleiner-dan-verwachte iPod ziet liggen.

Maar de vreugde duurde niet lang. Ik vond het al vreemd dat er geen lampje o.i.d. ging branden tijdens het opladen, maar ook na ruim een half uur laden in het stopcontact, kwam er geen beeld. Het HOLD knopje is 'naar buiten' gericht, dus daar kan het ook niet aan liggen. Ik krijg er gewoon absoluut geen beeld/piepje uit, wat ik ook indruk.

Als ik 'm op de firewirepoort op de computer aansluit, krijg ik ook geen melding o.i.d., ondanks ik de software wel geïnstalleerd heb. Ik vrees dat ik een dode iPod heb... Of is er nog iets wat ik kan proberen?
Weet je zeker dat je de firmware goed geinstalleerd hebt? Probeer anders nog een keer de firmware erop te zetten. Of een paar keer de iPod te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

dimitio schreef op 06 april 2004 @ 18:06:
[...]

Weet je zeker dat je de firmware goed geinstalleerd hebt? Probeer anders nog een keer de firmware erop te zetten. Of een paar keer de iPod te resetten.
Nou ik heb 'm dus nog nooit gestart. Dit is de eerste keer dat ik 'm probeer te laden. En ik zie niet in hoe ik firmware moet updaten als ik 'm niet eens aan de praat krijg of kan laten communiceren met de computer.

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
oscarvdb schreef op 06 april 2004 @ 18:09:
[...]

Nou ik heb 'm dus nog nooit gestart. Dit is de eerste keer dat ik 'm probeer te laden. En ik zie niet in hoe ik firmware moet updaten als ik 'm niet eens aan de praat krijg of kan laten communiceren met de computer.
Beweeg de hold-knop even een paar keer heen en weer, en zet deze dan terug in de vrije-stand. Probeer nu die iPod te resetten (Menu-knop + Play/Pauze-knop een paar seconden ingedrukt houden)
Lukt dit niet, hang de iPod dan aan netstroom, en probeer nog eens te resetten.
Mocht dit allemaal niet baten, dan moet je morgen maar ff naar de klantenservice van Apple bellen (0800-023 04 32). Zij kunnen je dan vertellen of je iPod nog gemaakt kan worden, of dat ze hem komen ophalen voor de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Superhuuper schreef op 06 april 2004 @ 18:34:
[...]

Beweeg de hold-knop even een paar keer heen en weer, en zet deze dan terug in de vrije-stand. Probeer nu die iPod te resetten (Menu-knop + Play/Pauze-knop een paar seconden ingedrukt houden)
Mocht dit allemaal niet baten, dan moet je morgen maar ff naar de klantenservice van Apple bellen (0800-023 04 32). Zij kunnen je dan vertellen of je iPod nog gemaakt kan worden, of dat ze hem komen ophalen voor de garantie.
Eureka, ik zag net even snel een batterijtje met zo'n 'gevarendriehoek' dus er zit wel degelijk leven in. Ik ga 'm nog eens voor langere tijd aan het stopcontact hangen. Misschien is de kabel of voedingsblokje dood. Ik laat het weten. Goed om te weten dat de ipod zelf niet (helemaal) kapot is. Bedankt, ik ga weer verder ermee.

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mooooody schreef op 06 april 2004 @ 13:10:
Op zich wel lullig dat de site niet goed werkte, maar als je er écht eentje had willen hebben, moest je gewoon de Bijenkorf bellen en vragen of ze er eentje apart hadden willen leggen....kleine moeite....
nee ging niet want ik heb :
a. geen tijd om naar de winkel te gaan en ze wilden hem niet langer reserveren als tot aan het einde van de dag
b. de dichtsbijzijnde bijenkorf is 40km verderop dus ff langsgaan zat er niet in

nee bijenkorf ziet mij nooit meer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-05 22:33
Vanavond om 18.30 werd mijn 20GB iPod afgeleverd die ik via de website van de Bijenkorf had besteld :)

Hij is toch best wel een stukje kleiner dan m'n oude 1e generatie iPod. Ik moet alleen wel even wennen aan de solid-state scroll wheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Superhuuper schreef op 06 april 2004 @ 18:34:
[...]

Na een uur opladen precies hetzelfde. Het voedingsblokje wordt wel warm, maar dat ding raakt simpelweg niet opgeladen. Ik verwacht dat de kabel, de voeding, of misschien wel de batterij kapot is. Ik ga morgen even bellen over de garantie. Wie zal ik bellen, de leverancier of Apple zelf?

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97030

Weet iemand of het mogelijk is je Ipod te synchroniseren met Outlook 2003?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105441

Ik heb nu 5 dagen mn iPod 20gb 3de generatie. Als ik hem tegen mn oor houd, als de schijf niet draait, maar hij dus wel aanstaat, dan hoor ik een zacht getik. Als ik dan een van de touch knoppen aanraak gaat heer even een heel hoog piepje doorheen. Maar alles heel zacht, je moet hem echt bij je oor houden om het te horen. Is dit bij jullie ook, of is er iets niet goed met het ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

is normaal.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK ik was al ff bang dat ik een kapotte gekregen had :)
Hij houd er ook mee op als ik hem op hold zet ontdek ik nu, dus het heeft gewoon iets met die touch knoppen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
oscarvdb schreef op 06 april 2004 @ 20:12:
[...]

Na een uur opladen precies hetzelfde. Het voedingsblokje wordt wel warm, maar dat ding raakt simpelweg niet opgeladen. Ik verwacht dat de kabel, de voeding, of misschien wel de batterij kapot is. Ik ga morgen even bellen over de garantie. Wie zal ik bellen, de leverancier of Apple zelf?
Waar heb je hem gehaald?
Als je hem bij een winkel uit de buurt heb gehaald kunnen ze hem misschien meteen omwisselen.
Anders zou ik gewoon met de Klantenservice van Apple bellen. Die helpen je met het probleem, of ze laten je iPod ophalen voor garantie.
De garantie loopt ook niet via de leverancier maar via Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Superhuuper schreef op 06 april 2004 @ 20:35:
[...]

Waar heb je hem gehaald?
Als je hem bij een winkel uit de buurt heb gehaald kunnen ze hem misschien meteen omwisselen.
Anders zou ik gewoon met de Klantenservice van Apple bellen. Die helpen je met het probleem, of ze laten je iPod ophalen voor garantie.
De garantie loopt ook niet via de leverancier maar via Apple zelf.
Gekocht bij ljs.nl in Den Haag. Is 2 uur met de trein. Ik had de laatste 10gb te pakken, dus zo makkelijk zal het überhaupt wel niet gaan. Ik ga eens kijken wat LJS te zeggen heeft, en ik zal wel voorstellen met Apple contact op te nemen. Enig idee hoelang het gaat duren?

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
oscarvdb schreef op 06 april 2004 @ 20:38:
[...]

Gekocht bij ljs.nl in Den Haag. Is 2 uur met de trein. Ik had de laatste 10gb te pakken, dus zo makkelijk zal het überhaupt wel niet gaan. Ik ga eens kijken wat LJS te zeggen heeft, en ik zal wel voorstellen met Apple contact op te nemen. Enig idee hoelang het gaat duren?
Sage (zwerft ook rond in dit topic) werkt bij LJS misschien dat je het hem kan vragen?
Anders zou ik inderdaad ff LJS bellen, misschien dat die je verder kunnen helpen, maar waarscijnlijk kunnen zij er niks aan doen, en zul je toch echt naar Apple moeten bellen. De klantenservice is gratis en vrij snel, maar ik weet niet hoe lang het zal duren voordat je een nieuwe hebt. Misschien mensen in dit topic die ervaring hebben met het vervangen/repareren van een iPod? Ik heb wel al een paar keer voorbij zien komen dat mensen hun iPod voor garantie hebben opgestuurd, maar ik weet niet hoe lang dat duurde.
Je kunt het beste mogen (tussen 9 en 18 uur) even bellen met Apple (0800-023 04 32)
Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Superhuuper schreef op 06 april 2004 @ 20:47:
[...]

Sage (zwerft ook rond in dit topic) werkt bij LJS misschien dat je het hem kan vragen?
Bij dezen ;) Sage????
Superhuuper schreef op 06 april 2004 @ 20:47:

Je kunt het beste mogen (tussen 9 en 18 uur) even bellen met Apple (0800-023 04 32)
Succes!
Zal ik zeker doen. Bedankt!

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat je een hele oude iPod te pakken hebt, die te lang niet opgeladen is. Daardoor kan je batterij heel diep (te diep) ontladen en gaat de baterij kapot. Had ik ook bij mn telefoon. Zelfs aan de lader hangen werkt dan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Anoniem: 105441 schreef op 06 april 2004 @ 21:23:
[...]

Ik denk dat je een hele oude iPod te pakken hebt, die te lang niet opgeladen is. Daardoor kan je batterij heel diep (te diep) ontladen en gaat de baterij kapot. Had ik ook bij mn telefoon. Zelfs aan de lader hangen werkt dan niet meer.
Het is een 3e generatie iPod. Ik stuur 'm gewoon op naar LJS of Apple en dan is het hun probleem hoe ze het oplossen neem ik aan. Ik heb gewoon garantie en kan aannemen dat het product naar behoren werkt.

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
oscarvdb schreef op 06 april 2004 @ 21:29:
[...]

Het is een 3e generatie iPod. Ik stuur 'm gewoon op naar LJS of Apple en dan is het hun probleem hoe ze het oplossen neem ik aan. Ik heb gewoon garantie en kan aannemen dat het product naar behoren werkt.
Je moet hem niet zelf opsturen, gewoon naar Apple bellen, je hebt immers wereldwijde garantie bij Apple, waar je hem ook gekocht hebt.
Als je Apple heb gebeld, komt DHL (dacht ik :? ) je iPod halen en dan krijg je een tijdje later waarschijnlijk een nieuwe.

[edit]
Je kunt hier ook je serviceaanvraag plaatsen!

[ Voor 10% gewijzigd door Superhuuper op 06-04-2004 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Superhuuper schreef op 06 april 2004 @ 21:47:
[...]

Je moet hem niet zelf opsturen, gewoon naar Apple bellen, je hebt immers wereldwijde garantie bij Apple, waar je hem ook gekocht hebt.
Als je Apple heb gebeld, komt DHL (dacht ik :? ) je iPod halen en dan krijg je een tijdje later waarschijnlijk een nieuwe.

[edit]
Ik bel eerst LJS even, vragen wat die erover te zeggen hebben. Ik zie wel wat daaruit komt, maar waarschijnlijk zal ik 'm door Apple laten repareren. Hopelijk moet er enkel een defecte kabel of voedingsblokje vervangen worden, dan duurt het niet zo lang...

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Anoniem: 105441 schreef op 06 april 2004 @ 20:33:
OK ik was al ff bang dat ik een kapotte gekregen had :)
Hij houd er ook mee op als ik hem op hold zet ontdek ik nu, dus het heeft gewoon iets met die touch knoppen te maken.
Zoiets heet 'harddisk' ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91539

Superhuuper schreef op 06 april 2004 @ 21:47:
[...]

[edit]
Als ik in de zomer in de US ben kan ik dus gewoon zonder zorgen een ipod aanschaffen.. als ie hier kapot gaan wordt ie gewoon opgehaald/kan ik m gewoon naar Apple NL sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Anoniem: 91539 schreef op 06 april 2004 @ 23:00:
[...]

Als ik in de zomer in de US ben kan ik dus gewoon zonder zorgen een ipod aanschaffen.. als ie hier kapot gaan wordt ie gewoon opgehaald/kan ik m gewoon naar Apple NL sturen?
Jah, Apple heeft wereldwijde garantie op haar producten!
Het enige nadeel van kopen in Amerika is dat je een Amerikaanse adapter hebt.
Nu is dit simpel op te lossen door een voedingssnoer van ~€2. (Maarja, de officiële adapter ziet er natuurlijk veel beter uit :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Superhuuper schreef op 06 april 2004 @ 23:05:
[...]

Jah, Apple heeft wereldwijde garantie op haar producten!
Het enige nadeel van kopen in Amerika is dat je een Amerikaanse adapter hebt.
Nu is dit simpel op te lossen door een voedingssnoer van ~€2. (Maarja, de officiële adapter ziet er natuurlijk veel beter uit :Y) )
Ik dacht dat ik in dit topic had gelezen dat je een deel van het stekkertje af kon klikken zodat je er zo'n standaard 8 kabeltje (die ook in je videorecorder etc zit) in kan steken ;) misschien is dat alleen bij de Amerikaanse zo..

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 91539 op 06-04-2004 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Anoniem: 91539 schreef op 06 april 2004 @ 23:11:
[...]

Ik dacht dat ik in dit topic had gelezen dat je een deel van het stekkertje af kon klikken zodat je er zo'n standaard 8 kabeltje (die ook in je videorecorder etc zit) in kan steken ;) misschien is dat alleen bij de Amerikaanse zo..
Dat van dat 8 kabeltje bedoel ik ook! ;)
Alle adapters zijn hetzelfde, en dan kun je er inderdaad een landenstekker opklikken (dit is dus een Amerikaans stekker-stuk als je hem in Amerika koopt)
Nu kun je bij Apple wel zo'n travelkit kopen, met stekkertjes voor alle landen, die je er dan op kunt klikken, maar dat kost weer €50 :(
Dat zijn dus deze opzetstekkers:
Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/276/store.apple.com/Catalog/nl/Images/world_travel_kit_lm.jpg
Maar i.p.v. die stekkers kun je dus ook zo'n 8-kabeltje gebruiken, dat je voor een prikkie bij elke electrozaak kunt halen, maar dat ziet er natuurlijk veel minder mooi uit! :Y)
Je kunt de iPod trouwens ook gewoon via de FreWire-kaart in je pc opladen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt superhuuper :D

hoeveel zal het ongeveer schelen kwa prijs? usa/nl?
Ik neem aan dat apple.com niet de goedkoopste is (ik ben op zoek naar de 10 of 15 gig ($299))
(ja sorry ik ben lui :X)

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 91539 op 06-04-2004 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Anoniem: 91539 schreef op 06 april 2004 @ 23:57:
bedankt superhuuper :D

hoeveel zal het ongeveer schelen kwa prijs? usa/nl?
Ik neem aan dat apple.com niet de goedkoopste is (ik ben op zoek naar de 10 of 15 gig ($299))
(ja sorry ik ben lui :X)
In Amerika kost de 15Gb iPod inderdaad $299 (Met de huidige dollarkoers is dat ~€250, dus zo'n €100 goedkoper als in Nederland :Y) )
Ik kom nooit in Amerika, maar denk dat de prijzen van de 15 Gb niet ver onder de prijs van Apple.com zullen liggen (dus $299)
De 10Gb (als ze die nog ergens verkopen) zal wel goedkoper zijn, omdat die officieel niet meer verkocht word, en het dus restpartijen zijn, als ze nog verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik ben ook van plan, na het bijenkorf debacle, maar van de in da USAi zomer een 20gb of misschien 30 gb te kopen als die weer terugkomen

verwacht eigenlijk wel over een paar maanden overstap naar modellen : 20 - 30 - 40
is wat reëeler dan de huidige verdeling

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 07-04-2004 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
Superhuuper schreef op 07 april 2004 @ 00:04:
In Amerika kost de 15Gb iPod inderdaad $299 (Met de huidige dollarkoers is dat ~€250, dus zo'n €100 goedkoper als in Nederland :Y) )
Je moet niet vergeten dat alle prijzen in de VS exclusief Sales Tax (BTW) zijn. De hoogte verschilt per staat en kan variëren van 4% tot 8,8%. In New York is het bijvoorbeeld 8,25%.

Let er ook op dat je de iPod niet in de originele verpakking meeneemt naar Nederland, je maakt het de douane dan wel heel makkelijk en de kans bestaat dan dat je voor douanerechten en BTW wordt aangeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83927

Anoniem: 97030 schreef op 06 april 2004 @ 20:19:
Weet iemand of het mogelijk is je Ipod te synchroniseren met Outlook 2003?
Ja dat kan. Met Ephpod. Te vinden op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Yosemite schreef op 07 april 2004 @ 01:35:
[...]

Je moet niet vergeten dat alle prijzen in de VS exclusief Sales Tax (BTW) zijn. De hoogte verschilt per staat en kan variëren van 4% tot 8,8%. In New York is het bijvoorbeeld 8,25%.

Let er ook op dat je de iPod niet in de originele verpakking meeneemt naar Nederland, je maakt het de douane dan wel heel makkelijk en de kans bestaat dan dat je voor douanerechten en BTW wordt aangeslagen.
maar eh als je als daar salestax betaalt kan de douane je hier geen BTW meer heffen. want je gaat echt niet dubbel betalen

maar goed originele verpakking, waarom zou ik die niet mee mogen nemen? bewijs maar eens dat ik em daar gekocht heb en dat ik em niet al bijmehad
vind het gewoon een handige doos wat eromheen zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:53
Phusebox schreef op 07 april 2004 @ 11:06:
[...]

maar eh als je als daar salestax betaalt kan de douane je hier geen BTW meer heffen. want je gaat echt niet dubbel betalen

maar goed originele verpakking, waarom zou ik die niet mee mogen nemen? bewijs maar eens dat ik em daar gekocht heb en dat ik em niet al bijmehad
vind het gewoon een handige doos wat eromheen zit :)
Dan zou ik zeggen: bewijs jij maar dat je hem niet daar hebt gekocht dmv een bon uit nederland :). Maar btw je hoeft geen onvoerrechten te betalen voor electronische apparatuur (weet ik van een onderzoek naar een digicam :)). Maar die tax kan je denk ik wel terugkrijgen, alleen is wel een hoop moeite met brieven enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
gomaster schreef op 07 april 2004 @ 11:18:
[...]

Dan zou ik zeggen: bewijs jij maar dat je hem niet daar hebt gekocht dmv een bon uit nederland :). Maar btw je hoeft geen onvoerrechten te betalen voor electronische apparatuur (weet ik van een onderzoek naar een digicam :)). Maar die tax kan je denk ik wel terugkrijgen, alleen is wel een hoop moeite met brieven enzo.
nee het rechtsysteem werkt naar mijn idee toch anders;
not guilty untill proven

dus zij moeten bewijzen, niet ik
denk je dat ik overal de kassabon van bewaar :S

maar goed ik snap natuurlijk ook wel dat je een hoop ellende en gezeik voorkomt als je de doos ff met de post naar jezelf opstuurt
en de ipod gewoon los meeneemt
dan kunnen ze je echt niks maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoiets heet 'harddisk'
Ja dat snap ik, maar de harddisk draait niet continu, na een paar seconden gaat hij weer uit. Tot dat je een nieuw liedje uitkiest. Dit geluidje waar ik het over heb is nog zachter (heel miereneukerig eigenlijk :) ). Het heeft iets met de toetsen te maken want als ik daar op druk gaat het over in een heel hoog piepje, en als ik em op hold zet stopt het helemaal. Niks met HD te maken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49365

Phusebox schreef op 07 april 2004 @ 11:21:
[...]

not guilty untill proven

Het werkt niet anders. De belastingdienst (en douane dus ook) werkt namelijk met een omgekeerde bewijslast. Tel daarbij op dat er per jaar 100.000 mannetjes langskomen die zo'n verhaal ophangen en ook denken dat ze dan slim zijn, ik denk niet dat je dan gespaard wordt door zo'n ambtenaar. NFI.

Aan de mensen die blij zijn dat hun iSkin in enkele werkdagen werd geleverd, hebben jullie die dan uit het buitenland laten komen of via LJS (of een andere winkel) besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Anoniem: 49365 schreef op 07 april 2004 @ 13:32:
[...]

Het werkt niet anders. De belastingdienst (en douane dus ook) werkt namelijk met een omgekeerde bewijslast. Tel daarbij op dat er per jaar 100.000 mannetjes langskomen die zo'n verhaal ophangen en ook denken dat ze dan slim zijn, ik denk niet dat je dan gespaard wordt door zo'n ambtenaar. NFI.

Aan de mensen die blij zijn dat hun iSkin in enkele werkdagen werd geleverd, hebben jullie die dan uit het buitenland laten komen of via LJS (of een andere winkel) besteld?
De iSkin (eVo) is alleen nog maar in Amerika te krijgen ;)
LJS krijgt ze als het goed is in de loop van deze week. LJS is dan volgens mij de enige winkel (in Nederland) die de iSkin eVo hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
Phusebox schreef op 07 april 2004 @ 11:06:
Ondanks dat je in de VS dan al sales tax hebt betaalt, zal je hier toch echt ook nog eens BTW moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Over mijn oplaad-probleem:
Na het bellen met LJS zeiden ze alleen dat ik langs moest komen en dat ik het niet op kon sturen. Dat was geen optie voor mij aangezien het 2 uur met de trein is. Ik zou het kunnen proberen bij Apple. Die heb ik gebeld, en volgens hen moet ik op de apple website gewoon een reparatie aanmelden en dan komen ze 'm ophalen. Dus dat ga ik nu maar even doen :) Goede service van Apple dus, wat minder enthousiast ben ik over LJS...

-UPDATE:
Ik moest dus kopie factuur faxen naar hun omdat de fabricagedatum > 90 dagen voor aankoopdatum was... :S Heel gezeik dus, maar heb het nu gefaxt en hoop dat ik overmorgen o.i.d. de reparatie kan opgeven... zucht...

[ Voor 21% gewijzigd door oscarvdb op 07-04-2004 15:59 ]

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35647

Phusebox schreef op 07 april 2004 @ 11:21:
[...]

not guilty untill proven

maar goed ik snap natuurlijk ook wel dat je een hoop ellende en gezeik voorkomt als je de doos ff met de post naar jezelf opstuurt
en de ipod gewoon los meeneemt
dan kunnen ze je echt niks maken
Was van de week ook op tv amsterdam airport ofzo.
Een somalische vrouw die in Somalie op vakantie was geweest (vreemd vluchtelingen die terug op vakantie gaan maar dat is een ander onderwerp) en ze had bergen goud aan haar lijf hangen.
Zij beweren dat ze dat in Nederland gekocht had etc. maar die beamte heeft haar helemaal uitgekleed en tussen alle lappen kwam meer goud vandaan, verbergen heeft geen zin.
Ze had geen bonnen, ook thuis niet en kreeg dus mooi een rekening van 500 euro plus een boete.
Het bewijslast ligt dus echt bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ja maar ik heb dus echt geen rekening van mijn huidige ipod meer, ook niet van mijn digitale camera

dus als ik netjes met mijn spullen omga (zoals ik) en het ziet er nog uit als nieuw moet ik dalijk invoerrecht gaan betalen als ik terug komt uit de VS???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Phusebox schreef op 07 april 2004 @ 17:39:
ja maar ik heb dus echt geen rekening van mijn huidige ipod meer, ook niet van mijn digitale camera

dus als ik netjes met mijn spullen omga (zoals ik) en het ziet er nog uit als nieuw moet ik dalijk invoerrecht gaan betalen als ik terug komt uit de VS???
Dus wel als alles nog in gesealde doos zit ;)

iPod uit doos halen, of gewoon invoerrechten dokken :P

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Roa schreef op 07 april 2004 @ 17:54:
[...]

Dus wel als alles nog in gesealde doos zit ;)

iPod uit doos halen, of gewoon invoerrechten dokken :P
ja duh dat snap ik ook wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Phusebox schreef op 07 april 2004 @ 18:01:
[...]

ja duh dat snap ik ook wel
Post er dan geen pagina vol mee |:(

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Een vraagje: hoe sluit ik de iPod zonder dock aan op m'n stereo? Ik heb een kabel met aan 2 uiteinden een 3,5mm plug en ook een 'verdikker' voor zo'n brede plu, maar in welke ingang moet ie? In de phone ingang gebeurt er niks...een microfooningang heb ik niet kunnen vinden. Op de microfooningang van m'n computer doet ie ook niks...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

leokennis schreef op 08 april 2004 @ 11:30:
Een vraagje: hoe sluit ik de iPod zonder dock aan op m'n stereo? Ik heb een kabel met aan 2 uiteinden een 3,5mm plug en ook een 'verdikker' voor zo'n brede plu, maar in welke ingang moet ie? In de phone ingang gebeurt er niks...een microfooningang heb ik niet kunnen vinden. Op de microfooningang van m'n computer doet ie ook niks...
miniplug uit, 2x tulp in

de 2x tulp stop je in de line in van je stereo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

hmm je moet dus een tulpstekker hebben? K*t :(

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik heb hier serieus prob :(
Ga ik gisteren dus met mn ipod bij mn pa om daar van mijn pc wat bestandjes over te laden op mijn ipod om ze dan vervolgens hier bij mn ma op mn pc hier er terug af te laden (gwn overzetten van mn 1ne naar mn andere pc dus).

Steek ik hem in, wil ie niks doen.
pruts ik wat (o.a. aan mn firewire pci'tje omdat die d8 ik los zat, omdat daar nog geen vijsjes in zitten :+ )
Dan weer conectie; 'loskoppelen toegestaan' :(
en dan weer na wat prutsen zie ik dat mn scherm hellemaal zwart trok van linksonderaan tot de helft. Direct uitgetrokken .. en mn volledige scherm hellemaal met een licht contrast. ook op het hoogste zetten helpt nt zo veel.

Nachtje laten rusten.
Steek ik hem vanmorgen in HET STOPCONTACT; en ja mijn scherm weer normaal :), maar komt op 'loskoppelen toegestaan' :'( ga ik terwijl iets anders doen, kom ik terug, weer mijn volledige scherm zwart, trek ik hem uit, trekt 'm weer bleek :'(

Steek ik hem in mijn pc met de voedingstekker uitgetrokken van de fire pci, doet 'ie gwn niks ..

Ik denk dus dat mn voeding en data kabels gwn tegel elkaar liggen ofzo, dat er dus door de data kabel gwn 12volt loopt :o want de ipod word dus ook warm, net als de fire-wire poort op de kabel zelf. Dus ik denk dat door de 'data' 12v loopt die gwn overgezet word op de behuizing en zo het scherm veranderd (ziet ook verschil als de HDD draaid, dan verbleekt het scherm, en mijn baterij loopt snel leegn waarschijnlijk dan door de omringende elektriciteit ofzo)

Klopt mn hypotese ? en ligt het dan aan de draad of de ipod, ik heb hellaas geen andere draad om te testen, hoop de draad, maar lijkt me weinig waarschijnlijk.

Ik denk dat ik nog net 7 dagen garantie heb (net geen jaar oud, en IS al vervangtoestel (Vergrendel knop was stuk)). Zoud dit binnen de garantie vallen ?

EDIT: moet ik anders gwn ff een nieuw topicje openen over dit ? :/

[ Voor 7% gewijzigd door Tofu op 08-04-2004 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
leokennis schreef op 08 april 2004 @ 12:22:
hmm je moet dus een tulpstekker hebben? K*t :(
die kabel kan je bijna in elke elctronica zaak kopen, kost paar euries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

tofu schreef op 08 april 2004 @ 13:15:
dit kun je doen:

- soft reset (play + menu inhouden)
- connectie forceren (links + rechts inhouden)

als je pc hem herkent, reset je 'm hard en dan moet-ie weer prima doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
Mooooody schreef op 08 april 2004 @ 14:36:
[...]

dit kun je doen:

- soft reset (play + menu inhouden) ==> herstart gewoon en komt weer uit op losk toeg
- connectie forceren (links + rechts inhouden) ==>doet niks losk toeg blijft staan

als je pc hem herkent, reset je 'm hard en dan moet-ie weer prima doen...
Al gedaan, zonder resultaat, ik heb dat 'losk ..' prob al een paar keer gehad en dat kan ik perfect oplossen door gewoon de ipod in te steken en de pc te herstarten, maar nu zit er denk ik stroom op ofzo.

// ik stak hem in zonder de voedingstekker en hij deed niks, terug de stekker erin ==> losk toeg. (is dus het enige wat ik erop krijg) mss lekt de voeding gwn op de behuizing ofzo ? :( maar dan zou ik toch moete kunnen connecten ..

[ Voor 30% gewijzigd door Tofu op 08-04-2004 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

ok maar vraagje: is dat dus een kabel die 'begint' met een 3,5mm plu en zich opsplitst naar 2 tulpstekkers of moet ik zelf crea-bea gaan doen?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:08
leokennis schreef op 08 april 2004 @ 15:08:
ok maar vraagje: is dat dus een kabel die 'begint' met een 3,5mm plu en zich opsplitst naar 2 tulpstekkers of moet ik zelf crea-bea gaan doen?
Bedoel je zo iets?
Afbeeldingslocatie: http://www6.alternate.nl/prodpic/200x200/r/rdkc94.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pearl.fr/images/produits/PE8241.jpg

edit: Ze noemen het een "Jack 3.5" --> 2x cinch"

[ Voor 8% gewijzigd door Napsju op 08-04-2004 17:22 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
iPodje schreef op 08 april 2004 @ 17:20:
[...]

Bedoel je zo iets?
[afbeelding]

[afbeelding]

edit: Ze noemen het een "Jack 3.5" --> 2x cinch"
Die kabel heb je inderdaad nodig. Kost haast niks en is vrijwel in elke electrozaak te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
tofu schreef op 08 april 2004 @ 13:15:
Ga ik gisteren dus met mn ipod bij mn pa om daar van mijn pc wat bestandjes over te laden op mijn ipod om ze dan vervolgens hier bij mn ma op mn pc hier er terug af te laden (gwn overzetten van mn 1ne naar mn andere pc dus).

Steek ik hem in, wil ie niks doen.
pruts ik wat (o.a. aan mn firewire pci'tje omdat die d8 ik los zat, omdat daar nog geen vijsjes in zitten :+ )
Dan weer conectie; 'loskoppelen toegestaan' :(
en dan weer na wat prutsen zie ik dat mn scherm hellemaal zwart trok van linksonderaan tot de helft. Direct uitgetrokken .. en mn volledige scherm hellemaal met een licht contrast. ook op het hoogste zetten helpt nt zo veel.

Nachtje laten rusten.
Steek ik hem vanmorgen in HET STOPCONTACT; en ja mijn scherm weer normaal :), maar komt op 'loskoppelen toegestaan' :'( ga ik terwijl iets anders doen, kom ik terug, weer mijn volledige scherm zwart, trek ik hem uit, trekt 'm weer bleek :'(

Steek ik hem in mijn pc met de voedingstekker uitgetrokken van de fire pci, doet 'ie gwn niks ..

Ik denk dus dat mn voeding en data kabels gwn tegel elkaar liggen ofzo, dat er dus door de data kabel gwn 12volt loopt :o want de ipod word dus ook warm, net als de fire-wire poort op de kabel zelf. Dus ik denk dat door de 'data' 12v loopt die gwn overgezet word op de behuizing en zo het scherm veranderd (ziet ook verschil als de HDD draaid, dan verbleekt het scherm, en mijn baterij loopt snel leegn waarschijnlijk dan door de omringende elektriciteit ofzo)

Klopt mn hypotese ? en ligt het dan aan de draad of de ipod, ik heb hellaas geen andere draad om te testen, hoop de draad, maar lijkt me weinig waarschijnlijk.

Ik denk dat ik nog net 7 dagen garantie heb (net geen jaar oud, en IS al vervangtoestel (Vergrendel knop was stuk)). Zoud dit binnen de garantie vallen ?

EDIT: moet ik anders gwn ff een nieuw topicje openen over dit ? :/
Gewoon belachelijk; wou ik de ipod terug sturen; geef ik het serienr op; ongeldig; bel ik nd care (Belgisch nr ma kreeg nederlander ad lijn) kan hij ook het nr nt in geven in zn prog. Hij gaat me bellen als het prog dus aangepast is om mn serienummer te kunnen accepteren, om een aanvraag te kunnen indienen :r

//ps hij zei dat hij vandaag nog iemand 500+ € heeft moeten aanrekenen v/e reparatie alleen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

ipodje: jep!

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:33
woei vandaag met een mazzeltje een splik splinternieuwe 15gb ipod 3e gen. gekregen via me werk voor 128 euro :*)

ik ga nu ff alle mogelijkheden doornemen in dit topic.

[ Voor 4% gewijzigd door Turismo op 09-04-2004 21:20 ]

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
oscarvdb schreef op 07 april 2004 @ 14:58:
Over mijn oplaad-probleem:
Na het bellen met LJS zeiden ze alleen dat ik langs moest komen en dat ik het niet op kon sturen. Dat was geen optie voor mij aangezien het 2 uur met de trein is. Ik zou het kunnen proberen bij Apple. Die heb ik gebeld, en volgens hen moet ik op de apple website gewoon een reparatie aanmelden en dan komen ze 'm ophalen. Dus dat ga ik nu maar even doen :) Goede service van Apple dus, wat minder enthousiast ben ik over LJS...

-UPDATE:
Ik moest dus kopie factuur faxen naar hun omdat de fabricagedatum > 90 dagen voor aankoopdatum was... :S Heel gezeik dus, maar heb het nu gefaxt en hoop dat ik overmorgen o.i.d. de reparatie kan opgeven... zucht...
Het probleem met de iPod's is, is dat wij precies hetzelfde doen als de klant. Wij bellen Apple en die komt hem dan bij ons ophalen. Vervolgens komt hij weer gerepareerd terug en bellen wij de klant dat hij de iPod kan komen ophalen. Dit is voor de klant veel omslachtiger en zeker in jou geval, ook voor ons is het minder fijn want het kost ons allemaal extra werk wij niks op kunnen verdienen. En natuurlijk het is niet erg als er af en toe eentje binnen komt maar niet als we er een paar per dag binnen krijgen die ze niet eens bij ons hebben gekocht. Het is dus een probleem wat de klant veel beter zelf met Apple kan oplossen, kost de beide partijen veel minder moeite en tijd. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Sage schreef op 09 april 2004 @ 09:59:
[...]

Het probleem met de iPod's is, is dat wij precies hetzelfde doen als de klant. Wij bellen Apple en die komt hem dan bij ons ophalen. Vervolgens komt hij weer gerepareerd terug en bellen wij de klant dat hij de iPod kan komen ophalen. Dit is voor de klant veel omslachtiger en zeker in jou geval, ook voor ons is het minder fijn want het kost ons allemaal extra werk wij niks op kunnen verdienen. En natuurlijk het is niet erg als er af en toe eentje binnen komt maar niet als we er een paar per dag binnen krijgen die ze niet eens bij ons hebben gekocht. Het is dus een probleem wat de klant veel beter zelf met Apple kan oplossen, kost de beide partijen veel minder moeite en tijd. :)
Jullie hadden tenminste even een kabel en adapter kunnen opsturen zodat ik zelf kon testen waar het probleem in zat. Al was het alleen maar te leen...
[...]
ook voor ons is het minder fijn want het kost ons allemaal extra werk wij niks op kunnen verdienen
Zoiets heet _garantie_ en daar betaal je als klant feitelijk voor.
[...]
En natuurlijk het is niet erg als er af en toe eentje binnen komt maar niet als we er een paar per dag binnen krijgen die ze niet eens bij ons hebben gekocht.
De iPod is gewoon bij jullie gekocht hoor. Het feit dat er iPods binnen komen zonder dat die bij jullie gekocht zijn, heeft hier toch niets mee te maken? :?

Maargoed, ik meld het hier even als ik weer een stapje verder ben.

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shade
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-03 14:54

Shade

GuRa

Doet de LJS winkel ook aan afleveren :?
Dus bij mij thuis, of is dit een domme vraag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Shade schreef op 09 april 2004 @ 14:15:
Doet de LJS winkel ook aan afleveren :?
Dus bij mij thuis, of is dit een domme vraag :D
Voor 12,50 excl btw extra wordt je bestelling met UPS verzonden.

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92107

Net ff de kwaliteit van de 3G 15gb iPod en me oude mp3-speler de sony Nw-e3,
maar ik moet zeggen dat de Sony echt een beter geluid produceert. (met dezelfde oordopjes) Bij de ipod mis ik gewoon het ene beetje volle bass die de Sony wel heeft, ook heb ik ff met de EQ gekloot maar de NW-E3 blijft gewoon mooier en voller. Je zou eigelijk verwachten dat zo'n nieuwe dure iPod in tegen stelling tot een oud mp3-spelertje die toen ook nog wat geld kosste (700 gulden, 3,5 jaar geleden) toch een beter geluid moet produceren.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 92107 op 09-04-2004 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Bij de ipod mis ik gewoon het ene beetje volle bass die de Sony wel heef
Meer bas != Beter geluid !!!!

Ik ebn blij dat ik de middentonen nog goed kan horen en dat ze niet verdrukt worden door een way too deepe bass...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leokennis schreef op 09 april 2004 @ 17:59:
[...]

Meer bas != Beter geluid !!!!

Ik ebn blij dat ik de middentonen nog goed kan horen en dat ze niet verdrukt worden door een way too deepe bass...
Ja daar heb je wel weer gelijk in, maar toch de sony heeft gewoon een iets meer vollere bas, en dat is toch wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwar bass niet met beter geluid.
Het is veel moeilijker om een helder geluid te maken dan wat bass erin.
Kijk maar naar die goedkope stereosets deze hebben altijd een bass functie/geluid om de ondermaatse kwaliteit te verdoezelen.
Meeste mensen zeggen meteen wow mooi geluidje maar eigenlijk heeft het niks met muziek te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Persoonlijk vind ik dat de iPod ook net ff wat te weinig bass heeft icm met de standaard oordoppies.
Ik ga daarom denk ik binnenkort de Sennheiser MX400 kopen, deze schijnen van goede kwaliteit te zijn met wat meer bass dan de iPod-dopjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dimitio schreef op 09 april 2004 @ 20:06:
Persoonlijk vind ik dat de iPod ook net ff wat te weinig bass heeft icm met de standaard oordoppies.
Ik ga daarom denk ik binnenkort de Sennheiser MX400 kopen, deze schijnen van goede kwaliteit te zijn met wat meer bass dan de iPod-dopjes.
Heeft denk ik niet zoveel zin, mijn broer heeft de iriver SlimX550 I.c.m MX400 oordopjes, maar je hoort echt bijna geen verschil. Je hoort de bass ietsje beter maar maakt bijna geen verschil met de iPod-oordopjes

@ Sjohar
Ik denk niet dat ik de bass met goed geluid verwar, maar ik denk dat de Sony een wat "voller" geluid geeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 92107 op 09-04-2004 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Zijn er trouwens al 4G iPods in de maak?

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92107 schreef op 09 april 2004 @ 20:27:
[...]

Heeft denk ik niet zoveel zin, mijn broer heeft de iriver SlimX550 I.c.m MX400 oordopjes, maar je hoort echt bijna geen verschil. Je hoort de bass ietsje beter maar maakt bijna geen verschil met de iPod-oordopjes

@ Sjohar
Ik denk niet dat ik de bass met goed geluid verwar, maar ik denk dat de Sony een wat "voller" geluid geeft.
Ik kan je verzekeren dat er een duidelijk verschil tussen mx400 en apple doppen is.
Ik heb echt 1 keer die apple doppen beluisterd en meteen in de la gelegd.

Met apple doppen klinkt inderdaad een ipod slap in de bass en niet vol.
Met mx400 zit het naar mijn smaak wel snor, klinkt het mooi vol.

Ik heb ook een sennheiser px100 en dan klinkt het echt subliem en blijft het portable.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand kan zeggen dat er dan geen bass uit een ipod komt (standaard setting) en dat het niet vol klinkt.
Moet je wel de geluidslimiet eraf halen anders gaat het erg zacht, daarna voel je echt dat ding op je hoofd verschuiven als je voluit gaat door mooie bassen (niet boem boem gedoe, gecontroleerde bassen in harmonie met hogere tonen)

Ik weet niet precies hoe het zit maar heb het idee dat sony standaard wat op de bass/vol geluid richting zit omdat dat populair geluid is.
Heeft een specialistische winkel mij een keer lopen uitleggen jaren terug over verschillen tussen een paar minidisc merken.

Bij een ipod moet je een goeie koptelefoon ergens vandaan halen om wat meer vol geluid te krijgen omdat het geluid standaard basis/puur is.

Na ja dit zijn mijn ervaringen als ik luister en alles lees over dit onderwerp, ligt ook aan het soort muziek, kwestie van goede combinatie zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107044

Hallo,

Ik heb een vraag voor de ervaren IPod en ITunes gebruikers.
Tot nu toe heb ik de IPod op de laptop gebruikt en wil nu overgaan op de normale thuis-PC.
Hoe kan ik het geheel overzetten, vooral zonder dingen kwijt te raken op de IPod?
Ik heb geprobeerd de playlists te exporteren en op de PC te importeren, maar dat lukt slecht met de lege lijsten, maar niet met de inhoud.
Ik heb ca. 2.000 titels op de IPod 3G 20Gb staan in ca. een dozijn lijsten.
Wel had ik een groot deel van de titels van bestaande MP3 CD's in de IPod geladen, zodat de muziek niet op een plek op de computer kwam te staan, wat gebeurt, als je normale muziek-CD's in MP3's converteert. Hier krijg ik een "foutmelding"over bij het importeren.
Ik hoop, dat de vraag duidelijk genoeg geformuleerd is.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
oscarvdb schreef op 09 april 2004 @ 14:00:
[...]

Jullie hadden tenminste even een kabel en adapter kunnen opsturen zodat ik zelf kon testen waar het probleem in zat. Al was het alleen maar te leen...
Het is gewoon veel makkelijker dat de klant langs komt en het probleem uitlegt en dat we het dan vervolgens bij ons kunnen verhelpen en zoniet dat we de iPod in nemen en naar Apple opsturen. Daarbij komt nog eens dat een kabel en een adapter alweer bij elkaar 60,- kost plus de verzend kosten. Dat is voor ons niet rendabel terwijl er voor jou een veel makkelijkere manier is om je probleem op te lossen. Namelijk Apple Care bellen die je kapotte spullen ophaalt en vervolgens weer gerepareert bij jou aflevert. Meestal ben je jou iPod dan anderhalve week kwijt. Als je het via ons doet dan zijn wij het overbodige tussenpersoon wat alleen maar tijd in beslag neemt. Dat scheelt jou dus tijd en moeite en het scheelt ons ook weer moeite en geld. Voor beide partijen is het is zo dus makkelijker.

Ik heb je natuurlijk niet aan de telefoon gehad en ik weet ook niet wat precies het probleem is. Maar, nogmaals, wij nemen precies dezelfde stappen die jij ook zou nemen.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Laat maar zitten hoor :) Heb contact met Apple en die sturen me een nieuwe kabel+adapter. Oude kabel mag ik houden en de oude adapter moet ik terug sturen. Als het daar niet aan ligt moet ik de iPod gewoon opsturen voor reparatie. Het probleem is dat het reparatiebedrijf alleen iPods zelf repareert, en dus niet kabels en dergelijke. Aangezien het niet eens zeker is dat het de iPod is, hebben we voor deze oplossing gekozen.

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

mocht er nog iemand zijn die een nieuwe iSkin eVo voor 10/15/20gig nodig heeft, dan mag er gemaild worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustyTank
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2022
Weet iemand of er van het onderstaande progje ook al een windows versie is. Het progje nesteld zich in I-tunes en maakt het mogelijk om muziek van iedere Ipod naar je libary te importeren. Ik heb al gezocht, maar kan het nergens vinden.

http://www.malcolmadams.c...p?page=2#impselipodtracks
iPod tracks 2 desktop 1.2.1
by: Marco Balestra
Pod tracks 2 Desktop will copy the selected tracks in iTunes (not Playlists) on you Desktop, easily. It will name the file(s) in a readable way, and will store in file comments original informations. Also "iPod tracks Choose" is installed in iTunes script menu, it will perform the same action than the previous, but will let you choose in which folder you want to copy the tracks selected in iTunes.

What's New:
Version 1.2.1 now it works also with iTunes 4, iPod firmware 1.3 and AAC files.

Requirements:
Mac OS 10.1.3 or later, iTunes 3 or later, iPod firmware 1.2 or later

Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooooody schreef op 10 april 2004 @ 13:52:
mocht er nog iemand zijn die een nieuwe iSkin eVo voor 10/15/20gig nodig heeft, dan mag er gemaild worden :)
Geef je ze gratis weg??
Ik kan er wel 1 gebruiken :)

Ik mail je even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300

Anoniem: 35647 schreef op 09 april 2004 @ 19:08:
Verwar bass niet met beter geluid.
Het is veel moeilijker om een helder geluid te maken dan wat bass erin.
Kijk maar naar die goedkope stereosets deze hebben altijd een bass functie/geluid om de ondermaatse kwaliteit te verdoezelen.
Meeste mensen zeggen meteen wow mooi geluidje maar eigenlijk heeft het niks met muziek te maken.
Bij oordopjes maakt het me niet zoveel uit, het is maar even voor tussendoor en ze met andere oordoppen vergelijken kun je wel vergeten. Degenen die ik gehad heb kwamen allemaal wel redelijk dicht bijelkaar wat kwaliteit betreft. Het verschil zit 'm alleen in de lage frequenties die bij sommige dopjes wat beter zijn.

De kwaliteit zal toch nooit in de buurt komen van een goeie koptelefoon. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 10300 op 10-04-2004 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10300 schreef op 10 april 2004 @ 18:54:
[...]

Bij oordopjes maakt het me niet zoveel uit, het is maar even voor tussendoor en ze met andere oordoppen vergelijken kun je wel vergeten. Degenen die ik gehad heb kwamen allemaal wel redelijk dicht bijelkaar wat kwaliteit betreft. Het verschil zit 'm alleen in de lage frequenties die bij sommige dopjes wat beter zijn.

De kwaliteit zal toch nooit in de buurt komen van een goeie koptelefoon. :)
Ik ben nu een beetje in de war of we het over bass door doppen of bass door het apparaat hebben, of allebei.
Kan mx400 in ieder geval aanraden ipv standaard doppen, voor dat geld (12 euro) is het een perfect koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
Anoniem: 35647 schreef op 09 april 2004 @ 22:41:
[...]

...Moet je wel de geluidslimiet eraf halen anders gaat het erg zacht, ...
hoe doe je dat?
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.