Ik ben trouwens vandaag ook trots eigennaar van een Apple Ipod geworden!
Wat een prachtig apparaat is het he. Alleen het uitpakken alleen al is helemaal geweldig!
Maar ik ben toch een aantal kleine min puntjes tegen gekomen
Ik heb het hier over de 20/40GB versie (remote + tasje + dock)
Dit zijn o.a:
1. FireWire USB2.0/1.1 :
Ik vind eigenlijk, gezien de verkoopaantallen aan niet Apple gebruikers dat die USB kabel er best bijgeleverd had kunnen worden voor de prijs die je voor dit product betaald.
Mensen die ook een Ipod hebben weten wat ik hiermee bedoel.
Ik denk dat wel 80/90% PC gebruikers zijn, die een Ipod in bezit hebben en het maakt het product er niet aantrekkelijker op wanneer dit weer los aangeschraft zal moeten worden.
Ik weet ook wel dat Apple graag wil dat iedereen op deze aardbol FireWire gebruikt dan USB, maar toch

(had zelf al een FireWire kaart, dus voor mij was dit geen enkel probleem)
2. Adapter opladen Ipod:
Bij de Ipod is maar 1 FireWire kabel meegeleverd. Deze zal gebruikt worden om de Ipod op de PC/MAC aan te sluiten, maar ook om deze te voorzien van stroom. Deze kabel plug je namelijk in je lader en sluit je op de normale wijze op je Ipod aan.
Nogmaals, voor de prijs die je voor dit prachtige product betaald had een extra/los kabeltje heel handig geweest zijn.
Vooral wanneer je onderweg bent en even je Ipod wil opladen... Nu ben je gedwongen om eerst je dock achter je PC vandaan te slopen en daar dan weer het kabeltje van mee te nemen.
3. Oordopjes + remote:
Bij de 20/40 GB zit standaard een setje oordopjes + remote om je Ipod mee te bedienen/beluisteren.
Dit is ontzettend handig, alleen had het snoer wel wat korter gemogen van de remote tot de Ipod.
Als je dit namelijk allemaal aan elkaar sluit, is de kabel meer dan 2 meter lang!
De oortjes zijn wel verder van redelijke kwaliteit. (ben zelf een goede Sennheiser gewend, maar voor het formaat zijn ze best om aan te horen
Verder zijn er natuurlijk nog een paar kleine minpuntjes, zoals het tasje wat niet super handg is met die grote riem-klip, maar hier is verder wel mee te leven en de kwaliteit is hiervan verder redelijk/goed.
Over het geluid en bediending kan ik verder nog geen mening geven, omdat ik de speler pas een paar uur heb.
Maar tot nu toe bevalt hij uitstekend!