Het grote (oude/nieuwe) iPod topic - Deel III

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.965 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na allerlei vage oplossingen voor dit europees probleem te hebben gelezen dacht ik slim te zijn om een software update te doen en gewoon usa als land invullen en engels als taal.
Normaal had ik hem maximaal staan nu dus echt niet meer, gaat knetter hard met doppen.
Alleen met een g2 geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 19:02:
[...]

Ik ben nu een beetje in de war of we het over bass door doppen of bass door het apparaat hebben, of allebei.
Kan mx400 in ieder geval aanraden ipv standaard doppen, voor dat geld (12 euro) is het een perfect koopje.
Nou ja, ik hoop altijd maar dat het apparaat zelf een beetje een neutraal geluid geeft. Dat kun je testen door 'm aan je speakers te hangen en dan te vergelijken met je eigen apparatuur.

Bij de iPod is dat wel in orde, alleen de equalizer is wat brak. Maar die wil ik eigenlijk zo weinig mogelijk gebruiken. Muziek wordt niet voor niks op een bepaalde manier afgemixed. Als je al equalizers nodig hebt om het geluid bij te schaven dan kun je beter op zoek gaan naar andere oordopjes. Ik heb nu wel redelijke doppen, al is het natuurlijk altijd behelpen want het ruimtelijke dat een goeie koptelefoon heeft ontbreekt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 21:45:
[...]

Nou ja, ik hoop altijd maar dat het apparaat zelf een beetje een neutraal geluid geeft. Dat kun je testen door 'm aan je speakers te hangen en dan te vergelijken met je eigen apparatuur.

Bij de iPod is dat wel in orde, alleen de equalizer is wat brak. Maar die wil ik eigenlijk zo weinig mogelijk gebruiken. Muziek wordt niet voor niks op een bepaalde manier afgemixed. Als je al equalizers nodig hebt om het geluid bij te schaven dan kun je beter op zoek gaan naar andere oordopjes. Ik heb nu wel redelijke doppen, al is het natuurlijk altijd behelpen want het ruimtelijke dat een goeie koptelefoon heeft ontbreekt. :)
Rottige van equalizers is dat bij het ene nummer de ene stand perfect is bij het volgende nummer weer brak, je blijft aan die knop sjorren.

Toch vreemd vind ik dat met het betere koptelefoons de bass afgemixte nummers niet overstuurd raken terwijl de platte nummers ineens wel vol klinken.
Ik zou verwachten dat de bass nummers ineens te veel bass zouden krijgen maar op 1 of andere manier worden die minder opgepept.
Alles klinkt nu standaard perfect voor ieder nummer.

In ieder geval heb ik nooit de neiging gehad om de equalizer te moeten gebruiken van mijn ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 09:45

oscarvdb

and like that...

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 19:02:
[...]

Ik ben nu een beetje in de war of we het over bass door doppen of bass door het apparaat hebben, of allebei.
Kan mx400 in ieder geval aanraden ipv standaard doppen, voor dat geld (12 euro) is het een perfect koopje.
Waar voor 12 euro?! Ik kan ze alleen vinden voor 25.

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 23:02:
[...]

Rottige van equalizers is dat bij het ene nummer de ene stand perfect is bij het volgende nummer weer brak, je blijft aan die knop sjorren.

Toch vreemd vind ik dat met het betere koptelefoons de bass afgemixte nummers niet overstuurd raken terwijl de platte nummers ineens wel vol klinken.
Ik zou verwachten dat de bass nummers ineens te veel bass zouden krijgen maar op 1 of andere manier worden die minder opgepept.
Dat heeft alles te maken met het masteren (de afwerking) van de CD. Dat is dan ook een vak apart naast het producen. Het wordt zo neutraal mogelijk afgemixt zodat het een nummer naast een set van een paar duizend euro ook goed klinkt op walkman oordopjes of een transistorradio.

Bepaalde nummers lijken misschien meer bass te hebben, maar dit wordt toch wel beheersbaar gemaakt bij de afwerking. Een kwestie van de juiste compressie gebruiken en kijken op welke frequenties de pieken zitten en die er zoveel mogelijk eruithalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oscarvdb schreef op 11 april 2004 @ 00:04:
[...]

Waar voor 12 euro?! Ik kan ze alleen vinden voor 25.
Ik heb ze bij de Dixons gehaald ergens vorig jaar zomer.
25 is wel erg duur, beter zoeken :)
mp3cdspeler.nl heeft ze voor 15 (was goedkoper) dus moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu zo'n 2 weken mijn iPod, maar ik vind er iets vreemd aan.

Als ik de (volledig lege) iPod oplaad en na een uur of 5 ontkoppel, is er bijna geen stroom bijgekomen, dit is via FireWire. Vervolgens hang ik em aan het stopcontact. Heel de nacht lang opgeladen, maar nog is er bijna geen stroom bijgekomen in de batterij.

Nu laadt ik hem weer op via FireWire en nu is de batterij na 2.5 uur laden wél vol.

Waar ligt dit aan? Weet iemand dat?

In principe zou de iPod toch binnen 4 uur vol moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zit hier na 3 uur laden wel gegarandeerd vol, alleen de indicator geeft vaak aan dat hij maar voor 1 streepje vol zit vlak na het opladen. Als ik 'm vervolgens een tijdje aan laat staan schiet de indicator ook naar de 3 streepjes. :)

Die bug wordt vast nog weleens gefixed bij een van de firmware updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd ;).

Hopelijk passen ze dat inderdaad aan bij de volgende FirmWare.

Maar dan nog iets: eergisteren heb ik de iPod echt een uur of 5 opgeladen, maar hij gaf na een uurtje spelen aan dat de batterij leeg is (dat batterij-icoontje verscheen en hij ging uit). Ik laadde hem op via FireWire.

Nu weer opgeladen, nu is 'ie weer vol.

Waar kan dit dan aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier http://www.ipodsdirtysecret.com is een leuk filmpje te zien van iemand die het er niet mee eens was dat zijn batterij het niet meer goed deed na iets meer dan een jaar gebruik gemaakt te hebben van z'n Apple Ipod... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 10:48:
Vreemd ;).

Hopelijk passen ze dat inderdaad aan bij de volgende FirmWare.

Maar dan nog iets: eergisteren heb ik de iPod echt een uur of 5 opgeladen, maar hij gaf na een uurtje spelen aan dat de batterij leeg is (dat batterij-icoontje verscheen en hij ging uit). Ik laadde hem op via FireWire.

Nu weer opgeladen, nu is 'ie weer vol.

Waar kan dit dan aan liggen?
had ik ook last van...hij heeft gewoon een erg zwakke accu
zal best 8 uur mee gaan, maar dan mag je geen knop indrukken ofzo :z

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik ben nu voor een HD MP3 speler aant sparen en ik zit te twijfelen tussen de iPod en de iRiver iHP-120. De een zegt dat de iPod beter is en de ander weer dat de iRiver beter is... Maar ze geven nooit feiten erbij dus vroeg ik me af of jullie mij kunnen overtuigen om een iPod of een iHP-120 te kopen :).

EDIT: Ik zie dat hier al een hoop topics over zijn :) en ik ga nu waarschijnlijk toch voor de ihp. Ik vind de iPod wel mooier en handig met zn docking station en shit maar toch... :P Nu begin ik weer te twijfelen ARG dit is niet leuk :P

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 17:38
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 16:51:
Hey,

Ik ben nu voor een HD MP3 speler aant sparen en ik zit te twijfelen tussen de iPod en de iRiver iHP-120. De een zegt dat de iPod beter is en de ander weer dat de iRiver beter is... Maar ze geven nooit feiten erbij dus vroeg ik me af of jullie mij kunnen overtuigen om een iPod of een iHP-120 te kopen :).

EDIT: Ik zie dat hier al een hoop topics over zijn :) en ik ga nu waarschijnlijk toch voor de ihp. Ik vind de iPod wel mooier en handig met zn docking station en shit maar toch... :P Nu begin ik weer te twijfelen ARG dit is niet leuk :P
Het ligt er gewoon aan welke eisen je stelt aan de speler.
Hoeveel ruimte heb je nodig? Vindt je design belangrijk of juist veel functies zoals voicerecording en opnemen via line-in?
Je moet duidelijk bedenken wat je echt wil, ik heb ook erg getwijfeld tussen de iPod en de ihp maar ben toch maar voor de iPod gegaan omdat die er gewoon te gruwlijk uitziet en ik de functies van de ihp niet heel erg nodig heb.

Dus als je alleen een mp3-speler wilt om puur alleen naar muziek te luisteren én tegelijk een gruwlijk mooi spelertje in je handen wilt hebben, dan kan je beter de iPod kopen, maar wil je behalve muziek luisteren ook veel functies erbij hebben, en vind je design iets minder belangijk, dan zou ik voor de ihp gaan.

succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Design is best belangrijk voor mij maar ik vind beiden designs mooi, die van de iPod wel net iets mooier. Bedienings gemak is dan ook weer heel belangrijk, en dat is bij de iPod dus ook beter met dat wieltje. Nja opslag capaciteit wil ik op 20 gb hebben, dus vandaar dat de iPod en ihp bij mij in aanmerking komen. De extra's van de ihp zoals de radio zijn niet zo belangrijk voor mij maar het opnemen is misschien afentoe wel handig en wat houd de line in precies in? Is dat het 'gaatje' waarmee je hem bijv. op een mixer kan aansluiten?

De 1 vind de geluidskwaliteit van de iPod beter en de ander die van de ihp dus dat zie ik maar als gelijk.

Als het zo is dat die line in voor bijv. mixers is dan heb ik weer een probleem. Ik wil nl. de speler voor mijn band en voor thuis gebruik gebruiken dat ik mijn muziek op mn mp3 speler zet en dan het kan afspelen op mijn geluidsset van mn drumstel en band.

Zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
De line-in uitgang is voor als je iets direct wil opnemen van bijv. een stereo of een andere speler naar je eigen speler. (Dit hebben Minidisc-spelers ook)
Dat kan bijv. handig zijn als je ergens bent waar wel een stereo is maar geen computer. Of als je iets van de radio wilt opnemen.

Dat waar jij het over hebt dat je de speler op een stereo kan aansluiten en dat je stereo je geluid van de speler afspeelt, kan elke speler, het enige wat je nodig hebt is een snoertje (zie een paar posts terug) die je gewoon in de uigang plugt waar normaal je oordopjes inmoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha ok, dat heb ik niet zo zeer nodig. Met direct vanaf de stereo opnemen bedoel je dan dat je de cd die in een cd speler zit, dat je die naar je speler kan copieeren?

Ik zag nu trouwens ook in dat artikel op de frontpage van de mp3 spelers op de cebit beurs ofzo dat de iHP 300 deze maand komt. Deze is ongeveer even duur als de iPod. Is deze dan nog beter dan de iHP 120 ofzo? Hoe zit dit dan weer?

Het houd ook nooit op :P

Bedankt voor de info trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 18:42:
Aha ok, dat heb ik niet zo zeer nodig. Met direct vanaf de stereo opnemen bedoel je dan dat je de cd die in een cd speler zit, dat je die naar je speler kan copieeren?
Ja dat bedoel ik ;)
Ik zag nu trouwens ook in dat artikel op de frontpage van de mp3 spelers op de cebit beurs ofzo dat de iHP 300 deze maand komt. Deze is ongeveer even duur als de iPod. Is deze dan nog beter dan de iHP 120 ofzo? Hoe zit dit dan weer?
Geen idee, dit is wel het iPod-forum he ;)
Maargoed wachten op een speler lijkt me niet echt de oplossing want als je die speler dan uiteindelijk hebt komt er altijd weer een tijdje later een nóg betere speler en zo blijf je bezig.

Maar als ik het goed begrijp heb je functies zoals opnemen niet direct echt nodig, dus als iPod-bezitter zeg ik dan: Koop een iPod! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die functies heb ik idd niet zo zeer nodig. Line in kan soms wel handig zijn, als iemand met een nieuw nummer op cd bij mn band komt kan ik die dan gelijk overnemen bijv.

Ik snap wat je bedoeld met dan kan je blijven wachten maar ik heb over een maand wel het geld bijelkaar en dan is die dus ook uit. En als die dan beter is dan de iPod ga ik voor die maarja ik zie tegen die tijd wel hoe de 300 mensen bevalt.

Ik ga nu voorlopig voor de iPod denk ik dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 19:00:
Die functies heb ik idd niet zo zeer nodig. Line in kan soms wel handig zijn, als iemand met een nieuw nummer op cd bij mn band komt kan ik die dan gelijk overnemen bijv.
Je moet die line-in niet zien als een soort van "datakabel". Je kunt op die line-in gewoon direct geluid zetten, maar je kunt niet nr per nr overzetten.
Deze input is dan op te nemen en waarschijnlijk encodeerd hij dan ook meteen het geluid naar een mp3 format oid, maar dit weet ik niet zeker of dat bij de iRiver zo is.

Je moet het zeg maar zien als een mic ingang op een versterker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha ok, thanks! Dan ga ik dus vrijwel zeker voor de iPod :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 16:51:
Hey,

ik heb 3 jaar lang een iPod gehad en ik vind de iHP-120 een verademing...
accu lijkt eeuwen mee te gaan (ivm de iPod dan), een fm tuner is handig om het nieuws te horen in de trein, plug&play usb2 is erg handig als je bestanden van huis naar school wil meenemen en een goede EQ is een must...

daarnaast is-ie maar een tikkie dikker dan de iPod, maar dat verschil in dikte wordt opgelost doordat de iRiver geen hoesje nodig heeft -> minder krasgevoelig

ik geef wel toe dat de iPod een VEEL simpelere bediening heeft en er een stuk beter uitziet, maar ik ben er achter gekomen dat dat eigenlijk niet in de top-3 van belangrijkste eigenschappen hoort :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Mooooody schreef op 12 april 2004 @ 22:29:
ik heb 3 jaar lang een iPod gehad en ik vind de iHP-120 een verademing...
accu lijkt eeuwen mee te gaan (ivm de iPod dan), een fm tuner is handig om het nieuws te horen in de trein, plug&play usb2 is erg handig als je bestanden van huis naar school wil meenemen en een goede EQ is een must...

daarnaast is-ie maar een tikkie dikker dan de iPod, maar dat verschil in dikte wordt opgelost doordat de iRiver geen hoesje nodig heeft -> minder krasgevoelig

ik geef wel toe dat de iPod een VEEL simpelere bediening heeft en er een stuk beter uitziet, maar ik ben er achter gekomen dat dat eigenlijk niet in de top-3 van belangrijkste eigenschappen hoort :)
Sst wat doe je nou, we hebben hem eindelijk overtuigd een iPod te kopen >:) hehe nee geintje :P
Maar wat ik al zei, jij vind het heel handig bijv die fm-tuner en de EQ op de ihp, maar voor andere mensen is dat helemaal niet belangrijk. Het hangt totaal van je persoonlijke eisen af, je kan niet zomaar zeggen dat een van de twee de beste is.
Maar goed als ik me iPod zat ben dan ruil ik um denk ik wel voor een ihp maar voorlopig ben ik zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het persoonlijk ook een gemis dat er geen FM-tuner op de Ipod zit.
Maar deze is wel optioneel te verkrijgen bij een Ipod. Ik weet alleen niet of het zinvol is om deze te kopen ivm de prijs die je daarvoor moet neertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
kan je die volume cap eraf halen door bij de firmware het land US te kiezen en taal english?
of is dat te simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ipod op je naam staat geregistreerd geeft dat problemen met garantie als je hem doorverkoopt aan iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net als jullie, begin ik nu ook de krassen achterop mn 3 weken oude iPod te zien. Maar ik heb hier echt het perfecte middel voor gevonden!
Je kan 2 dingen met de krassen doen: Wegpolijsten, eigenlijk dus met nieuwe krasjes wegwerken. Maar je kan ze ook opvullen, gewoon met was. In de garage vond ik een fles sonax hardwax, voor op een auto die een helemaal nieuwe onbeschadigde laklaag heeft. Hier zit absoluut geen schuurmiddel in, dus je kan het zo vaak doen als wil, je schuurt niks weg. Je vult alleen de groefjes op met was, en dat blijft er bij normaal gebruik denk ik een aantal weken in, dus 1 keer in de maand waxen en hij glimt weer voor de rest van de maand.
De was is ook geschikt voor plastic, en je iPod gaat er heel lekker zacht van aanvoelen, zoals de auto's in de showroom, en hij krijgt ook nog een "frisse" citroenlucht 8)
Echt perfect spul dus, flesje van 6 euri doe je jaren mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:32
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 20:54:
[...]

Na allerlei vage oplossingen voor dit europees probleem te hebben gelezen dacht ik slim te zijn om een software update te doen en gewoon usa als land invullen en engels als taal.
Normaal had ik hem maximaal staan nu dus echt niet meer, gaat knetter hard met doppen.
Alleen met een g2 geprobeerd.
Hier kan je ook een progje voor downloaden Eupod volume boost heete het volgens mij, ik zal morgen even een linkje plaatsen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
ChiLLeR schreef op 13 april 2004 @ 20:57:
[...]

Hier kan je ook een progje voor downloaden Eupod volume boost heete het volgens mij, ik zal morgen even een linkje plaatsen.
ja dat program'tje had ik al gezien maar ik wil em de'r helemaal afhebben :), niet om men oren te beschadigen maar voor mn versterker. ik had al wel een oplossing gezien maar dat is nogal veel werk, kan het ook met alleen de firmware opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 18:31

sjaakaq

It might get loud

Volgens mij zat dat volumebestandje alleen op de 1st en 2nd gen en is t op de 3rd gen anders geregeld...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar doe voor mij wel ff dat progje posten he! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Laatst online: 14-08 07:51

4hp

edit: euPOD Volume Boost 1.30

Hiero!

http://www.ringom.no/espen/ipod/

[ Voor 29% gewijzigd door 4hp op 13-04-2004 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben trouwens vandaag ook trots eigennaar van een Apple Ipod geworden! :)

Wat een prachtig apparaat is het he. Alleen het uitpakken alleen al is helemaal geweldig!
Maar ik ben toch een aantal kleine min puntjes tegen gekomen :P

Ik heb het hier over de 20/40GB versie (remote + tasje + dock)
Dit zijn o.a:

1. FireWire USB2.0/1.1 :

Ik vind eigenlijk, gezien de verkoopaantallen aan niet Apple gebruikers dat die USB kabel er best bijgeleverd had kunnen worden voor de prijs die je voor dit product betaald.
Mensen die ook een Ipod hebben weten wat ik hiermee bedoel.
Ik denk dat wel 80/90% PC gebruikers zijn, die een Ipod in bezit hebben en het maakt het product er niet aantrekkelijker op wanneer dit weer los aangeschraft zal moeten worden.

Ik weet ook wel dat Apple graag wil dat iedereen op deze aardbol FireWire gebruikt dan USB, maar toch :) (had zelf al een FireWire kaart, dus voor mij was dit geen enkel probleem)

2. Adapter opladen Ipod:

Bij de Ipod is maar 1 FireWire kabel meegeleverd. Deze zal gebruikt worden om de Ipod op de PC/MAC aan te sluiten, maar ook om deze te voorzien van stroom. Deze kabel plug je namelijk in je lader en sluit je op de normale wijze op je Ipod aan.
Nogmaals, voor de prijs die je voor dit prachtige product betaald had een extra/los kabeltje heel handig geweest zijn.
Vooral wanneer je onderweg bent en even je Ipod wil opladen... Nu ben je gedwongen om eerst je dock achter je PC vandaan te slopen en daar dan weer het kabeltje van mee te nemen.

3. Oordopjes + remote:

Bij de 20/40 GB zit standaard een setje oordopjes + remote om je Ipod mee te bedienen/beluisteren.
Dit is ontzettend handig, alleen had het snoer wel wat korter gemogen van de remote tot de Ipod.
Als je dit namelijk allemaal aan elkaar sluit, is de kabel meer dan 2 meter lang!
De oortjes zijn wel verder van redelijke kwaliteit. (ben zelf een goede Sennheiser gewend, maar voor het formaat zijn ze best om aan te horen :)

Verder zijn er natuurlijk nog een paar kleine minpuntjes, zoals het tasje wat niet super handg is met die grote riem-klip, maar hier is verder wel mee te leven en de kwaliteit is hiervan verder redelijk/goed.

Over het geluid en bediending kan ik verder nog geen mening geven, omdat ik de speler pas een paar uur heb.
Maar tot nu toe bevalt hij uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 22:27:
Ik ben trouwens vandaag ook trots eigennaar van een Apple Ipod geworden! :)

Wat een prachtig apparaat is het he. Alleen het uitpakken alleen al is helemaal geweldig!
Maar ik ben toch een aantal kleine min puntjes tegen gekomen :P

Ik heb het hier over de 20/40GB versie (remote + tasje + dock)
Dit zijn o.a:

1. FireWire USB2.0/1.1 :

Ik vind eigenlijk, gezien de verkoopaantallen aan niet Apple gebruikers dat die USB kabel er best bijgeleverd had kunnen worden voor de prijs die je voor dit product betaald.
Mensen die ook een Ipod hebben weten wat ik hiermee bedoel.
Ik denk dat wel 80/90% PC gebruikers zijn, die een Ipod in bezit hebben en het maakt het product er niet aantrekkelijker op wanneer dit weer los aangeschraft zal moeten worden.

Ik weet ook wel dat Apple graag wil dat iedereen op deze aardbol FireWire gebruikt t.a.v. USB, maar toch :) (had zelf al een FireWire kaart, dus voor mij was dit geen enkel probleem)
Nouja, ik verkoop er eigenlijk 50/50 aan Mac en Windows gebruikers. Ook was het via de Apple Store zo dat er 50/50 verkocht waren aan Mac en Windows gebruikers. Misschien dat het nu niet meer zo is maar dan alsnog hebben zeer, zeer veel, PC's tegenwoordig ook FireWire onboard.
Ik geef je ook wel gelijk want hij word wel bij de iPod mini meegeleverd, dus eigenlijk klopt het niet helemaal.
2. Adapter opladen Ipod:

Bij de Ipod is maar 1 FireWire kabel meegeleverd. Deze zal gebruikt worden om de Ipod op de PC/MAC aan te sluiten, maar ook om deze te voorzien van stroom. Deze kabel plug je namelijk in je lader en sluit je op de normale wijze op je Ipod aan.
Nogmaals, voor de prijs die je voor dit prachtige product betaald had een extra/los kabeltje heel handig geweest zijn.
Vooral wanneer je onderweg bent en even je Ipod wil opladen... Nu ben je gedwongen om eerst je dock achter je PC vandaan te slopen en daar dan weer het kabeltje van mee te nemen.
Kan ik je wel gelijk ingeven. Maar het is wel een portable MP3 player dus dat is nou niet echt waar het helemaal voor bedoeld is he. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Sage schreef op 14 april 2004 @ 09:31:
Nouja, ik verkoop er eigenlijk 50/50 aan Mac en Windows gebruikers. Ook was het via de Apple Store zo dat er 50/50 verkocht waren aan Mac en Windows gebruikers. Misschien dat het nu niet meer zo is maar dan alsnog hebben zeer, zeer veel, PC's tegenwoordig ook FireWire onboard.
Ik geef je ook wel gelijk want hij word wel bij de iPod mini meegeleverd, dus eigenlijk klopt het niet helemaal.
Waar jij werkt, en de Apple Store zijn niet echt representatief voor de totale verkoop van iPods. De iPod is juist een product dat niet alleen bij Apple dealers wordt verkocht, maar bij bijna alle verkooppunten van portable audio apparatuur. Ik denk dat bij een dealer als Dixons de verhouding echt niet 50/50 ligt, eerder 90/10 juist omdat alle Apple gebruikers hem bij een speciale Apple dealer kopen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sage schreef op 14 april 2004 @ 09:31:
[...]

Oke, de verhoudingen zullen misschien wel iets lager liggen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shade
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-03 14:54

Shade

GuRa

Wanneer komen die iSkins bij de LJS ? Weet iemand hier iets over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

Ik weet echt niet hoe ik et doe ofzo hoor, maar volgens mij heb ik in 1 maand m'n newe ab gesloopt :{

Ben ik de enige die dat voor elkaar krijgt, of hebben meer mensen last van de duurzaamheid van die dingen? (Afstandbediening slopen in de zin: links/rechts geen geluid, ab doet et verder wel)

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Roa schreef op 14 april 2004 @ 15:50:
Ik weet echt niet hoe ik et doe ofzo hoor, maar volgens mij heb ik in 1 maand m'n newe ab gesloopt :{

Ben ik de enige die dat voor elkaar krijgt, of hebben meer mensen last van de duurzaamheid van die dingen? (Afstandbediening slopen in de zin: links/rechts geen geluid, ab doet et verder wel)
Mijn a/b is sinds gister ook kapot. Ik kwam erachter dat er een klein scheurtje boven het stekkertje zat, en als je dan de draad beweegt verandert het volume van de muziek.
Ik ken iemand en die had precies hetzelfde, blijkbaar zijn ze dus idd niet zo duurzaam.

Gelukkig heb ik nog garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

dimitio schreef op 14 april 2004 @ 17:21:
[...]

Mijn a/b is sinds gister ook kapot. Ik kwam erachter dat er een klein scheurtje boven het stekkertje zat, en als je dan de draad beweegt verandert het volume van de muziek.
Ik ken iemand en die had precies hetzelfde, blijkbaar zijn ze dus idd niet zo duurzaam.

Gelukkig heb ik nog garantie :)
Ja, maar ja, ik heb deze net een MAAND :P Ik fiets er iedere dag mee, denk dattie een keertje dubbel heeft gezeten ofzo. Ik had op m'n oude AB dus al garantie geclaimed. Ik vind opzich niet erg ofzo, maar om nou iedere maand een nieuwe te claimen?? :P

Ik ben btw bezig met het uit elkaar slopen van m'n oude AB, het lijkt namelijk hetzelfde probleem met m'n nieuwe AB, één van de kabeltjes maakt slecht contact/is aan het kapot gaan. Alleen bij mijn nieuwe AB is het het rechteranaal, bij m'n oude is het het linkerkanaal. Ze zijn beide in het stekkertje stuk.

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Joepie! Eindelijk is de nieuwe (werkende) firewirekabel aangekomen. Het zat 'm toch in die kabel, en niet de iPod zelf. Daar was ik wel blij om. In een oogwenk even al mijn muziek overgeplaatst naar de Pod en zit nu volop te genieten van het heerlijke geluid wat eraf komt. Ik heb gelijk maar even wat MX400 dopjes besteld, de witte dopjes vind ik te diefstal-uitnodigend en ik weet dat de MX400 beter zouden moeten presteren.

Dit was echt de ideale keus voor mij, het dingetje heeft alles wat ik wilde. Lekker intuïtief met _bruikzame_ extra's. Music Quiz vind ik vooral erg leuk, en ook adressen opslaan en playlists maken gaat erg goed.

Deze aankoop heeft zeker mijn interesse gewekt voor meer Appleproducten, wellicht komt er zelfs een iMac aan ;)

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 12:12:
Net als jullie, begin ik nu ook de krassen achterop mn 3 weken oude iPod te zien. Maar ik heb hier echt het perfecte middel voor gevonden!
Je kan 2 dingen met de krassen doen: Wegpolijsten, eigenlijk dus met nieuwe krasjes wegwerken. Maar je kan ze ook opvullen, gewoon met was. In de garage vond ik een fles sonax hardwax, voor op een auto die een helemaal nieuwe onbeschadigde laklaag heeft. Hier zit absoluut geen schuurmiddel in, dus je kan het zo vaak doen als wil, je schuurt niks weg. Je vult alleen de groefjes op met was, en dat blijft er bij normaal gebruik denk ik een aantal weken in, dus 1 keer in de maand waxen en hij glimt weer voor de rest van de maand.
De was is ook geschikt voor plastic, en je iPod gaat er heel lekker zacht van aanvoelen, zoals de auto's in de showroom, en hij krijgt ook nog een "frisse" citroenlucht 8)
Echt perfect spul dus, flesje van 6 euri doe je jaren mee.
Waar koop je dat spul (sonax hardwax), autogarages of ook bij een zaak als Halfords? WAnt die van mij begint ook aardig bekrast te worden, en dit vind ik best raar. Ik heb hem iedere keer in de zak van m'n spijkerbroek, en ik heb zelfs krasjes (of vegen) op het beeldscherm, en andere plaatsen op de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:30
Roa schreef op 14 april 2004 @ 17:46:
[...]

Ja, maar ja, ik heb deze net een MAAND :P Ik fiets er iedere dag mee, denk dattie een keertje dubbel heeft gezeten ofzo. Ik had op m'n oude AB dus al garantie geclaimed. Ik vind opzich niet erg ofzo, maar om nou iedere maand een nieuwe te claimen?? :P

Ik ben btw bezig met het uit elkaar slopen van m'n oude AB, het lijkt namelijk hetzelfde probleem met m'n nieuwe AB, één van de kabeltjes maakt slecht contact/is aan het kapot gaan. Alleen bij mijn nieuwe AB is het het rechteranaal, bij m'n oude is het het linkerkanaal. Ze zijn beide in het stekkertje stuk.
Hmm, ik heb hetzelfde probleem. Ik moet Apple maar eens een keer bellen (maar ik ben iets te lui :+). :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Heeft iemand ervaringen met het bijkopen van een jaar garantie (79€) ? Is dat nuttig ? Valt dat bekende batterij - prob er ook onder (50dollar is natuurlijk wel goedkoper dan als ik het zelf doe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Ik ben van plan een iPod te gaan kopen, werk op Windows. Maar nu vind ikhet niet helemaal duidelijk of daar echt alles inzit om meteen mee te kunnen werken. Ik heb geen Firewire, dus moet via USB. Moet ik dan nog apart kabeltje of dock erbij kopen?

http://flickr.com/photos/itommy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Je moet óf een een firewire aansluiting hebben (maar die heb je niet), of een usb-kabel kopen.

Heb vandaag een 3,5"-->tulpstekkertjes kabel gekocht (€5,99) en had die 2 tulpstekkers eerst in de 'phono' uitgang gedaan-->3x teveel bass :?

Nu zit ie in 'aux' en het geluid is 'perfect' (zo goed als ik horen kan iig ;) ) alleen moet óf het volume op de versterker óf op de iPod vrij hoog...maar das logisch als het ding eigenlijk voor oordopjes is.

En het is supereasy, zelfs ik kon het aansluiten!

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
leokennis schreef op 15 april 2004 @ 14:02:
Heb vandaag een 3,5"-->tulpstekkertjes kabel gekocht (€5,99) en had die 2 tulpstekkers eerst in de 'phono' uitgang gedaan-->3x teveel bass :?

Nu zit ie in 'aux' en het geluid is 'perfect' (zo goed als ik horen kan iig ;) ) alleen moet óf het volume op de versterker óf op de iPod vrij hoog...maar das logisch als het ding eigenlijk voor oordopjes is.

En het is supereasy, zelfs ik kon het aansluiten!
Dat met die bass dat ie 3x te hard is heb ik ook, maar ik heb geen andere uitgang dan de phono uitgang vrij dus ik moet um daar wel in doen. Maar als ik de bass van me versterker helemaal op minimum zet en de treble helemaal op maximum klinkt het best goed eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 23:55:
Ik vind het persoonlijk ook een gemis dat er geen FM-tuner op de Ipod zit.
Maar deze is wel optioneel te verkrijgen bij een Ipod. Ik weet alleen niet of het zinvol is om deze te kopen ivm de prijs die je daarvoor moet neertellen.
De iFM is niet eens gereleased naar mijn weten.
Als ie toch wel bestaat (voor de derde generatie iPod) ben ik wel geinteresseerd. :P

Btw, ik heb een vraag over de dictafoon. Kan ik daarmee gewoon een college opnemen of is dat echt alleen bedoeld voor interviews e.d.? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

T. van Beek schreef op 15 april 2004 @ 12:35:
Ik ben van plan een iPod te gaan kopen, werk op Windows. Maar nu vind ikhet niet helemaal duidelijk of daar echt alles inzit om meteen mee te kunnen werken. Ik heb geen Firewire, dus moet via USB. Moet ik dan nog apart kabeltje of dock erbij kopen?
Als je geen Firewire kaartje hebt:

óf een Firewire-PCI-kaart kopen die zo twee of meer firewirepoorten in je PC tovert (kosten: +- 20 euro bij de plaatselijke pcboer)

óf een USBkabel kopen bij bijvoorbeeld www.apple.nl voor 19,95.

Ik zou voor de eerste oplossing gaan. Mocht het zo zijn dat je later beslist een digitale videocamera o.i.d. te kopen, kan je die zo aansluiten. De iPod is echt niet het enige wat Firewire nodig heeft.

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is natuurlijk hardstikke logisch dat je je 3x teveel bas hebt!!! Die uitgang bovenop je iPod is gemaakt voor oordoppies-koptelefoon. Die dingen moet een nou een maal een sterker laag signaal hebben omdat ze zo klein zijn, anders komt er helemaal geen bas uit.
Ga je dat zelfde signaal nu door een paar dikke speakers eruit pompen dan is het natuurlijk 3x zo zwaar.
Gewoon de line out gebruiken op de dock dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
nee dat is niet waar ze hebben denk ik gewoon op de phono ingang extra bass gedaan.

edit:
phono is ook voor platenspelers btw voor degene die het niet wisten :S

[ Voor 33% gewijzigd door El_Hefe op 15-04-2004 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ik denk niet dat die phono 3x zoveel bass heeft; waarom heb ik dit bij een andere ingang dan niet?

O ja, ik heb geen dock ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:10
crap mn ipod doet het niet meer :(
althans, hij doet het wel, maar zodra ik hem aansluit connect hij niet naar mn pc, wel laad hij zichzelf op

het vreemde is echter dat ik nu ook gewoon muziek kan luisteren terwijl hij aan de pc hangt...normaal kan dat niet en verschijnt de ipod in windows, nu dus niet :(

iemand een idee? ik gok zelf dat de kabel niet helemaal jofel meer is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

bolleh schreef op 15 april 2004 @ 21:10:
crap mn ipod doet het niet meer :(
althans, hij doet het wel, maar zodra ik hem aansluit connect hij niet naar mn pc, wel laad hij zichzelf op

het vreemde is echter dat ik nu ook gewoon muziek kan luisteren terwijl hij aan de pc hangt...normaal kan dat niet en verschijnt de ipod in windows, nu dus niet :(

iemand een idee? ik gok zelf dat de kabel niet helemaal jofel meer is :(
Apple Klantenservice gebeld? (020-3469104) Als je nog binnen je garantieperiode zit, sturen ze wel een nieuwe kabel op. Je moet wel assertief zijn, maar als het lukt, komen ze binnen twee dagen per koerier een nieuwe kabel brengen _/-\o_

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
oscarvdb schreef op 15 april 2004 @ 21:48:
[...]

Apple Klantenservice gebeld? (020-3469104) Als je nog binnen je garantieperiode zit, sturen ze wel een nieuwe kabel op. Je moet wel assertief zijn, maar als het lukt, komen ze binnen twee dagen per koerier een nieuwe kabel brengen _/-\o_
nog niet gebeld, maar ff bellen dan, nog tips voor wat ik bij de hand moet hebben? of is het serial nummer achterop genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je pod nog niet geregistreerd is dan moet dat eerst zover ik weet.
Daarvoor moet je dat nummer achterop je pod even zeggen etc. aan de telefoon.

Vraagje:

Je registreerd je pod en dan vragen ze de aankoopsdatum etc.
Dus als je pas registreerd als er iets kapot is en dan liegt en zegt dat je hem 1 dag hebt dan lukt dat.
Bij een reparatie vragen ze helemaal geen aankoopsbon of heeft iemand andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Ik heb mijn "reparatie" regegeld via de website van apple. Je moest je even aanmelden en dan moest je je gegevens invullen en een aantal dingen invullen zoals serienummer en aankoopsdatum.

En ik moet zeggen dat apple echt een fantastische service heeft. Ik had eergister (woensdag) vermeld dat me afstandbediening kapot was en vanochtend werd er gewoon een nieuwe afgeleverd! _/-\o_ En me oude mag ik gewoon houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 23:11

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zo mijn 20gb versie is binnen :) Super dingetje!! Moet alleen wel zeggen dat ik ff schrok van Itunes. Alles opnieuw ordenen!! Gelukkig had ik nog een backup en kon ik al mijn mp3's weer terug zetten.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

leokennis schreef op 15 april 2004 @ 20:24:
Ik denk niet dat die phono 3x zoveel bass heeft; waarom heb ik dit bij een andere ingang dan niet?
Ga maar eens kijken wat zo'n phono aansluiting precies is :)
Het signaal van een draaitafel/platenspeler (aan te sluiten op phono) moet namelijk nog versterkt worden; in tegenstelling tot de andere aansluitingen (lijn-ingangen).

Dus zo gek is het helemaal niet :P Je kunt in principe alle aansluitingen BEHALVE de phono ingang gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 23:11

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Heeft er iemand al linux op de iPod gezet? Ben namelijk benieuwd naar de gebruikerservaringen!

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
sylvesterrr schreef op 15 april 2004 @ 15:36:
[...]

De iFM is niet eens gereleased naar mijn weten.
Als ie toch wel bestaat (voor de derde generatie iPod) ben ik wel geinteresseerd. :P

Btw, ik heb een vraag over de dictafoon. Kan ik daarmee gewoon een college opnemen of is dat echt alleen bedoeld voor interviews e.d.? :)
Een subtiel schopje. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02

jOzh

Sweet dude!

Ik heb een 'oude' iPod (ik geloof 2e revisie, iig zonder docking station), ben er nog steeds erg blij mee en hij doet 't ook nog perfect (ik hem em nu ruim anderhalf jaar denk ik).

Enige wat ik mis is de mogelijkheid om tijdens het luisteren playlists te maken (dus zeg maar nummers in een afspeellijst te zetten). Klopt het dat dit bij de nieuwste iPods wel kan? En is er misschien een firmware update voor de oude iPods waardoor ik deze mogelijkheid ook heb?

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"On the go" playlisten zijn exclusief voor de 3e generatie en de iPod Mini's. Natuurlijk kunnen ze dezelfde firmware ook wel voor de 1e en 2e maken, maar dat is niet echt commercieel denk ik.

Het is wel een leuke optie, maar ik heb er nog nooit echt gebruik van gemaakt

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 14:55:
Het is wel een leuke optie, maar ik heb er nog nooit echt gebruik van gemaakt
Mij lijkt het juist super handig!
Naja jammer dan... Hopen dat m'n iPod maar snel kapot gaat, kan ik een nieuwe halen ;)

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jOzh schreef op 17 april 2004 @ 14:59:
[...]

Mij lijkt het juist super handig!
Naja jammer dan... Hopen dat m'n iPod maar snel kapot gaat, kan ik een nieuwe halen ;)
Wat voor afspeellijsten wil je precies maken?

Maak je ze toch gewoon vooraf in iTunes, ik heb er nu +/- 60 incl 4 top 40 lijstjes van '60 t/m '00 en het is nog wel overzichtelijk. :)
Naja jammer dan... Hopen dat m'n iPod maar snel kapot gaat, kan ik een nieuwe halen
hehe :)

Je kunt 'm natuurlijk ook verkopen..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 15:02:
Wat voor afspeellijsten wil je precies maken?

Maak je ze toch gewoon vooraf in iTunes, ik heb er nu +/- 60 incl 4 top 40 lijstjes van '60 t/m '00 en het is nog wel overzichtelijk. :)
Als ik in de bus zit heb ik nogal eens dat ik bepaalde nummers achter elkaar wil horen (en dat veranderd met de dag dus vooraf playlists maken is dan weer niet zo handig), 't zou wel makkelijk zijn als ik ze dan alvast in een 'wachtrij' kan zetten zeg maar.
hehe :)

Je kunt 'm natuurlijk ook verkopen..
Misschien kan ik em wel dumpen bij m'n broertje :)
Of ik haal er een iPod mini bij als ze er eindelijk zijn...

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Jozh: on the go playlist!

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

Ja? Voor een 2nd gen. iPod?

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Dacht dat die het ook had ja :?

[ Voor 8% gewijzigd door sjaakaq op 17-04-2004 20:35 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh

jOzh

Sweet dude!

leokennis schreef op 17 april 2004 @ 20:35:
Dacht dat die het ook had ja :?
Helaas niet (ook niet na firmware update) of ik moet wel heel erg scheel zijn ;)

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Het klop idd dat er geen ondersteuning voor on-the-go-playlist is voor de 1 en 2e revisie van de iPod. Die functie is er alleen met update 2.1 en die is alleen geschikt voor revisie 3.
Misschien dat het later komt maar reken daar maar niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ow....ok ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Windows XP systeem met 300 Watt voeding.
1e generatie iPod

Als ik mijn firewire kaart op de voeding aansluit, werkt mijn brander niet goed meer.
Als ik mijn firewire kaart niet op de voeding aansluit, loopt mijn PC vast als ik de iPod aansluit.

Mijn conclusie: De voeding trekt het niet.
Kan ik ervoor zorgen dat de de ipod zich niet oplaadt als ik 'm de PC aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 16:01:
Windows XP systeem met 300 Watt voeding.
1e generatie iPod

Als ik mijn firewire kaart op de voeding aansluit, werkt mijn brander niet goed meer.
Als ik mijn firewire kaart niet op de voeding aansluit, loopt mijn PC vast als ik de iPod aansluit.

Mijn conclusie: De voeding trekt het niet.
Kan ik ervoor zorgen dat de de ipod zich niet oplaadt als ik 'm de PC aansluit?
dan moet je een firewire 6>4 converter hebben en daar je kabel inpluggen
4 pinnen is als het goed is zonder voeding, 6 is met. stekker is wel gewoon hetzelfde.

moet je ff dit topic doorzoeken naar een verkooppunt oid of ff apple site checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:50
wie heeft deze dingen?

http://www.trendygeek.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Nog eens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
De iFM word niet meer verder ontwikkelt. Ze zijn er mee gestopt. Geen idee waarom. :P

En de Voice Recorder is inderdaad handiger voor een interview dan voor een college. Anders zou je de iTalk kunnen proberen. Deze heeft ook nog een line in erbij waar je dus ook echt een microfoon op zou kunnen aansluiten. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
oscarvdb schreef op 15 april 2004 @ 21:48:
[...]

net even gebeld(vrijdag vergeten |:( ) en ja hoor, er wordt een nieuwe kabel opgestuurd _/-\o_

hulde aan apple voor de service _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil niet de ipod afkraken.. maar ik vind hem nie zo leuk meer :X
zo blij als ik was toen ik hem kocht.. zo blij verkoop ik hem nu weer |:( .. het blijft een beetje bagger geluid imo.. ik vind dat apple wat meer moet doen aan de 4e generatie.. zeker aan het geluid.. want voor de rest is het echt een prima ding (behalve batterij gebruik alweer ).. maar goed daarmee kon ik nog leven. alleen dat geluid niet. dus hierbij neem ik ook afscheid van de ipod.. nu maar wachten op de HI-Md >:)

offtopic:
iemand kopen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, al lijkt het me geen slecht id. Alleen kun je denk ik voor die prijs ook wel zelf je iPod lamineren (bij mij heeft het geen zin meer, damn wat raakt dat ding snel bekrast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:50
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 19:50:
[...]

Nee, al lijkt het me geen slecht id. Alleen kun je denk ik voor die prijs ook wel zelf je iPod lamineren (bij mij heeft het geen zin meer, damn wat raakt dat ding snel bekrast).
ja je hebt gelijk het is een gokje waard. ik ga ze bestellen, die iskin exo hoesjes willen niet egt door mn zak van mn replaybroek glijden. wel oppassen dat je hem niet laat vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 19:04:
ik wil niet de ipod afkraken.. maar ik vind hem nie zo leuk meer :X
zo blij als ik was toen ik hem kocht.. zo blij verkoop ik hem nu weer |:( .. het blijft een beetje bagger geluid imo.. ik vind dat apple wat meer moet doen aan de 4e generatie.. zeker aan het geluid.. want voor de rest is het echt een prima ding (behalve batterij gebruik alweer ).. maar goed daarmee kon ik nog leven. alleen dat geluid niet. dus hierbij neem ik ook afscheid van de ipod.. nu maar wachten op de HI-Md >:)

offtopic:
iemand kopen trouwens?
En je hebt er ook de goede koptelefoon opzitten? Want de iPod dopjes zijn nogal klote namelijk. ;)

Voor de mensen die op de iSkin eVo's zaten te wachten hebben we ze nu eindelijk binnen! Alleen de kleur groen is nog niet beschikbaar bij iSkin zelf, verder hebben we alle kleuren, ook de glow in the dark eVo's. :P

Ze zijn 29,75 inc bij ons en voor als iemand dat zich afvraagt staat er een route beschrijving op de website

[ Voor 20% gewijzigd door Sage op 19-04-2004 22:08 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Sage schreef op 19 april 2004 @ 10:43:
[...]
En de Voice Recorder is inderdaad handiger voor een interview dan voor een college. Anders zou je de iTalk kunnen proberen. Deze heeft ook nog een line in erbij waar je dus ook echt een microfoon op zou kunnen aansluiten. :)
Ik zie dat ljs em heeft. Hoeveel kost ie daar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej gasten,

heeft er iemand info over eventuele prijsdalingen ofzo ? Misschien ivm de komst van de mini. Ik wil er namelijk een normale I-pod gaan kopen maar het is n btje zonde als in ene blijkt dat ie een week later goedkoper is

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:31
Sage schreef op 19 april 2004 @ 22:05:
[...]

En je hebt er ook de goede koptelefoon opzitten? Want de iPod dopjes zijn nogal klote namelijk. ;)

Voor de mensen die op de iSkin eVo's zaten te wachten hebben we ze nu eindelijk binnen! Alleen de kleur groen is nog niet beschikbaar bij iSkin zelf, verder hebben we alle kleuren, ook de glow in the dark eVo's. :P

Ze zijn 29,75 inc bij ons en voor als iemand dat zich afvraagt staat er een route beschrijving op de website
Okeej.. begrijp hieruit dat online bestellen er niet in zit? Als ik zelf zo'n iskin importeer zit ik omgerekend nl. op dollar en dat vind ik net een tikkie teveel van het goede als ze hier in NL voor ongeveer 30 euro zijn te krijgen. Aan de andere kant om van Groningen apart naar Den Haag te rijden voor een Iskin.... :+

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Chocovla schreef op 20 april 2004 @ 13:27:
[...]

Okeej.. begrijp hieruit dat online bestellen er niet in zit? Als ik zelf zo'n iskin importeer zit ik omgerekend nl. op dollar en dat vind ik net een tikkie teveel van het goede als ze hier in NL voor ongeveer 30 euro zijn te krijgen. Aan de andere kant om van Groningen apart naar Den Haag te rijden voor een Iskin.... :+
Je kan hem wel telefonisch bestellen maar dan moeten we 12,50 verzendkosten en administratiekosten rekenen. De Voice Recorder kost bij ons 53.55 inc.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kun je de accu er ook zelf uithalen als hij vernieuwd moet worden, of moet je hem dan speciaal opsturen zodat Apple er zelf een nieuwe in bouwt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Motorola_V600 schreef op 20 april 2004 @ 18:31:
Kun je de accu er ook zelf uithalen als hij vernieuwd moet worden, of moet je hem dan speciaal opsturen zodat Apple er zelf een nieuwe in bouwt?
Ligt eraan of je je garantie wilt houden en je denkt dat je het zelf kunt. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sage schreef op 20 april 2004 @ 19:51:
[...]

Ligt eraan of je je garantie wilt houden en je denkt dat je het zelf kunt. ;)
Ik denk dat hij juist bedoeld dat hij al geen garantie meer heeft. Anders stuur je hem sowieso altijd op (tenminste lijkt mij ;) )
Hier is een site waar je waar je een batterij kan bestellen (en een handleiding om het dingen erin te doen) of hem kan láten repareren.
http://www.ipodbattery.com/

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik vroeg me alleen even af hoe dat nu precies zat met die accu/batterij :P Ik heb zelf helemaal geen ipod :+ maar wellicht koop ik er nog eentje in de toekomst (als ze een paar honderd euro's minder kosten :P)
Ik wilde dus alleen even weten wat voor soort accu erin zat, en of je hem zelf zou kunnen vervangen (net als bij een minidisc bijvoorbeeld). Vind het trouwens erg jammer dat je dat zelf niet kunt doen tenzij je je ipod openschroeft en de garantie verloren gaat. Daar komt nog bij dat ik niet echt gecharmeerd ben van accu's, want ze raken altijd na een tijdje "op" en dat vind ik maar niks :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbeke
  • Laatst online: 29-12-2018
Ben mij aan het overwegen om een ipodje te kopen, maar vind niet direct een oplossing voor volgende vraag:

op welke manier moet de ipod benaderd worden via windows? Moet dit echt via iTunes? Ik bedoel is deze niet te installeren als externe harde schijf ofzo?

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:50
(US & Canadian Orders Only!)
8)7

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motorola_V600 schreef op 20 april 2004 @ 21:01:
Ik vroeg me alleen even af hoe dat nu precies zat met die accu/batterij :P Ik heb zelf helemaal geen ipod :+ maar wellicht koop ik er nog eentje in de toekomst (als ze een paar honderd euro's minder kosten :P)
Ik wilde dus alleen even weten wat voor soort accu erin zat, en of je hem zelf zou kunnen vervangen (net als bij een minidisc bijvoorbeeld). Vind het trouwens erg jammer dat je dat zelf niet kunt doen tenzij je je ipod openschroeft en de garantie verloren gaat. Daar komt nog bij dat ik niet echt gecharmeerd ben van accu's, want ze raken altijd na een tijdje "op" en dat vind ik maar niks :(
iPod zal geen honderden euro's goedkoper worden.
Ik heb nu mijn 30 GB iPod bijna één jaar en merk nog niks van een verslechtering van de gebruikstijd. Oja een iPod heeft geen schoefjes!
Neem er 's eentje in je handen en zorg voor een gevuld zakje met munten, je wilt 'm gelijk meenemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

mwah, ik heb 3 jaar langs iPods gehad (5gig->10gig->20gig), maar zo heilig vond ik ze niet :)
zien er goed uit, goede bediening, maar daar houdt het dan ook op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Robbeke schreef op 21 april 2004 @ 06:48:
Ben mij aan het overwegen om een ipodje te kopen, maar vind niet direct een oplossing voor volgende vraag:

op welke manier moet de ipod benaderd worden via windows? Moet dit echt via iTunes? Ik bedoel is deze niet te installeren als externe harde schijf ofzo?
uit de startpost:
Waarom een programma gebruiken? Ik kan toch gewoon nummers Drag&Droppen naar de harddisc?
Ehm...nope. Dat kan niet. De iPod creeërt een speciale database waarin alle liedjes staan. Je kan wel drag&droppen, maar dan sla je ze alleen op en ze zullen niet verschijnen in het menu en kun je ze dus niet afspelen.
Je kan dus wel de iPod als externe harddisc gebruiken, en met de verkenner bestanden drag&droppen, maar in het menu van de iPod kan je die dus niet zien.

[ Voor 40% gewijzigd door Dude86 op 21-04-2004 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

Voor de batterij is deze site wel handig: http://www.ipodbatteryfaq.com/

Staan ook een aantal linkjes naar winkels die wel internationaal versturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Weet iemand of het mogelijk is een andere hdd in je i-pod te kwakken?? Ik heb een 2nd gen 10gieg aai-pod. Stel nu dat ik er 20 of 40 gieg in wil stoppen, kan dat??

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
mn ipod was een dure investering paar maandjes terug, maar als je dan maandag middag om 4 uur belt dat je kabel kapot is en je krijgt woensdag om half 5 een nieuwe...dat is pas service _/-\o_

hulde aan apple, heb meteen ook minder het gevoel dat je teveel betaald voor apple :)

super service _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

Als ik deze site zie zou je denken van wel, als je maar een 40gb hd heb.
http://www.chipmunk.nl/iPod/

Verder verkoopt pdasmart ook replacement 10gb schijven: http://pdasmart.com/ipodpartscenter.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
ok dit is errug kut :(

ook met nieuwe kabel blijkt hij dus niet op te laden ;( ;(
het lijkt er dus op dat het de ipod zelf is ;(

t vreemde is dat nadat hij het niet meer deed, en ik de kabel aansloot en de dock connector een beetje heen en weer bewoog hij weer begon op te laden. maar nu reageert hij dus helemaal nergens meer op ;(

dat wordt morgen dus weer bellen met apple, kijken we er nu gaat gebeuren :(

hij gaat overigens nog wel aan(paar seconden en dan valtie weer uit door lege batterij) dus het lijkt aan de aansluiting of bedrading te liggen voordat de stroom in de batterij terecht komt

[ Voor 19% gewijzigd door bolleh op 21-04-2004 18:18 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.