Het grote (oude/nieuwe) iPod topic - Deel III

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.966 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens ik heb een probleem. Ik zit momenteel een half jaar in Spanje voor studie. Nu heeft mijn vriendin 2 weken geleden bij de Bijenkorf de iPod gekocht. Het lukt haar echter niet om hem aan te sluiten op haar (windows 98) pc . Kan het kloppen dat er alleen een Firewire aansluiting bijgeleverd wordt? Volgens haar staat in de handleiding dat ze apart een verlengstukje kan kopen voor USB 1.1 en 2.0. Nu heeft ze een vrij oude pc en volgens mij alleen USB 1.0. Hoe kan ze nu toch d'r iPod aansluiten? Is er echt geen normale USB kabel bijgeleverd normaal? Thanks voor hulp, ik weet dat het newbie is, maar tis vrij lastig om via telefoon alles uit te leggen thuis :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

er zit geen usb-kabel bij inderdaad....
ze kan het beste een firewire-kaartje kopen van 20 euro....

daarna ephpod installeren en kopieren maar :)

[ Voor 16% gewijzigd door Mooody op 21-04-2004 19:38 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 17:38
Mooooody schreef op 21 april 2004 @ 19:37:
daarna ephpod installeren en kopieren maar :)
of iTunes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:48
idd beter een firewire kaartje kopen, met usb 1.0 wil je echt NIET een ipod volgooien, dat gaat gruwelijk traag. en dat lijkt niet zo erg in het begin, en dat is het ook niet, maar op den duur ga je je er _gruwelijk_ aan ergeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
Let wel dat firewire pas vanaf W98 second edition ondersteund wordt..
iTunes gaat niet werken met W98 helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ochoch schreef op 21 april 2004 @ 20:54:
Let wel dat firewire pas vanaf W98 second edition ondersteund wordt..
iTunes gaat niet werken met W98 helaas.
Oeff dan moet ze dus zelf naar een Paradigit gaan lopen om daar een Firewire kaartje in te gaan laten bouwen. Stel DAT we het alleen met USB 1.0 willen doen, wat voor kabel kan ze dan kopen? Is het een mogelijkheid?
Volgens mij draait ze 98SE dus wat voor software raden jullie dan aan? EPHPOD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:48
als het goed is is een usb kabel toch gewoon universeel? ok het zal langzamer gaan maar het werkt wel.
je moet dan die apple dock > firewire/usb kabel hebben, en ja die is best duur :(
ongeveer even duur als een firewire kaartje, waarmee je sneller overzet en hem ook kan opladen. nadeel is wel dat als je iets naar andere pc wilt zetten je daar ook firewire moet hebben

ephpod is wel handig in het begin ja, maar ik vind itunes toch lekkerder werken. t geeft mij een wat meer "solide" feel

<edit>

net overigens even gebeld weer met apple, situatie uitgelegd dat het toch niet de kabel was, en nu komt er een koerier om mn ipod op te halen voor reparatie, zo niet een nieuwe, dus dat is weer superservice van apple _/-\o_

of ik een nieuwe krijg of mn gerepareerde kan me nix schelen, kwil em gewoon weer werkend hebben ;(

[ Voor 27% gewijzigd door bolleh op 22-04-2004 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 12:38:
[...]

Oeff dan moet ze dus zelf naar een Paradigit gaan lopen om daar een Firewire kaartje in te gaan laten bouwen. Stel DAT we het alleen met USB 1.0 willen doen, wat voor kabel kan ze dan kopen? Is het een mogelijkheid?
Volgens mij draait ze 98SE dus wat voor software raden jullie dan aan? EPHPOD?
Dat kaartje inbouwen is zo simpel als wat, gewoon in een vrij pci slot proppen en even de voedingsstekker aansluiten, pas nog een Sweex 3 poort kaartje gekocht, zat een heel uitgebreide handleiding bij.
Met windows XP ben je dan gelijk klaar zonder drivers, voor Win98 moet je toch nog even wat handelingen verrichten;
http://www.ipodlounge.com/faqs_more.php?id=3003_0_10_0_C
Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Voor de dames onder ons :P :

De nieuwe nieuwe lentecollectie is uit, het Gucci iPod hoesje :+ :

Afbeeldingslocatie: http://www.pcmweb.nl/img.db?276049

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:44

xdc

dimitio schreef op 22 april 2004 @ 22:25:

[afbeelding]
oe ah geil
beterz P

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 13:03
dimitio schreef op 22 april 2004 @ 22:25:

[afbeelding]
Nou... ik ben geen dame maar ik zou dat hoesje ook wel willen hoor, heb toevallig meer info?

Weet iemand misschien wanneer er ergens een goede aanbieding oid. komt, ben namenlijk ook van plan eentje aan te schaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Lawtje.com schreef op 23 april 2004 @ 03:50:
[...]

Nou... ik ben geen dame maar ik zou dat hoesje ook wel willen hoor, heb toevallig meer info?

Weet iemand misschien wanneer er ergens een goede aanbieding oid. komt, ben namenlijk ook van plan eentje aan te schaffen :)
euh, tis gewoon het bijgeleverde iPod hoesje met een stukje stof er op....zelf-gemaakt knutselwerkje :Y)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
En bij een Gucci hoesje hoort natuurlijk ook een Gucci prijsje: $195,- :+

Gucci Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 09:20

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Lawtje.com schreef op 23 april 2004 @ 03:50:
[...]
Dit wil ik eigelijk ook wel weten. Laatst even bij dixons wezen kijken voor 20 GB en die is dus €450(!) Bij de bijenkorf aktie was deze €350,- Als ik dus weet dat zo'n prijs mogelijk is dan ga ik niet €450 neertellen... Dan heb ik een beetje het goevoel te veel te betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dimitio schreef op 23 april 2004 @ 11:01:
En bij een Gucci hoesje hoort natuurlijk ook een Gucci prijsje: $195,- :+

Gucci Website
hey.. dat is gewone zwarte riemclip met een stofje uit het jaar 0 en 2 draadjes.

Flitsend hoor.. en die prijs is het ook zeker waard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand hier met een Belkin car charger??

ik krijg hem niet goed in onze auto connector, Valt er vrijwel meteen uit.

heb hem nu met behulp van elastiekjes goed vast zitten, maar dit lijkt me niet de manier.

het gaat dus om deze

Afbeeldingslocatie: http://us.st7.yimg.com/store4.yimg.com/I/1800mobiles_1786_2785887

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 00:14
EVILSalami schreef op 25 april 2004 @ 23:46:
Dit wil ik eigelijk ook wel weten. Laatst even bij dixons wezen kijken voor 20 GB en die is dus €450(!) Bij de bijenkorf aktie was deze €350,- Als ik dus weet dat zo'n prijs mogelijk is dan ga ik niet €450 neertellen... Dan heb ik een beetje het goevoel te veel te betalen...
Bij de Apple Store for Education is de 20GB momenteel het goedkoopste: EUR 412,93 inclusief verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al een tijd de 40GB iPod (Firmware 2.1) en deze heeft prima gewerkt in Windows XP Professional Service Pack 1.
Nu ben ik geupgrade naar Windows XP Professional Service Pack 2 Release Candidate 1, nu heb ik het probleem dat mijn iPod niet meer herkend wordt.

Wanneer ik mijn ipod nu connect meldt de iPod "Do not disconnect", Device manager laat een uitroep teken zien bij:
Disk Drives --> Apple Computer Inc iPod IEEE 1394 SBP2 Device
(Met als melding "This device cannot start" of de melding "No drivers are installed for this device")

Wanneer ik iPod Updater start krijg ik de melding "Cannot mount iPod" ook krijg ik in mijn Eventviewer een error:

Source: sbp2port
Description: "Driver detected an internal error in its data structures for ."

Wat heb ik al geprobeerd?
- vele malen een Uninstall/Re-install van Firewirekaart, iTunes, iPod Updater in allerlei combinaties
- Uitzetten IMAPI / Gear CD Burning services
- Vele posts gelezen ipodlounge, tweakers maar kan daar weinig over vinden.

Ik kom wel veel berichten tegen op andere fora over mogelijke problemen met de sbp2port.sys driver in Windows XP SP2 RC1.

Heeft hier iemand zijn iPod werkend met Service Pack 2? Of andere suggesties waar dit aan kan liggen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 16:23:
Heb al een tijd de 40GB iPod (Firmware 2.1) en deze heeft prima gewerkt in Windows XP Professional Service Pack 1.
Nu ben ik geupgrade naar Windows XP Professional Service Pack 2 Release Candidate 1, nu heb ik het probleem dat mijn iPod niet meer herkend wordt.

Wanneer ik mijn ipod nu connect meldt de iPod "Do not disconnect", Device manager laat een uitroep teken zien bij:
Disk Drives --> Apple Computer Inc iPod IEEE 1394 SBP2 Device
(Met als melding "This device cannot start" of de melding "No drivers are installed for this device")

Wanneer ik iPod Updater start krijg ik de melding "Cannot mount iPod" ook krijg ik in mijn Eventviewer een error:

Source: sbp2port
Description: "Driver detected an internal error in its data structures for ."

Wat heb ik al geprobeerd?
- vele malen een Uninstall/Re-install van Firewirekaart, iTunes, iPod Updater in allerlei combinaties
- Uitzetten IMAPI / Gear CD Burning services
- Vele posts gelezen ipodlounge, tweakers maar kan daar weinig over vinden.

Ik kom wel veel berichten tegen op andere fora over mogelijke problemen met de sbp2port.sys driver in Windows XP SP2 RC1.

Heeft hier iemand zijn iPod werkend met Service Pack 2? Of andere suggesties waar dit aan kan liggen?
Ik wacht altijd met het installeren van updates tot dat het uit de beta fase is en dan kijk ik daarna alsnog of er geen grote problemen zijn met de updates. Ik hou niet van een computer die ik daarna weer helemaal moet fixen. :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sage schreef op 26 april 2004 @ 17:28:
[...]
Ik wacht altijd met het installeren van updates tot dat het uit de beta fase is en dan kijk ik daarna alsnog of er geen grote problemen zijn met de updates. Ik hou niet van een computer die ik daarna weer helemaal moet fixen. :P
Dat is het hem juist, dit is geen beta meer maar een Release Candidate.
Er worden ook geen echt super grote problemen meer gemeld. Verder zie ik nergens op fora meldingen van mensen die problemen zouden hebben icm iPod en SP2 (Misschien dus wel omdat de meeste een afwachtende houding aannemen, ik zie trouwens ook geen meldingen staan van mensen waarbij het wel werkt).

Ik kan altijd nog terug naar SP1 maar de nieuwe dingen in SP2 bevallen me gewoon erg goed. Verder is denk ik de kans groot dat dit probleem ook optreed in de Final SP2.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2004 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

Ik gebruik m'n aan de FW-kaart gekoppelde dock om m'n iPod op te laden. Zodra ik 'm erop hang vindt 'ie het nodig om zich bij Windows als harddisk te melden en krijg ik het icoontje 'veilig verwijderen' (plus de melding op het scherm van de iPod: Koppel niet los).

Kan ik ergens iets instellen dat 'ie niet automatisch gaat mounten bij het op de dock zetten? Negen van de tien keer is dat toch slechts om te laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shemez
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 01:09
Ik ben dit weekend terug gekomen uit New York waar ik een docking station voor mijn iPod heb gekocht voor 100 dollar. Hij is compleet draadloos en bestaat uit een staaf van ongeveer 30cm met vier scharnieren die je kan draaien om een goede positie te krijgen. Boven op de staaf zit het docking station met de mogelijhheid een FM frequentie te selecteren op een LCD display met backlight. Ik helemaal blij tot ik thuis kwam... ik kan hem net niet goed genoeg positioneren in mijn Volkswagen Golf om er makelijk bij te komen zonder de radio of the climate controle te blokkeren... Ik heb er dus geen moer aan...8)7

Hier is nog een foto van de "DLO TransPod FM All-In-One Car Solution for iPod (For 3G iPods with 30 pin dock connector)" trouwens:

Afbeeldingslocatie: http://www.netalog.com/products/proimage/w009-2002.jpg

Als iemand hem wilt kopen hoor ik dat graag... Ik hoor wel wat je ervoor wilt geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Shemez

Ik ga volgende maand naar New York, en wil daar een iPod en in-ear buds gaan aanschaffen, nog enkele tips voor me? Waar te kopen? Gewoon bij de Apple shop bij broadway?

En de doos, zou ik die kunnen meenemen, of kan ik hem beter los naar NL opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die in ear dingen schijnen nogal ruk te klinken.
Haal dan die witte sony doppen als je daar toch bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik heb op veel sites gelezen dat ze echt zeer lekker klinken, ook deze gebruiker is onder de indruk:
http://www.raffaz.net/apple_in-ear_headphones.html

(hele mooie foto's van allerlei mac apparatuur daar btw :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 12:53:
Hmm ik heb op veel sites gelezen dat ze echt zeer lekker klinken, ook deze gebruiker is onder de indruk:
niet echt bepaald een hele objectieve site he? aangezien ze het alleen over mac-stuff hebben.
Zoals sjohar al zei, nu je toch naar amerika gaat kan je beter een paar echte goede doppen kopen zoals de Sony MDR-EX71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shemez
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 11:33:
@ Shemez

Ik ga volgende maand naar New York, en wil daar een iPod en in-ear buds gaan aanschaffen, nog enkele tips voor me? Waar te kopen? Gewoon bij de Apple shop bij broadway?

En de doos, zou ik die kunnen meenemen, of kan ik hem beter los naar NL opsturen?
Ik ben gewoon de eerste de beste Best Buy winkel binnen gelopen en zag die docking station hangen. Ik heb eerlijk gezegt niet op prijzen van de iPod of oordopjes gelet. Tevens heb ik totaal geen douane gezien na het ophalen van mijn koffer, dus ik heb geen controle gehad. Ik had wel voor de zekerheid de doos achtergelaten, maar voor de iPod is dat wat anders dan voor een docking station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 12:53:

(hele mooie foto's van allerlei mac apparatuur daar btw :9 )
Ja sommige mensen beweren ook dat de standaard ipod doppen goed zijn.

Ergens loopt een draadje over wat zijn goede doppen, moet je daar eens rondkijken.
Die sony doppen komen goed uit de bus en ook mooi wit voor je ipod voor dezelfde prijs (zoiets was het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Mijn iPod 10GB 3rd gen (komt uit de VS) blijft niet langer opgeladen dan een dag.. :|
Garantie zal ik hier wel niet hebben.
Heb even gekeken naar een batterij op eBay maar die dingen kosten ook al gauw zo'n 50,00 euro.

Bah, wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

je hebt gewoon wereldwijd garantie, dus ik zou apple maar eens gaan bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Nu online
seb_ schreef op 27 april 2004 @ 16:11:
je hebt gewoon wereldwijd garantie, dus ik zou apple maar eens gaan bellen
Hmm.. ok.
Ik heb em wel 2ehands aangeschaft, maakt dat dan ook nog wat uit? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Phreak schreef op 27 april 2004 @ 15:59:
Mijn iPod 10GB 3rd gen (komt uit de VS) blijft niet langer opgeladen dan een dag.. :|
Garantie zal ik hier wel niet hebben.
Heb even gekeken naar een batterij op eBay maar die dingen kosten ook al gauw zo'n 50,00 euro.

Bah, wat nu?
dat is normaal bij een 3rd gen....had ik ook last van en mijn broertje nu ook....(5-6 uur zonder aan te raken, zelfs geen backlight)

je kan het accepteren of een iRiver kopen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Mooody op 27-04-2004 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Nu online
Mooooody schreef op 27 april 2004 @ 16:58:
[...]

dat is normaal bij een 3rd gen....had ik ook last van en mijn broertje nu ook....(5-6 uur zonder aan te raken, zelfs geen backlight)

je kan het accepteren of een iRiver kopen ;)
Hmmm nee geen 5-6 uur.
Ik heb 'em per dag maximaal een uur aan staan, heen een half uur en terug ook een half uur. De rest van de dag raak ik 'em niet aan. De volgende dag kan ik er dan alleen nog maar mee heen (naar school) en dan is hij alweer leeg en wil hij niet meer aan blijven. Dus bij 1,5 uur is hij alweer leeg en dat lijkt me allesbehalve normaal, hiervoor deed hij het veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

ja, is redelijk normaal...

als je hem uit hebt, wordt de batterij ook leeggezogen...

ik kon hem ook maar 2 dagen lang in de trein gebruiken (2x 1,5 uur) en dan moest-ie weer achter de lader....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phreak schreef op 27 april 2004 @ 17:34:
[...]

Hmmm nee geen 5-6 uur.
Ik heb 'em per dag maximaal een uur aan staan, heen een half uur en terug ook een half uur. De rest van de dag raak ik 'em niet aan. De volgende dag kan ik er dan alleen nog maar mee heen (naar school) en dan is hij alweer leeg en wil hij niet meer aan blijven. Dus bij 1,5 uur is hij alweer leeg en dat lijkt me allesbehalve normaal, hiervoor deed hij het veel beter.
Als je 'm vol oplaadt kun je er langer mee dan 1,5 uur. Hij blijft namelijk in stand-by staan als je 'm niet gebruikt en daardoor kun je er de volgende dag nog maar een half uur mee. Op een volledig opgeladen accu kan je 'm direct na het opladen +/- 5-6 uur gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Nu online
Ik heb er tot voor kort zelfs 3 dagen mee gedaan, dus dat hij er nu ineens maar 1 dag mee doet vind ik apart. Heb 'em net ff helemaal opgeladen, toen gereset en nu gaf hij aan dat hij nog maar voor de helft opgeladen was.
Ligt nu weer aan de lader. Eens kijken hoe lang hij nu weer gaat laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Phreak schreef op 27 april 2004 @ 19:05:
Ik heb er tot voor kort zelfs 3 dagen mee gedaan, dus dat hij er nu ineens maar 1 dag mee doet vind ik apart. Heb 'em net ff helemaal opgeladen, toen gereset en nu gaf hij aan dat hij nog maar voor de helft opgeladen was.
Ligt nu weer aan de lader. Eens kijken hoe lang hij nu weer gaat laden.
Verder heb je natuurlijk garantie dus dan word je batterij gratis vervangen. Gewoon even Apple bellen en dan optie drie kiezen, dus andere diensten. Anders sta je 3 kwartier in de wacht. ;)

Nummer:
020-3469104

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, op ipodlounge.com is iedereen lyrisch over de Shure E3c oordopjes, deze zijn ook in-ear en worden bewonderd door de audiofielen.

Iemand hier al ervaring met de Shure's? E2 of E3?

De E3c is alleen best prijzig, zo'n $179. Kan ik op zich wel mee leven want je koopt zo'n mooie en dure ipod en dan ga je je zelf beperken met de standaard buds.

Me broertje heeft de G2 10gb en ik ben inderdaad niet zo onder de indruk van de standaard ear buds. Vooral als er een beetje bass bij komt kijken beginnen ze al snel te vervormen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 20:57:
Hmm, op ipodlounge.com is iedereen lyrisch over de Shure E3c oordopjes, deze zijn ook in-ear en worden bewonderd door de audiofielen.

Iemand hier al ervaring met de Shure's? E2 of E3?

De E3c is alleen best prijzig, zo'n $179. Kan ik op zich wel mee leven want je koopt zo'n mooie en dure ipod en dan ga je je zelf beperken met de standaard buds.

Me broertje heeft de G2 10gb en ik ben inderdaad niet zo onder de indruk van de standaard ear buds. Vooral als er een beetje bass bij komt kijken beginnen ze al snel te vervormen.
lees ff mijn ervaringen met de E3's in het oordopjes-topic :)

ik kan ze sterk aanbevelen....op head-fi.org worden ze 2e hands voor $120 aangeboden (minder dan 100 euro)....zijn allemaal audiofielen die erg zuinig op hun spullen zijn (mijn 2e handse E3's waren ook in perfecte staat)

kort gezegd: de E3's klinken echt alsof je een koptelefoon van 100 euro op je hoofd hebt....echt heel bijzonder wat uit zulke kleine dopjes kan komen _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Mooody op 27-04-2004 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Zijn er überhaupt mensen met goeie ervaringen met de levensduur van de batterij? Want al ik dit zo allemaal lees, wordt ik niet vrolijk als (hopelijk) aankomende iPod bezitter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 09:45

oscarvdb

and like that...

EVILSalami schreef op 28 april 2004 @ 00:06:
Zijn er überhaupt mensen met goeie ervaringen met de levensduur van de batterij? Want al ik dit zo allemaal lees, wordt ik niet vrolijk als (hopelijk) aankomende iPod bezitter...
Als ik 'm 7 uur achter elkaar gebruik, is ie daarna wel bijna leeg :)
Het opladen gaat redelijk snel (1 uur voor 80%, 4 uur voor 100%) dus daar heb ik niet zo'n problemen mee. De batterij is goed voor +- 500 'charge cycles' dus 500 keer charge en decharge. Elke 3 dagen moet ik toch wel even bijvullen, soms wat meer, soms wat minder, dus mijn ipodbatterij zal het ongeveer 1500 dagen volhouden. Tegen die tijd wil ik waarschijnlijk toch weer een betere.

Het probleem van de iPod is dat ie zo lekker klinkt, dat je continu ernaar wilt luisteren. Dan vind je 8 uur batterijtijd opeens niet zoveel meer :)

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:29

sjaakaq

It might get loud

EVILSalami schreef op 28 april 2004 @ 00:06:
Kijk 8 uur is weinig, maar bekijk het zo:
1)iPod, 8 uur:
Je gaat met de trein naar je werk en luister muziek. In de pauze ook, en op de terugweg in de trein. Dan ga je nog even fitnessen waarbij je de iPod luistert. Dit doe je 2 dagen, en op de tweede dag zet je je iPod 's avonds in de lader. 's Morgens issie vol, en kun je weer 2 dagen.

2)iRiver (bijv.), 16 uur:
Je gaat met de trein naar je werk en luister muziek. In de pauze ook, en op de terugweg in de trein. Dan ga je nog even fitnessen waarbij je de iRiver luistert. Dit doe je 4 dagen, en op de tweede dag zet je je iRiver 's avonds in de lader. 's Morgens issie vol, en kun je weer 4 dagen.

Oftewel: het enige verschil is dat je em 2x zo vaak in de lader/dock moet doen, een karwei van niks.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

oscarvdb schreef op 28 april 2004 @ 09:27:
[...]

Als ik 'm 7 uur achter elkaar gebruik, is ie daarna wel bijna leeg :)
Het opladen gaat redelijk snel (1 uur voor 80%, 4 uur voor 100%) dus daar heb ik niet zo'n problemen mee. De batterij is goed voor +- 500 'charge cycles' dus 500 keer charge en decharge. Elke 3 dagen moet ik toch wel even bijvullen, soms wat meer, soms wat minder, dus mijn ipodbatterij zal het ongeveer 1500 dagen volhouden. Tegen die tijd wil ik waarschijnlijk toch weer een betere.
in de praktijk gaat een accu 5-6 uur mee en mensen die veel reizen moeten 'm dan elke dag opladen om er zeker van te zijn dat-ie de volgende dag niet een uurtje mee zal gaan....
met dit in het achterhoofd en het feit dat een accu in de loop der tijd slechter wordt, zal de accu na 1,5 jaar vrij nutteloos zijn....lekker als je hem nog wil verkopen...
Het probleem van de iPod is dat ie zo lekker klinkt, dat je continu ernaar wilt luisteren. Dan vind je 8 uur batterijtijd opeens niet zoveel meer :)
de dopjes/koptelefoon maken dat een mp3-speler lekker klinkt....een no-name mp3-speler met Shure dopjes zal altijd "lekkerder" klinken dan de iPod met bijgeleverde dopjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

leokennis schreef op 28 april 2004 @ 10:37:
Oftewel: het enige verschil is dat je em 2x zo vaak in de lader/dock moet doen, een karwei van niks.
mee eens...maar wat nou als je op vakantie gaat?
niets is zo frustrerend dan een lege accu als je in de bus zit op weg naar Parijs/Spanje/etc.

meer accutijd is altijd beter, hoe je het ook bekijkt.....
dat sommige mensen genoeg hebben met 5-6 uur accutijd is goed te geloven en voor hun is de iPod dan ook prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yosemite
  • Laatst online: 30-07 00:14
Vandaag bestaat de iTunes Music Store precies 1 jaar. Ter gelegenheid hiervan heeft Apple vandaag een nieuwe versie van iTunes uitgebracht (versie 4.5) en een firmware update de iPod (1.4 voor G1 en G2; 2.2 voor G3 en 1.1 voor iPod mini).

De windows versie van iTunes kan nu ook WMA files converteren naar AAC. Daarnaast is er ondersteuning voor de nieuwe Apple Lossless encoder.

http://www.apple.com/itunes/download/
http://www.apple.com/ipod/download/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Mooooody schreef op 28 april 2004 @ 11:11:
[...]

de dopjes/koptelefoon maken dat een mp3-speler lekker klinkt....een no-name mp3-speler met Shure dopjes zal altijd "lekkerder" klinken dan de iPod met bijgeleverde dopjes :)
Ach, als ik een no-name mp3-speler en de iPod aan dezelfde oordopjes hang, weet ik eigenlijk wel zeker dat de Pod beter zal klinken. Je post klinkt alsof de mp3speler zelf totaal geen invloed heeft op de muziekkwaliteit.

Over accuprobleem:
Volgens mij kan je er een 'extern voedingsblok' aanhangen waar je dan gewoon 4x AA penlites in kan doen. Met vier van die dingen doe je 10-15 uur. Plus nog een opgeladen accu, wordt +- 20 uur accuduur. Ik heb het niet nodig, maar wel handig voor de veel-reizenden.

Hoelang houden de iRivers het trouwens vol? Of doen die het op penlites?

offtopic:
Is er trouwens iemand die zijn dock kwijt wil? Ik wil wel zo'n ding hebben maar 40 euro vind ik toch wat te prijzig... Iemand?

[ Voor 9% gewijzigd door oscarvdb op 28-04-2004 11:59 ]

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

oscarvdb schreef op 28 april 2004 @ 11:56:
[...]

Ach, als ik een no-name mp3-speler en de iPod aan dezelfde oordopjes hang, weet ik eigenlijk wel zeker dat de Pod beter zal klinken.
logisch, want de iPod heeft prima geluidskwaliteit....ik heb zelf vanaf het begin der iPods een iPod gehad :)
Je post klinkt alsof de mp3speler zelf totaal geen invloed heeft op de muziekkwaliteit.
de mp3-speler heeft zeker wel invloed, dat neemt nog niet weg dat bijv. een Muvo met Shure's beter zal klinken dan een iPod met originele dopjes....
Over accuprobleem:
Volgens mij kan je er een 'extern voedingsblok' aanhangen waar je dan gewoon 4x AA penlites in kan doen. Met vier van die dingen doe je 10-15 uur. Plus nog een opgeladen accu, wordt +- 20 uur accuduur. Ik heb het niet nodig, maar wel handig voor de veel-reizenden.
ik ken de externe accu, die gaat zo'n 8 uur mee
natuurlijk niet echt een oplossing, want dan verdwijnt het hele idee van compacte mp3-speler
Hoelang houden de iRivers het trouwens vol? Of doen die het op penlites?
de iRiver iHP-serie heeft een Lithium Polymer batterij en gaat 14-18 uur mee (afhankelijk van compressietechniek en gebruik)

(zoals de mensen op GoT weten) heb ik altijd gezworen bij iPods, maar nu ik een iRiver hebt, zie ik in dat er betere spelers zijn dan de iPod....

de iRiver is lelijker en iets dikker, maar heeft daarentegen geen hoesje nodig, zodat het dikteverschil in voordeel van de iRiver uitvalt...
de iRiver heeft meer opties (fm radio, goede EQ, optische line-in/out) en is goedkoper (iRiver: 399 (nu 349 bij v&d) / iPod 20gig: 435)

dit alles absoluut niet om de iPod af te kraken, want het blijft de mooiste en fijnst-werkende mp3-speler op de markt....alleen het uiterlijk is helaas niet genoeg om de strijd te "winnen" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Mooooody schreef op 28 april 2004 @ 12:07:

[...]

de mp3-speler heeft zeker wel invloed, dat neemt nog niet weg dat bijv. een Muvo met Shure's beter zal klinken dan een iPod met originele dopjes....
Eens :)
[...]

ik ken de externe accu, die gaat zo'n 8 uur mee
natuurlijk niet echt een oplossing, want dan verdwijnt het hele idee van compacte mp3-speler
Ah wist ik niet. Ik heb dat ding ook nooit in het echt gezien, alleen in de Apple Store zien staan. Hij is ook behoorlijk prijzig; 60 euro. Als ze prijs wat gunstiger was, had ik m wel gekocht voor de lange tripjes. Zelfs als dat ding 3x zo groot wordt kan ik m nog wel kwijt eigenlijk. Voor 8 uur extra wil ik best wat ruimte opofferen.

Apple is sowieso niet te gul bij het prijzen van haar artikelen.

[ Voor 5% gewijzigd door oscarvdb op 28-04-2004 12:15 ]

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is weer een nieuwe iPod firmware update te downloaden voor zowel de iPod 1e, 2e en 3e generatie als de iPod Mini.
Changes for iPod without a Dock connector
Compatibility with iTunes 4.5 and the iTunes Music Store
Improved playback performance

Changes for iPod with a Dock connector and iPod mini
Compatibility with iTunes 4.5 and the iTunes Music Store
Improved playback performance
Support for the Apple Lossless Encoder, to enable compressed music encoding at high quality
http://www.apple.com/ipod/download/

Yosimite was me al voor zie ik.. anyway, toch leuk dat ze ook nog aandacht besteden aan de eerste en 2e generatie.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Nu online
iPod viel vandaag na 15 minuten draaien al uit. De dag ervoor had ik hem opgeladen, ding is gewoon echt niet goed meer denk ik. Ik installeer nog ff de update en als het probleem dan nog niet opgelost is ga ik met Apple bellen.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phreak schreef op 28 april 2004 @ 16:17:
iPod viel vandaag na 15 minuten draaien al uit. De dag ervoor had ik hem opgeladen, ding is gewoon echt niet goed meer denk ik. Ik installeer nog ff de update en als het probleem dan nog niet opgelost is ga ik met Apple bellen.. :|
hoelang kun je ermee als je 'm direct na het opladen gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Heb op de 16e mijn iPod besteld. Krijg ik vandaag telefoon dat door een fout ik me iPod pas Zaterdag kan verwachten.

Het leven is oneerlijk :'(

http://flickr.com/photos/itommy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 16:15:
Yosimite was me al voor zie ik.. anyway, toch leuk dat ze ook nog aandacht besteden aan de eerste en 2e generatie.
Tsja, wat heet aandacht: Ze zorgen alleen dat je ook gebruik kunt maken van ITMS (door AAC ondersteuning?) in de toekomst, wat alleen maar extra inkomsten voor apple betekend.

Ik vind het verbazinwekkend dat er niet wat features zoals on-the-go-playlists of ratings zijn geport. Of denkt apple serieus dat 1G en 2G bezitters overstappen naar een nieuwe 3G vanwege die features?

(nuancerinkje: Ik heb m'n 2G 10GB gekocht zonder er vanuit te gaan dat die features er zouden komen en ben er nog steeds elke dag ultra happy mee :) )

[ Voor 12% gewijzigd door CyberSnooP op 28-04-2004 18:40 ]

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Gisteren een iPod 20Gb opgehaald bij de V&D (Speciale klanten koopavond 5% Korting)

Ze hadden alleen nog het showmodel, en de verkoper zei dat ie nog nooit was gebruikt. Hij ziet er nog helemaal nieuw uit chroom is nog mooi en alle dingen die er bij geleverd zijn zaten nog helemaal in plastic. Toch hebben we van de verkoper nog 3 jaar extra garantie (ter waarde van € 57,- er bij gekregen.)

Nu heb ik hem gisteren op de PC aangesloten (met vuurdraad) en zei de iPod dat ik hem niet los mocht koppelen. Na 2 uur te hebben gewacht heb ik op apple.com ff gezocht en de Menu/Play knoppen-truck gevonden.

Nog gelijk even de nieuwe firmware gedownload, en geïnstalleerd en dat programma ziet de iPod ook gewoon.

iPod bleef nog steeds op niet loskoppelen staan.

Toen toch maar ff de software geïnstalleerd (MusicMatch Jukebox) na de installatie stond er eindelijk een grote vink in mijn beeld met de mededeling dat ik hem mag loskoppelen. iPod losgekoppeld en weer aangesloten (wordt toch eens tijd om MP3'tjes op dat ding te zetten) en hij heeft dus vanaf gisteravond 0:00 uur t/m vanochtend 07:30 uur gestaan op "Niet Loskoppelen" en ik heb er nog geen nummer op staan.

Zie ik iets over het hoofd, is de installatie zo k*t dat als je de iPod hebt aangesloten voordat je de softeware hebt geïnstalleerd dat je hem dan nooit meer aan de praat krijgt ?

(hehehe nog ff verder wezen zoeken op iPodlounge)
Q: Why does the iPod always flash 'Do Not Disconnect' when connected to my Computer?

A: The iPod will always flash this when mounted. This is telling you that the iPod and the computer have established a connection. You should not disconnect the iPod with this flashing or you run the risk of corrupting the iPodis hard drive or the iPod database. Be sure to unmount the iPod before disconnecting it from the computer. In 3rd generation models, the iPod will change to the Main menu when it's OK to disconnect. In 1st and 2nd generation models, it will flash 'OK to Disconnect' when it's safe to disconnect.
Zal dus waarschijnlijk niks aan de hand zijn met dat "Niet loskoppelen" |:(

Enige wat mij nu nog bezig houdt is, hoe krijg ik muziek op mijn iPod, aangezien MusicMatch Jukebox hem niet ziet. Bij remote device is het puldownmenu (waar je een keuze voor een apparaat zou moeten maken) grayed out en kan ik dus niet kiezen voor een iPod.

[ Voor 29% gewijzigd door Luppie op 29-04-2004 09:06 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cobra_Lup schreef op 29 april 2004 @ 08:56:
Gisteren een iPod 20Gb opgehaald bij de V&D (Speciale klanten koopavond 5% Korting)

Toen toch maar ff de software geïnstalleerd (MusicMatch Jukebox) na de installatie stond er eindelijk een grote vink in mijn beeld met de mededeling dat ik hem mag loskoppelen.
Zie ik iets over het hoofd, is de installatie zo k*t dat als je de iPod hebt aangesloten voordat je de softeware hebt geïnstalleerd dat je hem dan nooit meer aan de praat krijgt ?

(hehehe nog ff verder wezen zoeken op iPodlounge)

[...]

Zal dus waarschijnlijk niks aan de hand zijn met dat "Niet loskoppelen" |:(

Enige wat mij nu nog bezig houdt is, hoe krijg ik muziek op mijn iPod, aangezien MusicMatch Jukebox hem niet ziet. Bij remote device is het puldownmenu (waar je een keuze voor een apparaat zou moeten maken) grayed out en kan ik dus niet kiezen voor een iPod.
Gefeliciteerd met je aankoop

Dat "niet loskoppelen" krijg je altijd als je 'm aansluit, vaak gaat iTunes 'm synchroniseren dus dan is het niet verstandig dat je de stekker eruit trekt als dit gebeurt. Het is meer een soort van beveiliging.

Je kunt 'm ontkoppelen door bij "deze computer" met de rechtermuisknop op de iPod te klikken en "Eject" te kiezen. Ook zit er in Music Match of iTunes zo'n optie.

Nou maakt het in de gebruik niet zoveel uit of je 'm wel of niet eerst softwarematig ontkoppelt voor je 'm verwijderd. In het ergste geval krijg je geen beeld op de iPod en moet je 'm even resetten als het mislukt maar vaak is er niks aan de hand.

Ik zou alleen iTunes gaan gebruiken ipv Music Match, die ziet 'm direct :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 09:50:
[...]

Ik zou alleen iTunes gaan gebruiken ipv Music Match, die ziet 'm direct :)
Maar voordat je iTunes installeert eerst alles wat met Music Match te maken heeft er af gooien op de goede manier en dan pas iTunes installeren. Anders krijg je conflicten en werkt iTunes ook niet.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel was hiij nu met die 5% korting?
Zo'n hekel aan mensen die iets kopen met een korting en er niet bij zetten wat de prijs nu was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Laatst online: 14-08 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

lol

Hij was € 449,- min 5% = € 426,55

Hier bovenop heb ik 3 jaar garantie ter waarde van € 57,-

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

dat is nogsteeds 75 euro meer dan een iRiver-120 nu bij de v&d kost.....daar valt ff rekening mee te houden vind ik :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mooody op 29-04-2004 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cobra_Lup schreef op 29 april 2004 @ 13:36:
lol

Hij was € 449,- min 5% = € 426,55

Hier bovenop heb ik 3 jaar garantie ter waarde van € 57,-
Ah ok, best aardig dealtje.

Beetje raar is dat 1 jaar extra bij apple 80 euro kost (dacht ik) en jij er 57 voor betaald voor 3 jaar (neem aan via v&d verzekering niet via apple).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Zo, vandaag viel mijn vachtje voor mn Pod door de brievenbus. Niet zo'n officiele Iskin o.i.d. maar een cheapo iXtras 0.1mm transparant siliconenhoesje. Was even prutsen om dat ding er goed omheen te krijgen, nu nog steeds niet helemaal goed, maar het kan ermee door. Ik heb nu meer het gevoel dat ding goed neer te kunnen leggen zonder Hem te beschadigen. Het jammere is wel dat de achterkant niet meer reflecterend is. En er staat zo'n watermerk van iXtras achterop. Oja, en hij stinkt :9 Er zitten gewoon gaten in waar je connectors kan aansluiten en voor het lcd scherm. De knoppen zijn nog gewoon te bedienen.

Op dit moment is het nog niet ideaal, maar ik denk dat als ik dat hoesje goed eromheen heb getrokken, het toch wel mooi/handig is.

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Korakal schreef op 26 april 2004 @ 18:43:
Ik gebruik m'n aan de FW-kaart gekoppelde dock om m'n iPod op te laden. Zodra ik 'm erop hang vindt 'ie het nodig om zich bij Windows als harddisk te melden en krijg ik het icoontje 'veilig verwijderen' (plus de melding op het scherm van de iPod: Koppel niet los).

Kan ik ergens iets instellen dat 'ie niet automatisch gaat mounten bij het op de dock zetten? Negen van de tien keer is dat toch slechts om te laden...
^^ nog geen reactie op gehad; niemand die zich daar ook aan ergert en een oplossing heeft gevonden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:25
dag medetweakers,

bedankt alvast voor alle info @ ST :)

alleen 1 ding:
als ik er eentje ga kopen wil ik eigenlijk best wel een beetje netjes houden, oplossing: Iskin! mwa ik gekeken op de site, super chill! vooral dat fluoriserend!

maargoed, dan staat daaronder een link (ljs.nl) maar daar kan ik nergens een prijslijst vinden :/
daar ben ik wel naar op zoek want er zijn daar best veel Ipod asse.

ben ik nou blind offe?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
hier is ook nog een site met erg mooie util's!

*klik*
ik weet alleen niet of ze allemaal in nederland verkrijgbaar zijn :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Korakal schreef op 30 april 2004 @ 00:01:
[...]

^^ nog geen reactie op gehad; niemand die zich daar ook aan ergert en een oplossing heeft gevonden? :P
Euhm dat maakt nie uit hoor; hij laadt ook op als er staat 'niet loskoppelen' hoor. En dat systray icoontje verdwijnt na een minuut ofzo (als je 'niet active pictogrammen opruimen' aan hebt staan).

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

leokennis schreef op 30 april 2004 @ 09:47:
[...]

Euhm dat maakt nie uit hoor; hij laadt ook op als er staat 'niet loskoppelen' hoor. En dat systray icoontje verdwijnt na een minuut ofzo (als je 'niet active pictogrammen opruimen' aan hebt staan).
Dat is het probleem ook niet. Ik gebruik die cradle met FW-verbinding vooral als lader, ik wil 'm er dus 's avonds opgooien en dan 's ochtends gewoon weer eraf kunnen trekken zonder dan eerst m'n pc te unlocken, hardware verwijderen + stoppen te kiezen en te wachten tot er staat 'loskoppelen toegestaan'.
Ik wil dat ie pas gaat mounten op het moment dat ik wil syncen met iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 30 april 2004 @ 09:47:
[...]

Dat opladen doet hij volgens mij alleen met Firewire. Ik had 'm vorige week even bij iemand aangesloten op de USB 2 poort en na het kopieren van wat grote bestanden was ineens de batterij leeg. Wat ook wel logisch is omdat zoiets erg veel energie zuipt, maar daar heb ik bij Firewire nog geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
stevenP schreef op 30 april 2004 @ 08:18:
dag medetweakers,

bedankt alvast voor alle info @ ST :)

alleen 1 ding:
als ik er eentje ga kopen wil ik eigenlijk best wel een beetje netjes houden, oplossing: Iskin! mwa ik gekeken op de site, super chill! vooral dat fluoriserend!

maargoed, dan staat daaronder een link (ljs.nl) maar daar kan ik nergens een prijslijst vinden :/
daar ben ik wel naar op zoek want er zijn daar best veel Ipod asse.

ben ik nou blind offe?
Kost 29,75 inc BTW. Verzendkosten als dat moet is 12,50.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 12:59:
[...]

Dat opladen doet hij volgens mij alleen met Firewire. Ik had 'm vorige week even bij iemand aangesloten op de USB 2 poort en na het kopieren van wat grote bestanden was ineens de batterij leeg. Wat ook wel logisch is omdat zoiets erg veel energie zuipt, maar daar heb ik bij Firewire nog geen last van gehad.
De iPod mini laad als enige iPod op via USB2. De iPod laad alleen op via FireWire inderdaad. :)

Een oplossing voor het mount probleem is natuurlijk gewoon de adapter aan de dock aan te sluiten. Maar dan moet je weer wisselen tussen de computer en de adapter. Een tweede dock of FireWire/USB2 kabel is ook een mogelijkheid.

offtopic:
Ik had niet eens door dat ik al had gereageerd... :X

[ Voor 6% gewijzigd door Sage op 30-04-2004 13:58 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
waaat?

laat de normale iPod NIET op via USB? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Bestaat er een mogelijkheid de IPod te back-upŽen naar de harde schijf van de PC.
Ik heb mijn MP3Žs via verschillende PCŽs en ook via CDŽs op de IPod geladen en zou dus graag een complete backup willen hebben; voor het geval dat...

Bestaat daar een bepaald programma voor? Bij I-tunes heb ik die mogelijkheid nog niet ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb vorige week een iPod gekocht, met gemixde gevoelens..

Ik heb mijn aanschaf gedaan bij de AppleStore in Rotterdam (bij Centraal Station) en na 15 minuten stond ik dan ook inderdaad op straat met mijn iPod 15GB. Ik was er helemaal mee in mijn sas en ben dan ook snel naar huis gesjeesd om hem op mijn iBook aan te sluiten. De iBook herkent, upload al mijn muziek en laadt hem gelijk op, perfect dus, ik was heel erg blij!

Maar toen, na 4 dagen, zaten er opeens heel veel krassen op het scherm. Het is zo erg dat er niet goed meer te lezen is wat je eigenlijk luistert, zeker als er vol licht op je iPod schijnt. Ik had gelezen dat er snel krassen kwamen, maar ik had gedacht dat dit krasjes van een halve tot 1 cm zouden zijn, die je wel ziet als je goed kijkt, maar waarvan je geen last hebt. Ook kun je duidelijk de krassen voelen, het scherm en de rest van de iPod zijn helemaal niet effen meer. Nu heb ik mijn telefoon bij mijn iPod in de zak gehad (dit is 100% het enige wat verder nog in de broekzak zat) en misschien is dat niet zo slim, maar ik had wel verwacht dat hij tegen het zachte plastic van een Nokia 3330 kan :/

Maandag ben ik met mijn iPod teruggegaan naar de winkel, die de krassen merkwaardig vond maar er niks voor konden doen, zeiden ze. Ik moest AppleCare bellen en hopen dat ze mij daar meer konden helpen.

Weer teleurgesteld thuisgekomen belde ik AppleCare op en de meneer die ik daar aan de lijn kreeg sprak gebrekkig Nederlands en snapte mijn vraag volgens mij ook niet helemaal. Uiteindelijk zei hij dat ik naar de website van Apple moest om daar een support formulier in te vullen :/

Nu wist ik ook niet meer wat ik verder kon zeggen dus heb ik opgehangen en ben ik op die site op zoek gegaan. Na veel geknoei en dode links van Apple's kant ben ik eindelijk op een support formulier uitgekomen, waar je je klacht kan invoeren. Nou kun je als je een klacht hebt alleen kiezen uit een beperkte hoeveelheid klachten verzameld in een drop-down menu, en het "hebben van zoveel krasjes dat de functionaliteit van de ipod wordt verstoord" stond er niet bij, dus ook die kant heb ik opgegeven :/

Heeft er iemand nog tips waar ik heen kan, of met wie ik hierover moet spreken? Ik ga vandaag nog een keer die AppleCare bellen, hopend dat ik een intelligenter persoon aan de lijn krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Koop es zo'n tubetje met spul waarmee je krasjes op het scherm van je gsm kan wegpoetsen.

En tja...beetje eigen schuld hè...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euj,

Is die nieuwe iPod update ook voor de 5GB? En geeft Apple nou garantie op de batterij? Die van mij begint ook steeds minder te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, de 3e generatie heeft een frontje met zacht plastic. Van hetzelfde soort als bij sommige mobiele telefoons. Voordeel is o.a. dat het er een stuk gelikter uitziet en de krassen gemakkelijk te verwijderen zijn met het polijstspul wat men ook voor gsm's gebruikt.

Nadeel is idd dat er sneller grote krassen opkomen, iets wat bij de oude iPod eigenlijk alleen op de achterkant gebeurde omdat het plastic aan de voorkant keihard was. Maar 'als' er dan krassen op de voorkant kwamen; ik had een hele diepe door een van de sleutels die in dezelfde zak zaten, zijn ze er ook niet meer af te krijgen.

Om je 15 gig iPod weer krasvrij te krijgen moet je er gewoon even mee naar een speciaalzaak waar ze GSM's verkopen. Daar kunnen ze die krassen wel voor je verwijderen tegen een kleine vergoeding, of als je een beetje geluk hebt... gratis.

Als je 'm krasvrij wilt houden zul je er wel iets van bescherming bij moeten kopen, probeer eens een hoesje te vinden waar hij in past.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2004 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 20:29:
Hallo,

Bestaat er een mogelijkheid de IPod te back-upŽen naar de harde schijf van de PC.
Ik heb mijn MP3Žs via verschillende PCŽs en ook via CDŽs op de IPod geladen en zou dus graag een complete backup willen hebben; voor het geval dat...

Bestaat daar een bepaald programma voor? Bij I-tunes heb ik die mogelijkheid nog niet ontdekt.
Zoek eens naar het programma EphPod. Daarmee kan je ook muziekbestanden van Pod naar HDD plaatsen.

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:21
Heeft al iemand Linux proberen te installeren op zijn IPOD ?
http://ipodlinux.sourceforge.net/index.shtml

Wat zijn je ervaringen ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Ik zag trouwens dat Apple Expert in Grave nog 3e Gen. 10GB iPod's heeft liggen.
Voor de prijs moet je even bellen:
SINT ELISABETHSTRAAT 35
5361 HJ GRAVE
Tel: 0486 41 24 17
Fax: 0486 41 26 76

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
frim schreef op 01 mei 2004 @ 11:44:

Ik heb mijn aanschaf gedaan bij de AppleStore in Rotterdam (bij Centraal Station) en na 15 minuten stond ik dan ook inderdaad op straat met mijn iPod 15GB. Ik was er helemaal mee in mijn sas en ben dan ook snel naar huis gesjeesd om hem op mijn iBook aan te sluiten. De iBook herkent, upload al mijn muziek en laadt hem gelijk op, perfect dus, ik was heel erg blij!

Maar toen, na 4 dagen, zaten er opeens heel veel krassen op het scherm. Het is zo erg dat er niet goed meer te lezen is wat je eigenlijk luistert, zeker als er vol licht op je iPod schijnt. Ik had gelezen dat er snel krassen kwamen, maar ik had gedacht dat dit krasjes van een halve tot 1 cm zouden zijn, die je wel ziet als je goed kijkt, maar waarvan je geen last hebt. Ook kun je duidelijk de krassen voelen, het scherm en de rest van de iPod zijn helemaal niet effen meer. Nu heb ik mijn telefoon bij mijn iPod in de zak gehad (dit is 100% het enige wat verder nog in de broekzak zat) en misschien is dat niet zo slim, maar ik had wel verwacht dat hij tegen het zachte plastic van een Nokia 3330 kan :/

Maandag ben ik met mijn iPod teruggegaan naar de winkel, die de krassen merkwaardig vond maar er niks voor konden doen, zeiden ze. Ik moest AppleCare bellen en hopen dat ze mij daar meer konden helpen.

Weer teleurgesteld thuisgekomen belde ik AppleCare op en de meneer die ik daar aan de lijn kreeg sprak gebrekkig Nederlands en snapte mijn vraag volgens mij ook niet helemaal. Uiteindelijk zei hij dat ik naar de website van Apple moest om daar een support formulier in te vullen :/

Nu wist ik ook niet meer wat ik verder kon zeggen dus heb ik opgehangen en ben ik op die site op zoek gegaan. Na veel geknoei en dode links van Apple's kant ben ik eindelijk op een support formulier uitgekomen, waar je je klacht kan invoeren. Nou kun je als je een klacht hebt alleen kiezen uit een beperkte hoeveelheid klachten verzameld in een drop-down menu, en het "hebben van zoveel krasjes dat de functionaliteit van de ipod wordt verstoord" stond er niet bij, dus ook die kant heb ik opgegeven :/

Heeft er iemand nog tips waar ik heen kan, of met wie ik hierover moet spreken? Ik ga vandaag nog een keer die AppleCare bellen, hopend dat ik een intelligenter persoon aan de lijn krijg..
Het ligt er heel erg aan hoe jij natuurlijk met de iPod bent omgesprongen in de periode dat hij in je broekzak zat. Het is een feit dat er snel krassen op de iPod komen, maar dan voornamelijk op de achterkant. Op de voorkant komen ze ook wel maar dan meer in de richting die jij omschreef (misschien dat er net een scherp randje aan de Nokia zat?).

Bij AppleCare heb ik nog nooit een gebrekkig sprekend persoon aan de telefoon gehad. En ik heb ze toch aardig vaak gebeld inmiddels ;), ik zou het nog een keer proberen (altijd optie 3 kiezen) en het hele verhaal nog eens vertellen. Als het echt zo erg is als jij vertelt dan moet hij natuurlijk vervangen worden. Zonder meer, als je niet eens meer de tekst kan lezen klopt dat echt niet.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Wat ik goed vindt aan apple is dat er veel Firmware updates komen wat al vermeldt is overigens (ook WMA support dacht ik nu?) Is dit bij de iRiver ook zo? Of komen daar geen/minder firmware upodates voor? (en ja ik overweeg een iPod ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

EVILSalami schreef op 01 mei 2004 @ 21:55:
Wat ik goed vindt aan apple is dat er veel Firmware updates komen wat al vermeldt is overigens (ook WMA support dacht ik nu?) Is dit bij de iRiver ook zo? Of komen daar geen/minder firmware upodates voor? (en ja ik overweeg een iPod ;))
Over WMA-support:
iTunes zet WMA bestanden nu automatisch om naar MP3 alvorens ze op de Pod te zetten.

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

oscarvdb schreef op 01 mei 2004 @ 22:23:
[...]

Over WMA-support:
iTunes zet WMA bestanden nu automatisch om naar MP3 alvorens ze op de Pod te zetten.
Ja idd dat lees ik ook net bij meuktracker van t.net. Vindt dat wel minder eigelijk... Hopen dat het in de toekomst komt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

EVILSalami schreef op 01 mei 2004 @ 22:31:
[...]

Ja idd dat lees ik ook net bij meuktracker van t.net. Vindt dat wel minder eigelijk... Hopen dat het in de toekomst komt?!
Reken er maar niet op. WMA is een formaat van Microsoft en dat zijn niet bepaald vriendjes :> . Volgens mij was er ook nog iets met de licensie om het formaat te gebruiken, correct me if I'm wrong...

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Maar dat zou juist goed zijn denk ik als apple de knoop door hakt om WMA te ondersteunen, ze zijn iig al goed op denk ik. Want als ze WMA echt gaan supporten krijgen ze zeer veel simpatie van gebruikers...

BTW: Hoelang duurt het bezorgen van een iPod als ik hem in de Apple store voor studenten bestel?

[ Voor 20% gewijzigd door EVILSalami op 01-05-2004 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frim schreef op 01 mei 2004 @ 11:44:

Ik heb mijn aanschaf gedaan bij de AppleStore in Rotterdam (bij Centraal Station) en na 15 minuten stond ik dan ook inderdaad op straat met mijn iPod 15GB. BLA BLA BLA ETC................
Ik kan je deze gratis tip geven, ik bedoel dus niet van mij gratis maar een gratis krasvrije ipod ;)

Je kunt gewoon met een smoes zeggen, ja ik heb hem een week bla bla en de batterij loopt leeg, na laden de volgende dag leeg etc.
Dan zullen ze waarschijnlijk je een nieuwe sturen omdat je hem nog zo kort hebt.

Indien dit niet meer werkt dan alsnog op laten sturen voor reparatie, krijg je in een week een andere krasvrije (wel reparatiemodel).

Oh ja wel assertief aan de telefoon zijn en aan hun zeggen wat ze moeten doen :) wel netjes blijven uiteraard.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2004 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shemez
Door dit soort oplichting kunnen wij straks dus niet meer onze iPod laten omruilen als hij echt stuk is. Waarom moet overal altijd misbruik van worden gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:50
Shemez schreef op 02 mei 2004 @ 00:36:
Door dit soort oplichting kunnen wij straks dus niet meer onze iPod laten omruilen als hij echt stuk is. Waarom moet overal altijd misbruik van worden gemaakt?
Mja, ik begin nu dis idd ook te begrijpen waarom mijn iPod zo duur was..... 8)7 |:(
Van je medemens moet je het hebben!!! _/-\o_

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T. van Beek schreef op 28 april 2004 @ 17:26:
Heb op de 16e mijn iPod besteld. Krijg ik vandaag telefoon dat door een fout ik me iPod pas Zaterdag kan verwachten.

Het leven is oneerlijk :'(
Inderdaad, mij hadden ze ook op woensdag gebeld. De reden dat er vertraging was, omdat er een data probleem was bij apple. Alle bestelde producten werden naar de apple center Amsterdam schiphol afgeleverd. In plaats naar de mensen die het besteld hadden.

Vandaag werd mijn ipod door tnt eindelijk bezorgd. Alleen ze hebben de bijbehorende bestelde acc. niet geleverd. Dus ik moet nog krijgen van apple: MONSTER ICABLE FOR IPOD STEREO,IPOD FIREWIRE + USB 2.0 CABLE-GEN, BELKIN,WHT MINI STEREO/2 MINI CBL-USA.

Pff moet ik nog langer wachten :(

Gelukkig ken ik iemand die ook een ipod heeft, dus daar heb ik ook de usb kabel van geleend. Ik heb mijn ipod geupdate met de nieuwste versie. Ik heb nu een probleem met de ipod zelf. Die staat al meer dan 8 uur aan het opladen. Dit is ook de eerste keer dat ik het oplaad. Is dat normaal? Of klopt die batterij meter niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
nou, als je de 'homemade' linux firmware installeerd, wordt echt zogoed als alle extensies onderdersteund!

en bevalt het niet, dan reset je je pod en dan kan je weer gewoon door met de apple-ipod firmware....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EVILSalami schreef op 01 mei 2004 @ 22:51:
Maar dat zou juist goed zijn denk ik als apple de knoop door hakt om WMA te ondersteunen, ze zijn iig al goed op denk ik. Want als ze WMA echt gaan supporten krijgen ze zeer veel simpatie van gebruikers...

BTW: Hoelang duurt het bezorgen van een iPod als ik hem in de Apple store voor studenten bestel?
Als je nu een wma bestand opent in iTunes vraagt hij of je 'm wil converteren naar Mp3 of AAC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Verwijderd schreef op 02 mei 2004 @ 04:07:
[...]

Inderdaad, mij hadden ze ook op woensdag gebeld. De reden dat er vertraging was, omdat er een data probleem was bij apple. Alle bestelde producten werden naar de apple center Amsterdam schiphol afgeleverd. In plaats naar de mensen die het besteld hadden.

Vandaag werd mijn ipod door tnt eindelijk bezorgd. Alleen ze hebben de bijbehorende bestelde acc. niet geleverd. Dus ik moet nog krijgen van apple: MONSTER ICABLE FOR IPOD STEREO,IPOD FIREWIRE + USB 2.0 CABLE-GEN, BELKIN,WHT MINI STEREO/2 MINI CBL-USA.
Gelukkig is me pa manager daaro, en dus verantwoordelijk ervoor :Y) Had hem Woensdag dus al. Enigste probleem wat ik heb is dus ook dat ik mijn USB kabel nog niet ontvangen heb, en die monster iCable. Wel al mailtje naar apple gestuurd. Wachten maar :)

http://flickr.com/photos/itommy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterkoud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik denk dat het heel moeilijk gaat worden, maar ik ben dus op zoek naar een I-vod 3G hoes voor mijn Ipod 30 GB
http://www.vajacases.com/home_en.html
Heb me rot gezocht, maar begin me af te vragen of er in Nederland aan te komen is.
http://www.vajacases.com/highres/ivod3g/images/3.html

[ Voor 11% gewijzigd door waterkoud op 02-05-2004 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
offtopic:
Iemand belangstelling voor een iSkin eXo? (3gen, 10/15/20GB - white frost) Ik heb er hier nog een liggen die ik niet meer nodig heb. (3x gebruikt ofzo)

[ Voor 12% gewijzigd door Dude86 op 03-05-2004 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dimitio schreef op 02 mei 2004 @ 23:10:
offtopic:
Iemand belangstelling voor een iSkin eXo? Ik heb er hier nog een liggen die ik niet meer nodig heb. (3x gebruikt ofzo)
offtopic:
misschien wel...

hangt ervan af of ie op de G3 30 gig past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
dimitio schreef op 02 mei 2004 @ 23:10:
offtopic:
Iemand belangstelling voor een iSkin eXo? (3gen, 10/15/20GB) Ik heb er hier nog een liggen die ik niet meer nodig heb. (3x gebruikt ofzo)
ik anders ook wel.. welk kleurtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een beetje een vaag probleem

had zelf al nieuwste itunes geinstalleerd en me ipod geupdate maar ik stop nu me ipod erin:
krijg te horen dat ik moet updaten en doe dat weer...

(nieuwe) itunes start op en zegt dat ik verkeerde versie draai en factory defaults terug moet zetten...

kan dit wat te maken hebben met t installeren van Ephpod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oscarvdb schreef op 01 mei 2004 @ 13:46:
[...]

Zoek eens naar het programma EphPod. Daarmee kan je ook muziekbestanden van Pod naar HDD plaatsen.

Bedankt voor de tip. Ik heb EphPod al geïnstalleerd, maar kan de backup-funktie niet vinden. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binz
  • Laatst online: 30-12-2024
frim schreef op 02 mei 2004 @ 23:51:
[...]

ik anders ook wel.. welk kleurtje?
en ik eigenlijk ook wel.....
zeer geintereseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Dan moeten de geïnteresseerden in een iSkin maar ff mailen :P :
ddg_1986 apenstaartje hotmail punt com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binz
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn ipod te updaten, ik krijg steeds een error in de file die ik heb gedownload.

Meerdere malen gedowned..... werkt niet
compu opnieuw opgestart...... zelfde fout
itunes 4.5 is geinstalleerd.....
ook werkt de ipod updater niet.

Heeft iemand enig idee?
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.