Philips DVD737 DVD/DivX-speler Deel 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Inhoud
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Inleiding | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
De Philips DVD737 is de eerste DVD en DivXspeler van een groot merk, in navolging van wat kleinere merken als Kiss en Yamada. Naast alle functies die je van een gewone DVD-speler mag verwachten, zit hier dus ook DivX (MPEG 4) support op, wat betekent dat je je eigen gedownloade ( | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Laatste Nieuws | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Op 25 januari zijn de nieuwste officiële firmware en de nieuwe AnyStone-firmware aan de firmware-sectie toegevoegd. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Foto's | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Klikbaar | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nuttige links | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
[GoT] Philips DVD737 met Divx (topic #1) [GoT] Philips DVP630/632/720SA DVD-spelers met Divx ondersteuning [T.net] Pricewatch [T.net] Meuktracker Officiële Philips Site NL'se handleiding Opendir op philips.com met DVD737 files [google=philips dvd737] AnyStone, de maker van de aangepaste firmwares DVD737 op DVD-R-Help Franstalig DVD737 Forum (tip: Babelfish) Duitstalig DVD737 Forum (tip: Babelfish) Tsjechisch DVD737-overzicht | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specificaties | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Media: CD, CD-R(W), DVD, DVD±R(W) Formaten: CD, DVD, ((X)S)VCD, MP3, JPG, DivX 3.11/4/5 & Xvid (m.u.v. Qpel en GMC), andere MPEG-4-formaten (.avi, .mpg) Audio-output: PCM, Dolby Digital, DTS (externe versterker nodig) Video-aansluitingen: SCART, Cinch Audio-aansluitingen: Cinch (L+R), Coaxial Afmetingen: 435 × 43 × 310 mm (l×b×h) Gewicht: ~ 2,5 kg Firmware-upgrade: Ja, door een bestand op cd-r(w) te branden Menutalen: Engels, Frans, Duits, Spaans Ondertiteling: Zowel bij DVD als bij Divx/Xvid (.srt/.smi) Regiovrij: Niet bij levering, wel via afstandsbediening te unlocken In de doos: Speler | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Werkende Codecs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Firmware | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Welke firmware heb ik nu? Je kunt op de volgende manier achterhalen welke firmware je hebt: • Toets 'System Menu' op de afstandsbediening; • Toets 'Stop'; • Toets '|<<'; • Toets '>>|'; • Linksonder staat nu de firmware (herkenbaar aan '4.1.xx'). De firmware upgraden: Je download vanaf de Philipssite, via de directe link via de meuktracker (zie 'Links' hierboven) of het tabelletje hieronder de nieuwe firmware, deze unzip je, en brand je rechtstreeks op een CD-R(W). Deze doe je in je speler, en als het goed is, wordt alles vanzelf geüpdated. Dan moet je je speler uitzetten en weer aanzetten; werkt dit niet, haal dan de stekker uit het stopcontact en doe 'm er weer in. Je kunt ook hier de readme downloaden. De verschillende firmwares:
Nieuwe firmware? Wanneer er weer een nieuwe firmware uitkomt is onzeker. Het beste is om gewoon dit topic in de gaten te houden. Oude firmwares? De oudere versies van de firmwares zijn ook nog steeds voor downloaden beschikbaar, zie bovenstaande tabel. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
FAQ/Tips | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Updaten lukt niet? Heb je je firmware op een CD-RW gebrand? Zo ja, brand het dan eens op een CD-R. Vergeet na de update niet om even de speler aan en uit te zetten, en om eventueel de stekker eruit te halen. Hoe werkt ondertiteling bij Divx/Xvid-bestanden? Brand de ondertitel-file (.srt/.smi) gewoon mee op de CD. Als je in het browserventer op de Philips bent, ga je met de pijltjes naar de ondertitel-file, je klikt eenmaal op 'Subtitle' op de afstandsbediening en hierna selecteer je het filmbestand en klik je op 'Play'. Wat zijn de optimale instellingen om een goede CD-R met film te branden? Ikzelf gebruik altijd dit zelfgemaakte Nero-bestandje, met de volgende instellingen: • Géén multisessie; • ISO niveau 2 (max. van 31 tekens); • Formatteren op Modus 1; • ISO 9660; • En altijd je CD finalizen, ofwel sluiten. Daarnaast doe ik altijd Track-at-once, maar volgens mij geeft Disc-at-once geen problemen. Volgens Jimbolino geeft DAO zelfs betere resultaten/minder vaak fouten. Help! Ik heb mijn DVD737 net nieuw en hij speelt geen Divx/Xvid af Nadat ik voor- of achteruitgespoeld/gepauzeerd heb, loopt de audio niet meer synchroon? Spoel nog even heel kort achteruit, als het goed is loopt de audio dan weer normaal. Ik krijg rare kleuren tijdens mijn film en/of hele rare pixels! Een oplossing zou kunnen zijn om tijdens de film even het System Menu in te gaan, niks te veranderen en er weer uit te gaan. En vreemd of niet, hopelijk doet de film nu weer gewoon! Hoe maak ik mijn speler regiovrij? Op de volgende manier kun je je speler regiovrij maken: • Doe de speler aan; • Open de lade; • Toets 'System Menu' op de afstandsbediening; • Toets 'Stop'; • Toets '|<<'; • Toets '0'; • Rechts staat nu als het goed is 'Reg.: 0'. TIP: Scartkabel vervangen De bijgeleverde Scartkabel is niet echt van een hoge kwaliteit en ook niet bijster lang. Je kunt deze dan ook beter vervangen door een andere Scartkabel. Heb je deze niet? Koop er dan gelijk eentje bij je speler bij! TIP: Lade openen via afstandsbediening Het staat ook in het boekje, maar: houd 'Stop' op de afstandsbediening zo'n 4 à 5 seconden ingedrukt en de lade gaat open. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
[Poll] Ervaringen | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Deze poll loopt al een tijdje, maar zo is wel gelijk duidelijk wat de ervaringen zijn met de DVD737. Poll: Wat is je ervaring met de Philips DVD737? • Perfect, alles doet het! • Zeer tevreden, grote meerderheid werkt • Mwah, ene helft werkt, andere niet • Ontevreden, minderheid werkt • Wat een k*tding zeg, niks doet het :( Ook een poll maken? Klik hier Uit deze poll blijkt dat ongeveer 65% van de bezitters zeer tevreden is over de DVD737, maar dat ook de ongelukkigen sterker vertegenwoordigd zijn dan eerst. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Problemen, Irritaties & Bugs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Op dit moment zijn er helaas nog wel een paar negatieve dingen op de DVD737 aan te merken, zoals: • De ondertiteling bij Divx/Xvid is op dit moment grijs. Veel users zouden graag zien dat deze wit wordt met een zwarte outline: dit is namelijk veel beter te lezen. Update: Dit kan verholpen worden d.m.v. de Anystone-firmware. Zie ook het kopje Firmware hiervoor. • Ook zijn er nog wat problemen met sommige films die het óf helemaal niet doen, óf waar de audio niet van werkt. Dit zijn meestal hele specifieke problemen die maar betrekking hebben op één film, maar het blijft vervelend natuurlijk. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nieuwe modellen | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Philips heeft ook andere DVD/DivX-spelers, maar hier is een apart topic over. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Deze topicstart | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Deze topicstart werd voor het laatst bijgewerkt op 25 januari 2005 door The Evil Brain. Laatste wijzigingen: • Firmwares aangepast/toegevoegd. Heb je opmerkingen of tips over deze startpost, zet dat dan duidelijk in een reactie neer en ik zal proberen of ik er wat aan kan doen. Daarnaast zal ik zelf ook proberen deze startpost zo actueel mogelijk te houden |
[ Voor 67% gewijzigd door The Evil Brain op 25-01-2005 21:36 ]