Philips DVD737 DVD/DivX-speler Deel 2

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.773 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 21:59

Philips DVD737 DVD/DivX-speler Deel 2
Inhoud
InleidingSpecificatiesPoll
NieuwsWerkende CodecsBugs
Foto'sFirmwareNieuwe modellen
LinksFAQCredits

Inleiding
De Philips DVD737 is de eerste DVD en DivXspeler van een groot merk, in navolging van wat kleinere merken als Kiss en Yamada. Naast alle functies die je van een gewone DVD-speler mag verwachten, zit hier dus ook DivX (MPEG 4) support op, wat betekent dat je je eigen gedownloade (;)) gemaakte films op cd kunt branden als .avi bestand en ze dan op je TV kunt bekijken. Inmiddels heeft Philips alweer wat nieuwe modellen gelaunched (zie onder), maar daarover is een ander topic.
Laatste Nieuws
Op 25 januari zijn de nieuwste officiële firmware en de nieuwe AnyStone-firmware aan de firmware-sectie toegevoegd.
Foto's
Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/d/dvd737k_931/dvd737k_931__ff_.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1076790745.jpg Afbeeldingslocatie: http://got.basbennebroek.nl/dvd737_closeup_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://got.basbennebroek.nl/dvd737_rekjeflits2_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://got.basbennebroek.nl/dvd737_rekjeflits_small.jpg Afbeeldingslocatie: http://got.basbennebroek.nl/dvd737_rekjegeenflits_small.jpg
Klikbaar
Nuttige links
[GoT] Philips DVD737 met Divx (topic #1)
[GoT] Philips DVP630/632/720SA DVD-spelers met Divx ondersteuning
[T.net] Pricewatch
[T.net] Meuktracker
Officiële Philips Site
NL'se handleiding
Opendir op philips.com met DVD737 files
[google=philips dvd737]
AnyStone, de maker van de aangepaste firmwares
DVD737 op DVD-R-Help
Franstalig DVD737 Forum (tip: Babelfish)
Duitstalig DVD737 Forum (tip: Babelfish)
Tsjechisch DVD737-overzicht
Specificaties
Media: CD, CD-R(W), DVD, DVD±R(W)
Formaten: CD, DVD, ((X)S)VCD, MP3, JPG, DivX 3.11/4/5 & Xvid (m.u.v. Qpel en GMC), andere MPEG-4-formaten (.avi, .mpg)
Audio-output: PCM, Dolby Digital, DTS (externe versterker nodig)
Video-aansluitingen: SCART, Cinch
Audio-aansluitingen: Cinch (L+R), Coaxial
Afmetingen: 435 × 43 × 310 mm (l×b×h)
Gewicht: ~ 2,5 kg
Firmware-upgrade: Ja, door een bestand op cd-r(w) te branden
Menutalen: Engels, Frans, Duits, Spaans
Ondertiteling: Zowel bij DVD als bij Divx/Xvid (.srt/.smi)
Regiovrij: Niet bij levering, wel via afstandsbediening te unlocken
In de doos: Speler :+, SCART-kabel, audio-cinchkabel, afstandsbediening, 2 AA-batterijen
Werkende Codecs

CodecResolutieAudioResultaat
DivX 3.11576x368MP3OK
DivX 3.11640x256AC3OK
DivX 4.0 OpenDivX352x288MP3OK
DivX 5.0576x320MP3OK
DivX 5.1.1720x480MP3OK
DivX 5.1.1 (QPEL)720x480MP3QPEL not supported
XviD640x272AC3OK
XviD (QPEL, GMC)720x480MP3QPEL not supported
ASF320x240WMAZonder geluid
MS MPEG-4 AVI384x288MP3Codec not supported
WMV320x240WMACodec not supported
Bron: http://www.zive.cz/text/ar.asp?ARI=114923

Firmware
Welke firmware heb ik nu? Je kunt op de volgende manier achterhalen welke firmware je hebt:
• Toets 'System Menu' op de afstandsbediening;
• Toets 'Stop';
• Toets '|<<';
• Toets '>>|';
• Linksonder staat nu de firmware (herkenbaar aan '4.1.xx').

De firmware upgraden: Je download vanaf de Philipssite, via de directe link via de meuktracker (zie 'Links' hierboven) of het tabelletje hieronder de nieuwe firmware, deze unzip je, en brand je rechtstreeks op een CD-R(W). Deze doe je in je speler, en als het goed is, wordt alles vanzelf geüpdated. Dan moet je je speler uitzetten en weer aanzetten; werkt dit niet, haal dan de stekker uit het stopcontact en doe 'm er weer in. Je kunt ook hier de readme downloaden.

De verschillende firmwares:
VersiePhilipsAnyStone
4.1.17Klik-
4.1.19Klik-
4.1.26Klik-
4.1.35KlikKlik
4.1.36KlikKlik

Nieuwe firmware? :? Begin 2005 is er weer een nieuwe firmware uitgekomen, versie 4.1.36, die hier te downloaden is. Een changelog is (nog?) niet beschikbaar. AnyStone heeft ook deze firmware weer onder handen genomen, dit is het resultaat.
Wanneer er weer een nieuwe firmware uitkomt is onzeker. Het beste is om gewoon dit topic in de gaten te houden.

Oude firmwares? De oudere versies van de firmwares zijn ook nog steeds voor downloaden beschikbaar, zie bovenstaande tabel.
FAQ/Tips
Updaten lukt niet? Heb je je firmware op een CD-RW gebrand? Zo ja, brand het dan eens op een CD-R. Vergeet na de update niet om even de speler aan en uit te zetten, en om eventueel de stekker eruit te halen.

Hoe werkt ondertiteling bij Divx/Xvid-bestanden? Brand de ondertitel-file (.srt/.smi) gewoon mee op de CD. Als je in het browserventer op de Philips bent, ga je met de pijltjes naar de ondertitel-file, je klikt eenmaal op 'Subtitle' op de afstandsbediening en hierna selecteer je het filmbestand en klik je op 'Play'.

Wat zijn de optimale instellingen om een goede CD-R met film te branden? Ikzelf gebruik altijd dit zelfgemaakte Nero-bestandje, met de volgende instellingen:
• Géén multisessie;
• ISO niveau 2 (max. van 31 tekens);
• Formatteren op Modus 1;
• ISO 9660;
• En altijd je CD finalizen, ofwel sluiten.
Daarnaast doe ik altijd Track-at-once, maar volgens mij geeft Disc-at-once geen problemen. Volgens Jimbolino geeft DAO zelfs betere resultaten/minder vaak fouten.

Help! Ik heb mijn DVD737 net nieuw en hij speelt geen Divx/Xvid af :o ! Probeer eerst een echte, gewone DVD af te spelen, en daarna pas een .avi-film. Dit wil nog wel eens helpen :Y).

Nadat ik voor- of achteruitgespoeld/gepauzeerd heb, loopt de audio niet meer synchroon? Spoel nog even heel kort achteruit, als het goed is loopt de audio dan weer normaal.

Ik krijg rare kleuren tijdens mijn film en/of hele rare pixels! Een oplossing zou kunnen zijn om tijdens de film even het System Menu in te gaan, niks te veranderen en er weer uit te gaan. En vreemd of niet, hopelijk doet de film nu weer gewoon!

Hoe maak ik mijn speler regiovrij? Op de volgende manier kun je je speler regiovrij maken:
• Doe de speler aan;
• Open de lade;
• Toets 'System Menu' op de afstandsbediening;
• Toets 'Stop';
• Toets '|<<';
• Toets '0';
• Rechts staat nu als het goed is 'Reg.: 0'.

TIP: Scartkabel vervangen De bijgeleverde Scartkabel is niet echt van een hoge kwaliteit en ook niet bijster lang. Je kunt deze dan ook beter vervangen door een andere Scartkabel. Heb je deze niet? Koop er dan gelijk eentje bij je speler bij!

TIP: Lade openen via afstandsbediening Het staat ook in het boekje, maar: houd 'Stop' op de afstandsbediening zo'n 4 à 5 seconden ingedrukt en de lade gaat open.
[Poll] Ervaringen
Deze poll loopt al een tijdje, maar zo is wel gelijk duidelijk wat de ervaringen zijn met de DVD737.

Poll: Wat is je ervaring met de Philips DVD737?
Perfect, alles doet het!
Zeer tevreden, grote meerderheid werkt
Mwah, ene helft werkt, andere niet
Ontevreden, minderheid werkt
Wat een k*tding zeg, niks doet het :(

Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=6005&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Uit deze poll blijkt dat ongeveer 65% van de bezitters zeer tevreden is over de DVD737, maar dat ook de ongelukkigen sterker vertegenwoordigd zijn dan eerst.
Problemen, Irritaties & Bugs
Op dit moment zijn er helaas nog wel een paar negatieve dingen op de DVD737 aan te merken, zoals:
• De ondertiteling bij Divx/Xvid is op dit moment grijs. Veel users zouden graag zien dat deze wit wordt met een zwarte outline: dit is namelijk veel beter te lezen. Update: Dit kan verholpen worden d.m.v. de Anystone-firmware. Zie ook het kopje Firmware hiervoor.
• Ook zijn er nog wat problemen met sommige films die het óf helemaal niet doen, óf waar de audio niet van werkt. Dit zijn meestal hele specifieke problemen die maar betrekking hebben op één film, maar het blijft vervelend natuurlijk.
Nieuwe modellen
Philips heeft ook andere DVD/DivX-spelers, maar hier is een apart topic over.
Deze topicstart
Deze topicstart werd voor het laatst bijgewerkt op 25 januari 2005 door The Evil Brain.

Laatste wijzigingen:
• Firmwares aangepast/toegevoegd.

Heb je opmerkingen of tips over deze startpost, zet dat dan duidelijk in een reactie neer en ik zal proberen of ik er wat aan kan doen. Daarnaast zal ik zelf ook proberen deze startpost zo actueel mogelijk te houden :).

[ Voor 67% gewijzigd door The Evil Brain op 25-01-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
moet ik die andere poll erbij zetten (die gazemelijke mail naar philips ) ???

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84954

In april heeft eerst 26 er heel even opgestaan en toen hebben ze gezien dat het de 'bug'versie was en er terug 19 opgezet.
Mss de changelogs en datums van firmware erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105017

gele ondertitels --> let's make things NOT better! Ik voel mij gewoon gepakt door philips met mijn philips dvd -speler (DVD737) en philips breedbeeld tv (dolby digital 32PW9615) MET GELE ONDERTITELS!

kost een paar cent heb je ook wat :(

ohja ik heb er ook nog een philips tv kast bij en ook nog een philips senseo apparaat. (maar dat ding lekt ook al....).

DUS PHILIPS DO YOUR THING BETTER!!!

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 105017 op 14-04-2004 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:00
Er ging toch iemand een harddisk aan de IDE-aansluiting hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
ik denk dat als je gewoon meedoet met één van de initiatieven om Philips te bewegen een betere f/w te maken, dat dat meer zin heeft dan om een beetje zinloos te gaan schelden :/

en onthoud ook, de ondertiteling is een extratje, origineel werd dit niet ondersteund! En wie weet ondersteunt de chipset wel helemaal geen outline-font?

ook ik heb liever witte ondertiteling, maar zinloos schelden helpt echt niet. Wend je gewoon tot een van de initiatieven (zie linkjes naar fora in TS), misschien helpt dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 00:20

Jimbolino

troep.com

Géén multisessie;
ISO niveau 2 (max. van 31 tekens);
Formatteren op Modus 1 (Modus 2/XA kan ook);
ISO 9660;
En altijd je CD finalizen, ofwel sluiten.
ISO niveau 2 -> is dat nodig als je een cd met joliet (ondersteuning voor lange namen) brandt?

Modus 2/XA kan ook -> zou ik niet aanraden, gebruik andere blocksize enzo. En als je in de technische manuals van een aantal cdspelers gaat kijken zie je dat mode 2/XA een hogere error/bit rate heeft dan mode 1. (dat er dus volgens de specificaties vaker leesfouten gemaakt worden)

Daarnaast doe ik altijd Track-at-once. -> Disc-at-once komt "meer overeen" met geperste cd's, aangezien deze altijd van voor tot achter beschreven worden. Bij Track-at-once wordt geloof ik eerst de track, dan de lead-in en dan pas de lead-out geschreven.

Ik snap niet helemaal wat die "template" toevoegt, behalve dat je laat zien dat je Bruce Almighty op Xvid hebt...

En over die poll: ik denk dat er nu steeds meer mensen ontevreden beginnen te worden, aangezien philips nog steeds geen nieuwe firmware heeft uitgebracht en de aangetroffen "bugs" steeds irritanter beginnen te worden (in het begin kijk je daar doorheen en zie je alleen de goede kanten van het apparaat)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Jimbolino schreef op 14 april 2004 @ 16:43:
[...]

ISO niveau 2 -> is dat nodig als je een cd met joliet (ondersteuning voor lange namen) brandt?
geen idee :)
Modus 2/XA kan ook -> zou ik niet aanraden, gebruik andere blocksize enzo. En als je in de technische manuals van een aantal cdspelers gaat kijken zie je dat mode 2/XA een hogere error/bit rate heeft dan mode 1. (dat er dus volgens de specificaties vaker leesfouten gemaakt worden)
o ok, haal ik die eruit...
Daarnaast doe ik altijd Track-at-once. -> Disc-at-once komt "meer overeen" met geperste cd's, aangezien deze altijd van voor tot achter beschreven worden. Bij Track-at-once wordt geloof ik eerst de track, dan de lead-in en dan pas de lead-out geschreven.
dus... TAO is slecht? Volgens jou kun je beter DAO doen? :?
Ik snap niet helemaal wat die "template" toevoegt, behalve dat je laat zien dat je Bruce Almighty op Xvid hebt...
nou, daarin staan dus ook de brandinstellingen zoals hierboven beschreven.
En over die poll: ik denk dat er nu steeds meer mensen ontevreden beginnen te worden, aangezien philips nog steeds geen nieuwe firmware heeft uitgebracht en de aangetroffen "bugs" steeds irritanter beginnen te worden (in het begin kijk je daar doorheen en zie je alleen de goede kanten van het apparaat)
zou kunnen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Heb ook een Flips 737. Ik vind dat de speler niet geheel geruisloos is. Sterker nog, hij maakt best veel kabaal. Dit is inmiddels de 2de 737 die ik heb. De oude liep continu vast. Bovendien speelde hij geen 'gedrukte' cd's af. De 1ste speler maakte ook een 'brommend' geluid. Ik zie dat niemand het hier over heeft. Iemand soortgelijke ervaringen?

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Ja, hij maakt wel geluid, maar als je het geluid van de film normaal aan hebt staan, dan hoor je er niets van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Wat je ook kan doen is de 737 open maken en de dvd-player die erin zit eruit te schroeven en dan rubbertjes tussen de schroefjes te zetten. Ik denk namelijk dat het geluid van de trillende dvd-player komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
bin_jackson schreef op 15 april 2004 @ 13:26:
Wat je ook kan doen is de 737 open maken en de dvd-player die erin zit eruit te schroeven en dan rubbertjes tussen de schroefjes te zetten. Ik denk namelijk dat het geluid van de trillende dvd-player komt.
Je kunt m ook volspuiten met isolatieschuim :+
Garantie heb je toch al niet meer omdat het een non-supported product is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Anders flashen we gewoon de firmware van die nieuwe (DVP630/632) in de 737, aangezien die van 13 april 2004 is :P

http://www.p4c.philips.co..._00/dvp632_00_fus_eng.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

bin_jackson schreef op 15 april 2004 @ 13:26:
Ja daar heb ik ook aan gedacht....maar eigenlijk is het te gek voor woorden dat ik dat zelf op die manier moet oplossen |:(

En volspuiten met schuim...da's natuurlijk de beste methode _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Op www.club.philips.com staat ook al maanden: "De nieuwe firmware versie 4.1.26 is uit!!!"

Ze werken daar lekker langs elkaar heen dus.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
C4l1m3r0 schreef op 15 april 2004 @ 13:41:
Anders flashen we gewoon de firmware van die nieuwe (DVP630/632) in de 737, aangezien die van 13 april 2004 is :P

probeer jij het? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105017

dat is een behoorlijk bad idea :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dit is trouwens wel een aardig tabelletje :

http://forum.surdvd.com/viewtopic.php?t=25330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
C4l1m3r0 schreef op 15 april 2004 @ 13:41:

Ik ga het proberen zodra ik thuis kom :) Ik vind het toch niet erg als die stuk gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107416

bin_jackson schreef op 15 april 2004 @ 19:09:
[...]

Ik ga het proberen zodra ik thuis kom :) Ik vind het toch niet erg als die stuk gaat...
Zozo, nou post je resultaten zou ik zeggen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
[...]

Ik ben je grootste fan _/-\o_ Probeer dan meteen of je er een harddisk aan kunt hangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van die harddisk gaat echt niet lukken hoor, bij een kiss dp500 kan dat om dat je de firmware van de dp508 erin kan laden en zo je harddisk kunt laten herkennen en gebruiken, maar hoe ga je dat bij de dvd737 doen? Er is toch niets voorzien om een harddisk aan te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Anoniem: 84954 schreef op 15 april 2004 @ 20:24:
Van die harddisk gaat echt niet lukken hoor, bij een kiss dp500 kan dat om dat je de firmware van de dp508 erin kan laden en zo je harddisk kunt laten herkennen en gebruiken, maar hoe ga je dat bij de dvd737 doen? Er is toch niets voorzien om een harddisk aan te sturen?
Ja duh...

Ik doelde op de IDE-kabel erin, en ik bedoelde het cynisch :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

[...]

Ben benieuwd :9 . Al gedaan? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Oke, mijn dvd speler is naar de k*e*e Dus niet proberen!!!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bin_jackson schreef op 15 april 2004 @ 21:55:
Ik heb een idee voor je om de woede af te blazen erop :9

Afbeeldingslocatie: http://www.flooren.demon.nl/philips4.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Terugflashen kan niet meer??? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Anoniem: 97917 schreef op 15 april 2004 @ 21:58:
[...]

Ik heb een idee voor je om de woede af te blazen erop :9

[afbeelding]
LOL, tis wel een philips :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
kun je wat meer details geven (wat je precies gedaan hebt enzo)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111641

Dit wilde ik nog ff met jullie delen, dit officiele Flips-antwoord dateert van: 8-4-2004

U heeft ons een vraag gesteld inzake de DVD737 en een firmware Upgrade. Hierbij delen wij u mede dat wij e.e.a. voor u hebben nagegaan en voorzover onze informatie strekt het niet bekend is dat er op korte termijn een nieuwere firmware versie uitkomt voor de DVD737. Wij willen u er echter op attent maken dat de gele kleur van de ondertitels een keuze is geweest van Philips en naar alle waarschijnlijkheid (voorlopig) gehandhaafd blijft. Indien u echter problemen heeft met incomplete ondertitels, ook na het correct upgraden van de laatst beschikbare firmware versie van de website www.p4c.philips.com, wij u adviseren de speler voor service aan te bieden via uw handelaar.

Ik doe mee aan die boze post als ie komt...of moet ik blij zij met hun eerlijkheid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
De foute firmware upgrade:

Ik heb de Firmware van de 630 gedownload, naam gewijzigd in DVD737.ROM en op een cd gefikt. Dan gaat tie updaten, en zegt: Done

Trek de stekker eruit en start hem opnieuw. Alles werkt weer :) Maar! de dvd speler gaat niet meer open, het display doet het niet meer, maar ik zie wel het menu enzo van de nieuwe speler ;)

Ik kan hem denk ik wel terug flashen, alleen het probleem is dat ik de cd lade niet open kan krijgen,

Weet iemand hoe ik toch die firmware cd erin kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
bin_jackson schreef op 16 april 2004 @ 07:10:
De foute firmware upgrade:

Ik heb de Firmware van de 630 gedownload, naam gewijzigd in DVD737.ROM en op een cd gefikt. Dan gaat tie updaten, en zegt: Done

Trek de stekker eruit en start hem opnieuw. Alles werkt weer :) Maar! de dvd speler gaat niet meer open, het display doet het niet meer, maar ik zie wel het menu enzo van de nieuwe speler ;)

Ik kan hem denk ik wel terug flashen, alleen het probleem is dat ik de cd lade niet open kan krijgen,

Weet iemand hoe ik toch die firmware cd erin kan krijgen?
Een schroevendraaier? :+

Die drive zag eruit als een gewone pc-drive, misschien zit op de voor- of achterkant een ontgrendelklepje/hendeltje-geval B) Denk maar aan dat gaatje voorop je drive in je pc...

Hij doet het dus wel, alleen de drive en het display niet, hmmm.. Tijd voor een casemod iig voor de drive? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Ik heb hem net effe naast de pc gehangen ;) Werkt, nu moet ik alleen nog even die firmware erop zien te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Is er trouwens een manier om de dvd632 te resetten, zodat hij naar fabrieksinstellingen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
bin_jackson schreef op 16 april 2004 @ 07:58:
Is er trouwens een manier om de dvd632 te resetten, zodat hij naar fabrieksinstellingen gaat?
In de manual kijken? :? Ik zal ff voor je zoeken... 8)

edit:

Werkt alleen met de AB:

Gebruik de functie ‘Standaard’ als zich bij het
instellen van de dvd-speler problemen
voordoen. Alle opties worden dan weer
teruggezet in de standaardinstellingen en alle
persoonlijke instellingen worden gewist.
- - PREFERENCE SETUP PAGE - -
SUBTITLE
DISC MENU
PARENTAL
PASSWORD
DEFAULT - RESET
AUDIO
MP3/JPEG NAV

1 Druk op 'up' of 'down' om ‘Default’ (Standaard) te laten oplichten.
2 Selecteer RESET door op > te drukken.
3 Druk op OK en vervolgens op < om terug te keren naar de ‘Preference Page’
(Voorkeurinstellingen).
Let op:
– Als u deze functie inschakelt, worden
de fabrieksinstellingen hersteld, met
uitzondering van ‘Parental’
(Oudercontrole) en ‘Password’
(Wachtwoord).

[ Voor 62% gewijzigd door Polyphemus op 16-04-2004 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Damn, ik had hem net in progresive scan gezet, en nu zie ik helemaal niets meer. alleen flikkerend beeld :(

Volgens mij is hij echt goed naar de haaien. Nou ja, ik moet er nieuwe firmware in krijgen maar ik weet niet hoe |:(

Ik heb namelijk ook al geprobeerd om terug te flashen, maar omdat ik niets kan zien weet ik dus niet of hij wat doet. Ik heb ook ergens het vermoeden dat hij de dvd speler niet kan vinden, dus niet van cd/dvd meer kan lezen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105551

Krijg ik vandaag een e-mail van een consultancy bureau waar men je uw bevindingen vraagt ivm de service die Philips levert !!!!!!!!
Heb dus mijn inbreng geleverd aan deze enquete van "Interview-NSS" en hen beleefd gezegd dat de service en support van Philips zo goed als niks waard is.
Waarschijnlijk zal iedereen die ooit naar Philips via hun on-line support een vraag gesteld heeft deze mail ontvangen.
k'zou zeggen ...hou jullie vooral niet in !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:55
Hoe staat het nou met die mail naar Philips. Ik heb ook zo'n enquete-onzin gekregen en ik vind het wel een belediging na mijn 5 mailtjes waarvan ze er 3 niet antwoordden 8)7

P.S. zou die enquete vooral naar 737 klanten verstuurd worde omdat die waarschijnlijk het meest klagen? Ik ben wel benieuwd wat de uitslag is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53080

Ik weet dat het waarschijnlijk balen is als je nooit reply's op je emails van Philips krijgt enzo, maar ik vrees dat wij klanten te veel verwachten. Hun toestel is firmware upgradable: de klanten zien dat als het krijgen van nieuwe features, Philips ziet dat echter gewoon als bugfixing. Eens dat ding op peil staat gaan ze er echt geen team ontwikkelaars meer opzetten hoor. Dat team gaat over naar de volgende generatie spelers en daarmee is de kous af. Je hebt je 737 gekregen aan de voorgestelde specificaties (al dan niet na firmware upgrade), en that's it.
Nu dat ik lees dat die nieuwe spelers een andere hoofd processor hebben is het firmware update verhaal zeker gedaan denk ik.
Het enige sprankeltje hoop is het vrijgeven van die code aan het publiek, maar denk eens na, gaat Philips dat zomaar eventjes doen na zodat vooral de Asiaten in no-time een kloon op de markt brengen met dezelfde specs? Ik denk 't niet....
En soms vraag ik mij ook af wat het contact is tussen de Philips email helpdesks en de ontwikkelaars van het produkt zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Anoniem: 53080 schreef op 16 april 2004 @ 15:10:
...
Het enige sprankeltje hoop is het vrijgeven van die code aan het publiek, maar denk eens na, gaat Philips dat zomaar eventjes doen na zodat vooral de Asiaten in no-time een kloon op de markt brengen met dezelfde specs? Ik denk 't niet....
...
Tis alleen jammer dat Philips de inhoud niet ontworpen heeft, maar gewoon een PCB gebruikt heeft die voorgesteld wordt door de fabrikant van de chip, ESS.... Zoals dat ook bij grafische kaarten gebeurt...

BTW er zijn al tientallen 'klonen' op de markt, zoals jij bedoelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Hoe zat het ook alweer met DIVX en AC3? Ik heb er hier zo eentje. Nu speelt ie het geluid wel synchroon af via de tv, maar als ik mijn DTS receiver aan zet, dan zit er een halve sec. verschil in met de tv. Zou mooi zijn als ik van dolby digital gebruik kan maken.

suggestions anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

mijn philips DVD737 is al een aantal keer vastgelopen

Al 2x met een bepaalde muziek cd
en 1x toen er niks in zat en ik het laatje dicht deed.

De enige mogelijkheid om dan de speler weer te gebruiken is de stroom eraf. Erg matig dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
vreemd, dit heb ik nog nooit gehad... misschien slechte speler ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kris_112
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-06-2024
Jimbolino schreef op 19 april 2004 @ 20:33:

De enige mogelijkheid om dan de speler weer te gebruiken is de stroom eraf. Erg matig dus...
Same here. Speler loopt steeds bij dezelfde audio cd (origineel) vast, en alleen de stekker eruit trekken helpt nog. Ben er nog niet helemaal uit of het komt omdat de cd vol zit met krassen, of dat ie consequent weigert om muziek van "de raggende mannen" af te spelen (wat eerder een feature genoemd zou moeten worden ;)). Is overigens wel de enige cd tot nu toe die dat heeft, maar ik vind niet dat dit zou mogen bij een philips dvd-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

thaRealKris schreef op 19 april 2004 @ 23:32:
[...]

Same here. Speler loopt steeds bij dezelfde audio cd (origineel) vast, en alleen de stekker eruit trekken helpt nog. Ben er nog niet helemaal uit of het komt omdat de cd vol zit met krassen, of dat ie consequent weigert om muziek van "de raggende mannen" af te spelen (wat eerder een feature genoemd zou moeten worden ;)). Is overigens wel de enige cd tot nu toe die dat heeft, maar ik vind niet dat dit zou mogen bij een philips dvd-speler.
Heb ook zoiets. Alleen liep hij vast op meerdere 'originele' cd's. Heb de speler teruggebracht en kreeg een nieuwe. Echter, deze doet precies hetzelfde. De speler zal wel gevoelig zijn voor cd's waar veel krassen op zitten. Het is niet anders :'( Verder geen problemen met afspelen.

IEMAND?

Hoe zat het ook alweer met DIVX en AC3? Ik heb er hier zo eentje. Nu speelt ie het geluid wel synchroon af via de tv, maar als ik mijn DTS receiver aan zet, dan zit er een halve sec. verschil in met de tv. Zou mooi zijn als ik van dolby digital gebruik kan maken.

suggestions anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-06 13:48

Gallus

Cheesy

Jimbolino schreef op 19 april 2004 @ 20:33:

Dat heb ik ook al een paar keer meegemaakt. Vooral met firmware .26 gebeurde het vaak. Met .19 is het helaas niet 100% weg.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Hebben die muziek cd's toevallig çopy control'? Van die cd's is namelijk bekend dat ze het niet doen op de 737 en waarschijnlijk ook niet op andere DVD-spelers.
Dat heeft te maken met beveiliging tegen kopieren. Cd's met copy control werken niet in CD-ROM spelers en DVD-spelers en kunnen daarom niet in je pc afgespeeld worden en dus ook niet gekopieerd worden.

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Laatst online: 25-10-2022
NRGetic schreef op 20 april 2004 @ 08:59:
Even pauzeren kon wel eens helpen als die delay ontstaat bij het starten van de film. Als dit echter niet helpt, kun je proberen om de downmix van het geluid uit te zetten zodat je geen geluid meer hebt op je tv. Het geluid wordt dan gelijk doorgegeven aan de dts receiver zodat er (als het goed is) geen delay meer inzit.

[ Voor 3% gewijzigd door cool_zero op 20-04-2004 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

cool_zero schreef op 20 april 2004 @ 13:23:
[...]

Even pauzeren kon wel eens helpen als die delay ontstaat bij het starten van de film. Als dit echter niet helpt, kun je proberen om de downmix van het geluid uit te zetten zodat je geen geluid meer hebt op je tv. Het geluid wordt dan gelijk doorgegeven aan de dts receiver zodat er (als het goed is) geen delay meer inzit.
Heb net ff in de handleiding gekeken van de 737. Daar staat idd iets in over downmix: stereo of LT/RT. Hoe zet ik die dan uit? Hij staat nu op stereo. Als ik LT/RT kies veranderd er qua geluid niets. :?

Pauzeren heb ik al geprobeerd, maar dat helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Heb weer een dikke vette bug gevonden . ? ?

Kan iemand bevestigen dat het apparaat slechts 20 entries per directory weergeeft ?

Zou wel HEEEEEEEEL erg zijn.....

edit:

K'heb um ook direct maar ff gepost op project 737 ....

[ Voor 19% gewijzigd door Fuzz10 op 20-04-2004 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fuzz10 schreef op 20 april 2004 @ 18:58:
Heb weer een dikke vette bug gevonden . ? ?

Kan iemand bevestigen dat het apparaat slechts 20 entries per directory weergeeft ?

Zou wel HEEEEEEEEL erg zijn.....

edit:

K'heb um ook direct maar ff gepost op project 737 ....
uhhh, nee, ik heb de top 2000 dvd erin gestopt en daar ziet hij 1000 nummers, ook een dvd met mappen met 100 nummers erin, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

NRGetic schreef op 20 april 2004 @ 13:31:
[...]

Heb net ff in de handleiding gekeken van de 737. Daar staat idd iets in over downmix: stereo of LT/RT. Hoe zet ik die dan uit? Hij staat nu op stereo. Als ik LT/RT kies veranderd er qua geluid niets. :?

Pauzeren heb ik al geprobeerd, maar dat helpt niet.
(zie ook eerdere berichten)

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit oplos? :|

[ Voor 5% gewijzigd door NRGetic op 22-04-2004 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Anoniem: 107416 schreef op 20 april 2004 @ 19:31:
[...]

uhhh, nee, ik heb de top 2000 dvd erin gestopt en daar ziet hij 1000 nummers, ook een dvd met mappen met 100 nummers erin, geen probleem.
Heb je toevallig ook een DVD met meer dan 20 .avi bestanden om dit mee te testen ?

Zo niet , dan zal ik aankomend weekend n's wat testdvd's bakken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112185

Ik heb nog nooit problemen gehad met deze dvd-speler, maar onlangs heb ik een betere cd-writer gekocht waardoor ik nu mijn film (divx en xvid) kan branden aan 40x speed (voordien aan 8x speed). Helaas, de films die ik brand aan 40x of zelfs aan 32x veroorzaken problemen op mijn philips dvd-speler, hij kan ze niet goed inlezen: het duurt een tijdje voor de cd geladen wordt (of soms lukt dat zelfs ook niet), en eenmaal geladen kan ik de film selecteren en afspelen maar na 2 sec stopt ie met afspelen en geeftie disc-error!!!
Kan iemand mij zeggen als er nog iemand deze problemen ondervonden heeft of als dit enkel bij mij?

al vast bedankt,

ps: ik gebruik firmware versie 4.1.19 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Laatst online: 25-10-2022
NRGetic schreef op 20 april 2004 @ 13:31:
[...]

Ik heb zelf een yamada(zelfde chip), maar ik zie dat ik hem daar ook gewoon op stereo heb staan en daarmee werkt het wel goed.(ik kan hem ook op off zetten) De enige mogelijke oplossing die ik dan nog heb is datgene dat in de start-post staat van dit topic: even klein stukje terugspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112185 schreef op 22 april 2004 @ 15:18:
Ik heb nog nooit problemen gehad met deze dvd-speler, maar onlangs heb ik een betere cd-writer gekocht waardoor ik nu mijn film (divx en xvid) kan branden aan 40x speed (voordien aan 8x speed). Helaas, de films die ik brand aan 40x of zelfs aan 32x veroorzaken problemen op mijn philips dvd-speler, hij kan ze niet goed inlezen: het duurt een tijdje voor de cd geladen wordt (of soms lukt dat zelfs ook niet), en eenmaal geladen kan ik de film selecteren en afspelen maar na 2 sec stopt ie met afspelen en geeftie disc-error!!!
Kan iemand mij zeggen als er nog iemand deze problemen ondervonden heeft of als dit enkel bij mij?

al vast bedankt,

ps: ik gebruik firmware versie 4.1.19 dacht ik.
Dit probleem heb ik ook, ik heb een msi brander 32x. De divx of xvid films brand ik op een cd-rw maxell van 700mb op 4x. Daarna pakt de dvd speler de films soms niet, erg storend.
Oplossing, misschien branden op 2x of voor jouw op 12x ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Alle DVD-speler hebben problemen met hoge brandsnelheden. Je moet je eigenlijk houden aan een maximum van 12x. Ik heb in ieder geval geen problemen gehad met mijn Philips CD-RW's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

ik heb een plextor brander en die stookt op 40x
nergens last van...

Ik denk dat het meer afhangt van de kwaliteit van je brander+cd's dan van de dvd speler (aangezien er een normale IDE drive in zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100755

Hoi,

Heb een philips dvd737 gekocht. Verder geen problemen met het afspelen van dvd's en xvid. Alleen wilde ik een upgrade uitvoeren voor de ondertiteling bij xvid en divx. Ik heb eerst gekeken welke firmware erop stond. Dat was:

4.1.19

Toen heb ik dvd737_02_fus_eng gedownload. Wat staat voor de versie 4.1.26. Alleen nadat hij is geupgrade staat er nog steeds als ik de firmware wil bekijken 4.1.19. Wat heb ik fout gedaan? En hoe kan ik wel ondertiteling krijgen bij mijn divx en xvid films.

Bij het upgraden staat gewoon upgrading en dan done en komt de cd er gewoon autopmatisch uit.

Joris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
NRGetic schreef op 22 april 2004 @ 09:44:
[...]

(zie ook eerdere berichten)

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit oplos? :|
Stereo = downmix van bijv 5.1 naar 2.0
LT/RT = bij bijvoorbeeld 5.1 alleen het linker-voor en het rechter-voor kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Anoniem: 100755 schreef op 24 april 2004 @ 13:11:
Hoi,

Heb een philips dvd737 gekocht. Verder geen problemen met het afspelen van dvd's en xvid. Alleen wilde ik een upgrade uitvoeren voor de ondertiteling bij xvid en divx. Ik heb eerst gekeken welke firmware erop stond. Dat was:

4.1.19

Toen heb ik dvd737_02_fus_eng gedownload. Wat staat voor de versie 4.1.26. Alleen nadat hij is geupgrade staat er nog steeds als ik de firmware wil bekijken 4.1.19. Wat heb ik fout gedaan? En hoe kan ik wel ondertiteling krijgen bij mijn divx en xvid films.

Bij het upgraden staat gewoon upgrading en dan done en komt de cd er gewoon autopmatisch uit.

Joris
ehm, in 4.1.19 zit al ondertitelingsupport hoor, zie ook de startpost. En met die firmwareversies op de site, tja... Volgens mij blijft t nu gewoon bij 4.1.19 en blijft die ook gewoon op de site staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt ja.

Je hebt dan die gele kleine ondertiteling. Heb ik opzich geen problemen mee.

Maar ik las het volgende ook in dit topic denk ik.

Check onderstaande link

http://www.p4c.philips.com/files/d/dvd737_02/

Software upgrade version 4.1.26 Release Notes

• New features
 Support on embedded multi audio streams in .avi file format
 Support on Embedded multi subtitle stream in .avi file format
• Enhanced property display of MPEG-4/DivX video files
• Zoom feature improved
• General improvement
• Improved font support for subtitle

Wie heeft hem al uitgeprobeerd?

Maar als ik deze update installeer heb ik nog steeds 4.1.19 ipv 4.1.26. En op die site staat trouwens ook nog een /dvd737_05/ maar die heb ik nog niet geprobeerd.

Joris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Klopt, de readme is nog van 4.1.26 maar de file is 4.1.19, ze zijn niet zo slim bij Philips :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58852

Ik begin echt spijt te krijgen dat ik de dvd 737 gekocht heb.
De Yamada 6600 heeft ondertussen ook Subtitle support gekregen, maar wel veel beter dan de dvd 737 die wij hebben.
De Yamada heeft namelijk duidelijke witte subs, in een half doorzichtig grijs kadertje.
Veel beter dan geel natuurlijk.
En de nieuwe dvd spelers van philips zullen binnenkort ook wel in de winkel te vinden zijn, en dan kunnen we een nieuwe firmware vergeten natuurlijk, want de aandacht zal dan naar de nieuwe dvd/divx spelers gaan.
Had ik in december maar een paar maanden gewacht, dan kon ik nu een divx speler kopen die zijn werk WEL goed doet :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik nou heb de Yamada 6600 dus maar ik erger me kapot aan die grijze balken, ik zat eraan te denken hoe gele ondertitels eruit zien :? ik bedoel of dat minder storend zou zijn.

Kun je eens een foto posten van die gele ondertitels? misschien kunnen we ruilen van speler :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
Anoniem: 58852 schreef op 24 april 2004 @ 18:08:
Ik begin echt spijt te krijgen dat ik de dvd 737 gekocht heb.
De Yamada 6600 heeft ondertussen ook Subtitle support gekregen, maar wel veel beter dan de dvd 737 die wij hebben.
De Yamada heeft namelijk duidelijke witte subs, in een half doorzichtig grijs kadertje.
Veel beter dan geel natuurlijk.
En de nieuwe dvd spelers van philips zullen binnenkort ook wel in de winkel te vinden zijn, en dan kunnen we een nieuwe firmware vergeten natuurlijk, want de aandacht zal dan naar de nieuwe dvd/divx spelers gaan.
Had ik in december maar een paar maanden gewacht, dan kon ik nu een divx speler kopen die zijn werk WEL goed doet :r
Ik begin ook te balen. Vooral omdat de nieuwe Philips DVD's heel snel komen na mijn aankoop en omdat ze redelijk zijn geprijsd. Maar ja, shit happens. Ik voel me wel een beetje afgezet. Heb de DVD pas een maand in bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64360

De 4.1.26 firmware is echter nog steeds te vinden, 'gered' door onze vrienden van philips737.com. Was even zoeken (en dat met slechts rudimentaire kennis van de mooie Franse taal) maar dan heb je ook wat.

Hij staat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112330

Niemand die problemen met het audio heeft ??? altijd drie seconden te laat :s (bij het afspelen van divx)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi,

Bedankt voor de firmware.
Iemand de firmware al getest? En zijn er veel verbeteringen? Ik kan het nu niet doen, want de dvd-speler staat bij mijn ouders, waar ik donderdag pas weer ben. Zal hem donderdag of vrijdag wel eens updaten.

Ik heb trouwens geen probllemen met de audio, en vind de gele ondertitels ook niet echt storend.

Joris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beeld is beter, er is meer info over de bestanden (welke codec enzo), ondersteuning voor meer talige divx'en, ...
Er is wel een bug begekomen: als je ac3 na mp3 speelt werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi,

Weet iemand ook of de ondertiteling duidelijker (beter) is met de nieuwe firmware 4.1.26? In de readme (zie boven) daar staat iig wel bij dat het font van de subtitles is aangepast.

Joris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100755 schreef op 26 april 2004 @ 10:23:
Hoi,

Weet iemand ook of de ondertiteling duidelijker (beter) is met de nieuwe firmware 4.1.26? In de readme (zie boven) daar staat iig wel bij dat het font van de subtitles is aangepast.

Joris
Nee, maakt helaas geen klap uit, wat ik heb ondervonden met 4.1.26 is gewoon ........, dus ik heb nu weer 4.1.19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

cool_zero schreef op 20 april 2004 @ 13:23:
[...]

Ben er inmiddels achter wat het 'probleem' is. Het ligt niet zo zeer aan de speler, maar aan de divx zelf. Heb nu ook andere divx met ac3 gefikt en geprobeerd. Deze geven het geluid wel goed weer via de DTS reveicer. In iedergeval bedankt voor de hulp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NRGetic schreef op 26 april 2004 @ 11:35:
[...]

Ben er inmiddels achter wat het 'probleem' is. Het ligt niet zo zeer aan de speler, maar aan de divx zelf. Heb nu ook andere divx met ac3 gefikt en geprobeerd. Deze geven het geluid wel goed weer via de DTS reveicer. In iedergeval bedankt voor de hulp. :)
En hoe kan het dan dat de divx'jes met ac3 geluid op de computer het wel goed doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

En hoe kan het dan dat de divx'jes met ac3 geluid op de computer het wel goed doen :?
Tja daar zeg je zo wat.....geen idee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Anoniem: 107416 schreef op 26 april 2004 @ 13:02:
[...]

Eehm, omdat de PC een heel andere architectuur en programma's heeft? En omdat de DVD737 geen PC is, heel misschien? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eehm, omdat de PC een heel andere architectuur en programma's heeft? En omdat de DVD737 geen PC is, heel misschien? :/
Dan mag jij mij vertellen als er wat mis is met de divx dat de computer deze wel goed afspeelt en de DVD737 niet. Het enige wat ik me dan nog kan bedenken is dat de DVD737 gewoon wat gevoeliger is voor bijv. kleine brandfoutjes en dat de computer daar overheen leest. Maar toch vind ik dit vreemd.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 107416 op 27-04-2004 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal het in zijn plaats vertellen : er is niks mis met de film, maar wel met de dvd 737. En hoe komt dit? Omdat Philips ons een dvd speler heeft belooft, met regelmatige firmware upgrades voor nieuwe features en bugfixes.
Uiteindelijk hebben ze slechts 1 extra firmware uitgebracht nadat ik de speler heb gekocht, en die firmware bleek vol bugs te zitten dus hebben ze die ook van de site verwijdert.
Dus als een film niet werkt op de dvd 737 en wel op de pc, dan heb je dit te danken aan de lieve mensen van philips, die ons hebben opgezadeld met een half-werkende divx/xvid speler (hello gele ondertitels zonder zwart randje? Die kan je nog niet lezen al hangt je leven d'r van af :r )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58852 schreef op 27 april 2004 @ 10:25:
Ik zal het in zijn plaats vertellen : er is niks mis met de film, maar wel met de dvd 737. En hoe komt dit? Omdat Philips ons een dvd speler heeft belooft, met regelmatige firmware upgrades voor nieuwe features en bugfixes.
Uiteindelijk hebben ze slechts 1 extra firmware uitgebracht nadat ik de speler heb gekocht, en die firmware bleek vol bugs te zitten dus hebben ze die ook van de site verwijdert.
Dus als een film niet werkt op de dvd 737 en wel op de pc, dan heb je dit te danken aan de lieve mensen van philips, die ons hebben opgezadeld met een half-werkende divx/xvid speler (hello gele ondertitels zonder zwart randje? Die kan je nog niet lezen al hangt je leven d'r van af :r )
Tjah, ik zou gewoon een algemene mail sturen. Zij hebben tochen dingen beloofd? Ofniet? Dan moeten ze ook zorgen dat alles werkt. :9

offtopic:
Ik heb wel een leuk filmpje van mijn philipds 612 dvd speler, die ik bruut vermoord heb....wel 120mb groot....maar als mensen interesse hebben? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381

dat wil ik maar als te graag zien ;) OLÉ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Anoniem: 107416 schreef op 27 april 2004 @ 10:18:
[...]
Dan mag jij mij vertellen als er wat mis is met de divx dat de computer deze wel goed afspeelt en de DVD737 niet. Het enige wat ik me dan nog kan bedenken is dat de DVD737 gewoon wat gevoeliger is voor bijv. kleine brandfoutjes en dat de computer daar overheen leest. Maar toch vind ik dit vreemd.
1 divxje die het niet doet/slecht doet is mee te leven, philips kan natuurlijk niet rekening houden met alle versies van divx/xvid/ac3/wma/mp3

Ik vind het veel storender dat mijn speler al een aantal keer is vastgelopen, zo vast dat de stekker (die achter de kast zit) eruit moest... Een keer toen ik het laatje dicht deed liep ie helemaal vast, en een keer bij het afspelen van een audio-cd.

En de kleur van de ondertitels is gewoon irritant. Voor de makers van deze firmware is dit hooguit 10min werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101381 schreef op 27 april 2004 @ 17:17:
dat wil ik maar als te graag zien ;) OLÉ!
offtopic:
wel erg groot 120mb :X en het is copyright he :9 ! Op verzoek zijn er mer films verkrijgbaar B) . Nog een van een Philips videorecorder, een HP600 printer, Philips discman en in de toekomst nog wat dingen ;)

http://srv03.pcextreme.nl.../dvdgefuck_definitief.wmv

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 97917 op 27-04-2004 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Anoniem: 97917 schreef op 27 april 2004 @ 20:53:
[...]

offtopic:
wel erg groot 120mb :X en het is copyright he :9 ! Op verzoek zijn er mer films verkrijgbaar B) . Nog een van een Philips videorecorder, een HP600 printer, Philips discman en in de toekomst nog wat dingen ;)

http://srv03.pcextreme.nl.../dvdgefuck_definitief.wmv
AAAAAGH! :D :D :D damn, hadden jullie niks te doen ofzo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xabre16v schreef op 27 april 2004 @ 22:52:
[...]

AAAAAGH! :D :D :D damn, hadden jullie niks te doen ofzo _/-\o_
Hier moet je egwoon wat tijd voor vrij maken op zijn tijd :) . Ik was die dvd speler zat en we dachten aan een leuk project. En dit was het toch wel? :) Was leuk om te doen....en als philips niet met de firmware komt hetzelfde ermee doen >:)

offtopic:
Er staat er nog een van ene hp printer+philips discman in 1 (80mb)....als je hem wilt moet je het maar zeggen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
ja, doe maar, die wil ik ook wel zien :9

tot zover alles wat offtopic is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xabre16v schreef op 27 april 2004 @ 23:32:
ja, doe maar, die wil ik ook wel zien :9

tot zover alles wat offtopic is ;)
offtopic:
Daar stad hij op: www.toffe-ellende.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Philips gaat nu de Russen oplichten: ze hebben een Russiche handleiding in de directory gezet :+

http://www.p4c.philips.com/files/d/dvd737_00/

Straks hebben ze de KGB achter zich aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:10
Zo te zien is er vandaag een nieuwe firmware uitgekomen (4.1.35), ik ga hem nu testen.

OK eerste indruk:
Niet zoveel veranderd, wel is de ondertitel licht grijs geworden (nog zonder schaduw) en ik heb de indruk dat hij meer onder het beeld staat dan eerst. Bij de testfilm was alleen de bovenste van de drie regels over de film. Dit was wel vervelend voor mijn breedbeeld-TV.

Oh ja, hier is de info uit de changelog:
Software upgrade version 4.1.35 Release Notes
· New features
- Support for Cyrillic Characters
- Press SUBTITLE more than once to select and choose the type of font
support (Latin1, Latin2 or Cyrillic) for your language
· Enhanced property display of MPEG-4/DivX video files
· Enhancement made for display of DivX subtitles.
· Support latest DivX codecs, including DivX 5.1.
· General improvement .

Die font optie heb ik nog niet bekeken.

[ Voor 80% gewijzigd door sandeman op 05-05-2004 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeahright
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-02-2024
Sandeman684 schreef op 05 mei 2004 @ 22:24:
Zo te zien is er vandaag een nieuwe firmware uitgekomen (4.1.35), ik ga hem nu testen.

OK eerste indruk:
Niet zoveel veranderd, wel is de ondertitel licht grijs geworden (nog zonder schaduw) en ik heb de indruk dat hij meer onder het beeld staat dan eerst. Bij de testfilm was alleen de bovenste van de drie regels over de film. Dit was wel vervelend voor mijn breedbeeld-TV.

Oh ja, hier is de info uit de changelog:
Software upgrade version 4.1.35 Release Notes
· New features
- Support for Cyrillic Characters
- Press SUBTITLE more than once to select and choose the type of font
support (Latin1, Latin2 or Cyrillic) for your language
· Enhanced property display of MPEG-4/DivX video files
· Enhancement made for display of DivX subtitles.
· Support latest DivX codecs, including DivX 5.1.
· General improvement .

Die font optie heb ik nog niet bekeken.
GEWELDIG, EEN NIEUWE FIRMWARE!!! :9~
Wie had dat nog gedacht, nou ik in elk geval dus niet. Nou maar hopen dat hiermee onze laatste ergernissen (met name natuurlijk die afgrijselijke gele ondertitels) tot het verleden behoren en we toch nog een goede aankoop blijken te hebben gedaan.

Mensen met ervaringen met de nieuwe firmware, zet ze a.u.b. op het forum want ik denk dat we hier met velen op zitten te wachten. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103972

En zien de ondertitels er nu beter uit dan voordien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand een fototje mss? (van de nieuwe grijze ondertitels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OH MY F*CK!
Dit is echt wel prachtig nieuws!
Dank u dank u dank u Philips :)
Ik ben om 13:30u thuis, dus ik denk dat ik om 13:40u een post zal doen hoe de upgrade van de firmware verlopen is.
Laten we onze vingers kruisen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 21:20

Wallie

Herr

Een nieuwe firmware, hoe is 't mogelijk... dan zit er toch iemand op te letten bij Philips! :D Vanavond maar eens proberen...

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29433

Eh, leuk.. vanmorgen getest, die nieuwe firmware, bij stoppen van een film meteen echt hard vastlopen. Alleen stekker eruit/erin hielp.
moest werken dus niet verder naar subs of zo gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Laatst online: 22-02 20:10
Anoniem: 29433 schreef op 06 mei 2004 @ 09:12:
Eh, leuk.. vanmorgen getest, die nieuwe firmware, bij stoppen van een film meteen echt hard vastlopen. Alleen stekker eruit/erin hielp.
moest werken dus niet verder naar subs of zo gekeken.
Daar heb ik in de 10 minuten testen die ik gedaan heb geen last van gehad.
Het kan bij mij trouwens nog wel een paar dagen duren voor ik meer kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, de mijne is geupgrade. De ondertitels zien er iets beter uit, maar nog steeds 3 regelig. Philips heeft wel leuk gezegd dat je nu zelfs uit 3 verschillende lettertypes kan kiezen voor je ondertitels, maar echt veel verschil merk ik niet. Er zit idd nog geen zwarte rand om de ondertitels en ze zijn nog steeds klein t.o.v. de normale ondertitels op tv.
Ook het probleem wat sommige mensen hadden (ik ook) dat bij sommige films het geluid niet synchroom loopt is, helaas, nog niet verholpen. Ik heb wel het idee dat de kwaliteit van sommige films beter is dan bij de voorgaande firmware versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok ik ga hem nu uitproberen, maar laten wij als mede-tweakers afspreken dat we Philips niet met rust laten ivm de philips 737 firmware?
We zien nu toch dat het echt wel effect heeft, dus laten we blijven mailen met requests en bug-reports enzo, want het helpt blijkbaar echt wel!
Zo krijgen we op een dag toch nog de perfecte divx/xvid speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Anoniem: 107416 schreef op 06 mei 2004 @ 10:47:
Ok, de mijne is geupgrade. De ondertitels zien er iets beter uit, maar nog steeds 3 regelig. Philips heeft wel leuk gezegd dat je nu zelfs uit 3 verschillende lettertypes kan kiezen voor je ondertitels, maar echt veel verschil merk ik niet.
Zijn het niet 3 verschillende karakter sets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Jeetje alweer een nieuwe firmware? Het is echt niet bij-te-benen zeg!

Nou moet ik vananvond maar weer 's aan de slag... 8)7

Zo krijgen we op een dag toch nog de perfecte divx/xvid speler

Niet te optimistisch he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Goed, even mijn bugs, improvements e.d. van de nieuwe firmware B)

1. Als is op 'Display' op de AB druk en ik voer een tijd in (bijv. 00:45:00) dan krijg ik na de eerste 2 nullen allemaal rare characters in beeld. Het skippen van de tijd werkt wel goed.

2. Idd, de subs zijn nu grijs en vallen niet meer in het beeld, maar in de rouwbalk eronder. Als ik in de diskbrowser op 'Subtitle' druk heb ik nu 'Off' 'On' 'Latin1' 'Latin2' en 'Cyrillicnogwat'. Selecteer ik nu 'On' en ik ga spoelen in een divxje, dan heb ik geen subs meer....

3. De beeldkwaliteit is niet merkbaar beter geworden.

Dit was 5 minuten testen B)

/edit: Maar ik ben natuurlijk wel blij hoor :>

[ Voor 12% gewijzigd door Polyphemus op 06-05-2004 17:40 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste