Philips DVD737 DVD/DivX-speler Deel 2

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.830 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 15:43:
Heb ondertss ook een nieuwe dvdrom geplaatst, maar heb de regiocode vergeten . Nu kan ik idd geen originele dvd's bekijken. Iemand hiervoor een oplossing?
Bedankt en een goede jaareinde!
Als je een DVD-lezer koopt voor PC, bevat deze nog geen regiocode. Daardoor kan je geen originele DVDs afspelen.
Je moet de drive gewoon eens aan je PC koppelen en in windows op regiocode 2 zetten (je kan dit tot 5 maal wijzigen). Als je hem daarna terug in de speler monteerd, kan je terug originele DVDs afspelen.
Enige "nadeel" is dat je hem niet meer regiovrij kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vaststelling: als je forward of rewind gebruikt loopt de divx-speler nu vast ! De snelheid van de nieuwe ingebouwde dvd-speler is hoger dan de originele. :(
Geen andere oplossing , hiervoor?
Anders wordt het stilletjesaan tijd voor een nieuwe ...... maar geen meer van Philips!!
Tips altijd welkom :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:20:
Nog een vaststelling: als je forward of rewind gebruikt loopt de divx-speler nu vast ! De snelheid van de nieuwe ingebouwde dvd-speler is hoger dan de originele. :(
Geen andere oplossing , hiervoor?
Anders wordt het stilletjesaan tijd voor een nieuwe ...... maar geen meer van Philips!!
Tips altijd welkom :*)
Heb ook een 737 die de geest heeft gegeven... Heb nu een Pioneer DV 380, helemaal top! _/-\o_ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

Zo slecht was de 737 toch niet? of verwachtte iedereen hier voor dat geld een alles kunner?

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ranzige_pad schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 10:42:
Zo slecht was de 737 toch niet? of verwachtte iedereen hier voor dat geld een alles kunner?
Slecht was ie ook niet... totdat ie raar ging doen.... heb er maar slechts een jaar plezier van gehad... :'( ;(
NOOIT MEER EEN PHILIPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb daarstraks de nieuwste firmware geflasht op mijn DVD737 (4.1.36 van AnyStone).
Dat is goed verlopen, ff een paar divxjes uitgetest om de nieuwe subtitles te zien, alles in orde.
Nu tijdens de helft van "the corpse bride" op divx (CD-R) begint het beeld wat te haperen enzo, dus dacht ik: ff cdtje eruit, speler uitzetten & terug aan.
Maar nu werkt dus geen enkel schijfje meer...
Als ik er een CD of DVD instop (zowel origineel als gekopieerd) blijft hij gewoon een minuut lang zoemen, om uiteindelijk "no disc" aan te geven.
Heeft iemand hier ervaring mee, en is dit nog op te lossen?
Want mijn garantie is net vorige maand verstreken :'(
Edit: na een beetje prullen lijkt hij het weer beter te doen, maar nu hapert de video zowel bij dvd's als bij divx...
Edit2: en vandaag doet hij weer niets meer! Bij elke disc die ik er in steek gaat hij eerst 30 seconden spinnen, en geeft dan "no disc"

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Mijn 737 speelt opeens geen cdrw's met divx/xvid films af. Bovendien lijkt de speler nu een vliegtuig. Hij zoemt heel hard om vervolgens pas na meer dan een halve minuut een dvd movie af te spelen. Van het begin af aan ( 2 jaar in bezit) heeft de speler al last van vreemde geluidjes. Heb hem toendertijd gewisseld voor een nieuwe, maar deze had hetzelfde euvel.

Nooit meer Philips? In iedergeval geen DVD-speler meer van dit merk :(
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:57:
Ik heb daarstraks de nieuwste firmware geflasht op mijn DVD737 (4.1.36 van AnyStone).
Dat is goed verlopen, ff een paar divxjes uitgetest om de nieuwe subtitles te zien, alles in orde.
Nu tijdens de helft van "the corpse bride" op divx (CD-R) begint het beeld wat te haperen enzo, dus dacht ik: ff cdtje eruit, speler uitzetten & terug aan.
Maar nu werkt dus geen enkel schijfje meer...
Als ik er een CD of DVD instop (zowel origineel als gekopieerd) blijft hij gewoon een minuut lang zoemen, om uiteindelijk "no disc" aan te geven.
Heeft iemand hier ervaring mee, en is dit nog op te lossen?
Want mijn garantie is net vorige maand verstreken :'(
Edit: na een beetje prullen lijkt hij het weer beter te doen, maar nu hapert de video zowel bij dvd's als bij divx...
Edit2: en vandaag doet hij weer niets meer! Bij elke disc die ik er in steek gaat hij eerst 30 seconden spinnen, en geeft dan "no disc"

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrico
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:41
Heb ik ook gehad, dat de dvd speler veel lawaai maakte en dvd's niet meer wilde lezen.

Oplossing, als hierboven gegeven is. Bouw er een gewone IDE speler in.
Grote nadeel daarvan is dat je, om het een beetje netjes te houden een stuk uit de bodem moet zagen. Maar dan werkt die voor € 20 weer perfect, daar heb je nog geen nieuwe stand alone divx speler voor.

Ik heb zelf een Philips IDE PCDV5016G in gebouwd omdat ik dacht dat deze, heel misschien, hetzelfde binnen werk zou hebben als de speler die er in zat.
Maar dat is niet zo, daarom moest een stuk van de bodem eruit. Wel, zoals ook hier boven, ergens, staat de speler in je PC een regio code geven, anders is het mogelijk dat sommige dvd's niet afgespeeld worden.
Een andere optie is, de IDE kabel verlengen en de IDE speler ernaast leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

nrico schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:18:
Heb ik ook gehad, dat de dvd speler veel lawaai maakte en dvd's niet meer wilde lezen.

Oplossing, als hierboven gegeven is. Bouw er een gewone IDE speler in.
Grote nadeel daarvan is dat je, om het een beetje netjes te houden een stuk uit de bodem moet zagen. Maar dan werkt die voor € 20 weer perfect, daar heb je nog geen nieuwe stand alone divx speler voor.

Ik heb zelf een Philips IDE PCDV5016G in gebouwd omdat ik dacht dat deze, heel misschien, hetzelfde binnen werk zou hebben als de speler die er in zat.
Maar dat is niet zo, daarom moest een stuk van de bodem eruit. Wel, zoals ook hier boven, ergens, staat de speler in je PC een regio code geven, anders is het mogelijk dat sommige dvd's niet afgespeeld worden.
Een andere optie is, de IDE kabel verlengen en de IDE speler ernaast leggen.
Dat is idd een mogelijkheid. Dit is al eerder aan de orde geweest in dit topic. Maar zelf een andere dvd-speler inbouwen is niet aan mij besteed. Niet dat ik het niet zou kunnen. Maar gewoonweg omdat ik er geen zin in heb. Heb inmiddels een Sony NS30 gekocht voor € 65, zonder DivX. Deze werkt perfect! Geen geluidjes meer en pakt alle dvd/cd's. DivX is history voor mij. :P

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatross
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 23:40

hatross

Waar rook is, loopt stroom.

Service manual downloaden voor DVD 737 ? Hier heb je 'm!
http://www.eserviceinfo.c...26669/PHILIPS_DVD737.html >:)
Enjoy!

[ Voor 3% gewijzigd door hatross op 05-12-2006 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
tis wel een uge kick, maar een service manual is altijd mooi :)

One World Concepts

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste