Ik denk dat deze correspondentie wel iets is voor het GoT forum:
17 januari 2005: (mijn oorspronkelijke vraag)
Al sinds de aanschaf van de DVD737 ben ik niet tevreden over de subtitles van deze speler bij het draaien van DiVX films op CD. Deze waren in het begin geel en na een update naar release 4.1.35 zijn de ondertitels bij DiVX lichtgrijs en zijn van een dusdanig klein lettertype dat ze nauwelijks te lezen zijn. Dit probleem heb ik nu verholpen door de update in mijn speler te flashen die door iemand in Hongarije is aangepast. Dit is te vinden op deze site:
http://anystone.fw.hu
Dat ik niet de enige ben die hierover klaagt kunt u nalezen op
Philips DVD737 DVD/DivX-speler Deel 2 , waarin ook wordt beweert dat deze Hongaarse update in orde is. Het resultaat is dat de DiVX ondertitels nu van een groter lettertype zijn in de kleur wit met een schaduwrandje.
Toch zou ik en velen met mij graag zien dat dit probleem in een officiele release door Philips opgelost zou worden. De Hongaarse software toont aan dat dit mogelijk is !!!
24 januari 2005: (antwoord van Philips)
Graag zouden wij u willen bedanken voor onderstaande aanwijzing. Reacties zoals deze stellen wij zéér op prijs. Uw opmerkingen hebben wij doorgegeven aan het productmanagement. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Indien u verdere vragen heeft over dit onderwerp dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen onder vermelding van referentienummer ...
24 januari 2005: (mijn reactie hierop)
Bedankt voor uw antwoord, toch zou ik graag nog van uw willen weten wat de wijzigingen zijn in de software versie 4.1.36 die nu te downloaden is. Zoals ik al eerder schreef heb ik toch liever de officiele software die Philips levert, maar als de consequentie is dat de ondertitels weer slecht leesbaar is gebruik ik tot die tijd toch de Hongaarse Anystone software.
28 januari 2005: (antwoord van Philips)
U heeft ons recentelijk gevraagd wat een upgrade wijzigt in uw DVD speler. De wijziging heeft te maken met de verbetering van het product. Wat de upgrade precies verandert hebben wij ook geen informatie over. Wanneer u op de hoogte wil blijven van de laatste informatie en de laatste upgrades van uw product, kunt u uw product aanmelden bij Club Philips. Dit doet u op de internet pagina
www.club.philips.com Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Indien u verdere vragen heeft over dit onderwerp dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen onder vermelding van referentienummer ...
28 januari 2005: (mijn reactie hierop)
Hartelijk dank voor uw antwoord, maar ...
Is het mogelijk dat deze vraag eens wordt voorgelegd aan diegenen die de software updates (voor de DVD737) maken danwel vrijgeven? Er zullen niet veel gebruikers zijn die zomaar hun apparaat gaan flashen zonder dat men weet wat de gevolgen zijn, ook al roept Philips nog zo hard dat het om een verbetering gaat. Het is toch een kleine moeite om bij volgende release te vermelden wat de wijzigingen of verbeteringen zijn? Het mag toch niet zo zijn dat je voor een goed functionerende DVD speler afhankelijk moet zijn van een Hongaarse hobbyist, die wel vermeld wat de wijziging is in zijn software (hij heeft alweer een nieuwe versie gemaakt op basis van versie 4.1.36), of van een Nederlandse hobbyist die zijn bevindingen meldt op het forum van Gathering of Tweakers. Ik vind dat men informatie hierover direct van Philips moet kunnen krijgen (!).
1 februari 2005: (antwoord van Philips)
U heeft ons recentelijk gevraagd naar informatie over de Software update voor uw DVD737. Dit is de officiele informatie die wij tot onze beschikking hebben. Uw informatie is doorgespeeld naar het produktmanagement.
DVD 737: New Version 4.1.36 : Sound out of Sync after updating to Ver 35. Solved.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Indien u verdere vragen heeft over dit onderwerp dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen onder vermelding van referentienummer ...
Er wordt met geen woord gerept over subtitles en dus blijven we afhankelijk van Anystone.