Philips DVD737 DVD/DivX-speler Deel 2

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 3.830 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeahright
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-02-2024
NRGetic schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:30:
@TS

De links naar de officiele Philips firmware zijn overleden of tijdelijk down
Alternatieve link nieuwste fw: http://www.p4c.philips.co..._00/dvd737_00_fus_eng.zip

Wellicht wil je de nieuwste fw 4.1.36 ook in je startpost zetten?
Wanneer is deze nieuwe firmware uitgekomen en wat is er nieuw?
Is de ondertiteling net zo goed als de Anystone firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 15:49
NRGetic schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:30:
@TS

De links naar de officiele Philips firmware zijn overleden of tijdelijk down
Alternatieve link nieuwste fw: http://www.p4c.philips.co..._00/dvd737_00_fus_eng.zip

Wellicht wil je de nieuwste fw 4.1.36 ook in je startpost zetten?
Ik heb alle firmwares maar op mijn eigen webspace gezet. De TS is aangepast.

En weet iemand idd wat er nieuw is in 4.1.36? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 11:00:
[...]

1) dit ligt aan QPEL of aan een te nieuwe DivX-codec. Als het een QPEL-avi is zal de speler je dit vertellen (iets van "QPEL not supported"). In dat geval zal de speler die avi nooit afspelen (er staat immers in de gebruiksaanwijzing dat QPEL niet ondersteund is). Als je die melding niet krijgt is het vermoedelijk dus een te nieuwe DivX-versie, en is het misschien nuttig om firmware 4.1.36 te installeren (mocht je dat nog niet hebben gedaan). Anders weet ik het ook niet.

2) kun je die geproduceerde DVD wel vanaf je harddisk op je pc afspelen? Misschien is de content van die dvd gewoon niet goed? Bij mij werkt dit prima, hoewel er in mijn ogen betere programma's zijn om DVD's te shrinken (DVDclone bijvoorbeeld).
ja, neen voor het eerste geval heb ik een blokkerige structuur waardoor het er eigenlijk heel slecht uit ziet, maar krijg geen error.
heb maar een paar films waar het feit zig voor doet, terwijl het ook heel goede kwaliteit rips zijn die perfect op pc draaien....

voor de dvd's werkt ook alles perfect op pc, ook na schrijven van de dvd.miss kan dvdclone eens proberen geen kwaat. welk een versie heb je?
alvast bedankt voor het spoedige antwoord,
Groetjes Simon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O, dat probleem heb ik ook al 2 keer gehad. Wel in beide gevallen met een XVID.. Het system-menu trucje (zie startpost) heb je ongetwijfeld al geprobeerd...?

Ik gebruik CloneDVD2, daar kun je een versie van downloaden die je een maand mag proberen, dus dat zou ik zeker eens doen.. Geen idee hoe dit zou kunnen komen eigenlijk..

Succes weer,
Ad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Evil Brain schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:37:
[...]

En weet iemand idd wat er nieuw is in 4.1.36? :?
Nogmaals (op z'n Frans):
Nouveautés :

- Sous-titre aux format srt et smi supportés.
- Fichiers sous-titre multiples supportés.
- Supporte les vidéos DivX 5.1
- Fonction zoom activée et automatique.
- Meilleure compatibilité DivX et MPEG4.
Environnement : Firmware
Publié le : Mercredi 8 Décembre 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:51:
[...]

Nogmaals (op z'n Frans):
Nouveautés :

mjah we kunnen niet allemaal (meer :X ) frans ;)

(is anystone gelijk aan deze firmware btw?)

(doh.. |:( , lezen is ook moeilijk )

[ Voor 8% gewijzigd door B_FORCE op 26-01-2005 10:00 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe de patcher op de site van anystone werkt?
In de laatste versie (4) heeft men cyrillic verwijdert en ik hou nl niet zo van die doorzichtige of zwarte balkjes, zodat dit wel vervelend is.
Kan men met deze patcher de fonts uit de vorige versie overzetten naar de firmware 4.36 met dit utility en hoe,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik lees net op het begin pagina dat er begin 2005 een nieuwe firmware uit is.

versie 4.1.36

Is hij goed? de laatste firmware die ik heb geinstalleerd was nog de nieuwste voor 2005.

Bijv. zijn de ondertitelling nu beter? OF als ik mijn dvd speler op ntsc zet ( om full beeld te krijgen want pal verkleind het beeld) de ondertitel niet onder het beeld valt? En is misschien de mp3 support verbeterd zodat je geen geruis meer hebt?

Nog bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 13:11:
Hallo allemaal,

Ik lees net op het begin pagina dat er begin 2005 een nieuwe firmware uit is.

versie 4.1.36

Is hij goed? de laatste firmware die ik heb geinstalleerd was nog de nieuwste voor 2005.

Bijv. zijn de ondertitelling nu beter? OF als ik mijn dvd speler op ntsc zet ( om full beeld te krijgen want pal verkleind het beeld) de ondertitel niet onder het beeld valt? En is misschien de mp3 support verbeterd zodat je geen geruis meer hebt?

Nog bedankt.
Als je even wat beter had gelezen in de vorige berichten was je dit tegengekomen:

Nouveautés :

vertaald (volgens mij):
- ondertiteling in srt en smi formaat
- meer ondertitelingsformaten ondersteund (inderdaad als de vorige)
- ondersteuning van DivX 5.1
- de zoom-functie schijnt nu te werken (was dat niet zo dan??) en is automatisch (wat dat dan ook mag zijn)
- betere ondersteuning van DivX en MPEG4 (da's lekker duidelijk nietwaar)

Ik zelf merk geen verbeteringen tov 4.1.35.
Ik gebruik nu de aangepaste versie van de 4.1.35 van anystone.
http://www1.freeweb.hu/anystone/DVD737_4135_AnyStone3.3.zip
deze werkt erg fijn en heeft mooie subs met schaduw.

Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatross
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 23:40

hatross

Waar rook is, loopt stroom.

Ik denk dat deze correspondentie wel iets is voor het GoT forum:

17 januari 2005: (mijn oorspronkelijke vraag)
Al sinds de aanschaf van de DVD737 ben ik niet tevreden over de subtitles van deze speler bij het draaien van DiVX films op CD. Deze waren in het begin geel en na een update naar release 4.1.35 zijn de ondertitels bij DiVX lichtgrijs en zijn van een dusdanig klein lettertype dat ze nauwelijks te lezen zijn. Dit probleem heb ik nu verholpen door de update in mijn speler te flashen die door iemand in Hongarije is aangepast. Dit is te vinden op deze site: http://anystone.fw.hu
Dat ik niet de enige ben die hierover klaagt kunt u nalezen op Philips DVD737 DVD/DivX-speler Deel 2 , waarin ook wordt beweert dat deze Hongaarse update in orde is. Het resultaat is dat de DiVX ondertitels nu van een groter lettertype zijn in de kleur wit met een schaduwrandje.
Toch zou ik en velen met mij graag zien dat dit probleem in een officiele release door Philips opgelost zou worden. De Hongaarse software toont aan dat dit mogelijk is !!!

24 januari 2005: (antwoord van Philips)
Graag zouden wij u willen bedanken voor onderstaande aanwijzing. Reacties zoals deze stellen wij zéér op prijs. Uw opmerkingen hebben wij doorgegeven aan het productmanagement. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Indien u verdere vragen heeft over dit onderwerp dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen onder vermelding van referentienummer ...

24 januari 2005: (mijn reactie hierop)
Bedankt voor uw antwoord, toch zou ik graag nog van uw willen weten wat de wijzigingen zijn in de software versie 4.1.36 die nu te downloaden is. Zoals ik al eerder schreef heb ik toch liever de officiele software die Philips levert, maar als de consequentie is dat de ondertitels weer slecht leesbaar is gebruik ik tot die tijd toch de Hongaarse Anystone software.

28 januari 2005: (antwoord van Philips)
U heeft ons recentelijk gevraagd wat een upgrade wijzigt in uw DVD speler. De wijziging heeft te maken met de verbetering van het product. Wat de upgrade precies verandert hebben wij ook geen informatie over. Wanneer u op de hoogte wil blijven van de laatste informatie en de laatste upgrades van uw product, kunt u uw product aanmelden bij Club Philips. Dit doet u op de internet pagina www.club.philips.com Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Indien u verdere vragen heeft over dit onderwerp dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen onder vermelding van referentienummer ...

28 januari 2005: (mijn reactie hierop)
Hartelijk dank voor uw antwoord, maar ...
Is het mogelijk dat deze vraag eens wordt voorgelegd aan diegenen die de software updates (voor de DVD737) maken danwel vrijgeven? Er zullen niet veel gebruikers zijn die zomaar hun apparaat gaan flashen zonder dat men weet wat de gevolgen zijn, ook al roept Philips nog zo hard dat het om een verbetering gaat. Het is toch een kleine moeite om bij volgende release te vermelden wat de wijzigingen of verbeteringen zijn? Het mag toch niet zo zijn dat je voor een goed functionerende DVD speler afhankelijk moet zijn van een Hongaarse hobbyist, die wel vermeld wat de wijziging is in zijn software (hij heeft alweer een nieuwe versie gemaakt op basis van versie 4.1.36), of van een Nederlandse hobbyist die zijn bevindingen meldt op het forum van Gathering of Tweakers. Ik vind dat men informatie hierover direct van Philips moet kunnen krijgen (!).

1 februari 2005: (antwoord van Philips)
U heeft ons recentelijk gevraagd naar informatie over de Software update voor uw DVD737. Dit is de officiele informatie die wij tot onze beschikking hebben. Uw informatie is doorgespeeld naar het produktmanagement.
DVD 737: New Version 4.1.36 : Sound out of Sync after updating to Ver 35. Solved.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Indien u verdere vragen heeft over dit onderwerp dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen onder vermelding van referentienummer ...

Er wordt met geen woord gerept over subtitles en dus blijven we afhankelijk van Anystone.

Verwijderd

DVD 737: New Version 4.1.36 : Sound out of Sync after updating to Ver 35. Solved.
Het mooiste is nog dat ik dat verschil niet merk. Echt alle XVID's waarbij ik dat probleem had met 35 hebben het nog met de 36. Ik snap dit trouwens niet, want dat zijn voornamelijk dingen die ik zelf gemaakt heb.. Als ik ze zonder ondertitels afspeel is het probleem wel minder, maar niet verholpen. Sounds familiar, anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronj|IA
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-07-2005
Vraagje: waarom zie ik ondanks een upgrade geen ondertitels (srt), iemand enig idee.
Heb ze op de schijf weggeschreven met dezelfde naam als de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

ronj schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 19:42:
Vraagje: waarom zie ik ondanks een upgrade geen ondertitels (srt), iemand enig idee.
Heb ze op de schijf weggeschreven met dezelfde naam als de film.
De naam is niet relevant.
Selecteer de srt file met de pijltjestoetsen van de remote en druk daarna op subtitle.
Dan weer op de film en play.

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronj|IA
tnx zal het morgen ns proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronj|IA
Hij doet t: mooie witte letter (AnyStone?) en eindelijk af van die lelijke zwarte balk voor de subs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-12-2022
Fuzz10 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 23:13:
GRMMBL...

Mijn 737 heeft de geest gegeven : het loopwerkje is kadoek (schijf er in , geen drive spin-up en "no disc")..

Iemand goede of slechte ervaringen met de Philips service ? Ding is volgens mij al uit de garantie (die is toch 1 jaar ?)
Hi,

Mijn 737 vertoonde ook rare mankementen, dus na een paar e-mail uitwisseling met Philips hebben ze mij aangeraden om de dvd-speler terug te brengen naar een service shop. Ondanks dat mijn garantie 3 dagen was verlopen, mocht ik een nieuwe dvd-speler uitkiezen voor dezelfde geld, omdat philips de 737 niet meer kon maken. Dus heb ik maar de 720SA uit gekozen en ik heb nog een bedrag terug gekregen!
Dat noem je nou een goeie service!!

Noreaga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.asserboys.nl/IMG_1801a.jpg

Ook ik werd geconfronteerd met een niet reagerende speler.
Schijfje wilde niet laden. Speler startte niet meer op.
Dus met tegenzin het ding opengemaakt.
Toen bleek een plat kabeltje los te zitten.
Het kabeltje dat zorgt voor de aansturing van de laser-eenheid.
Zie op de foto. Het is het kabeltje met een blauw uiteinde.
Plastic klemmetje (crème-kleurig) losgetrokken. Kabeltje er in geduwd.
Klemmetje dichtgeduwd en vroemmmm de speler deed het weer.

Het zal niet in alle gevallen de oplossing zijn, maar het is zeker de moeite waard om even te kijken of dit het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Noreaga_no1 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 10:38:
[...]

Hi,

Mijn 737 vertoonde ook rare mankementen, dus na een paar e-mail uitwisseling met Philips hebben ze mij aangeraden om de dvd-speler terug te brengen naar een service shop. Ondanks dat mijn garantie 3 dagen was verlopen, mocht ik een nieuwe dvd-speler uitkiezen voor dezelfde geld, omdat philips de 737 niet meer kon maken. Dus heb ik maar de 720SA uit gekozen en ik heb nog een bedrag terug gekregen!
Dat noem je nou een goeie service!!
Nou...eindelijk is het dan zo ver...ik zat er eigenlijk al een tijdje op te wachten..
Mijn 737 is kaduuk...geeft ook bij iedere disc "no disc" en de drive spinned niet meer up...

Heb de AnyStone firmware geinstalleerd zonder problemen en een paar maanden vlekkeloos gedraaid....ik breng hem terug naar de winkel binnen de garantieperiode...ben benieuwd of ik problemen krijg omdat ik "third party" firmware op de speler heb gezet. Ik wilde aanvankelijk de originele fw terugzetten..maar jah dat kan natuurlijk niet want dat ding vreet geen schijfjes meer |:( 8)7 :(

Iemand enig idee of ik nog een kans maak?

[ Voor 4% gewijzigd door NRGetic op 13-03-2005 00:47 ]

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Ik denk niet dat dit bij de winkel opvalt, zeker omdat al het bewijs van de AnyStone-fw dat kleine tekstje onder het Philips-logo is. Dus ik denk niet dat de verkoper het ziet, of je moet pech hebben dat de verkoper zelf op de hoogte is van die firmware ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

ja dat klopt maar voor de verkoper ben ik ook niet bang :+ Ik stop gewoon een disc erin en laat hem zien dat het apparaat dit niet meer pikt

Ik ben eerder bang voor de Philips fabrikant. De verkoper gaat de 737 opsturen naar de fabrikant die vervolgens gaat kijken wat er aan de hand is. Hij ziet dat ik andere firmware op dat ding heb gezet en zal vermoedelijk tegen de verkoper zeggen dat ik zelf aan dat ding heb geknoeid en dat dat buiten de garantie valt. Wat opzich niet rechtvaardig is want het niet spinnen van de drive is een typisch geval van een mechanische storing 8)7 denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de drive naar de ** is kun je er een "gewone" DVD-rom speler in zetten. Ken wel mensen die dit met succes gebruiken, ding is nog stiller geworden ook.. Je moet die drive dan als master jumperen, that's all (heeft men mij gezegd).
Hoef je niet naar Philips, want die gaan natuurlijk zeggen dat dat defect door een niet-ondersteunde firmware komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schroef het ding open om te kijken of het kabeltje dat de laser-eenheid aanstuurt los zit.
Ik ken nu al 2 gevallen waar dit de oorzaak van het niet spinnen van de disc was.
Is het niet de oorzaak, dan dichtschroeven en hup naar de winkel.
Als je alles netjes doet, is niet te zien dat het ding open is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 21:40:
Schroef het ding open om te kijken of het kabeltje dat de laser-eenheid aanstuurt los zit.
Ik ken nu al 2 gevallen waar dit de oorzaak van het niet spinnen van de disc was.
Is het niet de oorzaak, dan dichtschroeven en hup naar de winkel.
Als je alles netjes doet, is niet te zien dat het ding open is geweest.
Ik ga morgen meteen ff kijken of de connector los zit.....en wat het wisselen van die drive betreft. Dat kan ik altijd nog doen als Philips me dat ding niet wil repareren... })

@Yarro _/-\o_ Het kabeltje zat blijkbaar niet helemaal goed in de connector. FF eraf gehaald en weer teruggdrukt...that's it. Hij doet het weer :*) Thanx!

[ Voor 13% gewijzigd door NRGetic op 14-03-2005 17:31 . Reden: Heeft tip van Yarro opgevolgd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een aantal malen voorgehad dat de tray niet wou openen. De disk leest hij perfect, maar hij wil hem gewoon niet uitwerpen. Je hoort wel dat het mechanisme geactiveerd word maar blijkt ergens vast te blijven zitten. Na een aantal pogingen lukt het dan wel weer.
suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreaga_no1
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-12-2022
NRGetic schreef op zondag 13 maart 2005 @ 00:46:
[...]

Nou...eindelijk is het dan zo ver...ik zat er eigenlijk al een tijdje op te wachten..
Mijn 737 is kaduuk...geeft ook bij iedere disc "no disc" en de drive spinned niet meer up...

Heb de AnyStone firmware geinstalleerd zonder problemen en een paar maanden vlekkeloos gedraaid....ik breng hem terug naar de winkel binnen de garantieperiode...ben benieuwd of ik problemen krijg omdat ik "third party" firmware op de speler heb gezet. Ik wilde aanvankelijk de originele fw terugzetten..maar jah dat kan natuurlijk niet want dat ding vreet geen schijfjes meer |:( 8)7 :(

Iemand enig idee of ik nog een kans maak?
Ik denk wel dat je een kans maakt en wellicht een nieuwe speler krijgt. Een speler laten maken gaat waarschijnlijk meer kosten dan een nieuwe speler (de 720 kost al 142). Ik denk ook niet dat je problemen gaat krijgen omdat je third party firmware op de speler hebt gezet,.. Dit omdat ik zelf ook third party firmware op de speler had staan en ze hadden daarover nix gezegt...
Maarja nu is et gewoon ff afwachten wat philips zegt....

Noreaga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Noreaga_no1 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 16:18:
[...]

Ik denk wel dat je een kans maakt en wellicht een nieuwe speler krijgt. Een speler laten maken gaat waarschijnlijk meer kosten dan een nieuwe speler (de 720 kost al 142). Ik denk ook niet dat je problemen gaat krijgen omdat je third party firmware op de speler hebt gezet,.. Dit omdat ik zelf ook third party firmware op de speler had staan en ze hadden daarover nix gezegt...
Maarja nu is et gewoon ff afwachten wat philips zegt....
Dit had je zeker niet gelezen hierboven, maar even goed bedankt voor je reply:

@Yarro Het kabeltje zat blijkbaar niet helemaal goed in de connector. FF eraf gehaald en weer teruggdrukt...that's it. Hij doet het weer Thanx!

:7

[ Voor 3% gewijzigd door NRGetic op 16-03-2005 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gedonder met de tray heb ik ook.
Het knopje is heel gevoelig. Eén keer indrukken geeft blijkbaar soms twee signalen tegelijk aan het mechaniek. Open en dicht, of omgekeerd, op hetzelfde moment en dan blijft de zaak even hangen.
Het probleem is meestal verholpen als de speler even aan heeft gestaan. Waarom? Geen idee...
Mijn oplossing is dat ik de afstandbediening gebruik voor het openen en dichtdoen.
Dan zijn er nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan heeft die op het eerste gezicht volledig nutteloze open/close functie van de remote toch nut! Toch nog niet zo gek als ik altijd dacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er gebeurt niet zoveel meer op dit forum, dus ik hoop dat iemand dit leest en me antwoord kan geven. Ik wil graag weten hoe ik met Linux een DIVX-film op een DVD kan branden (als datafile dus, net zoals hij op een CD zou komen te staan), zodat ik hem kan afspelen in de DVD737. Ik heb iets met growisofs geprobeerd maar hij wilde de DVD niet lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Ik heb geen ervaring met Linux & dvd-branden, maar het gaat, lijkt me, om de instellingen die je gebruikt. Uit de startpost:

[q]Wat zijn de optimale instellingen om een goede CD-R met film te branden? Ikzelf gebruik altijd dit zelfgemaakte Nero-bestandje, met de volgende instellingen:
• Géén multisessie;
• ISO niveau 2 (max. van 31 tekens);
• Formatteren op Modus 1;
• ISO 9660;
• En altijd je CD finalizen, ofwel sluiten.
Daarnaast doe ik altijd Track-at-once, maar volgens mij geeft Disc-at-once geen problemen. Volgens Jimbolino geeft DAO zelfs betere resultaten/minder vaak fouten.

Het lijkt me dat je deze instellingen ook gewoon zo in Linux moet gebruiken. Als je daar vragen over hebt, kun je die beter in Non-Windows Operating Systems stellen :)

Maar omdat dit topic idd een beetje stil is, nog een vraag aan alle DVD737-bezitters: gebruiken jullie 'm nog steeds en zijn jullie er nog steeds tevreden over? Ik heb die van mij sinds december 2003, en ik gebruik 'm met veel plezier, zowel voor DivX als gewone DVD's. De Anystone-firmware is echt een uitkomst gebleken :) Alhoewel ik Lost gewoon zonder ondertiteling volg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

Ik heb hem ook al een poosje en gebruik hem vooral om DVD's te kijken.
Vind het wel jammer dat ie veel problemen heeft met CD-RW en DVD-RW.

Anystone firmware is een goede oplossing voor de ondertitels, alleen jammer dat ze geen nieuwe formaten meer toe (kunnen) voegen. Sommige films bestaan uit paarse blokken, andere zegt ie Codec not supported oid... Maar de meeste films spelen gelukkig...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik gebruik hem nog zeer regelmatig en hij bevalt erg goed. Het komt maar zeer zelden voor dat ie een schijf niet pakt. En de Anystone is inderdaad briljant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:41

Wallie

Herr

Ik gebruik hem ook nog zeer regelmatig met de anystone firmware... heerlijk ding, pakt bijna alles, en mijne heeft ook geen problemen met cd-rw's of dvd-rw's :)

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Nee, de mijne ook niet. Wat is dan precies het probleem bij jou, Jimbolino?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeahright
Ik gebruik de DVD737 ook nog steeds en ben er erg tevreden over.
Ook gebruik ik de Anystone firmware, alleen vallen daarbij in de ondertiteling letters met een accent erop weg (bv. é of ë). Weet iemand waar dit aan ligt en of ik dit kan verhelpen?
Alvast bedankt voor jullie antwoord!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
In de versie die ik heb, 3.3 volgens mij (ik moet nog steeds updaten naar 4 :P), zitten die gewoon niet in het font wat Anystone gebruikt. Niet echt een bug dus of een fout in jouw DVD737, gewoon een missende feature. :) Is dit trouwens in de nieuwste versie al gefixed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat schijnt verholpen te zijn in versie 4, echter daar vind ik de ondertiteling minder mooi (zwarte balk of vreemde doorzichtige letters).. Dus ik gebruik nog versie 3.3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Nou, ik heb dus gezeur met DVD+RW's heb 3 verschillende merken geprobeerd, en allemaal "vergaan" ze na een tijdje, dwz:
Net nadat ik ze gebrand heb doen ze het (in de meeste gevallen) op de dvd speler.
Maar als ik ze brand, een week laat liggen... dan begint ie soms al in het root-menu te stotteren.

Ik moet nog een keer met een andere brander proberen, maar ik ben bang dat dat niet veel oplevert.

Ik denk overigens dat het geen philips dvd737 specifiek probleem is, maar dat die het gewoon versterkt omdat er een iets minder goede dvd-reader in zit dan in mijn pc...

to be continued

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot enkele dagen geleden had ik geen enkele reden om ontevreden te zijn over de DVD737, welliswaar met de aangepaste firmware van anystone.
Een dag of 2 geleden begon echter de ellende. Alle schijfjes (zelf geschreven, divx en dvd en originele DVD) begonnen te haperen. Het resultaat was een schokkende film om in de meeste gevallen te eindigen in een disk error.
Eenmaal het ding opengevezen kwam ik tot de vaststelling dat de cd niet meer op volle toeren bleef draaien, van hoge toeren naar lage, tot bijna stilstand, en dan terug naar hoge toeren met ongelooflijk veel lawaai tot gevolg (precies een nest vogeltjes). Alle kabeltjes zaten nog vast.
Blijkbaar is het motortje van de drive aan het einde van zijn krachten (en dit na 1,5jaar) want toen ik een weinig fijne cilinderslotolie aanbracht op de aandrijfas van de motor was het proleem (voorlopig) opgelost.
Ik denk om een andere, gewone, pc-dvd rom te installeren indien het propleem moest terugkeren.
Heeft iemand daar goede of slechte ervaringen mee? Heb je daarvoor veel aanpassingen moeten voor uitvoeren om het ding te monteren?

Moraal, bouwkwaliteit van de onderdelen is volgens mij maar bedenkelijk, en dit voor een toestel dat ik 1,5jaar geleden 200euro betaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

ik denk niet dat het motortje kapot is.
Het is namelijk een heel normaal verschijnsel als een CD/DVD niet gelezen kan worden dat ie het op verschillende snelheden probeert...
Ik denk dat je lens vies is of dat er iets anders kapot is...

Weet iemand of je de dvdspeler zo kan vervangen? er zit een IDE aansluiting aan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, je kunt de lezer zo vervangen door een gewone DVD-rom speler. Die moet je dan op... master (?) instellen. En als dat niet lukt was het toch slave ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 18:43:
Ja, je kunt de lezer zo vervangen door een gewone DVD-rom speler. Die moet je dan op... master (?) instellen. En als dat niet lukt was het toch slave ;)
of je weet het zelf ook niet ;)

Ben wel benieuwd of er hier op het forum ook iemand is die het heeft gedaan... Wil misschien DVD speler vervangen door een nieuwere, eentje die iets minder moeite heeft met lichtbeschadigde dvd's e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Jimbolino schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 20:49:
[...]
of je weet het zelf ook niet ;)

Ben wel benieuwd of er hier op het forum ook iemand is die het heeft gedaan... Wil misschien DVD speler vervangen door een nieuwere, eentje die iets minder moeite heeft met lichtbeschadigde dvd's e.d.
wordt sowieso hard modden dan, als je ook nog zelfde frontje wil blijven houden etc....
MAargoed tis te doen.. :)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lens schoonmaken was een van de eerste dingen die ik geprobeerd had, geen resultaat
Ik heb gisteren bij wijze van proef de dvd lezer uit mijn pc gehaal en aan de dvd737 gehangen. Werkt perfect, zonder haperen.
Ik denk niet dat deze zomaar kan ingebouwd worden. Op het eerste zicht kwam het frontje niet op dezelfde hoogte (gat in bodem zagen). Het oude frontje kan zonder veel aanpaswerk gemonteerd worden.
Weet iemand of de originele drive zonder veel problemen in wisselstukken te verkrijgen is of ga ik daar meer voor betalen dan voor een pc versie?

Houjullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------De firmware upgraden: Je download vanaf de Philipssite, via de directe link via de meuktracker (zie 'Links' hierboven) of het tabelletje hieronder de nieuwe firmware, deze unzip je, en brand je rechtstreeks op een CD-R(W). Deze doe je in je speler, en als het goed is, wordt alles vanzelf geüpdated. Dan moet je je speler uitzetten en weer aanzetten; werkt dit niet, haal dan de stekker uit het stopcontact en doe 'm er weer in. Je kunt ook hier de readme downloaden.

De verschillende firmwares:
Versie Philips AnyStone
4.1.17 Klik -
4.1.19 Klik -
4.1.26 Klik -
4.1.35 Klik Klik
4.1.36 Klik Klik
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hiermee begint dit forum..
Omdat ik benieuwd was naar de verbeterde subtitles van de Amystone firmware heb ik direct versie 4.1.36 gedownload. Blijkbaar had ik dit niet kunnen doen, want nu is mijn dvd-speler f*cked up! ;(
In eerste instantie zag de dvd-speler de firmware niet... hij gaf de zelfde explore-map als met divx films, met NIETS vermeld in de root-map. Aangezien ik dit heel vreemd vond en de lade niet meer open ging heb ik de stekker eruit getrokken en opnieuwd ingeduwd (na ong, 4min).
Nu zie ik een zwart beeld, hij draait de dvd-disc wel maar er gebeurt niets!! :(

Ik had btw ook een 2e reden om van firmware te veranderen. Ik kreeg namelijk geen geluid meer via mijn versterker. Ik heb vanalles uitvoerig getest en het is gebleken dat het probleem bij de dvd-speler lag en niet bij de versterker of de kabel..
maarja, nu heb ik geen geluid en geen beeld.... [b]HELP?[/b}

Bij voorbaat dank!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update...

de melding die ik krijg is "no-file".. deze krijg ik bij elke disc die ik er in duw, waaronder de philips firmware en de anystone firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bericht terug gekregen van de winkel, om de drive als wisselstuk te verkrijgen moet je 60-80euro neertellen afhankelijk van de versie (DVD737/??)
Het zal een PC drive van +/-25euro worden en een beetje modden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren speler aangepast en er een DVDrom in gemonteerd. Ongeveer 1 uur nodig gehad voor de nodige wijzigingen om alles te doen passen. (totale herstellingskost:24euro tov philips 60 a 80euro)
Werkt terug perfect.
Indien gewenst, wil ik wel enkele fotos posten maar vertel me dan wel even hoe ik dat doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 19:59:
Heb gisteren speler aangepast en er een DVDrom in gemonteerd. Ongeveer 1 uur nodig gehad voor de nodige wijzigingen om alles te doen passen. (totale herstellingskost:24euro tov philips 60 a 80euro)
Werkt terug perfect.
Indien gewenst, wil ik wel enkele fotos posten maar vertel me dan wel even hoe ik dat doe
ik ben wel benieuwd hoe je dat gwefict heb, gewoon, just in case :P

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeahright
Weet iemand of de maker van de Anystone firmware nog pogingen gaat ondernemen om de ondertiteling te verbeteren? De op één na laatste versie was briljant, afgezien van het wegvallen van letters met een accent. In de laatste versie was dit schijnbaar verholpen, maar stond de ondertiteling in een balk. Het kan toch voor de beste man of vrouw niet moeilijk zijn om uit de twee laatste versies de ultieme firmware te maken (=ondertiteling niet in een balk en letters met accenten weergeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee, ik ken 'm niet persoonlijk ;)
Ik vond zelf het cyrillic-lettertype van de vorige versie het mooist, en dat sommige letters wegvallen stoort me niet zo, die komen toch maar weinig voorbij. Ik gebruik dus de vorige versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft de firmware van deze site al geprobeerd? Hij is gebaseerd op v36. zit hier ook een zwart randje rond de letters zoals die van anystone? http://huffyk.hollosite.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeahright
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 23:08:
wie heeft de firmware van deze site al geprobeerd? Hij is gebaseerd op v36. zit hier ook een zwart randje rond de letters zoals die van anystone? http://huffyk.hollosite.com/
Die letters zien er niet uit. Ik ga het risico niet nemen om die firmware in m'n speler te stoppen. De vraag is maar of ik daarna nog terug kan naar de anystone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ge moet nie naar de foto's kijke want da is van versie 2.0. mijn meisje heeft de philips 630 en de firmware van die site en ik vind dat die er nog beter uitziet (ondersteunt ook alle letters waaronder è ë ï...) dan die van mijn philips 737 met die anystone-firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is firmware v36 nu echt een verbetering t.o.v v.35. Die werkt namelijk goed. Als iets goed werkt doe ik er meestal liever neits aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beowulff
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 14:33

Beowulff

Weet ik het

Sinds in week of twee hapert die van mij nu ook. En niet alleen op gebrande schijfjes, ook op koop-dvd's die het altijd netjes gedaan hebben, komen niet verder dan gestotter. CD's met divx-jes geven vroeg of laat (meestal vroeg) een disk error. En het gaat precies zoals een paar anderen al beschreven hebben: met wild op een neergaande draaisnelheden, en wanneer de lade geopend word, komt de cd er al draaiend uit zetten. Blijkbaar is simpel smeren al genoeg om het (tijdelijk) te verhelpen, maar voorlopig kijk ik het nog even aan, en ga ik eerst eens kijken of ik contact kan krijgen met Philips. Ik wil nog even niet riskeren dat ik echt kan fluiten naar de garantie (ook als je het apparaat langer dan een jaar hebt, kun je nog recht hebben op garantie, maar niet als je zelf eraan hebt zitten sleutelen). Zijn er nog meer mensen die dit hebben? Want dan gaat het haast op een constructie probleem van Philips lijken.

De laatste doet het licht uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne begint ook kuren te vertonen, precies wat iedereen al omschreven heeft. Dus duidelijk een erg teer punt in deze speler. Het opnieuw connecten van het stekkertje in het leesgedeelte lijkt het probleem verholpen te hebben, al hapert de gebrande dvd waarbij het probleem voor de eerste keer naar boven kwam nog steeds hier en daar. Typisch dat ie bij iedereen hetzelfde probleem vertoont :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't Bovenstaande is inmiddels alweer een kleine maand geleden en het probleem heeft zich na zeer intensief gebruik nog niet opnieuw vertoond. Het zal dus wel verholpen zijn! Hulde voor de tip _/-\o_

Vreemd connectortje trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Ook hier hapert mijn Philips DVD737 vrij regelmatig. Ik heb hem nu 2 jaar, maar ik zou hem graag nog een tijdje blijven gebruiken.

Het is ook jammer dat die geen QPEL ondersteund, want dit lijkt toch een steeds populairder formaat te worden, wat dus vaker 'codec not supported' berichten oplevert.

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat hapert ie dan precies? Dikke kans dat ook bij jou het kabeltje niet helemaal goed vastzit.

En dat ie geen QPEL ondersteunt is inderdaad jammer, maar dat wisten we van te voren.. Je ziet het steeds vaker inderdaad, maar toch nog niet heel veel. En binnen 20 minuten kun je een film even recoden zodat de 737 hem wel kan lezen. Zo'n ramp vind ik dat niet. Ik blijf het een prima machine vinden, doch jammer dat ie niet wat robuuster is uitgevoerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recoden +/- 20min. ? Met welk prog doe je dit dan?
Heeft er iemand al deze firmware getest : http://www.alec999.tk/ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't Is natuurlijk sterk afhankelijk van je pc. Met VirtualDub duurt het bij mij een half uurtje om een film van zo'n anderhalf uur te recoden. Dus vooruit, ik had het iets hoger mogen inschatten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:01
Ik heb via Marktplaats vandaag ook een 737 gekocht, vanavond maar eens proberen of ie echt zo goed is als jullie beweren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och, zo goed. Hij doet z'n werk prima, niet meer en niet minder. Ongetwijfeld zijn er betere spelers op de markt, maar dit is inmiddels natuurlijk al een oudje. Ik hoop voor je dat de drive van jouw exemplaar nog in orde is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
De speler werkt prima, ik zal nog wel even de Anystone firmware erop zetten want de orginele Philips ondertiteling is inderdaad niet te lezen!

• wheeler
..en nee, mijn drive is dus niet (meer) in orde. Sommige dvd's beginnen naar het einde van de dvd te haperen :( }:O

Iemand een howto hoe de drive te vervangen?

[ Voor 22% gewijzigd door wheeler op 10-09-2005 20:21 ]

Verwijderd

Had ik ook eerst (zie mijn vorige posts). Als je het kabeltje weer opnieuw in de drive vaststeekt zou het weer verholpen moeten zijn (zie de wat oudere posts).
Het lijkt er op dat je het slachtoffer bent van iemand die z'n in zijn ogen kapotte speler heeft verkocht. Maar als je het kabeltje weer vaststeekt doet ie het ongetwijfeld weer prima..

• wheeler
Heb het stekkertje opnieuw vastgestoken maar het levert niks op. Heb de verkoper al gemaild, hopelijk hoor ik er nog wat van (heb adres trouwens ook wel) en anders maar eens zien of ik er een dvdrom in kan zetten (vandaar mijn vraag naar foto's ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

originele dvd's of dvd+r ?
ik heb met gebrande dvd's nogal eens problemen als ik ze op 8x brand, op 4x hebben ze een stuk minder errors (kun je met cd/dvd-speed bekijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Zowel orginele dvd's als gebrande dvd en cd's; na verloop van tijd begint ie onregelmatig op te spinnen en hapert het beeld om de zoveel seconden. Ik vrees toch echt dat motortje gaar is, ondanks dat de verkoper blijft ontkennen er ooit problemen mee gehad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Laatst online: 13-09 14:48
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:59:
Recoden +/- 20min. ? Met welk prog doe je dit dan?
Heeft er iemand al deze firmware getest : http://www.alec999.tk/ ?
Ik heb 'm ff uitgeprobeerd, hij mag er weer af :P
Afbeeldingslocatie: http://www.link.si/~ezadnik/Alec999/slike/Philips/fonts.jpg
Niet echt elegant, die openingen van de 'transparante' achtergrond tussen de woorden. Sowieso, waarom is er geen fatsoenlijke firmware met subs incl. outline zónder achtergrond te vinden?

Ik ga nu eens die van Abdul proberen: http://tiny.pl/h5dd (direct download)

edit
Abduls firmware is zeer aardig qua subs: redelijk klein doch goed leesbaar font, subtiele grijze outline, geen achtergrond, maar helaas is de codepage volgens mij toegespitst op Pools. Ik heb geen verkeerde tekens gezien, maar de 'é' bijvoorbeeld ziet er wel erg raar uit: kleiner dan de gewone 'e', wat hoger gelegen dan de 'conventionele' letters en bovendien donkerder van kleur (grijs, wat waarschijnlijk komt door de grijze outline en het feit dat de letter wat kleiner is dan de rest). Dat is echt bijzonder jammer, want het is voor de rest tot nog toe de beste unofficial firmware die ik geprobeerd heb. Bovendien schijnt de dvd-speler met deze firmware ook txt-bestanden te kunnen weergeven. Dit heb ik zelf nog niet geprobeerd.

[ Voor 42% gewijzigd door guillaume op 11-09-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij hapert ook, ik krijg af en toe de melding "no disk" terwijl ik er net 1 heb ingestopt. na wat aan en uitzetten ziet ie hem vaak wel.

Connectors zijn voorver ik heb gezien het probleem niet. lensje heb ik ook even schoongeveegd met een wattestaafje.

Kan iemand nog ff wat foto's posten van de ombouw met een computer dvd-drive? welke drive is hiervoor het beste geschikt? zodat het kwa hoogte past, en het originele frontje ook weer past?

Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guillaume schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:47:
[...]

Sowieso, waarom is er geen fatsoenlijke firmware met subs incl. outline zónder achtergrond te vinden?
Die is er toch.. De vorige versie van AnyStone doet precies wat je omschrijft. Dus waarom niet die gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier volgen enkele fotos en richtlijnen voor de ombouw van de DVD737

Ik heb mijn DVD737 omgebouwd omdat ik problemen had met de drive-unit, deze kwam moeilijk op toeren en gaf regelmatig diskerror (ook tijdens het afspelen). In eerste instantie had ik dit tijdelijk kunnen verhelpen door een klein beetje olie op het asje van de motor te brengen maar deze oplossing was slechts van korte duur. In eerste instantie had ik contact opgenomen met de winkel en daar wisten ze me te vertellen dat het vervangen van de drive me ongeveer 60 tot 80 euro ging kosten. Eventueel kon ik een klein percentage van dit bedrag terugkrijgen van philips omdat de speler nog geen 2 jaar oud was.
Daarna heb ik de dvd-speler uit mijn PC aan de DVD737 gekoppelt en kwam tot de vaststelling dat dit perfect leek te werken en heb dan voor 24euro een lezer gekocht.
Wel even opletten! Een nieuwe DVD-lezer bevat nog geen regiocode, dus je moet even de speler in je PC monteren om deze op de gewenste regio te zetten (hier regio 2). Doe je dit niet, dan weigert de speler om eerlijk gekochte DVD's af te spelen. (ik spreek uit ondervinding, de dvd-speler regiovrij maken helpt niet)
Zoals je kan zien op de foto's is de pc-lezer een stuk dikker en moet de een groot gat in de bodem maken. Dit is een beetje try and error tot alles past. Van de lezer neem je de volledige front weg en het originele frontje pas je een beetje aan tot het op de lade past.
Afbeeldingslocatie: http://img4.picsplace.to/img4/5/DVD737pic1s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img4.picsplace.to/img4/5/DVD737pic2s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img4.picsplace.to/img4/5/DVD737pic3s.jpg
Als alles een beetje op zijn plaats zit heb ik de lezer gewoon met siliconepasta vastgelijmd en laten drogen. Het enige wat je nadien nog ziet van deze ombouw is dat de lezer onderaan nog een stukje zichtbaar is.
Afbeeldingslocatie: http://img4.picsplace.to/img4/5/DVD737pic4s.jpg

Veel geluk ermee

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 20:16:

..blablablabla foto foto

Veel geluk ermee
coole oplossing, gelukkig heb ik nog geen problemen, maargoed dit kan toch iets helpen. je kan je dvd speler ook voor een deel strippen, misschien dat die dan wel past ?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Verwijderd schreef op maandag 12 september 2005 @ 20:16:
..
Veel geluk ermee
Ik had eigenlijk gehoopt dat de dvdrom in zijn geheel in de kast kon passen zonder de behuizing van de speler te slopen. Er goed dat je het zo hebt opgelost maar ga denk ik toch kijken of ik de speler niet kan strippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

idd goed geprobeerd...maar niet de meest elegante oplossing :/

Ik zou de drive ook eerst proberen te strippen en dan kijken of ie beter past. :)

Ach ja het blijft hobby he _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de foto met vooraanzicht van de speler ken je nog een deel van de printplaat van de lezer zien. Deze komt dus onder de bodem terecht waardoor het strippen van de lezer weinig zin heeft.
Had daar ook eerst aan gedacht. Een andere reden waarom ik dit niet gedaan heb is dat de behuizing van de lezer functioneel nodig was voor de werking ervan.

Verwijderd

Een nogal dringend vraagje:

Wij hadden deze DVD-speler voor mijn ouders gekocht in december 2003. Deed het altijd prima en was meteen al regiovrij (bij de Mediamarkt gekocht). Alle DVD's (allemaal officieel) uit regio 1 en 2 werden zonder problemen afgespeeld, als er eens wat pixelblokjes te zien waren, hielp het om de DVD's schoon te maken en daarmee was het probleem opgelost.

Vandaag gaf de DVD-speler problemen: weer een blokkerig beeld, waarna de speler zelfs vastliep. Andere DVD geprobeerd, zelfde verhaal. Vuil of krassen op de DVD's lijkt niet het probleem te zijn. Op een bepaald moment werd gevraagd om een code in te toetsen vanwege een parental lock? Deze parental lock is echter nooit ingesteld? Geprobeerd 0000 in te toetsen om te kunnen kijken, even een "federal warning" op het scherm over ongeoorloofd van films afspelen, blablabla. Ineens stond het apparaat weer stil. Tussendoor schijnt er ook nog "Root" op het scherm te zijn verschenen. Bij de derde DVD werkte het wel: maar dit is een Regio 1 DVD!

Is het mogelijk dat de regiovrije instelling op de een of andere manier niet meer goed ingesteld staat? Mijn ouders komen nooit aan de instellingen. Zou een firmware upgrade dit kunnen verhelpen of moeten we eerst maar proberen de laser te schoon te maken?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Verwijderd

't Lijkt erop dat de speler moeite heeft om de schijven te herkennen, en dus om te lezen. Ik zou eerst de laser proberen schoon te maken en mogelijk zelfs het inmiddels alom bekende trucje met het stekkertje waarmee de laser-eenheid vastzit eens uithalen..
Succes ermee zou ik zeggen..

• wheeler
Ik moet een code (0000 werkt altijd) invoeren als ik een regiocode 1 DVD erin leg, bij een R2 hoeft dat niet Het lijkt erop dat je DVD speler zijn regio kwijt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie hulp! Ga zo'n schoonmaaksetje voor de laser aanschaffen en weer de regio-instelling proberen opnieuw in te stellen. Ook zal ik vooral alle zekerheid de firmware upgrade op een schijfje branden, je weet nooit met die "general improvement" opmerkingen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
Mijn miskoop op Marktplaats is deze Philips 737 geworden, krijg het niet voor elkaar om een DVD normaal te zien. Binnen een aantal minuten begint hij te spinnen, hapert het beeld wat meestal in een zwart beeld uitloopt.

Ik heb geen zin/geld over om de drive te modden dus dit misbaksel gaat de container in, tenzij iemand onderdelen zoekt; die mag hem ophalen in Amsterdam of Leeuwarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nieuwe DVD-drive heb je onder de 20 euro, dus geld is niet echt een argument lijkt me. Zin wel, daarentegen. Als je toch per se een DVD737 wil hebben: de mijne komt binnen zeer afzienbare tijd in de verkoop want ik ga een MediaCenter pc bouwen.. En mijn exemplaar is in uitstekende staat, altijd erg tevreden over geweest, zeker sinds de "invoering" van AnyStone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu meer en meer AVI-s verschijnen met Mpeg4 codec waar de DVD737 geen raad mee weet
had ik nog eens naar Philips gemailed of er ev. nog een nieuwe firmware ging uitkomen.
Zowat een maand nadat ik m'n mail verstuurd had (de automatische reply had me binnen de
4 werkdagen beloofd , lange werkdagen...) kreeg ik plots iemand van Philips aan de telefoon
die me enkel kon zeggen dat er GEEN nieuwe firmware releases meer zullen komen voor deze
DVD speler.
Bij deze ..... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Meestal komt dit omdat de bestanden packet bitstream (optie in mpeg4) zijn. Deze kan de philips niet afspelen en dit is waarschijnlijk ook niet op te lossen met firmware. Je kunt dit echter oplossen door de packet bitstream te verwijderen met MPEG4modifier. Dit duurt maar enkele minuten per bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
Ik kan nog steeds de meeste tv-series goed bekijken met de DVD737 :) Het gaat dan om de Xvid-rips van 175 MB per half uur, dus 350 MB voor een uur en 700 MB voor 2 uur :P Meestal (bijna altijd) doen die het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan Cool_zero ,

Bedankt , uw tip ivm Mpeg4 en die Mpeg4modifier werkt uitstekend !!
Het gaat zelfs nog vrij snel ook :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ondertss ook een nieuwe dvdrom geplaatst, maar heb de regiocode vergeten . Nu kan ik idd geen originele dvd's bekijken. Iemand hiervoor een oplossing?
Bedankt en een goede jaareinde!

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 15:43:
Heb ondertss ook een nieuwe dvdrom geplaatst, maar heb de regiocode vergeten . Nu kan ik idd geen originele dvd's bekijken. Iemand hiervoor een oplossing?
Bedankt en een goede jaareinde!
Als je een DVD-lezer koopt voor PC, bevat deze nog geen regiocode. Daardoor kan je geen originele DVDs afspelen.
Je moet de drive gewoon eens aan je PC koppelen en in windows op regiocode 2 zetten (je kan dit tot 5 maal wijzigen). Als je hem daarna terug in de speler monteerd, kan je terug originele DVDs afspelen.
Enige "nadeel" is dat je hem niet meer regiovrij kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vaststelling: als je forward of rewind gebruikt loopt de divx-speler nu vast ! De snelheid van de nieuwe ingebouwde dvd-speler is hoger dan de originele. :(
Geen andere oplossing , hiervoor?
Anders wordt het stilletjesaan tijd voor een nieuwe ...... maar geen meer van Philips!!
Tips altijd welkom :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2006 @ 21:20:
Nog een vaststelling: als je forward of rewind gebruikt loopt de divx-speler nu vast ! De snelheid van de nieuwe ingebouwde dvd-speler is hoger dan de originele. :(
Geen andere oplossing , hiervoor?
Anders wordt het stilletjesaan tijd voor een nieuwe ...... maar geen meer van Philips!!
Tips altijd welkom :*)
Heb ook een 737 die de geest heeft gegeven... Heb nu een Pioneer DV 380, helemaal top! _/-\o_ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

Zo slecht was de 737 toch niet? of verwachtte iedereen hier voor dat geld een alles kunner?

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ranzige_pad schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 10:42:
Zo slecht was de 737 toch niet? of verwachtte iedereen hier voor dat geld een alles kunner?
Slecht was ie ook niet... totdat ie raar ging doen.... heb er maar slechts een jaar plezier van gehad... :'( ;(
NOOIT MEER EEN PHILIPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb daarstraks de nieuwste firmware geflasht op mijn DVD737 (4.1.36 van AnyStone).
Dat is goed verlopen, ff een paar divxjes uitgetest om de nieuwe subtitles te zien, alles in orde.
Nu tijdens de helft van "the corpse bride" op divx (CD-R) begint het beeld wat te haperen enzo, dus dacht ik: ff cdtje eruit, speler uitzetten & terug aan.
Maar nu werkt dus geen enkel schijfje meer...
Als ik er een CD of DVD instop (zowel origineel als gekopieerd) blijft hij gewoon een minuut lang zoemen, om uiteindelijk "no disc" aan te geven.
Heeft iemand hier ervaring mee, en is dit nog op te lossen?
Want mijn garantie is net vorige maand verstreken :'(
Edit: na een beetje prullen lijkt hij het weer beter te doen, maar nu hapert de video zowel bij dvd's als bij divx...
Edit2: en vandaag doet hij weer niets meer! Bij elke disc die ik er in steek gaat hij eerst 30 seconden spinnen, en geeft dan "no disc"

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

Mijn 737 speelt opeens geen cdrw's met divx/xvid films af. Bovendien lijkt de speler nu een vliegtuig. Hij zoemt heel hard om vervolgens pas na meer dan een halve minuut een dvd movie af te spelen. Van het begin af aan ( 2 jaar in bezit) heeft de speler al last van vreemde geluidjes. Heb hem toendertijd gewisseld voor een nieuwe, maar deze had hetzelfde euvel.

Nooit meer Philips? In iedergeval geen DVD-speler meer van dit merk :(
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 18:57:
Ik heb daarstraks de nieuwste firmware geflasht op mijn DVD737 (4.1.36 van AnyStone).
Dat is goed verlopen, ff een paar divxjes uitgetest om de nieuwe subtitles te zien, alles in orde.
Nu tijdens de helft van "the corpse bride" op divx (CD-R) begint het beeld wat te haperen enzo, dus dacht ik: ff cdtje eruit, speler uitzetten & terug aan.
Maar nu werkt dus geen enkel schijfje meer...
Als ik er een CD of DVD instop (zowel origineel als gekopieerd) blijft hij gewoon een minuut lang zoemen, om uiteindelijk "no disc" aan te geven.
Heeft iemand hier ervaring mee, en is dit nog op te lossen?
Want mijn garantie is net vorige maand verstreken :'(
Edit: na een beetje prullen lijkt hij het weer beter te doen, maar nu hapert de video zowel bij dvd's als bij divx...
Edit2: en vandaag doet hij weer niets meer! Bij elke disc die ik er in steek gaat hij eerst 30 seconden spinnen, en geeft dan "no disc"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrico
  • Laatst online: 14:41
Heb ik ook gehad, dat de dvd speler veel lawaai maakte en dvd's niet meer wilde lezen.

Oplossing, als hierboven gegeven is. Bouw er een gewone IDE speler in.
Grote nadeel daarvan is dat je, om het een beetje netjes te houden een stuk uit de bodem moet zagen. Maar dan werkt die voor € 20 weer perfect, daar heb je nog geen nieuwe stand alone divx speler voor.

Ik heb zelf een Philips IDE PCDV5016G in gebouwd omdat ik dacht dat deze, heel misschien, hetzelfde binnen werk zou hebben als de speler die er in zat.
Maar dat is niet zo, daarom moest een stuk van de bodem eruit. Wel, zoals ook hier boven, ergens, staat de speler in je PC een regio code geven, anders is het mogelijk dat sommige dvd's niet afgespeeld worden.
Een andere optie is, de IDE kabel verlengen en de IDE speler ernaast leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGetic

NRGetic

Fanatic

nrico schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:18:
Heb ik ook gehad, dat de dvd speler veel lawaai maakte en dvd's niet meer wilde lezen.

Oplossing, als hierboven gegeven is. Bouw er een gewone IDE speler in.
Grote nadeel daarvan is dat je, om het een beetje netjes te houden een stuk uit de bodem moet zagen. Maar dan werkt die voor € 20 weer perfect, daar heb je nog geen nieuwe stand alone divx speler voor.

Ik heb zelf een Philips IDE PCDV5016G in gebouwd omdat ik dacht dat deze, heel misschien, hetzelfde binnen werk zou hebben als de speler die er in zat.
Maar dat is niet zo, daarom moest een stuk van de bodem eruit. Wel, zoals ook hier boven, ergens, staat de speler in je PC een regio code geven, anders is het mogelijk dat sommige dvd's niet afgespeeld worden.
Een andere optie is, de IDE kabel verlengen en de IDE speler ernaast leggen.
Dat is idd een mogelijkheid. Dit is al eerder aan de orde geweest in dit topic. Maar zelf een andere dvd-speler inbouwen is niet aan mij besteed. Niet dat ik het niet zou kunnen. Maar gewoonweg omdat ik er geen zin in heb. Heb inmiddels een Sony NS30 gekocht voor € 65, zonder DivX. Deze werkt perfect! Geen geluidjes meer en pakt alle dvd/cd's. DivX is history voor mij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatross
  • Laatst online: 29-09 23:40

hatross

Waar rook is, loopt stroom.

Service manual downloaden voor DVD 737 ? Hier heb je 'm!
http://www.eserviceinfo.c...26669/PHILIPS_DVD737.html >:)
Enjoy!

[ Voor 3% gewijzigd door hatross op 05-12-2006 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
tis wel een uge kick, maar een service manual is altijd mooi :)

One World Concepts

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste