C4l1m3r0 schreef op 06 mei 2004 @ 17:22:
Goed, even mijn bugs, improvements e.d. van de nieuwe firmware
1. Als is op 'Display' op de AB druk en ik voer een tijd in (bijv. 00:45:00) dan krijg ik na de eerste 2 nullen allemaal rare characters in beeld. Het skippen van de tijd werkt wel goed.
Ik heb dit (met de vorige .26-firmware) één keer gezien bij een bepaalde film, daarna nooit weer.
2. Idd, de subs zijn nu grijs en vallen niet meer in het beeld, maar in de rouwbalk eronder. Als ik in de diskbrowser op 'Subtitle' druk heb ik nu 'Off' 'On' 'Latin1' 'Latin2' en 'Cyrillicnogwat'. Selecteer ik nu 'On'
en ik ga spoelen in een divxje, dan heb ik geen subs meer....
Mijn ervaring is dat na het spoelen altijd even geen subs te zien zijn. Na een paar dialogen zonder verschijnen ze echter altijd weer.
Anoniem: 113923 schreef op 14 mei 2004 @ 14:55:
Heb de speler...en ben er tevreden over...
Vind het alleen jammer dat de AC3 niet werkt en dat hij geen .SUB ondertitels kan afspelen (Wat eigenlijk gek is, omdat hij in het menu wel een ondertiteling icoontje aangeeft.
:srt werkt prima, Dual audio werkt ook perfect....
.sub ondertitels werken in principe wel, misschien is er iets mis met het bestand?
Ik had ook eens een .srt-bestand dat niet werkte, naar na onderzoek bleek dat de maximale grootte overschreden werd (ongeveer 150 kB). Na conversie naar .sub (er bleef 115 kB over) werkte alles weer prima

Anoniem: 107954 schreef op 22 mei 2004 @ 08:50:
Ook ik hoor ruis (geknister) bij vrijwel alle XviD gecodeerde films. Ook op lage volumes. Bij DivX films (waarom wordt nu 99% van de films met Xvid gecodeerd, maar dit terzijde) is er niks aan de hand. Op de PC is er geen ruis te horen. Moet wel aan de speler liggen. Dit was ook bij bij firmware 4.1.19 het geval.
Ik hoor de laatste tijd (sinds de upgrade van .26 naar .35?) ook regelmatig geknisper. Daarvoor is het mij nooit opgevallen. Ook is het mij niet opgevallen dat het alleen bij xvid voorkomt, zal er eens op letten.
Mijn speler kwam uit de winkel met .26, dus ik ken firmware .19 niet. Heeft er ook iemand last van geknisper met de .26-firmware?
Wat helpt tegen het geknisper is om de sound preset van je (Philips) tv van 'handmatig' naar 'theater' of 'spraak' te zetten.
Nu mijn eigen 'klachten':
- Zowel de Enterprise als de 24-aflevering van vorige week (xvid-lol release) deden het bij mij niet. Ik kon niets vreemds aan de encodes ontdekken, en na zelf re-encoden deden ze het wel.
Verschijnselen: na 'reading index' spint de drive hoorbaar op, maar beeld blijft zwart. Je ziet op het apparaat-display de tijd snel voorbijschieten, alsof hij aan het seeken is. Daarna komt hij gewoon weer in het menu terecht.
- In een film of tv-programma komt het wel eens voor dat het beeld even zwart wordt, bijvoorbeeld bij een scene-wisseling. In bepaalde gevallen slaat de Philips dan doodleuk al deze zwarte frames over (je ziet aan het display dat deze seconden gewoon geskipt worden). Het geluid gaat echter gewoon door en dit veroorzaakt audio/video-desynchronisatie. (De snel-spoelen-truc verhelpt dit probleem). Dit komt o.a. voor in de Enterprise (xvid, lol-release) van deze week. Ik ben nog aan het uitzoeken waar het precies aan ligt.
- De .35 firmware verhelpt wel wat subtitle-problemen, maar ik heb het gevoel dat deze wat onstabieler is. Voorbeelden:
Als je de system-menu knop indrukt, speelt soms de film soms door; na terugkeer uit het menu is het beeld gedeeltelijk vervormd.
Als je tijdens afspelen schakelt van NTSC naar PAL, loopt het apparaat soms vast.
Eén keer heb ik gezien dat na een disc-eject het apparaat vastliep.
- Changelog voor .35 zegt: "Enhanced property display of MPEG-4/DivX video files". Er is volgens mij echter niets veranderd in de property display.
Tenslotte, een tip voor de subs: in PAL-modus staan ze hoger in beeld dan in NTSC-modus. Helaas is het beeld in PAL-modus meestal niet volledig ingezoomd.