Aha, okee. Want ik kan ongeveer 500 euri aan een scherm besteden, en dan zit ik te twijfelen tussen de Iiyama E431S-S en de Samsung 710N. De 710N met de hogere lichtopbrengst en contrast, en de Iiyama met DVI. Qua prijs maakt het niet zoveel uit. Ik denk dat ik dan toch maar voor de DVI gaBvK P4 schreef op 12 juni 2004 @ 18:58:
Ja en Nee, het verschilt per scherm en kwaliteit van de kabel. Maar over het algemeen hoor je positieve reacties als mensen van d-sub naar dvi gaan. Dus dat het beeld beter word
Voor 500euro kun je de 710T kopen, en die heeft 12ms response èn DVI! Wil ook niet dat mijn reply jou koop beslist..Misschien dat er nog anderen zijn die een mening kunnen geven over s-sub vs dvi. Maar persoonlijk zou ik toch voor de 710N of 710T gaan omdat het contrast en helderheid hoger is, het paneel is 12ms ipv de 16ms van Iiyama en ik vind het design van de samsungs mooier (dan denk ik vooral aan die lelijke speakers op die Iiyama's!). Ook is dit scherm net nieuw terwijl die van Iiyama er al een tijdje is.oli4100 schreef op 12 juni 2004 @ 19:26:
[...]
Aha, okee. Want ik kan ongeveer 500 euri aan een scherm besteden, en dan zit ik te twijfelen tussen de Iiyama E431S-S en de Samsung 710N. De 710N met de hogere lichtopbrengst en contrast, en de Iiyama met DVI. Qua prijs maakt het niet zoveel uit. Ik denk dat ik dan toch maar voor de DVI ga
Maar succes bij je keuze!
Ja inderdaad. Ik heb nu zelf ook het verschil gezien, en voor dat kleine prijsverschil is de 710T een betere keus. En het design is ook beterBvK P4 schreef op 13 juni 2004 @ 10:37:
[...]
Voor 500euro kun je de 710T kopen, en die heeft 12ms response èn DVI! Wil ook niet dat mijn reply jou koop beslist..Misschien dat er nog anderen zijn die een mening kunnen geven over s-sub vs dvi. Maar persoonlijk zou ik toch voor de 710N of 710T gaan omdat het contrast en helderheid hoger is, het paneel is 12ms ipv de 16ms van Iiyama en ik vind het design van de samsungs mooier (dan denk ik vooral aan die lelijke speakers op die Iiyama's!). Ook is dit scherm net nieuw terwijl die van Iiyama er al een tijdje is.
Maar succes bij je keuze!
persoonlijk vind ik de 172x mooier qua design. Lekker dunne rand enzo, maar dat is persoonlijk.
Om de Iiyama 431-S' leeftijd aan te halen als een rede voor een samsung is niet echt logisch. de Iiyama maakt gebruik van 8 bits kleuren, de samsung van 6 bits kleuren en toch blijft het 'oude' HyDis panel sneller dan het panel van Samsung!
Het panel van Iiyama (LG) is nagenoeg gelijk aan dat van de HyDis, om 12ms samsung te gaan vergelijken met 16ms LG is op zichzelf al vrij moeilijk te doen.
Er is helaas nergens een goede review waar de 172X en de Iiyama het tegen elkaar op moeten nemen... maar ik zit toch stevig te denken aan de Iiyama, dat 12ms-marketing komt mijn strot uit
Als ik de reviews lees krijg ik een positiever beeld van de Iiyama dan de Samsung...
Om de Iiyama 431-S' leeftijd aan te halen als een rede voor een samsung is niet echt logisch. de Iiyama maakt gebruik van 8 bits kleuren, de samsung van 6 bits kleuren en toch blijft het 'oude' HyDis panel sneller dan het panel van Samsung!
Het panel van Iiyama (LG) is nagenoeg gelijk aan dat van de HyDis, om 12ms samsung te gaan vergelijken met 16ms LG is op zichzelf al vrij moeilijk te doen.
Er is helaas nergens een goede review waar de 172X en de Iiyama het tegen elkaar op moeten nemen... maar ik zit toch stevig te denken aan de Iiyama, dat 12ms-marketing komt mijn strot uit
Als ik de reviews lees krijg ik een positiever beeld van de Iiyama dan de Samsung...
Ik weet nog een jaar geleden, was die voorganger van de 431S (precieze modelnaam weet ik niet meer, maar zonder die speakers) op dat moment in aanbieding, besteld etc, toen hoorde ik dus dat ie niet meer gemaakt werd, bij Mycom wilden ze me deze 431S aansmeren (die met speakers) en ik zei: no thanks. hoe het scherm eruit ziet speelt zeker een grote rol bij aanschaf, koop toch ook liever een auto die er mooier uitziet?BvK P4 schreef op 13 juni 2004 @ 10:37:
[...]
en ik vind het design van de samsungs mooier (dan denk ik vooral aan die lelijke speakers op die Iiyama's!)
nu een jaar later wil ik een weer een TFT, zijn die Samsungs brak

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Een mooi alternatief is (waar ik nu beetje aan over het rondneuzen ben) de Hyundai Q17 met het HyDis (eigen panel) 20ms, maar wel échte 20ms, 8 bits dus de volle sloot aan kleuren en geen rare foefjes die de responsetime verdubbelen.
Design vind ik persoonlijk ook erg mooi

Niet al te veel topics maar het is door ome Tom altijd nog beter geacht dan de iiyama en de samsung... vooral door de 8 bits kleuren (correctie uit vorige post 431S heeft ook 6 bits)
Design vind ik persoonlijk ook erg mooi

Niet al te veel topics maar het is door ome Tom altijd nog beter geacht dan de iiyama en de samsung... vooral door de 8 bits kleuren (correctie uit vorige post 431S heeft ook 6 bits)
tjah, de rand is toch wel een aardig stuk dikker dan die van de 172x en die voet vind ik er erg lomp uitzien... mja, da's mijn mening...
Op zich zal je geen verschil in kleur zien. Alleen betekent het feit dat een 6bits paneel moet 'ditheren', dus op de een of andere manier moet gaan mengen om jou de goede kleur te laten zien, dat je dit effect soms kunt waarnemen. Subtiele kleurovergangen worden dan zichtbaar, of kleurvlakken lijken een beetje te trillen/knipperen. Maar als je dat niet ziet, dan zal 16,2 miljoen niet veel verschil geven tov 16,7 miljoen. Het zit em dus niet in het totale aantal kleuren, maar in de techniek om ze weer te geven. Die kan zichtbaar worden, en dat is jammer.Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 15:16:
[...] Ik denk dat het mensenlijk oog niet heel veel er van zal merken qua verschil in pure kleure of kleurmengen?
van de q17 is trouwens op een franse site een q17+ te vinden, dat scherm heeft een 12ms HyDis panel! + DVI
http://www.1000ordi.fr/pr...p?p=e09dd5&origine=clubic
Zou dit dan een echt 12ms panel net als de 20ms versie ook écht 20ms is bij HyDis.....
Dan zou het namelijk gedane koek zijn voor de samsung... of...
http://www.1000ordi.fr/pr...p?p=e09dd5&origine=clubic
Zou dit dan een echt 12ms panel net als de 20ms versie ook écht 20ms is bij HyDis.....
Dan zou het namelijk gedane koek zijn voor de samsung... of...
Ben gisteren maar eens gaan kijken voor een scherm in de Philips personeelswinkel (MyShop) en daar ben ik vandaan gekomen met een 17" 170B5.
Ik heb deze nog niet in de pricewatch gezien maar het is een erg lekker scherm.
17ms
8bits/kleur
Geen ghosting, geen defecte pixels, super!
Design is ook lekker, mooie ronde voet.
In hoogte verstelbaar.
En het beste van dit alles nog wel, zonder bij te betalen perfecte pixel garantie, binnen 8 dagen mag ik m ruilen als er ook maar het kleinste pixel in zit.
Volgens de verkoper was deze garantie vanuit Philips zelf en niet de winkel. Dus wieweet toch een fabrikant die zich houdt aan class 1 van dat ISO standaard zonder dat het de retedure-schermen hoeven te zijn.
Enige nadeel, alleen vga kabel erbij, dvi-d kabel moet apart gekocht worden.
Edit: De prijs van de monitor was trouwens 489 Euro, perfecte pixelgarantie hoeft dus niet duur te zijn.
Ik heb deze nog niet in de pricewatch gezien maar het is een erg lekker scherm.
17ms
8bits/kleur
Geen ghosting, geen defecte pixels, super!
Design is ook lekker, mooie ronde voet.
In hoogte verstelbaar.
En het beste van dit alles nog wel, zonder bij te betalen perfecte pixel garantie, binnen 8 dagen mag ik m ruilen als er ook maar het kleinste pixel in zit.
Volgens de verkoper was deze garantie vanuit Philips zelf en niet de winkel. Dus wieweet toch een fabrikant die zich houdt aan class 1 van dat ISO standaard zonder dat het de retedure-schermen hoeven te zijn.
Enige nadeel, alleen vga kabel erbij, dvi-d kabel moet apart gekocht worden.
Edit: De prijs van de monitor was trouwens 489 Euro, perfecte pixelgarantie hoeft dus niet duur te zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Crazy Harry op 14-06-2004 10:08 ]
Verwijderd
Beste mensen,
Ik wil hierbij even reageren op de dode pixel garantie icm de 172X. Wij hebben veel ervaring met deze monitor en op grond daarvan willen wij de klant er van te voren op wijzen dat het soms gewoon niet mogelijk is om de dode pixel garantie waar te maken.
Dit kan geen enkele winkel. Waarom niet? Als er van de 20 stuks 172X monitoren slechts eentje is zonder dode pixels en bijna alle klanten nemen dode pixel garantie dan kunnen wij er ook niks aan doen. Wij maken de monitoren niet, dat doet Samsung en zij bepalen dus ook de kwaliteit. Als deze helaas niet voldoet aan de wens van de consument dan kan ik maar één advies geven en dat is; koop deze monitor niet en ga voor Iiyama of Neovo. Daar komen dode pixels veel minder voor.
Het is dus niet zo dat wij mensen in de kou willen laten staan. Wij proberen altijd het maximale te bieden en daarom bieden wij de dode pixel garantie ook aan. In 90% van de gevallen maken wij deze ook waar. In de andere gevallen is dit gewoon niet mogelijk door de kwaliteit van het product vanuit de fabrikant zelf.
Ik vind het ook niet terecht dat sommige mensen hier claimen dat consumenten recht hebben op een dode pixel vrije monitor. De TFT techniek is gewoon niet geschikt om op grote schaal monitoren te produceren die geheel dode pixel vrij zijn. Als je 500 euro betaalt voor zo'n monitor is en dat het risico wilt nemen dan is dat een keuze die je zelf neemt. Als er alleen dode pixel vrije monitoren vanuit de fabrikanten verkocht zouden kunnen worden (dus aanscherping van de ISO normen) dan zouden TFT monitoren niet meer betaalbaar zijn voor de consument (>2000 euro).
Dit was mijn visie.
Met vriendelijke groet,
Guido Raaijmakers
Directeur 4Launch
Ik wil hierbij even reageren op de dode pixel garantie icm de 172X. Wij hebben veel ervaring met deze monitor en op grond daarvan willen wij de klant er van te voren op wijzen dat het soms gewoon niet mogelijk is om de dode pixel garantie waar te maken.
Dit kan geen enkele winkel. Waarom niet? Als er van de 20 stuks 172X monitoren slechts eentje is zonder dode pixels en bijna alle klanten nemen dode pixel garantie dan kunnen wij er ook niks aan doen. Wij maken de monitoren niet, dat doet Samsung en zij bepalen dus ook de kwaliteit. Als deze helaas niet voldoet aan de wens van de consument dan kan ik maar één advies geven en dat is; koop deze monitor niet en ga voor Iiyama of Neovo. Daar komen dode pixels veel minder voor.
Het is dus niet zo dat wij mensen in de kou willen laten staan. Wij proberen altijd het maximale te bieden en daarom bieden wij de dode pixel garantie ook aan. In 90% van de gevallen maken wij deze ook waar. In de andere gevallen is dit gewoon niet mogelijk door de kwaliteit van het product vanuit de fabrikant zelf.
Ik vind het ook niet terecht dat sommige mensen hier claimen dat consumenten recht hebben op een dode pixel vrije monitor. De TFT techniek is gewoon niet geschikt om op grote schaal monitoren te produceren die geheel dode pixel vrij zijn. Als je 500 euro betaalt voor zo'n monitor is en dat het risico wilt nemen dan is dat een keuze die je zelf neemt. Als er alleen dode pixel vrije monitoren vanuit de fabrikanten verkocht zouden kunnen worden (dus aanscherping van de ISO normen) dan zouden TFT monitoren niet meer betaalbaar zijn voor de consument (>2000 euro).
Dit was mijn visie.
Met vriendelijke groet,
Guido Raaijmakers
Directeur 4Launch
Helemaal mee eens, alleen...
Als ik 500 euro betaal voor een monitor verwacht ik een perfect product, geen scherm met fouten erin...Als je 500 euro betaalt voor zo'n monitor is en dat het risico wilt nemen dan is dat een keuze die je zelf neemt
En dat kan dus gewoon weg niet met de huidige technologie.Goku333 schreef op 14 juni 2004 @ 01:36:
Als ik 500 euro betaal voor een monitor verwacht ik een perfect product, geen scherm met fouten erin...
tja om dit gezeur te verkomen moet je de 172x (€550) gewoon bij mycom halen. heb ik ook gedaan. je mag daar zo vaak ruilen als je wil, ik heb 2 keer moeten ruilen totdat ik een pixelperfect scherm had.
Als je toch pixel-perfect garantie hebt mag je toch sowieso zovaak omruilen als je wilt?Digitizers schreef op 14 juni 2004 @ 09:18:
tja om dit gezeur te verkomen moet je de 172x (€550) gewoon bij mycom halen. heb ik ook gedaan. je mag daar zo vaak ruilen als je wil, ik heb 2 keer moeten ruilen totdat ik een pixelperfect scherm had.
ja maar zoals je ziet kunnen winkels niet altijd hun pixelgarantie waarmaken. er is zelfs een winkel die wanneer je scherm icm pixelgarantie omruilt, je opnieuw een pixelgarantie laat bijkopen mocht hij weer defecte pixels hebben. waar ik vooral tegenop kijk is dat wanneer ik online koop met pixelgarantie ik de kans heb om voor de verzendkosten te moeten opdraaien (dat las ik ergens in dit topic). terwijl mycom gewoon bij mij in de buurt is. ok je betaald wat meer, maar je hebt ook ECHT de garantie dat je mag omruilen.oli4100 schreef op 14 juni 2004 @ 09:22:
[...]
Als je toch pixel-perfect garantie hebt mag je toch sowieso zovaak omruilen als je wilt?Aangezien je recht hebt op een pixel-perfect scherm?
Ja, daar heb je gelijk in. Maar goed, als ik snel bestel, dan ben ik misschien één van de eerste en heb ik de grootste kans op een perfect scherm....toch?Digitizers schreef op 14 juni 2004 @ 09:41:
[...]
ja maar zoals je ziet kunnen winkels niet altijd hun pixelgarantie waarmaken. er is zelfs een winkel die wanneer je scherm icm pixelgarantie omruilt, je opnieuw een pixelgarantie laat bijkopen mocht hij weer defecte pixels hebben. waar ik vooral tegenop kijk is dat wanneer ik online koop met pixelgarantie ik de kans heb om voor de verzendkosten te moeten opdraaien (dat las ik ergens in dit topic). terwijl mycom gewoon bij mij in de buurt is. ok je betaald wat meer, maar je hebt ook ECHT de garantie dat je mag omruilen.
* oli4100 wordt hier wel moe van

Verwijderd
Goed die reactie van 4launch, altijd verhelderend om het verhaal van de kant van de winkeliers te horen.
Ik bestel het liefst ook gewoon via het inet maar idd zoals hier word gezegd loop je in het geval van deze samsungs het risico dat je een aantal keer verzendkosten/pixel garantie kosten voor je kiezen krijgt. Er is bij mij redelijk dichtbij in de buurt ook een mycom winkel dus dat is inderdaad wel een goede optie.
Ik ben zelf trouwens nog nooit een dode pixel tegengekomen, is dit zo enorm storend dan? (afgezien het feit dat consumenten een perfect, dode pixel vrije monitor verwachten)
Ik bestel het liefst ook gewoon via het inet maar idd zoals hier word gezegd loop je in het geval van deze samsungs het risico dat je een aantal keer verzendkosten/pixel garantie kosten voor je kiezen krijgt. Er is bij mij redelijk dichtbij in de buurt ook een mycom winkel dus dat is inderdaad wel een goede optie.
Ik ben zelf trouwens nog nooit een dode pixel tegengekomen, is dit zo enorm storend dan? (afgezien het feit dat consumenten een perfect, dode pixel vrije monitor verwachten)
Verwijderd
ik vind het heel vervelend, je oogt kijkt er telkens naar, het hoort gewoon niet, zit je een donkere film te kijken met een fluericerend gekleurde stip in het midden van het scherm.
Okee, ik heb zojuist bij 4Launch de bestelling voor de Samsung 710T geplaatst
Zodra ik hem binnen krijg post ik hier of in een andere LCD topic wel een korte review met wat pic's en info (als daar tenminste behoefte aan is
)
Ik wacht je bevindingen iig wel af!! Zou je ook een foto van de voet kunnen maken? Hoop niet dat die zo groot is als die van de 910T
Volgens mij past de afdruk wel op een A4tje, dus dan trek ik hem wel over en scan ik em inBvK P4 schreef op 14 juni 2004 @ 23:36:
Ik wacht je bevindingen iig wel af!! Zou je ook een foto van de voet kunnen maken? Hoop niet dat die zo groot is als die van de 910T
Weej, ik kan mijn 172X morgen pixelfouten vrij ophalen
!!! Me iz happy
Ik ben een goed scherm aan het zoeken voor op mijn werk. M.a.w. geen games, maar wel programmeren en (in mindere mate) photoshop.
Ik twijfel tussen de volgende modellen :
- samsung 172x (lijkt me de minst aantrekkelijke omwille van de vele pixelfouten en minder kleuren)
- samsung 710t
- samsung 173p
- iiyama e431s
Kan iemand deze schermen (of andere in dezelfde prijsklasse) vergelijken qua beeldkwaliteit? Gamen is totaal niet nodig, en de meeste dingen die ik hier lees zijn met gamen in het achterhoofd... Help
- samsung 172x (lijkt me de minst aantrekkelijke omwille van de vele pixelfouten en minder kleuren)
- samsung 710t
- samsung 173p
- iiyama e431s
Kan iemand deze schermen (of andere in dezelfde prijsklasse) vergelijken qua beeldkwaliteit? Gamen is totaal niet nodig, en de meeste dingen die ik hier lees zijn met gamen in het achterhoofd... Help

Als je echt zoekt naar een scherm wat goed is in kleuren moet je niet echt kiezen voor een van deze types nee. Als je mooie kleurtjes wilt dan raad ik je aan een scherm met een S-IPS Panel te kopen. Philips en LG maken die geloof ik ...
Overigens is qua beeld meen ik dat LG ietsjes beter was dan iiyama.... misschien moet je eens kijken naar een 19" scherm (als reactietijd niet zoveel uitmaakt) die zijn in een andere klassen goed te betalen
Overigens is qua beeld meen ik dat LG ietsjes beter was dan iiyama.... misschien moet je eens kijken naar een 19" scherm (als reactietijd niet zoveel uitmaakt) die zijn in een andere klassen goed te betalen
Ik heb zelf de iiyama H430 laatst aangeschaft perfect scherm voor maar €538 zie tweakers pricewatch.codemann schreef op 16 juni 2004 @ 14:28:
Ik ben een goed scherm aan het zoeken voor op mijn werk. M.a.w. geen games, maar wel programmeren en (in mindere mate) photoshop.
- samsung 710t
- samsung 173p
- iiyama e431s
Kan iemand deze schermen (of andere in dezelfde prijsklasse) vergelijken qua beeldkwaliteit? Gamen is totaal niet nodig, en de meeste dingen die ik hier lees zijn met gamen in het achterhoofd... Help![]()
Ben zelf erg te vreden met het scherm ookal is het een 25ms, in games let ik er nouwelijks op. Bij NFS U zie je niks, bij super snelle flitsen kan je het iets wat zien heel soms. ( dan ben je een zeikerd) Voor mij was dit model de kandidaat omdat, hij ook nog is verticaal heel wat centimeters verhoogd kan worden... zodat je relaxt kan gamen en surfen.
de specs:
Modelnaam ProLite H430
- Diagonaal (inch) 17
- Eff. Beelddiagonaal (B x H in mm) 338x270
- Inkijkhoek, Hor./Vert. (o) 170
- Reactietijd Op / Neer 25msec
- Type TFT MVA
- Helderheid (cd/m2) 250
- Contrast verhouding 500:1
- Aantal kleuren > 16 miljoen
- Bij kleurdiepte aan 24 bits
- Horizontale Synchronisatie 24-80kHz
- Verticale Synchronisatie 56-75 Hz
- Maximale resolutie 1280x1024
- Digitale interpolatie (bij lage resolutie) Ja
- Signaalingang analoog D-sub
- Signaalingang digitaal DVI-D
- Signaalingang Video Optie: OVA 1-1
- USB-hub Ja
- Voldoet aan TCO '99
- Stroomverbruik (W) 55
- Afmeting (BxHxD, mm) 397x367x212
- Gewicht (kg) 6.2
- VESA bevestiging mogelijk 100
- Garantie Benelux 3 jr on-site
- Megapixels 1.3
- Roteerbaar Ja
- sRGB Ja
Kan je een voorbeeld van Philips geven met S-IPS panel? Ik vind dat niet terug in specs van hun monitoren...Gehaktbal schreef op 16 juni 2004 @ 14:53:
Als je echt zoekt naar een scherm wat goed is in kleuren moet je niet echt kiezen voor een van deze types nee. Als je mooie kleurtjes wilt dan raad ik je aan een scherm met een S-IPS Panel te kopen. Philips en LG maken die geloof ik ...
Een 19" LCD had ik al eens bekeken, maar we hebben gekozen voor een dual 17" setup, dat lijkt me al gek genoeg
Verwijderd
ik krijg na 2 onbeantwoorde mails nu opeens een verzendbevestiging van informatique dat een geteste monitor onderweg is..
Mooi zo maar het heeft wel een tijd geduurt (twee weken) maw volgende keer bij pcvergelijk kopen ofzo.
Mooi zo maar het heeft wel een tijd geduurt (twee weken) maw volgende keer bij pcvergelijk kopen ofzo.
Philips en LG zijn joint-venture in de panels. Ik heb iig een 19" S-IPS Panel gezien.
Dat is de L1910S van LG.
19" Ultra Slim Bezel TFT LCD Monitor
Wide Viewing Angle : H:176º, V:176º (S-IPS Technology)
Brightness : 250 cd/m2
Contrast Ratio : 400:1
Response Time : 25 ms
Resolution : 1280 x 1024
Video Signal Input Connector : 15 Pin D-Sub
Geen DVI helaas. S-IPS is vooral veel aanwezig in de 20" schermen, omdat die voor ontwerp etc. groot genoeg zijn én goede kleuren weer moeten geven
Dat is de L1910S van LG.
19" Ultra Slim Bezel TFT LCD Monitor
Wide Viewing Angle : H:176º, V:176º (S-IPS Technology)
Brightness : 250 cd/m2
Contrast Ratio : 400:1
Response Time : 25 ms
Resolution : 1280 x 1024
Video Signal Input Connector : 15 Pin D-Sub
Geen DVI helaas. S-IPS is vooral veel aanwezig in de 20" schermen, omdat die voor ontwerp etc. groot genoeg zijn én goede kleuren weer moeten geven
Nou moet je eens horen. Heb ik eindelijk na veel moeite en geld een pixel perfecte scherm, blijkt nu (2 weken na aankoop) alsnog 1 tje midden in het scherm ermee genokt te zijn.
Zwaar *** is dit echt waar.
Voor hetzelfde geld had ik er dus 1tje bij Informatique kunnen kopen uit de b voorraad voor 340 euro inplaats van 520€.
Nou maar hopen dat in de loop van de tijd er nog meer pixels ermee nokken zodat ik garantie kan claimen bij samsung zelf. Ik koop in ieder geval nooit meer een samsung zeg.
Weet iemand misschien hoeveel foute pixels je moet hebben voordat Samsung het scherm wil repareren?
Voor hetzelfde geld had ik er dus 1tje bij Informatique kunnen kopen uit de b voorraad voor 340 euro inplaats van 520€.
Nou maar hopen dat in de loop van de tijd er nog meer pixels ermee nokken zodat ik garantie kan claimen bij samsung zelf. Ik koop in ieder geval nooit meer een samsung zeg.
Weet iemand misschien hoeveel foute pixels je moet hebben voordat Samsung het scherm wil repareren?
Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)
Verwijderd
2 met hotpixel (die de hele tijd aan staan) of 1 zwarte dode pixel. Ik had gebeld met samsung dus vandaar dat ik het precies goed weet.Sperminator schreef op 16 juni 2004 @ 20:46:
Nou moet je eens horen. Heb ik eindelijk na veel moeite en geld een pixel perfecte scherm, blijkt nu (2 weken na aankoop) alsnog 1 tje midden in het scherm ermee genokt te zijn.
Vandaag een Samsung 172x gekocht. Ik vind het een erg mooi design en de specs zijn naar mijn mening ook prima. Ik heb geen last van gohsting.
Na het aansluiten natuurlijk direct gekeken of alle pixels goed waren en.... er zat natuurlijk een kapotte pixel tussen.
Direct het telefoonnummer van de winkel opgezocht om te bellen...blijkt het na een grondige inspectie een stofdeeltje te zijn
Even een doekje over het scherm en niets aan de hand.
Ik heb dus het geluk dat ik in één keer een perfect schermpie heb
Na het aansluiten natuurlijk direct gekeken of alle pixels goed waren en.... er zat natuurlijk een kapotte pixel tussen.
Direct het telefoonnummer van de winkel opgezocht om te bellen...blijkt het na een grondige inspectie een stofdeeltje te zijn

Even een doekje over het scherm en niets aan de hand.
Ik heb dus het geluk dat ik in één keer een perfect schermpie heb
Verwijderd
ik heb wel een heel vreemd probleem nu.
als ik een dvd afspeel en ik zet de player[media of powerdvd]op full screen dan zie ik streepjes er doorheen.
hij staat op 1280.1024 32 bits...75hz.
staat hij op 60hz dan heb ik er geen last van.
wat is dit nou?
speel ik een video bestand af die ik gedownload heb ,die kan ik wel op 75hz op full screen afspelen.
ik heb verscheidene dvds getest.
wat vreemd:?
als ik een dvd afspeel en ik zet de player[media of powerdvd]op full screen dan zie ik streepjes er doorheen.
wat is dit nou?
speel ik een video bestand af die ik gedownload heb ,die kan ik wel op 75hz op full screen afspelen.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 14:55 ]
Verwijderd
ik heb er nu 1 maand eentje en ik moet zeggen ik ben er ZEEEER tevreden over!
0 dode pixels (ik had garantie erbij genomen 3mnden)
0,0 ghosting bij games (ik speel eig nooit.. maar ik had getest:P)
mijn reden was puur ruimtegebrek voor een crt om over te stappen en ik heb er geen spijt van!
een echte aanrader!
0 dode pixels (ik had garantie erbij genomen 3mnden)
0,0 ghosting bij games (ik speel eig nooit.. maar ik had getest:P)
mijn reden was puur ruimtegebrek voor een crt om over te stappen en ik heb er geen spijt van!
een echte aanrader!
Verwijderd
Heb net mijn "geteste" scherm gehad van informatique en you guessed it, zit weer een dode sub-pixel in. van de zelde kleur notabene 
vraag me af wat ze gaan doen. geen zin om weer 2 weken te wachten
vraag me af wat ze gaan doen. geen zin om weer 2 weken te wachten
Verwijderd
kan iemand mij effe helpen met mijn vraag iets hierboven.
als het niet goed is kan ik nog snel terug voor 5.30 naar de winkel.
iemand?
als het niet goed is kan ik nog snel terug voor 5.30 naar de winkel.
iemand?
Heb je hem analoog of digitaal aangesloten?Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 14:53:
ik heb wel een heel vreemd probleem nu.
wat is dit nou?
en verder citeer ik uit de handleiding:
Recommanded rate: 75 Hz (if the maximum resolution is applied, set the refresh rate at 60 hz or less)
Misschien is het wel gewoon, en moet je bij een resolutie van 1280x1024 de refresh rate op 60 Hz hebben staan.
Of hebben anderen hem op 75 Hz staan bij een maximale resolutie?
[ Voor 4% gewijzigd door Roelos op 17-06-2004 16:36 ]
Ik kan kiezen tussen 60 en 70 hz en draai op 70 hz (dvi)
Verwijderd
hij zit met een DVI kabel aangesloten.
alles doet het ook normaal.
alleen met een dvd,als die op fullscreen zet,dan gaan de lijntjes trillen.
ik vat het niet.
met films of video bestanden die ik gedownload heb ik er geen last van.
op 1024-768 kan ik wel op 75 draaien[dvd].
maar op die andere resolutie vertikale streepjes.
heeft niemand anders hier last van?
is mijn scherm niet goed?
Gebruik voortaan ajb de
-knop in plaats van 3 replies na elkaar te plaatsen
alles doet het ook normaal.
alleen met een dvd,als die op fullscreen zet,dan gaan de lijntjes trillen.
ik vat het niet.
met films of video bestanden die ik gedownload heb ik er geen last van.
op 1024-768 kan ik wel op 75 draaien[dvd].
maar op die andere resolutie vertikale streepjes.
heeft niemand anders hier last van?
is mijn scherm niet goed?
Gebruik voortaan ajb de

[ Voor 88% gewijzigd door Pollewob op 17-06-2004 22:02 ]
draai je op dvi of d-sub.
het schijnt qua refreshrate nogal uit te maken of je dvi of d-sub hebt
het schijnt qua refreshrate nogal uit te maken of je dvi of d-sub hebt
Ok het is wat onduidelijk omdat angel 3x achter elkaar post, maar hij zegt toch duidelijk dat zn scherm op DVI zit 
/edit
Nadat ik een maand geleden mijn monitor schoonmaakte met een brillenpoetsdoekje (een vochtige, met alcohol
) veegde ik een heel stuk van mijn coating af, dus maar ff doorgepoetst en nu issie helemaal kaal (op wat vlekken na) Dit kijkt zo niet echt lekker meer dus wil nieuwe monitor kopen, en helemaal nu ik de 172x gezien heb. Alleen vind ik atm 500 euro voor dit scherm een beetje teveel van het goede, dus wilde ik hem bij informatique uit de B-voorraad kopen.
Alleen is mijn vraag nu, welke kleur hotpixel valt het minste op?
Zelf denk ik blauw, maar ik kan er natuurlijk naast zitten, dus iemand hier meer info over?
/edit
Nadat ik een maand geleden mijn monitor schoonmaakte met een brillenpoetsdoekje (een vochtige, met alcohol

Alleen is mijn vraag nu, welke kleur hotpixel valt het minste op?
Zelf denk ik blauw, maar ik kan er natuurlijk naast zitten, dus iemand hier meer info over?
[ Voor 74% gewijzigd door Aspje op 17-06-2004 22:34 ]
Verwijderd
Ik vraag me echt af waarom de meeste liever een 172x kopen dan een 710T. Het enige wat minder mooi is, is de voet! terwijl het scherm zelf een stuk beter is... en daar kijk je altijd naar..
En volgens mij is hij nog goedkoper dan de 172x ook nog..
edit: en waarom kiezen jullie voor een 172x ipv een BenQ-12ms? Kwa design is die ook erg strak met die x-voet eronder (apple modelletje).
edit: en waarom kiezen jullie voor een 172x ipv een BenQ-12ms? Kwa design is die ook erg strak met die x-voet eronder (apple modelletje).
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 23:09 ]
Die BenQ vind ik lelijk door die boxen. Misschien zijn de specs iets beter, maar de specs van Samsung zijn ook niet mis.Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 23:08:
Ik vraag me echt af waarom de meeste liever een 172x kopen dan een 710T. Het enige wat minder mooi is, is de voet! terwijl het scherm zelf een stuk beter is... en daar kijk je altijd naar..
Tja..ga je voor een BMW of een Mercedes.. Het zijn allebei mooie dingen..
Verwijderd
Ook ik heb zojuist na ruim 2 weken een 172x zonder dode (sub)pixels mogen ontvangen van informatique. (2de exemplaar)
Heeft wat moeite gekost.
Maar ik ben er uiteindelijk erg blij mee
Heeft wat moeite gekost.
Maar ik ben er uiteindelijk erg blij mee
ikke ook.... man wat ben ik blij met me pixelfoutenvrije 172x, en man wat ziet dat ding er goed uit... en hij presteerd nog top ook! 
ps: kben dronken en kben geslaagd voor vwo
ps: kben dronken en kben geslaagd voor vwo
gefeliciteerd

Nu maar hopen dat je niet de dooie pixels over het hoofd hebt gzien door je stom dronken kop
Nu maar hopen dat je niet de dooie pixels over het hoofd hebt gzien door je stom dronken kop
Verwijderd
dus niemand heeft hetzelfde probleem als ik?
de samsung helpdesk heeft hier geen verstand van[zeggen ze zelf].
waarom zijn ze dan een helpdesk.
nou ik vraag welaan de winkel of ze hem terug willen nemen,ik neem wel een ander merk.
wat een schijtding.
nou ik vraag welaan de winkel of ze hem terug willen nemen,ik neem wel een ander merk.
wat een schijtding.
Zet je scherm gewoon op 70Hz of op 60Hz, het verschil merk je toch niet en als hij het dan wel doet dan is dat toch prima?Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 08:06:
dus niemand heeft hetzelfde probleem als ik?
wat een schijtding.
Verwijderd
die 70hz staat bij mij niet in het rijtje.
alleen 60 of 75.
wel vreemd dat anderen geen probleem hier mee hebben.
zou het een instelling zijn,hmm lijkt me stug.
trouwens dan moet samsung die 75 hz niet aanbevelen.
alleen 60 of 75.
wel vreemd dat anderen geen probleem hier mee hebben.
zou het een instelling zijn,hmm lijkt me stug.
trouwens dan moet samsung die 75 hz niet aanbevelen.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 09:16 ]
op 1280*1024 met 32 bits kleuren bevelen ze ook 60 hz aan...
Thnx, gelukkig had ik het schermpie vantevoren al gecheckedgefeliciteerd![]()

Ik heb nu ook een pixelperfect exemplaar staan, en ik ben er donders blij mee.
Wit is op dit echt scherm ook echt spierwit, ik vergelijk het met een Asus L3 3500TP laptop en een 18" HP TFT. En dat design is donders. Lekker sober en strak, en een akelig dun randje rond het gehele scherm, ik ben tevreden. Het heeft dan ook 500 euro gekost, plus 30 euro aan pixelgarantie en verzendkosten van het eerste gare exemplaar, maar dat is nu de moeite toch zeker waard gebleken.
Overigens moet ik nog even kwijt dat Samsung zich inderdaad zou moeten schamen zo'n brakke productielijn voor dit scherm te hebben. Mijn vorige exemplaar bevatte niet alleen een kapotte pixel, maar de achterkant was ook gewoonweg slecht gemonteerd. Je zag duidelijk dat de twee achterste hoeken van het achterpaneel, bovenin, niet goed vast zaten, en zat dikke speling op. Alleen daarvoor zou ik hem al teruggestuurd hebben.
En nog een edit, even een plaatje toegevoegd
[ Voor 41% gewijzigd door Polle op 18-06-2004 11:31 ]
Ik heb eerder deze week eindelijk de knoop doorgehakt en gewoon een 172X uit b-voorraad besteld bij informatique: €343 incl verzendkosten, heeft maar 1 dooie subpixel (zit rechtsonderin) die je eigenlijk bijna niet ziet: ben er superblij mee, heeft me zo'n 200 euro bespaard, hou ik nog geld over voor m'n vakantie
bedankt voor de info mensen, en good luck met jullie keuze.
bedankt voor de info mensen, en good luck met jullie keuze.
Ik zit er eigenlijk aan te denken ook nog zo'n ding bij Informatique te halen. Mooi die pixelperfecte als primairy, de ander als secundary. Lijkt me wel een flex plan eigenlijk.
wat me opvalt is dat enerzijds veel mensen klagen over vele dode pixels en ook de slechte behuizing die raar in elkaar getimmert zou zijn...
Dat mensen hem toch nog blijven kopen.. Dus zo slecht heeft Samsung haar zaakjes nou ook weer niet voor elkaar
Tblijft een goed en MOOI scherm dus veel mensen zullen zelfs door de dooiepixeltrubbels en de behuizing-shit heenkijken. Misschien terrecht, tis een mooiertje
Dat mensen hem toch nog blijven kopen.. Dus zo slecht heeft Samsung haar zaakjes nou ook weer niet voor elkaar
Tblijft een goed en MOOI scherm dus veel mensen zullen zelfs door de dooiepixeltrubbels en de behuizing-shit heenkijken. Misschien terrecht, tis een mooiertje
Er zitten heel wat rotte appels tussen, inderdaad. Maar de rest, dat zijn pareltjes !
tjah, als je (net als ik) gewoon eentje zonder pixelfouten hebt en ook een goed omhulsel hebt, heb je idd een pareltje in handen
Verwijderd
Jullie maken me aan 't twijfelen tussen de 172X en 710T. 
Denk er dan nu over om toch de 172X te bestellen via internet, met 100%-pixel-garantie-17inch-carry-in. De garantie geldt tot 21 dagen na afleverdatum. Met deze garantie vervangen ze de monitor voor een nieuwe zonder pixelfouten.
En ivm Wet Kopen Op Afstand kan ik 'm altijd binnen een afkoelingsperiode van 7 werkdagen retourneren als ie niet bevalt.
Lijkt mij voldoende zekerheid om ook een parel te bemachtigen.

Denk er dan nu over om toch de 172X te bestellen via internet, met 100%-pixel-garantie-17inch-carry-in. De garantie geldt tot 21 dagen na afleverdatum. Met deze garantie vervangen ze de monitor voor een nieuwe zonder pixelfouten.
En ivm Wet Kopen Op Afstand kan ik 'm altijd binnen een afkoelingsperiode van 7 werkdagen retourneren als ie niet bevalt.
Lijkt mij voldoende zekerheid om ook een parel te bemachtigen.
Wet kopen of afstand geld alleen voor zo ver ik begrijp voor het cancellen van een aankoop, niet zoals jij het bedoelt
er word in deze review gesproken over een Samsung 173X:
- http://www.xbitlabs.com/a.../display/samsung-2_4.html
Heb nog geen plaatjes oid kunnen vinden..
- http://www.xbitlabs.com/a.../display/samsung-2_4.html
Heb nog geen plaatjes oid kunnen vinden..
Verwijderd
De exacte tekst is al een keer gepost.arnominator schreef op 19 juni 2004 @ 16:35:
Wet kopen of afstand geld alleen voor zo ver ik begrijp voor het cancellen van een aankoop, niet zoals jij het bedoelt
Volgens mij gaat het veel verder dan alleen een aankoop annuleren. Als je niet tevreden bent over een product dat je op afstand hebt gekocht, dan kun je dit zonder problemen terugsturen en je krijgt je geld terug.
The case design of the 172X model resembles that of 173X, but it is somewhat simplified. There is no portrait mode, and the face panel is made of plastic, rather than aluminum. Thus, the monitor looks less attractive, in spite of the strict outline and the original design.
The SyncMaster 172X is equipped with both analog and digital inputs (a rare thing for a model positioned as a gaming monitor) and an external power adapter. All the connectors, like in other monitors with a Dual Hinge base, are taken to the back part of the base for easy installation of the monitor and for lessening the web of cables on the desk.
Contrary to the 173X, the SyncMaster 172X has traditional control buttons, located at the bottom edge of the case, but as I mentioned above, you can use the same MagicTune utility with this monitor, too. The screen menu is typical for all monitors from Samsung, save for models with a TV-tuner.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Verwijderd
Is het nog steeds zo dat er veel schermen zijn met dode pixels of moet je gewoon een scherm hebben na een bepaalde datum? Want ik vind hem egt sweet. Maar wat zijn nou eigenlijk de duidelijke verschillen met de 12ms van Benq?
Verwijderd
IK heb een maart en een Mei scherm hehad, beide met een dode rode subpixel, ik wacht nu ook al twee werkdagen op antwoord van informatique.. wordt toch bellen denk ik
Gisteren de 172x gehaald bij informatique met 1 dode pixel, opzich is het jammer maar voor 200 euro korting
Zelf vind ik het altijd leuk om userpics van een product te zien, dus bij deze die van mij:
Zelf vind ik het altijd leuk om userpics van een product te zien, dus bij deze die van mij:

Dan die van mij ook maar ff posten 
sinds woensdag is het schermpie in mijn bezit
sinds woensdag is het schermpie in mijn bezit
Ik zag de aanbiedingen staan, voor 300 euro een 172x is aantrekkelijk....Klopt hun site mbt plaats/kleur aantal, wat is hierin jouw ervaring?Aspje schreef op 20 juni 2004 @ 17:32:
Gisteren de 172x gehaald bij informatique met 1 dode pixel, opzich is het jammer maar voor 200 euro korting
Zelf weet ik wat het is een dode pixel, als die onderin het scherm zit vind ik het de 180 euro korting wel waard. Wat is jullie ervaring als 172x ervaringsdeskundigen......
Bij mij klopte de vermelding van de plaats en kleur van de pixel (groene pixel boven in het midden van het scherm) Voordat ik het scherm kocht nog even gebeld met informatique: je kan het beste een scherm nemen met een blauwe pixel, een groene is ook nog te doen, rood wordt afgeraden omdat deze kleur erg opvallend is.magalhean schreef op 21 juni 2004 @ 21:18:
[...]
Ik zag de aanbiedingen staan, voor 300 euro een 172x is aantrekkelijk....Klopt hun site mbt plaats/kleur aantal, wat is hierin jouw ervaring?
Zelf weet ik wat het is een dode pixel, als die onderin het scherm zit vind ik het de 180 euro korting wel waard. Wat is jullie ervaring als 172x ervaringsdeskundigen......
Zelf zou ik de keuze (scherm met dode pixel) weer maken, mits de pixel de goede kleur is en op een goede plek zit.
mooie keyboard
Verwijderd
Na lang twijfellen (tussen de 172X en 710N, (T)) heb nu net de Samsung 710N besteld, omdat ik DVI een overbodige luxe vind, (hooguit een paar nanoseconden sneller, en nouwelijks kleurverschil). dus ik heb die €50 lekker in mijn zak gehouden
. (ik heb hem besteld bij Mycom, ik laat nog meer zien\horen;)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2004 11:50 ]
ik zou dat dan in het andere topic doen
Idd... Ik heb em vorig jaar gezien hier ergens op GoT, en heb em toen ook meteen gekocht. Die is naar de compu van mn zoontje gegaan, dus heb ik een maandje of twee geleden nog maar eentje gekocht. Erg fraai toetsenbord voor bij een zilverkleurig flatpanel.
Oh ja, het is de Logitech UltraX Flat Keyboard, voor €29 te koop bij Paradigit. Officieel alleen verkrijgbaar bij een nieuw systeem. Zie verder deze pdf voor een mooie foto. De lampjes rechtsboven (in het zwarte lijntje) zijn als ze aan staan overigens groen.
wow, da's niet duur voor zo'n design kb, helaas heeft het van die laptop toetsen, waar ik een hekel aan heb, anders zou ik em zo bestellen. (idd, past perfect bij de 172X, ik moet het maar doen met een zwarte logitech..)
Verwijderd
Heb een 172X sinds gisteren en 0,0 dode pixels. Was er een van de mei 2004 productie. Op mijn werk hebben we er 4 van de maart 2004 productie en ook geeneen dode pixel. Ding beviel me op mijn werk al perfect maar nu thuis met NFS is het dik voor mekaar. Da's iig mijn ervaring!
Verwijderd
ik lees veel over dode pixels maar ik heb er nog nooit 1 gezien, is dit geluk of zijn ze moeilijk te vinden? (dit wil ik tog ff graag weten als ik mijn nieuwe schermpje krijg
lataz, EnTo
lataz, EnTo
Nooit 1 gezien? ik zou zeggen ga eens langs de mediamarkt, (of elk ander winkel die veel tfts heeft staan) zoek en gij zult vinden
overigens zijn niet alle dooie (sub)pixels even zichtbaar, zeker niet van afstand. heb ik zelf ook gedaan, vond daarom een dode subpixel wel acceptabel. (ieder voor zich natuurlijk, en de plek van dooie pixel)
Verwijderd
ben vandaag langs informatique gegaaan en heb na mijn weten een pixelperfect scherm voor me staan, het was het wel waard... maar wat een gedoe zeg.. denk er wel twee keer over de volgende keer dat ik een tft wil kopen.
Ik heb uiteindelijk een scherm uit de b-voorraad bij informatique gekocht. Incl. 1 blauwe subpixel helemaal links bovenin, ik moest echt 3x zoeken voor ik deze kon vinden..... . Dan is 369 euro een nette prijs imo, ben 100% tevreden!
owh jah, 369 euroos voor dit scherm, das een nette deal!
idd een goede dealmagalhean schreef op 04 juli 2004 @ 21:53:
Ik heb uiteindelijk een scherm uit de b-voorraad bij informatique gekocht. Incl. 1 blauwe subpixel helemaal links bovenin, ik moest echt 3x zoeken voor ik deze kon vinden..... . Dan is 369 euro een nette prijs imo, ben 100% tevreden!
Heb zelf een nieuwe bij euromaxi besteld. Hoop dat die snel binnen is.
Verwijderd
Ik heb vorige week ook een Samsung 172X gekocht zonder pixel garantie ( ging niet bij die winkel ) . dus ik thuis aangesloten goed gekeken of er een dode pixel inzit , en tuurlijk een dode pixel ( geen SUB Pixel ) links onderin
.
ben ik direct mee terug naar de winkel zeggen hun sorry maar samsung geeft hier geen garantie op er moeten twee dode pixels zijn. ik zo in me zelf heb ik dat weer
, maar ik denk ga toch maar ff bellen met samsung zijden ze tegen mijn als je vier ( sub ) pixels kapot hebt dan kan ik een nieuwe en als je 1 pixel heb die geen kleur meer geeft dan krijg je ook een nieuwe ik denk weer inmezelf heb toch nog een beetje geluk dus ze hebben hem vandaag gehaald en krijg over twee weken een nieuwe van hun en dit zonder pixel garantie
.
PS. maar het is een super scherm ziet er zeer mooi uit en heb geen last van ghosting
ben ik direct mee terug naar de winkel zeggen hun sorry maar samsung geeft hier geen garantie op er moeten twee dode pixels zijn. ik zo in me zelf heb ik dat weer
PS. maar het is een super scherm ziet er zeer mooi uit en heb geen last van ghosting
Als ik me niet vergis hanteert Samsung belachelijke eisen wat betreft dode pixel policy. 1 valt zeer zeker niet onder de garantie, ik heb begrepen dat dit pas vanaf 4 dode hotpixels gebeurt..... .Verwijderd schreef op 05 juli 2004 @ 18:49:
Ik heb vorige week ook een Samsung 172X gekocht zonder pixel garantie ( ging niet bij die winkel ) . dus ik thuis aangesloten goed gekeken of er een dode pixel inzit , en tuurlijk een dode pixel ( geen SUB Pixel ) links onderin.
Verwijderd
Dat is niet juist. Ze ruilen al bij 1 zwarte dode pixel of als je 2 of meerdere hotpixels hebt.magalhean schreef op 07 juli 2004 @ 17:21:
[...]
Als ik me niet vergis hanteert Samsung belachelijke eisen wat betreft dode pixel policy. 1 valt zeer zeker niet onder de garantie, ik heb begrepen dat dit pas vanaf 4 dode hotpixels gebeurt..... .
Verwijderd
ik heb een zwarte pixel dus mijn tft ruilen ze om voor een nieuwe. maar je moet min 4 kapotte hot pixels hebben zijden ze tegen mij en niet twee maar dat over die zwarte pixel kloptVerwijderd schreef op 07 juli 2004 @ 17:37:
[...]
Dat is niet juist. Ze ruilen al bij 1 zwarte dode pixel of als je 2 of meerdere hotpixels hebt.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2004 17:49 ]
Ik ben zeer geïnteresseerd in de Samsung 172X, maar iets wat me erg heeft doen afknappen bij m'n laatste (en ook gelijk eerste) TFT was dat de kijkhoek verticaal, vooral onderin, verschrikkelijk was. Als je maar een beetje onderuit zakte zag je geen ruk aan de bovenkant.
En om dat nu niet nog een keer tegen te komen wil ik wel eens horen wat de mensen met een Samsung 172X van de kijkhoek vinden. Moet je er echt recht voor zitten of kan je het van onderaf ook nog perfect zien?
En om dat nu niet nog een keer tegen te komen wil ik wel eens horen wat de mensen met een Samsung 172X van de kijkhoek vinden. Moet je er echt recht voor zitten of kan je het van onderaf ook nog perfect zien?
The devil is in the details.
Je kunt in een vrij groot hoek nog goed lezen wat er op staat.
Maar wat je wel merkt is dat beeld van onder naar boven donkerder word.
Ideaal is het om er recht voor te zitten, maar GoT is schuin van onder nog steeds goed te lezen
Ideaal is het om er recht voor te zitten, maar GoT is schuin van onder nog steeds goed te lezen
Verwijderd
Met die kijk hoek geef ik je gelijk, maar met dat het beeld van onder naar boven donkerder word ben ik het niet met je eens. ik heb niks van kleur verschil ik weet niet of dat met dvi wel zo is, maar ik kan het me niet voor stellenVae Victis schreef op 13 juli 2004 @ 18:43:
Je kunt in een vrij groot hoek nog goed lezen wat er op staat.
Ik heb nog even gecontroleerd en geef je voor de helft gelijk.Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 20:04:
Met die kijk hoek geef ik je gelijk, maar met dat het beeld van onder naar boven donkerder word ben ik het niet met je eens. ik heb niks van kleur verschil ik weet niet of dat met dvi wel zo is, maar ik kan het me niet voor stellen
Bij 1 heb ik het wel en bij de andere niet.

Heb ook gecontroleerd of het aan dvi ligt of niet, schermen omgewisseld maakt niet uit.
1 scherm van mij heeft dus dit 'probleem'.
Niet dat het voor mij boeit, zit er altijd recht voor.
Ik neem aan bij deze dat het dan een uitzondering is en normaal niet voorkomt.
oke,
Ik heb dit topic volledig doorgelezen.
die 172X is en blijft een parel van een monitor. Zou dolgraag 2 van die pareltjes op me bureau willen staan.
Ik had laatst tftshop.nl gemailt of er wat van de prijs afkon.. *aangezien ik er gelijk 2 kocht.. tjah.. kan ut altijd proberen natuurlijk* maar toen raden ze me de 710T aan.
Maarja die 172x is gewoon ooeehh om verliefd op te zijn
Maar aangezien ik het toch in een dual setup ga opstellen, zit ik eraan te denken om 1 172X pixel vrije monitor te kopen en 1 172x met een dode subpixel aangezien ik op me 2de monitor toch veel minder zal doen.
maar ik vroeg me eigenlijk af.. welke kleur je het minst ziet op een zwarte achtergrond *duh 1 dode pixel* maar stel dat ik ergens een dode subpixel kan krijgen voor een leuk prijsje, welke kleur raad je dan aan?
Mocht ik voor 710T / N kiezen
Ik heb een videokaart met een VGA output en een DVI output *met zo'n convertertje naar een normale vga output* als ik daar van gebruik van maak merk je het verschil?
Hoop dat jullie me kunnen adviseren..
want de T en de N zit een hoop verschil qua prijs..
Ik heb dit topic volledig doorgelezen.
die 172X is en blijft een parel van een monitor. Zou dolgraag 2 van die pareltjes op me bureau willen staan.
Ik had laatst tftshop.nl gemailt of er wat van de prijs afkon.. *aangezien ik er gelijk 2 kocht.. tjah.. kan ut altijd proberen natuurlijk* maar toen raden ze me de 710T aan.
Maarja die 172x is gewoon ooeehh om verliefd op te zijn
Maar aangezien ik het toch in een dual setup ga opstellen, zit ik eraan te denken om 1 172X pixel vrije monitor te kopen en 1 172x met een dode subpixel aangezien ik op me 2de monitor toch veel minder zal doen.
maar ik vroeg me eigenlijk af.. welke kleur je het minst ziet op een zwarte achtergrond *duh 1 dode pixel* maar stel dat ik ergens een dode subpixel kan krijgen voor een leuk prijsje, welke kleur raad je dan aan?
Mocht ik voor 710T / N kiezen
Ik heb een videokaart met een VGA output en een DVI output *met zo'n convertertje naar een normale vga output* als ik daar van gebruik van maak merk je het verschil?
Hoop dat jullie me kunnen adviseren..
want de T en de N zit een hoop verschil qua prijs..
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35
[quote]AMDFreak schreef op 16 juli 2004 @ 00:11:
quote]
Ik heb tot nu toe,.. bij mijn 2 iiyama schermen de E430 en de H430 allebei een Pixelfout(hotpixel) met de kleur Groen, is een beetje neutrale kleur.
Rood is echt te opvallend!, ik heb ze wel is gezien op de pc dump dag, niet om aan te zien
.
nu is het ook zo... een HOT sub pixel? of een Hot pixel?
quote]
Ik heb tot nu toe,.. bij mijn 2 iiyama schermen de E430 en de H430 allebei een Pixelfout(hotpixel) met de kleur Groen, is een beetje neutrale kleur.
Rood is echt te opvallend!, ik heb ze wel is gezien op de pc dump dag, niet om aan te zien

nu is het ook zo... een HOT sub pixel? of een Hot pixel?
Dat converter gedoe kun je beter achterwege laten denk ik aangezien je het dan enkel maar omzet, maar het komt nog altijd aan als D-sub op je monitor, dus voordeel geeft het niet.
Ik zou eigenlijk toch voor de T gaan ivm de DVI voor kleuren en geometrie van je scherm.
kwa pixels raad ik aan eerst blauw > rood > dan pas groen. Maar dat is mijn persoonlijke menig dan he.
Het wordt dan wel 140 E duurder als je uitgaat van een paar. Maar ik denk dat het op de lange duur toch zijn geld waard zal zijn, ook ivm de pivot. Pivot bevalt mij in ieder geval geweldig.
Ik zou eigenlijk toch voor de T gaan ivm de DVI voor kleuren en geometrie van je scherm.
kwa pixels raad ik aan eerst blauw > rood > dan pas groen. Maar dat is mijn persoonlijke menig dan he.
Het wordt dan wel 140 E duurder als je uitgaat van een paar. Maar ik denk dat het op de lange duur toch zijn geld waard zal zijn, ook ivm de pivot. Pivot bevalt mij in ieder geval geweldig.
Verwijderd
Nadat ik eerst een 172x wilde, afgeschrikt werd door de vele gevallen van dode pixels en dus voor de 710T ging bleek die laatste niet (fatsoenlijk) leverbaar bij de winkel waar ik hem bestelde.
Nu dan toch maar voor de 172x gegaan. Vind hem er een stuk mooier uitzien dan de 710T, ook al is ie qua specs net iets minder.
Nu dan toch maar voor de 172x gegaan. Vind hem er een stuk mooier uitzien dan de 710T, ook al is ie qua specs net iets minder.
Verwijderd
En had je pixel fouten? Welke productie datum heeft ie?Verwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 09:37:
Verwijderd
ze moesten hem nog bestellen maar hij komt komende dinsdag binnen. (maandag zijn ze geslotenVerwijderd schreef op 16 juli 2004 @ 13:57:
[...]
En had je pixel fouten? Welke productie datum heeft ie?
Verwijderd
En what about de 710N , dit scherm is een kleine 100 € goedkoper ?
Heeft er iemand dit scherm ?
Is er ook last van dooie pixels bij dit scherm ?
Is de beeldkwaliteit gelijk/slechter dan de 712x ??
Is er geen last van ghost fading bij dit scherm ??
Heeft er iemand dit scherm ?
Is er ook last van dooie pixels bij dit scherm ?
Is de beeldkwaliteit gelijk/slechter dan de 712x ??
Is er geen last van ghost fading bij dit scherm ??
Dit topic is gesloten.