[Ervaringen] Samsung SyncMaster 172X 17" TFT - deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 956 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik beb benieuwd hoe straks me 192T er naast een 19inch CRT zal staan, nog groter beeld ^_^.

Ik heb voor de samsung 192T gekozen omdat die net wat betere kleuren weergave heeft. Een snelle response timing vind ik niet zo belangrijk omdat ik bij me Iiyama met 35ms geen last had bij ghosting. Game doe ik toch niet zo heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-10 18:46
heb er vandaag weer 7 langs zien komen met dode (sub)-pixels. Vind het verder wel een erg mooi scherm, maar zou voor de zekerheid altijd pixelgarantie aanschaffen bij dit scherm. Just to be sure ;).

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:18
MiniMan schreef op 29 mei 2004 @ 18:59:
Ok jongens, ik ben overtuigd: ik wou eigenlijk de goedkopere 172v kopen maar ik ga toch voor de 172x. Games zijn leuk als ik die kan spelen zonder problemen maar het gaat voornamelijk om 'rustig' web-design dus ik denk dat ik met deze monitor wel een goeie te pakken heb.
Dan zou ik toch voor de 173P gaan. Veel beter voor webdesign, ivm het gebruikte PVA panel. Wel 20ms maar dat valt opzich best mee als je het mij vraagt. De kleuren-echtheid is daar een stuk beter. Wel iets duurder though :|.

[ Voor 8% gewijzigd door Roet op 29-05-2004 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splashh10
  • Laatst online: 02-09 15:12
Vandaag, mijn 172x omgeruild ivm dode pixel... Goede service bij informatique. Had een dode pixel garantie dus ja moet je ook gebruik van maken toch? Mocht m'n monitor met de dode pixel ook houden en kreeg daar dan 20% korting op. Toch niet gedaan wilde gewoon persé een 100% goed product hebben voor dit geld.

Gelukkig vrijdagmorgen al de laatste 172x gereserveerd. Dus toen maar gelijk gevraagt of ze hem in de winkel wilden testen. Dit waren ongetwijfeld een van de zwaardere minuten van mijn leven. Ik had immers mijn oude monitor verkocht en ja ik niets meer op voorraad...

Na 10 minuten zweten kwam hij dan toch naar me toe met een dikke smile op zijn face en de melding dat ik me zeer gelukkig mocht prijzen. En nu zit ik dus te genieten. Moet eerlijk zeggen. Had hem groter verwacht. Absoluut een topscherm, maar toch ook een hoop geld...

Aanrader:
Ga hem eerst in de winkel bekijken voor je hem koopt en sluit een pixelgarantie af! Verkoper wist me te melden dat 25,14% van de 172x serie een of meerdere dode pixel(s) bevatte...

Core 2 Duo 8400, 4GB RAM, Saphire Radeon 6850 1gb, Samsung P2370

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn 172x van iformatique gisteren ontvange, er is aan de rand een dode sub-pixel ik heb wel een pixel garantie echter staat er doorleuk op de factuur dat ik zelf voor de verzendkosten mag opdraaien :( wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

splashh10 schreef op 29 mei 2004 @ 22:36:

Aanrader:
Ga hem eerst in de winkel bekijken voor je hem koopt en sluit een pixelgarantie af! Verkoper wist me te melden dat 25,14% van de 172x serie een of meerdere dode pixel(s) bevatte...
Dit is dus zéér slechte reclame voor Samsung. Ik snap niet waarom zo'n grote bedrijf nu zulke schermen zo brak maakt.

Zelf heb ik ook de 172x en pas na mijn 2e doos was ik pas de gelukkige van een scherm met null dode pixels. Dat is dus bijna bij iedereen zo en ik denk dat samsung bij zijn volgende productie wat strenger moet zijn.

Zo'n duur scherm hoeft eigenlijk géén enkel dode pixel te hebben.

Samsung wordt eens wakker ! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraag + commentaar
waar ik dus zeer ontevreden over ben is dat ik met de normale analoge kabel wel normaal spellen kan spelen, maar met een digitale aansluiting (single of dual, maakt niet uit) kan ik in de meeste spellen gewoon geen 1280x1024 meer selecteren.
ik dacht dat digitaal beter zou moeten zijn maar 't is dus gewoon bagger :(
net een format C gedaan en zelfs daarmee dus geen verlichting.
nieuwste drivers geprobeert, zowel voor het beeldscherm als de videokaart (PoV Gforce FX 5950 Ultra) maar geen verandering.

btw zelf ook 1 dooie pixel maar geen garantie daarop :(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2004 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-10 12:24

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Krijgt samsung eigenlijk al die schermen terug die rot zijn? Zo ja maken ze die dan weer of donderen ze die zo de vuilnisbak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 mei 2004 @ 00:29:
ik heb mijn 172x van iformatique gisteren ontvange, er is aan de rand een dode sub-pixel ik heb wel een pixel garantie echter staat er doorleuk op de factuur dat ik zelf voor de verzendkosten mag opdraaien :( wat zouden jullie doen?
shopsurvey van Informatique invullen, en daar wijzen op hun stupide regeling. zelf ook bergen gezeik gehad met informatique door een zooitje onvakkundige medewerkers die een kwart tube koelpaste op de CPU spuiten en vervolgens de cooler niet goed monteren. tendens verzending dus naar de tering gegaan. teruggestuurd (kosten voor mij) na reparatie (waar ongeveer een maand overheen ging :? ) kreeg ik hem teruggestuurd, met jaaa hoor hetzelfde verhaal. weer terug gestuurd, en nu zeiden ze dat de kast kapot was toen hij bij hun aan kwam. kon ik een nieuwe kast dokken. nog geprobeert het te houden op dat de PTT dat mocht afhandelen maar no such thing.
achterlijke informatique ........
maargoed, nu loop ik alleen ff af te reageren door mijn onvrede .... sorry. tijd voor bed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freddy_Fish schreef op 30 mei 2004 @ 01:10:
Krijgt samsung eigenlijk al die schermen terug die rot zijn? Zo ja maken ze die dan weer of donderen ze die zo de vuilnisbak in.
Bij Informatique gaan ze de B-voorraad in. Dan gaan ze met een flinke korting weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-10 21:41
is ie eigenlijk in hoogte verstelbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, maar hoe hoger hoe verder hij naar achteren gaat, als je begrijpt wat ik bedoel. komt door de "Z" poot.

anyway, na een paar uur kloten met de kabel en settings heb ik dan toch hoge resoluties in mn spellen (dual channel kabel that is)
kan ik toch weer relaxed verder met het maken van mn Generals mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht op de 19" schermen die 12 of 16 ms hebben en dan verkoop ik denk ik mijn 172x weer. Ik zag dat de 19"schermen halvewege dit jaar aankomen...
Dus als er nog liefhebbers zijn voor een perfect schermpje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Kentut schreef op 30 mei 2004 @ 10:19:
is ie eigenlijk in hoogte verstelbaar?
Het kan maximaal 5cm omhoog. Meestal is dat op een normale tafel te weinig voor de optimale hoogte, dus moet je een onderzetje gebruiken. Ik heb nu een dikke HTML 3.2 boek eronder, en dat is genoeg :)

Tja, d'er zijn wat nadeeltjes als je design wil :) Je kan het dus niet genoeg in hoogte verstellen, en het scherm heeft ook geen USB hub. Maar de prestaties en vormgeving maken het allemaal goed :D (alhoewel echt een groot gedeelte van de schermen iets markeert, eg. dode (sub)pixels)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie91
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 22:17
Nou mensen ik heb em ook besteld bij informatique! :)
Ik laat jullie effe wat weten als ik em heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
bassie91 schreef op 01 juni 2004 @ 04:57:
Nou mensen ik heb em ook besteld bij informatique! :)
Ik laat jullie effe wat weten als ik em heb.
heb jij em met pixelgarantie bijgekocht?? zo ja, zou je dan kunnen posten hoe die pixelgarantie bij informatique in elkaar steekt,hoeveel dagen, pixeltolerantie,etc.( kan op hun website geen omschrijving vinden, die link doet het niet goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op 29 mei 2004 @ 21:55:
[...]

Dan zou ik toch voor de 173P gaan. Veel beter voor webdesign, ivm het gebruikte PVA panel. Wel 20ms maar dat valt opzich best mee als je het mij vraagt. De kleuren-echtheid is daar een stuk beter. Wel iets duurder though :|.
Dit kan ik overigens bevestigen als een gebruiker van de 173P. Zeer goede kleurverhouding, ik heb een aantal monitoren naast elkaar gehad staan thuis...
de 172X is in het donkere segment van de kleuren minder, maar die heb ik niet direct naast elkaar gehad, dus over de kleurechtheid kan ik dan weer weinig melden

Maar de 173P is een uberTFT voor webdesign!

Mijn msn:
1 SyncMaster to rule them all

ps, je kunt vast betere krijgen, van Samsung, en misschien fabrikanten als Sharp. Maar waarom als de 173P een bijna perfecte kleurcurve heeft...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digitizers schreef op 01 juni 2004 @ 13:29:
heb jij em met pixelgarantie bijgekocht?? zo ja, zou je dan kunnen posten hoe die pixelgarantie bij informatique in elkaar steekt,hoeveel dagen, pixeltolerantie,etc.( kan op hun website geen omschrijving vinden, die link doet het niet goed)
Je koopt je monitor altijd en overal met pixelgarantie, als je een dode subpixel hebt breng je hem gewoon binnen 14 dagen terug zonder opgaaf van reden, moet je eens kijken hoe jij je geld terug MOET krijgen :)

Anders ga je klagen bij de ombudsman of zoiets dergelijks...

edit:
Het verhaal wordt overigens anders als je buiten de 14 dagen valt, maar naar ik ooit eens begrepen heb is 14 dagen het risicogebied voor dode pixels, daarna is het minder waarschijnlijk dat je er snel 1 tegen komt...
Wellicht dat pixelgarantie buiten 14 dagen wel handig is om te kopen...

edit2:
Ik weet dat het effe hard nadenken is, maareuh, zoek eens op de site van informatique naar "pixelgarantie" ;)

Met de Informatique Dode Pixel Garantie heeft u de eerste 8 dagen volledige pixel garantie op xx" (en hoger) TFT schermen.

Hierna treedt de normale fabrieksgarantie in werking.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week ook een samsung 172x bestelt bij informatique en heb deze zonet binnen gekregen. Helaas heb ik er een met een dode subpixel.

Fabrikage datum was mei 2004.

Flink balen dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 14:59:
Ik heb vorige week ook een samsung 172x bestelt bij informatique en heb deze zonet binnen gekregen. Helaas heb ik er een met een dode subpixel.

Fabrikage datum was mei 2004.

Flink balen dus :(
Hoezo flink balen? je hebt nog 8 tot 14 dagen de tijd om hem terug te brengen naar de winkel, dat zou je met ieder ander artikel ook doen als je niet tevreden bent. Zonder opgave van reden!!!

Dus ga naar de winkel, en zeg dat je niet tevreden bent en je geld terug wilt. Als ze vragen waarom je hem niet wil: "Hij voldoet niet aan de verwachtingen die ik had"

zelfde voor webshops, alleen moet je ze eerst even opbellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 13:42:
[...]

Dit kan ik overigens bevestigen als een gebruiker van de 173P. Zeer goede kleurverhouding, ik heb een aantal monitoren naast elkaar gehad staan thuis...
de 172X is in het donkere segment van de kleuren minder, maar die heb ik niet direct naast elkaar gehad, dus over de kleurechtheid kan ik dan weer weinig melden

Mijn msn:

ps, je kunt vast betere krijgen, van Samsung, en misschien fabrikanten als Sharp. Maar waarom als de 173P een bijna perfecte kleurcurve heeft...
Jij hebt dus de 173P en de 172X naast elkaar staan kan ik begrijpen? Wat kun je zeggen over de speelbaarheid van spellen op beide monitors? Kan de 173P aardig meekomen, of moet je voor games echt de 172X hebben?

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BvK P4 schreef op 01 juni 2004 @ 17:12:
[...]
Jij hebt dus de 173P en de 172X naast elkaar staan kan ik begrijpen? Wat kun je zeggen over de speelbaarheid van spellen op beide monitors? Kan de 173P aardig meekomen, of moet je voor games echt de 172X hebben?
Nou, eerlijk gezegd is geen enkele TFT wat mij betreft vloeiend genoeg, en flink spelen op die 172X was te doen, maar ghosting was er wel zeker als je het vergelijkt met een CRT. Met de 173P kun je de snelle spellen wel spelen, maar hou rekening me flink wat ghosting, naar mijn idee iets meer te zien dan op de 172X. En alhoewel ik er goed mee uit de voeten kan in UT2003 is mijn 173P niet echt geschikt voor dit soort spellen. En als je tussen deze twee twijfelt en ghosting is belangrijk, kun je beter de 172X nemen

Toch blijft wat mij betreft de 173P de uberTFT
En voor spellen, doe maar CRT. TFT is gewoon niet zo goed als CRT

Ps, ik heb ze binnen 20 minuten van elkaar gezien, zonder echt te weten wat de specs van de 172X waren, dus ik was niet bevooroordeeld ofzo...

Maareuh, slimste is om gewoon naar de winkel te gaan en gewoon een potje te spelen, dat laten ze in alle winkels die ik ken gewoon toe...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2004 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Laatst online: 06-09 10:40
Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 16:28:
[...]

Dus ga naar de winkel, en zeg dat je niet tevreden bent en je geld terug wilt. Als ze vragen waarom je hem niet wil: "Hij voldoet niet aan de verwachtingen die ik had"

Dit is álleen voor webshops. Als consument heb je absoluut niet het recht om om te ruilen als er geen defect is. Dat het wel veel gedaan wordt is een 2e.
Het is een gunst van de winkelier.
Over webshops (internet dus) is dit dan wel het geval.

de 8-14 dagen tijd is voor gewone aanschaf de tijd om je geld terug te krijgen. Deze moet dan wel in 90% van de gevallen gesealed, niet opengemaakt of niet gebruikt zijn. Veel winkeliers hebben makkelijkere regels, maar juridisch heb je in andere gevallen geen poot om op te staan.
Als "het scherm niet aan je verwachtingen voldeed" dan kan je juridisch gezien misschien beroepen op dwaling; dat de verkoper je verkeerd heeft ingelicht.
Maar als je gewoon een winkel binnen komt banjeren en met even snel geld gewappert te hebben jezelf weer de winkel uit bonjoured kan je je ook daar niet op beroepen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 16:28:
[...]

Hoezo flink balen? je hebt nog 8 tot 14 dagen de tijd om hem terug te brengen naar de winkel, dat zou je met ieder ander artikel ook doen als je niet tevreden bent. Zonder opgave van reden!!!

Sorry,

Ik ben vergeten erbij te zeggen dat ik (uiteraard) een dode pixel garantie heb.

Valt me wel tegen dat als ik deel 1 en 2 doorneem dat er een gigantische uitval is van de 172x versies.
En het lef van Samsung om dergelijk slecht geproduceerde tft schermen te verkopen aan de klant.
Zonder een aanvullende pixel garantie zit je als consument als je een 172x besteld vaak opgescheept met een tft met dode (sub)pixels.

Okee een extra pixel garantie is in principe overbodig.
Maar ik heb geen zin om onenigheid te hebben met een (web)winkel.
En met die 25 euro ben ik van dat touwtrekkerij af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 13:42:
[...]

Mijn msn:

Ik heb ook de 173P, een erg mooie monitor. Maar weet iemand hoe je handmatig een bepaalde kleurtemperatuur (bv. 6500K) in kan stellen, of zit je vast aan de 3 opties die je via MagicTune in kan stellen.

Ik geloof trouwens dat de 173P echt 16,7 Miljoen kleuren weer kan geven. Dit in tegenstelling tot de 172X die mbv dithering 'slechts' 16,2 Miljoen kan weergeven. Ik heb dit echter nooit echt duidelijk kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
Vind die 173P er :9~ :9~ :9~ uitzien!! Alleen jammer dat ie niet echt geschikt is voor games :'(. Wil eigenlijk ook sowieso een 19" hebben en dan het lieft met 12ms response :Y) Die komen over een paar maand waarschijnlijk, dus nog maar even wachten :D .

Die 173P heeft volgens mij een 16ms paneel. Heb een persbericht gedownload toen ie gepresenteerd werd, en daar stond in dat ie geschikt was voor gamen, en dat ie een 12ms MVA paneel had.. Op de samsung site's ed staat dat de 173P een response heeft van 25ms :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Het is eigenlijk, als ik de specs van de 193P moet geloven (zij grote broer) is hij 20ms, misschien net iets daaronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet mijn 172X-je helaas de deur uit doen en heb hem net 2 weken :( en was er zoooo blij mee. Maar anyway ontopic: het is echt de perfecte monitor naar mijn mening. Gamen, films, applicaties; alles ziet er strak uit!

Misschien koop ik er ooit wel weer een...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 08:11:
Moet mijn 172X-je helaas de deur uit doen en heb hem net 2 weken :( en was er zoooo blij mee. Maar anyway ontopic: het is echt de perfecte monitor naar mijn mening. Gamen, films, applicaties; alles ziet er strak uit!

Misschien koop ik er ooit wel weer een...
Hoezo moet je hem dan weg doen? mail me anders even als je nog geen koper heb :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Homedisc schreef op 02 juni 2004 @ 08:21:
[...]

Hoezo moet je hem dan weg doen? mail me anders even als je nog geen koper heb :)
You've got mail...

M'n schermpje staat trouwens op V&A: http://www.tweakers.net/aanbod/138834

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BvK P4 schreef op 01 juni 2004 @ 20:38:
Vind die 173P er :9~ :9~ :9~ uitzien!! Alleen jammer dat ie niet echt geschikt is voor games :'(. Wil eigenlijk ook sowieso een 19" hebben en dan het lieft met 12ms response :Y) Die komen over een paar maand waarschijnlijk, dus nog maar even wachten :D .

Die 173P heeft volgens mij een 16ms paneel. Heb een persbericht gedownload toen ie gepresenteerd werd, en daar stond in dat ie geschikt was voor gamen, en dat ie een 12ms MVA paneel had.. Op de samsung site's ed staat dat de 173P een response heeft van 25ms :?
Ik heb hem in een review getest gezien met zo'n spin op het scherm geplakt, en daarbij was de responstijd ergens tussen de 16 en de 20 (rise+fall). Samsung lijkt heel makkelijk overal 25 achter te zetten... Naja beter te hoog dan te laag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
De nederlandse site klopt niet trouwens. Kijk maar op samsung.de, 20ms bij de 193P maar wel 25ms bij de 173P. Wat wel raar is aangezien het hetzelfde paneel is lijkt mij dan. Maar kan altijd wel waar zijn natuurlik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de 193p geen 19"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Ja dat klopt, de 193P is 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-04-2022
Ik heb hem vandaag eindelijk ook ontvangen. Mooi schermpje! :9 Kan niet anders zeggen.

En gelukkig geen pixel defect! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd!!

Het idd een prachtig schermpie... Hoe langer ik er mee game, deste blijer ik er mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
ik lees nu op veel paginas dat de 172X echt totaal zaad is in games met hoge framerates..... UT etc.
Of zijn dit recensies van het 'ouwe' scherm?
Is er iemand die dit kan bevestigen... in het vorige topic lees ik veel spontane recensies.
Maar is er nog een professionele recensie van dit nieuwe model?

[ Voor 43% gewijzigd door Gehaktbal op 03-06-2004 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roet schreef op 01 juni 2004 @ 23:23:
Het is eigenlijk, als ik de specs van de 193P moet geloven (zij grote broer) is hij 20ms, misschien net iets daaronder.
Daar zal ik niet van uit gaan.

Heb de 192T gekocht, een erg mooi scherm 25ms volgens papier. Maar in pratijk heeft die zelfs ietjes meer ghosting dan me oude 35ms iiyama scherm.

IIyama berkent zijn respons time door de up en down time bij elkaar op te tellen.
Het lijkt er op dat samsung alleen de up time op papier zet.
Bij dit scherm 25ms, zal de down time verschijnlijk 12ms zijn waardoor ik uit kom op 37ms.

Het zal me niet verbaase als de totale reactie tijd van de 172x 16ms is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Gehaktbal schreef op 03 juni 2004 @ 17:36:
ik lees nu op veel paginas dat de 172X echt totaal zaad is in games met hoge framerates..... UT etc.
Of zijn dit recensies van het 'ouwe' scherm?
Is er iemand die dit kan bevestigen... in het vorige topic lees ik veel spontane recensies.
Maar is er nog een professionele recensie van dit nieuwe model?
Bullshit, ik speel alleen maar UT, geen ghosting of wat dan ook. Gewoon, net als met een CRT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 20:09:
[...]

Daar zal ik niet van uit gaan.

Heb de 192T gekocht, een erg mooi scherm 25ms volgens papier. Maar in pratijk heeft die zelfs ietjes meer ghosting dan me oude 35ms iiyama scherm.

IIyama berkent zijn respons time door de up en down time bij elkaar op te tellen.
Het lijkt er op dat samsung alleen de up time op papier zet.
Bij dit scherm 25ms, zal de down time verschijnlijk 12ms zijn waardoor ik uit kom op 37ms.

Het zal me niet verbaase als de totale reactie tijd van de 172x 16ms is.
Dat is dus complete onzin he. Samsung zet zijn Timerise en Timefall bij elkaar opgeteld erbij. Het type paneel dat gebruikt is net zo belangrijk als de responsetime. Een MVA panel van bijv. 20 ms is veel trager dan bijvoorbeeld een 20ms S-IPS panel.

Als ik de reviews van bijvoorbeeld de 193P moet geloven is dat paneel in ieder geval echt 20ms.

Moet wel zeggen dat ze bij nagenoeg ieder panel 25ms neerzetten. Echt bijna alle samsung panels hebben 25ms. Maar ik denk toch echt dat dat totaal is. Gebruik je trouwens wel DVI?

[ Voor 16% gewijzigd door Roet op 03-06-2004 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker, zonder DVI zal het wel nog erger zijn.

Wat ik heb gedaan is clone vieuw gedraait, 192T op de dvi poot en de 15inch 35ms iiyama op de vga poort.

Bij GTA vice city en Need for speed underground zag je erg duidelijk dat de iiyama minder ghosting heeft. Bij UT2004 was er bijna geen verschil. Mischien komt het doordat het scherm last heeft van langere respons timing bij donkere tinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Het scherm heeft het meeste last van licht naar donker voor zover ik weet. Dat schijnt inderdaad wel crappy te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:04
Tigertje schreef op 03 juni 2004 @ 21:12:
[...]

Bullshit, ik speel alleen maar UT, geen ghosting of wat dan ook. Gewoon, net als met een CRT
Dat kan ik onderschrijven. Ik heb nergens ook maar een spoortje ghosting gezien.
(Speel bijna alleen maar UT2004)
Terwijl ik bij een 20" IIyama scherm van 35ms vindt dat het onspeelbaar is. (duh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 15:00

Dr C

met C en CK

ik vroeg me af hoe het nou zit met die dode pixels. Want ik ben nu behoorlijk beng gemaakt door jullie dat er vaak dode pixels in zitten, maar je kan niet bij alle winkels zo'n garantie erbij bestellen. Is de kans op dit moment nog steeds zo groot en vanaf hoeveel heb je bij samsung zelf wel garantie?

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 22:32
die kans is nog steeds groot, en het advies is dus nog steed: kop het scherm bij een winkel met pixelgarantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaringen met Informatique:

Vanwege een dode subpixel (groen) heb ik het scherm (met pixelgarantie) op 24 mei 2004 terug gestuurd (verzendkosten voor rekening van klant, mij dus) naar Informatique. Met daarbij een begeleidend schrijven, waarin ik had verzocht het nieuwe scherm te controleren. Bovendien had ik een mailtje gestuurd als aankondiging van mijn retourzending.

Op dinsdag 1 juni 2004 contact opgenomen met de klantenservice over de status van mijn retourzending. Mij werd verteld dat het nieuwe scherm ontvangen was en werd opgestuurd. Tijdens het gesprek heb ik nogmaal uitdrukkelijk gevraagd het scherm te testen. De medewerker zou het verzoek neerleggen bij de service afdeling en mij hierover terugbellen. De volgende dag werd ik gebeld, dat het scherm voor hun neus stond, zonder pixelfouten.

Vandaag 4 juni 2004 het scherm opgehaald van het postkantoor, zonder pixelfouten. Helemaal perfect dus.

Bovendien had ik het scherm besteld voor 568 euro, terwijl hij een paar dagen later in prijs was gedaald naar 505 euro. Hierover heb ik contact opgenomen en het prijsverschil (63 euro) is aan mij teruggestort. Zoals je kunt begrijpen heb ik niets dan lof voor de klantvriendelijke afhandeling van Informatique. Gewoon super! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-10 22:40
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 14:57:
Mijn ervaringen met Informatique:
Dit kun je beter in de shop-survey zetten van informatique.. http://www.tweakers.net/shopsurvey/15

BTW Ik heb nu ook een Samsung 172X (ook via informatique, via de B-voorraad) Die van mij heeft een groen/blauwe pixel maar die zit in de taakbalk en is in windows en games niet te zien! alleen in bios-schermen en tijdens een dvdtje met zwarte balken zou ik hem kunnen zien.
Toch weer ff 170 euro bespaard op een nieuw scherm!

[ Voor 52% gewijzigd door jeroen-v op 04-06-2004 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is lekker, bij mijn scherm is het wel heel mooi.
192T van 700 naar 390,- euro omdat de vga kabel ontbrak en één dode rode sub pixel in het midde.

Tja ik heb liever 300,- korting dan dat ik een scherm koop waarbij de kans is dat die zelfs twee dode pixels heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-10 22:40
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 16:15:
Dat is lekker, bij mijn scherm is het wel heel mooi.
192T van 700 naar 390,- euro omdat de vga kabel ontbrak en één dode rode sub pixel in het midde.

Tja ik heb liever 300,- korting dan dat ik een scherm koop waarbij de kans is dat die zelfs twee dode pixels heeft.
Juist, zo dacht ik ook: in heel veel van die schermen zit een dode pixel; soms wel meerdere. Met die b-voorraad ben ik tenminste verzekerd dat er maar 1 in zit, en dan weet ik ook al WAAR hij zit.

Als je de volle mep, 500 euro, betaald, en dan niet mag inruilen: tja das veel lulliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen-v schreef op 04 juni 2004 @ 15:48:
[...]
BTW Ik heb nu ook een Samsung 172X (ook via informatique, via de B-voorraad) Die van mij heeft een groen/blauwe pixel maar die zit in de taakbalk en is in windows en games niet te zien! alleen in bios-schermen en tijdens een dvdtje met zwarte balken zou ik hem kunnen zien.
Toch weer ff 170 euro bespaard op een nieuw scherm!
Minpuntje voor Informatique. Toen ik mijn 172X met twee dode pixels terug bracht, hadden ze geen nieuwe meer in voorraad. Één van de opties die ik kreeg was om het scherm te houden en dan 20% korting te krijgen. Het is niet prettig als je dan ziet dat je het zelfde scherm met het zelfde gebrek met 33% korting uit hun B-voorraad kunt kopen (alle 172Xen staan daar voor € 339). Je bent dan de € 25 van je pixelgarantie kwijt én je mist 13% extra voordeel. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricall
  • Laatst online: 27-04-2022
Nu dat ik mijn 172x gebruikt met DVI kabel kan ik niet alle spellen meer spelen op 1280x1024 :?

Far Cry en DTM 2 kan wel, maar Colin McRae Rally 04 niet.

Ik heb een TI4600 ultra met driver nvidia 56.72. Ik heb ook de monitor driver geinstalleerd van samsung.

Ik neem aan dat er wel meer mensen zijn die dit probleem hebben gehad ? Wat kan ik hier aan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook al enige tijd van plan een Samsung 172X te kopen. Ik ben afgelopen zaterdag bij Media Markt in Enschede geweest en daar kostte de monitor € 600,-. Dat vond ik nogal prijzig, aangezien ze via het internet veel goedkoper worden aangeboden. Verder kon ik hem niet testen op dooie pixels en hanteerden ze gewoon de norm van de fabrikant. Een pixelgarantie afsluiten was niet mogelijk. Omdat ik niet het risico wilde lopen om voor € 600,- een TFT-monitor te kopen, die eventueel een of meerdere dooie pixels heeft, heb ik de monitor niet gekocht. Het blijft immers een smak geld, en dan wil ik ook een perfect scherm hebben. Ik zit nu dus te kijken of ik de monitor via internet kan kopen. Ik wil echter wel een 100% perfect scherm (dus geen enkele dooie (sub)pixel) en ik ben hiervoor bereid meer te betalen in de vorm van pixelgarantie. Echter zit hieraan volgens mij bij de verschillende internetwinkels nog al wat haken en ogen. Welke internet-winkel kunnen jullie me aanraden, zodat ik zeker weet dat ik een 100% perfect beeldscherm heb (eventueel na een paar keer omruilen van het scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
Denk dat je het beste een ander scherm kunt kopen ivm die dode pixels..Samsung heeft namelijk nog een scherm uitgebracht met een 12ms paneel niet zo heel lang geleden. Dat is de Samsung 710T! Misschien heb je bij dit nieuwe scherm een grotere kans dat het paneel 100% is! Laagste prijs is 463 tegenover 489 voor de 172X. Het contrast hebben ze ook verhoogd van 500 naar 600, en de helderheid van 270 naar 300! Redenen genoeg (voor mij) om dan een 710T te kiezen ipv een 172X!

Hier een links naar de 710T:
- http://www.samsung.com/nl...t.asp?page=Specifications

Succes bij je keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
maar de 172x ziet er imo toch een stukkie geiler uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
in hoeverre is de 710T dan echt beter dan de X? X vind ik persoonlijk mooier! Maar is dat contrast en helderheid nou echt merkbaar??
iemand met ervaringen?

Qua looks -> 172x zeker weten!
Qua specs-> 710T (hangt er wel vanaf)

[ Voor 4% gewijzigd door Gehaktbal op 08-06-2004 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Ik kan geen vergelijking maken met de 172x, maar ik ben sinds vrijdag in het bezit van een 710N, das dezelfde als de 710T alleen geen DVI. Het scherm is zeker heel helder, en de contrast is ook goed, zwart is ook echt zwart. UT2004 en NFSU zijn zondere storende effecten te spelen.
Kwa uiterlijk: das altijd persoonlijk maar ik vind hem zeker niet onder doen voor de 172x, de voet is zwart ipv zilver maar dat heeft wel wat. Hij is alleen niet in hoogte verstelbaar, maar dat was voor mij geen probleem.
Ik had hiervoor een 15" op 800x600....en nu vraag ik me af hoe ik het daar op uit hield :P

public void ik()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
heb je misschien wat fotos?? :)
Ik kan op internet erg weinig vinden, ik vind de kleur van het design ook belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .daan

.daan

Maar zeker :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dbloembergen/710N_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dbloembergen/710N_4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dbloembergen/710N_1.jpg
Deze was zonder flits, vandaar de vage oranje waas...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dbloembergen/710N_2.jpg

Om verwarring te voorkomen: dit is dus de nieuwe SyncMaster 710N en niet de 172x...

Vraag gerust als je nog wat wilt weten!

[ Voor 42% gewijzigd door .daan op 08-06-2004 17:37 . Reden: Foto's toegevoegd. ]

public void ik()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
kwil wel nog wat meer weten :)

Hoe is de kijkhoek?
Hoe is de reactie tijd? (ghosting etc.)
Is ie enig zins verstelbaar? (Niet in hoogte maar wel in de 'hoek'?)
Pixels?

Misschien wat fotos in actie? :)

Kben erg benieuwd naar dat apparaatje (de T-variant iig) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .daan

.daan

Kijkhoek: van normale kijkafstand zijn alle kleuren nog vrijwel identiek onder een hoek van 45 graden, daarna begint met name wit er wat gelig uit te zien.

Responsetime: volgens Samsung 12ms, ik heb zelf geen (storende) ghosting gezien in NFSU en UT2004, maar ik heb wat dat betreft geen vergelijking.

Verstelbaar: van vertikaal tot ongeveer 20 graden naar achter hellend.

Mijn exemplaar heeft 0 dooie of halfdooie pixels 8) , ik weet niet of dit geluk is of dat Samsung verbetering gebracht heeft en deze nieuwe serie minder dooie pixels heeft dan de 172 serie...

Foto's: toegevoegd aan mijn vorige post.

[ Voor 4% gewijzigd door .daan op 08-06-2004 17:43 ]

public void ik()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Laatst online: 17-10 21:41
Hij's niet in hoogte verstelbaar, die 710N?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Samsung 710N is niet in hoogte verstelbaar. De 710T is wel in hoogte verstelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
Is die voet van de 710T nou een driehoekje zoals bij deze link:
- http://www.samsung.com/nl...t.asp?page=Specifications

Of is de voet als deze:
- http://www.samsungusa.com...ail.jsp?prod_id=MJ17BSABY

Vind namelijk die voet (+kleur ;) ) van de eerste mooier.. Iemand ook al ervaringen met de 710"T"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
ik vind zwart design ook niet zo heel erg slecht hoor :)
Overigens, de Samsung maakt gebruik van eigen panels toch?
Welke tft's maken gebruik van het alom geprezen Hydis panel?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05 22:00
aargh, nu zit ik wel heel erg te twijfelen welke samsung ik moet nemen:

710N: geen dvi, niet in hoogte verstelbaar, 100€ goedkoper!
710T: wel dvi etc, maar lelijke voet (die driehoek): de 710T streep ik dus even weg.
172X: dooie pixel drama (zat er aan te denken om uit b-voorraad te kopen = zelfs veel goedkoper)

vraag aan daantje: waar heb jij je 710N gekocht? heb bij 4launch gekeken, maar de 710N/T staan allebei op pre-order.

ik heb ook nog nooit een TFT gehad, (voordat mensen me gaan uitschelden :O )
is DVI echt noodzakelijk? maakt verschil voor gamen etc?

alvast bedankt _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Terryb47 op 09-06-2004 03:14 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Ik haal vanmiddag mijn 172X op, ik ben benieuwd ! Ik heb er uiteraard een pixelgarantie bij genomen, en als het goed is is hij voor verzending door de shop getest op dode (sub)pixels, dus als het goed is geniet ik vanavond van dit prachtige stukje designtechniek !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
anandtech heeft net een nieuwe review van de 172X opzich positief... maar het scherm krijgt ook weer geen award... moeten geloof ik nog echt wachten op HET type scherm wat records gaat breken enzo....

link: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=2072

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .daan

.daan

Terryb47 schreef op 09 juni 2004 @ 03:05:
vraag aan daantje: waar heb jij je 710N gekocht? heb bij 4launch gekeken, maar de 710N/T staan allebei op pre-order.
Ik heb hem gekocht bij het pc center in Gulpen, ik woon daar toevallig vlakbij, staat ook in de pricewatch. Ik had geluk, ik heb het eerste scherm dat ze binnenkregen gekocht :) het stond pas een paar uurtjes in de showkast!

public void ik()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gehaktbal schreef op 09 juni 2004 @ 17:26:
anandtech heeft net een nieuwe review van de 172X opzich positief... maar het scherm krijgt ook weer geen award... moeten geloof ik nog echt wachten op HET type scherm wat records gaat breken enzo....

link: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=2072
hhm... mn 172x zit nu bij de informatuque voor de dode pixel garantie maar volgens de review moet je een hele knoppen procede begaan om van input te wisselen, volgens mij is enkel de exit menu knop genoeg, of is mijn geheugen weer wat minder goed dan ik denk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is weer duidelijk dat ze bij de reviews verschillende conclusies trekken.
Nu is de kleurenweergave niet goed volgens anandTech.

tsja wat moet je ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Mja ik snap er idd ook niks van. Tomshardware is er ook nog altijd niet lovend over, ze vinden zelfs de BenQ zonder dvi beter qua snelheid dan de Samsung.
En daarbovenop vinden ze de 20ms hyundai weer beter dan die Benq ;)

Misschien toch maar wachten op de nieuwe technologieen die 10ms/8ms response times mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 11:48
Hmm.. ik ben niet overtuigd van de 172X, dus ik heb vanochtend effe 2 maal een 710T besteld. :*) De voet is inderdaad minder, maar die gaat er toch van af, omdat ik ze aan de muur ga hangen >:) Verder zijn de specs van de 710T stukken beter en tevens net iets goedkoper dan de 172X.

[ Voor 6% gewijzigd door Fallout op 10-06-2004 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
laat even weten hoe ze staan, maak fotos enzo :P altijd leuk :D Misschien kan je daarvoor naar het andere topic? :)

Btw, op THG lees ik dat de 172X nog lang niet schermen met het HyDis 20ms scherm verslaat. Opzich merkwaardig voor de HyDis die toch al wat ouder is!
Er zou een 10ms HyDis scherm uitkomen maar ik heb daar nog erg weinig van kunnen vinden; ik heb vluchtig iets zien vallen van juni (deze maand dus) Ik ben dan echt benieuwd!!

Ik kan gewoon niet kiezen waar ik mijn geld aan uit wil geven, aangezien alle schermen nog nadelen hebben. Als ik lees dat de 20ms HyDis al sneller is dan de 12ms Samsung, dan wacht ik liever nog eventjes op de 10ms HyDis... uiteraard wel ff wachten op een review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
De Hydis is wel snel, maar vergeet niet dat het vorige scherm kwa kleuren bagger was (imho). Snel is leuk, maar kleuren ook. Samsung en LG.Philips komen later dit jaar met 8ms panelen, dus je kan denk ik blijven wachten dan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

172X en de 710T. Wat moet ik kiezen? Gamen etc. gaat op beide even goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Roet schreef op 10 juni 2004 @ 15:01:
De Hydis is wel snel, maar vergeet niet dat het vorige scherm kwa kleuren bagger was (imho). Snel is leuk, maar kleuren ook. Samsung en LG.Philips komen later dit jaar met 8ms panelen, dus je kan denk ik blijven wachten dan :).
in principe kan je blijven wachten maar ik ben gewoon opzoek naar een snel en goed tft scherm voor games. Maar de kwaliteit van de kleuren heeft ook wel weer zijn eisen.
Qua design kies ik dan voor de 172X maar qua prestaties zou ik dan toch voor eentje met een snel HyDis panel gaan.

Is er naast de 172X en de 710T en de BenQ nog een concurrentje die we vergeten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook dit scherm.
na de 3e keer omruilen geen foute pixels.
maar mijn bovenrant zit een beetje los.
hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Vandaag kon ik eindelijk de Samsung 710T ophalen. Heel fijn apparaatje tot nog toe. Ik speel alleen geen games, dus daar kan ik jullie niks over melden. Weet niet zeker of het al voorbij is gekomen, maar je kunt hem ook 90 graden draaien (fijn voor bijv. Word). Er zat ook een DVI kabeltje bij, volgens mij is dat ook niet standaard. Nu nog een videokaart met zo'n output :X

Ik wilde eerst een 172X, maar de specs van de 710T zijn gewoon beter en die voet (is nou éénmaal iets minder mooi idd) interesseert mij echt niet. Qua prijs ontlopen ze elkaar ook nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

X-Lars schreef op 10 juni 2004 @ 20:47:
Vandaag kon ik eindelijk de Samsung 710T ophalen. Heel fijn apparaatje tot nog toe. Ik speel alleen geen games, dus daar kan ik jullie niks over melden. Weet niet zeker of het al voorbij is gekomen, maar je kunt hem ook 90 graden draaien (fijn voor bijv. Word). Er zat ook een DVI kabeltje bij, volgens mij is dat ook niet standaard. Nu nog een videokaart met zo'n output :X

Ik wilde eerst een 172X, maar de specs van de 710T zijn gewoon beter en die voet (is nou éénmaal iets minder mooi idd) interesseert mij echt niet. Qua prijs ontlopen ze elkaar ook nauwelijks.
Kun je mij misschien vertellen waar je 'm hebt gehaald?

heb ik niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Lars
  • Niet online

X-Lars

Just GoT it.

Nu gaan we lekker heen en weer: [rml]X-Lars in "[ ongeval] tweemaal WTF?"[/rml] :p

Norrod (Groningen) dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn eerste TFT neergezet, een samsung 172x.
Helemaal G-E-E-N spijt van. Heerlijk schermpje _/-\o_ , mooi strak design, geen last van ghosting, net nog BF vietnam gespeeld, gaat perfect. _/-\o_
Heb hem wel aangesloten op mijn DVI.

Bestelling geplaatst bij euromaxi met pixelgarantie. En ook geen enkele dode (sub) pixel, echt super. (ok ok ik ben idolaat van dit schermpje)
Verder heb ik weinig inhoudelijks/ technisch in te brengen, maar het gaat ook om de ervaringen in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franck
  • Laatst online: 25-12-2024
Waarom zou je nu nog een 172x kopen als de 710N en T er zijn? de x is duurder en slechter!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Franck schreef op 11 juni 2004 @ 08:50:
Waarom zou je nu nog een 172x kopen als de 710N en T er zijn? de x is duurder en slechter!?
Dat snap ik ook niet helemaal. Maar de 172X is wel mooier. Is dat het enige pluspunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
Veeeel mooier vind ik jah:) daarom ben ik nou ook nog steeds bezig om de 172x te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand opmerkingen over de omlijsting?
bovenkant ietwat bollerig.
naadjes niet echt superdicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy Harry
  • Laatst online: 27-08 20:01

Crazy Harry

Altijd te laat

Roet schreef op 03 juni 2004 @ 22:30:
[...]

Dat is dus complete onzin he. Samsung zet zijn Timerise en Timefall bij elkaar opgeteld erbij. Het type paneel dat gebruikt is net zo belangrijk als de responsetime. Een MVA panel van bijv. 20 ms is veel trager dan bijvoorbeeld een 20ms S-IPS panel.

Als ik de reviews van bijvoorbeeld de 193P moet geloven is dat paneel in ieder geval echt 20ms.

Moet wel zeggen dat ze bij nagenoeg ieder panel 25ms neerzetten. Echt bijna alle samsung panels hebben 25ms. Maar ik denk toch echt dat dat totaal is. Gebruik je trouwens wel DVI?
Kan je wat meer uitwijden over die technologieen die gebruikt worden in LCD schermen en voor en nadelen ervan? Ik kan er tot nu toe verder niets van terug vinden op het forum. Die informatie zou het wel makkelijker maken om een goed scherm uit te zoeken.
Na het lezen van deze thread is me namelijk wel duidelijk geworden dat niet alleen de response time maar ook de gebruikte technologie belangrijk is voor het wel of niet aanwezig zijn van ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
Je hebt een aantal soorten panels

TN = Twisted Nematic (oud)
TN+Film =Twisted Nematic met een Film (nieuw)
IPS = In Plane Switching
S-IPS = Super In Plane Switching
MVA = Multi-Domain Vertical Alignment

Ik weet iig dat MVA een minder grote kijkhoek heeft. En (S)IPS Panels juist grotere kijkhoek hebben maar lang niet zo snel zijn als de TN+Film panels. Die zijn op het moment nog het snelste. Met name de HyDis gefabriceerde TN+Film panels. Zoals de Hercules Prophetview 920 Pro.

Als ik de reviews etc zo lees dan heb ik toch eerder de neiging naar een TN+Film panel van Iiyama (de 431S) deze is volgens ome Tom nagenoeg vergelijkbaar met de HyDis panels.
De Iiyama maakt gebruik van een LG-Panel.

Vooralsnog is de TN+Film de snelste, al is de kijkhoek wat minder dan de SIPS panels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
  • Laatst online: 03-09 11:31
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 11:02:
niemand opmerkingen over de omlijsting?
bovenkant ietwat bollerig.
naadjes niet echt superdicht.
Jip. Dat is de reden waarom die van mij terug is naar Samsung. Het zat ZO scheef in elkaar, dat linksboven er spanning op het panel kwam te staan waardoor er wat verkleuring plaatsvond.

Hoe prachtig het scherm ook is, hoe mooi het design is, hoe geweldig het beeld ook is, ik vind dat Samsung zich diep, diep moest schamen voor de kwaliteit van dit wanproduct. Ik dacht in eerste instantie dat het gewoon echt een fout was in mijn scherm, maar gaande dit topic lees ik dat er erg veel exemplaren zijn met scheef in elkaar geklikte bezels. Samsung schijnt te zeggen 'pech gehad', echter ik heb de gok gewaagd en tot op heden niets meer vernomen...

Het is toch schandalig dat dergelijke slechte producten verkocht worden om vervolgens nauwelijks fatsoenlijke ondersteuning ervoor te bieden...

Buiten dat: heb je een werkend goed exemplaar, heb je ook wel iets heel moois in handen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rataplan_ schreef op 11 juni 2004 @ 14:01:
[...]

Jip. Dat is de reden waarom die van mij terug is naar Samsung. Het zat ZO scheef in elkaar, dat linksboven er spanning op het panel kwam te staan waardoor er wat verkleuring plaatsvond.

Hoe prachtig het scherm ook is, hoe mooi het design is, hoe geweldig het beeld ook is, ik vind dat Samsung zich diep, diep moest schamen voor de kwaliteit van dit wanproduct. Ik dacht in eerste instantie dat het gewoon echt een fout was in mijn scherm, maar gaande dit topic lees ik dat er erg veel exemplaren zijn met scheef in elkaar geklikte bezels. Samsung schijnt te zeggen 'pech gehad', echter ik heb de gok gewaagd en tot op heden niets meer vernomen...

Het is toch schandalig dat dergelijke slechte producten verkocht worden om vervolgens nauwelijks fatsoenlijke ondersteuning ervoor te bieden...

Buiten dat: heb je een werkend goed exemplaar, heb je ook wel iets heel moois in handen!
Ik neem aan dat je het hebt over de 172X?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Rataplan_ schreef op 11 juni 2004 @ 14:01:
[...]

HAHAHA, ik wens je dan veel succes! Laat het me even weten hoe het is afgelopen.

Ik heb Samsung namelijk ook opgebeld hierover en ze hebben mij er afgepoeid dat ze geen garantie geven op de frame, alleen op het scherm :(. Schijtservice daar.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
Gehaktbal schreef op 11 juni 2004 @ 12:39:
Je hebt een aantal soorten panels

TN = Twisted Nematic (oud)
TN+Film =Twisted Nematic met een Film (nieuw)
IPS = In Plane Switching
S-IPS = Super In Plane Switching
MVA = Multi-Domain Vertical Alignment

Ik weet iig dat MVA een minder grote kijkhoek heeft. En (S)IPS Panels juist grotere kijkhoek hebben maar lang niet zo snel zijn als de TN+Film panels. Die zijn op het moment nog het snelste. Met name de HyDis gefabriceerde TN+Film panels. Zoals de Hercules Prophetview 920 Pro.

Als ik de reviews etc zo lees dan heb ik toch eerder de neiging naar een TN+Film panel van Iiyama (de 431S) deze is volgens ome Tom nagenoeg vergelijkbaar met de HyDis panels.
De Iiyama maakt gebruik van een LG-Panel.

Vooralsnog is de TN+Film de snelste, al is de kijkhoek wat minder dan de SIPS panels :)
MVA heeft juist een grotere kijkhoek ;), zie 173P en 193P (178graden kijkhoek met MVA paneel)

[ Voor 3% gewijzigd door BvK P4 op 11-06-2004 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Samsung maakt PVA panels he! Hun eigen versie van de MVA. Om verwarring te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar spul, anandtech zegt (zo stond op tweakers.net) dat de 172x maar 262.000 kleuren heeft, dit terwijl op de site van samsung staat:
' Aantal kleuren 16,2 miljoen '

Ik weet nu niet echt wat ik moet geloven, bij die nieuwe 710T/N staat ook 16.2 milj. kleuren.
Heeft deze 710T dit dan wel echt of ook maar 262.000 kleuren.
Is dan de 710T met zn betere helderheid etc een betere keus? (design van poot niet meegerekend, maakt me niet uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaza
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03-2023

kwaza

http://dogepool.nl

Ik heb deze TFT-monitor nu bijna 3 maanden denk ik, ik ben er meer dan tevreden mee. Ik heb nog maar 1 keer gehad dat m'n monitor het niet deedbij het opstarten (automatisch aanspringen) maar dit was mijn eigen schuld omdat ik met mijn voet de stekekr eruit had getrokken 8)7 Lach maar... ;(

http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
ik heb de 172x nu ook 2 weken. ik heb pas bij de derde doos een pixelperfect scherm. nou ben ik het al een paar keer tegen gekomen dat mensen pas bij de derde doos een goed scherm aantreffen. VERDACHT??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 juni 2004 @ 12:32:
Raar spul, anandtech zegt (zo stond op tweakers.net) dat de 172x maar 262.000 kleuren heeft, dit terwijl op de site van samsung staat:
' Aantal kleuren 16,2 miljoen '

Ik weet nu niet echt wat ik moet geloven, bij die nieuwe 710T/N staat ook 16.2 milj. kleuren.
Heeft deze 710T dit dan wel echt of ook maar 262.000 kleuren.
Is dan de 710T met zn betere helderheid etc een betere keus? (design van poot niet meegerekend, maakt me niet uit)
De 172x en de 710T kunnen per kleur (rood/groen/blauw) zes-bits, dus 64 verschillende helderheden weergeven. 64x64x64=262144, dus kan het scherm 262.000 verschillende kleuren sowieso weergeven. Als het scherm andere kleuren wil maken dan die in die 262000 zitten, dan gebruikt het twee dicht bij elkaar liggende kleuren en wisselt deze bijvoorbeeld heel snel af, dan lijkt het een andere kleur. Deze techniek maakt dat het paneel maximaal 16,2 miljoen kleuren kan weergeven. Alleen een paneel dat per kleur 8-bits aan helderheid, dus 256 verschillende tinten kan weergeven, kan 16,7 miljoen kleuren weergeven, en dan ook nog zonder trucs. Alle 17" schermen met een snelle responserate halen die 8 bits niet, alleen de 20.1" en 23" S-IPS schermen met 16ms responserate zijn wel 8 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Laatst online: 28-05 22:00
Digitizers schreef op 12 juni 2004 @ 13:41:
ik heb pas bij de derde doos een pixelperfect scherm. nou ben ik het al een paar keer tegen gekomen dat mensen pas bij de derde doos een goed scherm aantreffen. VERDACHT??
Dat zou zo maar kunnen dat ze mensen bewust een tft met dooie pixels sturen in de hoop dat ze em houden. (door al die rompslomp met ruilen, of omdat mensen het niet eens zien) dit zou wel erg triest zijn, maar toch niet zo verwondelijk want samsung neemt geen panels terug met minder dan 3 dooie pixels? winkels proberen deze natuurlijk aan klanten aan te smeren.

Dit zou meteen het groot aantal defecte 172Xen verklaren? ( in nederland)

Dat 30% van dezelfde serie dooie pixels heeft is onacceptabel voor elk bedrijf, 10-15% klinkt meer geloofwaardig.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..Appelsap schreef op 12 juni 2004 @ 13:51:
[...]

De 172x en de 710T kunnen per kleur (rood/groen/blauw) zes-bits, dus 64 verschillende helderheden weergeven. 64x64x64=262144, dus kan het scherm 262.000 verschillende kleuren sowieso weergeven. Als het scherm andere kleuren wil maken dan die in die 262000 zitten, dan gebruikt het twee dicht bij elkaar liggende kleuren en wisselt deze bijvoorbeeld heel snel af, dan lijkt het een andere kleur. Deze techniek maakt dat het paneel maximaal 16,2 miljoen kleuren kan weergeven. Alleen een paneel dat per kleur 8-bits aan helderheid, dus 256 verschillende tinten kan weergeven, kan 16,7 miljoen kleuren weergeven, en dan ook nog zonder trucs. Alle 17" schermen met een snelle responserate halen die 8 bits niet, alleen de 20.1" en 23" S-IPS schermen met 16ms responserate zijn wel 8 bits.
Aah thanks appelsap, goeie info indeed.
Ik denk dat het mensenlijk oog niet heel veel er van zal merken qua verschil in pure kleure of kleurmengen?
Dan neem ik dat niet mee in mn beoordeling.
Wat wel belangrijk is de dode pixels, voor mij dan, vind het tochwel mooi als de kans kleiner is dat ik terug naar de winkel moet. Wat dat aanstaat zou ik voor de 710 moeten gaan? Ik hoor althans vaker bij de 172x pixel ellende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zit er nu zoveel verschil in digitaal/analoog, dus tussen de 710N en de 710T? Het is namelijk een huge prijsverschil :? Ik heb zelf nu de Dell 1504FP, geweldig scherm. Op de DVI aangesloten, en hij is haarscherp. Ik zit momenteel op een 19" Sony te werken, die analoog is. Ik vind hem wel heerlijk scherp. Daarom dus de vraag: Maakt dat nu zoveel uit in beeldkwalteit, analoog/dvi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
Ja en Nee, het verschilt per scherm en kwaliteit van de kabel. Maar over het algemeen hoor je positieve reacties als mensen van d-sub naar dvi gaan. Dus dat het beeld beter word ;)

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.