[Ervaringen] Samsung SyncMaster 172X 17" TFT - deel 2

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 953 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Perfect schermpje, niks mis mee, en geen dode pixels.

1 heel klein dingetje, de monitor kan alleen naar achter gekanteld worden. Ik had hem ook graag naar voren gekanteld willen hebben.

"Is your mother proud of you ?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spider schreef op 14 mei 2004 @ 15:07:
Perfect schermpje, niks mis mee, en geen dode pixels.

1 heel klein dingetje, de monitor kan alleen naar achter gekanteld worden. Ik had hem ook graag naar voren gekanteld willen hebben.
Klopt, maar als je hem iets naar voren gedraaid wil hebben, dan kan je hem ook iets minder hoog zetten... dan klapt hij nl ook naar voren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar jullie kunnen me wel aanraden dit scherm te kopen? Ik was nogal geschrokken toen ik vooral deel 1 van dit topic las :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somnus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-03 11:06
Gisteren wou ik hem eindelijk toch maar eens bestellen met pixelgarantie maar kreeg volgend teleurstellend bericht van 4launch:

Ik wil u verder graag even informeren over de dode pixelgarantie in combinatie met de door u geselecteerde monitor. De Samsung 172X heeft relatief veel kans op minstens één defecte pixel. Wij kunnen daarom niet altijd aan de dode pixelgarantie voldoen. Wanneer u voor dode pixelgarantie kiest kan het daarom zijn dat wij geen monitor hebben kunnen selecteren die geen dode pixels heeft. Wij zullen u dan het beste scherm toesturen. U dient dan echter nog
wél te betalen voor de dode pixelgarantie. In plaats van € 46,22 zullen wij in dat geval € 25,21 aan u doorrekenen. Wij kunnen er immers ook niets aan
doen dat dit type monitor een hoger dan gemiddelde kans op dode pixels vertoont, terwijl wij hier wel (zelfs extra) lang mee bezig zijn. Het risico ligt dus deels bij u! Indien u hierover nog vragen heeft, aarzel dan niet contact met mij op te nemen.

Edit: die 'rare' prijzen zijn dus exclusief btw aangezien ik van Belgie ben en ik dit op naam van een vennootschap wil kopen zodat er geen btw aangerekend wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door somnus op 15-05-2004 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 17:06
Wat is dat nou voor crap, je betaalt toch fokking 50 euro extra voor een perfect scherm, dan wil je ook een perfect scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somnus
  • Laatst online: 11-03 11:06
Goku333 schreef op 15 mei 2004 @ 00:35:
Wat is dat nou voor crap, je betaalt toch fokking 50 euro extra voor een perfect scherm, dan wil je ook een perfect scherm...
Dat vond ik nu ook.
Waarom betaal je dan die -zelfs verminderde- garantieprijs voor een scherm dat waarschijnlijk zeker een fout bevat omdat er al enkelen voor u geweest zijn met échte pixelgarantie waardoor zij over een voorraad schermen beschikken met fouten in. :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 19:19:
maar jullie kunnen me wel aanraden dit scherm te kopen? Ik was nogal geschrokken toen ik vooral deel 1 van dit topic las :P
Volmondig ja, maar met de resitrictie dat je ZEKER een pixelgarantie afsluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahahaha, dat sucks gewoon...
Dan kan je hem beter bij de mediamarkt kopen volgens mij....
Helemaal grappig, dat die pixelgarantie dus ook helemaal geen garantie inhoud... je betaald gewoon meer... nog asso-er :P

Anyway.. Ik zou gewoon nog even zoeken naar een winkel waar je wel pixelgarantie kan krijgen en snel kopen ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2004 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Somnus schreef op 14 mei 2004 @ 22:10:
Gisteren wou ik hem eindelijk toch maar eens bestellen met pixelgarantie maar kreeg volgend teleurstellend bericht van 4launch:

Ik wil u verder graag even informeren over de dode pixelgarantie in combinatie met de door u geselecteerde monitor. De Samsung 172X heeft relatief veel kans op minstens één defecte pixel. Wij kunnen daarom niet altijd aan de dode pixelgarantie voldoen. Wanneer u voor dode pixelgarantie kiest kan het daarom zijn dat wij geen monitor hebben kunnen selecteren die geen dode pixels heeft. Wij zullen u dan het beste scherm toesturen. U dient dan echter nog
wél te betalen voor de dode pixelgarantie. In plaats van € 46,22 zullen wij in dat geval € 25,21 aan u doorrekenen. Wij kunnen er immers ook niets aan
doen dat dit type monitor een hoger dan gemiddelde kans op dode pixels vertoont, terwijl wij hier wel (zelfs extra) lang mee bezig zijn. Het risico ligt dus deels bij u! Indien u hierover nog vragen heeft, aarzel dan niet contact met mij op te nemen.

Edit: die 'rare' prijzen zijn dus exclusief btw aangezien ik van Belgie ben en ik dit op naam van een vennootschap wil kopen zodat er geen btw aangerekend wordt.
testje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Srry, ff username/pass testen maar kan bericht niet geedit krijgen.
Ontopic ->
Dit is toch echt de rijnste onzin! Het is al hardstikke krom dat je extra moet betalen wil je een goed produkt krijgen! En dan zelfs met die garantie kun je er niet vanuit gaan dat je een goed scherm krijgt! Het is potverdriedubbeltjes hun probleem dat ze een slecht produkt te koop aanbieden. Het is hun probleem dat er veel problemen mee zijn wat defecte pixels betreft! Kan hier best kwaad om worden eigenlijk, dat je als consument zo hard genaaid wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
Maar waar mot je die fokking monitor nou gaan halen? Want bij euromaxi heb je die goedkope pixelgarantie die alleen compleet dode pixels vergoedt en bij 4launch zit je blijkbaar met een enorm dure pixelgarantie waarbij je nog geen zekerheid hebt wat betreft dode pixels.... en bij heel veel andere winkels in de pricewatch hebben ze niet eens een pixelgarantie.... lekker dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goku333 schreef op 17 mei 2004 @ 17:03:
Maar waar mot je die fokking monitor nou gaan halen? Want bij euromaxi heb je die goedkope pixelgarantie die alleen compleet dode pixels vergoedt en bij 4launch zit je blijkbaar met een enorm dure pixelgarantie waarbij je nog geen zekerheid hebt wat betreft dode pixels.... en bij heel veel andere winkels in de pricewatch hebben ze niet eens een pixelgarantie.... lekker dan!
europc.nl is wel goed volgens mij, ik had gemaild en zij vertelde mij dat ze alle monitoren testen voordat ze de winkel uitgaan.

Moet je even mailen/bellen dat is echt topservice daar, ik heb altijd het gevoel dat het ze het niet echt gaat om maximale winst, maar eerst service voorop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is komt mijn 172X morgen binnen, heb hem bij Salland Automatisering besteld en er stond vandaag dat ie verzonden was. :*)
Als het dus ff meezit met de TPG kan ik morge me tft'tje in ontvangst nemen... :9~
(met dode pixelgarantie btw ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2004 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

Hoe zit het met het zwart (contrast verhaal geloof ik). Ik zie bij veel schermen dat zwart absoluut niet zwart is. Zeker niet als je in een (half) verduisterde kamer zit te gamen of film te kijken.

Is zwart echt zwart of neigt het toch naar grijs of is het backlight irritant ??

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 09:28
de samsung is absoluut echt zwart. een heel mooi scherm, en met de 'manufactured date' van maart 2004 en hoger is de kans op dode pixels een stuk kleiner.

Ik heb een perfecte monitor van 4Launch gekregen, maar ik ging daar ook van uit met de extra garantie.

De monitor is heerlijk snel, absoluut geen ghosting in UT2004. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shades schreef op 18 mei 2004 @ 21:19:
Hoe zit het met het zwart (contrast verhaal geloof ik). Ik zie bij veel schermen dat zwart absoluut niet zwart is. Zeker niet als je in een (half) verduisterde kamer zit te gamen of film te kijken.

Is zwart echt zwart of neigt het toch naar grijs of is het backlight irritant ??
Ik kan je één ding vertellen:

Backlight is erg irritant inderdaad. :'( (vooral in de nacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 21:07:
[...]

Ik kan je één ding vertellen:

Backlight is erg irritant inderdaad. :'( (vooral in de nacht)
Bij mijn weten is backlight iets wat iedere tft heeft alleen de mate waarin verschilt. Ten opzichte van andere, is het dan meer of minder en is het enigzins in te stellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de samsung is absoluut echt zwart.
Kijk 's avonds eens in het donker naar een film die onder en boven zwarte balken heeft. Zwarter dan die balken kan je monitor niet weergeven.
Wedden dat het niet absoluut zwart is? (zoals een crt dat kan)

Desalniettemin schijnt de 172x wel tot de beste (betaalbare) tft's te behoren qua zwartweergave.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2004 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 21:42:
[...]

Kijk 's avonds eens in het donker naar een film die onder en boven zwarte balken heeft. Zwarter dan die balken kan je monitor niet weergeven.

Desalniettemin schijnt de 172x wel tot de beste (betaalbare) tft's te behoren qua zwartweergave.
Weet iemand of het scherm ergens in utrecht of rotterdam in een winkel in de showroom staat ? Dan ga ik eens even kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 22:24
shades schreef op 19 mei 2004 @ 22:23:
[...]

Weet iemand of het scherm ergens in utrecht of rotterdam in een winkel in de showroom staat ? Dan ga ik eens even kijken
rotterdam ==> Informatique (andere winkels zouden ook best kunnen, maar met Informatique heb ik alleen maar goede ervaringen)
weet alleen niet of ze hem hebben staan, maar als je hem daar met pixelgarantie koopt heb je op elk scherm dat je mee krijgt 8 dagen pixelgarantie (als je dat er bij koopt dan he). dus je kan net zolang terug blijven gaan tot je een pixelperfecte hebt :) (heb ik ook gedaan :P )

[ Voor 9% gewijzigd door MewBie op 20-05-2004 10:22 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 21:42:
[...]

Wedden dat jou zwart niet hetzelfde is als mijn zwart? Onze zwart is gebaseerd op ervaring van onze hersenen, dus iedereen ziet het feitelijk anders. Het zwart op MIJN 172x is voor MIJ zwart. Dat jij er iets anders van vind (omdat je een principieel standpunt moet maken over CRT's) vind ik helemaal prima... dan koop je toch lekker een CRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MewBie schreef op 20 mei 2004 @ 10:22:
[...]

rotterdam ==> Informatique (andere winkels zouden ook best kunnen, maar met Informatique heb ik alleen maar goede ervaringen)
weet alleen niet of ze hem hebben staan, maar als je hem daar met pixelgarantie koopt heb je op elk scherm dat je mee krijgt 8 dagen pixelgarantie (als je dat er bij koopt dan he). dus je kan net zolang terug blijven gaan tot je een pixelperfecte hebt :) (heb ik ook gedaan :P )
8 dagen? Dat is gewoon de termijn waar je hem toch al mee terug mag brengen als je hem via internet bestand... pixel garantie is normaal toch 3 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 26-09 22:24
Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 10:33:
[...]

8 dagen? Dat is gewoon de termijn waar je hem toch al mee terug mag brengen als je hem via internet bestand... pixel garantie is normaal toch 3 maanden?
de pixelgarantie is een extra service van de winkel :) als zij zeggen dat je 3 jaar pixelgarantie heb heb je 3 jaar, zeggen zij 8 dagen dan heb je 8 dagen maar voor elke monitor is 8 dagen toch lang zat om te kijken of je dooie pixels hebt en het scherm terug brengen :?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wedden dat jou zwart niet hetzelfde is als mijn zwart? Onze zwart is gebaseerd op ervaring van onze hersenen, dus iedereen ziet het feitelijk anders.
Echt zwart = geen licht. 100% absorptie van alle lichtkleuren. Dat is voor iedereen eender.
Dat jij er iets anders van vind (omdat je een principieel standpunt moet maken over CRT's) vind ik helemaal prima... dan koop je toch lekker een CRT?
Ik maak geen prinicpiëel standpunt, ik vertel een feit. Er is nog geen lcd waarvan je de backlights niet ziet "doorlekken" bij een zwarte achtergrond als je in het donker zit te kijken. Echt 100% zwart kunnen ze daarom niet weergeven.
Voor mij iig wel goed genoeg, daarom heb ik ook een lcd. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2004 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 17:58:
[...]

Echt zwart = geen licht. 100% absorptie van alle lichtkleuren. Dat is voor iedereen eender.
in theorie wel jah... maar niemand kan vertellen welke kleur in welke nuance zwart is, want daar is ons zicht niet goed genoeg voor
Ik maak geen prinicpiëel standpunt, ik vertel een feit. Er is nog geen lcd waarvan je de backlights niet ziet "doorlekken" bij een zwarte achtergrond als je in het donker zit te kijken. Echt 100% zwart kunnen ze daarom niet weergeven.
Deze lijkt er aardig op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit schermpje woensdag besteld bij Informatique, natuurlijk met pixelgarantie. Hij is vandaag verstuurd en waarschijnlijk is ie er morgen :) Ben beniewd... Zit alleen te duimen voor een exemplaar zonder dode pixies want heb geen zin om schermen heen en weer te blijven sturen zoals sommigen hier :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag (21 mei) de 172x ontvangen van Informatique. Er is één groene subpixel in de linkerbovenhoek van het scherm te zien. Zit nu te twijfelen of ik het scherm terug zal sturen.

Mijn eerste indruk van het scherm is goed. Levendige kleuren en scherp beeld. Ook in niet "native" resoluties is de beeld kwaliteit nog heel acceptabel.

Met betrekking tot spellen kan ik geen ghosting of dergelijke zaken ontdekken. Het is mijn eerste TFT, dus elk verschil met een CRT zouden me moeten opvallen. De spellen die ik heb getest zijn o.a. CMR4, GTA3, Ghost Recon etc. Niet de meeste geschikte games om de snelheid van het scherm te testen, maar als ik bijvoorbeeld in GTA3 vlug om mijn as draai blijft alles scherp.
(gebruik momenteel nog de standaard meegeleverde analoge kabel; enige minpunt mijn inziens het ontbreken van een DVI kabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Verwijderd schreef op 21 mei 2004 @ 16:27:
Vandaag (21 mei) de 172x ontvangen van Informatique. Er is één groene subpixel in de linkerbovenhoek van het scherm te zien. Zit nu te twijfelen of ik het scherm terug zal sturen.
Als je het terugstuurt, kan je dan ons vertellen wat de pixelpolicy is van Informatique? Op hun site staat alleen maar: "Met de Informatique Dode Pixel Garantie heeft u de eerste 8 dagen volledige pixel garantie op 17" (en hoger) TFT schermen."

Maar of dit alleen maar betrekking heeft op hele pixels en geen subpixels dat wordt er niet bijverteld.

Ik ben trouwens van mening dat eenieder zijn dode (sub)pixelige scherm maar terug moet sturen naar de leverancier om er een signaal af te geven aan de fabrikanten dat we defecte producten niet accepteren! Ze kunnen wel vertellen dat ze niet defect zijn, maar met hun huidige policy van 2-3 dode pixels op een kluitje is het echt schandalig dat ze dat geen defect durven te noemen! :(

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Darkvater schreef op 21 mei 2004 @ 17:05:
[...]

Als je het terugstuurt, kan je dan ons vertellen wat de pixelpolicy is van Informatique? Op hun site staat alleen maar: "Met de Informatique Dode Pixel Garantie heeft u de eerste 8 dagen volledige pixel garantie op 17" (en hoger) TFT schermen."

Maar of dit alleen maar betrekking heeft op hele pixels en geen subpixels dat wordt er niet bijverteld.

Ik ben trouwens van mening dat eenieder zijn dode (sub)pixelige scherm maar terug moet sturen naar de leverancier om er een signaal af te geven aan de fabrikanten dat we defecte producten niet accepteren! Ze kunnen wel vertellen dat ze niet defect zijn, maar met hun huidige policy van 2-3 dode pixels op een kluitje is het echt schandalig dat ze dat geen defect durven te noemen! :(
Ik heb ze er zelf een tijdje terug over gemaild, en de garantie geldt ook voor dode subpixels.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 17:43
Ja zou ik ook graag willen weten, of het op hele pixels en subpixels slaat, aangezien de dode pixel garantie de helft goedkoper is dan bij salland. Maar ik wil wel een 100% goed scherm

edit:

rofl, :) vraag al beantwoord. voor mij een duidelijk verhaal dan

[ Voor 20% gewijzigd door barrel op 21-05-2004 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals MetroidPrime ook aangaf geldt het ook voor subpixels.

De precieze tekst op de factuur luidt:
"Met een informatique Dode Pixel garantie heeft u 8 dagen het recht de monitor te ruilen, als deze 1 of meerdere dode (sub) pixel(s) heeft. Let op: de verpakking en de monitor dienen in nieuwstaat te worden geretourneerd. Indien de verpakking en/of het scherm zichtbaar beschadigd is, vervalt het recht op omruil. Bij verzending valt deze regeling niet onder de DOA regeling (verzendkosten voor retourneren zijn zodoende voor de klant)."

Over dit laatste heb ik contact opgenomen met informatique, aangezien de kans dat je na omruil wederom een scherm met pixeldefect hebt aanzienlijk is en dus weer verzendkosten kan gaan betalen. De medewerker vroeg hoe "oud" de monitor is (vandaag ontvangen) en zei dat het dan wel mogelijk is om dit via de DOA regeling terug betaald te krijgen. Oftwel, hierover valt te onderhandelen.

Het hele dodepixel afkopen verhaal blijft dubieus, zolang de winkelier je geen echte garantie kan geven op een foutloos scherm, maar slechts de mogelijkheid tot omruil.

P.S. de fabricage datum van het scherm is maart 2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 21:27
Ik heb er vandaag ook maar eentje gekocht. Door alle negatieve publiciteit omtrent die pixels heb ik toch nog mijn twijfles gehad. Dan maar eens bij de Media Markt kijken en vragen hoe het daar met de pixel garantie zit. Wat schetst mijn verbazing.....pixel garantie? zegt die man. U kunt hem gewoon ruilen binnen 14 dagen hoor als u niet tevreden bent met of zonder kapotte pixel, zei hij grinnikend. Ik ga hem vanavond dus eens aan een uitgebreide test onderwerpen. Bij mij zijn in ieder geval geen kapotte pixels of sub-pixels te herkennen. Ik moet zeggen het beeld is prachtig, alhoewel ik daar in de winkel ook mijn twijfels over had. Ernaast stond namelijk een LG1720B etalage model, maar die had toch wel wat beter beeld als het etalage model van de Samsung 172X. Die waas die hier weleens werd omschreven kan ik ook nergens terug vinden. De inkijkhoek van het scherm is naar mijn mening geweldig......ik kan nou niet zeggen dat ik vanaf de bovenkant, onderkant of weet ik veel waar niets meer kan lezen op het scherm. Dat is op mijn laptop scherm wel anders. Verder heb ik ook al geprobeerd om mijn laptop en desktop PC via een KVM switch aan deze monitor te hangen. Na wat start-up problemen is dit ook gelukt. Al met al ben ik tot nu toe zeer tevreden. Ik heb dan misschien iets meer betaald (om precies te zijn 85 euro meer dan de goedkoopste bij price watch) maar heb verder wel geen gezeik mochten er pixels kapot gaan. Vanvond even de games testen.

[ Voor 8% gewijzigd door MrX_Cuci op 21-05-2004 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke grappenmakers bij computer winkel waar ik mijn tft heb besteld, wil ik bestellen! Denk bestel ik toch maar via hun bestellijn om te vragen wat die pixelgarantie inhoudt. Krijg ik uitleg ...... op zich goed! Maar krijg ik te horen dat de prijs omhoog gaat met 10 euro. En dit voor pixel garantie (wat eigenlijk toch al afzetterij is). Gelukkig weet ik nog te regelen dat ik het voor de oude prijs krijg wat op de site staat. Nu lees ik op de site dat het alleen maar om de pixels gaat en niet de sub pixels. Handig gaan ze uitzoeken wel de sub-pixels niet in orde is sturen ze die mij op! Misschien verstandiger om order te annuleren en gewoon met mijn laptop naar de dicht bijzijnde winkel ga en dan maar daar ter plaatse ga testen. Dan weet je in ieder geval dat je niet een oor wordt aan genaaid!

PS: ik zeg niet dat ze bij deze computer winkel, mensen een oor aan naaien maar dat in het algemeen de pixel garantie wel een ontzettende lucratieve manier is om extra geld te verdienen. Vooral met extra voorwaarden zoals alleen op de pixels en niet op de sub garantie te verkopen.
:O

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2004 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als een subpixel kapot is, is toch ook de pixel kapot en andersom? Of is dat een hele rare redenering? En wat zou anders precies het verschil tussen een pixel en subpixel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Naar wat ik vernomen heb bestaat een pixel zeg maar uit 3 kleinere pixels, allemaal met een eigen kleur; rood, groen, blauw. Als ze allemaal uit staan, krijg je een zwarte kleur, allemaal aan wit, en alle combinaties ertussenin.

Als nou zeg maar de rode subpixel het niet doet (bijvoorbeeld altijd aan), dan zie je op een witte achtergrond een rode stip, op een rode is alles perfect, maar bij groen krijg je een bijna zwarte stip. Een heel pixel samen is zeg maar als alle pixels dood zijn.

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:40
ik heb er net ook een besteld , ga er ook een review voor maken op onze website.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkvater schreef op 22 mei 2004 @ 19:16:
Naar wat ik vernomen heb bestaat een pixel zeg maar uit 3 kleinere pixels, allemaal met een eigen kleur; rood, groen, blauw. Als ze allemaal uit staan, krijg je een zwarte kleur, allemaal aan wit, en alle combinaties ertussenin.

Als nou zeg maar de rode subpixel het niet doet (bijvoorbeeld altijd aan), dan zie je op een witte achtergrond een rode stip, op een rode is alles perfect, maar bij groen krijg je een bijna zwarte stip. Een heel pixel samen is zeg maar als alle pixels dood zijn.
Dat was niet helemaal mijn vraag... Althans, dat vroeg ik eigenlijk wel ;)
Maar ik bedoelde dat als een hele pixel stuk moet zijn om garantie te kunnen claimen, dat is een beetje kromme redenatie.. Das hetzelfde als er 1 van de 6 zuigers van een auto stuk is.. De stelling is "de auto is pas stuk als de hele motor niet meer werkt." Dat lekker gemakkelijk geredeneerd... zo hoef je nooit garantie te verlenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-09 21:27
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 11:13:
[...]

Dat was niet helemaal mijn vraag... Althans, dat vroeg ik eigenlijk wel ;)
Maar ik bedoelde dat als een hele pixel stuk moet zijn om garantie te kunnen claimen, dat is een beetje kromme redenatie....
Gewoon bij de Media Markt je monitor kopen, daar mag je hem binnen 14 dagen ruilen zonder vragen. Itsa simple toch? Zie mijn post, 5 replies terug! Ooohh ja en afdingen bij de Media Markt is ook geen bezwaar >:)

[ Voor 11% gewijzigd door MrX_Cuci op 23-05-2004 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neuh daar heb je in principe helemaal gelijk in. Als pixel garantie verkoopt doe het dan goed ...........! Ik wacht wel af, als blijkt dat er meer dan 1 sub pixel kapot is dan stuur ik hem terug. Rechtelijk gezien heb je als je iets op afstand koopt het recht als het gene niet voldoet aan je eisen om het terug te sturen en je geld terug te ontvangen. Echter er wordt meestal moeilijk over gedaan. Andere manier is nog om contact op te nemen met Samsung, deze hebben in sommige gevallen een nieuwe monitor geleverd zonder moeilijk te doen. Dit mag ik wel verwachten als je een monitor koopt van meer dan 500 euro. Eigenlijk is de vergelijking met een motor niet helemaal juist deze heeft geen paar miljoen zuigers (de kans is groter dat er een kapot gaat als je er meer van hebt). In ieder geval de pixel garantie zuigt ............................................

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2004 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 11:44:
Echter er wordt meestal moeilijk over gedaan. Andere manier is nog om contact op te nemen met Samsung, deze hebben in sommige gevallen een nieuwe monitor geleverd zonder moeilijk te doen.
Samsung doet er echt streng over. Je mag zeggen wat je wilt over de telefoon, maar dan gaat het naar hun werkplaats, en als het daan aan de ISO 2 norm voldoet (eg minder dan 3 dode pixels), krijg je echt geen nieuwe!

Ze zijn niet eens bereid om een scherm waarvan de behuizing/frame beschadigd is om te ruilen! Of eigenlijk wel, maar dan moet jij de reparatiekosten betalen. Ga maar terug naar de winkel zeggen ze :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn wat een eikels daar zeg ...............! Dacht dat het leuk was om nieuwe monitor uit te zoeken. Maar jah als je veel geld betaald en uiteindelijk slecht product krijgt wordt je niet vrolijk. Hopen dat de tf geen dode sub pixels heeft ......... of juist een hele boel!! Ik denk dat je het beste gewoon naar de mediamarkt kunt gaan en daar eentje ophalen, testen en net zolang door gaan tot je een eentje hebt zonder dode pixels. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb m net opengemaakt de doos (was er gister maar ik was een weekendje op vakantie) en deze monitor bevat dus 1 rode subpixel en 1 die gewoon continu zwart staat.

Ik wil m erg graag terugsturen naar informatique maar ik vraag me af hoe dat gaat.

Ik heb dus 25 euro betaald voor dode pixel garantie, maar nu moet ik dus m'n monitor terugsturen. Voor de rekening van wie is dit? Heb geen zin om voor een monitor van al 535 euro ook nog tientallen euros te betalen aan bezorgkosten richting hen.

M'n vraag is dus eigenlijk of alle bezorgkosten voor mijn rekening komen. Zo ja dan voel ik me flink gen**id.

heeft iemand dus ervaring met informatique?

Kijk, die pixel die off staat, no problem. Maar een pixel die continu lekker fel rood is zo'n beetje in het midden van het beeldscherm, dat vind ik dus redelijk irritant. Elke film die je kijkt, daar staat ie recht voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wrijven over een dode pixel werkt dus wel degelijk!

Aangezien ik las dat alle verzendkosten voor mij zouden zijn besloot ik m'n scherm aan te vallen en met succes!

Dode rode subpixel weg :).

Alleen jammer dat het dan een doe-het-zelf-TFT was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 17:58:
[...]

[...]

Misschien is die nieuwe 21inch Eizo eentje die er heel dicht bijkomt (100% zwart).
Een echte 16.7milj. LCD, met helaas een flink prijskaartje (+/- 2200 euro)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 19:07:
Ik wil m erg graag terugsturen naar informatique maar ik vraag me af hoe dat gaat.

Ik heb dus 25 euro betaald voor dode pixel garantie, maar nu moet ik dus m'n monitor terugsturen. Voor de rekening van wie is dit? Heb geen zin om voor een monitor van al 535 euro ook nog tientallen euros te betalen aan bezorgkosten richting hen.

M'n vraag is dus eigenlijk of alle bezorgkosten voor mijn rekening komen. Zo ja dan voel ik me flink gen**id.

heeft iemand dus ervaring met informatique?
Het is bijna altijd zo dat de verzendkosten voor jou rekening zijn. Daarom is het het beste om een winkel dichtbij uit te kiezen en langs te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 19:15:
wrijven over een dode pixel werkt dus wel degelijk!

Aangezien ik las dat alle verzendkosten voor mij zouden zijn besloot ik m'n scherm aan te vallen en met succes!

Dode rode subpixel weg :).

Alleen jammer dat het dan een doe-het-zelf-TFT was :D
Ik zou toch waakzaam blijven; straks is je pixelgarantie verlopen en komt die rode pixel weer terug.

Ik heb een groene subpixel die continu aan staat die in het begin (1ste dag) ook eventjes verdwenen was (uurtje), daarna een beetje flikkerde en vervolgens weer continu aan staat. Het scherm gaat dan ook morgen terug richting Informatique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 20:09:
[...]

Ik zou toch waakzaam blijven; straks is je pixelgarantie verlopen en komt die rode pixel weer terug.

Ik heb een groene subpixel die continu aan staat die in het begin (1ste dag) ook eventjes verdwenen was (uurtje), daarna een beetje flikkerde en vervolgens weer continu aan staat. Het scherm gaat dan ook morgen terug richting Informatique.
Hm, dan ben ik nu, denk ik, toch stom beziggeweest. Heb mijn pixelgarantie denk ik verspeeld door deze monitor aan de muur te monteren. Ziet er overigens wel schitterend uit (nu nog zonder dode pixel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Mmm zit er nu wel erg over na te denken om zo'n scherm te halen. Zit nu nog met een oude 17inch trust monitor en die is al aardig oud.

En nu hebben ze bij de mycom een actie dan krijg je er gratis een Sapphire 9600 256mb kaart bij die kan ik dan wel weer verkopen. :P

Heeft iemand al eens zo'n scherm gekocht bij Mycom en hoe doen ze dat daar met pixel garantie of kun je het scherm gewoon terug brengen?

[ Voor 22% gewijzigd door schnumi op 24-05-2004 16:10 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik heb mijnes zaterdag besteld by informatique + pixel garantie , vandaag al verstuurd , morgen in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The N Man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:40
schnumi schreef op 24 mei 2004 @ 16:09:
Mmm zit er nu wel erg over na te denken om zo'n scherm te halen. Zit nu nog met een oude 17inch trust monitor en die is al aardig oud.

En nu hebben ze bij de mycom een actie dan krijg je er gratis een Sapphire 9600 256mb kaart bij die kan ik dan wel weer verkopen. :P

Heeft iemand al eens zo'n scherm gekocht bij Mycom en hoe doen ze dat daar met pixel garantie of kun je het scherm gewoon terug brengen?
Ik zag die actie ook is het de XT versie van de Sapphire 9600 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamlet
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

the n man schreef op 24 mei 2004 @ 18:38:
[...]

Ik zag die actie ook is het de XT versie van de Sapphire 9600 :P
Kunnen jullie misschien mij vertellen waar jullie die actie hebben gezien?

heb ik niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbynaish
  • Laatst online: 26-09 19:49
Verwijderd schreef op 23 mei 2004 @ 20:09:
[...]

Hoe irritant is 1 zo'n subpixel fout?

Moet ik echt pixelgarantie nemen of valt het nauwelijks op 1 zo' n dode pixel/subpixel.

Ik kan me het natuurlijk wel voorstellen als je er meerdere hebt of precies in het midden.

Ik wil mijn nokia 21 inch crt vervangen voor 2 tft's maar dan moet ik natuurlijk ook 2 keer pixelgarantie betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbynaish schreef op 24 mei 2004 @ 20:35:
[...]

Hoe irritant is 1 zo'n subpixel fout?

Moet ik echt pixelgarantie nemen of valt het nauwelijks op 1 zo' n dode pixel/subpixel.

Ik kan me het natuurlijk wel voorstellen als je er meerdere hebt of precies in het midden.

Ik wil mijn nokia 21 inch crt vervangen voor 2 tft's maar dan moet ik natuurlijk ook 2 keer pixelgarantie betalen.
Een dode subpixel (groen, blauw of rood) is opzich klein en niet ten alle tijden zichtbaar. Bijvoorbeeld bij een witte achtergrond, omdat alle kleuren tesamen de "kleur" wit vormen. Ook tijdens het spelen van games valt de pixel niet of nauwelijks op, aangezien je je concentreert op een gedeelte van het scherm. (Tenzij de pixel zich natuurlijk in het centrum van je schem bevindt, zoals je al aangeeft). Met name tijdens het kijken van een DVD is de pixel storend en alle andere applicatie waar zwart overheerst (duistere spelletjes ;))

Echter, ik redeneer als volgt. Als je genoegen neemt met één dode (sub)pixel kan je beter een monitor nemen uit een B-voorraad. Dit kan aanzienlijk schelen in de prijs. Aangezien ik de volle prijs ervoor betaal, wil ik ook een "perfect" (lees, volledig functionerend) scherm. Dit lijkt mij geen onredelijke eis.

Natuurlijk is dit altijd persoonlijk. Wat ik storend vind, kan een ander acceptabel vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2004 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
dat ben ik volkomen met je eens, maar als in mijn nieuwe morgen 1 dode bevind , gaat ie rewgel recht terug naar informatique .

hoe onstaan dode pixels precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
ieder subpixeltje moet appart worden aangestuurd, waardoor er per scherm dus 1280*1024*3 = 3.932.160 subpixels door hun eigen TFT (thin film transistor) aangestuurd moeten worden, er hoeft dus maar één van die 4 miljoen transistoren niet goed te functioneren, en je hebt een dode pixel :) ofzow, ik heb er een profielwerkstuk over geschreven, maar geen zin om het er nu weer helemaal bij te pakken... :P

[ Voor 4% gewijzigd door Goku33 op 25-05-2004 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 21:54

Smarron

The bend

Ok, ik ben ook overtuigd om een TFT te nemen en wel de Samsung 172X. Nu is deze bij Informatique in de aanbieding (€ 505,-) en voor € 25,- kun je een dode pixel garantie kopen.

Nu las ik in dit topic dat veel winkels alleen garantie hanteerden bij minimaal 1 volledig dode pixel. Hoe zit dat met subpixels? Ik zie dat Flying Jimmy hierboven een dode subpixel heeft en het scherm toch teruggaat naar Informatique. Kan ik er dan van uitgaan dat Informatique een betere service biedt op dit scherm dan de rest van de shops ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is kun je zonder opgaaf van redenen binnen 8 dagen een product retour doen. Kan iemand mij uitleggen hoe dit niet werkt in de praktijk; je ziet een dode (sub) pixel, je stopt je scherm terug in de doos, rijdt naar de retailer toe, zet de doos op de toonbank, en vraagt je geld terug. Vervolgens rij je naar de dichtsbijzijnde concurrent en koop je het scherm daar. Hoe moeilijk kan het zijn :7

Een betere optie is om met een laptopje het scherm in de winkel te testen. Weet je gelijk zeker dat het goed is, geen gezeur met geld en wachttijden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 12:03:
Als het goed is kun je zonder opgaaf van redenen binnen 8 dagen een product retour doen. Kan iemand mij uitleggen hoe dit niet werkt in de praktijk; je ziet een dode (sub) pixel, je stopt je scherm terug in de doos, rijdt naar de retailer toe, zet de doos op de toonbank, en vraagt je geld terug. Vervolgens rij je naar de dichtsbijzijnde concurrent en koop je het scherm daar. Hoe moeilijk kan het zijn :7

Een betere optie is om met een laptopje het scherm in de winkel te testen. Weet je gelijk zeker dat het goed is, geen gezeur met geld en wachttijden etc.
het langsgaan is wat lastiger dan bestellen, daarom ook mijn vraag. Waar ik woon zijn de Samsungs allemaal boven de € 600,-. Dus dat scheelt erg veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
ik heb de mijne ook net binnen via informatique , meteen even getest geen dode pixels >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 25 mei 2004 @ 11:31:
..

Nu las ik in dit topic dat veel winkels alleen garantie hanteerden bij minimaal 1 volledig dode pixel. Hoe zit dat met subpixels? Ik zie dat Flying Jimmy hierboven een dode subpixel heeft en het scherm toch teruggaat naar Informatique. Kan ik er dan van uitgaan dat Informatique een betere service biedt op dit scherm dan de rest van de shops ?
Over het algemeen is de service van Informatique naar mijn bevindingen uitstekend. Zo heb ik mijn scherm vlak voor de prijsdaling (van E. 568, naar E. 549, naar E. 505) besteld en wordt het volledige verschil aan mijn teruggestort.

Mijn Samsung 172x is onderweg naar hen, vanwege dode subpixel. Je betaald niet voor niks 25 euro voor de garantie, ook in geval van subpixels. (Aangezien subpixels denk ik vervelender zijn als dode pixels)

Ik heb uitdrukkelijk gevraagd om het nieuwe scherm te controleren. Aangezien ik op behoorlijke afstand woon, heb ik niet de mogelijkheid om eventjes langs te gaan en het scherm te ruilen voor een goede en dit meteen in de winkel te testen. Ik zou het slordig vinden als ik wederom een scherm met fouten krijg. Op die manier ben ik de schermen voor Informatique aan het testen, terwijl ik ook de kosten van het retourzenden moet betalen.

In spanning wacht ik af. Ik zal mijn bevindingen hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbelpost. Excuus

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 25 mei 2004 @ 18:13:
Over het algemeen is de service van Informatique naar mijn bevindingen uitstekend. Zo heb ik mijn scherm vlak voor de prijsdaling (van E. 568, naar E. 549, naar E. 505) besteld en wordt het volledige verschil aan mijn teruggestort.

Mijn Samsung 172x is onderweg naar hen, vanwege dode subpixel. Je betaald niet voor niks 25 euro voor de garantie, ook in geval van subpixels. (Aangezien subpixels denk ik vervelender zijn als dode pixels)

Ik heb uitdrukkelijk gevraagd om het nieuwe scherm te controleren. Aangezien ik op behoorlijke afstand woon, heb ik niet de mogelijkheid om eventjes langs te gaan en het scherm te ruilen voor een goede en dit meteen in de winkel te testen. Ik zou het slordig vinden als ik wederom een scherm met fouten krijg. Op die manier ben ik de schermen voor Informatique aan het testen, terwijl ik ook de kosten van het retourzenden moet betalen.

In spanning wacht ik af. Ik zal mijn bevindingen hier posten.
Informatique staat zowieso in mijn lijstje van goede, betrouwbare winkels. Nu hij daar nog in de aanbieding is en jouw ervaring, ga ik hem deze week nog bestellen! Thanx!

Ik las dat een aantal winkels dode subpixels namelijk niet tot de pixelgarantie rekenden, hoe lullig het ook is. Informatique dus netjes wel! Perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op 23 mei 2004 @ 19:17:
[...]

Misschien is die nieuwe 21inch Eizo eentje die er heel dicht bijkomt (100% zwart).
Een echte 16.7milj. LCD, met helaas een flink prijskaartje (+/- 2200 euro)
Bij mijn scherm Iiyama scherm heb ik geen last van dat me zwart niet 100% zwart is. Tenzij je met het scherm in het donker gaat zitten. Maar het mooie is aan TFT schermen dat je haast geen last hebt van omgevings licht of de zon die op je scherm schijnt zodat je niet met je gordijn dicht hoeft te doen zoals bij die crt's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
hier is ie dan :

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/projects/Red%20Darkness/monitor/samsung%20172x.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.voidyourwarranty.nl/images/projects/Red%20Darkness/monitor/samsung%20172x%20side.JPG

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The N Man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:40
Hamlet schreef op 24 mei 2004 @ 20:20:
[...]

MyCom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb vandaag 1tje gekocht bij mycom in Eindhoven.

Helaas is er wel 1(sub) pixel kapot. Bij een zwarte achtregrond valt hij op door een rood puntje. Ik dacht eerst om het er maar bij te laten. Maar heb toch maar besloten om hem om te gaan ruilen.

Ik heb ze opgebeld en we gaan morgen aan de service balie alle dozen openmaken tot we er 1 tje vinden die pixel perfect is.

Als ze dit morgen ook echt waar maken dan kan ik toch wel stellen dat ze een perfecte service hebben daar bij mycom.

Nu maar hopen dat we er morgen 1tje vinden die perfect is voordat alle dozen zijn geopend die ze op voorraad hebben staan. :)

BTW:
Weet iemand een progje waarmee ik het scherm makkelijk kan checken op pixel fouten?

[ Voor 7% gewijzigd door Sperminator op 26-05-2004 18:53 ]

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Ik ben er ook over aan het denken om dit scherm te kopen, zal wel een aardige verbetering zijn tov mijn huidige Phillips 15" van vier jaar oud ;)

Hier in de buurt is ie iets duurder, 550 euro dacht ik, maar bij die winkel mag ik hem voor de koop op dode piuxels testen, in feite dus gratis dode pixel garantie 8)

public void ik()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne is gekomen van Euromaxi en geen enkele dode (sub) pixel. Misschien is het geluk. Das toch netjes voor 514 euro inclusief pixel garantie. Noch ff testen ............ :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sperminator schreef op 26 mei 2004 @ 18:24:
..

BTW:
Weet iemand een progje waarmee ik het scherm makkelijk kan checken op pixel fouten?
Nokia Monitor test
http://freepctech.com/rode/004.shtml
http://www.softpedia.com/public/cat/11/2/5/11-2-5-4.shtml
http://www.majorgeeks.com/download960.html

Weet niet of alle downloads werken, anders moet je even via google zoeken.

Het programma heeft een aantal schermen waarmee je heel snel kan checken of het scherm pixelfout-vrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
de toolkit op de website van monitorsdirect is volgens mij het handigste.

http://www.monitorsdirect.com/toolkit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2024
Nou ik ben vandaag terrug geweest bij de mycom.

Bij de derde doos hadden we eindelijk een pixel perfecte scherm te pakken.
Ben wel blij nu, en vind het toch een erg goeie service van mycom!!

Toppie

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Sachiel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Toch eigenlijk belachelijk dat je 3 dozen (in feite 4) moet openen voordat je een scherm hebt zoals ie eigenlijk hoort te zijn?
Lekkere reclame voor Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Ik vind zowiezo dat Samsung (met de 172x) een beetje baggerschermen maakt. Een heleboel 172x's die ik heb gezien, is de frame zeer slordig in elkaar gezet. Dit is wel te vergeven voor schermen met een lagere prijs, maar totall onacceptabel voor zo'n duur, sjiek scherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn schermpje net aangesloten, geen één dode pixel! _/-\o_

Is het trouwens de moeite waard om een DVI kabel te kopen?

Of merk je het verschil bijna niet?

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 19:49:

bedankt!

Meteen doen. Tis niet voor niets digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even snel een vraag, kan je het best een single of een dual link kabel gebruiken op de DVI-D poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Smarron schreef op 27 mei 2004 @ 22:03:
[...]
Meteen doen. Tis niet voor niets digitaal.
Zo logisch is het niet hoor dat er merkbaar verschil is... producenten zijn er bijzonder goed in om niet merkbare verschillen heel mooi te verkopen. "Digitaal" is een van hun toverwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pelican schreef op 27 mei 2004 @ 22:42:
[...]

Zo logisch is het niet hoor dat er merkbaar verschil is... producenten zijn er bijzonder goed in om niet merkbare verschillen heel mooi te verkopen. "Digitaal" is een van hun toverwoorden...
Over het algemeen zijn schermen met een DVI aansluiting een stuk duurder dan schermen met alleen een analoge aansluiting. Met name het calibreren van kleuren en beeld is eenvoudiger/beter met een DVI aansluiting.

Van wat ik gehoord heb zijn ook de prestaties in bijvoorbeeld games beter met een digitale aansluiting. Heb het (nog) niet zelf kunnen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze monitor lijkt mij zeer interessant, maar deze 2 topics maken mij nou niet direct enthousiast. Ik denk dat ik maar een keer in een winkel ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 19:49:

bedankt!

1 ding: 't wordt nóg beter! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 22:12:
even snel een vraag, kan je het best een single of een dual link kabel gebruiken op de DVI-D poort?
Bij de 172x gewoon een single link.

Dual link wordt alleen door grote monitoren ondersteund voor een resolutie boven 1600x1200x60hz, en dan niet eens door alle grote monitoren. En aan de andere kant van de kabel wordt dual link ook alleen door high-end grafische kaarten ondersteund, zoals kaarten op basis van de nvidia quadro fx3000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Laatst online: 06-09 10:40
Ik ben nu echt aan het twijfelen tussen de 172X en de iiyama 431S
De concrete verschillen zijn vooral het aantal kleuren geloof ik? de iiyama kan >16,7 miljoen kleuren en de Samsung niet??

het scheelt ongeveer 50 euro , 455 voor de iiyama en 500 voor de samsung.
Merk je het verschil nou echt tussen 16ms of 12ms???
Ik heb liever een wat minder snel scherm als de kleuren maar mooier zijn.
Samsung scherm is wel nieuwer dan de iiyama, haalt dat nog iets uit in extra kwaliteit?

De reviews die ik lees zijn erg tegenstrijdig over zowel de iiyama als de samsung.
Wat is nou wijsheid denken jullie?
Twordt gebruikt voor Games en grafisch ontwerp (kleinschalig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-09 20:23
Gehaktbal schreef op 28 mei 2004 @ 12:02:
De concrete verschillen zijn vooral het aantal kleuren geloof ik? de iiyama kan >16,7 miljoen kleuren en de Samsung niet??

Samsung scherm is wel nieuwer dan de iiyama, haalt dat nog iets uit in extra kwaliteit?

De reviews die ik lees zijn erg tegenstrijdig over zowel de iiyama als de samsung.
Het verschil tussen 16 ms en 12 ms merk je echt (vrijwel) niet in games hoor. De iiyama E431S is zeer goed in games, en beter dan zeer goed kan niet, dus die 12 ms heeft eigenlijk geen voordelen.

De kleuren van beide schermen zijn super goed en eigenlijk ziet de samsung er alleen maar beter uit, is dunner, en heeft niet van die speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Laatst online: 17:20

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Harrr net terug van mycom, had m omgeruild ivm suppixal die rood bleef branden, hij had m getest zij die, heb er 2 groene voor terug gekregen. Maarja morgen maar weer mee terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk scherm is volgens jullie beter de Eizo FlexScan L550-K of de Samsung SyncMaster 172X ?
Ik heb wel reviews gelezen over de Samsung SyncMaster 172X maar ik las hier ook al weer de de meeste niet klopte omdat de schermen van die reviews andere panelen hadden dan de 172x schermen die nu in de winkel liggen.
De specs van de Eizo heb ik wel kunnen vinden: http://tftscherm.nl/page_special.asp?id=10673 verder geen maar heel weinig reviews.

Dus uit de reviews word ik niet zo heel veel wijzer meer van, ik weet dat Eizo gewoon een top merk is, met Samsung heb ik niet zoveel ervaring, weet mischien iemand welke van de 2 beter is, de samsung heeft wel 12ms de Eizo 16ms, maar ik las hierboven al dat dat weinig uitmaakt, specs zeggen toch niet alles.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2004 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 16:19:
Welk scherm is volgens jullie beter de Eizo FlexScan L550-K of de Samsung SyncMaster 172X ?
Ik heb wel reviews gelezen over de Samsung SyncMaster 172X maar ik las hier ook al weer de de meeste niet klopte omdat de schermen van die reviews andere panelen hadden dan de 172x schermen die nu in de winkel liggen.
De specs van de Eizo heb ik wel kunnen vinden: http://tftscherm.nl/page_special.asp?id=10673 verder geen maar heel weinig reviews.

Dus uit de reviews word ik niet zo heel veel wijzer meer van, ik weet dat Eizo gewoon een top merk is, met Samsung heb ik niet zoveel ervaring, weet mischien iemand welke van de 2 beter is, de samsung heeft wel 12ms de Eizo 16ms, maar ik las hierboven al dat dat weinig uitmaakt.
Eizo is inderdaad een topmerk. Een vriend van mij heeft de L550. Het is een zeer goeie monitor, maar de voet van de monitor vind ik minder, en ook de inkijkhoek vind ik niet super goed in de praktijk (als je je hoofd beweegt zie je in Windows zeker kleurverschillen optreden). In games zijn ze eigenlijk allebei prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen-v schreef op 28 mei 2004 @ 16:23:
[...]

Eizo is inderdaad een topmerk. Een vriend van mij heeft de L550. Het is een zeer goeie monitor, maar de voet van de monitor vind ik minder, en ook de inkijkhoek vind ik niet super goed in de praktijk (als je je hoofd beweegt zie je in Windows zeker kleurverschillen optreden). In games zijn ze eigenlijk allebei prima.
Die voet had ik ook me twijfels een beetje over, maar dat lijkt me niet zo heel erg, die kijkhoek lijkt me wat minder, zijn die kleurverschillen vooral als je je hoofd horizontaal beweegd of verticaal?
Bij de Iiyama van me ouders zie je geen kleur verschillen als je je hoofd horizontaal beweegd, als je het scherm van bovenaf bekijkt zie je wel duidelijk kleur verschillen.

Ohja en heb je toevallig ook er wel eens in het donker op gespeeld met een redelijk donker spel als bijvoorbeeld half life?
Zo heb ik half life wel eens gespeeld op de Iiyama van me ouders maar het stoorde me toen dat je het achterlicht zag doorschijnen zeg maar, en aangezien mijn pc in een ook wat donkere hoek staat ook overdag vind ik dat wel belangrijk, dat de TFT die ik wil gaan kopen daar zo min mogelijk last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Gehaktbal schreef op 28 mei 2004 @ 12:02:
De Iiyama is 6bits, dus haalt met wat kunst en vliegwerk 16,2 mln kleuren. De Samsung zou 8bits moeten zijn, en dus 16,7 mln kleuren kunnen weergeven. Belangrijker is hoe je het er in de praktijk uit vindt zien. Persoonlijk zou ik qua kleuren de Samsung kiezen.
Dat verschil merk je niet, maar dat komt vooral omdat je die specs met een flinke korrel zout moet nemen.
De meeste wijsheid zit in jouw portemonnee, en daar kan ik niet in kijken. Maar als ik moest kiezen, zou ik m'n 431S zo omruilen voor een Samsung - met bijbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 21:58
Hamlet schreef op 24 mei 2004 @ 20:20:
[...]

ps: Bij MediaMarkt rotterdam (die in het centrum ;) ) staan er ook een hele hoop tft's op gesteld op de 2e etage... O.A. LG's, Benq's en in actie veel samsung's en veel Eizo's ckr de moeite waard eventjes te kijken...

offtopic: Ik heb uiteidelijk uiteidelijk gekozen voor de 193p :+ ik wouw toch een 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
Verwijderd schreef op 28 mei 2004 @ 16:51:
[...]

Die voet had ik ook me twijfels een beetje over, maar dat lijkt me niet zo heel erg, die kijkhoek lijkt me wat minder, zijn die kleurverschillen vooral als je je hoofd horizontaal beweegd of verticaal?
De kleurverschillen bij die Eizo treden vooral horizontaal op, maar verticaal ook een beetje.

Verder heeft dat ding wel een dunne rand dus dat ziet er wel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren bij Informatique een 172X gehaald met pixelgarantie; die had twee dode pixels. Teruggebracht maar ze hadden geen andere meer in voorraad. Toen maar een Iiyama 431S meegenomen omdat ik anders zonder monitor zou zitten, die heeft jammer genoeg ook weer een dode pixel. Beeld is voor de rest prima, maar hij gaat toch ook terug omdat ik een perfect scherm verwacht, daar neem je die garantie voor. Ik hoop dat ze de Samsung volgende week weer in voorraad hebben en hij dan in de winkel getest kan worden, want met dat heen en weer rijden ben je je voordeel snel kwijt. Opsturen zou ook wel kunnen, maar dat is ook niet gratis en duurt me te lang. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen-v schreef op 29 mei 2004 @ 11:26:
[...]

De kleurverschillen bij die Eizo treden vooral horizontaal op, maar verticaal ook een beetje.

Verder heeft dat ding wel een dunne rand dus dat ziet er wel goed uit.
Goed dat ik dat weet, dan valt de Eizo toch af, want de horizontale inkijkhoek vind ik toch wel belangrijk, las in dit topic dat dat bij de 172X wel goed zit.

Ik zit nog met 1 vraagje, ik kijk en speel vaak films en spellen in het donker, bij de Iiyama van me ouders zag ik het achterlicht van het scherm doorschemeren in het donker, heel erg irritant is dat met een film of spel, weet iemand of de 172X daar ook last van heeft, zo niet dan ga ik deze monitor halen met pixelgarantie. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van wat ik aan reviews gelezen heeft heeft de 172 daar wel een beetje last van Mito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het scherm in ieder geval gewoon halen, en als hij niet bevalt, breng ik hem gewoon terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 13:53:
Van wat ik aan reviews gelezen heeft heeft de 172 daar wel een beetje last van Mito.
Dat heb ik ook gelezen ja, maar omdat de reviewers andere pannelen dan de 172X monitoren hadden die nu in de winkel liggen heb ik nog wel hoop, ik had bijvoorbeeld gelezen dat dit scherm niet geschikt was voor spellen en films door de ghosting, ik dacht dat het tom's hardware was, maar dit blijkt ook niet te kloppen als ik de gebruikers ervaringen lees hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welke DVI kabel ik precies moet hebben voor dit scherm????

Net zo`n kabel gekocht, past natuurlijk weer niet :(

Iemand????

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 15:36:
Weet iemand welke DVI kabel ik precies moet hebben voor dit scherm????

Net zo`n kabel gekocht, past natuurlijk weer niet :(

Iemand????

:'(
Een DVI-D single link kabel, die moet passen. Dat is er eentje met ongeveer de helft van het aantal pinnetjes van een DVI-I kabel, die je nu wel zal hebben dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06 17:43
Zo vandaag mijn schermpje gehaald bij empc uit dronten, € 549,- met pixel garantie. + extra dvi kabel a € 21,- dus totaal € 570,-

Ik had hoge verwachtingen van dit scherm, en gelukkig werd ik niet teleurgesteld. Hier wat pics.

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/b.postel/fotomonitor/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/b.postel/fotomonitor/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/b.postel/fotomonitor/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/b.postel/fotomonitor/4.jpg

Hier het verschil ten opzicht van mijn oude 21 inch Eizo. Wat een ruimte verschil :)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/b.postel/fotomonitor/5.jpg

iig alle pixels zijn goed, nu es kijken wat ie in games doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Laatst online: 17:20

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Die van mij eindelijk ook goed na de 3e doos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Laatst online: 22-09 19:51

Neus

www.zenaconsult.com

Ok jongens, ik ben overtuigd: ik wou eigenlijk de goedkopere 172v kopen maar ik ga toch voor de 172x. Games zijn leuk als ik die kan spelen zonder problemen maar het gaat voornamelijk om 'rustig' web-design dus ik denk dat ik met deze monitor wel een goeie te pakken heb.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.