[Ervaringen] Samsung SyncMaster 172X 17" TFT - deel 2

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 953 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 17:06

/me ... * Het Samsung 172X Ervaringen Topic - Deel 2 * ... *

Afbeeldingslocatie: http://www.abc-informatiksysteme.ch/mediac/400_0/media/Samsung.172x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dunk0017/samsung.jpg

Het vorige deel:
Tegenstrijdige recensies Samsung 172X

De Samsung SyncMaster 172X
Welkom in het ervaringen topic van de Samsung SyncMaster 172X 17" TFT. Samsung zelf presenteert deze TFT monitor als volgt:

Esthetische SyncMaster die complete gebruiksvrijheid garandeert. Het mooie model heeft een gepatenteerde scharnieren voet waardoor deze makkelijk aan muren is te bevestigen. Daarnaast zijn verschillende schermen makkelijk naast elkaar te gebruiken door de verrassend dunne omlijsting.

Deze monitor valt dus in eerste instantie op door het door zijn looks, die wat mij betreft zeer slick te noemen zijn. Ten tweede vallen bij het testen van de monitor de uitmuntende (gaming) prestaties op. In eerdere reviews (die gebaseerd zijn op review exemplaren die nog met een 16ms of zelfs een 25ms panel geleverd werden) worden vaak hele andere conclusies getrokken, vandaar ook de titel van het eerste topic over deze monitor. De versie die nu in Nederland te koop is, is echter gebaseerd op het 12ms panel, wat zeer goede gaming prestaties oplevert.

De Specs van de Samsung SyncMaster 172X
Specificaties
Type beeldschermTFT/TN
Beelddiagonaal17"
Dotpitch0,289 mm
Aantal kleuren16,2 miljoen
Kijkhoek hrz/vrt160° / 140°
Contrast ratio nominaal500:1
Helderheid270 cd / m2
Responstijd12 ms
Max. resolutie1280 x 1024
Electrische data
Horizontale frequentie30 - 80 kHz
Vertikale frequentie autoscan56 - 75 Hz
Pixel frequentie135 mHz
Maximale stroomverbruik40 w ([2 w)
Signaal
Signaal synchronisatieSeparate H / V
Composite H / V
Sync On Green (opt.)
Signaal input connector15 pin D-Sub, DVI-D
Signaal kabelsVGA
Certificaten
EMITCO 99
VeiligheidTÜV, UL, CSA
Power managementEPA, E2000
Fysieke data
Afmetingen ( bxhxd )361 x 363 x 193
Gewicht ( kg )3.75 kg
Wall mount voorbereidVESA 75 mm
Beschikbare kleurenzilver

Hoe wordt de 172X geleverd?
Dit is wat het pakket bevat:
  • 1 VGA Kabel
  • 1 Power Kabel
  • 1 Voedingsblok
  • 1 MagicTune Software CD
  • 1 Driver CD
  • Garantie Informatie & Quick Setup Gids
  • Beugel (+schoeven) om de monitor aan de muur de bevestigen
Reviews
Pricewatch
Samsung 172X 17" TFT zilver
(€ 531,- bij het maken van deze startpost)

Laatste opmerkingen
Omdat er veel dode pixels in de eerste lading 172X TFTtjes blijken te zitten, raad ik het ten strengste aan om bij de aankoop van dit scherm altijd de dode pixel garantie van je leverancier erbij te bestellen. Dit bespaart je een hoop gezeur!

Verder... discussieer er maar op los, toevoegingen aan deze startpost hoor ik graag, en ik zal er zeker naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
Hierbij hopelijk het startsein voor de voorzetting van de mooie discussie die was ontstaan in het vorige topic, ik hoop dat er nog vele ervaringen volgen.

Ps: Mijn titel is verandert.... ik had eigenlijk [Ervaringen] Samsung SyncMaster 172X 17" TFT - deel 2 ingevuld, maar vanaf die " is alles weggevallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat wel leuk is om te vermelden is dat je 15 mei of 22 mei de Samsung 172X kan vergelijken met zijn concurrenten bij een TFT show. Vooral handig voor mensen die twijfelen tussen deze Samsung of een ander model

Kan je je eigen voor aanmelden via onderstaande link:

http://www.pcvergelijk.nl/showart.aspx?idx=59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04 16:18
In het vorige topic waren er aan het eind 2 mensen die vertelden dat ze een 172x in bestelling hadden staan bij 4launch. Na even zoeken blijkt dit bedrijf dus idd pixelchsck te verkopen. Nu is mijn vraag of er al iemand is die een tft bij 4launch heeft gekocht en of deze ook daadwerkelijk pixelfoutvrij is aangekomen.

Is het (tweede vraag) al helemaal zeker dat alle 172x modellen die op dit moment verkocht worden in Nederland de 12ms versie zijn?

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Viper2k1 schreef op 09 april 2004 @ 12:03:
Is het (tweede vraag) al helemaal zeker dat alle 172x modellen die op dit moment verkocht worden in Nederland de 12ms versie zijn?
En if not, hoe kan je zien of je een 12ms versie hebt ?
Ik denk er sterk aan om deze TFT te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:03
Duncan schreef op 09 april 2004 @ 13:30:
[...]

En if not, hoe kan je zien of je een 12ms versie hebt ?
Ik denk er sterk aan om deze TFT te kopen!
Er worden in Europa enkel 12ms versies verkocht. Knappe vent als je een 16ms exemplaar weet te bemachtigen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de vorige topic gelezen had (blahblah)

Antwoord : Nee, er zijn geen andere modellen als de 12ms modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09 22:24
morgen ga ik de mijne halen en zal jullie natuurlijk vertellen wat ik er van vindt. heel misschien wilt pt0x (hij zweert zo ongeveer bij CRT :P) ook nog vertellen wat hij er van vindt als hij hem morgen gezien heeft

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
jeroen-v schreef op 07 april 2004 @ 17:37:
[...]

Ik snap wel dat jij een pixel-perfect scherm wilt, maar het is heel persoonlijk hoe erg iemand het vind als er een kapotte subpixel in zit. Persoonlijk ben ik allang blij als er zo'n monitor met SUPER design op mijn bureau staat :D, en dan boeit het mij echt niet dat daar zo'n piepklein gekleurd stipje te zien is, bij games (belangrijkste voor mij) valt het toch niet op, en dit is een super game-scherm als ik dit zo lees.

(Ik zit nu met een Target 13" (gemeten) CRT uit 1990 ofzo, die alleen 800x600 60 hz. kan en kraakt, trilt, piept, onscherp al die shit, dus die mag wel es vervangen worden :X )
Reken maar dat je je eraan gaat irriteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik geef ook gelijk het eerste reply :)

Zoals jullie weten had ik problemen met Samsung support, maar bij de winkel waar ik het gekocht heb, PC Vergelijk, kon ik het gewoon omruilen. De winkelier was ook gewoon met mij eens dat voor zo'n bedrag je gewoon een goed werkend mooi product wil.

Dus ik terug vandaag met monitor, doos, et al. Helaas ben ik de driver cd vergeten mee te nemen, dus hij stelt voor om maar het hele bovenste gedeelte om te wisselen. Ook gedaan, ik blij naar huis.

Thuis merk ik dat ik gewoon mijn oude scherm heb terugmeegenomen, met een nieuw bovenste gedeelte (dus kabels, etc in zak, driver cd, etc.)... AARAGGGHGGH }:O }:O }:O

Nu zijn ze natuurlijk dicht, en kan ik nog langer wachten. Hoe kan je zo stom zijn man! :(

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkvater schreef op 09 april 2004 @ 16:35:
Nu zijn ze natuurlijk dicht, en kan ik nog langer wachten. Hoe kan je zo stom zijn man! :(
_/-\o_ Da's een goeie. Ga je morgen toch weer, alleen je reputatie gaat er niet op vooruit daar, maar ja. Wat bedoel je met "het bovenste gedeelte"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 17:02:
[...]

_/-\o_ Da's een goeie. Ga je morgen toch weer, alleen je reputatie gaat er niet op vooruit daar, maar ja. Wat bedoel je met "het bovenste gedeelte"?
'bovenste gedeelte' is zeg maar het bovenste stukje piepschuim. Je hebt onder een piepschuim houder, daarop het scherm, en dan een bovenstukje. Hier zitten alle kabels, etc. in. Die hebben we omgewisseld en in de excitement heb ik weer hetzelfde meegenomen. Volgens mij kennen ze mij al van ver daar ;)
Moet je voorstellen als ik nog 5 keer contact met hun moet opnemen omdat straks op de nieuwe scherm dode pixels zijn :'( (als ik zo naar mijn geluk kijk, zal dat vast zo zijn)

Ohh, damn, ik heb die niet eens gezien :(. Even een mod vragen of hij deze 2 topics kan mergen.

[ Voor 9% gewijzigd door Darkvater op 09-04-2004 17:15 ]

I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung 172X:

heeft een goede beeldkwaliteit maar veel kinderziektes, kans is groot dat je een misbaksel koopt met kleurafwijkingen of een waas.

Verder is de pixel uitval boven ver boven gemiddeld.

Al met al zijn er betere schermen voor dit geld. Pak bijvoorbeeld een BenQ of een 16MS NEC scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 19:47:
Samsung 172X:

heeft een goede beeldkwaliteit maar veel kinderziektes, kans is groot dat je een misbaksel koopt met kleurafwijkingen of een waas.

Verder is de pixel uitval boven ver boven gemiddeld.

Al met al zijn er betere schermen voor dit geld. Pak bijvoorbeeld een BenQ of een 16MS NEC scherm.
Jaaaaaaaaaaaaaaa.... en jij hebt al BERGEN schermen gezien.... Man, start je NEC topic ofzo... ik heb inmiddels 7 schermen gezien, waaronder er inderdaad 3 met één hotpixel. Qua pixels moet je gewoon garantie nemen atm...
Maar waar staaf jij je uitspraak over kleurafwijkingen en een waas op?
Ik ben ze nog niet tegen gekomen...

BenQ : is kloonmerk, dus scherm van andere fabrikant
NEC : geen commentaar, maar gewoon mijn scherm niet

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 21:31:
[...]

Jaaaaaaaaaaaaaaa.... en jij hebt al BERGEN schermen gezien.... Man, start je NEC topic ofzo... ik heb inmiddels 7 schermen gezien, waaronder er inderdaad 3 met één hotpixel. Qua pixels moet je gewoon garantie nemen atm...
Maar waar staaf jij je uitspraak over kleurafwijkingen en een waas op?
Ik ben ze nog niet tegen gekomen...

BenQ : is kloonmerk, dus scherm van andere fabrikant
NEC : geen commentaar, maar gewoon mijn scherm niet
IDD heb zeker al over 3 jaar lang TFT markt gevolgt. En heb inmiddels al vanaf release datum heel veel 172X gezien. ongeveer 30% is iets mis mee, is nu al wat aan het verbeteren, kinderziektes worden langszaam minder.

Verder was NEC gewoon een voorbeeld, heeft bijna nooit pixel uitval
BenQ gebruikt andermans panels dat klopt maar heeft echt minder pixel uitval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige tijd geleden van een 17" CRT overgestapt naar de Samsung 172X (m'n eerste TFT dus) en ik moet zeggen.. echt een SUPER beeldscherm.

Als ik spellen speel dan heb ik absoluut geen last van ghosting, what so ever. Terwijl ik toch behoorlijk veel spellen speel die behoorlijk zwaar op de maag zouden kunnen vallen voor een TFT.
ik speel oa
-Far Cry
-NFS underground
-Unreal T. 2004
-Battlefield 1942 & vietnam

en oja..
-geen dode pixels
-geen kleurafwijkingen en/of waas effect

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2004 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 22:06:
Enige tijd geleden van een 17" CRT overgestapt naar de Samsung 172X (m'n eerste TFT dus) en ik moet zeggen.. echt een SUPER beeldscherm.

Als ik spellen speel dan heb ik absoluut geen last van ghosting, what so ever. Terwijl ik toch behoorlijk veel spellen speel die behoorlijk zwaar op de maag zouden kunnen vallen voor een TFT.
ik speel oa
-Far Cry
-NFS underground
-Unreal T. 2004
-Battlefield 1942 & vietnam

en oja..
-geen dode pixels
-geen kleurafwijkingen en/of waas effect
Als ie perfect is heb je echt een fantastisch :P TFT scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2004 @ 22:26:
[...]

Als ie perfect is heb je echt een fantastisch :P TFT scherm
echt wel delfosso, dus gooi je NEC scherm door het raam heen, ren naar de winkel en haal de samsung 172x meteen in huis :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
De Samsung 172x is in bestelling bij 4launch (met pixelcheck) en ik hou jullie even op de hoogte over het hoe en wat! 8)

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper2k1 schreef op 09 april 2004 @ 22:58:
De Samsung 172x is in bestelling bij 4launch (met pixelcheck) en ik hou jullie even op de hoogte over het hoe en wat! 8)
Prima koop.
Hoewel ik behoorlijk teleurgesteld ben over het bijna verplicht bijkopen van een pixel garantie. stelletje ratten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Roet schreef op 09 april 2004 @ 13:47:
[...]

Er worden in Europa enkel 12ms versies verkocht. Knappe vent als je een 16ms exemplaar weet te bemachtigen :).
Informatique verkoopt 16ms exemplaren, tenminste dat staat er op hun website :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Duncan schreef op 10 april 2004 @ 00:04:
[...]

Informatique verkoopt 16ms exemplaren, tenminste dat staat er op hun website :?
PC vergelijk eerst ook ja. En wel meer shops, aangezien de specs zijn veranderd na een tijdje he. Dus kan best zijn dat ze het niet hebben bijgewerkt nog. Heb het sowiso al niet met die crap winkel, maar dat is wat anders.

Ze verkopen daar gewoon de 12ms versie, want zoals je in het andere topic had kunnen lezen (neem et je niet kwalijk hoor, einde van dat topic was toch weer die pixelgarantie discussie :r) verkopen ze in Europa echt enkel 12ms versies. Je kan dus gerust bij Informatique zo'n scherm bestellen. Er was zelfs iemand die Samsung had gemailed en die zeiden ook dat je in Europa enkel de 12ms versie kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Nou ik heb m dus binnen :D

mn moeders eerste reactie was: "Betaal je daar bijna 600 eruo oor :?" :P

ik heb 1 blauwe hotpixel die alleen maar te zien is op een zwarte achtergrond, dus rood, groen enzo geeft ie normaal weer :?

ik weet niet of ik hem daarom terug zal sturen, ik zal dr ff een dagje over nadenken en kijken of ik me er aan ga ergeren, want hij zit helemaal tegen de rand, de buitenste pixel dus.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MewBie schreef op 10 april 2004 @ 12:01:
Nou ik heb m dus binnen :D

mn moeders eerste reactie was: "Betaal je daar bijna 600 eruo oor :?" :P

ik heb 1 blauwe hotpixel die alleen maar te zien is op een zwarte achtergrond, dus rood, groen enzo geeft ie normaal weer :?

ik weet niet of ik hem daarom terug zal sturen, ik zal dr ff een dagje over nadenken en kijken of ik me er aan ga ergeren, want hij zit helemaal tegen de rand, de buitenste pixel dus.
beste Mewbie,
Je hebt voor een behoorlijk bedrag betaalt voor een 100% werkend product.
Wat ik uit jou tekst kan opmaken is dat je helaas geen pixel garantie hebt gekocht dus de winkelier kan een beetje moeilijk gaan doen.
Ik kan je aanraden om het beeldscherm te ruilen/retouren

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 16:08:
[...]

beste Mewbie,
Je hebt voor een behoorlijk bedrag betaalt voor een 100% werkend product.
Wat ik uit jou tekst kan opmaken is dat je helaas geen pixel garantie hebt gekocht dus de winkelier kan een beetje moeilijk gaan doen.
Ik kan je aanraden om het beeldscherm te ruilen/retouren

suc6
ik heb wel pixel garantie
maar ik weet nog niet of ik hem terug stuur, want die garantie is "maar" 8 dagen, dus als ik een scherm krijg met een dode pixel op een irritantere plek heb ik pech, ik woon namelijk niet om de hoek bij de winkel..

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

MewBie schreef op 10 april 2004 @ 16:29:
[...]

maar ik weet nog niet of ik hem terug stuur, want die garantie is "maar" 8 dagen, dus als ik een scherm krijg met een dode pixel op een irritantere plek heb ik pech, ik woon namelijk niet om de hoek bij de winkel..
Als je binnen 8 dagen er melding van maakt, dan is er geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
MewBie schreef op 10 april 2004 @ 12:01:
ik heb 1 blauwe hotpixel (...)
Gezien de ervaringen van anderen hier, die tot vijf panelen versleten met één of meerdere hot/dead pixels, zou ik je aanraden jezelf af te vragen of een hotpixel aan de rand storend genoeg is om em om te ruilen. Je weet niet wat je straks krijgt, en na acht dagen moet je t doen met wat je dan hebt.
Maw: is deze ene subpixel zo storend dat je moeite moet gaan doen een ander scherm te krijgen, waarbij je niet de garantie hebt dat je er op vooruit gaat.

Er zijn naar mijn idee teveel meldingen hier geweest van de 172X schermen met dooie en/of hotpixels. De kans dat je volgende scherm pixelperfect is lijkt me daardoor erg klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MewBie schreef op 10 april 2004 @ 16:29:
[...]

Dan geef je hem in zijn geheel terug, omdat het niet aan je verwachting voldoet. En dan koop je hem gewoon ergens anders, MET garantie... Aan de andere kant is een pixel aan de buitenkant niet echt storend, even los van het feit dat je liever een scherm hebt zonder een hot pixel
..Appelsap schreef op 10 april 2004 @ 19:16:
[...]

Er zijn naar mijn idee teveel meldingen hier geweest van de 172X schermen met dooie en/of hotpixels. De kans dat je volgende scherm pixelperfect is lijkt me daardoor erg klein.
Klopt, maarja... het is zo'n VET scherm ;)
Je kan altijd alsnog garantie afsluiten toch?? gewoon teruggeven dat ding, wat geduld hebben, of er genoegen mee nemen...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2004 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
..Appelsap schreef op 10 april 2004 @ 19:16:
[...]

Gezien de ervaringen van anderen hier, die tot vijf panelen versleten met één of meerdere hot/dead pixels, zou ik je aanraden jezelf af te vragen of een hotpixel aan de rand storend genoeg is om em om te ruilen. Je weet niet wat je straks krijgt, en na acht dagen moet je t doen met wat je dan hebt.
Maw: is deze ene subpixel zo storend dat je moeite moet gaan doen een ander scherm te krijgen, waarbij je niet de garantie hebt dat je er op vooruit gaat.

de pixel is trouwens ook alleen maar te zien op donkere achtergronden, de donkere tinten dus, de winkel is sowieso morgen en maandag dicht, en ik heb al een mailtje gestuurd dat ik een dode pixel heb en gelijk wat aanvullende info gevraagd over hun pixelgarantie. dus ik kan pas dinsdag uberhaupt terugbrengen, tijd genoeg dus om te kijken of de pixel storend is

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Vrijdag (9 april) heb ik twee 172Xs gekocht. Hier volgen _mijn_ bevindingen (dus mijn persoonlijke mening) over de dingen die ik belangrijk vind :)

Dooie pikkies
Geen, nada, niets. Dit is gemakkelijk te controleren met MonitorTest 2.1 (www.passmark.com).

Kleuren
De kleuren zijn helder en scherp. Echter als je de kleuren vergelijkt met een Eizo L557 bijvoorbeeld dan vind ik ze toch net ietsie minder 'crisp' zal ik maar zeggen. Wat me opvalt is dat 'wit' een beetje geel overkomt. Dit is iets wat me wel opvalt bij andere TFT schermen. Misschien komt het door het backlight ofzo (iemand?), maar ik vind het niet 'hagelwit'. Digitale foto's zijn perfect van kleur.

Gaming
Ik had hiervoor een 19" CRT monitor en ik kan zeggen dat dergelijk niveau nog niet behaald is met de 172X; zeker met betrekking tot first person shooters. Ik heb een tijdje Max Payne 2 en FarCry gespeeld en de schermopbouw is gewoon veel minder strak dan met een CRT. Je merkt het pas echt als er een flikkerende lichtbron is, en je beweegt van links naar rechts. Het lijkt wel of het scherm hier moeite mee heeft. Het viel me op dat als je ervoor kiest om in bijvoorbeeld 1280x1024@60hz (ipv 1024x768)te spelen en de andere monitor uit te schakelen in windows dit effect minder werd. Ook viel me op dat de interpolatie tegenwoordig vrij goed is voor games. Ghosting heb ik overigens niet waar kunnen nemen.

Films
Films (in mijn geval The Matrix 2 en 3) vind ik goed te bekijken. De kleuren zien er erg goed uit mits je niet met je giechel op 30 cm afstand gaat zitten zoeken naar de onvolkomenheden. De onvolkomenheid die mij opviel is dat grote vlakken zwart niet echt helemaal zwart zijn, maar ietsje 'geblokt' lijkt. De workaround is dus wat afstand nemen.

Werken
In het geval van browsen, tekstverwerken en programmeren is deze monitor perfect. Rustig voor de ogen en mooi van kleur.

DVI vs Analoog
DVI heeft mijn voorkeur. Je hoeft nooit meer te calibreren. Maar eenmaal ingesteld, dan is analoog goed te doen. Ik zie geen waarneembaar verschil tussen DVI en Analoog behalve als de analoge aansluiting opnieuw aangepast dient te worden.

Conclusie
Over het algemeen ben ik redelijk tevreden (8- van 10 ). Het design vind ik geweldig. Mijn grootste ergenis is dat wit een beetje geel lijkt, maar volgens andere meningen ben ik gek en is het gewoon wit.

Gaming valt een beetje tegen, maar ik weet niet echt of er alternatieven zijn die daarin veel beter scoren in dezelfde prijsklasse. Tom's Hardware page raadt Hyundai (HyDis) schermen aan voor maximaal gameplezier. De enige monitor die ik kan vinden met een dergelijk scherm is van Iiyama, maar over dit scherm zijn de meningen over verdeeld en ik vind het gewoonweg een lelijk scherm..

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben... :)

edit
PS Ja, ik gebruik de monitor gewoon in de native resolutie. Ik heb gewoon verschillende resoluties geprobeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Laszlo op 11-04-2004 19:57 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
Thnx voor de ervaringingen, alleen wat bedoel je er precies mee dat de schermopbouw niet strak is? Wat is daarin nou precies het verschil met je CRT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Goku333 schreef op 11 april 2004 @ 18:59:
Thnx voor de ervaringingen, alleen wat bedoel je er precies mee dat de schermopbouw niet strak is? Wat is daarin nou precies het verschil met je CRT?
Als je bijvoorbeeld naar dit plaatje kijkt, dan zie je op 1/4e van onderen een streep lopen.

Ik heb er twee a drie van dergelijke lijnen gezien, onder bepaalde omstandigheden (zoals een knipperende omgeving wanneer een lamp kapot is bijvoorbeeld). Soms ziet een vuur er heel mooi uit (bijvoorbeeld als er een huis in de brands staat bij Call of Duty), maar af en toe soms zit er niet echt geweldig uit, omdat er een lichte witte waas om het vuur hangt. Helaas heb ik hier geen voorbeeldje van.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Het viel me op dat als je ervoor kiest om in bijvoorbeeld 1280x1024@60hz (ipv 1024x768)te spelen
Je moet op dit scherm ook in 1280x1024 gamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 10:42

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/28195/full.jpg

ik heb zelf dus 2 van deze schermen, kan er eigenlijk alleen maar positief over zijn. Dit zijn de enige schermen die mij hebben kunnen overtuigen om van CRT over te stappen naar TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laszlo schreef op 11 april 2004 @ 17:33:
Vrijdag (9 april) heb ik twee 172Xs gekocht. Hier volgen _mijn_ bevindingen (dus mijn persoonlijke mening) over de dingen die ik belangrijk vind :)

Gaming
Het viel me op dat als je ervoor kiest om in bijvoorbeeld 1280x1024@60hz (ipv 1024x768)te spelen en de andere monitor uit te schakelen in windows dit effect minder werd. Ook viel me op dat de interpolatie tegenwoordig vrij goed is voor games. Ghosting heb ik overigens niet waar kunnen nemen.

Gaming valt een beetje tegen, maar ik weet niet echt of er alternatieven zijn die daarin veel beter scoren in dezelfde prijsklasse. Tom's Hardware page raadt Hyundai (HyDis) schermen aan voor maximaal gameplezier. De enige monitor die ik kan vinden met een dergelijk scherm is van Iiyama, maar over dit scherm zijn de meningen over verdeeld en ik vind het gewoonweg een lelijk scherm..

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben... :)
DUH ! 1280 is de native resolutie... LOL !
lees er tegenwoordig helemaal niemand meer ??
Heb je hem ook op 800 getest? dan kan je helemaal je lol op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

[quote]Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 19:38:
[...]
DUH ! 1280 is de native resolutie... LOL !
Dat weet ik. Maar volgens mij is het is niet verboden om deze resolutie te gebruiken.. Ik wil graag de DirectX 9 features maximaal gebruiken (Anti Aliasing, Aniso, etc) en de speelbaahreid behouden. Dat alles werkt sneller op 1024x768. ;)
lees er tegenwoordig helemaal niemand meer ??
In welke context bedoel je dat?
Heb je hem ook op 800 getest? dan kan je helemaal je lol op :P
Zo traag is mijn videokaart ook weer niet :O

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Een TFT heeft 1 native resolutie, waar hij gewon het beste is. Alle andere resoluties zijn wazig, niet scherp, etc.

Dus als je je scherm wil testen, moet je het op z'n native resolutie doen, en dat is bij de 172x 1280x1024.
Als je op een andere resolutie zit, geef dan liever geen mening of review, want dan zal het niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Darkvater schreef op 11 april 2004 @ 19:54:
Een TFT heeft 1 native resolutie, waar hij gewon het beste is. Alle andere resoluties zijn wazig, niet scherp, etc.

Dus als je je scherm wil testen, moet je het op z'n native resolutie doen, en dat is bij de 172x 1280x1024.
Als je op een andere resolutie zit, geef dan liever geen mening of review, want dan zal het niet kloppen.
Ik heb mijn ervaring ietsje aangepast. Ja, ik draai gewoon op de native resolutie. De strepen die ik beschreef deden zich ook voor op de native resolutie.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DryIce
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-03 13:02
Als het goed is kan ik volgende week (besteld en betaald 03/03/04...) mijn twee 172X ophalen bij 4Launch 8)

Ik word alleen niet goed van dat gel*l over dode pixels en wat ze noemen "pixelgarantie" 8)7

Als ik ze ga ophalen haal ik ze ter plaatse uit hun verpakking en zal ze aan een grondige inspectie onderwerpen! >:)

Pixelgarantie my ass!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Laszlo schreef op 11 april 2004 @ 19:49:
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 19:38:
[...]

[...]

Dat weet ik. Maar volgens mij is het is niet verboden om deze resolutie te gebruiken.. Ik wil graag de DirectX 9 features maximaal gebruiken (Anti Aliasing, Aniso, etc) en de speelbaahreid behouden. Dat alles werkt sneller op 1024x768. ;)
Dat snap ik, maar een 172x is bedoeld op 1280, alle andere resoluties kunnen wel, maar dan boet je gewoon op je kwaliteit in.
[...]

In welke context bedoel je dat?
Ik bedoel dat je je review gekleurd brengt. Je verteld dat op 1024 het niet goed is en dat het met 1280 minder wordt. Terwijl in de manual gewoon staat dat 1280 de voorgeschreven en aangeraden resolutie is. Als jij een TFT koopt die een andere native heeft als de resolutie waar jij op speelt, dan moet je gewoon niet zeuren.

Komt voor mij over als "Ik koop een auto die volgens de handleiding 140km in zijn 3de versnelling kan en jij test hem met 120 in zijn 5de versnelling... vind je het gek dat hij niet lekker rijd." Als jij een TFT koopt die een andere native heeft als de resolutie waar jij op speelt, dan moet je gewoon niet zeuren. Dan had je maar de moeite moeten nemen even jezelf te orrienteren en even te lezen waaraan je moest voldoen.

Voor dat ik de 172x kocht speelde ik ook altijd op 1024, ik speel sindskort op 1280 en waarschijnlijk moet ik binnenkort nog een snellere videokaart kopen bij nieuwe spellen. Maar het ding speelt PRIMA op 1280
[...]

Zo traag is mijn videokaart ook weer niet :O
Je antwoord onderstreept nogmaals mijn reactie. Het gaat niet om de videokaart, maar om de resolutie van je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laszlo schreef op 11 april 2004 @ 20:02:
[...]

Ik heb mijn ervaring ietsje aangepast. Ja, ik draai gewoon op de native resolutie. De strepen die ik beschreef deden zich ook voor op de native resolutie.
Ik heb geen strepen... zou gewoon snel terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Wolfie, bedankt voor de deze keer opbouwende kritiek. Ik werk/speel/kijk dus op de native resolutie, sorry als dat niet duidelijk genoeg naar voren kwam in mijn verhaal. Welke games speel jij? Dan wil ik daar graag ook nog naar kijken (mits ik ze heb natuurlijk :) )

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Aangezien dit een ergvaringen topic is, zal ik even mijn ervaring geven.
Ik heb ervoor gekozen om een scherm met 1 dode subpixel te kopen bij pcvergelijk.
Het gaat om een blauwe hotpixel rechtsonderin, net boven de taakbalk en nauwelijks waarneembaar (onder windows zelfs zo goed als niet). Dit scheelde mij toch zo'n 120 euro. En aangezien ik toch dual ga draaien, ga ik gamen op een scherm zonder dode subpixels.
Dit scherm is via DVI aangesloten.

Kleurechtheid: Die valt imho wat tegen, maar is goed te verhelpen met de meegeleverde software.
Het scherm is super scherp en heeft zo goed als niet last van een fadend (ghosting) effect.

TV/Film kijken gaat erg goed, net zo goed als op mijn iiyama vmp 451.

Gamen: Erg goed, zelfs bij spellen als far cry en ut2004 geen last van ghosting of iig nauwelijks waarneembaar. Hierdoor krijg je niet dat minder goed kan richten ofzo. Met NFS Underground merk ik niet eens verschil met mijn crt (de iiyama).

Scrollen van tekst: Zoals bij alle andere tft's heb je toch een heel klein beetje last dat je een ghostend effect ziet. Het is alleen wel veel minder dan bij andere schermen die ik heb gezien, zoals de iiyama e430. Hierdoor kan het wat lastiger te volgen zijn als je in een tekst iets aan het zoeken bent en je lekker aan het scrollen bent.

Een vriend van mij heeft laatst een medion 19" tft gekocht en ik schrok hoeveel dat scherm last heeft van ghosting, dan ben ik echt blij dat ik meer voor mijn 172x heb betaald.

Wel vind ik het een beetje raar dat je bij zo'n duur scherm niet eens een dvi kabel krijgt.

Mijn mening is verder dat het een erg goed scherm is en zijn geld zeker waard is, jammer dat er alleen zoveel schermen zijn met dode subpixels.

Dingen als kleurverloop heb je wel, maar dat is meer omdat je er dan niet goed achter zit. Hier is zeker niet meer dan bij andere schermen. Ik denk zelfs minder dan bij andere schermen.

Het blijft een tft met alle beperkingen die erbij horen, alleen is met dit scherm het gat tussen crt en tft stukken kleiner geworden. Als Samsung een vervolg hierop zal maken, dan kan het gat zelfs zo goed als dicht zijn, aangezien ze met dit schempie er heel dicht bij zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door nhimf op 12-04-2004 12:16 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels had ik mijn 3e scherm ontvangen (vorige week).

Deze is inderdaad zonder dode of hotpixels. Als ik op de achterkant kijk zie ik dat er staat: MANUFACTURED: MARCH 2004

Dat is dus net één maandje geleden. Waarschijnlijk was deze ook één van de nieuwe lading schermen van de 172X.

Alles is perfect, géén ghosting...blurring en enzovoorts. Kleuren zijn echt goed en scherpte is ook uitmuntend.

Mijn enige minpuntje is, dat de verlichting aan de onderkant en bovenkant wat té fel is. Het is zéér merkbaar als je een film wilt bekijken in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laszlo schreef op 12 april 2004 @ 10:18:
Wolfie, bedankt voor de deze keer opbouwende kritiek. Ik werk/speel/kijk dus op de native resolutie, sorry als dat niet duidelijk genoeg naar voren kwam in mijn verhaal. Welke games speel jij? Dan wil ik daar graag ook nog naar kijken (mits ik ze heb natuurlijk :) )
"deze keer" ? :)
Ik heb nog niet rot gedaan hoor, trust me })

Ik speel vanalles eigenlijk :)
UT 2003 of 2004, Mohaa (spearhead), Call of Duty, Quake 3, Far Cry, Need for speed underground

Over het algemeen ben ik best een zeikerd, maar ik heb over mijn TFT-je niets te klagen. Op lans heb ik van collegae en vrienden veel TFT's gezien, maar die zou ik echt niet willen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:28
ik heb ook mijn scherm binnen van 4launch. Ook in maart2004 uit de fabriek gerold en geen dode pixels. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijnes is Februari 2004 en ook geen dode pixels (jammer dat ik de andere niet gecontroleerd heb op productie datum)
Het zal wel EIND Februari zijn, hahahahaha :D
:Y) _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Woehoe :P nog ff wat informatie over de pixelgarantie van Informatique :D
Geachte heer ***,

Bij het nieuwe scherm zit ook weer 8 dagen pixelgarantie.

Met vriendelijke groet,

Informatique computers en componenten BV
wat dus inhoud dat ik terug ga met mijn scherm :) want dan neem ik het "risico" wel

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gaat er nog iemand naar die TFT show :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 18:26:
gaat er nog iemand naar die TFT show :S
Ik ga het wel proberen, op de 15e, 's middags. Durf je er niet alleen heen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Verwijderd schreef op 12 april 2004 @ 17:09:
[...]

Ik speel vanalles eigenlijk :)
UT 2003 of 2004, Mohaa (spearhead), Call of Duty, Quake 3, Far Cry, Need for speed underground
Ik heb gekeken naar UT2004 en Call of Duty. Beide spellen werken inderdaad perfect. Ik heb geen last van die strepen gezien die ik wel bij Far Cry heb (zie pagina 2 van dit topic). Ik heb allerlei mogelijke instellingen en drivers (ATI Catalyst 4.3, 4.4) geprobeerd, maar het probleem blijft. Far Cry lijkt voor mij, jammer genoeg, een verhaal apart.

Ook heb ik nog Painkiller, Lord Of The Rings - Return Of the King, Legacy of Kain - Defiance getest. Alle spellen werken gewoon naar behoren, zelfs op 'non native'resoluties (sorry, ik kon het niet laten >:)).

Als kleine voetnoot wil ik nog plaatsen dat LoK Defiance relatief veel last had van ghosting (als je het vergelijkt met de andere spellen).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmotd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07 07:35
Ik heb sinds kort ook een 172X met pixelgarantie. Er zit alleen een blauwe hotpixel bij zwartbeeld; 2cm, 8cm van de rechter onder hoek. Bestaat de kans dat die hotpixel ook bij andere kleuren komt? Zoja dan stuur ik hem terug, anders kan ik er mee leven :P.

En idd ghosting valt enorm mee :), op school is het veel erger ;). (Ik moest er overigens wel even aan wennen hoe het scherm draaiingen enzo weer geeft.)

[ Voor 24% gewijzigd door tmotd op 14-04-2004 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tmotd schreef op 14 april 2004 @ 18:02:
Ik heb sinds kort ook een 172X met pixelgarantie. Er zit alleen een blauwe hotpixel bij zwartbeeld; 2cm, 8cm van de rechter onder hoek. Bestaat de kans dat die hotpixel ook bij andere kleuren komt? Zoja dan stuur ik hem terug, anders kan ik er mee leven :P.

En idd ghosting valt enorm mee :), op school is het veel erger ;). (Ik moest er overigens wel even aan wennen hoe het scherm draaiingen enzo weer geeft.)
Wat is de productie maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmotd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07 07:35
February 2004 staat op het stikkertje

Ik zie net dat de hotpixel bij alle kleuren er zit, maar dat hij alleen opvalt bij zwart. En ja ik ga me er aan erger dus dit schermpje gaat mooi terug :P.

Maar wat heeft de productie datum er mee te maken?

[ Voor 82% gewijzigd door tmotd op 14-04-2004 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Interessant: Een review bij Tom over de 12ms 172X tegen de BenQ FP767-12

http://www.tomshardware.com/display/20040413/index.html

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een review bij Tom over de 12ms 172X
Volgens Tom nog steeds (irritante) ghosting bij snelle spellen als UT en als
film-monitor helemáál geen aanrader. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
Ok, dus mensen hier, die zelf het scherm hebben en deze hebben getest met UT2003 en 2004, zeggen dat er geen ghosting is en Tom vindt van wel? Dus of mensen hier testen niet goed of hebben problemen met hun gezichtsvermogen of Ome Tom (Vincent de reviewer in dit geval) heeft een beetje heel erg last van afgeven op alles wat de naam Samsung draagt in de TFT wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Ah man, ik heb echt geen geluk :'(

Eerst een vlek op me scherm die Samsung niet om wil wisselen, dan ga ik terug naar de winkel (PC Vergelijk) om het om te wisselen en neem ik weer dezelfde scherm mee |:( .

Vandaag weer gegaan, goede scherm gepakt, nog in de winkel ook nog zelf gecheckt voor dode pixels (hebben ze daarvoor ook voor me gedaan), alles lijkt goed, niks, geen dode pixels. Kom ik thuis, ga ik ervoor zitten, en merk ik gelijk op dat de frame van de bovenkant gewoon los zit :'( . D'er zit gewoon een bult op dat ding. Godver :(

Kan ik weer het hele mikmak uitvoeren. Ik krijg er onderhand wel genoeg van!

Voor de rest niks dan lof over het scherm zelf, en PC Vergelijk die heel mooi servicegericht bezig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkvater, jij was toch diegene die z'n scherm onderspoot? (die vlek) :+

Lijkt erop dat ze met de monitor die je nu hebt ook niet zachtzinnig zijn omgegaan. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Laatst online: 25-09 06:34
Die darkvater gaat nooit zachtzinnig om met zn spullen :( :( :( :( :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shagura schreef op 15 april 2004 @ 18:58:
Die darkvater gaat nooit zachtzinnig om met zn spullen :( :( :( :( :>
dat is een understatement. Volgens mij heeft hij z'n vorige scherm met jif ingesmeerd om het schoon te maken, en in de zon gezet om het te drogen, vandaar die witte vlek 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 19:00:
[...]

dat is een understatement. Volgens mij heeft hij z'n vorige scherm heeft ie met jif ingesmeerd om het schoon te maken, en in de zon gezet om het te drogen 8)7
Psst, zo krijg ik geen garantie :Y)
btw shagura, ook lang niet meer gezien, speel je nog warcraft 3? Gaat echt flex op deze scherm 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbelpost....

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2004 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Laatst online: 25-09 06:34
Darkvater schreef op 15 april 2004 @ 19:02:
[...]

Psst, zo krijg ik geen garantie :Y)
btw shagura, ook lang niet meer gezien, speel je nog warcraft 3? Gaat echt flex op deze scherm 8)
He je zit niet in channel :'( en ik ben de enige die nog wc3 speelt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Help!!!! schreef op 14 april 2004 @ 21:35:
Interessant: Een review bij Tom over de 12ms 172X tegen de BenQ FP767-12

http://www.tomshardware.com/display/20040413/index.html
Interessante review, bedankt voor de tip. :) Ik twijfelde heel erg tussen de BenQ en de 172x. Ik ben blij met mijn huidige keuze.

Wat dingen die me opvallen zijn:
...It's hard to believe that the screen really displays 16.7 million colors, as Samsung claims.You get the feeling that you're looking at a 262K screen that has difficulty interpolating them into 16.2 million shades...
Volgens de site van Samsung en de manual heeft de 172x 16.2 mln kleuren en niet 16.7.
...For it to be even more practical, we would have preferred to have been able to attach it to a wall with nails or screws, but that wasn't possible. To do that, special brackets are required which many home users will find difficult to obtain...
Die van mij kwam wel met een bracket :?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Viper2k1 schreef op 14 april 2004 @ 23:43:
Ok, dus mensen hier, die zelf het scherm hebben en deze hebben getest met UT2003 en 2004, zeggen dat er geen ghosting is en Tom vindt van wel? Dus of mensen hier testen niet goed of hebben problemen met hun gezichtsvermogen of Ome Tom (Vincent de reviewer in dit geval) heeft een beetje heel erg last van afgeven op alles wat de naam Samsung draagt in de TFT wereld.
Als je verwijst naar het deel:
The screen still leaves perceptible ghosting
Dan vat ik dat op als 'er is ghosting, maar het valt wel mee...' (rekening houdend met de 4/5 punten die gegeven worden).

Als je het het over het ghosting gedeelte in de conclusie:
Of course, the ghosting only becomes irritating in very fast games such as Unreal Tournament 2003 or 2004. If the movement is slower, as in Vice City or Civilization, the rendering is perfectly acceptable. Soon, you'll even forget that you're playing on an LCD.
Dan kan je dat ook lezen als een algemene stelling. De vraag is dus meer imho welke mate je bereid bent te accepteren.

Ik ben een zeikerd als het gaat over gaming performance en het enige spel waar ik tot nu toe van baal is Far Cry, de rest is goed te doen. Maar jah.. Je zal het pas echt weten als je zelf een LCD aankoop hebt gedaan :) Het valt niet mee om de juiste te kiezen; reviews over LCDs zijn vaak zo tegenstrijdig...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of Tom is niet bang voor (reclame) represailles van Samsung en vertelt gewoon de waarheid? :?

Waar ik een beetje bang voor ben is de term "wennen" die je vaak hoort. Nieuwe eigenaren van een LCD zeggen dat vaak als ze de gaming-performance vergelijken met hun oude CRT bak. Tsja, als ik van een Ferrari naar een Lada overstap moet ik ook even "wennen". Die term zegt eigenlijk niets.
Ik zou dolgraag ook een LCD willen hebben, maar het is zo verdomd lastig om eens op je gemakkie in een winkel een spel te spelen. Meestal staan die dingen in 20-voud in een rack met een tekenfilm erop als demo, een drukke zaak gaat niet zomaar ff een spelletje voor je installeren.

Als je vervolgens in Tom's review leest dat het spelen van zeer snelle spellen "irritating" wordt dan slaat je twijfel enkel meer toe. Ja, een potje schaken ging geloof ik nog wel. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
Ik heb mijn versie sinds gisteren binnen en ik moet zeggen dat hij heel erg :9~ is!

Mijn opstelling:

AMD 2600+ Barton
Abit NF7-S
1Gb Kingston DDR-3200
Club3D Radeon 9800 pro 128Mb

Schermpje aangesloten met een DVI-- kabel met aan beide kanten een ontstoringsfilter. Scherm draait op 1280x1024x32 en op 75Hz. Het stikkertje achterop geeft aan dat deze in februari 2004 is gefabriceerd en heeft geen dode/kapotte pixels/subpixels. Gekocht bij 4launch.nl met pixelgarantie, ze hebben het scherm dus voordat deze is opgestuurd getest.

Aangezien mijn oude scherm (17" CRT Hansol 96kHz Dynaflat) altijd al iets donker stond heb ik het scherm lekker op de internetstand staan voor eigenlijk alles (ben nog niet met tekstverwerking bezig geweest, maar ik denk dat ik hem dan wel op de tekst stand zet).

Ik heb een aantal DVD's (ook DivX) bekeken:

Matrix deel 1 (DivX): Alles ziet er geweldig uit en ik zie niet dat dit scherm last heeft van ghosting op blurring.
Top Gun (ja sorry) (DVD): Heeft snelle actie in de schaarse dogfight, maar dit scherm doet dat super goed! Ik zie nu ineens dat deze film, door de leeftijd, wat korrelig op DVD is verschenen (zie je vooral in het blauwe van de lucht, en hoort bij de DVD) zo superscherm is dit scherm!
Fast and Furious 2 (DivX): Eerste racescene ziet er ook deze keer fantastisch uit! Kleuren van de auto's zijn goed en de actie kan dit scherm heel goed aan! Deze DivX heeft een goede qualiteit en dat is nu te zien, omdat door de verandering in schermresolutie de DivX verder gerekt moet worden en hij er dan nog redelijk goed uitziet (wordt natuurlijk nooit DVD).

Ik ben een EvE online speler en draai op dit systeem 2 accounts tegelijk, dus 2x hetzelfde spel. De kleuren veranderden heel erg toen ik van mijn oude ti-4200 overstapte op mijn huidige radeon. Deze kaart kan dit spel, met alle lighting effecten, veel beter aan. Op dit scherm speel ik EvE dus 2x in window mode en dat ziet er geweldig uit! Er zit niet veel snelle actie in dus zou er bij geen enkele tft sprake zijn geweest van ghosting of blurring en ook hier is daar dus ook geen sprake van. Zelfs niet als je je schip heel snel rond laat draaien (mensen die dit spel kennen, weten waar ik het over heb)

Ook heb ik UT2k4 gespeeld. Alle schermstanden in deze game staan bij mij op high (altijd de hoogste) en natuurlijk op 1280x1024. Ik ben eerst een heel dicht tegen een muur gaan staan en heb even een clip leeggeschoten op de muur om te zien of mijn systeem dit leuk vond. En wat denk je, geen enkel probleem! Ziet er superstrak uit! Ik zie in elk geval geen ghosting of blurring! En de ogentest voor de burgerluchtvaart ben ik al eens met vlag en wimpel doorgekomen! Dit alles is in een quick deatchmatch game op map 'phobos iets iets' (volgens mij de op 1 na onderste) en dus ik nog even wat luitjes neerraggen! Ik heb geen problemen gezien hoor, echt niet!

Ik heb, omdat ik in een computerzaakje gewerkt heb, wel eens anders gezien dan dit scherm! De Nec 2010 (20,1") was niet om aan te zien in bijvoorbeeld ghost recon, daar zag je heel goed dat de crosshair ghosting en blurring vertoonde. Ook 15" en 17" schermpjes (merk X) hebben nog wel eens een verkeerde kleur of hebben last van ghosting en blurring (natuurlijk de 17" schermpjes vaker dan de 15" versies). Deze heeft een goede kleurweergave, die desgewenst kan worden aangepast met de geleverde software of met de OSD.

Ik ga later even Far Cry installeren om te zien hoe die zich houdt. Eerst even een nieuwe HD in deze bak, want deze Seagate geeft een S.M.A.R.T. error en heeft de neiging om zo ineens te resetten 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 april 2004 @ 00:42:
[...]

Of Tom is niet bang voor (reclame) represailles van Samsung en vertelt gewoon de waarheid? :?

Waar ik een beetje bang voor ben is de term "wennen" die je vaak hoort. Nieuwe eigenaren van een LCD zeggen dat vaak als ze de gaming-performance vergelijken met hun oude CRT bak. Tsja, als ik van een Ferrari naar een Lada overstap moet ik ook even "wennen". Die term zegt eigenlijk niets.
Ik zou dolgraag ook een LCD willen hebben, maar het is zo verdomd lastig om eens op je gemakkie in een winkel een spel te spelen. Meestal staan die dingen in 20-voud in een rack met een tekenfilm erop als demo, een drukke zaak gaat niet zomaar ff een spelletje voor je installeren.

Als je vervolgens in Tom's review leest dat het spelen van zeer snelle spellen "irritating" wordt dan slaat je twijfel enkel meer toe. Ja, een potje schaken ging geloof ik nog wel. :)
Daar kan ik kort en simpel op reageren. Tom KAN niet hetzelfde scherm hebben gehad als ik, want ik heb totaal andere bevindingen.
Als er 1 een zeikerd is mbt hardware, dan ben ik het wel. Ik heb letterlijk mijn 19"CRT op de grond gezet, de 172x neergezet, even snel geconfigureerd en daarna direct alle games opgestart een rondje gerend, flink geschoten ect. Vervolgens een aantal DVD afgespeeld. Nou, ik kan je zeggen, er is mij NIETS opgevallen waar ik ontevreden over ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al zoveel verschillende dingen over deze monitor gelezen dat ik langzamerhand 8)7 aan het worden ben....

Net toen ik dacht...oke...ik weet genoeg, kreeg ik nog eens het volgende te horen.

Er zijn monitoren met 18 bits en 24 bits kleurdiepte, te merken aan 16.19 miljoen respectievelijk 16.7 miljoen kleuren. (Sommige sites van de fabrikanten doen er zo te zien nogal mysterieus over wat de kleurdiepte is, aangezien ze voor het gemak >16 miljoen kleuren op hun site zetten, ik kan de IIyama site als voorbeeld noemen)

Anyway, los van dit, ik ben er achter gekomen dat de 172X gebruik maakt van 18 bits kleurdiepte, oftewel door dithering 16.19 miljoen kleuren kan weergeven.

Nu is mijn vraag (en voor het ' gemak' plaats ik het maar onder deze topic) : maakt het echt wat uit of je 18 bits of 24 bits hebt? Hebben sommige mensen die zowel de 172X als een andere monitor MET 24 bits kleurdiepte onder ogen hebben gehad enig verschil gemerkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laszlo

Laszlo

Grrrrrr....

Echte kleuren is altijd beter dan interpolatie. De reviews spreken meestal over 'iets' echtere/sprankelendere/crispier kleuren.

Echter de schermen op dit moment die ook geschikt zijn voor games, zijn allemaal 16.2 mln kleuren met uizondering van de HyDis/Hyndai panels (waar Tom zo blij mee is) Binnenkort komt de Samsung 193 beschikbaar. Daar zit een 16.7 mln kleuren scherm in, wat dus echte 24 bit kleuren geeft en ook nog geschikt schijnt te zijn voor games.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:28
ik speel elke dag wel UT2004, en ik heb echt geen last van blurring. Dus Tom had wel een ander scherm denk ik.

Het goed calibreren van de kleuren maakt alles nog een stuk mooier trouwens!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er 1 site is die ik absoluut niet meer vertrouw is dat wel Tom's Hardware. Het lijkt er een beetje op dat nadat Tom beetje geld begon te verdienen hij een te groot deel van het werk aan de site uit handen heeft gegeven en nu het zicht op de kwaliteit een beetje zoek is.

Ik heb mijn 172x'je nu al bijna een maandje of twee en aan de reacties van de mensen die hem gebruikt hebben is duidelijk te zien dat de waardering voor dit scherm *zo* persoonlijk is dat bijna iedereen er anders op reageerd.

Zelf kan ik alleen maar zeggen dat ik weinig tot geen irritaties heb ondervonden zolang ik dit scherm heb en ik ben iemand die naar een 100Hz scherm kan kijken en nog steeds duidelijk een trilling ziet, ookal gaat het hier meer om tolerantie dan perceptie.'

Oh enne, "speel je nog warcraft 3? Gaat echt flex op deze scherm"

Dat kan ik beamen, spel heeft er nog nooit zo goed uitgezien en heb geen last meer van mn ogen na een avondje spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 12:50:
Oh enne, "speel je nog warcraft 3? Gaat echt flex op deze scherm"

Dat kan ik beamen, spel heeft er nog nooit zo goed uitgezien en heb geen last meer van mn ogen na een avondje spelen ;)
Dat had ik nou ook altijd met me CRT. Zelfs al na een paar games raakten me ogen helemaal vermoeid, doorbloed, en dan was dat niet door de agressie. Dit terwijl ik het bij andere spell, als FPS of Transport Tycoon :) nooit had.

Met deze TFT heb ik dat helemaal niet, echt heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZEN
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-03-2021

ZEN

huh? wat doe ik hier?

Hmmz, moet even zeggen dat ik erg tevreden ben met mijn 172x. Doet het super! Als je die knake dooie pixel niet mee telt dan. Dit is nu mijn 2e schermpie (vorige gewisselt, 0 dode pixel garantie is goed!) en ja hoor, weer 2 niet werkende rot dingen :(

ach ik zie het al, ze hebben me ook gewoon een scherm uit januari gegeven. ai ai.

[ Voor 15% gewijzigd door ZEN op 26-04-2004 11:54 ]

Linux server installatie en beheer (clusters failover loadbalancing): http://www.virtualconcepts.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper2k1
Voor mensen die er over zitten te denken om dit scherm te kopen: Koop hem bij 4launch! Deze winkel heeft een dode-pixelgarantie die je bij het scherm koopt (is wel even zoeken op de site, maar hij staat er echt) waarbij ze vooraf zelf kijken of het scherm dode-pixels bevat of niet. Net als TFTscherm.nl doet met hun Iiyama schermpjes. Op deze manier krijg je altijd een scherm met 0 dode pixels! hebt ik ook en zeer tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Viper2k1 schreef op 26 april 2004 @ 12:10:
Voor mensen die er over zitten te denken om dit scherm te kopen: Koop hem bij 4launch! Deze winkel heeft een dode-pixelgarantie die je bij het scherm koopt (is wel even zoeken op de site, maar hij staat er echt) waarbij ze vooraf zelf kijken of het scherm dode-pixels bevat of niet. Net als TFTscherm.nl doet met hun Iiyama schermpjes. Op deze manier krijg je altijd een scherm met 0 dode pixels! hebt ik ook en zeer tevreden mee!
Even een kleine correctie, bij TFTscherm.nl leveren ze door Iiyama gecontroleerde schermen en leveren die vervolgens aan de klant. Ze worden dus vanuit Iiyama gecontroleerd. [Je krijgt ook een Iiyama certificaat dat hij 100% pixelfout-vrij is]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
we hadden het hier over de samsung 172x hoor, dat is geen iiyama :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Ik vond 4launch wel aantrekkelijk tot ik zag hoeveel ze vroegen voor een dode pixelgarantie. Meer dan 50 EUR. Sorry hoor, maar dat is echt te veel :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darkvater schreef op 26 april 2004 @ 18:19:
Ik vond 4launch wel aantrekkelijk tot ik zag hoeveel ze vroegen voor een dode pixelgarantie. Meer dan 50 EUR. Sorry hoor, maar dat is echt te veel :|
Darkvater, heb je nu eindelijk die monitor goed ergens anders gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 19:12:
[...]

Darkvater, heb je nu eindelijk die monitor goed ergens anders gekocht?
Mycom heeft hem op dit moment ook. Voor € 599. Er zit geen pixel garantie bij maar wel een niet goed geld terug garantie van 8 dagen. Pixels vallen hierbinnen. Ik heb hem vorige week gekocht en geen dode pixels.
En verder vind ik het een wereldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Goku333 schreef op 26 april 2004 @ 18:14:
we hadden het hier over de samsung 172x hoor, dat is geen iiyama :P
Ik raad je aan de quote te lezen die ik maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
Roet schreef op 26 april 2004 @ 19:25:
[...]

Ik raad je aan de quote te lezen die ik maakte.
k heb niets gezegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 11:31
nou, na een week of 5 gewacht te hebben is dan eindelijk mijn schermpje aangekomen. Ik heb het hier intern besteld via PC-Prive. Heb er (dan wel met belastingvoordeel natuurlijk) iets van 550 euro voor moeten neerlappen. Op het eerste oog ben ik razend en witheet van woede dat me hier 550 euro voor berekend wordt. Op de bovenkant van de bezel (dus echt bovenop de monitor) zit de voor en achterkant aan elkaar geklikt, waarbij rond het hele scherm ongeveer een 'randje' van een millimeter zit. Linksboven echter zit 'voor en achterkant' helemaal tegen elkaar gedrukt. Met andere worden hoort dat zo niet. Inschakelen van het scherm leverde me in eerste instnatie een aardig beeld op, maar controle leverde een blauwe subpixel op midden in het scherm. Op zich nog niet zo opvallend, de rest van de kleuren van die pixel werken gewoon. Dus wanneer het beeld wit is ofzo zie je er niets van.

Wat ik ook heb is een enorm kleurvlak, linksonder in beeld. Als ik recht voor het scherm ga zitten en bijvoorbeeld een wit vlak opzet (en Word, notepad enzo is nou eenmaal bijna 100% wit) zie ik linksonder een grijs achtige vlek zoals al eerder besproken in dit topic.

Al met al ben ik erg kwaad op dit moment en zou het liefste met mijn maat 44 een schoen dwars door dat scherm heen parkeren. Waarom? Ik kon hier intern NIET met pixelgarantie bestellen.
Ik betaal dus 550 euro voor een scherm wat gewoon compleet niet aan wat voor eis dan ook voldoet. Wat moet ik hiermee? btw het is er een uit januari, ik kan zo gauw niet terugvinden waarom je die eigenlijk zoweizo al niet moet hebben maar das vast al een slecht teken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
In de winkel zou je m goedkoper dan 550 kunnen krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
Jah, maar 550 met belastingvoordeel wordt lekker 300 euro's ofzow, da's toch het betere werk, maar nou zit je met een slecht scherm... dan had ik hem toch liever in een echte winkel met pixelgarantie besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 11:31
Het is hier zo dat we elk jaar een gift van 453 euro krijgen voor PC-Prive wat je tot max 3 jaar kan opsparen. Wat we meer willen besteden kunnen we dan zoals bekend van het bruto loon bijbetalen. Aangezien ik toch graag een schermpje wilde, heb ik het zo opgelost. Aangezien ik die 453 nog volledig had staan kan je dus min of meer stellen dat ik voor 100 euro bruto, dus zeg netto 66 euro ofzo) een 172x heb gekocht. Maargoed in werkelijkheid heb ik er natuurlijk evengoed 550 euro betaalt en voor zo'n bak geld moet zo'n scherm gewoon in orde zijn.

Zeker nu ik beetje bij beetje de hele thread hier aan het doorlezen ben begrijp ik uberhaubt niet hoe een groot bedrijf zoals samsung het durft producten met zo'n lage kwaliteit op de markt te zetten. Ik zal dan ook alles eraan doen om een goed werkend scherm te krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Rataplan_ op 03-05-2004 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Direct reclameren bij de leverancier, dat je niet tevreden bent over het scherm, dan kan je je daar namelijk altijd op beroepen, bevestig het even op schrift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Je moet schermen uit Januari niet kopen, want die bevat heel veel foute schermen. Een productiefout waardoor minimaal 30-40% dode pixels bevat.

Ik werd zelf ook een beetje gedesillusioneerd door Samsung. Maar niet zo heel erg veel, dat ik het nog steeds niet wil. Heb het daarom maar weer besteld, nu bij Euromaxi voor 518 EUR + 15 EUR pixelgarantie. Ik ga het persoonlijk ophalen en dan zeer goed bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je er goed naar kijkt, dan is het bijna zonde dat Samsung door deze stunts een negatieve gedachte creeert over zo'n mooi product... wat een sukkels zeg.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big_one
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 13:26
The_Sukkel schreef op 01 november 2003 @ 09:45:
[...]

* als je snel door tekst scrollt of door een excel sheet: blijft de schermopbouw dan correct? Dit is heel belangrijk voor mij: op mijn werk hebben de Eizo's grote moeite om het scrollen bij te houden en eindig je vaak met een scherm waarin complete regels verminkt zijn en moet je rustig op en neer page-up en page-downen om weer een correct scherm te krijgen.
Dit heeft natuurlijk niks met je monitor te maken, maar met windows/drivers/grafische kaart.

Ik heb dit probleem nl ook bij mijn ouders op de pc, terwijl ik op dezelfde EIZO L557 nergens last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
Heeft er al iemand ervaring met het kopen van de 172X bij euromaxi + pixelgarantie? Krijg je daar dan ook echt een foutloos scherm? (pixelgarantie + scherm zijn daar namelijk erg goedkoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater

Darkvater

oh really?

Goku333 schreef op 09 mei 2004 @ 14:46:
Heeft er al iemand ervaring met het kopen van de 172X bij euromaxi + pixelgarantie? Krijg je daar dan ook echt een foutloos scherm? (pixelgarantie + scherm zijn daar namelijk erg goedkoop)
Ik heb het nu ook daar besteld. Helaas nog niet op voorraad, maar ik haal het zelf op, dus dan zal ik er wel op goed letten.

Wel vreemd dat op de website zelf niks staat over pixelgarantie. Navraag levert 15 EUR kosten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Darkvater schreef op 09 mei 2004 @ 17:51:
[...]
Wel vreemd dat op de website zelf niks staat over pixelgarantie. Navraag levert 15 EUR kosten op.
Ehm, ik kon die pixelgarantie vrij moeiteloos vinden op die site, dus dan zou ik nog maar ns kijken. Winkel -> Componenten -> Monitor TFT: dan staat ie gewoon bovenaan, kost €15,45. De tekst erbij is:
Wanneer u nu pixel garantie bij een TFT monitor koopt, heeft u 3 maanden garantie op defecte pixels. Het scherm wordt door ons van te voren gecontroleerd op defecte pixels.
Lijkt me een erg uitgebreide en nette pixelgarantie voor weinig geld. Jammer dat ze geen grote TFT's verkopen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was ook van plan om deze monitor te bestellen.

Maar begin nu toch wel erg te twijfelen aangezien ik hem vooral voor games ga gebruiken.
Of toch maar een CRT scherm halen en een paar jaartjes wachten op iets beters.
Vooral dat ghosting, lijkt me kut en ik wil gewoon games spelen op high/ very high :P

Mijn specs zijn, misschien hebben jullie er wat aan.

Athlon 64 3000
1024 mb ddr
radeon 9800 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond 4launch wel aantrekkelijk tot ik zag hoeveel ze vroegen voor een dode pixelgarantie. Meer dan 50 EUR. Sorry hoor, maar dat is echt te veel
Volgens mij is een levensverzekering op je schoonmoeder afsluiten goedkoper. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..Appelsap schreef op 09 mei 2004 @ 19:11:
[...]

Ehm, ik kon die pixelgarantie vrij moeiteloos vinden op die site, dus dan zou ik nog maar ns kijken. Winkel -> Componenten -> Monitor TFT: dan staat ie gewoon bovenaan, kost €15,45. De tekst erbij is:

[...]

Lijkt me een erg uitgebreide en nette pixelgarantie voor weinig geld. Jammer dat ze geen grote TFT's verkopen... :/
Lees ff verder..., deze garantie geldt alleen voor de zwarte en witte hoofdpixels, de rood/groen/blauwe subpixels vallen er niet onder. Stelletje grappenmakers daar. |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2004 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 02:39:
[... over Euromaxi ...]
Lees ff verder..., deze garantie geldt alleen voor de zwarte en witte hoofdpixels, de rood/groen/blauwe subpixels vallen er niet onder. Stelletje grappenmakers daar. |:(
Hmm, of dat stond er nog niet, of (meer waarschijnlijk) ik heb er overheen gelezen. Ranzig zeg. Dat is een vrij loze pixelgarantie... Een winkel om te vermijden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 23:14:
ik was ook van plan om deze monitor te bestellen.

Maar begin nu toch wel erg te twijfelen aangezien ik hem vooral voor games ga gebruiken.
Of toch maar een CRT scherm halen en een paar jaartjes wachten op iets beters.
Vooral dat ghosting, lijkt me kut en ik wil gewoon games spelen op high/ very high :P

Mijn specs zijn, misschien hebben jullie er wat aan.

Athlon 64 3000
1024 mb ddr
radeon 9800 pro
Ik speel 1280 met alles op high... welke ghosting?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.