Canon IXUS 400/430/500 deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.273 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Heb zojuist een Ixus aangeschaft :Y)
Hoe krijg ik een goeie macro foto ermee! Als ik de camera op macro stand zet (dat tulpje) en ik zet het testobject (een potlood in dit geval) op circa 15 cm afstand van de lens dan verschijnen bij het halfingedrukt houden van de sluiterknop, de AF frames overal behalve op het testobject zelf met als gevolg lekker scherp achtergrondje, wazig object op de voorgrond 8)7

Voor de rest lekker compact cameraatje, alleen jammer dat de batterij status niet te zien is, en de waarschuwing van "battery is leeg" ook werkelijk pas komt als de battery echt leeg is :'( . Daarentegen verleng je de levensduur van je Li-On batterij weer als je hem helemaal depleted pas charged. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 30-05-2004 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67410

Calvin&Hobbes schreef op 30 mei 2004 @ 20:15:
Heb zojuist een Ixus aangeschaft :Y)
Hoe krijg ik een goeie macro foto ermee! Als ik de camera op macro stand zet (dat tulpje) en ik zet het testobject (een potlood in dit geval) op circa 15 cm afstand van de lens dan verschijnen bij het halfingedrukt houden van de sluiterknop, de AF frames overal behalve op het testobject zelf met als gevolg lekker scherp achtergrondje, wazig object op de voorgrond 8)7

Voor de rest lekker compact cameraatje, alleen jammer dat de batterij status niet te zien is, en de waarschuwing van "battery is leeg" ook werkelijk pas komt als de battery echt leeg is :'( . Daarentegen verleng je de levensduur van je Li-On batterij weer als je hem helemaal depleted pas charged. ;)
moet je AIAF uitzetten, (onnozele uitvinding is dat btw), dan zit het focusframe vast in het midden. En dan zet je ehm evt op spotmeting zodat ie echt alleen in het midden scherp steld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Anoniem: 67410 schreef op 30 mei 2004 @ 21:00:
[...]

moet je AIAF uitzetten, (onnozele uitvinding is dat btw), dan zit het focusframe vast in het midden. En dan zet je ehm evt op spotmeting zodat ie echt alleen in het midden scherp steld.
U haalt wederom 2 dingen door elkaar...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115179

Waarschijnlijk een ongelooflijk domme vraag:

Ik ben van plan om een 430 te kopen, want ga 1,5 maand naar Afrika.
Nu ben ik echt een leek, t wordt mn eerste digitale camera...

Maar waar ik mee zit:
Zeer waarschijnlijk schiet ik een enorme hoeveelheid foto´s, de 1000 zal ik wel heel makkelijk overschrijden. Waarmee dus een CF512 kaartje wel een aantal keer vol zal komen te zitten.

Mijn vraag is: waar laat ik mn foto´s in de tussentijd? Mailen en opslaan op internet lijkt me nogal een gedoe als je met vele honderden MB´s aan de gang gaat. Weet iemand een makkelijke en goedkope oplossing ?

En nee ik ga geen 2GB kaart kopen want die vind ik te duur... bovendien zit de kans erin dat ik die ook vol schiet.

Ik hoop op een serieus antwoord...
O enne... ik heb dit hele forum netjes doorgenomen, dus ga niet zeggen dat ik me er makkelijk van af maak ;)

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851

Je kunt je foto's kwijt op een XS-Drive.

Importeur: 4All

Het is een soort kaartlezer met ingebouwde laptop harde schijf. Kaartje erin, druk op het copy-knopje, en het apparaat maakt een nieuwe map aan op de harde schijf waarheen je foto's worden gekopieerd. Zet er een 60 GB laptop harde schijf in, en je kunt even vooruit :)

Een van degenen die dit op voorraad heeft, is www.d95.nl. Er zijn ook andere winkels, zoals www.regenboog.net die deze apparaten hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 31-05-2004 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ff gekeken naar die XS-drive... maar dat vind ik wel heel duur worden...

iig bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90998

Getrokken met de ixus 430!

Afbeeldingslocatie: http://www.janusevents.be/pics/img.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-07 07:57
foto'tje van het Scheveningse strand

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jejansen/simbaklein.jpg

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
Tadaa! Een van m'n eerste pics met de Ixus: :Y)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/7Y5WPJ58BJRK

Groter plaatje: klik!

Oh ja en het maken van macro foto's heb ik nu ook door:
Macro stand, AiAF uit en niet inzoomen. Thnx Fuss _/-\o_

[ Voor 50% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 31-05-2004 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115201

Sinds gister ben ik in het bezit van een canon ixus 400. Tweedehands gekocht van een fotograaf die hem als speelgoed gebruikte. Nu leek het gister allemaal goed te werken maar thuis aangekomen bleek het schermpje niet in order te zijn. Alleen in stand 3 om foto's te maken heb ik beeld. Wil je standaad foto's maken dan krijg je geen beeld. Ook het terug kijken naar gemaakte foto's werkt niet. Nou heb ik de update van de filmware gedownload maar kan deze niet installeren om dat het updaten moet gebeuren in het menu wat zit bij het terug kijken van de foto's. Je kan door het menu heen komen (je hoort de piepjes) maar je kan niet zien waar je je in het menu bevind omdat het scherm daar zwart blijft. Het scherm is dus niet kapot omdat het wel bij de derde functie van foto's maken werkt. Maar in de overige menu's kan ik niet komen. Het moet bijna wel een software probleem zijn maar kan de filmware niet updaten. Is het aan te raden dat iemand van dit forum verteld met hoeveel klikjes ik bij het updaten kom? De nieuwe filmware staat ondertussen op mijn geheugen kaart. Heeft iemand ervaring met dit probleem? Alle hulp is welkom.
Voor ik hem terug breng na de fotograaf wil ik zeker weten dat het mij niet lukt. Ik heb hem namelijk voor een koopje kunnen overnemen omdat hij hem nooit gebruikte. Hij beweert ook nooit die menu's gebruikt te hebben. De camera ziet er ook uit als nooit gebruikt. Ik heb geen bon, zou de garantie nog terug te halen zijn op basis van het serial nummer. De camera is een half jaar oud...

Alle reacties zijn wekom.
Vincent H.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Wel mooie plaatjes van die Ixussen. Ik heb zelf ook net de 430 besteld (hoop hem deze week op te kunnen halen) en mijn beweegredenen kunnen jullie hier lezen:
[rml]zimbab in "[ Digit. Camera] Welke heb je? of ben je ..."[/rml]

Ik hoop dat ie me gaat bevallen en zal hier wel wat links naar foto's posten als de tijd daar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851 schreef op 31 mei 2004 @ 00:50:
Je kunt je foto's kwijt op een XS-Drive.

Importeur: 4All

Het is een soort kaartlezer met ingebouwde laptop harde schijf. Kaartje erin, druk op het copy-knopje, en het apparaat maakt een nieuwe map aan op de harde schijf waarheen je foto's worden gekopieerd. Zet er een 60 GB laptop harde schijf in, en je kunt even vooruit :)

Een van degenen die dit op voorraad heeft, is www.d95.nl. Er zijn ook andere winkels, zoals www.regenboog.net die deze apparaten hebben.
Die XS-drive is een makkelijke oplossing... maar helaas wel erg prijzig. Ik dacht eerst eraan om het met behulp van een cd-brander te proberen, maar dat wordt een beetje moeilijk daar. Iemand nog een andere (geen honderden euro´s kostende) oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CommanderKeen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 21:13
KnOeFz schreef op 21 mei 2004 @ 11:22:
Zat zojuist een beetje te surfen en kwam een firmware upgrade tegen op een canon website voor de ixus 400. Mijn toestel is van versie 1.0.0.0 naar 2.0.0.0 gegaan. Volgens de omschrijving die er bij zat maakt dit de camera PictBridge compatible. Ik doe hier (nog) niets mee maar misschien anderen wel? Houd er wel rekening mee dat persoonlijke instellingen zijn na de upgrade zijn gewist.

http://web.canon.jp/Imaging/IXUS400/ixus400_firmware-e.html

edit:
De firmware dateert al van 02.10.2003 maar ik kon er met de search op het forum hier niets over vinden. Weet iemand misschien of er ook gehackte firmware voor de Ixus 400 bestaat zoals deze voor de 300D? http://satinfo.narod.ru/en/index.html Ik zou bijvoorbeeld de AF uit willen kunnen zetten in de auto modus.
hmm, interessant, alleen ik zou echt niet weten wat pictbridge is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58110

Ik heb mijn Ixus 430 + 256 kaartje binnen :D

Alleen vind ik het vreemd dat in het info menu de camera 243 mb aangeeft ipv 256 mb of heeft dat te maken met het berekenen van de mb's? (1000 kb of 1024 kb per mb).

Ik zal nu ff gaan spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:59
Ik heb mn net nieuwe Ixus 430 maar ns meegenomen naar Pinkpop! Mij bevindingen: Ten eerste is het ongeloofelijk vervelend dat je niet weet wanneer de accu op is. Helemaal op zo'n festival waar je niets kunt opladen. Mijn acu was al op de tweede dag leeg..
Foto's maken van artiesten met alleen spotlights erop is mij nog niet goed gelukt: ookal staat de ixus op iso 400 (krijg je een kortere sluitertijd toch?), toch moet hij te lang open staan om genoeg licht te vangen en krijg je vage foto's.
Met de duurzaamheid zit het denk ik wel snor: Op de eerste dag heb ik hem gewoon in mn broekzak mee het festival terrein op genomen en de andere dagen heeft ie in een tent gelegen (zeer uiteenlopende temperaturen, kans op condens!) maar hij doet het dus nog perfect.
Tot zover mijn bevindingen :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
Menesis schreef op 01 juni 2004 @ 20:28:
.... ongeloofelijk vervelend dat je niet weet wanneer de accu op is....
Inderdaad daarom adviseerde die verkoper mij ook een extra batterij aan te schaffen, merk wel op dat de canon accu's veel duurder zijn dan de nameless brands.

[ Voor 4% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 01-06-2004 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
HAMA accu's kosten weinig en doen het top. Neem altijd één extra mee. Heb die van mij bij Digicamshop.nl gekocht voor een prima prijs. Overigens kan ik met een volle accu echt wel 3 dagen veel schieten. Gewoon niet teveel bekijken en flink de zoeker gebruiken ipv. het scherm...

[ Voor 7% gewijzigd door havana op 01-06-2004 22:12 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Maar ja... Iedereen wil altijd zien hoe die op de foto staat he :P

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105997

Ik heb nu eindelijk een ixus 430, ik heb al een fot'tje of 130 gemaakt en nu wilde ik mn kaartje legen en alle foto's op compu zetten. Ik wilde alles in Tiff hebben, omdat je het dat goed met photoshop kunt bewerken. Maar het is haast onmogelijk om een beetje snel tiff bestanden te maken via de software die je erbij krijgt. Dat van arcsoft loopt de heel tijd half vast en zuipt mn cpu leeg :S

weet iemand beter program voor tiff. Owja wat is aiaf en wat heb je deraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom maak je je TIFF bestanden dan niet met Photoshop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105997

Omdat als je hem uit je camera laat poepe als jpeg dan ben je de kwaliteit kwijt, dan kan je wel terug naar tiff maar dan is het even lelijk als jpeg. Elke keer dat je comprimeerd verlies je zowiso kwaliteit.

Maar zijn er dus betere programmas om je foto's op je computer neer te zetten?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 105997 op 02-06-2004 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan moet je een camera nemen met RAW ondersteuning. TIFF is véél te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
  • Laatst online: 10-06 16:10
Anoniem: 115179 schreef op 31 mei 2004 @ 00:15:
Waarschijnlijk een ongelooflijk domme vraag:

Ik ben van plan om een 430 te kopen, want ga 1,5 maand naar Afrika.
Nu ben ik echt een leek, t wordt mn eerste digitale camera...

Maar waar ik mee zit:
Zeer waarschijnlijk schiet ik een enorme hoeveelheid foto´s, de 1000 zal ik wel heel makkelijk overschrijden. Waarmee dus een CF512 kaartje wel een aantal keer vol zal komen te zitten.

Mijn vraag is: waar laat ik mn foto´s in de tussentijd? Mailen en opslaan op internet lijkt me nogal een gedoe als je met vele honderden MB´s aan de gang gaat. Weet iemand een makkelijke en goedkope oplossing ?

En nee ik ga geen 2GB kaart kopen want die vind ik te duur... bovendien zit de kans erin dat ik die ook vol schiet.

Ik hoop op een serieus antwoord...
O enne... ik heb dit hele forum netjes doorgenomen, dus ga niet zeggen dat ik me er makkelijk van af maak ;)

Alvast bedankt !
Er zijn een aantal oplossingen mogelijk....

Het goedkoopste, maar dat moet je wel even van tevoren uitzoeken, is nagaan of er fotoshops in de buurt zitten waar jij naartoe gaat. Meestal hebben die wel 1 machine waar je je geheugenkaart op een cdtje kan branden.

Een andere (niet echt goedkope oplossing) is een apple ipod kopen/lenen van iemand samen met een kaartlezer en dan zo je foto's overzetten naar je ipod. (ik heb zelf een 40Gb model met de lezer en het werkt prima, je kan ook filmpjes enzo overzetten)

Ik weet niet of er inmiddels nieuwere mp3-spelers/harddisks uit zijn met ingebouwde kaartlezers?

Succes iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
Heb zelf een vraagje, er is inmiddeld lang en breed bekend dat er een firmware hack beschikbaar is voor de 300D, maar is er geen firmware beschikbaar voor de IXUS 400??

Het lijkt me nl. zo relaxed als je de sluitertijd handmatig korter dan 1 sec. kan instellen en dat je evt. de diafragma-opening handmatig kan instellen. (ik weet niet of ik dat laatste correct heb geformuleerd?)

Een SLR camera voor erbij is neit echt een goedkope optie. Voor de rest vind ik de camera echt een superapparaat! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:22

Entity

9000rpm

Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar geworden van een Ixus 430. Na veel wikken en wegen (ik twijfelde tussen de Ixus 430, de Powershot A80 en de veel goedkopere Kodak DX6440) toch besloten om de Ixus te nemen, vooral vanwege het kleine formaat en uiteraard de uistekende kwaliteit, maar dat had de A80 ook.

Ik ga het topic maar eens doornemen nu, de accu moet toch eerst nog opladen :'( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 41851 schreef op 02 juni 2004 @ 21:32:
Dan moet je een camera nemen met RAW ondersteuning. TIFF is véél te groot.
Over dat 'kwaliteits verlies' van JPEG in de Ixus 430: Volgens DPreview.com waren er totaal geen jpg-artifacts zichtbaar op de foto's van de Ixus 400. Zelfs het verschil tussen superfine en fine zou niet zichtbaar zijn! En die ixussen ondersteunen idd alleen jpg...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
Nu m'n eerste macro foto met de Ixus: O-)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/67HOR41J461R

En inderdaad thnx voor de tip Havana, die Hama accu's zijn een stuk goedkoper!
By the way waarom is de "Red Eye" reductie lamp nou rood 8)7 en nogal fel (ik zie nog steeds een rode waas voor m'n ogen)

[ Voor 6% gewijzigd door Calvin&Hobbes op 03-06-2004 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Die Red Eye Reduction werkt sowieso erg slecht. Eén van de weinige slechte punten van de IXUS.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97569

fuck, hij is gevallen, nu is de lens eruit geschoven, en wil niet meerr terug.

dit valt niet onder de garantie lijkt mij?

heeft iemand een oplossing?
of ie nog gemaakt kan worden door een fotograaf ofzo?

help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:50
Anoniem: 97569 schreef op 03 juni 2004 @ 20:26:
fuck, hij is gevallen, nu is de lens eruit geschoven, en wil niet meerr terug.

dit valt niet onder de garantie lijkt mij?

heeft iemand een oplossing?
of ie nog gemaakt kan worden door een fotograaf ofzo?

help!
Bel eens met de helpdesk van Canon, je lens hoort er, lijkt mij, niet zomaar uitteschuiven. Verder kun je ook nog naar een camera-expert toe, om ernaar te kijken...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52687

Ben ik de enigste met Ixus 500 ;( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Anoniem: 52687 schreef op 03 juni 2004 @ 22:50:
Ja, ik denk het wel...
Aangezien iedereen in dit topic de Ixus 400/430 - 500 verschillen weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorgV
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-11-2024
Gisteren een IXUS 400 besteld voor e.315 ... Ik dacht, een 400 en 430 zijn toch hetzelfde. Maareuh, ik begon opeens te twijfelen, omdat de 400 toch een 'discontinued' model is. Denken jullie dat ik daar nadelen mee ga ondervinden, bv. met betrekking tot firmware updates enzo? Of was dit toch de beste (goedkoopste/meest waar voor je geld) keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Je bent vast niet de enige. Prima toestelletje.

[ Voor 6% gewijzigd door havana op 04-06-2004 10:54 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

komt het vaker voor dat de lens van de ixus 430 niet meer helemaal terug wil? dat ie zo'n 1 cm eruit blijf steken?

en nu iets heel anders: zijn jullie flitsfoto's ook zo lelijk? de kleuren vallen weg en een mensenhuid wordt gelig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67410

Anoniem: 97569 schreef op 04 juni 2004 @ 14:53:
komt het vaker voor dat de lens van de ixus 430 niet meer helemaal terug wil? dat ie zo'n 1 cm eruit blijf steken?
nee dit is niet normaal

en nu iets heel anders: zijn jullie flitsfoto's ook zo lelijk? de kleuren vallen weg en een mensenhuid wordt gelig?

kwestie van witbalans goed zetten :D
JorgV schreef op 04 juni 2004 @ 10:14:
Gisteren een IXUS 400 besteld voor e.315 ... Ik dacht, een 400 en 430 zijn toch hetzelfde. Maareuh, ik begon opeens te twijfelen, omdat de 400 toch een 'discontinued' model is. Denken jullie dat ik daar nadelen mee ga ondervinden, bv. met betrekking tot firmware updates enzo? Of was dit toch de beste (goedkoopste/meest waar voor je geld) keuze?
maakt geen fuck uit, beste keus is imo de s400

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 67410 op 04-06-2004 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67410 schreef op 04 juni 2004 @ 14:55:

nee dit is niet normaal

kwestie van witbalans goed zetten :D
maar heeft niemand anders dit al eerder gehad? (dat de lens niet volledig terug wilde)

de foutmelding is trouwens E18
wat betekend dit?

de witbalans is perfect in het buitenlicht, maar alleen niet als er binnen wordt gefotografeerd met flits. als ik de witbalans verzet, veranderd de "kleur" dan ook met de buitenfoto's?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 97569 op 04-06-2004 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Laatst online: 20-06 15:29
Als ik het dus goed begrijp kun je (vanwege de prijs en de geringe verschillen) beter een 430 of 400 nemen ipv een 500???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97569 schreef op 04 juni 2004 @ 20:43:
[...]

maar heeft niemand anders dit al eerder gehad? (dat de lens niet volledig terug wilde)

de foutmelding is trouwens E18
wat betekend dit?

de witbalans is perfect in het buitenlicht, maar alleen niet als er binnen wordt gefotografeerd met flits. als ik de witbalans verzet, veranderd de "kleur" dan ook met de buitenfoto's?
E18 is de foutmelding die je krijgt als je problemen hebt met het mechanisme van je lens. De A70 heeft dezelfde foutmelding, en die gaat soms spontaan kapot, blijkbaar.

Jij hebt echter je camera laten vallen... daarvoor krijg je geen garantie, die reparatie zul je moeten betalen. Reken maar op een 150 euro.... Daar beginnen de prijzen van Canon. :/ Ze hebben voor elk specifiek probleem een vaste, minimale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20380

eerdepeer schreef op 03 juni 2004 @ 11:23:
Heb zelf een vraagje, er is inmiddeld lang en breed bekend dat er een firmware hack beschikbaar is voor de 300D, maar is er geen firmware beschikbaar voor de IXUS 400??

Het lijkt me nl. zo relaxed als je de sluitertijd handmatig korter dan 1 sec. kan instellen en dat je evt. de diafragma-opening handmatig kan instellen. (ik weet niet of ik dat laatste correct heb geformuleerd?)

Een SLR camera voor erbij is neit echt een goedkope optie. Voor de rest vind ik de camera echt een superapparaat! :D
Ja dat echt wel relaxt zijn. Heb je bijna een A80 in het formaat van een IXUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97569 schreef op 04 juni 2004 @ 20:43:

de witbalans is perfect in het buitenlicht, maar alleen niet als er binnen wordt gefotografeerd met flits (fletse kleuren). als ik de witbalans verzet, veranderd de "kleur" dan ook met de buitenfoto's?
komt wel goed met de cam :)

nu rest mij alleen nog de witbalans vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

havana schreef op 03 juni 2004 @ 19:57:
Die Red Eye Reduction werkt sowieso erg slecht. Eén van de weinige slechte punten van de IXUS.
Hmm ik heb anders maar 1 rode-ogen-foto gehad van de 300....Toeval of werk de red eye reduction toch stiekem goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:19

Roy

Hobbies?

Sinds gisteren heb ik ook een nieuwe digicam. Ik heb m'n oude Ixus v2 verkocht en een nieuwe besteld :)
Nu had ik dus de Ixus 430 besteld via internet, maar ik kreeg een Powershot S410, oftwel de Amerikaanse versie. Nu maakt dat mij op zich niets uit, want ze zijn toch precies hetzelfde. Alleen heb ik wel 1 probleempje: ik kan geen gebruik maken van de Canon Image Gateway en ik kan niet registreren. Is dit echt een gemis en het ruilen tegen een Ixus 430 waard? Of heeft het weinig toegevoegde waarde?

En met het Remote Capture programma kan je bij deze camera niet de lange sluitertijd instellen? Dat kon namelijk bij mijn V2 wel, maar nu is deze optie niet meer aanwezig :S. Hebben jullie daar ook last van?

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe heb je dat opgelost / ga je dat oplossen?
nu rest mij alleen nog de witbalans vraag...
Veel camera's kunnen perfect auto-witbalanseren in de buitenlucht. Binnen wordt het al wat moeilijker. Je kunt hem op auto laten staan, maar door het gemengde licht (beetje van buiten, beetje van de verlichting), gaat de camera helemaal fout als je pech hebt.

Als je gloeilamp- of TL-verlichting hebt, kun je proberen met instellingen "Tungsten" voor gloeilampen, en "Fluorescent" voor TL-licht. Nog véél beter is de camera richten op iets dat in daglicht écht wit is, zoals een wit stuk papier, en dan handmatig balanseren, maar ik weet niet of de Ixus dit kan.

Voor de flitser moet je de camera instellen op daglicht, omdat de flitser op daglicht is gebalanseerd.

Als je de witbalans verzet om binnen goede foto's te maken, dan veranderen de buitenfoto's van kleur, in de tegenovergestelde richting. Zorg dat je dus de witbalans steeds eerst goed zet.

Witbalans voor gloeilampen: compenseert geel/rood met het verhogen van blauw.
Effect buiten: je foto's worden blauw.

Witbalans tegen TL-verlichting: compenseert het groen van de verlichting.
Effect buiten: je foto's worden paarsachtig.

Witbalans voor daglicht: Standaard instelling. Compenseert vaak helemaal niets; camera fotografeert wat hij ziet. Werkt goed in veel situaties buiten.
Effect binnen: bij gloeilampverlichting worden je foto's geel/rood, bij TL-verlichting worden ze groen.

Witbalans tegen bewolkte lucht: compenseert het blauwe licht met meer rood.
Effect binnen: foto's worden te rood. Fotografeer je ook nog onder gloeilamplicht, en dan met bewolkte witbalans instelling, dan blijft er alleen nog maar rood/oranje over.

Je moet dus steeds de witbalans goed zetten, of je moet een speciaal effect willen bereiken. Bij zonsondergang wil je geen compensatie: stel dan daglichtbalans in. Zet je hem op auto, dan gaat de camera blauw invoegen om het rode licht te neutraliseren, waardoor het effect van je zonsondergang naar de maan is.

Hope this helps :)
Anoniem: 97569 schreef op 05 juni 2004 @ 14:16:
Hmm ik heb anders maar 1 rode-ogen-foto gehad van de 300....Toeval of werk de red eye reduction toch stiekem goed?
Het rodo-ogen-effect is afhankelijk van waar de persoon staat, hoe jij de camera vasthoudt, (stand van de flitser dus, horizontaal/vertikaal), van de omgeving, of de persoon lenzen/bril draagt (met bril of lenzen heb je vaak veel minder last van rode-ogen-effect), en de algehele belichting van de omgeving. In het algemeen krijg je rode-ogen-effect het ergst als je recht in iemands gezicht flitst, en de Ixus kan dit niet goed compenseren.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 05-06-2004 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
Helemaal geen last van rode ogen ;)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/J9461SKGKT50

Dit is dus een hert op circa 10 meter afstand, wel veel ruis en veels te weinig licht (bladerdek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851 schreef op 05 juni 2004 @ 14:59:

Hoe heb je dat opgelost / ga je dat oplossen?

Veel camera's kunnen perfect auto-witbalanseren in de buitenlucht. Binnen wordt het al wat moeilijker. Je kunt hem op auto laten staan, maar door het gemengde licht (beetje van buiten, beetje van de verlichting), gaat de camera helemaal fout als je pech hebt.

Als je gloeilamp of TL-verlichting hebt, kun je proberen met instellingen "Tungsten" voor gloeilampen, en "Fluorescent" voor TL-licht. Nog véél beter is de camera richten op iets dat in daglicht écht wit is, zoals een wit stuk papier, en dan handmatig balanseren, maar ik weet niet of de Ixus dit kan.

Voor de flitser moet je de camera instellen op daglicht, omdat de flitser op daglicht is gebalanseerd.

Als je de witbalans verzet om binnen goede foto's te maken, dan veranderen de buitenfoto's van kleur, in de tegenovergestelde richting. Zorg dat je dus de witbalans steeds eerst goed zet.

Witbalans voor gloeilampen: compenseert geel/rood met het verhogen van blauw.
Effect buiten: je foto's worden blauw.

Witbalans tegen TL-verlichting: compenseert het groen van de verlichting.
Effect buiten: je foto's worden paarsachtig.

Witbalans voor daglicht: Standaard instelling. Compenseert vaak helemaal niets; camera fotografeert wat hij ziet. Werkt goed in veel situaties buiten.
Effect binnen: bij gloeilampverlichting worden je foto's geel/rood, bij TL-verlichting worden ze groen.

Witbalans tegen bewolkte lucht: compenseert het blauwe licht met meer rood.
Effect binnen: foto's worden te rood. Fotografeer je ook nog onder gloeilamplicht, en dan met bewolkte witbalans instelling, dan blijft er alleen nog maar rood/oranje over.

Je moet dus steeds de witbalans goed zetten, of je moet een speciaal effect willen bereiken. Bij zonsondergang wil je geen compensatie: stel dan daglichtbalans in. Zet je hem op auto, dan gaat de camera blauw invoegen om het rode licht te neutraliseren, waardoor het effect van je zonsondergang naar de maan is.

Hope this helps :)

[...]

Het rodo-ogen-effect is afhankelijk van waar de persoon staat, hoe jij de camera vasthoudt, (stand van de flitser dus, horizontaal/vertikaal), van de omgeving, of de persoon lenzen/bril draagt (met bril of lenzen heb je vaak veel minder last van rode-ogen-effect), en de algehele belichting van de omgeving. In het algemeen krijg je rode-ogen-effect het ergst als je recht in iemands gezicht flitst, en de Ixus kan dit niet goed compenseren.
Dat regelt de winkel :)

Dank je, als ik mijn ixus weer terug heb, zal ik daar eens mee gaan spelen :)

Hmm, doe ik het toch goed 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Veel succes met het terugkrijgen van een werkende camera, en het instellen van de witbalans. Misschien maak ik binnenkort wat fotootjes ter vergelijking.

Mariekje: haal die spelfout even uit je quote:
"Je moet dus steets de witbalans goed zetten" => steeds

* schaam *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851 schreef op 05 juni 2004 @ 17:25:
Veel succes met het terugkrijgen van een werkende camera, en het instellen van de witbalans. Misschien maak ik binnenkort wat fotootjes ter vergelijking.

Mariekje: haal die spelfout even uit je quote:
"Je moet dus steets de witbalans goed zetten" => steeds

* schaam *
done :)
kan iedereen overkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:19

Roy

Hobbies?

Maar om even terug te komen op mijn quote:
Roy schreef op 05 juni 2004 @ 14:43:
Sinds gisteren heb ik ook een nieuwe digicam. Ik heb m'n oude Ixus v2 verkocht en een nieuwe besteld :)
Nu had ik dus de Ixus 430 besteld via internet, maar ik kreeg een Powershot S410, oftwel de Amerikaanse versie. Nu maakt dat mij op zich niets uit, want ze zijn toch precies hetzelfde. Alleen heb ik wel 1 probleempje: ik kan geen gebruik maken van de Canon Image Gateway en ik kan niet registreren. Is dit echt een gemis en het ruilen tegen een Ixus 430 waard? Of heeft het weinig toegevoegde waarde?

En met het Remote Capture programma kan je bij deze camera niet de lange sluitertijd instellen? Dat kon namelijk bij mijn V2 wel, maar nu is deze optie niet meer aanwezig :S. Hebben jullie daar ook last van?
Ik heb contact opgenomen met de winkel waar ik de camera gekocht heb. En ik kan de camera om komen ruilen, in originele en onbeschadigde verpakking en alleen ongeschonden staat. Dat is dus klere-werk, moet ik alle papiertjes en plasticjes weer bij elkaar zoeken.

Maar is die Image Gateway iets nuttigs? want anders laat ik gewoon zo, en dan ga ik wel door het leven met een Powershot S410 :P

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, hoe zit dat eigenlijk met die Image Gateway?

Hoe kun je je daar op aanmelden etc?
Daar kun je toch foto's hosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Laatst online: 18-02 22:09

ForrestX

a click away from satisfaction

Calvin&Hobbes schreef op 03 juni 2004 @ 19:36:
Nu m'n eerste macro foto met de Ixus: O-)

[afbeelding]

En inderdaad thnx voor de tip Havana, die Hama accu's zijn een stuk goedkoper!
By the way waarom is de "Red Eye" reductie lamp nou rood 8)7 en nogal fel (ik zie nog steeds een rode waas voor m'n ogen)
die rode lamp is niet anti red eye, maar auto focus assist beam, voor goede autofocus in het donker....

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1190505.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07 23:50
Ik heb eergisteren mijn Ixus 430 gekregen, nadat mijn Ixus 400 defect was geraakt. Er zijn toch nog een paar kleine verschillen die ik nog niet in dit topic heb gelezen. De volgende verschillen zijn aanwezig:

Extra knop om direct te printen naar PictBridge compatible printers (dit hebben we al meer gehoord).

"Snelle beelden", waarmee de vertraging van de sluitertijd wordt verminderd. Heeft wel de beperking dat dit alleen werkt met LCD ingeschakeld en beeld bevriest tijdens het scherpstellen. Ik heb hier nog niet mee geexperimenteerd.

Instelbare spaarstand die de LCD uitschakelt na de ingestelde tijd. Na 3 minuten gaat het toestel helemaal uit (maar dit laatste deed de Ixus 400 ook al).

Verder heb ik het idee dat het toestel iets sneller is opgestart dan de Ixus 400, maar hiervoor zou ik ze eigenlijk eens naast elkaar moeten zetten. Ook het beeld lijkt mooier dan de Ixus 400. Technisch en optisch schijnt er geen verschil te zijn. Wellicht een software issue of het komt omdat het de laatste dagen mooi weer is en de foto's daarom mooier zijn.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Laatst online: 18-02 22:09

ForrestX

a click away from satisfaction

ben nog op zoek naar een mooi tasje voor de 430, en betaalbaar...vind € 40.00 echt te veel...

en iemand ervaringen met clone accu's?

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1190505.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ForrestX schreef op 09 juni 2004 @ 22:01:
ben nog op zoek naar een mooi tasje voor de 430, en betaalbaar...vind € 40.00 echt te veel...

tasjes: iets van samsonite misschien? de makemo's of de special sportive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Bij Informatique hebben ze een origineel Canon tasje voor 27,90 euro: *klik*. Die heb ik zelf ook, het is een lekker klein tasje voor aan je riem met wat ruimte voor extra geheugen en/of accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Neej, ik heb er nu ook 1 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37864

Anoniem: 97569 schreef op 07 juni 2004 @ 18:23:
Ja, hoe zit dat eigenlijk met die Image Gateway?

Hoe kun je je daar op aanmelden etc?
Daar kun je toch foto's hosten?
Ja, je kunt je er voor aanmelden als je een canon cam hebt. Je kunt er foto's op zetten in zelf in te richten foto albums. Vervolgens kan je mensen per e-mail uitnodigen foto's uit jouw album te komen bekijken; het is dus NIET een pbase.com-achtig iets, maar het is wel gratis voor canon gebruikers. Ik gebruik 't uiteindelijk niet; het moeten uitnodigen van mensen is me te onhandig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana

Lees dit topic en het vorige IXUS topic eens door. Staat het allemaal in.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 08:48
Ik heb onlangs een Ixus II gekocht.

Iemand enig idee of deze zichzelf oplaad via de USB poort zoals de verkoper mij verteld heeft? Geloof er namelijk niets van?

Overigens mooie tasjes zijn te vinden op www.ebay.com voor omstreeks 8 a9 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Onzin over dat opladen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114230

Ik denk dat ik de canon ixus 430 ga kopen, maar wat ik me nou afvraag waar ik die het beste kan kopen. Als je in de pricewatch kijkt zie je toch wel allemaal bedrijven die niet zo heel betrouwbaar lijken en ik wil me camera binnen twee weken thuis hebben, want dan ga ik op vakantie, het liefst eerder want dan kan ik er nog mee spelen. Ophalen is voor mij niet zo'n probleem: ik kan in het weekend vrij reizen.
Om nou naar de dichtstbijzijnde speciaalzaak te gaan vind ik ook zonde, want dat scheelt minstens 100 euro

Ook wil ik er een tasje bij, extra accu misschien? is dat handig? ik ga dit jaar interrailen dus ik kan hem niet echt overal opladen en natuurlijk een extra cf kaartje van 256 of 512 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Bij een zaak als www.cameranu.nl kun je 'm zelf ophalen, dus 100% betrouwbaar. Dit is trouwens gewoon een goede zaak. Ook hebben ze daar extra accu'tjes en CF-kaartjes voor prima prijzen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Ik heb mijn Ixus 430 bij Informatique gehaald, een hele goede, betrouwbare zaak. Hij kost daar 376 euro op dit moment. Je kunt hem ophalen daar, maar ook op laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mn IXUS430 nu enkele dagen, heb al een keer of 3 moeten opladen... maar heb niet heel veel foto´s gemaakt.
Iemand enig idee hoe lang een accu meegaat (hoeveel foto´s ongeveer) als je met het schermpje uit foto´s maakt ?
En weet iemand misschien waar je een batterijindicator kan aanzetten? want nu geeft ie een melding als ie echt zo goed als leeg is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115179 schreef op 13 juni 2004 @ 20:49:
Ik heb mn IXUS430 nu enkele dagen, heb al een keer of 3 moeten opladen... maar heb niet heel veel foto´s gemaakt.
Iemand enig idee hoe lang een accu meegaat (hoeveel foto´s ongeveer) als je met het schermpje uit foto´s maakt ?
En weet iemand misschien waar je een batterijindicator kan aanzetten? want nu geeft ie een melding als ie echt zo goed als leeg is :?
Ik maak gemiddeld 180 foto's met 1 oplaadbeurt met scherm aan

Er zit geen batterijindicator op, dat is al verschillende keren aan bod gekomen in dit en het vorige topic
Als ie aangeeft dat ie op is, kun je er nog enkele foto's mee maken

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Dat vind ik gelijk ook het grootste nadeel aan mijn 430. Ik zit er sterk aan te denken om een reserve accu aan te schaffen om zeker te zijn dat ik niet met een lege accu zit als ik veel foto's ga maken. Ik ga weleens naar autoshows enzo en dan wil ik zonder problemen veel foto's kunnen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Accu'tje kopen direct doen! Kost werkelijk niks en is echt nogal praktisch. HAMA accu'tjes hebben een goed prijs/kwaliteit verhouding. Kijk eens bij www.digicamshop.nl bijvoorbeeld.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ik heb ook gelijk een 2e (wel eens ware gewoon officiele Canon, wel onder de winkelprijs ;)) accu erbij gekocht...
En heb hem soms echt wel eens moeten gebruiken, omdat me eerste leeg was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tha BasZ schreef op 14 juni 2004 @ 11:40:
Ik heb ook gelijk een 2e (wel eens ware gewoon officiele Canon, wel onder de winkelprijs ;)) accu erbij gekocht...
...
hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :D
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Tha BasZ schreef op 14 juni 2004 @ 11:40:
En heb hem soms echt wel eens moeten gebruiken, omdat me eerste leeg was...
Bij Informatique hebben ze een GP accu voor 35 euro, dat zijn volgens mij ook wel goede. De batterijen van GP zijn iig wel erg goed. Bij digicamshop is de Hama 49 euro, voor die prijs kun je bij Informatique ook een originele Canon accu kopen.

Iemand ervaring met de GP accu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
je moet even kijken op www.accuspecialist.com daar heb ik er ook 1 gekocht voor 25 euro's incl. verzenden. Dat ding werkt net zo goed als de originele! :) echt waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Daar staat geen merk bij zie ik en daar ben ik een beetje huiverig van. Ik heb in een oudere GSM ook weleens non-branded accu's gebruikt, maar die gingen allemaal redelijk snel kapot. Dan geef ik liever wat meer uit voor een accu van een bekend merk, daar heb ik meer vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20380

even weer wat plaatjes afgelopen weekend geschoten in Barcelona tijdens het MotoGP weekend. Eigenlijk voor het eerst dat ik echt foto's heb geprobeert te maken met deze cam.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pgeraets/barcaklein/IMG_0067klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pgeraets/barcaklein/IMG_0075klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pgeraets/barcaklein/IMG_0078klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pgeraets/barcaklein/IMG_0087klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pgeraets/barcaklein/IMG_0096klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pgeraets/barcaklein/IMG_0126klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pgeraets/barcaklein/IMG_0132klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pgeraets/barcaklein/IMG_0141klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pgeraets/barcaklein/IMG_0148klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pgeraets/barcaklein/IMG_0157klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pgeraets/barcaklein/IMG_0177klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pgeraets/barcaklein/IMG_0176klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pgeraets/barcaklein/IMG_0186klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pgeraets/barcaklein/IMG_0188klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pgeraets/barcaklein/IMG_0190klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pgeraets/barcaklein/IMG_0270klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pgeraets/barcaklein/IMG_0281klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pgeraets/barcaklein/IMG_0347klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pgeraets/barcaklein/IMG_0350klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pgeraets/barcaklein/IMG_0365klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pgeraets/barcaklein/IMG_0407klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pgeraets/barcaklein/IMG_0469klein.jpg

Zouden jullie commentaar willen geven op deze foto's aangezien ik over 2 weken in Assen weer opnieuw een poging ga wagen met het maken van foto's. Ik ben er wel achtergekomen dat ik nu echt van die digizoom af ga blijven want zelfs met een digizoom van 4.3x zijn de foto's al niet meer scherp :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Tjsa voor dit soort foto's is zo ongeveer elke cam geschikt behalve een IXUS :o

Maar ondanks dat vind ik het best leuk gelukt.

[ Voor 6% gewijzigd door havana op 15-06-2004 13:23 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

Sander Prinsen schreef op 14 juni 2004 @ 19:06:
[...]

Bij Informatique hebben ze een GP accu voor 35 euro, dat zijn volgens mij ook wel goede. De batterijen van GP zijn iig wel erg goed. Bij digicamshop is de Hama 49 euro, voor die prijs kun je bij Informatique ook een originele Canon accu kopen.

Iemand ervaring met de GP accu's?
Ik heb een GP accu en die werkt goed. Werkt niet korter of langer dan de originele Canon accu. Is wél goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Ik heb hem inmiddels besteld (inclusief een 256MB CF kaart, 128MB gaat toch vlot vol). Hij hoeft niet langer te werken, als hij maar betrouwbaar is :) Bedankt voor je reactie iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eerdepeer
Sander Prinsen schreef op 14 juni 2004 @ 19:18:
Daar staat geen merk bij zie ik en daar ben ik een beetje huiverig van. Ik heb in een oudere GSM ook weleens non-branded accu's gebruikt, maar die gingen allemaal redelijk snel kapot. Dan geef ik liever wat meer uit voor een accu van een bekend merk, daar heb ik meer vertrouwen in.
Hmm, ik heb deze nu bijna een jaar en heb er nog geen problemen mee gehad. Een vriend van me die erg intensief zijn IXUS 400 gebruikt heeft er ook geen last van, maarja, tis maar wat voor gevoel je erbij hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 17:49

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Ok, nieuw topic met een ietsje uitgebreidere startpost.
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/hlpdsk/cheer.gifCanon IXUS 400/430/500 deel 3Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/hlpdsk/cheer.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

^^^

:)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.