Zeker. Maar, sommige vragen kun je via
www.depreview.com wél makkelijk zelf beantwoorden. Zet de camera's van je keuze via de Side by Side naast elkaar, vergelijk de specificaties, en kies uit wat je het beste bevalt.
Mijn statement: Fuss, he just doesn't give a fuss...

Nou niet zelf onzinnig gaan doen hè?

En FirePower: dank je wel voor je serieuze en normale antwoorden. Daar heb ik tenminste wat aan.
Graag gedaan.
Trouwens, er zijn ook andere merken dan alleen Canon. Kijk ook eens naar de point and shoot camera's van Kodak, Pentax of Olympus. Kijk in de PriceWatch op
www.tweakers.net, bepaal een aantal camera's die rond je budget liggen (350-375 euro zo te zien), en vergelijk ze op
www.dpreview.com.
Andere camera's rond 350 euro:
Van de camera's hierboven zou ik eigenlijk alleen de HP Photosmart C945 vermijden. Met dat ding heb ik slechte ervaringen. (Fletse foto's, trage focus etc....)
Ik zou zeggen: vergelijken maar, op
www.dpreview.com, met de Side by Side, meningen lezen die bij elke camera gepost zijn. Minder je lijst tot 2 camera's. Je kunt daarvoor hier zeker ook vragen stellen, wellicht in een eigen topic. Uiteindelijk, na een lange tijd, ga je in de winkel vergelijken, gewapend met de informatie die je hebt. Dan komt het aan op uiterlijk, gevoel, enz. En, vergelijk dan ook alléén die 2, en kies tussen hen twee. Dan heb je uiteindelijk een camera die qua specificaties bij je past, én qua gevoel/ligging/grootte en dergelijke.
Wees niet bang om er eventjes over te doen: ik heb zelf 2 1/2 maand zitten reviewen, zoeken, lezen, winkels afgelopen, getwijfeld, nog meer gelezen, voordat besloot welke camera ik zelf zou nemen. (Ik krijg de mijne dinsdag volgende week, als alles goed is.)
Tja, ik ben ook voorstander ervan dat iemand eerst zelf naar informatie zoekt.
Sommige mensen zijn echter zo nieuw dat ze niet weten waar ze moeten beginnen. Een paar onnozele vragen hou je er dan altijd tussen; niks ergs IMHO. Geef die mensen gewoon wat voorbeeldjes en een zetje naar de goeie sites en reviews, en na het vinden van een dergelijk aanknopingspunt komt het wel goed.
[
Voor 40% gewijzigd door
Anoniem: 41851 op 19-05-2004 16:11
]