Canon IXUS 400/430/500 deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 2.274 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:11
bdu schreef op 13 mei 2004 @ 21:23:
[...]
bij mij doet ie het wel.. heb je de goede versie van Softcam... versie 1.52 .. uhh.. heb je je camera op 'bekijk' stand staan... (dus hoe je normaal je foto's bekijkt op je camera) uhh.. je camera doet er heel ff over om zich klaar te maken.. enkele seconden.. misschien te weinig geduld.. ik zou niet weten wat het anders kan zijn...
Ik heb versie 1.5.2 maar het probleem heeft niks met softcam te maken.
Softcam werkt wel gewoon maar er is helaas geen beeld om te versturen.

-Ik zet mijn camera aan ik de kijkstand.
-Sluit mijn camera aan op de usb poort.
-Dan start ik RemoteCapture op en ik klik op connect en hij maakt verbinding.
-Als ik dan op het knopje "viewfinder on" druk gebeurt er niks.

Ik kan wel gewoon foto's maken via remote capture maar ik krijg niet de viewfinder op mijn computerscherm.

Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit probleem kan oplossen en dat ik genoeg informatie heb gegeven.

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 12:00

bdu

@victenn

Je kan wel foto's maken.. maar dan zie je toch beeld in het kader... of maak je dan foto's zonder dat beeld.. ik zou echt niet weten wat het kan zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114047

Ik twijfel tussen de aankoop van een Canon A80 en Canon Ixus 400. Ik weet dat er met de A80 meer mogelijkheden zijn om mee te experimenteren. Ik zou graag de gedetailleerde verschillen willen weten tussen beide camera's en ook de voor -en nadelen van beiden.

Ik twijfel over de A80 omdat deze AA batterijen heeft en ik heb gelezen dat je beter lithium batterijen kunt nemen (waarom eigenlijk?). Canon Ixus 400 heeft deze lithium batterijen wel. Sowieso neem ik er een accu/batterijoplader bij, dus maakt het dan nog veel uit of het AA batterijen zijn of niet? Nemen die batterijen trouwens veel gewicht in in het toestel of valt dat wel mee? Kun je zowel met de Canon A80 als met de Ixus 400 zowel A4 als A3 formaat afdrukken maken? Zijn er nadelen aan een uitklapbaar LCD-schermpje (A80)? Ik lees veel verhalen over schermpjes die snel stuk zijn. Komt dat doordat ze uitklapbaar zijn en is een vast LCD-schermpje misschien toch beter? Is een Canon A80 compact genoeg om in je handtas op te bergen?

Alvast bedankt voor de reactie(s).

Femina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41851

Anoniem: 114047 schreef op 16 mei 2004 @ 14:00:
Ik twijfel tussen de aankoop van een Canon A80 en Canon Ixus 400.
Ik weet dat er met de A80 meer mogelijkheden zijn om mee te experimenteren.
Inderdaad.
Ik zou graag de gedetailleerde verschillen willen weten tussen beide camera's en ook de voor -en nadelen van beiden.
Kijk eens op www.dpreview.com en zet de camera's met de Side by Side vergelijking naast elkaar.
Ik twijfel over de A80 omdat deze AA batterijen heeft en ik heb gelezen dat je beter lithium batterijen kunt nemen (waarom eigenlijk?).
Je kunt het beste oplaadbare NiMH batterijen gebruiken. Die gaan véél langer mee dan standaard alkaline. Een Lithium-Ion accu is wat beter, omdat hij dezelfde hoeveelheid stroom levert dan de batterijen, maar in een kleiner pakketje. Tevens verliezen NiMH batterijen vrij snel hun lading als je de camera een aantal weken niet gebruikt, en een Li-Ion accu meestal niet. (Dit laatste is voor mij een reden om batterijen te mijden.)
Canon Ixus 400 heeft deze lithium batterijen wel. Sowieso neem ik er een accu/batterijoplader bij, dus maakt het dan nog veel uit of het AA batterijen zijn of niet?
Niet echt. Als ik me niet vergis (kan wel, natuurlijk), heeft de Ixus een 7.4 volt accu met 950 milli-ampère. Stroomlevering: 7.4 x 0.950 = 7.03 Watt per uur.

De A80 kan NiMH batterijen hebben. 4 x 1.2volt = 4.8 volt. Steek je er 2100 mA batterijen in, dan heb je 4.8 x 2.1 = 10.08 Watt per uur. De batterijen voor de A80 leveren meer stroom dan de accu voor de Ixus. Maar, de A80 is ook wat minder zuinig... Ze zullen ongeveer even lang met 1 lading batterijen/accus doen schat ik.
Nemen die batterijen trouwens veel gewicht in in het toestel of valt dat wel mee?
Het valt best mee. De batterijen en het gewicht zijn redelijk verdeeld in de camera.
Kun je zowel met de Canon A80 als met de Ixus 400 zowel A4 als A3 formaat afdrukken maken?
A4 weet ik zeker dat het met beiden gaat. A3 weet ik niet...
Zijn er nadelen aan een uitklapbaar LCD-schermpje (A80)? Ik lees veel verhalen over schermpjes die snel stuk zijn. Komt dat doordat ze uitklapbaar zijn en is een vast LCD-schermpje misschien toch beter?
Er is slechts 1 nadeel: als het schermpje uitgeklapt is, kun je het afbreken als je er hard tegen stoot. Dat is een kwestie van eigen voorzichtigheid.
Is een Canon A80 compact genoeg om in je handtas op te bergen?
Ja, dat kan . Hij zal zeker niet in je broekzak passen, maar misschien wel in je jaszak. De Ixus past zeer zeker in een jaszak, en misschien zelfs in een wat grotere broekzak.
Alvast bedankt voor de reactie(s).
Femina
Graag gedaan. Groeten en steeds opnieuw bedanken op het forum is niet nodig. Welkom trouwens :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 19-05-2004 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5284

Anoniem: 114047 schreef op 16 mei 2004 @ 14:00:
Ik twijfel tussen de aankoop van een Canon A80 en Canon Ixus 400. Ik weet dat er met de A80 meer mogelijkheden zijn om mee te experimenteren. Ik zou graag de gedetailleerde verschillen willen weten tussen beide camera's en ook de voor -en nadelen van beiden.

Ik twijfel over de A80 omdat deze AA batterijen heeft en ik heb gelezen dat je beter lithium batterijen kunt nemen (waarom eigenlijk?). Canon Ixus 400 heeft deze lithium batterijen wel. Sowieso neem ik er een accu/batterijoplader bij, dus maakt het dan nog veel uit of het AA batterijen zijn of niet? Nemen die batterijen trouwens veel gewicht in in het toestel of valt dat wel mee? Kun je zowel met de Canon A80 als met de Ixus 400 zowel A4 als A3 formaat afdrukken maken? Zijn er nadelen aan een uitklapbaar LCD-schermpje (A80)? Ik lees veel verhalen over schermpjes die snel stuk zijn. Komt dat doordat ze uitklapbaar zijn en is een vast LCD-schermpje misschien toch beter? Is een Canon A80 compact genoeg om in je handtas op te bergen?

Femina
Als ik jou was zou ik eerst eens goed rondneuzen op internet. Dan maak je een keuze, vervolgens ga je naar een goede winkel en ga je de modellen in het echt vergelijken. Dan beslis je welke je neemt en zoekt vervolgens via een prijsvergelijker een goede en goedkope winkel uit.
Overigens wat betreft het schermpje : ik heb 3 jaar een G1 met zo'n schermpje gehad en niks geen problemen. Wat betreft de IXUS en de accu : mocht je hem vergeten zijn met opladen en is hij onderweg daadwerkeijk ook echt op, dan heb je dus pech. Met een A-serie kun je gewoon ergens een setje batterijen kopen.
IK heb ook lang getwijfeld tussen een IXUS 430 en A80 , maar uiteindelijk de A80 genomen. Bij mij past hij ook nog wel in mijn broekzak, maar met een passende case kun je hem ook aan je riem clippen en heb je er zelfs nog minder hinder van. En hij is zeker compact genoeg voor je handtasje. Daarvoor wilde mijn vrouw juist die G1 niet meer en is ze nu dik tevreden.....
Zoekt en gij zult vinden >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 5284 op 16-05-2004 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29226

wat is tegenwoordig de sterkste accu voor de ixus 430?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 01-07 07:57
Iets van 1100 mAh van HAMA geloof ik. Maar echt veel met de originele maakt het niet.

Overigens Femina:

Bedenk dat je met de A80 véél meer kan instellen dan met een IXUS. Ben je op zoek naar een point-and-shoot camera, kies dan de IXUS. Wil je (op termijn) meer gaan instellen, kies dan de A80. Wil je een camera die echt overal inpast en je ook mee kan nemen naar feestjes, kies dan de IXUS.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo, even een paar korte vraagjes.

Klopt het dat de ixus 400 iets meer instellingen (handmatig) heeft dan de ixus 430 en
ixus 500?

Klopt het dat de ixus 500 minder last heeft van rode ogen maar wel meer ruis heeft?
Kan je de ixus 500 foto's ook op A4 formaat printen of alleen A3 formaat?

En zitten onderstaande features zeker op een ixus 400/430/500?

- Zwart/Wit en Sepia
- Mogelijkheid voor datum op foto
- Landschap, portret, actie, etc...
- Stitch Hulp

Alvast bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67410

Anoniem: 114047 schreef op 19 mei 2004 @ 13:15:

Kan je de ixus 500 foto's ook op A4 formaat printen of alleen A3 formaat?
nee je kan alleen dubbelzeidig 75x50 afdrukken met de ixus 500 en enveloppen van 10x15

met de ixus 430 kan je niet eens afdrukken

:7 :7 :7 :7 :7

- Zwart/Wit en Sepia >> JA
- Mogelijkheid voor datum op foto >> dat het op de foto zelf staat of in de exiff?
- Landschap, portret, actie, etc... >> NEE
- Stitch Hulp >> JA

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 67410 op 19-05-2004 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1761

Nee hoor fuss je kan prachtige A0 billboards printen met de ixus. Geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1761 schreef op 19 mei 2004 @ 13:54:
Nee hoor fuss je kan prachtige A0 billboards printen met de ixus. Geen probleem!
meen je niet? godsamme net de s400 gekocht omdat daarvan de printmogelijkheden veel groter zijn en kan t toch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1761

Anoniem: 67410 schreef op 19 mei 2004 @ 13:57:
[...]

meen je niet? godsamme net de s400 gekocht omdat daarvan de printmogelijkheden veel groter zijn en kan t toch 8)7
Ja ik voelde me ook bekocht met mijn D70 toen ik dit hoorde maar ja.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

met de ixus 400 kan je niet eens afdrukken
Jawel, ik bedoel gewoon via een CardReader, niet via de camera zelf.
Dan kun je met de ixus 400 toch wel A4 afdrukken?
Mogelijkheid voor datum op foto >> dat het op de foto zelf staat of in de exiff?
Dat het op de foto staat als je die op Internet wilt plaatsen of e-mailen.
Landschap, portret, actie, etc... >> NEE
Dus bij de ixus 400/430/500 is deze mogelijkheid er niet, maar bij de A80 wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt het dat de ixus 400 iets meer instellingen (handmatig) heeft dan de ixus 430 en ixus 500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jawel, ik bedoel gewoon via een CardReader, niet via de camera zelf.
Dan kun je met de ixus 400 toch wel A4 afdrukken?

nee kan niet.....alleen dubbelzijdige 75x50 platen, 4 megapixel is namelijk veel te groot voor een printer.

[...]
Dat het op de foto staat als je die op Internet wilt plaatsen of e-mailen.

moet je de datum plugin downloaden op kazaa

[...]
Dus bij de ixus 400/430/500 is deze mogelijkheid er niet, maar bij de A80 wel?[/quote]

nee dan moet je echt een ander merk hebben, canon is niet zo geavanceerd helaas

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 67410 op 19-05-2004 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113087

Voor een tripje naar NYC ben ik op zoek naar een statiefje.

Aangezien ik hem de hele dag moet mee zeulen en er niet als een pak ezel wil bij lopen, is het van belang dat het statief klein en licht is. Daarbuiten moet het natuurlijk wel gewoon een goed stafief zijn.

Iemand een idee? Ik ken overigens wel die hele kleine tafel modellen. In het uiterste geval koop ik er zo een, maar heb liever een klein model waarmee ik geen "hulp ondergrond" nodig heb (je hebt met die kleintjes toch altijd een prullebak, auto of balustrade nodig als ondergrond)

PS.
Ik heb een Canon Ixus 430.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67410 schreef op 19 mei 2004 @ 14:05:
nee dan moet je echt een ander merk hebben, canon is niet zo geavanceerd helaas
Wat is dat voor wazige opmerking :? :? :?

De A80 heeft gewoon landschap en portretinstellingen hoor.

Wat de Ixus 430 allemaal kan op dit gebied weet ik niet. De A80 kan echter alles wat Femina met een camera wil kunnen. Hij kan van volledig manueel tot volledig automatisch gebruikt worden, kan op A4 formaat afdrukken leveren, en heeft effecten zoals sepia.

Femina: De datum in foto's laten zetten zou ik niet doen. Als je dat wilt, kun je het beter met een of ander programma in een batch gooien. Achteraf is die datum meestal maar lastig en staat hij lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 41851 schreef op 19 mei 2004 @ 14:59:
Anoniem: 67410 schreef op 19 mei 2004 @ 14:05:

[...]

Wat is dat voor wazige opmerking :? :? :?

De A80 heeft gewoon landschap en portretinstellingen hoor.

Wat de Ixus 430 allemaal kan op dit gebied weet ik niet. De A80 kan echter alles wat Femina met een camera wil kunnen. Hij kan van volledig manueel tot volledig automatisch gebruikt worden, kan op A4 formaat afdrukken leveren, en heeft effecten zoals sepia.

Femina: De datum in foto's laten zetten zou ik niet doen. Als je dat wilt, kun je het beter met een of ander programma in een batch gooien. Achteraf is die datum meestal maar lastig en staat hij lelijk.
lees eerst es ff die onnozele vragen, dan snap je ook dat mijn afgelopen andwoorden net louter serieus bedoeld waren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap wel dat veel van je antwoorden niet serieus zijn, alleen die laatste vatte ik wat serieus op.

En ach, onnozele vragen... het zijn gewoon vragen van iemand die niet kan kiezen tussen 2 camera's, en waarschijnlijk is het haar eerste digicam. Ze wil geen geld vergooien en precies kopen wat ze nodig heeft.

Van haar uit gezien zijn de vragen wél serieus, en met on-serieuze antwoorden help je niet echt... je zaait hoogstens nog wat meer twijfel.

Maar goed, snelle afweging:

Voordelen A80: kan alles wat de Ixus kan, en véél meer nog.
Voordelen Ixus: Werkt op accu, is daardoor lichter, en is compacter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lees eerst es ff die onnozele vragen, dan snap je ook dat mijn afgelopen andwoorden net louter serieus bedoeld waren
We zijn allemaal als leek op fotografiegebied begonnen hoor, Fuss, dus niks 'onnozele vragen'. Beter goed op de hoogte dan niet.

Mijn statement: Fuss, he just doesn't give a fuss... ;)

En FirePower: dank je wel voor je serieuze en normale antwoorden. Daar heb ik
tenminste wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114047 schreef op 19 mei 2004 @ 15:33:
[...]
We zijn allemaal als leek op fotografiegebied begonnen hoor, Fuss, dus niks 'onnozele vragen'. Beter goed op de hoogte dan niet.

En FirePower: dank je wel voor je serieuze en normale antwoorden. Daar heb ik
tenminste wat aan.
1 blik op www.dpreview en 80% van je vragen was al opgelost....mensen kom op ga eens eerst zelf op onderzoek uit, alvores direct maar "het gemak van got" in te schakelen.....kom je er na een uurtje zoek en leeswerk niet uit, stel je vraag dan hier aan de orde.

mijn mening, door al die simpele (zoek)vraagjes worden alle topics vervuild en gaat het niveau drastisch naar beneden, wat weer tot ergernis lijd en er in resulteerd dat de mensen die er wel verstand van hebben helemaal niks meer posten. (en nee ik ben niet de enige die dat vind)
Anoniem: 41851 schreef op 19 mei 2004 @ 15:25:

Maar goed, snelle afweging:

Voordelen A80: kan alles wat de Ixus kan, en véél meer nog.
Voordelen Ixus: Werkt op accu, is daardoor lichter, en is compacter.
dit is toch al wel tientallen malen aan de orde geweest, dat bedoel ik met dat mensen beter (zelf) moeten gaan zoeken.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 67410 op 19-05-2004 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114047 schreef op 19 mei 2004 @ 15:33:
Zeker. Maar, sommige vragen kun je via www.depreview.com wél makkelijk zelf beantwoorden. Zet de camera's van je keuze via de Side by Side naast elkaar, vergelijk de specificaties, en kies uit wat je het beste bevalt.
Nou niet zelf onzinnig gaan doen hè? :D ;)
En FirePower: dank je wel voor je serieuze en normale antwoorden. Daar heb ik tenminste wat aan.
Graag gedaan.

Trouwens, er zijn ook andere merken dan alleen Canon. Kijk ook eens naar de point and shoot camera's van Kodak, Pentax of Olympus. Kijk in de PriceWatch op www.tweakers.net, bepaal een aantal camera's die rond je budget liggen (350-375 euro zo te zien), en vergelijk ze op www.dpreview.com.

Andere camera's rond 350 euro:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mj.vanthoor/gotpics/prijzen.gif

Van de camera's hierboven zou ik eigenlijk alleen de HP Photosmart C945 vermijden. Met dat ding heb ik slechte ervaringen. (Fletse foto's, trage focus etc....)

Ik zou zeggen: vergelijken maar, op www.dpreview.com, met de Side by Side, meningen lezen die bij elke camera gepost zijn. Minder je lijst tot 2 camera's. Je kunt daarvoor hier zeker ook vragen stellen, wellicht in een eigen topic. Uiteindelijk, na een lange tijd, ga je in de winkel vergelijken, gewapend met de informatie die je hebt. Dan komt het aan op uiterlijk, gevoel, enz. En, vergelijk dan ook alléén die 2, en kies tussen hen twee. Dan heb je uiteindelijk een camera die qua specificaties bij je past, én qua gevoel/ligging/grootte en dergelijke.

Wees niet bang om er eventjes over te doen: ik heb zelf 2 1/2 maand zitten reviewen, zoeken, lezen, winkels afgelopen, getwijfeld, nog meer gelezen, voordat besloot welke camera ik zelf zou nemen. (Ik krijg de mijne dinsdag volgende week, als alles goed is.)
Tja, ik ben ook voorstander ervan dat iemand eerst zelf naar informatie zoekt.

Sommige mensen zijn echter zo nieuw dat ze niet weten waar ze moeten beginnen. Een paar onnozele vragen hou je er dan altijd tussen; niks ergs IMHO. Geef die mensen gewoon wat voorbeeldjes en een zetje naar de goeie sites en reviews, en na het vinden van een dergelijk aanknopingspunt komt het wel goed.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 19-05-2004 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luister, Fuss, ik ben al sinds drie weken bezig om via diverse websites met info, reviews, vergelijkingen er achter te komen welke dig. camera nu het beste bij mij past. Ook de door jou/jullie aangegeven websites heb ik uitgebreid bekeken en uitgetest. Misschien juist doordat men op zoveel websites info probeert te verkrijgen, dat de twijfel ook toeslaat.
Je ziet gewoon door de bomen het bos niet meer. Vandaar dat ik dacht om eens wat
meer directe hulp in de vorm van een eigen oproepje te plaatsen. En ik ben pas een oproepje gaan plaatsen, nadat ik dit forum ook uitgebreid bestudeerd had en toch
nog met 'simpele' vragen zat, die voor mij belangrijk zijn bij mijn keuze voor een
dig. camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke is het uiteindelijk geworden FirePower?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114047 schreef op 19 mei 2004 @ 16:07:
Misschien juist doordat men op zoveel websites info probeert te verkrijgen, dat de twijfel ook toeslaat. Je ziet gewoon door de bomen het bos niet meer.
Zeker. Ik heb dat zelf al bij het kiezen van een spindle CD's/DVD's. Is de brandlaag goed? Staat de kleur van de bovenkant me aan? Is de prijs niet te hoog? Wat weet ik al over dit merk en is er iets beters?

Bij de keuze van een camera, die toch gauw rond de 300 euro zit (600 in mijn geval), wil je gewoon waar voor je geld, en dat kost tijd en leeswerk. Zeker als je ervoor hebt moeten sparen en niet zomaar volgend jaar iets anders koopt... hoe langer de spullen mee moeten gaan, hoe belangrijker de aanschaf wordt.

Gewoon niet overhaasten. Beter 2 weken langer reviewen en vergelijken en dan een camera krijgen die je echt bevalt, dan dat je naar een winkel gaat, de eerste van 350 euro van de plank pakt en die betaalt. (Dat laatste heb ik mensen al zien doen.)

Vaak vind ik zelf het reviewen, vergelijken en lezen nog leuker (voorpret, zeg maar) dan het kopen en gebruiken van een apparaat... als je het eenmaal hebt, en alle functies kent, heb je nogal eens iets van "En was dat het nou?". :)
Anoniem: 114047 schreef op 19 mei 2004 @ 16:11:
Welke is het uiteindelijk geworden FirePower?
Sony F717, een wat ouder model, uit november 2002, maar nog steeds in productie.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mj.vanthoor/gotpics/f717a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mj.vanthoor/gotpics/f717b.jpg

Ik denk dat deze met een prijs van 600 euro een misschien buiten je budget ligt, maar hij is zéker groter dan het formaat dat jij op het oog hebt. ;)

(En, nee, met die grote lens hoef ik niks anders te compenseren ;) )

offtopic:
Gebruik even het edit knopje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif als je nog iets wilt toevoegen, als er na jou niemand meer heeft gepost :)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 19-05-2004 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Femina:

Er zit geen verschil in mogelijkheden tussen de 400, 430 of 500. Allemaal hetzelfde. Dus geen portret, landschap, etc. Überhaupt geen diagrafma en/of sluitertijden. Helaas....

Als ik jouw verhaal zo aanhoor, kun jij volgens mij beter de A80 nemen.

[ Voor 24% gewijzigd door havana op 19-05-2004 16:50 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:32
havana schreef op 19 mei 2004 @ 16:49:
Femina:

Er zit geen verschil in mogelijkheden tussen de 400, 430 of 500. Allemaal hetzelfde. Dus geen portret, landschap, etc. Überhaupt geen diagrafma en/of sluitertijden. Helaas....

Als ik jouw verhaal zo aanhoor, kun jij volgens mij beter de A80 nemen.
Sluitertijden kan je wel aanpassen, van 1 tot 15seconden.
Maar kom op mensen stoppen met zeuren en plaats is weer wat mooie foto's.
Kan wel wat posten maar dan zijn het familiefoto's en daar zit niemand op te wachten.

PS FirePower: je FAQ:Kleurkalibratie bevat wat rode kruisjes..
Heb hem net even op me iiyama vm pro452 toegepast. Maar heb het idee dan er nu veel minder vlakken wit zijn die het anders wel waren.

[ Voor 16% gewijzigd door Tito129 op 19-05-2004 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tito schreef op 19 mei 2004 @ 17:21:
PS FirePower: je FAQ:Kleurkalibratie bevat wat rode kruisjes..
Heb hem net even op me iiyama vm pro452 toegepast. Maar heb het idee dan er nu veel minder vlakken wit zijn die het anders wel waren.
Ga dat effe melden in die FAQ draad, kun je meteen beschrijven wat er mis is na de bijstelling. Edit: Net even wezen kijken... alle afbeeldingen werken gewoon. Zal wel een glibber in de @Home webspace zijn geweest. Edit2: Ik heb mijn cache eens geleegd. Er zitten wel brakke plaatjes tussen, die gelinkt zijn vanaf andere sites. Die plaatjes zijn verwijderd/verplaatst.. Om welke reden dan ook ben ik op mijn @Home account ook wat plaatjes kwijt. Morgen nieuwe zoeken :(

Sorry voor de offtopic replies.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 41851 op 19-05-2004 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52687

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~essen577/500/haha.jpg

Verveelde me Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/bloos.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-07 13:00

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Had nog een Dixons waarde bon ter waarde van €20 liggen.
Van de baas gekregen. :)

Heb voor dat bedrag een Lowe-Pro Dres 8S gekocht.
Extra tasje is nooit weg, dit tasje voelt wel 10x beter aan dan me Samsonite. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij heeft nog een tijdje geleefd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ben ik de enige die dit niks vind? idee is leuk, maar compo is zwaar ruk, keuze van ondergrond ook.

maar jah das mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67410 schreef op 19 mei 2004 @ 22:25:
ben ik de enige die dit niks vind? idee is leuk, maar compo is zwaar ruk, keuze van ondergrond ook.

maar jah das mijn mening ;)
Ging, zoals je het zegt, om het idee. Heb totaal niet aan de rest gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-07 18:19

KnOeFz

no comment...

Om wat meer foto's in dit topic te krijgen hierbij mijn bijdrage. Is van een basisschool in aanbouw waar ik op kantoor aan werk. Wat je ziet is de onderstempeling voor de betonvloer die komende week hierop gelegd gaat worden. Ik vond het een mooi plaatje geworden (is dat beroepsdeformatie? Of vinden meer mensen dit mooi?).

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/knoefz/DeBoemerang554.jpg

Waar ik bij dit soort foto's (eigenlijk bij alle foto's met gebouwen er op) altijd over twijfel is of ik het perspectief nu wel of niet zal rechttrekken in photoshop. Het irriteert me altijd dat verticale lijnen links en recht in het beeld altijd scheef lopen. Heb voorlopig nog maar besloten aan deze foto niets te doen. Heb besloten toch maar te onthoeken. :X Meningen en tips zijn natuurlijk welkom.

Canon DIGITAL IXUS 400, 1/200 s, F 7.1

[ Voor 10% gewijzigd door KnOeFz op 21-05-2004 21:22 . Reden: toch maar 'onthoekt' ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97569

weten jullie het verschil tussen een Sandisk Compact Flash card Ultra II en Extreme ??

het verschil tussen deze 2 kan ik helaas niet op internet vinden.. en misschien weten jullie het? :)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 97569 op 20-05-2004 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jejansen/dom.jpg

De Dom in Utrecht. Maandagavond gemaakt, IXUS 400.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29065

Ik heb gisteren een ixus 430 gekocht.
Bij het scherpstellen, hoor ik een licht ratelend geluid. Is dit normaal
of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-07 18:19

KnOeFz

no comment...

Zat zojuist een beetje te surfen en kwam een firmware upgrade tegen op een canon website voor de ixus 400. Mijn toestel is van versie 1.0.0.0 naar 2.0.0.0 gegaan. Volgens de omschrijving die er bij zat maakt dit de camera PictBridge compatible. Ik doe hier (nog) niets mee maar misschien anderen wel? Houd er wel rekening mee dat persoonlijke instellingen zijn na de upgrade zijn gewist.

http://web.canon.jp/Imaging/IXUS400/ixus400_firmware-e.html

edit:
De firmware dateert al van 02.10.2003 maar ik kon er met de search op het forum hier niets over vinden. Weet iemand misschien of er ook gehackte firmware voor de Ixus 400 bestaat zoals deze voor de 300D? http://satinfo.narod.ru/en/index.html Ik zou bijvoorbeeld de AF uit willen kunnen zetten in de auto modus.

[ Voor 26% gewijzigd door KnOeFz op 21-05-2004 12:10 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 12:00

bdu

Anoniem: 29065 schreef op 21 mei 2004 @ 10:03:
Ik heb gisteren een ixus 430 gekocht.
Bij het scherpstellen, hoor ik een licht ratelend geluid. Is dit normaal
of niet?
Heb ik ook, dus hoop het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105997

Ik ga bij kral een ixus kopen, kan alleen niet kiezen ( tis daar iets duurder, maar ik krijg er wat dingen bij) kunnen jullie adviseren welke ik zal kopen.

voor ,-480:

ixus 430
128 mb dane elec
tasje
3 jaar garantie

voor ,-510:

ixus 500
tasje
128 mb dane elec

welke zal ik nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114536

Ik heb me juist een ixus 500 aangekocht, maar ik zou niet weten welke CF kaart ik hiervoor best koop,
Is het voor deze camera van belang of ik een iets snellere kaart koop ??

Zo ja, welke zou ik moeten nemen?

ik heb even gecheckd op www.interngeheugen.com , en daar varieerde de prijzen van een 256 MB CF kaart al van 42 tot 66 €,
ik zou niet graag snelheid verliezen met mijn toestel, maar iki heb nou ook geen goesting om nutteloze kosten te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114536 schreef op 22 mei 2004 @ 17:03:
Ik heb me juist een ixus 500 aangekocht, maar ik zou niet weten welke CF kaart ik hiervoor best koop,
Is het voor deze camera van belang of ik een iets snellere kaart koop ??

Zo ja, welke zou ik moeten nemen?

ik heb even gecheckd op www.interngeheugen.com , en daar varieerde de prijzen van een 256 MB CF kaart al van 42 tot 66 €,
ik zou niet graag snelheid verliezen met mijn toestel, maar iki heb nou ook geen goesting om nutteloze kosten te maken...
gebruik de search 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Anoniem: 105997 schreef op 22 mei 2004 @ 16:58:
Ik ga bij kral een ixus kopen, kan alleen niet kiezen ( tis daar iets duurder, maar ik krijg er wat dingen bij) kunnen jullie adviseren welke ik zal kopen.

voor ,-480:

ixus 430
128 mb dane elec
tasje
3 jaar garantie

voor ,-510:

ixus 500
tasje
128 mb dane elec

welke zal ik nemen
430

Acties:
  • 0 Henk 'm!

welke search ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01-2023
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/topbar_uit.gif

|:(

[ Voor 23% gewijzigd door Hexyl op 22-05-2004 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58110

Shit... zou ik net een Ixus 430 gaan kopen bij TopVision heeft die shop hem nu (tijdelijk??) niet meer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

omfg? we zijn geen vrijwilligersinstatie die alle no'no's maar kwakkeloos helpt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moet iets meer betalen voor ixus 500. (iets meer dan 430) is er wel verschil? behalve die ene megapixel derbij. Als ik 500 neem moet ik 500,- betalen en dan krijg ik er tasje en 128 mb bij. Of kan ik toch beter de 430 nemen, dan betaal ik 20 euro minder, maar krijg ik er ook nog 3 jaar verzekering bij. wat moek doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105997 schreef op 22 mei 2004 @ 19:56:
Ik moet iets meer betalen voor ixus 500. (iets meer dan 430) is er wel verschil? behalve die ene megapixel derbij. Als ik 500 neem moet ik 500,- betalen en dan krijg ik er tasje en 128 mb bij. Of kan ik toch beter de 430 nemen, dan betaal ik 20 euro minder, maar krijg ik er ook nog 3 jaar verzekering bij. wat moek doen
en
En hier stem ik mee in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105997 schreef op 22 mei 2004 @ 19:56:
dit topic doorlezen misschien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105997 schreef op 22 mei 2004 @ 16:58:

voor ,-480:

ixus 430
128 mb dane elec
tasje
3 jaar garantie

voor ,-510:

ixus 500
tasje
128 mb dane elec

welke zal ik nemen
Vobis: 379,-voor de 430 (NL garantie en NL handleiding)
Haal je een kaartje van 128 MB op internet kost je: 35,- (http://www.memoryshop.nl/product/2762)
Tasje van canon 45,- (je hebt als tasjes vanaf 9 euro!)
1 jaar garantie
totaal: 459

Dus je betaald voor 2 jaar extra garantie 21,- zou ik dus zeker doen ;)

De 430 en 500 hebben dezelfde CCD. De ixus 500 geeft dus blijkbaar meer ruis omdat er 1 megapixel meer op zit op dezelfde CCD die de beide hebben.

Tja, veel verschil zit er niet tussen, alleen die megapixel. Ik zou gewoon voor de 430 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97569 schreef op 22 mei 2004 @ 22:47:
[...]

Vobis: 379,-voor de 430 (NL garantie en NL handleiding)
Haal je een kaartje van 128 MB op internet kost je: 35,- (http://www.memoryshop.nl/product/2762)
Tasje van canon 45,- (je hebt als tasjes vanaf 9 euro!)
1 jaar garantie
totaal: 459

Dus je betaald voor 2 jaar extra garantie 21,- zou ik dus zeker doen ;)

De 430 en 500 hebben dezelfde CCD. De ixus 500 geeft dus blijkbaar meer ruis omdat er 1 megapixel meer op zit op dezelfde CCD die de beide hebben.

Tja, veel verschil zit er niet tussen, alleen die megapixel. Ik zou gewoon voor de 430 gaan.
Mariekje, je begint het door te krijgen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vobis: isux 430: 380,-, op www.vobis.nl zie ik hem niet staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja goed heh Flits flits :*)
Anoniem: 105997 schreef op 23 mei 2004 @ 10:50:
Vobis: isux 430: 380,-, op www.vobis.nl zie ik hem niet staan :(
379,- kost ie bij de vobis. hij staat idd niet op de site, maar als je even belt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vobis, ik woon in Amsterdam, moet ik helemaal naar Amsterdam Noord :P. Zijn er nog andere goede camera winkels? niet online maar gewone winkels. (behalve de bekende zoals dixons etc) Waar de 430 voordelig is.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 105997 op 23-05-2004 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82413

Pisa:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/carldeboeck/pisa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97569 schreef op 22 mei 2004 @ 22:47:
[...]

Ruis waar je niks van merkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52687 schreef op 23 mei 2004 @ 13:32:
[...]

Ruis waar je niks van merkt...
nou dan zijn ze beide goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

omfg? we zijn geen vrijwilligersinstatie die alle no'no's maar kwakkeloos helpt
Wat zijn we weer vriendelijk, ik kan niet rieken welke search hij bedoelt,
EN trouwes, ik had die search al geprobeert, maar het lukte niet, zelfs als ik achter Canon of iets dergelijks zocht, geeft hij niks, mss ligt hij plat, geen idee...

Voor zo ver ik weet kunde gerust iets vragen op een forum bij het juiste topic...
Als ge daar niet tegenkunt, besteed uwe tijd dan erges anders he...

:7

Heb ervoor ook al vgltest bezien, maar geen bij een Ixus...
http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 114536 op 23-05-2004 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114536 schreef op 23 mei 2004 @ 16:15:
[...]

Wa zijn we weer vriendelijk, ik kan ni rieken welke search hij bedoelt,
EN trouwes, ik had die search al geprobeert, maar tlukte ni, zelfs als ik achter Canon of iet dergelijks zoek, geeft ie nix, mss ligt ie plat, geen idee...

Voor zo ver ik weet kunde gerust iet vrage op een forum bij het juiste topic...
Als ge daar ni tege kunt, besteed uwe tyd dan erges anders he...

:7
Je kan wel proberen om een beetje behoorlijk nederlands neer te zetten :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan wel proberen om een beetje behoorlijk nederlands neer te zetten :{
Sorry, fouten verbeterd...

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb al vgltest bezien, maar geen bij een Ixus...

http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 114536 op 23-05-2004 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

foutje

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 114536 op 23-05-2004 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En je kan de edit knop ook wel eens gebruiken ^^^ B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32088

Heb je er iets aan om bij een Ixus 400 een CF Ultra2 te kopen?
Of maakt het echt niks uit of je nou een standaard CF kaart hebt.

Hij schrijft misschien sneller weg naar de Ultra2, maar heb ik er ook echt voordeel bij?
Kan ik dan bij de burst-mode dan meerdere foto's kwijt dan 4 of blijft dat hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Volgens mij slaat ie ze eerst op in de cache dus maakt het niet zoveel uit. Maar ik weet het niet zeker.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

128 mb is toch wel genoeg voor de 430, ik wil de foto's ipc wel op sf doen, maar ik las dat het verschil toch haast nix is vergeleken met fine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik zou zeker 256 MB nemen. Heerlijk als je wat langer weggaat.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jah daar heb je opzich wel een punt, maar het kost al zo facking veel geld, ben nu in totaal 480 kwijt, dan heb ik wel ixus 430, canon tasje, 2 jaar extra garantie, 128 mb dane elec. en 30 euro terug over 2 jaar B) (als er nix stuk gaat dan) Miss kan ik nog verder slijmen en er dan een 256 kaart bij lullen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Need help, ik kan gewoon niet kiezen tussen de A80 en de ixus 430 ( allebij canon) Ze kosten uiteindelijk ongeveer hetzelfde dus daar gaat het niet om. Het enige verschil is als het goed is de instellingen die de a80 meer heeft, en de accu van de ixus en natuurlijk de compactheid van de ixus. Maar is dit alles, of is er toch 1 van de 2 camera's de mooiere foto's maakt. Zijn die extra instellingen van de a80 zo belangrijk, ik denk namelijk dat ik toch niet echt het geduld heb om alles steeds zelf in te stellen. Ik weet het niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi, ik kan nu straks ook meepraten in dit topic.

Ik heb een Canon Ixus 430 + 256MB kaart besteld bij Topvision (voor 405 euro incl. verzending). Ik hoop hem snel te ontvangen zodat ik hier ook mijn foto's kan posten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95365

Anoniem: 105997 schreef op 24 mei 2004 @ 18:27:
Need help, ik kan gewoon niet kiezen tussen de A80 en de ixus 430 ( allebij canon) Ze kosten uiteindelijk ongeveer hetzelfde dus daar gaat het niet om. Het enige verschil is als het goed is de instellingen die de a80 meer heeft, en de accu van de ixus en natuurlijk de compactheid van de ixus. Maar is dit alles, of is er toch 1 van de 2 camera's de mooiere foto's maakt. Zijn die extra instellingen van de a80 zo belangrijk, ik denk namelijk dat ik toch niet echt het geduld heb om alles steeds zelf in te stellen. Ik weet het niet meer 8)7
lekker aan het crossposten escalante? :)
Anyway, voor zover ik heb kunnen lezen zijn het alleen de instellingen. Ikzelf ben van plan de 430 aan te schaffen, lekker point-and-shooten. Al die instellingen is meer voor als je iets serieuzer aan de gang gaat denk ik.

Ik wil wel nog eerst ff naar de winkel om ze zelf in m'n hand te hebben. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach jah wat heet een crosspost :P :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29065

Ik heb sinds vandaag een nieuwe ixus 430. Vorige was kapot. Nu valt mij op dat bij het inzoomen de camera een tikkend geluid maakt, in tegenstelling tot het uitzoomen, wat gewoon klinkt als een gesmeerd motortje.
Dit verschil is mij bij mijn vorige 430 die ik maar 4 dagen heb gehad niet opgevallen
Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105997 schreef op 24 mei 2004 @ 20:11:
Ach jah wat heet een crosspost :P :7
ik wou alleen maar even zeggen dat ik maar op 1 plaats ging reageren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20380

Anoniem: 105997 schreef op 24 mei 2004 @ 18:27:
Heb zelf ook lang zitten twijfelen tussen die 2 camera's ze zijn beide goed. Komt er gewoon op neer wil je compactheid en makkelijk mooie foto's maken of wil je vooral veel gaan instellen voor dat je eindelijk eens een foto kan gaan maken.
Ik heb dus gekozen voor de IXUS430

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102311

IS het ook mogelijk dat je een ixus v2 kan gebruiken als webcam??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-07 22:59
Anoniem: 97569 schreef op 23 mei 2004 @ 11:45:
ja goed heh Flits flits :*)
[...]
379,- kost ie bij de vobis. hij staat idd niet op de site, maar als je even belt... ;)
Ik heb de Vobis hier in Haarlem even gemaild: voor die prijs krijg ik er ook 128 Mb bij, naast de 32Mb die er altijd al bij zit. :7
*gaat morgen naar de Vobis :D *

edit: t gaat over de 430 :+

[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 25-05-2004 17:25 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Sommigen zeggen dat ze geen ruis zien, terwijl die toch wel zeker aanwezig is:
ruis van de 400/(430): http://www.dpreview.com/reviews/canons400/page10.asp
en de 500 heeft alleen maar meer ruis...
=trouwens erg goede site dat dpreview.com. Kijk daar eerst maar ns als je je wat afvraagt mbt de performances van een camera :7

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
  • Laatst online: 03-07 08:39
Ik heb een korte vraag. Ik denk eraan om de 430 te nemen, maar ik wil wel kunnen spelen met de instellingen...

Nu wil ik weten wat ik niet kan in tegenstelling tot de a80

opgesomd graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Carnagy schreef op 25 mei 2004 @ 22:52:
Ik heb een korte vraag. Ik denk eraan om de 430 te nemen, maar ik wil wel kunnen spelen met de instellingen...

Dpreview.com is daar heel goed in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
er is nog geen preview van de IXUS 430...

en een vergelijkingsding kan ik niet vinden...

in de beschrijvingen van beide cams vind ik het ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt niet ingrijpen in de verhouding sluitertijd/diafragma (tijd/diafragmavoorkeuze) en je kan deze ook niet geheel manueel instellen (dat laatste is wel eens nuttig voor speciale effecten, voorkeuze is m.i. vveel belangrijker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
nog ff 1 ding wat me te boven schiet. Mijn oude A60 had een lcd dat als bescherminkje plastic was. is dat bij de IXUS ook of is dat nu iets beter wat minder snel krast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Carnagy schreef op 26 mei 2004 @ 00:03:

Je hoeft niet naar een preview vd 430 te kijken:
Voor de specs/tests vd 430 kun je gewoon naar de 400 kijken op dpreview.com. Het mag toch wel duideijk zijn na tig pagina's dat er vrijwel geen verschil tussen de 400 en 430 is?

[ Voor 8% gewijzigd door Menesis op 26-05-2004 11:38 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is de side by side niet voldoende dan?
Of wat denk je dat daar nog mist dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnagy
ik heb de 400 bekeken. heeft me wel het een en ander aan info gegeven.

Ik hoorde dat er geen mogeijkheid is tot het instellen van je sluitertijd. Nu is dat geen probleem maar wel als bijv sportfoto's niet gemaakt kunnen worden. Klopt dat dat wanneer iets te snel beweegt de afbeelding wazig is?

en dan als 2e. Pricewatch geeft aan inc. Rembours dat de ixus 353 kost. Weet iemand toevallig een leuke aanbieding waar die een stuk goedkoper is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiekeboeboe
  • Niet online
Carnagy schreef op 26 mei 2004 @ 00:03:

Er zijn wel degelijk al reviews.
Maar dan moet jie niet gaan zoeken onder de naam Ixus 430, maar onder de bijvb US-naamgeving.
In de States noemt dit ding "PowerShot S410 Digital ELPH"

Review: bijvb:

http://www.dcresource.com...0_s500-review/index.shtml

http://www.steves-digicams.com/2004_reviews/s410.html

Voila, en daar zijn de reviews

Succes met jullie Ixus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
OK; got the 430 mét 128 mb (en de standaard 32) voor 379E bij Vobis.

In de handleiding staat dat het aantal accu cycli maximaal rond de 300 ligt... Is dat niet heel erg weinig!? Het is nog wel een Lithium-ion!

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 22:09

ForrestX

a click away from satisfaction

shit..was al gegeven...maar ja...het kan maar duidelijk zijn... :P

[ Voor 9% gewijzigd door ForrestX op 26-05-2004 17:44 . Reden: double ]

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1190505.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ForrestX schreef op 26 mei 2004 @ 17:43:
[...]

shit..was al gegeven...maar ja...het kan maar duidelijk zijn... :P
idd...en waarschijnlijk zal ej nog wel vaker moeten geven ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet er iemand waar je het goedkoopste de Samsonite Sportive Special 1 + Sandisk 256mb Ultra II kunt kopen?

In duitsland zijn ze het goedkoopst, maar kost dat nog wat extra? Vooruitbetaling naar het buitenland?

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 97569 op 26-05-2004 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97569 schreef op 26 mei 2004 @ 19:50:
Weet er iemand waar je het goedkoopste de Samsonite Sportive Special 1 + Sandisk 256mb Ultra II kunt kopen?

In duitsland zijn ze het goedkoopst, maar kost dat nog wat extra? Vooruitbetaling naar het buitenland?
De bank rekent 8 euro per jaar voor overboeking naar het buitenland (maakt niet uit hoeveel je dan doet) Dus als je 1 overboeking dit jaar (deze) naar het buitenland doet, kost het je 8 euro extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58110 schreef op 26 mei 2004 @ 20:01:
[...]

De bank rekent 8 euro per jaar voor overboeking naar het buitenland (maakt niet uit hoeveel je dan doet) Dus als je 1 overboeking dit jaar (deze) naar het buitenland doet, kost het je 8 euro extra.
Dank je wel. Dan ben ik dus toch in NL goedkoper uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105700

Zou het de moeite waard zijn om een Ixus in Duitsland te gaan halen qua prijs? :)

Over een paar weken moet ik toch in de Achterhoek zijn, dan is een tripje over de grens best een optie als er een winkel niet te ver van de grens zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

Anoniem: 105700 schreef op 27 mei 2004 @ 01:22:
Zou het de moeite waard zijn om een Ixus in Duitsland te gaan halen qua prijs? :)

Over een paar weken moet ik toch in de Achterhoek zijn, dan is een tripje over de grens best een optie als er een winkel niet te ver van de grens zit ;)
Ja, Duitsland is bijna altijd goedkoper dan Nederland. Moet je natuurlijk wel winkels net over de grens weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100495

Ben vorige week nog effe in duitsland geweest (Dusseldorf) en uit curisositeit de prijs vergeleken in twee winkels; in beide was hij 369€. De moeite is het dus niet, zeker niet als je weet dat je er een duitse hadleiding bijkrijgt. Je kan wel een Duitse webshop zoeken, die zijn meestal iets goedkoper, maar dan heb je weeral verzendkosten ed....

vraagje: wat is het voordeel van die CF ULTRA kaarten tov een gewone CF kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Menesis schreef op 26 mei 2004 @ 17:32:
OK; got the 430 mét 128 mb (en de standaard 32) voor 379E bij Vobis.

In de handleiding staat dat het aantal accu cycli maximaal rond de 300 ligt... Is dat niet heel erg weinig!? Het is nog wel een Lithium-ion!
Juist daarom, die dingen slijten nogal snel......
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.